Műtőasztalon a múlt és a jövő

egy DeLorean feltámasztása

  2011. december 10. - Koncz János Címkék: delorean restaurálás dmc de lorean

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Már csak a fluxuskondenzátor hiányzik!
2014-04-03 14:18:11

Jelentem, elkészült. Három és fél év után roncsaiból újjáépült Botond barátom (a Totalcar-közösség

Jól mondta Buddha: az élet szenvedés
2014-03-28 17:12:16

Éjfél lehetett, amikor úgy az ezredik kanyar után felültem a sötét alvósbuszon a fogorvosi székemből, hogy

KRESZ nincs, csak a csodás nők
2013-04-04 15:12:09

A karibi szigetvilág egyik legnépesebb államában, a Dominikai Köztársaságban, a gyönyörű tengerpartok, az

Na, ez már nem megy terepre!
2012-09-03 15:22:26

Kész a kübelesített Tramp, jelentem. Több munkát tettünk bele, mint terveztük, de kevesebbet, mint kellett

Botond majdnem kihagyott a sztoriból: a fészbúkról tudtam meg véletlenül, hogy megfáradt DeLoreanjét átmozgatta Besztercebányáról Miskolcra. Nosza, hívom telefonon, a háttérben flex sivítása, szerszámcsörgés: az én barátom ott tanyázik az autója mellett a Flamin' Garage diósgyőri műhelyében! Nekem se kellett több, átvágtatva a novemberi ködön, hipp-hopp ott termettem, hogy beszámolhassak a felújítás következő szakaszáról.

Nemzetközi fuvar. Besztercebányáról trélerezték Miskolcra a lemeztelenített DeLoreant


Ha már itt, és itt tudósítottunk a kezdeti lépésekről, sőt, időt és pénzt nem kímélve még az észak-írországi világtalálkozóra is kilátogattunk, nehogy már lemaradjunk a folytatásról. Még akkor se, ha a folytatásban most kevés az esztétika, mert épp arra értem oda, hogy három ember épp diribdarabokra kapja a DeLoreant, aminek a bontásán már a magyar márkaklub és egy totálkáros kis különítmény is szorgoskodott korábban. Az ízekre bontás nem szép, ámde roppant szükséges lépés egy alapos restaurálásnál. A műtőasztalon véres lepedők között fekvő, felvágott hasú ember se szép látvány, jól emlékszem erre műtőssegéd-koromból. Mégis milyen jó érzés tudni, hogy ha túléli, többé-kevésbé egészséges lesz megint. 

Konzílium. Előbb kicsit hümmögnek, azután szike, kanül, törlés

A fokozatosan lemeztelenedő autót elnézve arra gondoltam, milyen nagy szerencse, hogy Botond nem olyan papírkutya, mint én, hanem alapjában egy makacs ember, aki bulldog módjára megy előre, és végigcsinálja, amit a fejébe vett. És milyen szerencse, hogy a Flamin-brigádban igazi megszállottak vannak. Máskülönben ez a sokat látott példány, ami minden jel szerint több százszor megjárta a múltat és a jövőt (Back to the Future, érted), ez nem állna talpra soha.

Jobboldalon Botond, a pókerarc, aki korábban kaszinóban is dolgozott

Bontáskor mindig kiderül, hogy az autók rosszabb állapotban vannak, mint azt akár a reménykedő tulajok, akár a sokat látott szakemberek gondolnák – hát, itt is bukkantak elő érdekes részletek. Kiderült például, hogy a hűtőt ki kell cserélni, meg hogy előző életében az autót megtörték hátulról, és elmászott kicsit a váz vége is. Ahogy a felújítás megkezdődik, lesznek még meglepetések, terven felül beszerzendő alkatrészek egészen biztosan. Botond az elmúlt egy évben az ebay-ről, a hollandiai központi raktárból és a világ különböző pontjain deloreanező márkatársaktól (például valami angol lordtól) már elég sok dolgot beszerzett, ami kezdetnek jó, de nagyon valószínű, hogy élénk logisztikai tevékenység fogja kísérni a kis kétüléses talpra állítását.

A DeLo-ban használt V6-os benzinmotor több Renault és Volvo típusból is ismerős lehet

A jó hír ezzel kapcsolatban az, hogy a DeLoreanhez ma is szinte minden alkatrész megvásárolható, a rossz hír viszont az, hogy eléggé borsos áron. Amikor ugyanis a belfasti székhelyű vállalkozás csődbe ment, nagyon sok alkatrész és elem megmaradt, félig kész autók, komplett alvázak, futóművek, kárpitok, motorok.  Kaphatók továbbá utángyártott, illetve továbbfejlesztett alkatrészek is. Texasban a közelmúltban még készültek a DeLo-k, évi húsz-huszonöt kupé hagyta el a gyártócsarnokot, ezeket nagyrészt még az eredetileg gyártott alkatrészekből, elemekből szerelték össze. Állítólag azért szüntették be az eredeti modell gyártását, mert rövidesen kijönnek egy modernizált változattal.

Eltérő korszakok, eltérő méretek. Egy DeLo a nyolcvanas évekből, és egy Olds a 30-as évekből

A lepukkant, kibelezés alatt álló DeLorean mellett már a szebb jövőt hirdetik a rozsdamentes karosszériaelemek, amelyeket az előző télen gyönyörűen felújítottak a miskolci srácok. Akkori látogatásom után bemutattam, milyen autók restaurálást végzik a műhelyben – most ismét körbejártam, hogy amíg a szerelők a megszokott helyéhez makacsul ragaszkodó kormányoszloppal birkóznak, megnézzem, mennyit haladtak a projektek. 

Oldsmobile Dynamic Coupe teljes menetfelszerelésben. Így fog kinézni Hőlégballon Öcs is, ha elkészül

A cég címerállata, az elefántméretű, 1948-as Oldsmobile Dynamic Coupe például határozottan fejlődött: kész a karosszéria, próbaképpen a helyükre kerültek a frissen újrakrómozott lökhárítók, rövidesen következhet a fényezés, majd az összeszerelés. 
A Barris-testvérek által átépített, 1940-es évjáratú Ford Coupe is formát öltött mostanra, még dolgoznak a karosszérián a lakatosok, de már nem sokáig.

A Diamond T fülkéje kész, most a plató rendbetétele következik

Ez ügyfélautó, akárcsak az 1936-os Diamond T Model 80 pickup, amely szintén formát öltött mostanra, a fülke után már a platót újítják fel éppen a szerelők.
Külső szemlélő számára talán lassúnak tűnhet a tempó, de itt nem egyszerű szervizmunka folyik, hanem végtelen türelmet igénylő, aprólékos, iparművészeti szintű restaurálás.

A DeLoreanhez hasonlóan a Jensen Interceptor is amerikai-európai vegyes saláta: Olaszországban dizájnolták, Nagy Britanniában gyártották, a V8-as motorok a Chryslertől érkeztek

Tudják  a megrendelők is, hogy csak pár ember dolgozik a műhelyben, egyszerre több autón, és türelmesen várják a végeredményt.  Egy év alatt több 60-as és 70-es évekbeli amerikai autó visszakerült a gazdájához a restaurálás és a sikeres muzeális minősítés után. Helyükre többek között egy brit gyártmányú, de V8-as Chrysler-motorral szerelt, balkormányos Jensen Interceptor kupé került, illetve egy 1971-es Cadillac Eldorado kabrió.

A harmincas évek stílusában tervezte és építette meg a Flamin a teardrop wagont, azaz a könnycsepp alakú lakókocsit. Gyönyörű

És ott álldogál a bejáratnál egy igazi különlegesség is: a harmincas évek stílusában önerőből tervezett és épített teardrop, azaz könnycsepp alakú lakókocsi. Az aprójószágban mindössze egy duplaágy és a tér minden köbcentijét kihasználó polcrendszer fért el. Olyan helyen érdemes tehát vele táborozni, ahol mosdó, WC és konyha rendelkezésre áll – például egy normális kempingben.

Ford Coupe 1940-ből: ebbe a formába ma is bele lehet szeretni

Megegyeztem a Flamin-csapat fejével, Ajtófélfával, azaz Simon Gáborral, hogy a nyár elején (addigra a DeLorean is elkészül remélhetőleg) piknikezünk egyet a teardroppal. Addig még találni kell egy stílusban hozzá illő, harmincas évekbeli amerikai autót. A Hőlégballon Öcsi névre hallgató Olds remekül megfelelne erre a célra, ám nagyon valószínű, hogy nem kerül rá vonóhorog. Aggodalomra azonban semmi ok – szerintem van annyi összetartás a magyar veterános társadalomban, hogy némi szervezéssel meg tudjuk oldani ezt a kis logisztikai problémát.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr423451038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tibidanny 2011.12.10. 15:25:28

egy ilyen lakókocsi mit kóstál? lehet tudni?
ilyesmit keresek, de csak sokkal nagyobbakat találtam eddig.
egy régi ódival szeretném cibálni.

pobeda 2011.12.10. 15:33:31

@tibidanny: http://translate.google.hu/translate?hl=hu&langpair=en|hu&u=www.tinycamper.com/

tibidanny 2011.12.10. 15:44:47

@pobeda:
köszi.
ezért az árért nem kell... :) ezek hülék...

azért gondoltam, hátha itt óóócsóbb...

Béla vagy nem 2011.12.10. 15:46:13

A könnyem is kicsordul.....és vannak ezen a világon még emberek, akik értékelik, szeretik, a jót a szépet még ha régi és öreg és ütött kopott. Ők tudják, ezeknek a vasaknak van múltjuk és jövőjük. ÉS LELKÜK.....

Malibutomi 2011.12.10. 15:50:17

pobeda 2011.12.10. 15:33:31

Okosan linkelsz egy másik lakókocsit, mikor a cikkben a flaminok által építettről van szó, és tibidanny is azt kérdezte.

Hurri Kán 2011.12.10. 15:57:35

Régen miért tudtak ilyen szép formákat csinálni?

B0ka · http://rcpilot.hu/galls/227 2011.12.10. 16:21:01

Az a 40-es A Coupe aaaz LOVE....

siriuswhite 2011.12.10. 16:26:38

Sőt ez a V6-os motor még a Lancia Themába is bekerült :)

AciDuzzu 2011.12.10. 16:30:07

A treler disztarcsaja gyilkos darab.

torokt 2011.12.10. 16:52:07

Nagyon jó kis cikk,gyönyörű autók.

akos27 2011.12.10. 17:17:24

tibidanni! Azt írják megbeszélés kérdése... flamingarage.hu/trailer.html

doGmAI 2011.12.10. 17:30:01

Kedves MalibuTomi. Engedd meg, hogy megvédjem pobeda szaktársat, aki csupán a "..mit kóstál" kérdésre próbált valamiféle választ adni. Mivel tudomásom szerint az Ajtófélfáék által épített gyönyörűségre még nem érkezett komoly megrendelés, - várhatóan az itt érdeklődő fiatalember sem tartozik a reális, fizetőképes vevők közé - egy hasonló darab árát akarta csak megmutatni. Amúgy a Flamin Garage által készített lakókocsiról részletes leírás található a flamingarage.hu/trailer.html oldalon. 1/1000

gokart87 2011.12.10. 17:40:23

Ma miért nem gyártanak szériaautók között ilyen szép maradandó külsővel ellátott autókat? Szívesen járnék még ilyen formatervű kocsikkal.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.12.10. 17:45:56

@gokart87: Szerintem egy szóval: Törésteszt.

gokart87 2011.12.10. 17:57:26

Csak a formára gondoltam nem a biztonsági és szerkezeti elemekre :P Ha a smartot megtudták csinálni biztonságosra, akkor a 40es évek formavilágával is megtudnának bármit :P

samot 2011.12.10. 19:04:14

@AciDuzzu: Adnak a légellenàlàsra:)legalàbb is hàtul!:D

aeroller 2011.12.10. 19:09:57

Sárga irigy vagyok, ez aztán a kihívás, hajrá jó munkát!!!

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.12.10. 19:17:32

Huhúúú, micsoda vasak. Hozom a felmosót :) A Coupé nagyon szép. :)
Az Olds mondjuk nem igazán jön be, de ez ízlés dolga :)

Kolombusz 2011.12.10. 19:48:51

Vazze Koncz névvel műtőssegédként dolgozni, azért te sem tolod gyengén:)

Rocko- 2011.12.10. 20:18:04

"Az aprójószágban mindössze egy duplaágy és a tér minden köbcentijét kihasználó polcrendszer fért el."
én ezt nem hiszem el. szerintem maximum kettő kuyta fér el benne.

téglagyár 2011.12.10. 20:24:04

A nagyon regi darabok nekem nem jonnek be, de a Delo... oh basszus. Attol a kocsitol mindig megdobog a szivem. Egyszer lattam Franciaknal (bar holland rendszama volt) egyet eloben. Hihetetlen kisugarzasa van a gepnek eloben is. Na persze az hibatlan gyari allapot volt. En nem is ertem, hogy nem lett ez sikeres? Mindenki imadja...

téglagyár 2011.12.10. 20:28:03

Ja meg sirni sem kell, azert ma is szuletnek olyan formatervek, amikre 50-70 ev mulva is a nyalukat fogjak razni az emberek. :)
Csak egy pelda:
1.bp.blogspot.com/-FgdT6gD8NXE/Tmi7-TvoIJI/AAAAAAAADCs/zO59sIDjJJc/s1600/Pagani-Zonda-C12-F-Wallpapers.jpg

De teny, hogy a sima utcai kocsikat mar nem designerek, hanem kozgazdaszok es mernokok tervezik...

nagyonnagyon 2011.12.10. 20:41:43

Szívem csücske ez a kocsi, egy nagyonnagyon ismeretséget is köszönhetek közvetve neki, így nincs mese szorítok továbbra is. Nem is a kocsit irigylem sárgulásig hanem a "helyzetet" ami nekem még nem adatik meg hogy hasonló őrültségbe vessem magam.. nem baj igyekszem, habeledöglökis.. ;)

korzo 2011.12.10. 20:48:02

Az az Interceptor... Hmmm... nyami-nyami (c:

Make Valamit · http://make.blog.hu 2011.12.10. 21:07:53

Látom klímás volt a 'drága', el ne spórolja belőle a gazdája a felújítás után mert megsül... nomeg a k-jet szívónyílását is letakarnám, nem hiányzik ebbe még a por is.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.10. 21:22:27

Micsoda finom íves-míves vasak, nyami. Az az Oldmobile instant szerelem.

A DeLorean nekem nem az esetem, de megértem, aki arra kattog.

DrSzoke 2011.12.10. 21:57:58

@téglagyár: Pont ezen agyaltam.Hagyjuk a kisszerias verdakat /Zonda,Konigsegg,Veyron,stb/,de melyik az a ma uj es nagy sorozatban gyartott auto amit el tudnek kepzelni hogy 70-80 ev mulva maniakusok gyari allapotra akarnak majd restauralni? Nem talaltam ilyet.Viszont lattam lelki szemeim elott egy 2090-es TC cikket amiben restauralnak egy mondjuk X6-ost es valami kivalo szakihoz kellett elvinni a verdat mert nem akart mukodni rajta a kanyarkovetoskormanyrazogatosmuholdasusbcsatlakozo...

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.12.10. 22:41:09

@KuKori: Pedig egy Írországos blognál illene. :)))

@DrSzoke: Nekem az új autók közül egyedül az új VW Scirocco tetszik, de mégis kétlem, hogy 30-40 év múlva legendává válna. Más most eszembe sem jut.

windex 2011.12.10. 23:18:21

@DrSzoke: a válasz a korszellemben rejlik. akkor kocsit gyártottak, és pénzért adták. pénzért adtak valamit, ami fontos volt a gyártónak. büszke volt rá, a becsvágy arra sarrkallta, hogy jobbat készítsen a versenytársaknál. ma csak pénzt csinálnak. bármivel. ha éppen autóval, akkor azzal. és nem tachnikailag kell jónak, jobbnak lennie, hanem piacilag. ma ezek a tárgyak már csak a piaci stratégia eszközei. akkor a konstruktőrök voltak a jó fejek, ma azok, akik a folyamatos piaci sikert biztosítják. akkor az önbecsülés diktálta, hogy jót csináljanak, aztán az hozott annyit, hogy éljenek belőle. ma a szükséges-elégséges/egyensúly elv uralkodik, nem attól nő az önbecsülés, hogy jót csinálnak, hanem ha sokat, és még többet keresnek vele. persze azt mondják, hogy azért, mert jót gyártanak, de ez mellébeszélés. a lényeg a pénz. azóta nagyon kifinomulttá vált a fogyasztói világ, fogyasztókkal, gyártókkal együtt, már nem fontos, hogy valami a tárgyi valójában időtálló legyen (és karakteres), amit ezért évtizedek múlva is ápolgassanak és csiszolgassanak, és halottaikból feltámasszanak. ma a folyamatra koncentrálnak, hogy menjen a szekér. ha lehet, kicsit mindig jobban. és ez ugye, mindenen eluralkodott, hiszen miben mérik egy ország "jóságát", sikerességét is: növekedésben. na, ez a mai szemlélet, a folyamat legyen még, és mindig bővüljön. ez a filozófia nem kedvez az olyasminek, amit 82 év múlva szívvel-lélekkel akarna valaki restaurálni. és az emberek többsége remekül idomult ehhez, nem akar egyebet, mint fogyasztani, napról napra. és veszi - ha innen nézem - a gagyit. egyébként meg persze, technikai fejlődés, kényelem, stb. egy mai x kocsi jó egy z-hez képest, vagy a céljaimnak megfelel, addig, amíg szolgál. ha bedobta a törülközőt, vagy ha meguntam (abszurd ez is, ha szolgál valami, mit unok rajta? ez is a belénk nevelt viszketegség miatt van), vagy bedőlök annak, ha elhitetik velem, hogy mire van szükségem, akkor jöhet a következő. fogy. mint a papírzsebkendő. és azt ki akarná restaurálni? pedig egyre jobb, finomabb, nem szakad annyira, mint..., vastag, selymes, ilyenek. hogy vonnegut mester szavaival éljek: hát így megy ez. kérdésed költői volt :-)

windex 2011.12.10. 23:20:32

bocs, javítom: "technikai", és "a folyamat legyen meg"

téglagyár 2011.12.10. 23:53:48

@DrSzoke: Erdekes formatervek azert szuletnek most is, de olyan egyedi szarnyalo kepzelettel tervezett vasak, mint 50-70 evvel ezelott mar nem. De eleg csak megnezni, hogy 50 mennyi autogyar volt meg? Volt vagy' 200-300 fele marka, es akkor meg keveset mondtam. Sokan probaltak megvalositani az almaikat, es akkor meg sikerult is. Most egy autogyar egesz egyszeruen ezt nem teheti meg. Mielott az igazgatotanacs engedelyt adna egyetlen vonal huzasara is, A-tol Z-ig igazolni kell, hogy 1-2 milliard eurot tuti keresnek rajta. Ha ennek csak egy kicsi kockazata is van, bele sem kezdhetnek. Ezert szuletnek teljesen egyen kocsik.
70 ev mulva pedig senki sem fog restauralni egy Toyota Aurist, egy Honda Jazzt, egy 3as Bomit, vagy A4es Audit.

JSHannibal 2011.12.11. 00:17:05

Hajrá! hajrá, most jóéjt, reggel modellbörze..

Papp Sanyi 2011.12.11. 08:43:31

@Sidaries: Pont most láttam a Top Gear-ben az új Scirocco tesztet. Az jutott egyből az eszembe, hogy az eredeti mennyivel de mennyivel karakteresebb és faszább autó. Teljesen felesleges volt kihozni ezt így. Persze sokat el fognak adni belőle, de nem lesz olyan kult, mint az első széria.

gyuri70 2011.12.11. 09:16:57

A Jensen seggén az a beugrás a szárny helye? Ugye nem !?!?!??!

Rocko- 2011.12.11. 09:49:12

@téglagyár: @DrSzoke: @Sidaries: ha változatos, a trendtől kissé eltérő formát akartok, akkor tessék: totalcar.hu/tesztek/2011/11/13/aztan_alkudni_lehet-e/

DrSzoke 2011.12.11. 10:25:39

@Rocko-: Reszemrol nem ebbe az iranyba mennek.Auto teren en maradi vagyok.Nekem egy auton van 2 vagy 4 kerek vagy "kocka" elsolampa,esetleg trapezos,de semmi esetre sem a fel sarvedon vegigfuto.Hatso lampara is hasonlo vonatkozik.Legfokeppen egy autonak legyen auto formaja.A linken szereplo hjundajrol ezt nem lehet elmondani.Masnak tuti tetszik.Nekem nem.

Rocko- 2011.12.11. 10:28:26

@DrSzoke: hát én eléggé konzervatív vagyok autó tekintetében. ez a szubjektív. az objektív meg az, hogy az a huynadi kicsit kilóg a sorból, attól válik kicsit érdekessé.
de azt nem merem írni, hogy tetszik. :D

Hurri Kán 2011.12.11. 11:50:16

@DrSzoke:
Ez a dizájn, ill. az ilyen autók gyártása sajnos (egy-két kis céget leszámítva, Morgan pl.) kb. a 90-es évek közepén-végén befejeződött...

Schütii 2011.12.11. 13:44:17

Lakókocsi?? Az egy nagyobb fajta kutyának is szűk lenne, ahogy az arányait nézem.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.12.11. 15:55:48

@DrSzoke: Húúú, mit nem adnék két vagy négy szép kockalámpáért...

@Rocko-: Kissé eltérő valóban. Nagyon kissé. Holnap már nem fogok rá emlékezni. :(

Rocko- 2011.12.11. 16:01:56

@Sidaries: legalább nem ma este felejted el. :D

"Húúú, mit nem adnék két vagy négy szép kockalámpáért"
pl www.carautoportal.com/car-images/audi/audi-quattro/audi-quattro.jpg
? :)

BBSTi 2011.12.11. 19:56:22

@Papp Sanyi: Ilyenre gondolsz?
sciroccoregisterforum.co.uk/faq/2010/11/28/mk2-scirocco-whitecat-drdub/
Ez nagyon jó autó volt, a mai vadított Golf VI utánzat valahogy túl semleges karater... Ennyi erővel ott a Golf GTi, az is ugyanúgy néz ki, bakker :D
Alulról ugyan hiányzik a plusz négy fényszóró, azzal volt aztán igazán dögös szerintem

DrSzoke 2011.12.11. 20:31:57

@gyvy: Szivembol szoltal....amig tehetem es eletben tudom tartani oket,nem is veszek 2000 utan gyartott autot.Engem hidegen hagynak a marketinges csodakutyuk.Nekem ne razza a kormanyt,ne fekezzen magatol,ne parkoljon magatol es tudok usb csatlakozo nelkul elni.Legfokeppen pedig nem ulok olyan autoba amin nincs mechanikai kapcsolat a kormanymu es a kormanykerek kozt.Nalam a klima,kikapcsolhato abs,meg 2-4 legzsak es kimerult az extraigeny.

Hurri Kán 2011.12.11. 21:13:43

@DrSzoke:
Nekem elég, ha csak két ajtaja van, ha nem nyitott, egy tolóteteje is legyen. :)

DrSzoke 2011.12.11. 21:33:49

@gyvy: 20 eve meg en is ezt mondtam volna,de mara csalados ember lettem,masok a szempontok.Jattszosnak sokaig itt allt egy 80-as qp katro,de nem volt idom hasznalni,ugyhogy mennie kellett.Amugy 86-ban az elso autom egy 850 coupe volt.Imadtam az osszes nyugjevel egyutt.Megvolt a "romantikaja".Mas 850 tulajok fenykurtoltek ha szembe talalkoztunk az uton.A csajok is imadtak,ment is jol az akkori szintnek megfeleloen.Az 1.6-os szeria ladat siman alazta.Keveset is evett,csak a 190+ centimmel kisse szukoske volt.Meg szetrohadt es allandoan forralta a vizet,szamovar volt a beceneve.IF-10-85 volt a rendszama,maig emlekszem.Regi forgalmis amiben az elozo tulajok neve meg lathato volt,az elso 3 neve ugy kezdodott hogy DR.

Hurri Kán 2011.12.11. 21:38:14

@DrSzoke:
Lehet. De akkor sem helyette kellene valami, hanem mellé. Persze ha belefér két autó fenntartása, sokaknál ez szűk keresztmetszet sajnos.

Krisi 2011.12.11. 22:41:06

azért a Jensen Interceptor még mindig a kedvenc autóm, annak ellenére hogy soha nem venném meg :)

siriuswhite 2011.12.12. 10:21:48

@ommm: Nem viccelek! Az alfa V6 előtt, ez a volvó/renault v6 volt benne! 2849ccm
wikipedián lehet írnak róla!