A magyar használtautó-vásárló hülye!

  2011. október 12. - (X) Címkék: vélemény használt nepper

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

A két lábbal a földön állók aránya a vevők között ezrelékekben mérhető. Ezért, mint vásárlóerő, kalkulálni velük nem lehet.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr103296417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zolee75 2011.10.16. 00:59:08

Vajon ki fogja elhinni, ha majd eladósorba kerül a 2001-es dízel Passatunk, aminek második tulaja vagyunk, hogy 9 éves korában én csináltattam a 100 ezres szervizt rajta, teljes vezérlés cserével meg még ami elöregedett itt-ott, 900 euróért, márkaszervizben? Pedig barát rokonától vettük, gazdag vidéki többautós családtól, gyári (körbemért) fényezéssel, és nálunk sem fog szaporodni sokat a kilométer, 2 autónk van, jó ha 10 ezer belemegy majd évente. Szerintem egyedülálló lehet az országban.

molniya 2011.10.16. 13:03:53

Ez valahol egy játékelméleti probléma, ti. a tekergetés. Ha egy nepper nem tekeri, akkor nem tőle fogják megvenni.. Bár, aki nem akar tekergetni, az eleve ne adjon-vegyen sok kmes autót, vagy ha igen, akkor adja árában.
Én eddig 3szor vettem használtautót, mindegyikkel átvágtak is meg nem is.. Szóval:
1-Skoda 120 GLS, ötsebességes. Ritka volt az 5ös váltós, nekem pedig csak az kellett. 2000 nyarán 225 ezerért találtam is egyet. Akkor ez nem volt rossz ár. Autópiacon, a papírok kitöltésekor derült csak ki hogy nepper.. Ez nekem egyébként egy érdekes dolog, hogy adhat el valaki olyat, ami nem az övé.. Meg ugye elvileg 2 héten belül át kellene iratni, a nepper meg adott esetben hetekig-hónapokig árulja, ez meg már csak trükkökkel lehetséges nem? Nem értek ehhez..
Szóval a Skoda szépen le volt fényezve. Utóbb kiderült a küszöb újságpapírokkal van kitömködve, meg a padlólemez sincs csúcsformában.. A motor átlagos volt. 2 év múlva adtam el 87(!) ezerért.. Akkor már létható volt rajta a korrózió.
2-Honda Civic 1.5 sedan. Kunsági kereskedés, gázüzemű.. Képzelhetitek, mennyit futhatott, akkor 7 éve volt benne a gáz, az órában 143e km. Ja 12 éves volt ekkor. Utóbb kiderült, a gáz feketén van benne. Nem ijedtem meg: műszakira kiszereltem, majd vissza :) És így jártam vele évekig. MAga az autó egyébként elég jó állapotban vol és van most is. Motorja tökéletes. És a belseje is. Mondhatni újszerű a belseje. Az ára ennek is átlagár volt akkor. Szal nem jártam rosszul ezzel. Persze verhettem volna az asztalt a kereskedésnél, de ez nem az én műfajom, meg sztem meddő erőlködés is lett volna, plusz az autó jó állapotú.
3-Toyota Corolla 1.6. 8 éves volt vételkor, magánszemély, első tulajos. km 99% valós. Kitűnő állapotú, de a tulaj nagyon rám akarta sózni, úgy dobta utánam mondhatni. Bár nem rossz áron. 200 ezret engedett csak úgy. Utóbb kiderült, talán a lelkiismerete miatt, ui, a motor eszi az olajat.. Típushiba.. Minden egyéb rendben az autóval. De ha 1-2 ezer kmes túrára megyek, vinnem kell magammal fél-1 liter olajat.. Végülis gyűrűzni kellene, ennek az árát pedig elengedte úgymond. Egyébként törésmentes, körbe lett méretve. Ha sokat mennék országúton, ez nagy probléma lenne, de városban használom főleg, és évi max 10 ezret megyek, így nem az. Városban egyébként nem fogy.
SZóval eddig mindig át lettem verve, de sztem csak a Skodával szoptam be igazán. Ja, a Honda megvan még :) Sajnálnám eladni. Hogy a Toyotával mi lesz, azt nem tudom. Lehet hogy meg lesz csinálva, vagy eladom így. Majd, évek múlva. Viszont, ha én beismerném, hogy eszi az olajat, qrva isten hogy mégoly olcsón sem venné meg senki.. Esetleg egy szerelő nepper bagóért.

gss 2011.10.16. 13:11:09

@Bazs87: a punto(elsö)akkor jó választás ha láttál már közelröl villáskulcsot.
gombokért van hozzá alkatrész,de néha kell,keveset fogyaszt,nagyon jól pakolható(persze csak kategórián belul)
tipushibák:generátor(elreped)radiátorok lukadnak(hutö,fütö egyaránt 10-12 év körül)hátsó lengökarcsapágy,kipuf rohad(10eFt volt a középsö-hátsó dob egyben)100eKm körül nekem hengerfejes lett(sikolás,töm készlet,vezmüszij feszitövel,vizpumpa középkategóriás márkákból össz 30eFt)

BéNorbi 2011.10.16. 13:27:41

@zolee75: "Vajon ki fogja elhinni...hogy 9 éves korában én csináltattam a 100 ezres szervizt rajta" - az akinek van szeme és megnézi a kocsit. Osztom sokak véleményét, nem óra szerint veszünk autót, de nagy ritkán az állapot találkozik a számlálón olvasott értékkel. Amúgy 22 éves Passatom van, 97.000km-rel. Most kezdik megadni magukat rajta a gyári alkatrészek. A szervízben csak pislognak mikor ott járok

szabi76 2011.10.16. 20:22:17

Most adtam el a 4-es golf kombimat 2000.12 havi.Valós 342000km-el 1.9 PD TDI 116LE 6seb.A kocsi jó állapotban volt, kereskedő vette meg a km miatt nyomott áron.kíváncsi leszek hány km-el fog visszaköszönni az éterben.én korrekt voltam mégis a következő madár aki megveszi engem fog szidni ha megveszi és letérdel a szekér.JFC695

csunyadiszno 2011.10.16. 22:56:46

@molniya: Rakj bele egy egészséges motort, sokkal olcsóbban kijössz, mintha generáloztatnád.

Kámasuka 2011.10.17. 10:40:32

@BéNorbi: Jaja, gondolom még a gumik is gyáriak...Nagyfater 86os Skoda 120asa is első tulajos 90.000 kmes, mégis nekem kell majd fizetnem hogy valaki elvigye a csába. Ilyen autóktól a jóisten mentsen meg.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.17. 16:10:28

@Gyurma73: Magyarországon nem dugó van, mert nincs veszélyesen sok autó. Csak a rosszul, vagy direkt így beállított lámpák akadályozzák a forgalmat.

MCG 2011.10.17. 21:53:10

BéNorbi : :) Így van. :)

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.10.18. 15:32:48

augusztusban eladtam a kocsimat. akkor volt benne 150 000 km. soha nem állt garázsban. szervizkönyvét 100 000 km-ig vezették. és most megtörtént a csoda!

www.hasznaltauto.hu/auto/ford/fusion/ford_fusion_1.4_tdci_fresh-5067622

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2011.10.19. 12:08:41

@Bazs87: a cikk írója:

www.hasznaltauto.hu/partner/0_abc-auto-402

mérnök informatikus vagyok. Nekem vajon mit mondana, enterhuszár vagy a mérnökös megközelítés?

csaxólok, hogy tengeLY.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2011.10.19. 12:11:36

hétvégén megyek megnézni egy 1,6 Hdi 7 éves citrót. vish me luck :-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.10.23. 19:35:48

@wannabe_biker: Ha azt mész megnézni, részvétem..

Stafo88 2011.12.14. 10:41:14

Először is gratulálok, jó cikk lett!

Egyet is értek veled. Ez van, az átlag már csak ilyen nincs mit tenni. Éretlen és döntésképtelen ha meg döntés helyzetbe kerül pánikba esik vagy rosszul dönt.

A másik oldal viszont a Magyar kereskedő. Behozza az autót valahonnan és el akarja adni 35% haszonnal! Ez már így is elég durva de amikor az ember alkudozni akar akkor ő van felháborodva, hogy ezt meg hogyan is képzeli a vevő hiszen ez egy iszonyat jó vétel. Közölhetné szépen, hogy bocs nem lehet alkudni de nem teszi. Oké, hogy ma már 100-an próbáltak de ha nincs ehhez türelme akkor menjen oda dolgozni ahol nincsenek emberek.

Egyébként meg szolgáltat, el akar adni valamit az a minimum, hogy legyen türelmes és udvarias minden hülye kérdésemre válaszoljon mert ő a szakértő (jó esetben) én meg a laikus. Ha egy öltönyt veszek akkor is elvárom, hogy körbe ugráljanak nem ha egy autót.

Annyit akartam mondani, hogy azért nem csak az átlag vevővel van itt gond hanem az átlag eladóval is.

Ibszkusz 2011.12.30. 09:55:11

Nagyon rendben van a cikk!!! Jót mosolyogtam (pedig megélni nem lehetett vicces)
Örülök mert két pozitív kategóriába is beleestem, vidéki, mérnök :).
Annyit, hogy én tapasztaltam sokkal összetettebb tekergetést is! Nem személyeskedem, átvertek lenyelem, cak a sztori...
3 éves BMW 320d E91 108.000km óraállás, szép állapotban, sportülés deréktámasza picit megkopva meg karcos a titán bevonatú váltókar. Új ára valahol 12milla 4-ért jónak tűnik.
Mondom OK de szeretnék megbizonyosodni az állapotáról a hozzá legközelebbi BMW MÁRKA SZERVIZBEN.
Szervizben MINDENT rendben találtak. Annyi hiba volt, hogy a tolató lámpa valamiért nem működött (valami komputer állítgatási hiba) nepper OK azt megoldja.
Poén: a szakszervizben dolgozó srác lakására kellett mennem este és 10 perc alatt megoldotta.
Rá kb 1 évre csak úgy lekértem a kulcsban tárolt információkat és akkor lepődtem meg, hogy a fenti állapotfelmérés 20e-ért egy összeesküvés, szemfényvesztés volt. Tekerve volt az óra! Kemény 40e km-t képes volt visszatekerni, megvettem volna 150e is és akkor szervizkönyves maradt volna a jószág.
Egy a lényeg! megmondta Bruce Willis az Utolsó cserkészben: LÉGY RÉSEN!

zsotyek 2011.12.30. 10:08:19

Tényleg ennyire hülyének nézi ez a köcsög nepper a Magyar autóvásárlókat? Kérdem én az itt említett Golf IV amiben a navigáció benne van és a nepperünk annyira dicséri mit ér?
Először is az a navigáció csak és kizárólag a hülyéknek való, másrészről Rajta van nagy betűkkel Radio Navigation System azaz Magyarul: Rádiós navigációs berendezés. A Német autókhoz kicsit is értő ember, de főleg az Audi és Volkswagen típusokban jártasak tudják, hogy ez a berendezés nálunk szart sem ér. De te nem vagy nepper és nem akarod palira venni a vevőket. Tudod olyat nem kell extrának reklámozni amit egyébként nem tud majd használni a vevő. Az a berendezés nem több egy rádiónál és egy CD lejátszónál a Magyar tulaj részére, mert másra nem fogja tudni használni.

Kimi Raikonen 2011.12.30. 12:39:08

Utólag okoskodni a legkönnyebb,A legjobb autó az új autó"HENRY bácsi után szabadon,vagy mégse?
1990 be vettem egy gyönyörű kétezres fekete Accordot a magyarországi importőrtől zsír új volt.
Mikor eladtam 4évesen a laikus vevőm aki mellesleg jól ismert,miután kifizette a makulátlan 160e km es autót addig nézegette amíg felfedezte amit én soha,fújva volt a jobb háta,dobtam én is egy nagy hátast.hurrááá!
Mindíg használt autóval foglakoztam,újjal soha:-)ez a mentségem,kinek jut eszébe egy szalonba festést nézni
kicsit savanya de ez van.
Mielőtt valaki azthiszi hogy a tréleren meghúzgált depókban összetört hidegen padlógázon gyilkolt kocsitat nem javítják vissza és nem adják el TÉVED.
20év használtautó kereskedelem kiölt belőlem mindent illuziót ezzel az iparággal kapcsolatban,azthiszem láttam már eleget:-)
A Lóvásárba Csak a rossz kezelhetetlen vagy a kivénhedt lovakat adták el régen is, lenyugtatva vagy bepálinkázva .A világ mindíg ilyen volt,
"Sielni kell gyorsan nem autót vásárolni.
Willi egy idős német autókereskedő mondta nekem a kilencvenes évek elején a nagy kapkodásaim közepette miközben jókat nevettett azon miket viszek haza.Pedig neki az lett volna az érdeke minnél több lomot drágán..
Hogy is van ez?
Gondolom amire igény van volt.hmmm..
Az olcsó már holnap drága a szép lehet hogy másnap csúnya.

Járjanak nyitott szemmel vidáman legyenek türelmesek és mosolyogjanak,lassan vásároljanak körültekintően.
Boldog Új Évet!

NepperFan 2011.12.30. 17:24:02

A kedves szerzőnek üzenném hogy rohadtul leszarom h sír a szája amiért általánosítanak a nepperekkel szemben, ha ő az informatikusokkal szemben tesz ilyet. Még csak három éve dolgozom a szakmában de a megismert kollegák fele nagypapánál, rokonoknál a fészerben csiszolgat valami veterán cuccost, motorral jár dolgozni. Bár magam is meglepődtem, de egyáltalán nem gépészeti analfabéta brigádról van szó.

Troll-mode ON:

Ja de a mérnökök az persze "legalább nem beszélnek butaságot". Te tanulatlan barom, mi van ha valaki mérnök informatikus? A tudod ki szüljön sündisznót. Ja persze mert minden informatikus nyomtatót telepít mi? Gratulálok!

Troll-mode OFF:

A fentiek ellenére megjegyezném hogy az írás minősége és mondanivalójára: LÁJK

hany eves a kapitany 2011.12.30. 20:45:34

Hihetetlen jó ez a cikk:) Én a helyedben már agyvérzést kaptam volna. És bár nyilván nem viccnek szántad, végig röhögtem az egészet:D azon viszont elképedtem, mikor a második rész elején olvastam, hogy ez sokakból fröcsögést vált ki. A kommenteket már meg se merem nézni. Csak az utolsó párat futottam át, döbbenet milyen emberek vannak.
Az a szomorú, hogy ebből sokan tanulhatnának, ehelyett a többség magára vesz valamit az írottakból és aztán a magas lóról szitkozódnak. Szánalom.

nővagyok 2011.12.31. 10:54:26

Talán meglepő, de többhónapos keresgélés és sok-sok roncs és kevésbé roncs megtekintése után nekem sikerült kifognom a "svájci nyugdíjas katolikus pap keveset futott autóját, amire a szakemberek is azt mondják, olyan ritka, mint a fehér holló." Mert igenis létezik ilyen-, persze NAGYON ritka, a cikkben leírtak pedig a valóságot tükrözik.

bag 2011.12.31. 11:11:52

Jó a poszt, de inkább kitűnő. Minden szavával egyetértek.

Viszont a kilométer fetisizmushoz jócskán hozzájárul a kereskedők által használt, fizetős Eurotax program, amivel beárazzák a használt autókat.

Saját példa:
8 éves Seat Ibizámat akartam a nyáron eladni/beszámíttatni. Első tulajként én magam raktam bele a 133 ezer km-t, Amig lehetett márkaszervízbe hordtam, vezetett szervízkönyv, utána egy maximálisan korrekt maszek szerelő. Vezérműszíj és csatolt részei cserélve 90 e-nél (90 ezerbe is került...)Az összes folyadék és szűrő cserélve időben stb, törve soha nem volt.

Ezek után a kereskedő addig bűvölte az Eurotaxot, amíg az kiköpött rá egy 704 eFt-os árat mondván, hogy túl sokat futott és a program büntetésből levont 62 e Ft-ot, mert hát az évi 15 ekm -en túl van használva... Kedves mama jól van kérdeztem?

Mondanom sem kell nem ott lett üzlet...

Kérdésem, nem lenne már időszerű a teljesen életszerűtlen évi 15 ekm-t felülvizsgálni végre? És nem ehhez ragaszkodni ha kell hanem. Ma már nem ennyit fut egy normál használatú autó szerintem, de várom véleményeteket.

atomant 2012.01.01. 10:17:21

@becsuletesnepper
Mindaz, amit leirtal az nem pusztan a magyar hasznaltauto-vasarlokra igaz.
Az emberek jelentos resze ujauto elvarasokkal indul neki a hasznaltauto keresesnek. Tul vagyok mar vagy 30-35 auton es a legtobbnek ugy futottam neki, ahogy egy autokereskedo baratom javasolta:
ha van 1 millad autovasarlasra, akkor azt felezd el es talald meg a legjobb vetelt 500ezerert es kolts ra 500ezret, hogy olyan legyen, amilyennek szeretned es akkor garantaltan van egy tuti autod par evre...
nincs olyan hasznaltauto, amire nem kell kolteni. amelyik ugy latszik, mint amire nem kell kolteni az ezerszer gyanusabb, mint amelyiken egyertelmu, hogy milyen javitasok szuksegesek.
senki (talan engem meg par hasonszoru idiotat kiveve) nem ad el autot azt kovetoen, hogy tokeletesre javitotta, uj gumikat rakott ra, uj aksit rakott bele...
meg az egy-ket eves teljesen tiszta multu autoknal is lehet szamolni egy laza 2kilo rakoltesere.

ehhez kepest mi az atlag mentalitas? van ket millam es esetleg meg ki tudok szoritani 1-200ezret egy nagyon jo vetelert, de csak olyat, amire legalabb egy evig nem kell rakolteni es persze olcsobb legyen, mint az osszes hasonlo a piacon.
ez egy olyan komplex ellentmondas-halmaz egy mondaton belul, hogy mar-mar felfoghatatlan.
tisztelettel.

Henki 2012.01.01. 19:36:03

De mekkora igazságok vannak a cikkben! Külön köszönet hogy le meri írni! A magyar átlagember tipikus idióta tudálékos hozzánemértő paraszt! 100 ból 95 embernek új autó kéne kb ingyér! Legyen 10 éves 100-120 ezer km-es diesel, gyári sérülésmentes makulátlan gyakorlatilag új állapotú a normál egymilliós ár helyett 600 ezerért hirdetve amiből még a helyszínen le lehet alkudni 250ezret! Egyébként motorkereskedő vagyok(nevezzetek neppernek mert igen dögöljek meg keresni akarok rajta(tok) mert ebből élek) és tipikus ugyanez megy a motoroknál is amik még sérülékenyebbek mint 4kerekü társaik. 250ccm es robogóba nem lehet 20ezer km-nél több még ha 10 éves is, 500ccm esnél 30ezer km a határ mert efölött nincs is élet. Ha van rajta 2-3 kiebb karc akkor mér karcos? Ha le lett fényezve, akkor mért kellett fényezni? ha van szervizkönyv akkor mér van benne kicsit több km mint amiket hirdetnek? Ha nincs szervizkönyv akkor mérnincs? És sorolhatnám. Egy spormotornál nyilván az első kérdés: járt e valaha pályán? Nem bazdmeg szobában tartották és a napfénytöl is óvták sőt még gyári gumi van rajta 30 ezer kilométernél mert végig tolták... Oda tervezték te hadibarom! A helyzet az kedves barátaim hogy a magyar túlságosan el van kényeztetve, legyen az használtautó vagy használtmotor. mind1. Kedves mélyentisztelt átlag magyar állampolgár: kérem menjen ki már osztrákba, németbe és nézzen már meg egypár használt autót hogy néznek ki. Főleg ami ki van javítva mert kicsit is sérült volt. Vagy nézzen már a km számlálóra 4-5 éves autóban hát meg fog lepődni! Egy 10 éves német autón általában van fék, jó a motorja(hiába futott 400ezret) de a többiről inkább ne beszéljünk! Mégis érdekes hogy megveszik őket mert tudomásul veszi a kedves állampolgár hogy HASZNÁLT autót vesz, és bizonyos összegért az összegnek megfelelő korú és futásteljesítményű gépjárművet adnak. Komolyan mondom olyan állapotú használtautóból amiket itt pár kereskedő árul, havi ezer darabokat lehetne eladni mert nem hinnék el hogy ilyen állapotúak. Jah és ott nem kellene az órákat sem állitgatni sőt nemhogy átpolírozni, kitakarítani sem, mert szinte senkinek sem szempont(gondolok itt persze azokra a kereskedőkre akiknek többet ér a jóhírük és normális műszaki állapotú autókat/motorokat árulnak mert van sok kivétel is irány Budapest)Továbbá azt is tudomásul kell venni hogy egy autóban kopó alkatrészek vannak amiket időnként cserélni kell a biztonságos közlekedéshez! Ha egy fékbetét vagy féktárcsa neadjisten egy gumi kopott nem kell egyből elmenekülni, mert ez természetes dolog. Szóval tisztelt magyar állampolgár aki magára ismert a cikkben nézzen már magába és a jövőben reális követelésekat támasztva jelezze vételi szándékát. A kivételnek maximális tiszteletem, valószinűleg ők nagy megelégedéssel használják 400ezer kilométert futott autójukat ami még soha nem hagyta őket cserben mert tudják hogy egy autóban bizonyos dolgokat bizonyos idő után cserélni kell. A legalljának meg azt kivánom mindig görcsös gyomorral induljanak útnak mikor áll meg az autójuk ami egy öltönyös bácsitól való 10 éves 50 ezer kilométeres első tulajos 3 autóból öszerakott mégis sérülésmentes csoda, amiben még olaj sem volt cserélve soha! illetve remélem a hazahuzatás is ötször annyiba kerül mint egy vezérműszíjcsere! Tiszteletem

11robi11 2012.01.01. 19:36:53

Elolvastam ezt a két irást, és mondhatom nagyon jól szórakoztam.

Van nekem is egy jó ki történetem. 2002-ben hoztam magamnak egy Opel Vectra 2.0DTI kombi autót németországból. CÉGES autó volt. 160.000 km-rel, szervizkönyves. Mondhatni hibátlan állapotban volt. Szolgálta is rendesen a családot, egészen 2009-ig. a kilóméter állás ekkor már 310.000 volt. Ez 7 év alatt kb 20.000km évente. Amikor eladásra került a sor, a vevő egy PESTI (úr?) megkérdezte, hogy miért van ennyi kilóméter az autóban. Erre én csak annyit mondtam, hogy használtuk mint mindenki más aki dizel autót vesz. De ha úgy gondolja lehet benne 20.000 Ft-ért 150.000 km is :). Hozzáteszem megvette az autót, persze akkor már csak 450.000 Ft-ot ért szegénykém.
A mostani autónk egy 320d kombi. Ebben a vásárláskor 180.000km volt. Most 210.000-nél járunk. Remélem ezzel is jó vásárt csináltam, mont az OPEL-lel.

11robi11 2012.01.01. 19:47:21

@triumphator: Hát ez jóóóóó :) vagy inkább :(

Sztavrosz_ (törölt) 2012.01.02. 19:42:56

BUEK
A címmel nem értek egyet mivel nem lehet tudni mi volt előbb: 100Ezerből akart valaki M7-es BMW-t venni (tudom hogy nincs de igény lenne rá ;) vagy a "gecinepper" mondta hogy sérülésmentes az ami 2 autóból volt összehegesztve.

jeguska 2012.02.19. 19:16:59

Sziasztok új vagyok tanácsot kérek tőletek venni, vennék egy Nissan x Trailt 2.2 dci comfort plus 2wd M.2 magas építésű személyautót.2006-9 hó garantált 173.000 Km 2.390.000 Ft.
első tulaj, Mo-i üzembe-helyezés újonnan,garázsba tartott,össz. gyári kulcs,szervizkönyv,nyári+téli gumik,
autóm klíma,állítható első-hátsó ülések,ülésmagasság,kormány,
elektromos tükrök,ablakok elől hátul,vezető és utas oldali légzsák,vonóhorog,manuális 6-sebesség.
Gépjárműre műszaki szavatosság,jogi és eredeti garanciát vállalnak amúgy fél évet ad rá.
Nagyon megköszönném ha segítenétek hagy mitévő legyek, volt már több féle autóm de,ilyen nagy testű még nem.Mire figyeljek oda ha veszem mert nagyon tetszik és egy kicsit oda vagyok érte.w-autó.hu Szeged Vásárhelyi Pál út 5-7 itt található.vegyem-ne vegyem köszike

jeguska 2012.02.19. 19:20:21

diessel,DVD,CD is van benne sajna ez lemaradt

anti76 2012.02.20. 05:56:58

A kommenteket olvasva, azért sokan a Kedves Vevők mentségére felhozzák, hogy ha csak csalással(=tekergetéssel) lehet autót eladni, akkor inkább mást csináljon, akkor megmarad a gerince, a becsülete stb. Ja persze.
Akkor a népek simán megvennének 3-400 ezer km-t futott kocsikat ugye ?

Az autó olyan, mint a politika meg a foci, mindenki ért hozzá. Legalábbis ezt hiszik, csak azért mert tudják mi a 4 ütem, meg mi a common-rail és az "adagolós-dízel" közt a külömbség. Ez kb. olyan, mintha azt mondanám, értek a focihoz, mert tudom mikor jár 11-es, és ha én lennék a válogatott szövetségi kapitánya, akkor megint lenne foci az országban. Az autókkal is kb. így vagyunk.
A szomorú az, hogy akinek értenie kéne hozzá -autószerelő, az se ért hozzá, az átlag polgár meg kitől mástól kérne tanácsot mint egy autószerelőtől, elvégre ez a szakmája neem? De. Elvileg. Gyakorlatilag alkatrész-cserélgető az összes. Írhatnám sietve, hogy tisztelet a kivételnek, de nem írom, mert szerintem nincs is olyan, aki nem ebbe a kategóriába esne, meg a legnagyobb orbitális baromságokat pont ezektől az úgynevezett szakemberektől hallottam.
Példa: Munkahelyemen az ex-autószerelő kollégám azt fejtegette vkinek, hogy ezek a CR-dízelek micsoda komoly szerkezetek, nem is igazán figyeltem a locsogására, mígnem megütötte a fülemet, "hogy ezekbe' már ezer bar az olajnyomás" -mármint a motorolajé ? -Szóltam közbe. "Igen azé." -Ezt honnét veszed ? "Hát mert a nagynyomású szivattyúból két cső ment a karterhez, ahol az olajpumpa van" -nem lehet, hogy az esetleg a kenését biztosította? Meg az ezer bar az szétb@szná nemhogy a kartert, de magát a blokkot is ? " NEM, az nem úgy van, ő autószerelő, ne magyarázzam meg, én nem érthetek hozzá. Oké. Ugyanez a gyökér később kifejtette, hogy aki nem ért a kocsikhoz, azt kvázi, kötelező átbaszni, és meg is érdemli.
- Értesz a plazmatévékhez ? - kérdem én.
- Nem.
- Akkor végülis korrekt lenne, ha kicsomagolván az új TV-t, egy 107 cm-es, feketére festett gipszkartonlapot találnál nem ?- Azóta nem vagyunk beszélő viszonyban :)
Az unalomig anekdotázhatnék, autószerelők "aranyköpéseiről", de a téma nem ez, pusztán rá szeretnék világítani, hogy laikusként mennyire könnyű bedőlni az alkatrész-cserélgetők (=autószerelő), öntömjénező, rátarti kinyilatkoztatásainak. Amúgy ez az atitűd mindre jellemző. Mintha a világ legnagyobb dolga volna az autós témakőr mélyebb ismerete. Számtalan olyan téma van, ami érdekesebb is, meg bonyolultabb is mint az autó a genetikától kezdve -mondjuk- a porcelánfestésig. Az más kérdés, hogy engem nem túlzottan érdekel, de a porcelánfestőt, aki az autót csak használni akarja miért kell átbaszni ? Akár szerelőnek, akár neppernek ?
Én az a fajta autóbuzi vagyok, aki nem (csak) a neten néz alaposan utána műszaki részletkérdéseknek, hanem egyetemi-főiskolai könyvekből is tanulok, amiket évfolyamtársaimtól kérek kölcsön, és emellett marha sok projekt-jellegű autószerelést csináltam (kiégett autó helyreállítása donorral, motorgenerálok, adagolóbeállítás stb.).

Én ennek fényében mondom azt, hogy az alkatrész-cserélgetők nem értenek hozzá. Emlékszem, 8.-után a kettessel bukdácsoló, gyakorlatilag a funkcionális analfabéta osztálytársaimat vagy autószerelőnek vagy kőművesnek vették fel. És ezek akarják megitélni 6-8 éve gyártott autókról, hogy melyik milyen konstrukció ? Na ne már.
Ha azt mondom CAN-busz, azt se tudja milyen halmazállapotú ill. tárgy, személy vagy fogalom-e.
Ha veszek egy házat, nem egy kőműves "szakvéleményére" vagyok kíváncsi, hanem egy épitészére.

Ha vki laikus műszaki kérdésekben -ami egyáltalán nem bűn-, az vagy újautót vegyen, vagy vmi Weltautó -szerű autót, ha meg pár százezre van csak, abból mindenképpen olyat lehet venni csak, amit bizony szerelgetni kell. Ha meg vkinek mindössze ennyi pénze van, az meg igenis tanulja meg az alapokat autodidakta módon, egy fék v. futóműszerelés abszolúte nem kunszt, még a lakótelepi parkolóban is simán bevállalható. "de nincs szerszámom" -tipikus kifogás a lustaság önigazolására. Egy német dugókulcs készlet kb. 15 ezer ft (1/2 és 1/4"-os), 8-10 ezer egy villáskulcskészlet, meg kb. kell még egy kalapács meg két seeger-fogó (csapról ill. lyukból kiszedő), kb 30ezerből megvan egy alap készlet, ez kb. az első fékbetét-gömbfejes szerelésnél visszajön, amit a szerelő kér kb., azt kell beruházni szerszámra.

A másik téveszme, hogy a laikus azzal az elvárással néz autót, hogy a magyar használtautó-kínálat fortyogó, kénköves, bűzölgő szarkupacában ő majd kifogja a tutit. Aha. Ilyen erővel műkincs kereskedésbe is kezdhetne, hátha megtalálja az öreg bácsi padlásán a milliós ingóságot, amit senki más nem. Inkább lottózzon, arra nagyobb az esély.

Még én se támasztok ilyen grandiózus elvárásokat, mindössze azt a szerény célt, hogy REÁLIS állapotért, REÁLIS pénzt fizessek. Ne olcsón, ne drágán, hanem árában.
Például tavaly húsvétkor vettem egy '93-as E34-es 530iV8-t, 700 ezerért, amit nem neveznék az "évszázad fogásának", annyi történt mindössze, hogy 700 ért vettem egy 700 ezret érő BMW-t. Ennyi.
Annyin múlt az egész, hogy nem támasztottam irreális elvárásokat.
Pl. aki egy 10 évnél idősebb - pláne nagymotoros - sérülésmentes BMW-t kíván venni, az nemhogy fordítva ül a lovon, hanem le is esett róla.
Ennek a kocsinak a segge kissé meg volt törve, a hátsó telók szarok voltak, meg a fékek, gumik is, utóbbiak olyan szinten, hogy ahogy megvettem, útban hazafelé egy gumisnál vettem is egyből 4 új gumit. De az alváz ill. a futómű bekötési pontok nagyon jó állapotban voltak, a motorban meg minden hengerben gyári a kompresszió, a nyolcadikban meg van 5% veszteség, és még így télen se fogyaszt semennyi olajat a 0W-40 esből.
Ha ez a kocsi -mondjuk- 500 ezer lett volna, vagy ha a fenti hibák (fék, futómű, gumi) nem lettek volna 700 -ért, akkor lett volna "kifogott aranyhal".
A kilométert meg se néztem, most 286 ezer körül jár, gondolom valamikor tekergették, de amúgy leszarom.

Ha a "mi volt előbb a tyúk vagy a tojás" aspektusból nézzük, akkor a "becsületes neppernek" az oldalán állnék inkább, egyrészt mert mindig a kereslet határozza meg a kínálatot és nem fordítva, elvégre saválló zárbetétet is kapni, pedig egy f@szság. Másrészt, ha a Kedves Vevő 100ezer km alatti autót akar venni, akkor azt fog venni. Arról nem a kereskedő tehet, hogy a "zemberek" nem hajlandóak reálisan felmérni, mennyit mennek egy átlagautóval. Napi 50 km az sok ? Mert szerintem simán átlagos, ez kb. 1500 km-re jön ki havonta, ami 10 évre 180 ezer. Aki dízelt vesz, az simán kalkulálhat havi 2-2500 km-el. Alsóhangon. Az 10 év alatt 300 ezer. Egy új-dízel felára kb. félmillió, kmenként kb. 10 forinttal olcsóbb az üzemanyag, akkor a felár kb. 2 év alatt visszajöhet, 1-2 évet spórol az üzemanyagon, utána meg 4 évesen eladja 120 ezer km-el. Jaa, hogy így már a kutyának se kell ? Mert az átlagpolgár azt hiszi akkor már vége is az autónak ? Mert az alkatrészcserélgetők "szakértelmét" készpénznek veszik.
Szél ellen lehet éppen hugyozni, csak nem érdemes. Ha majd végre felfogják az emberek hogy egy átlagos motor simán elmegy 5-600 ezer km-t, akkor majd leszoknak a tekergetésről.

És ezen az se változtat, hogy vannak köcsög, szarházi kereskedők, sőt szerintem a többség inkább ilyen.

delspam 2012.07.14. 03:10:09

Kíváncsi lennék a kereskedő kínálatára, hol lehet megnézni?

Jinza 2012.09.15. 13:22:40

a mai kor embere annyira alszik,hogy csak és kizárólag hazugságokon kereszül képes felfogni és aztán megtapasztalni az igazságot......sokkolódni akar valójában.

tredi 2012.10.28. 18:16:57

Sziasztok ma volt egy tapasztalatom a témába amit megosztanék veletek. Elszeretném adni az autómat, mert 2 gyerkőccel már nagyobb kellene. Egy nagyon szimpatikus pár megnézte tetszett is nekik de mondták, hogy meg szeretnék nézetni egy autószerelő ismerősükkel. Természetesen nem baj ez én se vennék úgy ha nem értenék hozzá. Megjöttek, kiszállt a szerelő egy böhöm merciből és egyből azzal kezdte, hogy mennyit tekertem vissza az órából mert ebbe nem ennyi van az biztos. Egy altoról van szó 59000 kilométerrel. Nem bírt abból kitérni, hogy ez vissza lett tekerve be se indította be se ült mondta neki nem tetszik. Ha én szerelőként megyek oda akkor nem azt nézem, hogy tetszik-e vagy nem hanem elviszem egy körre alánézek stb. De úgy, hogy be se ül.... Azt még hozzá kell tenni, hogy a vezető ülésnél egy kis helyen elszakadhatott a szivacs mert érezni a vasat alul egy picit (de én észre se vettem eddig), és a mercihez hasonlította, hogy abba nincs pedig több bent a kilométer. Érdekesnek találtam hozzá hasonlítani mert se anyagba se minőségbe egy alkatrészt se lenne szabad hozzá hasonlítani aki ért egy kicsit az autókhoz.
Szóval itt vagyok én aki elmondta az autó minden hibáját és erre valaki a kilométert kevesli. Lehet előre kellene hajtanom :)

xenuka 2012.11.09. 10:50:38

A gk teljes kártörténete miért nem kérhető le az összes biztosítótól mondjuk 3000 Ft-ért, ők úgyis átadják egymásnak?

herk 2012.12.26. 20:17:37

a cikkből:
"Mit képzel magáról (nagyon ki van akadva), magának azzal kellett volna kezdeni, hogy kereskedő vagyok és keresni akarok az autón. (gondolom, ez fájt neki a legjobban - hogy a pék keres a zsömlén, az nem baj)."
a telefonhivóval értek egyet. A pék és az autokereskedő között az a nagy különbség, hogy pék nélkül te csak lisztet vehetsz, de zsömlét nem. A pék csinál valamit. Lisztből zsömlét. Az autókereskedő nem csinál semmit, csak lefölözi a hasznot. Másképp fogalmazva beépül a tényleges eladó és vevő közé, és a kettő közti különbséget elteszi. Semmi szükség rájuk. Ha valaki a piaci ár alatt adja az autót, akkor a szerencsés vevő legyen az, aki kevesebbet fizet. Ehelyett a semmi-haszna-kereskedő gyorsan megveszi, majd 1-2 nap után továbbadja 100 ezerrel többért. Kérdem én: mi szükség rájuk? Semmi. Ők kihasználnak egy piaci rést, semmilyen hozzáadott értéket nem adnak, csúnyán hangzik, de valójában csak egy pióca az eladó - vevő párosban.
Azért van kiakadva a telefonhivó, mert a kereskedő már nem a valós áráért adja az autót, hanem 100 ezerrel többért.
Amikor a tuloldalon egy kereskedő veszi fel, bukott a leendő vevő 100 ezer forintot. Hát ezért van kiakadva a leendő vevő.
Ha valaki nem értené, részeletesebben:
az autó ára önmagában még semmi, az autó állapotával együtt ér valamit. Amit venni akarunk adott pénzért minél jobb állapotú autót. Ha magánszemélytől vesszük, van esély, hogy kifogunk egy jót. Ha kereskedőtől, akkor kizárt. Másképp fogalmazva kereskedő esetében elveszitjük az a lehetőséget, hogy ár alatt vegyünk autót. Ezért lennénk én is dühös, ha nem irja oda az eladó, hogy kereskedő.
Mert nem kerül attól többe az autó, hogy kereskedő az eladó, mert az feketén-fehéren ott van, hanem az autó várható állapota jó eséllyel rosszabb. Ezért dühös az eladó.

Rocko- 2012.12.26. 23:31:07

@herk: "Az autókereskedő nem csinál semmit, csak lefölözi a hasznot."
már amelyik. mert van amelyik keres. olyan kocsit, amit el lehet adni és nem fos húgy. vagy ha megbízod, akkor megkeresi a piacon található legjobb kocsit, amit a pénztárcád megenged.
vagy van kapcsolata, amivel elintézi a papírmunkát.

tudod, nem az a baj hogy nem tudsz ezekről, hanem magabiztosan azt hiszed hogy így van rendjén.

Rocko- 2012.12.26. 23:37:14

@herk: "Mert nem kerül attól többe az autó, hogy kereskedő az eladó, mert az feketén-fehéren ott van, hanem az autó várható állapota jó eséllyel rosszabb."
no igen, ezek a megátalkodottak ott ülnek a murván álló lakóautóban, egész nap várják hogy bejöjjön egy autó, aztán ha bejön, akkor összkarcolják a fényezést, tönkreteszik a motort, összekoszolják az üléseket, szétvágják a gumit, majd kiteszik az eladó táblát, plusz 100 ezerrel. gondolom te is így dolgozol.

herk 2012.12.27. 11:49:53

@rocko
Akkor fejtsd ki léci mit csinál pontosan egy autokereskedö. Mégis milyen papirmunkát csinál meg?
A másik kommentedböl pedig azt érzem, h nem érted amit irtam. Nem az állapotán ront, hanem drágábbam adja a kocsit, mint amiért veszi, igy egy jo vételböl átlagos vételt csinál

Rocko- 2012.12.27. 17:26:52

@herk: "Akkor fejtsd ki léci mit csinál pontosan egy autokereskedö."
teljesen pontosan én se tudom, hiszen nem vagyok az.

"Mégis milyen papirmunkát csinál meg?"
pl. az autó átiratása. biztosítás.

"hanem drágábbam adja a kocsit, mint amiért veszi, igy egy jo vételböl átlagos vételt csinál"
nahát, erről szól a kereskedelem, ezen meglepődsz? valamit veszek, aztán a hasznommal terhelve eladom. ezt csinálja a hentes is, a boltok is, az autókereskedők is és még rengetegen.

"A másik kommentedböl pedig azt érzem, h nem érted amit irtam"
de, értem én, ezt írtad: "az autó várható állapota jó eséllyel rosszabb"
tehát ha ugyanazt az autót egy magánszemély árulja, valamint egy kereskedő, akkor a kereskedőnél rosszabb az állapota. ugyanannak az autónak. ezt írtad. hogy honnan veszed ezt a marhaságot, azt nem tudom, de hát majd kifejted.

herk 2012.12.27. 18:53:34

@Rocko-:
én sem tudom, mit csinál pontosan egy autokereskedő.
Szerintem annyit, hogy megveszi az autot, aztán eladja. Én ugy képzelem, hogy 20-30 éve volt létjogosultsága az autokereskedésnek. Akkor nem volt központositott, szinte ingyenes adatbázis, ahol pikk-pakk el lehetett adni az autodat. Akkor tényleg össze kellett hozni az eladot a vevővel. Akkor volt értelme az autokereskedésnek. Volt Miskolcon egy eladó auto és Pécsen egy leendő vevő, akik nem tudtak egymásról. Ekkor az autokereskedő dolga volt összehozni az eladót a vevővel, akik a kereskedő nélkül nem találkoztak volna. Itt volt értelme a kereskedőnek.
Manapság elég feladni egy hirdetést egy országos portálon, és eljut mindenkihez az info. Már nincs létjogosultsága a kereskedőnek.
Autoátirás, biztositás?
Ezt az eladónak kell megcsinálni. Én nemrég vettem autót, az átirás kb. 30 percig tartott, a biztositás meg mindennel együtt talán 15 percig (netes kötés). Ennyit az embernek rá kell szánnia.

Világos, hogy drágábban kell eladni, mint venni, de hadd világitsam meg a dolgot.
Mit csinál egy pék? Lisztből kenyeret. Tehát az nem igaz, hogy a pék is olcsóbban vesz, mint elad, mert ő kenyeret készit, a pék nélkül csak lisztet lehetne venni.
Mi a helyzet a piaccal? Ott már valóban csak áru vétel-eladás van, ámde a piacos megvesz 200 kiló almát, majd 1-2 kilójával eladja. Te nem vennél meg 200 kiló almát.
Mit csinál a gyerekjátékárus? Ő külföldről behoz 100 db játékot, levámoltatja, majd eladja darabjával. Te nem importálnál 100 játékot Kinából.

És nézzük mit csinál az autókereskedő:
megvesz 1 darab kocsit, majd eladja ugyanazt a kocsit 100 ezer forinttal drágábban. Mutasd meg, hogy mi a hozzáadott érték.
Pék: kenyeret készit
Piacon a zöldésges: 200 kg almát vesz egyszerre, ezért olcsóbban jut hozzá
Játékárus: 100 darab játékot importál, vámoltat, majd egyesével adja tovább.
Autokereskedő: vesz 1 darab kocsit, és aztán eladja drágábban. Mi szükség van rájuk? Mi lenne az autókereskedők nélkül? Megmondom én: lehetséges lenne kifogni egy-két autót jóáron.

Amit irtam, hogy az autó várható értéke rosszabb. Ehhez szükséges egy kis matematikai hozzáállás is.
Van 3 autó, a kocsi fizikai értéke ugyanaz, 500 ezer forint. Ugy értem, hogy az autó állapota alaján ennyi az értéke. Ez nehezen számszerűsithető, de azért el lehet képzelni.
Az elsőt 300 ezer forintért árulják, a másodikat 400 ezer forintért, a harmadikat 500 ezer forintért. Az első kettő piaci ár alatt árulja, a harmadik a piaci áráért.
Amit a kereskedő csinál: megveszi az első kettőt és mindkettőt 500 ezerért árulja. A harmadikat nem veszi meg, mert az árában van. Az elsőn 200 ezret keres, a másodikon 100 ezret.
Te mint vevő, ha kereskedőtől veszel, csak árában vehetsz kocsit.
Ha viszont magánszemélytől veszel, van 33% esélyed arra, hogy 200 ezerrel, 33%-esélyed hogy 100 ezerrel a piaci ár alatt vegyél kocsit. Ez átlagosan 100 ezer forintot jelent az alábbi példánál.
Ha kereskedőtől vásárolsz magánszemély helyett, ettől a 100 ezer forinttól esel el. Ha nem érthető tudom tovább magyarázni. És ez csak egy példa a magyarázat kedvéért, én is tudom, hogy ezek nem fedik 100%-ban a valóságot, csak vázoltam a helyzetet.

Az igazi kérdés az, hogy milyen hozzáadott értéket adnak az autókereskedők, és mi lenne a helyzet nélkülük.

Rocko- 2012.12.27. 20:49:43

@herk: látom nem érted a szellemi munka fogalmát. (nem csodálkozok.)
szóljál ha megismerkedtél vele, és érted is miről szól.

herk 2012.12.28. 00:29:42

"Kezdjük egy nagyon gyakori hibával, a konteósok kedvencével, az "ad hominem"-el! Röviden összefoglalva arról van szó, hogy az érvelő személyét támadjuk valamilyen módon, a mondanivalója helyett. Nem egyszerű anyázásról van itt szó, sőt, a szimpla sértés nem is minősül érvelési hibának. Egyszerűen arról van szó, hogy egy személy mondanivalóját az illető valamilyen negatív tulajdonsága miatt tekintjük érvénytelennek. A következő kijelentés az indoklás helyessége esetén például nem tekinthető érvelési hibának:

Nincs igazad, mert [..indoklás..] és különben is hülye vagy.

Ezzel szemben a következő érvelés már hibás:

Nincs igazad, mert hülye vagy.

Ha valaki már ilyenfajta személyeskedéshez folyamodik, az elég egyértelműen jelzi, hogy saját álláspontját már semmivel nem tudja alátámasztani."
schrodingersdawg.blog.hu/2010/09/14/ad_hominem

Rocko- 2012.12.28. 11:50:16

@herk: nézd, felőlem megsértődhetsz, nem igazán érdekel a kis lelkivilágod.
én egy dolgot mondtam: értsd meg a szellemu munkát. nem tettél róla tanubizonyságot hogy érted mi az, így nincs értelme a társalgásnak ha nem tudunk miről beszélni.
utoljára mondom: akkor szólj ha érted. ha nem érted, akkro maradj csöndben.

herk 2012.12.28. 23:49:44

@Rocko-: ne személyeskedj, azzal csak a vitát ölöd meg.

Ha szerinted az autókereskedő hozzáadott értéket ad amikor vesz egy autót, majd másnap eladja, érvelj mellette, fejtsd ki a véleményedet, támaszd alá álláspontodat.

De ha csak trollkodni akarsz, inkább keress másik blogot.

rugoman 2012.12.31. 16:25:37

kissé eltávolodtatok a témától, urak! ha már a hozzáadott értéknél tartunk: tárolás, takarítás, esetleg kipofozás, idő, na ,meg pénzt is tett bele, de a hozzáértését sem adták ingyen, meg kellett tanulni a szakmát...azonkívül tartja a hátát (ha a korábbi tulaj simlizett, és a kereskedő vételkor benézte, akkor is!), vissza lehet menni hozzá, ha gondod van a portékával, ellenben a privát eladó simán elküld a f@..ba.

külföldről veszegetek autókat, 1-1 darabokat, nem vagyok szerelő ennek megfelelően értek hozzá. ha sérült: megcsinálom tisztességgel, olaj, szűrők mindig csere, csak szervizkönyves, összes kulccsal rendelkező gépet keresek. sérülésről fotók rendelkezésre állnak, nem atomcsapás utáni, gombócra törött szemétdombokról beszélek. nem vagyok olajsejk, sem politikus így 2000 körüli eszközök jöhetnek számításba, ez 200 e. km körüli futást jelent. kint van vevő ezekre, alku csak óvatosban. itthon? a faszkalap azt hiszi, mert ő a vevő, nála a pénz, kaphat 14 éves járgányt 75 ezer kilométerrel is...értem? pénze van(valamennyi), rá a gravitáció sem hat, nemhogy az idő..ez kell, pajtás? legyen meg a te akaratod!
saját történetem: 2012 tavasz, bajor 316 kompakt, 225 ezer km, alig ment el 730 ért. makulátlan, gyári fény, összes kulcs, végig vezetett szervizkönyv, 8 kerék. a tulaj boldog, ilyet keresett, de ő volt az egyetlen komoly érdeklődő. meg volt tucatnyi faszkalap, okostojás versenyszerelő, béemwésguru, látatlanban alkudozó kutyaállat..
ma már 300-400 ezerért kapsz hasonlót, csakhogy kint nem lett olcsóbb a gép..valahol máshol kell a profitot megtermelni.
visszatekeri, évjárathúzza, bekeni sárral, hazudik és ámít, mert ennyiért csak így lehet.
a topa (kretén, agyalágyult) magyar vásárló meg örül: lám, milyen ügyesen, olcsón vásárolt..! közben becsapja saját magát, teljesíthetetlen elképzelései, álmai miatt virágzik a szar passzírozás, zugnepperek hordják a szemetet, holtából újraélesztett ipari hulladékok járják az utakat. a vevő aztán sír-rí, hogy elba..dott a jó eszköz, egy nagyobb családi ház árát költi rá, eladáskor meg az eredetvizsgást újra kell éleszteni, mert halálra röhögi magát..
szóval uraim: amíg veréb van, lószar is mindig leszen..és erről nem a lószar tehet!

Rocko- 2012.12.31. 18:12:44

@rugoman: na, örülök hogy van aki érti.

herk 2013.01.02. 13:20:37

@rugoman: nem a külföldről behozott járgányokról beszélek, ott tényleg van hozzáadott érték. Hogy micsoda? Hát hogy az átlag magyar ember nem hozna be külföldről autót.
De nézzük az idehaza megvett és eladott autókhoz hozzáadott értéket:
- tárolás - ez mióta hozzáadott érték?
- takarítás - erről beszélek. Kicsit kiporszivózza a belsejét + szilikon és 100 ezerrel többért adja.
- esetleg kipofozás, idő, na, meg pénzt is tett bele - itt van hozzáadott érték.
- hozzáértését sem adták ingyen - mellébeszélsz, ez nem hozzáadott érték
- meg kellett tanulni a szakmát - ez sem hozzáadott érték
- azonkívül tartja a hátát - talán, de ez sem biztos, sőt általában nem.

Ha arról beszélsz, hogy vesz egy egyébként roncsautót és helyreállitja, majd eladja, na az a hozzáadott érték.
Ha beállitja a motort, motorikusan helyreteszi, futóművet megcsinálja, akkor megint van hozzáadott érték.

De ha csak megvesz egy autót és drágábbért eladja, akkor arra semmi szükség nincsen, mert ott nincs hozzáadott érték.
És szerintem az esetek nagy százalékában megvesz egy autót, kicsit kitakaritja, kicseréli a váltón a boritást (értsd: filléres darabot, az autó értékén mit sem változtat), majd eladja 100 ezerrel többért. Na erre semmi szükség nincsen.

herk 2013.01.03. 11:19:12

@rugoman: "szóval uraim: amíg veréb van, lószar is mindig leszen..és erről nem a lószar tehet!" Demagóg és érvelési hiba van benne.
Egyébként meg azért mert valaki nem ért az autóhoz, még nem jogsitja fel a másikat, hogy átverje.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.01.09. 15:13:10

Továbbra sem értem, miért sokan vásárlás után viszik állapotfelmérésre az autót.

rantottsajtpanirban · http://komplexauto.hu 2013.10.24. 09:39:27

Ezen a cikken nagyon sokat kacagtam. Van egy kereskedő barátom, akinek megmutattam az írást, bólogatott minden jelenetre. Látszik, hogy nincs új a nap alatt, ugyanúgy szívnak az emberek mindenütt a szakmában.

rantottsajtpanirban · http://komplexauto.hu 2013.10.24. 09:41:41

Lui_! Azért a vásárlás után viszik el az emberek, mert sokan szajkózzák az ember fülébe, hogy be kell vizsgáltatni. A jó magyar ember pedig nem szeret pénzt kidobni, hiszen minek vizsgáltasson egy olyan használt autót, amelyet nem biztos, hogy meg fog vásárolni. Tiszta pénz pazarlás nem? Teljesen logikus :D

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.02. 11:47:15

Hehe, nemrég én voltam az orákulum sógor, aki megszakértett minden autót. Végül találtunk is egy 2005-ös H astrát gyári fénnyel valós 78e km-rel magánszemélytől.Az autó is makulátlan volt, de a lényeg, hogy a ház, ahol a faszi lakott, konkrétan úgy nézett ki, mint egy gyógyszertár. Meg, ahogy a téli gumikat tárolta, na az nem volt semmi. Akkor ott azonnal tudtuk, hogy az autót tőle megvesszük.

kasu 2013.12.25. 12:45:22

Régebben már olvasgattam a cikket és innen a blogból is, most ismét. Eszméletlen jó! Annyira igaz, vevők, okosok véleménye, hozzáállása... nem is sorolom. Hasonló más "nepper" foglalkozás is, pl az ingatlanosé, iszonyat vevők, vélemények, "hozzáértés" és ahogy írtad, a pék keres a kiflin, az nem fáj, de autóban/lakásban/házban az üzlet az "rohadék nepper". Pedig rengeteg munka+ költség van benne, csak ezt nem értik.
Nehéz foglalkozások, sok "le van szarva" tablettával.
Persze nem vitatom, hogy vannak szemét eladók, ügynökök is, átverős, lehúzós módszerekkel. De ezt is ki lehet szűrni. Akinél a pénz, az van nyeregben, neki kell óvatosnak és okosnak lennie. (Tényleg és nem csak okoskodónak...) Ez olyan, mint hogy nem engedek be tolvajt mondjuk "elmütől jöttem" szöveggel. Vagy vadidegen embereket, akik a szomszéd bácsinak átvizsgálták a pénzét, nem hamis-e és érdekes módon mire elmentek nem volt meg a pénz...
Kérünk újabb történeteket! Üdv.

aticar 2014.01.06. 23:04:11

A cikk jó és reális, de legyen itt egy másik oldali szösszenet:

Jeep grand diesel 2.5crd

bemegyek a kereskedésbe, fél óra mire jön valaki,megnézem, beülök, szó-szó, mondom kerüljünk egyet, válasz de csak ha megveszem...áááááááááááááááá
mondom szórakozol? kinyitod a konzervet a boltba mielőtt megveszed?
ok. elindulunk,megy kérdezek, mikor hogy kitől, stb, hamukázik az autóról...fogalma sincs,mondom,használta valaki akitől tudok kérdezni az előéletéről?
ó igen mi használjuk már majd egy éve,ó nagyszerű...akkor miért nem tudsz válaszolni a kérdéseimre...őőőő mert az asszony használja...ok.
akkor terepen nem is járt? az alja teljesen szét gyilkova, nem csak horgászni járunk vele...értem
utolsó kérdés, hogy működik a 4 kerék hajtás?...miért fontos ez?(mert ez egy terepjáró te gyökér)... tökéletesen jön a válasz...honnan tudod ha nem terepeztek vele...A válasz"ilyeneket eszek reggelire"...és még hozzá teszi: mert te honnan tudnád...(onnan hogy 15 éve versenyszerűen off-roadozok te majom...)persze ezt mind magamba tartottam)kiszálltam és kiröhögtem.akkor jó étvágyat a reggelihez...

Mariusz 2014.01.08. 13:30:39

4 éves korában 90 000 km-rel vettem az astrámat. Nálam van 6 éve, 140 000-nél járunk. Vételkor az állapota kisebb használati hibáktól eltekintve újszerű volt, előre mondta a tulaj hol volt törve, szakszerűen lett javítva - minden ellenőrzés beigazolta a szavait.
Napi használatban van de relatíve nem megyek vele sokat. Állapota kívül belül kb ugyanolyan mint vételkor. Bogaras vagyok, az aszfaltot többet nézem széles e hazánk útjain - meg külföldön is, mint a táblákat/ tükröt/ stb, külső belső ápolás szezononként, tavasszal kimosom a küszöb legkisebb zugát is, hidegen nem járatom, egyszóval karban van tartva.
160 000 km előtt fogom eladni, és előre tudom kinek nem adom oda: akinek az első kérdése h mennyi a vége. Akinek odaadom: az a józan magánszemély aki akár át is nézeti szervizben, és korrekt áron egy korrektül karban tartott autót akar. Nem haszonszerzésből, hanem józan paraszti döntésből. Ehhez persze türelem kell, meg kivárás.
A magyar átlagvevőnek nincs sok pénze és a cikkben említett álomhajhászás csak a komfortérzet miatt van - még ha nem is igazán valós. De ezt az autót is el kell majd adni, és utána abból kell másikat venni, úgyhogy legalább a számláló hordozzon némi értéket. Ha más nem is.

combi27 2014.09.07. 09:18:17

Keveset futott kilómèteres autót magyar magànszemèlytől előbb lehet venni mint külföldi behozottból...az èn 31 èves Mazdàmba 7 èv alatt tettem 55 ezret úgy hogy az LPG-t beletetettem...biztos senki nem hiszi el hogy azèrt mert nem volt pènzem màsik autóra, de igy azt a kevès km- t olcsóbban teszem meg ami megyek..pusz az is hihetetlen hogy minden ami kopik, elromlik azonnal cserèlem..persze nem kilomèter függő a kopó alkatrèszek, ès folyadèkok cserèje nàlam, mert ugye vagy km, vagy idő van megadva..èvente cserèlem az olajat, szíjakat vezèrlèst 6 èv utàn, mert egyèbkènt egyik se èri el a szüksèges km- t cserèhez...stb...

Yolsos 2014.09.07. 09:43:09

100 magánszemélyből 10 tekerget meg gusztustalankodik. 100 kereskedőből 99!!!! De amúgy a cikk az fasza :D

Yolsos 2014.09.07. 09:45:43

@combi27: Tipli nyelvtan tanárhoz! háháháhá

Lacek33 2014.09.07. 12:05:17

Májusban megláttam egy gyönyörű 2009/11. havi Honda Civic 1.3 Hybrid-et a használautó-n. Gyors telefon és két beszélgetés után elutaltam 50ezret foglalónak. Ekkor még nem is láttam élőben az autót, csak fotón és beszéltem kétszer a nagyon szimpatikus és korrekt eladóval. (aki kereskedő és bármikor vásárolnék újra tőle)

2 hét után találkoztunk először, megbeszélt időpontban (ő még hamarabb is érkezett) egy Honda márkaszervíz előtt. Átnézték a kicsikét tetőtől-talpig, 0 hiba. Jobb első elem fényezve, de nem törés miatt, csak meghúzták(ezt a casco megkötéskor is megerősítették).

Egy kis extra meglepetésként a Honda szervízben közölték, hogy még közel 4 év garancia van az autóra, (Hollandiából hozták be) és ha bármi lenne addig a baromi drága akkuval akkor garanciában ki is cserélik. Különben kb. 1 milliós költség, így ennek a hírnek is nagyon örültünk.

Ekkor még nem hoztuk el az autót, de aláírtuk a papírokat és megbeszéltünk 7-10 nappal későbbre egy találkozót. A megbeszélt napon házhoz hozta a kereskedő srác az autót. Ekkor már magyarországon forgalomba helyezve, rendszám, vizsga, átírás, minden megvolt.

Ebből csak az átírási költségeket kellett fedeznünk, minden mást (még a szervíz is) ők álltak.

Természetesen az autó továbbra is hibátlan és élvezzük minden percét amikor használhatjuk. Megjegyzem, hogy a jogosítványom 3 hónapos és ez az első autónk.

Szerencsére vannak még becsületes kereskedők és ugyanúgy vannak még becsületes és normális vásárlók is.

Bocsi, hogy egy kicsit hosszúra sikerült. :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.09.08. 16:01:10

a jelenlegi autómat (benzines 1,6-os Ford Focus) 113e km-rel vettem, alig volt több három évesnél. egy banki vezető használta, le tudtam ellenőriztetni a szervizeit. nálam hetedik éve van, én kicsit kevesebbet megyek vele (évi 20-21ezer), most 257e van benne. 10ezrenként végeztettem rajta olajcserét, a legutóbbi vezérléscsere +70ezernél volt. a szervizkönyvet már nem vezettetem, egyrészt mert elkezdtem különböző szerelőkhöz vinni, másrészt még legalább két évet szeretném használni, és 300e körüli kilométerrel már senkinek sem kell majd.
mindegy, kiszolgálta az idejét, csalni nem fogok, legfeljebb odaadom bontósnak.

sokkal nagyobb baj szerintem, hogy az autótartás ma Magyarországon luxus, és hogy nem nagyon van olyan terepe, ahol ne csesznék át az embert. egy évtizeden keresztül volt a szerelőm egy faszinger, aki (illetve szerintem az emberei) egy gyertya-nem-cserének buktak meg. és akkor még mi lehet tíz év szervizeiben, amiről a magam fajta láma nem is tud...

Laci1982 2015.03.10. 23:26:56

én nem tudom, hogy hogyan lehet autókereskedésből megélni. Harmadik autómat adtam el nemrég, de soha annyi barommal nem találkozik az ember, mint autóeladáskor.....Nagyon jó cikk, minden szava igaz.....Kifelejtetted az unatkozó "tesztpilóta" típust.......de igen, a budapesti féle nagy igazság.....volt olyan nyomorék (nem egy...) hogy azt mondja telefonban, hogy vigyem én az autót neki, kifizeti a költséget..............(250 km)....nem tudnám csinálni, undorító az autóeladás

Laci1982 2015.03.10. 23:40:36

most látom, hogy a második részben benne vannak a legidegesítőbb fajták is... a pénznélküli, unatkozó "tesztpilóták"..... :D furcsálltam is volna, ha ez a típus kimarad :) Nekem is volt hozzájuk szerencsém a 218 lovas mercivel.....csak kurvára koppantak, mert én vezettem a próbakörön............(mellesleg aki megvette, beindította és próbakörre sem vittük...már perkált, mert az autó egyben volt...) a komoly érdeklődő megnézi, esetleg átnézeti egy márkaszervizben és perkál hülyeségek nélkül. Csak sajnos hülyéből annyi van, hogy hihetetlen

VacakBlogHu 2016.01.13. 20:42:37

Az a tapasztalatom, hogy a kereskedők eredendően hülyék, gátlástalanok és pont! Elképzelhető, hogy van kivétel, de az inkább kerekítési hiba, mint valóság. Nagyon szívesen tönkreteszik a piacot és egymást. Egy elkezdte tekergetni az órákat, erre az összes többi azt teszi, így kialakult az embereknél a 10 éves, 90 000 km-es autóra az igény. Távolról sem vagyok benne biztos, hogy a vevők jelentkeztek ezzel az évi 1 500 méteres futásteljesítmény igénnyel, nem pedig a Grál lovag kereskedők kezdték ezt nyomni. Mint ahogy nem az én hülye vevői igényem volt, hogy a tavaly szeptemberben vásárolt 2012. januári forgalomba állítású 185 000 km-et futott Meganém hátsó tengelyire 2008-as gyártású téli gumikat kérjek. Az sem, hogy attól akitől bevette az autót és velem is kifizettesse pl. az eredetvizsgálatot, majd akkor vakarózzon, mikor én is kértem a számlát róla. Vagy az sem, hogy számoljon fel 10 000 Ft ügyintézési díjat, ennyi pénzért én is sorba álltam volna, max. elolvastam volna egy fél könyvet. Szóval a hülye kereskedő tevékenyen részt vett a hülye vevő megteremtésében, ez az én véleményem.

Fazakas László 2016.01.17. 11:48:40

Azt mondjuk nem tudom, miért lenne baj az, hogy alig-kilométer van benne. Nekem - csak a példának okáért - most 11 éves a verdám és 115 ezer van benne! Nem tekergetett, eredetileg annyi.
És 1 évesen vettem - 34 ezerrel. Pedig csupán az autószalon bemutató-autója volt ... állítólag.
Szó ami szó, nem túl sokat használom ...
Ennyi. ...

bartospeeter 2016.01.17. 19:52:19

Jó az írás.
Én anno (lassan 9 éve) egy Toyota hiace 2,4 td 4 wd-t vettem, és azért, mert a képeken amin hirdették látszottak a sérülések. Az órája 208.000-et mutatott, s bár nem értek az autókhoz,(bár egy terepváltós kuplung csere,-aminek levételéhez 3 ember kell a szervízbe a váltó levételéhez, pedig le se kell venni- vagy egy 100 ezrenként szükséges alsó göbfej csere, alávzvédelem.... nem dönt le a lábamról) de mentem már kétszázezret úgy kocsival, hogy nem volt lekopva, kiszakadva általam semmi, nem voltak buherált kábelok. Ezen a toyeszon azt láttam, hogy ezen viszont van mindenből, úgyhogy azt mondtam magamba, 150 ezret biztos vissza tekertek. Én beletettem lassan 400-at, de minden legalább olyan mint vételkor.

Én amikor megveszek egy használt autót, azt nézem mit kell majd cserélni rajta. Összeadom,(sacc/kb) és hozzáadom az árához. Több mint egy éve vettünk egy 2002-es Peugeot expertet 850-ért. (diesel klímás, 2002-es 5 személyes) Pedálmál kuplunk henger, gumik, kipu, motor tartó bak, aksi, hűtőben lenmagliszt, tehát hűtő. Ez így kb. 250. Azt mondtam lesz még 250 pluszba és van egy jó kocsim 1,3 ból.

Egy évig használtam, most tartunk ott hogy itt van a kosárba a kormánygumiharang, féktárcsa, fékpofák (szól t a gumis, hogy cserélni kéne...cserélem), kipu, légkondi külső hűtő, mert tavaly kilyukadt, és a nagy hűtő. Cseréltem a termosztát (használtra) házat, fuel heatert, kosárba a jobb első lengőkar. Ha mindent összeadok, kb. 650-nél tartunk anyag árba. Miért írom? Mert az emberek többsége buta mint a tök, ahogy a cikk is írja. "Én" megvettem 850-ért a kocsit, üzemelt. Néztem mit kell cserélni, megvettem, cseréltem, közben jártam. Megvehettük volna KP, de mondom nem bszok ki magunkkal, mert akkor csak amortizációt lehet elszámolni, így adózott pénzből veszed a céges autót, tehát fele hitel, amit teljes egészében elszámolhatok a másik feléből elkezdtük cserélni a cuccokat. Gondolkodni és számolni kell, és a használt kocsira költeni is kell. Mindíg olyan szervízbe vettünk használt autót ahol a hibákat kezdték ismertetni. 12 éve vettünk egy daewoo matizt. Úgy hirdették, hogy karambolos volt, banki visszavett autó, 5 hónapos 900 kilóméterrel. 1.2 ért vettük, amikor az újnak az ára 2 milla volt.Tökéletes tragacska. Olyan igazi templomba járó fajta, kevés extrával, kevés hellyel. Sokan úgy veszik a kocsit, hogy már azon jár az eszük, hogy tudja majd jó áron anno tovább adni. ÉN soha nem alkudozom, és a pofátlan alkudozást büntetem. 20 éve árultuk 50 ért a "kispolskinkat". Hívott egy nyomulós vevő , ő eljön holnap de csak 30-at ad érte, és ne okoskodjak ennek ennyi az ára a piacon, Kivettük a motor másnapra ( később 35-ért elvitték) és flexel földaraboltuk. A faszikám majd idegbajt kapott amikor meglátta. Nem csak az autóval ilyen a többség...hanem mindenben...sajnos. bartospéter bthbs.com

bartospeeter 2016.01.17. 19:56:50

@bartospeeter:
peugeot expertnél a vétel; fele hitel, fele KP, így a vételkor maradt a zsebben 425.000 pénz mert a hitel fedezte a másik felét. Tehát ebből a "maradt pénzből lehetett elkezdeni a cseréket finanszírozni.

bartospeeter 2016.01.17. 20:06:37

@VacakBlogHu: Amikor a lejjebb leírt peugeot expertet megvettük 318.000 Km volt benne. Azt mondta az eladó, hogy ez egy kicsit sok.
Mondom neki, ja. Olyan 500 biztos van benne, de én leszarom az órát, mert azt úgyse mutatja, mennyit ment az autó.
A kereskedők azért olyanok amilyenek, mert az őszinteséget nem szeretjük. Ahogy az eredeti írásban is szerepel, mindenki fillérekért akar tökéleteset venni. A fő gond velünk van. Olyan autót akarunk venni ami parasztvakításra jó.
A fiam pár hónapja elment jó messzire egy flottacserés Peugeot 206-ost venni (400 ezeréért). Benézett a kocsiba, fölnyittatta a motorházat, aztán mondta, hogy írják meg a papírokat. És kipróbálni? ...Majd utána,.... mondta. A vásárlók többsége kicsinyes. És az eladó magánszemélyek is kicsinyesek. Kiveszi az elsősegély csomagot, az emelőt, az izzó készletet, a téli gumit a barom feláért adná...nem sorolom. A kereskedők sem rosszabbak mint mi vagyunk.

Brix 2017.03.04. 17:09:58

A vàsàrló nem hülye, egyszerűen csak szeretné a legtöbbet kapni a pénzéért! Mi a fő probléma? Az , hogy ebben a csóró orszàgban nincs elég minőségi hasznàltautó, sőt egész évjàratok hiànyoznak a piacról......Magyar viszonyok között, egy àtlagember nem megy többet , mint évi 10-15 ezer km-ert, ez németben olyan 20-25 ezer évente. Ami ennél többet fut, az àltalàban széttaposott, céges, kombi, dízel autó...Amiből hiàny van: 8-12 éves, japàn, német kompakt ,szervízkönyves, benzines autó...Sajnos , a nepperek visszaélnek a helyzettel és a németben 2500-2800 euróért megvett autókat 1,5 millióért hirdetik...A vevőnek mire Magyarorszàgra kerül az autó, adóval , haszonkulccsal együtt duplàja lesz az àr...Igy nem lehet értéket venni, csak az àllam gazdagodik, meg a nepper...A fő probéma az àllam és a nepperek, akik miatt nincs reàlis àron autó....Még mindig megéri magànszemélytől venni, csak okoson, mert az is nepper, sok esetben...A tippem : Ausztria. Ott sok a valós magànhirdető, vidéken echte osztràkok vannak,nem migrànsok, akik szervizelik az autót. Nem olcsóbb mint itthon , de jobb...Nàlunk, a nepprek , az àllam és a szegénység szülte kényszer tönkre tette az autópiacot! Ui: Németorszàg sem jó, hiàba olcsó, mivel ott is tele van arab-török nepperekkel. Az àllamnak időszerű lenne megrendszabàlyozni a hasznàltautó piacot, mert nagyon nincs rendben ! Az emberek reàlis àrú autókat akarnak, ahogy a nyugat-európai emberek!

Átlag János · http://atlagjanos.blog.hu 2017.03.05. 08:11:00

1. A magyar újautó-maffia a brutálisan túlárazott autóival, alkatrész és szervizköltségével a használtautó-maffia karjaiba kergeti a vevőket.

2. A magyar vevő szeret shoppingolni. Akár hitelre is lecseréli az 5 éves autóját, "mert az már egy roncs".

3. A magyar nepper szeret átvágni.

Nekem 17 éves az autóm, keveset futott (230e), első tulajdonos vagyok, mindent tudok róla. Inkább ráköltök még akár 1-2 milliót is, mint hogy azt valami bizonytalan előtörténetű vacakra költsem.

Bejelöltem a "mindenki hülye, csak én nem" pontot. :)

Tahó Sandokan 2017.03.06. 12:23:45

Vettem autót, volt rá 750 ezrem. Úgy lőttem be, hogy veszek cirka 500-ért egy régi autót, és 250-et szánok arra, hogy kipofozzam. Ebbe a kategóriába 15 éves autó fér bele, vagy 10, de akkor szar lesz. Vettem hát egy Mitsubishit. 270 ezer kilométerrel. Vittem egy szerelőt magammal, hogy saccolja meg, hogy jó-e, illetve mit kellene rajta csinálni. A motor teljesen jó volt. Hátulja egyszer törött. Kuplungot cseréltettem, meg felfüggesztést. Azt kell mondjam, az egyik legjobb vételem volt. Olajat egyáltalán nem eszik. A kocsi most van nálam 2 éve, motor 310 ezret futott, és sehol sincs korom, se fehér, se kékes füst. Úgy látom az előző tulaj is úgy állt hozzá, mint én. Adni kell olajat neki rendszeresen. 30-40 ezrenként pedig nagyszervízre vinni, megnézni mi az ami csereérett. Erről a kocsiról elhiszem, hogy simán elmegy 400 ezret csak kopóalkatrészek és az olaj cseréjével.

Felboconsult Kft 2017.03.08. 20:31:18

Szenzációs cikk ! Gratulálok, élmény volt olvasni ! Jól tükrözi a magyar viszonyokat...

_wood_ 2017.03.10. 15:49:31

"azért lopom meg a vevőt, akiből élek, de utálom mint a szart, mert ő ezt igényli. a lelkiismeretemen úgy könnyítek, hogy hosszú cikkben írom le, hogy mennyire lenézem, szarba tartom."

a normális vevő, akire vársz, már külföldön vásárol, mert itt ilyenek az eladók.
kereslet-kínáat, tudod. megtaláltátok egymást.

fgoo 2017.08.13. 09:16:47

Alapvetően sok benne az igazság, de legalább annyi barosságot is állít, mint a sok hülye vevő, akikből él. Pl. a mérnök fasza, az informatikus hülye...először is az informatikus is mérnök, bármilyen hihetetlen. Másodszor pont az informatikus tudja, hogy a neten talált információ nagyrésze szart se ér, és pont ő tudja hogy lehet ellenőrizni a forrás valódiságát. Ez csak egy példa volt, de van még benne csúsztatás, tévedés és más ember lenézése bőven. Ettől függetlenül sokmindenben egyetértek, az emberek zöme hülye, de erről ők nem tudnak, nem gondolkodnak, csak mennek az őket lenéző, éppen ezért őket orruknál fogva vezető politikusok, vagy éppen az őket ugyanúgy szarba se vevő blogíró autónepperek után és bégetnek, mint a birkák.

Blackjack160 2019.02.13. 09:35:34

Nepperbűnözőtől autót soha soha soha. Csak magánszemélytől.

Newmi 2019.04.20. 17:03:53

Ez egy nagyképű nepper (mindenki hülye) által írt cikk, ami a saját álmodozásáról szól "csak dolgozni ne kelljen". Én 26 éve dolgozom az értékesítésben, kereskedelemben ha úgy tetszik. Ez szerintem a legnehezebb munka, emberekkel dolgozni eltérő érdekekkel. Ehhez türelem és tolerancia kell felső fokon. Aki erre a pályára megy, az ne siránkozzon. Aki ezt nem bírja, menjen esztergályosnak vagy péknek. A vasak nem fognak vitatkozni, alkudozni, a zsömle sem. A vevő mindig alkudozni fog, mert ezt diktálja az érdeke. Ezért miért lenne hülye, te nem szeretnél mindent olcsóbban? Persze, nem mindenki tud jól alkudozni, meg van aki eltávolodik a realitás talajáról, de ez a vevők sajátossága, ezt el kell fogadni. Természetesen mindenki, aki az értékesítésben dolgozik, olyan vevőkre vágyik, akik nem alkudoznak, csak bólogatnak, mert ez fárasztó. Pont ez a munka! Világos, erőfeszítés nélkül szeretne mindenki pénzt keresni, de ez csak keveseknek sikerül. A pénzért mindig meg kell dolgozni, nem adják csak úgy, ingyen. A vevő jogosan várja el a kereskedőtől, hogy ö is megdolgozzon a pénzéért. A cikk írója nem érti a kereskedői szakma lényegét, ezért aztán lehülyézi a vevőket, meg a Pestieket. Amivel aztán majd azt éri el, csak kevesen fognak nála vásárolni, mert ellenszenves lesz a személye.

Fiona Schultz 2019.06.17. 13:14:29

A harmadik autómat hajtom jelenleg. Az első egy használt négyütemű Wartburg volt, magánszemélytől vettem. A második szalonból, újonnan került hozzám. Tényleg garázsban tartottam, mindent megkapott, ahogy kell. Tizenöt évesen megérett a cserére, és gondoltam rá, hogy meghirdetem. Majd elképzeltem, mi lenne akkor. Hónapokig tárgyalgatni az érdeklődőkkel, mutogatni, közben ketyeg az adó és a biztosítás. Ki akarják próbálni, és mi van, ha közben megsérül. Nincs nekem ehhez idegem. Úgyhogy szépen beszámíttattam a szalonban, amikor újat vettem. Átadtam hozzá a precízen elrakosgatott szerviz számlákat és minden egyebet.
Mellesleg kedvem volna írni egy cikket az autókereskedőkről, akik között szintén sok az ostoba, lusta stb.

hajnal.ferenc 2019.06.17. 23:23:37

Tisztelt Becsületesnepper!

Elolvastam az összes írását a témában, a legtöbb esetben tökéletesen megértem a felháborodását, igen, a vevők, emberek jelentős része hülye. De nem mind, és sajnos a kategorikus kijelentés pedig nagyon nem helyes. Azonban ami nyitogatja azt a bizonyos bicskát, az az, hogy a magyar ember igényli az óratekerést. Itt tegyük már fel gyorsan a kérdést, hogy mi volt előbb? A tyúk vagy a tojás?
Menjünk csak vissza az ősrobbanásig, amikor megnyíltak a határok, mindent lehetett, az emberek naivak voltak, a leírt betű szentírás volt, a kételkedés reflexe még nem fejlődött ki. Más emberek pedig mindenre elszántak. Elkezdték botcsinálta kereskedők hordani be az autókat. Bizonyára volt aki már eleve azzal próbált pici extra bevételre szert tenni, hogy saját szándékból tekerte az órát. Aztán voltak olyanok, akik becsületes emberek voltak, de mivel hátrányba kerültek a tekerős kereskedőkkel (a továbbiakban: bűnözők) szemben, ők is (a továbbiakban: bűnözők) beálltak a sorba. Az emberek pedig rövid úton kaptak egy vegytiszta tekert órás használt autó piacot. Nem igényelték, csak belekényszerítették őket. Ebben szocializálódtak, ennek következében szépen eltorzultak az érzékeik. Az okosabbak elkezdték visszakonvertálni a km-t. 90 ezer van ráírva? Hát az akkor minimum 150. 150 van ráírva? Hát az akkor 250. Ha valaki megpróbálta a tényleg százötvenet futott autót 150-nel eladni, na arra gyorsan kiszámolta mindenki, hogy 250. Tehát inkább a 90, mert az 150. Ezek a reflexek működnek mai is, bizony önök tették ilyenné a vevőket, és mivel ön is említi, hogy tekert már órát, így igencsak nincs semmi erkölcsi alapja a vevőt hibáztatni. Persze, tudom, boldogulni kell, nem én fogom megjavítani a világot, egy életem van, stb. Ez mind elfogadható, csak akkor ne moralizáljunk, ne minősítsünk, ne hülyézzünk. És hát persze egyre könnyebb "becsületesnek" is lenni, amikor a törvényi szabályozás már szerencsére egyre kevesebb helyet ad a csalásra. Az emberek sokan amúgy tényleg megbízhatatlanok, idióták, a leírt történetek tipikusak. Azonban nyilván ön is inkább ezekre emlékszik, a 80% normálisra kevésbé.

Tisztelettel:
Ferenc

kasu 2019.06.18. 11:49:25

Tisztességes figyelemmel végigolvastam, most egyben, a "Kopasz" teljes sorozatát. Nekem az jött át -a remek stílus mellett:-) - hogy igen, ennyire balfék a vásárló, ennyire nem értik és veszik figyelembe a belátható saját érdeküket, egyúttal a dolog lényegét nem érti. Itt van, le van írva, lehet érteni és érdemes megfontolni egy csomó dolgot. Tévedésben vannak egyesek, valójában a használtautó vásárlók nagy része új autót akar venni, sokkal olcsóbban, hibátlan esztétikával, sérülésmentesen, ugymond tökéletes műszaki tartalommal. Ami természetesen ritkán jön össze, mert használatban van és "fogy" az autó. Az új is igényel karbantartást és javításokat, meg cseréket -idővel nincs más út. A használt, ha használati értékben rendben van, jó, és nem került 30-40%-kal többe, mint az bóti új. Fel kell fogni, ez egy használati tárgy. Lakásból sem csak a novi új, elsó lakós lakás ami elfogadható, nem? Amúgy a vevők nagy része el se hiszi, hogy a gyári új autó is végezheti tréleren, gariban, hiába került 10 misibe, képes egy opel turbóhibára, beesett kuplungra. Van rá valós tapasztalatom! Nesze neki bizalom! Akinek gariban turbókat kellett cserélni és beesett kuplunggal (már másodszor!) tréleren vitte el a márkaszerviz, szerintetek mekkora bizalma maradt a márkával szemben? Emellett az írásból kiderül, mi a véleménye a vevőnek, -és ez egyben a nepper szakma felületes és igaztalan értekelése is- a nepper nem lehet más, csibész, törvénytelen, átver, eleve gyanus, minden másra alkalmatlan, nyerészkedő genya, aki abból él hogy gyanutlan embereknek szart ad el drágán. Nyilván van ilyen, de hát nem is eszünk ott, ahol látjuk, messziről süt az ócskaság, a kosz, a piszok, az ember is ganaj. Olyanokat kell keresni, ahol hamar összejön a bizalom alaphangon. A teendőket pedig a "becsületes" becsülettel elmondta...Aztán meg, a vevők egy része faszságért, hülyeségért, genyaságért, rosszindulatért nem megy a szomszédba.

hajnal.ferenc 2019.06.18. 12:57:24

@kasu: Ez mind igaz, de a vevők bizalmatlansága sem ok nélkül alakult ki. Lássuk be, hogy a nepperek többsége nem tisztességes. Van aki csak annyira, amennyire még belefér, egy kis fény, egy kis csillogás, kisebb hibák elfedése, ez még talán elmegy.De sok olyan van, aki bármire képes. Én magam szeretem a nem átlagos autókat, mindig valami nem tömegcuccot kerestem. Természetesen tudtam mindig, hogy ehhez idő és türelem kell, rá is szántam. De hogy 90%-ban megpróbáltak megvezetni, az az ért már sok. Persze igaz ez a magántulajra is, de hát neki nem ez a szakmája, az átlagember gazembersége. Csak néhány rövid példa. Autó a hirdetésből jónak tűnik, képekből is talán, persze ügyesen fényképezve, hogy a kopós helyekről ne legyen túl közeli. Hívom a kereskedőt, kérdezem, hogy mit lehet tudni az autóról. Szinte felháborodva, hogy hát minden le van írva. Mondom OK, de úgy tényleg mondjon már el mindent, tényleg ilyet akarok, nincs is a szomszédban (2x70 km), ha tényleg olyan, akkor meg is fogom venni, de feleslegesen nem szeretnék utazni, és láttam is már pár ilyet, észre fogom venni, ha rossz. A kocsi parádés (szó szerint ezt mondta) semmi hibája, ez olyan. OK, elmentem. Már elsétálva mellette azon gondolkoztam, hogy elkérjem-e kulcsot, de ha már itt vagyok. Épületben kigyúrt arcok tespednek, kocsi megnéz, nem biztos, hogy haza értem volna vele motorgenerál nélkül. Km úgy kétszerese, stb. Mondom, hogy hol van ez a parádéstól? Hát úgysem találok jobbat. Találtam. Fél év múlva, sok hasonló történet után. Odamentem, megnéztem, aludtam rá egyet, másnap kifizettem alku nélkül. Jó is.

inko 2019.06.18. 17:04:34

Azért van, amikor igaz az ami tökéletes átverésnek látszik. Leírom a történetét.
1,5-e kerestem már magamnak egy kisbuszt. Alapvetően T4 multivan-t kerestem. Egy idő után kiszélesítettem a keresést, mert csak vödör csavarokat találtam, vagy csillagászati összegért lett volna az enyém.
Egyszer belebotlottam egy hirdetésbe, ahol egy pest megyei faluban árultak egy Hyundai H1-et 7 évesen 63.000 km-el nem dohányzó női tulajdonostól, aki csak az óvodába vitte vele a gyerekeit.
Na mondom magamnak, ez elég átlátszó csali. Kár elhagynom Budapestet miatta. Mivel akkor tájt már nem nagyon volt számomra ismeretlen hirdetés, ezért csak rá szántam magamat.
Egy nagyon szimpatikus nő fogadott, egy gyönyörű kék kisbusszal. Kívül itt-ott használati karcok látszódtak. Kinyitottam az ajtót, és mit láttam. Külön beszabott szőnyeg borította a gyárit. A beszabott szőnyegen külön gumi lapok voltak, védendő a beszabottat. Minden ülésen huzat. Utólag berakott tolató radar. Sehol jelentős kopás nyom. Ne má. Ekkor gyanakodni kezdtem. Benéztem szőnyeg alá, ülés huzat alá. Minden makulátlan. A gumik a jelölések szerint még a gyáriak. Külön téli gumi felnin. Kis külön készített kocsi, ha ki akarom venni a hátsó ülést. Basszus. Lehet, hogy ez tényleg... Kértem, hogy látogassuk meg az általam jól ismert szervizet.
Meg is érkezik a megbeszélt időre a kisbusz. Látom, hogy ideges a nő. Mint kiderült, kiégett az egyik fényszóró izzó. Azonnal cseréltette a szervizemben. Alapos átvizsgálás. Próba út szervizes által. Vélemény: A megismert állapot szerint reális a futás teljesítmény. Javítandó, cserélendő dolgok: semmi. Az autó sérülésmentes, gyári fényezésű.
Megvettem. Azóta bele ment több mint 40.000 km. Féktárcsa, fékbetét csere. Egy stabilizátor pálca. Egy kézi fék bowden, és egy fényszóró izzó a hiba lista. A gumikat az öregedés miatt cseréltem, és nem a kopás miatt.
Szóval, ha az ember elég türelmes, és elszánt, akkor ilyen is van.

Tamás Kristóf Bárány 2019.06.19. 11:24:23

Kedves Becsületesnepper és becsületért küzdők!
Leszögezem, életemben eddig csak 4 autót vettem, mindet kereskedőtől és mindegyikkel átvertek.. Mondjuk,h. az első 3 esetben hülye és tapasztalatlan és naív is voltam, de legutóbb 43 éves fejjel, évek óta az autós oldalakat bújva, a szaksajtó intelmei mentén a joautok.hu “biztos” hátterével mentem neki a dolognak. És mit ad Isten, most is átb@sztak, szaladhattam fűhöz-fához, pont semmit sem ér az összes intelmetek, a véleményetek, a mezei dolgozó mindig, minden körülmények közt a rossz végén áll majd a lécnek! Joautok.hu-n kinézett, vezetett szervízkönyves,megkímélt stb. NEM TEKERT ÓRÁS Toyota Yaris. Szakszervízbe átnézetni esélytelen, a fővárosban és vonzáskörzetében 1hónapnál korábbi időpontot lehetetlen kapni, addig biztos tartja majd nekem a nepper a vasat... Megalkudunk, enged 10e magyar pénzt, mert olyan jó a verda.. Olvasom a sz@rződést, aszongya ha aláírom lemondok a jogról,h. utólag reklamáljak..Kérdem, ez mi? Aszongya semmi, a kopókra vonatkozik. Közben 2 telefon és két egymástól független személyes érdeklődő is befut ugyanerre a kocsira. Próbakör megvolt, firkálunk-pénzezünk. Viszem haza, első utam a Toyota Mayerhez vezet, átveszik az autót, 3 hét múlva keresnek majd. Hívnak böcsülettel, Bárány úr baj van, hiába a friss müszaki és az 500(!!)km-el ezelőtti pecsét az Emil Frey-től, a verda igen beteg és ami a fő szépség: életveszélyes a komplett fékrendszere és a gumik is, nem kaphatott volna műszakit és pecsétet sem így. Szívesen adnak szakvéleményt, akarok-e feljelenteni, pereskedni? Nem bassza meg, egy autó kell amivel a 3gyereket mozgathatom a falun belül és beszaladhatok a városba munkába... A hibalista 1/2oldalas az A4es lapon. Mondom fasza, vegyük sorra, tegyük rendbe step by step, előbb az égetőeket utána “majd” a nem olyan komolyakat. Közben kapálódzom meg írok fotókkal a joautok.hu panaszrészlegének, válaszolnak egyszer, küldök szerződésmásolatot stb.. Aztán ködbe vész a dolog. Írok megint, jaj-jaj bocsánat, sok a munka, rajta vannak a dolgon... Ennek lassan 8 hónapja...
Az autóra ráköltöttem a vételár 60%át, most megy. Úgyhogy kedves hozzáértők, az a büdös nagy igazság,h. akinek nincs ismerőse ezen a piacon, azt menthetetlenül átrázzátok ti is és a magánszemélyek is, NINCS tisztességes ad-vét ezen a piacon. Talán Te, Becsületesnepper lehetsz az egyetlen az országban, de te nem foglalkozol családi (rendes 7 személyes!!!) egyterűekkel, nekem meg nincs 10Milkám újat venni...
Szóval a joautok.hu is egy nagy-nagy átverés, szerencse,h. ott is lehet lopni a napot pénzért... Trágya az egész kérdéskör, tisztesség nulla mindenhol.

Legyen szép napja mindenkinek

kasu 2019.06.19. 14:06:30

@hajnal.ferenc: A Kopasz leírja mire figyelj és leírja mennyire hülye tud lenni a vásárló. Ha messziről bűzlik, hogy egy átverés showban vagy benne, akkor kifarolsz. Vigyázni kell magadra. Nem veszek akárkitől autót (sem). De az a baj, hogy az emberek szeretnek elhinni dolgokat, mert jól hangzik és azt hiszik minden megkapható gombokért. Szóval sem írom, hogy nem csalók egyes autókereskedők, a Kopasz cikke viszont arról szólt, hogy a józan ész szerinti gondolkodást és figyelmet IS elmulasztják a vevők. Ha iylen a kereskedő ott kell hagyni. Nálad a pénzed, te tudod kinek adod. A vevők amúgy, ráadásul nem feltétlen tiszták a csibészségben... üzletben nem lehet "igen" után suttyomban visszakozni, tehát meggondolatlanok és balfaszok. Ezzel szemben pedig a realitást meg nem hiszik el. Érdemes volna pedig, felmérni, mielőtt valaki vesz valamit v rászánja magát v igen mond valamire. Nem kereskedem autókkal, nem valaki oldalán mondom ezeket, hanem értékeltem a helyzetelemzést és sok dolgot látok, hogy sajnos igaz, amit a Kopasz leírt.

kasu 2019.06.19. 14:14:52

@Tamás Kristóf Bárány: Bocsi, használtautó vásárlás nem létezik komoly szervizes átvizsgálás nélkül! Ha nem járulnak hozzá, másikat kocsit kell keresni! Gondolom árban megfelelt és a többi meg szívás :-) Sajnállak, de így lesz drága a "jó vétel". Amúgy ha vki vesz vmit, statisztikai adat, hogy kb. a 30 %-át a vételárnak az első évben rákölti. Ezt érteni kell, az eladó nem csináltat meg drága mutatványokat eladás előtt és úgyis mindenféle szervizt és felülviszgálatot MUSZÁJ megcsinálni a megvett autón. De mennyivel jobb lett volna előre tudni mi minden szar és aki nem vállalja, hogy az áruját megnézzék, attól nem szabad semmit venni.

2019.06.19. 21:01:48

Nem kellene a vevőket ledegradálni.A vevő sokféle lehet.
Ez a nepper is egy a sok közül. Emlékszek még arra, amikor a 90-es években a nepperek hordták be a lopott nyugati autókat és b@szták át vele a népet. Átütött motorszám, átütött alvázszám stb. Ezt sem a vevőknek köszönhetjük.
A neppereknek köszönhetjük az eredetiségvizsgát. Ami nem sokat ér, max lehet fizetni érte. Mostanában is hallottam olyat, hogy egy alvázszám nem egyezett gyári program szerint az autó típusával.
Totákáros romokat hordtak be az országba, majd a kettő autóból egyet építenek. Ez felérne egy gyilkossági kísérlettel.
A non plus ultra az, hogy ez is bevallotta, hogy órát tekert és ezek után még becsületesneppernek nevezi magát.
A röhej az, hogy Zách meg a tekerés ellen küzd. B+
Alkudozásról meg az a véleményem, hogy ha a neppernek meg kell valami, akkor az a kérdése, mennyit engedsz a feléből?

Az egész használtautó kereskedés olyan hitványul mély szinten kezdődött a 90-es években, hogy abból a mocsárból a mai napig nem tud kikecmeregni.

hajnal.ferenc 2019.06.19. 23:26:32

@kasu: Nos, nem is azt írtam, hogy nem igaz. Sok vevőt szintén nem kell félteni. De a kereskedőket meg nem kell olyan színben feltüntetni, hogy a vevő a hülye. Mert tényleg sok igazságot leír, de végül ez az egésznek a kicsengése. Én még egyszer sem vettem rossz autót, másnak is segítettem sokszor, ott sem volt semmi gond. Csak úgy elképzelem, hogy ha nem értenék hozzá valamennyire, nem szeretném az autókat, és ennek hiányában nem lennék tájékozott, akkor bizony nagy bajban lennék.

hajnal.ferenc 2019.06.19. 23:29:46

@Pár dollárral többért: Bizony, ez nekem is feltűnt. De biztosan régen tekert, de már nem. Jellemfejlődés. :)

kasu 2019.06.20. 08:21:00

@hajnal.ferenc: Ok. Egyetértek én veled, a nepper az nepper, keresni akar, és sok kétes személyiség dolgozik a szakmában. De tudjad, a vevő meg nem feltétlenül ártatlan, édi, hanem még sokan (nyilván nem mindeki!) seggfejek is! De még többen nem elég elővigyázatosak. Nem a nepperrel szemben, hanem az életben...
Amit lényegnek hiszek ebből a Kopasz-féle sorozatból, hogy igenis jó tanácsokat ad, ír le, életszerű, valós és tanulságos.

Ezt írod:"hogy ha nem értenék hozzá valamennyire, nem szeretném az autókat, és ennek hiányában nem lennék tájékozott, akkor bizony nagy bajban lennék." Tökéletes meglátás, ezt kéne tudni a többi vevőnek is, hogy ne verje át senki őket és hogy hogyan kellene, lenne érdemes autót (is) venni, tehát átvizsgálással, ismert eladótól esetleg és leszámolva az illuzióval, hogy a használt autó szalonautó, csak sokkal olcsóbban...

hajnal.ferenc 2019.06.20. 12:57:50

@kasu: Én sem írtam, hogy egyébként a Kopasz-féle tanácsok nem jók. Teljesen igaza van. A vevők meg valóban sokan semmivel nem jobbak neppernél. Ezt is írtam. Én csak azt mondom továbbra is, hogy megkérdőjelezhető az erkölcsi alapja, hogy így általánosítva lehülyézze a magyar vevőket.

kasu 2019.06.21. 08:49:18

Felesleges érzékenységet érzek... az esetek megmutatják, amiket leírt, hogy milyenek vagyunk mint vevők. A címben hatásos a "hülye" szó, de inkább a figyelemfelhívó tanácsokat érdemes szemlélni, mint lelkünkre venni... :-)
Nem hiszem, hogy általános verdiktet jelent, nem lehetett ez a szándék, hiszen akkor nem írta volna le, hogy ember vigyázz és gondolkodj, mikor autót keresel és veszel.

hajnal.ferenc 2019.06.21. 09:19:03

@kasu: "A két lábbal a földön állók aránya a vevők között ezrelékekben mérhető. Ezért, mint vásárlóerő, kalkulálni velük nem lehet."

Hát, ez a cikk mottója... :)
Persze, lehet, hogy én túl érzékeny vagyok, ha egy nepper, aki beismerten tekert már órát, néhány ezreléktől eltekintve hülyének minősíti a vevői társadalmat és megállapítja, hogy bizony igényük van a tekert órára.
De még egyszer leírom, hogy ha ezeket a minősítéseket virtuálisan töröljük az írásokból, akkor igenis jó tanácsokat ad arra vonatkozóan, hogy miként kell mérlegelni egy használt autó vásárlásakor. Az elmesélt történetek pedig valóban tükrözik sok átlagember önsorsrontó, tisztességtelen mivoltát.
Ugyanakkor kíváncsi vagyok - bár azt hiszem meg is adja a választ valamelyik írásában -, hogy ő ugyan mennyire lenne érzékeny, ha egy vevő így összefoglalná egy cikkben a tapasztalatait a nepperekkel kapcsolatban, azzal indítva és zárva, hogy az összes nepper hülye, gazember, csaló. Pedig bizonyára akad közöttük is tisztességes.

2019.06.22. 12:49:57

@hajnal.ferenc:

Ez olyan nepper szöveg, hogy igényük van a vevőknek tekert órára.
Szerintem nincs igínyük erre.
Ha csak belegondolunk, aki nem teheti meg az új autó vásárlását, azok közül mindenki szeretne 60-80 maximum 100 ezer futott kilométerrel használtautót venni. Egy vásárló lehet hülye ahogy ez a nepper nyilatkozik, de szerintem a vásárók többsége inkább laikus, mint hülye. Azt nehezen tudom elhinni, hogy bármilyen vásárlónak igénye lenne a tekert órára. Itt inkább arról van szó, hogy a váaárlók többségének tényleg max 60-100 ezer kilométer az ami fölött nem akar használtautót venni. Itt van az eb elhantolva, mert az ilyen autóknak nyugaton is nagyobb az értéke és ha behozza ide a nepper, akkor majdnem az egy magyarországi új autó árát verdesi a kevesebbet futott nyugati autó forgalomba helyezéssel együtt. Azaz a neppernek nem lenne akkora profitja, mert azt nem tudná eladni. Ehelyett a jó magyar szokás szerinti okosságok kézikönyve szerint a nepperek megvettek 200-250 ezer km-t futott autókat majd vissaztekerték 80 ezer km-re és azokat adták el magas profittal. Majd a mundér becsületét védve azt terjesztik, hogy a vevőnek van szüksége a tekerésre. A tekerésre nem a vevőnek van szüksége, hanem éppen a neppernek, hogy nagyobb haszonkulccsal értékesítse azt a fostalicskát amit nyugatról behozott. Lehet itt tanakodni, hogy mi volt előbb a tyúk vagy a tojás, csak a vevőknek volt egy igénye, amihez a nepperek űgy igazodtak, hogy órát tekertek, nem pedig a valós alacsony km-es autókat hozták be.

2019.06.22. 13:05:24

Valamelyik részben volt egy mondat, hogy aki újként vesz egy autót és sokáig megtartja az többet bukik. Ha azt nézzük, hogy egy új autót valaki megtart 10 + évig akkor valóban töredékére esik az értéke.
De!
Ha valaki meg 3 évente cserélgeti a használtautóját az meg mindig fizetheti a hivatalos dolgokat. Az idő pénz.
Plusz egyikre rákölt majd eladja, majd vesz egy másikat amire szintén rákölt, majd jön a harmadik meg a sokadik. Azt senki nem számolja ki, hogy 10+ év alatt 4-5 használtautóra mennyit fizettél átírásra, alkatrészre javításra stb. Hiába próbálja a pénzét értékénél tartani kb ugyanott van, mint aki új autót vesz és tartja meg 10+ évig.
Mert ha az úgy lenne, ahogy le van írva, hogy egy magánember használtautó vételből annak használásával majd eladásával és újra vételből egyre feljbb jutna, akkor a használt lepukkant 30 éves trabanttól 15 év alatt eljutna egy zsír új Pagani Huayra-ig.

2019.06.22. 14:30:36

A regisztrációs adót meg a vevő fogja fizetni, ha a nepper nyugatról hozza a kocsit, mert a nepper az csóró nem bírja kifizetni. 10 + évnél és 4-5 autónál az már tetemes költség.
Szerintem jobban megéri új autót venni és sokáig megtartani, mint pár évente használtat használtra cserélni.
Új autóval az első 6-8 évben nem lesz akkora szívás, mint egy x éves használt kocsival.
Nyilván nem tud mindenki új autót venni, de azzal nem értek egyet, hogy a használt autóval majd egy átlag vevő megváltja a világot és termeli vele a pénzt.

kasu 2019.06.25. 10:24:24

@hajnal.ferenc:Talán egy dolgot érdemes ismételnem, miszerint:
olvasd, kedves vevő, vevőjelölt és ne szaladj bele a hibáidba,ítéld reálisan és vizsgáltasd át, aztán meg vedd tudomásul, használtautóról van szó, nem kirakati új autóról, féláron.
Szerintem ez a Kopasz mondanivalója!
Hogy hülyék lennének egyesek, az meg full helytálló.
Szerintem kimerítettük a témát.:-)

hajnal.ferenc 2019.06.28. 20:51:46

@kasu: Még mindig egyet értünk abban, hogy mit kell leszűrni a cikkből, hogy a tanácsok jók.
Abban viszont nem, és ezt most egy kicsit el is csúsztatod, hogy a magyar vásárlókat úgy en bloc, kollektíve, általánosan lehülyézzük. A hülyék lennének egyesek helytálló, még annál is többen. De nem mind, és nem hülyézzük le a komplett potenciális vevőkört. És már csak azt kérdezem, hogy mennél-e abba az étterembe újra, ahol a főpincér vagy tulajdonos a komplett vendégsereget lehülyézi, csak mert aznap már a harmadik tényleg hülye és pofátlan vendéggel van dolga? A kérdés adott, abban viszont nem vagyok biztos, hogy a Becsületensepper ezzel a cikksorozattal növelte a vevői körét...

2019.06.28. 21:17:34

"A kérdés adott, abban viszont nem vagyok biztos, hogy a Becsületensepper ezzel a cikksorozattal növelte a vevői körét..."

Ha úgy adódna, hogy használtautót kellene vennem, akkor ezt az álbecsületeseneppert messziről elkerülném az is biztos.
:)
Olvastam a mai posztot, ebből a gőgösségből ez is elég. Aki meg üzletel vele, az meg is járja. Tipikus átlag murvás kereskedő, lókupoec.
totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2019/06/28/janos_a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_nem_hulye/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

hajnal.ferenc 2019.06.28. 21:50:24

@Pár dollárral többért: Olvastam a belinkelt cikket, pont ezért néztem ide vissza, hogy itt merre fejlődött a történet. Pont a gőgösség és a személyeskedés tűnt fel nekem is. A levélíró stílusa sokkal szimpatikusabb, és hát a szakállas közhely, a stílus maga az ember. Ettől még egyáltalán nem biztos, hogy a levélírónak van igaza, de valahogy a cikksorozat olvasása utáni érzés, hogy a neppernek azért igaza van a legtöbb állításában, mostanra átfordult erős kételkedésbe.

KTM 2021.08.11. 17:21:00

@wannabebiker: Szia! A mérnök informatikus első sorban informatikus és a legritkább esetben gépész mérnök, úgyhogy maradsz enter huszár :)
süti beállítások módosítása