A majdnem autó

  2011. szeptember 06. - Motordoktor Címkék: h opel használt astra cdti

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

DSCF6165

 

A cél nyilvánvalóan nem reprezentálás vagy bármiféle örömautózás lesz, mert arra alkalmatlan, nem is arra készítették. A haszonállat szerepkörét azonban majdnem hibák nélkül valósítja meg - majdnem tökéletesen a majdnem autó. Majdnem ajánlom is bárkinek. De tényleg csak majdnem.

Mai tesztünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr493205960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phrascarica 2011.09.06. 19:12:36

@magyar bucó: "A Ford Motor Company (www.ford.com/) német lenne? Ugye, csak viccelsz?"
Ilyen alapon az Opel sem német mert ugye GM, de mivel a kölni Ford leginkább Nemetországban tervez és gyárt -leginkább- ezért inkább mondanám németnek mint Amerikainak.
Nem árt tudni hogy van www.ford.de is :)

B.GY. 2011.09.06. 19:17:54

Aztán mi van ha unalmas egy kocsi?Azért van,hogy menjünk vele.Ki a fasz akar benne örülni?Nekem is mindig tucatautóim voltak,de semmi bajom nem volt velük.Elvittek A-ból B-be probléma mentesen

kultúrpesszimista 2011.09.06. 19:19:44

@B.GY.:

Éljen, ügyes vagy. Példaértékű attitűd.

Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém 2011.09.06. 19:26:54

Az viszont fenomenális, hogy egy autós újságíró(?) képes ilyen hangnemben minősíteni egy amúgy közelről sem makulátlan, de abszolút jól pozícionált, konzervatív, kreatív, nem giccses belterű (nincs szent kvarcóra, nincs 3 féle műszerfal és középsőkonzol világítás, nem kopogós műanyagok, jó belső világítás, jó tartású ülések, szép, a kocsiszekrényt visszaidéző formák) autót, az felháborító. Ráadásul egy nagy böszme általánosítás a fele anyag. Ha azt írta volna: lassú a gázreakció, a motor nem túl erőteljes (a régi Ecotec-ek voltak típushibásak, ezek már nem, mikor szereltél utoljára Opelt?), nincs nagy presztizse, túl van bonyolítva a kijelző menüje, nehéz belőle kilátni azok érvek lettek volna, de így leköpködni egy tök jó árérték arányú autót, ráadásul ilyen hangnemben az megaciki. A bajuszkapcsoló megszokható, a csomagtér-világítás szerintem csak téged zavar, az ajtók tényleg nehezen nyílnak. A cikk fele felületes általánosítások tömkelege. Vezettem már mindenféle autót, főleg a kategóriában, de pl semmivel sem tartom rosszabb autónak a H Astrát mint a többit, a motorjai sem olyan rosszak, csak hangosak, viszont tényleg nem a kategória legjobbja. Kívül-belül pedig sokkal vállalhatóbb mint egy mai dizájnnal megáldott kretén-nintendó japán, vagy amerikai autó. Nem Ferrari az Astra, de semmivel sem rosszabb, mint a kategória legjobb autói, kivéve a presztizsmárkák persze, de azok meg dupla ennyibe kerülnek. Érdekes, én majd’ 2 méter vagyok de le tudtam vezetni vele több ezer km-t egyszerre, anélkül, hogy megfájdult volna benne a hátam. Persze én nem Ózd és Nyíregyháza között autózom,

Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém 2011.09.06. 19:31:13

az eleje:

Na gratulálok, Hungarisztán hatalmas és elismert orgánuma ismét komoly szakmai véleménnyel világosította meg elménket. Ugye azért az nem baj, hogy majd’ minden nyugati tesztben (igen, a németben is) a kategóriájában a legjobb helyre minősítették a fényszóróját, nem kis különbséggel. Hogy egy csomó tesztben kiemelték, hogy ez a hátsó futómű (Watt) nemhogy nem rosszabb, mint a független hátsó felfüggesztésű rendszer (Csikós is ezt támasztotta alá legutóbbi opeles írásában), de pontosan ugyanazt tudja érzetre, amellett, hogy sokkal inkább gazdaságosabban javítható és sokkal egyszerűbb és olcsóbb felépítmény, mint a független felfüggesztés. Amellett, hogy kiváló az autó úttartása. És az is igaz, hogy az Astra nem egy Ferrari, de ez a „kupés” kasztni abszolút nem mondható unalmasnak és rondának (nem úgy egy eggyel korábbi Corolla). Hogy a kasztni tök merev, és tágas, széles. Hogy a egészen jó anyagokat használtak fel benne, hogy a nem olyan 90-es évekbeli kvarcjátékos, Star Trek-es műszerfala van, mint egy Civic-nek és egy Fókának (amik ugyancsak tök jó kocsik, műszakilag jobbak is).

Operator 2011.09.06. 19:40:22

Jelenleg tényleg nincs hatalmas különbség az Opel és a Ford "németségében". Az Opel többségi amerikai tulajdonban van 1929 óta. A Ford of Europe önálló jogi személy, amelyik amerikai tulajdonban van, a központja Németországban van és rendelkezik saját, német fejlesztési központtal, és gyártással is. Szóval innentől kezdve csak definíciós csűrés csavarás azt bebizonyítani, hogy melyik a németebb.

B.GY. 2011.09.06. 19:47:11

Most akarok venni egy G Astrát,csak hogy növeljem az unalmas autók táborát a garázsban.Nem szeretek kitűnni a tömegből,se kocsival sem motorral sem gyalog.Jobb ha nem figyelnek fel az emberre:)

Motordoktor 2011.09.06. 19:48:05

@retye: Lesz majd egy ilyen cikk is.

sutpet 2011.09.06. 19:53:30

Miért ha német akkor überszuper, 30 éve azt hallom hogy a német az igazi(a török stb egyéb vendégmunkással).

Egy globalizált világban nem attól függ egy termék jellemzője, hogy egy autót hol gyártanak.

A kisember, átlagember szindróma szintén 30 éve tart.

Kámasuka 2011.09.06. 19:55:28

@magyar bucó: A tulajdonosi háttér amerikai persze, de a 2 Ford tervezőközpont teljesen külön áll. Amikkel mi találkozunk azokat Németországban tervezik, bizonyos modelleket az amerikaiak maguknak dolgoznak át(Mondeo, Focus).

Kámasuka 2011.09.06. 20:01:32

@B.GY.: Teljesen zsír, vegyél! Én tavaly vettem a családba tök jó! De nem izgalmas ám! Twinportosat vegyél ha már, és ha autópályázol akkor 1.6ost.

Fiat 500 abarth 2011.09.06. 20:07:49

@retye: A nagy lóf@szt,marha jó egy Wolkswagen! Barátom a 2.-at veszi golf 4,5, egy rupót nem ér! Non-stop valami kurva baja van! És nem agyonhajszolt darabokat vásárol,szerencsétlennek ez a fejlövése!Ráadásul ilyen ötlettelen autókat gyártó céget nem is ismerek még!!!

B.GY. 2011.09.06. 20:09:06

@BenFranklin: Nem veszek twinportost,hanem sima 1.6 8v-t nem kell nekem sem ecotec sem twinport,van elég bajom ezek nélkül is:)

Fiat 500 abarth 2011.09.06. 20:09:08

@B.GY.: Nálunk mindenki izgalomra vágyik,csak senkinek nincs rá pénze!!!!!!!!!! :-)))

B.GY. 2011.09.06. 20:10:24

@Fiat 500 abarth: Nem kell az izgalomhoz pénz.Költözz hozzánk egy hétre:)Asszony megoldja az izgalmakat:)

Motordoktor 2011.09.06. 20:12:53

@trakee: Ember, nekem ez az autó tetszik, csak leírtam, hogy miért csak majdnem a legjobb. Nincs rossz szájíz, gondolj bele, ha ezt megveszi egy magánember, aki évi 15e km-t megy, akkor 10 évig csak két fényszóróizzót cserél. Nagy, tágas, nem nyomasztó. Vannak gyengéi, ahogy nekünk is, itt például sokaknak a szövegértés és értelmezés. ;-)
Én még azt is el tudom képzelni, hogy ha a cég később lecseréli, akkor megveszem saját autónak, legalább tudom, hogy mi történt vele korábban. Jó kis haszonállat.

trakee 2011.09.06. 20:13:49

@kultúrpesszimista: Szálljunk le a földre. Ezek, amiket mutatsz, kicsit már világ... Persze nekem is tetszene egy Ferrari 348 csak más kategória!

Ellenben pl a céges Golf VI 1,6 TDI se éppen az izgalom netovábja! Jó a fékje, ha végre pörög, akkor megy a motorja, ennyi. De ami ebbe van erő, hétköznapokra az se kell feltétlenül. Nem tartom többre, mint egy ilyen Astrát tartanék, de jóval drágább lehet.

Schütii 2011.09.06. 20:13:50

Ha majd ez az autó is 20 éves lesz (ha megéri) akkor ez sem lesz unalmas. De addigra már ez a konkrét darab nem B. V. érdekeltségi körében lesz 1,5 millió kilométerrel. Apropó, mi van ővele? Már a teszteket is mással íratja?! Gondolom teljesen beszippantja őt a három betűs osztrák motormárka, na meg a Pancsa-váltó... :D

Fiat 500 abarth 2011.09.06. 20:14:18

@B.GY.: Ne is mondd!! Most született az első gyerekünk,hát izgalom az van dúsan! + Kurva gyorsan autót kell cserélnem,na az lesz még izgalmas,főleg beszámítással:-)))

trakee 2011.09.06. 20:16:13

@Motordoktor: A cikk szájíze akkor is kesernyés!
Mondom ezt függetlenül attól, hogy nekem is tetszene! De nincs. Az előbb említett Golf is csak péntekig, aztán marad a saját Suzukim. Ami ugyan semmit nem tud, de legalább megbízható :D

Fiat 500 abarth 2011.09.06. 20:20:44

@Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém: Dága Márió!! Úgy gondolom tesvirem,ennek a motodokinak nem tudom milyen otója lehet,de azé má ne haszonállatozza emezt a szépséget:-))

Hátezmi 2011.09.06. 20:23:00

1999-es kombi Focus, 1.8 TDDI, 300ekm.
Ugyanúgy indul, ugyanúgy jár, 'ugyanúgy' megy, 5-5.5-öt eszik, volt törve, volt javítva, nem unalmas, és JÓ VEZETNI! :)

sutpet 2011.09.06. 20:25:08

Javasolom, néhány hozzászólónak a pozitív gondolatokat, magasabb célok kitűzését, valamint ne korlátozzuk magunkat felülről, inkább alulról.
Mert nemsokára eljutunk a lovaskocsihoz és a pattintott szeszámokhoz.......ami tényleg megbízható.

Schütii 2011.09.06. 20:27:24

@sutpet: A lovaskocsi megbízható? Hajjaj...

Kovisti 2011.09.06. 20:30:09

@encore:
újRenault Megane 1.5dci-vel voltam egyszer németországban.(1300 km)Műszakilag teljesen korrekt az autó de az összevissza elhelyezett kapcsolókkal (tempomat,ülésfűtés) és az egérmozis műszerfallal egy szétszórt autó érzését keltette.Az illesztései sem olyan szépek mint az Astrán.
A H Astra lehet hogy puritánabb belül (bár nekem tetszik az egyszerű műszerfal) de egy átgondolt,összeszedett autó érzését kelti.
Az ajtót viszont tényleg nehezen nyitja a gyerek.

Azóta szeretem az Astrát mégjobban (4 év után még mindig)amióta megvan az 5 hengeres Audi 90-em játékautónak.Első autónak egy problémamentes kell amibe csak bele kell ülni és elvinni a gyereket óvodába.
Meglepetés van bőven az audinál(22 éves),be kell hozni kb. 6 év nemtörődömségét.
Ja, és annyiba került az 1.7cdti kombi Astra annakidején amennyibe lett volna egy benzines 1.6-os Golf Plus.

pstone 2011.09.06. 20:33:47

Mi az hogy nem tudta megszokni az index kapcsolót? Már a próbakörön élveztem, nagyon jó megoldás, hogy egy egyszerű sávváltáshoz nem kell több mint 3 villantás. Mondjuk én használom is, ezért gondolom egyszerűbb. Az ilyen bénák miatt kellett ezt elvenni.
Nekem nem kombim van, és az utasteret fényárba borítják a lámpák, igaz az hátsó ülések felett is van. Szerintem messze a legrosszabb része az autónak a rakodóhelyek, illetve azok hiánya, a pohártartó.

pstone 2011.09.06. 20:35:02

Mármint a pohártartó hiánya.

kultúrpesszimista 2011.09.06. 21:09:42

@trakee:

Elég, ha te leszállsz a földre, én kösz, inkább nem. És lebegni nem feltétlen pénzkérdés, inkább igényé (azaz: igénytelenségé). Már ha értesz.

A FordOpelVWSuzukiToyota és Ferrari között akad szerencsére jó pár alternatíva még ebben a globalizált, uniformizált világban is.

kultúrpesszimista 2011.09.06. 21:10:50

És lebegni VAGY NEM LEBEGNI nem feltétlen pénzkérdés, inkább igényé (azaz: igénytelenségé)...

2011.09.06. 21:17:31

Nem hát! Pia kell hozzá!!! :D

2011.09.06. 21:19:50

Amúgy ezek többnyire cégautók(mint a cikkben szereplő vas is), s mint egy kollégám megjegyezte, ha egy fekete, körablakos Barkast kapna ő örülne, mert ingyen járhat vele! :)

izéé 2011.09.06. 21:22:40

@Motordoktor: Ez a cikk egy rakás elfogult szar.Remélem majd lesz egy "izgalmas szervizet sokat látott autód!!"

Az EREDETI 2011.09.06. 21:24:17

Dr: Lakatos: A h astraban meg nem volt watt felfuggesztes(tudomasom szerint), de a tobbi jogos

izéé 2011.09.06. 21:26:19

@Motordoktor: Ja és és majdnem autó az nem ez!!

sutpet 2011.09.06. 21:35:20

@Schütii: Lehet.
De ha azzal fogunk járni, akkor a szénán és a zabon jövedéki adó lesz!!!
És akkor b..hatjuk

min 2011.09.06. 22:09:38

Ideje végigtesztelni a 2000-től gyártott kocsikat, hogy tejes legyen a kép használt autó téren...

McK (törölt) 2011.09.06. 22:25:47

Azért érdekes,hogy ugyanarról az autóról mennyire más tesztek születnek.

Én is egészen mást írnék a saját kis tartós tesztem esetében..

Egy dolog,viszont nem hagy nyugodni..

"A felhasznált anyagok a kategória erős átlagába tartoznak, nem mondom, hogy párját ritkító, de nem igénytelen."

Pedig de!Nagyon igénytelen,és egyáltalán nem a kategória átlaga, kopogos ,zörgős,űbergagyi műanyag,gyakorlatilag méltatlan a kategóriához,egy 1991-es Swiftnek külömb a beltere.

Liverpool87 2011.09.06. 22:27:54

Én Opel fan vagyok de a h Astra annyira nem jött be nekem most már inkább j astrát vagy még a g astra is jobban tetszik mint a h!Azt meg hogy az opelokat álandóan leszólják nagy marhaság igenis krva jó autók elöbb lesz hibája egy focwagennek mint egy opelnek és motorikusan is ezt megkockáztatóm!

McK (törölt) 2011.09.06. 22:30:32

@Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém: ARRÓL,AMIT TE CSAK FÉNYKÉPEN LÁTTÁL,ÉN VISZONT FÉL ÓRÁJA ÁLLTAM VELE BE A GARÁZSBA.

Hurri Kán 2011.09.06. 22:35:42

@Liverpool87:
J Astrát vezettél már? Tény, ég és föld a H Astrához képest, viszont: egyszerűen nem tudtam úgy beállítani az ülést, hogy a bal lábamat tudjam hová tenni, amikor nem kuplungolok... (45-ös lábam van, nem hegymászó bakancsban vezettem)...

Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém 2011.09.06. 22:35:56

@McK: Szerintem te az régi-új Civic-ről beszélsz :D Az Opel minden csak nem kopogós. Kifejezetten jó anyagok vannak a műszerfalon is, leszámítva a középkonzol kályhaezüstjét, ami lehet nem túl szép, de legalább tök logikusan vannak rajta a gombok. A Swift meg elég rossz példa, mert az a Daewoo-val a legalja.hu

McK (törölt) 2011.09.06. 22:37:10

@Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém: Áruld már el,melyik középkategóriás autóban van olyan silány minőségű műanyagból középkonzol,mint az Astra H-ban?
10 évvel idősebb autóban is ciki volt..
Kopogós,zörgős,karcolódós,kőkemény, egyszóval gagyi.
Ülj be egyszer más autóba is..Kocka zsiguli feeling.

Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém 2011.09.06. 22:37:57

@McK: Ha CapsLock-kal írsz csak azt gondolom, hogy egy idegbeteg állat vagy :D Mivel álltál be, Astrával? Vegyél egy másik Astrat :D

McK (törölt) 2011.09.06. 22:39:10

@Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém: No..egy ekkora géniusszal kár lenne vitázni.
Ülj be ebbe a csodába,és járj vele bátran.

Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém 2011.09.06. 22:39:14

@McK: Látom neked elég volt a középkonzoli kályhaezüst, hogy szétfikázz egy egész jól összerakott autót. Gratula

McK (törölt) 2011.09.06. 22:43:55

@Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém: nem a kályhaezüsttel van a gond,hisz nem is minden ezüst,te együgyű.
A minőségével.
G-A-GY-I!
Fáj?
Miért? Mert neked az van,és nem szarja össze magát mindenki tőle?

Használd egészséggel..

Mercedes E 280 CDI 2011.09.06. 22:45:45

@Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém: Szépen felbasztad magad! Mit foglalkoztok ilyen hülyeséggel?? Különben az Astra belseje tényleg 1-el le van maradva a konkurenciához képest,anyaghasználatban biztos!!

Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém 2011.09.06. 22:51:22

@McK: Nekem nem fáj én a csajomnak vettem egy fullosat, csak a hülyeség fáj, hogy itt egy magyar aki csak álmodik :D egy ilyen 4-5 millás ("fúdeszargagyicikihúdeciki") gépről leül a gép elé és agyonfikáz egy olyan autót, ami Opel létére egész jól sikerült. Szerintem meg ez a ciki. Egy Mergából visszaülve persze nem jó kocsi az Opel, de ne hasonlítsuk már össze a kettőt. Viszont aki ezt a műszerfalat legagyizza, annak milyen a Civic holdkóros, a Focus atommagmegalo-gombos, nintendós középkonzolja? Neked az Opel a ciki, nekem meg ez az szar magyarosch hozzáállás. Érdekes, ilyen mentalitással soha nem írnak a német fórumokon, pedig ők aztán tudják és értik milyen az Opel.

Mercedes E 280 CDI 2011.09.06. 22:56:38

@Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém: Attó függ melyik Merciből! Van egy-két olyan fos-hányás köztük,hgy csak na!!

Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém 2011.09.06. 22:56:52

@Stella Gemella: Hát te tudod barátom, de számomra egy Skoda, Fóka, VW, Astra egy és ugyanazt tudja minden szempontból, mert ugyanaz a szint kisebb eltérésekkel. A Golf talán egy fokkal jobb és nagyobb a presztizse.

Dr Lakatos Nintendóné prof dr emirátusz Oláh Pokém 2011.09.06. 22:59:12

@Stella Gemella: nem csináltak még ilyen szar mergát :) de tény, hogy mostanság nagyot esett a színvonal megbízhatóság téren, bár azt is hozzá kell tenni sokkal nagyobb a műszaki tartalom, sokkal több az elektronika. Meg már a motorok sem 2 tonna acélból készülnek :)

Kámasuka 2011.09.06. 23:38:10

@gyvy: Ja, ég és föld, csak míg a G Astra az 1.6ossal még majdhogynem sportos volt, a H ugyanazzal már éppcsak elviselhető a J 1.6 meg egy fostömlő.

Hurri Kán 2011.09.06. 23:43:00

@BenFranklin:
Igen, J Astra az egyhat szívóbenzinessel elég halott, én is azt próbáltam. Ugyanaz a motor, turbóval már jobb lehet bele. :)

Kámasuka 2011.09.06. 23:47:28

@gyvy: Amikor a G Astra állt szemben a Golf 4gyel, Astrás voltam, vettem is. Aztán más autóim voltak és most a Golfot venném az tuti. A dizájnon kívül az Astra már mindenben rosszabb, én meg elég konzervatív vagyok dizájnügyben.

Hurri Kán 2011.09.06. 23:54:32

@BenFranklin:
Ha újban gondolkozol, szerintem a Golf felára indokolatlanul magas. Én -ha lenne rá keret- akkor sem az új Golfot/ Astrát venném, inkább, ha már mindenképp családi használatú valami kell, egy keveset futott Zafirát, ha Opel, VW helyett inkább egy Octaviát. Nem drágább a golfnál, és lényegesen jobban használható autó.

Kámasuka 2011.09.07. 00:02:36

@gyvy: Sok mindent át fogok nézni, a Golf/Astra/Focus trióból már választottam, csak a Golf kell az 1.4 tsi-vel, de nem sürgős és nem biztos hogy vadiúj lesz. Itt nem drágább a többinél szlovákiai vagyok. Octavia már csak azért sem kell mert itt mindenkinek az van, de jó autó egyébként. A koreaiakat mega japókat még tanulmányozom, lehet még kijön az új Civic, most újulmeg az i30 és a Ceed sem rossz. Utóbbiak nagyon feljöttek, ültem az új Rio-ban, szerintem ilyen minőségérzet eddig max. a Poloban volt a kiskategóriánban, de a motorok jobbak mint a VW alap-motorok.

Hurri Kán 2011.09.07. 00:10:42

@BenFranklin:
Most láttam hétvégén kiállítva az új Lantra? Elantra? Amit itt is teszteltek, dizájnra nagyon rendben van, mondjuk benne nem ültem, meg nem mentem vele, h milyen. Nem tudom, az árban hol van a Golf/Focushoz képest?

Kámasuka 2011.09.07. 00:14:22

@gyvy: Elvileg az eggyel magasabb kategória, gondolom az 1.4 turbo Golf árából kijönne valamelyik gyengébb motorral, de nekem fölöslegesen nagy. Ha költözöm arra ott a Mondeo kombim..:)

Kámasuka 2011.09.07. 00:22:49

@gyvy: hyundai-elantra.autobazar.eu/16-gdi--style-id2731076.html

Találtam nálunk egy ilyen ajánlatot, nagyon jó az ár-érték aránya, ez összvissz 4,3 misi.

proton1701 2011.09.07. 00:27:53

Ez egy szuper autó. Ne rázzátok a rongyot,hogy uncsi. Egyébként is ekkora baromságot rég hallottam. Ez teljesen szubjektív. Egyébként nekem 1.6 benzin van. Olyan halk , hogy azt hiszem nincs benne motor. Szóval ilyet kell venni mert szép jól lehet tuningolni ,olcsó a tartása stb......

Hurri Kán 2011.09.07. 00:29:09

@BenFranklin:
Jól is néz ki, és mostanság a koreai vasakról nem hallani jelentős minőségi problémákról. :)
Nagyon komolyat fejlődtek az elmúlt kb. 4-5 évben.

Kámasuka 2011.09.07. 00:30:43

@proton1701: Látod ennyire különbözünk. Az tény hogy olyan halk mintha nem lenne benne motor de az a gáz hogy úgy is megy, mintha nem lenne benne motor. Rettentően steril az 1.6 H Astra.

Kámasuka 2011.09.07. 00:36:18

@gyvy: Régebben se volt gond a minőséggel, a tizenéves Lanosok meg Lantrák is futnak, egyszerüek. Inkább a minőségérzettel volt baj. Meg a régiek úgy 1 literrel több üanyagot kértek mint a top konkurencia.

Hurri Kán 2011.09.07. 00:39:55

@BenFranklin:
Igen, ez is igaz, no de nem is akarták "prémiumként" eladni őket. :)
Az meg egy másik dolog, hogy mi a jobb: hogy csak minőségérzetet kapsz, vagy érzetet nem annyira, de minőséget igen? :)

proton1701 2011.09.07. 00:40:12

Én nem tudon miröl beszélsz. Húz mint állat csöndes, jó nagy elfér benne az egész family. Mondjuk én kevés kilóméterrel vettem és én is vigyázok rá. Volt már dögösebb verdám de ezt a legjobb vezetni. Ne aljazzátok föleg hogy a legtöbbetek csak ül a gép elött, okoskodik és gizdázik mint ha nem tom ki lenne és közben nincs egy árva petákja sem. Örülne ha hozzávágnânak egy ilyen"szart"

Kámasuka 2011.09.07. 00:45:51

@gyvy: Én a minőséget tartom a legtöbbre, eddig még semmi nem überelte régi szeretett 323mas Mazdámat.

Miért prémium az Elantra, egy közepesen motorizált gyakorlatilag fullextrás és vadonatúj középkategóriásért 4,3 milla nem sok hanem kevés. Persze emelgetik az árat de a belsejük már simán összevethető bármivel.

Kámasuka 2011.09.07. 00:49:07

@proton1701: Nem kétlem mondom minden relatív. 2.2es turbódízellel járok, ahhoz képest nagyon halott volt az 1.6H, pedig emlékszem az 1.6 G-re, azzal még élvezkedni is lehetett. Én a twinport 105 lovas verzióját vezettem. Maga az autó egyébként egész jó de a müszerfal még nekem is túl egyszerü, pedig nem szeretem a csicsát.

Hurri Kán 2011.09.07. 00:50:03

@BenFranklin:
Én a régebbiekre koreaiakra értettem, h nem "prémiumautóként" próbálták eladni.

Kicsit talán olyan, mint pl. a Chevy Lacetti volt, amit mindenki előszeretettel köpköd, tény, futóműben, váltóban elmarad pl. az Astrától, de szerintem kényelemben nem, és, különösen ha kombit veszel, gyak. gombokért kapsz egy mindent kibíró, használható, normális méretű, normálisan felszerelt autót.

Kámasuka 2011.09.07. 00:54:54

@gyvy: Lacetti ügyben egyetértek, bár a fogyasztását annak sem szokták dicsérni. Ez nem feltétlenül hátrány, mert mindig a konszern 'kiforrottabb', régebbi blokkjait kapják, 'csúcstechnikát' nem, hiszen akkor ki venne Opelt?

Kámasuka 2011.09.07. 00:59:12

@gyvy: Az áll hogy ha kevésért akarnék viszonylag fiatal használtat hamarabb bíznám az életem egy Lacettire mint egy régebbi Megane-ra, 307esre v. C4re. Persze igazából Civicet keresnék, de azt nem adják el a tulajdonosok....:((

Hurri Kán 2011.09.07. 01:00:45

@BenFranklin:
fogyasztás szinte minden autónál erősen lábfüggő. Egyébként meg két éve kb., amikor a céges kisbusz hátulját lerombolták, egy 1.4 G Astrát adott a szerviz csereautónak, (Budapesten) közelebb volt a fogyasztása a 10 literhez, mint az 5-6-hoz, amit mindenki mond, mert egyszerűen a szemét ki kell tolni, ha bárhová oda szeretnél vele érni. És cserébe még akkor sem megy. Volt a cégnél egy két literes, benzines Accord is, kb. ugyanennyivel elment városban. Akkor melyik autó fogyaszt sokat? :)

Hurri Kán 2011.09.07. 01:02:41

@BenFranklin:
Lehet azért, mert jók. :)

Kámasuka 2011.09.07. 01:07:21

@gyvy: 1.4 G Astrában 3 fajta 1,4es volt.

X14xe, Z14xe, Z14xep, utóbbi twinport, 2005től. Nekem ez utóbbival van tapasztalatom, vidéki nagyvárosban 8 körül, de nyugodt csóka vagyok, nem tolom ki a szemét hogy minden pirosra odaérjek....:) Tény hogy a 2.2es Mondeo dízel is ennyit eszik városban. Az 5-6 az legenda, az 1 literes Corsám evett városban nyáron 6ot, télen 7et és 900 kiló se volt.

Hondát meg ne hasonlítsunk Opelhez mert nem fair, ők csinálják a világ legjobb benzineseit.

Hurri Kán 2011.09.07. 01:10:24

@BenFranklin:
Nem tudom, melyik 1.4 benzines volt benne, de hogy nem ment, az biztos... Pedig egyedül ültem benne és meg sem volt pakolva... Nekem sem a következő pirosra kellett odaérni, hanem arra a pár helyre reggel 8 és este kb. 10-11 között. :)

Jó éjt, elköszönök, mindjárt reggel van. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.07. 03:21:55

@McK: A J Astrában. Botrány, hogy a nem full és aközeli felszereltségekhez milyen újrahasznosított tejfölös doboz elemek vannak random elszórva körülötted. Az ajtóbehúzó úgy nyekereg, recseg ropog, ha megfogod (mert rendeltetésszerűen használnád ugye), hogy szégyen lenne egy 5-6 éves autónál is. A példány pedig 2 hónapos volt.

Viszont kívülről egy kibaszott jó formájú kocsi, szépek a gyári felnik is.

Az Opelnek a beltér minőségére és formatervezésére kell még gyúrnia.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.07. 03:27:03

@BenFranklin: Engem egy Megane 1.-ben már ért baleset (fára hajtogattuk, autó TK) és karcolás nélkül megúsztam utasként. Nálam bizonyított már :)

Kámasuka 2011.09.07. 03:32:58

@KuKori: Ezt már megbeszéltük szerintem. Engem Skoda 120ban ért baleset, és össze-vissza törtem, de túléltem és felépültem, úgyhogy örülök mint a majom a farkának...:)

mcmac 2011.09.07. 07:44:46

Nekem céges autóm a cikkben említett jószág, ugyanilyen színű kombi, de majdnem fullos felszereltségű. Vanek úrnak hívják. Imádom. Többször megkerültük együtt a földet.
Az indexet nagyon nehéz megszokni, ha kicsit nyomom tényleg idétlen, ha tövig, akkor viszont olyan mint bármely megszokott autónál. Kikapcsolni úgy érdemes (ha kell), hogy ugyanabba az irányba meglökni és már rendben is van. Az ülést beállítani tényleg 2 nap (185 cm vagyok), de utána egész jó lett, így akár 10 órát is elvagyok benne derékfájás nélkül. Az enyém automata klímával és gyorsfűtéssel felszerelt jószág pillanatok alatt eléri a beállított értéket és azt tartja sivatagban-sarkkörön gond nélkül. Ebben van kipörgésgátló és egyebek, jól vizsgáztak sáron-latyakon egyaránt, ésszel hajtva mindig irányítható maradt a jószág, csak a sárga jelzés villogott sűrűn. Rengeteget hajtom erdőn-mezőn is, meglepően jól állja a földutakat és a hasáig érő sarat, sosem ragadt benn. Belefér a háromajtós szekrény is (12 gyerek....), könnyű pakolni, de a kombi már csak ilyen. A leírt 1,7-es dízelmotor tényleg tökéletes erre a műfajra, takarékos jószág és azért elég jól megy. Szinte állandóan úton vagyok vele, ez egy jó kis kuckó, szükség esetén aludni is lehet benne, eldorombolgat, elringat és valami hihetetlen megbízható. Nem örömautózásra való az tény. De nekem az is örömautózás, hogy csak tankolni kell és vezetni, tök mindegy hol és mennyit, tök mindegy milyen időjárásban, milyen úton, mennyi cuccal, megy és kész. Erre van kitalálva.

Motordoktor 2011.09.07. 10:55:16

@mcmac: Igen, azt kimaradt a cikkből, hogy a futóműve nagyon masszív, ennyi km után a Golfokon már túl voltam a toronycsapágy és gumi háza, valamint a kanyarstabi szilent cserén. Ez meg még mindig feszes és nem kopog.
Ebbe az autóba a kiegészítő fűtés kötelező, mert amúgy lassan fűt. A klímája hatékony, valóban.

bcsillag 2011.09.07. 13:18:41

@Motordoktor: Na látod Doki ha már használtteszt írásra adtad a fejed, akkor ilyen és ehhez hasonló információkkal kellett volna feltölteni a cikket. Mikor és mit kellett benne cserélni (betét, tárcsa, olaj) nagyjából mennyit kóstáltak ezek költségben. Mert ezek a mérvadók annak, akik ezt a kocsit, mint hasznát autót keresik esetleg.
Újkorában megvolt az összes létező médiumban a teszt róla. Az más tészta, hogy akkor ti is élveztetek tőle, most meg megy a fika, de ezt előttem már sokan megírták. Szerintem az tévesztette meg az olvasókat (mert hát végül is kedvelted), hogy a 2004-es fejlesztésű, és akkori szempontok szerint azért az alsó-közép élvonalába tartozó kocsit, a konkrét példányt tekintve meg ráadásul egy fapados belépőmodellt, látszólag 2011-es preferencia szerint vettél gorcső alá, és olyan dolgokba kötöttél bele (futómű elemei túl egyszerűek manapság), amik akkoriban azért még elfogadhatóak voltak és az egyszerű alkatrészek ellenére is kiváló menettulajdonságai voltak, több összehasonlító teszt alapján is.

Na mindegy, ez a vonat már elment, de a cikk sajnos így szar (pontosabban nulla hírértékű, sokkal inkább hatásvadász és kattintásgenerátor) lett. Lehet nem ilyet akartál, de mindegy...Így sikerült.

fzr1000 2011.09.07. 15:02:05

Bambano:
"úgyhogy verjétek az asztalt, esetleg az opeles ügyintéző fejével :)"

Nem lesz rá szükség mert jövőre már nem Opelek lesznek helyettük. (valami VW csoportos valamik)

fzr1000 2011.09.07. 15:04:26

MaCS_70:
"Az 1,4-es Ecotec G Astrám 150000 km alatt egyszer sem kért olajutántöltést, sőt, bőven volt tartalék az olajcserékkor."

FZR1000:
....."Kollégák használnak 1,4-eseket,azok nem csinálnak ilyet."........

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.07. 15:19:02

@BenFranklin: Ja tényleg. Erre emlékszem :D Látod, egy idő után már nincs sok újdonság senki sztorizgatásában :D

vinyi 2011.09.07. 16:04:18

Elfogultságtól hangos, fingfaragástól hemzsegő fikablogposzt.

FPeter 2011.09.07. 18:44:03

nekem is volt egy ilyenem, de csak azért maradt 2.5 évig, mert addigra tudtam kifizetni a hitelét. repült is hamar, egyáltalán nem nőtt a szívemhez. tulképp nagy baja nem volt, de egy érzelem nélküli használati tárgy. vágytam vissza a VAG családba, jött helyette egy benzines superb - erre már jóval többet költöttem, de az tervezett is volt jórészt, és erre szívesen költök mert autó...

DE azt a zseniális indexkapcsolót azóta is visszasírom! igen, ha beült valaki akkor pár percig össze-vissza indexelt vele, de hamar meg lehet tanulni és utána állati kényelmes, sokkal jobb mint a hagyományos - csak hát a tömeg úgylátszik nem szereti az innovációt ebben a kategóriában. már dolgozok egy kis elektronikán amivel a superb bajuszkapcsolója is hasonlóan fog viselkedni... :)

Larry Silverstein 2011.09.07. 18:44:57

@fzr1000: 3 fajta ecotec 1.4 G Astra volt 1998-tól 2009ig. Ezek az x14xe, z14xe, z14xep motorkódokak voltak. Normál használatban egyik sem eszik több olajat, mint amit a gépkönyv ír(0,5L/10.000 km). Igaz egy honda nem csinál ilyet, de nem egy drága dolog.

Amiről te beszélsz az a x16xe ecotec, ott voltak problémák, ezt 2 évig gyártották.

Astrák olajevéséről van egy örökaktív poszt az opelforum.hu-n.

Aki az első 3-5000 km-en nem kíméli(céges gépek), illetve 180al autópályázik szerencsétlen 1.4essel(ismerek ilyet), annak enni fogja az olajat. 30.000 km az olajcsereperiódus a xep motoroknál, de csak longlife olajjal, aki ezen spórol, annak is eszi az olajat.

sosemkopel 2011.09.07. 22:58:54

Érdekes volt a cikk, kipróbálnék egy ilyen verdát, összehasonlításképp a magam abszolute totalcar-szerkesztőség-érett 23 éves Kadettja ellenében :-D
Vicces, hogy a 2000-es évek modern "kadettje" még mindig traktorként pöfög, és cirreg a műszerfal... ezt az enyém naggyon tudja, klasszikus-rettenetes 1.6D.
Érdekes lesz majd, ha ezek is 15-20 éves öreg cuccok lesznek, hogy mit lehet majd kihozni a kaszniból egy kis külső-belső küszöbhegesztéssel, kerékjárati ívcserével á la Opel... de gyanítom, nem fogja megérni a gépészeti cuccok cseréjének ára miatt. És az a rohadt sok gomb a műszerfalon meg még jobban fog zörögni, mint a régi vackoké.

sarocker 2011.09.08. 13:10:36

@Motordoktor: Na, pontosan ez nem jött le a cikkből. Sokkal inkábbb, hogy nem sportos, nem luxus és nem izgalmas. És ez után a sok nem után az ember úgy érzi, hogy nem autó. Ahogy a cím is sugallja. Már csak azt nem értem, hogy ha ott a csodabogár, ami szép, és sportos, és neked még izgalmas is, akkor miért az Astrába ülsz, ha örömautózásra vágysz? Vagy csak a cikk kedvéért átültél a bogárból a málhásba, és leírtad, mennyire lehangoló örömautózni benne?

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2011.09.08. 13:28:07

@Motordoktor: Hogy lehet feliratkozni csak a te cikkeidre?