Mercedesre gondoltam, de megint bogárhátú lett

  2011. október 31. - Motordoktor Címkék: mercedes volkswagen vw bogárhátú

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

A közelmúltban nézegettem Bende Tibi BMW e28-asát és megirigyeltem a hátsó ajtókat. Bár második lányom még csak egy hónapos, de már láttam, ahogy hárman szeretnénk utazni a bogárhátasban és hátulra nem bírom a kicsit nagyobb sportülések mögé begyömöszölni a két gyerekülést, nehéz rájuk hurkolni a még be sem szerelt hátsó öveket és az öröm egy izzasztó küzdelembe torkollik.

Milyen jó volna egy öreg, de jó állapotú 4 ajtós vagy kombi youngtimer, amivel kényelemben utazhatnánk, még a csomagtartóba pakolás sem lenne origami vagy tetrisz alapú ügyességi játék, beférne kisbicikli, nagyobb bicikli, utazótáska négy napi hideg élelemmel, mert ez kell, akár fél napra is. Persze mehetnénk a modern családi autóval, de a 3 éves lányom is már jobban szeret a dudukocsival menni és az igazi örömöt az jelenti neki, amikor a nagymamáékhoz a bogárhátassal megyünk. Nincs annál nagyobb öröm, hogy az tetszik neki autófronton, mint az apjának.

Az erősen limitált összeggel a zsebemben azonnal nézelődni kezdtem, elsősorban W123-as és W124-es Merci vonalon, de kacsingattam az e30-as és e28-as BMW-k felé is. Sőt, még olyan ötleteim is voltak, amelyeket le sem merek írni.

Ritkán van elkölthető pénz tisztán a hobbira, azonban ha akad akkor beindul a gépezet. Hiába kevés a pénzecske, a hirdetési oldalakat 20-30%-kal nagyobb összegű autókkal kezdem és lassan döbbenek rá, hogy hiába szép, hiába lenne praktikus is, csak álom marad.

Szépen csúszunk vissza a realitásba, a szétrohadt küszöb, a leszakadt tetőkárpit és a lyukas padlólemez világába. Nem baj, majd szépen megcsináljuk. Lassan összejön majd rá a pénz és akkor legalább jó lesz. Olyan autókat keresek, amik még nem voltak gányolva, lemezek rálapolva, lyukak begittelve. Inkább legyen az évek alatt tisztességgel megrohadt, őszinte autó, mint egy tákolt, javítgatott rémség.

A pénzem által szabott keret és az elfogadható kínálat diszjunkt halmazt alkottak. Csikós gyorsan rá is világított, hogy amit én szeretnék W123-as Mercedest az nem a háromszáz ezer forintos kategória, hanem a kilencszáz feletti.

Persze nem adtam fel, ezt az autót is én hívtam először, Csikósék el is mentek megnézni, annyira jól hangzott. De nem lett belőle semmi. És még vagy 20 másikból sem, amikor végső elkeseredésemben már kombi Ladákat kezdtem nézegetni. Semmi nem bizonyítja jobban venni akarásomat, mint ez, mert pontosan tudom milyen autó volt a Zsiguli. A mai műanyag autókhoz képest valóban retró, de ezzel kifújt minden előnye.

Egy dolog volt, amitől rettegtem: beírni a keresőbe, hogy Volkswagen 1968-1975-ig. Tudtam, hogy ha megint képbe kerül a bogárhátas, akkor megint veszek egyet, nem lehet kérdéses. Ha be lehetett volna állítani a keresőt, hogy ne mutassa ezeket az autókat beállítom, mert szerelem ellen nem lehet racionális érveket felhozni. Nem is kerestem rájuk, esküszöm.

Azonban egy ködfátyolos, hideg reggelen kaptam egy mailt. Egy telefonszám volt és egy sor: „Hívd fel, betegség miatt adják el, gyárias, még műszakis magyar 1302-es”. Kész. A kocka el volt vetve, mint amikor a böllér és a segítők már túl vannak a pálinkán és sorakoznak a disznóól előtt. Valakinek már megpecsételődött a sorsa.

A 1302-es csak nagyon rövid ideig gyártotta a Volkswagen, ennek már MacPhersonos volt az eleje, nem lengőtengelyes hanem ferde lengőkaros a hátsó futómű, de még egyenes a szélvédője és klasszikus fém műszerfala volt. A később a 1303-as már műanyag műszerfalas és ívelt szélvédős, ahogy az enyém is. Ez tehát egy nagyon jó elegye a régmúltnak és a modern kornak. Számomra legalábbis. Tudom, hogy ezer buktatója lehet a dolognak, tudom, hogy ezeket, ha már megette a rozsda akkor nehéz és költséges kilakatolni, de a levegőben éreztem az utastér ódon illatát és a beröffenő léghűtéses boxermotor szúrós CO szagát. Már nem érdekelt, hogy ez is csak kétajtós, nem érdekelt, hogy ez sem lesz semmivel praktikusabb, mint a 03-asom, elmentem megnézni.

Az autó egy tizenhetedik kerületi udvarban állt, zöld festése durván megmattulva, több helyen dobja le a festéket. Valamikor kívülről átfestették, ez a réteg lemattult és csúnya. Avatatlan szemnek az egész egy igazi bontó szökevénynek tűnhet, amit leginkább be kellene zúzni, azonban én megláttam a rút békában a királyfit. Valamikor a ködöd múltban ezt az autót tisztességesen kiüregvédőzték, ráadásul olyan csinálta, aki ismerte a bogarat vagy pontos technológiai leírás birtokában volt. Láttam a küszöbön és az ajtók alsó harmadában a ledugózott furatokat, láttam még itt-ott a kifolyt anyagot. Láttam, hogy a sárvédők belsejében már levelekben válik le a bitumenes alvázvédő, de alatta ott az egészséges lemez. A pár felületi rozsda a sárvédőn és a lámpakeretnél olyan dolgok, amit egy lakatos könnyen és kis költséggel megcsinál. A lényeg, a gyári kasztni, a fenéklemez, a küszöbök ott voltak hibátlanul, nagy szilárdsággal, ahogy az már kevés korabeli bogárnál van. Az ajtók úgy csukódtak, mint annak idején 1972-ben, a műszerfal nem volt szétfurkálva, a tetőkárpit szakadásmentes és helyén van, beázásnak nincs nyoma. A kocsi koszos és láthatólag nem mozdult már jóideje, az ablakkereteken mohás képződmény, az eresz végénél vízlefolyás nyoma, ahogy azt a sokat állt autókon láthatjuk. Az egyetlen nem gyári dolog benne a két szivacs tömésű idegen ülés, amelyet azonban nagyon szépen beleapplikáltak. Nyilván ez kikerül belőle és kap két gyárit, gyári huzattal, mert ez az autó megérdemli.

A motor szépen ketyeg, de ez nem újdonság, a bogár motorja pici odafigyeléssel örökké tart.

A tervek között egy kis lakatolás és külső fényezés szerepel, mindent visszaállítok eredetire. A családban lesz egy tuning és egy gyári állapotú bogaram, a nagyobbik lányom már most is szereti, pedig alig mentünk vele.

Így lesz egy Mercedesből bogárhátas, de egyáltalán nem bánom. Majd bekötöm ügyesen a két ülést hátra, nagyobb dolgokat is megoldottam már.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr543340950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2011.11.01. 10:42:51

Ó, mindig csak a Merci-BMW vonal... egyszer érném meg, hogy a nagy yougtimer-hajhászásban valamelyik TC-s elindul mondjuk Pug 505-öst venni. :-)

Motordoktor 2011.11.01. 10:49:45

@Leadfoot: 304-est néztem, de nem lett szerelem.

josip 2011.11.01. 10:52:37

@Leadfoot: esetleg egy csóró BAscona, D Rekord... Tubós Fuego, pajtából kiásott Чайка, kéthengeres Tatra :)

Leadfoot 2011.11.01. 10:56:11

@josip: Ugye? Úgy örültem, mikor Tibi megvette a BX-et, de az se tartott soká.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.01. 10:56:20

Leugrik az ember egy kiló kenyérért, és egy bogárhátúval tér haza. Ez teljesen természetes.

Barkópa Motordokiéknál:

Rákérdezhetek? Bogárhátú Volkswagen!

Bende Tibor 2011.11.01. 11:02:01

@Leadfoot: Életem egyik legnagyobb élménye volt, amikor a PUG múzeumban vezethettem gyári állapotú, 1000 kilométer futott 504 kupét, meg 604-est. 604 KELL.

Leadfoot 2011.11.01. 11:05:35

@Bende Tibor: Aztán mit vettél legutóbb? Mercit. :-) Szerintem Csikós fertőzött meg mindenkit abban a szerkesztőségben, ő a vírusgazda. :-)

S4mu3l 2011.11.01. 11:06:42

A dokinak egy ovál lenne az igazi, második bugnak. :)

Hurri Kán 2011.11.01. 11:08:01

Tetőcsomagtartót rá, aztán máris családi autó. :)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2011.11.01. 11:11:46

@Leadfoot: Egyrészt tökéletesen egyetértek, másrészt azért egy kicsit örülök is, hogy ha majd egyszer építek 505-öt (és ennek nem sok híja volt idén), senki sem süti majd rám, hogy "ja, olyan, mint a Bende/Csikós/motordokié..." :-DDD

@Motordoktor: Ezt mondjuk megértem, amikor a Bende a 604-et próbálta én toltam egy kört egy 304 S Cabrioval, és bár nagyon "fílinges", pont az a fajta örömautózás hiányzik benne, amit egy bogár, vagy egy 505, vagy egy mercibéemvé a hátsó hajtásával meg tud adni. És még az a gyári múzeumi példány is elég pontatlan váltóval rendelkezett.... Bezzeg ugyanott az 505, na az azonnali szerelem lett, és mellesleg pont meg is felel annak, amit leírtál - csak éppen nincs azért az összegért, amit leírtál :-DD

josip 2011.11.01. 11:12:51

@Leadfoot: úúúú egyszer lesz egy 4x4-es BX-em! Csak találjak még olyat...
Azt a Dangelt is vagy 10 éve árulja a muki de egy fillért nem engedett azóta se (meg is értem). Csak várjon még egy kicsit, pár év és az enyém lesz :Đ

AtoszMester 2011.11.01. 11:16:00

Menthetetlen elmebeteg :)

Csabby 2011.11.01. 11:18:47

Szerintem semmivel sem lettél előrébb sőt...kár volt, most már költheted a lóvét erre is...
De sok sikert!!!

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.11.01. 11:22:43

@S4mu3l: Biztos hogy nem. Ha feljön ide, kifejti neked a véleményét a 67 előtti Bogarakról. Én már hallottam. XD

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.11.01. 11:23:52

@josip: Eladó Dangel?? Hol??
Nekem egy Sierra P100-at szerezzen valaki! (benzinest, ha nem nagy kérés...)

m20b25 2011.11.01. 11:49:57

Doki:

ezek azok a dolgok, amiket csak mi itt kicsit elmebetegek, a belsőségben értünk meg. Pl: vegyünk egy dti G Astra kombit,mert az jó családi autó, adagolós dízellel, olcsón javítható, aztán hopp elmegyünk megnézni egy 325ix-et:D
Ez egy ilyen játék:) Csak kár, hogy drága és itthon iszonyatos korlátok közé van szorítva.
Én gratulálok, gondolom az asszony annyira nem.:)

Leadfoot 2011.11.01. 11:52:47

@mennyi?husz!: Létezik egyáltalán Magyarországon ilyen autó?

Slampixxx 2011.11.01. 11:58:55

Ha nem pont ez, de egyel újabb létezik.

KaWaSaKi 2011.11.01. 11:59:45

@morphine: ez mit ivott mielőtt felrakta ennyi pénzért ezt a foltozott bontószökevényt? Még ha szalonállapotban megőrizve 15 évig csak garázsban porosodó példány lenne...de nem az...

Harkov 2011.11.01. 12:01:40

@Motordoktor:
Egy Typ 3-as Variant nem került szóba? Vagy egy T2-es? Persze tudom, hogy mindegyik horror árba van de végül is majdnem bogár!:-)

josip 2011.11.01. 12:02:05

@KaWaSaKi: Meglehetősen ritka autó. Keress körül guglin, hány eladót találsz a világban? Nem sokat...

calamites 2011.11.01. 12:02:06

Doki, Doki...

Te beteg vagy, de ne is törődj a többiekkel, amíg otthon nem problémáznak, addig csak a bogár!!!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2011.11.01. 12:05:25

@KaWaSaKi: Hívd fel és kérdezd meg. De egyébként szerintem ez nem rossz állapot egy ilyen autónál, sőt, ha Dangelt keresnék erősen elgondolkodnék rajta. Persze a fotók miatt műszakilag lehet, hogy ócskavas, de ezt csak próba után lehet megtudni.

Az igazság az, hogy annyira ritka egy ilyen, nem csak itt, mindenhol, hogy ha saját lábán mozdítható, már lehet pénzt kérni érte. nézd csak meg, mennyiért mennek mobilén, meg lebroncoin.fr-en. Az más kérdés, hogy ad-e érte ennyit valaki, de tény, én még egy másik Dangelre emlékeztem, amikor keresni kezdtem a hahun és az már nincs fent - pedig csak egy-két hónapig hirdették, és az se volt olcsóbb. Szóval ezek szerint, bármilyen furcsa, ez ennyit ér....

nemegészenúgyvan 2011.11.01. 12:06:34

Lancia β, ALFA 90, FIAT 125-131-132, én ezekből szeretnék egy "használós" 3. autót. Aztán még nagyon vágyom egy olyan gépre, amiben a "Nincs kettő négy nélkül" c. filmben a gengszterek fuvarozták BS-t és TH-t. Igazából nem tudom miféle szerzet, de azóta is rá vagyok "izgulva". Télleg nem tudja valaki a pontos típust? Ezenkívül nagyon tetszik még a ..., de inkább nem sorolom. Egyébként Karotta "elnöki"-jét is meg akartam venni, de mire össszejött a pénz egy szerencsés megelőzött.

adidigaga 2011.11.01. 12:25:22

Nem lehet valami merev rúddal a kettőt összekötni, mint csuklós feltalálása előtt a buszoknál is divat volt?
Az megoldana mindent! :-)

bokoristvan · http://indafoto.hu/bokoristvan 2011.11.01. 12:28:44

@Harkov: Nálunk az Asszonykám szeretne ilyet, de már kevés az esély rá, többféle ok matt.
Marad tehát a bogárhátú, akit nagyon szeretünk, második gazdija vagyok, régóta nálunk van.
Külföldi és hazai bogártalikról nézegethettek képeket a bogaras mappában itt: www.flickr.com/photos/bokoristvan/sets/

vaterkopf 2011.11.01. 12:33:26

wehehe, az Index címlapon a cikk címe meg van? segítek, ez áll ott: "Mercedesre helyett, megint bogárhátú lett" Korrektúr doktor nincs az Indexnél?:)))))))))

S4mu3l 2011.11.01. 12:35:23

@Süni25: hehe, na erre kíváncsi lennék :D
(szerintem legnagyobb hibájuk, hogy alig maradt belőlük; ami van kotvány hiányos vacak az meg annyiba kerül, mint egy új autó..)

Útelágazódás 2011.11.01. 12:42:15

A Dangel pont úgy néz ki, mint egy Opel Campo, csak a lámpája más.
Minden tiszteletem az új vevőé. Ekkora szopást bevállalni... Francia, öreg, ritka, drága, no alkatrész, rozsdahalom, ocsmány full műanyag műszerfallal.
Kihagytam valamit?

josip 2011.11.01. 12:46:55

@Útelágazódás: Ilyen kocsi minden autóbuzi álma :)

Útelágazódás 2011.11.01. 12:56:53

@josip: Nem mondom, van benne kihívás.
Érdekes, hogy válság közepén miért gondolkoznak így néhányan.
Na, de ettől színes a világ! :)

KaWaSaKi 2011.11.01. 12:57:29

Biztos ritka, de én akkor sem adnék érte 2-300 ezernél többet. Szar állapotban van még távoli képről nézve is, legalább valami szép öreg autó lenne, de inkább otromba korcsnak mondanám. Tényleg elég fanatikus aki ezért pénzt adna :)
Pláne ha családi autót tudna benne látni :D

Seca81 2011.11.01. 13:07:19

@Leadfoot: Pár éve volt fent egy ilyen 929-es a használtautón, sötétkék, közel patent állapotú. Sokáig árulták, asszem 600-ért, ha akkor lett volna annyi pénzem, biztos megvettem volna!
Nagy kedvencem a 929.

Garp 2011.11.01. 13:17:34

Gratulaaa! En kb 10 eves koromig egy elso sorozatu mexicoiban nottem fel, imafom oket a mai napig.

A VW Variant nem jatszott? Vagy tul draga?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.11.01. 13:24:46

Un-fuckin'-believeable, Dokikám :DDD

Sebaj, hajrá! Az egyenes szélvédős az igazi :)

josip 2011.11.01. 13:35:00

Bár assszem kicsit eltértünk a témától, Doki nem azt akarja hallani milyen más szekeret vehetett volna.
Hiába no, a szerelem az szerelem :)

250ce 2011.11.01. 13:37:56

Szerintem a Motordokinak az egyetlen elfogadható Mercedes a 170H

dtk74 2011.11.01. 13:46:03

Egy Rover 620ti-t vettem erre a célra, rendbe is tettem, és várom a veteránkort. A kocsik jönnek-mennek de ez marad. Elfér benne a család, megy mint a rakéta ha kell, fa, fém, bőr, ahogy illik, és egy kis airbrusht leszámítva gyári alkatrészek, gyári állapot. Ja, és 410-ért vettem, kitünő állapotban.
Tudom mi lesz am kritika, hogy angol, de motorból is egy Triumph Legend a féltve őrzött jószág. Kinek az olasz, kinek a német, kinek a japán hőskor jön be, nekem az angolszász. :-)
Az elsőm kocsim pedig egy Bogárhátú volt, megértem Motordokit maximálisan.

250ce 2011.11.01. 13:48:36

Most néztem meg alaposan a képeket, Doki ez fantasztikus állapotban van! Gratula !

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.01. 13:52:24

@m20b25: a DTI nél előszokott fordulni ,elég nagy arányban hogy adagolót kell javítani,mert az elektrónikája tönkra megy.

tükörfúró 2011.11.01. 13:53:29

érdekes, a bmw most is csak meg lett emlitve, mint E30, pedig a praktikus és logikus döntés az valami ilyesmi lett volna:

www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/318/bmw_318_318i_touring-5169976

gyanitom a bmw azért csak emlegetve van folyton mert ott aztán nincs megállás, dokit ismerve 2,8as biturbó lökné előre a dobozt egy éven belül, csekély 300-400pacival..:D

GrG 2011.11.01. 14:00:18

Bolond vagy de igy szeretunk:-)

CsGergo 2011.11.01. 14:02:21

"...amikor végső elkeseredésemben már kombi Ladákat kezdtem nézegetni. Semmi nem bizonyítja jobban venni akarásomat, mint ez, mert pontosan tudom milyen autó volt a Zsiguli. A mai műanyag autókhoz képest valóban retró, de ezzel kifújt minden előnye." Ez jó vicc, jót röhögtem.Inkább szívsz egy ilyen szappantartóval,ráköltesz egy vagon pénzt,ahelyett hogy vennél egy jó kombi Ladát,gondtalanul mehetnél vele évekig.Nah de te tudod.A Lada az Autó,a többi csak hiúság kérdése.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.01. 14:05:43

Ha a magyar ember le bírná győzni a sznobériáját hogy csak a BMW-Mercedes az autó akkor egész sok tipus közül lehet ne válogatni.
Pl egy hétköznapi igénytelen családi kombi (a bogárra ráköltendő összeg töredékéért):
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega_a/opel_omega_a_caravan_2.0-5160220

h4z4rd 2011.11.01. 14:07:01

@morphine: Hűűbazz! Bár nem kedvelem annyira a franciákat, de az 505 kivétel, főleg ilyen kivitelben! A létezéséről sem tudtam eddig.
Hasonlóan jó kiállású, mint a tavalyi Legacym.
Ha nem volna 4-5 futó autós projekt, simán vállalnám, ahogy van.

tükörfúró 2011.11.01. 14:13:37

@Gyurma73: Hidd el, ebben a korban még élt az (ha már csak nyomokban is) ami legendává tette európában ezt a két gyárat, és alaposan kiemelte az átlagnak elérhető mezőnyből.
Btw ez nem német buzulás, vagy márkafanatizmus...ld Csikós és ez ezeréves sólyom, szintén egy olyan kor terméke, amikor a japánok is még 20-30-akár 50 évre készítették Az Autót.

m20b25 2011.11.01. 14:19:19

@Gyurma73:
Tudom, azért írtam, hogy olcsóbb javítani. 150e körül megvan a felújítás, míg egy cr rendszernél ennyiért max. köszönnek. Igazából más alternatívája nincs is az embernek, ha fiatal adagolós autót akar.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.01. 14:20:01

@tükörfúró: "Btw ez nem német buzulás, vagy márkafanatizmus...ld Csikós és ez ezeréves sólyom, szintén egy olyan kor terméke, amikor a japánok is még 20-30-akár 50 évre készítették Az Autót. "
Semilyen autógyár nem épített 50 évre autót,kivéve a rolls-t.
Az hogy vannak egyedek amelyek nem pusztultak el ez csak foglalkozás kérdése.
Trabantban is van olyan amit 30 éve garázsban tárolnak és jó állapotú.

yenoee 2011.11.01. 14:26:12

@morphine: Hoppá. Igen, ez Gép!!!
(Mik nem kerülnek elő, aztanemgyenge.)

megint 2011.11.01. 14:33:19

Milyen jó, hogy ennyi ember próbál ráerőltetni a kedvenc típusát valakire, bazd, azt veszi ami tetszik neki, a bogár a mindene, ezért veszi azt, és nem csigazabáló műremeket, azokra is biztosan vállalkozik majd valaki, pl akinek az a kedvence, pl ti, hajrá

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.01. 14:35:04

@morphine: Gyári 7 személyes terepjáró?
beszarok milyen Peugeotok voltak régen.

Snipp 2011.11.01. 14:37:52

egyszerűen nem értem. HA arról van szó, hogy a gyerekedet mibe ültesd, én nem is gondolkodnék 1000éves kocsin, aminek hátsó ajtaja sincs. Az egy dolog, hogy ha ezzel ütközöl autópályán (no dsc no airbag no abs)és még valahogy túl is éli a gyerek, hogy vágja ki a hátsó részből őket a tűzoltó??? Szerintem add el gyorsan mindet még a tél előtt, és vegyél 500ért egy angol civicet légzsákkal,szervóval,ABS-sel,5ajtóval, abban több esélye van a gyerekeidnek, ha már nincs lehetőségük dönteni a bogár hóbort és az élet között, akkor a szülőnek legyen már esze.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.01. 14:42:45

@Harkov: Brutálisan túl vannak árazva a T1-T2 ek .10 éve még a kutyának nem kelletek ezek .Fillérekeért adtak túl rajtuk.

tonalcar 2011.11.01. 14:42:54

@CsGergo: egy-egy kerek lámpás 1300, 1500, kocka 1500 elfogyasztása után jött a szétrohadt 132-es Fiat és rögvest kiderült, hogy a Lada ugyan elmegy innen-oda elég megbízhatóan, de ne haragudj, mint műszaki-autó produktum, vállalhatatlan.

tükörfúró 2011.11.01. 14:50:33

@Gyurma73: Jobban törekedtek hogy tovább birja. Ennyi. A rolls is elpusztul magárahagyva pár évre egy sós tengerparton, minden relaiv.
Amit linkeltél sem volt a maga korában egy rossz kocsi, de ma már elérhető a magasabb -kezdeti- minőség is, eléggé hasonló költségek és alkatrészárak mellett.

"Brutálisan túl vannak árazva a T1-T2 ek .10 éve még"

Ez a tipusok életciklusa, amint valami öreg lesz és "elfogy" a piacról a java, majd már a még használható hulladék is, elkezd felfelé menni. Onanntól már csak a nosztalgiázóknak, gyűjtőknek, márkafanatikusoknak érdekes.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.01. 15:27:11

@tükörfúró: hát a VW nél meg különösen.
De szerencsére engem nem vonz gy régi T2-es.egyszer régen mentem egy ilyennel .nem járnék vele napi szinten.

Negrogo 2011.11.01. 15:37:29

@Leadfoot: Anno itthon szembe jott egy ilyen velem es megvoltam gyozodve rola, h vmi amerikai auto nem akartam elhinni, h japan es, h mazda. Akkor ra is kerestem hasznaltauton es volt 3 is elado kb 500 ezer kornyeken. Szoval elvileg van.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.01. 15:53:23

@Motordoktor: Ezt kéne megvenned ha családit akarsz:
www.hasznaltauto.hu/auto/volvo/245/volvo_245-5166340
1989!!!!es 245 ös kombi akkoriban elég ritka volt már.
Ahogy nézem nincs széthulva és fillérekért van.
Ebbe tényleg minden belefér.
Ja és KB olyan robosztus mint 123 as Merci ,ha nem robosztusabb.

Hurri Kán 2011.11.01. 16:33:06

@Gyurma73:
Ezt már mintha valaki linkelte volna egy másik posztban... Mondjuk ezen a szerencsétlen autón is az látszik, h kb. csirkeólnak használták...

LBL 2011.11.01. 16:56:12

"Akárhogy rakom össze, mindig tank lesz belőle..."
:)

is 2011.11.01. 16:57:37

ismét elcsodálkozom, mint Csikósnál is, hogy egyes feleségek a földre szállt angyal kategóriáját is bőven túlszárnyalják egy ilyen férj mellett.

deak.atti 2011.11.01. 17:34:15

@Snipp:

Hali!

Tudod, mivel hordom a lányomat óvodába? 353-as Wartburggal. Meg a fiamat bölcsiből haza. Nem vagyok rá büszke, de ez van, a BKV-nál azért jobb. Hátul a gyári öv-helyeken van beszerelve gyári NDK-s öv, ott a gyerekülés, és csókolom. Jó, az legalább 4-ajtós, nem kettő, mint a Käfer, de elvagyunk ABS meg légzsák meg egyéb 3-betűsök nélkül. Ember, mi is felnőttünk ezek nélkül, és élünk! Én még laprugós púpos Wartburgban ültem ennyi idős koromban, gyerekülés meg öv nélkül. Nem volt gyerekzár sem, le volt a két belső kilincs a hátsó ajtókról szerelve, az volt a gyerekzár. Annyi a trükkje az egésznek, hogy oda kell figyelni kicsit jobban, ha ott a gyerek, inkább hagyni az izgága barmokat virtuskodni, és kész. Ha meg jön a baromállat, és beleszáguld a kocsiba oldalról vagy hátulról (azt nehezebb kivédeni, mint a szemből jövő támadást), akkor a hátul ülő gyereken az ABS meg a légzsák már semmit sem segít ...

DA

Roll1983 2011.11.01. 17:56:28

300-ból autót venni? Ennyiért jó biciklit lehet kapni, de autót?!

Glover 2011.11.01. 18:24:03

Nekem pont egy Peugeot 505 GTI-m van. Illetve feleségem használja. A karosszériáján biza nyomot hagyott az idő. Jó lenne megcsináltatni, de egyelőre nincs pénz. Elteszem, később még jó lesz. 28 éves az autó, 220000 km van benne. 8 éves kora óta van nálunk. :)

Motordoktor 2011.11.01. 18:25:54

@Snipp: Ezt már megbeszéltük sokszor. Tisztában vagyok az autók aktív és passzív biztonságával.

kitiltott bögre 2011.11.01. 18:28:35

én csakaszondom hogy Audi 80 Coupe GT.

tükörfúró 2011.11.01. 18:50:56

@Roll1983: rengetegen járnak ma is 300-400e alatti piaci értékű kocsival, nem budapest belvárosi sznob viszonyokból kell kiindulni

várhatóan ez jön most újra, vége a hitelből cserélgetem az újat világnak, legalábbis az egyszerű magánszemélynek mindenképp..örülhet aki nem a héázat veszti el a feje felől, csak egy xaros kocsit

btw ha valami egészséges szinten megmaradt volna a még kitünően használható használtautók "kifuttatása"(tehát nem ez a karburátoros 70es évek vonal) , hanem a már injektoros, katalizátoros, kevésbé rohadó 90es évekbeli derékhad, ma nem lenne akkora xarban a devizahitelekkel a fél ország, tehát összességében a nemzetgazdaság is jobb bőrben lenne, node mennyire parasztos dolog már "ronccsal" járni, nem a legujabb 2-3 éves tipusokkal minimum...tessék, most isszuk a levét, mindeki, te is ha itthon élesz, mert ezek a gazdasági hatások visszacsapódnak a felemelt áfátol és jövedéki adoktol kezdve mindenben

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.11.01. 18:58:15

Ilyen kellett volna, doki:
www.flickr.com/photos/commander_korzo/4572134308/in/set-72157624341714070/
Gyerekülés kényelmesen belefér, cucc szintén, és pályán 6 litert eszik, városban 7-et.

KaWaSaKi 2011.11.01. 19:05:51

Na találtam egy szép öreget amit elfogadnék :) Ez olyan állapotú amiért érdemes pénzt adni, meg gyönyörű is, nem mint az a melós autónak használt terepes peugeot szörnyeteg :D.

Roll1983 2011.11.01. 19:06:16

@tükörfúró: Itthon élek, ettől függetlenül, ha 300 ezer Ft-om lenne "autóra", akkor inkább a tömegközlekedést választanám, és nem azért mert nem fér az arcom bele egy öreg autóba, hanem azért, mert az autót használni akarom, nem szerelni. Ennyi pénzért guruló roncsok, koporsók kaphatók. Ha meg gyereket is vinnék (nálam ez még nem játszik), akkor igen is legyen fontos a szülőnek, hogy legyen légzsák, abs és minden hasonló, ami megóvhatja a csemetéket.

Roll1983 2011.11.01. 19:09:03

@KaWaSaKi: Én ezt a házban bent tartanám festmények helyett. Nem szívesen vinném ki a sok hülye közé.

Motordoktor 2011.11.01. 19:14:07

@bervas: Azt hittem jobban átérzed, hogy kb. milyen autók kívánatosak nekem. Az XM is lehet egy alternatíva, de nem hobbiautónak, nekem ahhoz nagyon új és nagyon műanyag.
Akkor már tényleg inkább egy kombi ezerkettes.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.11.01. 19:16:27

@Motordoktor:
Akkor talán 411, vagy ahogy fentebb írták, 1500 Variant?

Motordoktor 2011.11.01. 19:19:04

@is: A feleségem azt mondja, hogy ismeretlenül is szimpatizál veled. És adott két hetet, hogy a két roncs donort eltüntessem a hátsóudvarból.

Egyszer vezette valamelyik bogaramat, egész ügyesen boldogult vele (sokat és jól vezet), de nem tetszett neki. Egyszer pedig hátul utazott kb. 150 km-t, azt mondta, hogy ez volt az utolsó.

Motordoktor 2011.11.01. 19:20:18

@bervas: Nincs rá pénzem, romot meg nem akarok, mert azokat húzós felújítani. A bogár sem olcsó, de azoknál olcsóbb.
1600 TL-em volt.

Merida001 2011.11.01. 19:20:26

Gratulálok az új Bogár családtaghoz! A képsoron szereplő 1300-as fehérnek mi lesz a sorsa? Régebbi ovál lámpás lesz-e a repertoárba?

apamacko 2011.11.01. 19:26:32

@Leadfoot: 16-17 évesen majdnem lett egy 404-esem.
Hejj be szép lett volna.

De hát mégse Opel P1 :-)

rATdrAgOn 2011.11.01. 19:36:50

@tükörfúró: Ehe-ehe-ehe. Pontosan így van. :) Én is hasonló cipőben járok, bár az enyém pont 90-es és karburátoros. És ránézésre egy fos, de pont leszarom. Jó, a hétvégén egy LOLVO csúnyán elgondolkodtatott, hogy váltani kéne, de majd meglátjuk, hogy mit hoz a jövő. :) (Egyik érv, a jelenlegi egyszerű mint a százas szög, nagyrészt - azért van olyan részlete, ami kellően elmebeteg, és a legbonyolultabb félvezető alkatrész benne egy tirisztor, meg egy tranzisztor. A LOLVO ellen meg az szól, hogy bár a bírvágy felébredt bennem, de teli van mindenféle szenzorral, hárombetűssel, meg - természetesen - van benne kompúter, amivel kapcsolatban ellenérzéseim vannak... elvégre túl sok közöm van mindenféle kompúterhez és az általános tapasztalat, hogy egyszer mind tönkremegy).

Harkov 2011.11.01. 19:41:32

@Snipp:
Szegény Bubik Istvánt miért kell ide keverni?Neked fogalmad sincs az autóbuzériáról és a bogarazásról...

rATdrAgOn 2011.11.01. 19:41:35

@Motordoktor: XM? Jó az. Egyetlen egy baj van szegénnyel, hogy igazából, míg gyártották, soha nem volt kész. Az egy ilyen guruló prototípus volt szerencsétlen. Ha jó, akkor nagyon jó. Ha nem jó, akkor rémálom. Egyébként meg olyan, mint egy hajó. Mondjuk - szerintem - v6 alatt nem érdemes gondolkodni olyanban. Ja, még egy érv mellette: a korabeli vasakhoz képest viszonylag szépen tud megöregedni, majd igazi francia foshoz képest kábé húsz éves korában iszonyatosan széthullani, nem mechanikailag, meg szerkezetileg, csak a belső tere, de az valami riasztó mértékben, és nagyon. Ettől még szerethető darab az is. :)

Rocko- 2011.11.01. 19:43:49

@kitiltott bögre: oszt akinek van gyereke meg Audi Coupéja, az meg azt mondja, hogy tán mégse.
pedig szereti a kocsit.

Rocko- 2011.11.01. 19:46:55

@Snipp: irtó nagy geciség, de egyszer megnézném, hogy az ilyen, légytől is félő majmok mit csinálnak, amikor a házukat meg a gyereket elnyeli a föld. úgy autóval, légzsákkal, ABS-szel, tokkal-vonóval. ja, meg öt csillaggal.

mtk001 2011.11.01. 20:00:28

Ezt a bogarat én is nézegettem ...
Szerencsére nem fér be a garázsba. (Nem csak ez, már semmi. :-) )

fogash 2011.11.01. 20:49:38

@Motordoktor: tudod, melyik szo jutott eszembe? "idiota"

most komolyan, at eszem megall, hogy a feleseged (meg a csikose is) toleralja az ilyen huzasaitokat... a tuning bogaradrol szivesen olvasok barmikor, de most egy ugyanolyan fostalicskat megvenni, amire SEMMI szukseged nincs, ennek volt barmi ertelme? de komolyan! mi?

VViKK 2011.11.01. 21:02:06

Üdv!
Ne törődj a negatív kommentekkel! Én teljesen együttérzek veled! :) Valahogy én is mindig összegyűjtöm a számomra legjobb kocsikat... Most a bogaram mellett van egy e30 coupém, amit azért vettem, mert végre akartam egy olyan kocsit, amit nem sajnálok rossz időben is használni. De persze, már ezt se szívesen, mert megszerettem.. :D Amúgy ilyen 02-esem nekem is volt és nagyon bírtam a pufi orrát. :) A fehérekkel mi lesz? Lehet érdekelne róluk ez-az...

Rák Attantam 2011.11.01. 21:06:12

@fogash: Most, hogy így mondod, már biztosan kezdi kapizsgálni...
Nem tudom, miért kell lebaszni a másikat? Tán a te pénzedből vette? Neked vette? A te udvarodon parkol vele? Téged fog vele szállítani?
Ha nem, akkor mit törődsz vele ilyen (lebaszós) mélységig? Ezt vette, neked nem tetszik, ennyi. A lebaszást meg tartogasd a kölyködnek. :)

Motordoktor 2011.11.01. 21:19:42

@fogash: Tudod a tuning bogár egy vegyesfelvágott, Porsche alkatrészekkel, érzékeny karburátorokkal és nagy fogyasztással, kemény futóművel. Használata jár pár kompromisszummal. Az új szerzemény pedig gyári lesz teljesen, annak minden előnyével és hátrányával. A két autó nem összehasonlítható, teljesen más élményt nyújt az egyik, mint a másik. Hát ezért kellett, meg azért mert valóban idióta vagyok, de vállalom.

yenoee 2011.11.01. 21:44:50

Na végignéztem a képeket. Még éppen jó pillanatban fogtad meg.
Ezek amúgy igen faszányos dolgok, de nemrég ismeretségi körben volt egy eset, mikor a Fábia Kombiból kompaktot gyártottak, mert megállt a sor a pályán, azt az egyet kivéve, aki a Fabia mögött érkezett. Nu, ott volt hátul a kiscsaj a gyerekülésben, bekötve szépen. Ki is szállt mindenki, ijedeztek, hüledeztek és ennyi (kocsi GTK). Ugyanez egy Bogárban? Vagy egy nekem kedves másik hasonló régi szutyokban? Én többek között ezért sem erőltetem családostul ezt a témát, maradjon az én egyéni hülyeségem és kész. Mármint akkor, mikor ismét jut rá megfelelő mennyiségben időm és pénzem.

erokun 2011.11.01. 21:53:31

mindig csak német vaskupacok :P

Motordoktor 2011.11.01. 22:11:37

@yenoee: Igyekszem ott közlekedni ezekkel, ahol kevesen vagyunk az úton. És bízom a szerencsémben.

KaWaSaKi 2011.11.01. 22:33:51

De bírom ezeket a hozzászólókat akik állandóan a kasztnival jönnek, meg az ütközésekkel. Vegyetek Tigris tankot 56 tonna acél burokban talán nyugodtan tudtok vezetni. Sosem tudtam megérteni az ilyen aggodalmaskodó vészmadarakat akik minden nap remegő kézzel fordítják el a slusszkulcsot, hogy jaj mi lesz ha...sőt mi több az ilyen embereket veszélyesebbnek tartom az utakon, mint egy ámokfutó gyorshajtót. Azok legalább tudják mit csinálnak, meg azért akad köztük olyan aki vezetni is tud, a beszari vészmadarak össze-vissza kapkodnak vészfékeznek minden szar miatt a saját vezetési tudásukban sem bíznak meg , hát akkor hogy bíznának máséban, mindenben a bajt látják előre, közben ők maguk generálják azt és zavarják, veszélyeztetik a normálisan közlekedni próbáló embereket.

vwpolo · http://edrink.blog.hu 2011.11.01. 22:34:20

@Motordoktor: Sok sok posztot motordoki az új szerzeményről is:) És gratulálok hozzá!:)

Tökösmákos 2011.11.01. 22:42:56

Szerintem aki ócska rommal akar szopni az vegyen most egy 200 ezer HUFos Swift1-est. Hajtsa addig amíg megy, olajcsere meg minden egyéb nélkül. Azután állítsa le az udvar végébe. Aztán mikor rájön az elmebaj vagy túl sok ideje és/vagy pénze lesz, álljon neki a feltámasztásának.
Gyári új alkatrészeket vehet majd bele fillérekért és igazán ritka autója lesz mert addigra már olyanná válik mint most a Trabant. Felvághat vagy nosztalgiázhat vele, ahogy tetszik. K
Tankolni is bírja majd, még az akkori 1000 HUF / literes benzinből is.
De a legjobb az benne hogy nem kerül neki semmibe. Mivel a 200 ezres árat visszahozta már mikor leállította. :D

Tökösmákos 2011.11.01. 22:50:41

@KaWaSaKi: Alapszabály hogy csak 5-5-5-ös autót szabad venni. Hogy az milyen? 5 csillagos törésteszt, 5 literes fogyasztás 100km-en, 5mp-es gyorsulás százra. :D Ennek ugyan nem felel meg a Swift1, de minden másnak igen ! Aki szerint van jobb autó a Swift1nél az írja be ide mi az. De csak 5-5-5-ös lehet! :P

midnight se 2011.11.01. 23:55:33

@Glover: 505 GTI ,buszke lehetsz ra, Tartsd meg, vigyazz ra!

@KaWaSaKi: KaWaSaKi 2011.11.01. 22:33:51 : ott a pont.

Faby 2011.11.02. 02:31:57

Megértem, tisztelem az ilyen embereket, mint szent őrülteket. Kamaszként, fiatal felnőttként rengeteget szereltem az aktuális családi, majd kesőbb saját autót, Lada, Wartburg (353, 4T) Moszkvics megvoltak. Jó volt akkor, de meguntam. Most tudok értékelni egy probléma mentes tízéves F Astra és egy kétéves Octavia birtoklását. Nem hiányzik egy cseppet sem a folyamatos szopóroller. Lehet, hogy megörededtem? Vagy csak elkényelmesedtem, ki tudja... Lehet, hogy később a megfelelő anyagi háttér mellett lesz egy veterán vagy youngtimer, de nem napi használatra.

esef 2011.11.02. 07:04:09

@Motordoktor:
Még egy ilyen "bogaras" embert...
Bírom ezt a hozzáállást. Meg merem kockáztatni, hogy a következő autó is Bogár lesz, vagy valami nagyon közeli rokona. ;-)

gobolyosg 2011.11.02. 07:40:51

@Motordoktor: tudom, késő, de esetleg egy mk2 escort? (hátsó ajtós! :))

fogash 2011.11.02. 08:25:42

@Motordoktor: kösz a választ! A kompromisszumokat a vörsönybogárhó' sejtettem, de a hétköznapi autónap pont célszerszámnak kellene lennie. Te meg a Fiskars fejsze helyett vettél a bükkfa nyelű gránit kőbaltád mellé egy nyárfanyelű mészkőbaltát is. Te tudod... :)

Gott in Frankreich 2011.11.02. 08:47:38

@Motordoktor: Es ha tisztaban van vele, akkor gondolod, veled nem eshet meg egy ilyen?

www.langlovagok.hu/kepek/6694_renault-traffic-es-fiat-punto-frontalis-karambolja-a-8-as-fouton
"Öskü és a hajmáskéri elágazó között a Várpalota felé haladó Renault Traffic bal hátsó kereke defektet kapott. A mikrobusz átsodródott a szemközti sávba, ahol összeütközött a Veszrpém felé tartó Fiat Punto személygépkocsival. A Renault a tetején átpördülve az árokba csapódott. A teljesen összeroncsolódott Fiatból közel egyórás munkával sikerült kiszabadítani a sofőrt és utasát. Mindketten súlyosan sérültek. A Renault volánjánál ülő férfi könnyebben sérült."

Vagy eleg, ha szembejon egy ilyen kamikaze:
www.langlovagok.hu/kepek/6658_mitsubishi-es-hyundai-kethalalos-karambolja-a-3-as-fouton
"Az Emőd felől Nyékládháza felé haladó Mitsubishi Lancer sofőrje nem az út vonalvezetésének megfelelően választotta meg a sebességet, a személyautó lesodródott a padkára, majd áttért a szemközti sávba, ahol frontálisan ütközött a szemből érkező Hyundai furgonnal. A Mitsubishit egy 21 éves fiatalember vezette, aki soha nem rendelkezett vezetői engedéllyel, a személygépkocsinak pedig műszaki engedélye és kötelező biztosítása sem volt. A Mitsubishiben a sofőr és egy 17 éves fiú vesztette életét, holttestüket a tűzoltók szabadították ki a roncsok közül. A Hyundai vezetője és a vele utazó két nő súlyos sérüléseket szenvedett."

Szerinted mi tortenne a gyerekeiddel a bogarban egy ilyen szituban?

Garp 2011.11.02. 08:55:48

@rATdrAgOn: Erdekes en pont a masik iranybol nezem. Pl maig emlekszem amikor a 120L-t utolso eves Felicia Kombira majd azt dizel Octaviara csereltuk. _Pedig_ imadtam a farist meg elotte a 105-ost, kispokot stb. Sose forrtak, magatol csak a fityo allt meg egyszer. De a ter, kenyelem, biztonsag tudata (barmennyire hulyen hangzik), relativ csend es "luxus" az elozoekhez kepest...
Bar jol vezet es a regi autok sem rohadtak ke, de vhogy nem feltem az asszonyt sem beengedni a forgalomba az Octival.
Kozben visszasirom a 120-ast, apam mexikoi bogarat, a legelso automat a kispolskit, nagybatyam Karmann-Ghiajat es 30-as Renaultjat. Egyreszt mert az eltunt fiatal korom emlekei masreszt mert rengeteg emlek kotott hozzajuk es ezert szerettem oket. Az 'ujakat' masert.
Apaattojanak, masodiknak _kell_ egy regi, hetkoznapinak nem vagyok eleg bator bevallalni. Bar most mar nagyon fur a merci kombi csaladnak (123 vagy 124) es K-G/Rapid/vagyvalami mas kombo.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.11.02. 09:08:04

@CsGergo:
>A Lada az Autó,a többi csak hiúság kérdése.

Muhahaha.

Dixhorn 2011.11.02. 10:53:23

@Gott in Frankreich:
Frontális ütközésnél ha mindketten mentek 100-al , egy új S klasse-ban sem élnéd túl..

Snipp 2011.11.02. 11:06:14

oh@Dixhorn: oh, dehogynem. Úgy hívják gyűrődési zóna. www.youtube.com/watch?v=XNCGRaQrDPk

www.youtube.com/watch?v=SeMrOQfliCs

ugyanezen az áron: (amennyiért egy bogarat veszel:)www.youtube.com/watch?v=PJhndUSqWUg

Dixhorn 2011.11.02. 11:44:34

@Snipp: ezeket a teszteket 50-60 kmh val csinálják..
a 200 kmh azért nem ugyanaz.(mert ugye 2 db 100 al menő autót írtam frontálisan)

www.youtube.com/watch?v=l4PjSVOnrVg

Igaz hogy nem S merci, de félek hogy abban is átrendeződnének az ember fogai.

Jamesblond 2011.11.02. 11:51:51

33 vagyok. Még gimnazista koromban sikerült elcserélnem az MZ-t egy nagyon xar állapotú üzemképtelen bogárra. '68-as évjáratú volt. Motorjához csak egy trafó kellett, fék nem volt. Ahogy a pénz engedte, lassan-lassan jó lett. Aztán jött egy jó ajánlat, nem lehetett nem odaadni. 16 éve már... Minden nap eszembe jut azóta is, pedig van korszerűbb "lakkdobozom". Mikor a bogárba beültem és láttam magam előtt az orrát, mindig jó kedvre derített. A lányok is imádták, én soha nem kocsikáztam "kanokkal". 100-zal simán szaladt, stabil volt, télen jókat mókáztunk vele a vasúti átrakó telepen. A bogár egy irtó szerethető gép. Nem vagyok VW fun, a Golf ami utána jött korszerűbb ugyan, meg tényleg jó, de az meg nem kéne. Mindenkinek ajánlom, ha lehetősége van, menjen egy kört a bogárral. lesznek akik nagyon kellemesen csalódnak majd.

Dixhorn 2011.11.02. 12:02:40

@Jamesblond: Én szeretnék egyet próbálni, engem is érdekel a dolog.Van is egy ismerősömnek, de még nem jutottam el odáig.Én anyám marutiját tudom megint csak emlegetni.Kiröhögtek a haverok amikor avval láttak, mondom itt a kulcs vidd, kellenes csalódás.Nekik is ez volt a véleményük miután mentek vele. Valami van ezekben a régi vasakban.Van nekem is rendes autóm, de ha otthon vagyok mindig azzal megyek.Most a csajom szomszédjának a kocsijára pályázok,Nissan Bluebird 2.0Diesel. 25 éves kb, 20 éve van az embernél és azóta garázsban áll,alig használja, van benne 160 ezer össz vissz.Mint egy új autó.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2011.11.02. 12:51:19

@Gott in Frankreich: Nagyon furcsállom, amikor emberek ez ügyben meg akarják változtatni mások választását. Úgy értem: egy pillanatig nem vitatta senki, hogy egy újabb autó biztonságosabb, számos elfogadott bizonyítása van ennek a tételnek. Viszont azt sem állította senki, te sem, hogy másokra lennénk ezzel veszélyesek - pont hogy a saját magunkra érvényes döntés kérdőjelezted meg.

Pedig ez egy olyan oldal, ahol elfogadott tézis, hogy a régi autó jobban megfelel sokunk igényének, annak ellenére, hogy tisztában vagyunk vele, kevésbé biztonságos. És az is tény, hogy ez egy olyan csoportja a sofőröknek, akik sokkal tudatosabban törekednek a balesetek elkerülésére, és valamivel jobban fel is vannak rá vértezve. Igen, ha nincs szerencsém, rettenetmód megszívom a 25 éves MR2-ben, viszont sokkal-sokkal többet teszek azért, hogy ez ne következzen be, mint az általad linkelt mitsu "sofőr", illetve mint sok közlekedőtársam, aki a "modern autóm biztonságos, így nekem már nem kell ezért tennem" gondolkodás mentén követ el alapvető bakikat. Olyan területekre gondolok, mint pl. gumiválasztás, sebesség megválasztás, futómű és fék karbantartása, állandó figyelem vezetés közben, prediktív gondolkodás, és legalább valamennyire képzett vezetéstechnika. Sok ember ül a légzsákja és ESP-je mögött azt gondolva, hogy minderre már nincs szüksége, mert a modern kocsija mindezt megoldja, én pedig tudom, hogy szükségem van rá, ezért teszek érte.

És igen, a végső tromf: mindannyian ilyen autókban nőttünk fel, te is. Mégis itt vagy és kommentelsz, nem haltunk bele. Igen, több az autó és nagyobb a tempó, de az utak, a gumik is jobbak és mi is a mostani ritmusra vagyunk felkészülve.

(az már csak nagyon zárójel, hogy sajnos olyan autót, ami tudja azt, amit szeretnék, és még légzsák-esp-radaros is, sajnos nem tudom megfizetni)

Dixhorn 2011.11.02. 13:18:23

@morphine: Korrekt.Én is óvatosabban és megfontoltabban vezetek anyám marutijában, mint a saját vasammal.Egy komolyabb szél is akár befúj abba,a futómű sem versenyre való,de legalább a kátyúkat jól viseli.Viszont akkor is élvezem.A legkomolyabb elektromos berendezés benne a hátsó ablakfűtés.Ennyit a biztonsági elektronikáról. Ütközni nem szeretnék vele, de nem is fogok.

Ha szólít az úr, mindegy milyen kocsiban leszünk, mennünk kell. :D

krampam 2011.11.02. 13:28:13

nem irigységből, csak kíváncsiságból:

Hogy van az, hogy "egyesek" :) mindig úgy kezdik, hogy "hát, alig van pénz, kéne valami olcsó teherhordó a gyerekek miatt", aztán lesz egy merci/bogár/akármi, amire csak egy "kicsit" kell költeni (teljes fényezés, alvázvédőzés, ülések, apróságok, stb). És ilyenkor épp' akad a kasszában egy kis felesleg erre.
Hogy csináljátok?
Én is "fertőzött" vagyok, félreértés ne essék. Nekem is van 2 öreg vasam.

tonalcar 2011.11.02. 14:38:24

@Gott in Frankreich: paraegér vagy>nézd meg a Buboréksrác c. filmet és fejlődj! :)

Shadowbull 2011.11.02. 21:11:13

@deak.atti: A lenyeg az, hogy mindig meg tudjuk ideologizalni, hogy miert csinaljuk szarul a dolgokat.

sb

Rocko- 2011.11.02. 21:13:17

@Snipp: inkább halok meg verrel festett mosollyal az arcomony, egy frontális ütközés következében egy nekem tetsző autóban, mint hogy az unalom lassú tüze kínozzon a pokol kilencedik bugyráig egy hondában.

Shadowbull 2011.11.02. 21:17:28

@morphine: "És igen, a végső tromf: mindannyian ilyen autókban nőttünk fel, te is. Mégis itt vagy és kommentelsz, nem haltunk bele."

Sokan viszont kurvara belehaltak.

Akik egy normalis autoban, normalis gyerekulesben maximum lelki serulest szenvedtek volna.

sb

Shadowbull 2011.11.02. 21:25:48

En azt nem birom agyilag felfogni, es lehet hogy az en keszulekemben van a hiba, hogy miert kell a sajat hobbim miatt a gyerekemet is veszelyeztetnem?

Imadtam motorozni, meg fogok is ha a sors is ugy akarja, es a motornal veszelyesebb kozlekedesi eszkoz nem sok van.

De soha a budos eletben nem jutna eszembe a lanyomat magam moge ultetni, es egyutt motorozni vele.

Megis miert kell a sajat hobbim miatt a gyereket veszelyeztetni?

Es azt sem igazan ertem, hogy a Motordokinak nem telik rendes autora.

Hat nem az lett jomultkor kinyilatkoztatva, hogy a tuningbogarba eddig egy kozepkategorias auto ara lett beletolva?

Rendes auto meg nincs a csaladban?

Akkor itt valami kibaszott nagy aránytevesztes van.

Szep dolog ha az embernek van hobbija, meg szebb ha a csalad elviseli hogy nem veluk tolti a szabadidot apuci, hanem egy roncs alatt fekve a garazsban, nade hogy olyan anyagi eszkozoket is beletol, amiket nem kene....

Aki meg a cseresznyes gepbe tolja a fizeteset a kocsmaban azt meg lehulyezzuk....

sb

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2011.11.02. 21:43:36

@Shadowbull: Ugyan már, tudsz ennél jobb érvet is. Ma is "sokan kurvara belehalnak". Mihez képest sokan? Nem rémlik nekem, hogy akkora közúti gyerekhalandóság lett volna, amikor kölök voltam (33 vagyok), de persze tévedhetek - te tudsz ilyen számot?

De mondom még egyszer. Én egy percig nem vitatom, hogy az újabb autó biztonságosabb. A gyerekülésről nem beszéltem, de csak azért nem, mert az aztán tényleg evidens - és szerencsére egy csomó régi autóba is be lehet kötni. Annyit viszont állítok, hogy a közúti életben maradásnak ugyanúgy nem az autó EuroNCAP csillagszáma az egyetlen változója, ahogyan egy autó fenntartása sem csak fogyasztásból áll.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2011.11.02. 21:48:40

@Shadowbull: Bakker a posztot olvastad egyáltalán...?

"Persze mehetnénk a modern családi autóval, de a 3 éves lányom is már jobban szeret a dudukocsival menni...."

Shadowbull 2011.11.02. 22:07:39

@morphine: Dogoljek meg ha ezt ertem. Akkor van rendes csaladi auto, de kell meg egy ipari hulladek mert a gyerek azt szereti...

Komolyan nem ertem a problemat, de nyilvan a hiba az en keszulekemben van.

sb

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2011.11.02. 22:10:12

@Shadowbull: Ez nem hiba. Ezt hívják úgy, hogy mindenkinek másra áll fel.

Shadowbull 2011.11.02. 22:11:45

@morphine:

"Mihez képest sokan? Nem rémlik nekem, hogy akkora közúti gyerekhalandóság lett volna, amikor kölök voltam (33 vagyok), de persze tévedhetek - te tudsz ilyen számot?"

A kozuti halalozas az elmult 30 evben a toredekere csokkent. Nyilvan ebben benne vannak a gyerekek is.

"a közúti életben maradásnak ugyanúgy nem az autó EuroNCAP csillagszáma az egyetlen változója"

Nem is mondta ezt senki. De azon remelem nem kezdunk el vitatkozni, hogy egy plehlemezbol hajtogatott bogar (vagy akar egy Bianchi vagy mi a tokom) semmi lenyegi vedelmet nem ad, ha megtortenik az, aminek nem kene megtortenni. En nem hiszek abban, hogy defenziv vezetessel mindent meg lehet uszni.

sb

Shadowbull 2011.11.02. 22:14:47

@morphine: Tehat van a Dokifamiliaba rendes csaladi auto. Akkor jo, mert kurvara nem ertettem az egeszet. De nyilvan en vagyok a hulye, vagy nem tudok olvasni, vagy szelektiven olvasok.

De amit a motorozasrol irtam az meg most is all.

Hogy a gyerek meg minek orul, az ebbol a szempontbol irrelevans. Nem veletlenul szamit cselekvokeptelennek egy gyerek. Plane egy 3 eves.

sb

Gott in Frankreich 2011.11.02. 22:22:31

@morphine: A tenyek fuggetlenek attol, hogy neked mi remlik. 1970 volt a baleseti statisztikak egyik legsotetebb eve. 1970 es 2002 kozott a kozuti balesetben elhalalozott gyermekek szama a tizedere, a felnotteke durvan a negyedere esett, vagyis aranyaiban pont a gyerekek profitaltak a legtobbet az aktiv es passziv biztonsagi berendezesekbol.
Az utobbi 10 evben a csokkenes nagyjabol aranyos volt a gyermekek es a felnottek koreben, a halalesetek szama durvan a felere csokkent.

De gondolom te a gyerekedet is hagyod meghalni vermergezesben ha beletenyerel egy rozsdas szogbe, mondvan, "ugyan fiam, az emberiseg evmilliokig megvolt antibiotikum nelkul, nezd, en is kibirtam".

Rocko- 2011.11.03. 00:03:21

@Shadowbull: "En azt nem birom agyilag felfogni, es lehet hogy az en keszulekemben van a hiba, hogy miert kell a sajat hobbim miatt a gyerekemet is veszelyeztetnem?"
bár gondolom következetes nem lenne leírva, ha így lenne, de szerintem se Motorodoki, se Bende, de még Csikós se ott áll a gyerek fölött balban tüzes vassal, jobbal pedig ostorral, hogy márpedig ma ronncsautózni fogunk!
ha a gyerek nem élvezi, akkor nem erőltetik. legalábbis hiszem ezt.

Rocko- 2011.11.03. 00:13:00

@Shadowbull: pedig nem olyan komplikált a kérdés, sőt le is írta: egy négyajtós bogarat akartak.

Motordoktor 2011.11.03. 20:54:10

@Shadowbull: Van normális autó 6 légzsákkal, kettő is. Amikor pl. a nulláson megyek, vagy autópályázni megyünk esetleg sietünk valahová, akkor azzal megyünk, évente megyek 60-80e km-t, ebből a régi autókkal kb. 10e km-t. Ez a táv általában hétvége és másodrendű út, pláne, ha a lányom is velem van. Biztonsági gyerekülésben, 5 pontos övvel.
Mindazonáltal mindenkinek magának kell meghozni a döntéseit, hogy mivel kockáztatja a gyermeke életét, mert bizony a bogárhátassal utazás veszélyesebb (pedig sokkal lassabb), mint egy mai autó. De nekem ez belefér, másnak meg az sem, hogy a gyerek csokoládét egyen. Nem hiszem, hogy rászorulok bárki tanácsára, mert én meg már 40 múltam és az első bogárhátasomat 19 évesen vettem (kaptam) és eddig egyszer baleseteztem bogárral, de akkor fiatal és meggondolatlan voltam. Persze baj történhet és csak a szerencse segíthet egyes esetekben, de ez az amit vállalok azért, mert szeretem ezt az autót és szereti a lányom is.
És most is azt mondom, hogy a bogár biztonságosabb 70-nel, mint 140-nel bármi. Csak arra kell vigyáznom, hogy ne jöjjön valami nagyon biztonságos, 10 légzsákos ESP-s (DTC) és ABS-es Ügyes Jóska nekem ezerrel.

Shadowbull 2011.11.03. 21:51:06

@Motordoktor: "Van normális autó 6 légzsákkal, kettő is."

Mar en is rajottem, hogy nem fogtam az adast.

"És most is azt mondom, hogy a bogár biztonságosabb 70-nel, mint 140-nel bármi. "

Mondani lehet. A kerdes hogy van-e ertelme ennek az osszevetesnek.

"Csak arra kell vigyáznom, hogy ne jöjjön valami nagyon biztonságos, 10 légzsákos ESP-s (DTC) és ABS-es Ügyes Jóska nekem ezerrel. "

Naja. Csak erre nem te vigyazol, hanem a Joisten.

Egyebkent meg mindenki azt csinal amit akar. Ha viszont kitopikolod a netre, akkor lesznek nehanyan, akik maskepp gondoljak.

Hogy egy kisgyerek azt szereti, amit a szulei, az meg nem meglepo. A gyerekek igy mukodnek. Ha egy zsir uj S-Klasse lenne a kedvenced, a gyerek azt is szeretne. Majd ha kamaszodik, akkor ugyis maskepp lesz :)

sb

Gott in Frankreich 2011.11.10. 21:22:58

@Dixhorn: Ha oreganyam sarga lett volna es csengetett volna, villamos lett volna. Nem tudsz olyan embert mutatni, aki ilyen szituacioban ne lepne osztonszeruen teljes erobol a fekre, ezert aztan szinte sosem utkozik az ember 100zal. Harmat tippelhetsz, az NCAP miert 64 km/h-val tesztel.
süti beállítások módosítása