Csattanni fog, így is, úgy is

  2011. augusztus 05. - Stump András Címkék: tutorial világítás hyundai kezdő sofőr

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Világos, az izzócsere nem mindig olyan egyszerű, mint ahogy képzeljük. A rendes fényszóróállításhoz pedig műszer kell. De az autón világító apró izzószálak arról dönthetnek, hogy meglát-e a fáradt, szemeit dörzsölő éjszakai autós vagy sem. Ha egy párszáz forintos villanykörte miatt durran belénk valaki, késő a bánat.

De ne legyünk borúlátók, mindenki figyel erre, nem? Hiszen elég néha körbejárni az autót, vagy egyszerűen odafigyelni, amikor betolatunk a fal mellé a parkolóházban. Ha idegesen kattog az index, az sem véletlen. A bal térdnél porosodó tekerőről pedig mindenki tudja, mire való. Ugye?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr173126122

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy város radikális ajánlata: váltsd be a kocsid élethossziglani ingyenes tömegközlekedésre 2011.08.05. 12:30:38

Hogyan merülhetett fel ez a meghökkentő ötlet a forgalmi dugók csökkentésére egy ilyen autóközpontú városban? Murciai képviselők egy olyan ajánatott tettek mindazok számára, akik te puta madrézva őrjöngik végig a reggeli dugókat, amit nem utasíthattak ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Agr3ssor 2011.08.05. 09:22:34

És mi van akkor, ha valaki reggel/fényben/sötét fal nélkül a szabadban akar féklámpát ellenőrizni??? És persze egyedül van otthon...

Megoldás... Leteszed a mobiltelefonod a kocsi mögé... Videofelvétel, aztán visszanézed...

Beszarás, de én így szoktam, ha nincs jobb!!

agostonl 2011.08.05. 09:24:29

Azért ezt a nyóckerben megnézném.
nemhogy videofelvétel, de telód se lessz! :)

Amúgy jó 5let

Leadfoot 2011.08.05. 09:26:37

@Agr3ssor: Szép csupaüveg bevásárlóközpontoknál is egyszerű, simán tükröződik, gyönyörűen látni. De még ennyi se kell. Nálunk pl. a bejárati ajtó üvegében is csodálatosan meg lehet nézni.

De ha nincs más, a mögöttünk parkoló autón is egész jól tud tükröződni (főleg ha a mögöttünk álló ránk merőlegesen parkol).

skyrangr 2011.08.05. 09:27:57

a féklámpateszt tényleg mókás lett :)
de azért ne tolassunk neki a sötét falnak! :D

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.08.05. 09:29:37

@Leadfoot: Vagy bármelyik benzinkút. A shop üvegfalán látszik, hogy melyik égö hisztis.

gergoke 2011.08.05. 09:40:27

@agostonl: "És persze egyedül van otthon..."

Captain Crash 2011.08.05. 09:43:27

"Az ember nekitolat egy sötét falnak" - Igazán remek módszer, kár, hogy ebben a megfogalmazásban úgy is lehet érteni, hogy összetöri az autót....

Gixda 2011.08.05. 09:43:44

A tolató lámpás történet nem lehet, hogy sántít egy kicsit? Ugyanis, ha sebességbe teszed, és lelépsz a kuplungról nem az történik, hogy lefullad, vagy elfgurul?

w124 2011.08.05. 09:48:23

...azt viszont rühellem mikor a láthatóságot valaki ( sajnos egyre többen, egy barom százat csinál ) túlreagálja. Két csepp eső, első hátsó ködlámpa. Ugye ismerős?

pasinda 2011.08.05. 09:50:59

@Gixda: Mondta valaki, hogy az autót be is kell indítani?

pasinda 2011.08.05. 09:55:37

@Gixda: ...pardon! Az autó motorját...

Leadfoot 2011.08.05. 09:56:14

@malenykij polgar: Pláne. Lényeg, hogy egy közepes üvegfelület szinte bárhol akad erre a célra.

@Captain Crash: Nézd, szerintem akinek ebből a videóból az jön le, hogy a féklámpa teszteléséhez össze kell törni az autót, annak már úgyis mindegy. Sőt, jobb is, ha összetöri, és addig se jár vele. :-)

w124 2011.08.05. 09:56:16

Mindig tanul az ember! Eddig nem győztem az égőket cserélgetni. Ráléptem a fékre, hátra mentem, semmi! Ennyi égő nem lehet rossz! ...vagy, lehet, hogy csak lassú voltam?

Leadfoot 2011.08.05. 09:58:34

Egyébként ha valakinek nem esik le, hogy hátramenetbe álló motorral is lehet tenni autót, a tolatólámpa tesztelésére szintén teljesen jó az üvegfelületes / parkoló autós módszer.

Jirzsij 2011.08.05. 10:07:05

A féklámpateszt időpocsékolás.
CSAK A GYÁVÁK FÉKEZNEK! :)

Agr3ssor 2011.08.05. 10:23:45

@Gixda: Nekem nem kell járnia a motornak ahhoz, hogy kigyulladjon a tolatólámpa... Elég a gyújtás... Igaz az csak egy fos 20 éves Renault...

@Leadfoot: Igen, de van olyan autó, amin nem gyullad ki ilyenkor a tolatólámpa... Csak járó motornál... Láttam már ilyet is... Meg is lepődtem...

isti77 2011.08.05. 10:36:24

@Jirzsij: így van, meg különben is, anélkül nem érzékelik, hogy lassít az előttük haladó? A biciklisták egymásba rohannak, ha megáll az első?
:D

Leadfoot 2011.08.05. 10:39:20

@Agr3ssor: Igaz. Ez a féklámpára is vonatkozik, az autók egy részén csak járó motorral működik.

Akkor marad a tükröződő felületen ellenőrzés, a lényeg, hogy akinek 80-nál nagyobb az IQ-ja, minden gond nélkül tudja ellenőrizni bármelyik lámpát egyedül is.

Agr3ssor 2011.08.05. 10:51:09

@Leadfoot: Igaz... Az értelmesebbjének nem kell tippeket adni...

Amúgy engem is kimondottan zavar a szimmetrikus ködzárófény... Sok autónál kajak féklámpának hat... Viszont a Peugeot 206-osé, meg az Ignis-é kimondottan tetszik...

Bár én szívem szerint alul elhelyezett 1 db villogó ködzárófényt tennék az összes autóra... Egy kis F1 feeling... És engedélyezném esőben, mert rohadt nagy vízfüggönynél akárki akármit mond, jó tud lenni...

Noctiluxx 2011.08.05. 10:57:50

Én akkor szoktam körbejárni az autót, ha a műszerfalon jelez, hogy valami kiégett ;)

antimason (törölt) 2011.08.05. 11:04:51

Kitámasztod az elakadásjelző háromszög dobozával a fékpedált.

zutyi128 2011.08.05. 11:05:38

Rendőr nézi az irányjelzőt.Majd azt mondja.Most jó,most nem, most jó,most nem.

Nincs még nicked 2011.08.05. 11:06:18

@Agr3ssor:
'mi van akkor, ha valaki reggel/fényben/sötét fal nélkül a szabadban akar féklámpát ellenőrizni???'
Bármelyik piros lámpánál megteheted a tükörből a mögéd érkező orrán, ha nincs verőfényes napsütés.

somatyi 2011.08.05. 11:09:02

végre normális kamerával forogtatok!!! (csak nem valami tükörreflexes fényképezőgéppel?)

a hangon is javítotok, szuper lesz! így tovább!

2011.08.05. 11:16:05

nekitolatunk a falnak összetörik a féklámpa és onnantól tuti nem fog világítani főleg ha kezdő a pilóta könnyen megeshet
egyszerűbb valamit rátenni a fékpedálra és megnézni tolatás nélkül

Agr3ssor 2011.08.05. 11:17:55

@Nincs még nicked:

Szedánom van, rajta egy spoilerrel... Nem sokat látok a mögöttem érkező orrából... A motorháztető tetejének a magasságától fölfelé látom a mögöttem levőt... Közel... Messzebbről meg úgy is mindegy....

Amúgy jó ötlet, akinél működik...

Gomulka Béla 2011.08.05. 11:18:36

"A bal térdnél porosodó tekerőről pedig mindenki tudja, mire való. Ugye?"

Az ablakot nyitja. (Nyertem?)

Ptrke 2011.08.05. 11:21:21

Ok, így kell ezt csinálni, benne van a kresz-ben, és a gyakorlatban is fontos, aláírom. De minden autós tegye a szívére a kezét: napi első elindulásnál leellenőriztek a fényszórókat, indexet stb? Szerintem a buzgó kommentelők többsége is úgy van mint én, reggel kiálláskor bekapcsolja a tompítottat, aztán látja a falon hogy jó-e vagy sem. És nem azért, mert "gáz" körbejárni a kocsit, hanem egyszerűen korán van még, és vagy eszembe sem jut, vagy semmi kedvem az ilyesmihez. De persze kocsimosásnál, vagy hosszú út előtt én is meg szoktam nézni. Ha ezért "el kéne venni a jogsiját", meg "közveszélyes idióta" vagyok, akkor nem szóltam :DD

Z o z ó 2011.08.05. 11:26:13

látom nem képesek leállni azzal a hülyeséggel hogy a fényszóró "belső" oldalára pakolják az indexet.Mért jó ez?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.05. 11:28:27

@w124: "Mindig tanul az ember! Eddig nem győztem az égőket cserélgetni. Ráléptem a fékre, hátra mentem, semmi! Ennyi égő nem lehet rossz! ...vagy, lehet, hogy csak lassú voltam?"

Nekem meg a haverom kért meg, hogy nézzem meg az index lámpáit. Mondtam is neki, hogy: jó, nem jó, jó, nem jó.... :)

SvenH. (törölt) 2011.08.05. 11:32:29

ki kene venni az idiotizmusokat a KRESZbol, mert amikor megcsinaltak akkor meg lehetett ertelme
pl. javasolnam a 40 km/h -val autopalyan haladast megengedo torvenyt

amatőr 2011.08.05. 11:38:26

@SvenH.: Nem hogy örülnél, hogy legalább a karbidlámpa acetilénfeljlesztőjének indulás előtt kötelező vízszint-ellenőrzését kivették belőle :)

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.08.05. 11:38:39

@Gixda: esetleg ha nem jaro motorral teszed, akkor nem fog elmenni az auto amig tolatolampat nezel...

okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_3 (törölt) 2011.08.05. 11:44:30

@w124:
Két hete már, hogy nem áll velem szóba az asszony, mióta szóvá tettem, hogy mindig égve hagyja a hűtőben a lámpát.

BBSTi 2011.08.05. 11:48:34

@Agr3ssor: "Amúgy engem is kimondottan zavar a szimmetrikus ködzárófény... Sok autónál kajak féklámpának hat... Viszont a Peugeot 206-osé, meg az Ignis-é kimondottan tetszik..."
Én viszont a szimpla hátsó ködfényzárót utálom, kajak motornak hat, ha egy fény van hátra, akkor előre is egy kellene :D 130 környékén ha látsz két féklámpát, ami nem közeledik, akkor az dupla ködfényzáró:D
Ízlések és pofonok egyébként, de ha van lámpa és égő is van benne, az akkor világítson!!!
Számtalanszor láttam már milliókat érő autót nem működő xenonnal, kérdem én: mi van apám, jampizni megvetted a BMW-t/Mercedes-t/Audi-t fekete fényezéssel, tuc-tuc-cal, de xenonra nem fussa?! ;)

amatőr 2011.08.05. 11:58:03

Az egy ködzárófény együtt szokott járni az egy tolatólámpával, amit végképp utálok.

Kötelező olvasmány :)
totalcar.hu/magazin/kozelet/gaztettek/

Lucky Larry Silverstein 2011.08.05. 12:19:54

Anyám 3/4 éve jár úgy (egy amerikai/német) kisautóval, hogy mind a 3 féklámpája egyfolytában ég a motor begyújtástól leállításig. Az egész egy 2000 ft-os kapcsoló cserével megoldható lenne, ha elintézné...A 9 hónap alatt 2 (jóindulatú) közlekedőtárs is figyelmeztette, valamint azóta 3x állította meg rendőr. A rendőrnek soha nem tünt fel, pedig egyszer sötét volt....

wattafilling 2011.08.05. 12:34:07

Én a kocsimosó gigafogkefét szoktam volt beékelni a pedálzatba alkalmas módon, hogy megtámassza a fékpedált. Elég volt hátrasétálni...

amatőr 2011.08.05. 12:34:11

Akkor talán cseréld ki neki, többet tennél vele a vilgárt, mint a Meganeölő topikban a hazaárulózással...

amatőr 2011.08.05. 12:35:20

javítás: világért

wattafilling 2011.08.05. 12:35:22

@Z o z ó: a hülyék! Tegyék az embléma helyére és akkor fele annyi is elég volna belőle! 8-)

ommm 2011.08.05. 12:39:12

@somatyi: :D Ugyanaz volt, minden felvételnél. Haha :)

somatyi 2011.08.05. 12:42:25

@ommm: de a corsás belezős, vagy használtautót 100e ft-ért videóknál nagyságrenddel jobb!

de mégis mivel készítettétek?

Leadfoot 2011.08.05. 12:42:56

@amatőr: Azt én is. Már csak azért is, mert azt szeretem, ha szép szimmetrikus az autó. :-)

@Agr3ssor: A ködzárós résszel egyetértek. Van olyan helyzet nagy esőben, hogy jó tud lenni. Csak mikor valaki odaér az ember mögé, le kell kapcsolni. Persze ez nagy ködre is érvényes.
Tulajdonképpen aki jogsit kap, annak kéne hogy legyen annyi esze, hogy ezt belássa, de a legtöbben odáig jutnak el, hogy "ködlámpa + köd van = égnie KELL, le nem kapcsolom".
A KRESZ-be meg sajnos nem lehet beleírni, hogy "legyen már egy kis agyad".

Tomchy 2011.08.05. 13:01:55

Az enyém még japánban gyártott japán. 2006 december 4-e óta pedig tudjuk: "minden japán autónak mindig ég minden lámpája, még a sírban is. Mi ebben az extra?"

w124 2011.08.05. 13:21:51

@BBSTi: A szimetrikus ködzárófény nem véletlenül hat úgy, mint a féklámpa. Ugyan az a 21 W-os izzó van benne. Többek között pont ettől jobb, és feltűnőbb, ha csak egy van. Meg azért is, mert amit "Leadfoot"-írt fölöttem, hogy a sok bírka nem kapcsolja le, ha közelebb érnek hozzá. A mögötte haladónak, vagy éppen a lámpánál állónak meg kifolyik a szeme. Ha rendeltetés szerűen használná mindenki, ( 800m látótávolság alatt ) nem lenne zavaró, és nem "hatna motornak". (...bár szerintem így sem, lássuk be tej ködben viszonylag kevesen motoroznak a felezőn. A szimpla ködzárófény, ugyanis mindig bal oldalon van.) Bizony az a gyakorlat, hogy alig várják sokan, hogy essen egy csepp eső, hogy felkapcsolhassák azt a kurva ködlámpát...

amatőr 2011.08.05. 13:26:59

@w124: A normális ködzárófény a lökháríótban van, pont azért mint az első ködfényszóró is. A köd "alatt" messzebb világítson. A legnagyobb hülyeség volt sokszor a C-oszlopba magasságában található hátsólámpába integrálni.
Ha meg egy van belőle, legyen középen mint az új Swiftnél :)

w124 2011.08.05. 13:33:04

@amatőr: Jgen van benne igazság, talán tényleg az a legjobb hely, és nem is annyira zavaró ha rajta hagyja az előtted álló. Mivel minden autó más, és mondjuk 10 éve is más szempontok voltak az autó gyártásban, mint most nem tehette mindenki oda. Jó példa a suzuki de ebben nem ő volt az úttörő, sőt az első swift dupla ködlámpája a legzavaróbb a volágon.

Captain Crash 2011.08.05. 13:37:11

@Leadfoot: Attól, hogy szerinted van akiken nem lehet segíteni még lehet pontosabban megpróbálni fogalmazni.

Amúgy szerintem akinek ezekre a videókra szüksége van az eleve alkalmatlan a forgalomban való közlekedésre. Nekik még sok gyakorlásra és tanulásra van szükségük ahhoz, hogy alkalmasak legyenek rá.

Leadfoot 2011.08.05. 13:37:35

@w124: A Pug 306 szedánomon volt nagyon büntető a ködlámpa, kár, hogy gyakorlatilag sose használtam. :-)

Leadfoot 2011.08.05. 13:42:39

@Captain Crash: Lehet, de most se ellenőrzi a kutya se, hogy ki tartja be a jelenlegi KRESZ idevágó rendelkezéseit, és ki nem.

Legalábbis én még nem hallottam róla, hogy valakit a rendőr megbüntetett volna, mert indokolatlanul használta a ködlámpát.

Ha meg valakit ilyenért megbüntetnének, akkor tőle jönne a szöveg, hogy rendőrállam van, meg mindenkit ok nélkül baszogatnak a "sünök".

Egy indexes márkatopicban olvastam pár napja, hogy valakit megbüntettek, mert nem égett az egyik tompítottja (olyan autóról van szó, amin a bonyolultabb oldalon 5 perc kicserélni, az egyszerűbb oldalon meg 3), és hogy mekkora köcsögség ez.

Ja, tényleg buziság. Hogy nem ellenőrzik többet az ilyesmit. Szerintem 10 autóból háromnak nem stimmel valami a világításával. (Vagy ki van égve valami, vagy nem használja a sofőr, mikor kéne, vagy akkor is használja, mikor nem kéne.)

tAB · http://tabblog.net 2011.08.05. 13:53:19

@w124:
> " A szimpla ködzárófény, ugyanis mindig bal oldalon van."

Ezt én is így tudtam, most meg is kerestem a köhém rendeletben:
"Ha a jármûvön csak egy hátsó helyzetjelzõ ködlámpát alkalmaznak, akkor azt - e bekezdés elõírásainak a megtartásával - a bal oldalon kell elhelyezni."

Na de akkor mi a helyzet a mostani új autókkal, amiknek középen van? (Yaris, Swift, stb.) Azok hogy kaptak típusengedélyt...?

w124 2011.08.05. 13:58:08

@tAB: Vigyázz, mert még tippeket adsz a nagyon nagy NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁGNAK .Számtalan olyan példa van ami egész Európában, vagy a világon bárhol megfelel, itt nem. Egyébként csak arra reagáltam, hogy motornak hat a szimpla ködzáró fény. Szerintem ez hülyeség.

Captain Crash 2011.08.05. 14:01:04

@Leadfoot: Ezzel, amit most leírtál maximálisan egyetértek.

Rengeteg probléma van az utakon közlekedéssel:
- indokolatlan ködlámpahasználat,
- kiégett izzók
- világítás használat
tekintetében.

Olyan ember vagyok, aki nem hagyja szó nélkül, ha van rá mód, hogyha valaki ködlámpát használja, ezért kaptam már többféle választ:
- Kiégett a tompított, ahelyett használom
- Közöd hozzá? Te .... ....

Lakott területen kívül, vagy korlátozott látási viszonyok mellett sem kapcsolják fel a világítást.
- Minek úgy is látnak, nappal van...

Kiégett féklámpák ugyanolyan gyakoriak, mint bármely más kiégett lámpa.

Azért, hogy nálam ilyen probléma ne legyen, szerintem egyedülállóan nekem mindenféle izzóból van legalább 5 db az autóban. Ugyanis ráuntam, amikor kiégett egy, akkor vettem 10-et belőle. Így egy idő után mindenféléből lett egy jópár darab.

Ha minden indulás előtt nem is, de nagyon gyakran ellenőrzöm a lámpákat. A féklámpa nálam bejelez, hogyha nem ég, szóval azt külön nem kell ellenőriznem.

tAB · http://tabblog.net 2011.08.05. 14:04:46

@w124:
> "Egyébként csak arra reagáltam, hogy motornak hat a szimpla ködzáró fény."

Hát ha még középen is van...

amatőr 2011.08.05. 14:20:39

"...bal oldalon kell elhelyezni"
Micsoda pongyola megfogalmazás :)
Bezzeg akikaz aktahalmokat gyártják, milyen szép pontosan meg tudják fogalmazni:

"Egyetlen hátsó ködlámpa esetén a felszerelési helyének a jármű hosszirányú középsíkjához viszonyítva azon az oldalon kell lennie, amelyik ellentétes azzal az oldallal, amelyet a közúti közlekedési szabályzat a közlekedésre előír abban a tagállamban, ahol a járművet nyilvántartásba vették."

BBSTi 2011.08.05. 14:54:20

@w124: A motoros hasonlat vicc volt, a dupla és szimpla ködfényzáró is lehet zavaró. Mint említettem, ízlések és pofonok, nekem a szimmetrikus autók jobban tetszenek. Ha normálisan használod az első és hátsó ködfényeket, eggyel kevesebb barom van az utakon.

w124 2011.08.05. 15:03:30

@BBSTi: Rendben, értem. Jobban néz ki az igaz de biztonsági szempontból jobb a szimpla, ahogy a pótféklámpa is középen. A ködlámpa használatot én megoldom, mert nem használom. Mostanában igazán szar idők vannak de azért szerencsére nagyon ritka, mikor igazán indokolt lenne.

Valaki más 2011.08.05. 15:36:53

Én tudom rosszul, hogy projektoros lámpa csak automatikus szintszabályzással lehet? Vagy csak a Xenon?

Cobra. 2011.08.05. 16:01:27

Csak a Xenonhoz kell. Ráadásul a projektoros pont, hogy kevésbé vakít, mint a sima vetítőlencsés szerintem.

marcinátor (törölt) 2011.08.05. 17:38:51

Pár hete majdnem megtoltam hátulról egy fekete Golfot. Az agyamentje mindent lesötétített az autón, még a hátsó lámpákat is. Amikor hátul felgyulladt két gyönge piros lámpa, azt hittem, csak a helyzetjelzőt nyomta föl, pedig a féklámpa volt.

papa33 2011.08.05. 17:49:50

Már lehet középen a hátsó köd, és lehet sötétített a hátsó ablak, szal a Pug 206/kombi megelőzte korát, hmmm, jogszabályainkat...
Én nem láttam még motorjárástól függő féklámpát, ha blokkol jégen és leáll a moci, nincs féklámpa???

Na, álló motor, ajtó nyitva: ha rálépek a fékre, pillanatra picit halványul a belső világítás, tehát legalább egyik féklámpa világít... (anno Mokvics ampermérő bemozdult) Ez nappal is jó. (Ja, a LED lámpáknál nem próbáltam, de azt nem is szeretem...)

lwcolors 2011.08.05. 18:00:20

A bő 20 évvel ezelőtti tervezésű Opel Calibrában volt egy olyan visszajelző, ami kigyulladt, ha valamelyik égő kiégett. Mondjuk 6 év Calibrázás alatt egyszer láttam.

Csak azt szeretném kérdezni, hogy ezt a fontos dolgot miért hagyják ki a mostani autókból? Sokszor szinte minden második kocsi félszemű, ami szembe jön velem, és nem a régiek, hanem a pár éves kocsik. De megvilágított piperetükör mindegyikben van...

Tomchy 2011.08.05. 19:22:14

@lwcolors: Miért, szerinted ha benne lenne, ki tudnák cserélni az izzót? Az autók 80%-ában nem áll neki a delikvens kicserélni. Inkább néznék a világító kontrollámpát, és kihúznák a következő kötelező szervízig...

Brevis 2011.08.05. 20:07:08

Csikós tiszta Balóóóóóó György.:)

énjobbantudom:) 2011.08.05. 20:13:04

Már nem érvényes az a szabály, hogy az első ködlámpáknak csak a tompítottal együtt szabad csak világítania?Tompított nélkül, és a távolságira váltáskor lekapcsol.Az az ürge meg azt mondja, ködben kapcsoljuk le a tompítottat...

Hurri Kán 2011.08.05. 23:21:53

Nem hogy a mai, a tíz évvel ezelőtti kocsik nagy részében is szinte lehetetlen egy izzót kicserélni, ha kiég...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.06. 16:46:39

@Agr3ssor: Egyetértek, van az az eső/zápor/zuhatag, amikor KELL a ködzárófény. (Aki azt mondja nincs, az csak nem járt még olyanban. .-))

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.06. 16:48:39

@énjobbantudom:): Az ürgének (Bandi) elméletben igaza van. Ugyanis tényleg jobban látsz, ha a tompított fénye nem verődik vissza a ködről. A ködfényszóró alávilágít a ködnek.

Gyakorlatban meg lakott területen kívül Magyarországon KÖTELEZŐ a tompított. Vagyis nem kapcsolhatod le. Ez van.

Városban igen, de ott - legalább is én - még nem láttam akkora ködöt.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.06. 16:50:30

@énjobbantudom:): Ja igen. Apám anno a Zastavába így szerelte be utólag a ködfényszórót. Volt egy relé, amik, ah refire kapcsoltál, eloltotta a ködfényszórót. Helyzetjelzőnél is (így nem maradt úgy). Csak tompítottal együtt működött.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.06. 16:52:50

Egyébkánt én még úgy emlékeztem, hogy Európában a csak egy - lehetőleg baloldali (mármint jobboldali közlekedésnél) ködzárófény szabályos, pontosan azért, amint Bandi is mondott, hogy nem lehet összekeverni a féklámpával (mivel pontosan ugyanúgy 21W-os).

A középre tett ködzárófény csökkenti a gyártási költségeket. :-)

Nekem egyébként mindkét oldalon van, de csak a baloldaliban van izzó. (Gyárilag van így, tehetnék a jobboldaliba is. Ja, japán autó.)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.06. 16:57:35

És egy idézet a KRESZ-ből, amit illett volna a fiúknak nem kihagyni.

-----------------------------------

"56. § (1) A vezető köteles a járművet - lehetőleg olyan helyen, ahol a forgalmat nem akadályozza - haladéktalanul megállítani, ha a jármű olyan hibáját észleli, amely balesethez vezethet, különösen ha elromlott a jármű

...

c) összes féklámpája,
d) irányjelző berendezése, kivéve ha kézzel megfelelő irányjelzés adható,
e) bal oldali első vagy hátsó helyzetjelző lámpája, kivéve, ha a jármű kivilágítása nem szükséges vagy az elromlott lámpa a távolsági fényszórót és a hátsó helyzetjelző ködlámpát kivéve más lámpával helyettesíthető.

(2) Az (1) bekezdésben említett hiba elhárításáig a járművel - a (3) bekezdésben említett esetet kivéve - közlekedni nem szabad.

---------------------------------------
A 3-as bekezdést keresse meg mindenki maga. :-))

Vagyis, ha kiégett a bal hátsó helyzetjelző, és sötét van, nem mehetsz tovább. (Ködzárófénnyel nem helyettesíthető!)

Én pont ma cseréltem bal első helyzetjelzőt. :-) Tegnap vettem észre. De az helyettesíthető tompítottal.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.06. 17:01:33

Ja, a Benny Hill-es rész nagyon jó volt Csikóssal.

tn@ 2011.08.06. 23:58:43

@Leadfoot: engem buntettek mar meg kodlampa indokolatlan hasznalatert. 1998ban, 500ftra. Mentsegemre szolgaljon, hogy nem tudtam hogy be van kapcsolva. Uno 1.4tdm volt es khm.. Az elektronika nem volt erossege. De a motorjat mai napig emlegetem

Quattroman 2011.08.07. 18:06:38

@bonifac:
a ködlámpát és zárófényt csak lakott területen kívül és erősen korlátozott látási viszonyok között szabad csak használni. lakott területen belül NEM. tőlünk nyugatabbra szigorúan büntetnek érte.
a jobb oldali zárófény helye sok autóban ott van de foglalat helye blokkolt rajta.
a dupla szabálytalan...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.07. 19:06:26

@Quattroman: "a jobb oldali zárófény helye sok autóban ott van de foglalat helye blokkolt rajta.
a dupla szabálytalan... "

Ezt ne nekem mondd, Bandinak.

Én is így tudtam, de most nem találtam meg a rendeletben, hogy így volna.

Te?

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.07. 20:55:30

@Quattroman: Hm, most néztem meg a kreszben, de ott nem ez van.
44.$ (4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.

Szó nincs lakott területről.

dhpage 2011.08.09. 00:39:18

landsmann.wordpress.com/2010/11/20/kodlampa-hasznalata/

Ahogy a kommentben is írják, régen volt ilyen szabály, de már megváltozott. Ezért emlékeznek még rá sokan (rosszul).

Egyébként városban is elég sokszor van komoly köd, nem árt azt használni.
Pl. ha kerékpárral közlekedek városon belül ködben/esőben, akkor én nappal is bekapcsolom a világítást.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.08.20. 12:53:05

@Bathory: már bocs, de mér' nem cseréled ki neki te?Legalább is nekem eszembe se jutna nőtől bármilyen autószereklési hajlandóságot, képességet elvárni.Ha meg azt mondod, vigye el szervízbe, akkor jól lehúzzák, átverik a hozzá nem értőket...
süti beállítások módosítása