Tetűnek nem jár piros pont

  2011. augusztus 10. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

gyorsits

Azt hiszem, a rendőrségi szájkarate a kelleténél is jobban megtette a hatását. De nyugi, ha rendőrök akarnák, már senkinek sem lenne jogsija.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr643138932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.10. 21:08:47

@Ben Franklin: Könyörgöm, az egy egy literes Corsa. Annak a 130 már nem gyerekjáték. :) Ne városi autóban gondolkodjatok.

doki_alfa166 2011.08.10. 21:08:49

Én különösen azokat szeretem akik az M0-on a belső sávban fékez be a fix kamerás helyeken ha tudja hogy lassítani fog miért nem megy ki a külső sávba.

Pepejoe 2011.08.10. 21:10:48

@Bathory: Én meg arra lennék kiváncsi, hogy azok közt, akik autós témában hozzászólnak, miért nem evidencia a teljesítmény- és nyomatékgörbe...?
Baj van nagyon...na mindegy.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.10. 21:14:02

@mifolyikittgyöngyösön??: Te merre vagy éppen? Gondolom nem olyan mesze. Csak mert itt javarészt az 56-os generáció él, és kissé unalmasak.

Ben Franklin 2011.08.10. 21:16:21

@speed2006: Nem tudom, életében nem volt pályán, és életében nem ment 110nél gyorsabban.

Pepejoe 2011.08.10. 21:16:43

@speed2006:
Én is ezt akartam javasolni mert jobb így. Egyetértünk.
Písz.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.10. 21:21:08

@Ben Franklin: Félre értesz, nem így értettem. sőt nem is cikizve, vagy lenézően. De annak már nem ugyan azt kell ledolgoznia 130.nál, mint egy olyannak ami a 385 Nm-ert már kétezernél adja le.

Sd.Kfz 2011.08.10. 21:23:17

@Tornado86:
Az ellenállás négyzetesen arányos a sebességgel.

Ben Franklin 2011.08.10. 21:24:19

@speed2006: Egyáltalán nem sértődtem meg. Nagyon jó kocsinak tartom a kategóriájában, sokkal szívesebben megyek vele futkosni a városba, mint a 2,2es Mondeómmal, ami 360 nm asszem. 130nál biztos a Mondeo fogyaszt kevesebbet, főleg a váltó miatt.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.10. 21:31:44

@Ben Franklin: Városban quaddal járok, ezért kisautóm csak egyszer volt, egy Fiesta. Kb. 2 hónapig bírtam. Többet evett mint az Alfáim. Ezt a tipust hogy Ford, leszámítva jó a kis autó.

BallyS16 2011.08.10. 21:36:44

@Pepejoe:
Te is egy kommentelő vagy ;-) Tehát...
De nem gond. A többség nyilván nem tudja miről beszél, értem én. Vagytok 2-en, akiknek a járművük kevesebbet eszik 130-nál, mint 110-nél azonos körülmények között.

Ben Franklin 2011.08.10. 21:37:19

@speed2006: Télen is? Nyáron gumiruhában?

lwcolors 2011.08.10. 21:42:01

@Tornado86:
Szerintem meg te kevered a dolgokat.
Csak egy egyszerű példa: metal.elte.hu/~phexp/doc/fgm/e26s1.htm

Rocko- 2011.08.10. 21:46:44

@tatabike: tehát aki nem megy lassan, az rögtön gyorshajtó.
édes ecsém, egyszerű vagy mint a faék.
na meg seggfej is.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.10. 21:52:30

@Ben Franklin: Igen télen is. :) A munkám része. Ráadásúl szokott ám hó is lenni, nem is kevés. Amikor már az autó elakad, én még vígan haladok. Ráadásúl (ki van próbálva) gyorsabban is végzek. Persze volt amikor nem volt éppen melegem.

nikó 78 2011.08.10. 21:53:32

Két kategóriát utálok, de nagyon.Én csak 9-esek klubjának szoktam becézni a sok idiótát akik városban, főúton centizgetik a sebességhatárokat 45-49 között illetve 85-89 között terjed a sebességskála.Na pont ez a kategória az, aki nem tudja rászámolni a megengedettre azt a 10%-ot ami még belefér.A második egyszerűen képtelen tempót menni.Egyenesben főúton "tolja", talán egészen elmerészkedik 100 közelébe is,és tökmindegy milyen kanyar következik visszalassul 70-80 környékére.Na ennek a kategóriának üzenem, kis országunkban táblaerdő van mindehol,úgyis bekorlátozzák az adott útszakaszt,ha veszélyesebb,vagy élesebb kanyar következik.

Rocko- 2011.08.10. 22:00:40

@optim: "Az emberek legalább egy harmada bizony bizonytalanul, vagy rosszul vezet a kora, neme vagy bármely más okból."
maagyarul vezetésre alkalmatlanok. akkor mit keresnek az utakon?
"Ha valaki Budapestről Siófokra 110 helyett 130-cal megy a nem túl forgalmas úton, legfeljebb 5-10 percet nyerhet."
törj már ki a fejedből. meg az országhatárból.
"Kifejezetten károsnak tartom az ilyen cikkeket amik a maximális ( megengedett) sebbességet fetisizálják."
én meg azt tartom károsnak hogy pár seggfej megbénít egy várost.
"Egyre többen leszünk az utakon mindenkinek meg kell tanulni tisztelni a rosszabbul vezetőket"
miért kéne? mit kell tisztelni azon hogy béna?

hozé bubó 2011.08.10. 22:09:35

nekem az még a kedvecem, amikor hajnal 1kor vadászik a rendőr 20-al az úton, és nézné hogy kit emeljen ki, és a 3 sávon senki sem meri megelőzni 70es táblánál :D
sokszor gondolom hogy az ilyen gyökereket kellene inkább kiemelni (meg a jobbratartás elmulasztókat...)

Bubek 2011.08.10. 22:17:34

@papptibi: Ez az egyik, ami miatt feladtam a normális tempót, a másik az eszetlenül és minden kis utcasarokra felszerelt lámpák.
Ha csak 1 db 40-el közlekedőt sikerül kifogni, akkor már oda az előny, sőt rosszabb esetben a Hungárián a lámpánál még tele is lehet verni hátulról valakit.
Ha van átlagsebesség-mérőd, akkor 1 hét, de akár egy nap város után ha leolvasod mindig 30 és 40 közötti átlag jön ki és a gyakorlatban ha max 50-nel karcol az emberfia, akkor is mindenkit utolér, aki szabályosan közlekedik, hála a remek forgalomszabályozásnak, mert ez bizony a lámpákon dől el és nem a gázpedálon.Még a megengedett+50%-nál is megfog a hungárián 2-3 lámpa, még ha nincs is rajta senki rajtad kívűl.Minél jobban közelíted az átlagot, annál kevesebbszer kell megállni és annál jobbra jön ki az átlagfogyasztás, időben pedig nincs különbség, mert az álló helyben elkajált benzin nagyon rontja a végeredmény.Sokszor pont a piros elérése lehet a cél - pont a hungárián - mert ha a kerepesinél dél felé haladva elkapod a pirosat, akkor utána majdnem zöldhullám van, egyébként sokszor meg kell állni....
A városban csak két pont van ahol érdemes sietni: az egyik az egér út befelé.Ha az OmV-nél piros a lámpa, akkor még a kúton keresztül zöldhullámban tovább lehet menni. Ugyan ez a trükk a XVIII béke téren az üllőin befelé. Minden más helyen a zöldhullám csak zöldhullám szerű, mert van egy-két új lámpa beiktatva - a 80-as évekhez képest - ami megfog, hacsak nem közlekedik valaki megengedett+10-zel,20-szal,30-cal, de az üllőin van egy két lámpa, amit +200%-kal sem lehet elérni. A soroksárin például lényeges különbség van, hogy a párhuzamos utcáról hol hajtasz ki. AZ egyik utcánál zöldhullámba kerülsz, a másiknál piroshullámba.....régi szép idők, a macskaköves, lámpanélküli utakon lehetett csak igazán haladni....

Rocko- 2011.08.10. 22:17:45

@genyamagyar: "Mennyit lehet ezzel spórolni? Mit érsz el vele? Legfeljebb leérsz 20 mp-el előbb. Ha 5 percenként jön a metró, akkor 5 * 3 = 15, azaz minden 15. (becslés) sietésnél csípsz el úgy egy metrót, hogy ha nem sietsz a mozgólépcsőn, akkor lekésed. Ezért érdemes?"
ó ha már te ilyen fasza nagy nostrodamus vagy, akkor áruld már el, miért nem látod azt előre, hogy mondjuk ő nem a metro miatt fut, hanem a metroról szállna át óránkénti vonatra vagy 20 percenkénti buszra.
"Aki siet, induljon egy(') perccel előbb, ugyanott van."
hát azt mégis hogy a gecibe ha egyik járműről szállsz át a másikra? a villamos gyorsabban fog menni, mert sietsz?

f0CuS 2011.08.10. 22:23:07

Leültem a gép elé, gondoltam végig olvasom a kommenteket. Most látom 569 db... Áá.. Jó éjt :)
(rühellem a túl lassan vezetőket)

Bubek 2011.08.10. 22:31:07

Ami a városi közlekedésen nagyot lendítene és nem kerülne semmibe az az lenne, ha nyilvánosságra hoznák a lámpák egymáshoz képesti váltási idejét - még okosban sem megoldható a saját tapasztalataim szerint.Ennek az információnak a bírtokában mindenki belátná, hogy felesleges sietni.
Tervezem egy ilyesmivel foglalkozó oldal létrehozását, csak hát ez kissé elvont, így igazán senkit nem érdekel.Mindenki feltölthetné a GPS-ben rögzített menetadatait és ezalapján készülnének számítások. Az útvonalterv hasonlót használ ugyan, de szerintem kevés a tesztautójuk. A végső cél egy mobilalkalmazás, ami mutatja a következő lámpánál hány másodpercig van zöld vagy épp piros, hogy a megfelelő sebesség megválasztható legyen.Gyerekként a szentendrein amikor megláttam az előjelzőket, nagyon tetszett és vártam mikor terjed el, mert tényleg jó dolog, mindenkit egy közös ritmusra, sebességre hangol és nem a saját ritmusérzékre vagyunk utalva, a "bénák" is tudnak annyival menni, amit a jelző ír.Nem lennének satufékezések és háromsávos cikázások.A mai PLC technikák mellett alig kerülne valamibe a hungáriára a rendszer és a levegőminőséget szerintem egyből javítaná már az első héten.....

papa33 2011.08.10. 22:31:29

Azért azt szeretném elmondani, hogy az a pl 360 NM az TELJES GÁZRA vonatkozik... általában a normális ember nem nyom teljes gázt (néha:vészhelyzetben és kellő fordulaton csak).
Ha nincs nagy forgalom, vagyis nem tartok fel senkit, akkor jó a 110 is: belegondolva, 2 litert spórolok 100-on, nekem spec Pestig ez akkor 3 liter, az 1200 Ft (közel), és kb 20 perc, ennyivel indulok előbb, meg a dugó 40-60 perc... szóval eltörpül. Szerintem számít sokaknak, látom, más is megy kb ennyivel.(Mért, az normális, hogy a 2.5 tonnás farokhosszabbítós leelőz kb 180-al, majd mégegyszer és mégegyszer biztos megállt megnézni megvan-e még... vajon az mennyit eszik, mégha dízel is?-mondjuk nem is számít. Igaz, nekik általában semmi.
Lehet itt okádni, de minden hétvégén egy nagyobb családnyi ember meghal... és nem a sebesség helytelen megválasztása miatt ááááá........

Szandokán 2011.08.10. 22:32:15

Mennyi indulatot szít egy ilyen poszt. Pedig csak egy tükröt tart elénk. Gyermekeim! Gondolkozzatok el ezen!

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.10. 22:46:09

@papa33: Ja teljesre. 2000 fordulatnál.
Alfa Romeo 166 2.4 JTDm
Hengerek száma, elrendezése 5, soros, elöl keresztben
Furat x löket (mm) 82 x 90,4
Lökettérfogat (ccm) 2387
Surétési viszony 18,0:1
Max. teljesítmény LE (kW-EEC) 175
Ford/ percnél 4000
Max. nyomaték Nm-EEC (mkg-DIN) 385
Ford/percnél 2000

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.10. 22:50:07

Van aki nem farokhoszabítás miatt vesz autót, hanem mert megteheti. Van ahol ez nem státusz szimbólum. És az sem divat hogy a Suzukit lenézzék.

Ben Franklin 2011.08.10. 22:52:36

@speed2006: Azért azt tudni kell hogy a nyomaték a munka mértékegysége, szóval ha 2000es fordulaton egyenletes sebességgel mész akkor szó nincs arról hogy a főtengely leadja azt a háromszázakárhány NM-t. Csak ha azon a fordulaton megpadlózod.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.10. 22:59:43

@Ben Franklin: Majdnem. Azért a nyomaték jelentős része adva van. És nem mindegy hogy honnét kezded. Mondjuk ha egy emelkedő jön. Saját tapasztalat hogy ha nagyon alacsony a fordulatszám, akkor sokkal nagyobb gázadás kell hogy a tempó megmaradjon. Az pedig igen csak megnöveli a fogyasztást.

hogyneperszeigazadvan 2011.08.10. 23:01:26

@speed2006: Ha nem egy mérőszám elé írnál két különböző mértékegységet feltétlenül egzaktabb lenne a kommented...

Hurri Kán 2011.08.10. 23:01:29

@speed2006:
Á, vannak emberek, akiknek az életben sem magyarázod el, hogy nem azért veszel 60 lóerőnél erősebb autót, mert állandóan száguldozni akarsz vele...

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.10. 23:02:23

Viszont én elteszem magam, mert éjjel megyek motorozni -) És esik az eső.

hogyneperszeigazadvan 2011.08.10. 23:06:00

@speed2006: Bocs. Ez tényleg kötekedős volt...sajnálom!

Ben Franklin 2011.08.10. 23:07:26

@speed2006: Nehéz ezt laikusként átlátni mert egyáltalán nem biztos hogy 6 cm-es pedálúton 1 cm 1000/perc és ez lineáris.

2, Ma a modern motorok ütemenként nem 1x fecskendeznek be, hanem van hogy 5x, és nem mindig ugyanolyan dózisban. A számítógép vezérli az egészet, ezért lehet a turbós motorokat lazán 30%-kal felhúzni(KW+NM), minden mechanikai változtatás nélkül. Vagy a változó szelepvezérlés(Vtec, VVti stb.), de hagyok neked is magyaráznivalót...:)

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.10. 23:07:32

@gyvy: Az olyannak nem is akarom. Legfeljebb elmondom hogy nem így van, még akkor sem ha belesárgúl. :)

Hurri Kán 2011.08.10. 23:09:50

@speed2006:
Nincs értelme lóval sakkozni...;)

Bubek 2011.08.10. 23:10:07

@speed2006: Van egy sebesség ahol az átlagfogyasztás a legkevesebb adott idő alatt megtett kilóméter esetén, tehát a legtöbbet tudod megtenni ehhez mérten a leggyorsabban 1 tank üzemanyaggal. A benzines Fordoknál ez úgy tűnik 70 km/h-nál van, a dieseleknél 80-nál, az astra F-nél ez 75-80-nál van, a benzines merivánál 90-nél és 110-nél...más autókkal még nem volt hosszabb távon szerencsém, hogy ezt kitapasztaljam.
Csak tippelek, de a fentieknél szerintem igaz: 5.-ben két olyan pont van a fordulatszámtartományban, ahol a motor vagy gyári kipufogó hangja öblösebb,mélyebb lesz - "átlag" füllel inkább csendesebb .Az első pont körül van az a tartomány, ahol a legjobb átlagfogyasztást lehet elérni.A második pont felett pedig erősen romlik az átlag.Az első pont a legtöbb autónál 70-90 között van, a második 110-130 körül. Ford Focus-szal például 70-nel le lehet menni a térképről, egy tankkal elmegy 750-et is (6,6 L/100km), egyébként - 130 körül - az 550 km is (9L/100km) már sikerélmény lehet.
A 130-nál kevesebbet fogyaszt, mint 110-nél pedig simán igaz lehet turbós autóknál.Turbó nélkül rosszabb a hatásfok, nagyobb sebességnél nagyobb a terhelés a motoron a légellenállás miatt ezért a turbó is jobban besegít.A mérnökök persze próbálják minimalizálni a turbó által okozott eltéréseket, hogy minnél egyenletesebb legyen a karakterisztika, de ahogy kopnak az alkatrészek úgy erősödik a különbség.Emlékszem anno egyik haverom tipojában (digites) nem értettük, miért fogyaszt kevesebbet átlagban 140 körül, mint 80-nál. A digites műszerfal kijelzi a turbó fordulatszámot - vagy a nyomást nem tudom - és nyolcvannál alig üzemelt folyamatos haladásnál.Aztán turbócsere - mert már igen kivolt - és az új turbó forgott már alacsony fordulatszámon is, ezért már nem volt különbség a motor hatásfok arányosan nőt a terheléssel

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.10. 23:10:22

@hogyneperszeigazadvan: Az ilyent én is poénnak veszem, ráadásúl jogos is volt.

Ben Franklin 2011.08.10. 23:15:06

Ford Focus-szal például 70-nel le lehet menni a térképről, egy tankkal elmegy 750-et is (6,6 L/100km)

Ez milyen Focus?

Csak mert a G Astra 1.4 twinport, ha egyhuzamban megyek 400 km-t, 90-100zal ahol lehet országúton, akkor 5,3-5,5 körül fogyaszt. 70el legfeljebb kanyarodok.

Bubek 2011.08.10. 23:16:00

@speed2006: Hát igen, sokan nem is sejtik, hogy a motorban nem a benzin, hanem a felmelegített levegő és a gázok végzik a munkát. Alacsony fordulat=kevés levegő/perc=kevés energia.Kétszer annyi levegő=kétszer annyi benzin, de padlógáz kisebb fordulatnál rosszabb levegő/benzin arányt ad, de effektív munkát csak a levegő végez, abból pedig ugyanannyi van/perc

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.10. 23:16:17

@Bubek: Végre valaki érti miről beszélek. Autója vélogatja, hogy hogyan van hangolva a motor. Többek közt. Amit arra terveznek hogy sok száz kilómétert tegyen meg autópályán, és nem ott ahol csak 110-el lehet menni, annak miért ne lehetne a 130 gazdasásgosabb? Arra tervezték.

Ben Franklin 2011.08.10. 23:18:28

A 130-nál kevesebbet fogyaszt, mint 110-nél pedig simán igaz lehet turbós autóknál.Turbó nélkül rosszabb a hatásfok, nagyobb sebességnél nagyobb a terhelés a motoron a légellenállás miatt ezért a turbó is jobban besegít.

Ez még mindig butaság. A turbó nem a hatásfokot, hanem a teljesítményt növeli plusz levegő befúvásával (vö. virtuális hengerür-tartalom), amihez természetesen több benzin keveredik.

Bubek 2011.08.10. 23:19:59

@Ben Franklin: 2004-es.Mindíg éhes :-)

Bubek 2011.08.10. 23:21:00

@Ben Franklin: viszont az 1.4 twinport városban pedig leeszi a nadrágodat :-) nem szeret gyorsítani :-)

Ben Franklin 2011.08.10. 23:22:36

@speed2006: Mert nem lehet. Lehet egy 1600 kilós BMW dízel takarékosabb 140nél egy minimálbenzinesnél, ami 900 kiló, de ugyanaz az autó ugyanabban a sebességi fokozatban magasabb fordulatszámon(=sebességen) mindenképp többet eszik. 4501es fordulaton többet eszik mint 4001es fordulaton. Mindig.

Bubek 2011.08.10. 23:23:54

@Ben Franklin: több levegő ugyanakkora térfogatban=nagyobb kompresszió....többet nem segítek, wikipédia, stb. :-)

Bubek 2011.08.10. 23:25:26

@Ben Franklin: papíron igen a motor a padon azonos terhelésnél...

Ben Franklin 2011.08.10. 23:25:45

@Bubek: Tényleg nem szeret gyorsítani, amikor először vezettem egy ugyanolyan erős 1.5ös japó szívó benzin után azt hittem valami baja van. 3000ig nem történik abszolút semmi. mondjuk utána se sok. Viszont a Fordnál ugyanez a Vct-i vagy mi a rák.

Bubek 2011.08.10. 23:27:33

@Ben Franklin: de történik. eszi a benzint. volt nálam egy ilyen egy hétig városban. 10-11 litert sikerült kihoznom belőle és ha az ember nem forgatja még tán' hátrafelé kezd menni :-)

Bubek 2011.08.10. 23:29:21

@speed2006: jó éjt. milyen verda ?

Bubek 2011.08.10. 23:32:22

@Ben Franklin: haha. most ezt csúnyán megcáfolom. A kajálás gázpedál és terhelésfüggő. Vegyük példának azt az esetet, amikor 90-nel haladsz üresen és 90-nel megpakolva. Fordulatszám, sebesség ugyanaz.
Extrém cáfolat: lejtőn felfele 90-nel 5.-ben és lejtőn lefele 90-nel 5-ben gáz nélkül...

Bubek 2011.08.10. 23:38:09

@Bubek: na persze így még csak nekem volt egyértelmű :-D
Vegyük hozzá még, hogy ahol nagyobb a motor nyomatéka, ott jobban terhelhető extra gázadás nélkül, ahol kisebb, ott pedig a legkisebb terhelésváltozást is gázpedállal kell kompenzálni azonos sebességhez.
Emelkedő, 70 km/h, 5-ben és emelkedő 70 km/h 3-ban. A második esetben biztosan kevesebbet fogyaszt és ez annál inkább így van, minél nehezebb az autó.

Bubek 2011.08.10. 23:41:37

Extrém esetet nézve: ahol emelkedőn halálra pakolva 5-ben majdnem lefulladnál - alacsony fordulatszám és már nem fér több benzin a hengerbe, az égés nem működik tökéletesen - ott harmadikba sokkal magasabb fordulatszámmal még felmész sokkal kevesebb benzinnel. Emelkedő nélkül ugyan ez a helyzet 1-2 fokozatot nézve elinduláskor.Na mindegy unom már a hegyibeszédemet :-)

Ben Franklin 2011.08.10. 23:41:55

@Bubek: Egyenletes sebességnél a súlynak kicsi a szerepe, pontosan 1 deci/100 kiló. A gyorsításnál persze sok.

Érdekes 2011.08.10. 23:43:39

mi ez a nagy fizika óra?Mindentudásegyeteme lett a tibi posztjából?

meglódult a sok fotelfizikus

Ben Franklin 2011.08.10. 23:43:49

@Bubek: Extrém cáfolat: lejtőn felfele 90-nel 5.-ben és lejtőn lefele 90-nel 5-ben gáz nélkül...

???? A 2 fordulatszámnak köze nincs egymáshoz.

cdrom70 2011.08.11. 09:31:23

A poszt felvetése faszság..
Mennyiben lehet megbízni a magyar rendőrség törvényes eljárásában? Mennyiben működnek jól a trafipaxok amiket nem a törvényben meghatározott szabályok szerint hitelesítik.
Mennyiben lehet hiteles egy olyan rendőrség és az általa üzemeltetett trafipax amikor direkt olyan helyen állnak meg ahol csak lehúzni lehet az embereket.. (Pl teve utcában trafiznak mert kint van a 30-as tábla, autópályák felett gyalogjárókra viszik fel a cuccot, parkolókban lévő bozótosban lapulnak meg..)
Ezek után ha az emberek a megengedett legnagyobb sebesség alá lassítanak, ha rendőrt látnak, normális reakció. Sőt azt mondom, hogy kötelezővé tenném a lézer és radar detektorokat.

tatabike 2011.08.11. 09:54:07

@Rocko-: Mindenki rinyál a gyorshajtási bírságok mértékén. Akkor ha nem gyorshajtó, mit érdekli, más mennyit fizet?
Te bankrabló vagy? Nem. Izgat, hogy 20 vagy 25 évet kap a bankrabló? Nem. Mert Te nem rabolsz bankot. Evidens.
Gyorshajtó vagy? Nem. Izgat, hogy mennyit fizet, aki gyorshajtó? Izgat. De Te nem vagy az. Érthetetlen.
Ja, seggfej az apád.

Rocko- 2011.08.11. 10:00:52

@tatabike: de nem errôl zól a cikk baromarcúkám.
arról szól hogy nem kell indokolatlanul lassan menni, hogy ha nincs rá ok.
ez még nem jelenti azt, hogy gyorsan hajt valki.
ezt bele tudod tuszakolni a seggefejed be?
te 50-es táblánál 100-ról beszélsz, holott a cikk NEM errôl szól. hanem hogy ha lehet 50-nel menni, akkor menjünk nyugodtan 45-tel, 50-nel, nem kell pedig 30-cal.
fel tudod fogni vagy keressek neked általános iskolát?

tatabike 2011.08.11. 10:03:48

@Rocko-: Ne csak az utolsó 10 kommentet olvasd el, majomparádé.
Előtte sírtak páran a büntik miatt is.
Az, hogy most meg fizika óra lett belőle, nem én találtam ki.
Mondatokat meg nagybetűvel kezdünk, talán én keressek Neked általános iskolát?
'seggefejed be' LOL IQ-betyár...

Rocko- 2011.08.11. 10:08:35

@tatabike:
1) én írtam az utolsó 10 kommentet? nem.
2) lehet hogy én lustaságból nem írok nagy betûket, de legalább megértetem a cikk mondandóját.
3) a témára érdemien nem válaszoltál. gyönyörûen jellemez.

gu-la 2011.08.11. 10:10:15

En neha megkerdeznek egy-egy autost hogy tudja e , hogy az adott utszakaszon mennyi a megengedet sebesseg. Biztosan lenne 10-bol 2 - 3 aki hibasan tudja ...( ugy tudom volt mar ilyen kiserlet )

tatabike 2011.08.11. 10:12:00

@Rocko-: 1) ?
2) igénytelenségre vall
3) leszarom

Rocko- 2011.08.11. 10:13:13

@tatabike: na, EZÉRT vagy seggfej. :)))

Hurri Kán 2011.08.11. 10:14:52

@gu-la:
most mekkora okosságot mondtál...

tatabike 2011.08.11. 10:17:39

@Rocko-: Aha. És ezt mind a 70-es IQ-d támogatásával Te ötlötted ki. Nahát.
Túlerővel szemben nem szégyen a vereség, nekem csak 140 jutott, úgyhogy békén is hagylak...:D

Chingachgook 2011.08.11. 10:23:22

nem olvastam vegig ezt a kurvasok kommentet, szal sztem annyival megyek a sebesseghatar alatt, amennyivel akarok, nekem neszojjabe. elozz meg ha nemtecc. ennyi.

Rocko- 2011.08.11. 10:28:46

@tatabike: csak a 140-es IQ-dal nem fogtad fel a cikket.
eléggé hiteltelenné tesz.
figyelj már, mi lenne ha a személykedés helyett inkább a témához szólnál hozzá?

gu-la 2011.08.11. 10:32:03

Nem okoskodas,sokan lassan mennek mert:
- felnek ( balesettol , buntetestol...)
-beszelnek telefonon ( kezbol )
- simogatjak a baratnojuk labat
- azt se tudjak hol jarnak
- almosak ( masnaposak)
- ilyennek szulettek ....

2011.08.11. 10:35:57

@gu-la: > menjenek busszal.

Chingachgook 2011.08.11. 10:36:54

@gu-la: pontosan. amiota vezetek egyet megtanultam: lehet eso, szel vagy ho, vagy egyszeruen faradtsag, fasultsag, nincs gaz, csak egyszeruen lassabban kell menni, akkor van ido reagalni a veszelyforrasok tobbsegere. ez a 'sebesseggel, meg loerovel kimenekulni a veszehelyzetbol' szoveg sosem valt igazza elottem

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.11. 11:01:39

@gu-la: Ezek többségére az a válasz, hogy akkor nem üljenek autóba!

tatabike 2011.08.11. 11:05:11

@Rocko-: Őőő, Te kezdted a személyeskedés, a seggfejezéssel, ha jól emlékszem, és éppen egy olyan kommentre reagáltál így, aminek akkor éppen köze volt az előtte elhangzottakhoz (tudod, sebesség téma, abba sok minden beletartozik).
Mi lenne, ha kiöblítenéd a szádat, és leülnél pihenni? Köszi.
Vagy tudod mit, méregesd inkább tovább az Audi-emblémákat, úgy látszik, arra van csak elég plusz kapacitás az agyadban, az alapvető életfunkcióid fenntartásán kívül.

Rocko- 2011.08.11. 11:21:57

@tatabike: én élvezem a vergôdésedet, nehogy azt hidd hogy nem. :)

Rocko- 2011.08.11. 11:25:31

@ruskyy: igen.

@Chingachgook: persze, annyival mész amennyivel akarsz.
de amikor valaki ilyen indíttatásból belök az árokba, akkor majd légy szíves csodálkozni hogy mi miért történt.

optim 2011.08.11. 11:32:33

@Rocko-: 2011.08.10. 22:00:40
"Egyre többen leszünk az utakon mindenkinek meg kell tanulni tisztelni a rosszabbul vezetőket"
miért kéne? mit kell tisztelni azon hogy béna?
AZ EMBERT! Nem mindenki az autóvezetésben tudja- akarja begyűjteni a sikerélményeit. Lehet valaki ügyetlenebb a vezetésben , de zseni akár a főzésben, gyereknevelésben, vagy épp a növénytermesztésben...
De úgy látom ezt NEKED hiába magyaráznám tovább, TE ilyen példát nem láthattál, hisz nem volt gyerekszobád...
Amúgy talán azt sem tudod, hogy van olyan jogosítvány akinek a tulajdonosának tiltva van bizonyos sebességhatár ( talán 70?, de ez változó lehet) átlépése főúton...

tatabike 2011.08.11. 11:35:32

@Rocko-: Én nem vergődök, a kutya se szólt hozzád (gyanítom, senki nem szól hozzád), de ha Neked ez jó, hogy lépten-nyomon hülyét csinálsz magadból, Te dolgod.
Mérjél már le nekem egy Merci csillagot, Mester...:DDD

tatabike 2011.08.11. 11:37:27

@optim: Bezony, meg gépjárműtől függően (pl. veterán) is korlátozhatják a sebességhatárokat. De ennek a tuloknak ezt ne akard megmagyarázni, fölösleges...

Ben Franklin 2011.08.11. 13:00:30

A magyarok kultúrája nem érett még meg az autóhasználatra sem, én véresen komolyan betartatnám az 50et meg a 90et is, és felére csökkennének a balesetek.

Romániát/Ukrajnát leszámítva minden szomszédos országban kultúráltabban vezetnek, és nem a tötymörgők miatt. Nekik is szabad vezetni, így ezen fölösleges kínlódni. Amúgy is ritka.

Annyi igaz, hogy a sebességkorlátozó táblák fele fölösleges és rossz helyen van.

Pályát felemelném 160ra, de csak akkor ha a kamionforgalom másfelé megy. Igy hogy az M1 a gyakorlatban egysávos, a 130 elég.

záporjózsi 2011.08.11. 15:30:20

@Ben Franklin: Szerinted melyik sebességkorlát van rosszul kitáblázva? Hol? biztos van ilyen, csak egy csomónak van értelmes magyarázata...

Alternatív 2011.08.11. 16:04:33

Ez egy hét és fél perces video, rengeteg balesettel.

www.keptelenseg.hu/kozlekedes/kotelezoen-vegignezetnem-mindenkivel-44005

A bemutatott esetek többsége megrendezett, több kamerával felvett (gondolom, reklám-) filmrészlet.

A végén van vagy 20 másodperc, amikor csak csattanásokat mutatnak, a többinél meg lehet kísérelni az eset értelmezését.

A 31 ilyen esetből van 7, ahol a sofőr elalszik, vagy más érthetetlen/ismeretlen okból megy rosszfelé. Van 11 szándékos szabálysértés, leggyakrabban elsőbbség meg nem adása (ebből kábé kettő pszichopata :)). Csak, hogy ontopic legyek, ötöt okoznak tötymörgők, és egyet gyorshajtás. A többinél a gyalogos/autós egyszerűen nem az utat nézi, vagy pl. meglát egy macskát és ezért rántja bele a kocsit a mellette haladóba.

Szerintem ez nagyjából fedi is a valós baleseti okokat.

Bubek 2011.08.11. 17:19:01

@Ben Franklin: A két fordulatszám azonos, aztán a két fogyasztás mégsem azonos. Kivéve persze,ha a kis zöld manók menet közben nem cserélnek váltót :-)

Bubek 2011.08.11. 17:25:46

@záporjózsi: Én a fordítottat magyarázatot látnám szivesen hivatalos oldalról. Sok helyen tényleg nem érthető miért pont annyi az annyi, pedig én ezen szoktam rendesen agyalni.Pl.:M1 Bp felöl Bicskei lehajtó, a kanyar közepén (!) 40-es tábla, mire odaérsz már rájöttél, hogy ennyivel kell ott menni. Utána nyíl egyenes út dupla záróvonallal kb 500 m, ott még mindíg negyven. Már a kijáratnál kéne oda egy előjelzés, mert ha egy kamionos akkor jár arra elsőre, az biztosan a korláton végzi :-) Én is majdnem megnéztem a szélét, mert 90-el mentem bele...
Más helyeken ez a 40-es tábla már sokkal korábban van kirakva, szóval inkább a helyek közti különbség alapján nem érthető

Rocko- 2011.08.11. 22:46:32

@optim: "AZ EMBERT!"
én azzal tisztelem meg hogy hagyom élni. ő akkor mirét nem tiszteli meg, hogy a többieket hagyja élni?
"Nem mindenki az autóvezetésben tudja- akarja begyűjteni a sikerélményeit."
eltévedtél, ez nem a megasztár! itt nem sikereket kell gyűjteni. a vezetést kétféleképpen lehet osztályozni: megfelelt vagy nem felelt meg. amennyiben utóbbi az értékelése, annak semmi keresnivalója a volán mögött.

Sausage 2011.08.12. 08:11:44

Azt javasolnam, -a hajts lassabban, mert biztonsagosabb- elvet kepviseloknek, hogy celozzak meg a 40-et a 90-es tablanal, az megbiztonsagosabb, mint a 70. Sot, menjenek inkabb 20-al, akkor az autopalyan is idoben lefekezhetnek a labdazo kisgyerek elott...

Mi ez a fektelen es felelotlen szaguldozas 70-el, meg 100-al? Felhaborito.

A 90-130, -ahogy kommunikaljak is- szabalyos, es biztonsagos. Aki nem erzi annak, az nem kozutra valo. Ennyi. (Es most ne keverjuk ide az utviszonyokat, mert az alaptetelrol van szo)
Mas kontojara sporolni szinten eleg balkani.

záporjózsi 2011.08.12. 10:51:52

@Bubek: Nem ismerem azt a lehajtót. Ettől függetlenül lehet pl. elhelyezési oka is, bár az autópálya-lehajtók sebességi táblázását általában én is rossznak tartom.

jojoka 2011.08.16. 09:35:59

@bubo cupropenis:
Mit gondoltál, honnan tudtam, hogy korruptak.Hát onnan, hogy a bekészített 5ezres hipp hopp távozott a forgalmiból.
Igen , ez még mindig működik...

ave 2011.08.17. 11:22:36

Pedig ha villog, hogy lassitson,akkor igenis lassitson, bazze, azert tettek ki.

Mi a francert lehet ilyen cikket kitenni??

2011.08.17. 21:16:01

@Rocko-: "a vezetést kétféleképpen lehet osztályozni: megfelelt vagy nem felelt meg. amennyiben utóbbi az értékelése, annak semmi keresnivalója a volán mögött"

Ezzel csak egy a baj. Mamár magyarországon mennyiségi, és nem minőségi sofőrképzés zajlik, ennek megfelelően igazi sofőr-antitalentumoknak is hatósági bizonyítványuk van arról, hogy alkalmasak a jármű vezetésre. Egyébként paradox módon, tényleg alkalmasak, mert a szabályokat hozzájuk idomítják... várom már az autópályákon is a 30km/h korlátozó táblák megjelenését.

A cikkre reagálva, én ha traffit látok, akkor lecsökkentem a sebességemet elviselhetetlenül lassúra. Pár hete 50-es táblánál, 13-at mutatott az óra, mikor elmentem a trafi mellett. Csodák csodájára mögöttem lévők is vették a lapot, senki sem akart ledudálni, megelőzni, és még az anyámat sem szídták. Szépen elvonatoztunk a fakabát előtt, mintegy tüntetésképpen. Addig így lesz, amíg a baleseti gócponttól, legtávolabb eső, bokorba rejtett 20-as tábla tövéből lézereznek. (vagy amíg kreszt nem módosítanak, és a lassúságért is fizetni kell)
süti beállítások módosítása