Hiába küzdesz, rákívánsz úgyis

BMW 740d xDrive

  2011. augusztus 15. - ommm Címkék: vélemény bmw

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Sajnos idehaza kötelezően választani kell hozzá egy matricát. Mi leszel? Büdös gengszter vagy cionista hazaáruló?

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr13154186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2011.08.16. 09:39:45

@alibiman: "Szerintem azért fogynak jobban, mert jobban megfelelnek a mai tömeg elvárásoknak."

Miota tomegauto a BMW?

Azert adnak el ma sokkal tobbet mint 20 eve, mert megvaltozott a vilag, es olyan helyeken is vesznek BMWt, ahol korabban sohasem.

Szemely szerint sohasem ertettem a rinyalast a regi autok korul, es egeszen oszinten szova, a Csikoson kivul nem is igazan talalom hitelesnek. A legtobb oreg autokat ajnarozo egyszeruen csak kompenzal.

Amit a kinaiakrol mondtal az meg szimplan hulyeseg. Jelenleg ott tartunk hogy Kina akar europai luxusautot venni es nem forditva.

Es ha a trendeket nezzuk, ez igy is marad.

sb

Shadowbull 2011.08.16. 09:42:38

@Rocko-: Mondok egy peldat, legutobb ez tortent:

Kozeledek egy bonyolultabb keresztezodeshez, erre a hulyelye valami oknal fogva elkezdi ujraszamolni az utvonalat. Pont azokban a kritikus pillanatokban, amikor kellett volna a navigalas.

A legvaratlanabb helyeken es idopontokban kepes ujraszamolast kezdeni.

Peldaul.

sb

Alf (törölt) 2011.08.16. 09:46:13

@Shadowbull: pont errol beszelek.

Ha motoros ajtobecsukasra nagyobb szukseg van, mint holdraszallasra, az egy elbaszot vilag.

Alf (törölt) 2011.08.16. 09:47:44

@Shadowbull: Igen, szerintem is csak Csikos az egyetlen regiautobuzi a vilagon, a tobbi csak kompenzal.

Shadowbull 2011.08.16. 09:48:59

@Alf: Nem igazan ertem mi koze van a kettonek egymashoz.

Egyebkent meg keves ertelmetlenebb dolgot birok elkepzelni mint a holdraszallas.

sb

Rocko- 2011.08.16. 09:49:46

@Shadowbull: én ezzel még sosem találkoztam, de elhiszem. :)
nekem csak olyan volt, hogy külsô gps vevô pda-val összeköt

Shadowbull 2011.08.16. 09:52:05

@Alf: Nem azt mondom hogy o az egyetlen, hanem azt, hogy szamomra o az egyetlen hiteles azok kozul akiket ismerek.

sb

Shadowbull 2011.08.16. 09:53:09

@Rocko-: TMCt hasznalsz?

Mert szerintem azert csinalja, mert kap uj TMC informaciot, es olyankor ujra kell szamolni.

sb

Rocko- 2011.08.16. 10:02:12

@Shadowbull: nem-nem, itthon nem is érdemes TMC-t használni. vagy akkor jön az info amikor már késô, vagy mire megjön az info, addigra már vége a fennforgásnak. :)

nálam az volt a probléma, hogy PDA-n futott az iGo. viszont a PDA-ban nem volt GPS vvevô, az külön egység volt. a kettô közt pedig BT összeköttetés volt. emiatt a PDA késôbb kapta meg a jelet, pár másodperccel, vagy eggyel, é emiatt hátrébb hitte magát mint ahol volt.
ez kb. kellô sebességnél elég ahhoz, hogy kihagyj egy autópályalehajtót, vagy városban egy sarkot.

Rocko- 2011.08.16. 10:03:53

@Alf: tényleg nincs rá szükség.
a motoros ajtócsukás az életet könnyíti meg a Holdraszállásnak meg kb. nulla elônye van.

Alf (törölt) 2011.08.16. 10:03:59

@Shadowbull: erdekes, en keves ertelmesebb dolgot tudok elkepzelni mint a holdraszallas.
:)

Alf (törölt) 2011.08.16. 10:05:03

@Rocko-: NADE az emberiseg jovoje, bazmeg :)

Rocko- 2011.08.16. 10:06:17

@Alf: így van, errôl van szó.
az emberiség jövôje nem a Holdon fog folytatódni, hanem egy jóval távolabbi bolygón. ezért is készülnek a Marsra.

Alf (törölt) 2011.08.16. 10:10:30

Szerintem a motoros ajtobecsukas hulyeseg. A kenyelem nem azt kellene jelentse, hogy zombikent ulsz egy szerkezetben.
Az ajtobecsukas olyan minimalis erokifejtes, amit csak serult emberek nem tudnak veghezvinni, ezt motorizalni tokeletesen folosleges, szerintem inkabb art, mint hasznal.

A holdraszallas pedig egy jelentos lepes az urkutatasban, es esetleg bolygok meghoditasaban, stb.

Nekem sokkal szimpatikusabb egy olyan vilag, ahol te csukod be az ajtot, de el tudsz repulni a holdra.

Amerre jelenleg haladunk, az meg az, hogy motorosan becsukott ajtok mogott szurt levegot lelegezve heremasszirozva ulunk a dugoban egesz nap.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 10:17:11

@Shadowbull: Profit és profit között van különbség. Lehet szolidan, hosszútávon gondolkodva, és lehet éhesen, most csináljunk nagy lóvét. Amikor megy a harc, hogy mekkorát növekedjünk, mert pattanásos, az most diplomázott hülyegyerekeknek akkor csillog a szem, ha az éves növekedés grafikonja úgy meredezik felfelé, mint pöcsük, akkor az nem normális dolog. Ennek nagyon brutális ára lesz később, vagy már most...

A korábbi BMW-ket (80-as, 90-es évek) nagyon sokan nem vették meg a dizájn miatt. Inkább Mergát, Audit vettek. De az is igaz, amit te írsz.

Shadowbull 2011.08.16. 10:18:06

@Alf: egy fraszt. A holdraszallas nem volt mas, mint hideghaborus izmozas, mint amikor a makákók a pöcsüket meregetik.

Gyakorlati haszna a mindennapi eletben meg annyi volt, mint az F1nek az utcai autozasban, kabe nulla, de inkabb annyi sem.

Ra is jottek egy ido utan hogy megis miafaszert szalldogallunk mi a Holdra? Nem veletlenul lett leallitva a hetvenes evek elejen.

Utana mar tobb ertelme volt atomraketakat epiteni.

Ezekkel a kemiai meghajtasu nagyra nott tuzijatekraketakkal ugyis csak a bolygonk eloszobajaban birunk toporogni, annak meg az ertelme nulla.

SZVSZ a Marsraszallasnak is nulla ertelme van.

Meg varnunk kell egy kicsit, amig Zefram Cochrane osszeuti az elso Warp-meghajtast :)

sb

Negrogo 2011.08.16. 10:18:49

@Shadowbull: "Szemely szerint sohasem ertettem a rinyalast a regi autok korul, es egeszen oszinten szova, a Csikoson kivul nem is igazan talalom hitelesnek. A legtobb oreg autokat ajnarozo egyszeruen csak kompenzal."

Mert miert is? Ha telne ra en peldaul elobb vennek egy 635csi-t es tennem rendbe mint egy e92 335i-t. Egy 6-os plussz a kinullazasa vegosszegben szerintem lenne is ugyanannyi mint a 3-as.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 10:20:18

@Shadowbull: "Amit a kinaiakrol mondtal az meg szimplan hulyeseg. Jelenleg ott tartunk hogy Kina akar europai luxusautot venni es nem forditva."

Az ellenfelet lebecsülni a legnagyobb hülyeség. Szerinted a kínaiak hülyébbek, mint a koreaiak? Kisebb potenciállal rendelkeznek? Nézd meg hova fejlődtek pár év alatt a koreai autók. Le fogják mosni az európai autógyártást. BMW-vel, Audival együtt. Hacsak nem változtatnak rajta.

Negrogo 2011.08.16. 10:21:28

@alibiman: Mondjuk pont azokban az evekben szulettek a marka legmeghatarozotabb modeljei.

Shadowbull 2011.08.16. 10:22:10

@Alf: Nezopont kerdese. Egyebkent meg lattal mar motoros ajtobecsukast?

MErt ugye az ugy mukodik, hogy az ajtot te zarod be, csak az utolso nehany centimeteren huzza be az elektromotor.

Szerintem hozzatartozik egy premiumautohoz, hogy nem kell bevagni az ajtajat nagy dondulessel mint egy budiajtot, hanem gyakorlatilag hang nelkul zar.

sb

Shadowbull 2011.08.16. 10:24:12

@alibiman: a novekedes a gazdasagi rendszerunk alaptorvenye. Ha nem novekedsz, akkor halott vagy.

Lehet ezen vitazni, meg az ertelmet keresni, meg azon elmelkedni, hogy egy veges bolygon lehet-e vegtelenul novekedni, de jelenleg ez a rend van ervenyben.

sb

Shadowbull 2011.08.16. 10:26:06

@alibiman: Ugyanmar.

Ezt halljuk 40 eve. Jaj, jonnek a japanok, vege az europai autoiparnak.

Jaj jonnek a koreaiak, vege az europai autoiparnak.

Jaj jonnek a kinaiak, vege az europai autoiparnak.

Nezz mar korul legyszives.

A kinaiak miatt aggodjanak a koreaiak, az o bizniszuket fogjak majd rontani. Majd, egyszer.

sb

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 10:26:33

@Shadowbull: Valszeg akkor Csík az egyetlen az országban, sőt a kontinensen. Ezt mond el neki is, hadd legyen egy jó napja.

Ezt a kompenzálás dolgot nem értem. Mit kompenzál? Mert szép új nagy autónál még lehet valami kompenzálásról, farok hosszabbításról beszélni, de egy 10-30 éves kocsinál már nem igazán, ti. a nők nem nagyon értik, és még kevésbé szeretik az idejét múlt kocsikat. Szóval mire is gondoltál?

Mond, te nem vagy véletlenül irigy egy kicsit azokra, akiknek van idejük, energiájuk és pénzük arra, hogy ilyesmivel foglalkozzak? Mert olyan savanyú a szőlő szöveged van. Igazából megértem, ha irigykednél, mert pl. én is nagyon irigylem azt, ahogy a Dezsőt is összerakják. Nekem is tetszene, de az már nekem nem férne bele. Egyelőre csak álmodozom ilyesmiről.

Shadowbull 2011.08.16. 10:28:06

@mennyi?husz!: en nem igazan errol beszelek.

sb

Alf (törölt) 2011.08.16. 10:32:35

@Shadowbull: most, hogy mondod, nekunk a budiajton van ilyen szerkezet (nem vicc).
Az ikeaban a konyhabutorok fiokjai hasonlo elven csukodnak.

Ez am az ÈLET!!!

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 10:33:54

@Shadowbull: Én úgy látom, te itt most kialakítottál egy-két álláspontot, egy-két témában, és úgy döntöttél, hogy abból nem engedsz, annak ellenére, hogy a meggyőződésed mást súgna. Helyes, akkor legyen így. :-)

Hurri Kán 2011.08.16. 10:34:45

@alibiman:
Olvass már el egy-két cikket... Jelenleg Kína a felső és a luxus-kategóriás autók legdinamikusabban növekvő piaca, a pénzes vevők Rollst, Mercit, Audit, stb. vesznek, nem a saját "luxusautóikat"...

Ettől még az autógyártásuk persze fejlődhet...

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 10:36:09

@mennyi?husz!: Hát ja. Pl. a cápa BMW-k, E12, E24, E28, stb. Imádom azokat. Erősen megosztó formájuk volt.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 10:37:30

@gyvy: És szerinted fog? 20 éve elhitted volna, hogy 350-el megy a kínai vonat?

Hurri Kán 2011.08.16. 10:39:28

@alibiman:
Arra a kínai vonatra gondolsz, amit a Siemens, vagy ki szállított nekik?

Hogy mi lesz húsz év múlva, az majd pontosan húsz év múlva fog kiderülni...

Shadowbull 2011.08.16. 10:39:44

@alibiman: Ugy latszik itt mindenkinek gond a az erto olvasas :)

En azokrol az emberekrol beszelek, akik megveszik százezeré´ a lepukkant E30-at, es utanna minden forumot azzal hanynak tele, hogy az E30 ota a BMW nem gyartott rendes autot, es nekik akkor sem kene mondjuk E90, ha tellne ra.

Es ilyenbol van csillio. Ezek bizony az anyagi helyzetuk miatt fennalo kenyszerpalyat kompenzaljak ezzel a dumaval.

Az egy teljesen mas szitu, amikor valaki egy ritka veterant helyrepofoz, es beletol annyit, amennyibe mondjuk egy zsir uj auto kerulne, sot van mellette neki esetleg nehany uj is, de ez a hobbija.

De a forumokon ezekbol keves van.

A Csikosnak tenyleg elhiszem, hogy jobban erzi magat a 30 eves lepukkant zoldseges szarjaban, mint egy zsir uj E-Klasseban. Persze erdekes lenne a kiserlet, ha a Csikosnak hirtelen korlatlan anyagi lehetosegei teremnenek, mindjuk nyerne a lotton 5 milliardot, akkor a roncsok kozul mennyi maradna meg, es mennyit tolna be a bontoba azonnal.
Rola el tudom kepzelni, hogy tovabbra is szeretne ezekkel szopni, mert nala igazabol mar az ezekkel valo szopas a tarsadalmi erintkezes egyik formaja, gondoljunk Kareszra, es a sokat megenekelt ebedekre.

De az E30 "rajongo" bizony betolna az arokba az autojat, meg lehet fel is gyujtana rogvest es azonnal megrendelne az uj fullos BMWt, amit addig annyira fikazott.

sb

Shadowbull 2011.08.16. 10:44:21

@alibiman: Hogy csak a premiumnal maradjunk:

BMW-Audi-Mercedes uralja a vilagpiacot, rajtuk kivul nemigen van erdemben szamba veheto premiummarka. PEdig a japcsik is probalkoznak legalabb 20 eve, gyakorlatilag eredmeny nelkul.

Es attol felunk ma, hogy 5 ev mulva majd a Kinai Premiumauto legyalulja oket?

Ez egyszeruen vicc.

sb

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 10:46:42

@gyvy: Igen. Pontosan arról van szó. Az első 30 km-t valóban a Siemens szállította, majd utána az elvtársak megköszönték szépen. Lemásolták, kicsit áttervezték, és most a "saját" cuccokat használják. Ahogy sok minden mással is így tesznek.

Az a baj velünk fehér emberekkel, hogy arrogáns, nagyképű faszok vagyunk. Úgy gondoljuk, hogy egy sárga csak hülyébb lehet nálunk. Én sokszor jártam Ázsiában, és bizony kellően összetöpörödtem. Megtanultam tisztelni őket.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 10:49:07

@Shadowbull: Igen, van ilyen is szép számmal. Azt nem tudom, hogy többségben vannak-e, nem végzek ilyen irányú kutatásokat, mert annyira nem érdekel a dolog.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 10:55:20

@Shadowbull: Én azért kezdek tisztelettel nézni egy Lexusra, vagy Infinitire. Sőt, minő szentségtörés, egy Subarura is. És hogy teljes legyen a felháborodás, még egy Renault Lattitude sem áll messze egy 3-as BMW-től - szerintem. Pedig az még csak nem is japán, hanem koreai.

Ezt én mondom, akinek most csak három BMW áll az udvarán, mert egy hónapja eladtam egyet. E négyből 2-öt 0 km-el vettem.

Megint le kell írnom. Nem lebecsülni kell az ellenfelet, hanem jól felkészülni.

Shadowbull 2011.08.16. 10:56:22

@alibiman: "Lemásolták, kicsit áttervezték, és most a "saját" cuccokat használják. "

Jaja. Amibe aztan belecsapott a villam, aztan egymasnak mentek, es a helyi partfunkcik ledurattak tololappal az egeszet, mert nem volt kedvuk a tulelokkel szarakodni.

Nekem meg idorol-idore vannak kapcsolataim kinai beszallitokkal.

Odebb van meg az a vilaguralom.

sb

Shadowbull 2011.08.16. 10:59:57

@alibiman: Lexus az egyetlen, ami jutott valamire vilagszinten, de meg feleannyi autot sem adnak el, mint a vezeto premiumgyartok. Europaban meg gyakorlatilag nem is kell veluk szamolni.

Az Infiniti globalisan nem is letezik, valami 100e autot adnak el?

Subaru nem is premium, nem is tudom hogy jon ide.

Ez nem lebecsules, ez tenymegallapitas. Nem mondtam egy szoval sem, hogy barmelyik Lexus szar auto lenne.

sb

Alf (törölt) 2011.08.16. 11:04:35

@Shadowbull: szerintem o a maglevre gondolt.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 11:06:13

@Shadowbull: Igen, odébb van. Én azért felkészülnék. Te csak aludj nyugodtan.

Amúgy eszembe jutott valami (pont egy telefon kapcsán) a tipikusan öreg e30 vásárlókról. Volt nekem egy jó barátom - akit azóta sajnos nélkülöznünk kell - aki vett egy igazán régi szakadék e30-ast. A dolgot azzal indokolta, hogy rákölt pár százezret, hogy normálisan lehessen vele közlekedni és olcsón megúszta. Azt mondta, ő nem engedhet meg magának még egy újabbat sem, nemhogy egy újat, ez meg kiszolgálja még pár évig. Én úgy gondolom, hogy ő nem kompenzált, egyszerűen csak látta meddig ér a takarója, szerette a BMW-t, vett egy ilyet. Egyébként amíg élt, bejött neki a koncepció, működött az öreg e30, gond nélkül. Szerintem sokan vannak ezzel így. Ezért ha én látok valakit öreg e30-ban, w124-ben ülni, nem az az első gondolatom, hogy kompenzál. A barátom jut az eszembe.

Shadowbull 2011.08.16. 11:11:21

@alibiman: gondolom a nehai baratod nem floodolta tele az osszes forumot, hogy nincs jobb auto az E30-nal.

sb

Shadowbull 2011.08.16. 11:14:04

@alibiman: "Te csak aludj nyugodtan."

A felkeszules nem az en dolgom, azert fizetik a managereket.

sb

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 11:17:14

@Shadowbull: Ez úgy rendben van Európát tekintve. Amerikában azért már más a helyzet. Ott igen erős az Lexus és az Infiniti (és az Acura) is. Ázsiáról ne is beszéljünk. Kinában igen szépen ad el mindkét márka. Lehet, hogy ez most fájni fog, a világ nem Európa.

Nekem prémium a Subaru. Van olyan jó, mint egy BMW, de lehet, hogy jobb is bizonyos (igazából sok) tekintetben. Az biztos, ha megint veszek egy új autót, most kicsi az esélye, hogy BMW lesz. 20 éven át azt hangoztattam, hogy hiba japán kocsit venni. Elég sarkos véleményem volt erről. Sajnos ezt ma már át kell gondolnom.

Persze az öregebb BMW-ket nem adom el, ha lehetséges.

Ben Franklin 2011.08.16. 11:18:37

@Shadowbull: Na mi a helyzet, elfoglalt vállalkozó urak 2 napja rágják a szart de-du-este, hogy a BMW e a világ legfaszább autója? Kiröhögöm a belemet rajtatok.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 11:20:23

@Shadowbull: Biztosan nem. Most egy fasz miatt azért nem biztos, hogy általánosítani kéne. Vannak egészen normális fórumok az öregebb BMW tulajoknak, és ott olvashatsz lelkes hozzászólásokat. Szinte süt a szeretet egyik-másikból.

Alf (törölt) 2011.08.16. 11:22:14

@Shadowbull:
Nekem egy darab 40 eves francia autom van.
Ezzel szoktam kozlekedni, ha autoval kozlekedek, ami inkabb hosszu tavu utakat jelent, varosban kerekparral kozlekedek.
Az arabol ugyanakkor lehetett volna venni uj francia autot, vagy japant, vagy negyedannyi idos BMW-t.

En igy dontottem, ha hiteles, ha hiteltelen (de legalabb nem hitelre:)

Nekem nem kellene ez az auto. ha megkapnam, egybol eladnam, ki sem szeretnem probalni, ugy, ahogy van megprobalnam eladni.

Ha rengeteg penzem lenne, akkor sem jarnek egy ilyan autoval. Amikor a lottonyeremenyrol almodozok, soha, meg egy pillanatra sem fordul meg a fejemben egy uj premium auto vagy sportauto vasarlasa.

Tudom, hogy ez az auto biztonsagosabb, es gyorsabb, mint az en autom, vagy mint a regebbi autok, de az egyetlen dolog, ami elgondolkodtatna, az a biztonsag, es nem a navi vagy ajtobehuzo, vagy a tobbi hetszazcsillio extra.

A vicc, hogy az emberek nem birjak letekerni az ablakot, meg bebaszni az ajtot, meg kinyitni a terkepet, de ha van egy kis szabadidejuk fognk ket botot, es elkezdenek gyalogolni a pusztaban, vagy korbe szaladgalni a margitszigeten, vagy egy helyben szaladni egy ujabb gepen.

En kinevetem oket es megvetem oket, es en istenitem a holdra szallokat, meg azokat, akik fel birjak emelni a segguket es bicajra ulnek a belvarosban.

Remelem, az unokam nem egy ilyen dugozombi lesz hanem ember.

Ben Franklin 2011.08.16. 11:31:20

@alibiman: Azt megsúgnám az uraknak, hogy oroszokon, jugókon, románokon, magyarokon kívül kultúrnemzetek fiai közt(hiába keresnek 10x többet) az autó nem beszédtéma és a lőtéri kutyát nem érdekli ki mivel jár. Ezért kicsit megmosolyogtat a meztelen seggüek sznobizmusa.

Alf (törölt) 2011.08.16. 11:32:40

@Ben Franklin: mondjuk egy autos ujsag kommentjei kozott megis mirol legyen szo?

Ez nem sznobizmus.

Alf (törölt) 2011.08.16. 11:35:24

@Ben Franklin: A "kulturnemzetek" meg azok, akik a vilag kevesbe agressziv felet gyarmatkent tartjak, foldjeiket kiszipolyozzak, gyerekeiket rabszolgasorba vetik.

Ne is beszeljenek az autokrol, felolem a szajuk tele lehetne 2 milliard nyomorgo neger falloszaval.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 11:39:29

@Ben Franklin: Ez nem igaz. Nekem sok haverom van, japán, koreai, német, amerikai. Szinte minden barátommal hamar eljutunk ehhez a témához. Régen a lovakról beszélt a férfi ember, most meg erről. A horgolásról nem igazán tudnánk, az extrém sportok, ritka hobbik meg szúk rétegnek beszédtéma.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 11:41:46

@Alf: Én úgy szoktam mondani, hogy a mostani "fejlett" országok történelmét vérrel írták, más nemzetek vérével. Kevés kivétel van.

Ben Franklin 2011.08.16. 11:46:17

@alibiman: Komoly emberek között nem téma még itthon sem, mert rögtön lejön a kispályásság. Főnököm belvárosi idős ügyvéd, 8 éves benyás Camryval jár(gondolom ér vagy 1,5 misit), és kb. havonta vesz ingatlant a befolyó pénzéből a fővárosban. Soha nem jön azzal, hogy neki mondjuk BMW kell hogy komolyan vegyék az üzlettársai. Inkább a rágógumiügynökök rugóznak ilyesmin.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.08.16. 11:59:27

@ommm:
>melynek köszönhetően mára már a hazai piacot is maguk alá gyűrték.

Ha jól tudom, Németországban 25% a piaci részesedése a 7esnek. Ami jó eredmény, de én nem így definiálom a piac "maga alá gyürését".
2010-es adatok Németországból:
- F01: 5074 db
- W221: 5177 db
- A8: 4752 db

Shadowbull 2011.08.16. 12:06:45

@alibiman: "a világ nem Európa."

Azert beszeltem globalis eladasi szamokrol.

"Nekem prémium a Subaru."

Neked lehet, egyebkent nem. A Subaru az en szememben kabe a Suzukival van egy szinten.

"Van olyan jó, mint egy BMW, de lehet, hogy jobb is bizonyos (igazából sok) tekintetben."

Semmilyen modon nem vetheto ossze a Subaru barmilyen premiumtermekkel. De meg a VW-vel sem, ha a kinalatot nezzuk.

sb

Shadowbull 2011.08.16. 12:08:44

@Ben Franklin: a loteri kutyat sem erdekli, hogy te mit gondolsz.

sb

(a ket kommenteles kozotti kotelezo varakozasi ido kitalalojanak meg lankadjon a farka fel evig)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.08.16. 12:21:20

@misinator: >Már soxor agyaltam én is rajta, hogy mi a prémium?

Szerintem az, ami a meglévö igényeket a kategória átlagánál jobban kielégíti, valamint olyanokat is kielégít, ami nem magától értetödö. Teljesítmény, biztonság, komfort, anyagválasztás, szervízhálózat, stb.
Ehhez hozzádjuk a gyártó tapasztalatait és a vevöket, akik szintén prémiumnak definiálják a többihez képest.

Tudom, gumidefiníció, de valahogy így van.
Uff.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.08.16. 12:35:20

@alibiman: >Kinában igen szépen ad el mindkét márka. Lehet, hogy ez most fájni fog, a világ nem Európa.

Abban a Kínában, ahol a luxusszegmens 40%-a a Mercedesé. Gyanítható, hogy a BMW szintén 25-30% részesedéssel rendelkezik ott.
Akkor mitöl szép a két márka kínai eladása? A nullához mérve?

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 12:52:58

@malenykij polgar: Ha számokat írsz, akkor jó lenne ha pontos lennél, és valamivel alátámasztanád. Mondjuk pl. egy linkkel, mint ez:

autoteszt.mandiner.hu/cikk/20110104_kina_luxus

Amely szerint a Mergának nincs 40%-os részesedése. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a 3 német márkának ne lenne elsöprő hegemóniája a kínai piacon. 91 százalékot jelentenek a szegmensben. Ami szintén nem von le semmit az Lexus és az Infiniti értékéből, hiszen ezek törpének számítanak a BMW-hez képest. Mármint a prémium divíziót tekintve. Igazából én inkább járok egy olyan kocsival, ami nem tömegjelenség. Én pl. azért kezdek kacsingatni pl. az Infiniti felé, mert ha elmegyek egy tárgyalásra, akkor nem egy BMW-t lát majd a partner, hanem utólag majd arra emlékszik, valami japán szarral jöttem, Toyota, vagy mi lehetett. A BMW-re határozottan emlékezne. Ugyanakkor ugyanazt a luxust élvezhetem egy Infinitiben, vagy Subaruban, mint egy BMW-ben.

Az a logika meg nem biztos, hogy bejön, amiből sokat adnak el, biztosan jobb, mint amiből kevesebbet. Ez alapján egyél szart, mert 10 milliárd légy nem tévedhet. :-)))

Korábban nem azért voltam japánautó ellenes, mert azok szarokat gyártanának. A helyzetet mindannyian ismerjük. Azt mondtam, egy európai ember vegyen európai autót. Viszont mára az általam kedvelt európai márkák annyira eltávolodtak az én elvárásaimtól, hogy revideálnom kell az álláspontomat.

garbageman 2011.08.16. 13:03:36

Ki ez a cikk iró ? Még nem is láttam, de legjobb iras ever a totalcaron.

viszont 100ezer km után garantáltan szétesik ez az öreges takolmany :) elore rohogok majd azon aki kepes lesz megvenni

1 bmw tetszik most Z4 na az igen, de a batár
6os cuope mint egy atleta modell szepseg vs. falusi mariann

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.08.16. 13:38:24

@alibiman:
>Amely szerint a Mergának nincs 40%-os részesedése

De, 2009-ben annyi volt. A Daimler oldalán már nincs fent a link, de onnan származik az adat. Persze lehet, hogy a magyar weboldal jobban tudja. ;)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 13:48:18

@malenykij polgar: Ha elolvasnád, kiderülne a számodra, hogy 2010-es adatokról van szó. 2011 januári cikk. De ahogy írtam, a japán gyártók szempontjából nincs jelentősége.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.08.16. 14:04:25

@alibiman: Wazze, nem tudom elolvasni, mert le van tiltva nálunk az oldal. Ellenberger a wikipedia nem, ami a Daimler oldalára hivatkozik.

TUDOD, A CSIBE 2011.08.16. 15:25:08

Úristen... A subaru hol van egy BMW-hez Audihoz képest ?? Egy semmi,30 éves technológia semmi újítás. Prémium.HEHEHEHE Suzuki belsővel,nézz meg egy impreza belsőt haver.

TUDOD, A CSIBE 2011.08.16. 15:26:15

@Ben Franklin: Én meg rajtad röhögök te szerencsétlen.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 15:47:13

@TUDOD, A CSIBE: Én egy hetesben ülve becsülöm nagyra a Subarut. Te hogy vagy ezzel?

TUDOD, A CSIBE 2011.08.16. 15:57:36

@alibiman: Ez elég érdekes. Én meg 3-asban ülve nem sokra tartom. Hondát előbb vennék mint Subarut.

Egyszerűen a belsőtől meg a kis üléseiktől elmegy a kedvem. Kinézetre sem szépségek.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 16:09:09

@TUDOD, A CSIBE: Nem tudom, engem valahogy megfogott a Legacy. Az Impreza-ba nem férek el, az nálam szóba sem jöhet. Az valóban nem is hasonlítható a 3-ashoz sem. Tetszik az a bakancs forma is. Kicsit baltával faragták. Szóval jöhet a kombi is.

És tetszik a hajtása is, úgy, hogy nekem van BMW 4x4-em is. És tetszik a boxer dízel is, úgy, hogy nekem van 3.0 SD-m, és úgy, hogy rájöttem, tulajdonképpen nem szeretem az olajkályhákat.

Tehát én nem béka perspektívából szemlélve (azaz nem 20 éves swiftben ülve) lelkesedem ezekért a kocsikért.

Vortex 2011.08.16. 17:34:03

@Ciri: "a, teljesen olyan mint az autókban.
Több kilométer magasban tele lehet a légi folyosó fákkal, repcsikkel, útkereszteződésekkel, táblákkal, kanyarokkal, kerítésekkel.
A levegőben egy pöttyet más értelmet kap a fókuszálás. "

Én sem szólok bele a BMW-sek eszmecseréjébe, mert nem értek hozzá. Neked is ezt tanácsolom repülés ügyben :)
A HUD-ot polgári repülésben ugyanis csak fel- és leszálláshoz használják (vagyis földközelben), útvonalon nem.

Ciri 2011.08.16. 18:29:24

@Vortex:
"Neked is ezt tanácsolom repülés ügyben :)"

Elfogadom a tanácsot, valóban zsír hülye vagyok a repüléshez. :)
Ellenben továbbra is egyről beszélünk :)
Ugyanis akár fel- akár leszállásról beszélünk, akkor sincs a pilóta szeme ügyében több tíz vagy akár százméteres körzetben semmilyen tereptárgy, legfeljebb a kibaszott széles és hosszú kifutópálya.
Jól gondolom?

Az autópályán egy kicsit más a helyzet, amikor mondjuk a kikerülendő autó legfeljebb 2-5-10 méterre van tőled.
Ne is beszéljünk az autó motorháztetőjéről. Ha jól tudom, egy kurva nagy utasszállítóban nem igazán látja a pilóta a gép orrát.
Engem ezek az igen közel lévő "tereptárgyak" zavartak a fókuszálásban.

(Ma szintén autóztam egy A6-al durván 60 kilométert és a dili SB miatt szándékosan bekapcsoltam, hogy hátha megváltozik a véleményem. Öt kilométer után olyat basztam a kapcsolójára, hogy majd' leszakadt.)

négykarika 2011.08.16. 18:59:32

@Shadowbull: "Egyebkent meg keves ertelmetlenebb dolgot birok elkepzelni mint a holdraszallas."

Pedig elég sok van. Sajnos ezek nagy részét meg is valósítja a zemberiség...

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2011.08.16. 19:50:58

Ilyen autót nem "L" azaz megnövelt tengelytávú verzióban vásárolni: barbárság. Sorhat dízelmotorral vásárolni: még nagyobb barbárság.

Mitől prémium a prémium? Komoly autórajongó legalább életében egyszer vesz egy V12-es benzines motorral szerelt verdát. Például egy 760iL-t.

Uff

ommm 2011.08.16. 20:19:11

@malenykij polgar: A BMW-t mint márkát említettem. Ráadásul az összehasonlításban sem lennék biztos, az F01 csak most kezdett.

ommm 2011.08.16. 20:28:41

@alibiman: Ha nem haragszol, azért én a Bloombergnek még inkább hiszek.
Csak az idei első negyedévben csaknem nyolcvan százalékos növekedést ért el a Daimler és a BMW Kínában. Konkrétan a prémium brandek közül szétcsaptak mindenkit.
www.bloomberg.com/news/2011-04-17/bmw-mercedes-outpace-rivals-as-china-clamps-down-on-hedonism-.html

misinator 2011.08.16. 20:39:00

@Shadowbull: Üdv Shadowbull!

Olvass figyelmesen; példákat említettem.
Az említett négy keréken guruló "ezeknélkülnemérdenmesélni" extragyűjteménynek lehet - sőt valószínűleg nincs 30%-al olcsóbb ellenfele.

Megvan a fizetőképes kereslete, van olyan aki megveszi. Ha valakinek ez a jó üzlet, felőlem...

Én nem erről beszéltem, hanem a fogalomkörről!!!

Pont az A-Merci a kedvenc "rugóm".
Egy hulladék szar, nincs olyan paramétere, amivel kiemelkedne a középszerből, mégis rohadt drágán adják. /Most ne gyere a konfigurálhatóssággal, mert attól, hogy egyéni ízlésre lehet összeállítani, attól még műszakilag egy foscsomó marad/.

De nincs az úgynevezett prémiumsággal semmi bajom: A piac dönti el az életrevalóságukat.

Az más kérdés, hogy a pénz az egyetlen értékmérő e - mint utaltam a közvélemény mértékadó(?) ítéletére.

misinator 2011.08.16. 20:40:40

@ommm: A kínai ízlés mennyire mértékadó? :-)))

Szoktátok lenézően említeni a szedánmániájukat még a kis kategóriában is...

Hurri Kán 2011.08.16. 20:43:19

@misinator:
Hát csak annyira, hogy az idei év első 4, vagy 5 hónapjában az Audi ott több új autót adott el, mint Németországban...

misinator 2011.08.16. 20:44:45

@malenykij polgar: Pont ezt a részletezést szedtem szét elnagyoltan.

Viszont szerintem az utolsó mondatodban írtad le a lényeget az én olvasatomban: A prémiumot vevők definiálják.

De ez is torzít: mert a másodlagos piaccal nem számoltunk, márpedig ott véreztek már el rendesen prémiumok: lásd bálnamerci...

misinator 2011.08.16. 20:51:49

@gyvy: Értelek. Te nem értesz engem: Ha a kínai piac /ember/ azt mondja, hogy ugorj a kútba, beleugrasz?

Ezek az adatok egyvalakinek FONTOSAK: A gyártónak.

Én boldog lennék egy Dodge Challengerrel is.

Legalább nem tucatautó, mint ahogy lassan már az új hetes bömös is az lesz: Már nem exluzív számomra: Jópár rohangál Miskolcon, biztos nem magánemberként vették. Akkor az most nem torzítja az értékrendet, hogy ezeket cégautóknak veszik?
Akik véres karddal állnak ki mellette, magánemberként veszik, saját pénztárcából? Mert ha nem, akkor számomra nem autentikus a dícséretük:-)))

Hurri Kán 2011.08.16. 20:56:17

@misinator:
Nem ugrom, viszont a gyártó nyilván azt fogja gyártani, amit el tud adni, mégpedig haszonnal... a többin meg kesereghetünk, hogy ez nekünk teccik, vagy nem :)

misinator 2011.08.16. 21:00:00

Csak a változás állandó, már Buddha is megmondta.
Nem lesz könnyű megemészteni a W.A.S.P. kultúrkörnek, hogy egy teljesen más értékrendű - rendszerű civilizáció fogja diktálni, hogy mi az érték...

Amúgy pontosítok: a Dodge Challenger is tucatautó, csak nem Miskolcon:-)

Hurri Kán 2011.08.16. 21:03:09

@misinator:
ezen én is elgondolkoztam már... majd az idő megmutatja, hogy lesz...

misinator 2011.08.16. 21:11:22

@gyvy: Úgy leszünk vele, mint az öregek a kerítés előtt kis lócán: Nézzük, ahogy megy - elmegy előttünk az élet.
Csak ezt egy más tudatállapotban szocializálódott társadalom fiatal, aktív társadalmi rétegének igencsak rossz lesz megélni.

Nagyon nem vagyok oda a tudatért, hogy mind Magyarországon, mint Európában, Sőt az USA-ban is /lásd Los Angeles/ egy olyan embercsoport lesz többségben, amely nem akar beintegrálódni, csak azt veszi át az értékrendünkből , ami szerinte érték, pl. a 7-es BMW :-)))

A többit meg leszarja. /Sokszor szó szerint/

Na ugye, hogy nem OFF-oltam, ott volt a cikk tárgya a szövegben:-)))

V12 Power 2011.08.16. 21:30:56

@Shadowbull: Az a baj, hogy nem egyről beszélünk! Te azt mondod, az autók stabilabbak lettek, dinamikusabbak, kevesebbet esznek, stb. Ezt nem is tagadta senki (az értelmesebbek közül). Mi csak azt mondjuk, hogy sajnos fosok, mert pár év alatt szétmálnak. Nem fogják megérni azt a kort, mint az E38, E39, E46. Ez nem is szempont a gyárnak, éljen a fogyasztói társadalom, értem én. Kell a profit, ezt is értem, jól is csinálják. De ettől még szart gyártanak, (ami egyébként tetszik), és a mai autók között még mindig ugyanúgy a legjobb szar, mint ahogyan régen a jók között volt a legjobb. Persze, 2-3 éves koráig, 80-120ezer km-ig húdef@sza, de utána sürgősen eldobós. Mellesleg az E60/65 annyira ocsmány anyagokból van belül (az E65-nél a dizájn is gyomorforgató azzal a biedermayer-kredenccel), hogy lába nyomába nem ér a korábbi szériának.
Minap megvettem egy méhtelepre szánt sokatlátott olasz E34 touring komplett belsejét egy projektemhez. Tizenkétezer-ötszázért persze nekem kellett kibontani. A közel húsz éves autónak élbe-vonalba álltak a kárpijai, gyári bolhákkal voltak felfogatva, amik nem estek szét, nem porladtak el, úgy tartották az újszerű műanyagokat, mint az első nap. Pedig az autóval egyidősek voltak. Na ilyen nem lesz a büdös életbe soha sehol ezekkel a mai csillivilli autókkal.

Hurri Kán 2011.08.16. 21:31:12

@misinator:
Sajnos benne van, igen, ez a lehetőség is...

borgasz 2011.08.16. 21:32:45

@ommm:
Bepakoltam az autot a reggeli indulashoz, gondoltam beutom s naviba is a cimet.
Ez a telepules ( de a kornyekerol se semmi, konkretan a 63-al kezdodo iranyitoszamot sem ismeri ) gyakorlatilag nincs benne a gyari adatbazisban:)

misinator 2011.08.16. 21:49:11

@V12 Power: Na, fogsz Te ezért kapni, ne félj!
Majd szépen leírja a mai hiperszuper műanyagok életciklusát...

V12 Power 2011.08.16. 21:51:25

@Ben Franklin: Te mi a fenének olvasol autós rovatot, ha ez szerinted nem beszédtéma csak balkáni sznobok közt? Azért, mert van egy azaz egy ismerősöd, aki 10 percenként milliókat keres, de régi Toyotával jár, vagyis ő épp pont leszarja az autókat? Nem gondolod, hogy túl alacsony mintaszámból általánosítasz?

V12 Power 2011.08.16. 21:53:31

@Shadowbull: "(a ket kommenteles kozotti kotelezo varakozasi ido kitalalojanak meg lankadjon a farka fel evig)"
:-))) Ebben egyetértünk! :-)))

Kopi3.14 2011.08.16. 22:19:58

@Shadowbull: Na mjad Zaephod a valószínűtlenségi hajtóművel odabasz mindenkinek.

Tóth Ágas 2011.08.16. 23:00:43

nem kell aggódni, hogy egy "büdöstalpú halász" fogja majd 10 év múlva vezetni. akkorra már nem lesz meg a műszaki-gazdasági háttér a szervizelésére, fenntartására.

nem világvége lesz, csak ezek az autók válnak használhatatlanná.
a német autógyártók is előjöhetnének prémium mechanikus autókkal, a lehető legkevesebb elektronikus, műholdas, blutoothos, wifis csiribirivel. miért kell konokul úgy tenni, mintha nem ért volna túl a csúcson ez az egész?

addigra örülünk, ha a büdöstalpú halász letesz majd valamit az asztalra, amit megehetünk..

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.08.16. 23:33:40

@ommm: Ezt most nem értem, miért írtad. Én nem látom úgy, hogy a linken lévő cikk, bárminek is az ellenkezőjét állítaná. Kérlek olvasd el, de ha nem, itt egy idézet:

az első félévben a szegmensben 35 százalékos piaci részesedéssel bíró Audi 53 százalékkal tudta növelni összes eladásait... az előző év első feléhez képest. Tehát nem fél év alatt. Más az összehasonlítási alap. A Bloomberg valszeg 2011 első féléve alatti növekedésről beszél.

De azt sem értem, hogy min vitatkozunk. Én elismertem, hogy a 3 német márka 90%-os részesedéssel bír a kínai piacon. Melyik állítás mond ellent a Bloomberg melyik állításának???

Krisi 2011.08.17. 00:25:53

@Shadowbull: "Mutass mar legyszives egy autot, ami kepessegeiben, tudasaban a fentivel osszehasonlithato, es 30%kal olcsobb?"

ugyanez a kocsi 2 év múlva :)

régi vs. új témához egy szösszenet: közel 20 éves a kocsim, de soha nem cserélném le adott típusból újabbra egyetlen ok miatt: az újabbakban már nincs transaxle hajtás, mindegyik fronthajtásos játékautó.

és azt is simán elhiszem, hogy valaki nem akarja a sperrdifis sorhatos E30-asát lecserélni egy mostani 320-asra, mert egyszerűen nem jön be neki az újabb. vagy mert az újabb már más miatt tetszik neki.

és abban is biztos vagyok, hogy egy E38-as 740-est nem csak én tartok sokkal szebb autónak ennél az újnál.

www.walkersautotech.co.uk/bmw-e38.jpg

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.08.17. 04:51:42

Ohhh, bakker, de nagyon kellene.Legalább egy napra,vagy órára.És én bizony megforgatnám vadul egy üres, kietlen jeges parkolóban... :D

V12 Power 2011.08.17. 09:58:43

@Krisi: Pont ilyen a feleségemé, csak 50-es és nem krómbetétes a lámpája. Nomeg a 18-as M-paralell sincs már rajta, nem való az a hazai utakra, pont szépen mutat a 16-os gyári exklusivstyling15-tel.

tomnemtom 2011.08.17. 10:35:07

bazki, totál büdöstalpú halásznak érzem magam.
:D

dhrbikes 2011.08.19. 14:51:56

Érdekes ez a téma, nekem közel sem prémium autóm van, de ettől még nem értem a BMW néhány autóját. Nemrég Németországban barátaink kölcsönkaptak egy X5 4.0d-t, én is kipróbáltam és nem éreztem jól magam benne. Ugye az ajánlott sebességet jóval meghaladva mentünk, és folyamatosan az volt az érzésem, hogy az autót csak az elektronikus bizbaszok tartják az úton. Nagyon rossz volt olyan magasan 160-180 felett haladni (A sajátommal szoktam arrafelé, tehát nem a tempó volt szokatlan). Beszélgettünk is utána erről, hogy én biztos 535d-t vennék, ugyanaz a 3l-es diesel, csak talán egy turbós és pár LE-vel kevesebb, viszont ugyanannyi a gyorsulása és a végsebessége még magasabb is. Valahogy nyugodtabban autózok közelebb a földhöz, alacsonyabban. Mondjuk konkrétan ez az autó tetszene, ha hozzámvágnák :) de mivel nem bírnám fenntartani és az árából lényegében lehetne olyan befektetést csinálni, ami a havi lízingdíját fedezi, így biztos eladnám.

Knorbi 2011.09.08. 15:36:58

Ugyan mi lehetne rossz benne? Rengeteget ölnek a fejlesztésbe már csak az image miatt is.De amúgy nem kellene ekkora autó totál pazarlás.

szpsz 2011.09.22. 14:16:27

@Knorbi: Szép is, jó is, de nekem is ugyanez a véleményem, azzal kiegészítve, hogy az autóépítés ezen filozófiája nagyon távol áll tőlem. (Ez nem azt jelenti, hogy nekem van igazam, csak egy véleményt.)
süti beállítások módosítása