Irdatlan szívás vagy a gyönyör forrása?

  2012. január 31. - Stump András Címkék: peugeot rozi 504

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

 

Egy Vel Satis mellett ácsorogtunk a Weltautónál, mustrálgatva a használttesztre felkínált gépeket, amikor kicsúszott a számon, én bizony nem mernék beleugrani egy kétszázezret futott dCi-be. Winkler persze azonnal lecsapott: milyen autót is vettem a közelmúltban? Jogos, francia is, dízel is, ráadásul minimum háromszor olyan öreg, mint ez. De van egy apró különbség: ami egy közös nyomócsöves dízelnél egy párszázezres szervizszámla, az a mechanikus adagolóm esetében egy ötezer forintos javítókészlet.

Nem véletlenül van alatta a karton

Még ha van is igazság a kicsit sántító párhuzamban, senkit nem beszélnék rá az ódon technikára. Aki végigolvassa a posztot, kap is egy kis ízelítőt, miért. Irdatlan szívás, fogja mondani, teljes joggal, hiszen a csendes többségnek eleve nyűg és kínlódás, ha foglalkozni kell a mozgó dobozzal.

Az elenyésző kisebbséget pedig, akiknek mindez a gyönyör forrása, úgysem kell buzdítani, ők tudják, milyen az, amikor egy megkotlott alkatrészt diadalittasan kibányászik az ember a gépház mélyéről, és az elszörnyülködés másodperceit azonnal perverz öröm követi, hogy megint kioperáltunk egy gennyes gócot a betegből. Ennél csak az a nagyobb mámor, amikor a felújítás, javítás, csere után a technika újra életre kel, és büszkén veregethetjük saját vállunkat, ha sikeres volt a beavatkozás. Jelenleg az első fázis örömeit élvezem a Peugeot-val, de vastagon.

Még mindig imádom

Kalandos átköltöztetése után Rozinak nem volt más választása, mint azt tenni, amit az utóbbi néhány évben: állni. Amíg a rajongásig imádott 02-esemet szét nem szedtem, és át nem költözött a lakatoshoz egy fészliftre, Rozinak várnia kellett a helyére a garázsban. Néha meglátogattam a parkolóházban, vígan mutogattam a fejüket fogó haveroknak, olykor becsempésztem valamit a csomagtartójába. Ha már az áhított együttlétre még várni kellett, ajándékokkal udvaroltam neki. Illetve volt ebben egy kis turpisság. Az alkatrészek, amiket elkezdtem keresgélni hozzá, többségükben az ölembe hullottak.

A motorháztető zárját is meg kellene csinálni

Talán említettem már, hogy az 504-es tulajdonosok kivételes emberek. Ezzel rendhagyó módon nem magamat szeretném fényezni - hiszen én történelmi viszonylatokban csak néhány milliszekundummal ezelőtt vásároltam be magam az elit klubba - éppen ellenkezőleg. Megismerkedtem egy újabb tulajjal.

Dani kétsoros e-mailt küldött nekem még karácsony előtt, hogy van egy bontott fekete műszerfala, és odaadná ajándékba. Majd’ leestem a székről. Már amikor bepötyögtem a telefonszámát, kiderült, övé az a káprázatos sötétzöld benzines a hahun. Hiszen én régebben próbáltam már hívni őt, és el is mentettem a számát. Most viszont el is értem, és azonnal megbeszéltük a találkozót.

Előre rágyúrtam az odafelé úton, hogy ne tűnjek mohónak, de amikor megláttam Dani kincsesbányáját, alig tudtam visszatartani a rám törő habzsolhatnékot. Elbontott egy amerikai dízel 504-est, amelyből elsősorban a klímát szerette volna átmenteni a sötétzöldbe, de ez a rengeteg hiányosság miatt végül nem jött össze. És mivel az ő autója már kész, fölöslegessé vált a többi pótalkatrész, ami megmaradt a bontásból.

Műszerfalborítás. Váltóboksz. Óracsoport. Tükrök. Ahogy egymás után újabb és újabb dobozok kerültek elő, úgy termelődtek bennem egyre nagyobb boldogsághormon-dózisok. Mielőtt a hátamra kaptam volna mindent, hogy kurjongatva szaladjak a pakkokkal hazáig, gyorsan tisztáznom kellett, nekem már az is óriási boldogság, ha mindezt felvásárolhatom, szóba se jöhet, hogy ajándékba elfogadjam.

És ekkor még nem láttam az üléseket. Ugye nem kell mondanom, hogy barnák, viszont a pince mélyéről az áhított, támlába süllyedő fejtámlás első fotelok kerültek elő. Az ülőlap sajnos az amerikai kivitelé, ami teljesen más, mint az itthoni limuzinok, de a támlákat talán fel tudom használni. A hátsó pad is megvan. Itt leginkább csak porosodnak, úgyhogy nyugodtan vigyem el őket - mondta Dani, akinek nagyvonalúságát nem győztem csodálni. Végül jelképes összegért pakoltam tele a csomagtartót számomra aranyat érő 504-es alkatrészekkel. Köszönöm.

Őrületes alkatrészcsomagot kaptam Danitól

A másik csomagot Motordoki tette jelképesen a fa alá: egyik ismerőse talált elfekvőben két hátsó lámpaburát, és nem hajlandó pénzt kérni értük. Még csak el sem kellett menni: beküldte őket a szerkesztőségbe, így együtt ünnepelhettük Csikóssal és Pistával az alkatrészkupac gyarapodását. Ideje volt saját akcióból gólt lőni, nem csak a pazar beadásokat bepöccinteni.

Ha 504-es alkatrészekről van szó, szívesen bohóckodok

Gondoltam, a legegyszerűbb problémával kezdem: megcsinálom a generátort, amelynek a hazaút kalandfaktorát köszönhettük. Le is szedtem az olajbundát növesztett gombócot a blokk oldaláról, hogy az alapos pucolás utáni szemrevételezésnél kissé megemelkedjen a bal szemöldököm. Hozzá vagyok szokva a házi kendácsoláshoz, nem is nagyon szoktam ilyesmitől megriadni, de a házilag forrasztgatott diódák és az M-1 típusú, magyar felségjelzésű feszszabályzó valahogy nem keltett túl nagy bizalmat. Egy kis terheléses pörgetés után sikerült is kimérni a szakadást a forgórészben, úgyhogy nem bajlódtam tovább, előkerestem inkább a tartalékot, amit még Kati néni farmján túrtunk elő a tyúkól mellől.

A kókányolt generátor az első mosdatás után

Első ránézésre ígéretesnek tűnt a Valeo áramfejlesztő, semmi csapágyhangja nem volt, feltűnően ép külseje pedig egyből megnyomta nálam a gombot: felújítom. Hamar szétkaptam, és diadalmasan kiemeltem az összeolvadt szénkefét - ez az, tutira ezért dobták félre. Másnap reggel egyből az autóvillamossági boltban kezdtem, meg is vettem a szabályzóval egybeépített kefetartót, és elégedetten dőltem hátra: egy gonddal kevesebb.

Kár, hogy miután elpucoltam és kimértem a generátor összes elemét, kiderült, hogy a diódahíd is letérdelt. Ez már nem három szendvics ára, mint a feszszabályzó, elkezdtem szívni a fogam. Kis kutakodás után kiderült, kábé annyiba fájna egy kínai utángyártott diódahíd, mint két komplett bontott generátor. Vakargattam a fejem, most, hogy megvan hozzá a szabályzó, vigyem-e végig a felújítást, vagy inkább keressek valami használtat. Végül utóbbi mellett döntöttem, miután felfedeztem a 35 amperes teljesítményt jelző matricát. Na igen, a hetvenes években még annak örültek, hogy nem dinamó van az autóban, nem vitték túlzásba a töltőáramot.

Inkább a bal oldali Valeót?

Olyan ügyesen sikerült a generátor körüli töketlenkedéssel agyonütni az időt, hogy egyszer csak azon kaptam magam, ott állok a garázs közepén, és nincs mellettem autó. A BMW már úszik a védőgázban, Rozi meg epekedve várja, hogy sor kerüljön a tettlegességre. Gondosan meg is terveztem a hétvégét - ha már újabb útvonalengedélyt váltok ki, legyen haszna a drágán megvásárolt három napos kimenőnek.

Töltés híján izomból feltöltöttem az akksit, visszacsavaroztam a rossz generátort, hogy legalább a szíjat feszítse, ha már másra nem jó, és megnéztem az olajszintet. Vagyis megnéztem volna, ha beleért volna a pálca az olajba. Sejtettem, hogy némi kenőanyagot szétpermeteztünk, amikor elhoztuk Szegedről, mivel a parkolóházban másnapra egyértelműen kirajzolódott a stabilizátorrúd vonala az autó alatt. Mégpedig olyan határozottan, hogy egy óvodás sem kajálta volna be az ilyenkor kötelező biztos olajfolt fölé parkoltam dumát.

Végre: 504-es a garázsban

Fedje homály, mennyit kellett utánatölteni, inkább örüljünk annak, hogy a városátszelést minden probléma nélkül teljesítette Rozi. Ide kapcsolódik ugyan a nagy fordulaton előjövő, kopogó motorhang miatti aggodalmam, de miután közelebbről megvizsgáltuk a problémát a spontán kialakult klubdélutánon a garázsban, feltétlen bizalmamat élvező szakértőimmel megegyeztünk abban, hogy csak az adagoló lehet a ludas. Első gázadásra ugyanis még normális hangja volt, csak amikor másodszor ráhúztam a gázt, kezdett el kopogni.

Ez fölöttébb valószínűtlen lenne, ha a főtengelycsapágyak adnák a hangot, ezért vált fölöttébb gyanússá az adagoló, amelyből a hazaúton érdekes koszt mosott ki a friss gázolaj - akkor legalábbis ezzel magyaráztuk az eltömődött üzemanyagszűrőt. Előrelépés volt ugyan, hogy már a rákendácsolt külső benzinpumpa nélkül is elketyegett, de nem úszhattam meg az adagolófelújítást.

P1110337

Mielőtt azonban mozgásképtelenné tettem volna ezzel az autót, még elugrottam gyorsan a gumishoz, hogy a háromféle márkájú és kétféle méretű, laposra állt, nyomást eresztő abroncsok helyett felpattintsak egy használt garnitúrát, amin legalább normálisan áll az 504-es. Amikor büszkén beálltam a műhelyudvarra, a kedves személyzet sajnálkozó pillantásán egyből láttam, valami nincs rendben. Először azt hittem, csak Rozi fellépésének a hatása tükröződik az arcokon; csak akkor csaptam a homlokomra, amikor elhangzott a középfurat szó.

A francia felni szókapcsolat negatív töltete eddig ismeretlen volt számomra, hiszen mostanáig csak német és japán autókkal foglalkoztam. Hallottam ugyan már az átkozott Xsara-alufelniről, amelynek valami furcsa okból nincs kifúrva a közepe, de kívülállóként eltettem a megmagyarázhatatlan kreténségek közé. Most viszont itt feszítettem az 504-esem mellett, amelynek a felnijén - na, kinek tűnt fel eddig - nincs középfurat. Van egy kis lyuk a dísztárcsát rögzítő lemezanyának, amit már meg is vettem hozzá, de bármilyen pikáns is a helyzet, ott, a gumis udvarán jöttem rá, hogy ezt a szokványos gépen nem lehet centrírozni.

Kezdődik a szívás - dől hátra ezen a ponton mosolyogva a rutinos olvasó. Valószínűleg én is csak a Rozival történő furikázás öröme miatt nem mérgelődtem azon, hogy át kellett mennem a dupla áron dolgozó gumishoz, akinek volt megfelelő centrírozója. Mellesleg megtudtam azt is, hogy a franciáknál ez nem egyedi betegség, hanem tudatos szívatás, szinte kivétel nélkül minden régi gallnál elspórolták a középfuratot. A gumis szerint azért, hogy ne jusson be a por a kerékcsapágy környékére, ami nonszensz, de jobb magyarázatot én sem találtam.

Hopp: új gumik!

A drága gumizás bosszúságát azonnal elfeledtette az autó instant szembe tűnő sima futása. Amit eddig a tulizó gumikon bársonyos siklásnak éreztem, abból valóságos mennyország deluxe lett. Legalább három csikósi rezgésnyi vibrációtól szabadultam meg egy csapásra a Michelin-szettel. Vattapapucsokon gurultam be a mosóba, hogy négy év ganéját leveressem végre Roziról, és gusztussal nyúlhassak hozzá a garázsban.

Gőzborotvázás után egy fokkal jobb

Vagy öt percig tartott a külső tisztaság illúziója: amíg meg nem bontottam az üzemanyagrendszert. Eddig ugye annyit tudtunk, hogy valami bizonytalan eredetű anyag van a tankban, ami bekocsonyásodott a gyári üzemanyagszűrő előtti átlátszó filterben, illetve az elvileg tiszta gázolajjal etetett adagolóból furcsa kosz jött ki a hazaút néhány kilométerén.

Első puhatolózásként az üzemanyagszűrőnek láttam neki. Az ülepítőüvegben találkoztam először a méznél is sűrűbb, leülepedett, nyúlós, takonyszerű olajszármazékkal - nem biztos, hogy tudni akarom, mi az. Először megörültem, hogy lötyög a cucc a tankban, hiszen akkor még folyékony, csakhogy az alsó egy-két centi ott is összeállt zselévé. Ezután óvatosan bontottam meg az adagolót, nehogy letámadjon a trutymó.

A csőrengeteg alatt lakik az adagoló

Míg kívülről meglepően tiszta, láthatóan felújított, de pasztával tákolt volt a ház, belülről eddigi pályafutásom legrémisztőbb adagolóbelseje marta meg a szemem. Nem mondom, kiszaladt egy-két macskarúgjameg - első ránézésre recésen rozsdásnak tűnt az összes ultrafinom megmunkálású alkatrész. Őrület, hogy ez így működött.

Rémület

Viszont ahogy nekimentem a kis kefével, kiderült, hogy csak a kocsonya rakódott le ilyen undorító formában, a fém alkatrészek alatta épek. A nitrohígító viszonylag jól oldotta a taknyot, így mindössze néhány óra sikálásba és egy tömítéskészletbe fájt az oda nem illő üzemanyag okozta kár elhárítása. Ami, mint tudjuk, egy modernebb autónál pénzügyileg kicsit messzebbre szaladhat.

Így kell kinéznie

Nagyobb feladat volt a tank, illetve az üzemanyagcsövek kipucolása. Eleve napokig tartott, amíg az utólag épített, kicsit megnövelt térfogatú tartályból kikúszott a dzsuva. Szembesülve a tartalommal, először arra gondoltam, inkább ártalmatlanítom a nagy, lapos kádat, és felszerelem az autóhoz kapott, gyárinak tűnő tankot. Ezt óvatosan felpróbáltam - ki is derült egyből, hogy a gyári rögzítőcsavarokat, füleket nemes egyszerűséggel levágták, hogy felférjen a kendácsolt tepsi. Mellesleg az eredeti tartálynak ugyan stimmelt a beömlője meg a jeladója, de olyan furán kilógott az autó segge alól, hogy gyanús volt: valami nincs itt rendben.

Hezitáltam, melyik lenne a kisebbik rossz, kimosni és visszaszerelni a háztáji építést, vagy megoldani a gyári tank rögzítését. Inkább az utóbbi felé hajlottam volna, de balsejtelmeimnek engedve először próbaképp beöntöttem pár deci gázolajat a kert végében talált eredeti tartályba - meg is jelent három apró lyuk az alján. Ez el is döntötte a meccset, inkább maszatolok még kicsit a trutyival, minthogy nekiálljak forrasztgatni.

Inkább nem állok neki forrasztgatni

Kísérletképpen mintát vettem az anyagból, hogy megnézzem, mi oldja. A gázolaj ugye sajnos nem - ez kiderült az adagolónál - több kanna nitrohígítót viszont nem szívesen locsoltam volna bele a tankba. Kézenfekvőnek tűnt a benzin, és szerencsém is volt: a sima 95-ösben ugyanúgy elvegyült a takony, mint a hígítóban. Egy marmon a kútról, néhány óra lögybölés, és már csillogott is az óriástartály.

P1110401

Az autó alján végigfutó fémcsöveken is a benzines mosás segített: miután nem sikerült kompresszorral kifújni, és a csőgörényként beletuszkolt drót is elakadt a kocsonyában, az eddig tápszivattyúként működtetett benzinpumpa kinyomta a dugót a csőből, majd fél óra benzinkeringetés után úgy éreztem, elég tiszta lesz az üzemanyagrendszer. Igazából a porlasztócsúcsok kivételével mindent átmostam, ami érintkezhet a tüzelőanyaggal, mindez pár liter benzinbe, pár méter gumicsőbe és egy adagoló-felújítókészletbe került eddig, ha nem számítjuk a munkát. Pár nap hobbizgatás pedig igazán nem a világ, nemde?

Nagyjából itt tartunk most Rozival. Vagyis a második fázis, az újjáéledés, illetve remélhetőleg a vállveregetés még hátra van. Közben persze továbbra is hajtom hozzá az alkatrészeket, egy használt generátor éppen most érkezett meg az asztalomra, és gyújtáskapcsolót is találtam hozzá nevetséges áron, egy marokkói dílernél. Várom már a napot, amikor reggel kinyitom az 504-es ajtaját, fél perc békés izzítás után bekurblizom, és géphangján elkezdi mormolni azt a mantrát, amivel elmegy a világ végére is. Jó lesz.

Ami egyeseknek szívás, másoknak hobbi

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr723977736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alhazred 2012.01.31. 08:18:43

továbbra is gyönyörű az öreg pug, respekt+irigykedés!

BUBISBUBLEK 2012.01.31. 08:19:05

ezek nem válogatnak. már ami az üzemanyagot illet ;)
a trafóolajtól az étolajig bármit megeszik :)
na pont ezért él még. pont ezért jó.
amikor a sokbetűs "csoda" dízelek már a temetőben lesznek, az ilyen öregek még mindig vígan pöfögnek majd :) úgy kb. pofátlan 6L/100Km fogyival :) persze nem fog 180 as utazóval menni a pályán, na de ki is meg annyival menni mostanság...

nekem tetszik a cikk részemről várom a következőt! ;)

crix 2012.01.31. 08:24:42

Jááááj, olajsarat akarok a körmöm alá :)
Nem bírom ezeket nyugodtan olvasni, azonnal rámtör a szerelhetnék :)

corpus alienum 2012.01.31. 08:29:30

Azért azt a 200ezret futott Vel Satist is bemutathatnátok. Egyébként nem értem, miért féltek a modern dízeltől, meg tudnátok hekkelni a technikát. Az se lenne rosszabb, mint egy házi chiptuning. Persze nem lenne elég egy kis benzines átmosás, de ha sikerül, lenne ám a vállveregetés!

A Peugeot 407-en ugyanekkora szívás volt a centrírozás. Na de a szerelemért az ember sok mindere képes.

Abban pedig egyetértek Colttal, hogy pár forint ráköltési igény miatt értéktelen lesz sok minden és ez szomorú.

KAWAszaki 2012.01.31. 08:34:54

Kedves András!
A "Rozi" csámpás Rozi után kapta a nevét, vagy a "rozzant" rövidítése? :)
(Nehogy megsértődj, nem komoly. Sok sikert és üdv a "klubban")

LanciaBacci 2012.01.31. 08:38:35

Nagyon jó, mégmégmég :) Drukkolok!

(Nem lenne kedved a Hangyász Hétfő mintájára pl. Peugeot Péntekeket írni pl? Mehetne bele persze 02 is.)

akos696 · www.focusauto.hu 2012.01.31. 08:46:55

Ezaz, lesz itt mit olvasni az én romokat kedvelő szememnek itt a TC-n. :D

IQLight 2012.01.31. 08:47:50

Akkor most kopog még, vagy már nem kopog? He? :)

1kutya 2012.01.31. 08:48:16

nah... még a végén autó lesz belőle.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.01.31. 08:53:10

Használja egészséggel a lámpabúrákat! Idejét nem tudom, mióta porosodott a padláson.... ;)

viktorio007 2012.01.31. 08:54:47

Központi furat nélküli felni? Na azzal én is megszívtam amikor az asszonynak vettünk ennél a pug-nál egy jóval fiatalabbat. 96'-os 106-osról van szó. Az új gumisoknál már csak a "lyukas" felnit vállalják, nem lehet vele mást csinálni. Egy nagy szervizet ajánlott minden gumis nekem, náluk csak 5000 huf a gép átszerelése+a 4 kerék centirozása. Ezt egy kicsit sokaltam és kerestem egy öreg szakit akinek az új gép mellett van a sarokba egy régebbi is, aminek az egyik oldalán van egy "tányér" különböző lyukosztású felnikhez. De itt is cumi volt, mert a pug 106-os 3x98-as a gépen meg csak 3x100-as lyukosztáshoz volt furat. De mint említettem öreg szakinál történt ez, néhány fejcsóválás után azt mondta, hogy "gyere holnap vissza öcsécském, csinálok én egy tárcsát ehhez a francos franciához."
Azóta odajárok, és elég sok ott a hasonló problémás francia autó.
Egyébként van porvédő a kerékagyon.

Hurri Kán 2012.01.31. 08:57:41

Ez is olyan projektautó lesz, mint a 02-es? :)

csigaszeg 2012.01.31. 08:59:33

Nekem szintén ez a 2,3 diesel volt a sierrámba,a világból kimentem vele.A legvadabb hidegbe 2- szer izzítani, aztán pöcc- röffre indult.Ja és ez a motor kegyetlenül szereti az étolajat, én tiszán azzal jártam,ment tőle mint a veszedelem.Egyszer zöldkártyára is azzal vittem, a fazon ütögette a műszer oldalát" hogy ilyen jó értékek nincsenek "....én meg csak kuncogtam magamba....

csigaszeg 2012.01.31. 09:02:52

Kopogni ezek a motorok akkor szoktak , ha beragadt a dúsító és dupla anyagot kapott, akkor szólt mint a golyószóró.....

Marco von Ramius · http://www.fejesphoto.hu 2012.01.31. 09:02:54

Hmmm...
Jó kis poszt volt így kora reggel meló előtt. Enyim verda is "vén" olajkályha, igaz Rozihoz képest az még süldőlyány a 14 évével. Legnagyobb örömömre belőle még kispórolták az elektronyikát.
Rozi etetője félelmetesen nézett ki de még így is ment. Jó "minőségű" magyar gázolaj ami kinyarja a dCi-t? Ugyanmár, olajtaknyot neki azt szeresse! :)
Kiváncsian várom Rozi reinkarnálódásának újabb állomását.

(1kutya: jók a melleid :O (NEM FÉLREÉRTENI!!!))

bajan 2012.01.31. 09:03:09

Jó cikk!

És jó látni, hogy némi hozzáértéssel meg lehet menteni az ilyen vasakat.

LanciaBacci 2012.01.31. 09:03:31

@LanciaBacci:
Lehetne akár Szerelem Csütörtök is, felváltva Csikóssal és a Shitgunnal... :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.01.31. 09:07:27

7 évesen ilyen nyugati autóban ültem először, mikor kiszabadultunk Münchenbe a nagybátyámékhoz.Mekkora szám volt az még az átkosban...Aztán, mivel tovább áltak a tulajék Németországból is, a kocsi meg váltóhibás volt, meg már akkor is öreg (olyan 65-70-es évjárat lehetett, saccom szerint) nem lehetett eladni, nem kellett a kutyának se.Ezért otthagyták a reptéren, nyitva, kulcsok a sofőrülésen, hogy viheti bárki, aki akarja...Ha én akkor nem 7 éves vagyok, hanem 17-20; meg nem gulyáskommunizmust írunk '82-ben, hanem szabad világot, akkor kimentem volna érte...Valamilyen benzines motorja volt, szépen vitte 6 személlyel is (5 felnőtt, élusz én, a hétéves...kényszerhelyzet volt, nem rendszeres létszám) a pályán a 140-et...
Ehh...Bandi, sok sikert a vén qrvához. :-)

Pierr Kardán 2012.01.31. 09:22:36

A lejárt forgalmi miatt nem gáz járni ezzel az autóval? A sárga matricából minden rendőr messziről látja, hogy réges régen lejárt a forgalmi...

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.01.31. 09:48:10

off
Harmadik bekezdés harmadik szóban a helyesírási hibát kérném szépen javítani.
on

Szép a generátoron a Paris-Rhone felirat. Nincs valaki pákamágus, aki gatyába tudná rázni?

Az adagoló hajtó fogaskerekén elég furcsák a fogak. Fény játéka, vagy berágódtak/letöredeztek a felületek? Le kéne venni az olajteknőt, belenézni.

Don Marcus Hibiscus 2012.01.31. 09:52:47

Igen,jó kis autó.Gondolom a legnagyobb értéke 426-os Hemi blokk ami ezekben van gyárilag.Biztos nehéz lehet mind a 600Nm forgatónyomatékot uralni.

Szkotti 2012.01.31. 09:56:06

Az az adagolóbél odab@sz.
Nekem is bizsereg a tenyerem egy kis szögelésért...főleg ezek után, még a benzinszagot is érzem a "lelki orrommal".

Szkotti 2012.01.31. 10:00:38

@Pierr Kardán: Olvasol-e, vagy csak írsz?

"Gondosan meg is terveztem a hétvégét - ha már újabb útvonalengedélyt váltok ki, legyen haszna a drágán megvásárolt három napos kimenőnek."

uniqm 2012.01.31. 10:00:39

Csak azt nem értem a gyári tank miért lóg ki alóla?

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.01.31. 10:19:32

Halad ez, a motorba meg öncsé fékfolyadékot mer a motordoki is megmonta hogy attó jó lesz. (bocs) :)

Komolyra fordítva a szót, ebből még akár autó is lehet, hajrá!

captiva22 2012.01.31. 10:33:52

Nagyon tetszik, nagyon jó! Szivessen olvasok ilyesmiket!

nils_h 2012.01.31. 10:33:54

Bandi, mit csinálsz a dzsuvával? Úgy értem, hogy miután lemostad az alkatrészeket, az olajsaras, nitrohígítós, benzines, gázolajos löttyöt mi issza meg?

Inner Circle 2012.01.31. 10:37:45

Ebből a cikksorozatból derült fény egy gyerekkori rejtélyre: hogy a '80-as évek elején telefirkált rajzfüzetemben a sok kis Polski és Dacia (ezek voltak a családi autók) mellett miért vannak Peugeot 504-esek is. Mert nyaranta jártunk "Jugóba", ahol ezek szerint sok volt belőlük... akkor születtek a, khm, pontosan olyan rajzok, mint itt a legfelső fénykép :D

P12_dCi 2012.01.31. 10:40:05

Ebben a 2.3-as dízel van, ami a Ford Sierrákban is?

Inner Circle 2012.01.31. 10:41:32

@nils_h: "az olajsaras, nitrohígítós, benzines, gázolajos löttyöt mi issza meg?"

Nálam a legközelebbi tankoláskor a veszélyeshulladék-tároló a benzinkúton. (Addig gyűjtöm egy fékfolyadékos vagy hasonló tartályba, míg meg nem telik... mondjuk az életciklus végén már elég furcsa keverék van benne, a biztonság kedvéért le is szoktam lakatolni és fegyveres őr áll mellette, hogy lelője, ami a lakatot letörve kimászik belőle :D ) Megy vele a nyakig olajos rongy és kesztyű is.

kombusz 2012.01.31. 10:59:55

@viktorio007:
anuykámnak 93-as peugeot 106-sa van.
nagybátyáméknál aki autoszerelö simán nem volt gond a gumicserénél és centirozásnál.
és voltam régebben vele máshol is gumit cserélni centiroztastni ott sem volt semmi gond vele nem értem.
nem tudom mit értesz központi furat nélküliségen de a 106-s felninek szerintem van központi furata.

CsGergo 2012.01.31. 11:05:07

Ezt szeretem én olvasgatni!:) Rákívántam én is egy ilyen régi vasra!

kraft 2012.01.31. 11:12:26

Jó lesz ez. Viszont a 02-es újjáéledéséről is kérünk posztot! Engem az még jobban érdekelne.

Rocko- 2012.01.31. 11:17:00

@corpus alienum: "Egyébként nem értem, miért féltek a modern dízeltől, meg tudnátok hekkelni a technikát"
megvolt az első mai vicc. kösz!

Lomha 8V 2012.01.31. 11:17:12

Jó kis cikk, mint mindig. Ahogy előttem is írták, ilyenkor nagyon vágyom a garázsba, hogy kendácsoljam kicsit a GTE-t. Sok sikert a folytatáshoz! :)

Rocko- 2012.01.31. 11:18:18

@Pierr Kardán: kb. leszarja. nem szlovák rendszám, nem lehet kaszálni rajta.

ProfG 2012.01.31. 11:29:38

Ez jó kis poszt volt! Sikerült velem elfeledtettned egy kicsit a szürke hétköznapokat :) hát igen, az ember ilyen dolgot csak szerelemből képes végigcsinálni és még élvezi is :) Jó kis gép, sok sikert hozzá

corpus alienum 2012.01.31. 11:32:07

@Rocko-: lemaradt a :), bocs, vettem.

ommm 2012.01.31. 11:33:46

@Make Valamit: Bízhatsz benne, hogy rendesen kipucolja.

Rocko- 2012.01.31. 11:34:28

@corpus alienum: jah, irónia? akkor én bocs.

rugaferenc 2012.01.31. 12:09:59

Nekem is öreg franciám van. '78 Citroen GS. Minden, de tényleg minden máshogy van, mint a többi autón. De! Ha az ember ráérez, megkockáztatom tartósabb. Túlméretezett megoldások tömkelege. Illetve az anyaméh érzés, kárpótol bármilyen bosszúságon :)
Sok sikert hozzá!

Droidfigyelő (törölt) 2012.01.31. 12:14:55

Jó lesz! Köszönjük a cikket. Szerintem pár százan lélekben veled vagyunk, és távoli, de lelkes támogatásunk száll az éterben feléd.

Egyszer vezettem ilyen szerkezetet Spanyolországban, és úgy emlékszem, hogy az indexkar a kormány JOBB oldalán volt. (Józan voltam, ez biztos.) Lehet, hogy jól emlékszem?

idegyere 2012.01.31. 12:25:53

A felnikérdéshez: A legtöbb centírozógéphez most is ugyanúgy lehet kapni franciafejet. Persze mint minden amivel pénzt lehet keresni jó drága, azért az évi 2-3 munkáért meg egyik gumis se szerzi be...

Tizenkettő 2012.01.31. 12:56:09

R4-re létezik olyan felni is ami ki van fúrva, viszont a gumisnál derül ki, hogy a furat csak dísz, és nem lehet centírozni, mivel nem központos, csak a díszkupaknak van, és ahhoz is kell a "francia" tárcsa. :D De aki megismeri ezeket a gépeket, és tudja mit hogyan kell rajtuk javítani, csinálni (ahogy előttem is írta valaki), utána a legnagyobb tutiság :D

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.01.31. 12:59:51

@ommm: AE86 hogy áll? Post várható? Volt már hó idén :)

motor77sport 2012.01.31. 13:01:32

Gányolt tankkal vigyázni kell főleg az Ukrán határon, de ha nem jársz arra akkor nem fogják elkobozni az autót. :)

Castigliano (törölt) 2012.01.31. 13:12:14

A discovery-n megy egy sorozat,valamilyen klasszikusok a címe.Ott vett a faszi egy cabrio pözsót,aminek pont ilyen volt az eleje.De a neten ami cabrio 504-est találtam annak mindnek teljesen más az eleje.Több fajta orral gyártották a cabriot?

GARFIELD13 2012.01.31. 13:13:31

Jó olvasni a gépről.
A "túratank" még a délszláv háború emléke lehet. Akkoriban a déli határszélen minden autóhirdetés a tank méretével kezdődött. Benzin (azaz itt gázolaj) csempész autó is volt valamikor szegény pára. Műszaki vizsgára azért szerintem javasolt lehet a gyári visszaszerelése, mert pont a házi barkácsolások miatt anno eléggé utaztak a tanktémára.
(Én denaturált szesszel pucoltam anno tankot az R5-nél, a karbi nálam is nitrohigítóban fürdött.)

Felnitémában "üdv a klubban". Nálunk mindkét R5 gyári alufelnikkel volt, azokkal nem volt gond, de a téligumiknak nekem is csak igen sokára sikerült összevadászni hozzájuk 2x4 db "nagylyukú" acélfelnit. A régi R5-höz legalább volt ilyen is a kúpos, meg a "kislyukú" mellett.
Azért 2 db. felnikupaknak még én is örülnék a "nagylyukú" felnikhez, mert csak 2 db van :-(.
További jó szerelést.
Üdv.

Ganger 2012.01.31. 13:26:28

A marokkói dealer (legalábbis, akivel nekem volt dolgom) utángyártott kínai gyújtáskapcsolót árul, csak ráírja eBayen, hogy Neiman, de valójában eléggé pléhminőségű kópia. Esetleg lehetne nézni, néha szokott lenni gyári cucc is eBay-en, persze az nem olyan olcsó.

Aron Samu 2012.01.31. 13:28:05

Jolesik sorstarsakat latni akik publikaljak a vas szeretetet.
Egy ilyen projekten mindenkepp a joindulat sokat tud lenditeni elore.
Nekem is a regi autos sorstarsak lenditenek egyet-egyet a kullombozo lealt munkakon.
Gratulalok a csapatotokhoz

Apropo adagoloszivattyu egy modern auton az ujrahasznositott anyagok elszennezodese miatt a fem nem fem hanem valami keverek amit a tokeletes uzemanyag is old.
Ez meg pipucolhato, lemoshato volt.

Marco von Ramius · http://www.fejesphoto.hu 2012.01.31. 14:13:50

@Alf: Tudom ki van az avatarján, nem AZért írtam. :D

A poszthoz:
Kiváncsi leszek, a MA modernnek és korszerűnek titulált belsőégésű motorral ellátott kerekes számítógépek 20-30 év múlva, amikor nagyjából Rozi korába érnek hol lesznek? A kérdés leginkább költői... Mivel sokan sok helyen mélyen lesajnálják ezeket a vén igáslovakat. Mentem már nem egy nem kettő modern dízellel, utasként is és vezetőként is. De egy régivágású adagolósnak teljesen más a feelingje. (Lehet, kicsit elogult vagyok a sajátom miatt) Enyém is egy nyugodt vizibivaly, nem versenyzésre való, de imádom a karattyolásást.

fna125 2012.01.31. 14:21:23

Csak megjegyzem a sok tizezer Dácia kereket hogy centirozták?

viktorio007 2012.01.31. 14:28:04

@kombusz: Ja, lehet! Anyukádnak lemezfelni van a verdán. Az alap 106/ citrom ax-en lemezfelni van. a lemez felni meg "lyukas".
így büntetik az alufelnit vásárlókat. De lehet, hogy annak idején igy akartak a pug szervizeknek melót biztositani. :)

azóta van egy garnitura lemezfelnim a téli gumikkal és központi furattal, meg van 2 garnitura alufelnim központi lyuk nélkül.

yomsisi 2012.01.31. 14:33:43

András!
Ha még nem centiroztattad, ne vidd méregdrága helyre! Én a DS kerekeit a Kiscelli utcába vittem, a múzeum fölött van egy gumis, akinek van hozzá szerszáma. Semmi más nem kell, csak egy köztes darab a gép és a felni közé. Még csak felárat sem kért érte.
Üdv!

nils_h 2012.01.31. 15:08:53

@fna125: Dáciát??? sztem sehogy :)

mtk001 2012.01.31. 15:17:17

Szépen alakul. Még lehet, hogy lepipálod Csikós új állólámpását ?

Tizenkettő 2012.01.31. 15:26:54

@nils_h: És az ilyenek után szídják az emberek az autót hogy szar.

1kutya 2012.01.31. 15:35:33

@Alf: @rámiusz: mi baj van már megint a csajommal?:-DDD

BUBISBUBLEK 2012.01.31. 15:43:07

@fna125: volt egy közdarab :) a Záporjóska felnijét is közdarabbal de az meg még izgibb ugye mert ott meg túl nagy volt a lyuk :)

lorincz84 2012.01.31. 16:46:24

Ilyen vöröses színű iszapos trutymó nekünk régen a fűtőolajos tartály aljára rakódott ki vastagon,a benne lévő 30-40 liter fűtőolajból pár év állás után.
Nem lehet,hogy a kedves előző gazdi néha azt tankolt bele?

Csabby 2012.01.31. 16:56:57

Klassz a cikk, örülök neki hogy haladsz, mégha lassan is de biztosan...:-))
Amúgy a Trabanton a kerékkupak azt hiszem szintén ezt a célt szolgálta anno...

Stump András 2012.01.31. 17:47:36

@KAWAszaki: Rocinanténak nevezte el az előző tulaj, ebből lett a Rozi. Ld. a korábbi posztokat.
@gyvy: Nemnem. A 02 más irányelvek mentén készül. Talán lesz arról is hamarosan poszt.
@bervas: A Paris-Rhone felirat engem is megérintett, de jobban örülök most a Bosch jelzésnek, mellette az 55 A felirattal.
A generátor hajtókereke tényleg reszelt, de szerencsére csak egy belső fogazásba csúszik bele, gyakorlatilag nemigen van elmozdulás.
@artuditu: Számomra is rejtély.
@nils_h: Két hete azzal fűtök a garázsban, de pszt. Jó meleg van!
@P12_dCi: Ugyanaz.
@rámiusz: @corpus alienum: Nem akkora hülyeség, amit kapargattok. Tíz éve mindenki rettegett a hdi-ktől, ma már minden sarki diagnoszta ismeri a tipikus hibákat. Az alkatrész sem olyan drága már hozzá. Még pár év, és talán ugyanúgy a satupadon fogjuk berhelni a nagynyomású szivattyúkat. Csak kell majd hozzá egy laptop a franciakulcs mellé.
@Droidfigyelő: Így van. Index jobbra, gyújtáskapcsoló balra.

Hurri Kán 2012.01.31. 17:51:33

@Stump András:
Akkor ebből egy lehetőségekhez képest eredeti állapotúra felhozott, de használós veterán lesz?

Stump András 2012.01.31. 18:24:35

@gyvy: Használósnak szeretném, az eredetiség alacsony prioritást élvez.

Glover 2012.01.31. 18:31:51

Remélem egyszer én is meg tudom írni az 505-ös feltámadását! :) Nincs elfeledve!

Ádi F. 2012.01.31. 19:38:42

@Stump András: Szerintem kifogtad, szép, csak még nem látszik. A 67LE azért eléggé dinamikussá teszi városban, főleg a korához képest, a rejtélyek hozzátartoznak az öregautózáshoz. :-)

Marco von Ramius · http://www.fejesphoto.hu 2012.01.31. 20:05:06

@Stump András: A tipikus hibák ismerete szerintem csak egy dolog. Sajnos a magyar átlagautós pont nem az a tipikus gondos gazda (elvetemült idióta(?)) mint a ti fajtátok. Tolja a CR-be a jobb esetben kutas kannást, rosszabb esetben az erdei bikatejet, aztán sír, ha elszál a szivattyú. (vagy egyéb érzékeny alkatrész)
Én kényszerből ültem bele a sváb öreglányba (Astra F X17DTL) Ennél, ha gáz van az üzemanyagrendszerrel, szvsz. max. 40E-ből megejthető egy adagoló felújítás, (Bosch VE44) egyik közeli ismerősöm Skoda 1.4 PdTDI-jében Pd elemeket kell cserélni, mert mindhárom K.O. Darabjára kapott igen kedvező kb. 80E-es ajánlatot.
Igen az öreg autókkal - szerintem már az enyém is az - törődni kell. Kicsit többet, mint egy fiatallal, de az élményt, az érzést amit egy ilyen vén jószág nyújtani tud, mint Rozi, vagy Era egy modern nem tudja. (10-20 múlva majd a mai túlélőkre mondják ugyanezt)

Bár Rozi elég siralmasan nézett ki az első cikk táján, de itt az utolsó képeken már kifejezetten kívánatos. Egy kis patina/rozsda kinek mi a perverziója, meg elkél. Node csak finoman, ha csámcsog és büfög a politúr alatt az nem tetszős.

Bocs a hosszú léért...

theli 2012.01.31. 20:08:24

Az M-1 es fesszabályzó nem rossz cucc. Egy volt Tungsram-os fejlesztőmérnök készítette.Sajnos már nem él.

kefete 2012.01.31. 20:33:01

Frissen behozott pár üzemórás traktor üzemanyagrendszerében láttam hasonló lerakódást, az közös csöves dízel volt, mindig hibakódot dobott, de a hibásnak vélt alkatrész cseréjétől nem javult meg. Végül jobban megnéztük azt a szelepet amire a hibakódot dobta, és megláttuk a narancssárga trutyit rajta. Mi etanollal mostuk át a rendszert és a tankot. Utána hibátlan lett a gép. Az etanol is jó mosóanyag, és olcsóbb a benzinnél.

Vhornet 2012.01.31. 20:45:30

Most pont alkalmas az időjárás a diesel tesztre! Ki kell csapni az utcára egy éjszakára, és ha reggel indul, mindenki irigykedhet! :)

Tizenkettő 2012.01.31. 20:50:16

@Stump András: Nem tudom de szerintem a Paris Rhone a korabeli francia autókba szerelt elektromos alkatrészek közül szerintem messze a legigényesebb. Sem a Ducellier sem a Bosch nem olyan nem üti meg azt az aprólékos kidolgozást, és átgondoltságot.

Tizenkettő 2012.01.31. 20:53:09

@Tizenkettő: Talán még a SEV Marchal, de az sokszor túl van bonyolítva.

Csikós Zsolt 2012.01.31. 21:53:30

@mtk001:

Nincs verseny. Összetartás van. Erős.

kitiltott bögre 2012.01.31. 22:04:53

drága kurva lesz ez a Rozi...:)

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.01.31. 22:54:21

@Stump András: Nagyon jo volt olvasni a cikket az oreglanyrol, nem is nez ki rosszul, a tisztitas utan. Jo gep lesz ez, meglatod, elvezni fogod minden percet nem is olyan sokara!

Viszont hadd legyek egy kicsit unnepronto. Bocs elore is, nem akarok bantani senkit. De nagy szerencsed van, hogy egyreszt szeleskorben elterjedt tipusrol van szo (igaz, nem Magyarorszagon), masreszt ujsagiro vagy. MErt az atlag veteranos (bocs a kifejezesert) nem jut ingyen vagy potom penzert alkatreszekhez, sot sok esetben boldogan fizet erte eltulzott penzeket is, mert orul ha van egyaltalan! Ugyhogy a te helyzeted kicsit mas, mint masoke :) na ezt sikerult kifejeznem :)

Beke!

Dennis01 2012.01.31. 23:25:53

@Csikós Zsolt: Ezt jo latni! Azert remeljuk, a TC Dragon lesz egy kis Rozi vs Biwaly action! :)

kombusz 2012.01.31. 23:34:57

@viktorio007:
na de nem is irtad hogy az alufelniddel van a gond :)))
annyit irtál központi furat nélküli felni :D

a 106-osnál azért vannak ezen kivül más szopási faktorok is.
például szijboritás és annak cseréje.
a boritást még minta alapján sem tudott a peugeot rendeset rendelni.
igy rendelt mindegyikböl és mondta vigyem el probáljam ki ha nem jo hozzam vissza ami meg jo azt kifizetem.
a régi több darabbol állo volt.
amit rendelt egyik féle az is olyan volt mégse stimmelt.az volt rá jo amiböl egy darabbol volt az egész.
és azt probáld beszerelni azon a kis helyen amit arra hagytak.

P12_dCi 2012.02.01. 01:37:22

@Stump András: Az a motor nagyon jóóóó, imádom! Nagyfateromnak volt egy első szériás Sierra kombija, tetőablakkal, meg ezzel a 2.3-as dízellel. Szuper autó volt, csak sajna már idős a vezetéshez, úgyhogy eladta. Már egy kicsit bánom, hogy nem mondtam, hogy tartsa meg.:(

29 Palms 2012.02.01. 04:02:13

@midnignt se - kitiltotta az ommm:

Nem feltétlenül...általában aki elkezd kalapálni otthon egy-két autót hobbiból, az idővel talál lelki társakat, akik majd segítenek. Akkor is ha mondjuk balett-táncos vagy kőfaragó az illető.

dennisthemenace 2012.02.01. 07:39:18

@1kutya: Gusztustalan. És nem lehet kinagyítani...)

szpsz 2012.02.01. 09:33:21

"Elhangzott" a cikk elején, hogy sokan ökörségnek tartják az öregautó hóbortot és ne rontsák el trollkodással mások örömét. Ígérem, nem fogom. Sőt mi több, magam is az abszolút szimpatizánsok közé tartozom, ami magát a témát illeti. NODE!
Kérdezném én, hogy ha már öreg autó, pátyolgatást igénylő autó, akkor miért pont egy jellegtelen szedán? Nekem nem az öregautóval van a bajom, hanem a fantáziátlan kiválasztással. Ahogy korábban olvastam valahol, hogy az autókat alapvetően két halmazba lehet sorolni, a szerethető autók és a "háztartási gépek" halmazaiba. Szerethetőek a valami miatt karakteres vagy pedigrés típusok. Háztartási gépek pedig azok, amik mondjuk egy konyhai robotgéphez hasonlatosan szürkén, csendben teszik a dolgukat különösebb lelki katarzis kiváltása nélkül. Példa, ha már a háztartásnál vagyunk: nem esünk extázisba, hogy "jajj de szépen sikerült kiporszívózni" ugyanakkor imádjuk és élvezzük egy led-es TV képminőségét. Az autóknál is az van, hogy egy mondjuk VW Bogár, mégha elcsépelt és közhelyes is, de igazi kultautó, vagy egy régi Porsche (akár a 924 is szerethető), vagy a Mini, vagy a kicsi brit sportkocsik, vagy ha nagyon a luxusszegmens felé kacsintunk, egy szép Merci például. A szerethető autók veteránjai young vagy oldtimerei a pedigrés mivoltuk miatt sok örömet szereznek gazdáiknak még a nehéz időkben is. Viszont számomra érthetetlen, ha nem a festményben, hanem az azt rögzítő tipliben, facsavarban gyönyörködünk. Mindazon által én sok örömet kívánok hozzá és nem bomlasztani vagy trollkodni akartam, de én biztos nem izgulnék be egy jellegtelen, kizárólag funkcionális autótól.

Tizenkettő 2012.02.01. 10:11:30

@szpsz: Mercedest minden veterános rendezvényen kb 50-et találsz. Mutass nekem egy 504-est! Vagy sokszor csak egy Peugeot-t. Asszem bajba lennél :D Én totálisan megértem miért ilyen autót válaszott. Ha mindenki így gondolkozna mint te ezekből egy darab nem maradna, és az utókor azt gondolná, hogy régen minden autó csak Mercedes, bogár, vagy egyéb más sport/luxusautó volt.

Szkotti 2012.02.01. 10:30:18

@29 Palms: Erre nekem is van példám: amíg az öreg S100 kint állt a ház előtt, megtalált egy lomizós srác, hogy nemrég vitt el vasba egy ugyanilyet, van belőle pár maradék holmi, eladná ócsóér. Bár rám akarta tukmálni, hogy a 14-es Skoda lemezfelni mekkora ritkaság, én azért tájékoztattam, hogy inkább adja le azt is kilóra, mert úgy többet kap érte, ettől függetlenül boltoltunk pár cuccot.
A másik mosolyfakasztó az volt, amikor a bemattult "fényezésbe" valaki (gondolom 20. életévén innen) ujjal ráírta a tetőre: "MEG AKAROM VENNI" Ezen jót derültem.

Plero · http://plenter.atw.hu/ 2012.02.01. 13:52:35

Könnyű úgy autót javítani, hogy ölünkbe hullik az alkatrész vagy pici pénzt kell fizetni érte.

- Szerzet - 2012.02.01. 14:01:48

Valahogy jobb ezt olvasni, mint a szegény merdzsós panaszát.

szpsz 2012.02.01. 14:27:27

@Tizenkettő: A merci csak példa volt, hogy ne porséssznobozzon le senki. Nem a márkákon lovagolok, hanem a műfaji kiválasztáson elsősorban. Persze elfogadható okfejtés, hogy ha ezekért senki nem lenne oda, akkor csak képeken láthatnánk őket.

szmoker (Homo Trollicus) 2012.02.01. 15:36:56

Trolling on: azt a kanna benzint rá kellett volna önteni és meggyújtani, akkor járt volna a legjobban a poszt toló.

Viszont így legalább biztosítja a szórakozásunkat pár évre az önsorsrontásával, a'la Csikós úr :)

Ford Fairlane megvan? A sajtreszelővel rejszolós rész? :p

8001A 2012.02.01. 18:59:30

@szpsz: Van, aki az 504-est nem érti, és van, aki a 924-es parasztporschéban nem látja a rajongás okát. Ez ilyen.

skyrangr 2012.02.02. 09:51:50

@szpsz: és mi van, ha 'porszívó' kell a házhoz? ami észrevétlenül, de megbízhatóan teszi a dolgát? akkor is 'LED tévét' veszel?
Rozi történetének az elején állt, hogy egy használati autó lesz belőle, nem ékszer, nem múzeumi tárgy.
tehát egy 'porszívó', ami teszi a dolgát.
öregecske, kicsit zajos, néha a 'porzsák kiürítése' mellett 'csapágyat' vagy 'szénkefét' kell benne cserélni, de amúgy végzi a dolgát, ahogy hozzá illik :)
amúgy meg sztem Rozi a maga módján egyedi. más is írta, Bogarat, Mercit, Porschét látni. Ha nem is nap mint nap, de látni.
Öreg PUG-okat igen keveset.

közösperonos átszállás 2012.02.02. 16:54:29

@szpsz: hát a Mini az pont azért menő veterán/youngtimer az angoloknál, amiért nálunk a Lada: anno ez volt, és hát nem épp a világ legtökéletesebb konstrukciója, de a saját történelmünk része. Meg most érted, a 924 ellen is fel lehetne hozni pártucat érvet, hogy miért pont az, akkor már inkább 928, 911, GTV6 stb.

Vagy pl. nekem a szedánok tetszenek, ez van, százszor inkább egy Giulietta Nuova vagy egy kereklámpás Alfetta, mint egy 924-es Porsche.

horgászto 2012.04.09. 16:36:18

Van egy uaz terepjáróm diesel indáner 2.5-ös motorral.A hengerfejet sikköszörülték a szelepek leszabályozva becsiszolva szelepszár szimering kicserélve D. gyürük kicserélveH.fej töm cserélve és a motornak szerintem a 4-ik hengernél a kormány felől kopogó hangja vagyis csattogó a hangja közepes fordulaton. Szerintetek mi leheta baja? olvasom a fórumot és adagolóra gyanakszom SOS

horgászto 2012.04.09. 16:39:22

Ja és a porlasztók beállitva vagyis nem kelett mert szuperek voltak. A motor gyártási évét nem tudom
süti beállítások módosítása