TC Drag: Elcsíptem a dobogót!

  2011. szeptember 07. - Motordoktor Címkék: bogár totalcar gyorsulás motordoki

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

DS9 3404 adatlappal

Amikor beszereltem a Porsche-fékeket a 1303-as kasztniba már tudtam, hogy a régi piros Bogaramnál ez az autó lassabban fog gyorsulni. Nagyobb tömeg, nehezebb kerekek és hosszabb váltó, ezek nem segítenek a negyedmérföldes sprintnél, úgyhogy a 15,4-es nettó idő elég karcsú. Csalódott vagyok? Dehogy.

DS9 3625

Ezt az autót gyors utcai túraautónak terveztem, nem gyorsulósnak. Nyilván a kettőt nem lehet teljesen szétválasztani, de amikor túraautót tervez az ember, nem csinál olyan módosításokat, amelyek túra alkalmával pokollá teszik az életét. Például nem rak merev uretán motor- és váltótartó bakokat, mert az ilyen nagyon áthozza a motor rezonanciáját, zajos lesz.
Viszont tettem bele hosszú áttételű váltót, amellyel akár folyamatosan tudok 140-nel utazni relatíve kis fordulaton.
 

Csata a Mazdával. Kis túlzással együtt mentünk végig

Ennek megfelelően a Totalcar gyorsulási versenyén tudtam, hol a helyem, nem akartam a rajtnál elrúgni, mert így is felpattog a kerék, berázza az egész hajtásláncot, beremeg a váltó.

Ilyenkor úgy érzem, mintha valaki a hátamat ütné a sport Recarón keresztül egy 10 kilós samuval, közben pedig tűket szúrna az agyamba. Fizikailag fáj. Láttam már szétszakadt gumibakokat, láttam a beremegéstől szétnyomott difiházat, szétmorzsolódott féltengelycsuklót. Tudom, milyen kivenni a motort, kikötni a féltengelyeket, és kivenni a nehéz váltót. Én ezt egyedül szoktam csinálni a szabadidőmben, és most nem akartam. A rajtnál óvatos voltam, de utána keményen nyomtam. Nem féltem attól, hogy a motorral lesz valami, mert az alkatrészeket sok plafonnézős, átvirrasztott éjszakán gondoltam ki, a motort nagy körültekintéssel szereltem össze. Tudom, hogy simán forog 7000-ig, tudom, hogy minden bírja, tudom, hogy minden jól van összerakva, hiszen én csináltam, figyeltem, számoltam, örömmel melóztam rajta.

Beül rendesen a hátulja. Pedig nem puha a futómű, a Konik is be vannak csavarva koppra

Dinamikus, de nem vad indulás után minden fokozatot 6500-ig forgatva úgy értem a 402 méter végére, hogy volt még 50 méterem a 4. fokozatra, vagy a 3. fokozatot  7000-ig forgatom. Ez utóbbit választottam, és talán így jobb eredményt értem el, azonban amikor Sipos Zoli turbó összkerekes Mazdájával mentem szinte fej-fej mellett, és kivillant egy piros lámpa a műszerfalon, becsuktam a fojtószelepeket. Először azt sem tudtam, hogy olaj vagy töltés, úgy megijedtem, nem számítottam erre. Aztán láttam, hogy töltés, tudtam, hogy ledobta az ékszíjat, így se töltés, se hűtés nincs, szépen kigurultam az utolsó 50 métert. Ezzel tiltakozott a dudukocsi a 7000-es fordulat ellen. Visszatettem a szíjat, mentem még egyet Karotta Toyotája ellen, megint leesett a szíj, de ezúttal az utolsó 50 méteren is nyomtam és kaptam 3 tizedet. Nem kínoztam tovább, amúgy is vége volt a napnak, nem mentem többet.

"Igen Dani, minden csavarját ismerem..."

Összességében úgy érzem, nincs mit szégyellnem. Ezt az autót magam csináltam, 50 lóerősből lett 148 lóerős, magam építettem, magam gondoltam ki és a magam kis költségvetéséből készült el a motor három év alatt. Ha egy széria, rövidebb áttételű váltó lett volna alatta, szerintem jobban megszorítom Karottát is, ha meg még kicsit kipakolom az autót, könnyítek rajta pár kilót és nem háromnegyed tank benzinnel megyek, valamint jobban tapadó gumikat rakok fel, talán nyerhettem volna is. A „ha” azonban ott volt, így csak a harmadik hely jött össze.

Legjobb időm:

göbilegjobb

Elért eredményeim:

göbilfutottak

Így szavaztak önök a Totalcar Facebook-oldalán.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr93204445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.07. 15:17:38

Ja, most olvasom, sokbordás szíj lesz a megoldás. De akkor lesz automata feszítés is gondolom.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.07. 15:29:05

@Motordoktor: Már mindegy, megfertőzött gyerekkoromban. A legjobban az tetszett, amikor szekunder áramot vezetett a pottyantós wc ülőkéjébe.

A problémádra meg a Zsiguli vezérműlánc a megoldás, vagy a királytengely.

Shadowbull 2011.09.07. 15:45:03

@KuKori: Allithato feszitogorgo?

sb

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.07. 15:50:33

@Shadowbull: Önállító, vagy mi :) Van egy marha erős rugó, egy kis teleszkópszerűség, meg egy görgő és egy vaslemez, amire az egész van téve. Halálosan egyszerű a szíjcsere is (nem kell lelazítani vagy kitekerni semmit, csak egy 13-as csillagkulccsal fordítani egy negyedet a görgőt fogó csavaron, húzásirányba és le is emelhető a szíj kényelmesen) és mindig kellően feszes, de nem túl feszes.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.07. 15:52:48

Na, most elnyelte a blogmotor?

Shadowbull 2011.09.07. 15:57:49

@KuKori: Koszi hogy elmagyaraztad hogyan nez ki egy szijfeszito :)

En nem erre gondoltam. En elso korben hagynam a mostani szijat, es krealnek egy olyan feszitogorgot, amit mondjuk excenteres elven lehet kivulrol kozeliteni a szijhoz. Ilyet akar hazilag is lehet barkacsolni.

aztan ratolnam kivulrol a szijra, hogy egy kicsit erintse, felporgetnem a motort, ha leugrik a szij egy kicsit feszitenek rajta, oszt megint.

Nehany iteracio utan nem ugrana le. Persze a szij nem birna olyan sokaig, de kit erdekel? Filleres tetel.

Nem kell semmifele automata feszites, mert kurvara nem erdekes, hogy utanallit-e a nyulasnak vagy nem, csinal-e rezgescsillapitast vagy nem, es hogy kiegyenliti a turesekbol szarmazo eltereseket szeriagyartasban vagy nem.

Szerintem. De en nem ertek a bogarakhoz.

sb

Szkotti 2011.09.07. 16:06:17

Az autóskesztyű odabasz ;o)

fzr1000 2011.09.07. 16:07:09

Maga a bogár nem az esetem (esetleg csak az eredeti csühögősben) viszont a színe tetszik.
Meg lehetne tudni a színkódját? (egy szintén négyhengeres boxer projecthez kéne (motor) és még épp nem késő)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.07. 16:15:46

@Shadowbull: "krealnek egy olyan feszitogorgot, amit mondjuk excenteres elven lehet kivulrol kozeliteni a szijhoz"

És hány kilométerre terveznéd?

pickapu 2011.09.07. 16:15:56

@Tie: Az enyém 13,5kg/LE, és gyárilag 11.8 alatt futja a százat, de nálam olyat eddig nem csinált.
Kell az még holnap is. :)
A doktornak gratula, csodás a szerkezet.

h4z4rd 2011.09.07. 16:29:25

Gratulálok, Doktorúr! Ezért (is) megérte azt a temérdek precíz melót.

Remélem, sok boyracer is olvassa a bogár-sagát, akiknek eddig a homasitás könyöktámasz testesítette meg az autóépítés zenitjét!

Beaver100 2011.09.07. 17:27:57

Mindig nagyra becsultem azokat a szereloket autoszereto embereket akik kepesek fel eletuket felaldozni az oreg autoik rendbentartasara.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.07. 17:30:04

Mondjuk utazni pont nem egy bogarat vennék.
A Omegát 3000 24V-t:-))
7s alatt van 100 on és kb fillérakbe kerül.

skorpantó 2011.09.07. 18:23:13

@négykarika: Simán feltett egy polárszűrőt a kolega.Megszűnik a csillogások nagy része és szebb,telítettebb színei lesznek a képnek.Napsütésben autót fotózni így érdemes.Nagyon szép képek valóban,némelyik prospektus fotónak is elmehetne.

Mercedes E 280 CDI 2011.09.07. 18:27:40

@skorpantó: Lagalább Ő ért hozzá nem úgy mint a többi kutyus kollégája!

w a s d 2011.09.07. 18:55:37

A legmeglepőbb Prokee (bocsánat, ha rosszul írtam) Trabantja, mert a többi ellenfél meg a Bogár kb. olyan időt futott, amit vár az ember a meg- megadott adatok alapján. (A trükk talán, hogy a Trabantról nem volt túl sok minden elárulva a beharangozókban?)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.07. 18:55:43

@gyvy: hát asszem eltartani sem kerül annyiba mint ezt a bogarat.

Tj66a 2011.09.07. 18:59:30

volvos vagyok, a volvonak drukkoltam, de ez egy gyönyörű bogár, bőven benne a "nagyon kéne" kategóriában.

válasszmásikat 2011.09.07. 19:02:40

Végülis mi lett a Bogár vs T5 eredménye? Az eredmények között csak egy ilyen bejegyzést látok, annak a végére is az van írva, hogy "kiugrott". Mármint Pista.

ijedjmeg 2011.09.07. 19:18:23

Aztán benne van-e az a 150ló a forgalmiban is? Csak úgy toporoghattak az nkh ajtaja előtt :D

MetalWarrior 2011.09.07. 19:24:03

@válasszmásikat:
A célideje jobb a Dokinak, Pistának hiába több a cél-végsebessége.
Egy pár nap, és megtudjuk Pista eredményeit is.

Motordoktor 2011.09.07. 19:34:27

@Gyurma73: Ezt a hozzászólást kb. tizediknek vártam, csak olyan szöveggel, hogy ennyi pénzért vehettem volna egy ......-ot ami gyorsabb és szebb és jobb.
És leírom tizedszer is, hogy én egy gyors bogarat akartam. Nem érdekel semmi más (csak egy 911 ;-) ) de főleg nem egy A Omega.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.07. 19:59:38

Mondjuk sosem értettem mi a jó egy Bogárban?
Oké Hitler ötlete volt ,na de enyire nyalni a 3.Birodalom seggét?
Sosem értetem ezta német nyalást ,kb anyira néznek le minket mint mi az albánokat.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.07. 20:03:09

Egy 911 az mindig érdekes autó.Nekem is kéne,azt bármelyik országban felismerika világon.

steve30 2011.09.07. 20:18:09

Hű ebben az írásban nagyon sok volt az én,én én. Enélkül is tudjuk,hogy jó munkát végeztél.Nem kell ennyi ömlengés...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.07. 20:25:20

De ha kéne régi kocsi(nem kell) akkor valami ilyesmi kéne nem túl drágán:
www.hasznaltauto.hu/auto/matra/murena/matra_murena_2.2-4972661

steve30 2011.09.07. 20:29:04

@Gyurma73: Hát persze hogy nem érted.Te az az ember lehetsz,akinek hiába magyaráznánk,hogy miért jobb a házi disznótoros,a bolti párizsinál.

Ronin_ 2011.09.07. 20:31:24

Naon xép (és jó) ez a bogár!
Nem az esetem, de tényleg respect!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.07. 20:35:05

@steve30: nem értetted,én elismerem a tuningolást csak mint tipust nem értem a bogart hogy mi a jó benne??
Pedig vezettem már egy párat:-)
Akkor úgy kérdezem mi a jó a Bogárban mint tipusban??
Én még szépnek sem látok egy Bogarat.

Hurri Kán 2011.09.07. 20:37:26

@Gyurma73:
Ízlésen kár vitatkozni. :)

Ubi 2011.09.07. 20:37:55

Eszméletlenül jó lett a Bogár! Mennyivel szebb így a gyári sárvédővel, lámpával, króm lökhárítóval :))) igazi fasza cult-os verda ;)

morfozis 2011.09.07. 20:40:16

Miért nincs videó vááááááááááááááááááááááá

Motordoktor 2011.09.07. 20:44:15

@Gyurma73: Ez szerelen és a szerelmet nem magyarázzuk.
Mondjuk kicsit többen estek szerelembe a bogárral, mint a Talbot Murena-val, de tudjuk, hogy ez sem jelent semmit.

Motordoktor 2011.09.07. 20:47:33

@steve30: hehe, saját szemszögből írja le mindenki a versenyt, aztán elnyomott az egóm. ;-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.07. 20:49:52

@Motordoktor: az csak egy példa volt mint írtam nem kéne az sem:-)
mondjuk kicsit többen ismerika bogarat nem kis mértékben a kicsi kocsi filmeknek:-)
Épp nézegettem a hahut hogy abból az időből milyen kocsi tetszene ami nem szuper sportkocsi hanem elérhető.Nem nagyon találtam olyat ami tetszene talán egy Opel GT.

Motordoktor 2011.09.07. 20:51:59

@Gyurma73: Akkor neked rossz, nekem meg jó, mert én sokat találnék. Számomra a bogár szép, precíz, okosan megalkotott és könnyen tuningolható, egyszerűen szerelhető. Nekem ennyi elég. És a formája is nagyon tetszik.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.07. 20:54:08

@Motordoktor: oké hogy precíz az akkori szinvonalon,meg tuningolható,meg okosan megalkotott azt elismerem:-))
de hogy szép??:-))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.07. 20:57:59

Mondjuk én szeretem hogy számítógépet használnak a formatervezésnél.:-)))

thee 2011.09.07. 21:01:27

grat a géphez, jó látni, összeállt (nagyjából) a technika

a kipufogó nagyon durván néz ki, jópár méter csövet belehajtogattak a rendszerbe, szép munka

Wari 2011.09.07. 21:07:42

Doki! Nagyon állat a bogár! -).Nekem 1302-es volt ilyen színben,de ennek sokkal szebb a bódéja,főleg ültetve.Na jó,esetleg az ovál ablakos,vagy egy 303 cabrio talán egy szinten van a tiéddel -). Reméltem hogy elkalapálod az egész brigádot,de az ékszíj nekem sem jutott volna sosem eszembe.Igaz hogy 6000-et sem forgott még sosem a bogaram nemhogy 7-et.A 412 es az igen,de ott a turbina hajtja a generátort.Ezek szerint nem mindegy -).Az ékszíj feszítést csak óvatosan,nehogy megnyalja a csapágyat a főtengely -).Valahol van pár képem versen bogarakrol,amit még 91-ben csináltam Hochenheimban,de semmi nagy trükkre nem emlékszem a Porsche hűtésen kívűl.Ja,a Te autód a legnehezebb a 930 kg-os gyári önsúlyával.Forrás: Dieter Korp. Jetzt helfe ich mir selbst.Ne legyen az,hogy hasra ütve találtam ki -).Ebből látni,hogy nem is olyan könnyű mint sokan gondolták!Az Én autom csak 760 kg volt,azért tudtam gusztustalankodni szolíd tuninggal is GTI,GSi meg mittudomén milyen autókkal -D. Gratulálok!! Ja,nincs véletlenül egy videó a kollégáid leesett állkapcsárol,mielött fejest ugrott az ékszíj,és még nyerésre álltál?? ÚÚÚÚÚgy megnézném az ábrázatukat! -D -D.

LanciaBacci 2011.09.07. 21:08:51

@Motordoktor: Én is gratulálok a géphez, nagyon menő lett! És ugyan szintén nem vagyok ugyan bogár fan, de azt el kell ismernem, hogy ez a panoráma szélvédős késői verzió sokkal szebb, mint a sík üvegesek (szvsz). A színéről meg az a régi sláger jutott az eszembe, hogy "az én áááálmom egy ezüstkéééék autóóó", de ettől még tényleg szép :)

Zokni fronton egyetértek a nejeddel (is) és bevallom, az előre dőlésről sem a krosszmotorozás jutott az eszembe, inkább a görcsölés, de ki ne tette volna, miközben a technikáért aggódik? :)

Még valami: a fotók tényleg feltűnően jók, respekt Fenyő Balázsnak.

gnme 2011.09.07. 21:17:04

Edward China-t nézegetem ... jól szerelhető és tuningbarát a bogár

hmm, szép gép! :-)

zenét, bort!
www.youtube.com/watch?v=bFLow5StvvU

fzr1000 2011.09.07. 21:18:30

Doktor úr akkor megpróbálom még egyszer:

Maga a bogár nem az esetem (esetleg csak az eredeti csühögősben) viszont a színe tetszik.
Meg lehetne tudni a színkódját? (egy szintén négyhengeres boxer projecthez kéne (motor) és még épp nem késő)

Hurri Kán 2011.09.07. 21:19:00

@gnme:
Majd a hétvégén... ;)

Rocko- 2011.09.07. 21:19:43

@Motordoktor: - és megmarad az opció hogy egy laposfejű csavarhúzóval ki tudd cserélni szíjat? vagy ettől a kérdéstől már falra mászol? :)
- a bogár vagy Te vagy idősebb?

steve30 2011.09.07. 21:21:00

@Gyurma73: az hogy szép,vagy nem,az szubjektív.Ez az autó,az autós történelem része.Példa rá,hogy szűkös anyagi körülmények között is lehet nagyot alkotni.Itt bizony nem számítógép,modern fejlesztő részleg,csak háború utáni üres kassa.Csak a mérnöki zsenialitás volt meg.Ez adja többek között az autó szépségét.Itt papírral,ceruzával,és mérnöki zsenialitással alkottak,extra tartós dolgot.Nem szabad össze keverni,ezt az autót,akár a korabeli,kis szériás,sok pénzből megtervezett autókkal.Ez használati tárgynak készült,a tömegeknek,és annak zseniális volt ,az akkori viszonyok között.

Hurri Kán 2011.09.07. 21:24:20

@Motordoktor:
140-150-es tempónál is stabil az úton? Vagy a futóművet is kell még egy kicsit "reszelni"? :)

ohjeee 2011.09.07. 21:26:05

Gratulálok a kocsihoz! AZ első képen jól mutatsz lecsúszott alsógatyában! :)))

Motordoktor 2011.09.07. 21:34:34

@gyvy: Nem hinnéd el mennyire stabil. Picit a komfort rovására, de nagyon jól fordul, kicsit túlkormányozott.
Az egyenesfutása nagyon jó. A 944-es Porsche-nak is ilyen volt a futóműve.

kzolee 2011.09.07. 21:35:45

Nagyon szép lett ez az autó!

steve30 2011.09.07. 21:36:50

@Motordoktor: Engem meg az irigység.Mennyire boldogan írtam volna én is magamról,hogy én,én,és én,emellett a csodás autó mellett.

Hurri Kán 2011.09.07. 21:40:04

@Motordoktor:
Elhiszem, hogy jó, kiindulva abból ahogy a motort csináltad, feltételezem, a futóműre is gondoltál. :)
A fékeken kívül a futóműben mi lett módosítva/ erősítve/ cserélve?

Wari 2011.09.07. 21:49:52

Gyurma73. Akkor hogy megértsed! Csakis azért szerelek 30 éve Bogarat,mert sváb vagyok! -). Így már világos a rajongásom?? -).De ha ezek után azt is megkérdezed,hogy apám tagja volt-e a hitlerjugendnek...akkor olyan messzire küldelek el backikám,hogy sosem találsz haza -D -D.

Motordoktor 2011.09.07. 21:55:17

@gyvy: Kemény gátlók, hátul KONI, elöl Kárászy, ültetett rugók, uretán szilentek.

Még van mit tenni vele, de már tetszik.

Hurri Kán 2011.09.07. 21:58:27

@Motordoktor:
Lengőkarok, ilyesmi, az eredeti? Egyáltalán milyen a futómű felépítése? Bocs, de Bogárban nem vagyok otthon, és így hirtelen nincs előttem. :)

Mercedes E 280 CDI 2011.09.07. 22:06:43

@steve30: Azért ezt ne irigyeld annyira!! :-)))

Mercedes E 280 CDI 2011.09.07. 22:08:13

@Wari: Szépen megvert az élet haver:-)) 30 éve ezeket szerelni,hogy bírod??

Motordoktor 2011.09.07. 22:13:04

@gyvy: Elöl MacPherson keresztlengőkarral, hátul 'A' lengőkarok (ferde lengőkar, semi-trailing arm), torziós rugó.

Ez csak a 03-asokban volt, a legutolsó német sorozatban.

Motordoktor 2011.09.07. 22:14:37

@Stella Gemella: Olyan autót is vehettem volna belőle, amivel megbecsülésem lenne az összes troll között. :-)

Mercedes E 280 CDI 2011.09.07. 22:19:47

@Motordoktor: Az biztos,hogy drága lehetett!!Meg sokat dolgozol vele,azt is aláírom! Van másik autód,vagy ez az állandó??

McK (törölt) 2011.09.07. 22:30:04

Nagyon gratulálok,mindig felnéztem azokra az emberekre,akiknek van bátorságuk megvalósítani az álmaikat!

Wari 2011.09.07. 22:45:43

Stella Gemella. Tök jól elvagyok a régi boxerekkel,bár most csak egy Bogár alvázam van és sok alkatrészem -). Beteg is lettem ezt a gépet látva -). Azt hiszem nézek egy értelmes kasznit,és összerakok valami szélvész gyors autót Én is! Ez mégsem állapot,hogy Bogár buzi vagyok,és Peugeottal járok -D.

Wari 2011.09.07. 22:52:35

Hogy a fenébe kezdjem a kommentet annak a nickjével,akinek válaszolnék?? Vagy csak Linuxon nem működik?Húzom vonom kattintok,aztán a nagy semmi!? Próba 1. blog.hu/user/583216

Hurri Kán 2011.09.07. 22:55:36

@Wari:
Kommentek végén van zöld nyilacska, válasz erre felirat. Kattints rá, meglátod, utána sokkal jobb lesz. :)

Merida001 2011.09.07. 22:59:11

Nem olvasam végig a kommenteket, de remélem készült kisvideó a futamokról?? Azért azok jobban vissza adják az érzésrt, mint a leírt sorok! Jó a cikk és a Bogár még jobb. Ettől függetlenül még lehetne erősebb, ha már ennyire benne van a tuningolásban a kedves Tulaj!! :)

Dennis01 2011.09.07. 23:08:37

Nem tudom, eszrevettetek-e mar, de az osszes ma mar ikonikus autot egyreszt termeszetesen nem szamitogeppel terveztek, masreszt mindig szalvetan kezdtek karrierjuket (pl: Mini, Volkswagen T2) :D

Wari 2011.09.07. 23:27:56

@gyvy: Köszi,nekem nemvolt zöld nyíl eddig,de most hogy frissítettem a böngészőm,egyszer csak lett -).@Dennis01: Ez komoly?? Ez tök jó! Ezután majd mindíg rajzolok valamit a szalvétára az étteremben,hátha gyártani fogják,és veszik mint a cukrot -D -D.

Dennis01 2011.09.07. 23:30:07

@Wari: Egy-ket dolgot cserelt a dolgokon Issigonis mester, de a rajz a szalvetan meghokkentoen alapos volt.. :)

Hurri Kán 2011.09.07. 23:31:12

@Dennis01:
Nyilván, rendes autót meg ugye papíron terveznek, mert egy szalvétára nem fér rá. :)))

@Wari:
Jah, néha eldugja a kommentdobozt.:)

Dennis01 2011.09.07. 23:55:04

@gyvy: Vicces, hogy ezt mondod, mert egy elso szerias Transporter nem kis jarmu, megis sikerult valahogy ranyomoritani egy szalvetara.. :)

Hurri Kán 2011.09.08. 00:17:14

@Dennis01:
Nem is a Transporterre gondoltam. :)))

Arról a tegnapi Miniről viszont jöhetnek a képek. :)

Larry Silverstein 2011.09.08. 00:26:54

Könyörgöm emberek van valaki a szerkesztőségben aki ki tudja Guglizni egy autó müszaki adatait és be copy-pésztelni egy címlapcikkbe? Még mindig nem jó a Focus gyorsulásértéke a délutáni korrekció után...köszi.

Shadowbull 2011.09.08. 07:39:09

@BOSCHtechnikus: termeszetesen 500 evre es 20 millio kilometerre, ahogy minden mast is :)

sb

Schütii 2011.09.08. 08:24:07

Teccik ahogy a doktor úr belehajol a gyorsulásba.

Carfiol 2011.09.08. 08:36:24

@BOSCHtechnikus: Na, hát éppen ez a tervezett avultatás :)

csiky944 2011.09.08. 08:44:11

@Shadowbull: szóval feltalálnád az 1,5dci vezszíj feszítőgörgőjét :)

Shadowbull 2011.09.08. 08:48:26

@csiky944: csodalkoznek, ha egy vezermuszij fesziteset szemre es fulre oldanak meg barhol :)

sb

csiky944 2011.09.08. 09:10:31

@Shadowbull: tegnap épp csináltam egyet,megpróbálták... :D

Shadowbull 2011.09.08. 09:20:23

@csiky944: akkor sem hiszem el :) Nem tudom elhinni, hogy az van a szerelesi utasitasban, hogy:

- feszitse meg a szijat a feszitogorgovel, a fesziteset merteket allapitsa meg saccolassal.

:)

sb

csiky944 2011.09.08. 09:30:04

@Shadowbull: maszek szerelő,célszerszámok nélkül :)
összefestegetve-jelölve minden,aztán el is rakta egy foggal a vezérlést,meg el is ugrott 5 fogat
visszatettük a helyére,hogy indul-e,mert az elektronikába is belenyúltak :D
hát nem indult...

Shadowbull 2011.09.08. 09:35:30

@csiky944: Nem kocolta ossze a szelepeket?

Meg szerencse :)

A kokanyolast mindig meg kell fizetni. Altalaban utolag...

sb

csiky944 2011.09.08. 09:43:50

@Shadowbull: 5-6 fog,az még picsa
sőt,minap egy 2,2dti-n szakadt a szíj,3himba ment csak el,na az a szerencse :)
Nem tanulnak az emberek belőle,hogy az olcsó nem mindig olyan olcsó :)

velocista (törölt) 2011.09.08. 10:51:56

Ha beférne két bringa a Bogárba, akkor elcserélném az M3-asra. De így nem. (Nem mintha a Dokinak kéne egy kotvány, 1500kg-os műanyag autó:)))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.08. 12:56:42

@csiky944: És ilyenkor jön ide fröcsögni a felháborodott tulaj (vagy majd a KÖVETKEZŐ tulaj, aki erről a malőrről természetesen mit sem tud, meg az órát jól megtekerik neki), hogy mekkora szar kocsi a Rönó :)

Stuntman Mike 2011.09.10. 14:36:18

@S4mu3l: *féligoff: hogyan lehet előcsalogatni a csak legnagyobb képeket? Gondolom nem a képnézegetőt hekkelted :)

S4mu3l 2011.09.11. 14:37:50

@Stuntman Mike:
jobb gomb a képre, kép megjelenítése, majd ismét jobb gomb, kép címének másolása ;)

Stuntman Mike 2011.10.11. 10:38:41

@S4mu3l: Csak most jutottam ide, de köszönöm!
süti beállítások módosítása