Szerkesztőségi gyorsulás: Cougar

  2011. augusztus 31. - Winkler Róbert Címkék: totalcar gyorsulás cougar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

cougar 027

Nem készülök semmi extrával. A Cougar motorját a Last Barons rendberakta, előtte se ment rosszul, de most lement a fogyasztás 16 literre. Persze még egyszer azért GPS-szel is rámérek, mert az új váltó miatt kicsit többet csal a műszer, de a legutóbbi Belsőség találkozó alkalmával a Budapest-Perkupa-Budapest utat majdnem megcsináltam egy tankkal. Az új váltóval persze azért is tud kevesebbet fogyasztani, mert hosszabbak a fokozatok, és az overdrive miatt sztrádán sem üvölt már a motor.

Az új váltóval viszont mintha nem tudnám megcsinálni azt, amit az előzővel: fix 1-esben kihúzatni, 5000-es fordulatnál áthúzni 2-be, hogy aztán a következő 5000-es fordulatnál már maga váltson fel 3-asba. A kickdown funkció sem működik fényesen, és általában túl hamar vált fel, már legalábbis gyorsulási verseny céljára. Utcán egész jó. Lehet persze, hogy menni fog, de egyszerűen nem volt alkalmam rendesen tesztelni, utcán pedig nem mertem, mégpedig a futómű miatt.

cougar 001

A futómű nem az igazi, de nagyon nem. Nem voltak a Cougarral szemben irreális elvárásaim, de azért szerettem volna egy gyári-közeli állapotot, ez pedig nyilvánvalóan még 1968-ban is elfogadhatatlan lett volna. Egyenesen szépen megy, Budapest és Gyöngyös között szinte milliméteres kormánymozdulat nélkül végig lehet menni, de országúton rémálom. Ahogy kanyarogni kezd az út, rettenetesen bizonytalan. A hátulja úszkál, a kormány nem áll vissza magától az egyenes állásba, és még száraz úton is rémálom a 90-es tempó.

Kétszer még visszavittem a Baronshoz, hogy állítsanak ezt-azt, végül azt mondtam, ha itt véget ér a tudományuk, lássuk, mit tud vele kezdeni Sabc. Már a Belsőség találkozón is beszéltünk róla, hogy kiviszem csak úgy, eleve bizalomgerjesztő volt, hogy nem szidta a konkurenciát, és azt mondta, nem ért a régi amerikaiakhoz, de nagyon érdekli. A helyszínen pedig azt kellett belátnom, hogy bizony futóművezéshez nagy áldás a csápos emelő. A próbaút után Sabc nagyjából végig is mutogatta, miért olyan bizonytalan az autó.

cougar 035

Lötyögnek a kormányösszekötők, a gömbfejek egy-egy Henry Ford-korabeli rémálom, a kerékcsapágyak azonnali cserére szorulnak, mert a kerekek kézzel mozgathatók, és nem a rendeltetésszerű irányba. És van néhány igen öreg, szétlapult szilent, amit nem vettem nagy örömmel, hiszen teljes újraszilentezésről volt szó. Teljes hülyeség volt ellenben hátra Panhard-rudat beépíteni, hiszen gyárilag sosem volt benne, ebben az állásban pedig fölöslegesen szambáztatja a hátulját.

És a fék. A Cougarnak vásárláskor olyan volt a féke, hogy nagyot harapott, aztán a végjátékban mégis valahogy elengedett. Nehéz elmagyarázni, legutóbb Sabc-nak is csak úgy tudtam megmutatni, hogy kipróbálta. A kerékcsapágy-cserékkel elöl már megvan, és lehet, hogy a gömbfej-felújítás is meglesz, de én legjobban a féket szeretném. A Baronsnál raktak bele egy gyári főfékhengert, mert valami Sierráról szalajtott volt rajta. Egy ideig meg is javult, aztán előjött az eredeti hiba. Ezért se hülyeség a csápos emelő: ha az ember kényelmesen sétálgat az autó alatt, két perc alatt többet tud meg róla, mintha a földön nézegetné.

cougar 021

Most kiderült, hogy az első féknyergek szorulnak, valószínűleg forralták már a fékfolyadékot, ami ráadásul fel is levegősödött. Továbbá a hátsó fékek munkahengerei eresztik az olajat, és azzal az utólagos fékerőelosztóval sem minden kóser, amivel a Cougart eredetileg vettem. Szakirodalomban annyit tudtam segíteni, hogy átküldtem egy 700 megás PDF fájlt a 68-as  Cougar és Mustang összes alkatrészével. Nagy örömömre Sabc elhatározta, hogy eredeti állapotában építi vissza a gyári fékerőelosztót, amit valaki korábban bedugózott-lehegesztett. Csak ehhez már tényleg látnia kellett egy jó állapotú 68-as Cougart élőben, de talált egyet a V8-fórumon.

Zsolt Veresegyházon lakik, igen segítőkész, ami azért is jó, mert ő egy 400 ezer forintos romot vett, abból csinált aprólékos munkával elég szépet. Először elment hozzá tanulmányútra, aztán amikor látta, mennyire komoly az autó, az én Cougaromat is elvitte hozzá. Meg kapott egy ezer oldalas összeszerelési útmutatót - kincs az olyan szerelő, aki nem hiszi, hogy ő szarta a detroiti acélt. Lapzártakor tehát Sabc-ék légtelenítenek, próbaképpen felújíttatnak néhány gömbfejet, hogy kiderüljön, érdemes-e újakat venni. Elvileg csütörtök estére kész, pénteken lábon viszem gyorsulni. A Vino tréleren érkezik.

(Az egyes futamok eredményeiről és a párosításokról Facebook-oldalunkon kap infót.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr643190881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.08.31. 16:05:55

Szilenteknek nézzetek utána, hogy lehet-e kapni hozzá poliuretán szilenteket (pl. a Polybush gyárt ilyeneket sokféle autóhoz, bár ők kifejezetten terepjárókra specializálták magukat). Ha találtok valahol, akkor érdemes ilyet rakni mindenhova, ég és föld vele az autó, még a gyári új gumiszilentekhez képest is, és nem mellesleg nagyjából elkoptathatatlanok, rettenetesen sokat bírnak, hosszú-hosszú, nagyon hosszú évekig nem lesz vele semmi gondod. Nekem a Range-ben a gátlóknál van ilyen. A gyári gumiszilent egy év alatt elkopik, elfogy, szétszakadt mindig, ezek meg ott vannak már 5 éve. Gátlót már cseréltem körülöttük párat, de a szilenteknek semmi bajuk. :)

alprazolam 2011.08.31. 16:06:12

most kezdődhet előlről a red barons-saga...nagy meccs lesz

robian 2011.08.31. 16:17:06

OFF: remélem nem újra éjjeli sávba mentek, hanem bátran szembe MMMagregátbalázzsal és lesz miért felkelnem szombat délbe

biker_kolee 2011.08.31. 16:17:30

Ezt kérdeztem éppen Robitól, hogy akkor a Barons is elindult a VMax-Zsoltosodás útján? :))))

Sabcosodás viszont nincs, ezt ki merem jelenteni. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.08.31. 16:18:37

@biker_kolee: Dehogynincs. A Sabcosodás vége az, hogy Lesz! Benne! ERŐS! :)

Enrico Palazzo 2011.08.31. 16:21:43

Nincs emelője a BaroMs-nak? Vicc. Egy olajcserét nem bíznék rájuk az eddig látottakból.

Macskavirág 2011.08.31. 16:24:21

Engem az lep meg, hogy Winklert meglepte a csápos emelő. Ezek szerint a Báróknak nincs? Na, ez a meglepő?!

Akos75 2011.08.31. 17:00:28

Az mekkora sufni már ahol még egy nyamvadt emelő sincs? Akkor mi van? Kulcskészletet is én vigyek, vagy mi?

Hurri Kán 2011.08.31. 17:12:07

A Cougarról megjelent eddigi posztok alapján kijelenthető, hogy a Baronsnál nem dolgoznak ugyan jól, cserébe szarabbul, mint lassabban...

Rocko- 2011.08.31. 17:17:57

@gyvy: de legalább baromi nagy arccal. :)

Hurri Kán 2011.08.31. 17:19:25

@Rocko-:
Legalább valamiben erősek. :D

The Good Boy 2011.08.31. 17:21:00

múltkor báró úrék kioktattak, hogy ismeretlenül ne oltsam őket, hanem sasoljam a remek referenciáikat, ezért nem is merek beszólni nekik a munkájukat illetően.
bár az érdekelne, hogy amikor Robi kétszer visszavitte hozzájuk a vasat, akkor mit néztek át rajta?
Elvileg féket is szereltek. ott nem tűnt fel nekik, hogy az a futómű, kormánymű nem kóser.
Nekem az a "mester" már ott felejtős, aki legalább a szerelési munkakörnyezetében nem néz szét, hátha talál valamit.
Ha csak az üzleti részét nézem, hogy újabb pénzes meló lehet belőle, már azért átnéznék amit lehet.
Nekem pár perc nézelődés, de a zsebemnek lehet, hogy pár db. bivalyerős eu unkonform HUF.
Bár ezek szerint csak nekem nem jön át az amcsi életérzés, ami ott a báróéknál van.

OFF: örülök,hogy lesz újra Tc tv, bár jó lenne tudni, hogy melyik műsorsavban?

Lacusru 2011.08.31. 17:24:13

Hogy kaphatta meg az OT-t egy ilyen tákolt autó? Sosem értem, hogy lehet valaki olyan szívtelen, hogy ilyeneket tesz egy autóval. (pl. idegen alkatrészek, utángyártott bóvlik, stb.)

A veteránozás drága mulatság... de nem a sufni tunigról szól tudtommal, hanem az eredetiség a lényeg! Persze, nyilván nem lehet már mindenből eredetit venni :-( akkor le kell gyártatni.
Ennyi erővel gyárthatnának pl. a Priushoz átalakító szetteket... akár otthon 30perc alatt cserélhető teljes karosszériát, belső teret, stb. és akkor minden héten másik veteránnal lehetne nagyfiúzni... vasárnaponként meg csereberélni a haverokkal :-)

Hurri Kán 2011.08.31. 17:25:57

@The Good Boy:
Az a baj, Te sem érted az ámerikai életérzést. Köztudott, gondolkozás nem erős oldaluk. Feltételezem, Winkler azt mondta, csinálják meg a féket. Ja, hogy lóg a futómű is? Hát ahhoz már ugye gondolkodni kéne, h mi történjék? Felhívni a tulajt? Megnézni, mi lóg, javasolni valamit? Megint csak fárasztó agymunka, és mivel erre különben sincs felhatalmazás, így nem is kell ezzel foglalkozni... :D

The Good Boy 2011.08.31. 17:28:55

Robi:

Jól látom, hogy 2011 májusi plecsni van a rendszámodon (vagy az már 2016???)?
Mert ha igen, akkor még elég sok van hátra, hogy négy keréken gurulj a gyorsulás helyére...

Bocs, nem kötözködni akartam, csak amikor láttam, hogy cougar cikk van megint, eldöntöttem, hogy savazlak egy kicsit, de első körben nem találtam rajtad elég jó fogást (igazából a lastbarons nagyobb ziccer volt), az meg már elég elcsépelt, hogy miért viszed olyanokhoz az autódat, akik (hogy is mondjam, hogy báróék ne sérüljenek be, meg ne akarjanak pereskedni) ilyen jó minőségben dolgoznak?

The Good Boy 2011.08.31. 17:33:33

@gyvy: na kb. leírtál pár jellemzőt az én kis elméletben létező szakember kereső könyvemből, aminek az a címe: hova ne vigyek soha semmit javítani.

Szegény Robinak elég jók a kondíciói, ha már ennyi jól sikerült munka után is ők az elsők, akikhez rohan, ha valami nem jó a vassal. De szerencsére kitalálták sok éve ott a tc.-nél, a Belsőség találkozókat, így lassan egy teljes megbízható belső szerelőcsapatuk lesz. Nekünk meg lassan nem lesz kit fikázni, mert, ha mindent jól és gyorsan mindig megcsinálnak, akkor max a kocsi gazdáját lehetne.

ommm 2011.08.31. 17:52:08

@Hanzi: ...mert éppen terepen dolgozik. Köszi.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.08.31. 17:53:43

@Hanzi: Eddig csak százszor írta le valamelyik szerkesztő, hogy már így vette. Érvényes ameddig érvényes, kívülről nincs lepattanva, akkor meg minek kell döngetni a kerítést?

Minden posztban jön legalább tíz kommentelő, aki ezt megkérdezi, az elsőkben le van írva, hogy kitől vette, guglizol, felemeled a telefont, megkérdezed, hogy hogyan sikerült áttolni, hátha segít megnyugodni.

The Good Boy 2011.08.31. 17:56:06

@ommm: jól látom, hogy kukáztatok 2 hozzászólást (többek között azt is, amire válaszoltál), vagy csak a blogmotor/chrome kombó tüntette el?

Pipi 2011.08.31. 18:07:19

azért egy lógó kerékagycsapágy, gömbfej, vagy egy megszorult fék észrevételéhez még csápos se kellene, csak egy minimális odafigyelés... Sőt, még amerikai autóhoz se kell érteni hozzá

The Good Boy 2011.08.31. 18:11:13

@scheerti: ezzel az a gond, hogy elméletileg a tulajdonosváltás következménye az új OT vizsga szükségessége (legalábbis azok a kommentelők, akik ebben képben vannak ezt írták korábban).
És mivel az OT vizsga 5 évre szól, akkor két lehetőség van: ha 2011.-ig érvényes a plecsni: akkor hogy ment ez az autó át 2006-ban a vizsgán mindenféle kokányolt típusidegen alkatrésszel (ez nem a Robi hibája).
Igaz akkor a fentiek miatt hogy került a tulajdonába?
ha esetleg 2016.-ig érvényes (nem tudom akkor milyen színű lesz a matrica, de 2015.-ig nincs kék, ha jól emlékszem), akkor 2011-ben, vagy előtte, hogy ment át így ebben az állapotában?

Félreértés elkerülése végett engem nem igazán érdekel ez a "hogyan toljunk át egy nem típusazonos veteránt az OT vizsgán" című dolog, csak nagyon csalódnék, ha ez ilyen nagy médiaháttér mellett is szemrebbenés nélkül működne.

szabopsz 2011.08.31. 18:19:25

Említetted a belsőség talin, hogy a kerék csavarokkal is gond volt(kiszakadt). Az már rendbe van a vason?

Rekspa 2011.08.31. 18:27:17

Egyik haver meló után kvázi hobby autószerelő. Még neki is van ilyen emelője!:D

Schütii 2011.08.31. 18:29:58

Panhard rúd nélkül, gondolod hogy nem úszna a hátulja? Nem véletlenül kendácsolták azt oda...

littlerock 2011.08.31. 18:41:29

Kedves szerkesztőség!!! az előbb még láttam láttam a kommentemet, fel is olvastam egy barátomnak, sajnos nem mentettem el, nem volt benne se politikai hozzászólás, se elsőzés, se káromkodás... csak Winklernek tettem fel egy kérdést...

Csak annyit mondjatok a hitelesség kedvéért, miért töröltétek?, illetve hova lett??? Mert ez így picit furcsa... mert megjelent, és most nincs itt!!!

Megtisztelő válaszotokat előre is köszönöm!

Ui: ezt most elmentem, és addig írom vissza (esetleges törlés esetén) amíg nem kapok választ...

littlerock 2011.08.31. 18:42:43

Ja igen kb egy órával ezelőtt ment a hozzászólás... legyen annyi vér bennetek, hogy visszateszitek. Köszi!

littlerock 2011.08.31. 18:47:37

@The Good Boy: jól látod, kidobták az enyémet fél hat- háromnegyed hatkor...

Winkler Róbert 2011.08.31. 18:47:52

@littlerock: Én biztos, hogy nem vettem ki, de ha annyira fontos kérdés, legyen benned annyi vér, hogy például felteszed emailben.

Winkler Róbert 2011.08.31. 18:49:05

@szabopsz: A kerékcsavarok ügye bonyolult kérdés, vagy legalábbis nem egyszerű. Sabc dolgozik a megoldáson.

Winkler Róbert 2011.08.31. 18:50:39

@The Good Boy: Nem igazán nézel ki úgy, mint akit nem igazán érdekel ez az OT vizsga-ügy, de egy analfabéta miatt tényleg nem fogomminden posztba bekopizni ugyanazt a két bekezdést.

MadMike 2011.08.31. 18:51:18

Hát, hogy egy magyar "szakember" nem vesz észre ezt-azt, az egy dolog. De, hogy egy autós újságíró ne tudja megállapítani, hogy kuka a futómű...Ahhoz a szétszakadt gömbcsuklóhoz szerintem elég egy sima emelő, és levenni a kereket.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.08.31. 18:51:37

@The Good Boy: Fogalmam sincs, hogy az OT vizsga most épp hogyan működik. Szerencsére/sajnos(kinek hogy) nincs OT-s járművem, de valószínűleg már az ő nevére lett kiállítva az OT-vizsga. De mondom, nem akarok találgatni, nem ismerem a részleteket, őszintén szólva olyan nagyon nem is érdekel, hogy hogyan szerezte, csak minden posztban előkerül a honnanazotévizsgahe? című bohózat, ami kicsit vicces.

littlerock 2011.08.31. 18:52:04

O.K. tegyük fel nem direkt kerül ki egy hsz.

hogyan lehetséges az, hogy megjelenik, aztán eltűnik? nem a kis szerkesztő ablkból veszett el...

legyen.. talán a technika ördöge volt...

littlerock 2011.08.31. 18:57:30

@Winkler Róbert: Ha már itt vagy itt dobom fel a kérdést még egyszer, röviden...

(az első sem volt kultúrálatlan)

Kedves Winkler Róbert! Nem tartasz attól, hogy hiteltelennek fognak tartani, ha már egyszer Autós-úsjágíró vagy, de életveszélyes (romos) állapotban kapod vissza a verdát szinte mindig, és nem tudsz felmutatni egy épkézláb szerelőt?

Csikós névjegykártyatartóját elkérhetnéd, vagy nem beszéltek??

szóval nem áll össze a kép számomra...

Mellesleg bírom a stílusod, de ezt nem értem
stb stb stb

keb ennyi volt, csak picit hosszabban...

gabesz76 2011.08.31. 18:59:43

"És van néhány igen öreg, szétlapult szilent, amit nem vettem nagy örömmel, hiszen teljes újraszilentezésről volt szó."

Mifelénk az ilyet átb*szásnak hívják.

Tudod: ezt csináltam az autódon, fizesd ki, közben meg a munka el sincs végezve.

The Good Boy 2011.08.31. 19:03:10

@Winkler Róbert: biztos vagy benne, hogy megengedheted ezt a hangnemet egy olvasóddal?
mármint, hogy le analfabétázol ismeretlenül valakit?
inkább nem is reagálok rá érdemben, mert nem akarok belemenni egy ilyen szellemi párbajba!
tényleg nem érdekel, hogy erre a vasra hogy került OT rendszám, csak igazából maszatoláson kivül nem sok tényt közöltél ezügyben.
remélem minél előbb müszakilag alkalmas lesz közúti forgalomra...

Bambano 2011.08.31. 19:15:00

ha egy szerelőbagázs nem hajlandó belátni, hogy meddig ér a tudomány, akkor nálam leírták magukat nulla alá...

LBL 2011.08.31. 19:21:13

Aki a merevhidas, laprugós hátsóhídhoz odakókányol egy Panhard-rudat, annak fogalma nincs a futómű működéséről.
Pedig egy ilyen laprugós hídnál egyszerűbbet kitalálni is nehéz.
Mondjuk az könnyen lehet, hogy ott se cseréltek rugószilenteket, és Panhard nélkül kóvályog az egész.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.31. 19:21:39

@Winkler Róbert: Baszki, a Baronsnál nem szóltak, hogy lötyög a kereked, ki vannak szakadva a gumiharangok, és szorul a féked???
Ha meg van emelve a műhelyben egy autó, még az elsőéves ipartanhallgatónk is alánéz! Ha találunk valami hibát, szólunk az ügyfélnek, és ha kéri a javítást az BEVÉTEL, amiből a fizetésünket kapjuk.

LBL 2011.08.31. 19:26:55

@BOSCHtechnikus: Ha jól értettem, a Baronsnak nincs emelője.
Amúgy ez a Winkler vagy mindig belehúz, vagy nem tudom mi van. Amikor valaki a világ összes szerelőjét szidja, meg folyton átverik, az vagy áldozat-típus, vagy pedig vele is van valami gond. Mittudomén, nem szert fizetni.

Accordbela 2011.08.31. 19:26:56

@MadMike:Nem mondasz ezzel hulyeseget,nekem nincs se csapos emelom,se muhelyem,csak egy garazsom ahol amit tudok,megcsinalok.Szilentek,meg gombfejek,fektarcsa,fekbetet csere,feltengely gombcsuklo csere,nem ijedek meg tole,csinaltam nem egyszer.Szoval ehhez nem kell nagy tudomany hogy kideritse az ember hol a gond,csak neha egy spajszervas,meg kerekrangatas.Fogalmam sincs az autoszerelesrol amugy,de az enyemet ismerem es en csinalom.

Accordbela 2011.08.31. 19:32:08

@Accordbela: Amugy meg a mai autoszereloket 80 szazalekban csak alkatreszcserelo embernek tudnam definialni...

MadMike 2011.08.31. 19:35:32

@Accordbela: Erről beszélek. Én sem vagyok autószerelő, de a második képen látszik, hogy a kerék van levéve meg a féknyereg, és ott virít minden. Ehhez nem kell "ameriakiautószagértőnek" lenni.

MadMike 2011.08.31. 19:41:23

Nem azt mondom, hogy egy ilyen autóban nincsenek kacifántos dolgok, de azért ezt is emberek rakták össze.

MadMike 2011.08.31. 19:49:22

Jaa!!! És egy ilyen beavatkozás után be kell állítani a futóművet. Futóművesnél :-)

Accordbela 2011.08.31. 19:50:03

@MadMike: Jaja,es ha valakinek van ott fent valami a toronyban,akkor annak az embernek az agyaval kezd el gondolkodni aki osszerakta.En legalabbis ezt csinalom,nem kapkodom el,hanem utananezek hogy a ku... anyjukba raktak ezt ide.:-)Aztan van megoldas mindig,csak nem leszarni kell,hanem gondolkodni picit,a parasztot meg nem atverni...

ommm 2011.08.31. 19:51:26

@The Good Boy: Szerelőknél volt az autó. Te bíznál bennük ha se emelőd, se műhelyed?

Accordbela 2011.08.31. 19:53:53

@MadMike: Futomu,azt be koll allitani neha.4ezer magyar forint.De minek,hiszen tok uj gumik vannak rajta a regivel jo vot...:-))

Winkler Róbert 2011.08.31. 19:59:25

@The Good Boy: Hát öregem, ha neked nem áll össze a fejedben, hogy van nálam egy moderálógomb, akkor még a lehülyézésed sem volna teljesen alaptalan.

1kutya 2011.08.31. 20:09:24

@ommm: hát Pista, fentiek szerint ahova druszám elvitte, ott sem volt sem emelő, sem "műhely". bár nem ismerem Sabc-ot, de a blog olvasása közebn azért lejött, hogy ő inkább az a fajta (sajna kihalóban lévő) szerelő, aki csak akkor cserél, ha javítani már nem lehet. akkor is gyári, vagy ahhoz közeli alkatrészekkel...

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.08.31. 20:10:07

@LBL: Jaja. Ebbe nem Panhard kell, hanem 4 rugószilent hátra, egy kazal gömbfej meg szilent előre. Esetleg egy kormánygép holtjáték állítás, oszt mindjárt tudni fogja az autó, merre akar menni az úrvezető.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.31. 20:13:56

Szóval- még mindig kitartóan- megkérdezném, hogy hol lesz ez a gyorsulás, és mikor?

@LBL: Nem hinném, hogy a lóvé lenne a gond ebben az esetben. Gondolod, hogy lenne olyan hülye bárki is, hogy kiteszi több tízezer ember orra elé úgy, hogy vaj van a füle mögött? Amúgy meg már visított volna a Barons.

Winkler Róbert 2011.08.31. 20:19:09

@BOSCHtechnikus: Elvesztetted a telefonod és elromlott az emailed?

Tizenkettő 2011.08.31. 20:23:30

Ekkora kókler egy társaságot mint ez a barons... Kár hogy az ilyenek sosem fogynak el. Nem tudom de szegény Robinak szerintem van valami belső tehetsége az ilyen "specialisták" felkutatására. Remélem most már végre jó lesz a kocsi és Sabc bizonyít.

szmoker (Homo Trollicus) 2011.08.31. 20:31:02

Azért vicczesek ezek a magyar kókány-mekkmesterek.

Nem volt annyi eszük, hogy felfogják, hogy
1. ügyfelet nem baszunk át
2. újságíró ügyfelet még annyira sem baszunk át, mert megírja az újságban
3. AUTÓS újságírót meg....

Ehh, lol, na. Aki ennyire sötét meg is érdemli.

encore 2011.08.31. 20:31:28

Jó látom még a kipufogócső/dob csatlakozásoknál is kifúj.
Azért ha felújítok egy motort és beindítom utána szeretem a motor hangját hallani nem a kifújásét.
Remélem a Baronsnál azt legalább normálisan rendberakták.
A hátsó diffibe én belekukkantanék hogy rendesen van-e benne olaj és hogy milyen, nehogy a gyorsuláson ugorjon szét.
Meg persze a kardán csapágyait és csavarjait is ellenőrizném.
Remélem a sok szívás után végre egybelesz a gép, és az újabb szerelőben már nem kell csalódnod.

sosemkopel 2011.08.31. 20:31:59

Ennek a szerelésnek sosem lesz vége - ahogy befoltozod az egyik lyukat a gépen, jön egy másik. Nem is kell hozzá figyelmetlen szerelő, hiszen jó régi a járgány.
Sok jó autózást kívánok még hozzá!

Szkotti 2011.08.31. 20:32:26

@BOSCHtechnikus: Kb. nekem is ezek a kérdések tolultak fel... Egy lógó kerékcsapágyat meg azért tapasztalt autótesztelőként is fel lehet ismerni.
A szoruló fék miatt melegedő kereket úgyszintén.
Ja, hogy ez egy "ámerikai nagyvas" akkor ez biztos így jó. Pff.

Tizenkettő 2011.08.31. 20:34:49

@Szkotti: Nem beszélve arról, hogy menet közben is hallani, érezni majdnem mind.

Tizenkettő 2011.08.31. 20:36:15

@LBL: Hehe... Tényleg érdekes egy elgondolás.....

Tizenkettő 2011.08.31. 20:37:30

@Tizenkettő: Mármint a panhard rúd + laprugó.

VargaLacee 2011.08.31. 20:44:06

Álmom ez az autó. régóta tetszik, még egy filmben láttam. remélem összefutok egyszer eggyel.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.31. 20:46:02

@Winkler Róbert: Nem, csak jobb így óbégatni...küldtem egy levélt.

VargaLacee 2011.08.31. 20:58:51

@Macskavirág: Azért a mélyebb közelítésű szakmai cikkeket én is hiányolom az oldalról.

Index Elek 2011.08.31. 21:04:11

Várom Last Barons kommentárjait a posztról, majd biztos lesz hozzáfűznivaló. Elhangzottak állítások, majd a másik oldal is mond valamit. Aztán akkor van tézis, antitézis és készítünk szintézist.

Mérges 1234 2011.08.31. 21:06:59

@Accordbela:

Mondjuk igazad van, én is nem régen cseréltem elől fékbetétet, és rögtön megnéztem, amit lehet, nincs e kiszakadva valamelyik gömbcsukló, kományöszekötő vagy, féltengely gumiharang.

Meg szoktam időnként rángatni a kerekeket is felemelt autónál.

Ez tök normális, nem mindeki így csinálja??????

Hurri Kán 2011.08.31. 21:07:34

@Index Elek:
Ha gondolod, most összefoglalom kb. 3 mondatban, hogy mit fognak válaszolni.

szabopsz 2011.08.31. 21:08:02

@Tie: Ezt a poliuretán cuccost ellőtték az "autókereskedők"-ben is!
Tényleg jó lehet!

Mérges 1234 2011.08.31. 21:10:03

Most lárom vannak benne állítható keménységű rugók.

Kemény fútóművet, csak egyébként is egészséges fútóműre érdemes tenni.

Baz, majd mindeki hülye már ebben az országban..... :D

Mérges 1234 2011.08.31. 21:12:16

@Tizenkettő:

"szegény Robinak szerintem van valami belső tehetsége"

A tehenet a Reiter-en lévő Mazdáshoz vitte, azt hiszem az nem volt melléfogás.

De lehet tévedek.

csipy31 2011.08.31. 21:14:55

Én csak egy dolgot nem értek, hogy a fenébe nem lehet érezni egy szerelőnek egy kör után hogy úgy ahogy van szar a futómű vagy a fék? Én beülök egy kocsiba, és már érzem is hogy elöl hátul van-e valami kóválygás az első kanyar után. Szégyen gyalázat a szakmára nézve hogy egy ilyen hibákkal tarkított kocsit egy szerelő anélkül kiad a kezei közül hogy a tulajnak mellékelne egy litániát az azonnal-sürgősen-ráérősen megjavítandó dolgokról. Berohadt fékű kocsin addig semmi mást nem javítok meg amíg a fék nem hibátlan. Ha a tulajnak nem tetszik akkor mehet amerről jött, de én nem adok ki olyan kocsit ami alkalmatlan a közlekedésre. Az meg hogy csodaszámba megy manapság egy normálisan beállított porlasztó azon meg se lepődöm. Mai világban egy szilentet rendbehozni tényleg csak csöppnyi akarat kérdése. És mindezt egy olyannal eljátszani aki ezt a félig meddig szakavatottaknak bemutatja képeken az tud magának negatív reklámot csinálni rendesen. Amúgy a jó szerelő nem az emelőn múlik, de azért hasznos ha van.

Rocko- 2011.08.31. 21:16:03

"lássuk, mit tud vele kezdeni Sabc. Már a Belsőség találkozón is beszéltünk róla, hogy kiviszem csak úgy, eleve bizalomgerjesztő volt, hogy nem szidta a konkurenciát, és azt mondta, nem ért a régi amerikaiakhoz, de nagyon érdekli."
ezt személyemmel igazolom, saját fülemmel hallottam.
még mielőtt jönnének majd 2-3-6 hónap múlva a kommentek, hogy ő is milyen nagy mellénnyel állt a dologhoz.

1kutya 2011.08.31. 21:22:32

@Rocko-: OFF na végre megnéztem sb vidióit. hááát... minimum 4 napig legyen cifrafosása, ha nem hatig:-DDD ON

encore 2011.08.31. 21:24:04

Nekem mint autószerelőnek,( na jó nálam vannak autóbuzibbszerelők is, én nem tartozom közéjük de hülye nem vagyok)
az a véleményem hogy ki lehet fogni olyan autót amivel az ember csak szív szív és szív úgy is mint tulajdonos.
Hiába vagyok körültekintő, főleg ha egy ennyire régi vasat vesz az ember rámondja hogy majd ez meg az ki lesz cserélve azt megy, de mindig jönnek elő hibák.
Én is voltam már így tulajként, de szerlőként is.
Sok okostojás itt károg hogy ki milyen hozzánemértő, ő meg ő, de egyszer fussanak bele olyan autóba aztán saját magukat leszívhatják a nagyeszűek.
Remélem a családjuk elküldi őket a K. anyjukba.
Én nem tűröm el sem otthon sem máshol a hozzánemértő okoskodást, itt meg leírni bármit lehet, nem vagy szemtől szemben vele vagy velem.
A sok tanácsot kérő ember meg nem hiába ír a totalcarnak, nem az okoskodóknak szerintem.
Én személy szerint nem mindenben értek egyet Winklerrel és kolégáival, de vannak jó meglátásaik, és nagyon jó információik még számomra is, szerelőként ismeretlen de akár ismert autókkal kapcsolatban.

Hurri Kán 2011.08.31. 21:26:03

@1kutya:
Khm... itt olvasás közben emberek vacsoráznak... Vagyis szeretnének. :D

Rocko- 2011.08.31. 21:27:19

@1kutya: én mondtam. :DDD

@gyvy: egyél szaros kenyeret. Zsolti a 4. béből is szereti. :)

Hurri Kán 2011.08.31. 21:29:01

@Rocko-:
Ügyfeleink nagyra értékelik ezt a hangulatot, kimondottan ezért járnak hozzánk, a problémákat mi már észrevettük, 2015-ben akartunk szólni, hogy ezeket a dolgokat cserélni kéne, elvileg 3 nap alatt itt vannak, gyakorlatilag 2017-ben postássztrájk várható, így a legjobb lesz, ha addig a gazban rohasztjuk tovább a kocsit.

Rocko- 2011.08.31. 21:29:41

@CubΕ aki jelenleg nem kommentezhet: nincs is BMW-je.
sőt, mondta hogy múltkor egy M8-ast belökött árokba.

Mérges 1234 2011.08.31. 21:29:51

@encore:

"Hiába vagyok körültekintő, főleg ha egy ennyire régi vasat vesz az ember rámondja hogy majd ez meg az ki lesz cserélve azt megy, de mindig jönnek elő hibák."

Mondjuk ezzel egyetértek, volt olyan autóm, hogy a vételárat ráköltöttem, de nem tudtam lépést tartani a hibákkal.

Viszont a hozzászolók azon voltak szétcsúszva, hogy a szétszakadt, logó bizbazokat, tényleg látni kellett volna.

Hurri Kán 2011.08.31. 21:30:34

@Rocko-:
Émmég csak másodikos vagyok. :D

Rocko- 2011.08.31. 21:30:47

@gyvy: de minden nagyon szép, nagyon jó.
mi vagyunk a Barók!

de esélyes, hogy a Baró fiúk most tényleg elvesznek. :)

Tschangow 2011.08.31. 21:33:26

A hátsó panhard-laprugó kombó csak az egyik konstrukciós szopásforrás, a másik az utólag beépített kormánymű lesz elől, mert, bár jó kép róla, de eléggé úgy tűnik, hogy az sincs a helyén. Ne legyen igazam, de ez így sosem lesz pályagép, és érdemes lesz repülősót tartani állandóra.

A korrodált hegesztés-kékrefújt csonkállvány-kiszakadt gömbfejek igazán szép látványvilágot képesek teremteni.

Hurri Kán 2011.08.31. 21:34:46

@Rocko-:
Pedig eddig mindig védték a hiányzó mundér nem létező becsületét...

Tschangow 2011.08.31. 21:36:56

Gondolom ezért kerül egy R.P.M. Styling vagy KES féle felújítás annyiba,amennyibe. Tök jogosan. Egy ilyen autót illik újraépíteni, nem foltozgatni. Ez persze magánvélemény.

bandika57 2011.08.31. 21:37:20

aki egy ilyen laprugós merevhídhoz beépít egy panhardrudat, az más aljasságra is képes.
a többi no comment,mert még az unokám is kitiltják a netről is, nem csak innen
@Index Elek: abból csak protézis lesz

1kutya 2011.08.31. 21:38:57

@gyvy: aki finnyás ne olvasson! még a végén felnyalja a kiskutya:-DDD

@Rocko-: mondtad, mondtad, de nem voltam rá felkészülve, hogy az ogre így élvezi a zéletet, én meg itt szopok a melóban! szarjon sünt, farfekvéseset!!!

ez minima 6 sör, ha eccer hazajön, az kurvaisten...

Hurri Kán 2011.08.31. 21:40:02

@1kutya:
Nem szándékozom leitatni. :D

Rocko- 2011.08.31. 21:41:18

@gyvy: tudni kell veszteni.

Hurri Kán 2011.08.31. 21:41:49

@Tschangow:
No igen. Láttam egy-két kész autójukat , egy árnyalatnyival más szinten dolgoznak, mint báróék...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.08.31. 21:45:17

@szabopsz: És tényleg jó is. Csak mivel én gyakorlatilag kizárólag terepjárótémában járom a netet, meg a dolgokat, ezért mondtam, hogy körül kell nézni. Offroad körökben ez teljesen alapvető fejlesztés, különösen akkor, amikor emeled az autót, és eleve építed a futóművet, tehát offroad autóknál tucatjával lehet kapni ilyen spéci szilenteket, arról viszont fogalmam sincs, hogy személyautókban is ismert-e a dolog, hogy egyáltalán bármelyik gyártó csinál-e mindenféle személyautókhoz ilyen poliuretán szilenteket. De egy körülnézést mindenképp megér, mert ha meg van, akkor összehasonlíthatatlan a gyári szilentekhez képest is.

Tizenkettő 2011.08.31. 21:46:13

@Doubledecker: Ok igzazad van. De egyszer neki is lehet szerencséje :D Viszont ezel a kocsival folyamatosan ráfarag.

1kutya 2011.08.31. 21:50:57

@gyvy: azt még nem mondták, hogy a net pancsere? már érik:-DDD

Tizenkettő 2011.08.31. 21:53:01

@encore: Azt hiszem ilyen állapotú futóművel kiengedni egy autót a műhelyből nem csak trehányság de felelőtlenség is. Ilyet tisztességes szakember nem csinál. Az más kérdés hogy egy autóval mennyi szívás van, és még mi szarik be benne az idő során. De az egyszer biztos, hogy ilyen javítás után nem is kell sokra számítani.

Hurri Kán 2011.08.31. 21:54:00

@1kutya:
Még nem, de igény vóna. :D

Motordoktor 2011.08.31. 21:54:07

@Tie: A bogaramban is poliuretán szilentek vannak elöl és hátul is.
Mindenhez kapható, de azért nem csak előnyük van.

1kutya 2011.08.31. 21:54:31

@Rocko-: az dühít csak, hogy én itt szopok, a bika meg odaki bajorban szórakozik (miközben dolgozik persze). hogy a bűr hűljön a belgákra, hogy nekem nem csinálnak mondjuk pénzjegynyomda látogatást, ahonnan a megtekintett kliséket haza lehet hozni (mert ez kábé ilyen):-DDD

Tizenkettő 2011.08.31. 21:55:29

@Tschangow: Főleg hogy pont a KES-éktől van a kocsi.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.08.31. 21:56:40

@Motordoktor: Én még nem tapasztaltam hátrányát, pedig egy terepjáró-futóműben azért kapják a kiképzést rendesen a 40-50 centi rugóutak közben.
Kiváncsi vagyok, milyen hátrányt tapasztaltál.

Rocko- 2011.08.31. 21:56:49

@1kutya: :)
ez már lassan a 'menjünk ki svájcba, és vegyünk fel ott forint-hitelt'.
na, de ne offuljunk!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.08.31. 21:59:39

@Tie: Illetve de, egy hátrányt tapasztaltam.
A hátsó lengéscsillapítóknál felül a két oldalról beálló kúpos szilenttel le lehet törni a gátló tetejét, ha túl feszesre húzom a rögzítő csavart. Tanulópénz, visszahegedültük a gátló felső karika csonkját, és lazítottunk egy kicsit a csavarokon.

clt 2011.08.31. 21:59:43

Nem értem, hogy miért fikázzátok a cikkíró szakértelmét. Lehet, hogy az én memóriám ereszt, de én még egy olyan képet nem láttam róla, ahol könyékig olajosan mászott volna elő a motortérből. De nem is ezért szeretem az írásait, hanem a rajongása miatt: szerintem ez volt az, ami már induláskor megkülönböztette a TC-t a többi autó-motoros sajtótól. És mivel ereiben inkább tinta, mint motorolaj folyik, ezért könnyebben emészthetőnek, emberközelibbnek (ne értsd félre: a szakember is ember, benne is van) tartom. Nagyon kicsi az esélye annak, hogy elsőre nagyon jó szerelőt találjon az, aki kevésbé ért az autóhoz, sőt még lehet, hogy másodjára sem esik le neki. Ráadásul eddig egyetlen kommentet sem láttam, ahol arról panaszkodott volna írója, hogy ő már előre szólt, hogy a Baronshoz ne vigye...

Tschangow 2011.08.31. 22:00:38

@Tizenkettő: projekt előttről vagy utánról?
Szomorú ilyet látni.

1kutya 2011.08.31. 22:01:14

@Rocko-: ne is! van elég baja szegény Winklinek a gatya futóval a Kúgáron, mi meg itt stikliben béemvézünk. még a végén jön CubE oszt levarr minket:-DDD

Tizenkettő 2011.08.31. 22:01:52

@Tschangow: Előttről. Nyilván ők tisztában voltak vele milyen is igazából a kocsi.

Tschangow 2011.08.31. 22:04:26

@Tizenkettő: akkor rendben van. ilyen projekten csak úgy lehet spórolni, ha nem fog bele az ember.

killpest 2011.08.31. 22:05:47

poliuretán szilenteket kell kicserelni a kocsin , teljes szett kaphato a cougarhoz is , sokat fog javitani az uttartason de onmagaban meg nem oldja meg a problemat .erdemes meg alvazmerevito csoveket beepiteni, es allithato acelgombos kitamasztorudakra lecserelni az eredeti gumis kitamasztokat .utana nem artana meg egy futomu allitas .

Rocko- 2011.08.31. 22:15:35

@gyvy: én meg KES-ről hallottam rosszat. :)

Winkler Róbert 2011.08.31. 22:17:14

@Rocko-: Azt speciel tőlem is hallhatsz.

Rocko- 2011.08.31. 22:19:45

@Winkler Róbert: +1.
meg gondolom a gyányolások egy része tőlök származhat.
hogy nem Te raktad bele, abban viszont biztos vagyok.

Hurri Kán 2011.08.31. 22:19:46

@1kutya:
Há szopjál máshol. :DDD

encore 2011.08.31. 22:20:28

@Doubledecker:
A hozzászólók biztos tudják hogy milyenek a régi nagy amerikai vasak.
Ha nem emelem fel az autót csak beülök és vezetem érezni fogom ezt meg azt.
Most megcáfolom:
Hát egy nagy büdös Ló.....
Túlszervózott kisujjal tekerhető kormány
szárazföldön hullámzik mint a hajó, és ennek ellenére jó a rugózása, szélesek az abroncsok, rossz gömbcsuklóknál is egyenletesen, nem féloldalasan kopik, nyikorog, de nyikoroghat bármi más is, nem folyatja az olajat hogy lásd, nem veri a zsírt úgy hogy lásd ezeket felemelés nélkül.
Én tapasztaltam mikor az USA-ban voltam, vezetés után felemeltem nem egy hasonszőrüt, én is azt hittem elhagyott a tapasztalatom mikor megláttam, megmozgattam felemelés után.
@tizenkettő- abszolút egyetértek veled.

Winkler Róbert 2011.08.31. 22:24:18

@Rocko-: Nem, a gányolások valami harmadik személytől származnak, aki hosszasan aszalta az autót. De én előre tekintek, és optimista vagyok, különben is imádok robogózni.

1kutya 2011.08.31. 22:30:03

@gyvy: ennyi pénzért?!:-DDD

@Winkler Róbert: az sem kutya (sic!).

hofi601 2011.08.31. 22:32:03

@Winkler Róbert: Csak be ne szője valami pók a robogódat... :)

Hurri Kán 2011.08.31. 22:32:19

@1kutya:
Ha ennyi jár... mindenkinek érdemei és képességei szerint. :D

1kutya 2011.08.31. 22:33:55

@gyvy: mármint bankos fizetésért! inkább, mint minimálbérért falat rakni:-DDD

dennisthemenace 2011.08.31. 22:36:58

@clt: "Vadász, te szopni jársz ide.."

Tschangow 2011.08.31. 22:36:59

@1kutya: annak legalább van becsülete, bár ezt a szót lassan a wikipédián kell keresni :)

Hurri Kán 2011.08.31. 22:37:33

@1kutya:
Igazából semennyiér se... :D

1kutya 2011.08.31. 22:39:16

@Tschangow: becsület? hol élsz te?

dennisthemenace 2011.08.31. 22:39:34

@ommm: Most oszintén: Te megbíznál bennuk?

Mérges 1234 2011.08.31. 22:39:41

@encore:

Jól van így mondjuk hihető.

De szerelték a féket, azért ha már akkor is szakadt volt a gömbcsukló gumija azt látni kellett volna.

Motordoktor 2011.08.31. 22:40:09

@Tie: Az uretán szilent jobban közvetíti a zajt és a remegést, valamint, mivel nem a szilent csavarodik, hanem csúszik, így hamarabb is elkopik, mint a hagyományosnak tekinthető gumi szilentek. Nyikorogni is hajlamosabb, mint a gumi. De amíg feszes és pontos, addig nem emészt (annyi) energiát deformációra...így jobb.

1kutya 2011.08.31. 22:41:00

@gyvy: áhhh... van az a pénz...

Tschangow 2011.08.31. 22:41:26

@1kutya: mifelénk még van. Nehéz terjeszteni, mert az emberek be vannak ellene oltva :)

Winkler Róbert 2011.08.31. 22:43:15

@Motordoktor: Raktak bele poliuretán szilentet, amitől úgy nyiszogott, mint a vasas cigány Zsigulija. Akkor szóltam, hogy kösz, nem pályaversenyzés a cél, jó lesz nekem a sima gumiszilent. Nem gondoltam volna, hogy ezt úgy értik, kérem bele vissza a mállott fosokat II. Ramszesz harci szekeréből.

Tschangow 2011.08.31. 22:43:33

@Motordoktor: és eltörni is eltud, a gumi meg csak szakad

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.08.31. 22:48:49

@Winkler Róbert: :-DDDD
Ilyeneket a Trébics szokott mondani, amikor megmutatom neki, hogy rendeltem gyári csavart a Landy-hoz, és láthatóan egy 40 éve a polcon álló motyót küld az angol, ódon zsírpapírba csomagolva. Olyankor jön a duma, hogy "ja, ezeket még Hitvalló Edward idejében rakták félre a valláskárosultak javára...". :-D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.08.31. 22:50:24

@Motordoktor: Érdekeseket írsz, de biztos így van.
Én mondjuk a kopás szempontjából pont ellenkezőjét tapasztaltam, évek alatt se mennek szét, míg a gyári gumiszilentek egy év alatt elfáradnak a Range-ben.
De azt is elképzelhetőnek tartom, hogy egy terepjáró-futóműben annyival nagyobb mozgások vannak, mint egy személyautó futóművében, hogy egész más eredmény lesz.
Nekem az emelt futómű a gyári gumi szilenteket nem elkoptatja, hanem konkrétan szétszakítja cafatokra, egészen egyszerűen a gumiszilent nem tud annyit deformálódni, amekkorákat mozogna a futómű, és pikk-pakk elnyíródnak. A polybush meg 4-5 éve ott van, és nincs vele semmi probléma azóta se. Nem tudom, hogy csinálja, de bírják.

A nyikorgás, zaj, remegés meg nyilvánvalóan olyan dolog a terepjáróban, hogy vagy fel sem tűnik (nem túl csöndes a futómű, amikor 80-90-nel megyünk földúton), vagy semennyire nem szempont.

bandika57 2011.08.31. 23:24:23

@Tie: SAAB-hoz létezik tuti

hauptrichter 2011.08.31. 23:27:36

Gyakran olvasgatom a Totalcart, szeretem a cikkeket és így most azt mondtam, szívesen kimennék családilag megnézni a gyorsulási versenyeket. De már annyian kérdezték és annyian nem kaptak választ, hogy hol és mikor lesz, hogy kezd gyanús lenni, hogy szűk (zárt) körben tervezitek.
Ez nem baj, csak éppen ezt az elejétől kezdve mondhattátok (megírhattátok) volna szerintem. Így kicsit kezdetek "paraszt" stílusba átmenni ezzel a szándékos nagy hallgatásotokkal. Így is lehet szimpatizánsokat kiábrándítani kicsit, de gondolom nektek ez nem is számít.
Lássuk persze, mi az igazság, még nem teljesen késő...

bandika57 2011.08.31. 23:30:48

@Tie: a hidrós citroenben rendes csapágyak vannak még a szilentekben, pont a nagy szögeltérés miatt

Dennis01 2011.08.31. 23:32:40

@Tie: Fonokom a BMC-nel volt gyakornok a 60-as evek vegen, onnan is vett ilyen-olyan alkatreszt Minikhez. Imadom, mikor valami extra ritka alkatreszt keresnek nalunk, o meg tok nyugodt fejjel odaadja a vevonek a "zsiruj" alkatreszt BMC dobozbol, mikor a BMC is mar jo 40 eve, hogy megszunt.. :)
Nem tudom, eszrevettetek-e mar, hogy a regi alkatreszeknek ha megmaradt, milyen szep a doboza. Ma meg az alkatresz dobozok olyan snassz, egyszinu valamik..

Nalam a motor merevito rudjaiban (engine steady bar - remelem, jol forditottam) vannak poliuretan szilentek, eddig nagyon jol birjak a strapat. Mivel a blokk oldalahoz egy alatettel csatlakozik a szilent, mikor sima gumi szilenteket hasznaltam, par honap alatt szetcsocsalta az, ahogy a motor elore-hatra probalt hintazni plusz a ho ami a blokktol jott se tett sok jot neki..
En meg sose hallottam nyekeregni, remelem nem is fogom, van igy is eleg rezgo, kopogo es zorgo hangom igy is, koszonom szepen.. :D

encore 2011.08.31. 23:33:02

@Winkler Róbert:
Nem hiába gyártottak a japánok kitűnő időtállóbb gumitermékeket mindig is.
Műanyag szilentet meg rakjon a parasztbácsi a szaros talicska kerekének tengelyébe mert szerintem az odavaló, aki szerint nem az vágja ki az ülőlap szivacsát és rugóját a kocsijából, rakjon be egy stokit és közlekedjen úgy.
A Land Roverbe meg megveszi a gyári, de már más beszállítótól való gagyit, mivel a jó gumiszilentgyártó már megszűnt, mert drágább volt az előállítási ára.
Amúgy én nem igazán tapasztaltam "kiugró" túl jó minőséget az amerikai alkatrészektől pl Mopar, pedig azzal sokat találkoztam.(igaz a 90-es években 2000-es évek elején volt.

Hurri Kán 2011.08.31. 23:43:07

@Dennis01:
"engine steady bar" szerintem ez a motortartó bak lesz, ha jól kombinálok, de nem biztos. ;)

Jó olvasni, h vannak helyek, ahol régi autókkal is ilyen szeretettel foglalkoznak. Komolyan. :)

olcsójános 2011.08.31. 23:47:35

@Rocko-: Akkor nem is bírom. Nem tartom sokra azokat akiknek nincs BMW-je. A BMW az egy igényszint amit vagy elér valaki vagy nem. De ha nem lennének igénytelen emberek akkor az igényesek kihez mérnék magukat? Jó kérdés. Megyek, elmélkedek ezen a wc-n.

We make the world a better place 2011.08.31. 23:54:28

Én szeretnék BMW-t. Jó lenne már, ha végre megelőznének, és nem mindig csak én előznék BMW-ket. :-)

olcsójános 2011.09.01. 00:01:58

@Rocko-: Kb annyit. Nagy nullát. Ha van BMW-d akkor elértél valamit, ha nincs, csicska vagy. A szolárium és a konditerem bérlet mellett a legfontosabb, hogy legyen egy BMW-d is.

Dennis01 2011.09.01. 00:52:29

@gyvy: El se hinned, hany vevonk van, aki behozza a regi, karcos, rozsdas Minijet, a fonokom mondja neki, hogy nem igazan eri meg felujitani, mert sose kapja vissza a penzt, amit belefektetett, a vevo meg csak annyit mond, nem szamit, ez a Mini csaladtag, velunk marad orokre punktum.
Ezt a fajta szeretetet minden markanal latom ebben az orszagban, nem csak Mininel.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.01. 01:34:39

@gyvy: Tőlük van a Cougar, ők "oldották meg" az OT-t is rá... Van lehetőség újraértékelni a tevékenységüket ennek fényében ;-)

Érdekes 2011.09.01. 01:39:10

"CubΕ aki jelenleg nem kommentezhet 2011.08.31. 21:15:46
Winklert bírom"

metált bírod?

Érdekes 2011.09.01. 01:42:38

RObi is hallgatna inkább cubera, és vett volna egy e30as m3-ast ehelyett a rozmárvagypuma vagy mittoménmihelyett :D

www.carsbase.com/photo/BMW-M3_E30_mp2_pic_31484.jpg

bár..akkor nem tudna ennyit xopni :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.01. 01:44:17

@Dennis01: Az a gyanúm, ez a motortartó bak lesz pedig, a leírás alapján legalábbis :)

Nem ilyesmi kinézetű? Ez nekem az alsó motortartó bak. (a másik fele is ilyen, mifelénk kutyacsontnak is becézik, mert olyan az alakja, mint a Tom & Jerry-ből a csont, amit a bulldog nyalogat állandóan :D)

img7.imagebanana.com/img/49w4pru3/Photo0051.jpg

eszkütyü 2011.09.01. 05:52:02

Ha már úgyis meg van buherálva a hátulja, akkor legyen inkább Watt's rudas a kitámasztás, az nem szambázik.

olcsójános 2011.09.01. 07:00:04

@Érdekes: Ez a Bugatti Veyron verő E30, ez az álmom.

nabazzmeg 2011.09.01. 07:19:30

Nem értem, milyen műhely az, ahol még egy csápos emelő sincs? Azért ez az új csapat jobb választásnak tűnik, ha az előzőnél ilyen alapvető hibák, mint a kerékcsapágy-csere nem derültek ki.
Szurkolok Robinak, legyen olyan szép és jó az övé is, mint az a kékeslila, amit belinkelt. Az igen faszán néz ki, látszik, hogy alaposan dolgoztak rajta.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.09.01. 07:40:04

@Winkler Róbert: Ne búsulj Robi!
Majd a Várkonyi Gabi kollegád eladja a verdát! ;)

ommm 2011.09.01. 07:41:29

@hauptrichter: Ezért jó a TC Facebook-oldalt figyelni, látod. Onnan megtudhatsz dolgokat, pl. TV-műsor, gyorsulás, helyszín és azt is, hogy nem nyilvános, mivel munka...

Rocko- 2011.09.01. 07:42:00

@Dennis01: én látok ilyet Magyaroroszágon is.
igaz, nem reperezentatív minta.

fogash 2011.09.01. 08:04:10

Kéretik nem elfelejteni, hogy Winkler úr BÖLCSÉSZ, nem gépész képzettségű. Lehet, hogy kevesebbet ért a teknikáhó, de a többségünknél sokkal jobban le tudja írni, amit tapasztal. Más kérdés, hogy amit tapasztal, az - ezek szerint - nem mindig áll neki össze a fejében gépészetileg.

Viszont érdekes, hogy a szerkesztőségben senki nem vezette még a coguart, hogy szólt volna Winklinek: "te ez így normális?"

Make Valamit · http://make.blog.hu 2011.09.01. 08:27:06

@fogash: melyikőjük? Csikós, a ~60 lovas kocsijaival? Karottának minden fos ami nem japánból jött, a többi BMW-mániásnak meg semmi nem jó, aminek a futóműve nem rázza ki a beled.
u.i. :) !

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.01. 10:17:56

@Tie: Csak épp az nem merevhíd elöl-hátul, és a rugózatlan tömeg is kb. a tizede, mint a Range-é. :)
És gyári magassággal dolgozik. A terepjáróm futóművében meg 10 centi emelés van, és ezen felül még kb ennyi plusz rugóút is, szóval SOKKAL-SOKKAL nagyobb igénybevétel van a szilenteknél, mint gyári állapotában. Eleve kirugózás nélkül alapállapotban is feszíti a szilenteket az emelt futómű (legalábbis a lengőkarszilenteket mindenképp).

I.C.ram 2011.09.01. 10:36:02

Nekem az BMW E38-asom volt Sabc-nál. Legközelebb is hozzá viszem, ha valami gebasz van :)

Winkler: neked meg kitartást az autóhoz! Régi álmom egy ilyen Cougar (Faterom egy ilyennel járta be USA-t a 70-es évek végén), de nem hiszem, hogy a közeljövőben összejön, így úgy szurkolok a tiédhez, mintha sajátom lenne. :) Az irígyekkel meg nem kell foglalkozni, én is kapok hideget/meleget a 740i miatt.

traxx 2011.09.01. 10:51:00

Ha autóvásárlás előtt állok, mindig felmegyek az adott tipus "márkabuzi" fórumára és olvasok-olvasok-olvasok. Sok-sok szopóágas dolog elkerülhető ezáltal(és sikerült is elkerülnöm). Ez A cougar már sajna az elején elég gázos volt. Drukkolok, hogy minél hamarabb jó kocsi legyen belőle. A V8-cars már sok-sok éve létezik, az ottani emberek maimálisan segítőkészek(saját tapasztalat), rengeteg pénzt spóroltam, az ottani segítőkészségnek hála.

effendi79 2011.09.01. 10:52:46

@ommm: És mi van az olyan emberekkel, akik nem szeretik mutogatni magukat az ilyen közösségi szarokon?
Nehéz lenne ideböfögni, mikor már kábé hetvenen kérdezték nyolc különböző blogpostban?

ommm 2011.09.01. 11:01:12

@effendi79: Keress vissza, valamelyik posztban volt már említve. Mellesleg éppen ez az a plusz, amit a mi FB-olvasóink kapnak. Ott élőben láthatóak lesznek a végeredmények is.

GGG77 2011.09.01. 11:52:59

Lötyög a kereked, ki vannak szakadva a gumiharangok, és szorul a féked? És nem szóltak?

Szerintem báróéknak egy közepesen elmaradott nyugat-afrikai országban sem szabadna megélniük.

Hurri Kán 2011.09.01. 11:57:43

@KuKori:
Kétségtelen, ez a Cougar nem a "legjobb" referenciájuk...
Félreértések elkerülése végett: nem az a baj, hogy egy ilyen idős autónak vannak hibái, csak akkor ne "felújítottként", "beleülszésmész" állapotúként adják el, hanem írják rá, mittomén motor, futómű ellenőrzésre és valószínűleg javításra szorul, onnantól mindenki eldönti bevállalja -e, vagy nem.

Közben eszembe jutott, van még egy győri cég, a Vurdon kft., ők is csinálnak szép dolgokat.

h4z4rd 2011.09.01. 12:18:01

@Tie: Hógyne volna tradíciója az uretán-szilentnek. Itthon beszerezhető az alapanyag esztergálható rúdban, de mi még alakos kivitelben is csinálunk ilyet (öntünk), igaz, egyelőre csak saját használatra, nem kereskedelmi jelleggel.

Szgk-hoz (is) gyárt igen jó minőségű PU szilenteket egy lengyel cég remek áron. Ha kell a link, kikeresem.

h4z4rd 2011.09.01. 12:54:29

@encore: Lehet, hogy meglepetést okozok, de már jó ideje a guminak mondott szilentek is műanyagból vannak, javarészt EPDM-ből, pont mint a vezérműszíj, meg a "gumi"abroncs.

Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a poliuretán nem feltétlenül kemény vagy keményebb, mint a gumi.
Szemléltetésnek vegyünk két példát, mondjuk egy CD-tokot és egy gömbfej porvédő gumit. A különbség eléggé számottevő, ami a keménységet illeti, mégis, uretánból előállítható mindkét véglet. Sőt, közöttük a teljes intervallum is.
Így aztán könnyen belátható, hogy a szilent keménysége választható, csak kicsit utána kell menni a dolognak.
Jól megválasztott keménység esetén a fahrkomforton nem esik csorba, cserébe a futómű tartósan(!) precízebb lesz.

@Winkler Róbert: A nyiszogásról meg annyit, hogy jó eséllyel rosszul voltak illesztve a szilentek, mert csak olyankor csapnak zajt, ha elforognak a házban. Na és olyankor kopnak is, ugyebár.
A Cougar-saga eddigi fejezeteit olvasva ebben semmi meglepő nincs.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.01. 13:23:10

@gyvy: Náluk áll jó ideje az a kocsi, amit már régen szeretnék :) De még nincs meg a cash + biztonsági tartalék rá. (a tartalék nem a kocsihoz, hanem a mindennapi dolgaimra)

A jó hír, hogy amióta kinéztem, elég szépen ment le az ára :)

Hurri Kán 2011.09.01. 13:28:57

@KuKori:
Milyen kocsi? Nem is tudtam, hogy R4-est is restaurálnak. :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.01. 13:32:38

@gyvy: Ámerikai, vényócas, régi :) A többi titok :)

mtk001 2011.09.01. 14:09:03

Na a Last Barons most vesztette el a maradék tiszteletemet is ...
Lógó kerékcsapágyak, gömbfejek, kormányösszekötő, szar szilentek, szar fék. Ezeket egy lelkes amatőr is észreveszi, nemhogy a nagy profik !

Arisztogatya 2011.09.01. 14:28:27

@h4z4rd: Nyomjad a linket lecci! Kofi

Rák Attantam 2011.09.01. 14:42:33

@mtk001: Senki sem mondta, hogy ők nagy profik. Inkább lelkes amatőrök.
Nem mintha bármelyik véglet jól szokott volna elsülni autószerelés terén... :)

LBL 2011.09.01. 17:50:00

Érdekes, most hallgat a Last Barons.
Pedig kimondottan kíváncsi lennék erre a "vadászkutyára kontrafék" megoldásra, hogy miért is tettek Panhardot a laprugó mellé.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 19:19:34

Rejtely elottem hogy Winkler ur ("nagy" Winkler Ur :) miert nem ker segitseget aaamerikabol kozvetlenul. Nem ebay meg hasonlok, hanem pl az itt kommentelok kozul. Filleres dolgokrol beszel, ami persze az ebay en keresztul tetemes koltsegge dagadnak ( az ebay sellerek sem a rafizetesbol elnek ) nem lenne egyszerubb: valaki tipegjen mar be egy workshopba es koltson el szaz dollart jointokra gasketre erre arra ami kell aztan adja fel postan. Ja meg kerdezzen ra olyanra aki ilyenek szerel ujkoruk ota hogy mi baja lehet a kocsimnak - nem egyszerubb? Az otthoni szerelok elott le a kalappal ( amelyik megerdemli ) de azert csak csak ugy tunik probalgatas amit csinalnak nem hozzaerto szakmunka. ( megcsinaljak es meglatjak jo e .... Brrr )

Index Elek 2011.09.01. 19:19:57

@bandika57:

"aki egy ilyen laprugós merevhídhoz beépít egy panhardrudat, az más aljasságra is képes."

Ezért is vagyok nagyon kíváncsi, mert egy korábbi posztban Last Barons megmondta, hogy ők komoly futóműtuningot is végeznek. Mivel nekem nincs infóm, ezért kíváncsi lennék az érvek ütköztetésére.

A busziparban a Panhard-rúd tök jó dolog. Autóban már kicsit haszongépjárműves hatást kelt, de hát a Mustang is tartalmaz ilyen finomságot, tehát a nagy vizen túl csak kajálják.

Majd elolvasom a kommenteket, hátha tanulok valamit megint.

kzolee 2011.09.01. 20:01:51

Pedig a Robinak van folyékony szerelője is! Láttam a Te**o-ban! XD

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 20:10:10

@Index Elek: Ha alamesz egy 2011 es mustangnak csak egy zsuk ot latsz. Azert ez elborzaszto :(

medbali 2011.09.01. 20:10:33

Pár szót hozzáfűznék csak úgy, mint a kocsi első tulaja kis hazánkban.
3200$ körül volt az ára amikor vettem Oregonból szóval nem vártam különösebben extra jót se szépet. A tulaja lelkes "amatőr" lévén próbált a tudása szerint a lehető legtöbbet rendbe rakni rajta. Ez nyilvánvalóan nem igazán sikerült neki. Szerkezetileg elég szar állapotban volt az autó,külseje azonban nem volt vészes. Krómok szépek voltak,a fényezése se volt csúnya. Az egyedüli hibának a bőrtető alatti dolgokat hoznám fel.
Én semmit nem mókoltam az autón, úgy vitte el tőlem a Kesmustang ahogy volt.
Egyébként ez egy remek kis autó. Aki azonban ilyenbe öreg vasba vágja a fejszét az számíthat rá hogy folyamatosan van meló vele hacsak nem az alapokról építi újjá.
A panhard rod már 69-ben ott figyelt a laprugós Boss Mustangok alatt. Ez csak egy megjegyzés. Lehet az akkori mérnökökből álló csapatnak se volt lövése a futómű témájához... hm.

last barons 2011.09.01. 20:14:01

Robi kérésére az autó egy másik szerelő gondos kezei közé került, döntését megértettük és helyeseltük. Továbbiakban biztosítottuk, hogy a jövőben is rendelkezésére állunk az autó fejlődésével kapcsolatban ötlettel és tettel,hisz anyagi előrejutásunknál fontosabbnak tartjuk, hogy az egyébként remek állapotú klasszikus tulajdonosa legnagyobb megelégedésére szolgáljon.
Ezt Robi igen nagy örömmel fogadta és köszönt meg.

Úgyhogy most itt állunk egy deka celeb nélkül.:)

hauptrichter 2011.09.01. 20:53:45

@ommm: Köszi a választ, ez így már korrekt. De azért remélem, Ti is érzitek, hogy a "valamelyik posztban volt már említve" nem éppen szimpatizánsbarát (én elég sokat végigolvastam korábban, és nem találtam meg, tehát azért jól el lehetett rejtve :-)).
Megjegyzem még, hogy - talán nem vagyok egyedül - munka után örülök, ha annyi időm van, ha az egyébként általam is szeretett cikkeiteket át tudom futni itt, nemhogy még facebook...
További jó munkát és jó versenyt!

ommm 2011.09.01. 21:27:15

@hauptrichter: Nem maradsz le semmiről, csak figyeld október második felétől a TV2-músorát. :)

Hurri Kán 2011.09.01. 21:35:02

Óóóóó.... Baronsék arca mintha kissé... összébb ment volna.

dennisthemenace 2011.09.01. 22:44:06

@last barons: "Rendelkezésére állunk otlettel és tettel.."

Na elmentek ti a bús picsába.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 23:31:34

@medbali: mult heten beautoztam Sarasota es Tampa Bay kornyeket egy 2011 Mustan Convertible vel, 760miles t tettem bele, a dollar tol renteltem a kocsit, megneztem mikor leadtam mennyit mentem vele. V6-os fapados volt a jargany, hogy hogy megy arrol nem irnek ( MB CLK 55 AMG a legerosebb kocsim, felhuzva 450hp ra ) de a futomuven abszolute nem erzodik hogy egy zsuk/nysa/robur technikai szinvonalan van.

teszek fel kepet rola most.

jo kis kocsi, de megtartani nem kene, plus zero presztizs.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 23:42:29

na kicsereltem a kepet a nevem mellett :)

medbali 2011.09.01. 23:52:33

@visszakettopadlogaz: Nekem speciel tetszik a 2011-es. Tény hogy V6-tal nem venném.
Nem csodálom hogy nem ájultál el tőle.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 23:55:25

@medbali: ohhh tetszik nekem is nem arrol van szo, az eleje peldaul jobban tetszik mint a dodge -e, bar a 2010es camaro eleje mindent visz....

nagyon szep jo kis kocsi, es rendes motorral ( saleen? :) jol mehet, de nem az a kocsi amitol elajul az ember, valjuk be :) meg ugy $28.000 tol lehet venni, annyiert nagyon jo.

medbali 2011.09.02. 00:02:31

Hát 28.000$-ért már inkább egy 69-es vagy 70-es Mustang Mach1-et vennék.És járnék továbbra is a Hondámmal napira :))))))

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 00:04:30

@medbali: nekem van egy 71-es chevy chevelle azert otthon a garazsba ;) itt van fent a kepeim kozott :) a belseje nincs kesz, lehet sosem lesz kesz, 4eve igy van.... iden tettem tickerst a rendszamra hatha kedvet kapok kocsikazni de meg egyszer mentem csak vele :/

ido kene ami nincs, sajnos azt nem lehet venni ..... :(

medbali 2011.09.02. 00:11:16

@visszakettopadlogaz: Na így kell ezt csinálni, nekem is van egy verdám készülőben. A változatosság kedvéért egy 69-es Cougar :)
Te kint élsz USA-ban?

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 00:18:29

lattam egy gyonyoru cougart san joseban a california wheels nel - fekete volt, gyari kozeli allapotu. muszakilag kifogastalan, el lehetne adni ujnak. nem tudom a tied milyen fazisban/allapotban van, de nagy orom mikor kesz van/lesz :)

sok sikert , turelmet es PENZT hozza :))))

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 00:19:52

igen, California, San Franciso tol olyan messze hogy minden nagyvarosi elonyet elvezzem de a hatranyoktol kello tavolsagban :)

medbali 2011.09.02. 00:27:13

@visszakettopadlogaz: Egy hófehér Eliminator clone lesz belőle. Jelenleg még darabokban.
Köszi a jókívánságokat, neked is hasonló jókat a kocsidhoz :)
A belseje már igazán nem olyan vészes ha minden más rendben van rajta.

medbali 2011.09.02. 00:29:37

@visszakettopadlogaz: Áááá, akkor könnyű neked. Csak egy kicsit autóznod kell ha cucc kell a kocsidhoz. De irigyellek :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 00:30:45

naaa feherben jol fog kinezni!!! tudok egy feheret los altos hills en, lefenykepezem ha megyek oda!!!

a belseje...hat azt hittem egyszeru lesz... na majd egyszer befejezem... vagy a fiam ! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 00:32:14

@medbali: itt van minden. elso hatso szelvedo egy modestoi cegtol ( raktarban van kb 30 eve ) $219 laborral!!! nem volt torott repedt csak ugye 40 ev... olyan kisse fatyolos volt, de ennyiert uj van benne :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 00:35:03

na ezt megy egyszer :)

szoval talaltam $219ert munkadijjal szelvedot hozza, elso hatsot (!) nem volt rossz ami benne volt de ennyiert kicsereltettem ujra. kapsz hozza minden apro dolgot, es ami hihetetlen: majdnem mind gyari alkatresz. persze vannak aftermarket cuccok is - azok olcsobbak, meg olyanok hogy dashboard kit 2DIN es playerhez - 2DIN es player nem is letezett amikor gyartottak a kocsit, szoval van minden.

sok szerencset!!! :)

medbali 2011.09.02. 01:20:16

219$ 2 zsír új szélvédőért munkadíjjal. Édes istenem...bárcsak nálunk is ilyen árak lennének. ÉS helyben lehetne kapni mindent. Nade az magyarószág...

Sok szerencsét Neked is!!! :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 15:48:18

@medbali: Szerintem csapkodtak a terduket hogy rasoztak valakire :))) egy toyota SUV ba csak az elso $340 munkadijjal ( sajnos tudom ) szoval jutanyos ar volt tenyleg:)

Index Elek 2011.09.02. 20:50:49

@visszakettopadlogaz:

Van valami német tuningcég ami tesz bele kompresszort és nem mellesleg futóművet. Talán Geiger?

Mondjuk én laprugóstul egy Corvette Z06-ost tudnék nagyon kedvelni, az bár rettentő egyszerű de annál nagyobb izgalom lehet a rendes szívómotor. 16-szelepes, modern motor :-)
süti beállítások módosítása