Rendőrt fogtunk sárgával

  2011. augusztus 05. - ommm Címkék: sör bírság százezer sárga lámpa

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Nem is olyan régen MotorDani (Zách Dani) gondolkodott el azon, mi lenne, ha az új jogszabályhoz - melynek értelmében a rendőr dönti el tkp. szemmértékkel, jogosan hajtottunk-e át a sárgán - igazodnának maguk a jelzőlámpák is, hogy ne csak egy rossz szájízű pénzlehúzásnak éljék meg a közlekedők a változásokat.

Nos, az ehhez a cikkhez kapcsolódó kommentposztban tette meg egyik olvasónk az alábbi - könnyelmű - kijelentést:

Dövan 2011.07.27. 09:12:25
Aki először bevágja sárgánál egy féket úgy, hogy emiatt beleszaladjon egy rendőrautó, azt meghívom egy karton prémium sörre!

Nos, András leveléből nagyon úgy tűnik, hogy Dövan indulhat is a boltba. (Bár azért valamiféle bizonyítékot mindenképpen kérünk.)

From: András
Date: August 4, 2011 7:13:46 PM GMT+02:00
To: tcolvasok
Subject: Sárga lámpa rulez :D

Tisztelt TC legénysége - leánysága!

Amszterdamban dolgozom néhány magyar honfitársammal. Hazajárunk évente kétszer-háromszor családot látogatni, pihenni, régi kapcsolatokat ápolni...
Általában autóval megyünk, mert szeretünk vezetni, és kicsit több poggyász fér be, mint egy hátizsák... :)

Már a kezdetektől autóval jártam (nem félek a repüléstől, de Európán belül nem sok értelmét latom - magánvélemény), a karbantartást mindig precízen otthonra (Magyarországon töltött szabadságomra) időzítettem több okból: 1) ismerős 2) olcsón 3) gyorsan csinálta. Később autótulajdonossá vált haveroknak is bőszen ajánlottam a szerelőt, miután egy 100.000 km-es kötelező szervizen kifizetett itt valaki 2000 európai pénzt egy '98-as évjáratú kocsira... no comment (ugye nem csak a fizetések nyugatiak:))

Tegnap (2011.08.03.) hívott is egyik haverom (legyen, mondjuk Zoli):
- Hello! Kellene a szerelőnek a telefonszáma...
- Na? (követi valaki a példámat?) - gondoltam
- BELÉM JÖTTEK HÁTULRÓL!
- DOINGGG! (és tarkonb@xott a felismerés szentséges palacsintasütője...)
- Ugye senkinek semmi baja... Sérülés???
- Nyugi csak a kocsi!
- Mikor történt?
- Most!
- Aha... és.. hogy is volt?
- Szóval váltott a lámpa...


OFF
Olvasom/-suk a TC-t hanyag rendszerességgel. Sárga lámpa - százezres bírság - trollok jókedve a hozzászólásokban...
Szóval felkészülten mentünk haza. (én múlt héten voltam csak, a többiek ezen a héten is Magyarországon vannak, hétvégén jönnek vissza gályázni...)
ON

- Szóval váltott a lámpa... én megálltam, tudod szabályos legyek, kell a fenének a bírság... aztán CSATT!! Hátranézek... belém jött egy RENDŐR!

Nagyjából ez a történet lényege. Most vár a biztosítóra, javításra. Aztán jön vissza Ő is.
És nekem még eszembe jutott valami, amit szintén a TC-n olvastam...

Dövan 2011.07.27. 09:12:25
Aki először bevágja sárgánál egy féket úgy, hogy emiatt beleszaladjon egy rendőrautó, azt meghívom egy karton prémium sörre!

Szóval... hol lehet átvenni a sört? ... :D:D:D

Üdv mindenkinek,
Andris

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr793127367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2011.08.05. 17:14:23

Először is, együttérzésem a posztolónak, hogy összetörték az autóját...
Másodszor: sünt feljelenteni, ugyan meszeljék már el közúti baleset okozásáért, ahogy azt ilyenkor szokták... Mármint ha valaki csak úgy simán belecsúszik valakibe... és esetleg látja egy arra járó rendőr...

békaapu 2011.08.05. 17:30:31

Rocko még valami ötcsillagos Metaxát is ajánlott egy frappánsabb megoldásért... én biztos voltam benne hogy Dövan se kell sört vegyen a leendő ötéves tervben - de most szerintem Rocko is kezdheti nézegetni a Metaxa árakat. :-)))

Fura világ ez, hamar produkál valami esélytelenül ritka helyzetet....

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.08.05. 17:40:03

Ki lett papíron a hibás? Remélem, a rendőr!

Somus 2011.08.05. 17:41:19

Tanúsítom, augusztus 3.-án történt a Dózsa György út - Váci út kereszteződésben.
Zöld VW Vento vs. Opel(?) rendőrségi csapatszállitó... Legalább nem állított meg a fojtás nélküli kipufogómmal...

Érdekes 2011.08.05. 17:52:27

@Somus: Fénykép vagy kamu!: D csak úgy puszira azért nem hiszünk el ilyesmit :P meg gondolom dövanék se rohannak még a seré... :P :D

fidesz = házmesterek pártja 2011.08.05. 17:52:33

@Somus: azzal én foglak megállítani, ha hajnali kettőkor megint felébresztesz! :D

denyiro 2011.08.05. 18:00:02

@gyvy: Anyagi káros közlekedési balesetről van szó jelen esetben és nem személyi sérülésesről, pláne nem súlyos sérülésesről.

Tomi1973Wien 2011.08.05. 18:03:23

@denyiro: azonnal ulve maradni a kocsiban, a nyakat fajlalni, esetkocsit kerni, kesobb kiszallni, tovabra is fajlalni a nyakat, minimum 8 napon belul gyogyulo konnyu benne van, de lehet rehab is (maszazs, gyogytorna)...

SARGANAL SATU! :LOL:

Tomi1973Wien 2011.08.05. 18:05:52

hja, es ilyenkor azonnal hivni a rendorseget (rogzitett hivas), es nyomatekositani, hogy ertesitsek az ugyeletes ugyeszt (tudnia kell az esetrol, mert rendor erintett benne)...

josip 2011.08.05. 18:07:06

Csak vigyázzatok, most még jó poén.
De ha még 1-2szer megtörténik nem a törvényt fogják javítani, hanem a rendőrkocsik kapnak új első lökhárítót amerikai mintára, aztán nézhetünk...

Halálos_fogkefe 2011.08.05. 18:07:52

Mondanám hogy csak így tovább, de elsősorban mindenki vigyázzon magára (és nem utolsó sorban másokra).

Mindenesetre ha tényleg megtörtént, jár a 10 pont! :) És persze sajnálom a VÉTLEN fél autóját. De hát van ez így :(

Tomi1973Wien 2011.08.05. 18:08:47

vonohorgos satuzok elonyben :-P

Caldera75 2011.08.05. 18:11:41

Tegnap láttam egy baleset végét. Egy rendőrautó hátulról beleszaladt egy tanulóautóba :) T elágazásban a tanuló ki akart kanyarodni a főútra, és gondolom az oktató belelépett, hogy mégsem férnek ki. A járőrkocsi pedig paff hátulról bele :) 3 autóval helyszíneltek. Kíváncsi lennék ki lesz a hibás :)

Phrascarica 2011.08.05. 18:11:56

Zöldnél! Úgy az igazi - mindjárt sárga lesz felkiáltással :)

josip 2011.08.05. 18:12:17

Vadrácsos Niva +50 pont :D

szgy 2011.08.05. 18:12:36

éppen azon tűnődtem ugyan mennyire sérti a jogbiztonságot ha egy kitudja mikor váltó lámpán áthaladásért büntetnek a rendőr megitélése alapján. valami előjelzés nem ártana, minimum villanjon a zöld mielőtt vált, neadjisten visszaszámlálós óra legyen mint pl. Miskolcon.

szerintem ezt konkrétan arra találták ki hogy akkor is tudjanak büntetni ha netalán mindenki be _akar_ tartani minden szabályt.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.05. 18:14:24

sztem mindíg az a hibás,aki beleszalad valakibe.nem trtotta be a követési távolságot.ennyi.

casey rybak 2011.08.05. 18:17:24

@Tomi1973Wien:
Szerencsétlen..Ez nem b.cs.,csak szabálysértés,és kell sárga-kék bejelentő,meg mivel rendőrről volt szó helyszínelés..Ne aggódj ilyenkor senki nem mer hazafelé ítélni.Megvágják és kész..Kap bírságot parancsnokától,meg kártérítést fizetni a rendőrkocsiért..De ügyész?Te elmeroggyant..Minek?

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.05. 18:19:06

@casey rybak: sokat nézte a tídzséhúkert,meg a sztárszkiésháccsot,meg a derricket,na!

Tomi1973Wien 2011.08.05. 18:19:32

@casey rybak: szemelyi serules tortent... abban a pillanatban, ha a vetlen auto vezetoje mentot ker, mert fajlalja a nyakat, az ugyeletes ugyeszt ertesiteniuk kell, mert szemelyi serulesel jaro balesetet okozott a rendor...

josip 2011.08.05. 18:20:35

@Tomi1973Wien: Inkább az ügyeletes mentőtisztet... :P

casey rybak 2011.08.05. 18:20:43

@szgy:
nem a rendőr megítélésen múlik,kell hozzá kamera,felvétel,olyan szögből,hogy látszódjon hol voltál amikor váltott a lámpa,amikor sárga volt..és abból,a távolságból,kocsi súlyából,megengedett sebességből kiszámolják átmehettél volna-e ha szabályosan mész vagy meg tudtál volna állni..

Malachi 2011.08.05. 18:23:38

Móricz Zsigmond krt., kb. 3 órája - csikorgós, zebrára csúszós fékezés sárgánál. a villamosmegálló Kosztolányi felé eső részén volt, semmi extra, nem volt tömeg - a vészfékező autó mögött haladó anyázott a legjobban. centiken múlt a ráfutás.

okos egy szabály ez na.

casey rybak 2011.08.05. 18:26:34

a szabály nyilván hülye,ez nem kérdés,pirosnál kellene kapkodni a gyógyegereket.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.05. 18:28:28

nem fog sokáig élni ez a törvény!ez teljesen betartatatlan..

papaten 2011.08.05. 18:29:35

csak két megjegyzés. az első:nem elég a bejelentő, a szolgálati autót minden esetben helyszínelik. a második: nézzétek meg, hogy mit ír a kresz a közl. lámpán áthaladásról, illetve van egy olyan mondat is, hogy indokolatlan fékezéssel nem lehet veszélyeztetni a többi közlekedőt. legrosszabb esetben is ki lehet hozni 50-50 felelősségre.

casey rybak 2011.08.05. 18:30:16

@papaten: igen,írtam kell helyszínelés is minden esetben.

mezga-aladar 2011.08.05. 18:32:13

a (narancs?) sárgákat szidjátok?

tipikus rasszista ország ez!

Phrascarica 2011.08.05. 18:34:33

@papaten: "indokolatlan fékezéssel nem lehet veszélyeztetni a többi közlekedőt."
a sárga lámpa elég indok, de az is indok, hogy tüsszenteni kellet és akkor 3 sec-ig nem látok, bazz!
...na meg ott a követési távolság be nem tartása. Ezt nem lehet kihozni döntetlenre, még zöld lámpánál sem, illetve akkor ha az előlhaladó beismeri hogy szándékosan és rossz indulatúan járt el.

mezga-aladar 2011.08.05. 18:38:54

@phrascarica: igen. erre a sünök is rutinból ezt mondják...

persze itt más a helyzet itt sok sün egy sünszállítón mind azt fogja hazudni, hogy az elől menő hátramenetben nekik jöttt.. persze ezt meg szakértő ellen bizonyítja... és akkor már maradhatnak is rabszállítóban a sünök... butasün így jár...

BTO11 2011.08.05. 18:40:40

a SÜN is ember és vétkezik hibádzik :D))))

mezga-aladar 2011.08.05. 18:42:12

akkor a posztoló amit halott hátulról az

SÜN-DÖRGÉS volt....

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.08.05. 18:42:14

Fotót! Nem igaz, hogy a posztoló haverjának nincs fényképező a mobilján.

paveway 2011.08.05. 18:43:03

@denyiro: mindegy. Ha kihalt úton bevágódsz a fák közé és a fakérgen kívül semmiben nem teszel kárt, akkor is megvágnak közúti veszélyeztetésért. Ismerősöm is így járt.

Vizet Prédikál 2011.08.05. 18:43:28

Egyszer átmentem egy piros lámpán, és utánam jött egy civil rendőr autó (fehér Octavia, semmi lámpa, vagy felirat). Megálltam neki, mert tányérsapkás faszi integetett belőle, bár szerintem nem is lett volna kötelességem megállni. No mindegy, én elvállaltam amit tettem, átvettem a csekket, aztán kérdezem, hogy akkor a dolog másik felét hogyan kezeljük, hiszen hát ő is átment a piroson, és nem használt megkülönböztető jelzést. Hebegett, habogott hogy ma ilyen autót osztottak rá, meg mittudomén. Nem forszíroztam a dolgot, mert egyszer korábban már voltam tanú rendőr ellen, és tapasztalatból tudom, hogy teljesen felesleges próbálkozni. Azért járnak kettesével, hogy tudjanak egymásnak falazni. (Itt jegyezném meg, hogy jelenleg az USA-ban élek, és itt a rendőrök egyesével járnak - így kétszer annyi helyen tudnak lenni egyszerre.)

gnme 2011.08.05. 18:44:02

magyar magyarnak farkasa

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.05. 18:47:29

@Vizet Prédikál: usában..hihető.hu..
max az amerikai úton..

denyiro 2011.08.05. 18:55:03

@paveway: Közúti veszélyeztetésért? Esetleg akkor vághatták meg az ismerősödet érte, ha pl. taposott a rendőrök elől árkon bokron keresztül szándékosan semmibe véve a közúti közlekedés szabályait majd sikerült megnéznie közelebbről az út menti fát és beérték, hogy elbeszélgessenek vele.

denyiro 2011.08.05. 18:56:08

@gyvy: Nagyobb jelentősége van mint gondolnád.

denyiro 2011.08.05. 18:59:10

@Vizet Prédikál: Egymásnak falazni ugyan minek? Hiszen ott a semmisségi törvény.
Ez nem ámerika, hanem Magyarország a sokmillió -másik dolgát- szakértők országa.

Jaffar 2011.08.05. 19:01:41

Nem értem, hogy nálunk miért nem lehet bevezetni a "villogó" zöldet? Ausztriában 4-et villog a zöld mielött sárgába vált. Szerintem tök praktikus.

mezga-aladar 2011.08.05. 19:02:28

@Jaffar: mert itthon a villogózöldnél is meg kell majd állni... tudod zéró tolerancia...

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.05. 19:02:39

mit példálóztok amerikával?
a világon fogvatartottak 25%-a amerikai sitten hűsöl.kevés országot ismerek,ahol nagyobb probléma a bűnözés mint ott!
Ahány városban jártam,mindenhol voltak igazi veszélyes negyedek,ami ele volt bandákkal,és ahol az emberélet semmit sem számít..
az amerikai rendőrséggel sem jó példa,sztem a bűnfelderítési statisztika max.20%
csak a szíeszájmajamiban van úgy,hogy minden ügyet megoldanak!

denyiro 2011.08.05. 19:03:12

@denyiro: Ha nekem nem hiszel akkor kérdezd Stohl Bucit.

w124 2011.08.05. 19:10:21

Visszanyalt az eper fagyi.

huleaks 2011.08.05. 19:15:29

@Vizet Prédikál: És persze egy autóban egy rendőr a hatásosság kedvéért. Na meg olcsó a benzin. Még.

Ez az új Nick 2011.08.05. 19:16:03

TERMÉSZETESEN A BETÉTLAPON VAGY KÁRBEJELENTŐN VAGY MIN, MINDEN OTT LENNE AMI BIZONYÍTÉKKÉNT SZOLGÁLNA. :)

Gyulimali 2011.08.05. 19:20:38

@josip:
...nem a törvényt fogják...
Dehogyisnem!
Majd bele fog kerülni, hogy ilyen esetben az autós a hibás, és nem a rendőr.

mx3 2011.08.05. 19:21:19

@denyiro: Mi a rangod "ecsém" mert hogy rendör segg vagy az biztos. Miért nem lesed a Fáma lasert?

agostonl 2011.08.05. 19:21:25

B@meg, bex@rok.
Hungarisztén! :))

mx3 2011.08.05. 19:23:58

@denyiro: Mi a rangod "ecsém". Mert rendör segg vagy az tuti. Miért nem ücsörögsz a sztáda felett a Fáma lasert lesve?

mezga-aladar 2011.08.05. 19:23:59

@agostonl: nem Honduras? a rohadt, akkor 30 éve el vagyok tévedve!

Gyulimali 2011.08.05. 19:32:09

Közben az is eszembe jutott, hogy én egy ilyen esetben már csak poénból is fotóznék.

szgy 2011.08.05. 19:34:53

@papaten: hű, ez jó, lámpánál indokolatlan fékezés :-)

denyiro 2011.08.05. 19:36:39

@mx3: Nem vagyok nagyobb segg nálad erről biztosíthatlak "ecsém" és nem szoktam Láma laser előtt sem ülni.
Ha téged zavar, hogy néhány hozzászólásommal segítettem a tisztán látásban néhány embernek akkor tudlak sajnálni.
Minek veszekedni, utáljuk a rendőröket inkább kollektívan hiszen a rendőr alkotja a jogszabályokat ugye és nem a kormány szavaztatja meg?

indapass90210 2011.08.05. 19:38:02

Nem gondoltam, hogy ilyen hamar megtörténik :)

Ha maga Óberling ezredes elvtárs vezette volna a rendőrautót, az nem egy kartont, hanem egy egész sörgyárat ér!

Abba sem gondoltak bele, hogy egy van egypár olyan autó, ami jobban meg tud állni, mint egy octavia/focus :)

Nem beszélve a pótkocsis ifáról!

Természetesen állom a szavam (a birkák szavahihetősége forog kockán) :)

Valaki meg tudja erősíteni a fentieket?

pickapu 2011.08.05. 19:38:15

Hülye szabály, szép példa ennek igazolására.
Ha valóban megtörtént, besegítek Rockonak a Metaxába.

szgy 2011.08.05. 19:38:34

@casey rybak: erre gondoltam ezalatt, hogy a rendőr dönti el. manapság erős a gyanú hogy inkább büntetni fognak mint nem.

legalább annyit könnyíthetnének hogy az első 1 másodpercben nem büntet(het)nek. ez talán még kevés a szándékos szabálytalankodáshoz.

Pinochet 2011.08.05. 19:40:29

Tomi1973Wien könnyű sérüléses balesethez ügyész??? Áruld már el ezt honnan vetted? Főleg ügyeletes ügyészt? Legalább hülyeségeket ne...Rendőrbalesetnél kell a helyszínelés, és hidd el h. mégcsak nem is azonos kapitányságról!Semelyik rendőr nem kockáztatna egy másikért, egy ló**sz balesetnél, ebben biztosak lehettek! Az meg nem véletlen, hogy a sárgán áthajtókat még mindig nem kezdték ellenőrizni, azokkal a feltételekkel amiket kitaláltak nekik, nem is lehet (lásd előző TC cikk 30 fokos szög stb...)

szgy 2011.08.05. 19:40:53

@Jaffar: mert akkor esély lenne arra hogy meg tud állni időben aki meg akar állni.

úgy hallottam Svájcban is ez a rendszer van, büntetnek a sárgán átmenésért.

Pinochet 2011.08.05. 19:42:10

@Dövan: Beszállok a sörgyár árába :D :D

mezga-aladar 2011.08.05. 19:42:13

@Pinochet: minden rendőr balesethez kell ügyészség... úgy tudom ők járnak el...

papaten 2011.08.05. 19:42:23

@szgy: Ok, leírom, mire gondolok. Megy a polgár a kocsijával, jé sárga, még átérek. Utolsó pillanatban meggondolja magát - főleg ha észreveszi a rendőrautót a háta mögött - és bevágja a satut. Persze a rendőr sem tartotta be a követési távolságot, de az elöl haladó szerintem indokolatlanul fékezett, főleg ha előtte a sárgára gyorsított. Ez utóbbi egyébként jó magyar szokás.Hát erre gondoltam az "indokolatlan" fékezéssel.

sanyahp 2011.08.05. 19:43:25

Ha ez az a baleset, ami a Dózsa-Váci kereszteződésben történt aug 3.-án, akkor ezt pont láttam! Meg is jegyeztem magamban, hogy jól megszívták, mert holland rendszámú a kocsi és biztos külföldiek, de akkor úgy látszik nem! Azért a csapatszállító mellé kellett még, hogy 2 járőrkocsi is ott legyen!!:))

Sztavrosz_ (törölt) 2011.08.05. 19:43:29

Remélem megúszod közigazgatási bírság nélkül. Képesek és rádverik hogy közúti veszélyeztetés....

Ha lágymányoson jársz hullahathúsz háromhúsz negyvenkilenc. Hűtöm a sört ha kell menteset ;)

Sztavrosz_ (törölt) 2011.08.05. 19:44:27

@Sztavrosz_: háromhúsz nyolcvanegy negyvenkilenc -bocs

Pinochet 2011.08.05. 19:45:36

@mezga-aladar: Ügyész csak bűncselekményhez kell, mit csinálna egy szabálysértésnél?

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.05. 19:47:46

@szgy: biztosíthatlak,Svájcban nem azzal szórakoznak a rendőrök,hogy az autósokat b@sztassák!Mellesleg be van kamerázva az atyaúristen is,és ha csinálsz valamit,hát van retorzió,ami alól nem tudsz kibújni.Pár napja történt egy affér,aminek szemtanúja voltam.Már leírtam egy másik topikban,de megosztom veletek is.
Hát,lányok képzeljétek,nekem is van egy sztorim.
Én Svájcban élek,veveyben,és van itt tőlem pár100 méterre egy bevásárlóközpont.Múltkor magyar szóra lettem figyelmes.3 magyar fiatalember a rendőrrel vitatkozott.A rendőr próbált franciául,németül,angolul,a három csóka pedig magyarul.Odamentem hogy segítsek.
A következő szituáció volt,a 3 srác mo-ról jött,hogy bicikliket vegyenek itt,használtan,majd otthon eladják őket.Már indultak haza,amikor az ominózus bevásárlóközpontnál megálltak,és valami gyönyörű módon sikerült leparkolniuk.igenám,de mire kijöttek,ott állt a rendőr,és mondta nekik,hogy akkor ez most 500chf,vagy nem mennek sehová.
azt nem tudom,hogy miért kaptak ekkora bűntetést,egyesek szerint más is lehetett,hiszen ez irreálisan magas.persze ők mélységesen fel voltak háborodva,hogy micsoda egy tetű ország..
a rendőr viszont hajthatatlan volt,volt nála kártyaleolvasó,minden.azt is megemlítette,hogy végszükség esetén lefoglalja az autót is.
ezt a képet a telefonommal követtem el:

noob.hu/view/8e0b744def

indapass90210 2011.08.05. 19:48:06

@Pinochet: kiváncsi lennék, hogy egy ilyen esetre mit mondana az öreg, mert amúgy még a döglött lónak is megmagyarázza, hogy csak alszik.

mezga-aladar 2011.08.05. 19:48:45

@Delira: jooo képek...

de tudjátok igazolni hogy a tulajdonos 183 napnál több éjszakát tölt Hollandiában? vannak a határon gyűjtött pecsétek? nektek anyni...

vagy hollandul írsz? ilyen jól beszélek/olvasok? daccsul?

nem Honduras?

szgy 2011.08.05. 19:49:04

@papaten: sejtettem, de azért köszi :-)

Napirajzrajongó 2011.08.05. 19:50:45

Nekem apósomat lepte meg hátulról egy sün. Egy alig használt úton kereszteződés, STOP tábla. Após látja, hogy mögötte sün, 0-ra fékezett a vonalnál, erre kocc. A sün ennyit mondott: "Ennél a STOP táblánál nem láttam még embert megállni".

Egyébként a sárga lámpán áthaladáshoz kérdezem. Ennek a ppt-nek a 8. diáján van egy táblázat a féktávolságokról, vészfékezés esetén.
mba.birosag.hu/resource.aspx?ResourceID=GetDocStoreFile&EntryID=2295

Nekem az lenne logikus a sárga lámpánál, hogy fékezek, ha 3,5 m/s^2-es (a ppt logikája szerint ez az a lassulás, amivel nem veszélyeztetek) lassulással a vonal előtt meg tudok állni. Ehhez pl. 70 km/h (Hungária) esetében kb 70m kell, vagyis ha 70 m-en belül vagyok, akkor átmehetek. Valaki hozzáértő mondja meg, hogy igazam van-e?

indapass90210 2011.08.05. 19:50:54

@mifolyikittgyöngyösön??: az ott zebra a kocsi előtt? Zebrán/közvetlenül előtte megállni az egyik legnagyobb geciség mindenkivel szemben.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.08.05. 19:51:09

hova kell kuldeni a sort? , buntessetek a rendoroket, megerdemlik :XD

mezga-aladar 2011.08.05. 19:51:31

@mifolyikittgyöngyösön??: akkor elhisszük...

de... szerintem vétlenek voltak...
1. nem vették észre hogy zebrán állnak, mert az olyan svejci zebra...
2. a vigyázat dolgoznak tábla az azt jelenti hogy dolgozni meg lehet állni...

mezga-aladar 2011.08.05. 19:52:45

@Dövan: na tessék te se láttad az ebrát... könnyű téveszteni ;)

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.05. 19:55:42

basszus,rajta álltak a zebrán,vészvillogóval!a csávókám azzal akarta ellensúlíozni,hogy nem beszél semmilyen nyelvet-míg a rendőrök 4nyelvet is- hogy elkezdett hangosan,tagoltan magyarul beszélni,és röhögtek hogy a csekket majd jól elhajítják.persze,amikor közölte a közeg,hogy lefoglalják az autót,akkor elkezdték hogy micsoda tetű ország ez..

Pinochet 2011.08.05. 19:57:00

@mf_laca: ez a .ppt az elsőbbségre vonatkozik, nem az egymás mögött haladókra, és kifejezetten bíróságoknak szól, és olyan balesetekre vonatkozik, amik bűncselekmények!

indapass90210 2011.08.05. 19:57:34

@Delira: okés :)

Valahogyan összehozzuk. Mondjuk nekem Amszterdam konkrétan nem esik útba (szintén külföld) de mondjuk, ha a TC vállalja, beviszem a szerkesztőségbe, szigorúan megőrzésre (minőségellenőrzést a gyárban csinálnak)

szgy 2011.08.05. 19:57:56

@mifolyikittgyöngyösön??: úgy látom mintha sikeresen a zebrára parkoltak volna. vagyis a kocsi eleje belóg.

Konflikt · http://flickr.com/konflikt 2011.08.05. 20:01:50

anno kb 1 eve tortent a kovetkezo az oktogonnal, aminek 2-3 meterrol voltam szemtanuja:

egy X5, v Q7 fordult a korutrol le jobbra az Aradi utcaba, ahol keresztben zebra, zold. az hirtelen lefekezett, majd a mogotte halado mentoauto csattant bele, aminek az eleje rendesen osszetort. a crossovernek is jol bezuzta a hatso reszet.

megesik az ilyesmi, meg sarga sem kell hozza

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.05. 20:06:49

@Dövan: van itt az oldalon,aki szeretett Anyaországunkban van?!

mezga-aladar 2011.08.05. 20:07:40

itt a többség bukaresti... vagy mi...

Zsola777 2011.08.05. 20:11:52

Mire nem képes egy rendőr egy karton sörért :)
Hajrá Dövan! Képeket kérünk majd!

mezga-aladar 2011.08.05. 20:16:32

@BakóSanyi: ez qva jooooooooooooooooooo

a sörre mentek...

csak azt nem értem miért a leggyorsabbat rakják hátra...

vicces állat sün ;)

interflug 2011.08.05. 20:17:19

@mifolyikittgyöngyösön??: Ez egy nagyon érdekes történet. Van még hasonló? :-)

gnme 2011.08.05. 20:18:15

felajánlom, hogy megiszom.

csak hogy nekem is jó legyen :-)

mezga-aladar 2011.08.05. 20:18:24

@BakóSanyi: talán ez a TAXI8 magyar forgatása... abba szoktak ilyen balfék sünöket rakni... van medencés videód is?

mezga-aladar 2011.08.05. 20:19:43

@mifolyikittgyöngyösön??: na de magyarul nem tudtak... szval mucsa az a svejc is... hiába no, hanyatlik a nyugat

-=Ger=- 2011.08.05. 20:21:28

Ez a sárgás szabály mióta van már életben egyébként?
Rendszeresen el szoktam haladni egy forgalmasabb útkereszteződésben, ahol ahányszor csak sünt látok, minden alkalommal büntetnek is. Azon szoktam gondolkodni, hogy mi a gecc' lehet ott?

Kegyetlen 2011.08.05. 20:22:05

hehe, a rendőrök arcát kétszer néztem volna meg: amikor "becsapódtak", egyszer amikor kiderült, h mégsem hollandok... :)

gnme 2011.08.05. 20:22:55

@-=Ger=-: hát a magyar módi

találomra sárga = találomra tönkreteszik egy család életét

magyar magyarnak farkasa

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.05. 20:23:50

@interflug: nekem ez is elég volt!égett a pofámról a bőr rendesen..

mezga-aladar 2011.08.05. 20:25:59

@BakóSanyi: a sünvonatról még az juteszembe:

SÜN SÜNT-ÉR...

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.05. 20:29:04

@BakóSanyi: na,ezek most szét bírságolják egymást!!!hahaha...

mezga-aladar 2011.08.05. 20:29:05

@BakóSanyi: hívtál nekik rendőrt? csak mert tanácstalannak tűnnek, hisz a kapitányság összes kocsija "kint" volt... nem tudták kit hívjanak...

Peetee 2011.08.05. 20:31:56

Szerencse, hogy nem egyedül ült a gyerek a kocsiban. Már ráfogták volna, hogy indokolatlanul fékezett, vagy ő tolatott beléjük valójában! Magyar Rendőrség színvonal...

gnme 2011.08.05. 20:40:52

@Peetee: errefelé elég sok félénk sügér van ..

ki sem mernek menni a neszűrbe b+, félnek, hogy megölik őket a nem ma betelepült hajléktalanok meg nem ma betelepült lebarnultak

ha neked ellopnak valamidet a neszűrben és betelefonálsz,, picsognak .. ki nem jönnek

féltik az életüket

szarháziak.

indapass90210 2011.08.05. 20:57:41

@mifolyikittgyöngyösön??: "A következő szituáció volt,a 3 srác mo-ról jött,hogy bicikliket vegyenek itt,használtan,majd otthon eladják őket."

Erről jut eszembe:

Mit kap a cigánygyerek karácsonyra?

A biciklidet!

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.05. 21:00:34

@Dövan: jól van,nem csak én vagyok elmeroggyant:)

gnme 2011.08.05. 21:04:37

@Dövan: mikor még darage jóskának dolgoztam (pfejj.. köpök egyet a flaszterra, azt lábbal megtaposom) .. ezt balu meg is erősítheti, nála is biztos kikötöttek ilyen nem ma lebarnult "kereskedő"-k ..

todmá' ilyen fa*om nagy dobozos vadonatúj autókkal jártak az ezer kilóméterre lévő depókba mások utcára baszott, levedlett, telefinogtt, teleélvezett, teleizzadt bútoraiért

na ők voltak a "világ urai"

ha ők megjelenteka szervízben,,, minden okleveles ember a padlót felnyalta előttük .. mert ők ci .. (ilyet nem mondunk)

na.. akkoriban ők voltak a "kereskedő"-k

a megbecsült emberek .. hoztak ám bicikliket is (!) leharcolt, állapotú lopott bringákat ..

biznic.

minden kolóniának (pl. kecskeméte .. csengőbarack utca) volt egy nagy dobozos vadonat új autója ...

arabiata · http://qtqt.blog.hu 2011.08.05. 21:15:33

Aki a szabályt szidja mert valaki belemegy hátulról, az égesse el a jogsiját. A követési távolság betartása nem úri huncutság. Én még úgy tanultam, hogy az előttem haladó telezöldnél is nyomhat satuféket. És ekkor nem ő a hunyó, lásd az előző két mondat. Egyébként napi 50 - 60 km pesti autózás alatt talán ha heti két rendőrt látok. Nem tudom mit paráztok:)

mezga-aladar 2011.08.05. 21:17:26

Rendőrt fogtunk sPárgával

gnme 2011.08.05. 21:22:01

@mezga-aladar: :-)))

..arra leszek kíváncsi, hogy rendőrék mikor jönnek rá, hogy nem a főnököt kell "támogatni"

... mert időközben a család megdöglik otthon éhen. Az asszony perel .. "TÖBB PÉNZ KÉNE JÓÓÓÓSKA"

Jóska meg nemhogy nem kap több pénzt, még benzinre se futja náluk

:-DDDD

meriva1 2011.08.05. 21:25:47

Roppant egyszerű, Ausztriában villogó zöld van a sárga előtt,csak át kellene venni tőlük, nem hülye törvényeket hozni...

LongJohnHolmes 2011.08.05. 21:28:45

Belém is jött hátulról rendőr, mikor szabályosan átengedtem a gyalogot a zebrán.
Jött is a főnöke, meg a helyszínelők és jól lecseszte őket, tőlem meg elnézést kértek.
Igaz a kifizetés nagyon lassan ment, mert nem az volt a biztosítójuk, amit ráírtak a papírra.
Én is poénkodtam mikor kiszálltam, mondtam nekik, hogy jó, hogy épp itt vannak :)

gulasZuppe 2011.08.05. 21:36:30

Ez a sárgalámás szabály/sértés tiszta hülyeség. Olyan mintha nem is lenne sárga lámpa azonnal pirosra váltana.
Tegnap majdnem összetortem így a swiftemet (régi, nincs benne abs se egyéb "extra"), lámpa előtt 15mére a szentendrei úton bejött elém egy kocsi 3m volt köztünk amire a lámpához ertünk ebből lett kb 6m. 60-as tempó legálisan, bevált a lámpa, nem nyomtam tovább a gázt, de már amikor bejött elém akkor is lassultam, a lámváltás pillanatában besatuzott aki bejött elém, én meg néztem egy nagyot mert kb 5m-en kellett volna megálnom ami sehogy nem jott volna össze azon körülmények között igy a féket felengedve kormányt elrántva berepültem mellé a buszsávba, most pedig várom a büntetést mondván a buszsávba voltam...

ha a sárgán való áthajtás büntetést von magaután az pontosan olyan mintha piros és zöld jelzés létezne CSAK ÉS KIZÁRÓLAG. AMI PEDIG ÉLETVESZÉLYES.
Minden lámpánál 25-el kéne áthajtani?

Ez egy örültség, semmi más csak egy adószedési szabály, és szándékos közuti veszélyeztetés hatóságilag.

Ez nem maradhat igy ez őrültség, néha már félek egyes lámpák alatt atmenni nem egy szakasz van varoson belül 60-70-es tempó esélytelen megúszni egyegy helyzetet.

És jöhetnek azzal hogy biztonságos féktávot tartani, de ott a fenti példa a gyakorlat felülírja.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.08.05. 21:38:55

Sárgán átmenésért csak a hülyéket büntetik meg...

Amíg az autó veszélyes üzem, és amíg a sofőr irányítja, és az ő belátására van bízva az, hogy veszélyezteti-e a közlekedés biztonságát az, hogy ha megáll a sárga lámpánál, addig a rendőr bekaphatja...

Majd, ha ő ül a volánnál, ő dönt.
A kresz szerint csak a piroson nem lehet átmenni.

Pasas 2011.08.05. 21:40:29

Hú mekkora királyság! Gratula!

Am a sárga azért van hogy eldöntsem hogy átférek-e rajta vagy nem. Ha akarok átmegyek, ha úgy látom, akkor nem. Persze jöjjön a villogó zöld meg a többi baromság. Aztán azért is büntessenek, erre majd kitaláljuk hogy villogjon a lámpa mint a gyümölcskosár, és így tovább. Baromság.

gulasZuppe 2011.08.05. 21:41:40

masfel hónapja a 13kerben egy mellékutcában közlekedvén, szabályosan gyalogátkelőhely felé közeledvén a következőt látom: az útmenti büfében kajál a jard, a rendőrautot meg otthagyták a szembelévő forgalmi sávban, a zebra előtt!!! nem mentem gyorsan, de nem láttam hogy a rendőrautó takarásában a zebrán tolják le a babakocsit, utolsó pillanatban satuztam be. néztek is hogy én vagyok a hülye. néha a pont a jard okozza a bajt.

gulasZuppe 2011.08.05. 21:43:02

Most akkor valaki tisztázza már hogy mivan mégis a sárgalámpás büntetéssel!
Lefotoznak büntetés a sárga?

gnme 2011.08.05. 21:44:19

á.. milyen kresz

ó Uram ..

ezek a banánevő Torrente-majmok egy "kormányrendelet"-nek csúfolt zsi** (ilyet nem mondunk) jogszabállyal felülbírálnak MINDENT

..mert éccaka nem jött össze .. azért.

johnibyg 2011.08.05. 22:00:27

Szerintem Dövan keressen egy sör(vagy ital) szakkereskedést, ha prémiumot írt.
Jó fej lehet, ha erre fogad :)

láncoskutya 2011.08.05. 22:08:45

Szerbiában + Boszniában villog a zöld jelzés mielőtt váltana sárgára.
Nálunk erről még senki nem hallott a illetékes berkekben.
Ha ilyen működne akkor lecsökkenne az ilyen események lehetősége.
Lenne idő megállni.

FreeWilly! 2011.08.05. 22:39:34

Ez a villogó zöld ötlet nagyon bejön ám!
Először ugye volt a sárga, hogy tudjuk, mikor lesz piros. Miután a sárgánál már büntetnek, legyen villogó zöld, hogy tudjuk, mikor lesz sárga. De miért állnánk meg itt? Legyen halványzöld a villogó zöld előtt, hogy tudjuk mikor lesz villogó zöld, és aztán legyen egy libazöld jelzés is a halványzöld előtt hogy tudjuk, mikor lesz halványzöld. Szerintem egyszerűbb lenne visszatérni a rég módszerhez, a piros, az tilos, a többi meg szabad, de a sárgánál vigyázz, nehogy pirosra váltson, mire odaérsz, mert akkor iszonyatosan megbüntetnek.

hajnalest 2011.08.05. 22:54:12

Engem már a legelejétől fogva felháborított ez a "sárgás" dolog!
Pont a lényegét veszíti.
A zöldön vajon meddig lehet még átmenni büntetés nélkül? Mert ugye a piroson nem szabad, a sárgán nem szabad, és a zöldön még igen.De meddig?

Ez ellen nem lehetne valamit tenni? Le kell nyelni?

Ráadásul az ittasvezetés 150ezres büntetést vonhat maga után, a sárgán átmenetel 100ezer. Tehát alig van különbség. Miközben azt, hogy átmenjek a sárgán vagy ne kb.: 2másodperc alatt kell eldöntsek, míg azt, hogy beülök-e egy-két pohár sör után a volán mögé arra ott van egy csomó idő, amig az ember kortyolgat éppen.

dhpage 2011.08.05. 22:59:13

@FreeWilly!: Bazz, majdnem szó szerint ezt akartam írni én is. :)

Aztán a villogó zöld is büntetve lesz? Nem kell 600 fajta szín, meg visszaszámlálás, meg halálf.sza. A sárgán én döntöm el, hogy átmegyek-e (elvégre én látom ki jön mögöttem, adott esetben centikre pl. pláne motorral nem állok meg ilyenkor) a piroson nem, mert automatikus 100e. Akár beleragadtam a dugóban (ezt is kellene büntetni, de ez is valahogy elsikkadt, csak a sárga felfestés maradt mementónak), akár a sárga végén beletapostam, akár eleve piroson értem oda. Piros = büntetés, sárga = semmi.

Ez nem lehet ennyire bonyolult.

hajnalest 2011.08.05. 23:04:10

Meg ha jobban belgondolok, ha már az egyik sárga, a másik meg piros, ami ugye két teljesen más szín, akkor lenne a büntetés is különböző! Mondjuk nagyságrendekben.

Aki ezt kitalálta az kapott valami díjat amúgy? :-) Mert megérdemelne valamit....

phranxinatra 2011.08.05. 23:06:47

@FreeWilly!: tökéletesen egyetértek. villogó zöld oltári faszság, nem is értem, de nem csodálkozom, h az osztrákoknál van ilyen. ha a sárgán átmész, átmész, ha közben pirosra vált és kapod a csekket, akkor tudod, h meg kellett volna állni. ennyi.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.08.05. 23:09:35

Gyerekek de örülök neki... Aki másnak vermet ás, maga esik bele!

xenuka 2011.08.05. 23:12:26

Csak a nagyon suttyó diktatúrákban divat az, hogy olyan törvényeket hoznak ami betarthatatlan vagy tisztán szubjektív.

Ez a törvény két szempontból jó:
1.
ha megállsz a sárgánál megbüntetlek mert indokolatlanul tetted
ha nem állsz meg megbüntetlek mert meg kellett volna
2.

A PÉNZBEHAJTÁSRÓL SZÓL

yellowww 2011.08.05. 23:13:45

Bocsanat, egy kicsit had offoljak. Amikor nem kulfoldon dolgozom, akkor egy magyar kisvarosban elek.
egy honapja betortek a baratomhoz.otthon aludtak, es csak azert nem vittek el tobb cuccot, met a betoro sem tudta, hogy otthon vannak. mindegy. rendorseg, jegyzokonyv, miegymas.
a baratom, akinek egyebkent sok"ismerose"van, magannyomozasba kezdett. ket nap mulva jott a fules, kinel van a szajre. szolt a rendorsegnek, hol van a rablott cucc. a rendorok eloszor kerdore vontak, hogy honnan tudja, majd kozoltek, vigyazzon, mert hamis tanuzasert beperelik. vegul a baratom mar ugyeszseggel fenyegetozott, amikoris kimentek a zsaruk a cimre. hianytalanul megvolt a lopott cucc, amit a haverom vissza is kapott.
egy honap mulva, akpott egy levelet, az ugyet"elkoveto hianya miatt"(!) megszuntettek!! az orgazda azt hazudta egy kocsibol arultak a(20000Ft feletti osszegu)cuccot.
ennyi. a baratom nyomozott a rendorok helyett. megmondta ki a tettes, hol a cucc, erre ezt kapta.
ezert szeressuk oket.

A kovetesi tavolsag meg kovetesi tavolsag. mindig, minden korulmenyek kozott.
beszallok a sorbe!

George17 2011.08.05. 23:18:23

Ausztriában mielőtt sárga lesz villog a zöld ha ez nálunk is villogna ez nem történik meg.
Mivel bírság a költségvetést gyarapítja ezért nálunk a zöld sosem fog villogni.

Artie 2011.08.05. 23:41:48

@George17: Törökországban meg ha kikapcsolják a lámpákat, akkor a főúté sárgán villog, a mellékúté pirosan.

Tessék mondani, ezt nem lehetne átvenni? De úgy egész Európába.

Mer' ennek is van ám értelme!

Rejsztág 2011.08.05. 23:54:33

Szerintem legyen folyamatos zöld, villogó zöld, folyamatos kék, villogó kék, folyamatos sárga, villogó sárga, dupla gyorsan villogó sárga, villogó piros, és telipiros jelzés is, és a rendőr megítélésén múljon, melyikért mennyire büntet (persze minimum [száz rugó + regadó] + áfa), az meg a lámpakapcsolgató közmunkáson, hogy milyen sorrendben kapcsolgatja őket. Ez megelőzné a rutinból vezetést, ami egyrészt a balesetek melegágya, másrészt a közlekedési reformok gátja. Jameg vezessék be, hogy öt év vezetési gyakorlat nélkül nem lehet kimenni az útra gyalogosként sem, mert anélkül veszélyes.

FreeWilly! 2011.08.05. 23:59:39

@Artie:
Magyarországon pedig a kereszteződésben a főúton nincs mackósajttábla, a mellékúton meg van (esetleg stoptábla), és ha a sárga villog, akkor azokat kell figyelembe venni.
Annak is van ám értelme.
A jobbkezes kereszteződésekben látok kis problémát, hiszen ott, attól függetlenül, hogy nem piros villog, hanem sárga, a jobbról jövőnek még elsőbbséget kell adnod. Mondjuk ott meg villoghatna mindenkinek piros... Hmmmm.

Uzi 2011.08.06. 00:06:31

@Artie: Nem lenne hülyeség, már törtek meg igy mellékútról. Tétényin robogott át keresztbe az arc a villogó sárgán...

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.08.06. 00:09:31

Villogo zold elott meg folyamatos piros! :) amugy ha bezbehajtas a cel mirt nem kuldenek ki mindenkinek egy csekket januar elsejen akinek jogsija van, fizesse be aztan mehet!

Lacusru 2011.08.06. 00:14:36

Ne harapjátok át a torkomat! Nem vagyok rendőr, de még rendőr szimpatizáns sem...
De :-) azért vegyük figyelembe, hogy ők is emberek, még ha egy kicsit el is szúrták anno pályaválasztáskor a dolgokat (szerintünk) Ők pedig választottak egy hivatást, amire valljuk be, szükség is van.

De amit mondani szeretnék igazából. Szép-szép, hogy a sünöket röhögjük ki, örülünk neki ha szívnak, stb.
Csak az a bibi, hogy nem önszántukból állnak ki büntetni, és főként nem ők találják ki a hülye jogszabályokat, stb. Ők csak a szerencsétlen végrehajtó katonái a rendszernek, mi meg ráadásul köpködjük őket!
Én eddig életem során két gyorshajtást nem tudtam elintézni, minden mást normális, emberi hozzá állással sikerült. A két gyorshajtás pedig jogos volt, az egyik autópályán, 100-as tábla (állandó) éles kanyarban... 136-ot méltányosságból potom 30k-ra büntették, a másik lakó-pihenő övezet volt, 60felett... plombált volt a kamerájuk, de mivel első eset volt, 20k-val megúsztam (2004-ben)

Egy szónak is száz a vége... ne feledjük, hogy a rendőrök is csak emberek. Egy ilyen autó törés meg lefogadom, hogy hatalmas meghurcolással jár a "cégnél" a vén fasz törzsőrmesterek lefogadom, hogy felsikáltatják fogkefével a fél kerületet majd a fiatal srácokkal (akik valljuk be, java részt jó fejek, csak a munkájukat végzik)

gabo9201 2011.08.06. 00:17:05

Rejsztág 2011.08.05. 23:54:33

Egyetértek. Ez minden gondot megoldana :D
Lehet ez nem is olyan távoli jövőkép?

Mostanában egyre többször veszem azt észre, hogy a vezetők azt szeretnék, hogy az emberek az autóból/motorról üljenek inkább vissza a biciklire vagy járjanak tömegközlekedéssel/gyalog.
Ha elfogadható minőségben és árban lenne tömegközlekedés (nem lenne minden buszon tömegnyomor és egy teljes árú jegy nem kerülne majdnem annyiba, mint az üzemanyag [természetesen ezt nem úgy kellene elérni, hogy az üzemanyagárat az egekbe emelik, hanem úgy, hogy a tömegközlekedés árát kellene csökkenteni] egy kisebb autóval [motorral akár még olcsóbb is]) valószínűleg sokan meg is fontolnák.
Mondjuk aki azért jár autóval, mert szeret vezetni valószínű, hogy így sem járna busszal.

Minden esetre egyre több olyan helyzet van ami elveszi az ember kedvét a vezetéstől.

fda 2011.08.06. 00:24:00

@Jaffar: Jó ötlet a villogózöld, nekem is tetszik. Nálunk gondolom 3650 milliárd forint volna átprogramozni a 100 legfontosabb útkereszteződést 2018-ig.

Emellett ez a sárgás tilalom egy eszement baromság. Normálisan a zöldön mehetsz, a piroson nem. A kettő között a sárga arra való, hogy dönts: átférsz még, vagy inkább megállsz, mert nem férnél át.

Szoktam szeretni a kreszmódosításokat, de ez egy felháborító baromság.

fda 2011.08.06. 00:29:15

@phranxinatra: "tökéletesen egyetértek. villogó zöld oltári faszság,"

A villogó zöld egy filléres és egyértemű megoldás arra, hogy pár másodperccel még korábban lásd, nemsokára piros lesz. Több időd van dönteni, hogy kényelmes fékezéssel megállsz, vagy inkább kis gázzal még átférsz.

Olcsóbb, mint pl. a visszaszámolós lámpák, igaz, az ha a pirosat is számolja, más célra is hasznos.

Tibi23 2011.08.06. 00:46:31

Hatalmas tisztelet az autó tulajának, sofőrjének, és Dövannak. Még 1-2 ilyen felajánlás és elkezdődik a vadászszezon. SÜNre.

zeugma 2011.08.06. 00:50:27

Sajnálom a balesetet, és nem kárörvendek a rendőrökön sem (ne feledjük, nem a szerencsétlen közlekedési rendőr hozza a hülye szabályokat). De annak azért örülök, hogy a sors ilyen hamar ennyire találó példával demonstrálta, mi is a baj ezzel az idióta előírással. Remélem, visszavonják, mielőtt belehal valaki.

Tényleg, a piroson áthajtókra miért nem vadásznak? Az legalább tényleg baleset-megelőző hatású lenne.

Dövan meg gyorsan híres lett, lám, így születnek a nemzeti hősök. :-)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.06. 06:45:25

@arabiata: "Én még úgy tanultam, hogy az előttem haladó telezöldnél is nyomhat satuféket. És ekkor nem ő a hunyó,"

Rosszul tanultad.

Mondjuk, ha azt mondja, azért fékezett, mert átszaladt előtte egy kutya. akkor megússza.

vikk007 2011.08.06. 08:52:59

Akkor panaszkodjatok vaze', amikor a "ződért" is fizetni kell majd 50 rupót.....

Luighi 2011.08.06. 08:54:27

Ezt az egészet pénzbehajtás miatt találták ki a zs.-kat támogató, magyar nemzetellenes, impotens, döntéshozó kretének!

mezga-aladar 2011.08.06. 08:59:20

@xenuka: :) sajnos igen...

mindenképp a hivatalnak van igaza

feudalizmus van itt Hondurasban...

tomcsibácsi 2011.08.06. 09:15:55

...akkor a vasúti átjáróban is megbüntetnek, mert épp a kocsi orra előtt 5 méterrel váltott pirosra? Azt hogy oldják már meg? A villogó fehéret nem lehet megvillogtatni. Habár folyamatosan világítóvá tenni azt igen. Milyen világ ez?? Hülyének nézik az embert...

mezga-aladar 2011.08.06. 09:27:26

@tomcsibácsi: hüjék is... birkanép ez a hondurasi

tavaj volt egy inteligencia teszt. ikszet kellett tenni pártok neve mellé... és ők a nagyobb kánaánt igérő mellé tették megint. ebből tudjuk, hogy még nagyon buta ország ez.ő..

vikk007 2011.08.06. 09:57:30

**************SÜN*********************

Sword 2011.08.06. 10:33:15

Tudom.. régi nóta:
Büntetik, aki véletlenül áthajt a sárgán, de szinte naponta látok piroson áthaladó autókat. Ilyenkor nincs rendőr sehol.
A minap is állok a kanyarodó sávban, balra szerettem volna fordulni, de piros volt a lámpa. Szemből ekkor kaptak pirosat, az első lámpához érkező megállt, a mögötte lévő tuningos hülyegyerek viszont fogta kikerülte balról és átment a piroson.
Itt nekem már épp zöld volt a lámpa! Belém is rongyolhatott volna a seggfej.
Az ilyen sose alkalmi szabálysértő, hanem életvitelszerűen űzi és sosem kapja el a rendőr.

Dr. Eher 2011.08.06. 10:56:49

@szgy:

Olyan nincs hogy indokolatlan fékezés. A mögötted jövőnek kell olyan kövtávot tartani hogy meg tudjon állni. Mert ugye egy gyerek is bármikor elédszaladhat, nemcsak a lámpa 100 méterről.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.08.06. 12:40:10

@Jaffar:

Mert ez Magyarisztááán bazzeee :P
Mi csak nyalni szeretjük a nyugati segget, utánozni már nem.

indapass90210 2011.08.06. 13:00:55

@Dr. Eher: nem ilyen egyértelmű a dolog. De le kellene festeni a kocsim hátulján a karcokat, így légyszi mond meg a rendszámod, valamint hol laksz, aztán majd megcsináltatjuk a köteleződre miután nekem csúsztál az elém teleportált gyerek miatt.

giancarlo 2011.08.06. 13:24:35

Nagyon jó történet,csak ahogy a magyar viszonyokat ismerem,biztos hogy nem a rendőr lesz a hibás a balesetért.

2011.08.06. 13:35:01

@hajnalest: én úgy tudom van különbség a piros 300ezer forintocska

és ha a lámpa éjjel sárgán villog? XD
azon a művészet büntetés nélkül átmenni :D

lassan tényleg az lesz, ha valaki a lámpa közelébe megy kapásból 10 ezer

bonafide 2011.08.06. 14:24:56

@Caldera75: Mindig az a hibás, aki hátulról csattan a másikba, mert nem tartott megfelelő követési távolságot. Ez a rendőri gyakorlat, és teljesen jogos.

bonafide 2011.08.06. 14:31:41

@mifolyikittgyöngyösön??: Az USA-ban sitten hűsölők jó része nem bűnöző, csak találtak nála néhány gramm füvet vagy kokót. Ezt azért nem árt tudni.

bonafide 2011.08.06. 14:42:31

Nekem a múltkor olyan esetem volt, hogy hajtanék be egy körforgalomba, de a zebra előtt a járdán egy kerós készül átkelni, vagy legalábbis úgy nézett ki, hogy átkel, mögöttem egy civil autó, de egyből láttam hogy sün ül benne. Kicsit fékeztem, hogy nehogy elcsapjam a keróst, ha elindulna, a sündőr meg rámdudált hátulról. Nem történt semmi, de mi a fasznak dudál, amikor látja, hogy csak elővigyázatos vagyok annak ellenére, hogy a zebrán áttekerő kerósnak nincs elsőbbsége, csak ha tolja a kerót.

Netuddki. 2011.08.06. 15:03:19

Ha hátulról belédjön a sün, akkor ezt kell mondani:
- Akkor elismeri a felelősségét vagy hívjunk rendőrt?

Kálámbó 2011.08.06. 15:49:30

csaxólok,hogy a Dózsa Gy.út-Kerepesi út kereszteződése kamerázott!100rongyomba került :(

AndrewT 2011.08.06. 16:29:54

Van rendőr ismerösöm, de igazábol rég beszéltem vele, de régebben is vitázgattunk. Az én véleményem az: Tisztelem a rendört mert ő is ember, van családja, ez is munka stb...csak attol irtozom amikor nagyképüen kiokatat, magyaráz, utána hazamegy, szájbaveri az asszonyt, mert vhol le kell vezetni a feszkot, mert egész nap szidják, utána meg beül a kocsijába és ugyanugy átmegy a sárgán piroson...stb . Én mindig gyülöltema kétszinüséget...és sajnos sok rendör az. Természetes nem minden rendör ilyen, de sokat megrészegít a hatalom.

Másik dolog, legalább a biztositoknak meg a karosszériásoknak lesz dolga... nekem is fényezni kéne a kocsit, szerintem nem lesz nehéz egy sárgalámpás hátulrol belémjötteket összehozni :) ergo támogassuk a biztositási csalást

a balfék 2011.08.06. 16:39:55

A zöld a szabad jelzés,a sárga azt jelenti meg kell állni(ha féktávolságon belül vagy át kell menni)piros a továbbhaladást tiltja.A lámpáknál szerintem a sárgánál való áthajtásból még nem volt baleset mert fizikailag lehetetlen(lámpa szinének változásánál meghatározott idö telik el a másik irány szabad jelzéséig.),csak akkor ha totálisan a piroson hajtanak át,,ergó nincs jogi alapja a büntetésnek,bár kreáltak hozzá megérdemelne egy alkotmánybirósági elbirálást.Mindig születik egy két deformált gondolat(főnök kitaláltam a legújabb szivatást jöhet az elismerés).Én ezennel átnyujtom a büntetés megalkotójának az általam alapitott MÁRIA VALAGRENDET.Ünnepélyes átadásáról késöbb lesz intézkedés.:)))

butzi 2011.08.06. 17:01:36

@fda: 67-ben kaptam jogsit és még emlékszem rá, hogy Pesten az átkosban igenis létezett villogó zöld. Miért szüntették meg, nem tudom.

arabiata · http://qtqt.blog.hu 2011.08.06. 17:27:33

@atpijkamo: igazad van, indokolatlanul nem akadályozhatja a forgalmat, rosszul fogalmaztam. Jobb nagyobb köv. távot tartani, mint a szerelőhöz járni és a nekem-jogom-van-a-nyakán-lógni-mert-úgyis-átmegy-a-sárgén-hisz-ez-a-szokás alapján vezetni.

lwcolors 2011.08.06. 17:45:09

@Dr. Eher:
De van indokolatlan fékezés.
Megtörtént sztori: pesten voltunk árubeszerzésen 4x4-es Toyota Hiaceval, (körbecsövezve, hivatalosan. Első gallytörő 80 kg, rajt egy 4 to-s csörlő). Már akkor minden céges kocsiban volt kamera.
Lüke Volvos (20 év, zselés haj, undorító kinézet, mellette szőke csajszi) négysávoson a belső sávban ment alig 40-et. Villantás után semmi. Elmentünk mellette kívülről, és maradtunk a külsőben. Bepöccent, elment mellettünk, majd berántotta a kocsit elénk és satufék. Haver a vezetőülésben meg úgy gondolta, a gallytörő erős. Nem igazán fékezett, csak annyira, hogy bólintson a kocsi. Harmadakkorára nyomta össze a Volvo hátulját (még a teteje is meggyűrődött) majd még a kocsiból felhívta a rendőrséget és a mentőket. Csajszit lecsitít, srácot fellocsol, majd még egyszer, mikor meglátta , hogy C30-at csináltunk az S60-ból (apucié volt). Rendőrök kijöttek, film megmutat, rendőr Volvos jogsiját elvesz: ok, közúti veszélyeztetés.
ui: a Hiacen egy karcolás sem lett.

mohaa 2011.08.06. 17:47:47

Ha a sztori igaz, akkor hatalmas MUHAHA!
Csak a Ventot és a tulajdonosát sajnálom.
A köcsög rendőr meg tartson követési távolságot b***a meg!

lwcolors 2011.08.06. 17:50:03

És hogy a poszthoz is hozzátegyek valamit: 20 éve vezetek, piroson még sosem mentem át, sárgán rengetegszer, mert sokszor annyira közel mennek az emberhez hátulról, hogy ha rálehel a fékre, már csatt. Egyszer így is belém jöttek, én voltam a nagyobb kocsival (Mitsu L300 vonóhoroggal), úgyhogy duplán járt rosszul, aki belém jött.

okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3 (törölt) 2011.08.06. 18:59:55

Egy darab hüjerendőr faszságából nem következik...

zeugma 2011.08.06. 19:31:13

@lwcolors: Na igen, van az a helyzet. De jogilag csak akkor, ha van róla felvétel, vagy legalább egy busznyi független tanú, mert különben szinte mindig a hátul haladót hozzák ki hibásnak, mondván, hogy nem tartott kellő követési távolságot.

Amilyen a hazai közlekedési morál, lassan "kötelezően ajánlott" extra lesz a kamera minden autóba. 100k körül már olyant kapni, ami gps koordinátákat és sebességet folyamatosan rögzít, G erőket mér, ütközéskor automatikusan menti az előzményeket; és hátrafelé is lát. Hasznos bizonyíték lehet baleset nélkül végződő veszélyes helyzetekben is, amikor felvétel nélkül elég nehéz igazolni, ki volt a hibás. Ilyen az említett "büntetőfékezős" játék, vagy például amikor a sünök egy civil autóval "tolják" az embert, hogy gyorshajtásra kényszerítsék, a bokorban elbújt lézerfotós kollégák örömére (mifelénk ez elég népszerű sport). De pont a napokban volt olyan is, hogy egy karambolt egy távolabb haladó autó kamerája örökített meg.

Rocko- 2011.08.06. 19:46:41

@Malachi: Móriczot "szeretem" boldog-boldogtalan átmegy mindig, akár zöld van akár nem.
ezt nem kéne büntetni?

Rocko- 2011.08.06. 19:48:18

@pickapu: segítsél, de meginni.
én nem ígértem Metaxát. :DDD

levente49 2011.08.06. 19:51:23

Valaha Magyarországon is villogott a zöld, amíg a Nagy Okos rá nem jött, változtatni kéne.

A visszaszámláló viszont nagyon jó. Ezt nyilván nem vezetik be széles körben, mert jó...

kpityu2 2011.08.06. 20:10:55

"- BELÉM JÖTTEK HÁTULRÓL!
- DOINGGG! (és tarkonb@xott a felismerés szentséges palacsintasütője...)"

Ez a rész nem egészen világos...

Ippiki 2011.08.06. 20:33:24

A sárgán való áthaladás büntetése valóban hülyeség. Lehet ellene fellépni BKV-val, taxival, vonattal, stb., akkor tuti nem téged büntetnek meg, hanem a sofört...

Justice Alpha 2011.08.06. 21:28:47

@Ippiki: mondok jobbat: lője fejbe magát mindenki, és akkor sem tudnak büntetni.

Én kifejezetten féltem az autómat, de nem akarok büntetést sem fizetni. Inkább leülöm. Az is egyfajta továbbképzés :D

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.08.06. 21:35:59

A sün egy védett állat! Tessék vele vigyázni! :-D

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.06. 21:45:53

Egyemmeg a szívit ezredesúr! Hát higgye el nekem, rózsaszínű vót áz nem piros...

Csak Norris 2011.08.06. 22:12:46

Biztos vmi hasonló agyament szabály miatt villog a zöld sárga előtt bécsben...

HakapesziM 2011.08.06. 22:40:19

Nem rossz gondolat. Jöjjön csak mögöttem rendőr ha egyszer végre hazajutok egy fuvarral. Meglátjuk mennyire harap légfék. Ha sárga, s meglátom sün jön mögöttem, padlófék. Aztán reklamáljanak annál aki ilyen szabályt kitalál.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.07. 07:50:36

@BakóSanyi:

Nagyon korrekt link; köszönet! :)

mezga-aladar 2011.08.07. 09:58:05

akkor a VILLOGÓ SÁRGA...
egy másodperc alatt kell átsuhanni, amíg pont nem ég a sárga...

megjegyzem, hót felesleges itt Hondurasban ezekről a dolgokról beszélgetni. a zemberek 99%-a NAGYON BUTA... a minisztériumokban pedig CSAK buták vannak. ergó ez a poszt is meddőhányó...

be kellene csempészni a témát a Mónika- vagy Fábry- sóba...

GGG77 2011.08.07. 10:05:34

Kádárék álma beteljesül, itt van a kommunizmus.

hajnalest 2011.08.07. 10:12:22

@Tabulator: Ezt jó tudni!köszi!
Akkor inkább a sárgán éri meg átmenni. :-)

Amúgy én nem is az autómat féltem,egy ilyen esetben, hanem a kutyáimat, akiket ott szállítok!
Tiszta stressz az élet!

pollucs 2011.08.07. 10:48:16

Ha írta már valaki, akkor sorry, de vannak ám nagyon sok helyen olyan lámpák, ahol egy szépen visszaszámláló, kiegészítő berendezés van, amelyik mutatja, hogy hány mp-ed van a zöldből és a zöldig. Tehát ha nem nagy költséggel, és csak a legforgalmasabb helyekre felszerelnék, akkor látná a paraszt kristály tisztán, hogy átfér e biztonsággal (akár "rendőrbiztosan") a kereszteződésen.

dennisthemenace 2011.08.07. 10:51:23

@xenuka: Arról hát. Mert be van tervezve a koltségvetésbe a sunok által baszedett bírságok sokmilliárdos osszege.
Kell is a pénz, valamibol fizetni kell a negyvenévesen, íróasztaltámasztás után visszavonult dologtalanokat, meg a sok kapitányt, alosztályvezetot, egyéb díszfaszt.

dennisthemenace 2011.08.07. 10:53:53

@HakapesziM: Nem megy. Azok a sunok olyan okosak ott Balkanisztánban, hogy beleállnak a seggedbe, ezért nem látszanak a tukrodben...
Másrészt ne vágyakozz te egy magyar fuvarra,mert még megkapod..

don't 2011.08.07. 11:46:40

1 nagyvarosban Europaban piroslapakamerakat /sok belole a sebesseget is meri/szerelnek fel a kritikusabb helyeken.Amikor piros keszul a foto,nincs vita.
Tobbszor futottam sargaba ugy,hogy utanam a rendoauto is atfert meg,semmi kovetkezmeny.Szerintem oket valoban a rend vedelmeert tartjak,nem penzbeszedonek...

zeugma 2011.08.07. 12:38:28

@pollucs: Néhány városban vannak visszaszámláló lámpák, remekül működnek. Azonban érdekes módon ahol beruháznak kamerára, és azokat telepítik, azokban a kereszteződésekben a visszaszámlálókat valamiért egytől egyig leszerelik. Csak nem azért, hogy több fotóznivalója legyen a kamerának? Ááá, az nem lehet, hiszen a cél a bűnmegelőzés és a biztonságosabb közlekedés, még véletlenül sem a minél kényelmesebb pénzbehajtás...

Reggie 2011.08.07. 12:56:30

@pollucs: Meg akkor sem garantalt, mert valtaskor egy alkalommal hibas erteket mutat. De meg mindig jobb mint a semmi, ugyhogy kene.

Mollyka08 2011.08.07. 13:00:10

Egy kollégámmal történt meg a 80-as évek végén. Székesfehérváron 70-es bevezető Agárd felől. Kolléga zöld postás Lada 1200 combival. Lámpa vált sárgára, rendőr hátulról beköszön. Kiszáll, és azt mondja:
- Azt hittem bableves, még át mész!
Kolléga a méregtől alig látva.
- Át is mentem volna, ha nem te jössz mögöttem!

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.08.07. 13:09:30

Néha olyan ostobák tudtok lenni.
A rendőrség jogalkalmazó, NEM jogalkotó.
Szerinted a utcai rendőrök kérték, hogy a sárga 50 ezer legyen, a piros meg 100?
A lónak a faszát.
A rendőrök is civilben ugyanúgy szidják ezt az értelmetlen 2/3-os ostoba kresz módosítványt, ahogy bárki más.
És ugyanúgy ki is fizettek már nem egyszer 50 ezret a sárgáért.

Valamit ezzel el tudtok érni? Kétlem.

Az kellene, hogy az anyagi káros baleset mellé hozzácsapni ezt a posztot.
Egy jobb ügyész kihozná belőle a közúti veszélyeztetést és továbbküldené....

Frau Rindfleisch 2011.08.07. 13:36:08

Tudom ajánlani a legújabb módszeremet. Ha zöld lámpához érkezem, félreállok, hátha közben – ne adj Isten – sárgára vált. Megvárom, míg újra zöld lesz, és akkor megyek csak tovább. Így aztán garantáltan ingyen haladok át a lámpás kereszteződésen.

mezga-aladar 2011.08.07. 13:55:58

@Frau Rindfleisch: elvben ez mehet...

de gyakorlatilag nem lehet megállni, sok lesz a fogyasztás, sávváltás megallás stb ujabb sünkockázat stb

javaslom ha látod zöld akkor messziről kettesbe kapcsolsz szépen 10-20 km/h val hagyod hogy elmúljon a zöld+sárga+piros és az ÚJRAZÖLDÖN átgurulsz úgy hogy nem állásból kell gyorsítanod...

mivel minimum sebesség nincs ezért ezt legálisan megteheted, és ha népmozgalomként egyre többen csinálják, akkor nem is veszélyes...

esef 2011.08.07. 15:39:45

@Frau Rindfleisch:
Rocko pont ilyenért ajánlotta fel a karton Metaxát. Csak +1 feltétele van, ott kell lennie mögötted egy rendőrautónak :)

Rocko- 2011.08.07. 16:28:27

@esef: ez most valami rossz vicc amivel szivatni akartok vagy csak szimplán konzekvensen nem olvasod el amit írok?
hol ígértem én ilyet?

indapass90210 2011.08.07. 17:40:21

@VÉLEMÉNYVEZÉR1000: ez sem ilyen egyértelmű. A fülkeforradalom előtt az adott témával foglalkozó szervek vezetőinek véleményezni kellett az egyes javaslatokat. Most nem tudom, hogy így van-e, de a hírekből az jön le, hogy mindent eldöntenek odafenn.

Eddig viszont az volt, hogy a sárgát amolyan saját ötletként elkezdték 50 rugóra büntetni. Pontosan azért, mert volt, amikor nem volt egyértelmű a pirosban átmenés, és erre talán pont Óberling ezredes elvtárs meg is szakértette, hogy akinél nem egyértelmű a piros, annál biztos a sárga :D

esef 2011.08.07. 19:41:11

@Rocko-:
bocsi, a sok sör után már ment az agyamban a keveredés. :)

lőn a metaxás felajánlás:
phrascarica 2011.07.27. 09:47:21
@Dövan: "Aki először bevágja sárgánál egy féket úgy, hogy emiatt beleszaladjon egy rendőrautó, azt meghívom egy karton prémium sörre! "
Aki meg zöldnél az kap egy üveg 7 csillagos Metaxát. Arra lehetne hivatkozni hogy MINDJÁRT SÁRGA lesz ;)

Rocko- 2011.08.07. 19:47:44

@esef: na hát ez az.
gyanusan sokan emlékeztek rám.

davez 2011.08.07. 19:49:51

@Dövan: nem olvastam végig az összes hozzászólást, de ha kételkednél az eset megtörténtében, akkor tanúskodni is tudok :) végignéztük az eseményeket, mondhatni a legmegfelelőbb helyről: Váci-Dózsa sarkon lévő irodaház egyik szintjéről :)

Érdekes volt a szitu és érdekes, hogy most így derül fény a tényleges történésre.

Amit mi láttunk, ahogy mi éltük meg az eseményt: egyik kollégának tűnt fel, hogy valami történt. Fentről (az irodából sasolva) úgy tűnt, hogy kedves rendőrbácsik belefutottak egy taxiba. Szabadidős taxisnak véltük a sárga rendszám miatt. További érdekessége volt az esetnek, hogy az egyik kivonuló rendőrautó a szélső sávba beállt a sorral szemben a Dózsára történő kanyarodást is ellehetetlenítve. A koccanás a középső sávban történt, így az amúgy sem csekély Váci úti forgalmat kellő módon feltartóztatta a kivonuló közeg :)). hozzá kell tennem, hogy a Váci-Dózsa keresztben nagyon gyakran látunk ehhez hasonló esetet, de most a helyszínelés mintha tovább tartott volna az átlagosnál.. a zöld autót mintha később hozták volna ki az út közepéről :)

Egészségetekre a sörhöz, remélem finom lesz :)

indapass90210 2011.08.07. 20:49:57

@davez: ó, már beszéltünk is telefonon, fentebb a hozzászólásokban vannak linkek a képekre :)

Rocko- 2011.08.07. 21:43:55

@davez: azt még elhiszem, hogy a sárgán való áthajtás büntetését fentről találták ki.
de hogy amikor kivonulnak, akkor direkt úgy állnak meg helyszínelni, hogy feltartsák a forgalmat, az szerintem már egyéni hülyeség.
tapasztaltam én is a héten.

seepheerd 2011.08.08. 00:43:30

Nehogy má' egy 60-as villanykörte mongya meg mikor mehetek'

zozo82 2011.08.08. 08:50:50

@mifolyikittgyöngyösön??: Ja nem kell az 500CHF-hez mas is legyen. Tudok olyan esterol hogy parkiolasert ennyit szbtak ki mert a forgalmat akadalyozta (kereztezodesbe belogott az auto eleje) ami itt is fentallt.

esef 2011.08.08. 09:47:12

mai tapasztalás és eszmefuttatás:
volt szerencsém a Nagyfaluban keresztezni a Hungária krt.-t. A gondolat szempontjából lényegtelen, az Egressy útnál. Szóval: jövök az Egressyn, zöld a jelzés, a fél útpályán átérek, már a villamossíneken vagyok amikor sárgára vált. Ott ugye nagyon nem kellene megállni, de még satuzni sem. Mire átérek a túloldalra, a lámpa szép piros. Na ilyenkor mi van? 2*4 sávot + 2 villamosvágányt kellene keresztezni egy sárga jelzés (gyakorlatilag semmi idő) alatt...

Alf (törölt) 2011.08.08. 10:00:36

@meriva1: Èsztorszagban is villog a zöld a sarga elott...

akárki lehetek:-) 2011.08.08. 12:21:44

Bocs kicsit off, de kicsit on is:
Vecsésen pár hónapja, aki ismeri a helyet az tudni fogja, aki nem annak meg ideírom.
Lőrinci u. Dózsa Gy. út találkozásánál, Lőrinci u.-n stop táblánál megálló mercibe rongyolt bele a sün autó, mert megszokták, hogy ott nem sokan állnak meg.

gmower (törölt) 2011.08.08. 13:09:32

Na majd én megmondom mit kell csinálni: ki kell kapcsolni a gecibe az összes lámpát, KRESZ-ből törölni, hogy ilyenek valaha is léteztek. Aztán ha valaki akár csak egy kis koccanásos balesetet is okoz, el kell venni a jogsiját legalább 5 évre, valamint az autóját elkobozni mellékbüntetésként. 1-2 év alatt el fog tűnni a sok béna a közutakról, így a forgalom hamar lecsökken olyan szintre, amikor már tényleg nem is lenne értelme a lámpáknak. A baleseti statisztikák döbbentes javulást mutatnának, és az emberek rájönnének, hogy veszélyes üzemben sofőrnek lenni nem alanyi jog. Hogy tetszik? :D

deak.atti 2011.08.08. 13:16:35

@yellowww:

Szia!

Figyelj, nekem ellopták a 120-as Skodám rendszámait még 2008-ban. Asszony GYES-en volt otthon, hallotta a rendszámtartó reccsenését, ahogy letépték, épp a fürdőszobában teregetett (kertes ház). Kinézett, egy kék Audit látott, meg két vékony fickót. Elhajtottak a rendszámokkal, gondolom, fizetés nélküli tankoláshoz kellhetett nekik, semmiféle visszajelzés nincs azóta a két rendszám sorsáról. Kihívta a rendőröket, megtette a feljelentést. Rendszámot, színt, típust adott meg hozzá. 1 hónap múlva a rendőrök kijöttek egy albummal, az egyik tolvajt felismerte benne. Eltelt egy újabb hónap, és kaptunk egy papírt, hogy "tettes ismeretlen!" végeredménnyel lezárták a nyomozást. Dühömben felhívtam az előadót, ő azt mondta, hogy beidézték az Audi tulaját, az mindent tagadott. Bűnjel nincs, ennyi. Mondtam, hogy legközelebb egy törött Skoda-féltengellyel verem agyon, aki bármit innen elvisz. Erre: "Azt ne tegye, mert akkor eljárás indul maga ellen!". Ja ... Védjék csak a bűnözőket, ha már az áldozatot nem tudják megvédeni. A legszebb az volt, hogy a helyszínelő rendőrök azt mondták: ez 15 ezer forint kár. Gondosan ügyeltek, hogy ne 20 ezer legyen. Asszony felvetette, hogy a forgalmi-törzskönyv 12 ezer, a rendszám pár 8500, rá a matrica, a címke a forgalmiba, és még tartót is kell venni hozz, az már 22-25 ezres kár. Erre: "A rendszám nem a maguké, az az államé!" Jó, akkor miért nem kaptunk ingyen egy újabb párat, miért kellett érte pénzt fizetnünk, ha nem a mienk, hanem az államé? Vicc ez az egész ...

DA

phranxinatra 2011.08.09. 22:38:23

@fda: erre találták ki a sárgát. évtizedeken át nem volt vele semmi gond. akkor most miért?

Ákos3para 2011.08.10. 13:00:24

Meg még hogy 100 ezer. Évekig jó volt akkor most? Különben is, a lámpák úgy vannak beállítva hogy mire a várakozóknak pirosról zöldre vált és elindul, a másik irányba haladó éppen sárgán áthajtó sofőr, kis túlzással a világból is kihajt addigra. Ja és akkor azzal a szabállyal hogy a sárga jelzésnél, mérlegelve meg tudunk e állni át lehet hajtani!? Ezt törölték a kreszből? Ja és hajnali egykor zéró forgalomnál mi értelme a lámpának? Persze amikor meg kéne nem működik, pl amikor valami rendezvény után van. A durva anyukat ez is csak lenyúlás lesz nem más.

BocaNegra 2011.08.11. 11:52:48

A villogó zöld mellé minek a sárga?
A PIROS jelenti azt, h nem lehet átmenni, és kész. Ha a sárga jelentené ezt, akkor nem lenne szükség pirosra...ezt az egészet csak azért találták ki, h csoro magyarról még egy bőrt (jó vastagpt) lehúzhassanak a többi 300 mellé. Engem akarjanak egyszer ilyen megbüntetni, megba*om a qrva anyjukat is!

Dövan meg nagy király! És sztem nem kell a világ végén találni egy boltot premium ügyben, Millert is lehet sok helyen kapni...

RaveAcE 2011.09.07. 09:50:56

Válságadó. Ha majd senki nem megy át a sárgán és nem is megy gyorsan, kitalálnak valami más lehúzást.

Szittyakürt 2011.09.07. 15:11:06

A posztoló nem kap sört! Dövan annak ígérte, akibe belemegy a rendőr a sárgánál, nem annak, akinek a haverjával ez -állítólag- megtörténik.

babyface1 2011.09.07. 15:32:40

@paveway: És mi van akkor, ha - ez nemrég megtörtént eset - oldalról nekem jött egy szarvas. Autó megtört, szarvas nem különben. Most akkor azon túl, hogy nem fizet a biztosító, és nekem kell állni a javítást, még a szarvasért is én vagyok a hunyó?

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.09.07. 20:51:17

én egyénként ezen nem vagyok meglepve, felénk is olyan bambulós zsaruk vannak, mindig a szembejövőt kell bámulni, hátha egy körözött sorozatgyilkos vagyok...
na mind1. azon viszont meg vagyok lepve, h ezek a büntetési nagyságrendek ellen még csak egy kis Kossuth-téri transzparensezés sem folyik. főleg a sárga lámpa, értelmét veszti az egész.

MIx 2011.09.07. 23:45:52

Menyem C3-asával féktávolságon belül sárgát és 50 EFt büntetést kapott. A rendőrségi fotók időadataiból(méréseinkből) és a városi 50km/órához tartozó (ORFK)táblázatból egyértelmüen az derült ki, ha elkezd fékezni, pontosan a lámpa után 13 m-rel, a kereszteződésben tud megállni. Az esetre vonatkozó KRESZ 9§(4) a következőt írja elő:
„A kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni.” Mindkét, részletes számítással, ábrákkal igazolt fellebbezést, amiben kifejezetten kértük, vizsgálják meg a féktávolságot, azzal a lakonikus és pofátlan indoklással utasították el, hogy "a képekről látható, hogy meg tudott volna állni". Ők nem számolgatnak, megállapítanak, és akkor az úgy van. A tények nem zavarják őket. Következő lépés a bíróságra fellebbezés lett volna 20 ezerért, de nem vállalták be, mert ismerősüket (BT-jüket) hasonló (nyertes) esetük után két héttel lerohanta az APEH. Hát itt tartunk már.

Bubba Zanetti 2015.12.09. 13:38:30

Engem buntettek mar meg magyar zsaruk mert nagyot fekeztem,hogy ne menjek at a piroson.
süti beállítások módosítása