Rába busz: egy maradt belőle, ez

  2011. szeptember 15. - Csikós Zsolt Címkék: ikarus felujitas raba tr 35

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

A Totalcar jó párszor megkapta már az arcába, hogyan merészelt mozdonyt, hajót, repülőgépet szerepeltetni a címlapján, hiszen az egyik sem autó. A magam részéről úgy vagyok vele: van elég hely a címlapon, akinek nem tetszik, ne kattintson a cikkbe, van ezer másik még ott, viszont pár tízezer olvasónak örömet okoz egy kis kitérő.

Úgy tűnik, a vonatbuzik lapja, az IHO is hasonló problémákkal szembesül olykor, ugyanis ott találtam ezt a két buszt (ott több kép is van róluk). Mert ugyan a busz is tömegközlekedési eszköz, akárcsak a vonat, meg nehéz is, meg sokan is tudnak felszállni rá, de azért ez már repeszti az értelmezési tartomány buborékját. A teher egy részét hát átvétel útján vesszük le a vonatos oldal válláról.

És milyen buszok ezek, pláne az egyik. Rába Tr 3,5-ös, amiből később az Ikarus 30-as, a "Nejlon" lett. 1949-től Miskolcon teljesített szolgálatot GF-846-os rendszámmal. Érdekessége, hogy ebből a típusból talán az egyetlen megmaradt, jó eséllyel felújítható példány az országban, bár kellenek hozzá cuccok - nincs meg a motorja, a hátsó hídja hiányos - aki tud ilyenről, írjon a cdjbatyo kommentelőnek (aki a tulaj is) az Ikarus Fan Club indexes topikban.

Ha elkészülne, egészen biztosan ez lenne az egyetlen működő példány a Rábából, amely egyben a magyar ipar első önhordó vázas busza is volt. Szentendrén, a BKV múzeumában áll ugyan még egy, de az csak gépészet nélküli héj, és közel ugyanekkora munka lenne járóképessé tenni. Az eggyel későbbi Nejlonból (a 30-as) már fut egy példány, szép lenne, ha ki lehetne rakni az egész sort: Rába Tr 3,5, Ikarus 30, Ikarus 31... Amíg a Rábához gyűlnek az alkatrészek, a másik, ugyanarról a telekről most előkerült busz készülhet, az ugyanis majdnem teljes, csak az ülések hiányoznak belőle, illetve egy tetőablakot is pótolni kell.

Az 1960-ban gyártott 31-es motorja már működik, az alváza meglehetősen ép, megvannak az ablakai, a díszei, csak a karosszéria vázához kell hozzányúlni komolyabban, no meg üléseket gyártani. Ebből - kellő munkával és türelemmel egy-két éven belül működő busz lehet. A Tr 3,5-öshöz viszont elkel majd a segítség, aki tud valamit, dobja be a közösbe.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr913226616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agresszív hájfej, legalább mozgott aznap valamit 2011.09.15. 19:23:59

A jobboldali járgánnyal még jártunk oviba anyámmal, de leginkább faros Ikarusszal. Sej de jó volt!

G.A.P. 2011.09.15. 19:42:10

Megígérem, hogy minden cikket elolvasok, ami ezekről a buszokról készül majd!!

Ööö... ez célzás volt.

Kifordított kacagány 2011.09.15. 19:54:41

jaja, elolvassuk, de tényleg.

sajnos elfekvő cuccok nincsenek hozzá a kert végében.

upiupi 2011.09.15. 20:00:48

Üdv Mindenkinek!!

Tetszik a cikk, egy mondatával vitába szállnék, mert nem ez az egyetlen Rába busz. A Rába múzeumban van egy szépen helyre rakott Speciál, igaz nem önhordó. Volt szerencsém vezetni is, amikor nálunk volt.

Csikós Zsolt 2011.09.15. 20:04:30

@upiupi:

Tényleg, arról én is tudtam régen. Mielőtt kiesett a fejemből... :-)

cziprusz 2011.09.15. 20:06:16

Ha jól emlékszem Pár éve mikkor átmotoroztam Dormándon mintha hasonlót láttam volna ott mint a bal oldali a képeken! Nagybetűkel kiírva rá hogy: NEM ELADÓ! De lehet hogy nem pont olyan volt,de írtóra hasonlitott rá! Sajna nem figyeltem meg elégé hogy biztosra tudjam olyan volt e... Hogy ott van e még,vagy se fogalmam sincs! Rég jártam arra!
Láttam még egy két hasonlót is mint a jobb oldali,de már azokra nem emlékszem merre is pontosan! Egyiket borsodba,másikat bácsba,de hogy merre.... Az hogy sok felé jártam.... Szivesen megnéznék egy ilyet közelről is,főleg üzemképesen! :D

Jamesblond 2011.09.15. 20:07:02

Nagy szükség van ezekre. Meg az olyan emberekre, akik időt pénzt nem számolva rendbe szedik a gépeket, hogy ne csak régi fényképekről láthassuk őket. Ezek a buszok is a magyar technikatörténelem szerves részei, egyben magok is a magyar technikatörténeti öntudat földjében. Mindenkinek látnia kell, egyszer már ment a gyártás és fejben kell tartanunk, hogy bármikor képesek vagyunk rá. Főleg azoknak, akik olyan iskolákban tanulnak. Az egyetemtől, a szakmunkás képzőig... Ki fog kelni az a mag:) Inkább állnék egy döcögős Ikaruson 100 emberrel együtt útban a melóba minden nap, mint üljek egy olyanon, amin pl csillag van és az utasok fele a munkaügyi központba megy jelentkezni. Szóval minden magyar ipari remekre nagy szükség van, ezek a "vasak" a puszta jelenlétükkel akadályozzák az "elbutulást", öreg hajtóművek ezek a jelenkori magyar műszaki elméken. Mi laikusok csak szeretnénk hogy újra legalább nálunk magyar fölény legyen. De ők tudnak is érte tenni. Amint lenne 100% magyar busz, én csak külföldivel utaznék. Jó hosszú túrákra mennék vele, hogy legyen időm minél nagyobb tüzet rakni rajta. Pont úgy, ahogy mindenhol teszik. Az meg már a másik könnycsepp a szememben, hogy el kell félig rohadni egy ilyen busznak, mire valaki megmenti. Jobban is figyelhettek volna a fejesek ott a Volánnál meg mit tudom én hol...
Hajrá magyarok!

McK (törölt) 2011.09.15. 20:08:51

@upiupi: arról volt szó,hogy ebből a típusból..

cziprusz 2011.09.15. 20:09:51

Sőt most ugrot be! Egy üzemképeset a jobb oldalira írtóra hasonlót egyszer láttam Miskolcon! Szép kék volt,meg tiszta króm! Majdnem bele mentem az előtem haladóba anyira néztem!

2011.09.15. 20:12:06

Tetőablak...Istenem de gyönyörű. A mai buszokon már miért nincsennek ilyesmik?

cziprusz 2011.09.15. 20:16:00

Fater több mint 30 éve buszsofőr! Vissza sírja a régi Ikarusokat! Azt mondja az ucsó igazán jó busz a 256-os volt! A többi már csak próbálkozás! A classicokat is dicsérte még! Szerinte csak kicsit kellet volna finomitani,meg fejleszteni,és a mai napig jók lennének! De eladták,most meg próbálkoznak új ikarus gyártásal,de gyenge próbálkozás....... Na mindegy,ez kicsit már elkalandozás......

cziprusz 2011.09.15. 20:17:53

Jah,és a környezet védelemről anyit hogy a régi 256-os elment 25 liter gázolajal,az új merci,man....stb meg 40-ből se jön ki! Érdekes!

Hurri Kán 2011.09.15. 20:20:31

szép lenne, ha talpra állítaná őket valaki.

Brevis 2011.09.15. 20:21:35

De jó lenne olvasni ezen buszok megújulásáról, és anyagilag is támogatni, ha az ember megengedhetné.

silurus 2011.09.15. 20:43:33

Szerintem meg belefér ez is a Totalcar profiljába, a Csikóséba meg pláne. Én legalábbis nagyon örültem neki, jó volt látni őket. A jobbossal (vagy legalábbis egy olyannal) sokat utaztam zsenge gyermekkoromban, kalauz volt rajta, az utolsó, akit helyközi járaton láttam. Minden megállóban, ha felszálltak az utasok, előrekiabált:"Mehet,kész!" Tömény nosztalgia.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.09.15. 20:51:22

A Tr 3.5 nem Rába, hanem NIK Tr 3.5. A Tr tán a trambusz kialakítás miatt. A tervek egyébként a Mávagban készültek, ha jól tudom, és az elkészült nullszériát élesben küldték felvonulni, majd a forgalomba. A tervezőknek lett pár ősz hajszála emiatt.
A motor, úgy tudom, megegyezik a második szériás Botond motorjával, kb 70 LE-s.
Ismerős bácsi szokta mesélni, milyen volt, amikor ezt tervezték-csinálták a háború utáni nagy össze-vissza szervezések során.

upiupi 2011.09.15. 20:52:30

@McK:

"Ha elkészülne, egészen biztosan ez lenne az egyetlen működő példány a Rábából, amely egyben a magyar ipar első önhordó vázas busza is volt."

Ez a mondat nem utal a konkrét típusra.

Egyébként tetszik az autóbusz régies megnevezése. társas gépkocsi.

upiupi 2011.09.15. 20:57:42

Írva vagyon hogy hiányos a Rába busz. Ismereteim szerint, évekkel ezelőtt, amikor bezárt a régi Rába Múzeum és eladták az épületet, dobáltak ki mindenféle alkatrészeket........

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.09.15. 20:59:15

@bervas:
Hopp, visszakozom. Összekevertem a Tr3,5-öt és a Tr5-öt.

apamacko 2011.09.15. 21:00:04

Kitartást a megmentőknek!
Gratula a lelethez!

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.09.15. 21:00:25

Nagy respect a tulajnak, és sok kitartást a munkához!

Térspecialista 2011.09.15. 21:07:31

Hogyan merészelsz mozdonyt, hajót, repülőgépet szerepeltetni a címlapon, hiszen az egyik sem autó!

Elektrolakatos · http://www.makettinfo.hu 2011.09.15. 21:33:17

Szépek még így is ezek a nagy vasak!

Upi, te mindenhol ott vagy? ;-)

Dennis01 2011.09.15. 21:36:02

@cziprusz: A Credorol nem is beszelve, az mekkora egy szemet... Alig lehet elferni rajta, meg olyan ronda hogy csak na. A regi Ikarusoknak meg szep alakjuk volt..

Vicces, regen miutan falura koltoztunk, nem szerettem annyira buszozni, sejtesem szerint unhattam mar. Most mar harom eve nem elek Magyarorszagon, multkor neztem videokat Ikarusokrol, hianyzott a hangjuk egy kicsit.. :D

takacs 2011.09.15. 21:47:16

azért ezzel is szívesen utaznék, és nagyon jól mutatna a sorban

www.bama.hu/baranya/kozelet/parkoloban-az-emeletes-busz-318549

kibic 2011.09.15. 21:56:26

Erdekes a GF 846-os rendszam. Ez egy tipikus budapesti rendszam volt. A GF 847-es rendszamu busz okozta Budapest akkor legsulyosabb balesetet, amikor a 22-es vonalan megszaladt, fanak utkozott. Sokan meghaltak a balesetben. A Tr. 3,5-osoket akkor le is tiltottak a hegyi vonalakrol. Ezeket a rendszamokat kesobb ujra hasznalatba vette az FAÜ (Fövárosi Autóbuszüzem), Ikarus 60-asok kaptak.

RETROPETI 2011.09.15. 22:07:28

@kibic: Olvasd el az iho-s cikket, ott a teljes életútja. Pestre készült, sőt egy nagyon rövid ideig ott is szolgált, majd a Miskolcon fellépő kocsihiány miatt elküldték őket Borsodba. A FAÜ-n kívül még a honvédség állított üzembe Tr 3,5-ösöket.

pickapu 2011.09.15. 22:16:33

@cziprusz: Amit Dormándon láttál, azt az ötletes tulaj átalakította méhkaptár-tartónak.
Nekem az Indul a bakterház mondata jutott eszembe: "Meggyalázták a csendőrséget!"

Garp 2011.09.15. 22:20:33

biglájk!
Észt honlapon láttam egy faros Ikaruszt, középen a tetőn mozdonylámpával. Hejjdeszép volt az is!

Szkotti 2011.09.15. 22:50:17

Haló,
az Ikarusba milyen hokedlik kellenek? A volt melóhelyemen még él a kontakt, ott készültek a '70-esektől az ülések az összes itthoni buszba.
Nem gondolom, hogy van azonnalra, de egy emailt megér, hátha van elfekvő dokumentáció, ne adj isten anyagspeckó raktáron...öreg szakikból pedig tuti hogy van!

románc cuvée 2011.09.15. 23:12:51

311-es méhész Ikarus van Dormándon Tenk felől beérve a faluba az út jobb oldalán...

románc cuvée 2011.09.15. 23:18:41

@románc cuvée: végigolvasva a kommenteket látom, mások is látták szerencsétlent.

upiupi 2011.09.15. 23:26:11

@Elektrolakatos:

Nem! Csak optokai csalódás!

es125 2011.09.16. 03:55:36

hali! a jobboldali Ikarusból tényleg van egy az MVK-nak (Miskolc Városi Közlekedés)
én ott vagyok gyakorlaton, és múlthéten láttam épp, hogy bepöfög a telephelyre :DD
nagyon klassz látvány, szépen fel lett újítva :)
a Rábát meg nagyon sajnálom, hogy így kell látnunk. valahogy az ilyen képek mindig olyan szívszorítóak számomra :/

hideg álnév 2011.09.16. 04:19:01

hahó Csik, néhány hónapja már nem csak vonatos az iho, van repülés, busz, zöld stb rovat, összközlekedésiek lettek!

Tarkin kormányzó 2011.09.16. 08:36:41

@Jamesblond: hagytuk feldarabolni az Il-10-eseket, szétrohadni a Mig-21, 23, 29 Su-22 gépeinket, a katonai járműtechnikát meg eladtuk vaskereskedőknek bagóért, az M-zárolt harckocsikat meg ajándékként Iraknak. Ebben az országban semminek nincs értéke. Milliárdos technikákat, érzelmileg fontos dolgokat hagyunk szarrámenni. Tragikus. Néha történnek jó dolgok, egy-két öreg járgányt felújítanak. Igazi csoda a Li-2, Po-2 és igazi csoda volt a Mig-15 is, amíg össze nem tört :(

no_holy_shit 2011.09.16. 08:39:58

@Dennis01:
mar. Most mar harom eve nem elek Magyarorszagon, multkor neztem videokat Ikarusokrol, hianyzott a hangjuk egy kicsit.. :D

9eve nem elek ott es nem hianyzik a hangjuk :-P

no_holy_shit 2011.09.16. 08:46:43

@no_holy_shit:
de a buszok szepek, de melobajarni egy credo jobban szol

tök mindegy 2011.09.16. 09:02:45

Nem gondoltam volna, hogy több tízezrek olvassál a Totalcart.

ghostdog75 2011.09.16. 09:22:15

tegnap épp akkor váltottam m1re,mikor Linda karatézta széjjel épp a zsebtolvajokat egy Ikaruszon...csillogó fehér kapaszkodók,makulátlan mű?bőr barna ülések,tisztaság,külső képeken makulátlan kék fényezés,sehol egy grafiti,tag,szakadás...na jah,hát ha vmi,ez hiányzik:-(.
sok sikert a felújításhoz!

Zus 2011.09.16. 09:29:47

Figyeljetek már totalcarosok, Peresztegen, pont a 85-ös mellett, a falu Sopron felőli határában, két éve fotóztam egy telket, amin csak ilyenek álltak, meg Ikarus elemkből összedobott nyerges vontató. Volt ott 31-es (vagy 311-es), Ik 55-ös, csukósoknak pót, ami talán 31-esből készült és így tovább. Ha ma nincsenek is ott, egy kérdést megérnek, hogy hova lettek. Még le is fotóztam őket.

Zus 2011.09.16. 09:33:32

Az előző hozzászólásomhoz annyi, hogy ha lett volna lóvém, meg helyem, ahol ilyen gépek restaurálásával lehet foglalkozni, akkor Peresztegről 2-3 gépet tuti elvittem volna. Az Ik 55-re a kabátját kellett volna ráadni, mert az részben hiányzott, de a 31(311)-esek az egészben voltak, sokkal szebben néztek ki, mint itt a cikkben a fotókon ez a két gép.

atabi 2011.09.16. 09:39:16

a napi bulvárhírek és videóik helyett szívesebben néznék képsorozatokat az állapotáról és a folyamatos felújításáról

pthom 2011.09.16. 10:00:42

Sziasztok,

Miskolcon jelenleg 2 db OT busz üzemel, egy Ikarus 31, és egy Ikarus 620.
Link: www.mvkzrt.hu/mvk-kulonjarat/

Jó volt a cikk, üdv mindenkinek.

Zus 2011.09.16. 10:10:16

Bocs, ha a fotókat kétszer küldtem, de úgy tűnt, hogy a blogmotor megette a kommentem.

huleaks 2011.09.16. 10:20:26

Nagyon örülök az ilyen cikkeknek és témáknak. És annak is, hogy vannak olan emberek akik érzik és tudják, hogy az ilyen emlékeket igenis meg kell menteni az utókornak. Nagyon sok ilyen embert kívánok az országnak.

Zus 2011.09.16. 10:51:11

Úgy látszik, hogy a fotók mégsem jöttek el.

Ikarus 630 2011.09.16. 10:52:41

IKARUS CSEPEL és Veterán Jármű talákozó : Polgár szept17.én Archeopark infó: www.old-ikarus.hu

upiupi 2011.09.16. 10:52:50

@pthom:

Üdv!!

De csak addig míg a hatóságnak és/vagy a MAVAMSz-nak szemet nem szúr. Tudtommal a jövedelemszerző tevékenység kizáró ok az OT-ból.

pthom 2011.09.16. 10:56:09

@upiupi:

Sajnos ilyenekben nem vagyok otthon, ugyhogy nem tudok érdemlegesen ehhez hozzászólni.

Üdv.

Csikós Zsolt 2011.09.16. 11:13:14

@tök mindegy:

Napi user (különböző IP címről): 80-150 ezer, tipikusan 120 körül, havi user 700 ezer. Nem pár tízezer, pár százezer :-)

Csikós Zsolt 2011.09.16. 11:15:48

@upiupi:

De mivel a cikkben végig a Tr 3,5 szerepel, ezért ez a szövegkörnyezet, adódik... Ez a kákán csomót, valld be.

upiupi 2011.09.16. 11:39:01

@Csikós Zsolt:

Üdv!!

Igazad lehet!

Viszont bárcsak ott tartana a járgány, hogy lehetne már szaladni vele.
A Speciált nagyon finom volt vezetni!:)

Vad.Korte (törölt) 2011.09.16. 12:30:09

A farosról szóló cikketeket is nagyon bírtam. Várom a buszokat, de jöhet hajó, bicikli, meg űrhajó is. Rokon oldalak, tartsatok össze!

MC_Pite 2011.09.16. 12:36:51

Örömmel olvasunk ilyet, sőt.
Ha alkatrésszel nem is, egyéb módon tudnánk segíteni. Pl lenne egy paypal donate gomb, vagy csak egy számlaszám. Ha minden századik ember utal csak 1 v 2 ezret, mert szeretné látni ezeknek a feltámadását, biztos nem jönne rosszul.

Akár kigyűjthetnék az adakozókat, és remélhetőleg meglepően hosszú lista lenne a kész buszok mellett :)

geri6x6 2011.09.16. 13:08:18

@MC_Pite:
Csatlakozom.

Magyar veterán busz. Háromszoros ok a kattintásra!

:)

cziprusz 2011.09.16. 13:13:12

@Dennis01: A credó egy vacak,meg a török mercik is...

cziprusz 2011.09.16. 13:15:53

@pickapu: Valami rémlik,hogy tán át volt alakitva,de annyira nem figyeltem meg,csak hogy nagy régi busz,meg kiírva hogy NEM ELADÓ! Kár érte! Meg van még vajon?!

cziprusz 2011.09.16. 13:17:49

@románc cuvée: Jaja! Ott volt! :D Akkor jól emlékeztem,csak nem tudtam megálapitani milyen is,kicsit többel mentem a kelleténél,mert nagyon esőre ált! :S

cziprusz 2011.09.16. 13:19:39

@es125: Akkor csak jól emlékszem én a miskolcira is! :D No nem árt úgy látom nyitot szemmel járni,érdekes szépségeket láthat az ember ha szerencsélye van és figyelmes........

RETROPETI 2011.09.16. 13:43:43

Jó hír: harminc év állás után második próbálkozásra beindult a 31-es motorja! :-)

Rigghead 2011.09.16. 14:23:18

Zsolti ezt nem érti: nem az a baj, hogy értelmezési a probléma, hanem, hogy az ott lévőket NEM ÉRDEKLI, ahogy a retro elektromos játékposztod sem a kisautoblogban. nem kell ezt felvenni, így tökéletes a megoldás, hogy átemeled a czikket!

Jerky_Maistro 2011.09.16. 15:04:16

OK, hogy kár érte és retro, de tényleg olyan jó buszok voltak ezek?

es125 2011.09.16. 15:06:23

@cziprusz: valóban, ma készítettem videót, é képket is róla, meg egy 620asról, de nem engedi, hogy üzenetben elküldjem Csikósnak, vagy bárkinek :/

jamboka 2011.09.16. 18:19:40

upiupi:
Csak az egyik miskolcin van OT, a másik 3 betűs rendszámmal nyugodtan végezhet bármilyen különjáratot.
Egyébként meg örüljön inkább az NKH , hogy van még pár magyar haszonjármű, melyekkel nosztalgiázhat az arra vágyó publikum. Az pár tízezer forint , ami esetleg összejön egy fuvarból, a fenntartásukra is kevés, nemhogy a felújítás valaha is megtérüljön belőle. Azért itt nem a nyugadtról behozott , szétrohadt 3000 tojrós buszokkal végzett munkásjáratokról beszélünk

Jamesblond 2011.09.16. 21:26:46

@Tarkin kormányzó: Egyformán látjuk. Én pont az utolsó sorkatonák egyike vagyok, ahogy vége lett a sorállománynak, el is indult a mérhetetlen herdálás... Hajdúhadházról a T72-eseket vonatra tették és kivitték az országból az önjáró lövegekkel (2sz1 Gvozgyika) meg rengeteg mással együtt. Nem értettük mi ez? Harckocsizóknak logisztikai, meg hasonló "inaktív" melókat kínáltak fel. Irakot, Afganisztánt megjárt igazi gépesített dandárosok (vérprofi katonák) tébláboltak a folyosókon hogy most aztán mi lesz velük, meg mi lesz az országgal ha mégis valaki felrúg valami szerződést és bejön... A fejesek azt mondták, nem kár a cuccért, mert elavult... De a semmi helyett az is jobb... Ami nem kellett másnak, lángvágóval szedték darabokra, nehogy használni tudjuk. És ez csak egy csepp a tengerben... Azok nélkül a honvédelemre alkalmas eszközök nélkül és profi üzemeltetőik nélkül hatványozottan gyengébbek lettünk. A harckocsizó ma semmilyen lánctalpas járművet nem talál nálunk, Szinte BTR-ekből, terepjárókból meg teherautókból állnak a magyar hadsereg földi gépesített állománya. Veszedelmesen legyengítettek minket valakik...

upiupi 2011.09.16. 22:47:47

@jamboka:

Tökéletesen egyetértek Veled!
Csak erről az álláspontról igen nehéz meggyőzni az NKH-t, majdhogynem lehetetlen.

dennisthemenace 2011.09.17. 07:56:11

@Jamesblond: Olyan kurva eros a magyar hadsereg sosem volt, szerintem.

cziprusz 2011.09.17. 09:49:45

@Surci: EZ AZ ! Ezt a gépcsodát láttam! :) Ma megy arra barátnőm buszal,megpróbálom rábeszélni hogy fényképeze le,de szőke,valószinü elfelejti! :S

cziprusz 2011.09.17. 09:50:47

@es125: Kár hogy nem engedi! :S

Jamesblond 2011.09.17. 10:30:28

@dennisthemenace: Kurva erős persze hogy nem volt, de volt! És lehet az is, hogy attól azért erősebb volt mint sokan gondolják. Ha egy országnak nincs hadserege, az ugyanolyan, mintha te nyitva hagynád az ajtód mikor munkába mégy. Csak egy kis vasdarab a zár nyelve, mégis távol tart 1000-ből 999 embert. Ha eladod az ajtót is, a szomszédod fog bemenni hozzád...

Csabby 2011.09.17. 16:13:46

Csak nyugodtan írjatok hajóról, mozdonyról és minden egyéb szállításra alkalmas járműről!!! Én szeretek ilyen jellegű kitérőket tenni..

rezgaras 2011.09.17. 17:31:51

Nem csak a "magyar ipar első önhordó vázas busza", hanem a világ első önhordó vázas busza. Az első Setra, ami még a nevét is erről a tényről eredezteti ("Selbst-Tragende") majdnem egy évvel később készült.

attila633 2011.09.18. 13:23:45

Nézem a miskolci Ikarus 620-as képeit és arra jutottam, hogy ennél szebbet nemigen lehetne tervezni ma sem. Ilyet kéne gyártani egy modern technikával a lemezek alatt. Szerintem nagy sikere lenne.

waffen55 2011.09.23. 17:54:41

Ki a franc írta ezt a cikket?? Nem a Csikós az tuti ahhoz túl rövid!!!!!! :D

Szőke Tamás 2012.06.03. 17:41:16

Szerintem még igy is jobb állapotban van mint egy ikarus :D