Ezt a Suzukit inkább ne vedd meg...

  2012. február 01. - ommm Címkék: best buy suzuki totálkár tk grand vitara neveddmeg

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

vitara


Hogy miért? Nem is tudom, kicsit azért gyanús... (katt a többiért!)

2008SuzukiGrandVitara Crash

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr534037365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.01. 19:14:54

@doggyfreestart: Én már úgy vettem az autóm, hogy valszeg elöl-hátul törve volt.
Összetörtem egyszer (vaddisznó elütése, karcolás nélkül megúszta mind a 4 ember, aki az autóban ült). Az már GTK volt.
Aztán összetörtem még egyszer, 2 évre rá - akkor 60-nal csattantam. Karcolás nélkül megúsztam. Még nagyobb GTK.
Az autó azóta is megy, köszöni szépen, rendbe lett rakva.

Never 2012.02.01. 19:21:22

@ColT: Ez mindenkinek szíve joga, feltéve, hogy maga használja csak az autót. GTK vagy nem GTK, te döntöd el, hogy beleülsz-e, mert tudod, hogy az volt.

Aki viszont azt mondja, hogy "újszerű", tipp-topp gépet ad el, aztán valójában rommá volt törve, nos, az egyszerű csaló, olyan, mint aki az áruházban hamis bankkártyával fizet, vagy aki a nyugdíjasoknak eladja a hatszázezres inframágneses fluxuskondenzátoros gyógytakarót.

KeMa 2012.02.01. 19:24:55

Egy rendszám-csere már eltörpült volna a felújítási költség mellett :)

Nancsi 2012.02.01. 19:35:27

A két autónak valószínűleg csak a rendszáma egyezik meg. Az alvázszámot, motorszámot, stb rá lehet fogni hogy a balesetkor megsérült, és kpmnél beírják, hogy nem olvasható. Az újszerű autó valóban újszerű, merthogy lopott.

Schütii 2012.02.01. 19:39:40

GTK-s autókat automatikusan kivonni ideiglenesen a forgalomból, majd esetleges javítás után NKH műszakira vinni, ha ott nem felel meg akkor végleges kivonás, bontós igazolással. Pont.

prérikutya 2012.02.01. 19:52:30

Nem az a baj, ha sérült volt egy autó, hanem az, ha szarul lett javítva.

Két elem összefogásánál a ponthegesztés, vagy a folyamatos "összevarrás" a biztonságosabb?

Mert ugye előzőt a gyárban csinálják, a másikat a törés utáni javításnál.

lomtengerkapitány 2012.02.01. 19:53:03

FOGALOM ZAVAR!!!!

TK: TOTÁLKÁR AZ AZ ANNYIRA SÉRÜLT, HOGY NEM JAVÍTHATÓ EZÉRT A PIACI ÉRTÉKBŐL KIVONÓDIK A MARADVÁNYÉRTÉK.

GTK: GAZDASÁGI TOTÁLKÁR AZ AZ AZ AUTÓN MEGSÉRÜL 1 AZ AZ EGY DARAB BEJÁRATI AJTÓ! AZ AJTÓ UJ AVULTATOTT ÉRTÉKE MEGHALADJA AZ AUTÓ ÉRTÉKÉNEK %-OS RÉSZÉT! A GTK-OS AUTÓ BONTOTT KIJÁRATI AJTÓVAL UGYAN OLYAN HIBÁTLAN AUTÓKÉNT FOG UJJÁSZÜLETNI :)

prérikutya 2012.02.01. 19:55:55

@lomtengerkapitány: Főleg, ha a gtk-s autót olyan veszi meg akinek megfelelő háttere van a javításhoz. Nem mindegy, hogy anyagárban javítja, vagy szakszervizben 15 ezer/óra áron.

lomtengerkapitány 2012.02.01. 20:03:53

@prérikutya: IGEN ÍGY VAN. ÉN AZ ÁTLAGOT VÁZOLTAM. NEM SZERETNÉK BIZTOSÍTÁSI CSALÁSBAN TOVÁBBKÉPZÉST INDÍTANI, EZÉRT AZZAL EGÉSZÍTEM KI, KIVÉTEL ERŐSÍTI A SZABÁLYT.

lomtengerkapitány 2012.02.01. 20:05:11

UI: KIVÉTELBŐL LESZ A BEVÉTEL. :)

BUBISBUBLEK 2012.02.01. 20:12:11

olyan 1.8M ba átvenném :) annyié bőven jó :D

TomT 2012.02.01. 20:15:05

Nincs itt semmi szélhámosság. Mindjárt jön egy szorgos, derék, és persze tisztességes nepper, aki majd jól megmagyarázza, hogy tulajdonképp a vásárló erre vágyik, direkt ezt kéri. Nem is jó ezeknek a flancos úrigyerekeknek egy tényleg sérülésmentes, nekik előbb össze kell törni jól, aztán kell eladásra kínálni.

lomtengerkapitány 2012.02.01. 20:21:09

NEM KELL ITT FINNYÁSKODNI. ENNEK LEGALÁBB KI VOLT PRÓBÁLVA A LÉGZSÁKJA! :D

Rocso Cafe 2012.02.01. 20:22:37

Van rokonom aki szalonból vett ÚJ autót, majd nem sokkal később észrevette, hogy törve volt a gép. Mikor visszament az érékesítő céghez, hogy van némi probléma, a szalon tulajdonosa azzal érvelt, hogy gyári technológiával van javítva, ezért olyan mintha egy törésmentes új verdája lenne, szerinte nincs ezzel semmi probléma.
A végén kiderült, hogy egy a cégcsoporton belül már forgalomba helyezett autó, ami megsérült egy balesetben. Kikalapálták, lenullázták az órát, majd új forgalmival eladták mint új autó. Erről az apróságról elfelejtették értesíteni a vevőt.

fokfel 2012.02.01. 20:25:26

@Schütii: Ez pont így működik, ha van rendőri intézkedés, a rendőrség jelzésére a járművet az okmányiroda automatikusan kivonja a forgalomból.

CoIie 2012.02.01. 20:25:42

Ebben a recirkuláltatott korban már minden autó volt törött, de ha vasércből is készül azt is törik-zúzzák míg kibányásszák... ;) Ráadásul az autók mérhető százaléka már a gyártás és szállítás során törik, sérül... A használtautó piac 99%-át a tört-zúzott utók tartják fenn! Ezért autót csak 'leinformálható' ismerőstől... (Még ott is 50% az esély, hogy 'átver'.)

tempi 2012.02.01. 20:29:13

@Never: És mi van ha nem tudod,hogy tk verda van alattad az valóban veszélyes,de ha tudod mert látod rajt és átnézed semmi baj nem lehet.Több tízezer km a bizonyíték nekem elég.

zsoci 2012.02.01. 20:32:03

@Lucky Luke: Ne izgulj, a rendszám és a VIN kivételével el is bontották. Ez egy ugyanolyan típusú színű, csak épp másik kocsi.

A felmérőn miért van a jobb oldal is sérülten jelöleve, mikor az nem sérült ? A motor sérültet sem értem igazán, bár nem látszik, de nem tünik sérültnek.

CoIie 2012.02.01. 20:32:19

@Rocso Cafe: Ugyanez megesett nálunk is. Csak a gány munkát nem értem, hogy szinte azonnal észre lehet venni, hogy egy új autó nem lehet ilyen ócska kivitelű. Haha, gyári technológiás javítás, amikor pl. ott robotok festik!! A gyári technológia osztva 100-al, pont annyit ér egy márkaszerviz 'favágó' munkája!

DrSzoke 2012.02.01. 20:56:31

Ha a torvenyhozok akarnak,1-2 ertelmes rendelkezes es maris elejet lehetne venni az ilyeneknek,csakhat akarni kene.Itt pl a gazdasagossagi tk-s autokat a biztosito automatikusan kivonja a forgalombol,illetve a megfelelo hatosagnak ir es azok teszik ezt meg.Innentol kezdve ujra forgalomba lehet helyezni,de olyan hercehurcaval,engineer riport,stb hogy az esetek tobbsegeben nem er annyit az egesz.Ilyen ecceru.

sabbath 2012.02.01. 21:00:10

Gecc dieselrocket524, járd már újra az ált. iskola 1. osztályát vagy ne írogasd már ide ezt a sok sületlenséget, mert komolyan mondom, kódfejtő kell ahhoz, hogy kitaláljam, mit akarsz mondani!

Suttora 2012.02.01. 21:09:13

Szerintem szépen megcsinálták, nem is állítja senki, hogy sérülésmentes lenne. A többi hasonlóhoz viszonyítva nem is különösebben drága. Szerintem ha ilyet keresnék, elgondolkodnék rajta, főleg ha még alkudni is lehet belőle. Ez persze csak akkor áll, ha a leendő vevő megismerheti az autó előéletét és ennek tudatában eldöntheti kell -e neki így, vagy nem. A váltógomb egyedi kopása miatt viszont nem gondolnám, hogy a hirdetésben szereplő autó nem egyezik meg a töröttel.

MaCS_70 2012.02.01. 21:11:47

@háténvagyokaz:

Halihó!

A jóhiszemű vevő büntetőjogilag nem felelős.
A Btk. alapelve ugyanis az, hogy a tényállásokat szándékos elkövetés esetén büntetik -- a gondatlan elkövetésnek mindig szerepelnie kell az adott cselekmény leírásánál. Ergo mivel nincs ott, hogy a gondatlan elkövetés is büntetendő, a jóhiszemű vevő nem követi el a cselekményt, mivel az csak szándékosság esetén valósul meg.

Üdv: MaCS

Suttora 2012.02.01. 21:12:43

@Tizenkettő: Én úgy tudom, hogy ez Fiat motor, nem Renault.

CoIie 2012.02.01. 21:13:01

@Suttora: a probléma főként a "helyreállított" vázelemekkel van, ami biztosan már nem gyári minőségű, az első koccnál összeroggyan a sérülés/javítás helyén és az esetleges új sérülés nagyságrenddel nagyobb lehet, mint egy igazi gyári minőségnél...

MaCS_70 2012.02.01. 21:13:06

@Shopping:

Ez voltaképpen most is kötelező -- csak éppen kicsit körmönfontabban van megfogalmazva.

Üdv: MaCS

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.02.01. 21:16:46

Nem értem mit rinyáltok, nem állítja az eladó, hogy sérülésmentes lenne a kocsi.

Suttora 2012.02.01. 21:19:23

@CoIie: Ha jól megnézed, a karosszéria teherviselő elemei nem sérültek vészesen, az utascella szinte sértetlen. Bizonyára volt némi elmozdulás, de biztosra veszem, hogy a baleset után simán nyílt az összes ajtó, ami szerintem még nem olyan jelentős sérülés. A bal hátsó oszlop persze más, az súlyos, de annak meg az utasvédelemben talán nincs akkora szerepe. Az biztos, hogy a gyári merevséget soha nem éri el, de szerintem megközelíti azt.

remélemeztbeveszi 2012.02.01. 21:23:54

@lomtengerkapitány: Szia! Ha elküldöd a címedet, kapsz egy klaviatúrát...

Polly-pudli-pötty 2012.02.01. 21:24:21

Látta valami tényleg szakértő,hogy mennyire tört ez az autó valójában? Futómű,nyúlványok mennyire mentek el?
Merthogy egy sima lámpás ráfutásnál is látszólag nagyon csúnyán meg tud törni az eleje olyan autónak ahol foglalkoztak a gyalogosvédelemmel. Régi lebont,új elemek felcsavaroz.
Talán a hirdetésben sem kellene hazudozni,vagyis elhallgatni dolgokat ha nem mindenki az évszázad bizniszére vágyna autóvásárlásnál,természetesen bagóért.
Merthogy ha megemlíti valaki,hogy igen megtörtünk,de minden javítva lett normálisan,akkor kíváncsi lennék mennyiért és mikor lehetne túladni rajta.

kultúrpesszimista 2012.02.01. 21:27:13

SSS...

(Semmilyen
Suzukit
Soha)

CoIie 2012.02.01. 21:36:30

@Suttora: nem olyan jó a szemem, hogy a lényeget egy fotóról lássam, mert "a valóság minden képzeletet felülmúl!" ;)

Suttora 2012.02.01. 21:38:25

@CoIie: Hát igen, fotóról nem nagyon lehet megmondani, de azt sem jelenteném ki egyértelműen, hogy tilos megvenni...

ommm 2012.02.01. 21:39:24

@Suttora: Hmm...azért nekem elég volt látni az első nyúlványt és a megrogyott A-oszlopot ahhoz, hogy ki merjem jelenteni: ez az autó megérdemelte volna a bezúzást.

AzHofi 2012.02.01. 21:41:21

jaó kis telekjáró az teccikérteni

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2012.02.01. 21:47:56

az én toyotám is felborult, majd 3 hónap múlva már fenn volt a neten kitűnő állapotúként

Nancsi 2012.02.01. 21:49:31

@Schütii: Az autómon ha egy csöves betöri a hátsó fűtött szélvédőt, az már GTK. Mehet is a bontóba?

__TG 2012.02.01. 22:00:35

Sok okoskodó GTK-t elítélő urak!

Gazdasági total kár előfordul hogy az autó teljesen üzemképes, forgalomban használható, csak úgy nyomták pl. a jobb hátulját hogy oldalelemet kell cserélni, és fenéklemezt meg lökhárítót. Legyen ez egy felső kategóriás 10 éves autó.
Tehát a javítás összege meghaladja a gazdaságosság határát (nagyon drága rendbe hozni).
Viszont a gazdája vállalja a veszteséget, és kicserélteti a hátsó fenéklemezt, lökhárítót, kikalapáltatja a jobb seggét, akkor mért kéne automatikusan kivonni forgalomból?

Sok okos netbuzi (Shütti) azt sem tudja mi a GTK, akkor mit okoskodik? Mért lenne a biztosító tulajdona az autó GTK esetén (valaki ezt is kommentelte)?
Hogy tovább okosodj: A biztosító felméri az autó törés előtti és utáni értékét, és a különbséget kifizeti. Ezzel arra céloz, hogy a maradvány értéken add el, a biztosítós pénzt tedd hozzá, és végy egy olyat mint volt.

__TG 2012.02.01. 22:02:23

Shütti egy oksokodó gyökér, semmit nem tud a GTK ról és a részletekről

__TG 2012.02.01. 22:04:32

A biztosító képeket készít z auótóról, és feljegyzik központilag az egészet, vagyis ha meg akarod venni, lekérdezhető, és megnézheted mit vettél!

Suttora 2012.02.01. 22:06:21

@ommm: Nyúlványt napi szinten cserélnek, gyárilag elfogadott technológia, de szerintem az A-oszlop sem vészes, kétségtelenül deformálódott, de a "megrogyás" szerintem túlzás.

Tizenkettő 2012.02.01. 22:09:20

@Suttora: Az pedig egy Renault motor. Az 1.3-as a Fiat.

Tizenkettő 2012.02.01. 22:10:46

@Tizenkettő: És ráadásul nem is egy friss darab, hanem az 1.9-es dci.

bertrollnok 2012.02.01. 22:11:06

@Nancsi: Tegyük fel, hogy a CASCO-d fedezi az NKH-s vizsgát is. És úgy?

indapass90210 2012.02.01. 22:13:53

@lomtengerkapitány: "NEM KELL ITT FINNYÁSKODNI. ENNEK LEGALÁBB KI VOLT PRÓBÁLVA A LÉGZSÁKJA! :D"

Sőt, nem is fog az ember arcába durranni véletlenül, mert kompletten hiányzik az autóból! A kontrollámpa meg nem zavar, mert elvágták a vezetékét.

Suttora 2012.02.01. 22:30:58

@Tizenkettő: Alighanem neked van igazad, bocs.

ave 2012.02.01. 22:43:27

Es ha torve volt?
Olimpiat is nyert mar olyan, akinek elotte eltort a laba...

Megcsinaltak rendesen, manapsag minden kukacos autovasarlo retegvastagsagmerovel jarkal autot venni, akit meg nem erdekel, annak mi baja lehet abbol, hogy egyszer ujraepitettek?

AdmiralRobert 2012.02.01. 23:27:07

Én az ilyen szemét csalókra a titkosszolgálatot küldeném, azok csak kezdenek vele valamit :D

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.02.01. 23:36:40

Sztem még így sem sok érte 3.5 millió! Vagy csak én látom ilyen derűsen?

Pepejoe 2012.02.01. 23:41:00

Haldoklik a világ, ebből is látszik.
Az az autó új korában is csak max. a negyedét érné annak, mint amennyit most rákarcoltak.

danixxx 2012.02.01. 23:45:58

@dieselrocket524: lehet hogy én szoptam be a kocsidat? Mondjuk én kereskedőtől vettem, de ráillik minden. Nissan Primera 2.0D... ;)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.02.02. 00:12:27

örülni kéne, h itt tart a magyar autófelújítás, h egy kb totalcaros kocsiból szemre újszerűt hoznak ki :) ez azért nem kis dolog, nekem nem sikerülne, az biztos! :)

Nancsi 2012.02.02. 06:14:29

@bertrollnok: Nincs cascom, de tegyük fel hogy nem csöves, hanem másik jármű töri be az újonnan méregdrága, de bontóból simán cserélhető, szerkezeti szilárdságot nem befolyásoló elemet (ez akár egy lámpa is lehet, mondjuk nézd meg egy modernebb lámpatest árát). Így nekem semmi bajom nincs azzal, hogy le kell vizsgáztatni azonnal, hiszen előbb-utóbb úgyis vizsgára kerülne. Mondjuk a vizsgán ha a fenti autót tényleg abból a roncsból rakták volna össze, az is átmenne simán, mivel nem fogják megmérni, hogy az utascella mekkora ütközést fog kibírni.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.02.02. 07:09:10

@dieselrocket524: Hiszed vagy sem, még azt is elmondom hogy dohányoztam a kocsiban. Használatra veszek kocsit, nem nézegetni akarom. És nem az jár a fejemben, hogy jaj istenkém, mennyit fogok érte kapni. Igaz, átverni sem lehet. Meg nem is hirdetni, beszámíttatom ott ahol vettem, ha cserélek. Ők szervizelik, ismerik a gépet, tudják hogy jó. Így tényleg jó árat szoktam kapni.

Never 2012.02.02. 07:19:38

@tempi: No problem, saját autóval mindenki úgy megy ahogy akar, olyannal, amivel akar vagy amire lehetőségeiből futja. Én addig új autókat vettem, amíg olyan kategóriáshoz el nem jutottam, ahol az első év 40%-os buktája már nagyon fájna, onnantól pedig a lekövethető múltú (szerviz és biztosító) egyévesekre tértem át.

A teljes átvizsgálás persze kötelező, az autó ha rendben van akkor rendben van. A tk viszont nálam már a kockázatviselési hajlandóságot meghaladná - nekem így nyugodt a lelkem.

Never 2012.02.02. 07:21:48

@ave: És ha az önhordó szerkezet deformálódott, amit helyrehuzattak és ezáltal balesetnél szerkezetileg gyengült?

Szemétség ilyen autót mint "újszerű"-t hirdetni. Nem kötelező a GTK-s autót megvenni és helyrehozni. Az ilyen biza csalás. A szemét fajtából. Ha mindenki ezt csinálja, akkor mindenki szemét csaló.

DrX 2012.02.02. 09:14:44

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Az a baj, hogy el is hiszed amit mondtál. Az elsőhöz hasonló balesetben úgy fogják összecsukni mint a kempingszéket:

www.youtube.com/watch?v=yjxM9chAe1k

Peter__Blau 2012.02.02. 09:20:48

@ZseboG.: Ez így van. Apám úgy járt egyik télen, hogy meglökte egy autó egy kereszteződésben a jeges úton, nekicsúszott egy másiknak és az meg nekilökte egy álló autónak. Szinte minden elem horpadt enyhén, márkaszervizben olyan javítási összeget mondtak (majdnem minden elem csere), hogy a biztosító gtk-sra hozta volna ki. Úgy kellett a szervizzel lealkudni a jav. költséget, hogy ne legyen gtk-s a kocsi, hiszen az ég világon semmi baja nem volt, csak a kar. elemek horpadoztak be szinte minden elemen egy picikét, de ettől még szuperul ment, funkcionálisan semmi baja nem volt.

dr. Ringlósztár 2012.02.02. 09:26:59

@dieselrocket524:
De, bevallottam, és tanulmányaim során a helyesírás fejlesztésére is nagyobb hangsúlyt helyeztem nálad.

mrjake · http://mrjake.org 2012.02.02. 09:27:53

kb 9 óra 10 körül formatálta az user a HAHU fiókját. Direkt figyeltem :D

mrjake · http://mrjake.org 2012.02.02. 09:57:29

ezek ugyanúgy törnek?
www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/grand_vitara/suzuki_grand_vitara_1.9_ddis_jlx-a-5397693
Kísérteties, bár valószínűleg két külön autó, ami ugyanúgy tört...

ostvan2 2012.02.02. 10:03:57

Nem kell hanyattesni a "gyári" alkatrésztől, vagy technológiától. BÁRMIKOR lehet házilag (kis szakműhelyben!) szebbet, vagy jobbat csinálni, mint a gyári! Erről szól az optikai tuning és a versenytuning. Egyvalamiben nem tudunk versenyezni a gyárral: olcsóbban nem lehet dolgozni kis sorozatban, vagy egyedileg, mint ahogy ők csinálják.
Ebből következik, hogy a kézzel áthegesztett karosszéria- és alvázelemek (általában) erősebbek, mint a gyáriak. Ezért fontos, hogy a légzsák rendben legyen a javított gépen, mert annak a gyűrődése keményebb lesz. Elméletileg, amit a gyakorlatban nem biztos, hogy észre lehet venni. A korrózióvédelem témában megint kérdéses, hogy a gyári a jobb, vagy a kisüzemi. Ez utóbbi lehet jobb (ha gondos a mester - lásd Csikós írásait) és lehet sokkal rosszabb, ha eladásra dolgoznak (költséghatékonyan).
Következtetésem: Az élethez szerencse is kell, különösen a használtautó vásárlásnál.

Der_rosarote_Panther 2012.02.02. 10:04:54

@dieselrocket524: Nem is tudtam, hogy Schmitt Pálgium is ide kommentelget. A helyesírás, a mondanivaló erkölcsi tartalma - minden stimmel.

Dr_utcai_arcos 2012.02.02. 10:14:09

Szerintem le lehetne ugrani diesel helyesírásáról, csak nekem tűnik úgy hogy nem magyar lakos?Mert akkor valószínűleg jobban beszél egy "idegen" nyelvet mint az itteni fikzázók nagyobb része. Nem tűnik fel, hogy általában szlovák példákat hoz fel?

Tomchy 2012.02.02. 11:47:29

@motorman: Az a baj ezzel, hogy egy időben rossz bácsik lopták a rendszámokat, kinéztek a neten olyan autót, amit épp a rendszám mellé lopni tudtak, összehegesztgették a rendszámot a mintával megegyezőre, és elmentek vele bankot rabolni. Te meg magyarázkodhattál a yardnak, hogy tegnap este épp nem Alsóbüdöskén raboltad az OTP-t, hanem otthon nézted a tv-t.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.02.02. 12:01:47

@ostvan2:
"Ebből következik, hogy a kézzel áthegesztett karosszéria- és alvázelemek (általában) erősebbek, mint a gyáriak."

Ha peched van es tenyleg erosebbre sikerult, akkor benyomodik utkozeskor az utasterbe es az nyarsal fel.
www.youtube.com/watch?v=yjxM9chAe1k

Peetee 2012.02.02. 12:03:53

@valerossi46:

Neked egy üres kólásüveget sem adnék el, mert még abba is belekötnél, hogy a matricát gyárilag -0,3fokkal ferdítették a a vízszinteshez képest, szóval ha eladásra kínálnék neked 1 törésmentes autót, akkor a végén még nekem kellene fizetnem neked, amiért hajlandó vagy elhajtani vele.
Csak az ilyen emberektől mentesen meg engem a jóisten az életben...

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.02.02. 12:08:25

@motorman: mert mennyi egy ellopott rendszám cseréje? 10 ezer forint?

isssti 2012.02.02. 12:53:26

@GiXXXer: A 200e után szétesik témához: "aotószakértők" és főleg nepperek (bocsánat, "autókereskedők") nagy előszeretettel okítják/gúnyolják a köznépet, amiért nem hajlandó többszázezret futott autót venni.
Nos: Golfplusom van, kb. 110ezerig semmi komoly költség nem volt rajta olajszervizeken kívül. Majd 120e-nél jött komplett vezérlés, majd kuplung szett, szilentek, féktárcsák(+betét). Most a lengéscsillapítók köszöntek be 140egypárezernél.(Eddig bő extra fél millát költöttem rá, amióta 120e-t betöltötte!)

Akkor miről beszélünk?! Bizony az átlagember nagyon is nem hülye: tudja, hogy a sokat futott kocsikra sokat kell költeni. És ne jöjjünk azzal az érvvel, hogy egy 200e-t futotton ezeket már mind kicserélték - majd pont azért fogja eladni!!?

hummel8 2012.02.02. 13:11:08

@isssti:

Az Ok, hogy a 200 K feletti autokra nyilvan költeni kell, de mint latod mar a 100 ezret futottakra is...
Az uj autora nyilvan nem, de ott kifizeted jo par evre elöre a különbözetet, csak nem olyan latvanyos, mert nem kell alkalmankent belenyuni a penztarcaba.. csak eygszer, de akkor joooo melyen :-))
Ha 20e km / evet feltetlezünk, akkor a tied 5 evet ment hibamentesen, most költöttel ra felmilliot.. OK, biztos fajdalmas.
De Ha hibamentes ujba akartal volna atszallni, mennyit lkellet volna radobni a cserere ? 3 milliot ? 3,5-et ? Abbol azert eleg sokaig lehet költögetni 1-200 ezrenkent...
A magyar ember baja inkabb az, hogy ha 2-est lat a kiometerszamlalon, akkor rögtön infarktust kap. igenis ha egy auto technikailag meg kap minden törödest, nem kell felni az öregebbtöl sem... (mondjuk ez a legujabb technikara nem feltetlenül igaz, a mai aktualis autok nem nagyon lesznek hosszueletüek, ld meg halalig feltöltött TDI, TFSI etc) A mi egyik csaladi autonk egy öreg A4 TDI, most 600e-rel az orajaban.. ha 100e-kent azzal a kifigassal, hoyg ne romoljon el, lecsereltük volna ujra, akkor eddig kb 15 Milliot buktunk volna az ertekveszetesen... szerintem a javitasokkal böven 2 Millio alatt vagyunk.. akkor miert s baj a sokat futott auto ?

isssti 2012.02.02. 13:28:49

Én sem hibamentes újról, hanem a magyar vásárlók által bálványozott és elvárt "átlagos futásteljesítményű" autókról beszélek: 2-3 éves használtautó normál használattal(max évi 20ekn) 40-60e. km-nél többet ne "mutasson" az óra -inkább úgy mondom: ne legyen benne ténylegesen több. Én is szerettem volna 95 ezernél eladni az 5 éves Golfplust, és venni egy 2 éves, keveset futottat(30-40 ezer magyar viszonyoknál reális elvárás kell legyen!!), de csak nepperek jelentkeztek vevőnek,2-300ezerrel áron alul (1 évig árultam) - most már bánom, hogy nem adtam 1,7M-ért valamelyik rosszarcúnak - most közel a dupláját buktam..
A 200ezres futású autókról meg azt mondom: igazad van, ha rendesen gondozva volt, talán nem kell félni tőle - de találni ilyet egyáltalán? Mert amit a sok nepper behoz eladásra, az mind széthajtott-visszatekert, ámde kiglancolt romhalmaz.
Még az merült fel bennem, hogy egy mai modern autó 200e.km és mondjuk 10 év után (tegyük fel gondosan karbantartott), valóban nem ad aggodalomra okot? Mennyit bírnak a mai tartóelemek, biztonsági alapcuccok, elektronika stb..
Bennem még így is bujkál a kisördög: megvehető-e egyáltalán egy 200+-t futott verda...

kewcheg 2012.02.02. 15:04:27

A két Vitara nem azonos, ami azért baj, mert így bcs. gyanúja áll fenn.
A roncson nincsenek fellépők, más (nem gyári) az alukerék, és JLX-A felszereltségű, tehát nincs benne ESP, tempomat.
az épet már JLX-El felszereltségűnek hirdetik,(bár a belsjéről készült fotókat nem tudtam megnézni sajnos) de ilyenformán benne van az ESP a tempomat és esetleg a bőrkárpit is.Plusz ott az oldalán a fellépő,meg gyáriak a kerekei, a Suzuki kiegészítők árait ismerve ez a két tétel még legalább 300k huf-fal dob a helyreállítás költségein, egyszerűen nem éri meg.vagy aezek a dolgok is bcs.-ből származnak, mindenesetre megérne egy jó kis házkutatást....

Don Marcus Hibiscus 2012.02.02. 15:21:56

Szerintem a 426-os Hemi motor bőven kárpótolja a kasztni összes hibáját,hiányosságát.

Egérfogó 2012.02.02. 17:30:18

Van rajt egy kis javítás, de csak az első és hátsó rendszámtábla között. Ja az elsőt is pótolni kellett...

FEKI 2012.02.02. 21:24:56

bő 40e km-et beletettek a javítás óta...

forgómorgó 2012.02.02. 23:43:51

Annak van a legnagyobb esélye, hogy nem javított itt senki semmit. Köztudott, hogy így kell egy lopott autót forgalomba helyezni. Tudom mit beszélek, a mi elkötött féléves kocsinkat is fapofával kiállították egy kereskedésben egy évekkel öregebb brutálisan szétzúzott autó rendszámával és papírjaival. Én hülye barom, szóltam a rendőröknek. Most már tudom, életem legnagyobb hibája volt. Egyszerűen csak meg kellett volna venni :(

forgómorgó 2012.02.03. 00:09:25

@kewcheg: Megmondom a házkutatás után mi történne: a helyszíni szemle megállapítja, hogy semmilyen adat nem támasztja alá a bűncselekmény gyanúját, az autó nem volt törve, papírjai és azonosítószámai makulátlanok, így a rendőrség nem foglalhatja le. Az autó a következő napon eladásra kerül, egy külföldi állampolgár (jó esetben egy dunaszerdahelyi hajléktalan) részére, a magyar rendszámot leadják az okmányirodában, és bár az autó kikerül a magyar hatóságok látóköréből, az autót természetesen idehaza értékesítik, alkatrészenként. A nyomozást lezárják, a lopott verda tulajdonosa panaszát elutasítják, hiszen Szlovákiában nem lehet ám nyomozni! A történet nem a fantáziám szüleménye :(

webnazi 2012.02.03. 06:04:37

Vizsga, vizsga! De oda vagytok mindezért.
A kocsim nemrég volt műszaki vizsgán, ám a szervízben úgy megoldották a felkészítését, hogy még a kerekeket se vették le! (fékdobok, betétek szemrevételezése, féktisztítás, stb.) Onnan láttam mindezt, hogy a dísztárcsát rögzítő műanyag kötözők (amiket azért tettem rá, hogy nehezebb legyen lelopni avagy útközben sose essen le magától) teljesen sértetlenek maradtak.

A GTK-ról meg csak annyit, volt nekem egy Suzukim, amibe belémjött egy kamion. A biztosító egyből totálkárra vette és akart érte adni X forintot, hogy vehessek rajta egy hasonlót.
Na persze, csak hát azért a pénzért (avultatás, valami nemzetközi használtautós ár-indexálás meg minden más egyéb beleszámolva) legfeljebb egy jobb biciklit kaptam volna.
Nem egyeztem bele és követeltem a teljes javítását! Aztán találtam hozzá egy normális szervízt, ahol valóban szépen megcsinálták. Volt benne oszlopcsere, teljes oldal csere - sárvédők, ajtók, gépháztető, - alaplemez egyengetés meg miegymás, fényezés, etcetera. Tényleg olyan lett, mintha új lenne.
Amikor eladtam (egy hivatalos autókereskedő a cserébe beszámította), ott biza az állapotfelmérésnél néztek festékréteg vastagságot meg miegymást.
A nagyjavításokat észre sem vették, de hogy oldalt-hátul már egyszer zúzva volt (én meg arról nem tudtam, mikor megvettem) azt kiszúrták, mert túl vastagon volt rajta a gittelés.
Szóval ez van, a GTK elnevezésű fogalom valójában csak a biztosítóknál létezik, ám ha nagyon erőltetik akkor egyáltalán nem kötelező elfogadni! Nem fognak belerokkanni, ha sokat kell költeniük egy totálkárra, mert biztosítótársaság soha nem hal éhen! Nálam a kamionostól a kötelezőjével 5 év alatt csaknem annyit beszedtek, mint volt az a károm ellenértéke. Teherautóknál ugyanis nincsen bónus-malus rendszer, csakis a maximum!

Valentino Gallo 2012.02.03. 09:53:00

@FEKI: A kilométeróra sem lehetett épp újszerű állapotban a bankos szemle idején, ezért az eurotax átlagot vették figyelembe. Oda is van írva "futásteljesítmény átlag".

kombusz 2012.02.03. 10:59:41

felhivtam a kedves tulajt rögtön magyarázkodni kezdett hogy ö nem azért vette le a hirdetést mert látta ezt az oldalt(de közben tudott rola hogy valaki irt itt ilyet hogy 1.3-as fiat motor ) hanem mert megvette az üzlettársa 3.5milláért.
és hogy rendbe lett hozva az auto amugy 2millát költött rá állitolag ö karoszszériás ö csinálta meg ezzel foglalkozik hogy törött autokat vesz meg most is vagy 4 törött autoja van neki.
ja és csak az elsö hátso lökháritot,hütöket,sárvédöt motorháztetöt kellett cserélni meg belül a légzsákokat és minden gyári alkatrészböl lett megcsinálva.
ja és ez egy biztositási csalás volt részben mert nem volt ennyi baja az autonak csak rálett irva minél több dolog hogy minél többet fizessen a biztosito.
a motornak fütomünek meg az önhordo kasztninak semmi baja nem volt szerinte.
mondjuk csak hebegett habogott értelmes mondatot nem tudott rendesen elmondani :)
szerinte ez egy jo auto volt mert karbantartva volt meg garázsban állt amugy az meg aproság hogy ennyire össze volt törve. :D

és mi vagyunk a gyagyásak nem is értünk semmihez hülyeségeket beszélünk :)))

2fast2furious 2012.02.03. 11:36:11

@kombusz:

Nem védeni akarom a tulajt, de abban szerintem simán igaza lehet, hogy biztosítási csalás a dolog, én is találkoztam már rengeteg olyan esettel, ahol a tulajnak van ismerőse a biztosítónál és egész enyhén törött autókat vesznek totálkárosra, sőt olyat is láttam már, hogy a baleset után még törnek az autón, hogy minél nagyobb legyen a kár, egyszerűbb ha a biztosító fizet, aztán pedig vesz a tulaj új autót, nem foglalkozik a javítással. A képek alapján pedig akkora sérülése nincs az autónak, hogy bontani kellene miatta, ha hibátlan bontott alkatrészekből tisztességesen megcsinálják az autót, majdnem egy szintre lehet hozni más hasonló sérülésmentes autókkal és egy esetleges későbbi baleset során sem lesz belőle semmi gond.

kombusz 2012.02.03. 12:03:56

@2fast2furious:
igen tudod csak ezzel az a baj hogy azt sosem mondaná el neked hogy ennyire sérült volt.
mert tegyük hozá jopár elem meg a hátulja elég csunyán törve volt és még ott van amiket nem is látunk.
törött autokba a légzsákot ritkán potolják.
és az árában sem látszik meg ez hogy annyi sérülés volt rajta márpedig ennyiért árulják a többit is ebböl a fajta autobol amit sérülésmentesnek hirdetnek.
elbontani nem mondtam én se hogy kéne de szinte csak a jobb oldala épp az autonak a többi törött.
arrol nem is beszélve elismerte hogy ö ezzel foglalkozik hogy törött autokat vesz meg és javit.
na tudod itt kezdödnek a gondok ugyanis ezeken a minél olcsobb javitás a cél aminél nagyobb haszon érdekében.
és itt jön a képbe hogy ezeket nem fogják sosem tisztességesen megjavitani.
egy szintre sosem fogod hozni a sérülésmentes autokkal mert ezen jocskán meggyengültek dolgok.
és mivel azt mondta uj alkatrészekböl gyáribol lett(na persze) megcsinálva mert csak az van hozzá(ami hazugság mert van jopár alkatrészböl nem gyári is ehhez az autohoz viszont ott is egy motorháztetö 80ezer ft) abbol meg sosem fogja ennnyiböl kihozni a javitás.
nézd meg a képeken csak elöl mi ment el:hütök,lökhárito,lámpák,sárvédök,homlokfal stb.
oldala a bal oldal kompletten csere uj ajtok ehhez tuti 200ezer darabja gyáriban a hátulja megvan rogyva bal hátul a tetö meg nem is látszik valoszinü ott is elment.
hátul lökhárito,hátulja futomüben elöl hátul ennél az állapotnál biztos többminden elment az sem filléres dolog.
belül légzsákok.és akkor még a motornál a hirdetö állitása ellenére kitudja mi gond lett.felnik cserélve lettek mintmár emlitették plusz a fellőpö is van ezen már ez sem 5ft-os tétel.
és mindez ugyanannyiért árulni mint a többit amit sérülémentesnek hirdetnek a pofátlanság csucsa.
ja és ugye 3évesen a kilométer sem 55ezer volt benne mikor összetörték ezt is elimerte a mostani tulaj.
na akkor miröl is beszélünk?
kitudja mennyi van benne és még törött is volt.

corpus alienum 2012.02.03. 14:54:59

Túllépve az "én kocsim is törött volt, mégis jobb, mint újkorában" kategóriát, látott már valaki rommá tört állapotból megfelelő technológiával és megfelelő alkatrészekkel lábra álított autót? Ami nem "ahhoz képest" jó, hanem tényleg az?

Epercsibe 2012.02.05. 14:59:24

Sajnos ebből az állapotból megfelelő helyre állító technika nincs. Ha a váznyúlványok hajlanak, vagy törnek, akkor a szilárdságot nem tudod visszaadni, az egész kasznit pedig nem cserélheted ki, illetve aki feljavította, az hasznot akar látni, nem jó autót.

Mivel a kormányműve is elment, ezért az azt tartó híd is. Valószínűleg mindent ami "talán még jó" visszaraktak bele és éppen ezért olyan is. A mai futóművek nem állíthatóak (kivéve a kormányösszekötőnél). A geometriát a bekötési pontok helye és a lengőkarok gyártási pontossága szavatolja. Ha az alváz csavarodott, tört, semmi sem garantálja, hogy a bekötési pontok így a futómű geometriája jó lesz. Folytassam ?

Epercsibe 2012.02.05. 15:03:57

Ha a motor járt még amikor a víz/olaj elfolyt vagy ha egy autó tetőn volt és nem tudott a karterből olajat szívni, akkor a csapágyaknak, hidrotőkéknek sok esetben vége. A blokk sérülésének nem kell hogy legyenek külső nyomai.

Epercsibe 2012.02.05. 15:32:38

@isssti: amit én ismerek gyári ajánlásokat, kb 250eKm egy manuális váltóra, kb ez igaz blokkokra is. Afölött már bármi baja lehet. Persze sokkal korábban és később is felléphet, de a várható élettartam az első drága javításig kb ide esik. Nálam pl jelenlegi autómban 170.000km van, én az eladását kb 250.000km -nél tervezem (kb 3év).

Viszont, 150.000-200.000 valós km között már féktárcsát, szilenteket, kuplungot, lengéscsillapítókat, lambda szondát, kipufogó dobokat cserélni kell. Az elektronika kontakthibákat nem km, hanem korral csinál, általában 8-10 év körül kezdődik (hangfalak nem szólnak, légzsák visszajelző, bármi más). Majd kb 12-15 éves kor körül lép színre az erős rozsdásodás és az összes gumi elem málása (pl vízcsövek).

Mindezek miatt sokszor jobb vétel egy 3-5 éves autó (esetleg enyhén törött is ha olcsó), hiába amortizálódik sokat, mint egy 6-10 éves, amire költeni kell így a végén ugyan annyi és jobb mint egy 10 év feletti, ami kevésbé üzembiztos (vízcső, önindító, főtengely jeladó, generátor, stb elszállhat).

isssti 2012.02.05. 17:29:56

@Epercsibe: Köszönöm: csak megerősítettél meggyőződésemben az autók kora és km futása tekintetében - igenis 100ezret(najó, legyen 100-150 közt) futott autót venni nem túl jó -a 10 évet és 200+ futottakról nem is beszélve.
Hiába nyomják újabban szinte minden fórumon az ellentétes propagandát az ún. "szakértők" - nyilván érdekeltek az ilyen romhalmazok honi eladásában...

etwas kultur muss sein 2012.02.06. 01:13:14

@isssti: Azért ennyire nem fekete és fehér ez a dolog sem. Az autózásban nagyon fontos valamiféle viszonyítási rendszer szerint gondolkodni. Jó példa erre, hogy átlagosan 1 km-t mennyi pénzből teszel meg. Ebbe beletartozik minden szükséges kiadás, üzemanyagtól kezdve a súlyadón át a karbantartásig. Az igaz, hogy egy 10-15 éves 200-350 ezret futott átlagos autóra költeni kell, DE itt nagyon sok tényező együttesen fogja eldönteni, hogy megéri-e. Ugye, az máris egy nagyon fontos tényező, hogy egy ilyen idős kocsit normál esetben bagóért kapsz. Egy új autó esetén pár évig élvezed a garanciát, de ez eleve bele van építve az új kocsi vételárába, illetve a kötelező szervizek esetén gyakorlatilag feleslegesen vesznek ki vagyonokat a zsebedből a márkaszervizek, akár csak egy egyszerű olajcseréért is, ami otthon, vagy helyi szakinál meglenne töredékáron, ugyanolyan minőségben. Nagyon át kell gondolni, hogy milyen használt kocsit vesz az ember. Ezt nem lehet eldönteni 2 perc alatt. Rengeteg változó befolyásolja a kiválasztást, tehát rendesen át kell rágni a dolgot. Vegyünk egy ésszerű esetet: F Astra, tízenX éves. Megveszed 450K-ért, átíratod, lecseréled a kötelezőket, mire végzel, legyen a kocsiban mondjuk 650K HUF. Innentől normál esetben évi 100-200K HUF-ból megvan a szerviz. Ne feledjük: ehhez a kocsihoz szinte mindent be lehet szerezni bontóból, meg van egy csomó utángyártott alkatrész is megfizethető áron. Használod mondjuk 5 évig. 5 év alatt mindenestül lesz mondjuk 1,4M HUF-ban a kocsid, majd eladod 200K-ért. Tehát 1.2 M-ból autóztál 5 évig (+ a benya nyilván). Ha veszel egy új kocsit ebben a kategóriában, annak 5 év alatt bőven meglesz 1.2 M az értékvesztése, meg még sokkal több is.
Persze ahhoz, hogy ez működjön, nagyon megfontoltan kell használt autót venni, de ha valakinek csak 10-15 éves kocsira van pénze, az ne is akarjon felelőtlenül kapkodni.

AnyátoknakPalánot 2012.02.06. 15:21:06

elmaradt haszonért és hitelrontásért még nem pereltek be titeket?

nitro1 2012.02.07. 20:06:40

@AnyátoknakPalánot: Elmaradt haszon? Azt hogy lehet kimutatni vagy bebizonyítani?

forgómorgó 2012.03.11. 14:25:04

@lüke: :) Jól hangzik, de mit is jelent? Nem fejtenéd ki ómagyarul is?
(Ne haragudj, nem tudtam megfejteni a kódolt üzenetedet, talán annyi mentségem lehet, hogy nem vagyok egy mai gyerek...)

Egyéves Önkéntes 2012.03.24. 08:22:07

@Suttora: szerintem is tök fölösleges, igaziból nem is kéne bal hátsó oszlop, csak a szimmetria miatt teszik be.

autobahnvignette 2012.03.24. 14:47:54

@corpus alienum: gondolod, hogy ezt kilakatoltak? es kozben gyorsan bele is kerult plusz 50ezer kilometer?
ha ez az auto nem lopott alapokra epult, akkor semmi.. ilyen szepen es aprolekosan kereskedo nem "ujit fel" roncsot, szerintem! miert is venne uj fellépőt rá, ugyis megveszik ha nincs az rajta, nem hozza vissza az arat..

corpus alienum 2012.03.24. 19:48:46

@viktoor: nem tudom, hogy kikalapálták, vagy csak az azonosítóit ültették át, de akármelyik történt, ez az autó büdös, mert nem stimmel se akkor, ha kikalapálták, se akkor, ha az azonosítóit "exportálták" egy másik autóba.

Én egyszerűen nem bízom a törött autókban - persze itt nem arra gondolok, hogy meghúzták a lökhárítót, menjen a bontóba. Nem hiszek abban, hogy egy autó másodszorra is ugyanúgy visel el egy ugyanakkora ütést, mint első alkalommal, akárhogyan is javították ki. Pláne ebben a szép országban.

autobahnvignette 2012.03.24. 19:52:47

en sem hiszek bennuk, es szerintem ez az auto amit arulnak talan sosem volt torott!
a Fifth Gear angol autos musorban volt egy teszt, egy markaszervizben javitott torott focust es egy toresmentest egymasnak kuldtek szembol.. nos, alatamasztjak azt, amit irsz, a tokeletesen kijavitott de torott, 2,5x jobban osszetort, ha jol emlekszem!

papa33 2012.05.01. 14:31:34

És ha valaki nem akar törött autót venni?
Nem kell átverni, meg magyarázni GTK meg TK.
Mikor vesszük tudomásul, az autó olyan mint bármely használati tárgy
legyen pl porszívó, TV, akármi: 2-4 évesen talán lehet érte kérni valamit, tizenévesen bagó. És nem érdekes egyik esetben sem, hogy a nap 24 órájában nézték vagy hétvégén 1-2 órát.
De ugye a horpadt porszívót, repedt dobozó TV-t nem vesszük meg, még ha meg is van ragasztva, akkor sem.
Nem jó az az új tulajnak, de a használtat vevőnek ez a realitás.

nitro1 2012.05.29. 12:07:09

@papa33: Még a tizenéves használt autó is nagyobb értékű, mint egy porszívó, vagy egy TV. Pénzben nem mindegy, hogy egy új TV-t kell venni, vagy egy új autót.
süti beállítások módosítása