Van menekvés a benzinadó elől? 1. rész

  2011. szeptember 28. - papptibi Címkék: adó benzin üzemanyag gázolaj jövedéki

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Elméleti oldalról közelíteném meg az üzemanyag-kérdést. Az érdekel, hogy vajon melyik üzemanyagfajtával kapok több energiát úgy, hogy közben a lehető legkevesebb adót fizessek. Hadd legyek már én is szemét, nem?

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr463261848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

D4D 2011.09.28. 07:50:59

Érdekes dolog, hogy noha németeknél legutóbb 1, 459 €-ért tankoltam, a fogyasztásom egy literrel csökkent. Ugyanúgy nyomtam neki. És ott érdekes módon hamarabb (értsd kevesebb literből telik meg a tank) azonos mutatóállásnál. Rendszeresen.

Vegyünk egy osztrák határ mellett lakó apukát, aki akkor is átmegy tankolni Ausztriába, ha ott picivel drágább, mert az autó kevesebbet fogyaszt.

zzoltan73 2011.09.28. 08:01:31

@D4D: De ez nem csak országok között érvényes. Idehaza is sokszor tapasztaltam, hogy különböző nevű kutak esetében az én autóm akár 2-3 literrel is kevesebbet vagy többet eszik.
RX-8-am van és pl kagylós kútnál tankolás esetén országúton fogyaszt 10 litert, de ha a gazdaságos kagylós kútnál tankolok, akkor 13-14-et !!!! És ezt nem egyszer tapasztaltam, nem csak ezzel az autóval.
De a motoromnál is észrevettem, hogy pl MOL és MOL kút között is óriási különbségek vannak. Vagy egyszerűen arról van szó, hogy az egyik héten rosszabb minőségű üzemanyagot szállítanak le a kutakhoz, másik héten jobbat.
Lényeg, hogy gusztustalan ez az egész, amit az üzemanyagokkal művelnek.

nitro1 2011.09.28. 08:03:12

Osztrák benzinnel elmentem majdnem 800 km-t autópályán egy tankkal, a szlovén "olcsóval" még a 600 se volt meg. A magyarral ha csak autópályázok, 600-700 körül tudok megtenni egy tankkal. A körülmények nagyjából azonosak voltak, illetve nem teljesen, mert az osztrákkal Németországban és Svájcban mentem, a szlovénnel meg Szlovéniában és itthon. Olcsó húsnak híg a leve?

zootyo 2011.09.28. 08:07:38

Nekem sima TDi dieselem van, de semmi különbséget nem érzek a kutak között. Ott állok meg tankolni ahol kedvem van. A fogyasztásom állandó 5.5 és külföldön is.

KaPé 2011.09.28. 08:13:12

Én reggelente azt látom, hogy kilométeres dugóban állnak az autók, 80%-ban egy ember ül. Szerintem egyelőre nincs ok panaszra.

zzoltan73 2011.09.28. 08:13:37

@zootyo: A barátomnak is TDI autója van, Ő is folyamatosan jelenti, hogy melyik kútnál ne tankoljak, mert brutálisat fogyasztott belőle az autója, illetve melyiknél érdemes, mert abból rekord fogyasztása volt.

A Te autód érzéketlen. :)

Shadowbull 2011.09.28. 08:14:07

@D4D: Nincs ilyen fogyasztaskulonbseg az uzemanyag miatt, a jobb nyugati nafta csak legenda.

sb

Fantozzi.ie 2011.09.28. 08:15:05

korrekt cikk.Köszönjük
Most kezd felértékelődni a 17 éves 525tds autóm aminek hibátlan a motorja...

zzoltan73 2011.09.28. 08:15:15

@KaPé: Valószínűleg nem ők panaszkodnak. De arra is kíváncsi lennék, hogy ebből hány ül céges autóban és hány a sajátjában?!

kockablogger 2011.09.28. 08:16:31

Ezt tudtuk eddig is :) Rövid példa: Nekem E85-tel megy a sas (bioetun-os, nem házi ketyere), de kénytelen voltam pár hete benzint tankolni, mert 1-1,5liter nyál maradt a gépben és lenn bivalyb@sznád alsón nincs E85, ami rendben is van, van viszont sárgakagylós pompás benzin. A csúnya az, hogy a kagylós benyával (telitank, 56 litert nyomtam a gépbe) 612km-t futottam, az előző E85 tankolással (52 liter) 608-at. Ennyit a minőségről, van egy magánkút nem messze tőlünk, ott, ha benzint tankolok, simán megfutom a 700-at, E85-tel meg ugyanúgy 600-620 között.

sunblind 2011.09.28. 08:17:23

... van lopott benzin nagyságrendekkel olcsóbban. És ahhoz képest, hogy mennyire utálom ezeket a kisstílű, mutyi dolgokat, simán fogok venni belőle, mert a legutóbbi pár darab matolcsi féle klasszikus gazdaságélénkítő mozdulattól picit okádtam egy répássat.
... esetleg ha megvenné ez a félhülye államapparátus a kicsinált mol részvénycsomagomat annyiért, amennyiért az oroszoktól szokta, akkó megbékélnék. Sőt, péntekenként hordanék akár valami gazdaságélénkítős pólót is.

tocibacsi 2011.09.28. 08:18:19

@Shadowbull: megtankoltam budapesten (OMV, az jött szembe), tempomat, műszeren 140, lementem splitbe. 6.3 l/100 km. Megtankoltam splitben (OMV, véletelnül ott is az jött szembe), hazajöttem, tempomat, 140, 7.4 ... lefele volt egy dugó is, hazafelé a kapukat kivéve a gázt se kellett elvenni... VAN ekkora különbség.

kockablogger 2011.09.28. 08:18:50

Jah, meg az E85 adójának megemelése is jó poén volt, végülis magyar találmány, miért ne lehetetlenítsük el pont Magyarországon? Már várom, hogy a gázon is variáljanak egy kicsit. A vége úgyis az lesz, hogy vagy kihalásos úton, vagy aki-jobban-nyal alapon juthatunk itthon hajtóanyaghoz...

vadkertész 2011.09.28. 08:19:20

Kedves Papp Tibi!

Azért ezt a kérdést lécci vigyük tovább, származtasd le a többi legális üzemanyagra is, LPG és E85.
Köszi!

vendriner aladár 2011.09.28. 08:19:27

Ismét nagy Ferencük szavait lehetni ide kopipésztelni: "El lehet menni ebből az országból." Van három céges autónk havi 400e Ft-os benzinszámlával. Jövőre úgy döntöttünk, hogy korlátozzuk a fogyasztásunkat és próbálunk ezen is spórolni. Iszonyat mennyi pénzt autózunk el. Eddig is próbáltunk ésszerűen menni, de a jövő az, hogy lefaragjuk a kiadásokat. Lehet mindenkinek szar a takarékoskodás nekem, de ha nem lesz rózsás a jövő, akkor el kell kezdeni embereket kirúgni, pedig ilyet nem szívesen tennék. A gázolaj emelése pedig szerintem akár 1-2%-kal is fogja pörgetni az inflációt. Nagyon nem fogunk jobban élni.

zzoltan73 2011.09.28. 08:20:38

@Shadowbull: A motoromnál folyamatosan vezetve van, hogy mikor, melyik kútnál és milyen üzemanyagot tankoltam, mennyi volt a fogyasztás belőle. Vezetve van az abban az időszakban mért átlaghőmérséklet, hőmérséklet szélsőértékek és a használta módja (város, országút, nyugis, sietős).
A statisztikai hivatal megirigyelné ezt a nyilvántartást. És igenis kimutatható belőle egyértelműen, hogy óriási különbségek vannak azonos márkájú kutak között is.

tocibacsi 2011.09.28. 08:21:37

@nitro1: ezzel szemben Jóbarátom Honda Prelude-je az ukrán csodával úgy minet múltkor, mint állat... fene se érti

Shadowbull 2011.09.28. 08:22:56

@tocibacsi: Egy meres nem meres.

Nekem az auto litereket ingadozik forgalom, vezetesi stilus, idojaras fuggvenyeben.

Es tok mindegy hogy magyar, osztrak, nemet uzemanyag, ugyanugy szor.

eleg sokat probalgattam mar mindenfele autot mindenfele uzemanyaggal, tokmindegy mit tankolsz, nem attol fugg a fogyasztas.

eleg ha az egyik uton kapsz egy par mh/h-as szembeszelet vagy hatszelet. Az ebben csak lengedezik, de kepes felliterekkel eltolni az atlagfogyasztast egy hosszabb uton.

sb

Schütii 2011.09.28. 08:23:57

Valaki furkálja már meg a tisztelt ház szolgálati autóinak a tankját. Ja, az anyagot meg fogja fel valami edényben, mert a környezetet nem szennyezzük (annyira)...

ifrance 2011.09.28. 08:26:29

@tocibacsi: aztán térképre ránéztél-e? horvátország lefelé van, még jó, hogy lefele kevesebb a fogyasztás, mint amikor felfelé jössz... :D

1kutya 2011.09.28. 08:28:04

és azt még ki is felejtette Tibby, hogy egy ugyanolyan teljesítményű dízel és benzines autó árkülönbsége alapból többszázezres, akár milliós tétel (új autónál), amit kizárólag nagy futásteljesítménynél tudsz realizálni (illetve eladásnál, de ugye a különbség is amortizálódik). ez nekem perspeciel 800k lett volna, ami kb 25ezer kilométerre elegendő üzemanyag 8,2-es fogyinál, 400huf-os benzinárnál. de mivel a dízelbe is tankolni kell, ez már 100ezer km-re fut fel (ha az amortizáció különbségét is figyelembe vesszük, ez visszamegy 80ezerre, de még az is sok, mert ez az autó 5-6 éves futásteljesítménye).

ezért aztán benzines lett nekem is.

nomeg ugye régen megmondták már, hogy az autó az benzinnel megy, gázolajjal a traktort meg a teherautót hajcsuk (nomeg ugye a telekjárót, ha van jövedékiadómentes gázolaj okosba a traktorból):-DDD

tlantos 2011.09.28. 08:28:20

Hianyolom az E85-ot es az LPG-t a cikkbol. Tessen mar arra is kiterni.

Schütii 2011.09.28. 08:29:01

Hurrá! Hamarosan lehet folytatni a Mad Max sorozatot. Itthon. Akár Gibson nélkül is, óccsón...

tlantos 2011.09.28. 08:29:41

Vagy azt majd a 2. reszben, mint alternativ uzemanyagok? Mert akkor ahhoz is lenne egy javaslatom. Az LPG jovedeki adoja KG-ra van megadva, a mol-os szamlan viszont ez az osszeg literre vetitve jelenik meg. Irtam a molnak, csesztek valaszolni. Csak ugy kivancsisagbol erdekelne, hogy megis mi az igazsag.

P12_dCi 2011.09.28. 08:29:49

530d, 7500km-t mentem vele nyáron ugyanúgy, tempomat 145-tel, agyig pakolva, klímázva. Kapott magyar Metrós, szlovén, olasz, francia, spanyol gázolajat.

Nincs mérhető fogyasztáskülönbség, vagy menetteljesítménybeli változás a nyugati üzemanyagok részére. Aki mást mond, azzal viccet űz a jó öreg placebo bácsi. :)

Ugyanígy kijelenthetem ezt az elmúlt 50 ezer km-ben vezetett adataim alapján egy másik autóra is, tök mindegy, hogy melyik országban tankolok bele, nem érezhető a fogyasztáskülönbség.

Schütii 2011.09.28. 08:32:51

@tlantos: Tessék: E85 nem éri meg, LPG megéri (ha sokat mész.)

Lacika100 2011.09.28. 08:35:05

Az E85 ára újra versenyképes lesz a jövedéki adó emelések hatására.
Én jelenleg is gázos/benzines autóval járok-220-230 Ft/liter, de ehhez kb 10% plusz fogyasztást hozzá kell adni. Viszont én úgy számoltam még így is jelentősen többet spórolok és az lpg ha jól tudom a legkisebb káros anyag kibocsátással terheli a környezetet...

P12_dCi 2011.09.28. 08:36:09

A legjobb fogyasztáscsökkentő pedig nem a csodaüzemanyag, hanem a lábad. De hát hiába is mondom ezt egy olyan nemzet tagjainak, akik a pirosnál a HTP Fabiaval üveghangon akarnak legyorsulni, a szakadt Clioval az utolsó pillanatban húzzák rám a kormányt, a Swiftekkel pedig fél méteres követési távolsággal tolnak le úgy, hogy mindig a megengedettnél 10 km/h-val gyorsabban megyek.

Utána meg jön a csodálkozás, hogy a BMW 7.5-t eszik, az ő pöcsköszörűjük meg 9-et. Vazze, ne nyomjad annyira, úgysem megy.

tlantos 2011.09.28. 08:36:17

@zzoltan73: nyugodtan kidobhatod a spritmonitoros statisztikadat. Nekem tobb, mint 80e km-re van meg. Azonos kutnal/oszlopnal tankolva azonos utvonalon mondhatni lenyegeben azonos idojarasi korulmenyek kozott sem ugyanannyi a fogyasztas. rengeteg egyeb tenyezo is befolyasolja, nem is kis mertekben. Nem fogod eszrevenni, hogy az atlagsebesseged 5km/h-val alacsonyabb (bar en tortenetesen ezt is vezetem :). Azt viszont igen, hogy esetleg emiatt jelentosen csokkent a fogyasztasod.

hiheto 2011.09.28. 08:37:10

Nálam nincs érdemleges különbség fogyasztásban az üzemanyagok között. Ugyan annyit fogyaszt osztrak omv dieselből, magyar olcsódieselből és fűtőolajból is.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.09.28. 08:37:19

most váltottam dízelről lpg-re. napi 100 km a minimum, amit megyek. eddig 2100 ft volt 100 km ára, most 1600. havi 20 ezerrel kevesebb.

D4D 2011.09.28. 08:39:22

@zootyo: Mázlista.

@zzoltan73: Van egy kút, kék a színe, 5,2 kilométerre van az autópályától ha Herceghalomnál lehajtasz, na ott a két oszlop is mást mér.

D4D 2011.09.28. 08:41:59

@sunblind:

Akkor benzines buszok is vannak?

D4D 2011.09.28. 08:44:10

@Shadowbull:

"Egy meres nem meres. "

Oda írtam: Rendszeresen.

1kutya 2011.09.28. 08:44:25

@P12_dCi: mit vársz a digitálisoktól? padlógáz... padlófék... ennyi tellik egy agysejtből.

finom szaftos oldalas 2011.09.28. 08:48:54

@tocibacsi:
Nézz csak a térképre! Visszafelé végig felfele jöttél! Odafelé meg lefele! Na azért van ez. :-)

Egyébként az alternatív hajtásokról : Múltkor leveleztem egyet azzal a céggel, amelyik a pár éve nagy garral beharangozott sűrített levegős autót fejlesztette ki. A honlapjukon jelenleg is fent vannak a prototípusok, gyártásra kész a technológia, még várható árak is meg vannak adva a típusok mellett.

Kérdeztem tőlük, hogy hol, hogyan juthatok hozzá a termékhez? Nagyjából egy szimpla marketingszövegekkel teli levelet kaptam vissza, a lényege azonban az volt, hogy jelenleg egyetlen országban sem sikerült engedélyeztetni az értékesítést.
Nyilván azért, mert a hajtás (háztartási villanyárammal termelt sűrített levegő) komoly adó problémákat vet fel. Elterjedése estén pedig az áramtermelő rendszereket tenné próbára.
Szóval majd ha megoldódik az adószedés problematikája, akkor lesz alternatív üzemanyag.

Hurri Kán 2011.09.28. 08:56:03

Anélkül, hogy összeesküvés-elméletet akarnék gyártani: több, mint érdekes, hogy az utóbbi években elterjesztették ugye személyautóknál a korábbiakhoz képest sokkal szélesebb körben a dízelt, erre tessék, érdekes módon az egész Eu-ban emelik a gázolaj adóját...
Innentől senkinek ne legyenek illúziói, hogy sokáig olcsóak maradnak a különböző alternatív üzemanyagok, ha majd egyszer elterjednek.

Merida001 2011.09.28. 08:57:03

Én csak azt nem értem, hogy pár éve, mikor ez a drasztikus benzin/gázolaj áremelés elkezdődött - azt mondták a "szakemberek", hogy az euró miatt kerül ennyibe, amennyibe...most hogy az euró maradt bőven 300Ft alatt, mi indokolja a 400Ft-os lélektani határ esetleges tartós átlépését??? Nálunk ilyen rohadt drága...máshol jóval olcsóbb miért???

ewsd 2011.09.28. 08:58:05

Elárulom - van menekvés a magas adó elől:
1. Tömegközlekedés
2. 1,2-1,4-es motorral felszerelt benzines kocsik (5-6 literes fogyi, kis környezeti terhelés). Ezek az autók az ELŐÍRT sebességet ugyanúgy tudják, mint a PDTD, stb. "gőzmozdonyok".
És az újak ezekből már biztonságosak, sok extrával. Inkább, mint egy 10-15 éves, füstölő dízel-görény...

rekszem 2011.09.28. 09:02:23

Mi egy éve eladtuk az autónkat, és a már korábban is preferált kerálpár lett a napi közlekedési eszközünk télen nyáron, bevásárláshoz, mindenhez.

Azóta sokkal, de sokkal nyugodtabb vagyok és úgy érzem, hogy a kevés kényelem mellett egy óriási koloncot dobtam le a vállamról.

Szóval ezt tudom javasolni másnak is.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2011.09.28. 09:03:13

Hétvégén tankoltam Romániában, köszönhetően az összecsuklott forintunknak ~385Ft-ra jött ki a 95-ös üzemanyag, ami nálunk ~396. Mégis teletankoltam, mert legalább elfogyott a lejem, de csak azért kimenni már nem éri meg, sorra szűnnek meg a határmenti kutak.

Donor 2011.09.28. 09:06:49

@Shadowbull: Általában amikor külföldre megyek kocsival, hosszú utakat teszek meg országúton kényelmes 80-110-es tempóval. Persze hogy kevesebbet fogyaszt, mint itthon amikor padlógáz-padlófék között jár a jobb lábam.

De kutak között van különbség, néha durván nagy. A gazdaságos kutaknál tankolva egyértelműen többet fogyaszt a kocsi, mint egy átlagos, normál árú kútnál.

A legdurvább a szentendrei Lukoil volt, még az öreg 30 éves MZ-m is lehörgött, olyan sok etanollal hígították a benzint. Elég érzéketlen az üzemanyag minőségre, hiszen 88-as oktánszámra van méretezve, de muszáj volt rendes benzint rátankolnom amint lefogyott kicsit a tankból, mert annyira elszegényedett a keverék. Mentem már etanollal, tapasztalatom szerint 20% etanol tartalom mellet viselkedik így a motorom.

Az meg egy vicc, hogy az olcsóbb etanollal higított benzint drágábban adják, mondván zőőd üzemanyag. Kötelezővé tenném a kutakon az etanol tartalom feltüntetését az árak mellet, és súlyosan büntetném ha több van benne.

SomethingWild 2011.09.28. 09:07:27

@P12_dCi: Hogy Placebo bácsi létezik-e vagy sem, nem tudom, de én még országon belül is tapasztaltam durva fogyasztáskülönbséget. Budapesten 10K-ért tankolva sokkal többet autóztam, mint (szintén 95-össel) Pécs közelében tankolva. Ugyanakkor tudtam, hogy ott a benzinkutas "vicces" benzint árul... szóval én voltam a hibás. Közel másfél liter fogyasztáskülönbség volt az M6-oson száz kilométerenként, megengedett tempónál.

Donor 2011.09.28. 09:10:32

@tocibacsi: Najó, de odafelé biztosan leejtőn mentél, hiszen a tengerszint felett vagyunk :))))

Donor 2011.09.28. 09:13:59

@kockablogger: Arra leszek kíváncsi, hogy mikor és hogyan adóztatják meg a háztetőmön lévő napelemekkel töltött elektromos autómat?

Az igaz, hogy annyira drága, hogy még adók nélkül sem éri meg az agyon adóztatott benzinnel szemben, de nehogy már valaki ne fizessen adót. Pont mint a moped autóknál. Hiába a törvény, hogy használható, de hogy néz ki hogy adózás nélkül autózik valaki, jól megbüntették, törvénytelenül, aki ilyenre vetemedett.

rekszem 2011.09.28. 09:15:08

Nekem volt, hogy a mol kútnál azzal akart bepalizni a kutas, hogy vegyem a drágább mol benzint, mert a sima 95-östől már ált meg itt autó

Amúgy bátyám évi 100 ezret megy szinte csak budapesten, és a benzin ár a saját költsége. Ő azt mondja, hogy pl. a auchan kúton tankolt benzintől kb. fél-egy lityóval többet kajál az autó.

De tankoltam már ÖMV kúton olyan benzint, hogy utána nagyobb gázadásra lefulladt az autó. Így mentem vele 200 km-t kb. 60-al, majd kiszedtük a benzinszűrőt, és láss csodát, állt benne a víz.

De mondjuk kerékpárban az a jó, hogy bár nem kerül kevesebbe a benzin ahhoz sem, csak éppen kevesebbett fogyaszt :D

rekszem 2011.09.28. 09:17:49

na jó, nem 100-at, de 50-60-at tuti megy a bátyám :D

Jomunkasember 2011.09.28. 09:18:58

Azt azért megmagyarázhatná valaki, hogy lehet különböző kutakon különböző benzint venni.
Bemegy a tanker a Battai finomítóba és megtöltik. Mindegyiket ugyanabból a tartályból, hiszen nincsenek Shell, MOL, OMV stb. feliratú tartályok.
Asszem talán a Shell adalékolja a prémium benzint, de a többi azonos, és az adalékoktól amúgy sem lesz több energia egyik üzemanyagban sem, csak valamilyen egyéb jellemzőjét (viszkozitás, oktánszám stb.) módosítja, aminek nincs hatása a fogyasztásra.

gigabursch 2011.09.28. 09:21:25

Kedves Papp Tibi!

Már többen jelezték az E85 és az LPG üzem iránti igényüket.

Ezen felül szükséges még a CNG (beszereléssel), illetve a dízel LPG vagy CNG kiegészítése is (beszereléssel együtt).

Tedd meg, hogy ezen cikket, amit kétrészesre írsz, akár megírod 3-4 részesre is a teljesség kedvéért, továbbá hibrid (benzin-dízel felállással) mit tudna.

Előre is köszönöm...

rekszem 2011.09.28. 09:22:18

@Jomunkasember:

ahogyan vizezet sört veszek a kocsmában, az elvileg zárt rendszerű csapoló gépből

index.hu/kultur/2007/sziget/sor070810/

Donor 2011.09.28. 09:28:10

@Jomunkasember: Az etanol tartalma más, az etanol pedig literre vetítve ~20%-al gyengébb mint a benzin.

notsmallat 2011.09.28. 09:28:17

@Jomunkasember:

Úgy, hogy az üzemanyag nem csövön megy a kútig, van közte egy fuvaros cég, szóval jön a fuvaros cég, a sofőr szépen a kamionnyi nagy tartályból levesz ügyesen (megoldja) mondjuk 100-200 litert, feltölti mással (víz, etanol mind1). Na így.

Shadowbull 2011.09.28. 09:29:39

@Donor: nem igazan ertem hogy miert lenne az jo barkinek, hogy dragabb etanollal higitsa az olcso benzint.

sb

Shadowbull 2011.09.28. 09:31:49

@notsmallat: kar hogy a viz nem keveredik szivesen a benzinnel. Rengetegen molyoltak mar vele, hogy csinaljanak egy stabil viz-benzin vagy viz-gazolaj elegyet, nem nagyon sikerult.

akinek igen, az sem siman csak ratoltotte a tartaly tetejere a vizet, oszt hagyta allni.

sb

Donor 2011.09.28. 09:32:28

@notsmallat: illetve az oktánszámmal is lehet trükközni, főleg amióta kiderült, hogy az etanol 100feletti oktánszámnak felel meg...és keveredik a vízzel, ami valószínűleg tovább növeli a kompresszió tűrését, és csökkenti az energia tartalmát.

gigabursch 2011.09.28. 09:32:59

Egyébként a cikk kérdésére, hogy van-e menekvés az üzemanyag adóje elől, a válasz az hogy VAN

Önellátó nemzeti gazdálkodás. No nem attól, hogy ráhúzzuk a pántlikát és kikiáltjuk nemzetinek, hanem attól, hogy egy kicsikét hajlandók vagyunk visszább lépni egyes igényekben

Donor 2011.09.28. 09:33:31

@Shadowbull: ????néztél már te körül benzinkúton? Az etanol 100forinttal olcsóbb literenként. Kinek éri meg? Ha más nem a kutasnak.

Pale 2011.09.28. 09:34:48

Shelles benzinkutas azzal próbált meg rávenni a prémium benzin vásárlásra, hogy abban mindenféle adalék van, a sima 95-ös benzin viszont pontosan ugyanaz, amit a klub petrol árul. Tudja valaki az igazságot ebben az ügyben?

gigabursch 2011.09.28. 09:35:09

@Shadowbull:
Sokan molyoltak, és sokan meg is oldották, csak épp a motorok kialakítása nem kedvez a molyolásnak.

poa ogapo 2011.09.28. 09:35:50

Az üzemanyag nem drága, csak a jövedéki és forgalmi adóval (ÁLLAMI BEVÉTEL NÖVELÉSE) megdrágítják.

Külföldi példáknál vegyétek figyelembe az ottani átlagjövedelmet és az üzemanyag árat.

Egy osztrák, cseh, német fizetéshez képest az üzemanyag ár arányaiban sokkal jobb.
Nem érdekelne a 400 forintos ár ha 600 ezret keresnék.

ommm 2011.09.28. 09:37:28

@Shadowbull: Így van, sokakat az csap be, hogy nem figyelik a szintkülönbségeket. Folyamatosan hegyen-völgyön, vagy csak akár pár százalékos emelkedőn menni órákon át azért megteszi a magáét. Ezért is terjedt el a "Bécsi benzin mindig jobb" urban legend...

Shadowbull 2011.09.28. 09:39:02

@Donor: Az adotartalma miatt. egyebkent joval dragabb literje mint a benzine tudtommal.

A kutas meg nem a bolti arat fizeti erte...

sb

Shadowbull 2011.09.28. 09:41:04

@ommm: Pontosan. Raadasul van uralkodo szelirany is, ami tudtommal nyugatrol fuj kelet fele errefele.

Ha otthonrol jovok Münchenbe, akkor altalaban szembefuj + München 400 meteren van.

sb

Tomi1973Wien 2011.09.28. 09:42:40

videken eloknek lasan megeri oszeallni, es hazilag biodieselt kesziteni, mar 3-4000€-tol vannak kisebb keszulekek, ami napi 50-100L biodiesel eloallitasara kepesek.... :LOL:

tankoilast eszrevenni, hogy otthoni vagy itthoni, en idekinnt a helyi orias anyagat tolom be a kocsiba, otthon nemreg veletlenul tankolnom kellett, es tobet fogyasztott a gép...

tlantos 2011.09.28. 09:43:19

@Schütii: ezt csak megerositeni tudom, gazzal jarok, cikk is volt itt az automrol :)

Tizenkettő 2011.09.28. 09:43:48

A legszebb a dologban a mol árképzése. Az oroszoktól csövön érkező kőolajat Brent áron az olaszoktól vasúti szállítási költséggel számolva értékesíteni.

Donor 2011.09.28. 09:44:11

@Shadowbull: Kutas alatt a minimálbéren bejelentett kútkezelőt értsed. Az alap ára valóban több mint a benzinnek, adózás után lesz olcsóbb.

De a kúton dolgozók olyat is megcsináltak, hogy Tescoban megvették a drága piát és a Shop áron eladták a vevőknek, az árrés meg az ő zsebükbe vándorolt, mint fizetés kiegészítés. Gondolod a benzinnel nem akarnak trükközni?

tlantos 2011.09.28. 09:44:33

@ommm: igy van. hegyen volgyon mindig kevesebbet eszik.
emelkedon nem eszik 2x annyit, cserebe lejton meg 0 a fogyasztas, amikor motorfekkel ereszkedunk. Meg persze az atlagsebesseg is kevesebb.

Donor 2011.09.28. 09:45:49

@Tomi1973Wien: Volt hír, hogy egy szakács a szűrt, használt étolajat beletöltötte a kocsiba, a rendőr megérezte, és lefoglalták a kocsiját, szóval csak óvatosan.

Jomunkasember 2011.09.28. 09:46:51

@Shadowbull: Az megérné, hogy a fuvaros saját zsebből cseréli a benzin egy részét etanolra, de az emberfüggő és nem a kutak üzemeltetőjétől függ.
A benzinkutaknak meg nem jelentene hasznot, hogy etanolt adnak el benzin helyett, mert az árrés azonos, a jövedéki adó nem hozzájuk kerül. A kútra kiszállított mennyiségű üzemanyagfajtákért nekik gondolom úgyis be kell fizetniük az adókat, mindegy minek adják el. Ahogy a boltoknak sem éri meg kicserélni a olcsó cigit drágára, mert az nagykertől vett és eladatott cigikért úgyis azonos jövedéki adót kell leperkálniuk.
A vízzel hígítás meg fizikailag nem működik, hiszen nem elegyedik az üzemanyagokkal, csak le kellene ereszteniük a tartályok aljáról. Más szerves anyag még elvileg szóba jöhetne (hígító, kenőolaj stb.) de általában azok is drágábbak.

Jomunkasember 2011.09.28. 09:48:15

@Pale: Szerintem ez így van.
De aki már próbált adalékokat az tudja, hogy semmit sem javítanak a fogyasztáson.

Tomi1973Wien 2011.09.28. 09:50:45

@Donor: vendeglatos vagyok, lenne hozzaferesem nagy(ob) mennyisegu hasznalt olajhoz is, de nem teszem ezt a kocsimmal...

amire en gondolok, az egyszeru repce bevasarlasa a termelotol, otthoni kisgepen a biodiesel legyartasa, a maradek repcet (kipreselt cucc, takarmanynak vagy tuzeloanyagnak jo...) felhasznalni, dieselt elautokazni...

kockablogger 2011.09.28. 09:51:44

@Donor: Lesz rá megoldás :) van egy régi unom is, most épül át, kicsit javítgatni kell, mert az utóbbi egy évben tulképpen elporladt az alja. Voltam vizsgáztatni tavaly kaptam pompás piros matricát, szóltam, hogy itt az áll, hogy szabályozatlan motor, ez meg gyárilag katalizátoros, ráadásul 91-es is, ha jól olvastam utána simán belefér a sárgába. Válasz: Ja, lehet, azt nem is néztük, akkor ekkor és ekkor újra kéne jönni egy környezetvédelmi vizsgára x jóerős magyar HUF-ért és meglátjuk. Ennyit a környezetvédelemről... Etanollal megy az is, de CO meg C2O értéknek simán kimásolták az előzőt, én meg verhetem a fejem a falba a környezetvédelmi törekvéseimmel. Nekem is készül a napkollektorom (házilag), várom, hogy mikor kopogtatnak, ha fenn lesz...

gigabursch 2011.09.28. 09:52:21

@Donor:
Ha őstermelő vagy, és tisztán használod, akkor nincs félnivalód.
S ez szövetkezet szinten is működhet.

fogash 2011.09.28. 09:53:40

@gigabursch: @tlantos: @vadkertész:

Mint a cikk címében is olvasható: "1.rész"
Egyikőtök sem sejti, hogy lesz 2., 3., stb rész, ami a LPG, E85, lopott gázolaj, stb-ről szól? He?

@KaPé: buszról látod, vagy bicajról? Képzeld, vannak emberek, akik vidéki városban laknak, neadj isten agglomerációban, ahol a tömegközlekedés ritkább, mint az a bizonyos fehér holló.
Lehet osztani az észt, de sajnos számtalan kísérlet bizonyítja, hogy autóban ülve még mindig SOKKAL gyorsabb vagy, mint tömegközlekedéssel. 8-10 óra munkahelyen töltött idő mellett meg jó lenne nem 3-4 órát tömegközlekedni naponta. Sőt, két emberre vonatkoztatva elővárosi/helyközi forgalomban már olcsóbb is az autó, a gyorsaságáról nem beszélve.

Szóval szép lózung az, hogy még mindig sok az autó, meg egyedül ülnek benne, de ez elég indok arra, hogy belőlü(n)k finanszírozzák a segílyeseket?

Az én autóm se eszik kevesebbet külföldi kakaóból. Sőt az átlagsebesség se mérvadó a fogyasztáshoz, mert 65-ös átlagot tudok hozni 90-110es országúti közlekedésből is, meg 20as városi és 160as autópálya keveréséből is... Előbbivel 7 alá, utóbbival 8 fölé megy a fogyasztás.

@ewsd: tömegközlekedés Bp belvárosát leszámítva Mo-on NEM alternatívája az autózásnak. Ha csak nem vesszük valós alternatívának az ugyanannyi pénzért 4x idő alatt, a csomagjaimat vonszolva, sz@rrá ázva/izzadva helyváltoztatást...

Az általad 1.2-1.4-es benzines kisautókra megadott fogyasztásokat 1.8-2.0 dieselek is hozzák, nagy kaszniban. Sajnos (?) vagyunk páran, akik NEM férnek bele családostul egy 1.2es Fabiába, Clioba, akármibe, ezért nagyobb autót tartunk akkor is, ha hetente csak egyszer ülünk bele mind a négyen-öten. Ami nem eszik többet, mint a te kis benzinesed (jó, az én automatám városban 1L-rel többet kér), viszont van tartalék: helyben, erőben, nyomatékban, kényelemben...

A vezetési stílussal sokat lehet fogni, a többi csak baromság.

kockablogger 2011.09.28. 09:54:06

@Donor: Az osztrák biodízelre is ugranak itthon, ismerősnek elvették a forgalmiját, mázlija volt, hogy céges kocsiba számlával tankolt, különben bizonygathatta volna igazságügyissel, meg mintával a tankból, -persze nyilván pénzért-, hogy nem jövedékiadócsalt ő, csak tankolt kúton...

Tomi1973Wien 2011.09.28. 09:54:52

csak egy pelda, de ha vki korulnez a neten, eleg sokfele keszuleket talal....

ez egy kicsike gép, de letezik kontenerbe szerelt, gyors telepitesu kivitel is....

www.onroad.hu/auto/hirek/351/

az olajpres nem tetel, csak hely kell a repcenek, oszt jonapot....

ha vki tobbet akar egyszerre legyartani, kimustralt tankert (csak a *hordot*) relative olcson kap, foleg az alfoldon :-P

Tomi1973Wien 2011.09.28. 09:57:32

@kockablogger: ha hivatalos kuton tankolta a biodieselt, akkor azert nem szolhat senki sem.... es eleg sok ilyen hivatalos kut van ausztriaban...

fishermansfriend 2011.09.28. 09:58:41

Ezt a pörgést bakker, én mindig ötezeré tankolok:-)))

románc cuvée 2011.09.28. 10:00:03

"mezőgazdasági termelők kompenzációt kapnak a jövedéki adóból, olyannyira, hogy ők valószínűleg meg sem érzik a jövedéki adó emelésének a hatását"

Talán a tankolásnál már rögtön elengedik a jövedékiadót??? Nem, azt utólag kapod meg...

Amúgy gázolajat 250-330Ft között lehet vásárolni, persze számlát ne várjon senki. Arról meg ne is beszéljünk, hogy egy mezei közvetlen befecsis (nem CR)dízellel mit lehet megetetni...bármit.

gigabursch 2011.09.28. 10:00:45

@fogash:
Ha már ilyen művelt vagy, akkor olvasd el a cikket rendesen, mert az úgy utal, hogy csak második rész lesz, és slussz, több nem.

Azt, hogy otthon hogyan beszélsz nem izgat, de ezt a He? kérdést tőlem hanyagold...
vagy csak menj haza anyuci szoknyájához és tanulj egy kis jómodort. A szövegértelmezésből már megbuktál...

rekszem 2011.09.28. 10:00:49

@ommm:

Én a legalacsonyabb átlagfogyasztásomat az erdélyi körtúrán mértem. 1,3-as motorral 4,9-re jött az 1200 km alatt az átlag, és ebből sok-sok km volt a hegyek között.

A határól Budapestig, ill. Budapesttől a határig meg olyan 5,3 volt.

kockablogger 2011.09.28. 10:01:34

@Tomi1973Wien: A végén nem is lett gond, de az eljárás ideje alatt így sem volt autó.

ZYLO 2011.09.28. 10:03:18

A MOL árképzésének bevallottan nincs köze a nyersolaj árának változásaihoz. Egyszerűen a kereslet-kínálat szabályai szerint szabják meg az árat.
Arról nem beszélve, hogy mindig van egy 40-50 napra elegendő tartalék mennyiség, ami bőven elég lenne arra, hogy a 10-20 forintos ingadozásokat kisimítsa. De forint gyengülése és a nyersolajár emelkedése olyan jó indok az áremelésre, hogy nem tudják kihagyni.

Jomunkasember 2011.09.28. 10:04:49

@Jomunkasember: Én egyszer kíváncsiságból próbálgattam, a Shelles és más prémiumot, olcsó és olcsó kúton vett benzint, meg ilyen-olyan adalékokat is.
Motorcsónakban és nem autóban, mert az autót átlagban a teljesítménye 10-20%-áig használjuk, a motorcsónakot meg muszáj a névleges teljesítmény közelében használni. Ott az is gyorsan kiderülne, ha jobban menne tőle a motor, de nem volt különbség sem teljesítményben, sem fogyasztásban.
Ezért ott tankolok ahol útba esik. Nincs értelme pár száz Ft-os spórolásért sorban állni áruházi kutakon, és úgyse kapok jobbat az autópályán sem.
Én magam a kénmentes benzineket is kerülöm, mert a katalizátornak ugyan jó, de a motor felületkeményített rétegét valószínűleg károsítja.

Donor 2011.09.28. 10:06:58

@Tomi1973Wien: Régi mechanikus adagolós dieselek gond nélkül működnek vele. Csak szűrni kell, meg előmelegíteni, de sima dieselhez is keverhető, nem tudom milyen arányban. CommonRail dieselek...nos hát abba én sem tenném, azok még a sima dieselt sem biztos hogy olyan megbízhatóan bírják mint az 1millió kilométert elpöfögő régiek.

nikori 2011.09.28. 10:07:22

Én az utolsó autómba 6 év alatt 10x nem tankoltam magyarországon a román határ mellett lakva.
70lit tankba kb 2500-3000 ft-t spórolok kéthetenkénti tankolással.
Bárhová megyek ekkora tankkal átmegyek mo.-on vagy haza érek így nem nagyon kell itthon tankolnom. Nem is fogok.
Odaviszik benzi árát az áfáját a jövedéki adóját ahova akarják. tőlem 1 vasat nem látnak. Ha pofátlanok .. én is az vagyok. :-)

kg3 2011.09.28. 10:07:39

ez egy 2 napos cikk:
www.greencarreports.com/news/1066536_gas-prices-fall-to-3-50-as-economic-stall-slams-crude-oil-costs

arról szól, hogy a benzin ára az USA-ban a korábbi szörnyűséges 4$/gallon (mai árfolyamon ~223Ft/liter) helyett végre vannak megint olyan államok, ahol 3$/gallon alá esett az ár (~168Ft/liter)

rekszem 2011.09.28. 10:07:48

@fogash:

magyarországon a lakosság kb. fele városokban lakik

amúgy meg a vidéki autózás eleve olcsóbb, kevebb fogyasztás, amortizáció, biztosítás, parkoló díj, stb.

Az üzemanyag árából pedig sok minden kell azéárt fizetni, mint pl. utak, autópálya,, lámpa, táblák, felüljáró, aluljáró, kórházi kezelásek, zajvédő falak, karbantatrtási költségek, közlekedés rendészet, stb, stb.

rekszem 2011.09.28. 10:11:29

@ZYLO:

a 40-50 napos készlet azért van, hogy ha esetleg nem jönne az olaj 40-50 napig

determ 2011.09.28. 10:16:50

Figyeljétek meg, a kormány rá fog csodálkozni, hogy megemelik az üzemanyag árát az egekbe és csökkeni fog a fogyasztás így nem lesz meg a tervezett adóbevétel belőle... És megy majd a csodálkozás, hogy "jaj kedveseim, nem értjük, hát több kellene, hogy legyen az adóbevétel, hiszen magasabb az adótartalom"... Ezt eljátszották az év eleji jövedéki adó emelésnél és az SZJA-val is és "nem értették", hogy ez miért lehet...

Nem baj, majd emelnek rajta még (ahogy most is az 1 évvel ezelőtti nagy emelés után), mert az biztos segít...

Még szerencse, hogy megszorítások nincsenek csak ilyen kis kiigazítások...

Viszont így nagyon szép, keveset futott megkímélt kocsim lesz, mert egész nap a garázsban áll :)

ruskyy__ 2011.09.28. 10:18:52

azokhoz szólnék, akik szerint a külföldi üzemanyag a jobb, meg ilyen literes különbségeket mérnek fogyasztásban:

- mert voltál egyszer kirándulni valahol külföldön, és mivel idegen helyen jártál, meg zabszemmel a hátsódban krúzoltál, félve a helyi zsandároktól, kevesebbet fogyasztott az autód. nyilván, mivel lassabban mentél.

az alig észrevehető emelkedő + széljárás is LITEREKET tud változtatni hasonló vezetési stílus mellett a fogyasztáson.

ezt úgy lehetne szépen lemérni, ahogy az autók katalógusadat fogyasztásait megadják. laboratóriumi körülmények között. addig meg csak urban legend, amin jó mosolyog az, aki tényleg járkál is külföldön heti/havi rendszerességgel.

kg3 2011.09.28. 10:19:54

@ommm:
akkor miért van az, hogy Horvátországba menet (Bp ugye ~150-200m tengerszint feletti magasságon van, a célul választott tengerpart pedig jó közelítéssel 0m-en van), jó magyar gázolajból (Shell), tempomatos 135-tel 8,5 volt az átlag.
Visszafelé (ugyanaz az autópálya, csak a másik oldal), ottani gázolajból, tempomat ugyanúgy 135-ön, de a forgalom miatt igen sok 150-160-nal megspékelve: 8,0.

Azt csak mellékesen mondom, hogy
1.,
a tankom 80 literes, ennek ellenére 10ből 10x 82-84 liter közt tankolok bele. Itthon. Odakint 4x(!) kattintottam a kútpisztollyal, mert nem akartam elhinni, hogy csak 77l ment bele (mindig ugyanúgy, jelzőfény után 40-50km-re tankolok)
2.,
Ott az OMV normál és premium közt 0,05KN (igen, tényleg kevesebb mint 2Ft) volt a különbség. A premiumot vettem, bankkártyával fizettem, és az átváltás olyan jó volt, hogy 332Ft-ra jött ki 1 liter gázolaj (itthon 370-380 közt volt akkoriban a sima dízel).
3.,
Itthon próbáltam már premium gázolajat, de sem a városi forgalomban, sem az autópályán próbált pár tank esetében nem éreztem sem teljesítménybeli különbséget, se nem ment több km-t az autó.

Refuse/Resist! 2011.09.28. 10:20:03

@Shadowbull: igen, szerintem is a nyugati szél lehet a döntő. Főleg nagyobb sebességnél számít.
Másrészt az a benyomásom, hogy a német autópályák anyagán kisebb a gördülési ellenállás.

Egyébként nagyon minimális különbség elvileg lehet, pl. az ADAC kis kimért valami minimális fogyasztás-különbséget a prémium és nem-prémium dízeleknél. Ez azonban max. néhány százalék, ami nem fél literes különbség.

huleaks 2011.09.28. 10:20:52

És mi van az Ukrajnában való tankolással. Érdmes lett volna azt is megvizsgálni.

Jelenleg ukrán gázolajjal megyek és az autóm halkabb tőle és (bár lehet, hogy ez tévedés) kevesebbet is eszik.

Refuse/Resist! 2011.09.28. 10:22:29

@kg3: Lehet, hogy délnyugati szél fújt. Ekkora távnál ennyi szintkülönbség már szinte semmit se számít.

huleaks 2011.09.28. 10:23:16

Egyébként meg megy ez az állandó panaszkodás. Miért nincsenek mostanában a göröghöz hasonló tüntetések, ahol is pl. tüntetnek a drága megélhetési költségek miatt is.
Kishazánkban még nemigen volt tüntetés az aránytalanúl magas üzemanyagárak miatt.
Miért? Hát azért mert mind szájhősök, meg kommenthuszárok vagyunk.Csak éppen ez senkit nem érdekel.

uki 2011.09.28. 10:24:56

@Shadowbull: teljes mértékben igaza adok. Tökéletesen felesleges nézegetni azt hogy egyik másik kútnál tankolt benyával mennyit mész, amíg nem méred közben folyamatosan a szélerősséget és a szélirányt, a hőmérsékletet, az emelkedőt és a lejtőt, a guminyomást stb. És akkro még nem is miondtam hogy soha nincs két ugyanolyan utad amikor ugyanannyi a forgalom, a város/városon kívül/autópálya szakasz. Ezek nem keveset tudnak rádobni vagy elvenni a fogyasztásból.

Én azért szoktam csak 3-4 tankolásonként megnézni a fogyasztást, hogy lássam, megugrott-e esetleg, ami utalhat valami gebaszra a verdánál.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.09.28. 10:25:16

Ezt várom már régóta, emeljék csak a dízel adóját! Szeretnék levegőt venni.

Aki szereti a gyerekeket, nem jár dízellel...

ruskyy__ 2011.09.28. 10:25:50

@kg3: az szerinted HOL mérvadó, hogy te egyszer ezt tapasztaltad? megmondom: sehol. ez így még mindig urban legend. persze hinni abban hihetsz, amiben akarsz. szíved joga :)

-trogerone- 2011.09.28. 10:26:00

torekszem nyugisan gazdasagosan vezetni
ha jol csinalom elketyegek 5.6-5.8-al ha nem etetek meg vele 6.8 maris 140-160 km-el tobbet furikazhatok
egyelore csak ezt a modjat talatam annak hogy kevesebbet adjak ki benzinre

egy kicsit igaz a lassan jarj tovabb ersz

huleaks 2011.09.28. 10:30:00

@GGerg: Azért a magyar mentalítás előjön belőled. Helyes.
És mit szeret az aki meg benzinessel jár?

-trogerone- 2011.09.28. 10:30:39

kutak kozt en sem tapasztaltam jelentos kulonbseget itt nalunk romaniaban a mol szarabb mint magyarhonban
ugy hogy aki atjon ide tankolni azoknak ajanlom a PETROM-ot valamivel jobb
Rompetrol sem rosz de Lukoil-t csak ovatosan...az OMV meg draga

Szelid sunmalac 2011.09.28. 10:32:34

@GGerg: Aki szereti a gyerekeket, az papnak all, vagy ovono lesz. Legyszives ne untass a baromsagaiddal. Mondd csak, szoktal te muanyag csomagolasu BARMIT is venni? Hogy??? Nem hallom....

Refuse/Resist! 2011.09.28. 10:32:52

@huleaks: Igen, be kéne nekünk is csődölni, Argentína is milyen jól járt.
Ajánlom a ferfal.blogspot.com/ blogot, olvasgasd, milyen jó lett az élet az államcsőd után.

-trogerone- 2011.09.28. 10:34:37

a diesellel meg csak egy bajom van
haszonjarmuvek legalabb kezelik a fustot ritkabban latni fustolni de van egy rakas elhanyagolt/romlott szemelyauto okadja a rakkelto fekete fustot ... ha nem kepesek megfeleloen karban tartani akkor vonjak ki a forgalombol

traxx 2011.09.28. 10:35:09

Kicsit sántít ez a romániában tankolunk dolog. Nehogy már a határon nincs egy kút sem(az más kérdés, hogy az illető magyar állampolgár hol lakik).
Egy ellenpélda: Amikor szlovákiában olcsó volt a benzin, akkor egy közeli rokonomnak két lehetősége volt. Vagy elmegy a kb 6 km-re lévő MOL kútra, vagy választja Észak-Komáromot, ahol olcsóbb az üzemanyag, ráadásul 1 km-rel közelebb volt az ottani kút...

kg3 2011.09.28. 10:36:53

@ruskyy__:
jóbarát, az életrajzomat mégse írhatom le ide, nem férne ki...
ez az eset EGY A SOK KÖZÜL, ráadásul kevesebb, mint 1 hónapja történt, és az Ommm által említett magassági eltérésnek is ellentmond.
Ezért (csak) ezt írtam le.

Nem te vagy az egyetlen, aki a fél életét autóban tölti.

Megjegyzem ugyanakkor (egyéb, nem egyetlen eseten alapuló "élményeim" alapján), hogy ha csak Shell kúton tankolok külföldön, akkor nem tapasztalok ilyen durva eltérést a magyarhoz képest. Lehet, hogy azok "egyenszar" minőségre vannak beállva.

nikori 2011.09.28. 10:37:51

gyulánál a határnál 3 kút is van 1 km-en belül

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.09.28. 10:40:04

@-trogerone-: Szerintem a fillérbaszóknak még mindig ott van a gáz. Csak hosszabb távon manapság nem gondolkodnak.

Solaren 2011.09.28. 10:41:36

@GGerg: Sülve vagy főve? :D

Egyébként meg már nagyon unom,hogy a részecskeszűrős,meg egyéb finomságokkal megspékelt dízeleket szidják.Sok régi benzines sokkal szennyezőbb.Elismerem,hogy nagyobb terhelést jelent a környezetre,mint egy lpg-s autó,de még mindig így éri meg hosszú távra,költséghatékonyan utazni.Vagy ha bírja a láb,akkor biciklivel.Lassan oda jutunk.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.09.28. 10:46:13

@Solaren: A részecskeszűrő a látható részecskét szűri, attól még rákos leszel. De engem az érdekel, hogy szeretnék levegőt kapni. És kifejezetten fojtó érzés egy dízel után menni..

ruskyy__ 2011.09.28. 10:48:01

@kg3: én elhiszem, és tiszteletben tartom, hogy te ezt így tapasztalod, csak egyetérteni nem tudok vele. mivel én nem így érzékelem. de egyelőre se neked se nekem nincs igaza, és az igazság megint valahol a kettő között lehet. vagyis előfordulhatnak különbségek, de az annyira ritka esetben lehet mérvadó a vezetési stílus és körülmények mellett, hogy elenyészik.

mint fentebb írtam egy olyan kísérlet kellene különböző helyről származó üzemanyagokkal, mint ahogyan a labor körülmények között az autók katalógusadat fogyasztásait mérik le.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.09.28. 10:48:05

@Solaren: Csak nagy szerencsével éri meg, a fenntartáson simán elbukod a megspórolt filléreket.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.09.28. 10:51:36

Én teljesen elégedett vagyok a 9.6-11.2-es fogyasztásommal, olyan 600 Ft/liternél tervezem a gázt. És akkor olcsó és környezetbarát lesz.

kg3 2011.09.28. 10:53:41

@ruskyy__:
Igen, van igazság abban amit mondasz.
Külföldön/itthon ragaszkodsz egy "márkához", vagy megállsz bármilyen kútnál, ha kell?

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.09.28. 10:54:09

@GGerg: mármint olcsóbb és környezetbarátabb.

ruskyy__ 2011.09.28. 10:55:20

@GGerg: a gyerek szeretős hozzászólásodkor elkönyveltem, hogy valami bringanáci vagy, felesleges válaszolni (mondjuk most is), de most meg kibököd, hogy 10litert zabáló valamivel jársz. hadd nevesselek ki :D

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.09.28. 10:55:48

hirtelen nem talaltam frissebbet sajnos, de erdemes osszehasonlitani az akkori arakat a mostaniakkal

"Energiaadóztatás"

circa.europa.eu/irc/opoce/fact_sheets/info/data/policies/tax/article_7324_hu.htm

ezanevemeskesz (törölt) 2011.09.28. 10:55:54

remélem hamar lesz folytatása

kg3 2011.09.28. 10:56:18

@GGerg:
olcsó, ahogy azt te elképzeled...
szerinted, ha 600Ft lesz egy liter benzin, akkor:
1., mennyibe fog kerülni egy gáz-szett? nem te fogsz egyedül ilyet akarni...
2., mennyibe fog kerülni 1 liter gáz???

szerinted a központi főelvonó hivatal nem fogja ott is megemelni az adót, ha egyre többen fordulnak majd arra?

szita szita péntek 2011.09.28. 10:56:38

Előbb-utóbb vissza kell térni valami olyan üzemanyagra, ami túl könnyen hozzáférhető ahhoz, hogy jövedéki adót lehessen rá kivetni. Én a gőzt javasolnám.
- Hőt rengeteg megújuló forrásból elő lehet állítani.
- A működése szinte kőbalta egyszerűségű.
- Nincs benne aksi, aminek az előállítása, tárolása, megsemmisítése a jó ég tudja mennyire szennyezi a Földet.
- Eleinte komoly vetélytársai voltak a benzines autóknak, csak a gőzmotorok fejlesztésével leálltak. Modern technikával szerintem ütőképesek lehetnének.

Aki azt mondaná, hogy "de hát a füst" annak azt mondanám, hogy nem kell annak a gépnek füstölnie...
www.youtube.com/watch?v=us0q39Afn58

Aki azt mondaná, hogy nem akar szenet lapátolni, annak ezt a cikket ajánlom a figyelmébe:
www.sg.hu/cikkek/63678/ujraelednek_a_gozautok

Aki azt mondaná, hogy nem akarja "melegíteni" a motort indulás előtt, annak azt mondanám, hogy anno is készítettek már olyan autókat, amik nagy nyomáson tárolták a gőzt, hogy a legközelebbi indításnál az dolgozzon, amíg a kazán fel nem melegszik.

Egyébként meg ezekkel a készségekkel el lehet érni a 100 km/h-t is.

De tudjátok mi? A mai üzemanyag árak mellett én akár meg is állnék 20 kilométerenként, hogy fát rakjak a tűzre...

No persze a fára nem lehet jövedéki adót kivetni, hát majd üzemeltetési adót szednének...

pedig répa 2011.09.28. 10:57:13

Nekem nagy szívóbenzines paripám van és oltári nagy különbségeket tudok produkálni fogyasztásban ha akarok.
9-17 liter között bármilyen értéket tudok produkálni 100km-en, ugyanazon az útvonalon.

Megszívlelendő a totalcar első számú autógyártási direktívája:
önsúly <= 250kg x szállítható személyek száma.

Ezután jöhet majd a keskeny abroncs, szoftveresen korlátozott sebesség és gyorsulás, megfelelő alaktényező, kötelező hibrid rendszer, energia visszenyerő rendszer, stb..

egy 1000kg-os autó 4 személlyel, 100km-en vegyes ciklusban nem szabadna, hogy többet fogyasszon 3 liternél.

ruskyy__ 2011.09.28. 11:00:26

@kg3: hetente ingázom, és egy jó ideje csak szerbiában tankolok. a drágább "euro diesel" gázolajat kb annyiért, amennyi itthon a sima D. amikor átálltam erre, akkor érzékelni véltem némi javulást a sima (nem "prémium") gázolajhoz képest, ami lehet placebo, lehet nem, de mivel rosszabbnak semmiképp sem éreztem, azóta Magyarországon nem tankolok. Lehet kövezni, de én nem tankolás miatt járok át ide-oda, egyszerűen útba esik.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.09.28. 11:02:34

@kg3: Nyilván, követni fogja a benzint. Én hol mondtam, hogy a gáz mindig 200 körül lesz??? He?

kg3 2011.09.28. 11:03:21

@szita szita péntek:
valami elkerülte a figyelmedet!
A jövedéki adót nem "a benzinre" vagy "a gázolajra" magára vetik ki. Annak eldöntésekor, hogy egy "folyadék" jövedéki adó köteles-e, azt vizsgálják, hogy milyen célra használod fel. Ha üzemanyag célra, gépjárműben, akkor adóznod kell.
Éppen ezért volt az korábban, hogy míg az E85-ön (85%ethanol) nem volt jövedéki adó, addig a 100%-os ethanol-ra már fizetned kellett volna, ha autóban használod fel, üzemanyagként.
És az a szakács, akit múltkor megfogtak, mert használt sütőolajat volt a tankjában, őt is azért vonták felelősségre, mert üzemanyagként használta az olajat, ÉS nem fizettet utána adót.
Ergo, ha te fával fogsz tüzelni az autódban, biztos lehetsz benne, hogy fognak tőled adót kérni. A kiszámítás alapján persze lehet vitatkozni, de megúszni nem fogod.

szita szita péntek 2011.09.28. 11:06:17

@kg3: Érdekes módon a manapság oly divatos elektromos kerékpárok nem fizetnek jövedéki adót az üzemanyag szerű felhasználás miatt. Az elektromos áram túl elterjedt és nem tudják korrektül mérni, hogy mire használod fel. A gázolajat színezhetik, az áramot nem. No így van ez a hővel is.

kg3 2011.09.28. 11:07:01

@GGerg:
"Én hol mondtam, hogy a gáz mindig 200 körül lesz??? He?"

Én hol mondtam, hogy azt mondtad, hogy a gáz mindig 200 körül lesz??? He?

Azt mondtaD, hogy olcsó lesz.
Felhívtam a figyelmedet, hogy nem lesz olcsó (sem olcsóbb), mert ugyanúgy fog járni, mint most a dízel, és mint pár hete az E85. Megemelik/rárakják a rá kirótt jövedéki adó mértékét, és minden üzemanyag "ugyanazon" az árszinten lesz.
.

plephyl 2011.09.28. 11:07:14

ideje ismét közel költözni a családtagoknak, helyben termelni a zsöldséget, gyümölcsöt és a helyi tópartra kijárni fürdeni, kempingezni.
úgy tűnik a helyi értékek fel fognak értékelődni, hiszen egyfajta röghöz kötöttség fog kialakulni a magas utazási költségek miatt.

labi 2011.09.28. 11:09:22

Ez az "odafelé kevesebbet fogyasztott mint visszafelé" aztán alapos... Ez esetben az ország legjobb minőségi benzinét a Kékes tetején lévő (ha lenne) benzinkútból kapnánk, mert odafelé fogyaszt mint az állat, visszafelé meg motorfékkel nulla. :)

determ 2011.09.28. 11:11:27

"A kiszámítás alapján persze lehet vitatkozni, de megúszni nem fogod."

Kérdés, hogy ezekben a helyzetekben "megtalálható-e" az a mennyiség, amit elhasználtál.

Elég nehéz megítélni, hogy mennyi fát használok otthon fűtésre és mennyit a gőzkocsimba vagy csak díszeket, ülőgarnitúrát farigcsálok belőle... Arról nem is beszélve, hogy mi van ha magam termelem a fát (vagy egy részét) és azt használom... illetve mi van a vízzel, amit beletöltök a gőzképzéshez...

Nyilván erre is ki fognak találni valamit, csak azt akarom érzékeltetni, hogy ennek a "behajtása" sokkal nehezebb lesz, mint ha te egy nagy "ellátórendszertől" (benzinkutak) vásárolsz.

És eszembe sem jut védeni ezt a nonszensz jövedékiadós rendszer, még mielőtt azt hinné valaki...

kg3 2011.09.28. 11:11:40

@szita szita péntek:
tényleg nem gonoszkodásból, de tény:
USA, California, ami ugye mindenki szemében az alternatív üzemanyagok mekkája.
Törvényt fogadtak el arról, hogy az elektromos autók után ~szolidaritási adó-t kell fizetni.
Pontosan azért, mert
1., sokaknak b---a a csőrét, hogy kedvezményeket kapnak
2., a fosszilis üzemanyagok kieső forgalmát (és az abból az államhoz folyó bevételeket) kompenzálni kell.
Egyelőre nem használat alapú, tehát ugyanannyit fizet aki éves 20e km-et megy, és aki csak a garázsban tartja kuriózumnak, de az irányt és az állami hozzáállást jól mutatja.

szita szita péntek 2011.09.28. 11:12:55

@kg3: Hát nem ezt mondtam az eredeti postom végén? :D

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.09.28. 11:13:34

@kg3: De én a benzinhez képest értettem, hogy olcsóbb, a jövőbeni benzinárhoz..

kg3 2011.09.28. 11:14:21

@determ:
lásd előző hsz-em
ha mérni nem tudják (vagy nem jól tudják), akkor más lesz az alapja az adónak, nem a használat mértéke.
igazságosság és egyenlőség.
na e két szót nem ismeri semmilyen államszervezet.

Pepejoe 2011.09.28. 11:18:47

@vendriner aladár:
A legnagyobb tisztelettel: Te nem tudom, hogy hol tanultad az üzletet, magadtól a hosszú évek alatt vagy esetleg valamelyik semmirekellő és haszontalan "business-scholl"-ban, de elárulok valamit tájékoztataásképpen...a költségcsökkentés legésszerűtlenebb, legveszélyesebb, legkevésbé kifizetődő módszere az elbocsájtás. (És nem "kirúgás", mint a parasztoknál, úriemberek nem rúgnak ki, nem "basznak ki az utcára" se "páros lábbal" se sehogy, hanem elbocsájtanak.) Kirúgni a parasztok szokták a kutyát a házból, ha bekódorgott ebédidőben.
Egy munkavállaló költségei eltörpülnek egy vállalkozás egyéb költségei közt, ez van. Persze "kibaszni és kirúgni az utcára" a legegyszerűbb, de egyben a legártalmasabb is mindenkire nézve és főleg a cég létezésére. A hibát mindig a cég vezetésében kell keresni, valami megtakarítási lehetőség mindig van, ha ésszerűsítve van egy cég. Elképednél, hogy milyen százezrek mennek ki az ablakon havi szinten, amikről nem is tud az ember és nem is lenne muszáj.
Na, csak ennyit szerettem volna és elnézést, hogy eltértem a témától.
A cikk jó.
További jó munkát mindenkinek.

Peace.

Mzee1000 2011.09.28. 11:28:47

Talán itt lenne az ideje egy összefogásnak, és tiltakozásnak! Sajnos erre ez a nép képtelen. Ezért lehet velünk bármit megtenni.

szgy 2011.09.28. 11:33:09

az olaszoknál amennyire tudom a benzinkutas-szakszervezet vagy monopólium vagymi tartja mesterségesen nagyon magasan az árakat, min. +50 ft/l a magyarhoz képest. néhány éve a lakosság nyomására meg akarták szüntetni, erre óriási tiltakozás lett, kb. sztrájkoltak a benzinkutasok.

determ 2011.09.28. 11:37:23

@Pepejoe: "Egy munkavállaló költségei eltörpülnek egy vállalkozás egyéb költségei közt, ez van. "

Ne haragudj, de ez orbitális... najó, szóval ez nem feltétlenül igaz. Ezt a saját bőrömön tapasztalom meg.
Vennék én fel embert, ha nem ennyibe kerülne.

Vannak nagyobb költségek (főleg például gyártás területen) ez tény, de az eltörpül az nagyon nagy túlzás szerintem.

Igenis komoly tétel a bér és annak minden járuléka!

papptibi 2011.09.28. 11:38:28

@vadkertész: Ez lesz a következő rész.

szgy 2011.09.28. 11:41:53

@plephyl: "úgy tűnik a helyi értékek fel fognak értékelődni, hiszen egyfajta röghöz kötöttség fog kialakulni a magas utazási költségek miatt."

ez még pozitív változást is eredményezhetne, ha a fuvarozókat nem kompenzálnák. pl. a kínai és egyéb olcsó szemét nem jönne annyira ide. de így inkább csak az egyszerű embereknek lesz neh

papptibi 2011.09.28. 11:43:25

@Jomunkasember: "A benzinkutaknak meg nem jelentene hasznot, hogy etanolt adnak el benzin helyett, mert az árrés azonos" messze nem azonos az árrés. Jövedéki adó bevezetése előtt az etanol kisker árrése 50-60 Ft/l volt, míg a benziné 5-6 Ft/l. (Igaz, azóta az E85-é csökkent, szinte biztos.) Viszont az E85 egy százassal olcsóbb volt így is, miért ne érnél meg E85-özni a benzint?

Shadow55 2011.09.28. 11:46:00

MOL árképzése: mennyi profitot akar?

Soha egyik kormányzat sem vizsgálta hogyan is működik a vállalat, sokba is került ez nekünk minden szinten. Innentől tudom leszarni a Nemzeti érzést mert számomra mind1, hogy nemzetközi multi vagy "magyar" cég miatt megy tönkre valami...

A Mol-ból régiós nagy céget akarnak csinálni, és azt valakinek finanszíroznia kell: ezek vagyunk mi. Ilyen feltételekkel (monopólium, szabad árképzés, rám írt törvények) belőlem is gyorsan lenne gigavállalkozó!
sajna nem találom a jelentkezési lapot: de már most is vállalom hogy "mindent a népért teszek")

Shadow55 2011.09.28. 11:47:57

kiegészítés: Több politikai személlyel találkoztam minden oldalról akik limit nélküli MOL kártyával jártak (nem államival)..

Mérges 1234 2011.09.28. 11:52:02

Sazrok én az egészre LPG-vel tolom, tegnap is 205-ért tankoltam literjét. Vársoban 10 litert kér belőle, városon kivül 8-9-et, de csak mert nagy a lábam.

Bár egyszer biztos a gázosokat is feldobják a szopó rollerre...

Bambano 2011.09.28. 11:57:45

@Shadow55: a benzinkutak bemutatták azt, ami korábban lehetetlennek tűnt: hogy az üzemanyag árrugalmas. nem működik a mennyi profitot akar módszer.

Avatar 2011.09.28. 12:05:31

az lesz ám a szép, amikor a fuvarozók és a mezőgazdasági termelők a kompenzáció miatt olcsóbban tudnak majd dízelhez jutni, és persze a családnak és a haveroknak is jut majd az olcsóbb naftából, hiszen "megoldjuk okosba"...

Negrogo 2011.09.28. 12:05:51

@Jomunkasember: rosszul tudod. vannak telephelyek, tobb is es mas-mas uzemanyaggal. mol-os, shell-es es omw-es. ertelem szeruen ezeken a kutakon ezeket az uzemanyagokat talold meg a tobbi kisebb kuton meg tobbnyire osszevissza van mindenfele gondolok itt az agipra, clubpetrolra, lukoilra es stb.

zerojelben jegyzem meg legjobb minosegu uzemanyot omw tol kapsz illteve a kizarolagasoan ezt az uzemanyagot hasznalo kisebb kutakon akik meg adalekot is adnak a feljavitasahoz.

szita szita péntek 2011.09.28. 12:08:39

Aszondja nekem a blogmotor, hogy "A hozzászólásod elküldése sikerült", de nem jelenik meg. Mi lehet a baj? A hossz számít?

A_blogger 2011.09.28. 12:09:39

én sokféle kútnál tankoltam, de mivel igazából nem éreztem igazi minőségbeli változást, maradtam a hazainál. itt (még) nem akarnak rám erőltetni minden felesleges dolgot, mint a kagylósnál, nincs játéggép és kocsma fíling (mint az olasznál).
tiszta etanollal is jártam egy szezont, de mivel hosszabb utaknál figyelnem kellett, hogy mindig teli tankkal induljak el, valamint valóban drasztikusan nőtt a fogyasztás, ami miatt a teli tankon spórolt összeg jelentősen csökkent, visszatértem a 95-ösre.
a spórolást az idei év horror áremelkedéseinek köszönhetem. másfél-két literrel kevesebbet eszik a kocsim. és mindez csak annak tudható be, hogy nem 3500-4000nél váltok, hanem már 2000-2500nél, kevesebb fékezés, kigyorsítás, stb. igaz, a vezetés így már nem élvezet annyira.

Negrogo 2011.09.28. 12:10:32

@Donor:
Es ez teged miert zavar?

Shadow55 2011.09.28. 12:12:51

@Bambano: de az nem Mo és nem a MOL volt..

Megvan a lehetőségük (már leírtam miért), hogy annyit kérjenek amennyit akarnak: keményen profitmaximalizáció van. Ha nem muszáj miért is engedjen belőle??? Te sem tennéd...
Szerintem inkább szociológusok és pszichiáterek határozzák meg az árat, hogy mennyit visel el a nép, mint műszaki/gazdasági szakemberek.

szita szita péntek 2011.09.28. 12:13:17

No, megpróbálom darabokban, hátha úgy beveszi a blogmotor...

Ha már előbb a gőzgépek mellett "kampányoltam" akkor egy picit had legyek off!

Marha jó cuccok a stirling motorok is. Működésük lényege, hogy hőmérséklet különbségből termelnek energiát. Igen pici különbségből is, mondjuk az emberi tenyér hője már meghajt egyet.
www.youtube.com/watch?v=6DBktwPf3rk

Persze ez túl kevés a gyakorlati használhatósághoz, de nagyobb különbség (tó vize és a levegő) már elvisz egy csónakot:
www.youtube.com/watch?v=osNluWPOpJ0&feature=related

No erre is lehet azt mondani, hogy lassúcska, de ugye hőmérséklet különbséget lehet fűtéssel is előállítani:
www.youtube.com/watch?v=qo_YOLZY4rI&feature=related

szita szita péntek 2011.09.28. 12:14:34

Második rész:

No persze és akkor még ott a nap energia:
www.youtube.com/watch?v=nq6iCO9KLKA
www.youtube.com/watch?v=fUrB7KRvxUk

Ja, és persze marha primitív, hulladékból is építhetsz egyet otthon:
www.youtube.com/watch?v=DMr9EJ2XBGg&feature=results_main&playnext=1&list=PL17D237EFF6A7786F
www.youtube.com/watch?v=q7_1W799nkk

Annyit még, hogy a stirling motor hatékonysága vetekszik a gőzgépével. Pld. a közepes napelemekkel kb azonos mértékben hasznosítja a napenergiát, ám mindenféle különösebb high-tech cucc nélkül. Használják naperőművekben és műholdakban.

Bocs, tényleg elkalandoztam...

Gerzson 37 2011.09.28. 12:17:02

Nos én tapasztalatból tudom hogy valóban van külömbség benzin és benzin közt és aki mást állít az vagy nem érzi hogy autója máshogy működik ha jobb benzin van benne vagy bizonyos cég alkalmazásában áll és köteles ezt írnia!

Jozsó_ 2011.09.28. 12:24:20

Ha már ilyen összehasonlításba menekültél érdemes lenne egy kicsit tovább menni és kielemezni, hogy adott km mennyiséget (mondjuk 10-20-50 km-t) melyik üzemanyaggal a leggazdaságosabb megtenni. Ez egyébként még kb. megjósolható, hogy első lesz az LPG, utána az etanol, aztán dízel benzin, de az tenné igazán érdekessé, ha utána még megnéznéd, hogy mi a helyzet vonattal - BKV-val. Esetleg jeggyel, bérlettel, átszálással külön nézve. Valószínű az jönne ki, hogy ezek még a benzin után kullognak ár tekintetében (javítással, kopással most ne számoljunk, mert azzal sem számolunk, hogy a BKV-nál sem csak jegyár van, hanem fajlagosan az adónk egy része is ide megy különböző támogatások formájában)

martinov 2011.09.28. 12:26:38

Nem akarok itt pártpolitizálni, de a jó k*rva anyját a narancsos bűnszervezetnek! Amikor ellenzékben voltak akkor nagyon tudták ugatni, hogy magas az üzemanyag adótartalma és csökkenteni kellene, most a birkák hatalmat adtak nekik, és persze emelnek! A birka nép a két nagy párton kívül mást nem is lát, most a zsidesz van, őt az mszmp követi majd, azt meg ismét a zsidesz és így tovább...

Lajos63 2011.09.28. 12:27:45

Üdv.

Földgáz lenne a jó. Hány kg-nyi tartály kellhet vajon 5-600kg hatótáv eléréséhez?

Kínából fél Mihály körül tudnék venni átfejtőt. van egy kis biztonsági kockázat, de az élet nem habos torta :D 1.8T A4 Avant csomagtartója ha elég lenne hozzá és 100kg-nál többel nem növelné a tömegét én meglépném. Írtam már több cégnek mailt de érdemi választ nem kaptam.

martinov 2011.09.28. 12:28:12

@Jozsó_: "BKV-nál sem csak jegyár van, hanem fajlagosan az adónk egy része is ide megy különböző támogatások formájában)" Marhára örülök is neki, itt Szegeden nem járok egy cm-t sem BKV-vel, mégis megy oda az én adóm is. Miért nem csak a fővárosiak fizetik?

Szelid sunmalac 2011.09.28. 12:32:19

@martinov: Van feletek autoplya? Hatarorok dolgoznak-e arrafele? Nomeg az egyetem kap-e tamogatast? Esetleg korhaz?

notsmallat 2011.09.28. 12:32:47

@A_blogger:

Bezony, érdemes ésszel vezetni, hétvégén Kőszeg-Mosonmagyaróvár (~100 km), 60-100-as tempóban (falu-nem falu) 4,7-es fogyi gázolajból, elégedett voltam.
Ja és 1,6 tonna, pdtdi, 2 személy, csomagok... magyar finomítású nafta.

martinov 2011.09.28. 12:36:19

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Autópálya van, veszek is mindig "matricát" amikor használom. Az egyetem nem kap egy vasat sem, uniós pénzekből és egyéb forrásokból él. A kórházat csak a szentlélek tartja össze, ha bármi nyűgöd van akkor ott fizetni kell, vagy menni magánrendelésre, mert mire időpontot kapsz elpatkolsz. Határőr is van, de az meg nem csak a határmentiek érdeke, hogy ne jöjjön be akárki mihozzánk.
Különben is, autópálya, kórház, egyetem az van bárhol máshol is, BKV viszont csak a NAGYvárosban...

Ejoy 2011.09.28. 12:41:54

@papptibi: 100Ft-tos árkülönbséget egy azon kútnál már évek óta nem lehet találni. Te hol tankolsz???
Sem keverni, sem tisztán etanolozni nem éri már meg régen anyagilag. A jövőről már ne is beszéljünk.

Refuse/Resist! 2011.09.28. 12:46:05

@uszilard: CNG-re asszem nem olyan egyszerű az átalakítás.
Nyugaton sok országban viszont már régóta kapható több modell gyári CNG-vel, pl. Merci és VW is.
A legújabb VW-ek elég nagy tartállyal jönnek, és a 150 le már nem hangzik rosszul:
www.volkswagen.de/de/Volkswagen/InnovationTechnik/technik-lexikon/tsi_ecofuel.html

uki 2011.09.28. 12:50:41

@martinov: azért az vágod, hogy nem a matrica árából építették az autópályát, az max a fenntartására elég.
(nah persze az más kérdés, hogy miért épül olyan drágán és miért olyan drága fenntartani :-))

gigabursch 2011.09.28. 12:53:52

@huleaks:
Egy lett volna, de azt a Gerendaiék üzletei miatt Sintér-pribékek és az In-Kal megtorpedózta.

gnme 2011.09.28. 13:17:40

tee PT, arról is írjál már az összehasonlítás végett, hogy ojrópa boldogabbik felét hogyan érinti az üzemanyagár változás,,,

mert ... ebben a medencében, ahol egymás *arát esszük és a dilettáns kormány mindent megetet a néppel,,, itt nem lesz semmilyen változás az elkövetkezendő évtizedben az látszik

Bambano 2011.09.28. 13:40:15

@Avatar: gyengébbek kedvéért: az mg termelők évek óta olcsóbban jutnak gázolajhoz, viszont a felhasználását kőkeményen ellenőrzi az apeh/nav. nem azt mondom, hogy nem lehetetlen rokonnak juttatni, csak irgalmatlan nehéz és nem éri meg.

@Shadow55: de, Mo és Mol. Nem, nincs meg a lehetőségük. Amióta autóm van, azóta mozgatják az üzemanyagok árát és évtizedekig nem volt belőle gyakorlatilag semmi. Nagyjából tavaly jutottak el odáig, hogyha emelik az árat, csökken a fogyasztás. Tehát most már nem tudják megcsinálni, hogy az égbe emelik az árakat, mert akkor a pincébe csökken a fogyasztás.

Nem, nem pszichológusok alakítják az árakat, hanem közgazdászok, akik saccolják, hogy területenként, kút típusonként x forint emelés mennyi forgalomcsökkenést hozhat és megéri-e.

Krisi 2011.09.28. 13:45:13

60km-re járok dolgozni - vonattal.
a cég fizeti a bérlet 86%-át, így még az se gáz hogy másfél óra az út és kell 13 percet gyalogolni (ezért van az a két vicces dolog alattam, amiket úgy hívnak hogy láb). felszállok, megkajálok, olvasgatok valami jó könyvet éskész. lehet, hogy fél órával később érek haza, ennyi belefér.

szóval én röhögök a legjobban a "nincs más alternatíva, csak az autó" kezdetű szövegeken, ami egyszerűen nem igaz. mindig van más alternatíva, csak persze az nyilván nem olyan kényelmes mint behuppanni a klímás autóba.
lehet választani, hogy kényelmesen utazunk vagy olcsóbban, a kettő egyszerre nem megy - kivéve ha van céges autó, az mondjuk királyság :)

de tudom, ez a 10millió szobafestő és pincér/karmester országa, mert a kommentek alapján mindenki vagy 150kiló diszperzitet visz minden nap a csomagtartóban, vagy pedig öltönyben kell lennie és klíma nélkül elpusztulna... :D

Grifter 2011.09.28. 13:50:07

Etanollal járok, de elfogom gázosíttatni. Etanolos-gázos csávó leszek, sőt, mivel már bárki főzhet alkoholt !#&@Đ
...én magam fogom főzni. Meg átállok metánra =)

Gyarló Hintaló 2011.09.28. 13:52:06

@GGerg:

"Ezt várom már régóta, emeljék csak a dízel adóját! Szeretnék levegőt venni."

Könnyen okoskodsz a messzi angliából, remélem soha nem jössz haza.

Bírom az ilyen csíra expatokat akik itt hagyják az országot és boldogságban úsznak, ha itthon még drágább lesz az élet. Szívjad csak az angol levegőt!

martinov 2011.09.28. 14:01:07

@Krisi: Igen eltaláltad, én villanyszerelő vagyok, és nem tudom a szerszámaim+létrám busszal vinni, mert lehetetlen, de nem sírok a benzinár miatt, hanem beépítem az árba... tehát, mielőtt nagyon jól éreznéd magad a vonaton, te is ki fogod fizetni az megnövekedett üzemanyagköltséget, csak nem a benzinkúton.

Krisi 2011.09.28. 14:05:09

@martinov: erről van szó: akinek munkaeszköz az autó, az úgyis beépíti a szolgáltatás árába.
és inkább fizetek párezer forinttal többet amikor 3évente szükségem va negy szerelőre, mint minden nap.

(amúgy bele akarta mírni az előzőbe, hogy akinek nem inge az ne öltözködjön)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.09.28. 14:05:26

@Gyarló Hintaló: Ne legyél barom, én arra gondolok, hogy szeretnék levegőt venni, ez országtól és pénztől független...

martinov 2011.09.28. 14:11:20

@Krisi: Akkor frankón egyetértünk! :) Viszont szeretem az autó kényelmét, rugalmasságát és gyorsaságát, valamint azt, hogy megválogathatom az útitársakat. Sok évig buszoztam én is napi szinten és bizony néha voltak igen "szagos" emberkék is, na meg az a tömeg... mint a heringek, öldöklő harccal az ülőhelyekért. Amíg lesz egy lyukas garas a zsebemben benzinre addig bizony autóval járok 5km-es köröm kívülre, azon belül pedig inkább gyalogolok. 3-4éve lakom Szegeden, de ha jól emlékszem 3-szor ültem Trolin összesen, villamoson sem többször.

Ejoy 2011.09.28. 14:40:47

@Krisi: Te szerencsétlen...

Krisi 2011.09.28. 14:42:48

@Ejoy: kifejtenéd bővebben, te szerencsétlen? :)

D4D 2011.09.28. 15:09:40

@Jomunkasember: Lehet a kúton vizezni, lehet az oszlop óráját mahinálni.

D4D 2011.09.28. 15:20:39

@ruskyy__: Rendszeresen járok Münchenbe, minden egyes alkalommal kevesebbet fogyaszt a német cuccból.

D4D 2011.09.28. 15:22:54

@Refuse/Resist!:

"a német autópályák anyagán kisebb a gördülési ellenállás."

Viszont egy oda vissza út alkalmával nem csak német pályán mégy.

D4D 2011.09.28. 15:28:53

@ata843: Nincs már ott se. Egyre modernebb kütyük, jeladók, bonyolult júdáselektronika......

D4D 2011.09.28. 15:32:49

@szita szita péntek:

Sok volt egyszerre a link. Érdekes dolgok, köszi.

007 turbozva nem keverve... 2011.09.28. 15:35:00

Falra tudok mászni mikor állitják hogy a dizel autó drágább mint a benzines...Senki sem kötelez hogy 2 azonos kasztnis,felszereltségü autóból kell vállasztani.Picit kissebb kategóriáju diesel olcsóbb mint a nagyobb benzines,sőt ha nem ragaszkodunk a márkához lehet még nagyobb külömbség.

martinov 2011.09.28. 15:42:25

@007 turbozva nem keverve...: Igen viszont, csak így lehet összehasonlítani.

Ottopappa 2011.09.28. 15:52:11

Innen Szegedről üdvözlöm (és irígylem) az ukrán határ mellett élőket...

martinov 2011.09.28. 16:03:19

@Ottopappa: Nagyon ne legyél irigy, jó itt nekünk Szegeden. Szép város és az országhoz képest nem is áll rosszul.

fagzal 2011.09.28. 16:18:34

Az én (benzines 1.4-es) autóm tök ugyanannyit fogyasztott a magyar, az osztrák és az olasz benzinből is.

Egyedül Svájcban mértem többet (de hát az hegynek föl, hegynek le...)

Rocko- 2011.09.28. 16:29:35

@Krisi: oszt majd idôsbb leszel és rájössz, hogy tiszta pazarlás ennyi idôt kidobni a francba.
hogy akár otthon is ehetnél jól, hogy egy óra utazás helyett lehetne az fél óra is, és abban az idôben rengeteg más hasznos dolgot tudnál csinálni. :)

"lehet választani, hogy kényelmesen utazunk vagy olcsóbban, a kettő egyszerre nem megy"
érdekes más országban megy. nálunk miért nem?

Fantozzi.ie 2011.09.28. 16:37:39

Aki kételkedik az üzemanyagok közti különbségben annak egy nagyon egyszerű tesztet ajánlok: vegyen kannába román benzint és itthon ugyanazon az úton próbálja ki va-e különbség . én kipróbáltam és 100 km en 1 literrel kevesebbet eszik az e39 a román benzinből
A szaga mindent elárul Annak benzinszaga van az itthoni benzinnek meg higítószaga...

Krisi 2011.09.28. 16:43:26

@Rocko-: választhatok, hogy elköltök havi 60-ezret benzinre vagy 6000-et vonatjegyre. szeretnék úgy keresni, hogy mindegy legyen, de pályakezdő mérnökként ez még kicsit messze áll tőlem :D ennyit nekem nem ér meg az 40-50perc, amivel hamarább hazaérnék.

ha mondjuk szakad az eső akkor megesik hogy befogom munkábajárásra az egyébként nem munkábajárásra tartott Alfát, de amúgy semmi bajom nincs a vonattal.

Jamesblond 2011.09.28. 16:54:08

Üdv Magyarok! Az ukrán határtól élek 30 km-re. Gázolaj ma: 262 Ft, 95-ös Benzin 278. Persze a pénz váltásánál is vannak bajok, xar a forint mostanság. Szóval át lehet menni, a benzin olyan amilyen (mikor milyen), a gázolaj jó, de mostanában az is zavaros színű, egy drága dízel nem tudom mit szólna hozzá. Olcsóbb a nyál kint na. Ez mind jól hangzik, de itt a környéken se egy gyár, se egy cég ahol még van v.milyen termelés/munka. Engedjetek meg egy példát: Ha el akarok menni pl moziba megnézni egy filmet, Nyíregyházára kell mennem, mert közelebb nincs. Oda vissza egy moziért 160 km-t kell tankolnia mindenkinek aki itt él (Fehérgyarmat). A környékbeli utakon, főleg hidak előtt állandó határrendészeti ellenőrzés van, lépten-nyomon megállítgatják az embert, cigi, üzemanyag, stb után kutatva rendőrök, határőrök, APEH-esek, KPM-esek karöltve. Van, hogy 10-től is többen vannak. Ha találnak valamit, nagy a baj! A bírság akár az autó értékének többszöröse is lehet. Mentő helikopterünk nincs mert drága, de ellenőrző heli az van, ami leszáll a 40 éves MTZ mellé a szántóföldön és mintát vesznek a tankból, mifélével pöfög. Meg millás bírságokat szabnak ki, ha parlagfű van a földeken... Az idén már rengetegen valamilyen földművelő eszközt adtak el, hogy meg tudják tankolni a trakit, hogy elkezdjenek, vagy befejezzenek v.milyen talajmunkát. Ja! Hogy abból valamennyi visszajár év végén? Szántáskor karcsún számlálva is egy MTZ a napi 100 litert fél foggal bekapja... Minden reggel 40.000-ért kell tankolni szántási időszakban. Elég durva? Az eke ebben a földben csak nagy gázon dolgozik rendesen. Egy hátsó gumi 100.000! Kettő kell. Szántáskor ez is dörzsölődik rendesen... Ha a földművelők is feladják, mert már rég nem éri meg, a kenyér is kintről fog jönni. Már én is Londonban vagyok. Csak szabira jöttem haza kicsit. Hát a levegőnk még mindig sokkal jobb mint az övék, meg rengeteg minden más is. Ott sincs úgy minden ahogy innen tűnik, meg ahogy sokan mondják. Azt hittem a mostani kormány mellénk áll majd, de ők is egy egész más "közeget" szolgálnak ki csak. Nagy nulla az egész dilettáns szónokló bagázs. Kár.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.09.28. 17:34:31

Francot vekengtek rajta ennyit. Ott van Spanyol Zoltán úr meg a vízautója.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.28. 17:41:46

Gondolomaz LPG meg a CNG árát is majd felemelik.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.28. 17:43:06

mivel szar a forint a szlovákoknák sem olcsób.

FM2k 2011.09.28. 18:58:14

Ukrán benzin kontra magyar benzin.
Apósék miatt Budapest Nagyszelmenc oda vissza 650km-es útvonalat kb1.5 havonta teszem meg, mindig ugyanúgy a 3-as főúton, minden praktikát bevetek a fogyasztás minimalizálása érdekében, óra szerint 100-at tartom. Szintkülönbség nem nagyon van, a szélirány változó, de érezhető a hatása. Jellemzően 5.0-5.2 közötti fogyasztást produkálok az 1.4-es gyárilag 100le-s kombival. Ha már ott járok elmegyek az ukránhoz tankolni, az időben 3...8óra kiesést jelent, 80km+, de a határőrnek kell a jatt, így a nyáron magyar forintra számítva 275-285 körüli áron tankoltam, ami tisztán 100ft nyereség literenként (itthon jól kell váltani az eurót és azzal kell kint fizetni!). Kannában 10 liter engedélyezett, abba belemegy 12, tankom gyárilag 45, de ha jól kijáratom belemegy 58-61 liter között. Átlagosan 72 litert veszek, tisztán 7200ft megtakarítás (a hatótáv rekordom 1380km volt). És a lényeg: a fogyasztásom semmit nem változik az ukrán naftával, pedig a legolcsóbb kúton tankolok budapesten is. Az a pár tized mindig betudható pl. egy esőnek, szeles vagy párás időjárásnak, néhány előzésnek, tötymörgésnek egy másik autó mögött,a ki nem használt gurulási lehetőségek elbaltázásának és a fék indokolatlan használatának. Az utastérben lévő utasok és csomagok mennyisége nem számít ilyen távon.

TheTruth! 2011.09.28. 19:05:01

@Refuse/Resist!:
tudod öregem a szaros argentinok azt kapták amit megérdemeltek a sose létezett demokráciájukban. pontosan az való nekik ahova most süllyedtek, és szerencsés esetben megy velük hamarosan az egész dél-amerika, mert az az egész kupleráj egy gazdaságilag sehol se létezett őserdő volt világ életében, félanalfabéta szaros kivakaródzott indiánokkal, meg folyton forgó diktatórikus kormányokkal. Az a természetnek is csak használna végre ha visszasüllyednének a picsába a kőkoszakba, addig se azon jár az eszük, hogy hogyan pusztítsák el a maradék növényzetet a Föld még megmaradt utolsó természetes bioszfréjájában.

TheTruth! 2011.09.28. 19:07:25

@-trogerone-:
kishaver ha te tudnád, hogy a látható kormot okádó dízelekkel van a tüdődnek a legkevesebb baja, de sebaj, nyugodj meg van kb 50 más olyan konstans behatás ami folyamatosan ér téged, fingod sincs róla hogy létezik és abba fogsz beledögleni, mert előbb utóbb valami úgyis kijön rajtad tüneti szinten ezektől, független hogy mik vannak az utakon.
Tudod amit nem látsz az a veszélyesebb mindig.

TheTruth! 2011.09.28. 19:10:42

@GGerg:
jól van, baromarcúkám, most már lelőheted magad, már 2x körberöhögött a fél blog, de eddig nem javasolták neked, hogy gyárthatod a hurkot a mestergerendára, én megteszem. ezzel használnál a legjobban a környezetednek, nem a begázosítással.

TheTruth! 2011.09.28. 19:15:21

@szita szita péntek:
nem egyből mindjárt a flinstones jellegű pedálos kocsira akarsz kilyukadni? ahhoz még technika se kell, max egy rudas meghajtás és egész pontosan 0 forintból eljársz vele, baszod. kerekes gőzmozdonyok, ja meg az öreganyád szőrös segge.

TheTruth! 2011.09.28. 19:32:02

@Krisi:
persze öreg, meg lehet napi 30 km-t biciklizni is, az is kurva praktikus dolog, meg óccsó is, vagy 3x átszállni reggel meg ugyanennyit 10 óra meló után este, mikor már a faszod van tele az összes buzival 10m körzetben tőled.

szita szita péntek 2011.09.28. 19:35:22

@TheTruth!: Ezt te nem gondoltad át. Tedd meg! A gőzmotorok fejlesztését majd száz éve leállították, mert akkor a filléres benzin kiütötte. Ma már nem filléres a benzin, újra kell gondolni hát a lehetőségeket. Erre mit csinálunk? A helyett, hogy a sok éven át bizonyított kőegyszerű technikához nyúlnánk vissza és modernizálnánk, élhetővé tennénk azt fejlesztünk egy teljesen újat (hibrid elektromos hajtás), ami SOKKAL összetettebb, SOKKAL drágább, és nem mentesít igazán a kőolajtól, csak mérsékli a fogyasztást. Azon nem akadsz fel, hogy 60-80 kilométerenként 10 órán át kell tölteni egy elektromos autót? Mitől lenne rosszabb, ha (esetleg ugyan ilyen távon) tüzelő anyagot kellene a gépbe raknod? Megnyugodna a lelked, ha extrudált fakockák lennének? Esetleg ha nem is látnád, hogy a természethez bármi köze van? Egyáltalán mi a roszsebből feltételezed, hogy ez visszalépés? Miért ne lehetne a kocsidban ABS meg MP3 lejátszó? Karcsú vagy fantáziában barátom!

TheTruth! 2011.09.28. 19:40:43

@martinov:
szerintem nettó idiótának kell lennie valakinek ahhoz hogy ne oldjon meg egy akár 3 fázisos lágyindítós aszinkron motorvezérlés javítását kapcsolási rajz meg egy 1500 ft-os multiméter segítségével.
Az általános egyfázisos lakóépületes hálózatról nem is beszélve. Még ha FI relés és túlfeszvédelmes is a komplett lakás, ezek faszán nem egy komplikált cuccok, max szét kell baszni egy banális hiba miatt a fél lakást mire hozzáférsz a hibahelyhez. Ha valakinek van egy jottányi műszaki érzéke és érintésvédelmi ismeretei az meg fogja tudni oldani saját maga. És ezeket aztán nem egy docensi képességeket követelő dolog megtanulni, pláne hogy MINDEN anyag fent van a neten 3 tetszőleges torrentoldalról letöltöm a technikumom elvégzéséhez szükséges jegyzeteket 0 Ft-ból annélkül hogy reggel felkelnék az ágyból. Ilyen egyszerű hozzáférni az ismeretekhez.
Épp ezért csodálnám ha te hosszútávon megélnél abból a bohóckodásból, mert sokan be fogják vállalni ebben a nyomorban hogy mindent maguknak csinálnak, pl hozzánk 8 éve nem tette be szakmelós a lábát, ja hogy fater meg én is felsőfokú műszaki végzettségűek vagyunk.

TheTruth! 2011.09.28. 19:46:51

@szita szita péntek:
te láttál már működőképes gőzautót, bazdmeg? Kb mint egy nagyobb furgon és ráférnek össz 4-en, ekkora idiótát faszikám mutogatni kéne mint te, pedig itt így is mélyen a béka segge alatt az átlag mentális képességek régen.
mért nem kapásból fúziós erőművel hajtott járműveken fantazmagóriázol?
Egy villanyautót meg szál egyszerű művelet lehetne sorozatgyártani, mihelyt megoldják a könnyű kis térfogatú gyorsan tölthető akkucsomag kérdését. Mert az az alternatíva nem a mindenféle hőenergián alapuló fos erőltetése.
De cifrázd csak, pubikám azért remélem nyugodtan alszol majd eztán is hogy egy ilyen magamféle tapló kifújta a taknyos orrodat egy nullajóska blogon. csókoltat anyád a bélanéni!

szita szita péntek 2011.09.28. 19:53:10

@TheTruth!:

"Kb mint egy nagyobb furgon és ráférnek össz 4-en" - Íme valami 1920-ból:
www.youtube.com/watch?v=tzWZ71pP73M&feature=related

"villanyautót meg szál egyszerű művelet lehetne sorozatgyártani, mihelyt megoldják a könnyű kis térfogatú gyorsan tölthető akkucsomag kérdését" - Amennyiben meg az örökmozgót találnák fel nem lenne miről dumálj.

TheTruth! 2011.09.28. 20:02:15

@szita szita péntek:
te faszikám, ezt a linkelt szart még komolyan is gondoltad 2011-ben? Akkor hadd veregesselek vállan meg küldjek barátilag egy jókívánságot : ;,I,,

martinov 2011.09.28. 21:23:12

@TheTruth!: Hidd el, hogy mondjuk egy bölcsésznek ezek nem ilyen magától értetődő dolgok és sokan nem is mernek hozzányúlni. Én nem azért megyek, mert betolakodok, hanem mert HÍVNAK... Örülök, hogy nem mindenki ilyen, mint te, mert akkor éhenhalnék. :) Amit lehet én sem szeretek másra bízni, ahogy mondod, letorrentezem a szükséges infókat és magam javítok, akár az autómat is.

Herman 2011.09.28. 21:39:56

én OMW 100-ast tankolok, és szarok a világ bajaira.

Amíg van olaj, addig benzin is van, ez a lényeg!
Ameddig van zseton tankolni, addig sincs baj!
10 liter az átlagom százon, de városban inkább 13-14..

Leszarom. Nem érdemes nyafogni, dolgozni kell, a pénz a lényeg, a pénz, bármi áron.

Strici, maffia, olajozás, uzsorázás, egyre megy... itt a píz a tét..

kisqtya 2011.09.28. 21:48:35

Én E85öt használok 30-40% arányban. A tankolások átlagára így 354 ft körül van most. NEm vettem észre semmit, fogyinövekedést sem, talán hűvős időben kelletlenebbül indul hidegen.
Valami káros hatása lehet ennek hosszabb távon?

Gott in Frankreich 2011.09.28. 21:51:18

@gigabursch: Nehany szelsojobbos gyoker megprobalt trollkodni a Szigetesekkel, aztan a sajat ostobasagukbol (halasztas bejelentese) nem jott ossze. Uzemanyagarakhoz termeszetesen semmi koze sem volt, azota sem vonultak ki a Kossuth terre, es mashol sem tiltakoztak.

TheTruth! 2011.09.28. 22:00:08

@martinov:
pláne a kocsimhoz nem engedek mást baszogatni, a bölcsész meg csodálom, hogy nem döglik éhen, mikor egy kezdő mérnök is alig talál állást, az ilyen alibi szakos barmok meg lényegében merő pazarlás volt az állami erőforrásból.
Ha a 2/3 kiskirály végre rendeletbe foglalná, hogy a nem súlyponti szakokon mindenki kifizeti a képzését mindjárt nem lenne ekkora gond, vagy megtanulna melózni valami tisztességes szakmában. Kis fokhagymagerezd valagú hülye hamvas picsáknak se esne le a smink a pofájáról ha 2 kezi melót végezne.

Kelci 2011.09.28. 22:08:23

erről tud valaki valamit? esetleg tapasztalatra gondolok... szkeptikus vagyok ezzel a hidrogénes dologgal hhopower.hu/

kutyek 2011.09.28. 22:18:12

@papptibi:
érdemes lenne a táblázatokat, képleteket legközelebb egy hozzáértő ismerőssel (mérnök, reálszakos tanár stb.) átnézetni. Zavaró hiba az "egységnyi energia ára/adója literenként". Az energiatartalom és térfogat között fix összefüggés van (1 liter energiatartalma 33, ill. 36 MJ). Ezért az árat/adótartalmat vagy térfogategységre, vagy egységnyi energiára lehet vetíteni (a táblázatban ez utóbbi szerepel), mindkettőre nem. Más szóval: vagy Ft/l, vagy Ft/MJ. Ft/(MJ x l) értelmetlen. Légyszi javítsátok! Köszönöm. Szívesen :)

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.09.28. 22:33:24

@Kelci: nekem kb 15 éve volt a ladába berakva egy ennél jóval egyszerűbb nem szabályzott és kisebb teljesítményű vízbontó, szerintem nem fogyasztott kevesebbet a kocsi, viszont a környezetvédelmi vizsgán elkerekedett a vizsgabiztos szeme, nem hitte el, megmérte mégegyszer.

papa33 2011.09.28. 22:54:52

Sztem sok kis autós nem engedheti meg ha behal a dízel gép, ma ez iszonyat lenne. Minek mindenhová autóval.
Bizonyos méret, pl tgk nyilván nem benyás. Ebből következően, írták is, legyen kisebb az autó, de dízel, én meg azt mondom, ha kicsi, akkor a különbség is kisebb, pl Mondeo méret mondjuk 6 és 10 literes fogyi, Polo méret 5 és 6,5 literes díiel/benzin esetben, az a különbség nem realizálódik.
Erő? - jönnek a turbós benzinesek.

Amikor senkit nem feltartva lehet menni, azért 1-2 liter a lábban van... múltkor pélyán a kis benzinesemmel 6.2 100-110 körül, a haver ugyanilyen cégessel 8 felett 130-140. A 2*150 km -en vesztettem nem egészen 1 órát = 6 liter =2400Ft kb.
És ma is annyi benya kell pl Balcsihoz leugrani, mint 40 éve, ez ám a fejlődés.

Ciri 2011.09.29. 04:31:14

@Shadowbull:
"eleg sokat probalgattam mar mindenfele autot mindenfele uzemanyaggal, tokmindegy mit tankolsz, nem attol fugg a fogyasztas."

Akkor még próbálgasd egy keveset, mert nagyon is észrevehető a különbség.
:))

Egyébként meg ez majdnem olyan, mint a HUD: engem zavart, Téged nem :)))))

Etniez 2011.09.29. 06:37:33

Az a baj, hogy túl olcsó volt a dízel, sok személyautó átállt arra. Pedig ontják a füstöt, kormot, mérgeket. Amit spórolnak a kúton, elköltik majd asztma gyógyszerre.
Dízel autókat csak normális és rendszeresen ellenőrzött szűrővel engednék az utakra.

kolompár szmélgol 2011.09.29. 07:06:44

Ugy latom, itt 10 liter alatti fogyasztasokrol van szo, ugyhogy ez nem az en vilagom. :)
Amugy igazat adok az elöttem szolohoz, hamar traktort vezet valaki rendszeresen ellenöriztesse azt a szüröt, mert 1-2 eves autok is olyat kormolnak, mint egy Ikarus.

Rocko- 2011.09.29. 07:12:45

@papa33: "És ma is annyi benya kell pl Balcsihoz leugrani, mint 40 éve, ez ám a fejlődés."
asszem pont két hete magyarázták el, pont neked ezt.

Rocko- 2011.09.29. 07:23:33

@Ciri: csinálni fogok egy autót, ami centiliterenként mutatja majd a fogyasztást a HUD kijelzőjén.

Shadowbull 2011.09.29. 08:15:05

@Ciri: jovan baszki, feletek meg a gravitacio is mas :)

sb

Shadowbull 2011.09.29. 08:21:58

@Krisi: majd egyszer ha lesz szerencsed es lesz csaladod, gyereked, rohadtul nem lesz mindegy, hogy azt a masfel orat a buszon baszod el vagy egyutt vagy a csaladoddal.

Persze ha nem lesz penzed, akkor tokmindegy, akkor kenyszerpalya.

Masfel ora alatt pont lezavarok egy edzest a teremben, inkluzive kozlekedes.

Amikor meg otthon laktunk, eleinte busszal jartunk be a kisfalubol a nagyvarosba dolgozni. Volt vagy egy ora az ut, tomott, budos koszos buszokon. Autoval meg 12 perc...

Itt direkt ugy valasztottam meg a lakohelyet, hogy be tudjak jarni bringaval, negyed ora alatt megvan az egesz a lakasajtotol az iroasztalomig.

sb

Shadowbull 2011.09.29. 08:23:04

@TheTruth!: hehe :) ritka taplo egy allat vagy, de birlak :)

sb

D4D 2011.09.29. 08:32:46

@papa33:

Országút város
Benzines: 6-7 , 10-15
Diesel: 5-6 , 6-7

Itt a nem mindegy.

Schütii 2011.09.29. 09:15:29

@kockablogger: A matrica színe az autó EU károsanyagkibocsájtási besorolásának függvényében változik. A te autód (91-es évjárat, kat.-os) benzines még nincs besorolva ilyenbe (93-tól volt EU II). De mivel kat.-os (akkor már kötelező volt új autónál) így csak a piros matrica jöhet szóba a te estedben. Ha nem volna katos, akkor meg a fekete. Ám abban igazad van, hogy elég nagy a fejetlenség ezen a téren. Nem is olyan ritka látvány a 98 körüli (még hamvas) autók piros matricával (nekik minimum a kék lenne jogos), de sok tulaj, főleg a nem pesti, szarik rá, pedig nem kéne, mert ha bejön a matrica színe utáni adó, akkor hatalmasak lesznek az indulatok ...)

Rocko- 2011.09.29. 09:19:12

@Shadowbull: jajaja.

"Amikor meg otthon laktunk"
mé, most a híd alatt? :D

Rocko- 2011.09.29. 10:01:13

@Shadowbull: :)

errôl a Stirling motorról vélemény?
egész okos dolognak tûnik. (nekem új volt.)

Shadowbull 2011.09.29. 10:18:05

@Rocko-: jarmuhajtasra tokeletesen alkamatlan. Ugy mint a gozgep meg a tobbi hulyeseg.

sb

Rocko- 2011.09.29. 10:31:43

@Shadowbull: okéj.
akkor én meg gondolkodok a házi felhasználáson.
csak az energiáját nem tudom hogyan lehtne tárolni.

Shadowbull 2011.09.29. 10:36:32

@Rocko-: sokan gondolkodtak mar ezen, nem veletlenul nincsen sehol :)

Ajanlom a negawatt-szemleletet otthonra. az az energia a legolcsobb, amit nem fogyasztasz el -> szigeteles, hatekonysagnoveles, spór.

sb

Refuse/Resist! 2011.09.29. 10:57:32

@Shadowbull: Gozturbinaval azert hajtanak nehany jarmuvet.

Shadowbull 2011.09.29. 10:59:07

@Refuse/Resist!: oke, pongyolan fogalmaztam.

szemelyauto-hajtasra alkalmatlanok vagy csak korlatozottan alkalmasak.

sb

Ciri 2011.09.29. 11:15:14

@Rocko-:
Álladék! :)))

@Shadowbull:
Nem véletlenül lakok közel Debrecenhez :))

Krisi 2011.09.29. 11:20:40

@Schütii: előző autóm 2000-es évjáratú benzines volt sárga matricával, szóval ismerős történet, remekül példázza a hatékony, tévedhetetlen, hasznos és tökéletes magyar bürokráciát! (jajj, ezt így még leírni is fájt :D)

@Shadowbull: mire lesz gyerekem (mondjuk 10 év múlva) bízok benne hog minimum vagy egy céges autóm lesz, vagy találok közelebb olyan munkát, amit szeretek csinálni.

(amúgy nem azt írtam, hogy ez lenne mindenkinek kivétel nélkül a tökéletes megoldás, hanem hogy ez IS egy megoldás autó helyett és egyáltalán nem olyan lehetetlen. most még lehetetlen sokaknak, de majd ha felszökik 450-re a benzinár akkor egyre népszerűbb lesz)

Refuse/Resist! 2011.09.29. 11:29:15

@Shadowbull: nem tul praktikus, az biztos.
Ugyanakkor nagyon meno lenne egy nuklearis meghajtasu ilyesmi:
www.adventure-journal.com/wp-content/uploads/2010/06/knight01_660.jpg
(a nagyobbik)

kockablogger 2011.09.29. 11:38:44

@Schütii: Akkor valamit elnéztem, de csúnyán... Mindenesetre köszi a magyarázatot. A lényeg viszont akkor is, ahogy mondtad, a fejetlenség. Tulajdonképpen ránézésre megy a cetlizés, ha meg nem jó és szóváteszed, fizess új vizsgadíjat és állj sorba rendszámmal a zsebedben az okmányirodában.

Rocko- 2011.09.29. 11:57:59

@Shadowbull: hát alapvetôen passzív házban gondolkodnék, ha építkeznék. az addig oké, hogy megtartom az energiát. igen ám, csak az energiát is meg kell termelni, létrehozni.
igazából olyan házon gondolkodok, ami nulla energiát importál állami cégtôl vay adózott energiából. :}

Shadowbull 2011.09.29. 12:09:45

@Krisi: na ezert fogy a magyar, mert egyesek 35 eves korukban akarnak gyereket :)

Ha ram hallgatsz, nem varsz odaig.

sb

Shadowbull 2011.09.29. 12:13:48

@Rocko-: Égy passziv hazban mar tenyleg minimalis az energiafogyasztas.

En is olyat akartam, csak maskepp alakult.

sb

Rocko- 2011.09.29. 12:17:28

@Krisi: mondjuk így utólag belegondolva a 40 km/h átlagsebesség nem is rossz, csak idôben sok a 1,5 óra. viszonyítva az én 15 km/h-s sebességemhez. fákk budapest.

@Shadowbull: én még most is akarok. csak monjuk svejci frankos hitel nélkül.
meg nem ódzkodok az atomenergia otthoni felhasználásától.
egyetlen baj van vele: nem igazán megtérülô dolog. :)

Krisi 2011.09.29. 12:19:51

@Shadowbull: jólvan na, csak egy közelítő érték volt az a 10, valójában 30 körülre tervezem - mármint hogy én leszek annyi, nem 30 év múlva -, de az már vészesen közelinek hangzik :)

amúgy azt írtad, hogy az az energia a legolcsobb, amit nem fogyasztunk el, na én pont így vagyok a benzinnel, az a legolcsóbb, amit nem égetek el. így amikor hétvégén megyek valahova kocsival akkor pont leszarom hogy mennyit eszik, valamint amikor vált a szelepvezérlés 4000-nél akkor nem az jár a fejemben, hoyg "jajj, de drága lesz ez", hanem hogy "vááááá, ezazz, micsoda muzsika!" :D

Krisi 2011.09.29. 12:34:38

@Rocko-: had ne mondjam hogy melyik, emberi erővel hajtott gép tud a 15-ös átlagnál úgy 50%-kal jobb időt menni megerőltetés nélkül :)

amúgy a vonatnak nyáron egy hatalmas előnye van: 9 óra munka után, 35 fokban az állomás melletti kocsmában venni egy jéghideg sört, és kényelmesen elfogyasztani a klímás Flirt vonaton, na ezt autóval nem lehet megcsinálni!

Rocko- 2011.09.29. 13:01:31

@Krisi: már úgyérted, hogy nem sofôrös autóval nehéz ezt kivitelezni. :D

a kerékpárt meg se hallottam. :D egy heggyel két híddal, pföh!

D4D 2011.09.29. 13:46:23

@Schütii:

A besorolás megér egy misét....

Itthon az Euro2, ugyanaz a kocsi Münchenben Euro3-as Umweltplakett-et kapott.

De ugyanez megvolt már Euro4 Euro5 viszonylatban is.

Na ebből lesz egyszer baj!

TheTruth! 2011.09.29. 16:34:34

@Shadowbull:
hát még ha tudnád ki a franc vagyok. nem az Ede, a másik. De majd a szokásos évvégi ocsmány gyűlöletleveleknél rájössz legkésőbb, mert garantálom h min 2 lesz idén is ami belefér a szórásba.

Amúgy ez a passzív házasdi rettentő jó dolog, és biztos határozottan jót tenne a bolygó energia-háztartásának is pláne károsanyag kibocsájtás szempontjából, csak a te bukszádnak nem éri meg még annyira. nem véletlen hogy a felkapaszkodott német réteg szórakozása az hogy ilyeneket épít.
A megfelelő köztes út, ha te úgy oldod meg a házad hagyományos fűtését, hogy megújuló energiaforrásokra építed a rendszert, ha lehet párhuzamosan több fajtára is, és teljesen kiszorítod a közszolgáltatótól vett energiát. Volt cég ahol közreműködtem ilyen ház elektromos és hőrendszerének a kiépítésében, ott egy komplett tetőt befedő szolárcella volt az elektromos, plusz hőenergiát összegyűjtő foncsoros vízmelegítéses rendszer volt a tetőn, melléképületben tisztán szerves hulladékot feldolgozó biogáz-erőmű az éghető gáznemű anyag szolgáltatásáért, azztán még volt hőcserélő is a geotermikus energiák kinyerésére, és tervezett később felállítani 2 kompakt szélerőművet a ház melletti területen. jelenleg itt 6 m magasságig építhetsz tartószerkezetet bejelentési és építési engedély nélkül.

Ha ezt megfejeled egy szakszerűen kiépített akkuteleppel, ami egyébiránt minden közintézményben, de telefonközpontban, villamos kapcsolóállomáson is megvan, hogy garantáltan függetlenek legyenek áramikimaradáskor, akkor szinte biztos hogy nem sok energiát kell bevinned a rendszerbe külső úton.

TheTruth! 2011.09.29. 16:39:28

@Shadowbull:
hát tudod az feltétlen becsülendő h 2x 15 percet tekersz a fertőtlenítővel átszűrt bajor levegőn, de akkor ki a frásznak edzeni 1,5 órát? Ez fiziológiailag meg gazdaságilag is teljesen illogikus. Heti 2,5 óra így is megvan 5 napos munkahéttel számolva.
Amúgy hasonlóképp vagyok itt én is mint te voltál, kb 1 óra busszal a város, 12 perc motorral 15-30 kocsival forgalomtól függően. Naná hogy eszembe se jut mással mint motorral, ráadásul azzal a pirosakra is szarok a városban, levágom bicikliúton, zsákutcákban stb.

Annak a kretén idióta baromnak, aki közlekedésmérnöki papírt kapott, és felügyeli ennek a városnak a forgalmát kívánom hogy nőljön köröm a makkjára.

Rocko- 2011.09.29. 18:59:46

@TheTruth!: "csak a te bukszádnak nem éri meg még annyira"
hát ha azt veszed alapul, amit te is írtál: a közszolgáltatót csökkentését, netán kiszorítását, akkor mindenképpen.
figyelembe véve, hogy az energiaárak nem fognak csökkenni, csak növekedni.

Rocko- 2011.09.29. 19:01:00

@TheTruth!: "de akkor ki a frásznak edzeni 1,5 órát? Ez fiziológiailag meg gazdaságilag is teljesen illogikus."
a kerékpározás nem mozgat meg minden izmot. 2x15 perc kerékpározás meg rendes edzéshez hozzávetni kb. semmit se jelent.

TheTruth! 2011.09.29. 20:42:37

@Rocko-:
az biztos hogy olcsóbb nem lesz, de beszámoltad a megtérülési időt belekombinálva az amortizációt is? Valszeg épp mire 0-ra amortizálódik, vagy kipusztulsz belőle addigra jön vissza. Másrészt egészséges ember ne legyen elszigetelve a környezettől mindenféle szintetikus szarral, őrület már belegondolni is hogy 0 hőveszteségű helyen laksz amit a magad meg a TV hője szinten tart. Tudod hol van ilyen? abszolút vákuumban.
Ezért lenne annyi elég hogy pusztán 90%-ban kizárom a közszolgáltatókat a házamból, az is egyfajta önellátás.
Elég hogy sajna a netet, kábel TV-t,(szateliten már majd mindegyik le van kódolva hiába próbálkoznál tányérral befogni) szemétürítést(nem szerves szemetet nem tudod feldolgozni) és ha nincs elegendő kapacitású víztisztítód illetve artézikutad fúrva akkor a vizet venned kell.

Másrészt nagyon jól tudom h a biciklizés csak a lábat mozgatja át, meg kurva jó segget csinál, fitness edzésprogram után edzettem én is, nos ha SB nem csinálja korrekt edzésprogram szerint, specifikusan izomcsoportokra alakítva a súlyzózást, akkor végeredményben a kellő kalóriát elégeti a tekeréssel is.
Nekem míg szét nem hajtottam a középcsapágyát a biciklimnek meg a térdemet elég volt az is, a lábamon faszán meglátszik most is az eredménye, nem ropi-lábakon állok.

Rocko- 2011.09.29. 21:59:59

@TheTruth!: "az biztos hogy olcsóbb nem lesz, de beszámoltad a megtérülési időt belekombinálva az amortizációt is?"
konkrét számításokat nem végeztem, de azért az ilyen rendszerek (ésszerű és kalkulált tervezéssel) megtérülnek.
"egészséges ember ne legyen elszigetelve a környezettől mindenféle szintetikus szarral"
nincs bajom ezzel. :)
sőt, vannak akik még élveznék is.

"meg kurva jó segget csinál,"
nem érdekel SB segge. :)
őszintén.

TheTruth! 2011.09.29. 22:11:51

@Rocko-:
a feleségedé meg a magadé érdekeljen, ha esetleg sikerült ezzel újat mondani hogy ennyire hatékony a tekerés. Felülhetsz a nyeregre nagyritkán te is.

Shadowbull 2011.09.30. 09:27:59

@TheTruth!: "hát még ha tudnád ki a franc vagyok. nem az Ede, a másik"

Melyik masik?

"a te bukszádnak nem éri meg még annyira. nem véletlen hogy a felkapaszkodott német réteg szórakozása az hogy ilyeneket épít."

Naja, nem olcso. De azert az altalad vazolt szolarcella meg kiskutyafasza komplex rendszer sem olcso :)

sb

Shadowbull 2011.09.30. 09:32:36

@TheTruth!: " h 2x 15 percet tekersz a fertőtlenítővel átszűrt bajor levegőn, de akkor ki a frásznak edzeni 1,5 órát"

az edzest lezavarom egy ora alatt, oda-visszauttal egyutt masfel ora. Ez van heti 3x idealis esetben.

Meg mostanaban tekerek minden reggel 45 percet a crosstraineren, mert kover diszno vagyok es le akarok adni egy kis zsirt.

A biciklizes az erre jon ontop, de azt nem szamitom az edzesbe :)

Amugy ha minden jol megy, nehany het mulva mar csak az Olympiaparkon kell majd keresztultekernem, ott meg jo a levego.

sb

Akka a bölcs vadlúd 2011.11.03. 12:40:49

Hát igen, a kettőstömegű lendkerék :-) Bizony, az én Zafirámban is megadta magát. Egyszer csak leesett. Mármint a külső része :-) Még az a szerencse, hogy épp elindulás után, és mondjuk nem 110-nél az autópályán... Javítás munkadíjastól (eredeti alkatrész, márkaszervízben) kilencvenezer, kuplung maradt. Ez februárban volt, azóta mentem vele 20 ezer kilométert, minden OK.
süti beállítások módosítása