Tudtad, hogy a Halálcsillag kamu?

  2011. október 05. - ommm Címkék: fake belterj cgi mozik

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Még a múlt héten tűnt fel belső levlistánkon is (ahogy az ismert internet 90 százalékán) ez a nyilvánvalóan kamu-videó, amit egy unatkozó CGI-s készíthetett. Nem is tudom, ki küldte be először hitetlenkedve, a lényegen mit sem változtat: kapásból kiszúrtunk pár orbitális hibát.


Először is maga a kameramozgás árulkodó, szinte megelőzi az autót, aztán valahogy túlzottan biliárdgolyó-szerűen pattog az autó ide-oda, ahelyett, hogy szanaszét röpülne ilyenkor minden alkatrésze, a fizikai modell komplett rossz, a motorból egy ilyen ütközés után maradt volna pár alkatrész. Azok is leginkább a tetőn, itt pedig csak éppen oldalra van fektetve, de mindegy is, látszik, hogy amatőr munka, de hírverésnek jó volt.

Aztán kicsit elharapózott a thread, Sipos úrról ki is derült gyorsan, hogy évek óta begyében van az amerikai filmipar, ezt írta vérben forgó szemekkel (miután megjegyeztem, hogy a Rambo IV pl. remek film):

Ja, és pontosan az a baj velük, mint az összes mostanában futó ostoba filmmel (mondom mindezt úgy, hogy nem nézek meg egyet sem, mert a beharangozók alapján előre tudom, hogy ostoba mind): kiba.... nem ismerik a mértéket.
Nem csak úgy elütnek valakit, sokkoló hirtelenséggel. Nem. Elkaszálnak egy óvodáscsoportot, Ferike feje beszorul a kerék és a tankbetöltő csöve közé, megpattan a pici koponyácskája, de megreped az üzemanyagtartály is, a kiömlő benzin egy arra járó titkos atomtöltet-szállítmányra fröccsen, majd az óvónéni ajakpiercingje -ami az őt elütő autó alá szorult fején van- által vetett szikra lángra lobbantja a szállítójárművet, majd az egész miskulancia felrobban, de Petikét még éppen megmenti a főhős, és egy nagy ugrással fedezékbe ugrik, de a háttérben jól kivehető a gombafelhő.

Annyira idegesítenek ezek a túllihegett számítógépes-hiperrealisztikus
jelenetek, hogy nagyon.

Csak azért, mert meg lehet csinálni, még nem biztos, hogy meg is kell.

Van benne igazság, ez tény. Elég, ha megnézzük mondjuk a wannabe-utcai versenyzők filmes totemoszlopának, a Fast and Furious-sorozat negyedik részének beharangozóját, ami szintén annyira valóságos, mint a Milli Vanilli volt a kilencvenes években. Tessék, sétálgasson ön is tartálykocsin, ugorjon motorháztetőre vagy forduljon 180 fokot egy visszaváltással és gázfröccsel menet közben és tolasson! (Hogy a kamionsofőrrel mi lett, nem tudjuk, ahogy azt sem, hogy miért kell hirtelen hanyatt dobnia magát a csúszó kamionnak.)

Szűk a látóköröm, ez tény, hiszen időközben megjelent e remek sorozat ötödik része is, tessék, egy kis életszag, Corvette tetejére szerelt gépágyúval (ha műanyagkarosszériás volt, akkor pláne), két Dodge Charger által vontatott konténerrel (biztos ez a legjobb módja?) és persze sivatagban üzemszerűen csapató Ford GT-vel...

Nem értem én ezt a modern kori robbanás-buzulást, ha nem is mindenben, de abban osztom Sipos úr nézeteit, hogy éppen az autós jeleneteknél az eltúlzott pirotechnika már kezd ciki lenni, hiszen ettől nem lesz életszagúbb, sem izgalmasabb. Tök jól néz ki, amikor a Terminator IV-ben a fejvadász nekicsapódik a sziklafalnak, miközben a szállítót védi, de annyira gáz, ha egy autós üldözés csak azért izgalmas, mert romba dől közben egy város.

Aztán persze vannak, akik rájöttek, hogy egy jó autós mozihoz nem kell sok CGI, csak szép út, szép autók és ügyes operatőri munka. Mint pl. itt, erre valahogy jobban feláll.

(Remélem nem veszik zokon a belsőséget olvasó Ferrari tulajdonosok, hogy még így, 24 ;v után is sokkal kívánatosabb a középmotoros, bőrfogantyús, könnyűcske kis F40, mint az 599.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr93275565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2011.10.05. 15:54:15

Nem is tudom, melyik filmben van (de nem gagyi, hanem valami A-kategóriás mainstream akciófilm), mikor a zuhanó autó meg sem várja a földet érést, már a levegőben felrobban.

Hol van már a Félelem bére... :-)

Egyébként rengeteget szoktam vitatkozni a CGI-ről. Mert az egy dolog, hogy a hálivúdi mozik nem dokumentumfilmek, a helyén kell kezelniük őket.

De ha 1977-ben valóságosnak tűnt, mikor az az átkozott csillagromboló berepült a fejünk fölé, akkor miért kell 2011-ben egy filmnek úgy kinéznie, mint valami giccses PC-játéknak?
Pedig meg lehetne rendesen csinálni, van rá példa. Sőt! Olyan is van, hogy egy filmen belül van gagyi CGI és kurvajól, élethűen, modellekkel (?) megcsinált jelenet is. Ilyen pl. az Aviátor.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.10.05. 16:13:52

Hát ja.
De mik a jó autós filmek ebből a szempontból? Bullitt, Vanishing Point, The Driver, California Kid, Duel? (Eredeti címen kereshetőek IMDB-n egyszerűen.)

2011.10.05. 16:14:57

Ha már autós üldözés:

www.youtube.com/watch?v=02ZJrwyoVmA&feature=related

egyébként a Ferraris film eléggé gagyi. Semmi izgalom, kamuból előzgetik egymást a kocsik, és ami a legelcsépeltebb filmes fogás, a kamera előtt keresztbe cikázó autók imitálják a gyorsan haladást.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.10.05. 16:19:11

Halálos iramban ötnél én si néztem, hogy úgy lopnak el egy széfet, hogy végighúzzák egy városon, közben egy katasztrófafilmhez hasonló állapotba hozva azt.

Poqitito 2011.10.05. 16:29:46

Ha már autós üldözés nálam ez az egyik best of www.youtube.com/watch?v=HPI5-TSdC9w

Egyébként egyetértek a kevesebb néha több..

Magyar[HUN] 2011.10.05. 16:36:02

Ommm megsúgom,hogy az F40 a világ legjobb autója,tehát annál semmi se jobb :)
F&F az elején a kocsiktól volt szar,most meg túlzásba viszik a "látványvilágot",ennek ellenére unalmas estéken nézhetőek :)

ruskyy__ 2011.10.05. 16:39:12

Nem is olyan rég volt a top gear-en egy jó válogatás.
www.topgear.com/hardware/gallery_html/chases01.html

A filmeket meg tudni kéne a helyükön kezelni.

pajav8 2011.10.05. 16:57:15

A cobra 11-ben volt vicces mikor e46-al üldözték az ellenséget, de mikor összezúzták a roncs már 1 e36 volt :D
mondjuk költséghatékony:D

szatyi 2011.10.05. 17:01:47

Kéthavonta megnézem a Le Mans c. Steve McQueen filmet. A húzós részeken nincsen zene, csak motorhang és lassított felvétel, és kaszkadőr töri-robbantja a GT autót. Az autós felvételek egy filmkamerákkal felszerelt 917-es Porschéról készültek, valós sebességgel. Valahogy sokkal jobban elönt az adrenalin tőle, mert nem csak reálisnak tűnk, hanem tényleeg meg is csinálta valaki a jelenetet, a műanyag kasztni liffegve repül szét, a csőváz görbül, a plexi roppan.

Lucas18 2011.10.05. 17:01:53

Az ilyen filmek mintha azt mondanák, "A fizika bekaphatja."
Tényleg kezd unalmas lenni ez a sok autóbabelelövünk,felborulésröpköd.

Kifordított kacagány 2011.10.05. 17:03:27

ezeket az új villogó bizbasz effekteket már nincs is ideje kiélvezni az embernek, egyszerre túl sok jön belőle. nem is marad meg belőle semmi emlékezetes.

amúgy meg
www.youtube.com/watch?v=t6QsPIcV0nM

Grifter 2011.10.05. 17:06:29

Amikor az X tonnás széfet rángatják a kocsival, az tényleg betesz minden éppelméjűnek. Oké, hogy húzzák és felgyorsítják, legyen. De utána kanyarodni vele... úgy rántaná magával az autót, mint pistikét az InterCity, amikor beakad a kantáros nadrágja.

De nem kell ezen annyira meglepődni, erre van igény, ezt szeretik a tömegek, az, hogy van egy szűkebb réteg, akit zavar - ki nem szarja le.
Ez pont ugyan olyan, mint a manapság megjelenő játékokban: Lehet azon sírni, hogy miért nem a realizmus a cél, de az átlag játékos nem arra vágyik.

Ezért készül csak szökőévente jó film és játék. Régen rá lehetett fogni a technika hiányára, most meg tökéletesen látszik, mennyire hiényzik a kreativítás meg a hozzáértés, úgy nagyáltalánosságban mindenhol. (Nem csak készítői, de befogadói/felhasználói oldalon is.)

No name est omen 2011.10.05. 17:07:55

Az etalon üldözés 1óra 1perctől:
www.youtube.com/watch?v=_dAKs-VtvsM
penge verdák, semmi túlzás, izgalmas és a végén tényleg összecsapják az autókat.

AD 2011.10.05. 17:10:58

A ferraris videó is erőltetett.
A Rázós futam (Shaker run) hát nem egy nagy film, de vagy 10 -szer megnéztem, az időtartam kábé fele autózás és ott egy darab gyorsítottfelvétel nincs, 1-2 hülyeség van csak benne, a lényeg amikor küldik neki az olyan amilyennek lennie kell.
Igaz hogy a film végén lepotyogó autók felrobbanása kicsit fájó pont, de talán más nincs is benne..
Az egész film megnézhető a youtube-on: !!!!
www.youtube.com/watch?v=TaKHHLm56ag&feature=watch-now-button&wide=1

A másik amit ajánlok mindenkinek, aki jó autózást szeretne nézni az a Betörés című filmben a vagy 10 perc hosszú üldözés a régi Fiattal, Na hát hogy ott mit művelnek az is kész :-D

link

www.youtube.com/watch?v=ad7fFZCZarg

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.10.05. 17:28:35

A dolog így van, a Hollywood-i buziskodás a nevetséges robbanásokkal, miegymással (volt is egyszer egy Mythbustersben, hogy csináltak egy ilyen effektrobbanást, és a pirotechnikus sorolta, hogy mi mindennel rakja meg az autót, hogy nagyot, és szépen szóljon, meg legyen nagy fényesség, mert amúgy pukkanik egyet, oszt sanyi)...

DE

De ettől még van a filmtörténelemben olyan autós üldözés is, amiben NEM döntenek romba városokat, nincsenek robbanások, mégis iszonyatosan izgalmas.

Igen, az egyik a Bullitt-ből, a másik pedig nyilvánvalóan egyértelműen a Ronin második üldözése:
www.youtube.com/watch?v=ITS5GkkqgEQ

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.10.05. 17:38:19

Nem kell nezni oket. Helyette lehet szinhazba jarni, vagy biciklizni az erdoben.

Star wars fan vagyok, a legmegrogzottebol amugy :) a starwarsban mindent elhiszek, erossen elfogult vagyok vele :)))

A filmes trukkokrol: en ott adtam fel hogy a rambo kettoben miert nem razta halalra az aram rambot amikor kinoztak. Onnantol nem hiszek el semmit ( kivetel starwars, azt szinte a jovobol erkezo doku filmnek tekintem :)))

Ezek a transformers meg ilyenek - talan eletkoromnal fogva - abszolute erdektelenek szamomra.

A Duel t meg spielberg rendezte, az elso filmjei egyike volt, ha valaki estleg nem tudta volna - george lucas es spielberg aki tud filmet csinalni, a tobbi csak becsap minket a mozijegy araval.

kékdelfin 2011.10.05. 18:00:32

@Poqitito: 4:03-nál van egy hiba benne. Aki megtalálja, az kap egy buksisimit az éteren keresztül.

Szabi01 2011.10.05. 18:03:26

@AD: A betörés c. film üldözéses jelenete az nagyon ott van, ezt akartam belinkelni én is.

Érdekes, hogy a linkek nagy része ezer éves film. Úgy látszik a túlzásba vitt életszerűtlen trükkök a nagy többségnek mégsem jönnek be.

Szabi01 2011.10.05. 18:15:51

@Kékdelfin: Megnéztem, van benne hiba bőven, de a legdurvább 1:45 környékén van, ahol láthatóan senki nem ül a hátsó ülésen! :D

Bambano 2011.10.05. 18:21:36

@Poqitito: a roninból a bimmeres menet is jó.
és +1 a ferrari reklám hulladék.

a poszthoz meg: akinek két ferraritól áll fel... :PPPP akkor már jb.

Tiger_Woods 2011.10.05. 18:40:05

Az első videón látszik, hogy kamu.
Sőt egy gagyi. Gondolom most tanulj a srác az After Effects-t és kellett valami "nyers" anyag amiből tud dolgozni.
A többi videónál, pedig mi nézők is tudjuk, hogy kamu és ettől még élvezzük a filmet.
az F40 pedig egy király autó! :)

GERI87 2011.10.05. 19:03:30

A CGI-t nagyon jól meg lehet csinálni, bár a bábok, makettek, modellek is jók sokszor....Alien pl.
És feleslegesen basszák el utólag pl Joda.

Ezek az autós, motoros, robbanásos fosok meg ebben is gagyik.
Hány éveseknek csinálják ezt?
14 éves Telepi Fluor2 Lacikáknak?

A Transformers valami istentelenül fostos szar ratyi...amit akarsz.

Az Avatart se néztem meg...ennyire CGI-s vadhajtás nekem sok...

Ezekben a C kategóriás filmekben nem csak ez idegesítő hanem a szereplők, a történet, a mondatok...ahogy reagálnak valami cselekményre, mondatra, az érzelmek kifejezése....annyira egy kaptafa hogy előre tudom mire mit fog mondani, hogy fog pl sírni, milyen lesz az arckifejezése stb:)

Az amcsi utószinkronízált sutyorgós, suttogós, baromi halk beszédért is 10 év letöltendőt adnék...
Ezért sem nézek feliratos, eredeti nyelves filmeket...

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.10.05. 19:08:01

"Corvette tetejére szerelt gépágyúval (ha műanyagkarosszériás volt, akkor pláne)"

Nem a tetejére van szerelve.

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2011.10.05. 19:44:37

Ööö... izé... ez olyan, mint amikor IT-s ember látja, hogy a filmben mit és hogy csinálnak egy számítógéppel. Annak sincs sokszor köze a valósághoz, sőt: IT-s szemmel sokkal feltűnőbb hibákat ejtenek, mint amit autós szemmel felsoroltatok. Ennek gondolom az az oka, hogy sokkal többen értenek az autókhoz, mint a számítógépekhez... :)

youlopukku 2011.10.05. 19:48:32

megannyi réz andrás...

korzo 2011.10.05. 19:51:35

Na és az, mi nem is autós üldözéses, de azért mégis?
www.youtube.com/watch?v=C07kT3N5H14&feature=related

c'était un rendez-vous - 1976 Claude Lelouch

farönk 2011.10.05. 19:54:23

Senki nem említette eddig a Taxit, talán nem véletlenül. Bár a 406/407-es transformerek gázak egy kicsit, az üldözések szerintem jók nagyon. Hja, a franciák értenek az üldözésekhez... (Megjegyzés: ez utóbbi csak az 1-2. részre áll nagy sebességgel, a harmadikban a szörnyfurgonos pöfögés csak szórakoztató, nem lenyűgöző.)

játékolajtartályhajókajütajtóhajtogató 2011.10.05. 20:40:16

Aki igazi mozirajongó, NEM kérdőjelezheti meg a világ legleg autósüldözését (nem kérek kritikát, mert ez az igazság:)):www.youtube.com/watch?v=7GKP_dB3Hmw
és már lassan készül a 4. része. Frank Miller kijelentette, hogy NO cgi, minden gép törni-zúzódni fog a fizika törvényei szerint!

tükörfúró 2011.10.05. 21:02:05

Minek ezeken ennyit nyögni, mese, vasorrú bába, fikció.

Mi ugy hívtuk haverral a dolgot, amikor fiatal bármitnéző mozijáró kanok voltunk a 90es évek második felében, hogy "szupermárió".

Pont mint a videojáték, a Hős leugrik bárhonnan és nagy lángokkal robban minden, ő még valahogy megússza, átfér, stb.

Fizikához semmi köze, az ellenség lehet ezren, egy tárral lelövi, akit eltalálnak 2métert repül hátra, stb.

Ha ő márió, és találatot kap, éppcsak lemegy egy élete (megsebesül, csekély karcolás) ha gonosz ellenséges szörny kap találatot, akkor látványos agóniával múlik ki, de azonnal.

1kutya 2011.10.05. 21:08:19

na ezért nem nézek én ámerikai mozit (meg semmilyet)...

játékolajtartályhajókajütajtóhajtogató 2011.10.05. 21:13:21

@pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: az F40 itt egy Toyota MR2 és szerintem a lambo is replica. De gáz:)

Shadowbull 2011.10.05. 21:20:54

@visszakettopadlogaz: "kivetel starwars, azt szinte a jovobol erkezo doku filmnek tekintem"

Wazzeg mint nagy StarWars rajongo, nem tunt fel, hogy hogyan kezdodik?

Meg hogy a jovo :)

sb

farönk 2011.10.05. 21:24:18

@játékolajtartályhajókajütajtóhajtogató: Ja, tényleg gáz. Közelről rettentő rút az ál-F40, a Countach távolról is azokkal a nagy bumperekkel ott elöl.

Shadowbull 2011.10.05. 21:26:38

Egyebkent meg nem SZVSZ hulyeseg ezen hisztizni.

Az a jo, ha jo nagy robbanasok vannak a filmben.

Faxnak kell az elet ertelmet keresni a moziban. Bemegyek, bamulok masfel orat, zabalom a pattogatott kukoricat, aztan amikor vege kijovok, oszt elfelejtem az egeszet. Kikapcsolodas, szorakozas, idotoltes.

Nem fizika, meg realitas meg kisfaszom.

Nekem tetszett az Avatar meg a Transformers is.

Mondjuk ezt az FandF sorozatot pont nem nezem, mert SZVSZ szar.

Aki kulturalis elmenyre vagyik az nezzen Almodovart.

sb

$pi$ 2011.10.05. 21:44:05

@Shadowbull: A kultúrális élmény meg a piroska-és-farkas közt sok-sok réteg van. A fent kommentelők ezeket a rétegeket kérik számon usabood-tól.

Szal attól, hogy a főhős egy fingástól nem repül hatvan métert és a kék csajt nem nedvesítik körbe premier plánba, attól még nem "kultúrális élmény", ha érted mit ragozok itt.

Rocko- 2011.10.05. 21:46:05

hehehehehe, Sipos úr jellemzése igen tetszetős.

a videot láttam én is tegnap, érezhetően kamu.

fast and furious. érdemes. ez ember röhög, de pont ezért nézi, hogy lássan az irreális baromságokat. igaz, nem azzal a céllal, ahogy a készítők szánták, tehát én nem akciófilmnek néztem, hanem karikatúrának. és annak teljesen tökéletes, engem szórakoztarott.

Bambano 2011.10.05. 21:46:44

@Shadowbull: azon az ostoba gagyi elveket ostobán döngölős hulladékon mi tetszhet?

farönk 2011.10.05. 21:48:02

A Halálos Iramban a 3. részig volt hűde. A 4. már kissé újranézhetetlen volt, az ötödiket még nem láttam de az se lehet valami jó a trailer alapján. Kérem szépen, egy illegálgyorsulós/driftes sorozatot ne keverjenek már össze egy D-kategóriás akciófilmmel!

Bambano 2011.10.05. 21:58:33

@farönk: az a tokiós driftelős már nem volt jó szerintem.

Shadowbull 2011.10.05. 22:00:03

@Bambano: konkretan melyikre gondolsz?

Engem mindketto remelul szorakoztatott.

Mondjuk azt hozza kell tenni, ritkan jovok ki a mozibol, hogy na ez nem tetszett. Altalaba bemutatobol el tudom donteni, hogy meg akarom nezni vagy sem.

Amugy ha mar Vin Diesel, akkor Pitch Black, meg Chronicles of Riddick, mindketto nagyon jo. SZVSZ.

sb

1kutya 2011.10.05. 22:00:05

@Shadowbull: de amikor már fáj, az nem szórakozás!

és csak akkor jössz rá, mikor nézed.

na ez a gáz...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.05. 22:00:51

Nem (csak) az autósüldözés az én bajom.
Azt nem vagyok képes ésszel felfogni, hogy miért kell ennyire irtózatosan túlzásba esni. Miért kell minden jelenetnek úgy kinéznie, hogy miközben közelít feléd a repülő, a kamera áll, és keresztülmegy közben az egész gépen, meg a pilóta agyán. Ez az Indiana Jones filmben, mikor először láttad, vicces volt, de ma már elcsépelt trükk.
A technika ott tart, hogy irtózatosan sok jelenetet, kameraállást valódi esemény közben is fel lehetne venni, méghozzá úgy, hogy jól nézzen ki.
Eszembe nem jutna a fizikát és a realitást számon kérni egy szórakoztató filmen, de a túlzásba fitt CGI egyszerűen gagyi. Mindenki tudja, hogy szinte bármit meg lehet csinálni, csak ügyes grafikusok, meg jó számítógépek kellenek. Nem az a kunszt, mikor olyasmit filmre tudnak vinni, ami nem is létezhet, hanem az, amikor úgy tudsz valamit filmre vinni, hogy teljesen olyan, mint az igazi.
Egyébként az egyik leghatásosabb, legmegdöbbentőbb jelenet a Drágán add az életed tudomisén hanyadik részében volt. Megjegyzem, szerintem egy valós, belső kamerával rögzített autósüldözési jelenetet koppintottak le. Kergetik nagyon a rosszakat, már hosszú percek óta kopik a gumi, bőg a motor, hidegformálják a fémet, mikor az egyik kereszteződésben (ahol az út két oldalán magas betonkerítés van) a csúnyák autója behajt a pirosba, majd a semmiből, minden előjel nélkül berobban egy csőrös kamion, és atomjaira bontja a rosszak autóját. Egy fia cgi nem volt benne.

Shadowbull 2011.10.05. 22:04:06

Egyszer veletlenul megneztem egy Almodovar filmet.

Magaskultura. A film csucsa volt, amikor egy faszi bemaszott egy ketmeteres pinaba. Egyebkent vegig az ongyilkossag vagy pedig egy evokanallal vegrehajtott tomegmeszarlas gondolataval jatszottam, felvaltva.

Utana megfogadtam, hogy aki legkozelebb Almodovar filmre hiv, azt szo nelkul felrugom.

sb

Shadowbull 2011.10.05. 22:06:26

@streetsta: "amikor úgy tudsz valamit filmre vinni, hogy teljesen olyan, mint az igazi."

Ma mar egy jol elkeszitett CGIt alig lehet megkulonboztetni a valosagtol. Ha egyaltalan meg lehet. Neha nem.

sb

Bambano 2011.10.05. 22:07:34

@Shadowbull: az avatarra... borzalmas film volt szerintem.

@streetsta: de minek béreljenek és törjenek össze egy kamiont meg egy autót, amikor ugyanazt secperc alatt összedobják számítógéppel?

neked nem a cgi-vel van bajod, hanem az agyatlan producerrel meg a végeredménnyel.

farönk 2011.10.05. 22:08:52

@Bambano: igen, ezt sokan mondják. Szerintem az itt a gond, hogy Vin "De Nem Ma" Diesel csak a legvégén tűnt fel. Vagy esetleg az, hogy nem sok köze volt az első két részhez. Szóval magában egy ütős kis film, csak nem úgy F&F, ahogy az első kettő után vártuk. Ugye?

1kutya 2011.10.05. 22:08:59

@Shadowbull: ha jól ki van köszörülve a kanál, nem is rossz megoldás:-DDD

Rocko- 2011.10.05. 22:10:54

@Shadowbull: "Mondjuk ezt az FandF sorozatot pont nem nezem, mert SZVSZ szar."
és ha vígjátéknak nézed? :)

Tschangow 2011.10.05. 22:11:01

Ha az ultragagyi ferraris video a másik lehetőség, akkor maradjon inkább a túlzott effektes hálivúdi eposz. Nem kell mindenben a realitást keresni, épp erről szól a mozik nagyrésze, jó reggelt kívánok :)
Star Wars is ultra szenvedés 1080p-ben 3 méteres képernyőn, mégse szidjuk agyon.

szemettanarba 2011.10.05. 22:12:06

Sajnos a probléma nem csak ott van, hogy jó-e a CGI vagy rossz. Hanem hogy a 17-21 éves egységsugarú consumer, aki komoly napi adagokban nyeli magába ezeket, előbb utóbb hinni kezdi, hogy ez a valóság. Majd beül a homasita-csierkeháló-fólia vadítással rendelkező Thaliába, és az első kereszteződésnél letarol egy babakocsit toló anyukát, aki épp a te feleséged is lehet.

Ha azt hiszitek hogy túlzok, meg nagyon lenézem a fiatalokat, rossz ám egy fizikus hallgatótól azt hallani, hogy ha épp nincs szél, akkor a szélkereket hajthatjuk propellerek által kavart széllel és az is tök energiatakarékos...

Bambano 2011.10.05. 22:17:14

@szemettanarba: a hülye néző szempontjából nem mindegy, hogy valódi autót törnek vagy cgi-t? nem fogja fel, hogy ami ott van, az nem utcai körülmények között történt és ez utóbbi miatt keni fel magát a falra.

van, hogy a propelleres dolog működik...

Rocko- 2011.10.05. 22:17:55

@streetsta: "Azt nem vagyok képes ésszel felfogni, hogy miért kell ennyire irtózatosan túlzásba esni."
egy mondattal később megmagyarázod:
"Ez az Indiana Jones filmben, mikor először láttad, vicces volt, de ma már elcsépelt trükk."
egyszerűen tolódnak el ah atárok, az ingerküszöbök. 'Nájt Rájderben mennyire menő volt, hogy KITT hogy repeszt. aztán rájöttünk, hogy csak gyorsítva játszották le a felvételt. manapság ez nem elég, legyen tényleg gyors. annál is gyorsabb, gyorsulja le a repülőt, sőt, a Föld forgását.
valahol ez az elvárása a tömegnek. Neked nem. nekem sem. de a nagytömegnek igen.

Tschangow 2011.10.05. 22:18:14

@szemettanarba: A szellemi leépülés nem újkeletű, de azért arra kíváncsi lennék, hogy hol lesz a vége? :)

A világ ilyen, egyik túlzásból esni a másikba az élet bármely területén, miért lenne másképp a filmekkel? Erre van igény.

Rocko- 2011.10.05. 22:20:18

@Shadowbull: egyszer én is láttam egy Almodovar filmet.
még csak nem is Zuzu Petals esete.

"Ma mar egy jol elkeszitett CGIt alig lehet megkulonboztetni a valosagtol. Ha egyaltalan meg lehet. Neha nem."
www.youtube.com/watch?v=5SR-vXuHJbU
:)

v0id 2011.10.05. 22:23:58

Kedvencem, a Vas nevű filmnek nem nevezhető valami, ott aztán vannak érdekes dolgok, de még a Knight Rider is móka, ugyan ennél nem a CGI a ludas, de a földúton csikorgó kerékkel faroló KITT az igazán könnyfakasztó :D

Tschangow 2011.10.05. 22:24:49

@Rocko-: itt például jól látszik :)

Rocko- 2011.10.05. 22:26:23

@Shadowbull: nagy töemg vagy? :)

@Tschangow: nálam asszem második-harmadik nézésre kezdett csak gyanus lenni a dolog. ergo célt ért.

v0id 2011.10.05. 22:27:03

gnme remélem büszke vagy rám, most tisztáztunk le 40 liter szilvát, a tulaj meg csak okoskodott, hogy meg kell kóstolni. 10 perc volt, mire ezt leírtam, a sok javítgatással, amit a billentyűzet alattomosan felcserélt gombjai okoztak.

Shadowbull 2011.10.05. 22:27:43

@Rocko-: má nem mert fogyasztok :)

sb

Bambano 2011.10.05. 22:31:50

@v0id: :))))))))))))))))))))))))))))))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.05. 22:32:09

Megrögzött fasz vagyok, nekem a Star Warsnak is csak az első három része tetszik (igen, az, ami az utolsó három, de basszák meg, ha valami időben előbb volt, az nekem korábbi számozású), és nem kérek a CGI turbózásból: nekem az ügyesen megcsinált és fotózott makettek, díszletek sokkal jobban tetszenek.
Egy jól megcsinált, valódi tárgyakkal eljátszott trükk sokkal többet jelent nekem, mint a kompjúteres izé. Az ilyesminek szimulátor programokban a helye:))

Bambano 2011.10.05. 22:34:06

no, leálltunk vitatkozni egy olyan csapat jeles képviselőjével, ahol az autóik átlagéletkora az eniac korával vetekszik...
esélytelenek vagyunk:P

Hurri Kán 2011.10.05. 22:36:07

@streetsta:
Jó pár éve leadtak egy werkfilmet a Birodalom Visszavágról. Láttad?
Elképesztő volt, hogy a filmvásznon teljesen életszerűnek látszó dolgoket oldottak meg szinte filléres makettekből, csak éppen rengeteg ötlettel, játékkal. Na AZ filmkészítés volt! :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.05. 22:36:13

Ja, és aki a F&F bármelyik részét, mint bármilyen szempontból, pozitív értelemben említésre méltónak tartja, azt levettem a karácsonyi listámról.

Bambano 2011.10.05. 22:39:19

@gyvy: ott van például a macskafogó. az egyik legjobb film, mégsincs benne egyetlen igaz jelenet se.

szerintem nem a film elkészítésének a technológiája határozza meg, hogy jó-e vagy sem a film.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.05. 22:40:40

@pmobilTB: Igen, ez az.
Új ez még most is!:)))
Ha az eredeti autósüldözést, ami ihlette az alkotókat, is belinkeled, nagy király vagy!

tschangow 2011.10.05. 22:40:54

@streetsta: viszlat :) akkor nem kapom meg a Celica makettet?

Kopi3.14 2011.10.05. 22:41:08

@visszakettopadlogaz: Szerintem Lucas max látványos semmit. Filmet? Wim Wenders, Coppola, Almodóvar tud csinálni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.05. 22:45:57

@gyvy: Hajjaj, még talán a nyolcvanas években láttam werkfilmet, meg olvastam tán az Alfa magazinban. Üvegre festett hátterek, 10-15 méretarányban elkészített járművek és díszletek...
Igen, ezekből hihető filmet csinálni, a szememben nagyobb teljesítmény.
Ja, azt azért szögezzük le: nem nézem le a CGI-t. Egy jól renderelt kép, ügyesen megvilágítva, minden apró részletre odafigyelve, szintén komoly munka.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.05. 22:47:31

@tschangow: Na jó, neked nem hiszek el semmit. Azt meg végképp nem, hogy a F&F izékben bármi szépet találsz. Vagy akkor nagyon félreismertelek. Akkor viszont nix Celica modell!:)

Index Elek 2011.10.05. 22:48:48

Szerintem ez egy vitás helyzet, mivel álló járműbe csapódott a mozgó. Ilyenkor legjobb felhívni a Mabiszt és bemondani hogy DAS. Utánam pedig az özönvíz.

Én kapásból kiszúrtam a csalást, mert nem magyarul beszéltek és ez rögtön gyanússá tette az egészet.

Meg akkor is gyanakodtam hogy valami nem stimmel amikor 16 másodperc után megakadt a letöltés.

Mikor lesz már TC megint? Nem várok... :-)

Rocko- 2011.10.05. 22:49:01

@streetsta: ó, a fenébe.
pedig úgy ismerlek, mint aki érti a humort. :)

Hurri Kán 2011.10.05. 22:49:24

@streetsta:
Lehet, 80-as évek végén ment a királyi tévén. Érdekes volt, legalábbis nekem.

Kopi3.14 2011.10.05. 22:49:33

@szatyi: mostani auto motor und sportban van kép a filmről Steve feje mellett a sisakhoz szigszalagozott kamera megegyezik a fej+sisak mérettel. Finom lehetett így vezetni a kanyarokban.

pmobilTB 2011.10.05. 22:49:38

@streetsta: Ha már említetted, nekem a Die Hard 3-mas autó üldözései, és száguldásai is nagyon bejöttek. ;)

www.youtube.com/watch?v=uqzNYlYCz-Q

Arról most sajnos nem találok videót amikor McClane-éket a az S-Merciben üldözik a Dodge Ram-mal. De azért ott volt a legendás Yugo-s jelenet is! :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.05. 22:50:53

@pmobilTB: És basszus igen. Most már hivatalosan is nagy király vagy.
De most komolyan, ezt a jelenetet, ha valamelyik mostani filmbe tennék bele, nyolc kameraállásból mutatnák, még azt is látnám a kipufogó szelepek szemszögéből, hogyan szakad ki a pickup motorja.

Index Elek 2011.10.05. 22:56:05

Etalon:

Bullitt (1968)

Nincs több kérdésem :-)

pmobilTB 2011.10.05. 22:58:34

@streetsta: "Szerénység! Ne tömjénezze magát! Szerénység! Ha én valamit szeretek magamban, az a szerénység."

:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.05. 23:00:11

@Rocko-: Akinek nem inge, nem veszi magára:)
Egyébként F&F szerű karikatúrát én eddig csak egyet láttam, a német Autobahnrasert(Padlógáz). Annak egyetlen másodpercét sem akarta senki komolyan gondolni. Meg emlékeimben a MantaManta! is így él. Ezeken jót mulattam, mert nem éreztem izzadságszagot, meg erőltetett lazaságot. Nem lesz egyik sem magasan jegyzett filmművészeti alkotás, de hülyeségnek jó. Az F&F még hülyeségnek is szar.

Bambano 2011.10.05. 23:03:30

@streetsta: gondolom tudod, a mantás minek a neve a szlengben...

makmarci 2011.10.05. 23:03:56

Sajnos nekem a ferraris faszafilm sem tetszik, mert attól (is)hüjét kapok, amokir felgyorsítják a filmet !!!

Ha már etalon, akkor inkább a RONIN !

Bambano 2011.10.05. 23:06:01

egyébként meg az f&f egyes részei jók. csak nem a rizsrakétákra kell figyelni, hanem ilyen beszólásokra, hogy a tonhal tegnap is ócska volt, tegnap előtt is ócska volt, és mit gondolsz? az is maradt... :P

Bambano 2011.10.05. 23:09:28

ne vaxold a verdát, ha rajta a ponyva.... :P

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.05. 23:14:38

@Bambano: Így szerintem még nem hallottam valakire, hogy bakker, ez a csávó mantás. Hacsak nem tényleg rendelkezett egy Mantával.

Bambano 2011.10.05. 23:17:31

@streetsta: pedig a szőkenő pasis megfelelője a mantás... annyi mantás vicc van, mint égen a csillag.

Krisi 2011.10.05. 23:20:25

@R850R: a Duelnél jobb filmet még nem készítettek, és szerintem nem is fognak soha.
imádom :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.05. 23:20:51

@Bambano: Jja, hogy úgy! Hajjaj, már több, mint húsz éve hallottam az első hamisítatlna német mantás vicceket. Én azt is tudom, miért szereltetett be Jürgen a Mantába automata váltót:))

Bambano 2011.10.05. 23:22:49

@streetsta: gondolom azért, hogy a jobb könyökét is ki tudja dugni az ablakon:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.05. 23:26:06

@Bambano: Neem. A bal lábát.
Persze a Manta,Mantában a legjobb Mantás vicc is elhangzik: Egy Manta áll az egyetem parkolójában.

Bambano 2011.10.05. 23:27:14

@streetsta: miért, Lee tábornok is állt már az egyetem parkolójában :)

brov 2011.10.05. 23:44:32

Ha már robbanás akkor itt egy jelenet a Top Secret c. filmből:

www.youtube.com/watch?v=dT0J0rcJTLo

Rocko- 2011.10.05. 23:45:14

@pmobilTB: vissza a természetbe!
fa! fa! vigyázzon fa!
két fa!
komolyan el akarja ütni az embereket? - nem, csak azt a hülyét ott!
Mekkléééééén!

mi ez? - ez egy Yugo. keveset fogyaszt, de nem megy.

nincs már annyi ujjam, hogy megszámoljam hányszor láttam. :)

zsoci 2011.10.05. 23:45:40

De gyönyörű az a F40!

Krisi 2011.10.05. 23:56:59

látom a legnagyobb klasszikusokat már belinkeltétek páran, nekem még nagy kedvencem amikor Jason Bourne Moszkvában küldi egy taxi Volgával:

www.youtube.com/watch?v=nUtINRG3pxk

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.06. 01:07:27

@balnyo: Ne már... Balkormányos angol Merci :) Meg mi az a rally stílusú Zsiguli, amibe átpattan? A hűtőmaszk, a széles felnik és az ültetés (vágott rugó gondolom, bár Chip Foose-nak is meg szokott felelni...) nagggyon kemények :)

srank 2011.10.06. 02:04:48

azért a CGI-vel sem lehet mindent elkészíteni, erre jó példa a halálos iram 5-ben az a kivágott jelenet amikor a kopasz csávó legyőzött a 40 éves chevrolet ss-szel egy új porsche gt-t , követeljük ken blocktól hogy csináljon egy egészestés cipőreklámot :DDD

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.10.06. 03:57:32

Emlekszem mikor a terminator kettoben a racsos ajton atment a rossz terminator es a pisztolya fent akadt a racson es magyaraztak a tvben hogy ez nyolc superszamitogepnek es negyvenhat super okos embernek otvenkilenc hetebe telt meg sokmillio dollarba es huhahuhahua innen mar nincs tovabb a latvanyban..... :D

De van. Csak ertelme nincs mar.

A multkor volt a tvben egy krapek aki mondta hogy kb tiz ev es nem lesznek millios fizetesek a szineszeknek mert olcsobban megrajzjak oket. Az ertek a hangjuk lesz meg a public show. Hat eddy murphy megerezte ezt a vonalat mert a sherk ben ugy tudom 2 millioert adta a szamarnak a hangjat. ( a shrek series az rajzfilm )

butyko 2011.10.06. 04:49:17

Lúzerek vagytok valamennyien !!!

Minden idők legnagyobb autós üldözése a Blues Brothers c. filmben volt 1980-ból. Találtam egy linket,tessék megnézni!De a Jóisten rohassza le annak a kezét ,aki a film zenéjét erre a szar zenére cserélte át.
www.youtube.com/watch?v=l1WpzrtQwI0&NR=1

Továbbá minden idők "autós üldözésben valóban összetört rendőrautók" rekordját a "Blues Brothers 2000" c. film tartja.Ez a film az előzőnek a második része 1998-ból.Tehát 18 évvel később készült.Erről sajnos nem találtam linket. Ja,és semmi CGI !!!

butyko 2011.10.06. 04:59:06

Még valami! Aki a fenti linket nézve kitalálja,hogy 4:13 percnél ajtót nyitó színész a valóságban kicsoda és mi a neve,kap egy virtuális gratuláló kézfogást!

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.10.06. 05:49:52

@butyko:
....."Blues Brothers 2000" c. film tartja.Ez a film az előzőnek a második része 1998-ból.Tehát 18 évvel később készült"....

Tehat eloszor volt az elso resz, aztan a masodik.

Ez altalaban igy szokott lenni, kivetel starwars :)

huleaks 2011.10.06. 07:16:40

fast and Furious? nem kell ilyeneket nézni. Gagyi az összes.
Nekem a filmes trükkök terén az etalon, amikor egy autót legurítanak a hegyről, dombról egy szakadékba és még nem ment két métert és már felrobban. Mi?

Rocko- 2011.10.06. 07:46:23

@visszakettopadlogaz: eddie murphy lesz. bírom a csávót, minden szerepet ő játszik.
várom a filmet, amiben csak ennyi lesz: stáblista: eddie murphy.

fogash 2011.10.06. 08:20:15

F40-nek sokkal jobb reklám a Jamiroquai Cosmic girl videoja (még a Ferrari múzeumben is pörög a klip!)

F&F gagyi, Ronin királyság, engem a Bullit üldözése untat, akárcsak a Nick Cage-féle Gone in 60 seconds, ahol csak a kamerát rángatták amúgy meg hússzal mentek. Abban egy jó jelenet van, amikor a bontógolyó átküldi a rendőr-suv-ot a falon.

Blues Brothers nagy királyság, de tulajdonképpen szinte bármelyik Belmondo-filmben százszor jobb üldözések vannak, mint szinte akármelyik amerikai moziban.

A CGI csúcsa meg a Rango c. animációs western. A történet annyira nem jó, de e l k é p e s z t ő ahogy meg van rajzolva...

magyar_ellenállás 2011.10.06. 09:00:34

Ha moziban nézek meg egy filmet, eleve elvarázsolnak a méretek, kb. az egyházak mókusvakítása működik még ugyanígy. :)

A Zemberek tudatos fogyasztóvá nevelését azzal kellene kezdeni, hogy SEMMIT nem szabad elhinniük a "művészetnek" nevezett bohóckodásból.

Amúgy bizonyára a valóságban is el lehetne játszani sok jelenetet, kíváncsi vagyok a TC-s fiúk hány autós üldözésben és karambolban ill. lövöldözésben vettek már részt. :P

uki 2011.10.06. 10:02:44

@Bambano: a minőségi CGI sokszor drágább ám mint valójában összetörni valamit

No name est omen 2011.10.06. 10:42:34

@KuKori: Abban az időben nyilván nem volt lehetőség rendes kormányos merci bezúzására. Biztos valami imperialista kémtől kobozta el a filmipar :D
Mindenesetre látványos, izgalmas annak ellenére, hogy egy másodperc CGI nincs benne.

butyko 2011.10.06. 10:43:44

@visszakettopadlogaz: A hangsúly a 18 éven volt! Ráadásul a az első rész végén a főhősöket börtönbe zárják.A második részben pedig kitárulnak a börtön kapui,az élet és a történet megy tovább...

@Ciri: Bizony,Tiéd a virtuális kézszorítás.És ez a Spielberg ugyanaz,mint a StarWarsos Spielberg. Nahát...!

No name est omen 2011.10.06. 10:46:38

@uki: A CGI nem azért jó mert olcsó...általában sokkal drágább mint leselejtezett kellék autókat törni. Viszont megismételhető és egy csomó "látványosságot" nem lehet élőben megcsinálni. Az sem mellékes, hogy turista látványosságokat nem lehet porig égetni egy film kedvéért csak virtuálisan.

uki 2011.10.06. 11:22:38

@balnyo: ezt mondom, hogy a minőségi drágább. A megismételhetőség meg pláne mellette van. Az ár/minőség meg simán látszik egy bármilyen amcsi sorozaton is ahol nincs annyi pénz és emiatt gagyibb is. Amúgy én azt vallom ahol lehet csinálják kaszkadőrrel, igazi autóval.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.06. 11:38:01

Aki nem bírja a CGI-t, vagy kulturális élményre vágyik, az járjon színházba. Ott is vannak jópofa trükkök, lehet ámulni.

uki 2011.10.06. 11:40:39

Egyébként mindenki hibás, mert egyre nagyobb túlzásokba esünk állandóan. Ha kijön pl az új M3 és nem erősebb 100LE-vel akkor már fanyalgunk. (trollok kíméljenek, tudom mennyivel erősebb, írhattam volna azt is hogy mi értelme az E63AMG 518 lóerejének)

debrejo 2011.10.06. 12:00:55

Nekem is a Ronin autós jelenetei az etalonok, bár az olasz meló sem rossz, nem tudom, volt-e már linkelve:
www.youtube.com/watch?v=82BjhIs9m8k
a 69-es, az eredeti, bár a remake sem rossz, annyira.

magyar_ellenállás 2011.10.06. 14:50:22

@newtehen: Na, az meg a másik véglet, mikor a "modern" színházban nem képesek sejtetni intim dolgokat, hanem élesben kiteszi a f.szát meg a sunáját a színész(nő), meg pisilnek a színpadon stb.

A durva anyját annak a rendezőnek, amelyik ezt így színre viszi.

Accordbela 2011.10.06. 20:26:14

@magyar_ellenállás: Azért ha láttad a Fegyverneppert,abból el lehet hinni valamit.Csak tudni kell értelmezni mirol is beszélnek.Az eleje a legjobb szerintem(a golyó útja a célszemélyig).Szerintem jól megcsinálták,felkészul az ember mi várható ebben a filmben...

Accordbela 2011.10.06. 20:34:28

@magyar_ellenállás:Teljesen igazad van!Jártam színházba régebben,de ma már kevés olyan darabot találni amiben nincsen csocs,pina,meg brékó!Ki kíváncsi erre?A torténet érdekel,nem az hogy a házvezetononek olyan hosszú a csiklója,ha hugyozik egyet guggolva,felmásznak rá a hangyák!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.07. 08:14:11

@Ciri: Basszus, tényleg! Van benne pár meglepő orca, de ehhez meg kellett néznem a stáblistát a DVD-n. (Este meg az egész filmet kénytelenek leszünk a nejemmel... :-) )
süti beállítások módosítása