Tönkretettünk egy tanulmányautót

  2011. szeptember 15. - ZáchDani Címkék: changan frankfurt 2011

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

Olyan standon jártunk, ahol a hoszteszek egykedvűek voltak, a reflektorok sem világítottak, a félhomályban ácsorgó autókról pedig alig lehetett megtudni valamit. Úgy látszik a kínai autóipar a fordított pszichológia eszközével támad. Pedig a Changan 2009-ben 1,4 millió autót állított elő, ezzel kínai elsőszámú gyártója volt. A cég honlapjáról kiderül, mindenféle kisteherautókat kínálnak, de van ötajtós kompaktjuk is.

Bandi úgy döntött átveszi a kezdeményezést, és beszáll a Clover nevű, teljesen elektromos tanulmányautóba, mivel a világmodellnek szánt kompakt szedán, a Frankfurtban leleplezett EADO zárva volt. Rosszul tette, mert ahogy hozzáért a Clover kilincséhez, odarohant egy nagyon ideges nő és felszólított minket, hogy lépjünk távolabb. Ekkor már késő volt, az ajtó kinyílt, Bandi megpróbálta visszacsapni, ami csak félig-meddig sikerült, hiszen az ajtó, a határozott mozdulat ellenére nem talált teljesen vissza a keretébe. Szerintem ebből nem lesz nagyobb baj, hiszen a Sense nevű shooting breakhez nem sikerült hozzányúlnunk, az megmaradt olyan szépnek amilyen volt.

Közben szereztek nekünk brossurát, és a következőket tudtuk meg a Chongquingban működő autógyár újdonságairól. A Clover amit Bandi tönkretett, egy kerékagymotorokkal mozgatott elektromos autó lesz, mely akár százharminccal is képes haladni. Motorjai háromszáz newtonméter nyomatékot termelnek, és hat óra alatt újratölthető az akkumulátora. Hogy mennyit megy egy töltéssel? Ezt nem tudtuk meg, mert nem volt illetékes a standon. Szerintem a következő évek húzómodellje inkább az EADO lesz, hiszen a hosszú extralistán start-stop rendszer, hat irányban állítható bőrülések és elektromos tetőablak szerepel, a műszaki adatok közt pedig megemlítik, hogy az olajfogyasztás száz kilométerenként 6,2 liter.

A Changan szintén elhozta legbiztonságosabb modelljét, a frappáns nevű SUV-t. Ez a sokoldalú jármű öt csillagot szerzett a C-NCAP töréstesztjén. Megpróbáltam megkeresni a youtubos videót a tesztről, de nem találtam, mondjuk nem kizárt, hogy a videó megosztónak is van kínai megfelelője. Jó volna látni, milyen körülmények közt törnek autókat a kínaiak, mielőtt kiderül, valójában az európai módszerrel van baj, és ahogy a Great Wall hasonló modelljének töréstesztje alatti kommentek tömegében fogalmaznak, a kínai autók egyre jobbak és jobbak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr933226817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motor77sport 2011.09.15. 17:45:24

@cdrom70:azzal fizetnek hogy hoznak munkát, igen kínának is dolgozunk
Egy kínai törésteszt, csak a szkeptikusoknak.

www.youtube.com/watch?v=FnXT1agrus4

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.09.15. 17:46:28

@Soulful man:

Tényleg?

Én jártam kínában és az tapasztaltam, hogy magára valamit adó kínai NEM ül kínai gyártású autóba.
Ellenben imádják a VW AMERIKAI!!!!!!!!! verzióit (Passat +10cm hosszú padlólemezzel) mert az ejrópai nekik már gagyi.
Továbbá, ha bármelyik 2 milliósnál nagyobb kínai város főutcáján megállsz 5 perc alatt több pl. Porsche Cajen-t fogsz látni mint Magyarországon egy év alatt.

A "nem akarnak jó autót gyártani" meg a "nagy nyugati autógyárak fizetnek nekik, hogy ne gyártsanak jó autót" kitételeid nagyon kreatívak, de közük sincs a valósághoz.:P

Suraki 2011.09.15. 17:47:33

@Soulful man: Szóval tudatosan gyártanak hulladékot és mutatják be azt marketing céllal egy neves németországi autószalonon. LOL :-)))
Azt hiszem már megint rövid az emlékezetünk és egyre kevesebben emlékeznek, hogy mi is volt itthon a kommunizmus alatt.
Emlékeztetőül: ugyan ez. Gyártottuk a KGST hulladékokat mint népünk büszkeségeit és ott feszítettünk mellette kidüllesztett mellel...a mocskos kapitalisták meg alig bírták visszatartani a röhögésüket amikor meglátták.:-)
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy most ezt láthatjuk a masik oldalról is. Nem kétlem, hogy hamarosan kínában is olyan lesz az igényszint mint most nyugateurópában és ezt hazai termékekkel is ki tudják majd szolgálni, de ez még azért kicsit odébb van.

Index Elek 2011.09.15. 17:47:41

Szerintem ez nem lehet más, mint a (nagybetűvel!) Tervezett Avultatás, ami most az egyszer rosszul sült el. Az ajtó hamarabb avult el minthogy a modell megjelent volna.

Majd Shadowbull elmondja, hogy miként is megy ez, ha jól értelmezem ő a Tervezett Avultatás (ismét nagy betűkkel!) bár fel nem szentelt de lelkes apostola :-)))

Különben is fontosabb dolgok is vannak itt. Tegyétek kommentelhetővé a SAAB-ról szóló híreket.

motor77sport 2011.09.15. 17:49:57

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe:
Mint mindenhol ott is újdonság a 'nyugati' autó, de a többség saját gyártású. A régi vw santana is egytől egyig ott készült.

www.youtube.com/watch?v=S3xkya4HxvI&feature=related

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.09.15. 17:51:15

@motor77sport:

ez egy komoly teszt?

ezt amúgy értetted a belinkelt videó kommentjei között?:

"It's because C-NCAP performs the test in 35 mph (56 km/h) where Euro NCAP, IIHS, NHTSA uses 40 mph (64 km/h) for the tests. It kinda raises doubts though, 5 mph is a big difference when it comes to a crash."

Mercedes E 280 CDI 2011.09.15. 18:09:54

Éljenek a kínaiak,lesz az még német minőség!! Persze ha máshogy nem is,lassan lesüllyednek kína szintjére!

Pasolini 2011.09.15. 18:36:03

Totalcar hozza a formáját , attól vagyunk menő ujságírók ha neki állunk fikázni valamit ! Lehet hogy a standon nem várták azt a világszerte híres Totálcart ? Nem guritottak elétek bársonyszőnyeget , esetleg az nem jutott az eszetekbe , hogy a kiállitási darab csak a bemutatásra szolgált , de mert olyan tökös gyerekek vagytok átmásztatok a keritésen oszt lefeszegettétek az ajtót , gratula . Egyébiránt az ilyen leszóló cikkek mögött általában az van hogy a T. firkász nem kapott ajándékot , vagy valami nevesithető juttatást . Savanyú a szőlő , a kinai nem adott kici ajándékocka ?

uz 2011.09.15. 18:43:01

"az olajfogyasztás száz kilométerenként 6,2 liter."

:-))))

netegezzteátokfajzat 2011.09.15. 18:52:47

@Suraki: A hulladék jelzővel az Ikarusra vagy a Csepelre céloztál? Az Ikarusra ami 35 évesen is pöccre indul a -20°C-ban? Vagy a Csepelre ami terep világbajnokságot nyert?

3dhazard 2011.09.15. 19:14:09

Csak két dolog a blogbejegyzés írójának:
- más internetes oldalakon vannak hölgyek az autók mellett
- ugyanezen oldalakon azt is megemlítik, hogy Euro 5-ös motorokkal szerelik és náluk gasoline-re vonatkozik a fogyasztás, csak a belsőségnél jelent ez motorolajat.
Ezek alapján Pasolinivel értek egyet...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.15. 19:33:12

Már csak az a kérdés, hogy hová adják el azt az évi 1,4 millió autót, mert én az idei kb. két és fél hónapos ott tartózkodásom alatt egy ilyen márkájú autót sem láttam, ellenben egy rakás német és japán, meg koreai gyártmányt igen. Kínai márkák előfordulnak ugyan, de annyira nem jellemzőek. Ez a logó meg totálisan ismeretlen. Bár az is lehet, hogy csak én vagyok a figyelmetlen. :)

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.15. 19:37:35

Fasza kocsik ezek, le kéne nyúlni a technológiát, és segílyes cigányokkal megépíttetni bagóért. Aztán kasza.

3dhazard 2011.09.15. 19:43:25

@SilentSound: Ez az export változat, kínában is többfélét használ a CHANA Auto Global.

1kutya 2011.09.15. 19:43:47

@SilentSound: hámerte a zelitnegyedbe laksz! mennyé ki a bádogvárosba oszt megtudod:-DDD

vvarga8124 2011.09.15. 19:44:28

Szerintem a kínai gyártók simán hozzák az európai vagy amerikai minőséget, hiszen szinte minden ott készül. A probléma mindig csak azzal van amit saját kútfőböl próbálnak pótolni vagy alkotni. :)

Papundekli 2011.09.15. 19:46:30

@Sarkalatos hozzászóló: csak műanyagból lehetne építeni, mert kilopnák belőle az összes vasat, vajon miért van a Legonak nálunk gyára?

3dhazard 2011.09.15. 19:55:44

@SilentSound: Még egy megjegyzés: a saját blogbejegyzésed egyik fényképén premierplánban látható egy CHANGAN Benni Mini hátsó fertálya, szép nagy logoval :)

Sleepy Gonsales 2011.09.15. 19:59:53

Én meg olyan szörnyűségeset írtam, hogy kétszeri próbálkozásra sem jeleníti meg, pedig mindkétszer kiírta hogy
"A hozzászólás elküldése sikerült."
Irigykedjetek csak!

Fody86 2011.09.15. 20:07:08

Szerintem a képlet egyszerű, hogy miért csak a sz@rt gyártják. Meg kell nézni az "Így vezetnek Ázsiában" című videót és hasonlókat azt ennyi. Nincs értelme minőségi autót gyártani, mert 1-2 nappal a vásárlás után úgyis összetörik.

Accordbela 2011.09.15. 20:08:30

Egy nagy kerdes!Semmi tobb,csak kivancsisag reszemrol:Tudja valaki hogy a Fiat Duna hol keszult?Vagy melyik piacra gyartottak,es kiknek?En valami Uno lepcsoshatu kivitelt sejtettem belole,gondolom az is.Egyik ismerosomnek volt meg regen es nem tudom hova tenni,elotte se lattam,meg azota se!!

Suraki 2011.09.15. 20:16:31

@netegezzteátokfajzat: ismerősen csengnek a Mercedes, Volvo, Steyr, MAN nevek? ...nélkülük sose lett volna azzá se az Ikarus, se a Csepel, sem pedig a Rába ami. Tőlük jött rengeteg technológia, liszensz, és konkrét alkotóelem. És a kommunizmus építése közben nem azért szövetkeztünk a nyugattal mert ilyen furmányos módon akartuk romba dönteni öket, hanem mert a kerítésen innen nem állt a rendelkezésre a megfelelő tudás, tapasztalat és pénz.
Amikor mi az új 250 Pannóniát csodáltuk mint motorkerékpágyártásunk csúcsát, akkor a kerítésen túl már CB450-esekkel száguldoztak. Az ikarus is leginkább csak azon a környéken volt sikertermék, ahol a nyomorult gazdasági körülmények miatt köbaltával kellett üzemeltetni a vadászrepülőket is.
Tévedés ne essék, szeretem és tisztelem a hazai járműipar produktumait, de tudjuk már azokat a helyükön kezelni.
Biztos lehetsz benne, hogy Kína gépjárműiparának is megvannak ezek a legendás nevei...csak mi még nem hallottunk róluk.:-)

GentleSpecter 2011.09.15. 20:18:31

@Papundekli: Ezt a logikát!!!!! :D LOL Azért van nálunk a Legonak gyára, mert itt lopják a vasat... Ez igen! :D

BöszmeBunkó 2011.09.15. 20:27:53

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe:
"A "nem akarnak jó autót gyártani" meg a "nagy nyugati autógyárak fizetnek nekik, hogy ne gyártsanak jó autót" kitételeid nagyon kreatívak, de közük sincs a valósághoz.:P"
és egy fogalmatlan lúzer is, aki azt köpi vissza, amit máshol beszívott....de amit szívott az is egy....mehhh.

szarjankó

2011.09.15. 20:33:55

ha csak kínai autót lehetne venni, akkor becs szó, hogy bicajjal járnék. pfej.

eko 2011.09.15. 20:37:38

Dögöljön meg aki kinait vesz.
Dögöljön meg aki a kinai munkaerőpiacot és gazdaságot támogatja!
1000%-os vám kellene a kinai gagyi ellen.

TUDOD, A CSIBE 2011.09.15. 20:38:05

Innen lehet látni hogy USA-tol és Európától még messze vannak ,Hál Istennek.

TUDOD, A CSIBE 2011.09.15. 20:40:01

mindent elárasztanak a szarjaikkal

Kámasuka 2011.09.15. 20:43:21

10 év múlva minden olasz dizájner kínában dolgozik majd.

Kámasuka 2011.09.15. 20:44:36

@ruskyy: Pedig a kedvenc Béemvéd a kínai piac nélkül nem is létezne.

soproni1 2011.09.15. 20:44:49

kb. száz év mulva tudnának az Ikarus "formatervezői " ilyen prototipust csinálni.

Mercedes E 280 CDI 2011.09.15. 20:47:54

@BenFranklin:

Melyik?? A kis polszki utáni hétötven,amibe csak úgy átültek a nők?? Biztos Ő volt a márványf@szú:-))

Kámasuka 2011.09.15. 20:51:12

@Stella Gemella: Úgy értettem annyira rá vannak szorulva a kínai vevőkre hogy anélkül nemigen fejlődne a BMW.

2011.09.15. 20:51:37

@BenFranklin: meg a laptop se, amiről írok.
de legalább az illúzióm legyen meg, hogy sony-ról írok, meg germánnal járok.

Mercedes E 280 CDI 2011.09.15. 20:53:02

@BenFranklin:

Értem én ez csak vicc volt! Ruszki haverom biztosan értékeli majd:-)))))))))))

Kámasuka 2011.09.15. 21:01:40

Én egyébként Európa helyében fosnék Kínától. Nem kicsit, nagyon(ezt nem hagyhattam ki). Gagyi cipőkkel meg hamis videójátékokkal kezdték, de ruházatból már a legjobb minőség is ott készül, az olaszoknál max. a címke kerül rá. Ezt meg tudják csinálni a gépiparban is, a japóknak 30 év kellett, nekik a fele elég lesz.

2011.09.15. 21:04:16

@BenFranklin: hasonló témáról volt ma egy vezércikk az economist-on. do you speak english? ha igen, és érdekel, akkor előtúrom.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.15. 21:04:34

Az összes alkatrészt ott gyártják. Csak idő kérdése, mikor rakják össze saját márkanévvel.

Kámasuka 2011.09.15. 21:11:02

@ruskyy: Köszi, olvastam a Kína Zrt-t(500 oldal), az idénre elég a témáról..:)

Jamesblond 2011.09.15. 21:14:46

Oké-oké ezek csak tanulmány autók, még nem szériaérettek, stb...
De:
Csak a 2-es képen, a nagy Frankfurtban egy nagy és fontos kiállításon a kiállított autó aljából lóg egy vezeték, törött csempe darabok vannak a kerekek alá téve, hogy le ne guruljon, a hátsó kötény pedig hullámos fekete kukás zsák. Máshol lóg egy ablaktörlő, itt egy ajtó, ott a műszerfal... Mindnek hullámos az oldala, de még az üvege is. Olcsó kategóriás kínai quad minőség. Ha ezt meglátja a bömő, a ford, meg a többi, rögtön hátradől és nem reszel, nem szépít, ugyanis nem létezik a nagy és félelmetes kínai konkurencia. Hogy néz ki az, amit nem kiállításra szánnak?

Mercedes E 280 CDI 2011.09.15. 21:17:46

@Jamesblond:

Hát abban egy kis kínai patkányfejű csávó ül,és fújja az orrát az anyósülésre!!

Kámasuka 2011.09.15. 21:19:09

@Jamesblond: Attól hogy a kínai quad meg robogó meg bicikli gagyi, majdnem csak azt lehet Mo-n eladni és veszik is szépen. Tudnak csúcsminőséget is csinálni csak azt nem fogják idehozni...:((

farönk 2011.09.15. 21:21:00

Hm, ez a Clover a félig burkolt hátsó kerekével meg a belterével tök olyan, mint a nyugat-amerikai gyárak 90es évek eleji tanulmányautói...

Shadowbull 2011.09.15. 21:22:35

@BenFranklin: "Úgy értettem annyira rá vannak szorulva a kínai vevőkre hogy anélkül nemigen fejlődne a BMW. "

Marhasag.

sb

Shadowbull 2011.09.15. 21:23:48

@newtehen: "Az összes alkatrészt ott gyártják. Csak idő kérdése, mikor rakják össze saját márkanévvel. "

Gyartjak a fenet.

sb

Kámasuka 2011.09.15. 21:25:18

@Shadowbull: És ez a jövőben csak még ígyebbül lesz, mert az európai eladások hosszútávon biztosan csökkenni fognak. Mármint az egész piac.

2011.09.15. 21:41:57

@Shadowbull: az alkatrészes newtehenes állítás tényleg oszlopos faszság, de a kínai piac szerepe a BMW-nél (sem) éppen elhanyagolható. és akkor finoman fogalmaztam :)

Tizenkettő 2011.09.15. 21:44:39

A C-NCAP csillagai lehet a párthűséget szimbolizálják, és vöröscsillagban értendők. :D Nagy kamu az egész.

Mercedes E 280 CDI 2011.09.15. 21:52:15

@ruskyy:

Te,ezek a kis kínaiak vesznek Fiat-ot??

Überspannung 2011.09.15. 21:59:11

záchdani, bizonyára nagyon vagány kifejezés a shooting break, de a képen látható sense nevű autó nem az, hanem egy coupé.

Kámasuka 2011.09.15. 21:59:18

@Stella Gemella: Azt nemtudom de olcsó kiskocsikra óriási igény van.

Mercedes E 280 CDI 2011.09.15. 22:16:03

@BenFranklin:

Lassan cserélem a gyerek miatt,lehet felrakom egy kinti oldalra:-)))))))))))))))))))))))))))

ommm 2011.09.15. 22:17:22

@Pasolini: Ne nevettesd már ki magad Lali, kiállításra nem hozunk lógó ablaktörlőjű autót, ha nem akarjuk, hogy kinyissák, akkor körbekordonozzuk vagy ráírjuk, hogy csak makett, érted? Mint azt mindenki más csinálja.

2011.09.15. 22:18:26

@Stella Gemella: nemtudom, elsőre logikusnak tűnne, hogy miért is ne, hisz kisautókat veszik azok, de ebben a kategóriára szerintem az olcsóbbat és szarabbat választják.

SilentSound írhatna erről esetleg.

Kámasuka 2011.09.15. 22:23:17

@ruskyy: Logan-szerü autókra van nagy igény, nem kemény futómüves gyöszökree..:DDD

Rocko- 2011.09.15. 22:39:14

@venszivar: ehh, én akartam elsütni.

Rocko- 2011.09.15. 22:50:41

@SilentSound: azért nem látod, mert a kínaiak már a sajátjukat is lemásolják, így Changant is, és Ganchan néven adják el, ócóért. :DDD

Viktus 2011.09.15. 23:25:51

@SilentSound:

Gondolom másfél milliárd embernél nagyobb a szórás mondjuk 1.4 millió autónál ... na meg elég nagy Kína, és gondolom hazai piacon még nem ilyesmi gépeket forgalmaznak, hanem pl. kocka szarokat amivel a paraszt csapat a zöldséggel.

min 2011.09.15. 23:29:37

@BenFranklin: dehogynem hozzák ide a jót bringából csak ez spezializednek, giant-nek stb. hívják és komoly ára van:-)

wiener 2011.09.15. 23:59:55

kínai töréstesztek közül ezt érdemes megnézni, kínai kisteherautó, 64kmh

www.youtube.com/watch?v=47Gy19D9Hxc&NR=1
túlélők száma 0

dr. trafik nomac 2011.09.16. 00:08:41

@motor77sport: Mit gyartotok eros-savanyu levest ?

Gott in Frankreich 2011.09.16. 00:18:04

@BenFranklin: Haha, na persze. Mutass mar egy kinai bringat, ami meguti egy gearboxos Nicolai szintjet:
www.nicolai.net/index.php?article_id=17&clang=0

A sportcipos hasonlatod meg egyenesen okorseg, a gepgyartas egy "cseppet" bonyolultabb.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.16. 00:42:58

@3dhazard: Na ennyire én nem voltam tájékozott. :) Gondolom erre a képre gondolsz: m.blog.hu/au/autozz/image/kina/kinai-kisauto.jpg
Csak mert lehet, hogy a gyártó ugyanez, viszont a logó az autón akkor is tök más. :)

@1kutya: Voltam már pár nem annyira elit helyen is, elég érdekesen néz ki két hibrid bálnamerci egy óvárosi omladozó ház mellett, és mégis van sok hasonló... :)

@ruskyy: Fiatot n@Viktus: em láttam. Olasz autóból csak Ferrarit meg Lamborghinit. Nem rémlik se Alfa, se Lancia, se Fiat...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.16. 00:47:36

@Viktus: Valahogy sikerült bevágnom a nevedet az előző kommentbe. :) Drága az import autókra az adó, meg az autó fenntartása, számolgattunk pl. biztosítási díjakat, ami átlagban a magyarnak a háromszorosa (az átlagfizetés meg a harmada). Persze autót ott az vesz, aki jól keres, szerintem a 100 főre jutó autók száma még nem közelíti meg Magyarországét. Aki viszont új autót vesz, az többnyire nagyot, arányaiban kevesebb a kisautó (de elég sok Honda Fit (Jazz) van, meg Yaris, meg Swift), mint idehaza. Nagyon sok viszont a Passat-Insignia-Mazda6 méretű újszerű autó.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.16. 00:55:08

Istenem, hogy ezek még mindig mennyire fantáziátlan barmok odaát. Még mindig nem tudnak egy saját logót kitalálni, most épp az Acura jelvényt fejjel lefelé sikerült feltalálniuk...

Peter48 2011.09.16. 05:35:56

@Soulful man: ennyiért nekem is kéne a kínai Polo, de nem tudnám hova tenni a tokot és a vonót.

meszi 2011.09.16. 06:54:52

@ruskyy: mi számít nálad kínai autónak, amit Kínában gyártanak vagy amit ott terveznek? Ha az előbbi, akkor el kell szomorítsalak, már régóta csak kínait lehet kapni.

Rocko- 2011.09.16. 07:07:01

@wiener: én itt nem látok semmilyen töréstesztet.

Shadowbull 2011.09.16. 07:43:35

@BenFranklin: Legyel szives akkor vazolni, hogy a BMW osszes eladasabol mennyi megy Kinaba, mennyi Europaba.

sb

Shadowbull 2011.09.16. 07:45:04

@ruskyy: A kinai piac nagyon fontos minden autogyarnak.

De az hogy kizarolag az tartja el a ceget, es Kina nelkul nem lenne sehol, az egy veretes baromsag.

10 eve is voltak premiumgyartok, es akkor is eltek-virultak.

Es akkoriban a kinai piac csak egy igeret volt, semmi tobb.

sb

fogash 2011.09.16. 08:29:22

@wiener: aha, ez egy 15 éves felvétel, amin egy (kapaszkodj!) VW Transportert küldtek a falnak 100 (száz!) kmh sebességgel, 1tonna betonkockával a platón. Kicsit turkálsz a neten, te is megtalálod a valódi leírását... Kínához annyi köze van, hogy sárga. :(

@Accordbela: Fiat Duna = Uno1 lépcsős hátú változata, brazil piacra fejlesztve. Az európai példányokat gondolom a lengyelek gyártották. Utódja a Palio (PuntoII+csomagtartó).

@Shadowbull: "De az hogy kizarolag az tartja el a ceget, es Kina nelkul nem lenne sehol, az egy veretes baromsag."

Ez sem fekete-fehér. Kína nélkül maradna az USA piac, meg a pár európai eladás, ami rossz esetben a fedezeti pont elérését sem tenné lehetővé. 30%kal kevesebb autó nem 30%kal kevesebb profitot jelent, hanem ugyanannyi költségre 30%kal kevesebb bevételt. Szóval lehet morogni, hogy Kína a tejszínhab a BMW tortáján, vagy a piskóta alap, de nélküle nem lenne torta...

qmatch 2011.09.16. 08:39:05

K O M O L Y T A L A N

Shadowbull 2011.09.16. 08:51:03

@fogash: Milyen 30%-rol beszelsz?

Tavaly az osszes eladas 12,5%-a ment Kinaba, es ennek nagy resze helyi gyartas volt.

A BMW legfontosabb piacai nagysag szerint:

Nemetorszag: 18,3%
USA: 18,2%
Kina: 12,5%
Nagy-Britannia: 10,6%
Olaszorszag:4,7%
Franciaorszag: 4,4%
Japan: 3%

Egyeb: 28,3%

Ebbol is lathato hogy Kina ugyan fontos piac, de nem kizarolagos, es messze nem csak abbol el a ceg.

" Kína nélkül maradna az USA piac, meg a pár európai eladás"

Aham.

Europa: 54%
Eszak-Amerika:20,4%

sb

Kopi1978 2011.09.16. 09:06:57

@soproni1: Amikor még volt rendes Ikarus Fehérváron, nagyon szép tanulmányok születtek. Sajnos kereslet akkor nem volt ezekre a keleti részen. Érdekes módon a Neoplánnak van egy busza, ami kísértetiesen hasonlít. Az év autóbusza lett, 94-95 körül. És van Merciben is ilyen.

fogash 2011.09.16. 09:16:36

@Shadowbull: hasaltam a harminc százalékot. Ebben a 12,5ben benne vannak a Thaiföldön és egyéb Ázsiai országokban összeszerelt példányok is, vagy ez csak a "müncheni" termés?

Ejoy 2011.09.16. 09:23:53

Azt azért remélem a cikk író sem gondolja komolyan, hogy a kínaiak nem tudnak, tudnának jó autókat csinálni. Az valóban gáz, hogy a kiállításra nem sikerül rendesen összerakni az autót, de láttunk már ilyet más márkánál is.
Az autógyártáshoz kell jó tervező, jó mérnök, jó gyártás felügyelet, jó gépsor, jó munkaerő, és jó minőség ellenőrzés.
Ezt Németországban, Amerikában, Koreában, de Kínában is csont nélkül lehet biztosítani, mindez csak pénz kérdése, aminek Kína nincs hiányában.
Ha akarnak csinálnak jó autót, ha akarnak megvesznek bárkit, és bármit.

Shadowbull 2011.09.16. 09:32:41

@fogash: Ebben a 12,5%-ban azok az autok vannak benne, amit Kinaban adtak el, fuggetlenul a gyartas helyetol.

sb

Shadowbull 2011.09.16. 09:37:48

@Ejoy: " mindez csak pénz kérdése"

Perszepersze.

Egyebkent en fel tudnek ugrani a Holdra, ha akarnek.

Csak nem akarok.

sb

h4z4rd 2011.09.16. 10:19:26

Feltűnt valakinek, hogy ez egy makett, egy 1:1 formaterv és nem egy szériagyártott autó?

Egyrészt szerintem makettet nem basztatunk, mert nem arra való, -úgysem ebből derül ki, hogy gagyi lesz-e vagy sem.
(az emberek javára jellemző taperolási kényszert amúgy sem értem)

Másrészt, a tömeggyártott subarumról is törte már le egy baromarcú a hátsó ajtó kilincsét...

drover(fanyul társa) 2011.09.16. 10:48:31

Ők Kedves Vezetőnk új barátai, üzletfelei és távoli rokonai.Szeressük őket, és azt a mérhetetlen nagy rakás szart amit behordanak Európába, és ezeket a kincseket (lásd fentebb fény és tényképek) ne illessük méltatlan szavakkal.
Kedves vezetőnk bölcsessége (éljen ezer évig)megkérdőjelezhetetlen a barátaink és leendő autóipari parnereink kérdésében.Mielőbb lássuk országunkban eme méltán világirigységet kiváltó műszaki csodákat. Hogy irányt mutasson népének, Tévedhetelen Kedves Vezetőnk személyesen fogja a törésteszteket végrehajtani a hajdani Csepel Művek öntőcsarnokában, ahol e grandiózus mérnöki leleményességek előjegyezhetők, a nép többi részének Nemzeti Konzultáció keretében kötelező megrendeléseket postáznak.
A Toatlcarnak meg üzeni a NAV, hogy ma nem volt rajtuk bojtos sapka.

McZozo 2011.09.16. 11:14:25

@Shadowbull:

SAjnos nem hulyeseg egy ideig az egyok autogyar arazasat vezettem kozepeuropaban. de tolunk iranyitottak az eladasokat egeszen japanig. es allandoan jottek az ealasi mutatok az egesz vilagrol es elmodhatom amerika mar csak kolonc nyugateuropa detto. kozep europa eleinte meg fejlodott de a 2008 as valsaggal bedolt. Raadasul elotte is itt csak a darabszamok mentek de a dsehetek kiveve szinte egyik kozepeuropai orszagban sem volt margin az autokon. egyedul a keleti piacok huztak a ceget kina oroszorszag ukrajta . ez vitte a hatan a ceget. szoval sajnos azt kell modanom de ok viszik a hatukon az eladasokat es nelkuluk sok autogyar mar lehuzhatna a rolot

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.09.16. 11:30:50

@eko:
Csak szólok, hogy a világ nagyobbik fele rögtön elhalálozna velem együtt. És Veled együtt.

eko 2011.09.16. 12:29:15

@kamionmentés:
A szart!
25-30 évvel ezelött sehol sem találkoztál kinai gagyival a boltokban. Mégis itt vagy.

is 2011.09.16. 13:27:12

@Shadowbull: de Kinaban meg legalabb ennyi a potencial, es akkor, amikor 25% lesz (5 even belul), na akkor lesz erdekes a kerdes.

Kámasuka 2011.09.16. 15:08:08

@Gott in Frankreich: A kínaiak az ürbe mennek, biztos lemaradtál egy kicsit.

Kámasuka 2011.09.16. 15:10:27

@Shadowbull: BMW AG, the world's largest maker of luxury cars, delivered 182,641 BMW and Mini vehicles in the Greater China region covering mainland China, Hong Kong SAR, Macau and Taiwan in the past year, 85% higher than the previous year.

Kámasuka 2011.09.16. 15:16:28

@BenFranklin: 2010

A BMW legkelendőbb modellje a 3mas, Németország a legnagyobb hagyományos piac, tavaly 60.000 3mas, 30.000 5ös és kb. 5-6000 7es fogyott.

Kámasuka 2011.09.16. 15:23:18

@Shadowbull: China has become the German automaker's third largest market since early last year, and is also the biggest market for the BMW 7, 5 and X6 Series as well as the BMW 5 Series GT.

Kámasuka 2011.09.16. 15:24:42

@Shadowbull: Jaja, csak az EU/USA piac évi 2-3%-kal, a kínai meg évi 80%-kal nő.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.09.16. 15:52:16

@eko:
Igaz. 25-30 évvel ezelőtt...
És most?

Shadowbull 2011.09.16. 19:11:47

@BenFranklin: most ezeket mire is irtad ide?

sb

Kámasuka 2011.09.16. 19:52:02

@Shadowbull: Gondolom arra hogy jelenleg Kína a legnagyobb piaca a 7esnek, 5ösnek, X6nak, 5 GTnek. A többinek meg van még 2-3 éve max. Amnéziás vagy?

Shadowbull 2011.09.16. 20:38:13

@BenFranklin:

Odairtam, mennyi Kina reszesedese az osszes eladasbol.

sb

Gott in Frankreich 2011.09.16. 21:24:28

@BenFranklin: Az urkutatasnak meg aztan vegkepp sok koze van az autogyartashoz. Ne haragudj, de te egesz egyszeruen ertelmi fogyatekos vagy.

CSÖRR-CSI££ 2011.09.16. 22:18:35

@Shadowbull:

Bocsi, hogy közbeszólok, de valaki emlegetett korábban, és arra nem reagáltál, pedig jó duma :DDD

ehune: "Index Elek 2011.09.15. 17:47:41
Szerintem ez nem lehet más, mint a (nagybetűvel!) Tervezett Avultatás, ami most az egyszer rosszul sült el. Az ajtó hamarabb avult el minthogy a modell megjelent volna.

Majd Shadowbull elmondja, hogy miként is megy ez, ha jól értelmezem ő a Tervezett Avultatás (ismét nagy betűkkel!) bár fel nem szentelt de lelkes apostola :-)))

Különben is fontosabb dolgok is vannak itt. Tegyétek kommentelhetővé a SAAB-ról szóló híreket.
Válasz erre stb"
süti beállítások módosítása