Gyilkoljunk gyalogost!

Járművek ott, ahol semmi keresnivalójuk sincs

  2011. augusztus 17. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

carma320x240

A hatszoros sebességtúllépésért, pláne, ha ez centikre a járókelőktől történik, elég durván büntetik – százezer forintok repülnek, no meg a jogsi is ugrik jó időre. Csak ott nem, ahol ezt nagyjából legálisan lehet művelni. Például a balatonföldvári mólón.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr633159433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.08.17. 07:54:38

Nekem senki ne magyarázza meg, hogy tőlünk nyugatra mindenki jófejségből tartja be a szabályokat, és nem azért mert nem csak nagyok a büntetési tételek, hanem sokkal nagyobb valószínűséggel elkapnak ha hibázol.
A magyar utakon járó svájci/osztrák/német rendszámok mögött 99,9%-ban magyar sofőr lenne? Csak mert elvétve látni olyat, aki betartaná a szabályokat... (és ne korlátozzuk magunkat hozzánk, ez az én emlékeim szerint bárhol igaz tőlünk keletre)
Majd ha nálunk is minden lámpában trafi lesz, és minden buszsávon kamera, nálunk is mindenki 49-el fog menni az 50-es táblánál.

davkri 2011.08.17. 07:58:36

Az még kimaradt a cikkből , hogy a villanymotorokkal simán kószáltak sötétedés után, világítás nélkül a kerékpárúton is és a főutakon is ... Természetesen Nyélvillanyon ...

A butaságnak nincs határa .

fogash 2011.08.17. 08:01:15

@Azreel: a felsorolt külföldiek nagy részébe beleverték, hogy működjön. Tán el sem hinnéd, de ha valakinél a neveltetés része a zebránál lassítás (nem a trafik miatt, hanem mert az apja/nagyapja/nagybátyja/haverja faterja/stb is mindig így csinálta), akkor jó eséllyel így vezet külföldön is.

Ha viszont azt nézem, hogy a hozzánk eljutó külföldi rendszámosok nagy része magyar/román/bolgár/ukrán vendégmunkás, akkor már nincs is min csodálkozni.

Illetve van az a kategória, aki Nickelsdorfnál úgy érzi, megvette a jegyet a vidámparkba és itt aztán mindent lehet. Ez megint csak a gyerekszobára (annak hiányára) vezethető vissza.

Csikóssal teljesen egyetértek.

Németh András 2011.08.17. 08:01:46

Na ez így ebben a formában nagyon ütősre sikeredett!

Szinte egyetértek az egésszel, ha alaposan végigolvasnám biztos találnák benne valamit ami nem teccik, de ez így jó ahogy van...
Sőt még az előttem szólóval is egyetértek hogy a homoszapiensz alapvetően egy beszari kis bunkecgombóc, aki ha ütik behúzza fülét farkát, de ha hagyják garázdálkodni, akkor nagyon elszalad a lovacska. Ilyenek a génjei, és erre tesz rá egy jó lapáttal a fejlett nyugati társadalmi berendezkedés. Nagyon kevesek vannak, akik valami tudatos földöntúli megvilágosodás miatt türelmesek és önzetlenek.

Egyébként hétvégén pont tekerjük körbe a Balcsit így már várom ezt a szakaszt is :)

Németh András 2011.08.17. 08:03:11

Az előttem szóló az első hozzászóló akart lenni :)
de ahogy olvasom eddig többé-kevésbé mindenki egy véleményen van.

Semper Fidelis 2011.08.17. 08:03:49

Hát nem egyszerű kérdés, az biztos.

Én azt vallom, hogy a sutyerák barom az sutyerák barom marad akkor is, ha felhívom rá a figyelmét, hogy ő egy sutyerák barom, ezért manapság már nem töröm magam ilyesmivel. Az én módszerem a csendes elfogadás DE úgy, hogy közben azért levegye a delikvens, hogy itt én engedek neki, és azért, mert nincs kedvem a mogyorónyi agyával vitatkozni.

Magyarra fordítva: sok éve edzem magam, és azért a leghúgyagyúbb idióta is le szokta venni, hogy jobb lesz, ha nem b@aszakodik, hanem szépen elsunnyog, ha már tojik a szabályokra... 100 esetből 99-ben bejön.

dansun 2011.08.17. 08:04:04

...ez a Carmageddon-os posztkép nagyon jó lett. ki csinyálta?
...amúgy nekem is le kellett vezetnem pár ezer mérföldet külhonban, hogy rájöjjek soha, semmilyen indokkal nem érdemes úgy vezetni, mint egy faszkari. ezt próbálom most már itthon is, kisebb-nagyobb sikerrel is betartani.

Sprinter CDI 2011.08.17. 08:07:23

Lakó-pihenő övezetben a megengedett sebesség 20km/h.

filyok 2011.08.17. 08:09:47

Egy jó tapasztalat télről:
Nagy hideg hegyen volt munkám (Sífelvonó átalakítás)és a helyi erők vittek fel és le a lezárt (engedélyköteles) útszakaszon.
A turistákat kb 10-20 méterre közelítették meg, és addig nem is mentek közelebb amíg azok utat nem engedtek nekik. Semmi hangjelzés vagy motorbőgetés vagy egyéb ráutaló magatartás arra, hogy qva fontos dolgunk van.
Igaz, hogy a kb 6-8km-es szakaszon vesztettünk vagy fél percet a részidőnkből.
Mint megtudtam ott ez a metalitás az elvárt. Tudatában vannak, hogy azokból élnek, akik arra andalognak.
Szóval arrafelé kicsit "Európában" vagyunk.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.08.17. 08:09:52

Érdekes elgondolás, hogy az empátia hiánya mögött logikai képességek hiányát tételezzük, de lehet benne valami. Egyebekben alapfokú kresz ismeretek nélkül én semmiféle járműre - igen, mezei bicajra sem - nem engednék senkit. Sikeres alapfokú kresz vizsga nélkül meg fölső tagozatba, A vagy B kategóriához szükséges kresz ismeretek nélkül meg középiskolába. És persze rendszámot mindenre, ami rollernál, lábbalhajtós kismoszkvicsnál nagyobb, gyorsabb - igen, biciklikre is. És sajnos az nem úgy van, hogy a Lajtán túl csupa empatikus úriember születik, ott is hosszas, konzekvens, pénztárcábanturkálós idomítás eredménye a rend. No meg persze oktatás, nevelés.

2011.08.17. 08:14:57

@fogash: Hja, lehet kondícionálni a zebrán átengedést, mert az olyan udvariassági kérdés, mint hogy a nőket előreengedem az ajtókban.
De a sebességkorlátozás betartása nem ilyen. Ott fel kell ismerni, hogy a sebességkorlátozás nem geciségből van kinn, hanem védeni valamelyik közlekedő csoportot.
Na ha az apád, és annak az apja is betartotta, akkor te is be fogod várhatóan, amíg abban a környezetben vagy.
Aztán kiutazol a külföldi valóságba, szembesülsz vele, hogy itt már senki sem tartja be, és te sem fogod.

Én csak ennyit akarok mondani:) nem vitatom a cikk igazságtartalmát.

TUDOD, A CSIBE 2011.08.17. 08:18:27

2 hete jöttem haza USA-bol hihhetetlen az a nyugottság,előzékenység,stresszmentesség. Persze az utak is megvannak hozzá de a felfogás mindenben más.

dansun 2011.08.17. 08:20:31

@Németh András:
"...földöntúli megvilágosodás miatt türelmesek és önzetlenek"

Ez tetszik! De ettől még messze vagyunk.

Én már megelégednék azzal is, ha a hazai forgalomban közlekedők, ha nem is türelmesek lennének, de legalább ne sietnének, száguldoznának, hisz A-ból B-be eljutni nem közúti verseny. Önzetlenek meg főleg, ne legyenek, mert akkor meg minden macisajtnál lassítanak, hogy udvariasságból beengedjék az ott várakozót. Inkább próbálják meg betartani (és itt külön hangsúly van a próbáljákon) a közlekedés szabályait, mert most arra páran magasról tesznek, és a többieken se nagyon látom az igyekezetet. Persze, tisztelet a kivételnek.

nem mondom meg 2011.08.17. 08:25:54

@filyok:
Na igen... Mert vannak országok, ahol a gyalogos is képes kultúráltan félreállni, ha meghallja az alapjáraton guruló autó hangját és nem akarja mindenáron bebizonyítani, hogy most ő itt a felsőbb rendű lény és az autónak semmi keresnivalója ott.

how beautiful is this world it shines for you 2011.08.17. 08:29:03

Vége a nyárnak!

A jelek a következők: Totalcar-on megjelentek egy héten belül a BMW-s, motoros-autós-gyalogos, és a regisztrációs adóról szóló cikkek.

Még a héten kéne egy kamionos és kerékpáros cikk (hozzászólás generátor) és akkor ismét teljes fegyverzettel csatába állt a brigád.

Már várom a következő nyarat...

TUDOD, A CSIBE 2011.08.17. 08:30:19

@nem mondom meg:

Teljesen igaz ! van 1-2 bunkó állat. Körül sem néz csak megy a zebrán mintha beteg lenne. Persze én átengedem a gyalogosokat de azért nem kell ennyire bátornak lenni.

tomiki 2011.08.17. 08:30:53

Azért a német nem 25-tel megy a 30-as táblánál, hanem 35-40-nel. 70-nél meg 80-90-nel (mind GPS szerinti érték). Az osztrák meg 35-tel, nekem ez a tapasztalatom. Meg aztán Németországban 30 helyett 40-50-nél mindössze 15 Euró a büntetés, ami valljuk be, nem tétel.
A csehek meg igencsak szertnek gyorshajtani, a 30-asnál nem tudom mennyivel, de lakott területen kívül inkább odalépnek.
Akik még nagyon betartják a határokat meg a zebránál megállnak, azok a baltiak.
Mindenesetre érdekes cikk volt, de a földvári résznél egy kicsit elvesztette, a fonalat, hogy mi mindenről is van szó egyszerre :)

Lowtyo 2011.08.17. 08:31:50

bazz.
múltkor söröztünk haverokkal földváron, aztán annyira megfáradtunk, hogy nem volt kedvünk gyalog menni. béreltünk ilyen elektromos retkeket, hogy majd azzal vibrálunk. húztuk is neki a mólón, de a sok birka járókelő nem állna ám félre, pedig tudták, hogy jövünk, mert totya nyomta a dudát folyamatosan. egy kopasz ürge, pizzaszószos szájjal még oda is szólt valamit nekünk. szerencséje, hogy a feleségével meg a fiaival volt és, hogy a bunyós nem hallotta, mert tuti megröptette volna. heh. na az a fószer is tuti,hogy nem mercivel jár, mint mi, azért ilyen frusztrált.

TUDOD, A CSIBE 2011.08.17. 08:32:57

@how beautiful is this world it shines for you:

Nem kell nézni ennyi a megoldás,elég megkeseredett lehetsz és negatív sajnos.

BMW-s cikk meg mindig lesz hiszen az egyik legjobb autógyártó,milyen cikkek legyenek? Suzuki swift,Daewoo Lanos?

qwertzu 2011.08.17. 08:33:11

Szerintem olyan járműre, amin bármilyen emberi izomerőtől független hajtás van, és képes 5 km/h-nál gyorsabban menni,arra követeljék meg a jogsit.
Ezek az elektromos rásegítésű kerékpároktól hülyét kapok, egész egyszerűen veszélyesek. Olyanok hajtják őket, akik a maguk erejéből már képtelenek biciklizni, a kreszhez sose volt közük, de egy ilyennel képesek kb 25 km/h sebességre.

Kekeckokec 2011.08.17. 08:33:39

Na igen, Balatonföldvár.Robogós a kerékpárúton, éppen, hogy el tudtam rántani a gyereket. A strandnál a kibérelt gokartosok a vasúti töltésre (!) kapaszkodtak fel, onnan zúdultak le ön-és közveszélyes módon.Nem egy hangos fékezésnek voltam tanúja.A kikötőnél meg egyenesen felháborító, hogy akik jogosultak a sorompón átkelni, gyakorlatilag azonnal elveszítik a józan eszüket, ahogy átérnek rajta.A mólón egyébként nem csak a járművek, hanem a tréleren szállított vitorlások is veszélyesek.Hátulról tolják őket, elölről meg próbálják irányítani, több-kevesebb sikerrel.Láttam ilyet keresztbe fordulni a sétányon, majdnem elkaszálva két kerékpárost.

dansun 2011.08.17. 08:35:34

@TUDOD, A CSIBE:
...jól mondod. A probléma csak az, hogy kimész, hozzászoksz a jóhoz, aztán hazajössz és mindenki kergemarha! :D

Sprinter CDI 2011.08.17. 08:36:44

"A Balaton körüli úton erre leáll a bicikliforgalom"

'Haggyukmá! Füreden az önkormányzat minden évben megrendezi a borfesztivált.....a kerékpárúton. Igen, az épületek és a padok-asztalok a kerékpárút díszkő burkolatán vannak elhelyzve. Előtte-utána egy hétig az építő munkások autói parkolnak, közlekednek rajta. A kerékpárút itthon csak addig út, amíg a százmilliókat elköltik rá...

Bikfenc 2011.08.17. 08:38:44

Ezek az elektromos micsodák csak úgy hangtalanul suhannak.
Amíg egy 50 köbcentisnek mondott robogó fülsiketítően bőg mögötted, ez csak úgy megjelenik centikre melletted, a frászt hozva rád.
Na, ez ám az igazi élmény!

Steppenwolf 2011.08.17. 08:41:28

Nem nagyon van mit vitatni a poszton, de amit még hiányoltam, hogy nem volt szó azokról a bringásokról, akik valamilyen okból kifolyólag, ha nincs kerékpárút, félnek kimenni a közútra, és a járdán cikáznak 20-30-cal a gyalogosok között, ahol semmi keresnivalójuk.
Ha pedig nem engeded el, diszkréten ráhajt a sarkadra.

magyar_ellenállás 2011.08.17. 08:41:43

@qwertzu: "Szerintem olyan járműre, amin bármilyen emberi izomerőtől független hajtás van, és képes 5 km/h-nál gyorsabban menni,arra követeljék meg a jogsit. "

Utána meg a futókra néznének rossz szemmel, hogy mit száguldoznak jogsi nélkül... :)

Elég lenne, ha kötelezővé tennék a KRESZ elméleti és gyakorlati oktatását általános iskolában, és vizsgázni is kellene belőle (nem a tanító bácsinál, hanem hivatalosan).

Az a kredencem, mikor a bérből-fizetésből élő autósok a havi fizujuk harmadáért-negyedéért reszketve szépen araszolnak a sorban, erre 60-70-nel elhúz mellettük egy rendszám nélküli robogó...

Tapasztalataim szerint itthon a külföldi rendszámos autók közül messze az ukránok a legközveszélyesebbek és a kreszt legleszarósabbak. (Legalábbis itt keleten.)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.08.17. 08:45:08

Tegnap egy bevásárlóközpontban sorban álltam egy kajáldánál. Jön a takarítógépet toló droid, hát nem ám kikerülné a sort, úgy ugráltunk félre előle...

Valami nagyon hiányzott a programjából. Na, erről van szó van ebben az írásban is...

Altaïr 2011.08.17. 08:46:00

Robogóval lehet menni a kerékpárúton, csak szólok. Bizonyos feltételek mellett.

A kerékpárosokról meg a külföldről meg annyit, hogy ha Belgiumban vezetsz autót, az adrenalinszinted állandóan 200%-on van, mert a biciklisek egyszerűen kihajtanak eléd, bevágnak, kikanyarodnak stb. és még nekik áll följebb.

A gyalogosok meg körülnézés nélkül jönnek ki eléd a zebrára, akkor is, ha 2 méterre vagy.

Hát ebből én itthon kösz, de nem kérek.

qwertzu 2011.08.17. 08:51:03

@magyar_ellenállás: "Elég lenne, ha kötelezővé tennék a KRESZ elméleti és gyakorlati oktatását általános iskolában, és vizsgázni is kellene belőle"

Ez nem megoldás arra, hogy sokaknak ereje már nincs a biciklizéshez, esélye nincs átmenni egy jogsihoz orvosi vizsgálaton, de ezekkel az elektromos vackokat még simán száguldozik.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.08.17. 08:53:35

@Sprinter CDI: "Füreden az önkormányzat minden évben megrendezi a borfesztivált.....a kerékpárúton."

Igen, egy kicsit ciki, hogy azon a szakaszon ott sikerült elvezetni a bringautat, de szerintem a borfesztivál régebbi, mint az út. Meg azért időnként - igaz nem hetekre, hanem hétvégékre - le szoktak zárni itt-ott autóutakat is rendezvények miatt. Mondjuk a Lánchidat.

Szóval az a 6-800 méter a sétányon, az azért kerülhető.

(Igen, amikor tavalyelőtt, meg korábban a Red Bull Air Race pár napja miatt egész augusztusban le volt zárva a rakpart a Battyhiánytól a Bem térig teljes szélességben, azt én is utáltam, de ott a kocsik közé kényszerülve tényleg szar volt tekerni.)

@Lowtyo: Üdv a fedélzeten :)

Steppenwolf 2011.08.17. 08:54:03

@qwertzu: A legjobb példa, a 70-75 éves néni, aki mivel biciklizni is már hosszú évek óta csak lépésben tud, az unokák vesznek neki egy ilyen elektromos szart, amivel viszont húzatja 30-40-nel, két keréken guruló időzített bombaként.

magyar_ellenállás 2011.08.17. 08:55:48

Amúgy júniusban többször is megfordultam Földváron, meg tavaly is voltunk, de nem emlékszem, hogy ilyen problémával találkoztunk volna.

Ellenben Bécsben úgy elütött egy kerékpáros, mint a huzat. Épp a gyerekeknek MAGYARáztam :) a vonalon állva, hogy ne a kerékpárúton grasszáljanak, erre hátulról kurva keményen belém tolta a vállát egy fószer, és aztán száguldott is tovább. Pedig simán elfért volna, csak, gondolom, szúrta az önkéntes rendőri plecsni a mellbimbóját, esetleg túl vékony volt az ülés a bringán, és rajtam vezette le a feszkót.

magyar_ellenállás 2011.08.17. 08:57:22

@qwertzu: "Ez nem megoldás arra, hogy sokaknak ereje már nincs a biciklizéshez."

huhú, mindjárt jön egy pacifista, és jól megaszongya, hogy kiknek az elmélete ez az egészségügyi alapon történő mesterséges szelekció...

Dzso_bácsi 2011.08.17. 09:01:57

Carmageddon üt... végig játszottam a sikítós ribanccal, és a beteg fószerrel is kétszer. Alapból hátsó kerekes autók, korának legrealisztikusabb fizikája, no és a 3x-os combó mániákus sikollyal kísérve mikor kézifékkel farolva taszítod fel a népeket a panel oldalára...
Gyermekkorom egyik meghatározó PC játéka volt:)

Mostly Harmless 2011.08.17. 09:01:58

@Altaïr: "Robogóval lehet menni a kerékpárúton, csak szólok. Bizonyos feltételek mellett."

az egyik feltétel ezek közül a "lakott területen kívül."

qwertzu 2011.08.17. 09:09:12

@Steppenwolf: Igen, erre akartam célozni.

@magyar_ellenállás: A jogosítvány kiadásához szükséges vizsgálatokat végző háziorvosokra vagy esetleg a nácikra célzol? :)

csokiájsz 2011.08.17. 09:10:56

erre mifelénk ND (Neudorf an der Donau, szintén Bayern, nem messze Rosenheimtől)rendszámmal futkos jónéhány luxusautó, Porschék (Panamera, Carrera 4s), Audik, BMW-k, stb.. Nagyságrendekkel több van mint szlovák rendszámos autó. Jellemzően a város leggazdagabb részéről bukkannak fel.

A rendszámkereten sok esetben természetesen magyar a felirat. Ez hogy működik? Legális úton hihetetlennek tartom, hogy jobban megérje német rendszámmal fenntartani egy autót Mo.-n.

A legszebb az az X5-ös volt tegnap reggel, amelyiknek 2010 szeptemberi volt a TÜV plecsnije :-)

ommm 2011.08.17. 09:11:06

Kíváncsi vagyok, kit és mennyivel kellett megkenni, hogy sétálóövezetben villanyrobogót adhasson bérbe BÁRKINEK a kedves vállalkozó.
Ahogy arra is, ki engedélyezte ezt.

Altaïr 2011.08.17. 09:16:39

@Mostly Harmless: Hú, most aztán jól megmondtad nekem! Csakhogy elfelejted, hogy továbbra is igazam van.

Inner Circle 2011.08.17. 09:20:23

Biztos láttátok a Sose halunk meg-et. Az elején Koltai Róbert karaktere a pályaudvaron veret a kis önjáró targoncával, ugrálnak félre előle az emberek, ő meg csak röhög, mert ő az önmegvalósító, akinek sikerült az, ami másnak nem; aki nem birka gyalogos, hanem motorizált csúcsragadozó. Aztán megy vállfát árulni. Na, ez a mentalitás ébred fel a cikkben említett kollegákban, mikor tarolni támad kedvük a népet.

antimason (törölt) 2011.08.17. 09:21:53

40 év öröksége.
Nincsenek gyökerek, elvek, hit, példaképek, stb. Megélhetési problémák, kilátástalanság, frusztrációk.

Anyatejjel szívjuk magunkba.

Agresszív nép lettünk/vagyunk.
Sajnos.

bajan 2011.08.17. 09:22:01

@ommm:

Valószínű a két személy egy és ugyan az, a helyi ph egyik vezető alkalmazottja és nem mellesleg a robogókat bérbeadó sógora (veje, nagynénje stb.)

Legalább is felénk ez így megy.

Csikós Zsolt 2011.08.17. 09:25:57

@Lowtyo:

Látom élsz... :-)

Velkámbekk!

Sprinter CDI 2011.08.17. 09:29:54

@Hammer: Pont akkora a fiam (10 éves), hogy a Balaton keleti medencéjét egy kellemes túrával meg szoktuk kerülni (~85km). Ez azért már elég komoly táv ahhoz, hogy ne kelljen azzal küzdeni mit hogyan kerüljünk ki. Az autók közé még ha nem muszáj nem viszem ki, a gyalogosok közé meg elvből nem megyünk. Ha öt méterrel közelebb kerülne a vízhez a fesztivál, a gyalogútra, akkor minden rendben lenne, hiszen az ott sétálókat érdekli a BORfesztivál. Mert ugye kerékpáron nem iszunk alkoholt.

De hát a kerékpárút már csak ilyen. Aki tervezi, aki építi, akinek fenn kellene tartania, stb., senki nem úgy tekint rá mint ÚT. Olyan út, amin egy kellemes 25-30km/órás sebességgel A pontból B pontba el lehet jutni. Inkább csak olyan kibővítet játszótér. Vagy EU-s pénz szerzési lehetőség. Ha egyedül megyek és ha tehetem nem is használom. Inkább tekerek egyet a Balaton-felvidék és a Bakony közútjain...

Mostly Harmless 2011.08.17. 09:30:45

@Altaïr: esetleg kezdj el toporzékolni, hogy "deakkoris! deakkoris!"
az segít.

JmOS 2011.08.17. 09:30:48

Na végre!

Szerintem az agresszivitás az egyik legnagyobb problémánk a közlekedésben! Nem igaz az, hogy a nyugatiak csak a büntetéstől való félelem miatt nem agresszívek. Frászt.

Még sok hasonló cikket kérünk, akkor hátha változik valami!

uglykid 2011.08.17. 09:31:38

Sajnos valós a vázolt kép!
Engem alapból szétidegelnek az 50-es kétütemű robogók a nagy fordulaton fogó kuplungjukkal!Iszonyat zajt csapnak teljesen indokolatlanul!Betiltanám őket az fix.A 4 üteműekkel semmi bajom.

A másik idegölő téma a gyalogos meg az úton való átkelés.Gyorsan leszögezném, hogy én az udvarias táborba sorolom magam, 10-ből 8-szor tuti megállok ha várakozó embert látok.Különösen akkor ha nagy a forgalom!
Erre tegnap találkozom egy sráccal aki a 20-as évei és az IQ fejlődése elején járhatott.Ő a járdán, én az úton közeledtünk a kereszteződés felé.Egyedül voltunk az utcán!Neki nem volt gyalogátkelő ennek ellenére kb.25-tel mentem.Várom, hogy megáll a padkánál v. csak lassít és szépen elkerüljük egymást, de nem.A gyerek peckesen lelép elém már a kényelmes féktávon belül és néz nagy szemekkel!
Szóval egyesek még mindig nem fogják fel, hogy az autó 1-2 tonna és féktávja van az ember meg puhatestű.
Na és az mp3-at döngető gyalogosok-biciklisek...áá reménytelen!

Rocko- 2011.08.17. 09:33:56

"De egyvalamit nálunk nem szabad. Egy területen összeereszteni a gyalogosokat és a motorizációt."
ezzel tökéletesen egyetértek.
ezért nem is értem, hogy mi a fenének tömik be a városban sorra az aluljárókat. hogy utána lehessen mutogatni a generált baleseti statisztikát? ááá, nem értem, hogyan engedik dolgozni az ilyen barmokat.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.08.17. 09:58:59

@Rocko-: "De egyvalamit nálunk nem szabad. Egy területen összeereszteni a gyalogosokat és a motorizációt."

ezzel tökéletesen egyetértek.

Én meg nem :)

Az én olvasatomban itt a hangsúly: "egyvalamit NÁLUNK nem szabad", sőt, én átfogalmaznám így "egyvalamit NÁLUNK MOST nem szabad"

Viszont, a teljes elkülönülés csak eltávolítja a civilizált közlekedéstől az embereket, másrészt hely sincs hozzá, hogy minden úton legyen széles járda, zöldsáv, kerékpárút, parkolósáv, autósáv, buszsáv, villamos.

Össze kell ereszteni mindenkit, és megnevelni a renitenseket. Igenis szedje le a rendőr a (villany)robogóról az idiótákat, és kobozza el a V6-os feketeautókat, ha gyorsulási versenyt rendeznek két, egymástól 20 méterre lévő fekvőrendőr között.
Ha nem kezdjük el, nem jó irányba megyünk.

filyok 2011.08.17. 10:03:02

@nem mondom meg:
Nagy Hideg-hegy nagyon is Magyarország.
Itthon is lehet rendesen viselkedni.

:)

vladek 2011.08.17. 10:07:21

Naja, mi is Földváron pihenünk, az egyik legélhetőbb városka a déli parton, főként hétköznap. A gokartos, villamos robogós helyzet valóban gáz. Szerencsére a vitorlázók többsége, akiknek állandó autós belépőjük van a kikötőbe általában nagyon körültekintően, valóban 5-tel jönnek mennek, ez lenne az ellenpélda.

Altaïr 2011.08.17. 10:12:58

@Mostly Harmless: Értem, hogy nem bírod elviselni, de attól még teljesen igaz, amit írtam.

1kutya 2011.08.17. 10:15:32

én is "türelmi zónában" (értsd: lakó-pihenő övezetben) lakom. a mi utcánkban még csak-csak van járda, de a velünk szemben kezdődőben csak itt-ott, ezért aztán a gyalogok kénytelenek az útszélen közlekedni. no, ami ott megy... az még hagyján, hogy gyakorlatilag az ott lakók 99%-a nem tartja be a 20-at (nem 30, ugye!), de úgy döngetnek 60-70-el, hogy az csak na (természetesen, amikor gyalog próbál közlekedni, akkor kurvaanyázza a szomszédot mert majdnem elüti. tipikus szálka vs. gerenda esete).
a legjobbak természetesen a helyi suhancok a 2T-sekkel, no azok a bunkóság netovábbja. a tavasszal le is kaptam egyet a széttuningolt robijáról, azóta visszavettek kicsit az előttünk lévő kereszteződésben a tempóból, de így is gyakran elviselhetetlen, amit művelnek.
ígértek ugyan fekvősünöket, de ismerve Kósa 10% Lalit, van rá egy ötvenesem, hogy 10 év múlva sem lesz semmi csinálva:(

ja és @Csikós Zsolt: gyerkőC és nem gyerkő (csaxólok:)

Inner Circle 2011.08.17. 10:19:45

@Hammer: "Össze kell ereszteni mindenkit, és megnevelni a renitenseket. Igenis szedje le a rendőr a (villany)robogóról az idiótákat, és kobozza el a V6-os feketeautókat, ha gyorsulási versenyt rendeznek két, egymástól 20 méterre lévő fekvőrendőr között."

Na igen. Vannak törvényeink és szabályaink, nem tartatjuk be őket, és vadul változtatgatjuk őket, hátha attól jobb lesz. De a fenébe is, ha egyszer nem tartattuk be az eddigi törvényt és szabályt, akkor mi a fenétől lenne jobb a helyzet úgy, hogy egy új, szuper, európai, modern stb. törvényt és szabályt nem tartatunk majd be?! Egyszer meg kéne már próbálni érvényt szerezni a törvénynek és utána gondolkozni rajta, hogy módosítani kell-e.

fasiszta (törölt) 2011.08.17. 10:21:23

Állatjó cikk!!!

Érdekes, ha Winkler kussol, teljesen jó a TC...

GRX 2011.08.17. 10:28:02

Azért kint sincs kolbászból a kerítés. Legfrissebb tapasztalat a francia tengerpartról: ott is kicentiznek a biciklisek/robogósok a sétálóutcában, a promenádon hatvannal húznak el a cangások a gyalogúton, pedig kijelölt kerékpárútjuk van, lámpa nélküli zebránál EGYETLEN autós nem állt meg, stb. Még konkrét atrocitást is láttam, amikor a helyi busz sofőrje szemrebbenés nélkül nekihúzta a busz oldalát a megállóban keresztbeállva trécselő robogósnak. Mondjuk nagy átlagban ott még mindig sokkal kulturáltabb a közlekedés, mint itthon, dehát megszoktuk, hogy ez itt Európa segglyuka.

m.o.p. 2011.08.17. 10:28:19

Teljesen egyet értek és pont ilyen indulatokat vált ki belőlem is.
Két dolgot tennék hozzá. Az első, hogy Drezdában és Lipcsében nagyobb figyelemmel kellett lennem gyalogosként, mint Bp-n. Meglepett. Konkrétan Drezdában a Főpályaudvar előtti zebrán nem lehetett átmenni, csak ha elfogytak, mert senki(!) nem állt meg. Mindezt az ott posztoló rendőrök orra előtt. Lehet, ez még az NDK hatás...
A második, hogy a B kategóriát is két részre osztanám, mint az A-nál. 150LE alatti és feletti. Az erős autókhoz, pedig külön vezetéstechnikai tréning és min. két év B1-es jogsi.

Spenc 2011.08.17. 10:33:43

Azért a németeket se kell félteni, más téma ugyan, de nem egyszer láttam már németül beszélő németnek tűnő ( vszleg német ) audist, bmw-st stb. aki a határ túloldalán velünk együtt bagózott, és utána elballagott a 200M-re lévő szemeteshez eldobni a csikket.Ugyan ez a magyar oldali következő pihenőnél nem tudott elsétálni a 10M-re lévő szemetesig, hanem eltaposta a csikket...szóval azért nem csak a primitív balkán ugye.Arról nem is beszélek, hogy aki jár európába, az tapasztalja hogy a német ember kisdolog után nem mos kezet, vagy hogy franciaországban nincs wc kefe, de aki londonban járt az is láthatja hogy nincs szemetes.Ezek ugyan nem a közlekedéshez tartoznak, de azért írtam, mert nem csak a "primitív" magyar létezik...

Giraffa 2011.08.17. 10:38:00

Egyetértek a cikkel. Annyit tennék hozzá, hogy ezek az elektromos biciklisek mindig azt a sapkát veszik fel, amelyik nekik kényelmesebb:

Ha a járdán való közlekedés az, akkor ott száguldanak "mert biciklivel szabad, ha...", ha a bicikliutat nem találják megfelelőnek, akkor az úton nyomulnak, merthogy ők "motoros jármű"....

Csikós Zsolt 2011.08.17. 10:38:47

@Hammer:

Mindenütt az a baj, hogy óriásiak a büntetések, de nincs elég rendőr. Ezért mindenki kurucvirtusból szabálytalakodik, meg ott biztosan szabálytalankodik, ahol garantáltan nincs ellenőrzés, aztán néha agyvérzést kap, és öngyi lesz.

Ez a legrosszabb fajta rendőrállam, a nyomasztó, nemellenőrzős.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.08.17. 10:39:38

@Hammer: >Igen, egy kicsit ciki, hogy azon a szakaszon ott sikerült elvezetni a bringautat, de szerintem a borfesztivál régebbi, mint az út.

Igen, régebbi, de ezt magyarázd meg a bicikliseknek is:) A fesztivállal az a baj, hogy a paraszt megáll beszélgetni a másik paraszttal az amúgy is keskeny sétány közepén, és ilyenből nem egy van, hanem száz, lehetőleg családostól, unokákról képcsere, hogyvagytokildikém, megvagyunkmucikám, és már már áll is a sor a sétány mindkét végén. Hétvégén ezt szorozd be tízzel, augusztus huszadikán ötvennel. Nem is megyek oda, mert gyűlölöm a tömeget, meg a szar borokat is, de ez egy másik kérdés:)

effendi79 2011.08.17. 10:42:05

@Dzso_bácsi:
"korának legrealisztikusabb fizikája,"

A Carmageddon? Váháhá! :-))

Hurri Kán 2011.08.17. 10:48:03

Nyilván lehetne itt is ellenőrizni, és büntetni... ha akarnák...

Nyugdíjas Szektor 2011.08.17. 11:00:05

@Spenc: Londonban az IRA-nak köszönhetően nincs szemetes. Biztonsági okok miatt nem tesznek forgalmas helyekre kukákat.
A többi igaz, nem csak Magyarországon vannak "primitív" szokások.

1kutya 2011.08.17. 11:02:26

@gyvy: az a baj, hogy a lakó-pihenőben akkor látok rendőrt, ha hazajön a szembeszomszéd. természetesen szolgálati gépjárművel és 50-60-as tempóval, azon a 200m-en, majd csikorogva fékezve a kapu előtt! ezek után mit várunk?

peti251 2011.08.17. 11:07:57

Egyetértek mindennel, még a mindent kibiró futóművel is, de nekem Ascona C van, és nem szoktam százzalnagygázzal száguldozni. Bocs hogy én vagyok az egyetlen:)

Hurri Kán 2011.08.17. 11:16:14

@1kutya:
NEKIK lehet... Nyilván nagyon megterhelő a munkája, és azért siet haza, hogy minél hamarabb le tudjon feküdni és kipihenni magát... :D

Csikós Zsolt 2011.08.17. 11:21:11

@peti251:

Jójó, a példa erősíti a mondandót, muszáj bele, és csak kerestem egy szar autót, amiért nem kár. Írhattam volna 123-as Mercit is, csak az túl sokat szerepel itt

:-)

Alhazred 2011.08.17. 11:24:32

az elektromos bicajokat régesrég jogsikötelezetté kellett volna tenni. simán jobban mennek, mint a harminc éves rometek, babetták, ellenben hangjuk semmi, tompa érzékelésű, lassú reflexű öregekkel a nyeregben meg simán életveszélyesek.

Rocko- 2011.08.17. 11:38:14

@Hammer: de miért is jó nekünk hogy balesteveszélyes helyzeteket generálunk?
kevés a teli ágy kórházban vagy miért?
álmos könyv szerint vonat elôtt átszaladgálni nem egy életbiztosítás. itt meg kényszerítik rá az embert.
az eltérô közlekedési formák pont a jellemzôik miatt eltérôek, és veszélyes.
ahogy az autópályán a 60-nal tötymörgô, a kerékpárúton a gyalogos, és ahogy a cikkben említett, lakó-pihenô övezetben száguldó barom is. igen, nincs lehetôség mindenhol szétválasztani ôket, de ahol lehet, ott miért ne? miért jó az hogy egymást akadályozzák?

Krisi 2011.08.17. 11:56:59

@Azreel: @nem mondom meg: @TUDOD, A CSIBE: milyen érdekes, gondolom a gyorsvonatnak bezzeg egyből megadjátok az elsőbbséget gondolkodás nélkül, és nem csináltok belőle udvariassági kérdést.
megsúgom, hogy a gyalogot is ugyanígy átkéne engedni...

Altaïr 2011.08.17. 12:01:37

@Krisi: Ezzel a logikával inkább a gyalogos kellene, hogy megadja az elsőbbséget az autónak.

Altaïr 2011.08.17. 12:05:19

@Csikós Zsolt: Perszepersze, nem szép dolog mindig megszegni a szabályokat, viszont értelmetlen szabályokat sem szép dolog hozni. Nálunk az egész városban gyakorlatilag csak ilyen szabályok vannak. És ha a "rend""őrök" ezeket tartatják be, hát mindenki rühelli is őket, ahogy azt kell.

Snipp 2011.08.17. 12:05:58

Egyetértek minden leírttal!

De egy kérdés maradt bennem, ami már rég óta foglalkoztat. (annyira azért nem...:D)
Lakó - pihenő övezetbe tudtommal behajtani, csak akkor lehet, ha célba megyek pl valakihez vendégségbe, vagy ott lakom stb. Ha le akarom vágni az utat stb, ha jól tudom nem szabad átmenni. (Javítsatok ki ha tévedek!)
Szóval a kérdés: nálunk a XV-ben és a XIV ben rendszeres gykorlat, hogy az összes tanuló vezető a lakó-pihenő övezetben rója a köröket, ez szabályos? Ott jobban fog tanulni?
Ha már a tanulóknál tartok, a XIV kerületben mentem múltkor az Erzsébet Kir.né útján és a tanuló hirtelen befékez előttem (előtte senki) ledudálom, utána pár másodperc múlva kiteszi balra az indexet és a két sínpáron keresztül megfordul a szembe jövő sávba. Azóta sokszor látom ezt a gyakorlatot, de azt hittem, az egymás mellett haladó két villamos sín záróvonalnak számít. Ezek szerint én is bárhol megfordulhatok ha jön a villamos ha nem?

AciDuzzu 2011.08.17. 12:10:35

@peti251: "de nekem Ascona C van, és nem szoktam százzalnagygázzal száguldozni"

@Csikós Zsolt: "Jójó... csak kerestem egy szar autót, amiért nem kár"

Most aztán kiengesztelted :))

Pepejoe 2011.08.17. 12:13:05

Az 5-ös képen lévő hordótestű-piknikus testalkatú kislányhoz hasonló cirkulált két hete B.földváron, lent voltunk barátnőmmel és az ő nővérével meg annak a pasijával.
Ott száguldozott sok kiskölyök, mondtam is, hogyha valamelyik nekünk jön, azt be fogom baszni az öbölbe a hajók közé.
A tulaj nem fél amúgy, hogy összetörik ezeket a kasztnis, fényezett robikat? Simán lehet bennük műanyagos és fényezős kárt okozni, a többiről nem is beszélve. Bementek a Galamb-szigetre is, ahol aztán senki sincs felkészülve ezekre a kis izékre. Meg a robogókra sem. Kéne tehát némi felelősségérzet a bérbeadó felől, hogy nem segít kinyírni egy kisgyereket egy robogóval. Kurva nagyot lehet esni a sóderen vagy bárhol azzal a hatalmas nagy rutinnal, ami egy 10 évesnek van. Ha mást nem, az árumat féltem. A szülő pedig pláne pöcs, mert nagy nehezen összedug egy gyereket anyuval, agyonkényeztetik, aztán nekiengedi egy fának vagy kocsinak. Szép.
Ott van az is, hogy a kiskölyöknek természetessé válik ez a viselkedésmód és felnőttként egy seggfej lesz.
Bár ez már nem vág ide annyira, de ilyen idős koromban max. tekerős dolgokra engedtek rá (bár nem is volt más). Most tényleg, a gyereket már most le kell szoktatni a mozgásról?! (Már megint 5-ös kép.)

.com 2011.08.17. 12:15:37

@Spenc: ott a pont
Kint nagyon nem illik, ha nem otthon van meg leszarja.
Itt delen ( Nemeto ) viszont kezet mosnak vizeles utan (is)

teabore 2011.08.17. 12:17:07

@1kutya: melyik részre ígértek fekvőrendőrt?

2011.08.17. 12:42:38

@Krisi: lehet neked nem jött át a mondandóm. Az átlag embernek azt "kell" csinálnia, amit be is tartatnak vele. Ha van törvény, de senki sem tartatja be, igenis udvariassági kérdés, hogy jogkövető vagy -e.
Pl ma egyszerűen átjött az én sávomba egy teherautó (kikerült egy szabálytalanul parkoló másikat...), mert az én járművem kisebb volt, és gondolta úgyis kitérek, mert féltem az életem. Én erről beszélek... ha most nem lenne emiatt jogsia 5 évre, legközelebb megfontolná, hogy egyenrangú partnerként megadja a biciklisnek a jogos elsőbbségét.

ifrance 2011.08.17. 13:02:30

a cikk legjobb meglátása, hogy nem tudjuk hol a helyünk a rendszerben. tavaly bogácson voltunk nyaralni. esküvő volt a szomszédban, szabadtéri lagzi, hangos zene 4-ig, minden amit el tudtok képzelni. szóltak előre, elnézést is kértek, sütit is hoztak, lenyeltük a békát. aztán reggel fél hatkor matt részegen elindult a vendégség egy része kocsival körbe a faluban, és a dudát folyamatosan nyomva üvöltöztek ki a kocsiból, hogy ébresztő parasztok.
kicsit sokan idegesek lettek. viszont a létező legjobb büntetést választották a falubeliek: másnap hogy-hogynem déltől hajnalig hangoszenés kertiparti volt a kérdéses jófejemberek szomszédainál. valszeg zavartalan volt az álmuk az átmulatott éjszaka után. :)

utópia, hogy jobban odafigyeljünk egymásra? tényleg mindenki azt hiszi, hogy az ő seggében forog a világ tengelye? hogy csak az számít, hogy ő jól érezze magát az adott pillanatban? -költői kérdések rovatunkat olvasták...

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.17. 13:07:38

@Pepejoe: van benne igazság!
Mint már azt említettem,Svájcban élek,Veveyben.itt teljesen természetes,hogy a gyalogos körül sem néz,mielőtt a zebrára lép!Az autó/motor megáll a zebránál,ha jön gyalogos,ha nem!Itt,pont a házunk előtt van egy részleges útlezárás.Egyszer az egyik sáv megy,addig a másik áll,aztán csere.Múltkor a barom motoros,nagy térképeket cipel a szarján,és amikor elindult a zöldnél,az összes szanaszét gurult.Persze,megállt a forgalom,de nem hogy nem dudált senki,kiszállt a mögöttelévő autóból a söfőr,odaszaladt a gyalogos a járdáról,és segített neki összeszedni.Addíg a többiek várnak a sorukra csendben.Egyetlen egyszer láttam egy tilosban parkoló autót,elakadásjelzővel,keresztben a zebránál!Magyar rendszámmal.A rendőr,akit azelőtt soha nem láttam,rögtön ott termett egy kártyaleolvasóval,és ki is osztotta a bűntetést.Szóval szerintem jobb ez a nyugodtság,mert tudod,hogy veled,vagy hozzátartozóival valszeg semmi sem fog történni,amikor dolgukat intézi.Ja!a kerékpáros szent és sérthetetlen!!!Bárhova,bármikor bemehet!!!!

Hurri Kán 2011.08.17. 13:15:22

@mifolyikittgyöngyösön??:
Na de gondolom, -látva az egyik képen felfestett biciklisávot- akkor a bringás nem az út közepén fog veled szembejönni?

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.17. 13:23:47

@gyvy: hát igen,így van.Múltkor pl.megfordult az úton valami nagy dög,és persze akkora a fordulóköre,hogy nem fért el az úttesten,feljött picit a járdára,és én persze félreálltam,hogy elférjen.Majd kiesett a szélvédőn,nem győzött hálálkodni.:)aztán másik történet:megyek a járdán,és kb 10méterre előttem várt egy autós,jobbra indexelve,a gyalogátkelő előtt.rám várt az idióta!hogy majd a hülye gyalogos fél perc múlva erre jön.és ezeket nem én találom ki.azt sajnos nem fényképeztem le,de le fogom.

Krisi 2011.08.17. 13:24:47

@Altaïr: oké, de ha holnap mész át a zöldön, és a kereszteződésben egyszercsak átmegy rajtad a 40tonnás kamion akinek bár piros volt a lámpa, de ugyanúgy gondolkodik mint te az erősebbről meg a gyengébbről, akkor ne csodálkozz...

@Azreel: "Ha van törvény, de senki sem tartatja be, igenis udvariassági kérdés, hogy jogkövető vagy -e."
ezt az ökörséget kitől hallottad? egy londoni etnikumtól, aki épp kifosztott egy mobilszaküzletet? ők is pont így gondolkoznak a magántulajdonról meg a törvények betartásáról...

kolompár szmélgol 2011.08.17. 13:28:37

gyvy 2011.08.17. 13:15:22

Neha elöfordul, pölö egyiranyu utcaban, jött velem szembe az ut közepen a cangas, de volt amikor auto jött az egyiranyuban a rossz iranybol. Folytassam? Multkor az M1-en jött szembe egy piros motoros a leallosavban, gondolom eltevesztette a kijaratot, persze a rendszamot nem tudtam leolvasni :)

Hurri Kán 2011.08.17. 13:34:03

@mifolyikittgyöngyösön??:
Hidd el, sokunknak itt sem az a baja, hogy vannak biciklisem rendben van, legyenek. És ha a számára kijelölt helyen megy, onnan jön, ha elsőbbséget kell neki adjak, adok, mert ott figyelek, ott számítok rá.
No de amikor jönnek a leglehetetlenebb helyekről, irányból, kiszámíthatatlanul, akkor ne takarózzon azzal, hogy jajdeháténkicsivagyokőmegnagyésvigyáttonrám...

2011.08.17. 13:35:26

@Krisi: 3 a magyar igazság.

az emberek jó nagy százaléka így gondolkodik. Ezért van 3 hatalmi ág, mert nem elég meghozni a törvényeket, a végrehajtó hatalomnak be is kell tartatni azokat a társadalommal.
Attól még, hogy ez neked nem tetszik így van.
Ettől én még nem leszek törvénysértő, átengedem a gyalogosokat a zebrán... csak tisztában vagyok vele, hogy gyalogosként az autósok 60%-a nem fog.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2011.08.17. 13:39:32

Bárcsak kijönne már egy új Carmageddon...

1kutya 2011.08.17. 13:40:17

@teabore: Veres Péter telep (Veres P.-Berzsenyi - Vak Bottyán - Acsádi által határolt terület, de lehet a csatornán túli részre is, mert az is türelmi zóna lett vagy másfél éve).

dr.oid 2011.08.17. 13:58:02

pure fantastic chinese magic
kínaiak így hirdetik
gondolom én együgyű marha
mikor hátulról taszajt oldalba
a fagyis szájú villanylovas
kéremszépen ki a ludas?
hisz csak ráül aztán húzza
a birka járókelőt lezúzza
apu talán helytáll szépen
vagy bosszút áll gyalognépen
esetleg egy bocsra futja
sörrel kézben odafutva
anyu rinyál: hiszen gyerek
miért nem mereszted a szemed?
a villanykraft pokoli delej
igaz autóbuzinak egy röhej
halk vijjogó baljós hangja
az ösztönöket elaltatja
semmi hörgés semmi CO
elátkozott umweltcécó
szilaj lovak nem tombolnak
sunyi elektronok dalolnak
benzingőz és kéziváltó
kuplungbowden a megváltó
legyen disznó harley hangja
porbafingó ne hajthassa
immár lefektetve van a tétel
közölni kell hát a néppel:
gyalogúton gyalog járjon
kerékpárral kerékpáron
csájníz robesz ördög műve
nem nyúzhatja büdös kölke
a hárlis menjen alsóörsre
rosenheimi bajorföldre
molett mami nincs lábgokart
máshogy oldja meg a fuvart
övezetben nem száguldunk
jön a rendőr jól rákúrunk
minden probléma megoldva
drága kedves emberhorda
nem kell más csak beleérzés
sok szeretet megbékélés
bölcs belátás nyugodt derű
politikus, az mind tetű
antropomorf világképünk
virágozzék amíg élünk...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.17. 14:03:46

Ha van eszük az önkormányzatnál, lépni fognak ez ellen, mert gondolom azért hozták rendbe az egész települést, hogy jó szájízzel távozzon majd az a látogató, aki elköltötte a jövő évet is itt.

Viszont elég lesz pár panasz, hogy feltűnjön, ezek a gyökerek (akikről a cikk szól), közvetlenül és közvetve is jelentős anyagi kárt okoznak, nem beszélve arról, hogy a "Balkán" jelzővel fogják az országot emlegetni.

A zsaruknak meg mindig jól jön egy kis bevétel, szóval véges időn belül számítanék egy kellemes ellenőrzés sorozatra. Jogosan.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.17. 14:08:27

A kereteshez: A holkerekparozzak.hu-nak van igaza, de csak részben. (Azt tudnám, honnan veszik, ők is, és a rendőrök is a 300W-ot. Az ugyanis 250W.)

A pedál önmagában nem jelent semmit, az a lényeg, hogy "megy magától", vagy tekerni kell és rásegít.

Az "European Union directive 2002/24/EC"-ben benne van pontosan a lényeg.

Az EU-ban külön kategóriák vannak az elektromos motorral hajtott kerékpároknak. Az egyik, amelyiknél az elektromos motor csak rásegít, és ha nem tekerjük a pedált, leáll (sőt, 25 km/h felett mindenképp lekapcsol), és 250W-ot nem éri el a teljesítménye. Ez a PEDELEC, erre nem kell bukósisak és biztosítás.
A másik az e-bike, amit nem kell tekerni, akkor is gurulsz a motor segítségével, 250W feletti a teljesítménye, és KELL rá biztosítás és bukósisak. Sőt, egyes források szerint jogosítvány is, mivel segédmotoros kerékpárnak, mopednek minősül. (De elég józan paraszti ésszel belegondolni, rá lehet jönni, hogy ezek tényleg elektromos robogók. És nem kerékpárok. A robogóra meg kell jogsi.)
DE NEM NÁLUNK! Mi itt is szarunk az EU-s szabályozásra, és utóbbiakat lehet megvenni minden barkácsáruházban, kerékpárboltban, és ezekkel száguldoznak a nyugdíjas nénik, teljesen gátlástalanul.

Olvasnivaló linkek:
www.gepida.sk/hun-slo/termektamogatas/gyakran-feltett-kerdesek/
en.wikipedia.org/wiki/Electric_bicycle_laws#Europe
www.hercules-bikes.de/de/Hercules-Ebikes-und-Pedelecs-156,388.html
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/5079164/Man-to-travel-round-world-on-electric-bicycle.html

Hurri Kán 2011.08.17. 14:11:01

@KuKori:
Persze... Viszont amíg a kölcsönző tulaja jattol a jegyzőnek, vagy néha küld neki, vagy a polgármesternek egy-két kurvát, addig csodára ne számíts...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.17. 14:17:14

@bonifac: Pontosítok. A mopedautóknál szembemegyünk az EU-s szabályozással. Csakazértis. (A személyes érzelmeket a mopedautókkal szemben most tegyük félre. :-))

Az elektromos robogóknál/kerékpároknál viszont nálunk nincs is rendes szabályozás, homály van, a jogalkotók egyszerűen lusták. Addig is lehetne használni az EU-s szabályokat, legalább lenne valami. De azt meg nem. Csakazértis?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.17. 14:18:55

@gyvy: Több pénzt lehet lenyúlni a bevételből származtatott adókkal, mint egy-egy felajánlott ingyen nyalóka ;) Legalábbis ebben lehet bízni, mert a korrupció eltűnésére még úgy ötven évszázadot kéne várni.

Hurri Kán 2011.08.17. 14:24:38

@KuKori:
Lehet, de így eccerűbb... nem tudom. Mindegy. Illetve nem az, de nem tucc mit tenni... Max. felrúgni egy-két ilyen idióta villanygyógyegeret :D

@bonifac:
Nem merek még tippelni sem, de valószínűleg a mopedautós lobbi nem volt olyan khm... hatékony? fizetőképes? mint a villanyrobogósok... ;)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.17. 14:27:37

@gyvy: Lehetséges.

--------------------------------

Belekukkantottam a Gepida és a Schwinn-Csepel kínálatába, az ő általuk árult elektromos kerékpárok tökéletesen megfelelnek az EU-s szabályoknak, pedelec-ek, kerékpárnak minősülnek.

Droidfigyelő (törölt) 2011.08.17. 15:30:12

@ommm:

Hahhhh! Analógia: Máriafürdő. Nem értem, hogyan üvölthet reggel 6 (!)-ig egy állandó szabadtéri diszkó egy nyaralóhelyen. Minden hétvégén, nem egy évben egyszer. A hotel tulajdonosa azt mondta, be kell írni a vendégkönyvbe, mert az új polgi nem fogadja el, ha valaki bemondásra panaszkodik:))))) Baszod, 50 kilométeres körzetben senki nem alszik, a madarak vonyítva menekülnek Afrikába, a földimalacok ijedtükben Kínáig ássák magukat, a fák entté válnak, és átballagnak Tihanyba, a családok meg vagy megfulladnak a szobában csukott ablaknál, vagy ha kinyitják, éberen követik 2-kor a Ballag a katonát, 5-kor a Részegen ki visz majd hazát, 5-től 6-ig pedig az egy hangnemben cicegő tuctucot (gondolom, ez már csak a betépett hülyegyerekeknek és a dílereknek szól), csak a zilletékes zember pihen édesdeden? Ez a válasz a kérdésedre. Így megy ez.

Egyébként hard rockot játszom az egykori gimnáziumi zenekarommal tehát nem alapból nem bírom a hangos zenét.

Droidfigyelő (törölt) 2011.08.17. 15:37:06

A cikkhez: hasonló jelenség a bunkózás a parkolóházakban. Mi a fasznak közlekedik annyi baromállat padlógázfék üzemmódban, bőgő motorral, csikorgó kerekekkel, szűk, zárt helyen? Egyszer megmagyarázhatná ezt egy pszichológus.

kotyomfitty 2011.08.17. 15:45:49

Az empatia hianya tok logikus.
Amikor gyalogos vagyok, az engem veszelyezteto autos a fasz.
Amikor autos vagyok, a korzozo gyalogos a fasz.

dilbert.com/fast/2011-08-11/

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.17. 15:46:19

@Droidfigyelő: Tetszik nekik a hanghatás, meg talán olyan gokartszerű az élmény (mert hogy szűk a hely). Szerintem. Vagy filmben érzik magukat.

gereeno1 2011.08.17. 15:54:14

Nem értem a fiatalokra való hihegyezést! Talán igaz, h nagyobb arányban hajtanak gyorsan, talán többen is törik össze magukat, de utánképzős csoportban miért nem voltak többen (2 db, mint a "megfontolt" korosztály, akik a csoport 1/3-át adták különböző balesetekkel?????
Amúgy parasztságnak tartom a gyalogosok semmibe vevését....nem is teszem.

egeresz 2011.08.17. 16:53:02

maximalis 5 km/h == gyalogost elõzni tilos.

Ugyan az autó mûszere nem mér 10km/h alatt, azonban a gyalogos 5km/h -val megy. A sétáló 4 km/h, a bóklászó 3km/h, a sietõ 6km/h; és a hosszulábú tinédzser 7 km/h.

Csikós Zsolt 2011.08.17. 17:12:32

@AciDuzzu:

Hát ezért írtam bele a saját szaromat is.

Önhumor nélkül nehéz elviselni a XXI. századot...

Droidfigyelő (törölt) 2011.08.17. 17:27:41

@KuKori:

A gokart jó ötlet, lehet, hogy ez működik bennük. Köszi:)

AciDuzzu 2011.08.17. 18:37:46

@Csikós Zsolt: "Önhumor nélkül nehéz elviselni a XXI. századot..."

Mélyen egyetértek. Lassan lesz egy könyvnyi történetem öniróniáról, ha megírom az lesz a címe: Pedig sikerülhetett volna - történetek Szopós Bilbó tollából.

Csabby 2011.08.17. 18:38:29

Azt gondolom hogy a rendszerváltáskor túl nagyot fordult a világ sok emberrel...sajnos az én korosztályomból(negyvenesek) is akad.
A fiatalabbakról ne is beszéljünk...nemrég voltam Németországban és egy hét alatt lenyugodtam, olyan az ottani közlekedési morál. Hazajövök és két hét után rámragad ez az ideges stílus...sajna.

DATSUN 2011.08.17. 18:47:04

"Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg." Nos ennek fényében érdekelne engem,hogy ezek a kis eletrobogók hány KW teljesítményűek....Mivel biztosítással nem rendelkeznek,ezért az is érdekel,hogy egy esetleges károkozásnál,a csemete kedves szülei fogják megtéríteni a Bugatti Veyronban keletkezett kárt? Ők temettetik el a porontyot? Gondatlan veszélyeztetésért, gondatlanságból elkövetett emberölésért a szülőt vonják felelősségre?

min 2011.08.17. 19:07:41

Azért itt jópáran keverik a szezont a fazonnal. Amiről ti beszéltek az elektomos robogó vagy moped. Ezeken ülnek a nénik, bácsik, ezek ömlenek be mindenféle variációban kínából, hogy aztnán a Teccsóban meg obiban megvásárolják őket. Ezeket Én is jogsi kötelessé tenném.
Az elektromos kerékpár már más kategória mert ott ah nem tekersz nem megy. Ott a motor csupán rásegítést végez. A drágább inteligensebb fajta érzékeli mekora erőt fejtesz ki a hajtásra és annak függvényében segít rá. Magától nem megy. AZ tehát elektromos rásegítésű kerékpár. ezekből kevesebb van mert mocsok drágák.

nem mondom meg 2011.08.17. 19:25:12

@Krisi:
Nehogy azt hidd, hogy a vonatot tisztelik. :-( Mozdony vezetek és naponta találkozom olyan idiótákkal, akinek nem számít a piros és sorompó. Érdemes lenne egy SmartyCam-et feltenni a gépre...

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.17. 19:27:51

@nem mondom meg: de gondolom nem szarod össze magad,ha valaki a síneken ragad..nagy bajod nem lehet.

Krisi 2011.08.17. 19:31:32

@Csikós Zsolt: "Önhumor nélkül nehéz elviselni a XXI. századot..."

és mennyire így van!

@nem mondom meg: hát tudod, ez a köcsög vonat is már csak ilyen, hogy azt hiszi majd miatta megáll az a sok autó, hát nem - gondolják a nagyokosok, és átmennek a piroson. mert ugye az ő alapvető emberi jogaikat nem fogja korlátozni holmi piros vasúti jelzőlámpa meg sorompó! :)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.17. 21:05:19

@min: Én leírtam feljebb.

Ja, az első fajta jogsiköteles. Mivel robogó. (Nálunk is, csak teszünk rá.)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.17. 21:55:56

@Droidfigyelő: Én mondjuk eljárok gokartozni inkább és nem terrorizálom a vásárolni vágyókat a parkolóházakban :)

Annál jobb móka kevés van, olyan sebességnél :)

min 2011.08.17. 22:09:18

@bonifac: Valóban átsiklottam felette. Elnézést az imétlésért.

Bambano 2011.08.17. 22:18:09

egy rendes trollmágnes topicra csak 125 hsz... így múlik el a világ dicsősége:)

lehet, ilyet csak papptibi tud írni?:P

Krisi 2011.08.17. 22:25:44

@Bambano: troll témáknak még mindig Bende Tibi a mestere házon belül, ő bármikor elmagyarázza, hogy ilyenkor miért a gyalogos a hülye. vagy a biciklis :)

Grifter 2011.08.17. 22:33:58

Objektívitás, mint olyan. Azt nem ismerjük, létezéséről sincs fogalmunk. Ugyan az a téma, bármilyen összeállításban vizsgáljuk: Bármilyen járművön (vagy nélkül) mi VS. bármilyen járművön (vagy nélkül) bárki más. A lényeg, hogy mindig nekünk van jogunk és igazunk. Hogy az nem lehet? Dehogynem :]

Grifter 2011.08.17. 22:35:56

@ommm: Én arra lennék kíváncsi, hogy akár ezután a cikk után leesik-e bárkinek és tesznek-e ellene bármit. Szerintem a hatóság nem. Max. a többi árus/üzemeltető/túl sok felpofozott ember és stb. okán változik meg a helyzet.

apoa 2011.08.17. 22:51:51

Lehet,hogy Csikós úr nyaralását részben tönkretették ezek az eszetlenek, de itt Bp.-en a sok szabályszegő, piroson átmenő,járdán száguldozó, agresszív- öntudatos kerékpáros folyamatosan megkeseríti a gyalogosok és autósok életét. Hogy nyúvadnának meg.

Bambano 2011.08.17. 22:56:57

@Krisi: lehet, elkavartam a neveket, bocsi :)

Rocko- 2011.08.18. 00:16:04

"Szent meggyőződésem, hogy az autós-motoros és motoros-autós viszony is évről évre szuperebb."
erre még refelektálva: minap kerület főterén nem működtek a jelzőlámpák. csodálkodzva fogadtam, hogy rögtön mindkét sávban az első kocsi átengedtett a zebrán.
nen, nem azért mert a túr átellenes oldalán van a rendőrség, hanem mert át akartak engedni.
szóval van fejlődés.

kkn 2011.08.18. 01:28:21

Ez nekem sem tetszik, hogy olyan kerékpárok, amiket segédletként motor hajt, mégha elektromos is, nem vesz a bürokrácia segédmotoros-kerékpár számba, jogsival, sisakkal. Ilyenről dönteni fontosabb volna, mint együttműködést akasztgatni mindenhová.
Így olyan sebességgel, mint egy Babetta, rohangásznak KRESZT-hírből sem ismerő egyedek az utakon. Pláne, hogy sok nyugdíja s még kerékpárral sem néz körül, ha átmegy az úttesten, és akkor ezekkel mit művelnek...

Ez a gyerek vonal meg eszembe sem jutott, pedig az még veszélyesebb...

autokatalog 2011.08.18. 02:37:04

@csokiájsz:

"erre mifelénk ND (Neudorf an der Donau, szintén Bayern, nem messze Rosenheimtől)rendszámmal futkos jónéhány luxusautó"

ND tabla az Neuburg an der Donau, Neudorf an der Donau az meg Bacsujlak, Szerbia.

"A legszebb az az X5-ös volt tegnap reggel, amelyiknek 2010 szeptemberi volt a TÜV plecsnije :-) "

A legszebb ebben az aranyos kis tundermesketeben, hogy az egyik pelcsnin azt az allitolagos 2010-et sasszemmel rogtonl kiszurtad ellentetben a masikon virito,jokora "Neuburg an der Donau"- felirattal :)

autokatalog 2011.08.18. 03:27:12

@Krisi: "hát nem - gondolják a nagyokosok, és átmennek a piroson. mert ugye az ő alapvető emberi jogaikat nem fogja korlátozni holmi piros vasúti jelzőlámpa meg sorompó! :) "

Tokeletesen raillik ez a jogaikkal 100,sot inkabb 1000%-ig tisztaban levo, azokert megallas nelkul ugato, am kotelessegeiket cseppet sem ismero,nulla kozterhet fizeto de mindig tobb es tobb elojogot ill. infrastrukturat a semmire kovetelo,betegesen frusztralt ontudattal futott, orokke elegedetlen biciklisekre.
Barki barmit mond, nincs a kozlekedesnek meg egy olyan kasztja aki ennyire nyilt es pofatlan modon szarik a kozlekedes mindenfajta irt es iratlan szabalyara,es szinten paratlan az is amilyen felelotlen es szinte kovetkezetes agresszivitassal veszelyzteti a nala gyengebbek(gyalogosok) testi epseget.
A BP-belvarosi biciklizok kornyzettudatosaga is a legnagyobb kamu. Eleg rajuk nezni. A 90% szazalekuk rosszuloltozott madarijeszto-kulseju,apolatlan, igenytelen es nicstelen senki aki egyaltalan nem a hangzatos okologiai hanem kokemeny financialis okbol teker a buzben, magaba szippantva a tudorak osszes komponenset es akikrol ordit: Szamara nemhogy egy auto birtoklasa vagy fenntartasa de meg egy szaros BKV berlet megvasarlasa is gondot okoz.

szaGértő 2011.08.18. 09:02:18

@Alhazred: Az elektromos bicaj-öreg kombóval csupán az a baj, hogy amikor az öreg már túl gyenge ahhoz, hogy tekerje a bringáját, kap a családtól szülinapjára egy villanyos verziót. És olyan gyorsan kezd közlekedni, mint még életében soha.

csokiájsz 2011.08.18. 09:16:30

@autokatalog: egy pont neked. Neuburg an der Donau. Ez még nem változtat azon a tényen, hogy a műszaki egy éve le volt járva. Bár az X5-ös sokat zabálna azon a 2000km-en plusz a műszaki is belekerülne még van 70 euróba..egyszerűbb beleszarni az egészbe, de én csak egy kis irigy geci vagyok

Egyébként, csak érdekességképpen, csak nem egy totalcarközeli munkatárs trollkodik álnéven? elege van már a sok kis köcsög kommentelőből és most jól megmondja nekik :-)

Krisi 2011.08.18. 09:16:39

@autokatalog: ember, neked aztán vannak elfojtott indulataid, most hogy kiírtad magadból jobban érzed magad? keresd fel az empamo nevű szervezetet, ott befizeted a tagdíjat és hasonló szintű emberekkel együtt tudjátok gyűlölni a kocsog bicikliseket :D

amúgy remek komment, majdnem mindent beleírtál, még a "mindig büdösek" és a "vegetáriánus LMP-s bölcsész faszfejek" kimaradt, erre a jövőben kérlek figyelj oda!

apoa 2011.08.18. 09:35:58

@autokatalog: A Váci utca gyalogút, táblával megjelölve, ahova kerékpár sem hajthat be. Ezzel szemben komplett családok kirándulnak biciklivel ide. Ez most a liberális trendi, kerékpárral mennél szabálytalanabbul és veszélyesebbben közlekedni a legforgalmasabb helyeken.

JabbaA3 2011.08.18. 10:17:05

Szerintem sem lehet 'összeereszteni' a puhatestűeket a segédeszközzel közlekedőkkel. S hogy miért? Mert még gyalog is simán eltapossák egymást. Nem az andalgás a fő ok, hanem a nemtörődömség. Az összeeresztés pedig valóban hatványozottan hátrányos helyzetet teremt, hiszen neki csak a lökhárítója horpad, de a gyalogosnak a kerek nagy bucija...
Gyalogos kontra gyalogos pl tömegközlekeédis eszközön: ha le akar szálni fellök, ha fel akar szállni az arcodba áll, hogy ne tudj leszállni, lényeg neki jó legyen. Autós az autóssal: nem engedem be ott rohadjon meg, különben is én most sietek (mint mindig)... és akkor ezek egy tér-idő-térkő kontinuumban katasztrófa...
Én is földváron nyaralok majd 30 éve, ott van kégli, most voltunk lent, 3x gázolt el majdnem tizen éves kiskukimadzag az elektromos robogóval. De a környezetemben lévő valóban 'elvarázsolt' kissrácon is majdnem átment egy bicajos, úgy kaptuk fel a kishapeszt.... Csak kiscsit jobban figyelnénk a másikra, meg arr, vajon merre mozdul....

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.08.18. 10:43:40

@Krisi: Hm. Inged, hogy ennyire magadra veszed? Sajnos tény és való, hogy a kerékpárosok 99%-a még véletlenül sem tartja be a közlekedésrendészeti előírásokat, aztán ha baleset van, természetesen mindenki más hibás. De az előttem szólónak is igaza van, gyalog sem jobb a helyzet. egyszerűen a fejekben kell rendet tenni először, aztán kéne elkezdeni száguldozni bármivel is.

Krisi 2011.08.18. 11:10:27

@newtehen: tény és való, hogy az összes közlekedő 99%-a szabálytalan, legyen az gyalogos, robogós, motoros, autós vagy kamionos.
mindenki szabálytalan, még te is meg persze én is, akármivel közlekedünk. sokszor észre sem veszed. ennek ellenére mégis mindenki meg van róla győződve, hogy csakis a biciklisek szabálytalanok, mindenki más szabályos. hát a nagy lófaszt :)

amúgy igazad van, a fejekben kéne rendet tenni elég sürgősen. elsősorban azért, mert mindenki habzó szájjal üvölti, hogy "de a másik milyen szabálytalan", azt meg észre sem veszi / leszarja, hogy ő maga is ugyanolyan gyarló.

úgyhogy mindenki bekaphatja (még énis)

Krisi 2011.08.18. 11:26:59

@newtehen: nem vettem magamra, egyszerűen csak nem komálom az efféle egysejtűeket, akik egy kommentbe ennyi tévhitet, rosszindulatot, gyűlöletet és frusztrációt belezsúfolnak. Mondjuk még mindig jobb, mint Bende Tibi, aki ugyanezt véleményként megírja, és aztán ott virít az index címlapon...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.19. 02:23:00

@Krisi: Megmondom, mi a baj a bringásokkal. Hogy minden jogsis, autóban ülő ember irigykedve nézi azt a lazaságot, amivel át tudnak hágni bármi szabályt. Mert próbálj meg kocsival, vagy motorral olyat eljátszani, hogy amikor pirosat kapsz az úttesten, a gyalogosok zöldjét kihasználva még csak le sem lassítasz, a következő sarkon pedig kikanyarodsz kis ívben a piroson át, stb.

Engem is frusztrál a dugóban ülve, hogy miért nem inkább bringán idegesítem a többi tahót :DDD

(Egyébként elhatároztam, hogy veszek bringát ismét. A hétvégén kölcsönkaptam egyet, és kurva jól esett tekerni kicsit. Ráadásul teljes útfelújítás van a környékünkön, ami eddig kocsival 5 perc volt, most legalább 15. Bringával meg lenne megint 5-6 perc.)

Index Elek 2011.08.22. 19:46:15

Carmageddon II az egész PC-s játékipar csúcsa. Imádom, a legjobb. Vagy 8-szor végigvittem. A képen tudom hogy az I-es van, de engem a budapesti közlekedésre a II-es szocializált. Nem is értem, hogy miért tiltakoztak a jogvédők, ez a játék felnyitotta a szememet és rájöttem, hogy az egészséges járművezető értékrendje szilárd alapokon nyugszik, aminek a gránitszerű fundámentuma a Carmageddon II.

Punktum!

Tudom, hogy igazam van :-)

Index Elek 2011.08.23. 21:32:19

Fantasztikus érzékem van, hogy "befejezzek" egy posztot. Utánam már nem ír senki :-)

Lehet hogy az a baj hogy napközben dolgozom és nem kommentelek. De legalább enyém az utolsó szó. Anyósnak már elmehetek akár :-)
süti beállítások módosítása