Kössek kötelezőt 547 ezerért?

  2011. november 16. - Stump András Címkék: yamaha audi biztosítás biztosito

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Minden évben az utolsó percben, november végén szoktam átkötni, addig halogatom ezt a nyűgöt, amíg csak lehet. Van az embernek fontosabb dolga is, minthogy a díjkalkulátort töltögesse ki a biztosítók számára olyan nélkülözhetetlen adatokkal, hogy van-e napfénytető az autón és elhúzható-e. Történetesen van, és amióta átépítettem az elektromost kurblisra, hátra is lehet húzni, de ezt az adathiénázást, amit minden évben, illetve most már folyamatos jelleggel eljátszanak a biztosítók, nem értem.

Mint ahogy azt sem, miért nem szeret már az a társaság, akinek rendesen átutaltam idén négyszer az előírt összeget, cserébe mindössze néhány bitet foglaltam el az adatbázisukban és négy levelet kellett kiküldeniük. De fejet hajtok a statisztika tudománya előtt és megteszem, amit meg kell tenni, hogy ne dobjak ki fölösleges ezreseket csupán a lustaságom miatt. A díjak csökkennek, a biztosítók preferenciái változnak, nekem inkább csak lelki teher az a félóra, amit el kell töltenem a kalkulátor előtt.

audi2

Végül is szórakoztató, hogy az albérletem mérete alapján szabják ki az autóm kötelező biztosításának a díját, és azon is el lehet csodálkozni, minden évben hány új társaság próbál betolakodni erre a zsúfolt és a biztosítók állítása szerint veszteséges üzletágba. A legszórakoztatóbb mégis mindig az, amikor legörgetek a lista aljára és megnézem, mennyiért is köthetnék biztosítást, ha nem számítana a pénz. Idén 547 ezer a legnagyobb éves díj, amit kifizethetnék 26 éves napi nyúzós autómra, az Audira.

P1050146

2012 boldog év lesz: közel félmillió forintot spórolok meg a kötelezőn. Ebből akár rendbe is hozhatnám az öreg szivart, de nem fogom. Ha már így az ölembe hullott a zseton, inkább a BMW-re költöm, az úgyis most alakul át pénznyelővé. Vagy félretehetem nyugdíjra; ha megérem, ezt kamatoztatva egész tisztességes összeg jöhet össze. Remek dolog ez az átkötés, elképesztő összegeket dugnak az ember zsebébe.

Vége az ábrándozás szárnyaló ötpercének, görgessünk vissza a lista elejére. Alig ötvenezer forint fölött már vannak ajánlatok - nem is tudom, mi tart vissza attól, hogy a legolcsóbbat válasszam. Ha nem megy csődbe a társaság, nekem nemigen lehet bajom abból, hogy spórolós a kötelezőm: még meggondolom.

A Yamahám már csak a kötelező kűr - a személyes adatokat szerencsére elég egyszer megadni. Itt jóval kisebbek a különbségek és az abszolút összegek is; úgy tűnik, motorral nehezebb másban kárt okozni, mint magunkban. Csak azt magyarázza meg valaki, miért olcsóbb a biztosítás, ha újrakötöm?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr883382767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2011.11.16. 07:09:14

egyszer lehetne már valami írás arról a szivarról. ;)

esef 2011.11.16. 07:30:14

Bandi, Bandi, ha a lenne még 14 ilyen Audid egy flottában akkor bizony jó ár lenne tőlük is... esetleg ha jóelvtárs lennél akkor egy autóra is
Amúgy én is el szoktam ezzel játszani, a 8 éves Renault Scenicre B2-ben lenne 450e körül, a 13 éves Suzukira B10-ben 150e.... :D

kispilota 2011.11.16. 07:40:55

Igen durva dolog. Nekem egy 12 éves benyás 135 lovas autó vidéki idősként 12-14 eFt között van évente B10-el. A Járai biztosító 236000.- azaz Kettőszázharminchatezer forintos ajánlatot adott. Korrekt?

dirige 2011.11.16. 07:50:10

@kispilota: Nekem 2008-as Fiat Bravo Sportra, 53 évemre 333.333,-Ft
Ki kellene őket zárni a piacról, mert nem akarnak részt venni a piaci versenyben, csak fideszes megbízásokra várnak. Ez csemegézés... Sztem meg fogják kapni a kormányzat és az önkormányzatok flottáját, övék lesz az ország legtutibb "piaca". Teszek rá, mondjuk 10.000,-Ft-ot.:-))))

Tommi 2011.11.16. 08:05:56

Nekem valaki magyarázza már el a szorzókat. Mitől van az, hogy egy 95-ös Samarára 25 lenne az A0-s kezdő biztosításom egy évre, míg egy 90-es kettes Golfra 31?
Kérdezzétek már meg a furcsaarcú figurát a műsorból, legyetek oly kedvesek, ha már egyszer úgyis reklámozzátok ezt a pba.hu-t.

bandika57 2011.11.16. 08:09:36

Autobianchi, 35kW, 964ccm, 27 éves, én 54, B2, 135000 HUF
A legolcsóbb 9700 HUF, a biztosító 5 csillagos értékelésű.

Schütii 2011.11.16. 08:18:00

Mit kell ezen csodálkozni? Egyértelmű hogy az ilyen "vad" ajánlatokat tevő biztosító távol akarja tartani az adott autóst az autójával együtt. Hogy miért, ezt ők tudják, ez az ő üzletpolitikájuk része, bízzuk rájuk. Még jó hogy nem kötelező elfogadni ezeket az összegeket. De már megint egy hülye langyos téma. Nincs miről írni, fijúk?!

2011.11.16. 08:19:30

Mi köze az én autómnak a más kárának kifizetéséhez?
Kispolákkal is tudok lendületből nagy kárt okozni.

Zpalee 2011.11.16. 08:29:17

"Csak azt magyarázza meg valaki, miért olcsóbb a biztosítás, ha újrakötöm?"

Azért, mert bízik benne, hogy néhány száz, vagy ezer Ft díjemelkedésért a régi ügyfele sem pártol máshoz, esetleg észre sem veszi/nem foglalkozik vele/stb. Viszont mindig az új ügyfelek fontosak, akire még több szutykot rá lehet sózni, cserébe kedvezőbb díjakat ad (újrakötésnél tudtommal tarifatábla szerint új belépőnek számítasz).

Chevrolet Walker 2011.11.16. 08:35:05

Ha a Groupama Garanciánál vagy, akkor automatikusan az új évi díjakkal küldik ki az értesítődet, nem kell újrakötnöd, maximum ha új kedvezményekre vagy jogosul az új évben (pl.: gyerekkedvezmény, e-mail cím kedvezmény), vagy változtatni szeretnél a fizetési szokásaidon (éves, féléves, csekkes, inkasszós) akkor egy lapot kell kitöltened az ügyfélszolgálaton (5 perces mutatvány) és kész is vagy, nem kellett az egész szerződéskötési procedúrát végigjátszanod!
FYI

Bakáts Tibor 2011.11.16. 08:37:07

@Allin(HUN)Gary: Nehogy má' a cikk írója legyen a hülye! A kalkulátor 1 azaz egy autóra köpte ki ezeket az árakat. azaz pont

vadkertész 2011.11.16. 08:37:38

Szia Bandi!
Mikor olvashatunk róla, illetve mikor láthatjuk a vén szivart?
Köszi
Zoltán

Allin(HUN)Gary 2011.11.16. 08:42:00

@Bakáts Tibor: Ha valakinek cikketirahtnékja van, akkor sztem az a minimum, hogy utánaolvas, miért ekkora. Nem? vagy csak írogatok, minden hülyeségre amivel szembetalálom magam? Sztem az a velvet rovat, nem a belsoseg...

fogash 2011.11.16. 08:45:55

@Allin(HUN)Gary: szerintem nem erről szólt se a cikk, se a hozzászólások. Igen, a flottásokat belekeverni fasság. De az is érdekes, hogy egy Aegon ki tud ajánlani 20eFt évs díjat, a Járai meg 135ezret ugyanarra az autóra. :/

@dirige: azért nem várhatnak a kormányzati/önkoris autókra, mert azok sajnos KGFB-mentesek lesznek 2012től...

Allin(HUN)Gary 2011.11.16. 08:53:28

@fogash: látom te sem érted. A CIG nem is akart lakossági terméket. De én nem vitatkozom tovább. Aki akarja vegye úgy, hogy ez a CIG ajánlata. Majd próbálja meg nálunk megkötni és csalódott lesz, mert majd közlik vele, hogy nem lehet..

dirige 2011.11.16. 09:06:28

@fogash: Rendben, akkor másra várnak:-) Illetve, majd beszéljünk a határidő lejárta után, hogy mi is történt. Én nem vetném el a saját ötletemet:-)))))

dirige 2011.11.16. 09:09:25

@Allin(HUN)Gary: "A CIG nem is akarta lakossági terméket."
Ordít a válaszból is, hogy a CIG mást akart, mogyorót, tejszínhabot, stb. Tehát fizetni nem akar, csak bevételt!! Ezért kellene kizárni a piacról, hogy ne mazsolázhasson. Bár az eredményeik alapján nem szeretnék ott ügyfél lenni, még, ha kérnének rá, akkor sem. Így meg.........

min 2011.11.16. 09:13:19

@Allin(HUN)Gary: Így van. Én is megkérdeztem levélben tőlük mert kíváncsi voltam. Mostanság meg oda is írják a kalkulátorban, hogy miért ennyi. Cikkírónak gratula, hogy egy e-mailt nem tudott elküldeni nekik a cikk megírása előtt....

apamacko 2011.11.16. 09:14:29

Nekem csak azt magyarázza meg valaki, hogy jön ki az átlag 13.000 Ft-os díj? (a csapból is ez folyik)
Mert a B10-es autóm 35 feletti vidékiként ha megkötöm a legolcsóbbat 11.000 Ft.
Aki bp-i, fiatalabb, nincs bónusza, nincs gyereke annak a többszöröse a díj.
Akkor ezek szerint sokaknak 1-2.000 Ft az éves díjuk, vagy tán mínuszban vannak és a biztosító fizeti őket?

Hurri Kán 2011.11.16. 09:23:16

"Csak azt magyarázza meg valaki, miért olcsóbb a biztosítás, ha újrakötöm?"
Ez egy nagyon jó kérdés. :D

tök mindegy 2011.11.16. 09:23:30

@Schütii:

a sok munka mellett nincs idő írni :-(

SomethingWild 2011.11.16. 09:25:03

Mi is szívunk rendesen - íme egy rövid történet arról, hogy az emberi jóindulat hogyan torkollhat végtelen hülyeségbe.

7 éves Renault Megane-unk van, a menyasszonyom nevén, aki 22 éves vidéki hölgy. A jogsija 3 éve van meg, ez az első kötelező a nevén. A kocsit 2010 június 6-án vásároltuk. Havi (!) 8600 Ft-ot fizettünk a biztosítására (csak egy sima kötelező). Történt egyszer, hogy egy parkolóba beállva elfelejtettem behúzni a kéziféket. Kiszálltam, mire visszajöttem az autó elgurult, neki egy Nissan terepjáró hátsó lökhárítójának. Jóindulatúak (és meglepettek) lévén kitöltöttünk egy betétlapot. Néhány nap múlva jelentkezett a károsult, hogy neki ezt így nem fogadja el a biztosító, mert a mi kocsinkban senki nem ült, így nem történt károkozás. belemntünk, hogy írjuk át a betétlapot (HÜLYESÉG!!! Soha ilyet ne csináljatok!). A Nissanon a hátsó lökhárítón volt festéklenyúzódás (a mi kárunk alsó hangon 50.000 Ft), erre a jóember a biztosítóval 155.000 forintot fizettetett ki.

Mi visszaestünk 2 bónuszfokozatot (A0 => M2), a biztosításunk havidíja uszke 9000 forintra nőtt. Ez évi 108.000 Ft. Az az érzésem, belőlünk él az Uniqua.

Leadfoot 2011.11.16. 09:26:10

"Ha nem megy csődbe a társaság, nekem nemigen lehet bajom abból, hogy spórolós a kötelezőm"

Másnak még lehet...

ruskyy__ 2011.11.16. 09:26:41

@Allin(HUN)Gary: értjük mi, hogy minden biztosító úgy oszt-szoroz, hogy a célközönségnek dobja ki a kedvező tarifát, a akit meg a háta közepére se kíván, annak valami elborult összeget ajánl, de ezeknek az okát mégis melyik ujjunkból kellett volna kiszopni? majd biztos utána keresünk minden biztosítónak, hogy tájékozódjunk az üzletpolitikájukról, nem? hát nem. mindenesetre a munkahelyedként szolgáló biztosítót nem igen sikerült ezzel szimpatikussá tennéd, gratulálok! ;D

Allin(HUN)Gary 2011.11.16. 09:31:32

@dirige: Nem kötelező nálunk lenni. Ezt te döntöd el. Csak egy tipp, de gondolom nincs flottád. Szóval.. nem tudom miért fáj neked a CIG.. de figyi ha fáj, fájjon. engem nem zavar. Csak az értelmetlen fikázás.
Amúgy meg lakosságinak én a KÖBÉ-t ajánlanám.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.11.16. 09:41:12

@Stump András

Ha esetleg belemélyedtek ebbe a KGFB témába, kérdezzetek már meg egy _független_ biztosítási szakértőt és /vagy egy biztosítási matematikust, hogy mi köze van a KGFB díjnak ahhoz, hogy:
- benzin, vagy dízel meghajtású?
- milyen felszereltségű a jármű (összekrék meghajtás, xenon, stb.)?
- hogyan vettem (kp., hitel, stb.)?
- mennyi km van benne?
- mennyi az éves futásteljesítmény (mi van, ha megadom, hogy <5 ekm és aztán kiderül, hogy ~25 ekm)?
- különböző online alkuszi oldalakon miért nem ugyan azok a kérdések merülnek fel? Akkor ezek szerint a kérdések jó része "adathalászat", aminek semmi köze a biztosítási díj kiszámításához? Nem szabályozza ezt valami pontosan?

Köszi.

Rocko- 2011.11.16. 09:41:42

@Allin(HUN)Gary: nem cikk, hanem blogpost, és nem Bandi, hanem Papp tibi volt tegnap az elsô aki errôl írt.
amúgy teljesen pontosak az információid.

ruskyy__ 2011.11.16. 09:42:30

@SomethingWild: nekem 2-3 éve 20 évesen a legolcsóbb kötelező 130ezer volt A0-ban, fiatal autóval, megyevárosi lakhellyel. jövőre adóval együtt se lesz az évi 35e Ft-tól több (banki utalással), és nem is a legolcsóbb román biztosítót választottam...
szóval be kellett volna húzni azt a kéziféket, meg esetleg biztosító nélkül megoldani azt kis elgurulásos koccanást, a rinya helyett.

Gyűrött Papír 2011.11.16. 09:42:45

@Allin(HUN)Gary: No no! Adott ajánlatot. Ha adott, akkor azon el is kell fogadnia a jelentkezőt, nem?

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.11.16. 09:46:41

@Gyűrött Papír:
Nem. A biztosítási jog szerint Te adod az ajánlatot, amit a biztosító vagy elfogad, vagy nem. Fura, de így van.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.11.16. 09:48:31

Ez kb. olyan érdekes poszt volt, mint amikor Hong-Kongban felborul egy rozsdás bicikli.

tom1034 2011.11.16. 09:58:20

@SomethingWild: Szóval szerinted korrektebb lett volna ha nem írod át a bejelentőt és nem fizet a biztosító? gondold át te fordított esetben örültél volna ha valakinek a kocsija belédgurul? okoztál kárt vagy nem? ez a kgfb is kezd botrányos lenni ezekkel a díjakkal előbb utóbb baj lesz ennyiből nem lehet kárt fizetni csak amúgy magyarosan! pl: ha elgurul az autó nem fizeti a kárt-ezt sokan nem tudják szerintem ez botrányos hisz a kocsira szól a biztosítás nem a vezetőre!

ccvv 2011.11.16. 10:14:00

Üdv!

Egy gyors kérdés:

Bárki kommentelő írt mailt bármelyik biztosítótársaságnak, hogy miért annyi az annyi? Gondolom nem. Mindenki megnézi, mennyi a legolcsóbb, aztán átköt (vagy nem). A poszt csak arra hívta fel a figyelmet, hogy jé, érdekes, van, aki tízszeres árat ajánl. Ezért is van a Belsőségen, nem a Totalcaron. Ugye, kedves szerző?

min 2011.11.16. 10:20:23

@ccvv: Mint feljebb írtam én megkérdeztem tőlük e-mailben miért annyi az annyi mert kíváncsi voltam mire ez az irreálisan nagy összeg...

ccvv 2011.11.16. 10:28:15

@min: Miután a posztoló felhívta erre a figyelmet...

comp 2011.11.16. 10:30:50

@bandika57:
Arra miért nem kötsz veteránbiztosítást?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.11.16. 10:33:23

Szerbusz!

Én már írtam az alkuszomnak. Ha már regisztráltam a flancos oldalukon, akkor miért nem lehet egy olyan rubrika, hogy: Autóim (My cars)? Ebbe beírom annak a kibasz... kocsinak az adatait 1x, és ne kelljen minden évben megint begépelni.
Hogy lehetnek ekkora marhák ezek a webfejlesztők (az alkuszokra is nyilván rászállt valami amatőr programozó siserehad)? De ha a fejlesztők tehenek, az alkuszok miért fogadnak el ekkora gagyiságokat?
Vagy ha az alkuszok is ekkora szamarak, akkor mi fogyasztók miért tűrjük ezt? Csacsik vagytok ti is?

min 2011.11.16. 10:35:03

@ccvv:Aha biztosan azután....te nagyon okos.

"Tisztelt xxxxxx xxxxxx!

Társaságunkhoz intézett 2011. november 1-én kelt elektronikus levelét megkaptuk, mellyel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást bocsátjuk szíves rendelkezésére.
Társaságunk a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. a 2012. évben a gépjármű-felelősségbiztosítási piacon a vállalati, intézményi, flottával rendelkező ügyfelekre fókuszál. Ez a döntése összhangban áll azzal a stratégiával, mely szerint a Biztosító első lépésben a vállalati-intézményi ügyfelek kiszolgálását tűzi ki célul és csak a későbbiekben kezdi meg kiterjedt működését a lakossági piacon.

Erre tekintettel – a törvényi kereteket figyelembe véve – ez évben a lakossági gépjármű felelősségbiztosítási piacról tudatosan kiáraztuk termékünket.

Megértésüket köszönjük.

Tisztelettel:
xxxxxxxxxxxxxxxx

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.11.16. 10:42:30

@tom1034:
Nem vagyok 100%-ig biztos benne, de:
A KGFB a veszélyes üzem közbeni károkozásnál áll helyt. Ha nem ül benne a sofőr, nem jár a motor, az nem veszélyes üzem.
És ezt nem a biztosítók kénye-kedve szerint értelmezendő.

Nem hiába mondják:
"Káreseményt tudni kell nejelenteni!"

Elijah_Baley 2011.11.16. 10:43:13

nekem a legolcsóbb évi ötven, cserébe annyi autót török meg, amennyit akarok :)

ccvv 2011.11.16. 10:45:00

@min: Bocs, most mennem kell. Ha megsértettelek, elnézést. A magam részéről továbbra is azt gondolom, hogy egy Belsőséges posztnak nem kell feltétlenül oknyomozó riporteri szintre mennie. Igazából már azt sem értem, hogy mitől van két-háromszoros árkülönbség két biztosító között, de ez az én bajom.

További szép napot!

Commandante Jayasuriya 2011.11.16. 10:55:48

Én csak azt szeretném tudni, hogy ilyenkor mit csinál a Biztosítási Felügyelet, és a PSZÁF.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.11.16. 10:58:23

@Puckman Éliás:
"Mi köze az én autómnak a más kárának kifizetéséhez?
Kispolákkal is tudok lendületből nagy kárt okozni."

Igazad van, a kárhoz nem az autódnak, hanem neked és a károsultnak van köze. Akár egy babakocsival is tudsz milliós kárt okozni egy Lamborghinin.

Viszont a személyre nem tudnak biztosítási matekot ráhúzni: mit kérdeznének: szeme színe, horoszkópja, lábmérete? Lehetne persze ezeket az adatokat is összevetni a károkozási statisztikákkal, de nem hiszen, hogy túl nagy korrelációt találnának.

Az autótípus, a motorteljesítmény, használat jellege viszont valószínűleg releváns adat, ha a balesetokozási valószínűséget nézzük. Persze ez statisztika, ezért nyilván bünteti a fiatal, óvatos, profi vezetőt, aki egy "veszélyes" típust birtokol, és jutalmazza a megvénült, bénán, de bátran vezető vasárnapi autóst, akinek olyan tucatautója van, amivel ritkábban okoznak másnak kárt.

Ez valamennyire jó megközelítés a károkozó oldaláról. Azt viszont szinte sehogy nem lehet a képletbe illeszteni, hogy miben fogsz kárt okozni... OK, egy vidéken, évi 5000-et autózó, telekre kijáró autós nagy valószínűleg nem fog Lambókat törni, erre nagyobb az esélye (de még mindig elég csekély) annak, aki Budapesten autózik.

movhu 2011.11.16. 10:59:44

@SomethingWild: "A Nissanon a hátsó lökhárítón volt festéklenyúzódás...erre a jóember a biztosítóval 155.000 forintot fizettetett ki."

Na ezt nagyon utálom, amikor az okos károkozó kitalálja, hogy "meg lehetett volna ezt egy húszasból csináltatni". A mai árak már elég húzósak, lehet, hogy az általad festéklenyúzódásnak látott sérülés megkövetelte a lökhárító teljes cseréjét. (Ennek ellenére a biztosítónak mindig vastag a számla...)

Szittyakürt 2011.11.16. 11:08:51

Mekkora májerség a CIG-nél megkötni a kötelezőt! Aztán persze fel kell matricázni a kocsira is, hogy lássa mindenki, van pénz a háznál. Kigyúrt kopaszok között menőbb lesz a CIG, mint a centi vastag aranylánc! :)

wsx 2011.11.16. 11:15:48

Ajánlom mindenkinek a figyelmébe az Angol kötelező biztosítási árakat. Már aki azt gondolja, hogy a magyar nagyon magas.
A következő oldalon tarifáltathat: www.confused.com

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.11.16. 11:18:08

Ha már a CIG-et szidjuk, itt egy cikk az életbiztosításokról is: kiszamolo.blog.hu/2011/03/28/oszinten_az_eletbiztositasokrol_es_a_lakastakarekpenztarrol_1

Mondjuk ez alapján nem értem, hogy tudott veszteséget termelni.

Viktus 2011.11.16. 12:03:13

'A ráfordítások között az egyik legnagyobb tétel a kárfizetések és szolgáltatások, valamint kárrendezési költségek 3,887 milliárd forintja volt. '

inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-467170

Gondolom ezen okból nem kell nekik a kötelező ... bár az érdekes, hogy minek indulnak egyáltalán el körberöhögtetni magukat. Lehet tényleg ebből csak állami megrendelések lesznek.

dik_ 2011.11.16. 12:29:58

@Kara kán:
érdemes lenne más online alkusz oldalát felkeresned... Ugyanis van olyan, amelyiknél ez bizony úgy működik, hogy ha már egyszer felvitted az autód a rendszerbe, akkor többé nem kell minden évben elölről kezdeni a töltögetést. ;)

dik_ 2011.11.16. 12:33:28

@apamacko:
Nyilván, rengeteg mindentől függ, nem csak attól, hogy 35 év fölötti vidéki vagy (mint ahogy én is). Nekem B7-ként az éves díjam 9,6ezer Ft lesz. De nem is 2-3ezer köbcentis nagyautóm van. ;)

Commandante Jayasuriya 2011.11.16. 12:54:05

@kamionmentés:

A kérdések egy részére!
Bocs, de annyira azért nem bonyolult az összefüggés, hogy magyarázni kellene.

Atarist 2011.11.16. 13:28:01

@wsx:Draganak draga, de amikor felhivtam a biztositomat,hogy szetneztem a neten es van jobb ajanlatom, szemrebbenes nelkul odaallitottak az uj biztositasi dijam. Igy maradtam veluk. Nu meg atfoditani is felesleges a biztositasi dijat forintra mert nem a magyar fizetesedbol kell kifizeti.

multi84 2011.11.16. 13:32:00

Megint én voltam a hülye aki azt hitte hogy tartalom is lesz a cikkben az író hétköznapi nyavalygása helyett....

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.11.16. 13:54:29

@Commandante Jayasuriya:

OK. Bár én még mindig nem értem, de legyen ez az én bajom. Hagyjuk.

Amanitin3 2011.11.16. 13:55:45

@Hammer:

"Viszont a személyre nem tudnak biztosítási matekot ráhúzni"

na ne vicceljünk kérem. És akkor életbiztosításokat hogyan kötnek?

Az autók utáni fizetésnek egyetlen indoka van: kényelem. Sokkal kényelmesebb ránézni az autóra, és azt mondani: ferrari? akkor te sokat fizetsz jövőre is, koma. Semmint olyan paramétereket nyomon követni, amikből következtetni lehetne arra, hogy egy adott illető mekkora kockázatot jelent a közlekedésben. Pl lakhely-munkahely távolság.
De mondok igazán durvát is: vannak komplett országok, ahol azért ezt sikerült valahogy megoldani, és emberhez kötött a rendszám is, és a biztosítás is, nem az autóhoz.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.11.16. 14:00:46

@Amanitin3: Direkt nem azt írtam, hogy nem lehet, hanem azt, hogy nem _tudnak_ ;) (Talán törvényi háttere sincs meg, nem tudom.)

wsx 2011.11.16. 14:32:10

@Atarist: Az igaz, de ha azt nézzük, hogy a minimálbér 800 font/hó, és egy átlagos autóra B5-ben (nekünk) kb.300font/hó biztosítási díjat kellene fizetni, akkor azt azért lehet érezni, hogy minimálbérből nem igen lehet autót fenntartani.
A másik dologgal kapcsolatban meg.... hát igen. Anglia nem Magyarország.

the red punisher 2011.11.16. 14:38:40

Ilyet én is játszottam már, anno kiszámoltam kezdő jogsira a 420sel-t, 35e, és 950e Ft közt ajánlatokat kaptam. :)))

protkova 2011.11.16. 14:43:22

Nem értem ezt a posztot.
Nyilván való, hogy azért adnak meg ilyen árakat, mert nem akarnak ügyfeleket egyenlőre a kategóriában, sőt az is lehet hogy semelyikben sem, csak az állami flottákra fognak "ráhajtani" ahhoz meg kötelező, hogy legyen mindenki számára elérhető szolgáltatásuk. A Járai neve elég nyilvánvaló hátszél lenne erre az esetre, bár már nyilván más is leírta ezt.
A többinek nincs jelentősége a cikk/poszt pedig értelmetlen rágódás.

Easy Player 2011.11.16. 15:29:39

"Viszont a személyre nem tudnak biztosítási matekot ráhúzni"
Itt, Abszurdisztánban tényleg nem megy, mert hát szép ez a Kárpát-medence, csak a környező hegyek akadályozzák a kitekintést. Vagy csak mi nem látjuk még a hegyeket sem?
Szóval nálunk fejlettebb közlekedési és politikai kultúrával megáldott nemzeteknél rájöttek, hogy egy fenékkel egyszerre se két, se több lovat nem lehet megülni. Ezért a tulajdonodban levő "legrizikósabb" után kiszámolnak egy díjat, befizeted és aztán avval közlekedsz, amelyikkel akarsz.

nanehogymár 2011.11.16. 15:47:56

@SomethingWild:
örülj neki, hogy fizetett a biztosító mint már írták.
amúgy még mi a gond? nézd meg máshol, mennyi lenne M2-ben és válts, ha van olcsóbb, ha nincs akkor ez van.

szgy 2011.11.16. 16:13:42

volt már az hogy a posztoló a hülye? :-)
ott van a CIG alatt apró betűvel hogy eddig céges flottákat biztosítottak, jövőre lesz versenyképes lakossági ajánlatuk.

mellékesen a Hír TV-n lesz valami célpont műsor arról hogy a biztosítók milyen trükkökkel fizetik a töredékét annak ami járna. példaként mutattak egy 770 ezres kárkifizetést ami a fellebbezések után 2 millió lett. azt mondták hogy a biztosítónál nem kívántak reagálni, közben az Allianz épületét mutatták.

kistesoka 2011.11.16. 17:15:26

jól tolja ez a pba.. de lassan kezd k.rvára unalmas lenni ez az erőltetett reklám.

KaWaSaKi 2011.11.16. 18:12:28

@SomethingWild: Szerintem meg örülj neki, hogy nem csapott agyon a nissan tulaja egyből, nehogy már te panaszkodj mikor te tettél kárt a másik kocsijában. Legközelebb rakd be 1-esbe a parkolóba, vagy rántsd be a kéziféket minden megállásnál mint a mazsola nyugdíjasok aztán nem lesznek ilyen problémáid.

SomethingWild 2011.11.16. 18:23:07

@KaWaSaKi: A hozzád hasonló pattogós gyerekek azok, akik a legtöbb balesetet okozzák. KÖnnyű ám az észt osztani egy blogon, de más a helyzet, amikor 12 óra munka után egy 10 km-es szakaszt 3 óra alatt tudsz megtenni, mert a Hungária körutat egy focimeccs miatt teljes hosszában lezárták... 1999 óta van jogsim, soha még koccanásom sem volt, de itt már annyira ideges voltam, hogy elfelejtettem sebességbe tenni a kocsit. Előfordul, emberek vagyunk. Ugyanakkor nem panaszkodtam, csak azt mondom, hogy ilyet ne csináljatok, mert nagy szívás, ráadásul valamilyen szintén még biztosítási csalás is.

dirige 2011.11.16. 18:55:01

@Allin(HUN)Gary: Hááát, szerintem fájhat nekem az a biztosító, amelyik 333.333,-Ft-os ajánlatot ad. Ha vicces kedvében van, akkor menjen máshová viccelni, ne velem. Ha komoly, akkor meg megmondom, hová menjen. Szerintem egy lehúzós csapat, akik arra várnak, hogy egy országot húzzanak le. De ez csak politika, alapvetően azért nem csípem a búrájukat, mert komolytalan ajánlatot tettek. Tehát komolytalanok pénzügyekben.
Egyben megköszönöm a TC-nek, hogy publikussá tette ennek a nagy hagyományokkal rendelkező biztosítónak a magatartását!!:-))) De tényleg......
Ps.: Romániában is így gyűjtik a híveket?

M160 2011.11.16. 19:02:31

Már megint egy cikk olyan témában, amiről fogalmatok sincs. Irigyellek benneteket, hogy minden gátlás nélkül írtok olyan dolgokról, aminek az alapjait sem látjátok át. A biztosítókban biztosan mind csupa hülye ül, és csak arra vár, hogy ti megmondjátok a tutit.

nekend · http://www.jtauto.hu 2011.11.16. 19:04:24

Teljesen mindegy, a legjobb nem mi fogunk járni, hanem a ,,nagykutyák''.

Szánalmas az egész.

M160 2011.11.16. 19:06:04

@Amanitin3: A vezetőhöz kötött rendszám nem a biztosítók miatt nem jött (még) össze magyarországon.

"És akkor életbiztosításokat hogyan kötnek?" Azt is matek alapon. Az aktuárius (akinek ez a szakmája) kiszámolja, hogy mikor szokott felfordulni az adott paraméterekkel bíró ember. Ennyi.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.11.16. 19:32:25

@Chevrolet Walker: a Groupama Garanciáról csak annyit, hogy amikor a kutya nekiment a kocsimnak és azon lett egy minimális kár (100.000 Ft alatt), 9 hónapig nem volt hajlandó kijönni leszemlézni a kocsit, utána még jött a hercehurca a kifizetéssel

pedig a kutya tulajdonosa bizonyíthatóan rendesen fizette a háza felelősségbiztosítását, ami vonatkozott a kutya által okozott kárra is, mert direkt olyat kötött

a legkülönbözőbb hazugságokkal (elveszett a papír, a másik üzletág intézi, stb. ment a pingpong) húzták az időt, arra, várva, hogy ha majd közben megcsináltatom, utána majd arra hivatkozva nem fizetik ki, hogy nem bizonyítható, hogy mi volt sérülve ... hát nem jött össze nekik, csak azért is rájuk húztam a cechet

szóval szerintem a GG az egyik legbecstelenebb biztosító a magyar piacon

cserfes csermely 2011.11.16. 19:35:55

Még az a szerencse hogy szépen kiszedted azt a figyelemfelhívó kis buborékot, hogy a CIG 2012ben FLOTTára dolgozott ki díjat.

Mondjuk úgy nehezebb lett volna fikázni.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.11.16. 19:36:42

a CIG Nyilván nem akar kötelezőt kötni, azért ad ilyen extrém árat

szerintem csak egyes cégeknek kötnek, akinek van pl. CIG engedmény jogosultsága, vagy valami hasonló, annak normális díj van, de az csak kiválasztott cégekre vonatkozik

amúgy meg már rég be kellett volna vezetni az osztrák meg svájci példa alapján a cserélhető rendszámhoz tartozó kötelezőt, mert nonszensz, hogy négy kocsi után fizetek, miközben egyszerre csak egyet tudok vezetni

tehát 4-szeresen vagyok jelenleg átverve

KaWaSaKi 2011.11.16. 19:37:43

@SomethingWild: (A barátnőd korát tekintve elég érdekes tény, hogy pattogós gyereknek titulálsz :) )
Amúgy tévedsz sosem okoztam balesetet, nem vagyok boyracer típus. Nálam sem ritka alkalom a 12 órázás egyébként, de erre mindig odafigyelek, pont az ilyen esetek elkerülése végett.
DE nem is ez a lényeg, nekem ez a rész nem tetszett abban amit írtál: "A Nissanon a hátsó lökhárítón volt festéklenyúzódás (a mi kárunk alsó hangon 50.000 Ft), erre a jóember a biztosítóval 155.000 forintot fizettetett ki."
Szerintem ez a károsult dolga, meg a biztosítóé, hogy mennyit kapott a sérülés kapcsán. Nem egy olyan egetrengető összeg az, ha kicseréltette a lökhárítót, fnyeztette ez mindennel együtt simán kiteszi ezt az összeget.

ketharmad 2011.11.16. 20:08:15

"Csak azt magyarázza meg valaki, miért olcsóbb a biztosítás, ha újrakötöm"

LOL

lapozz a tetejére

negyed(0.25)éves csekkes befizetés = drága
egy év előre átutalással = olcsó

con 2011.11.16. 20:13:41

A CIG a Járai biztosítója, amiben már az állam is tulajdonos lett, ezért a fidesz szavazóknak duplán kötelező a CIG-gel szerződniük. :)

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.11.16. 20:19:08

Nekem megjött az autóra az allianztól a szokásos ajánlat. 10 éve náluk vagyok, minden évben küldenek egy ajánlatot ami átlagosan 20% emelést tartalmaz. Ekkor én minden évben felhívom őket és bemondom, hogy mennyit ajánlanak ők és más biztosítók az új belépőknek. Ilyenkor próbálkoznak egyet, hogy valami köztes összeg legyen de arra én nem vagyok hajlandó. Ekkor ők megajánlják azt az összeget amit az újaknak adnának és nemhogy nem 25%-al több mint az előző évi fizetnivaló volt hanem még 10%-al kevesebb is. Ez egy fél órás telefonbeszélgetésen múlik, most nekem a jövő évre nézve majd 40.000Ft megtakarítást jelent.
Hiú ábránd lenne azt feltételezni, hogy MEGBECSÜLIK a régi ügyfelet akinek soha nem volt károkozása? Az.
Kapják be!

sporting1.6 2011.11.16. 21:31:28

A CIG először flotta GFB szerződéseket kötne. Lakosságit nem. Ez simán üzleti döntés, szívük joga. Csakhogy a KGFB piacot nagyon szigorúan szabályozzák a törvények. Ha KGFB-t akarsz kínálni, akkor vagy kínálsz mindenkinek, vagy nem kínálsz senkinek. Nincs más lehetőség. Viszont úgy árazol, ahogy akarsz, abba nem szólnak bele. Simán megteheted, hogy a nemkívánt ügyfeleknek akkora díjat adsz, hogy még véletlenül se kössenek nálad. Semmiképpen. Ilyen díjakat láthat az, aki most számol. Egyébként ha valaki kiválasztaná, a CIG-nek meg kéne kötnie. Szintén a törvény miatt.
Egyébként fantasztikus, hogy némelyik ide okoskodó ember 10-15 éve fizet GFB-t, de a hozzászólásából látszik, hogy még alapszinten sem érti az egészet.
Jameg: a biztosítók folyamatosan nézik a statisztikákat, folyamatosan finomítják őket. A finomítás okozza, hogy egyre többféle dolog érdekli őket. Jobban akarják csinálni, mint a konkurencia. Szélsőséges példa: nyitsz egy kocsmát vegyes környéken. Van ott még 10 ilyen, de van közönség, érdemes. Ráadásul van vendéglőd és vegyesboltod is, szeretnéd, ha minél többen, minél több dolgot nálad vennének meg. Viszont nagyon nem szeretnéd, ha a környék összes munkanélkülije és filléres alkesza hozzád járna. Se kocsmába se boltba. De csak a bankigazgatókból nem élsz meg. Valahogy el kéne jól találni a dolgot. Ráadásul kicsit más a bolt, más a kocsma, más a vendéglő... És mondom, még 10 konkurens csinálja ugyanezt. Feszt mind azon agyal, hogyan találja el a megfelelő arany középutat, ami más és más lesz a különböző profiloknál. Hogyan csábítsa el a vevőket/ivókat a többiektől, de ne legyen gagyi híre, viszont minél jövedelmezőbb is legyen. Lesz agyalás , próbálkozás bőven. Aztán máshogy megint, mert valamelyik ellenlábas is kitalált megint valamit...stb. Na ugyanez a biztosítás is.

Atarist 2011.11.16. 23:06:35

@wsx: 300/hó, az nekem nagyon magasnak tűnik, vagy félreértettelek. Én 240/év- ért 3rd party fire&theft-el biztosítottam a motorom, ami tűzkár és lopás ellen is védi, a feleségem pedig 600/év áron az autójat. Persze ez mint tudjuk sok tényező függvénye. És hát átlagemberkent nem minimalbéren vagyunk, gondolom Magyarországon sem azok tartanak fent autót akik tengődnek. Nu mindegy nem vitatkozok meg nem is erről szól sztori. Annyiból jobb az angol helyzet, hogy lehet velük egyezkedni és tényleg az ügyfelet akarják megtartani, szerintem.

s.o.v.i.e.t. 2011.11.16. 23:24:34

én végigflöttyöltem, de nem tudott olyan ócsó lenni, hogy megérje biztosítani:)) így 2012-ben is hamisítom a muszájcsekket, ha a közeg kéri (de nem kéri), legyen. és figyelek, mint nyúl a lucernában, hogy bele ne menjek senkibe, mert az viszont vér ciki lenne :D :D

Grifter 2011.11.17. 00:59:59

Ez itt véletlenül sem reklám, de nekem második éve dobja az A-betűs (több is van, reklám kizárva) németet messze legjobbnak, azt meg erősen kétlem, hogy bedölnének.

Mondjuk én (szegény) fater nevén lévő autóval járok és kötök biztosítást rá, pedig az öregnek már jogsija sincs jópár éve.
(Még nem döntöttem el, hogy halála után változtatok-e ezen az undorító szokásomon, nagyon kedvező díjakat ad a vidéki nyugdíjasra ... :D)

Grifter 2011.11.17. 01:00:59

Teszem hozzá, káresemény és minden nemű rontó tényező hiányában is drágább lett 500 forinttal !

Már 12700 forint évente :D

kigyurt álat 2011.11.17. 05:23:49

"Csak azt magyarázza meg valaki, miért olcsóbb a biztosítás, ha újrakötöm?"

Azért, mert így osztják meg az ügyfeleket. Aki hajlandó vele foglalkozni (van ideje, türelme, stb.), annak adnak némi kedvezményt, hogy meggondolja, átmegy-e máshova, aki meg nem, azt szivatják. Undorító ez a hozzáállás a biztosítók részéről, de a bankbetétekkel ugyanez van.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.11.17. 08:12:26

@sporting1.6:
"Egyébként ha valaki kiválasztaná, a CIG-nek meg kéne kötnie. Szintén a törvény miatt."

Én úgy tudom, hogy nem. Ismereteim szerint biztosítási jogviszony úgy keletkezik, hogy _Te teszel egy ajánlatot_ a biztosítónak, amit az _elfogad(hat)_.

Azért fura ez az egész, mert olyan áron teszel ajánlatot, amit ő számol ki előre. De asszem' jogilag így van.

Németh András 2011.11.17. 15:25:01

@Puckman Éliás: sőt a kispókkal szerintem nem tudsz úgy belemenni egy felsőkategóriás kocsiba, hogy a tiéd legyen a nagyobb kár :)

@SomethingWild: titeket nagyon átdobnak a palánkon én 3-4 éve is csak 30 ezret fizettem a0 bónusszal, most meg ha jól emlékszem már a 10000-et sem fogja elérni. Most épp egy wagonr+-al, 30 évesen férfiként vidéken de közel pesthez.

Ja és egy általános tapasztalat, mindenhol olvasom hogy vigyázni kell a az új meg a kisbiztosítókkal. Hát én tavaly bevállaltam az Astra biztosítót, és semmi gond nem volt, a lét befizettem és amikor kértem hogy küldjenek már olyan zöld biztosítási pappert akkor egy emilbe került csak a dolog és küldték is.

Egyátalán nem para ez a biztosítós biznic, tavaly meg már netes alkusszal köttetem át az egészet és szerintem nem foglalkoztam vele többet fél óránál. Akinek meg ennyit nem ér a dolog az vállalja a következményeket.

SomethingWild 2011.11.18. 08:51:00

@KaWaSaKi: A festéklenyúzódás alatt annyit érts, mint amikor otthon nekitolatsz a magnóliabokor száraz leveleinek. Semmi nem indokolt lökhárítócserét, még fényezést sem. A fentiek tükrében viszont én nem pattogok, hiszen nem volt szabályos (törvényes?) amit tettem, így nyelem a békát.

@Németh András: Múlt hét végén újra végigmentem a netrsikes kalkulátoron, jövőre, a giganagy csökkentések után a KöBe ajánl havi 6000 forint körüli biztosítást. Az még mindig évi 72... sajnos nagyon nem mindegy a biztosított neme, úgy tűnik.

Németh András 2011.11.18. 09:22:24

@SomethingWild: próbáld már ki hogy nem havi fizetést jelölsz be hanem félévest vagy évest, lehet hogy meglepően megérné...

Németh András 2011.11.18. 09:26:56

@SomethingWild: megnéztem nálam 8 helyett 10 ezer. Szóval annyira nem éri meg a éves fizetés sem neked.

Habár a 72 ezer az tényleg durva szerintem.

Németh András 2011.11.18. 09:36:39

@SomethingWild: beírtam hogy 87-ben születtem, hogy nő vagyok és, az A0 alatti 2. kategóriát jelöltem a bonusnál, azt hogy 2010-ben okoztam egy kárt. Így 23 ezer az éves díj.

SomethingWild 2011.11.18. 10:21:49

@Németh András: Írd be a 89-es születést, 3 éves jogsit, vidéki nőként egy 2003-as Renault Megane-nal, idei károkozással (M2), ÉVKÖZI váltással (mert ugye mi most nem válthatunk, tulajdonjog szerzés 2010. 06. 07.). Íme, ezek jönnek ki:
kepfeltoltes.hu/111118/bizt1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

De ha elárulod a trükkjeidet, akkor szívesen követem őket, hogy 23-ért kössek biztosítást százezrek helyett :DD

sporting1.6 2011.11.19. 06:55:18

@kamionmentés: 5. § (1) A biztosító a magyarországi telephelyű gépjármű üzemben tartójának, valamint azon gépjármű tulajdonosának, melynek rendeltetés helye szerinti tagállama a Magyar Köztársaság, az e törvényben meghatározott feltételek szerinti biztosítási szerződés megkötésére vonatkozó - a biztosító díjtarifájának megfelelő - ajánlatát a 13. § (1) bekezdésében meghatározott összeghatárok szerint köteles elfogadni.

(2) Ha a biztosítási szerződés a biztosítási időszak tartama alatt a 21. § (4) bekezdésében meghatározottak szerint (díjnemfizetés) szűnik meg, az üzemben tartónak az adott biztosítási időszak hátralévő részére fedezetet nyújtó szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatát kizárólag az a biztosító jogosult és köteles elfogadni, amelynél a szerződés az adott biztosítási időszakban díjnemfizetéssel szűnt meg.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott esetben az üzemben tartó annál a biztosítónál köteles a szerződést megkötni, ahol a szerződése díjnemfizetés miatt szűnt meg.

(4) Az a biztosító, amely a szerződést a biztosítási időszak végére felmondta vagy a szerződés a biztosítási időszak alatt díjnemfizetés miatt szűnt meg, az üzemben tartónak a szerződés megszűnését közvetlenül követő biztosítási időszakra vonatkozó ajánlatát nem köteles elfogadni.

Tehát ha az általa meghirdetett tarifa szerint teszel ajánlatot, köteles elfogadni!!! Nyilvánvalóan csak akkor, ha nem máshol szűnt meg díjnemfizetés miatt...stb.

gáddem rácsing 2012.01.11. 18:45:48

@SomethingWild: ne haragudj, de ha neked az a havi +400 Ft fáj, amiért nem neked kellett kifizetni a 155 ezret, akkor szerintem veled van a baj. de ha csak 20 ezerről lett volna szó, akkor is.

SomethingWild 2012.01.11. 20:42:45

@gáddem rácsing: Az nem havi 400, gondold jobban végig. Két kategóriányi bónsuzfokozat-vesztés, azaz januártól mínsuz 1500-2000 forint helyett plusz 500 kb, azaz havi 2500, két évig, amíg visszaküzdöm magam az eredeti pozícióba, azaz 24 hónapig kb 2500 Ft. És a kár messze nem 155 rugó volt, ezt akár el is hiheted.

JSHannibal 2012.01.12. 00:58:26

Nos engem nem győzött meg senki ma sem, hogy vegyek (ha akarnék is venni) ÚJ "autót" :D mia@nak? Drága, ugyanúgy elromlik, mint egy régebbi, vagy még drágábban is, nem is fogyaszt sokkal kevesebbet, cserébe viszont ronda (nekem legalábbis). Na és minderre, még ÉN fizessem be évente egy fél Ferrari árát? a nagy ló@t. Akkor inkább zsebből kiköhögöm a kocsimra akadt fél Lambo-segget, a nem túl valószínű legrosszabb esetben...
süti beállítások módosítása