Van menekvés a benzinadó elől? 1. rész

  2011. szeptember 28. - papptibi Címkék: adó benzin üzemanyag gázolaj jövedéki

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Elméleti oldalról közelíteném meg az üzemanyag-kérdést. Az érdekel, hogy vajon melyik üzemanyagfajtával kapok több energiát úgy, hogy közben a lehető legkevesebb adót fizessek. Hadd legyek már én is szemét, nem?

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr883261848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martinov 2011.09.28. 12:26:38

Nem akarok itt pártpolitizálni, de a jó k*rva anyját a narancsos bűnszervezetnek! Amikor ellenzékben voltak akkor nagyon tudták ugatni, hogy magas az üzemanyag adótartalma és csökkenteni kellene, most a birkák hatalmat adtak nekik, és persze emelnek! A birka nép a két nagy párton kívül mást nem is lát, most a zsidesz van, őt az mszmp követi majd, azt meg ismét a zsidesz és így tovább...

Lajos63 2011.09.28. 12:27:45

Üdv.

Földgáz lenne a jó. Hány kg-nyi tartály kellhet vajon 5-600kg hatótáv eléréséhez?

Kínából fél Mihály körül tudnék venni átfejtőt. van egy kis biztonsági kockázat, de az élet nem habos torta :D 1.8T A4 Avant csomagtartója ha elég lenne hozzá és 100kg-nál többel nem növelné a tömegét én meglépném. Írtam már több cégnek mailt de érdemi választ nem kaptam.

martinov 2011.09.28. 12:28:12

@Jozsó_: "BKV-nál sem csak jegyár van, hanem fajlagosan az adónk egy része is ide megy különböző támogatások formájában)" Marhára örülök is neki, itt Szegeden nem járok egy cm-t sem BKV-vel, mégis megy oda az én adóm is. Miért nem csak a fővárosiak fizetik?

Szelid sunmalac 2011.09.28. 12:32:19

@martinov: Van feletek autoplya? Hatarorok dolgoznak-e arrafele? Nomeg az egyetem kap-e tamogatast? Esetleg korhaz?

notsmallat 2011.09.28. 12:32:47

@A_blogger:

Bezony, érdemes ésszel vezetni, hétvégén Kőszeg-Mosonmagyaróvár (~100 km), 60-100-as tempóban (falu-nem falu) 4,7-es fogyi gázolajból, elégedett voltam.
Ja és 1,6 tonna, pdtdi, 2 személy, csomagok... magyar finomítású nafta.

martinov 2011.09.28. 12:36:19

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Autópálya van, veszek is mindig "matricát" amikor használom. Az egyetem nem kap egy vasat sem, uniós pénzekből és egyéb forrásokból él. A kórházat csak a szentlélek tartja össze, ha bármi nyűgöd van akkor ott fizetni kell, vagy menni magánrendelésre, mert mire időpontot kapsz elpatkolsz. Határőr is van, de az meg nem csak a határmentiek érdeke, hogy ne jöjjön be akárki mihozzánk.
Különben is, autópálya, kórház, egyetem az van bárhol máshol is, BKV viszont csak a NAGYvárosban...

Ejoy 2011.09.28. 12:41:54

@papptibi: 100Ft-tos árkülönbséget egy azon kútnál már évek óta nem lehet találni. Te hol tankolsz???
Sem keverni, sem tisztán etanolozni nem éri már meg régen anyagilag. A jövőről már ne is beszéljünk.

Refuse/Resist! 2011.09.28. 12:46:05

@uszilard: CNG-re asszem nem olyan egyszerű az átalakítás.
Nyugaton sok országban viszont már régóta kapható több modell gyári CNG-vel, pl. Merci és VW is.
A legújabb VW-ek elég nagy tartállyal jönnek, és a 150 le már nem hangzik rosszul:
www.volkswagen.de/de/Volkswagen/InnovationTechnik/technik-lexikon/tsi_ecofuel.html

uki 2011.09.28. 12:50:41

@martinov: azért az vágod, hogy nem a matrica árából építették az autópályát, az max a fenntartására elég.
(nah persze az más kérdés, hogy miért épül olyan drágán és miért olyan drága fenntartani :-))

gigabursch 2011.09.28. 12:53:52

@huleaks:
Egy lett volna, de azt a Gerendaiék üzletei miatt Sintér-pribékek és az In-Kal megtorpedózta.

gnme 2011.09.28. 13:17:40

tee PT, arról is írjál már az összehasonlítás végett, hogy ojrópa boldogabbik felét hogyan érinti az üzemanyagár változás,,,

mert ... ebben a medencében, ahol egymás *arát esszük és a dilettáns kormány mindent megetet a néppel,,, itt nem lesz semmilyen változás az elkövetkezendő évtizedben az látszik

Bambano 2011.09.28. 13:40:15

@Avatar: gyengébbek kedvéért: az mg termelők évek óta olcsóbban jutnak gázolajhoz, viszont a felhasználását kőkeményen ellenőrzi az apeh/nav. nem azt mondom, hogy nem lehetetlen rokonnak juttatni, csak irgalmatlan nehéz és nem éri meg.

@Shadow55: de, Mo és Mol. Nem, nincs meg a lehetőségük. Amióta autóm van, azóta mozgatják az üzemanyagok árát és évtizedekig nem volt belőle gyakorlatilag semmi. Nagyjából tavaly jutottak el odáig, hogyha emelik az árat, csökken a fogyasztás. Tehát most már nem tudják megcsinálni, hogy az égbe emelik az árakat, mert akkor a pincébe csökken a fogyasztás.

Nem, nem pszichológusok alakítják az árakat, hanem közgazdászok, akik saccolják, hogy területenként, kút típusonként x forint emelés mennyi forgalomcsökkenést hozhat és megéri-e.

Krisi 2011.09.28. 13:45:13

60km-re járok dolgozni - vonattal.
a cég fizeti a bérlet 86%-át, így még az se gáz hogy másfél óra az út és kell 13 percet gyalogolni (ezért van az a két vicces dolog alattam, amiket úgy hívnak hogy láb). felszállok, megkajálok, olvasgatok valami jó könyvet éskész. lehet, hogy fél órával később érek haza, ennyi belefér.

szóval én röhögök a legjobban a "nincs más alternatíva, csak az autó" kezdetű szövegeken, ami egyszerűen nem igaz. mindig van más alternatíva, csak persze az nyilván nem olyan kényelmes mint behuppanni a klímás autóba.
lehet választani, hogy kényelmesen utazunk vagy olcsóbban, a kettő egyszerre nem megy - kivéve ha van céges autó, az mondjuk királyság :)

de tudom, ez a 10millió szobafestő és pincér/karmester országa, mert a kommentek alapján mindenki vagy 150kiló diszperzitet visz minden nap a csomagtartóban, vagy pedig öltönyben kell lennie és klíma nélkül elpusztulna... :D

Grifter 2011.09.28. 13:50:07

Etanollal járok, de elfogom gázosíttatni. Etanolos-gázos csávó leszek, sőt, mivel már bárki főzhet alkoholt !#&@Đ
...én magam fogom főzni. Meg átállok metánra =)

Gyarló Hintaló 2011.09.28. 13:52:06

@GGerg:

"Ezt várom már régóta, emeljék csak a dízel adóját! Szeretnék levegőt venni."

Könnyen okoskodsz a messzi angliából, remélem soha nem jössz haza.

Bírom az ilyen csíra expatokat akik itt hagyják az országot és boldogságban úsznak, ha itthon még drágább lesz az élet. Szívjad csak az angol levegőt!

martinov 2011.09.28. 14:01:07

@Krisi: Igen eltaláltad, én villanyszerelő vagyok, és nem tudom a szerszámaim+létrám busszal vinni, mert lehetetlen, de nem sírok a benzinár miatt, hanem beépítem az árba... tehát, mielőtt nagyon jól éreznéd magad a vonaton, te is ki fogod fizetni az megnövekedett üzemanyagköltséget, csak nem a benzinkúton.

Krisi 2011.09.28. 14:05:09

@martinov: erről van szó: akinek munkaeszköz az autó, az úgyis beépíti a szolgáltatás árába.
és inkább fizetek párezer forinttal többet amikor 3évente szükségem va negy szerelőre, mint minden nap.

(amúgy bele akarta mírni az előzőbe, hogy akinek nem inge az ne öltözködjön)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.09.28. 14:05:26

@Gyarló Hintaló: Ne legyél barom, én arra gondolok, hogy szeretnék levegőt venni, ez országtól és pénztől független...

martinov 2011.09.28. 14:11:20

@Krisi: Akkor frankón egyetértünk! :) Viszont szeretem az autó kényelmét, rugalmasságát és gyorsaságát, valamint azt, hogy megválogathatom az útitársakat. Sok évig buszoztam én is napi szinten és bizony néha voltak igen "szagos" emberkék is, na meg az a tömeg... mint a heringek, öldöklő harccal az ülőhelyekért. Amíg lesz egy lyukas garas a zsebemben benzinre addig bizony autóval járok 5km-es köröm kívülre, azon belül pedig inkább gyalogolok. 3-4éve lakom Szegeden, de ha jól emlékszem 3-szor ültem Trolin összesen, villamoson sem többször.

Ejoy 2011.09.28. 14:40:47

@Krisi: Te szerencsétlen...

Krisi 2011.09.28. 14:42:48

@Ejoy: kifejtenéd bővebben, te szerencsétlen? :)

D4D 2011.09.28. 15:09:40

@Jomunkasember: Lehet a kúton vizezni, lehet az oszlop óráját mahinálni.

D4D 2011.09.28. 15:20:39

@ruskyy__: Rendszeresen járok Münchenbe, minden egyes alkalommal kevesebbet fogyaszt a német cuccból.

D4D 2011.09.28. 15:22:54

@Refuse/Resist!:

"a német autópályák anyagán kisebb a gördülési ellenállás."

Viszont egy oda vissza út alkalmával nem csak német pályán mégy.

D4D 2011.09.28. 15:28:53

@ata843: Nincs már ott se. Egyre modernebb kütyük, jeladók, bonyolult júdáselektronika......

D4D 2011.09.28. 15:32:49

@szita szita péntek:

Sok volt egyszerre a link. Érdekes dolgok, köszi.

007 turbozva nem keverve... 2011.09.28. 15:35:00

Falra tudok mászni mikor állitják hogy a dizel autó drágább mint a benzines...Senki sem kötelez hogy 2 azonos kasztnis,felszereltségü autóból kell vállasztani.Picit kissebb kategóriáju diesel olcsóbb mint a nagyobb benzines,sőt ha nem ragaszkodunk a márkához lehet még nagyobb külömbség.

martinov 2011.09.28. 15:42:25

@007 turbozva nem keverve...: Igen viszont, csak így lehet összehasonlítani.

Ottopappa 2011.09.28. 15:52:11

Innen Szegedről üdvözlöm (és irígylem) az ukrán határ mellett élőket...

martinov 2011.09.28. 16:03:19

@Ottopappa: Nagyon ne legyél irigy, jó itt nekünk Szegeden. Szép város és az országhoz képest nem is áll rosszul.

fagzal 2011.09.28. 16:18:34

Az én (benzines 1.4-es) autóm tök ugyanannyit fogyasztott a magyar, az osztrák és az olasz benzinből is.

Egyedül Svájcban mértem többet (de hát az hegynek föl, hegynek le...)

Rocko- 2011.09.28. 16:29:35

@Krisi: oszt majd idôsbb leszel és rájössz, hogy tiszta pazarlás ennyi idôt kidobni a francba.
hogy akár otthon is ehetnél jól, hogy egy óra utazás helyett lehetne az fél óra is, és abban az idôben rengeteg más hasznos dolgot tudnál csinálni. :)

"lehet választani, hogy kényelmesen utazunk vagy olcsóbban, a kettő egyszerre nem megy"
érdekes más országban megy. nálunk miért nem?

Fantozzi.ie 2011.09.28. 16:37:39

Aki kételkedik az üzemanyagok közti különbségben annak egy nagyon egyszerű tesztet ajánlok: vegyen kannába román benzint és itthon ugyanazon az úton próbálja ki va-e különbség . én kipróbáltam és 100 km en 1 literrel kevesebbet eszik az e39 a román benzinből
A szaga mindent elárul Annak benzinszaga van az itthoni benzinnek meg higítószaga...

Krisi 2011.09.28. 16:43:26

@Rocko-: választhatok, hogy elköltök havi 60-ezret benzinre vagy 6000-et vonatjegyre. szeretnék úgy keresni, hogy mindegy legyen, de pályakezdő mérnökként ez még kicsit messze áll tőlem :D ennyit nekem nem ér meg az 40-50perc, amivel hamarább hazaérnék.

ha mondjuk szakad az eső akkor megesik hogy befogom munkábajárásra az egyébként nem munkábajárásra tartott Alfát, de amúgy semmi bajom nincs a vonattal.

Jamesblond 2011.09.28. 16:54:08

Üdv Magyarok! Az ukrán határtól élek 30 km-re. Gázolaj ma: 262 Ft, 95-ös Benzin 278. Persze a pénz váltásánál is vannak bajok, xar a forint mostanság. Szóval át lehet menni, a benzin olyan amilyen (mikor milyen), a gázolaj jó, de mostanában az is zavaros színű, egy drága dízel nem tudom mit szólna hozzá. Olcsóbb a nyál kint na. Ez mind jól hangzik, de itt a környéken se egy gyár, se egy cég ahol még van v.milyen termelés/munka. Engedjetek meg egy példát: Ha el akarok menni pl moziba megnézni egy filmet, Nyíregyházára kell mennem, mert közelebb nincs. Oda vissza egy moziért 160 km-t kell tankolnia mindenkinek aki itt él (Fehérgyarmat). A környékbeli utakon, főleg hidak előtt állandó határrendészeti ellenőrzés van, lépten-nyomon megállítgatják az embert, cigi, üzemanyag, stb után kutatva rendőrök, határőrök, APEH-esek, KPM-esek karöltve. Van, hogy 10-től is többen vannak. Ha találnak valamit, nagy a baj! A bírság akár az autó értékének többszöröse is lehet. Mentő helikopterünk nincs mert drága, de ellenőrző heli az van, ami leszáll a 40 éves MTZ mellé a szántóföldön és mintát vesznek a tankból, mifélével pöfög. Meg millás bírságokat szabnak ki, ha parlagfű van a földeken... Az idén már rengetegen valamilyen földművelő eszközt adtak el, hogy meg tudják tankolni a trakit, hogy elkezdjenek, vagy befejezzenek v.milyen talajmunkát. Ja! Hogy abból valamennyi visszajár év végén? Szántáskor karcsún számlálva is egy MTZ a napi 100 litert fél foggal bekapja... Minden reggel 40.000-ért kell tankolni szántási időszakban. Elég durva? Az eke ebben a földben csak nagy gázon dolgozik rendesen. Egy hátsó gumi 100.000! Kettő kell. Szántáskor ez is dörzsölődik rendesen... Ha a földművelők is feladják, mert már rég nem éri meg, a kenyér is kintről fog jönni. Már én is Londonban vagyok. Csak szabira jöttem haza kicsit. Hát a levegőnk még mindig sokkal jobb mint az övék, meg rengeteg minden más is. Ott sincs úgy minden ahogy innen tűnik, meg ahogy sokan mondják. Azt hittem a mostani kormány mellénk áll majd, de ők is egy egész más "közeget" szolgálnak ki csak. Nagy nulla az egész dilettáns szónokló bagázs. Kár.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.09.28. 17:34:31

Francot vekengtek rajta ennyit. Ott van Spanyol Zoltán úr meg a vízautója.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.28. 17:41:46

Gondolomaz LPG meg a CNG árát is majd felemelik.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.28. 17:43:06

mivel szar a forint a szlovákoknák sem olcsób.

FM2k 2011.09.28. 18:58:14

Ukrán benzin kontra magyar benzin.
Apósék miatt Budapest Nagyszelmenc oda vissza 650km-es útvonalat kb1.5 havonta teszem meg, mindig ugyanúgy a 3-as főúton, minden praktikát bevetek a fogyasztás minimalizálása érdekében, óra szerint 100-at tartom. Szintkülönbség nem nagyon van, a szélirány változó, de érezhető a hatása. Jellemzően 5.0-5.2 közötti fogyasztást produkálok az 1.4-es gyárilag 100le-s kombival. Ha már ott járok elmegyek az ukránhoz tankolni, az időben 3...8óra kiesést jelent, 80km+, de a határőrnek kell a jatt, így a nyáron magyar forintra számítva 275-285 körüli áron tankoltam, ami tisztán 100ft nyereség literenként (itthon jól kell váltani az eurót és azzal kell kint fizetni!). Kannában 10 liter engedélyezett, abba belemegy 12, tankom gyárilag 45, de ha jól kijáratom belemegy 58-61 liter között. Átlagosan 72 litert veszek, tisztán 7200ft megtakarítás (a hatótáv rekordom 1380km volt). És a lényeg: a fogyasztásom semmit nem változik az ukrán naftával, pedig a legolcsóbb kúton tankolok budapesten is. Az a pár tized mindig betudható pl. egy esőnek, szeles vagy párás időjárásnak, néhány előzésnek, tötymörgésnek egy másik autó mögött,a ki nem használt gurulási lehetőségek elbaltázásának és a fék indokolatlan használatának. Az utastérben lévő utasok és csomagok mennyisége nem számít ilyen távon.

TheTruth! 2011.09.28. 19:05:01

@Refuse/Resist!:
tudod öregem a szaros argentinok azt kapták amit megérdemeltek a sose létezett demokráciájukban. pontosan az való nekik ahova most süllyedtek, és szerencsés esetben megy velük hamarosan az egész dél-amerika, mert az az egész kupleráj egy gazdaságilag sehol se létezett őserdő volt világ életében, félanalfabéta szaros kivakaródzott indiánokkal, meg folyton forgó diktatórikus kormányokkal. Az a természetnek is csak használna végre ha visszasüllyednének a picsába a kőkoszakba, addig se azon jár az eszük, hogy hogyan pusztítsák el a maradék növényzetet a Föld még megmaradt utolsó természetes bioszfréjájában.

TheTruth! 2011.09.28. 19:07:25

@-trogerone-:
kishaver ha te tudnád, hogy a látható kormot okádó dízelekkel van a tüdődnek a legkevesebb baja, de sebaj, nyugodj meg van kb 50 más olyan konstans behatás ami folyamatosan ér téged, fingod sincs róla hogy létezik és abba fogsz beledögleni, mert előbb utóbb valami úgyis kijön rajtad tüneti szinten ezektől, független hogy mik vannak az utakon.
Tudod amit nem látsz az a veszélyesebb mindig.

TheTruth! 2011.09.28. 19:10:42

@GGerg:
jól van, baromarcúkám, most már lelőheted magad, már 2x körberöhögött a fél blog, de eddig nem javasolták neked, hogy gyárthatod a hurkot a mestergerendára, én megteszem. ezzel használnál a legjobban a környezetednek, nem a begázosítással.

TheTruth! 2011.09.28. 19:15:21

@szita szita péntek:
nem egyből mindjárt a flinstones jellegű pedálos kocsira akarsz kilyukadni? ahhoz még technika se kell, max egy rudas meghajtás és egész pontosan 0 forintból eljársz vele, baszod. kerekes gőzmozdonyok, ja meg az öreganyád szőrös segge.

TheTruth! 2011.09.28. 19:32:02

@Krisi:
persze öreg, meg lehet napi 30 km-t biciklizni is, az is kurva praktikus dolog, meg óccsó is, vagy 3x átszállni reggel meg ugyanennyit 10 óra meló után este, mikor már a faszod van tele az összes buzival 10m körzetben tőled.

szita szita péntek 2011.09.28. 19:35:22

@TheTruth!: Ezt te nem gondoltad át. Tedd meg! A gőzmotorok fejlesztését majd száz éve leállították, mert akkor a filléres benzin kiütötte. Ma már nem filléres a benzin, újra kell gondolni hát a lehetőségeket. Erre mit csinálunk? A helyett, hogy a sok éven át bizonyított kőegyszerű technikához nyúlnánk vissza és modernizálnánk, élhetővé tennénk azt fejlesztünk egy teljesen újat (hibrid elektromos hajtás), ami SOKKAL összetettebb, SOKKAL drágább, és nem mentesít igazán a kőolajtól, csak mérsékli a fogyasztást. Azon nem akadsz fel, hogy 60-80 kilométerenként 10 órán át kell tölteni egy elektromos autót? Mitől lenne rosszabb, ha (esetleg ugyan ilyen távon) tüzelő anyagot kellene a gépbe raknod? Megnyugodna a lelked, ha extrudált fakockák lennének? Esetleg ha nem is látnád, hogy a természethez bármi köze van? Egyáltalán mi a roszsebből feltételezed, hogy ez visszalépés? Miért ne lehetne a kocsidban ABS meg MP3 lejátszó? Karcsú vagy fantáziában barátom!

TheTruth! 2011.09.28. 19:40:43

@martinov:
szerintem nettó idiótának kell lennie valakinek ahhoz hogy ne oldjon meg egy akár 3 fázisos lágyindítós aszinkron motorvezérlés javítását kapcsolási rajz meg egy 1500 ft-os multiméter segítségével.
Az általános egyfázisos lakóépületes hálózatról nem is beszélve. Még ha FI relés és túlfeszvédelmes is a komplett lakás, ezek faszán nem egy komplikált cuccok, max szét kell baszni egy banális hiba miatt a fél lakást mire hozzáférsz a hibahelyhez. Ha valakinek van egy jottányi műszaki érzéke és érintésvédelmi ismeretei az meg fogja tudni oldani saját maga. És ezeket aztán nem egy docensi képességeket követelő dolog megtanulni, pláne hogy MINDEN anyag fent van a neten 3 tetszőleges torrentoldalról letöltöm a technikumom elvégzéséhez szükséges jegyzeteket 0 Ft-ból annélkül hogy reggel felkelnék az ágyból. Ilyen egyszerű hozzáférni az ismeretekhez.
Épp ezért csodálnám ha te hosszútávon megélnél abból a bohóckodásból, mert sokan be fogják vállalni ebben a nyomorban hogy mindent maguknak csinálnak, pl hozzánk 8 éve nem tette be szakmelós a lábát, ja hogy fater meg én is felsőfokú műszaki végzettségűek vagyunk.

TheTruth! 2011.09.28. 19:46:51

@szita szita péntek:
te láttál már működőképes gőzautót, bazdmeg? Kb mint egy nagyobb furgon és ráférnek össz 4-en, ekkora idiótát faszikám mutogatni kéne mint te, pedig itt így is mélyen a béka segge alatt az átlag mentális képességek régen.
mért nem kapásból fúziós erőművel hajtott járműveken fantazmagóriázol?
Egy villanyautót meg szál egyszerű művelet lehetne sorozatgyártani, mihelyt megoldják a könnyű kis térfogatú gyorsan tölthető akkucsomag kérdését. Mert az az alternatíva nem a mindenféle hőenergián alapuló fos erőltetése.
De cifrázd csak, pubikám azért remélem nyugodtan alszol majd eztán is hogy egy ilyen magamféle tapló kifújta a taknyos orrodat egy nullajóska blogon. csókoltat anyád a bélanéni!

szita szita péntek 2011.09.28. 19:53:10

@TheTruth!:

"Kb mint egy nagyobb furgon és ráférnek össz 4-en" - Íme valami 1920-ból:
www.youtube.com/watch?v=tzWZ71pP73M&feature=related

"villanyautót meg szál egyszerű művelet lehetne sorozatgyártani, mihelyt megoldják a könnyű kis térfogatú gyorsan tölthető akkucsomag kérdését" - Amennyiben meg az örökmozgót találnák fel nem lenne miről dumálj.

TheTruth! 2011.09.28. 20:02:15

@szita szita péntek:
te faszikám, ezt a linkelt szart még komolyan is gondoltad 2011-ben? Akkor hadd veregesselek vállan meg küldjek barátilag egy jókívánságot : ;,I,,

martinov 2011.09.28. 21:23:12

@TheTruth!: Hidd el, hogy mondjuk egy bölcsésznek ezek nem ilyen magától értetődő dolgok és sokan nem is mernek hozzányúlni. Én nem azért megyek, mert betolakodok, hanem mert HÍVNAK... Örülök, hogy nem mindenki ilyen, mint te, mert akkor éhenhalnék. :) Amit lehet én sem szeretek másra bízni, ahogy mondod, letorrentezem a szükséges infókat és magam javítok, akár az autómat is.

Herman 2011.09.28. 21:39:56

én OMW 100-ast tankolok, és szarok a világ bajaira.

Amíg van olaj, addig benzin is van, ez a lényeg!
Ameddig van zseton tankolni, addig sincs baj!
10 liter az átlagom százon, de városban inkább 13-14..

Leszarom. Nem érdemes nyafogni, dolgozni kell, a pénz a lényeg, a pénz, bármi áron.

Strici, maffia, olajozás, uzsorázás, egyre megy... itt a píz a tét..

kisqtya 2011.09.28. 21:48:35

Én E85öt használok 30-40% arányban. A tankolások átlagára így 354 ft körül van most. NEm vettem észre semmit, fogyinövekedést sem, talán hűvős időben kelletlenebbül indul hidegen.
Valami káros hatása lehet ennek hosszabb távon?

Gott in Frankreich 2011.09.28. 21:51:18

@gigabursch: Nehany szelsojobbos gyoker megprobalt trollkodni a Szigetesekkel, aztan a sajat ostobasagukbol (halasztas bejelentese) nem jott ossze. Uzemanyagarakhoz termeszetesen semmi koze sem volt, azota sem vonultak ki a Kossuth terre, es mashol sem tiltakoztak.

TheTruth! 2011.09.28. 22:00:08

@martinov:
pláne a kocsimhoz nem engedek mást baszogatni, a bölcsész meg csodálom, hogy nem döglik éhen, mikor egy kezdő mérnök is alig talál állást, az ilyen alibi szakos barmok meg lényegében merő pazarlás volt az állami erőforrásból.
Ha a 2/3 kiskirály végre rendeletbe foglalná, hogy a nem súlyponti szakokon mindenki kifizeti a képzését mindjárt nem lenne ekkora gond, vagy megtanulna melózni valami tisztességes szakmában. Kis fokhagymagerezd valagú hülye hamvas picsáknak se esne le a smink a pofájáról ha 2 kezi melót végezne.

Kelci 2011.09.28. 22:08:23

erről tud valaki valamit? esetleg tapasztalatra gondolok... szkeptikus vagyok ezzel a hidrogénes dologgal hhopower.hu/

kutyek 2011.09.28. 22:18:12

@papptibi:
érdemes lenne a táblázatokat, képleteket legközelebb egy hozzáértő ismerőssel (mérnök, reálszakos tanár stb.) átnézetni. Zavaró hiba az "egységnyi energia ára/adója literenként". Az energiatartalom és térfogat között fix összefüggés van (1 liter energiatartalma 33, ill. 36 MJ). Ezért az árat/adótartalmat vagy térfogategységre, vagy egységnyi energiára lehet vetíteni (a táblázatban ez utóbbi szerepel), mindkettőre nem. Más szóval: vagy Ft/l, vagy Ft/MJ. Ft/(MJ x l) értelmetlen. Légyszi javítsátok! Köszönöm. Szívesen :)

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.09.28. 22:33:24

@Kelci: nekem kb 15 éve volt a ladába berakva egy ennél jóval egyszerűbb nem szabályzott és kisebb teljesítményű vízbontó, szerintem nem fogyasztott kevesebbet a kocsi, viszont a környezetvédelmi vizsgán elkerekedett a vizsgabiztos szeme, nem hitte el, megmérte mégegyszer.

papa33 2011.09.28. 22:54:52

Sztem sok kis autós nem engedheti meg ha behal a dízel gép, ma ez iszonyat lenne. Minek mindenhová autóval.
Bizonyos méret, pl tgk nyilván nem benyás. Ebből következően, írták is, legyen kisebb az autó, de dízel, én meg azt mondom, ha kicsi, akkor a különbség is kisebb, pl Mondeo méret mondjuk 6 és 10 literes fogyi, Polo méret 5 és 6,5 literes díiel/benzin esetben, az a különbség nem realizálódik.
Erő? - jönnek a turbós benzinesek.

Amikor senkit nem feltartva lehet menni, azért 1-2 liter a lábban van... múltkor pélyán a kis benzinesemmel 6.2 100-110 körül, a haver ugyanilyen cégessel 8 felett 130-140. A 2*150 km -en vesztettem nem egészen 1 órát = 6 liter =2400Ft kb.
És ma is annyi benya kell pl Balcsihoz leugrani, mint 40 éve, ez ám a fejlődés.

Ciri 2011.09.29. 04:31:14

@Shadowbull:
"eleg sokat probalgattam mar mindenfele autot mindenfele uzemanyaggal, tokmindegy mit tankolsz, nem attol fugg a fogyasztas."

Akkor még próbálgasd egy keveset, mert nagyon is észrevehető a különbség.
:))

Egyébként meg ez majdnem olyan, mint a HUD: engem zavart, Téged nem :)))))

Etniez 2011.09.29. 06:37:33

Az a baj, hogy túl olcsó volt a dízel, sok személyautó átállt arra. Pedig ontják a füstöt, kormot, mérgeket. Amit spórolnak a kúton, elköltik majd asztma gyógyszerre.
Dízel autókat csak normális és rendszeresen ellenőrzött szűrővel engednék az utakra.

kolompár szmélgol 2011.09.29. 07:06:44

Ugy latom, itt 10 liter alatti fogyasztasokrol van szo, ugyhogy ez nem az en vilagom. :)
Amugy igazat adok az elöttem szolohoz, hamar traktort vezet valaki rendszeresen ellenöriztesse azt a szüröt, mert 1-2 eves autok is olyat kormolnak, mint egy Ikarus.

Rocko- 2011.09.29. 07:12:45

@papa33: "És ma is annyi benya kell pl Balcsihoz leugrani, mint 40 éve, ez ám a fejlődés."
asszem pont két hete magyarázták el, pont neked ezt.

Rocko- 2011.09.29. 07:23:33

@Ciri: csinálni fogok egy autót, ami centiliterenként mutatja majd a fogyasztást a HUD kijelzőjén.

Shadowbull 2011.09.29. 08:15:05

@Ciri: jovan baszki, feletek meg a gravitacio is mas :)

sb

Shadowbull 2011.09.29. 08:21:58

@Krisi: majd egyszer ha lesz szerencsed es lesz csaladod, gyereked, rohadtul nem lesz mindegy, hogy azt a masfel orat a buszon baszod el vagy egyutt vagy a csaladoddal.

Persze ha nem lesz penzed, akkor tokmindegy, akkor kenyszerpalya.

Masfel ora alatt pont lezavarok egy edzest a teremben, inkluzive kozlekedes.

Amikor meg otthon laktunk, eleinte busszal jartunk be a kisfalubol a nagyvarosba dolgozni. Volt vagy egy ora az ut, tomott, budos koszos buszokon. Autoval meg 12 perc...

Itt direkt ugy valasztottam meg a lakohelyet, hogy be tudjak jarni bringaval, negyed ora alatt megvan az egesz a lakasajtotol az iroasztalomig.

sb

Shadowbull 2011.09.29. 08:23:04

@TheTruth!: hehe :) ritka taplo egy allat vagy, de birlak :)

sb

D4D 2011.09.29. 08:32:46

@papa33:

Országút város
Benzines: 6-7 , 10-15
Diesel: 5-6 , 6-7

Itt a nem mindegy.

Schütii 2011.09.29. 09:15:29

@kockablogger: A matrica színe az autó EU károsanyagkibocsájtási besorolásának függvényében változik. A te autód (91-es évjárat, kat.-os) benzines még nincs besorolva ilyenbe (93-tól volt EU II). De mivel kat.-os (akkor már kötelező volt új autónál) így csak a piros matrica jöhet szóba a te estedben. Ha nem volna katos, akkor meg a fekete. Ám abban igazad van, hogy elég nagy a fejetlenség ezen a téren. Nem is olyan ritka látvány a 98 körüli (még hamvas) autók piros matricával (nekik minimum a kék lenne jogos), de sok tulaj, főleg a nem pesti, szarik rá, pedig nem kéne, mert ha bejön a matrica színe utáni adó, akkor hatalmasak lesznek az indulatok ...)

Rocko- 2011.09.29. 09:19:12

@Shadowbull: jajaja.

"Amikor meg otthon laktunk"
mé, most a híd alatt? :D

Rocko- 2011.09.29. 10:01:13

@Shadowbull: :)

errôl a Stirling motorról vélemény?
egész okos dolognak tûnik. (nekem új volt.)

Shadowbull 2011.09.29. 10:18:05

@Rocko-: jarmuhajtasra tokeletesen alkamatlan. Ugy mint a gozgep meg a tobbi hulyeseg.

sb

Rocko- 2011.09.29. 10:31:43

@Shadowbull: okéj.
akkor én meg gondolkodok a házi felhasználáson.
csak az energiáját nem tudom hogyan lehtne tárolni.

Shadowbull 2011.09.29. 10:36:32

@Rocko-: sokan gondolkodtak mar ezen, nem veletlenul nincsen sehol :)

Ajanlom a negawatt-szemleletet otthonra. az az energia a legolcsobb, amit nem fogyasztasz el -> szigeteles, hatekonysagnoveles, spór.

sb

Refuse/Resist! 2011.09.29. 10:57:32

@Shadowbull: Gozturbinaval azert hajtanak nehany jarmuvet.

Shadowbull 2011.09.29. 10:59:07

@Refuse/Resist!: oke, pongyolan fogalmaztam.

szemelyauto-hajtasra alkalmatlanok vagy csak korlatozottan alkalmasak.

sb

Ciri 2011.09.29. 11:15:14

@Rocko-:
Álladék! :)))

@Shadowbull:
Nem véletlenül lakok közel Debrecenhez :))

Krisi 2011.09.29. 11:20:40

@Schütii: előző autóm 2000-es évjáratú benzines volt sárga matricával, szóval ismerős történet, remekül példázza a hatékony, tévedhetetlen, hasznos és tökéletes magyar bürokráciát! (jajj, ezt így még leírni is fájt :D)

@Shadowbull: mire lesz gyerekem (mondjuk 10 év múlva) bízok benne hog minimum vagy egy céges autóm lesz, vagy találok közelebb olyan munkát, amit szeretek csinálni.

(amúgy nem azt írtam, hogy ez lenne mindenkinek kivétel nélkül a tökéletes megoldás, hanem hogy ez IS egy megoldás autó helyett és egyáltalán nem olyan lehetetlen. most még lehetetlen sokaknak, de majd ha felszökik 450-re a benzinár akkor egyre népszerűbb lesz)

Refuse/Resist! 2011.09.29. 11:29:15

@Shadowbull: nem tul praktikus, az biztos.
Ugyanakkor nagyon meno lenne egy nuklearis meghajtasu ilyesmi:
www.adventure-journal.com/wp-content/uploads/2010/06/knight01_660.jpg
(a nagyobbik)

kockablogger 2011.09.29. 11:38:44

@Schütii: Akkor valamit elnéztem, de csúnyán... Mindenesetre köszi a magyarázatot. A lényeg viszont akkor is, ahogy mondtad, a fejetlenség. Tulajdonképpen ránézésre megy a cetlizés, ha meg nem jó és szóváteszed, fizess új vizsgadíjat és állj sorba rendszámmal a zsebedben az okmányirodában.

Rocko- 2011.09.29. 11:57:59

@Shadowbull: hát alapvetôen passzív házban gondolkodnék, ha építkeznék. az addig oké, hogy megtartom az energiát. igen ám, csak az energiát is meg kell termelni, létrehozni.
igazából olyan házon gondolkodok, ami nulla energiát importál állami cégtôl vay adózott energiából. :}

Shadowbull 2011.09.29. 12:09:45

@Krisi: na ezert fogy a magyar, mert egyesek 35 eves korukban akarnak gyereket :)

Ha ram hallgatsz, nem varsz odaig.

sb

Shadowbull 2011.09.29. 12:13:48

@Rocko-: Égy passziv hazban mar tenyleg minimalis az energiafogyasztas.

En is olyat akartam, csak maskepp alakult.

sb

Rocko- 2011.09.29. 12:17:28

@Krisi: mondjuk így utólag belegondolva a 40 km/h átlagsebesség nem is rossz, csak idôben sok a 1,5 óra. viszonyítva az én 15 km/h-s sebességemhez. fákk budapest.

@Shadowbull: én még most is akarok. csak monjuk svejci frankos hitel nélkül.
meg nem ódzkodok az atomenergia otthoni felhasználásától.
egyetlen baj van vele: nem igazán megtérülô dolog. :)

Krisi 2011.09.29. 12:19:51

@Shadowbull: jólvan na, csak egy közelítő érték volt az a 10, valójában 30 körülre tervezem - mármint hogy én leszek annyi, nem 30 év múlva -, de az már vészesen közelinek hangzik :)

amúgy azt írtad, hogy az az energia a legolcsobb, amit nem fogyasztunk el, na én pont így vagyok a benzinnel, az a legolcsóbb, amit nem égetek el. így amikor hétvégén megyek valahova kocsival akkor pont leszarom hogy mennyit eszik, valamint amikor vált a szelepvezérlés 4000-nél akkor nem az jár a fejemben, hoyg "jajj, de drága lesz ez", hanem hogy "vááááá, ezazz, micsoda muzsika!" :D

Krisi 2011.09.29. 12:34:38

@Rocko-: had ne mondjam hogy melyik, emberi erővel hajtott gép tud a 15-ös átlagnál úgy 50%-kal jobb időt menni megerőltetés nélkül :)

amúgy a vonatnak nyáron egy hatalmas előnye van: 9 óra munka után, 35 fokban az állomás melletti kocsmában venni egy jéghideg sört, és kényelmesen elfogyasztani a klímás Flirt vonaton, na ezt autóval nem lehet megcsinálni!

Rocko- 2011.09.29. 13:01:31

@Krisi: már úgyérted, hogy nem sofôrös autóval nehéz ezt kivitelezni. :D

a kerékpárt meg se hallottam. :D egy heggyel két híddal, pföh!

D4D 2011.09.29. 13:46:23

@Schütii:

A besorolás megér egy misét....

Itthon az Euro2, ugyanaz a kocsi Münchenben Euro3-as Umweltplakett-et kapott.

De ugyanez megvolt már Euro4 Euro5 viszonylatban is.

Na ebből lesz egyszer baj!

TheTruth! 2011.09.29. 16:34:34

@Shadowbull:
hát még ha tudnád ki a franc vagyok. nem az Ede, a másik. De majd a szokásos évvégi ocsmány gyűlöletleveleknél rájössz legkésőbb, mert garantálom h min 2 lesz idén is ami belefér a szórásba.

Amúgy ez a passzív házasdi rettentő jó dolog, és biztos határozottan jót tenne a bolygó energia-háztartásának is pláne károsanyag kibocsájtás szempontjából, csak a te bukszádnak nem éri meg még annyira. nem véletlen hogy a felkapaszkodott német réteg szórakozása az hogy ilyeneket épít.
A megfelelő köztes út, ha te úgy oldod meg a házad hagyományos fűtését, hogy megújuló energiaforrásokra építed a rendszert, ha lehet párhuzamosan több fajtára is, és teljesen kiszorítod a közszolgáltatótól vett energiát. Volt cég ahol közreműködtem ilyen ház elektromos és hőrendszerének a kiépítésében, ott egy komplett tetőt befedő szolárcella volt az elektromos, plusz hőenergiát összegyűjtő foncsoros vízmelegítéses rendszer volt a tetőn, melléképületben tisztán szerves hulladékot feldolgozó biogáz-erőmű az éghető gáznemű anyag szolgáltatásáért, azztán még volt hőcserélő is a geotermikus energiák kinyerésére, és tervezett később felállítani 2 kompakt szélerőművet a ház melletti területen. jelenleg itt 6 m magasságig építhetsz tartószerkezetet bejelentési és építési engedély nélkül.

Ha ezt megfejeled egy szakszerűen kiépített akkuteleppel, ami egyébiránt minden közintézményben, de telefonközpontban, villamos kapcsolóállomáson is megvan, hogy garantáltan függetlenek legyenek áramikimaradáskor, akkor szinte biztos hogy nem sok energiát kell bevinned a rendszerbe külső úton.

TheTruth! 2011.09.29. 16:39:28

@Shadowbull:
hát tudod az feltétlen becsülendő h 2x 15 percet tekersz a fertőtlenítővel átszűrt bajor levegőn, de akkor ki a frásznak edzeni 1,5 órát? Ez fiziológiailag meg gazdaságilag is teljesen illogikus. Heti 2,5 óra így is megvan 5 napos munkahéttel számolva.
Amúgy hasonlóképp vagyok itt én is mint te voltál, kb 1 óra busszal a város, 12 perc motorral 15-30 kocsival forgalomtól függően. Naná hogy eszembe se jut mással mint motorral, ráadásul azzal a pirosakra is szarok a városban, levágom bicikliúton, zsákutcákban stb.

Annak a kretén idióta baromnak, aki közlekedésmérnöki papírt kapott, és felügyeli ennek a városnak a forgalmát kívánom hogy nőljön köröm a makkjára.

Rocko- 2011.09.29. 18:59:46

@TheTruth!: "csak a te bukszádnak nem éri meg még annyira"
hát ha azt veszed alapul, amit te is írtál: a közszolgáltatót csökkentését, netán kiszorítását, akkor mindenképpen.
figyelembe véve, hogy az energiaárak nem fognak csökkenni, csak növekedni.

Rocko- 2011.09.29. 19:01:00

@TheTruth!: "de akkor ki a frásznak edzeni 1,5 órát? Ez fiziológiailag meg gazdaságilag is teljesen illogikus."
a kerékpározás nem mozgat meg minden izmot. 2x15 perc kerékpározás meg rendes edzéshez hozzávetni kb. semmit se jelent.

TheTruth! 2011.09.29. 20:42:37

@Rocko-:
az biztos hogy olcsóbb nem lesz, de beszámoltad a megtérülési időt belekombinálva az amortizációt is? Valszeg épp mire 0-ra amortizálódik, vagy kipusztulsz belőle addigra jön vissza. Másrészt egészséges ember ne legyen elszigetelve a környezettől mindenféle szintetikus szarral, őrület már belegondolni is hogy 0 hőveszteségű helyen laksz amit a magad meg a TV hője szinten tart. Tudod hol van ilyen? abszolút vákuumban.
Ezért lenne annyi elég hogy pusztán 90%-ban kizárom a közszolgáltatókat a házamból, az is egyfajta önellátás.
Elég hogy sajna a netet, kábel TV-t,(szateliten már majd mindegyik le van kódolva hiába próbálkoznál tányérral befogni) szemétürítést(nem szerves szemetet nem tudod feldolgozni) és ha nincs elegendő kapacitású víztisztítód illetve artézikutad fúrva akkor a vizet venned kell.

Másrészt nagyon jól tudom h a biciklizés csak a lábat mozgatja át, meg kurva jó segget csinál, fitness edzésprogram után edzettem én is, nos ha SB nem csinálja korrekt edzésprogram szerint, specifikusan izomcsoportokra alakítva a súlyzózást, akkor végeredményben a kellő kalóriát elégeti a tekeréssel is.
Nekem míg szét nem hajtottam a középcsapágyát a biciklimnek meg a térdemet elég volt az is, a lábamon faszán meglátszik most is az eredménye, nem ropi-lábakon állok.

Rocko- 2011.09.29. 21:59:59

@TheTruth!: "az biztos hogy olcsóbb nem lesz, de beszámoltad a megtérülési időt belekombinálva az amortizációt is?"
konkrét számításokat nem végeztem, de azért az ilyen rendszerek (ésszerű és kalkulált tervezéssel) megtérülnek.
"egészséges ember ne legyen elszigetelve a környezettől mindenféle szintetikus szarral"
nincs bajom ezzel. :)
sőt, vannak akik még élveznék is.

"meg kurva jó segget csinál,"
nem érdekel SB segge. :)
őszintén.

TheTruth! 2011.09.29. 22:11:51

@Rocko-:
a feleségedé meg a magadé érdekeljen, ha esetleg sikerült ezzel újat mondani hogy ennyire hatékony a tekerés. Felülhetsz a nyeregre nagyritkán te is.

Shadowbull 2011.09.30. 09:27:59

@TheTruth!: "hát még ha tudnád ki a franc vagyok. nem az Ede, a másik"

Melyik masik?

"a te bukszádnak nem éri meg még annyira. nem véletlen hogy a felkapaszkodott német réteg szórakozása az hogy ilyeneket épít."

Naja, nem olcso. De azert az altalad vazolt szolarcella meg kiskutyafasza komplex rendszer sem olcso :)

sb

Shadowbull 2011.09.30. 09:32:36

@TheTruth!: " h 2x 15 percet tekersz a fertőtlenítővel átszűrt bajor levegőn, de akkor ki a frásznak edzeni 1,5 órát"

az edzest lezavarom egy ora alatt, oda-visszauttal egyutt masfel ora. Ez van heti 3x idealis esetben.

Meg mostanaban tekerek minden reggel 45 percet a crosstraineren, mert kover diszno vagyok es le akarok adni egy kis zsirt.

A biciklizes az erre jon ontop, de azt nem szamitom az edzesbe :)

Amugy ha minden jol megy, nehany het mulva mar csak az Olympiaparkon kell majd keresztultekernem, ott meg jo a levego.

sb

Akka a bölcs vadlúd 2011.11.03. 12:40:49

Hát igen, a kettőstömegű lendkerék :-) Bizony, az én Zafirámban is megadta magát. Egyszer csak leesett. Mármint a külső része :-) Még az a szerencse, hogy épp elindulás után, és mondjuk nem 110-nél az autópályán... Javítás munkadíjastól (eredeti alkatrész, márkaszervízben) kilencvenezer, kuplung maradt. Ez februárban volt, azóta mentem vele 20 ezer kilométert, minden OK.
süti beállítások módosítása