Ezzel akartak befosatni?

  2011. október 09. - Stump András Címkék: ford fiesta wrc m sport

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Barátságos hotel, nemde?

Süvít a szél a hűvös hotelszoba ablakán. Kinézek - vízszintesen esik az eső. Nem kopog, csak perceg az üvegen, annyira apró szemű. Messzebbre fókuszálok: előtűnik pár birka a ködben, a lovakon esőkabát. Mit keresek én itt Albionban, a skót határtól húsz mérföldre, egy negyvenkét milliméteres gyeppel körbeterített erődítményben?

A szerkesztőségi naptárba nemes egyszerűséggel annyi volt beírva: fosatós. Hát, én már most nem érzem igazán jól magam, pedig ami miatt ezt a munkanevet kapta az esemény, az csak holnap következik, amikor a békésen legelő birkákat egy rekedten üvöltő, géppuskaszerűen ropogó, szuszogó konzervdobozzal fogjuk ijesztgetni, és állítólag én leszek a szenvedő alany a navigátorülésben, miközben a rali vb egyik leggyorsabb finn versenyzője rugdossa a pedálokat. Meglátjuk.

DSC 0133

Egyelőre egy mohával benőtt telefonfülke mellé évszázados szikladarabokból felhúzott épületbe vezetett be a furcsa kiejtésű angol fiú. A klubszobában imént elfogyasztott, talán fűrészporból és a mindenütt jelen levő birkák húsából préselt szendvics mellett a helyi nyugdíjasegylet társalgását sikerült akaratlanul kihallgatnom: arról diskuráltak a nyolcvanpluszos papperek, hogy az új Focusban háromhengeres az alapmotor. Valami itt nem stimmel.

Egyre fokozódó szorongásomon nem enyhít, hogy a szobáig már nem ér el a wifi, laptopom pedig az utolsó vékony narancssárga csíkot fogyasztotta el az imént és három könyörgő pittyenéssel lekapcsolt. Adaptert persze nem hoztam. Teljes a csend, csak az ablak résében sziszegő szél zörgeti meg néha a vécé szellőzőrácsát. Végső elkeseredésemben szétszedem a hajszárító három villás dugaszát, és egy apró szikra kíséretében rátámasztom a kontaktokra a tápegység európai szabványos dugóját, legalább a leghűségesebb útitársam billentyűzetébe tudjak kapaszkodni. Közben gyanakodva figyel a porcelánmacska a polcról.

Mégsem bírom ki a szobában, inkább járok egyet a zimankóban, mielőtt elvisznek az elmegyógyintézetbe. Cockermouth városka túloldalán, ahová a tömör ködben nyilván nem látni el, áll egy tizenkettedik századi torony, amely mellé a huszonegyedik századi ralisport egyik szentélyét húzták fel. Az M-Sport főhadiszállását, ahol az idei bajnokság nagyjából felét kitevő Ford Fiesta WRC-ket építik. Ez az épületcsoport nemrég még pszichiátriai klinikaként működött. Mondom, nem teljesen normálisak ezek.

Még mindig inkább elmegyógyintézetnek néz ki, mint egy ralicsapat bázisának

Megkönnyebbülök, amikor már az intézmény falain belül a csapatfőnök, Malcolm Wilson köszönt minket. Mellette Jari-Matti Latvala, a holnapi sofőr, meg egy sereg lófejű nő, akik kitüntető kedvességgel szolgálják fel az apró falatokat. Beigazolódni látszik az elméletem, hogy a britek azért űzik olyan megszállottan az autóversenyzést, mert a garázsba legalább nem követi őket a hárpia.

Akárhogy könyörgök, fotózni nem hagynak minket, csak a muzeális autók környékén, mint például annál a Focusnál, amelyre McRae neve van felmatricázva. Ezzel a géppel nyerte meg a Safari-ralit 1999-ben, amikor még a Malcolm háza melletti garázsban építették a WRC-ket.

A Safari rali győztese

Malcolm, a vén kujon

Mr. Wilson láthatóan megfázással küzd, percenként félrevonul krákogni, de megpróbálja elfedni morózus hangulatát néhány közbevetett poénnal, miközben alkalmazottja sorolja az adatokat az M-Sport furcsa bázisáról: kábé kétszáznegyvenen dolgoznak a komplexumban, tíz WRC-t tudnak maximum egyszerre futtatni a bajnokságban, természetesen ugyanolyan felkészítést kapnak az ügyfélautók is, mint a gyári színekben versenyzők... inkább Malcolmhoz fordulok: Mit gondol a rali vb új, "költségcsökkentő" intézkedéseiről ?

Először azt hiszem, a protokoll miatt mondja, hogy jó irányba viszik a sportot, de ahogy belelendül, látom, komolyan gondolja. Azzal például, hogy már nincs rajtprogram és a pilótának kell kuplungolnia induláskor, sokkal több múlik a sofőrön, mint eddig. Többet is kell matatnia, mert nincs robotizált váltó, és aktív differenciálművek sem segítik a munkában. A nagy technológiai felfegyverkezés után megint a gyökerek felé fordult a rali.

Malcolm kicsit göthös volt, mögötte Jari-Matti szorongatja a teásbögrét

Nem beszélve arról, hogy az új szabályok több gyártónak is felkeltették az érdeklődését, így most a Mini után jön a VW is, és ez mindenképpen jót tesz a sportnak - mondja Malcolm őszintének tűnő fejjel. Közben vezetőnk éppen arról mesél, hogy a régi Focusban egy 24 ezer fontos karbonkuplung volt a váltó oldalára szerelve, míg az új Fiestán egy közönséges kéttárcsás szerkezet van a motor és a váltó között, amely mindössze ezer fontba kerül. Csak éppen minden verseny után mehet a kukába, így egy évad alatt kuplungra nagyságrendileg ugyanannyit kell költeni.

Malcolm ezalatt lelkesen magyarázza, nincs jobb bizonyíték arra, hogy az új szabályok milyen remekül sikerültek, mint a legutóbbi francia futam szoros időeredményei. Akkor jó a sport, ha nagyjából ugyanazt tudják az autók, és úgy tűnik, ezt sikerült most elérni. És ha már a francia versenyhétvégéről beszélünk, nem bírja palástolni rajongását, mennyire jó volt az élő közvetítés. A több gyártós verseny mellett ebben látja a szakág fellendülésének kulcsát, ami szemmel láthatóan jobban érdekli, mint az, hogy mennyi zsé jut neki a bizniszből.

Amikor szóba kerül, hogy még nincs aláírva a szerződése a következő évekre a Forddal, csak legyint, hogy egyrészt már jó úton járnak a tárgyalások, másrészt a cége forgalmának nagyobbik részét úgyis az ügyfélautók adják. De azt nem tudná elképzelni, hogy márkát váltson, hiszen egész életében a Fordhoz kötődött. Kék vér folyik az ereiben, mutatja, és ezzel nem arra gondol, mint mások.

A képre kattintva megtekintheti a remek sajtógalériát

Különben is, még két verseny hátra van a bajnokságból, és a következő lesz az idei év legizgalmasabb futama. Loeb francia betlijének köszönhetően ugyanis Mikko Hirvonen behozta a lemaradását és ugyanannyi pontja van, mint Sébastiennak. Malcolm mintha el is felejtett volna köhögni – annyira izgalomba jön, hogy rekedten folytatja tovább. Akármi is történik, az utolsó versenyig nem lesz végeredmény, mondja, és nem győzök csodálkozni, hogy ez az öreg róka, aki több mint harminc éve nyomja az ipart, még ennyire lelkesedik a sportért.

A raliról szól az egész életem! - válaszol, amikor ezt szóvá teszem vacsora közben, majd visszakérdez, honnan is jöttem. Először azt hiszem, azon gondolkodik, hol is lehet Magyarország, mikor kiböki: Mr. Turán! Mekkora mázlista! Majd az asztaltársaságnak felvázolja, hogyan perecelt Frici a Mecsekben és hogy mennyivel rosszabb vége is lehetett volna az esésnek. Nem térek magamhoz, hogy az M-Sport vezére képben van a magyar bajnoksággal, de megsúgja: ekkora eséseket át szoktak küldeni neki.

Fog még versenyezni? – kérdezem a második pohár bor után oldódó csapatfőnököt. A Historic Safari ralit szeretné még megnyerni, mondja, de egyszerűen nincs ideje rá. Mert ha már odamegy, akkor nyerni szeretne, és arra azért neki is rá kell készülnie. Elkezdett építeni egy Mk1-es Escortot, mert a Safarira stílusosan azzal kell menni, de már két éve ott áll az üres kasztni a garázsában. Talán két-három év múlva majd tud időt szakítani erre is.

Ezzel nyerte meg Malcolm Wilson három éve a historic RAC ralit

És a Mk2-es Escort a múzeumban? - Az így marad, többet nem indulok vele. Arra építettem, hogy megnyerjem vele az RAC-ralit, és ez sikerült is. Abban az állapotban szeretném megtartani, ahogy lejöttem vele az utolsó gyorsaságiról. De azért még akad nálam egy-két Mk2-es, mosolyog. Igazából hegyekben állnak nálam a Mk1-esek mellett. Szerintem egyre többet fognak érni. Mindig mondom Mikkonak és Jarinak, ha látnak egy szép régi Escortot Finnországban, vegyék meg nekem. De már a srácokat is megfertőztem, inkább megtartják őket. Mikkonak elég szép gyűjteménye van már. Nekem meg arra sincs időm, hogy a GT-mmel menjek. Nincs benne háromszáz kilométer. Mindig, amikor beindítanám, le van merülve az akku, úgyhogy inkább visszaülök az S-Maxba. Öregszem - röhög saját magán, és már asztalt is kell bontanunk, irány vissza a hideg hotelszobába.

Hogy eltereljem a figyelmemet a süvítő ablakról, fejben végigpörgetem a képeket, mi mindent mutattak és rejtegettek ma az egyórás gyárlátogatáson. Láttuk a csarnokot, ahol felbakolva sorakoztak az üres és félig kész Fiesták, ügyfeleknek és saját pilótáknak. Belestünk a központi raktárba, ahol polcokon álltak kupacokban a négyezer fontos kerékagyak. Megnéztük a váltófelújító műhelyt, ahol az Xtrac váltókat javítgatják, a turbószobát, ahol az FIA-tól kapott csigákat még egyszer darabokra szedik és kiegyensúlyozzák. A két motorfékpadot és mellette egy kiállított 1,6-os turbómotort, ami le is volt plombálva. WTCC-s plombával. He? Egyszerű tévedés vagy talán jövőre beszáll a Ford a túraautó vb-be is?

Ahogy végigsétáltunk az elmegyógyintézeten, igazából nem éreztem az arcomban a profizmus hideg leheletét. Persze, minden pedáns rendben volt, elképzeltem, ahogy négy-öt ellenőrzésen megy át minden alkatrész, hiszen a megbízhatóság a kulcsa a ralisportnak, de egy emberléptékű, olajszagú műhelyt láttam, ami rendkívül jól szervezett volt. Ahol kicsit túlságosan is titkolóztak, amiért most szóban kell magyarázkodnom a gyenge képanyag helyett.

 

A fosatás

Felváltva ráng a lábam és a gyomrom, miközben a jégeső elől a szervizsátor alá húzódva igazítanak el minket az autóztatás előtt. Nem csak az izgalom miatt, hanem mert érzem, ahogy a hideg a talpam felől kúszik felfelé, a kapucnim felől pedig lefelé. Malcolm persze elsüti a kedvenc mondását, miszerint reméli, megfogadtuk a tanácsát és keveset reggeliztünk. Mert ugye szeretik a raliautót legalább belülről tisztán tartani.

Nem volt végig ilyen szép idő

Második vagyok a sorban, nincs időm megijedni, de nincs is mitől. Nagyjából tudom, mire számíthatok: egy kőprofi sofőr a világ egyik legjobb jelenlegi raliautójában fog végigvinni a csapat házi tesztpályáján. Vagyis kenni fogja rendesen, hogy vigyorogjak, de nem fog kockázatot vállalni. És mivel vizes murván megyünk, nem lesznek őrületes gyorsulások sem hossz-, sem keresztirányban, de még rázkódásra se nagyon számítok, ismerem a mindent kivasaló murvás futóműveket.

Fejemre nyomják a sisakot, feszesre rántják az öveket, és már indul is a hullámvasút. Mielőtt rendesen odalépne, Jari megkérdezi rádión, rendben vagyok-e – annyit mondok, nyomja, ahogy csak akarja. Bevillannak Pista tanácsai, figyeljem a lábmunkát: végig ballal nyomja a féket, miután indulásnál lelépett a kuplungról. A kormányt viszonylag nyugodtan tekergeti, valahol Markko Märtin jógamozdulatai és Carlos Sainz rángatós stílusa között; a legkomolyabb erőhatás a féktávok kezdetén ér, amikor az addigi kellemes folyamot megtöri egy durva lassulás. Ha becsukott szemmel mentem volna, azt is hihettem volna, hogy egy kicsit zötyögősebb villamoson ülök. De a kép mást mondott.

 

Nem tudom összehasonlítani, bevállalósabban ment-e velem Latvala, mint másokkal, de a tempóban nem csalódtam. A tetőre szerelt kamera csak egy próbafutamot rögzített, azzal kellett összevágnunk a belső kamerás felvételeket, mert az én menetemről nem készült képanyag. Abban biztos vagyok, hogy nálam többet ment keresztbe, valószínűleg a szórakoztatás végett, de a levágások is merészebbek voltak.

Ha most megkérdeznek, milyen érzés volt Jari-Matti mellett ülni, azt mondom, vidám. Amin leginkább meglepődtem, az az esetlegesség volt. Minden második kanyarban korrigálni kellett: itt megdobta valami a kanyar belső ívén, ott megvezette a nyomvályú - ennél sokkal kiszámítottabb utazásra számítottam. Nem gondolom, hogy versenytempót mentünk, ott ez nyilván sokkal többször fordul elő. De el tudom képzelni, hogy az unásig ismert szakaszon merészebben tolta neki, mint egy vb-futamon, ahol a legjobb itinerrel is csak korlátozott információt kap az útról a rádión keresztül.

Elég játékosan mozog a rövid kis Fiesta

Ami a technikát illeti, a futómű előtt borulok le térdre. A háromszáz lóerős turbómotor erejére fel voltam készülve, a hajtásrendszer képességeit egy kétperces szakaszon utasként nemigen lehet felmérni. De ahogy tökön-mákon átgázolt a kis Fiesta, és a bódé lágyan ringott, miközben a kerék az egyik pofont kapta a másik után, egyszerűen lenyűgöző volt. Tudnak valamit a Reigernél, ahonnan a lengéscsillapítók jönnek, és az M-Sportnál is nagyon érzik a murvás setupot, ez régóta látszik a Fordok mozgásán. Mégis letettem a hajam, amikor egy-egy levágós kanyarban csak pár centi korrigálást igényelt egy olyan nem tervezett göröngy, ami egy utcai autóban olyasmi hírrel végződött volna, hogy S. András budapesti lakos csütörtök délután egy dunavarsányi mellékúton elvesztette uralmát a gépjárműve felett, majd a jármű háromszori átfordulása után egy fának csapódott...

Próbálom feldolgozni az eseményeket, miközben kivitetem magam a pálya széli mocsárba tocsogni, hogy legyen legalább néhány külső kép is a Fiestáról. Jó messziről hallani a durrogó 1,6-ost, sokkal magasabb fordulaton működik, mint a tavalyi kétliteresek. Két kör után, amikor megtaláltam a legjobb kanyart, hallom, hogy az egyre közelgő üvöltés egyszer csak váratlanul elhallgat, majd némi szünet után szomorúan búgva felbukkan lassított felvételként az egyenesben. Leeresztem a Nikont, kérdőn nézek a rádiós emberre, mi történhetett. Komoly sérülés nem látszik az autón.

Amikor visszaérünk a szervizsátorhoz, már pakolják is szét a Fiestát. Jari a differenciálműre gyanakszik, mivel egyszer csak elment a hajtás és ezért megforogtak. Felemelve aztán kiderül, hogy a bal első féltengelycsukló roppant meg. Remek, így végignézhetem, hogyan cserélik le, gondolom minden rossz szándék nélkül, de némi meglepetésre nincs cserealkatrész a szervizkamionban. Féltengely még lett volna, de mivel a csukló kosara is ripityára ment, nem tudják megoldani a problémát a helyszínen. Így aki utána következik, már csak egy hirtelen előkerített MS1-es Fiestában utazhat a váratlan helyzetben is mosolygós Jari-Mattival.

Ami a hoppon maradt újságíróknak keserű csalódás, nekem szerencse, mivel a teát szürcsölő finn srác közlékeny hangulatban van és a kényszerszünet alatt lehet faggatni egy kicsit, mit is gondol a már nem is annyira új autóról. A legnagyobb különbségként a kézi szekvenciális váltót említi - nagyon szerette a kormány mögötti váltófüleket, mosolyog, és egyből beugrik a kép, milyen csillogó szemekkel ült be előző nap a múzeumban a tavalyi Focusba.

Különben sokkal fordulékonyabb a Fiesta, szűk kanyarokban ügyesebben mozog, cserébe gyors egyeneseken kicsit ideges - folytatja. De jobban szereti a kis Fiestát, és a Focus aktív differenciálművei sem hiányzanak nagyon, olyan jól sikerült az első hónapok alatt belőni a mechanikus diffiket. Azért gyors szakaszokon kilométerenként fél másodperccel így is lassabb, ami elég soknak számít a raliban. De külső szemlélőként ezt persze nem lehet észrevenni, sőt, gyorsabbnak is tűnnek az autók, mert magasabb fordulaton kell őket használni.

Szerintem néha csak a látvány kedvéért csapta keresztbe Jari-Matti

Mégis, mi az igazság abból, amit mondani szoktak, hogy egy ilyen WRC-t nem nagy kunszt vezetni, bezzeg a régi idők raliautóit... - próbálom kiugratni a nyulat a bokorból. Jari-Matti komoly fejjel gondolkodik, mit lehet válaszolni egy hülye kérdésre. Végül az őszinteség mellett dönt: - Nekem nagyon könnyű vezetni egy hátsókerekes autót, mint például a Mk1-es Escortot, amivel a ralizást kezdtem. Egy Focus WRC-ben, ami tele van tömve segédeszközökkel, az a legnagyobb kihívás, hogy te vezesd az autót és ne fordítva. A Fiesta már őszintébb autó, de ezzel sem könnyű mindent megcsinálni, amit szeretnél.

Annyit sikerül még megtudnom, hogy a rali vb legfiatalabb futamgyőzelmet begyűjtő versenyzőjének nem más a példaképe, mint Henri Toivonen, akitől elhódította ezt a címet. Reméljük, nem úgy folytatódik a karrierje, mint honfitársának... Borongós gondolataimmal már egyedül maradok, mivel Jari-Matti bemászott a piros MS1-esbe és vigyorogva keresi a helyét a kisebb sofőrhöz beállított vezetőülésben. H-váltó, százhúsz lóerő, nincs szervófék. Oké, tekerek vele egy kört, mielőtt beülnek mellém, csapja be az ajtót a finn és öblögetve eltűnik az erdőben.

A tartalékautó

Nekem meg mindjárt indul a gépem, ideje lépni. Még cseng a fülemben a váltó csattogása, a motor harsány ordítása - kell még pár nap, hogy méltó polcra tegyem azt a három percet, amit a Fiesta WRC-ben töltöttem. De hogy a következő két vb-futamot kicsit más szemmel fogom nézni, az biztos.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr853286649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

msadmin 2011.10.09. 07:08:08

Végre egy jó cikk. Köszönjük.

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2011.10.09. 08:16:21

Tényleg jó bejegyzés lett!

Azonban annyit hozzátennék, hogy Mikko Hirvonen és nem "Mikku". :-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.10.09. 08:16:22

Fasza írás, inkább élmény ez, mint fosatás:)

pet77 2011.10.09. 08:32:39

Toivonent megőlte az S4 szörnyeteg:(((

pet77 2011.10.09. 08:34:48

Bandi!!!

Légyszi könyörögd be magad Bruna Ianello delta S4-esébe!
...asszem az igazi befosatás lenne...:)

pickapu 2011.10.09. 08:58:17

Jó is az, amikor így rajta marad az ember arcán a vigyor. :)

eye scream 2011.10.09. 09:03:39

Jó cikk,valami ilyesmi minden igazi autóbuzi álma.

Hurri Kán 2011.10.09. 09:49:08

Jó cikk!

OFF: Rtl-től a Forma-1 közvetítésről nem lehetne ezt a két idiótát elzavarni jó messzire???

skorpantó 2011.10.09. 09:55:29

Méghogy úgy hagyták a Wilson autóját ahogy lejött az uccsó gyorsról!Lemosva,kitakarítva,navigátor ülése kiszedve.Így illúzióromboló.

Ronin_ 2011.10.09. 10:31:12

Nekem az tűnt fel, hogy Andris nyakizma mintha kicsit gyengébb lenne, mint Latvala-é;-)
A sofőr laza vasárnap délutáni hangulatban tempózott a videó szerint:-D

h4z4rd 2011.10.09. 10:36:05

@Stump András: Köszönöm szépen a kiemelkedő színvonalú cikket. Sikerült kiszakítanod a borongós vasárnap hangulatából, kérlek publikálj többet!

vancello · http://vancello.hu 2011.10.09. 10:47:51

Én kiszáradtam volna az örömkönnyektől egy ilyen út után. Nagy élmény lehetett.

cyd 2011.10.09. 11:14:35

Nagyszerű poszt, nem csak tartalmilag, de irodalmilag is :)

Krisi 2011.10.09. 11:15:45

hehehe, milyen név már az, hogy Cockermouth? farkaló száj? hülye angolok :D

BrianHUNboy 2011.10.09. 11:34:33

sztem nincs a rallyhoz hasonlo automotorsport a világon, amikor 170-el egy ilyen keskeny kis uton kell tiporni és ha elvezsed a gázt mert félelmed van akkor már csak 7. lehetsz :D imádom :D nagy élmény lehetett !!! és király cikk:)

Agresszív Nyúl 2011.10.09. 11:39:56

BASSZUS! Stump András! Te mekkora egy mázlista vagy!! EIlyenről álmodom, nem tudom mióta!!!! Néztem az arcod és esküszöm, éreztem, azt az ürümet, ami miatt mosolyogtál...

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.10.09. 11:52:30

Bááázdmeeeg! :D:D:D

(abból a pár MK2 bódéból hozhatnának nekem egyet!)

dr.oid 2011.10.09. 12:41:55

Nem a nyakizmok gyengék. TelósBandi számolta a gázfröccsöket a gangolásoknál, a ballábfékeket és mindegyiket egy bólintással nyugtázta.Talán még motyogott is magában:D

DP@i 2011.10.09. 13:34:16

Bandi! Latvala tud vezetni, Te meg tudsz írni! Így tovább.
Én egy VFTS-ben barnítottam volna az alsógatyát, nemhogy egy WRC-ben...

S4mu3l 2011.10.09. 13:35:00

Klassz írás, még_ilyet! :)

Szkotti 2011.10.09. 13:42:21

@Ronin_: Nem csak az izmokon múlik, Jari-Matti tudta, hogy mikor kell megfeszíteni, míg Bandi csak késve reagált. Utcai tempónál is bólogatnak az utasok, te viszont tudod, hogy mikor lépsz a fékre, így nem ingatod a fejed...

Szkotti 2011.10.09. 13:46:49

Amúgy a fanyalgó kezdés után jó lett a vége, azt hittem először, hogy S.Bandinak nem elég jó a Fiesta... ;o)
"Nem keltett profi benyomást"
Hát, amikor külön ember van arra, hogy műszak után letisztogassa a satupadokat, én azt elég profinak gondolnám...
Wilson bácsi meg tényleg ilyen, őszinte, a szó jó értelmében vett egyszerű ember,és a sport nagy rajongója.

Rocko- 2011.10.09. 14:07:36

@Krisi: ez van ha az ember pornóból tanul angolul. ;)
(meg abban az időben németül. :D )

Harkov 2011.10.09. 14:32:30

Élvezetes jól megírt cikk még több ilyet ha kérhetem.

Conrad 2011.10.09. 14:37:42

@Szkotti: Szerintem a profi hatást valahová a Chevrolet WTCC csapat által árasztott hangulat környékére teszi Bandi, de persze az lesz a legjobb, ha ő maga mondja meg a tutit.

Tomchy 2011.10.09. 15:27:26

Bandi, nem volt mindíg őszinte az a mosoly egyik-másik féktávon, valld be! :O)
De nem gond, így kell ezt! Én tuti rosszabbul viseltem volna, de nagyon irígy vagyok. Viszont nem volt neked kicsit laza az öved?
Amúgy remek írás, csak így tovább!

Ford a WTCC-ben? Hm...

Stump András 2011.10.09. 18:22:29

@Krisi: A Cocker folyó torkolatára utal a városnév...
@Szkotti: Rendkívül jól szervezett, jó hangulatú helynek tűnt a gyár. De nem volt az a pénz nem számít érzése az embernek és nem volt valóságtól elrugaszkodott űrbázis. Ami nekem szimpatikus volt, de meglepő is, figyelembe véve, milyen eredményeket érnek el a WRC-ben.
@Conrad: Pontosan az ugrott be. A Chevy WTCC csapatához képest ide kisebb talicskával tolják a pénzt azok alapján, amit megmutattak. Persze lehet az is, hogy nem mindent mutattak meg.
@guatrau: Leginkább azt tartom valószínűnek, azért látta az esést, mert Markko Märtin autójáról van szó, akivel jó üzleti és baráti kapcsolatokat ápol.
@Tomchy: De, laza volt az övem, nem húzták meg rendesen, no meg kabátban voltam...

Ronin_ 2011.10.09. 20:29:41

@Szkotti: Te voltál az osztályelső a 2.a-ban, ugye?;-) Nem kell mindjárt torokra menni, én is 25 éve vezetek már, persze hogy tudom ezt, de amikor egy ilyen cikket olvas az ember, eszi a penész, hogy micsoda mázlista valaki és megpiszkálja egy kicsit:-)

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2011.10.09. 20:47:15

Hogy egy klasszikust idézzek: f@sza, nagyon f@sza :D
Nálunk is volt egy kis motorzaj a hétvégén:
komlomedia.hu/hir.php?hir=479

akos27 2011.10.09. 21:04:21

Köszi! :) Felidézted amikor Janika mellett lehettem balansz kb. 40 km-en az IRC-s Peugeotban... utána 2 napig izomláz volt a nyakamban pedig a sisak nem idegen mert motorozom.

yenoee 2011.10.09. 21:16:33

Na, EZ most jó volt.

Szkotti 2011.10.09. 21:20:31

@Ronin_: Akkor már az arcra fagyott vigyort piszkálnám... ;o)

1kutya 2011.10.09. 21:22:00

ezek után ki merem jelenteni, hogy Telós Úr:) megérkezett a Csikósi magaslatokba.

hajrá Bandi, még több ilyen ÍRÁSt!

Szkotti 2011.10.09. 21:31:32

@Stump András: A Sevis WTCC brigádot élesben láttad, Wilsonéknál (bár nem tudom mikor volt ez az esemény), valószínű a csapat nagy része úton volt két verseny között, a bázison meg félgázzal molyolgattak gondolom.
Ha van rá lehetőséged, jövőre egy közeli versenyen nézd meg a Fordosokat is bevetésen (mondjuk egy nap végi 45 perces szervizben). Van ott is talicskával (vagy esetleg nagyobb mértékegységben) hordott pénz, csak Wilson bá' igen okosan költi el.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.10.10. 06:17:13

A WTCC plomba szerintem azért van nemes egyszerűséggel, mert ugye a mostani WRC-k lényegében feltupírozott S2000-es autók, amik a WTCC gépek is.

Gondolom egy szakmai brigád felügyeli a kettőt.

Nzoltan 2011.10.10. 07:11:52

Az számít valamit, hogy a szomszéd majdnem ilyen postaládát tett ki a ház elé? Csak az nem piros, hanem fekete.

Asszem megláttam a cikkben a lényeget. :-D

dennisthemenace 2011.10.13. 22:35:14

@Krisi: Mondj már egy normális magyar városnevet.

Krisi 2011.10.13. 22:53:22

@dennisthemenace: látom nem ismersz tréfát, ha dicső népedet valaki (farkaló)szájára veszi :D
süti beállítások módosítása