Rég nem vettem Mercit...

  2011. október 13. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Pedig – pláne ahhoz képest, mennyire semmi pénzbe került – amit megnéztem, egy meglepően jó autó volt. Meglepően. Egy apró lökés kellett volna csak, és megveszem.

De hiszen semmi okom autókat nézegetni. Amióta megvan, Era most örvend a legjobb egészségnek. Ha valaki beleül, némi finom vibráción kívül (amire százból kilencvenkilencen rávágnák: mit akarsz tőle, hiszen öreg?) nem érez kellemetlen zajt, zörejt, legfeljebb hátulról jön némi dobogás nagyon pocsék úton (valószínűleg az egyik Z-kar kezdi megadni magát). És nem melegszik, tudja a gyári gyorsítási értéket, jól indul, jól áll meg, nem támolyog, egyenesen fut, egyenesen lassít.

Már kicsit hitelesebben

Ráadásul rajta az új maszk, a szögletes fényszórók, az új ütköző, gyönyörű lett a pofája. Elölről annyira jól néz ki, hogy kifejezett problémát okozott, amikor lomis autót kellett alakítania egy Dyga Zsombor filmben (Couch Surf, ez lesz a címe, nézzék majd meg!). Kapott Sághi Iván barátom veterán Merci buszáról egy óriási tetőcsomagtartót, megfosztottam a dísztárcsáitól, kicsit lejjebb szaggattam az eleve leszakadt ajtókédert (úgyis csinálni kellett már, belefért...), befújtam az elejét, farát WD-40-nel és port szórtam rá marékkal – egész hiteles lett.

Egész hiteles. A neccpólót nagyon irigyeltem a statisztától, mondta is, hogy neki is nagy kincs

Egy autóbuzit azonban sok tényező hátráltatni tud abban, hogy élvezni tudja a kocsiját, ha az esetleg éppen jó. Egyrészt az állandóság – most tényleg nem kell hozzányúlni? – ijeszti meg. Másrészt a megnyugvás foteljében hátradőlve körülhordozza tekintetét a horizonton, s azonnal kémlelni kezd, miközben magyarázatokat talál ki arra, miért is kéne megszabadulnia hű verdájától, amire annyit költött, amit annyi szeretettel masszírozott vissza szinte igazi autóvá a magyar ugar mélyéről.

Persze be van neki kattintva mindenféle használtautós portálokon a figyelő. Nap, mint nap érkeznek a friss leletek, nehogy nyugta legyen. Ám az autóbuzi szíve kemény, belenéz ugyan egyikbe-másikba a reggeli tea közben, de gondolattal már nem játszik, megjött abból ő rég.

Aztán egy-egy hirdetés mégis, elektromos ívet húzva, pici gömbvillámba burkolózva áttöri a védőburkot. És az autóbuzi ilyenkor – nem, nem nyúl a telefonhoz, annál rafkósabb ő – elküldi a haveroknak a linket. A mercis haveroknak, meg néhány egyéb kreténnek is. Úgyis leszavazzák, hiszen csak ő látja jónak, a többiek nem. Ez esetben azonban a Motordoki felvette a telefont. És megkérdezte az eladótól – mi a stájsz. És az eladó elmondta, hogy tíz éve az övé, lejárt a gáztartály minősítése, lejárt a vizsga is, ki is vonatta a forgalomból – mert a feleségem használta, de mostanában alig vezet - de megcsináltat rajta mindent normál áron, ha akad komoly érdeklődő.

Ép a köténylemez, benne a rács, ritkaság ám

A motor néha nem ugrik (sic), egyszer körbelakatolták, alul fújták, összecsiszolták (gondolom, polírozták) a díszléc fölötti résszel, de gyári a tetőn a fény, gyári a bele, vannak rajta kisebb hibák, de jó a fék, megy a benzin, a gáz, működik az elektromos tolótető. És kétszázezer. Motordoki aztán álmodozott egyet, majd lemondott az autóról - elég neki mostanában szélessávú lambda-szondával méregetni a verseny-Bogár emisszióját…

Nekem másnap reggel volt jelenésem a budapesti III. kerületben Erával, teljes lomtalanítós outfitben. Két helyszínen forgattak a kocsimmal, elméletileg délután fél négyig ott kellett volna dekkolnom, hogy mozgassam. Egy kidobott nap…

Jelenetre készülve

Ráadásul Zách Danival már korábban megbeszéltük, hogy szerda délután elmegyünk Ceglédre megvenni a Vespát, igaz, akkor még úgy tudtam, hogy kettőkor szabadulok a forgatásról. Márpedig Ceglédről hazajönni egy – húsz méternél többet talán évek óta nem gurult – ötvenes Vespával, ami esélyes, hogy csak 40-et megy, nem lesz szemvillanás. Arra rá kell majd szánni az időt. Egy darabig néztem a világosítókat, aztán nem bírtam tovább: felvettem a telefont, amibe reggel – inkább csak önsorsrombolásból – beleírtam a barna, W123-as, 230 E Mercedes számát.

A régi német újságok szerint a titkos tipp ez a motor, mert bár annyira talán már nem tartós, mint a korábbiak (egysoros vezérműlánca van, nem perselyes az olajszivattyú tengelye, ilyenek), de azért félmilliót elmegy zokszó nélkül, erős, takarékos. Három évvel ezelőtt már majdnem vettem egy ilyen motoros (pontosabban 200-as) kombit, aztán az utolsó pillanatban megfutamodtam, de legalább született egy poszt. Annak az autónak az lett a következménye, hogy csírázni kezdett a fejemben a 123-as Merci gondolata. Rá két hónapra megvettem Erát.

Ez itt most nem kombi, ami baj, de van tolóteteje, ami legalább akkora súly a mérleg átellenes serpenyőjében (Erának mindkettője van, bibi). Szarbarna, amit imádok, mézszínű, csíkos plüss a belseje, ami nagyon drága extra volt ehhez a szériához. Vonalban van mindene, rajta a négy pléhdísztárcsa. Délceg az eleje, még annál is magasabb a fara, nem olyan leült, mint a magyar 123-asok 99 százaléka.

Életemben először még a nagyítós szolgáltatást is megrendeltem, hogy jobban megnézhessem. Egy-két jelentéktelen csipát észrevettem, az orra ennek is meg volt nyomva, mint Erának még nemrég, az sem tetszett, hogy minden ülését takarók borították. De a két kilóért rettentő izgalmasnak tűnt. Ez… Egy ilyenre lecserélni Erát… Vagány lenne.

Vissza a telefonhoz. Szimpatikus úr vette fel, kérdeztem pár dolgot, egyre jobb lett az ajánlat. Már ott tartottunk, hogy megbeszélünk egy hétvégi időpontot, de kiderült – elég sok érdeklődő zúdult a nyakába, szombaton már mennek nézni Egerből, Érdről, Szentendréről. Hű, ezek valamelyike elviszi majd – villant be. Aki ismeri a 123-asok piacát, ebben meglátja az értéket.

Seperc kész volt a stratégia. Petra, itt kell-e lennem egész nap? Az autómnak nincs nyűgje, mehettek vele akárhová, nekem dolgom lenne ma – kérdeztem a gyártásvezetőt. Persze, menj csak, átvisszük mi a másik helyszínre, majd este felveszed, ahol épp leszünk – nyugtatott meg.

Tehát felhívtam Danit.

Helló D, figyi, menjünk el most Ceglédre a Vespáért, elkéredzkedtem. De lenne egy kis kitérő, irányba esik, te úgyis a Suzukival (Swifttel – a szerk.) jössz – kezdtem bele. Hogyne, tök jó, mit csinálunk? – válaszolt Dani, aki minden baromságban benne van. Hát, Hódmezővásárhelyre kéne elugrani, találtam egy Mercit… – folytattam.

Kár, hogy abban a pillanatban nem láthattam a Dani arcát.

Egy hosszú, lélektani pillanatot követően vihogást hallottam. Hát persze – mondta – menjünk.

Hódmezővásárhely felé egy kiváló Swifttel

Így kerültünk Hódmezővásárhely egy árnyas utcájába szerda kora délután. Nekem forgatáson kellett volna lennem, Daninak bent, esetleg mindkettőnknek a Ceglédről Budapestre vezető országúton, kékesszürke füstfelhőben, 43,21 km/h-s sebességgel. Hamar megtaláltuk a Mercit. Ott barnállott a fák alatt, szépen követve a növényzet őszies divatját. Amíg a tulaj felesége érkezett (később megjött maga a tulaj is), nekiláttam az autónak.

Csillag? Minek?

Aki sokat nézeget autóhirdetéseket, ismeri az internetes fotóillúzió-szindrómát. A képen – hacsak nem felismerhetetlenül pocsék, berázott, mobiltelcsis fotó az – mindig jobb a jármű, mint élesben. Hiába nézegeti az ember a neten hosszasan, nem látja azt, amit élőben ezredmásodperc alatt levesz. Jelen esetben is többnek bizonyult élőben a pixelszám, mint a monitoron.

Dani csak azt látja, hogy ez egy öreg trágyadomb. Holott...

Hiányzik az első csillag, naja, nem volt fotó a kocsi faráról, hát letörték. Oppá, a hátsót is. Megtörténik ez Mercikkel, a feleségem 190-eséről múlt héten feszegették le öt év után. Mindig akad olyan sötét kretén, akinek annyi agya sincs, hogy felfogja: a Mercin csak a karika törik le, a közepe ott marad. Ez így megy, amióta a Balkánra betette a lábát az első Mercedes.

Kissé horpadt a rács, az a karika egy szép couleur locale

Nyomott az eleje, a maszk is, ráadásul a biztonsági nyitó műanyagnyelvét hajlított, fényes, alapvetően ízléses, de távolról sem gyári fültyűvel helyettesítették. Boltban ezerötszáz forint egy ilyen – sokat mond az efféle részlet. Kicsit csipállik a jobb első fényszóró alatti lemez is, de a kötény ép, a rács benn van, ez jó jel, mert a magyar autók java itt elvérzik. Kőfelverődéses a bal első fényszóró vak a bal külső visszapillantó tükör, ráadásul az üveghalált is felfedezem a szélvédő bal alsó sarkában. A Kati Mercijén öt éve nézem, és nem terjed, de azért nem szép.

Megindult az üveghalál

A kaszni jobb oldala szinte makulátlan. Szépen tették fel az elemeket, a hátsó doblemezek peremei hibátlanok, holott a legtöbb 123-asnál itt már csak fémtörmelék van. Jó a hossztartó, szép a padló, a küszöb is ép, épp csak egy kis csipa van rajta, de még évekig el lesz így. A csomagtartó tele van vödörrel, ronggyal, lefolyószifonnal, műanyag dobozzal, Vileda-törmelékkel, ezzel-azzal, no meg a hatalmas gáztartállyal. Jó dolog az olcsó autózás, de ez itt közel a csomagtartó fele, ejnye. A sok limlom alatt azonban ott vannak a műanyag burkolatok, a szőnyeg, minden épnek tűnik.

Kvázi tökéletes a doblemez

Bal oldalon már rosszabb a helyzet, de nem vészes. Itt is hátsó doblemez-ellenőrzéssel kezdek, kiváló, de egyre koszosabb vagyok, s már megjött az eladó is. A bal hátsó lámpa sarkánál pattanásosodik már a lemez, de az se halálos. Fekszem a földön, turkálok a sárban, fölöttem már ketten állnak zavartan, és figyelik, mit tesz itt ez a szemmel láthatóan őrült, kopasz ufó. Látszik: ők nem így szoktak autót venni.

Itt a legnagyobb rohadás a kasznin - már foltozták, de megint kis pénzből javítható lenne

A hátsó ajtón kis rügyezés, az első alján már több is – ezzel egy éven belül foglalkozni kell. Aztán a bal első emelőbaknál is találok erőteljesebb korróziót, meg a hossztartón is – semmi se vészes, a kaszni igazából makkegészséges, de két-három ponton azért rövidesen hozzá kell nyúlni. Igen, igen, a jobb oldalát teljesen csináltattuk, a másikon csak az ívet cserélték – erősít meg észrevételeimben a tulajdonos.

Körülbelül hetvenkét éve nem jártak itt

Felnyitjuk a géptetőt, mesés elhanyagoltság, Gépcsipkerózsika hálószobájába toppantunk be. A pókcsordák hangos lódobogással menekülnek, az ő életükben még nem volt itt napfény. A vastag olajpermetbe ivódott levelek, egyéb biotörmelékek megadóan tűrik, hogy guvadt szemmel vizslassuk meztelen bájaikat. Nini, az ablakmosó-tartálynak nincs fedele. Kicsit kunkorodik a festék is a doblemez-merevítések szélénél, de ez tényleg csak sokára lesz probléma.

Az aggasztó olajsártól és a gázszett randán behányt drótjaitól eltekintve rendben van itt minden. Majd ha megy a motor, járatom kicsit, aztán leveszem az olajbeöntő fedelét, megnézem, mennyire fújja a kartergázt. Lehet, hogy valaki járó motor mellett töltött be olajat, és utána lusta volt takarítani, azért e kosztenger. De többet mesél egy takarítatlan motortér, mint a Domestosszal elmosogatott, jó ez így. Kihúzom a pálcát, fél álláson van a szint, az olaj sötét, de nem fekete, sűrű is, nincs benzinszaga, elvégezték időben a cserét. A hűtőben szinten van a fagyálló, a féktartályban a DOT4, a viszkós ventilátor szépen forog, nem lötyög. Ja, rángatásra a kerekek sem.

A tulajdonos közben odabent elfordítja a kulcsot, és hümmög – nini, egy kontroll-lámpa sem ég. Mikor is indítottuk az autót, egy…, két…, három h…? – kezd bele a feleségéhez szólva, én meg arra gondolok, hogy három hét alatt akár le is merülhetett az akksi. De nem hetekről van itt szó. Hanem hónapokról.

Nyáron volt az – mondja a feleség, s a kérdésre, hogy előtte mikor használták az autót, csak ingatják a fejüket – régen, nagyon régen, hiszen jó ideje ki is vonattuk már a forgalomból. A tudálékossági verseny dobogós helyéért indulok, stréber előadást tartok az akkuk önkisülési hajlamáról, s gyors analógiát vonok a ceruzaelemekkel, amiket szintén ildomos hűtőben tartani, hogy erejük teljében érjék meg az első faliórás bevetést.

Aztán észbe kapok. Eladóék nem autós emberek, ez látszik. Pláne nem öregautósok. Nálam biztosan jobban értenek vagy száz dologhoz, én meg itt oktatom őket, mert egyvalamihez – véletlenül egy olyan dologhoz, amivel épp, most foglalkozunk – többet konyítok. Naja, idejött az erőszakos fővárosi, most jogosnak érezném a bélyeget.

Adjunk teret az elektronok áramlásának

Inkább sebtében odarángatom Danit, előkapjuk a bikakábelt, boldog elektronok röppennek a két kocsi között. Sok-sok percnyi járatás, türelem, próbálkozás után is csak pöffenéseket kapunk, a Merci szemmel láthatóan sértődött a hosszú mellőzöttség miatt, nézzék csak a rendszámát - duzzog. Közben rovancsot tartok az utastérben. A kesztyűtartó fabetétjének csak a fele van meg, a zárjából hiányzik a rugó, úgy kell játszani vele, hogy csukva maradjon. A vezető melletti részen is reped és fakult a lakk. Valami mágnest ragasztottak kapcsolóhelyre, nehéz lesz leszedni, de vakdugót is lehet szerezni, megoldható.

Ennyi kilométer nem lenne sok ennek az autónak. A kérdés - vajon mikor szakadt el a spirál?

A sebességmérő, ki tudja, mióta nem megy, a számláló kicsivel háromszázezer fölött mutat. Ha százötven ezerrel ezelőtt állt meg, érthető is az olajsár a beöntőnyílás körül – kopott a motor, fordulaton a kupak alól nyomja a fekete párát. De senki se tud választ adni, mikor szakadt el a spirál.

Ha a motort beindítjuk, és jó lesz, boldogan hagyok foglalót. Az ülés nincs leülve – nagy szó! – minden burkolati elem a helyén, még a csavarokat fedő, pici, műanyag kupakok is ott vannak a műszerfal alján, pedig ilyet tényleg csak német autókban látni. Saját a gumikormány, saját a váltógomb, nincs itt semmi fa undormány, igaz, mindenből kéne jobb állapotú. Az ebay-en lehet lőni majd, ráér.

Repedéstenger

Az sem zavar, hogy a vezetőülés támlája lukas, ott, ahol a test átcsusszan rajta beszálláskor, hiszen minden 123-asé, 124-esé ilyen lesz 250-350 ezer kilométer alatt. Ki lehet tömni afrikkal, lehet rá ízléses foltot varrni – nem lesz tökéletes, de nem is akarnám ezt OT-ztetni. Csak sajnos a műszerfal szanaszéjjel repedt a sok állásban. Ezt bizony nem takarták le soha. Ha legalább rádobtak volna egy frottír törülközőt, most lehet, hogy tökéletes lenne. A Nap azonban elkéri, ami az övé.

Az öregautó-buzi viszont a szanaszét repedt műszerfal láttán becsukja a pénztárcáját, és már csak udvariasságból marad. Hiszen talán be lehet még szerezni (igaz, jó drágán), ki lehet cserélni (bár iszonyatos szívás), de az egészet csak annak kívánom, akinek három anyja van.

Repedések, szakadások - nem sok, de épp elég ahhoz, hogy zavarják a szemet

És a bal oldalon egy ajtóhatároló sem működik már, lifegnek azok a nagy, barna vasak, mint a vitorlák. Becsapáskor valami zörög is a vezetőajtóban, a nyitókallantyúk is lógnak (123-as betegség), a szőnyeg alatt pedig nedvességet találok. Beázik? Víz ez egyáltalán? Tapogatom, viszkózus. Hűtőfolyadék lenne a beltéri egységből? Megnyalom. Fujjjj, keserű, ez bizony fékfolyadék. Ó, persze, volt ott cserélve valami henger, mert folyt – tudom meg – de már új. Fellépek a tudálékossági verseny dobogójának második helyére, magyarázok – akkor, ezt itt nagyon ki kellene pucolni, mert ennél a szernél talán csak az akkusav támadja jobban a karosszériát, rövidesen ki fogja rohasztani a padlót. Pedig a gyári hangszigetelés is ott az autó aljában, végig, mindenhol…

Makulátlan a tető

Meg sajnos a hátsó ülés támlájának felső szövete is szakadt – azt is szétégette a nap. Pedig milyen csodás, elegáns, nagyon hetvenes évek-hangulatú kárpit ez, micsoda gyönyörűség a 123-asok tipikusan kolostori hangulatú szöveteihez, pláne a műbőrhöz képest…

Tóóóóóóóójjukkkkk!

Itt lesz elegünk belőle, hogy nem indul a kocsi, kitoljuk, bár a fékek szorulnak. Kötélen rá a Berlingóra, a tulaj húzni kezd körbe-körbe a kis téren. Gyújtás rajta, kettesben a váltó, kuplung fel, a motor forog. Rugdalom a gázt, egy-egy pöffenet, más semmi. Kapcsolok gázra, semmi. Kapcsolok benzinre, semmi. Próbálom újra gázzal – ez már a negyedik kör – végre valami pöfögés, még pöfögés, sűrűsödő pöfögés, egybeolvadó pöfögés, dudálok, megállunk, kötél le.

Ez még csak a második kör

Nyomkodom a gázpedált, mert nagyon lefulladás-szagú a dolog, nem jár túl szépen, lehet, hogy nagyfeszkábelek kellenének, de az is lehet, hogy a szelepek eresztenek át, millió egyéb magyarázat felmerülhet. Szuszog a kipufogó, középre talán egy Lada-dobot henköltek fel, mintha onnan jönne. A hátsó dob viszont szinte vadiúj. Járatom, hogy a kartergáz- és a füstpróbát el tudjam végezni, majd tolatni kezdek a parkolóhelyre, hogy felpattintsuk az elejét. Lefullad. Próbálok indítózni (külön gombbal kell, a gyújtáskapcsolóról valamiért nem lehet), ömm-ömm-ömmm-ömmmmm-őőőőmmm-őőő… Kész.

Mert ha lenne benzin, talán kipróbálhatnám arról is. K-Jetronic befecskendezéses autónál elengedhetetlen

Vontatni kéne, beugrasztani. Tovább melegíteni. De elment a kedvem. Nézem a fabetét-hiányt, a repedt műszerfalat, ujjbegyemben még érzem az indítógombnak betett Ikarus leszállásjelző-gomb púpját, könyököm alatt ott a luk az ülésen, talpam alatt szinte bizsereg a fékfolyadék. Lemondok róla. Ezzel, itt, nem két napot molyolnék, ahogy terveztem, hanem két hónapot, mire olyan lenne, amilyenek az elvárásaim. Amik – látva Erát – azért nincsenek a csillagos égben.

Abszolút szépen futnak a díszlécek, az ajtók

De fáj a dolog. Imádom ezt a motort. Imádom a színt. Tolótetős is. Nagyon szép, tényleg. A kasztni olyan ép, mint a 6-700 ezres autóké. A belső tér sem sokkal jobb azokban, csak – úgymond – foglalkozva volt velük. Ez egy tisztességben megőszült, a használatlanságtól éppen makacskodó Merci. Ez a nemmagyar állapot, alig van benne tákolás, mindene eredeti, saját, nincs lefosztva, a fényezés nagy része az övé, a cuccok a helyükön vannak. Finom a váltó, kemény a fék (amikor megy a motor), nem lóg a kormány (amikor megy a motor). Az amatőrök itt legyintenének – ennyi hiba, te jó ég, miért nem megy ez bontóba? De aki ért a 123-ashoz, tudja, hogy az utcán közlekedő, olykor jónak tartott autóknak még ennél sokkal-sokkal több bajuk van. És még úgy is jók. Aki konyít a témához, az tudja, ez abszolút baráti ár.

Tökéletesek az ajtókéderek

Ha második autónak venném, ha lenne egy kis időm, pénzem, energiám szeretettel kiemelni a sárból, ha a nagyanyám lenne a hatos villamos, hát azonnal, alku nélkül, őrjöngve vinném. Mert ebből könnyen lesz szép, eredeti 123-as, megkockáztatom, hogy minősített veteránautóvá sem óriási probléma visszaállítani. De én most épp más autókat (és motorokat) tolok a szép állapot felé, nekem 123-as Mercim Suzuki Swift helyett van, nem akarok rá sok időt szánni. Nekem ez a barna autó csak egy óriási halom nyűg lett volna, Era után meg hullottak volna a könnyeim.

Valakinek ez még iszonyatosan jó fogás lesz. Ez messze jobb autó, mint amit kérnek érte - pláne pár hétnyi szerető matatás után, amire nekem sajnos nincs időm.

Három évvel ezelőtti állapotában repültem volna az ATM-hez a vételárért

Búcsúztunk, és a valódi Swift orrát Ceglédnek fordítottuk, indultunk a Vespáért. Az jó buli lett végül. A Merci viszont most is nagyon fáj. Hazaérve pedig rájöttem megint - Era egy iszonyatosan jó 123-as, legalábbis a nem egymilliós csittifitti fekvőlámpások közül. Csak nem 230-as benzines - úgy látszik, erről a témáról megint lepattantam.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr653293140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sayniqua (törölt) 2011.10.13. 18:58:10

Mindig örömmel olvasom Csikós úr írásait, mert melengeti szívemet a tudat, hogy nem vagyok egyedül a különlegességek felé mutatott, abszolút elfogultsággal.

Csikós Zsolt 2011.10.13. 19:16:27

@Autopeti:
Nem, nem kaphatott, a DUZ az olyan 1993-4 körüli lehet. Hát, csak félig figyeltem, az állapotot kutattam éppen :-)

tonalcar 2011.10.13. 19:34:39

@Csikós Zsolt: bassza+..., minek okoskodom, mikor hülye vagyok. Köszi! :)

DonVincenzo 2011.10.13. 20:12:47

Csík,vedd meg az asszonynak!
Megelőlegezitek a rendbehozáshoz az összeget és aztán visszajön az eladott 190-es árából.

Raticus 2011.10.13. 20:16:15

@Autopeti, @Csikós Zsolt: A rendszámok időbeni elhelyezéséhez egy kis segítség:

www.delpestibusz.hu/rndsz.html

dennisthemenace 2011.10.13. 20:29:06

@Gee Halen: Miért drága 30-40 egy hónapra?
A gyerek Minijére 140 font, mert fiatal.

dennisthemenace 2011.10.13. 20:32:46

@Garp: Te, faszikám a budos életben nem jossz onnét haza.. Ott ucsorogsz majd te is O'Leary pubjaban a tobbi oreg fószer kozott és kajánul kerdezgeted a fiatal csaposlányt: "Any jiga-jiga last night?" Hihihi..))))))))))))))))))))))))

mad rims 2011.10.13. 20:44:28

megkérdezhetem hogy hány évesek azok, akik itt éves szinten 500 font körüli kocsibiztositásrol beszelnek angliában? komolyan érdekelne.

Mert nekem 32 évesen az egyik legnépszerűbb összehasonlitó oldal legolcsóbb ajánlatai is 800-1000 fontoktól indulnak éves szinten a régi Corsa és Polo kaliberű autókra......

KaWaSaKi 2011.10.13. 20:44:37

Szerintem borzalmas állapotban volt ez a merci, mondom ezt egy 20 éves autó tulajaként. Rossz ránézni, sugárzik róla az emberi igénytelenség. Az, hogy öreg egy autó nem indok arra, hogy ilyen lestrapált guruló rettekkupac legyen. Olyan az a motortét, mintha egy 2.-ik vh.-s tank motortere lenne amit most rángattak ki a mocsárból.

Aeolian 2011.10.13. 20:49:31

Jó cikk, nagyon szemléletes írás. Szinte magam előtt láttam az enyhe burleszk jellegű kísérleteket.

Schütii 2011.10.13. 21:03:44

Kopasz, mi van a pontonnal, kifizetted már?

KaWaSaKi 2011.10.13. 21:18:15

@drift: Na a másik véglet :D Ez a böszme olasz dzsipó forma meg a másik véglet, trágyaszállító lovasszekér hátulját nem mossák le ilyen alaposan.

tonalcar 2011.10.13. 21:24:11

@KaWaSaKi: hiába a rendszám, biztos hogy olasz szó ez, nem esetleg orosz?

!Ubyka! 2011.10.13. 21:24:19

@KaWaSaKi:
nem baj, csikósnak bejött, szerinte fasza, a másik igényszintjét meg ezzel inkább ne is minősítsük ;)
Én azon csodálkoztam, hogy még volt vas a kasznijában. De osztom a véleményt, azért kultúrember ilyennek a közelébe se.

Tomchy 2011.10.13. 21:28:40

Kár, hogy nem vetted meg, Era helyett kellemes játék lett volna. Holnap megnézem, tényleg itt van-e Szegeden. Kíváncsi vagyok rá!

Dr.oid kartácsnak a szokásos tengermély elismerésem.

Tomchy 2011.10.13. 21:34:47

@tonalcar: Én románra tippeltem.

KaWaSaKi 2011.10.13. 21:43:01

@!Ubyka!: Én nem is akartam Csikós Úr igényszintjét minősíteni, szerintem neki is csak az tetszett benne,hogy legalább amikor alatta nézelődött nem onnan pillanthatta meg az egyébként tényleg szép állapotú (talán az egyetlen szép dolog a kocsin) tetőkárpitot, meg mikor benyúlt a doblemezekhez nem akadt meg a sebváltóban a keze :D. De repedt kókány-monyák műszerfal, meg a mocsáriszökevény csodaszép, blokk láttán amit szinte mágnesként vonz magához egy jó nagy, erős és mély konténer szerintem neki is hányni támadt kedve, egyenesen bele a motortébe, sokat nem rontott volna az összképen :D.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.10.13. 21:46:08

"miközben magyarázatokat talál ki arra, miért is kéne megszabadulnia hű verdájától"
Ezt pl. nem tudom értelmezni... Én sosem akartam szabadulni az autótól, ill. persze, jó lenne egy újabb, csak alapból sincs rá pénzem. :S

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.10.13. 21:47:22

Meg tudom érteni a csere szándékot. Ez a benzinmotor az egyik leggazdaságosabb, ami ekkora kasztnit cipel, és azért jobban megy, mint a Diesel.
A gázosokkal viszont vigyázni kell, az üzemanyag-elosztó nem kedveli, ha mellőzik.

altimus 2011.10.13. 21:51:51

en is kedvelem csikos irasait, de altalaban a hideg kiraz amig olvasom oket. most is igy jartam. el nem tudom kepzelni, hogy meg a kozelebe is menjek egy ilyen autonak.

midnight se 2011.10.13. 21:57:19

@Garp: Miert olyan olcso az ado es a biztositas a 123-ra? Azert, mert oreg?

"Amugy lenne itt egy 7eve dajcsbol behozott, azota egy helyben all"

- meg veletlenul se vedd meg! Irto szopas recomissiozni egy autot, gyakorlatilag szinte restauralni kell.

@mad rims:
220 fontot fizetek az 500 SE-re. A te korosztalyod vagyok.
www.bishopcalway.co.uk/

kzolee 2011.10.13. 21:59:45

@Csikós Zsolt: "meg kicsit azért hiányzik egy benzines végre..."

Inkább a Dezsőre költsd a pénzt, amit a cserével buknál....

Ismerem az érzést, mikor már az egyik kész, aztán kéne egy újabb kihívás... :)

Csikós Zsolt 2011.10.13. 21:59:58

@Schütii:

Mit is kellett rajta kifizetni? Ki hát, még Domsjőben. Azaz az anyósnak még lógok, de nem sokkal, amikor mondom, mindig mondja, ráér.

whale 2011.10.13. 22:02:17

@Csikós Zsolt: Minden Mercis írásod után vadul elkezdem túrni a használtautót 123-as után...:))))
Most ezt találtam.
www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/w_123/mercedes-benz_w_123-5147149

82-es automata kombi, TURBOdízel 300D. Teccik.:))) Szerinted?

whale 2011.10.13. 22:03:27

@Csikós Zsolt: Ja, és ha eladod ERA-t, dobj egy levelet légyszi...:)))

whale 2011.10.13. 22:08:42

@altimus: Én meg ahogy öregszem egyre inkább ezek az autók érdekelnek. 10-15 éve háromévente vettem a plasztikfantasztik új autókat. El nem tudom neked mondani,hogy ma mennyire hidegen hagy az utcán látható autók 99%-a. Konkrétan annyira figyelem csak őket, hogy nekik ne menjek. Ha viszont látok néha-néha egy szép öreget még másnap is csorog a nyálam.
Ezek az autók gyerekkorom álomautói...

Csikós Zsolt 2011.10.13. 22:12:20

@whale:

Egy olyan hátsó lámpa kb. 40 ezer bontottan, nincs utángyártott, ha igen, az maradék készlet, 70 ezer.

Rohad az első küszöbvég.

Repedt a műszerfal.

Sosevolt szín.

Gatya ülések, bár még valamennyi szövet van rajtuk.

Ez csak elsőre. Én is néztem, hogyne :-)

dr.oid 2011.10.13. 22:18:20

Nem is olyan vicces móka
e kőkorszaki kőnyalóka.

Csodálatos őszi reggel
baktat haza Schwarzenegger.

Vilma te átkozott céda
feladadták egy borítékba.

Munkahelyre hozta holló
benne volt egy Arnold pornó.

Amíg én távol gályázok
exkormányzó lett a párod.

Néz a szomszéd gúvadt szemmel
-Probléma van a nejemmel?

Drága Béni jóbarátom
mit tett az én drága párom?

Ó jaj Frédi miként mondjam
káposztalé kobakodban.

Homlokodból agancs mered
felszarvazott kedves nejed.

Kőbaltámmal verlek szájon
forróvérű asszonypárom.

Csitt te tínó csitt te balga
itt hevernék én meghalva

Anya nélküli lenne az élet
Enikőmnek kicsikémnek.

Gondolkodtál volna ringyó
vinne el egy armadillo.

Csinálok majd szíjjal néked
hollywoodi műemléket.

Rám ne emeld redves kezed
teljesen elment az eszed?!!

Ennek már fele sem tréfa
nyakamon a hipotéka.

Bőrönddel kell továbbálnom
gyerekemet alig látom.

Minden csalfalelkű szépet
felejtsd el mint feleséget.

whale 2011.10.13. 22:19:53

@Csikós Zsolt: Várjá' már, nem arról volt szó, hogy a 123-ashoz minden gombokért van és válogathatsz az utángyártottaktól a gyáriig mindenféle alkatrész közül?!?!

Garp 2011.10.13. 22:20:52

OFF
@midnight se: 1981-től lefelé classic. Elvileg km korláttal, de kutya nem nézi, kerülnek is elő a koros mercik. Főleg ingázókat látok velük. Meg campervan-el. :)

@dennisthemenace: jiggy-jiggy? Mi vagyok én kiba lengyel? (mondjuk úgyis annak néznek. Aki külföldi, nem angol-francia-spanyol az lengyel.) Amúgy meg ha véletlenül itt enne meg a fene akkor max a pult túloldalán: én szedem le az alkeszeket a lére, nem vagyok hülye, h a pénzemet kocsmába hordjam! :) ON

Témához:
cars.donedeal.ie/for-sale/vintagecars/2517860
cars.donedeal.ie/for-sale/cars/2567087
cars.donedeal.ie/for-sale/vintagecars/2419387
fincsi, mi?

Garp 2011.10.13. 22:22:48

@dr.oid: csak ismételni tudom magam: hápffffff xD xD
elég komoly eset lehetsz :D

Garp 2011.10.13. 22:28:18

@midnight se: ja, lemaradt az érdemi:
a cimbora, aki nem csak azért beszélt le róla, mert tudja, hogy az ő nyakába is szakadna, ha megvenném :)) szintén ezt mondta, hogy szilentektől kezdve minden féle bizbaszt lehetne rajta cserélni, mert állásban belülről porlad. Ami jónak látszik, az is. Pedig haragzöld, világosbarna plüssel...és ott porlad el a szemünk láttára. Mondom, 7 év után eltologattuk vagy 15-20 métert ide-oda, a fékek, amik be voltak állva kiengedtek. És ez nagyobb meglepetés volt, mint az, hogy kb fél óra töltés után a 2.ra beindult. Kicsit kehesen, de aztán persze kisimult és gyönyörűen járt!

Le kell erről szoknom! Apám régész, anyám töritanár, a lomolás/lommentés a véremben van...:)

wilhelm 2011.10.13. 22:35:53

Ajaj szerintem inkább a pontonnak vannak megszámlálva a napjai... Era a tökéletes mindenes autó, nem érteném ha menne

dennisthemenace 2011.10.13. 22:40:24

@Csikós Zsolt: Dobj egy képet errol a remek anyósról, nekem máris bejon a holgy..)

dennisthemenace 2011.10.13. 22:45:29

@mad rims: 43 vagyok.37.78-at fizetek havonta full comp., Peugeot 406 kombi.Utcán áll, egy lakótelepen.De nem csak a kor számít, hanem foglalkozás, lakhely, stb. Írd be, hogy delivery driver a foglalkozásod és kész, a kutya nem jár utána. De ha rossz kornyéken laksz, baszhatod.
A másoik, az, hogy kis autó, még nem jelenti, hogy olcsó rá a bizti, mert esetleg szeretik ellopni és ezért drága rá.
Gondolom, a Gocompare-t nézted már..

dennisthemenace 2011.10.13. 22:48:29

@Garp: Engem mindig spanyolnak, vagy olasznak néznek. Az olaszok mindig olaszul szólnak hozzám, Bedfordban,a Mario fagylaltuzemhez tolattam be, az oreg tulaj meg felkiabált olaszul valamit: mondom, nem beszelek olaszul: erre o:
-Mit okorkodsz, kikopott pugliai pofád van..DDDDDDD

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.10.13. 22:50:02

Ezek szépek és jók:
indafoto.hu/malenykijpolgar/image/12899807-9e19cd1e/418995

A posztban említett izé egy elhanyagolt rom. Kétszázezer forintért nincs Mercedes és ez is csak ezt bizonyítja. Idöpazarlás volt.

Hurri Kán 2011.10.13. 22:57:10

@malenykij polgar:
Ezek tényleg szépek. :)

Amennyire a kinti hirdetéseket elnéztem, a korrekt, használható, de messze nem patika állapotú 123-asok olyan 4-5000 EUR környékén mocorognak...

mad rims 2011.10.13. 22:57:39

@dennisthemenace: igen a gocompare-t neztem. 20 ezres videki kisvarosban lakom, es garazsban tarthatnam a kocsit. szovsl nem ertem kb az eredmenyeket amit kiadott a gocompare.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.10.13. 23:13:23

@gyvy: A 123-as kint már átlendült a mélyponton, mennek felfelé az árak.
Azok a dízelek, amik megkerülték az univerzumot, már más kontinensen vagy K-Európában vergödnek.
Benzinesekböl vannak használhatók meg szépek is, csak már megkérik az árát. De a posztban szereplö 600-700 eurónak megfelelö pénzért csak kotvány hulladék használhatatlan szar kapható. Mercedesnek nem Mercedes, autónak sem autó.

altimus 2011.10.13. 23:14:06

@whale: nagyjabol egyetertunk, csak egy szepen rendbehozott veteran, old vagy youngtimer es egy adag szar kozott azert van kulonbseg. evekig volt egy p1800-om masodik autonak, jo allapotban volt, de a vegen idohiany miatt eladtam. az uj tulaj fantasztikus allapotra hozta, gyakorlatilag uj az auto, nagyon orultem neki amikor a kepeket lattam. (fenn volt a neten, igen dragan arultak). en egy lancia fulvia-t szeretnek egyszer, vagy valami alfat talan egy montrealt? :)

Rocko- 2011.10.13. 23:16:42

"Mert ha lenne benzin, talán kipróbálhatnám arról is. K-Jetronic befecskendezéses autónál elengedhetetlen"
gázos autónál erről lehetne vitatkozni.
de nem fogok. :)

tonalcar 2011.10.13. 23:39:28

@altimus: a GTV és a Berlina mellé egy Montreal nálam is elférne. 2 éve nyüstölök egy olasz ügyfelet, hogy adja már el a metálzöld! bézs bőrkárpitos, klímás, 10 éve alig használt autóját, de hajthatatlan. Még az alkudozásig sem jutottunk, sose. :(

Lacusru 2011.10.13. 23:39:56

Egy biztos... szeretem az ilyen cikkeket végig olvasni :-)
Köszi!

tonalcar 2011.10.13. 23:45:10

@Garp: talán itt is a gőzborotva járt...? :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.10.14. 06:38:25

" A kasztni olyan ép, mint a 6-700 ezres autóké."
Vagy nem, ahogy szokott lenni...
Szerintem erre nem kellett volna az Erát lecserélni, semmivel nem lennél előrébb.

Csikós Zsolt 2011.10.14. 08:00:37

@Garp:

Igen, ezt néztem már. De figyeld meg, sosem a vezetőülés felől fotózzák az autók belsejét (vagy ha igen, nem úgy, hogy az egész látsszon), mert az mindig romosabb a többinél.

A löbonkoánnal az a baj, hogy semmi információ nincs. Meg szoktam vadulni a nézegetésétől, de nem tudsz venni onnan. Eleve semmi nincs odaírva, a képek a mi használtautónként még 50 százalékkal alulmúlják, az információtartalom egészen minimáli. Mercedes moteur essence pour vendre, vagy hogy is írják, tehát benzines Mercedes eladó. Hogy mekkora, hány hengeres, milyen az állapota, használható-e, van-e tolóteteje, vizsgája - semmit nem tudsz meg. És Franciaország iszonyú nagy, ha kiszemelsz 3 autót, az lehet, h 3 nap, mire körbejárod. A francia nem válaszol e-mailben, még franciául sem (egyik barátom évek óta próbál onnan venni), csak a telefon működik. De ahhoz illik tökéletes franciát beszélni, és sok információt akkor sem tudnak, mert túlzottan a többséget nem érdekli már az autó, amit árul, sokszor ezek csak örökségből maradtak náluk, akkor meg végképp.

Szörnyű, ne is küldözgess ilyeneket... Még jó, hogy már ismertem.

Csikós Zsolt 2011.10.14. 08:02:08

@whale:

De igen. Majdnem mindenre igaz. Mondjuk az alkatrészek 90 százalékára. A többi nincs, vagy horror áron.

Schütii 2011.10.14. 08:19:46

@Csikós Zsolt: Nyugi, nem behajtóember vagyok...

Garp 2011.10.14. 08:20:18

@Csikós Zsolt: Parancs ertettem, nem kuldok!:) A tapasztalatom 100%ban megegyezik az altalad leirtakkal. Eloszor gugli transzlettel irtam mailt (angolrol, nemetrol is forditva, h kizarjak a hibakat amennyire lehet): semmi. Aztan a kollegano, aki tud franciaul, megirta nekem az smst, elkuldtem: semmi. Volt h a nemet hatar melle irtam nemetul, vagy mashova angolul: visszairt h csak frrransziaul! Anyukad...
Volt egy 76os 350se, €670euroert, Cherbourg mellett. Az a komp miatt nekem jo. Irtam a tagnak, h irja meg a reszleteket, pentek este megyek a kocsiert (es ez volt kedden, kb 20 perccel a hirdetes megjelenese utan), na azota is valaszol. Pedig sms es mail is ment. A nagy szamok torvenye alapjan csak ossze jon egyszer!

A masik kedvenc a bytbil.com, csak ugye az autos kulturajuk ol adodoan rengeteg a takolt, motorcseres auto, meg azt mondjak, a sved hasznalt auto nagyon tud rohadni;).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.14. 15:17:26

@Garp: Én 124-es kupékat kezdtem el nézegetni... Főleg, mióta sikerült egy szép, megkímélt, 297 ezret futott példányban közlekedni.

220 automata, elvileg csak 150 ló (volt újkorában), de úgy húzott, mint a mozdony, komolyan. 17 évesen egy kis foltban van rozsdakezdemény, a hátsó csillag két ága között. Ülések, mint az újban, fényezés csillogó, gyári, karcmentes, minden elem fut. Német import, de akkor is. Az angoltól viszont félek, mert ott mállanak a kocsik a rozsdáról ennyi idősen. Talán ott sóznak rendesen? :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.14. 15:28:49

Ezt néztem, kár, hogy drága.

cars.donedeal.ie/for-sale/cars/2618399

De mire angoloktól behozok egy jót, az se lesz sokkal olcsóbb, VRT, NCT, behajózás, átrepülni, stb.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.14. 15:32:03

cars.donedeal.ie/for-sale/cars/2577230

Erről semmi infó nincs,

cars.donedeal.ie/for-sale/cars/2575178

Ennek meg a színével nem vagyok kibékülve. Attól eltekintve jó vételnek néz ki így messziről.

gn 2011.10.14. 16:13:10

Ez jól esett, még sok ilyen cikket. Van az ismert h-autós portálon egy jó állapotúnak kinéző panda :-)

mv3 2011.10.14. 18:12:52

@KuKori:

nekünk E220 autmata sedanunk van, 3 éve nyomom, nagyon kedvelem ezt a motort, mert elég jól megy, de még elviselhető a fogyasztása. Egy konkrét problémát szoktak megjelölni,az alapjárat ingadozását, ami autmata váltóval kombinálva elég zavaró. Nálam eleinte csak ritkán, később gyakran produkálta ezt a problémát az autó, de végül egy főkábel csere tökéletesen megszüntette ezt a problémát. Ez a motor jól viszi a 124-est, ha nincs ragaszkodásod a 6 henger hangulatához, akkor csak ajánlani tudom.

dennisthemenace 2011.10.14. 19:18:11

@KuKori: Sóznak bizony, mint az állat....

dennisthemenace 2011.10.14. 19:21:58

@mad rims: Az adatokkal lesz a gond, amit megedtál... Koss third party-t, felesleges a comp, az autó értéke úgyis havonta csokkenik, írd be, hogy csak social használatra, háromezer mérfold/év, sofor a szakmád, stb.

Mercedes E 280 CDI 2011.10.14. 20:20:52

Hát az ERA annyira cigányul néz ki ,hogy a visítás kerülget...............

metalex 2011.10.14. 20:34:14

Fijugg holnap, szombaton veteránbörze lesz Szigetszentmiklóson, Jöttök ????
www.veteran.hu/esemenynaptar/view/892/date/2011-10-15/66?return_to=L2VzZW1lbnluYXB0YXIvZGF0ZS8yMDExLTEwLTE1LzY2
Jöjjön mindenki akit már megcsapott a benzin göze (:-)

travelnyuszi 2011.10.14. 22:08:09

Tulajdonképpen ezt az autót meg lehet még venni? Mert indulnék is.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.14. 22:44:19

@mv3: Az a bajom, hogy a Mercikről nem sokat tudok, szóval, hogy mik a kritikus pontok és mikor kell elsétálni az adott példány mellől, ha valami olyan baja van.

Mennyire tűnnek tartósnak ezek a váltók? Kb. mi a normális vegyes fogyasztásuk?

Hurri Kán 2011.10.14. 22:49:06

@KuKori:
A négysebességes automata az kb. örök életű, 220-as benzines városban picivel 10 felett, országúton, ha nem vadulsz, 10 alatt elmegy.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.10.14. 22:57:55

@KuKori:
www.spritmonitor.de/de/detailansicht/308551.html
És én sokat megyek vele városban. (Már amennyire sok 10 ezer km két és fél év alatt.)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.14. 23:02:59

@malenykij polgar: Szóval nem enne többet, mint a Rönó, végülis :) Mennyire óvatosan használod?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.10.14. 23:12:28

@KuKori: Se lassan, se gyorsan. Pályán 140-150 körül szokott lenni a mutató. Városban meg mindegy, mert a forgalom ritmusa diktálja. Kézi váltós.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.10.14. 23:14:46

@KuKori:
Viszont ha drágállod a 3000 fontos kupét, akkor ez nem a te autód. Az a kínálat alja lesz.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.14. 23:31:03

@malenykij polgar: Jobbkormányos, ez itt a kínálat habja ennyiért. Az alja az 900-1500 eurós példányok.

Olyan 1500-2500 közti ár a reális, ha szép/normális/ésszerűen megkímélt. Persze ha meseszép, a 3000 se sok annyira, de akkor tényleg valami 100%-osan működő autó kell, hogy legyen, teljes dokumentációval, rozsda és karcmentes kasztnival. Itt. Ennyiért. :) Nem otthoni árak :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.14. 23:34:19

@malenykij polgar:

Például:

cars.donedeal.ie/for-sale/cars/2493658?cid=2493658&

És még a színe is tetszik, meg szép a vezetőülés bőr is. Bár nehéz elhinni a 112 ezer mérföldet. Az csak évi 12 ezret jelentene, bár végülis, nem kizárható. Szigeten vagyunk, vagy mi.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.14. 23:36:42

@KuKori: Ja, évi 12 ezret, de kilométerben.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.10.15. 19:12:46

@KuKori: Rendben. Még ha úgy is lenne, ahogy mondod, a 220-asoknál azonnal bele lehet ugrani olyan költségekbe, hogy légtömegmérö, kábelköteg, vízlehúzók, kéderek.
Ja, és garantáltan rozsdálnak.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.15. 22:45:39

@malenykij polgar: Az utóbbiban bízok, hogy itt megkerülhető, mert nem szoktak sózni, csak az utóbbi 1-2 évben, de ott is csak pályán és autóúton.

Gott in Frankreich 2011.10.16. 14:46:13

@malenykij polgar: Az melyik repter hangarja a hatterben? Tempelhof?

jmakri 2011.10.16. 21:02:56

Jó cikk lett, bár kissé meglepődtem ;)
Mindegy, csereberélni kell, legfeljebb visszasírja a dolgait az ember...
Nekem pl. ez tetszik, de már jó régóta hirdetik, ebből gondolom valami nem stimm vele, de sajna nem vagyok nagy autószaki:
www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/230/mercedes-benz_230_230.6-4737451

mv3 2011.10.17. 08:21:36

@KuKori:

A mi családi 220-asunk automata, és bár nem írom a fogyasztási adatokat, de kb. város 10-11,5 L, kényelmes vidéki autóút akár kicsivel 8 L alatt.

Költségek. Bármely öregedő autó állapota kb. attól függ, hogy az előző tulajok mennyire nem sajnálták rá az állagmegőrző költségeket. Van az a fajta autótulaj, aki ahol tud, ott spórol, az autót használja, akár beáll a mosóba is, de gyűlnek a feladatok, mert amíg megy, addig nem akar rá költeni, csak használja. Persze, egyre több a hiba, de még megy. Egy ilet kifogsz, akkor viszi a pénzt, de ez nem Mercedes sajátosság.

A automatával nekünk nem volt semmi gondunk, ahogy itt is megjegyezték, a 4 sebességesnek jó a híre, bár vidékre jól jönne egy ötödik fokozat, de az 5-ös váltót már nem mondják ennyire tartósnak.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.10.17. 09:09:56

@KuKori: Leírod, hogy nem tudsz sokat róla, nem ismered a kritikus pontokat.

Leírom, hogy rozsdál, erre leírod, hogy szerinted megkerülhetö.
Érdekes figura vagy.

Legjobb esetben is 15 éves autóról beszélünk. Még kontinentális éghajlaton is rügyeznek, nemhogy egy szigeten, tengeri levegön.
Szarabb acélból gyártották öket mint a korábbi évjáratokat és áttértek vizesbázisú festékekre. Rohad mind, kicsit vagy nagyon.
Azérj szólj, ha találsz rozsdamenteset.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.17. 15:08:47

@malenykij polgar: Nézd, én abból indultam ki, hogy még az olasz és japán kocsik sem rozsdásak, semennyire 15 évesen errefelé. Kicsit sem. Ami rozsdás, az angol import.

A tengeri levegőt nem tudom, hogyan működik, de ez alapján kaliforniai autót sem szabadna venni, viszont mégis jóval nagyobb esély van arra, hogy onnan rozsdamentes példány kerül elő, kifejezetten ajánlják az onnan való vételt a fórumok.

Amit még tudok, hogy rengeteg pápaszemes Merci járkál (W201), amik hírhedtek a gyalázatos kasztniról, és azok is mind rozsdamentesek, legalábbis ránézésre, holott otthon tudom, hogyan néznek ki.

Csak ezért írtam, hogy talán van remény.

@mv3: Köszönöm! Közben begyűjtöttem pár információt szerelő ismerőstől, illetve tulajtól, ők ezeket jelölték meg, amiket cserélni kell azonnal, illetve ellenőrizni a típusnál:

Azonnali csere:
-Váltóolaj, szűrő
-Gyújtótrafók, nagyfesz. kábelek

Azonnal ellenőrizni:
-Motortéri kábelköteg
-Vezérműlánc lánckerekei nincsenek-e kihegyesedve a fogakon
-Légtömegmérő
-Rozsda a csomagtér alján (ütve volt), emelőpontoknál, indexnél, illetve hogy száraz-e a belső padlókárpit (beázás).

Gott in Frankreich 2011.10.17. 20:51:45

@malenykij polgar: Ha lemaradtal a villanysmartrol, ezen a heten keddtol csutortokig kint lesz az eCarTec-en a tesztpalyan, egy elektromos G-Klasse tarsasagaban. 10 euro a delutani belepo, nem egy horror.

Gott in Frankreich 2011.10.17. 20:56:59

@KuKori: Alkalomadtan nezz utana, mennyi csapadek esik evente Kaliforniaban, es mennyi Angliaban. Hamar rajossz, mekkora hulyeseget irtal.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.17. 22:14:08

@Gott in Frankreich: Mert az esővíz rohasztja a kocsit?

...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.10.18. 08:56:29

@Gott in Frankreich: Megvolt a villanysmart, azzal kezdtem. Jó móka volt, egyedül a hatótáv nem volt meggyözö.
Egyébként ebben a mulatschagban az volt a jó, hogy mindent a Mercedes fizetett.

közösperonos átszállás 2011.10.18. 09:19:19

@dennisthemenace: azaz hazudj, csalj, trükközz, elvégre magyar vagy. Gratulálok. :-)

közösperonos átszállás 2011.10.18. 09:20:45

@KuKori: "Nézd, én abból indultam ki, hogy még az olasz és japán kocsik sem rozsdásak, semennyire 15 évesen errefelé. Kicsit sem."

Tekintve, hogy ezen autók meg a rozsda barátsága a '80-as évek sztorija (pár modellnél áthúzódott a '90-esekre, de a többségnél nem), nem csoda, hogy még a '96-os évjáratúak se rozsdállnak. :-)

Garp 2011.10.18. 13:49:50

@Gott in Frankreich: Nem eso, hanem a sos para.

@közösperonos átszállás: Erre fele (irorszag, amirol Kukori is beszel) a kovetkezok kombinacioja kepes szetrohasztani 10 ev alatt barmelyik tipust: elkepeszto mennyisegu, foleg vastag kod szeri eso (a paratartalom a legtobbszor 80% feletti), sozas, hihhetetlen mennyisegu kavics felverodes (a ceges automon eves 50k km mellett 3 ev utan szelvedo csere, mert sotetedes utan becsillog a rengeteg kis porty, ugyanezt megkapja a kasztni is), iszonyat trehany tulajok (ha karcolodik a kadztni, pattan a festek szarnak ra), toketlen vezetesi kultura (joszerivel nincs ep testu, javitatlan auto az orszagban), Magyarorszagnal epp kisebb terulet, oceannal korbeveve (sos para es eso). Tavasszal/osszel ha4-5 hetig nem mosid le a kocsit magas nyomasuval, az illesztesekben es kedereken kino a moha. Fel ev utan ha all az auto, magan a kasztnin is barhol. Baromi sok zold foltos autot latni videken (igenytelenek).

Garp 2011.10.18. 13:55:16

Elnezest a gepelesi hibakert.

Suttora 2011.10.18. 13:59:08

@Garp: Akkor ti most pont homlokegyenest mást állítotok KuKori-val. Ő azt mondja, hogy a 15 évesek sem rohadnak általában, te meg azt, hogy a 10 évesek is szinte kivétel nélkül. :))

Garp 2011.10.18. 16:23:48

@Suttora: Ja, latom. Asszem ideje is lesz osszejonni egy alkoholos szemtisztitasra, mert vmelyikunk nem ugyanazt latja:)).
Csak a pelda kedveert: a 03as, otthonrol hozott octavia motorblokkja alul vastag oxid reteget produkalt, amit otthon sosenemse. Az hagyjan, de a motorhaztetot mintha vmi kis legpisztoly kopogtatra volna vegig, le a femig sok helyen. Kettonel meg is indult a rozsda. Bar csak feluleti es alig latszik, de remiszto egy ennyi idos autonal, amire vigyaznak. Mondom megint, nem a tipus hibaja.
Elmegyek majd hetvegen egy kis setara es lovok majd osr fotot a kereskedesekben.
Persze nem kehet altalanositani, sokan vigyaznak itt is az autora, de messze nem annyira, mint pl otthon az emberek. Pedig penzuk volna ra. Nem kell 10eves rozsdaboglyakat vizionalni, de sokol megindult itt-ott mar az oxidacio elegge komoly mertekben ( korhoz kepest).

közösperonos átszállás 2011.10.19. 11:43:58

@Garp: ezt értem is, csak arra reagáltam, hogy ő aszondta, még az olaszok se rohadnak, meg a japánok se. Rozsda szempontjából _már_ nincs különbség aközött, hogy olasz, japán, német vagy francia.

csubakkapákó 2011.10.19. 15:02:28

Rájöttem! A Csikóst CSAK azért fizetik, hogy öreg szar merciket vegyen, aztán azokkal orbitális szopó-szado-mazo-partik keretében elbíbelődjön mindannyiunk legnagyobb örömére.
Azt bírom a legjobban, milyen optimista: ez még jó, alig lóg, tök jól fut, szinte hibátlan stb. stb. aztán eszembe jut dezső (nem, nem kell meghalnia) ő is így kezdte, aztán szerintem szerencsére jött a finn lkw-fárer, aztán neki köszönhetően - no meg Csabi mesternek - előkerültek a szépen elkendőzött bájok.
Sose sajnáld Csikós Úr, ha becsülettel nekiálltál volna, ez is bakon állna 2 héten belül, kárpit és motor nélkül - aztán meg pénz nélkül, akkor inkább a dízel ERA, gázolajat pedig még mindig olcsóbb okosba venni mint gázt vagy benyát a kúton.

Rocko- 2011.11.28. 23:28:25

@Suttora: Az Ön által keresett hirdetés nem található a rendszerben!

Suttora 2011.11.29. 19:46:14

@Rocko-: Valószínűleg senki nem fogja elhinni, de mikor belinkeltem még megvolt, pontosabban élt a hirdetés :-)

Suttora 2011.11.29. 20:54:51

@Rocko-: Ez igazán kedves tőled... :-))

Rocko- 2011.11.29. 21:32:13

@Suttora: :D
nem, csak nyilván nem fejből generálsz egy címet, hanem egy adottat dobsz be. de mostmán!