Csak a régiben volt anyag? Hülyeség

  2011. július 08. - ommm Címkék: taxi kia ridegtartás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Sokszor puffogtatott sztereotípia, ráadásul már nem is nagyon menő az ebben még anyag volt-frázis. Persze, minden bizonnyal. Volt. Azóta azonban sokat változott a világ, iszonyatosan megnőttek a vásárlói igények és jóval többet is autózunk. Ennélfogva az autó, mint termék iránt is teljesen más követelményeket támasztunk, mint a régi Mercedesek, Ladák, Skodák korában.

Azok az idők már elmúltak, ráadásul az aranyszabály ugyanúgy jellemző az autókra manapság is: amivel kellőképpen törődünk, az kibírja, amit hanyagolunk, az nem. Lehet, talán ennyire egyszerű a képlet.

Talán a modern kor autóinak nimbuszát teszi helyre László (aki egyébként villamos forgalmi mérnök) fotója, amit Szófiában készített egy taxiról, amelyhez szerencséje volt:

Szia!
Nem tudom, hogy érdekes-e kellően, de azért küldöm, mint perverzséget, ezt a modern autók alacsonyabb futásteljesítményét övező sztereotípiákat némileg eloszlató KIA fotót, amit a napokban csináltam Szófiában.

A kocsiban 820 ezer km van(!). A digitális óra működik, a kocsi állapota a futásteljesítménynek megfelelően leromlott, de megy, kivitt minket a reptérre. Vélhetően 2002-es.
Üdv
Laci

Kíváncsiak vagyunk, hogy ha egyszer, végre teljesen őszintén előjönne a farbával minden autótulajdonos, akik újabb autóval közlekednek és bevallanák, mennyit költöttek rájuk és milyen körülmények között használták őket, vajon kiderülne-e, hogy a mai autók legalább olyan megbízhatóak, mint mondjuk harminc évvel ezelőtt...

Mert szeretjük ugyan szidni a márkaszervizeket és a szerelőket, de sokszor bizony ők is tudnának mesélni a magyar ridegtartásról...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr803048271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agent_x 2011.07.08. 11:29:34

De miért van rajta tüsszentés felirat?

Tomi1973Wien 2011.07.08. 11:35:10

egyetertek a megbizhatosaggal... mint korabban irtam volt....

2004es kia carnival, jelenleg 325eKm az oraban... gyakorlatilag hibamentes (1db onindito, es most jott el a klimakompreszor tomitesenek a csereje)....

a karbantartast, odafigyelest meghalalja...

10w30 helyett 5w40, 10eKm-es szervizeket kap (olaj, olajszuro, levegoszuro, pollenszuro, uzemanyagszuro), futomuallitas evente 2x (teligumi / nyarigumi cserejekor, hogy a meretvaltozashoz legyen igazitva, mert 15''-rol 17''-re valtozik, es sokat szelesedik is), ha vmelyik kopo / eloregedo alkatresz az elfaradas elso jeleit mutatja vagy azonnal vagy a kovetkezo szervizen ki van csereltetve... evi atlag 40-50eKm-t megyek, fontos, hogy jol teljesitsen...

eladni nem akarom (nem is lenne ertelme), hisz hiaba vannak meg a szamlaim (igen, szamlaval, szakszervizben csinaltatok minden szervizt), senki nem fizetne meg a magas futasteljesitmeny miatt, igy még legalabb 2 evet mnarad, mivel a jovo heten lesz a vezemuszij csere, s majd annak a lejaratakor eldontom, beszamittatom-e egy ujba, vagy még mindig frankon mukodik, es akkor marad tovabb...

ZON 2011.07.08. 11:55:43

Lehet, hogy olyan mint az anekdotában:

"Ez a balta még a dédapámé volt!"
És még ilyen jó állapotban van ?
"Persze, mert a vasát kétszer, a nyelét meg háromszor cseréltük..."
A viccet félretéve, a közelmúlt koreai járgányai meglapően strapabíróak.Csak sokszor bűnrondák.

Brevis 2011.07.08. 11:58:47

Hány kilométerrel fogják ezt jóhiszeműen tovább értékesíteni?:)

szita szita péntek 2011.07.08. 12:00:28

Húsz éve viszonylag gyakran láttam az út mentén műszaki okokból álló ótót. Manapság szinte soha. Az első ótóm új volt és évente átlag 4 alkalommal vittem szervízbe, már az első évtől. A második hasonló eredményt produkált. A mostani gépem 8 éves (használtan vettem ráadásul tört darabokból összegányolva) 6 éve használom és még nem volt műszaki meghibásodásom. Na jó, az automata ajtózár az egyik ajtót nem zárja, azt manuálisan kell csesztessem - de tényleg ennyi.

Enrico Palazzo 2011.07.08. 12:14:26

Hát igen, meg is lepődnek a delikvensek, amikor a 30 éves autómat nézegetve(csodálva :) ) megjegyzik, hogy "ebben még vót' anyag", én meg helyeslő bólogatás helyett azt mondom, hogy azért nem úgy van az...

szabopsz 2011.07.08. 12:26:17

Egyrészt igaz, rideg tartás van Magyarországon. Olcsó gagyi kínai alkatrészeket dobunk bele, meg vip olajat, meg féktárcsát köszörülünk fékhártyává. Sorolhatnám, de akkor ne lepődjünk meg, hogy 2-300k után zabálja az olajat, meg csattog a tőke. Meg ki tudja mit csinált az előző tulaj.

Viszont régebben kicsit egyszerűbbek voltak az autók és kevesebbszer is cseréltek gazdát. Kevesebb is volt sokkal jobban is vigyáztak rá. Egyszerűbb működés, kevesebb hibalehetőség. Most meg beleköltözött a hi-tech, mindent számítógép figyel, kontrollál.

Üzembiztosan, de azért mégis csak a kisördög ott bujkál, hiába tesztelték sz*rrá sivatagba északi sarkon. Kettős tömegű lendkerék, cr rendszer, vagy épp agyonbonyolított felfüggesztés.
Ami elromolhat az el is romlik.

Egy 300d-be mi mehet tönkre? Megkapta a nedveket, szűrőket, figyeltek rá hidegen, és talán 600k után meg kellett gyűrűzni egyszer.
Ez is elromolhat ugyan úgy, de nagyságrendekkel kisebb rá az esély.

Sákif za morro? 2011.07.08. 12:30:02

Az én 16 éves autómban van 83000km. Újkorától nálam van. Az ideje javát egy garázsban tölti, csak különleges alkalmakkor veszem elő. :-)

Hurri Kán 2011.07.08. 12:43:27

Az, hogy egy autó mit bír, nagyon sokban múlik a használaton is... Le lehet gyalázni egy autót 80.000 km alatt is, és el lehet vele menni 250.000-300.000-et is, ha ésszel csinálja valaki...

Secnir 2011.07.08. 12:48:09

2002-es, 820.000 km.
évente 91000
havi 7500
napi 380
hihető, szerintem nincs visszatekerve.

(amúgy ha a taxi díja 1 euró / km, akkor az szép summa, ami a taxis zsebét megütötte)

2011.07.08. 12:48:22

csak hogy legyen egy régi is viszonyítási alapnak :D
totalcar.hu/magazin/hirek/2011/06/18/negymillio_kilometer_es_meg_megy_a_volvo/

mert trollkodni jó :D

porthosz 2011.07.08. 12:52:18

Szerintem az sosem volt igaz, hogy a régi kocsikban volt "anyag" és ezért nem mentek tönkre.
Max az emlékek megszépülnek, de én pontosan tudom hogy 20-30 évvel ezelőtt a trabant/warburg/lada/moszkvics korában mindenkinek ott fityegett a drót, kalapács, fogó triumvirátus 3 pótgyertya és gyertyakulcs társasában a csomagtartóban mivel ezekre már kisebb utak (<50km) esetén is sürün szükség volt.

Az egyedüli különbség csak annyi, hogyha akkor elromlott egy autó, akkor azt 90%-ban tényleg meg lehetett javitani drót meg kalapács segítségével legalább annyira hogy elvánszorogjon a következő szervizbe, ma meg ha elromlik egy autó (értsd: nem lehet beinditani), akkor 90% hogy abból vontatás vagy trailer lesz, mert nem lehet az útszélén megjavitani annyira összetett.

2011.07.08. 12:56:24

@Secnir: Agyaltunk rajta, legalább ketten hajtják az tuti. Konkrétan egy belváros-reptér út az úgy 1500 ftnyi leva. Egy km max 100 ft. A benzinár nem sokkal olcsóbb mint itthon. Viszont taxikkal el van árasztva a város. A kocsi olyan állapotban volt, hogy kuplungolással elinduláson és visszaváltáson kívül nem találkoztunk, vltással fölfelé is csak elvétve: a megfelelő sebességnél óriási dörenéssel kapcsolt néha egy-egy fokozatot fel ha muszáj volt. A sebességváltó gombja egy amorf valamivé volt kopva, szó se volt csak holmi fényesedéről. A sofőr full másnapos/aznapos volt, emiatt muszáj volt esőben is az ablakát nyitva tartani (egyfajta éberségi berendezés), így egy koszlott törölközővel törölgette a belső kárpitról az esőcseppkeket. Naturlich gázos a gép (ott is nagyon sok), így az óriási csomagtartóba négyünk hátitáskáji épphogy befértek.

KAWAszaki 2011.07.08. 12:56:41

Én nem tartom hülyeségnek az "ebben még volt anyag" dumát.
Nem a futásteljesítmény miatt, hanem az életkor miatt. Műanyag alkatrészek (pl ajtókárpit, kilincsek, plexi fényszórók) sokkal rosszabbul viselik az időt, mint a régi technika. Persze fordítva is igaz lehet, hogy manapság jobb a fémalkatrészek anyagminősége (több a futásteljesítmény), de a mai autókból 40 év múlva csak a blokk marad majd meg...

Mayday 2011.07.08. 12:59:22

@porthosz: meg azt se felejtsük el, hogy mondjuk egy 20 eves vw motoros wartburgba ma 700 HUF egy gömbcsukló és 5000 HUF egy komplett hátsó fék :D

persze ettől nem lesz megbízhatóbb, csak az ember a kis kiadasokat elfelejti, emiatt is szépülnek az emlékek.

az viszont teny, hogy ismerősnek utolsó verziós escort kombija, 240 e km-el adta el és nem volt komoly baja vele. úh mostani autók is lehetnek jók, csak oda oda kell figyelni.

csufár 2011.07.08. 13:07:03

persze hogy volt bennük anyag, mint a katedrálisokban: nem tudták pontosan kiszámolni, ezért sokkal nagyobb volt a ráhagyás. ennyi az egész. sokkal drágábbak is voltak.

korzo 2011.07.08. 13:07:47

Én az excéges Pug 206-ba 300ezret tettem bő 8 év alatt, különösebb gond nélkül. Trélert sose látott, kötelet is csak akkor, amkor elakadtam 8-)
Ha esetleg valakit érdekelne az autó, az megveheti Debrecenben a 33-as bevezetőn, a vasút mellett (IMA-898), most valami 167ezret mutat az órája :-D

megint 2011.07.08. 13:08:59

Egyáltalán nem rosszabbak a mai autók mint a régiek, sőt jobbak, biztonságosabbak.

1kutya 2011.07.08. 13:09:52

@gyvy: +1

jó példa rá egy ismerős yarisa: alig használtan vette, meg is dícsértük, milyen patent, megkímélt kis vas, rendszeresen karbantartott, szervizkönyves, viszonylag olcsón. már akkor is harsogta, hogy azért toyota, mert az ugye sosem romlik el. két év alatt belevert (de szó szerint) vagy 50ezret, mikor olyan 80-90 körül szépen beállt a motor. no akkor jött az ordítás, meg a toyoda úr felmenőinek a szidása stb. aztán szépen csendben kiderült, hogy az 50k alatt semmi (értsd: se olaj, se szűrők se más) nem volt az autón lecserélve (de még a gumik sem, ugyanaz a téligumi volt rajta, amivel megvette).
nem is kell mondanom, hogy amikor feléjük jártam, megnéztem a verdát, ami le volt "támasztva" a hátsó udvaron hááát... sírhatnékom támadt attól, amit az az állat csinált a patent kis autóból nem egész két év alatt:(
mondtam is neki, hogy egy vascsövet sem bíznék rá (és még ő volt megsértődve)!

Hurri Kán 2011.07.08. 13:16:29

@1kutya:
Ennyi... :D

Van nálunk is (tágabb családban) C Corsa, amit szintén lenulláztak kb. 70.000 km alatt... mer az olaj nem alsógatya ugye hogy olyan sűrűn cseréljük :D

Egyebekben apámnak volt vagy 4 Ladája anno, elsőt használtan vette, többi új volt, 1500-ös. A gyári szelepszár-szimmeringeket pl. ki kellett hajítani, meg ha jól emlékszem, a gyújtáselosztót is érdemes volt kicserélni, mert beázott a gyári, meg 5-6000 kilométerenként szelepeket állítani, ilyesmi, de ezeket leszámítva nem volt velük baj. Pedig ment velük évi 30-40.000 kilométert...

Psziho 2011.07.08. 13:21:04

mobile.de-n lehet lőni még évi 150-ezret futott személyautót is

persze hogy azt kapjuk,miért is kelendő a bontott belső téri alkatrész nálunk?

ideje lenne felnőni

porthosz 2011.07.08. 13:23:03

@1kutya:

"aztán szépen csendben kiderült, hogy az 50k alatt semmi (értsd: se olaj, se szűrők se más) nem volt az autón lecserélve"

Sajnos az ilyen gyakori itthon. Kedvencem, amikor beállok tankolni a benzinkútra, és látom hogy az előttem lévő 6-8 milliós autó soförje 3 vagy 5000-ért tankol... Erre már nem telik.

Egyébként a legjobb sztorim hogy ismertem valakit, aki sosem cserélt olajat a kocsijában, maximum csak utántöltött, aztán miután ment vele 60e km-ert eladta, és azóta is emlegeti hogy mekkora átverés ez az olajcserés történet mert hát az ő autójának sem lett semmi baja pedig sosem cserélt benne olajat. Na most képzeld el az új tulajt aki megvette és mondjuk 20e km-rel később beáll a motor... Az meg szidja az xy autógyárat hogy mekkora szar kocsit gyárt hogy 100e km-nél beáll a motor...

Ez a szar az itthoni autópiacon, hogy a kocsik jó része, főleg ahol hiteles a kocsi és még a törlesztőre sem telik, hogy nincs rendesen szervizelve a kocsi. Megy a tescos olajjal 40e km-ert mert hát jól van az, gumit csak akkor cserél amikor már kilátszik a drót a gumiból stb stb... És az a durva hogy ezek a kocsik se nem öregek se nem sokat futottak.

dr. trafik nomac 2011.07.08. 13:23:20

Van ebben a postban igazsag, merthat a gyurodesi zonak, jobb mimosegu anyagok, jobb technologia, nagyobb suly, de ha egymasmelle teszunk egy fiat131-es valtot, meg mondjuk egy barmit az ujkori autozasbol, vagy egy lada fekdob, akkor azert megertjuk mit jelent a van benne anyag.

bango skank 2011.07.08. 13:27:32

ezzel csak azért nem értek egyet mert a 43000-et futott grande puntomban most hullik szét a váltó. pedig nem csináltam vele semmi különöset

1kutya 2011.07.08. 13:29:00

@bango skank: te is mellőzöd a kuplunghasználatot, mint a László által megénekelt taxis?:-DDD

Hurri Kán 2011.07.08. 13:29:56

@porthosz:
Mondta már nekem is ismerős, a légszűrőt azt minek cserélni, ütögessem oda a falhoz, akkor kijön belőle a por...

dr. trafik nomac 2011.07.08. 13:32:55

@szita szita péntek: Azert 20 eve sok minden mas volt, en 12 eve csereltem le a ladat, egy "nyugatira", gondolkodas nelkul ra is hajtottam a szokasos foldutra amerre addig jartam, aztan csodalkoztam, hogy je ennek leer az alja, pedig nem volt ultetve. Meg a 90-es elejen kapott fater rugotorest a trabin, mert akkoriban nem voltak jobb utak, szar ut most is sok van, de aki teheti el tudja kerulni.

csunyadiszno 2011.07.08. 13:34:59

@gyvy: Bevallom, a légszűrőt párszor kompresszorral kifújom, és akkor cserélem ha ez már nem segít. Szóval 2-3 fújás, és csak aztán csere.

Hurri Kán 2011.07.08. 13:37:24

@csunyadiszno:
Nem tudom, milyen kocsid van, amik nekem eddig voltak, azokba max. 2000 ft volt a légszűrő... Évente egyszer belefér, ha többet mentem, kétszer is...

csunyadiszno 2011.07.08. 13:46:57

@gyvy: Az enyémbe kb 10 ezer de nem is ez a baj, hanem, hogy gyakran megyek földúton és hetente kéne újat venni.

Tucsok84 2011.07.08. 13:50:17

Régi kocsikban kevesebb anyag volt :)

Volt egy 84 Passattom 900kg körüli önsúllyal most van egy egy 99-es Swiftem kicsivel kevesebb, mint 850kg önsúllyal.

a két kocsi között nem volt 100kg különbség. közben a passatban 1.8as motor volt automata váltóval a swiftben 1,3as.

halszájú 2011.07.08. 13:56:19

@szita szita péntek:

még megvan az diesel escortom vételi számlája. kb húsz éve 9ooo DM volt, kb egymillió HUF.

ez a kategória most a focus. három-négyszeres alapáron. de lehet polot, vagy fiestát, vagy golfot példának venni.

azaz húsz év alatt az átlagautók ára megnégyszereződött.
ekkor már elvárható hogy ne legyen parázás, hogy lerobban-e.
(viszont ha lerobban akkor tuti, hogy tréleren végzi, a sárga angyalok már nem tudnak mit varázsolni)

Hurri Kán 2011.07.08. 13:59:30

@halszájú:
1. 20 év alatt volt némi infláció.
2. Mai autó a 20 évvel ezelőttihez képest nagyságrendekkel bonyolultabb, több extra van benne, szóval nem nagyon lehet összehasonlítani.
3. Más kérdés, a sok hókuszpókusz helyett tényleg nem lehetne -e megoldani, h egy apró elektromos zűr miatt ne tiltson le az autó esetleg éjszaka, esetleg az autópályán valahol...

pákozdy 2011.07.08. 14:06:45

A 80-as években a Trabantunkban 100e km alatt volt két motorgenerál, 1 kasznicsere mert teljesen elrohadt 8 év alatt... a többiről nem beszélve. A Ladánk sem érte meg a 100 ezret motorgenerál és sárvédő, küszöb javítás nélkül 4 év alatt (és sok más bosszantó hiba).... Azóta? VW Golf III,Fiat Punto, Opel Astra G, Renault Thalia, Skoda Octavia, Opel Vectra C volt a családban, szervizköltség az ok, de egyébként semmi gond nem volt velük - sokszorosan nagyobb futásteljesítménynél, nagyobb kényelemben és nagyobb utazási átlagsebességgel.

SomeSeed 2011.07.08. 14:07:48

@szabopsz: Rossz hírem van. Az autógyárak legtöbbje szintén olcsó gagyi kínai alkatrészeket épít be... :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.08. 14:10:20

Azért nem szabad elfelejteni, hogy a "vótméganyag" autókba sokkal kevesebb kilométer került, kevésbé forszírozott helyzetekben. Nem volt ennyi "menedzser", üzletkötő, bojrészer, sőt, nem volt ennyi embernek jogosítványa és autója sem. Aztán, csak, hogy ne felejtsük el, ott volt a 100 ezrenkénti gyűrűzés kötelezően.

Meg a szelephézag állítás.
Meg a szívatóval szórakozás reggelente.
Meg a bepárásodott elosztófedél miatti nyűglődés.
Meg a gyertyahézag állítás.
Meg a...

És akkor még nem beszéltünk az aktív és passzív biztonságról, a kényelmi berendezésekről, a környezetvédelemről (bár már kezdenek átesni a ló túlsó felére ezekkel a tiszta dízelekkel, amik persze x kilométerenként regenerálnak, azaz pöfögnek olyat a légkörbe, hogy hajaj. Vagy Adblue-t égetnek az orrunk alá...), az úttartásról, a fékhatásról, a...

Amit elismerek, hogy sokszor őszintébb autók voltak a régiek, áttekinthetőbbek egy amatőr számára is. Meg az érzése, a szaga az akkori autóknak, a jó kilátással körben, az ablakokon át. Az anyagminőség majd kiderül tíz-tizenöt év múlva, hogyan áll a mai komplett műanyag belű autóknál.

Szóval olcsóbb, de gyakoribb szerelések kontra ritka, de költségesebbekkel szemben.

Csepel87 2011.07.08. 14:11:59

Én is ismerek pár hülyét aki soha nem cserél olajat, gyertyát, szűrőket, minek az.
Nagyon sok ilyen ember van és akkor pislog amikor lerobban valahol és a k****g Ford, Opel, Peugeot, Toyota a hibás...mindig.
Én még csak 8 éve vezetek, régi autóim vannak (voltak), lekopogom soha egyik sem hagyott ott sehol, igaz én költök rájuk és megadom amire szükségük van.
Nem vagyok egy mániákus autókarbantartó nem bütykölök állandóan, de ha észreveszem a hibát akkor kijavítom (igaz ez a szakmám), de még mielőtt szerelő lettem azelőtt is rendszeresen szervizeltem (szervizeltettem) az autómat.

jujdejo 2011.07.08. 14:16:05

@halszájú: jah, de tíz évvel ezelött 1 márka volt egy döner, most meg 3 euró...

salsa LA 2011.07.08. 14:25:00

Én itt, Isztambulban utaztam egy Dacia Logan taxiban, amiben 690 000 volt. Kár, hogy nem fotóztam le... Mondjuk széjjel volt esve az autó kívül-belül. Viszont még ment.
A 3-500 ezret futott Fiat és Hyundai taxik egyébként itt elég gyakoriak.

vikk007 2011.07.08. 14:37:07

Nékem 20 éve ZUK-om volt. 100 % tulsullyal fuvaroztunk, mert csak úgy érte meg. Állandóan írtam a km-ert, tankolást. Ha az átlag felment 12 litter fölé superrel, a kútnál vettem, 4 új superpál gyertyát, egy légszűrőt, otthon beletettem, állítottam a kalapácson, és ment-ment sok kilométert hibátlanul...

Évente műszaki, mert fuvarosautó volt. Akkor teljes fék, és futómű generál, közben meg hozzá sem kellett nyúlni...

Haszongépjárműnél, mindegyy hány éves, mennyi km van benne, pénzt keres, évente széthullik, műszakira összeraktuk, és gond nélkül elment egy évet...

GiXXXer 2011.07.08. 14:49:36

@KuKori: szerintem 15 év múlva jobban fog kinézni a full műanyag belű, mint a régen pozdorjalapon műbőr kárpitos csodaautók, amik rohadni, és repedezni szoktak. Igaz régen (<40év) is sok műanyagot használtak - csak épp rideg, és egyáltalán nem időtálló fajtából. Kiskoromból emlékszem, hogy elég sok Zsiguliban ültem, de szinte mindegyiknek el volt törve az ablaktekerője és/vagy a belső kilincse legalább egy ajtónál. A szarrá repedezett műszerfalak is elég élénken élnek a tudatomban.
Emellett rohadtak, mint a komposzt: az egyik szomszéd patent 2106-osa is rohadt, pedig esőben nem használta (!!!), akkor inkább biciklivel ment. De volt szitára rohadt pár éves Fiat is a családban - tényleg, látott valaki mostanság Ritmo-t??? Úgy eltűntek mind, mint a Regaták is - elporladtak! :) Bezzeg van egy 15 éves Suzukim, amit 4 éve tetőre raktam (elég rendesen), azóta áll egy udvaron ablakok nélkül, és csak a törések mentén rozsdálnak a lemezek! Előtte is csak az első tornyoknál volt rügyezés, de az konstrukciós hiba - megáll belül a sár.

Vótbenne anyag - de milyen??? Meg nem mindig pont ott, ahol kellett volna!

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.07.08. 14:50:37

...és azt is megkérdezte Laci a bolgártól hogy hányszor volt motor, váltó és/vagy egyebek cserélve a verdába ?

janper 2011.07.08. 15:01:42

@halszájú: ha 5% inflacioval szamolunk (ami joval kevesebb, mint ami az utobbi 20 evben tenylegesen volt itthon), akkor az akkori ar kb. 3 millionak felelne meg most.

Ehhez kepest a mostani Fiesta sokkal jobb auto, mint az Escort.

Rókakígyó 2011.07.08. 15:13:04

Ilyen kocsiban én is ültem. A helyi kocsi- és útállapotokhoz képest jó állapotban van. A másik taxi, amivel mentem hasonló km-rel bírt.

néccázöt 2011.07.08. 15:48:26

saját p405gld: 1,1millió km. Persze a motorban még csak 360eKm, mert egy 164eKm-t futott bontott autóból vettem, a gyári mocit 900eKm-nél cseréltem le, de azt is csak azért, mert már nagyon ette az olajat, más baja nem volt. Saját Toyota avensis 2005 d4d: 300ekm, és semmi baja. De akármelyik - 10 évesnél fiatalabb - márkából lehetne 6-700eKm-es hibamentes kocsit találni. A kereskedőknek meg igazuk van, mikor visszatekerik az órát, mert a "paraszt" agyába még a szocialista autók futásteljesítménye van beleégetve.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.07.08. 15:53:29

Óraelőrepörgetésről nem hallottatok még??? :-DD

tsokee 2011.07.08. 16:17:22

regi auto (miben meg volt anyag) vs uj auto toresteszt www.youtube.com/watch?v=xtxd27jlZ_g
ajanlom a regi auto belso kamerajat (aki fel tud sorolni legalabb egy olyan alkatreszt, a muszerfalrol, ami NEM a sofor arcaban/mellkasaban landolt pontot kap)

Tzl 2011.07.08. 16:22:40

Tényleg így van. Nemrég láttam egy amcsi filmet a 70-es évekből. A két főhősnek volt egy 50-es évekbeli chevy-je, amihez kellett nekik egy hátsó ablak. Elmentek egy bontóba, és amikor a bontós faszi meglátta a közel 20 éves kocsit rákezdett ugyenerre a nótára, hogy ebben még volt anyag, szemben ezekkel a mai szarokkal. És mutatja a parkolóban álló, akkor új nemtudom milyen cirkálót. Amiről mi most ugyanúgy gondoljuk, abban persze még volt anyag... :o)

Önjáró Talajgyalu 2011.07.08. 16:27:21

Ja, 2002-es kocsi meg birja? Hat nem csoda, az ilyen regiekben meg van anyag, bezzeg a mostaniakban! :D

Vándorló Sasfészek 2011.07.08. 16:27:30

Guszti, kedves munkatársam roppant büszke volt az újan vett ezerkecskéjére, és sokszor elmondta, hogy az első 10 évben nem is kellett szerelőhöz vinni. Megkérdeztem tőle, mennyit ment: közel 50.000-et... Ja, van benne anyag, hogy legyen mit rágnia a rozsdának :)

önkéntes rendőr 2011.07.08. 16:42:39

@szita szita péntek: Valszeg ritkán jársz autópályán. Manapság nem ritka a leállósávban villogó elektronikus kékhalált produkáló prémiumautó. Vicces, amikor a legújabb Merci öltönyös utasai hangyaként rohangálnak mobillal a fülükön, hogy jöjjön már valaki....;-)

sprenczl 2011.07.08. 16:47:18

17-18 éves Suzuki swiftek futnak szép számmal még az utcán...

laci_52 2011.07.08. 16:54:12

Szívesen olvasnék újra tartós teszteket a Totalcaron. Mert egy autó minőségének nem az a mércéje, hogy újként milyen kellemes beleülni(mert mindegyikbe kellemes), hanem az, hogy 10 év alatt beleteszünk 200-300 ezer kilométert és eközben milyen gondok adódnak vele és milyen állapotban van a végén.

Ricseee! 2011.07.08. 17:14:09

2004-es Ford Falcon, ex-taxi... és ez csak egy a sok közül:
www.carsales.com.au/all-cars/private/details.aspx?Cr=2&R=10718347
Árveréseken nagyon szépeket lehet kapni 700e km fölötti futásteljesítménnyel.
Sorhatos, 4l motorok (gázzal) nagyon bírják a strapát.
AUS-ban nem tekerketik az órát, érdemes a carsales.en mazsolázni (főleg JDM autókat)

néccázöt 2011.07.08. 17:21:37

"Ford Sierra, abban még volt anyag, bezzeg az utolsó előtti fiesztákban!"
www.youtube.com/watch?v=o2g6XdmmqIE

szpsz 2011.07.08. 18:06:51

Ez a "régiben még volt anyag" sztereotípia relatív.
Ugyanis egy mai autó önsúlyát vessük már össze egy régiével!
Ugyanakkor egy csomo mozgó, kopó alkatrész lett filigránabb és sérülékenyebb, mint a régi autóknál.
Példa: régi léghűtéses 911 vs Boxster.

Nick Grabowsky 2011.07.08. 18:41:17

@önkéntes rendőr: Te melyik autópályán jársz? Mert én nem túl gyakran látok ilyet... Sz'al nem jellemző... Szívesen vennék ilyen "prémium autót". Csak nem fussa :-(

redriot77 2011.07.08. 19:09:04

Örülök hogy pont egy Kia a cikk tárgya, itt a bizonyíték hogy a koreai autók nem papírból vannak.

Itthon is szép számmal futkároznak még az utakon 18-20 éves Hyundai Ponyk különösebb gond nélkül. Tudnak annyit mint egy hasonló korú Nissan Sunny vagy Mazda 323 - csakhogy ilyen Hunyadiból már 150ért használható példányt lehet találni.

redriot77 2011.07.08. 19:10:32

@Ricseee!: Hmmm, szép nagy kombi, egy Mondeo is csak amolyan libakergetőnek tűnne mellette. :)

A 4000-es sorhatnak meg riszpekt, most amikor a BMW 525i is négyhengeres lesz. :P

tamáskodó 2011.07.08. 19:34:31

Nah, a régi Trabant biturbóm akkor igazi, soha el nem romló anyagú kocsi? :D Vagy a Biguli 1200? Mindkettő 30 év feletti, bezzeg az "új" járgány! Alig 52 000 km és már el is romlott benne egy dolog, ej, ezek az új dolgok...

Ott lesz valahol az igazság, hogy régebben CSAK a Trabulátor meg az ilyen szoci kocsik futottak, vigyáztunk rájuk ezerrel és minden kis hibájukat azonnal javítottuk, mert nagyon nehéz volt új autót beszerezni és az is lutri volt. Most van minden, csak bírd kifizetni, ha vigyázol ezekre, ezek is "életre szóló" kocsik. Vagy nem.

2011.07.08. 20:07:17

Ma még futnak Escortok, régi Mercik, de sok más 30 éves autó is. A mai autók közül viszont nagyon kevés fogja megélni a 15 évet. Ugyanakkor az is egy blőd kijelentés, hogy nőttek az igények. Legtöbbünknek elég lenne egy autó, ehelyett egy kompúterizált vackot adnak kb. 1000x annyiért, mintha csak autó lenne. Nagyon kevesen vágynak EPS, ABS, AIRBAG stb. kütyükre, sőt a nyári és téli gumik szezonját tarkító hiszti is csak marketing. Ha lehetne kapni újonnan Skoda 120-at, akkor az emberek 90%-a azt venne és nem többszöröséért Fabiát mondjuk. Csak, hát ugye nincs más csak ezek a mai pléh vackok. A cikkben szereplő autó, bár futott eleget, de max. 5-7 éves és hamarosan kuka. Sőt valószínűbb, hogy a komputere haldoklik és írja ki, hogy 800ezer km :)!

szita szita péntek 2011.07.08. 20:15:44

@önkéntes rendőr: Mondjuk az igaz, hogy a compúter makacs egy jószág... No nem azt mondom, hogy száműzni kéne őket az autókból, ám azt igen, hogy az alap működésbe (miszerint az autó megy, megáll fordul) nem szabadna beleszólniuk. Egyszerűen nem hiszem, hogy a velük járó használati praktikum megéri a fejlesztésbe, termelésbe fektetett pénzeket + a "kék halál" miatti leállás kockázatát. Nem kétséges, hogy az ámítógép adhat (ad) egy csomó jó szolgáltatást (blokkolásgátló, táblafelismerés, akármi) ám azok nem az autó alapfunkciói.

tuttitiz84 2011.07.08. 20:26:16

30 éve kénytelen voltál mindenféle szerszámot és varázsszert tartani a kocsidban mert nem voltak szervizek. A kocsik ugyanolyan szarok voltak sőt, csak a mennyiségük volt töredéke a mostaninak. Az út mellett azért nem látsz bütykölő sofőrt, mert a hibák 99%-a nem bütykölhető hanem irány a service és a kötelező lehúzás! Egy repedt trafó esetén a diagnosztikai műszer feldugása képezi a szerelési díj 70%-át!

rATdrAgOn 2011.07.08. 20:27:18

@Önjáró Talajgyalu:
Na igen, annyi, de annyi és olyan vicces anyagok vannak benne, hogy ajjajj. :DDD
Mindenféle elmebeteg anyagokból készült tömítések, meg minden. :D

rATdrAgOn 2011.07.08. 20:30:59

@porthosz: Ööööö.
Igaz, nekem fiatalabb vasam van, idén lett csak huszonegy.
De.
Volt vele olyan, hogy _LASSAN_ kellett haladnom, hogy haza, utána meg a szervízbe elvigyem. Volt olyan, hogy a rendőrök kivettek, hajnalban - ismét szervízbe vittem - és nem értették, hogy mi folyik belőle erősen, annak ellenére, hogy áll a motor (egyébként azért vettek ki, mert úgy gondolták, hogy nem működik a féklámpám, gondolom motorfékről még nem hallottak :D), igaz akkor gyorsan továbbengedtek. Viszont olyan, hogy ez a vén fos megállt volna, na, olyan még nem volt. Inkább olyan, hogy nem akart elindulni. :)

Körömcsiga 2011.07.08. 20:32:26

A régi kocsiban volt anyag nem azt jelenti, hogy nem hibásodott meg. Hanem azt, hogy hámlik szarrá a kezed alatt az első 10 évben. Igenis ma silányabb anyagokat használnak, amik kevésbé tartósak. Pl. az utastér bizbaszjai 2-3 éves korban zörögnek, míg a lassan 20 éveseké 8-10 évig egyben maradtak anno. Elég ha megnézitek mekkora üzlet ma egy turbófelújítás, a modern turbódízelek túl vannak húzva, 100e kmként turbó felújítás. A turbó javító műhelyben mesélték el, hogy az összes PSA motoron alapuló tipust sújtja a kórság. Meg ott a nagynyomású rendszer javítása. Sorolhatnám a több 100e forintos tételeket. A régi nem volt turbós, de kiment a világból piszkálás nélkül. 2-4 éves autók műszerfal kijelzői döglenek be, hülyülnek meg. A 12 éves autómban digites kijelző van, de nem vacakol érdekes módon. Szóval ne a futásteljesítményt nézzük, hanem a tényleges kort! Nagy cucc 3-4 év alatt beletaposni 200e km-t bármibe, ha közben az "idő vasfoga" nem dolgozik! Megnézném a csodakiát, hogy 100e km-el de 20 évesen mennyire lesz egyben.

rATdrAgOn 2011.07.08. 20:42:41

@tamáskodó:
Leginkább nem. :)
Nem is olyan régi sztori: cimbinek kellett volna valami a 11 éves verdájába. Nincs. Utángyártott se. Maradt a bontott, ami csak kicsit jobb mint ami elmúlt. :/
Nesze neked fogyasztói társadalom.

rATdrAgOn 2011.07.08. 20:52:47

@szita szita péntek: Atya, ki kell ábrándítsalak, komputer nélkül nincs euró 3/4/5 +pluszvégtelen. :)
Az, hogy cserébe a mai 1.4-es "ótó" többet fogyaszt mint egy 1.4-es karbis 20+éves fos, az tény (mert azok bunkerek már). És közben azt mondják nem szennyez annyit. Mondjuk én leszarom. :) Fekete matricás az öreg fos, ha kell akkor megindul, (_VAN_ gázreakció, pedig 1.4-es varrógép az is) és hat litert fogyaszt városban. :) És nem értik, ha valami ami nem Zsiguli, előadja a redna-redna-t. (Merthogy karburátoros, ergo euro minuszvégtelen :D)

bda 2011.07.08. 21:21:35

Azért nem ártana, megkérdezni egy-két szervizt, hogy a mai autóknál milyen hibákkal kell megküzdeni. Lehet hallani bőven rémtörténeteket.
Egy biztos a mai autók technikailag nem lettek egyszerűbbek, dupla tömegű lendkerék, közvetlen befecskendezésű üzemanyag rendszer, változó geometriájú turbó és még lehetne sorolni. A legszebb az egészben, hogy eget verő futás teljesítmények (150-200 e km) sem kellenek ahhoz, hogy egy turbót 600 e, egy kuplungot 300 e, automataváltó 1 misiért cserélni kelljen.
Azért egy régi adagolós 2.5 szívó dízeleknél 400-500 km-ig nem igen kellett a motorhoz hozzányúlni. Vagy az 1 millió km-eres futásteljesítményű mercikről meg ne is beszéljünk.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.08. 21:52:59

Ebből én nem tudok messzemenő következtetést levonni, mert naponta mást látok. 2.5 éves Citroen szétrohadó kábelköteggel, 30 000-es szervizintarvallumra ígért kattogó Opel motorok, széthulló Chev..akarom mondani Daewoo-k. Lökhárító alá, vagy közvetlenül a motorra szerelt vezérlőegységek a kábel spórolás miatt stb. Egyelőre jó irányba halad az autógyártás (az én szempontomból), az alulfizetett diagnosztika egyre keresettebb szolgáltatás lesz.

Bambano 2011.07.08. 22:05:59

a családban van parasztmerci (hátha valaki nem tudja: vaz 2107). 800-900 kiló körül van. ilyesmi tömege lehetett az első kadettemnek is. anyám trabija valami 600 kiló lehet.

ehhez képest a g astrám 1100 kiló, a vectrám meg 1500. ha beleülök, 1620:P

szóval a 800 kilósban volt anyag, a majd' kétszer olyan nehézben meg nem? marhaság.

a megbízhatóságról meg annyit, hogy az opel a céges pr újságjában egy 700 ekm fölött futott g astrával reklámozta anno az időszaki szervizes szolgáltatásait.

Bambano 2011.07.08. 22:13:56

@szita szita péntek: blokkolásgátló nem alapfunkció? nem áll meg az autó, az nem alapfunkció?

egyébként meg ha mutatsz nekem egy izmos benzines autót, amiben nincs semmi elektronika és 7 liter alatt megvan normális használat mellett, akkor elfogadom, hogy nem kell komputer. de addig...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.08. 22:24:16

@abcd1234: Venne a jó franc 120-as Skodát, újonnan/használtan/akárhogyan. Többre van igényem, igen. Igen, nekem kell a légzsák, kell a légkondi és kell az, hogy reggel, vagy esőben varázslás nélkül egy kulcsfordításra, stabil alapjárattal beinduljon egy autó.

Nem tudnák olyan olcsón adni a 120-ast újonnan sem, hogy bármilyen 10 éves "nyugati" autóval szemben azt válasszam.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.08. 22:33:38

@KuKori: Értékelem a hengerenkénti gyújtótrafót, hengerenkénti befecskendezőt, az önfeszítős ékszíjat és az összes olyan újabb műszaki megoldást, amitől kevésbé stresszes az életem.

Nem értékelem már viszont a kéttömegű lendkereket (mert az egytömegűhöz képest -ami nem romlik el ugye- egyszerűen én, az átlagos júzer, az égadta világon semmi különbséget nem érzek utazás, vezetés közben, de ha befosik - és befosik, azt nagyon megérzi a pénztárcám.), az agyonkésleltetett gázreakciót (Euro 4, Euro 5), a lőrésnyi ablakokat és a hozzájuk tartozó behemót tetőoszlopokat, illetve a kályhaezüstre/karbonmintásra festett recsegő-ropogó műanyagokat.

A jelenlegi Astra is gyalázatos a legutóbbi szempontból, egy 3000 km-t futott (!!!) példányhoz volt szerencsém és amikor becsuktam az ajtót, a behúzó rész csak recsegett-ropogott és érezhetően nyeklett-nyaklott. Meg a műszerfal összes elérhető részére és az ajtó tetejére sem futotta már habosított, puha műanyagra...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.08. 22:39:35

Ha régi autóról van szó, a szocialista típusokra asszociálunk, de az almát ne a körtéhez hasonlítsuk. Mennyi baj van egy mai A6-os Audival, és mennyi volt egy 100-assal? Miről voltak híresek a nyolcvanas évek Toyotái, és ma? A 123-as Diesel Mercik mennyit futottak, és mennyit hívtak vissza befecskendező cserére a "továbbfejlesztett" CR motorral napjainkban?

Hurri Kán 2011.07.08. 22:40:27

@KuKori:

Nekem az új Astrával a legfőbb gondom, h a bal lábamat egész egyszerűen nem tudom hová tenni, amikor nem kuplungolok... A sima, 1.6 szívóbenzinest vezetni meg kb. olyan élmény volt, mint beszélgetni egy hibernált meztelencsigával... egyebekben lehet hogy jó autó...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.08. 22:48:07

Az autóban a komfortérzet, és a biztonság fejlődött a legtöbbet. Az egyre szigorúbb környezetvédelmi normák bonyolult megoldásokra kényszerítették a gyártókat. Ezekkel arányban ma sokkal drágábbnak kéne lenni egy autónak, mint amennyibe tényleg kerül, ha a minőségi szint nem zuhant volna. Amúgy sem érdeke senkinek húsz évig tökéletesen működő autót gyártani már, nem ez a társadalmi berendezkedésünk. Vegyed, vigyed, cseréld le. Egy példa: a Chevi Volt/ Opel Ampera akkumulátorára 160 000 kilométer, vagy tíz év garanciát vállalnak. A becsült élettartama a gyártó szerint 240 000 kilométer- használattól függően. Ezután az autó egésze kb 1.6 tonna veszélyes hulladék lesz.

Shadowbull 2011.07.08. 22:49:02

@önkéntes rendőr: "Manapság nem ritka a leállósávban villogó elektronikus kékhalált produkáló prémiumautó."

Perszepersze.

Almodban, esetleg.

sb

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.08. 22:50:16

@gyvy: Hagyd a pedálon, kell a kenyér az autójavító társadalomnak.

Hurri Kán 2011.07.08. 22:51:15

@BOSCHtechnikus:
Nesze neked környezetvédelem...

Hurri Kán 2011.07.08. 22:52:51

@BOSCHtechnikus:
Cégesnek néztük, de attól se tapostam volna szét :)

JA, 45-ös lábam van, és nem hegymászóbakancsban próbáltam a kocsit.. :)

Shadowbull 2011.07.08. 22:55:01

@abcd1234: "Nagyon kevesen vágynak EPS, ABS, AIRBAG stb. kütyükre, sőt a nyári és téli gumik szezonját tarkító hiszti is csak marketing. "

OMFG.

sb

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.08. 22:57:10

az autopalyan az autok 88%a a benzin elfogyasa miatt all. valahol van errol statisztika de lusta vagyok eloturni.

Shadowbull 2011.07.08. 22:57:45

@szita szita péntek: "Egyszerűen nem hiszem, hogy a velük járó használati praktikum megéri a fejlesztésbe, termelésbe fektetett pénzeket"

totalcar.hu/magazin/hirek/2011/07/07/megis_er_valamit_az_abs/

sb

szita szita péntek 2011.07.08. 22:58:56

@Bambano: Valamit te csúnyán félreértettél barátom. Az általam vázolt compúter vezérelt elektronika mentes autónak NEM kell 7 liter alatt fogyasztania... Hogy miért is nem? Mert az összetett elektronika kifejlesztésének, gyártásának és szervizelésének költésgeit ugye megspórolom (persze csak elvileg, már ha manapság létezne ilyen valós alternatíva) azaz anyival is ócsóbb a kocsi. Amennyiben a kocsi árára az egész miskulancia csak fél milliót Ft-t rátesz, az ugye kb 1250 liter benzin. Amennyiben e miatt mondjuk egy literrel többet fogyaszt a kocsi, akkor ugye az egész cumó megtérülése valahol 125.000 kilométer futás után várható. Már persze akkor, ha közben az összetettebb elektronika miatt nem keletkezik olyan szervíz költséged, ami egyébként fel sem merült volna. Vagy hogy a compúterek működése a motor üzemeltetése során 2.5%-nál is több üzemanyag megtakarítást eredményezne? Nem értek hozzá, de ezt nehezen tartom elképzelhetőnek.

Viszont hogy válaszoljak is a kérdésedre: Nem vagyok egy nagy autóguru, ezért nehéz nekem olyan kocsit felidézni, ami a mai fogalmaink szerint is alkalmas a közlekedésre, mégis compúter mentes. Vegyük csak az ezerszer elátkozottat, az ótózás legalját, az orosz legendát a samarát. Nem egy olyan technikatörténeti mérföldkő, amit túl nagyra kéne tartsunk, de az tény, hogy nem is egy törpe autó. No, konkrétan a gyári adat külterületen 5.9, saját méréssel 6.2-re jött ki. (Rég volt már, de jól emlékszem.) Városban a szabvány mérési ciklus szerint 7.9, nekem valamivel 8 fölött volt, de 9 alatt. Nem elég izmost autó? Hmm... lehet. Valahogy mégsem emlékszem rá, hogy feltartotta volna a forgalmat. A golf 5-ös fogyasztás adatai meg emígyen alakulnak (forrás: totalcar): Városi forgalomban 9,4—9,6. Országúti forgalomban 5,4—5,6.

Maradjunk annyiban, hogy még most is hiszem az igazam.

Bambano 2011.07.08. 22:59:00

@BOSCHtechnikus: miről híresek a mai toyoták? a sok visszahívásról...

Az autó áráról meg annyit, hogy semmi köze az előállítási költségekhez. Nem is volt soha. Fogyasztói árakat hasonlítani műszaki kérdések igazolására értelmetlen.

szita szita péntek 2011.07.08. 23:01:15

Bocs, a 2.5% 12.5%-nak olvasandó...

Shadowbull 2011.07.08. 23:01:44

"vajon kiderülne-e, hogy a mai autók legalább olyan megbízhatóak, mint mondjuk harminc évvel ezelőtt..."

Nem, az derulne ki hogy a mai autok SOKKAL megbizhatobbak mint a 30 evvel ezelottiek.

sb

szita szita péntek 2011.07.08. 23:03:50

@Shadowbull: Próbáld meg értelmezni azt amit én írtam! Én nem a kiegészítő/biztonsági/kényelmi berendezések között kérdőjelezem meg a számítógép szükségességét, hanem a motor működésében. Nagy kettő!

Shadowbull 2011.07.08. 23:05:00

@szita szita péntek:

Jaja. Vissza a karburatorhoz es az Euro minusz 5-hoz.

sb

Bambano 2011.07.08. 23:05:59

@szita szita péntek: te komolyan azt hiszed, hogy azért kerül fél millerrel többe egy komputeres autó, mert fél millerrel többe kerül a gyártása a komputer miatt??? nem kommentálom inkább.

Az a számítógép, ami bekerül egy kocsiba, kerülhet talán 20 dollárba, ha a bekerülési költségét veszem, nem azt, hogy mennyiért árazza a marketing. Milliós darabszámú tételekről van szó... egy főtengely jeladó sem egy ökör ára, az összes többi alkatrészben talán a platinaszál a legdrágább (ezt csak tippeltem).

Én ültem 1.3-as szamárban (sajnos vezetni nem volt alkalmam) visítva röhögnék, ha a mostani kocsimhoz kellene hasonlítani a teljesítményét. Meg akkor is, ha a fogyasztását, merthogy még abban is esélyes vagyok a szamár ellen.

Az, hogy egy rendesebb autó mögé sem kell privát benzinkutat csatolni, az az elektronika, a nagynyomású befecskendezés meg a többi hasonló fejlesztés eredménye.

A régiben még vót anyag című lemez idejétmúlt, biztos ez is bakelit...

Shadowbull 2011.07.08. 23:07:48

@szita szita péntek: "Nem értek hozzá"

Igen, ez eleg nyilvanvalo.

sb

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.08. 23:08:54

@szita szita péntek: Hengerenkénti befecskendezés vezérlése + a környezetvédelmi normák betartása. Hogyan akarod megoldani másképp? Ha előjönnél a megoldással (ami nem kompjúter), azt hiszem, bármelyik autógyár tárt karokkal várna, hogy teletömhesse a zsebedet.

Bambano 2011.07.08. 23:08:58

@szita szita péntek: attól, hogy te nem a kényelmi funkciókban kérdőjelezted meg a komputert, hanem a motorban, attól ez a vélemény még téves marad.

A kényelmi funkciókban sokkal inkább megkérdőjelezném a számítógépet, mint a motortban. A hátamon feláll a szőr attól, amiket erről olvasni lehet a neten.

Bambano 2011.07.08. 23:15:03

@szita szita péntek: már csak a fogyasztási adatok megkérdőjelezése marad hátra:
én jártam már 1.6-os g astrával 5-ös átlaggal. és azért az egy 1.6-os astra volt, rendes ütközésvédelemmel, gyorsulással, stb. stb. nem egy pakundekli szamár.

A mostani autóm 7 alatt elvan országúton 90-es tempomattal. Ma mentem vele 8 alatti átlagot 945 kilométeren 110-120 közötti autópályával meg egy pesti menettel. csak ez nem 1.3-as szamara 60 lóerővel...

szita szita péntek 2011.07.08. 23:19:33

@Bambano: Én azt hiszem, hogy a mai kocsik jobbak, szóval ezen ne vitázzunk, mert értelmetlen. A hozzászólásom azért született, mert amikor azt írtam, hogy manapság valahogy nem látok műszaki hibás kocsikat ácsorogni az út szélén azt a választ kaptam, hogy bezony gyakori a kék halál. Ennél pedig fenntartom a véleményem, miszerint a robbanómotorok vezérlésében nem látom értelmét chipeknek. Lehet nincs igazam, nem értek hozzá. Ugyanakkor mégiscsak így hiszem.

Az meg hogy mennyivel dobja meg a kocsi árát kérem meddő vita. Pár éve olvastam egy cikket ami arról beszélt, hogy egy új autó árából mennyi vándorol direktben a magyar állam zsebébe különböző jogcímeken még a kereskedő személyi jövedelemadóját is számítva. Nos, az a szám 60% volt. Tehát ha a gyártó belerak valamit a kocsiba, aminek az ára 1.000 Ft, akkor az bezony 2.500 Ft-al emeli meg a kocsi árát. És akkor még nem beszéltünk a fejlesztésre költött pénzről, amit ugye be kell hozni. Ennek megfelelően én úgy gondolom, hogy ha a beépített elektronika nettó ára eléri a 100 eFt-t, akkor nem tulzás a becslésem.

DATSUN 2011.07.08. 23:24:47

A kis datsun öreg nagyo-.
Anyag se volt benne. 825kg a kocsi.
Ránézésre sem mernék vele 20 nál nagyobb tempóval ütközni.
ismerve a kocsiszekrény állapotát,5 el se kellene.
Én vigyázok magamra.
Mások is vigyázzanak és akkor nem lesz crashtest....
valahogy a jó autót én 90-2000es gyártásúra teszem. a technika a biztonság a teljesítmény a futásteljesítmény szervízigény stb már igen jó! de még nincs agyonbonyolítva. mondjuk a rozsda kb 95 ig gondot okoz egy csomó márkánál...opel ívek küszöbök...stb

2011.07.08. 23:27:34

@Shadowbull: Ezek szerint Te is presztizs kérdést csinálsz az autóból és nem a használati értékét tekinted! Hát, valakikből élnie kell az iparnak :).

szita szita péntek 2011.07.08. 23:30:37

@KuKori: No azért én úgy hiszem, hogy a normákat igen keményen a nagy autógyárak lobbiérdekei írják. Az ő érdekük pedig a minél összetettebb terméket minél nagyobb haszonnal továbbadni.

Bambano 2011.07.08. 23:36:00

@szita szita péntek: biztosan nincs igazad. az ecu meg nem 100k, hanem ahhoz képest, amit hiszel róla, filléres eszköz.

ismétlem: a kocsi árának minimálisan vagy még annyira sincs köze ahhoz, hogy mit raktak bele. lásd leárazás, flottakedvezmény, akció, stb. stb.

szerinted az autógyártók kényszerítik ki azokat a normákat, amiknek végül nem vagy alig tudnak megfelelni? arra kérnélek, nézz már a hátad mögé. nem látsz ott egy lófejet véletlenül?

Shadowbull 2011.07.08. 23:39:14

@abcd1234: Abbol mindenkeppen presztizskerdest csinalok, hogy lehetoleg ne essek le az utrol egy hirtelen fekezes, egy elmert kanyar, vagy egy kis ho miatt.

sb

Bambano 2011.07.08. 23:39:41

@gyvy: nem terveztem személyeskedni, arra próbáltam célozni, hogy a környezetvédelmi normák kérdésében fordítva ül a lovon...

Shadowbull 2011.07.08. 23:40:19

@szita szita péntek: Erdekes logika.

Tehat az autogyartok sajat maguk diktaljak a minnel szigorubb normakat, hogy minnel jobban megszivassak vele sajat magukat :)

sb

Bambano 2011.07.08. 23:42:03

@abcd1234: ha elosztom a mostani keresetemet az 1992-es keresetemmel, meg elosztom egy mostani normális autó árát egy 1992-es normális autó árával, akkor az derül ki, hogy az autó fajlagosan olcsóbb lett.

Hurri Kán 2011.07.08. 23:44:16

@Bambano:
HA pedig azt is figyelembe veszed, hogy mi volt alapáras mondjuk egy 92'-es pl. Golfban (kormány és a négy ülés), meg egy mostaniban, akkor még inkább.

Jesus4871 2011.07.09. 01:06:46

"Nem, az derulne ki hogy a mai autok SOKKAL megbizhatobbak mint a 30 evvel ezelottiek."
De jó lenne ha igaz lenne. Ugyanannyit bütykölik őket. Csak a hibák mások.Ezek már nem otthon berhelhetőek, hanem szervizben próbálkoznak velük. Sajnos kb. 200000 km futásra vannak tervezve, és nem többre, széthullik az egész. Addig is bejön egy pár "nem tervezett meghibásodás ".De ez a fogyasztói társadalom, nem azt kinálják amire szükséged van , hanem azt amit még hajlandó vagy kifizetni.

poa ogapo 2011.07.09. 01:37:07

Skoda 120 L után egy 626 2.0 (talán)GLX, 2 éves Mazda. Diszidens nagybácsi levetett kocsija. Apám szinte sírt amikor nem melegedett a hűtő víz. Ment mint állat.Kijelezte ha nem világított a hátsó lámpa, jelezte az ablakmosó folyadék alacsony szintjét. Te Úr Isten. Soha semmi baja nem volt 8 évig.

csunyadiszno 2011.07.09. 01:44:26

@Shadowbull: Mivel te szaki vagy a kérdésben, kérlek nézz utána, hogy a merci g osztályánál mondjuk egy 82-es kocsinál mennyi garanciát adott a gyártó pl. a differenciálműre. Gondolom nem nehéz ezt kideríteni. Utána kérlek írd le. Másrészt pontosan az autógyártók érdeke, hogy minél hamarabb avuljon el egy autó, akár a széthullás, akár az új jogszabályok miatt.

kabelbarat (törölt) 2011.07.09. 06:35:02

Az én régi kocsijaimban mindíg volt egy kis anyag, de azóta megkomolyodtam :)

NuMuN 2011.07.09. 08:01:21

Nekem nincs bajom az új autókkal, csak hiányzik a havi pár ezrer jurós fizetés és a 4-6% thm alapú hitel.
Volt egy 2003-as lagunánk, súlyra több volt mint a mostani 94-es passatunk :)
De tény, hogy a passatban több a fém, a több kilónyi elektronika helyett. Pl. a motorháztető lecsapásánál a lagesznál nem figyeltem nagyon, a passatnál a környékére nem merem tenni az ujjaimat xD
Szóval az én véleményem:
A laguna jobb és biztonságosabb autó volt, csak a fenttartási költsége nem "illett" hozzánk.
A régi autók stílusosabbak inkább, bár az újak között is van pofás darab.
És igaz, az emlékek megszépülnek. Az örökéletű, rozsdamentes, (igaz csak ünnepnapokon elővett) lada és az akkori szuper minőségű vidéki utak, amikhez képest a mai földutak a sztrádák...xD

Loona 2011.07.09. 09:28:55

Felénk az ebben még volt anyag kifejezést elsősorban a karosszériára használják. És ez tagadhatatlan. A 20 (napokon belül 21 éves) autóm városban kapott el egy szarvast: tenyérni sérülés, és a lámpa egyik tartóműanyagja eltört. Még a lámpabúra is egyben maradt. Az idővel járó problémákon kívül soha semmi gond vele.
Anyukám autója 5 éves. Puszta kézzel be tudnám horpasztani az ajtaját, ami szép teljesítmény tekintve a 45 kilómat. Műszaki vizsga után 1 nappal, magától kiesett az egyik kereke.
Ráfoghatnám arra, hogy na igen, a németek tudnak, a japók meg nem, de nem teszem. Régen tudtak, régen nem spóroltak. Bevállalom a magasabb fogyasztást, azt, hogy se légzsák, se ABS, se egyéb vacak, azért cserébe, hogy ne legyen totálkár egy apró kis ütközéstől.

Nani24 2011.07.09. 12:27:34

Ismét darázsfészekbe nyúlt a cikk szerzője. De gondoljunk csak bele: kiknek adják el a "szemét" autógyárak az újabbnál újabb fejlesztésű extrákat? Hát NEKÜNK vevőknek.... Senkit nem láttam még az új autó extra listát ikszelve úgy, hogy közben puskát nyomnak a fejéhez.Minden újabb csodád ami beszivárog az autónkba csupán magunknak köszönhetünk, ha nem rendelnénk meg mikor egy újabb extra felbukkan, a gyártók sem fejlesztenének azért, hogy ne legyen rajta haszon. Szóval csak a Mi igényeinket szolgálják ki egyfolytában, mint ahogy mi is kiszolgáljuk a kenyéradónk kívánságait.

Nani24 2011.07.09. 12:34:20

@Loona: Igen, ki
bírta a szarvast, de ha egy gyalogos lett volna a gyalogos nem biztos hogy túléli....a kerék kiesésről meg annyit hogy én elég sok Ladát láttam kifordult első kerékkel xd

Garp 2011.07.09. 12:37:47

kamu, vissza van pörgetve a Kia órája :)

ha nincs anyag a mostaniakban, akkor mi a náthától nehezebbek? Ja és a szakító(?)szilárdsága nem jobb a mostani acélnak?

Nani24 2011.07.09. 12:49:00

@Garp: Sokkal jobb anyagokat használnak, és ugye az extra oldalmerevítés is többlet súly. A magas szilárdságról még annyit hogy van olyan típus aminek az A oszlopot még a tűzoltók is alig tudják elvágni balesetkor...

Bambano 2011.07.09. 18:20:38

@Loona: majd döntsd el, az a jobb, hogy egy valódi karambolban az ütközés energiája a kasztni leszakadó/szerteszéjjel repülő darabjaiban nyelődik el, vagy a tüdődben.

Tudnának olyan autókat tervezni, hogy százzal frontálisan ütközve a kasztninak semmi baja ne legyen... de akkor a gondolataid helyet cserélnek a szembejövő anyósának a gondolataival...

G.A.P. 2011.07.09. 20:06:19

@laci_52: Nagyon egyetértek! 100e előtt nem nagyon jönnek elő a "dolgok"..

BMW /// 2011.07.09. 20:45:14

@abcd1234:

1 kérdés: te tényleg ennyire ostoba ,szerencsétlen emberke vagy?

Majd télen nagy hóban próbálj menni nyári gumival M7esen,M1esen,vagy egy nayobb hóesés után Bp-en.

Gratulálok.

2011.07.09. 21:50:30

@BMW ///: A nick nevedből ítélve már látom kivel állok szemben. Nézd, nekem 26 éve van hivatásos jogosítványom és baleset mentesen sikerült eddig vezetnem. 1986-ban vizsgáztam és akkor budapesten másfél méteres hó volt és sem a Ladán, sem a benzines Zil-en nem volt téli gumi :)! Mégis kiváló eredménnyel, okleveles elismeréssel végeztem! Elárulom, hogy voltak idők, mikor még nem volt téli/nyári gumi, csak gumi. Azt is elárulom, hogy simán lehet vele közlekedni, de nyílván tudni kell hogyan és mennyire! Azt elismerem, hogy a spéci gumikkal és mindenféle elektronikus futómű vezérléssel biztonságosabban lehet vezetni, de nem ez a jellemző. Inkább az, hogy kitolják a sebbeséghatárt a biztonság rovására. Vagyis a technikával felvértezve száguldoznak és az legalább annyira határon vezetés, mintha valaki nyári gumival menne télen.

BMW /// 2011.07.09. 22:04:45

Na kivel?:) Azzal aki szereti a márka autóit és aki ha tud egész életében megpróbál ilyen autókat venni..

BMW /// 2011.07.09. 22:13:02

@abcd1234: használsz téligumit télen?(a mostani időkben..)

Shadowbull 2011.07.09. 23:24:24

@abcd1234: vezettel mar teligumis autot havon?

sb

csunyadiszno 2011.07.10. 00:14:46

@Loona: " Műszaki vizsga után 1 nappal, magától kiesett az egyik kereke." Na öcsém, ez kurvára jó.
@abcd1234: Ne az akkori 30-50 LE-s autókat vedd alapul, ahol a hóban lehetett csúszkálni, mert nem volt forgalom. Ha már próbáltál volna téli gumit télen, nem lenne kérdés, hogy van e értelme.

SvenH. (törölt) 2011.07.10. 00:21:38

@vikk007: remelem azt a gepjarmukategoriat amit a te ZSUKod kepviselt mar reg kitiltottak Bprol
felolem mehet videken de ide be ne tegye a kereket egy ilyen
van fontosabb dolog is mint a tecso gazdasagossag

csunyadiszno 2011.07.10. 00:23:44

@Nani24: Te úgy veszel autót, hogy mekkora esélye van egy gyalogosnak a gépeddel szemben? Agymosott vagy. Első a család, második te, harmadik a gyalogos, vagy aktuálisan elgázolt valami. Ha ezzel vitatkozol, akkor vegyél pedálos moszkvicsot, úgy biztos te halsz meg. Elmebeteg.

SvenH. (törölt) 2011.07.10. 00:26:39

amugy a regi merdzsot es a 92es szuzit egymas melle teve igaz az allitas hogy regen meg volt anyag, csak hat az egyik az mar akkor is premiumkategoria volt :)

SvenH. (törölt) 2011.07.10. 00:29:26

@Shadowbull: es te mar satuztal mar a mindenttudo csodalatos teli gumival ugy hogy jegen voltal?
de szeritnem nem errol szol a jelelegi blog, pedig van meg a tarsolyomban nehany okossag :)

SvenH. (törölt) 2011.07.10. 00:32:11

valahol valaki osszefoglalta...

a lenyeg hogy a mai vilagban nem csak elorevivo fejleszto mernokok vannak hanem occsossito mernokok is
ha pl. a toyotanak el kell mennie 500e kilcsit, akkor lehet hogy az elso szeriaknal bizony elofordulhat hogy nehany alkatresz tobbet bir
de utana jonnek a szorgos occsosito mernokok akik megfeleloen lebutitjak, hogy ne tudjon joval tobbet mint amit tudnia kell

vagy teevdnek nem irtak errol?

Rocko- 2011.07.10. 00:32:57

@SvenH.: ki mondta hogy a téli gumi mindent tud?
jégen csúszik. de nem ezt kérdezte sb.

csunyadiszno 2011.07.10. 00:35:54

@SvenH.: Mi bajod a Zsuk-al, észkombájn?

csunyadiszno 2011.07.10. 00:37:47

@Rocko-: Azért a nyári sokkal de sokkal jobban csúszik a jégen.

Rocko- 2011.07.10. 00:48:17

@csunyadiszno: ez igaz, és a télitől se kell csodát várni.
szimplán nem ez volt a kérdés.

zootyo 2011.07.10. 07:33:28

@Rocko-: @bda:" A legszebb az egészben, hogy eget verő futás teljesítmények (150-200 e km) sem kellenek ahhoz, hogy egy turbót 600 e, egy kuplungot 300 e, automataváltó 1 misiért cserélni kelljen. "

Na ez itt a baj! Az embereknek 150, 2000000 km egetverő!
A szart! Talán a 6-700000 az igen.
Ezért tekergetik az órákat.
Melyik hétköznapi autó az, amihez 600000 egy turbó, vagy 3000000 egy kuplung?

olcsójános 2011.07.10. 08:54:13

@abcd1234: Figyelj én is elárulok neked valamit. 1979-ben vizsgáztam és azóta balesetmentesen vezettem le 7,5 millió km-t. Én is télen tanultam meg vezetni, de nem volt olyan jó idő mint nálad, itt Tatabányán akkoriban -23 fok volt, több mint 2 méteres hó és senki nem takarította az utakat. Vizsga előtt nekem kellett megtisztítani a 8 km-es vizsgaútvonalat egy törött nyelű öntöttvas hólapáttal, ami volt vagy 30 kiló. A lada amin vizsgáztam bontás előtti állapotban volt, mind a négy szálszakadásos kopott gumi más autóról származott és fordítva voltak feltéve, ennek ellenére miután egyedül betoltam és sikerült elindulni vele, olyat alakítottam, hogy több oklevél, kitüntetés és a Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztje mellett még egy szobrot is kaptam ami azóta is ott áll a közlekedési múzeumban. Abban egyetértek, hogy nyári gumival is simán lehet közlekedni télen. Tavaly télen úgy kerülgettem 110-el a sok bénát az autópályán a hátsókerekes, 20 éves, 280 lóerős autómmal amin erősen kopott nyári gumik voltak, mintha valami szlalompályán kerülgettem volna a bójákat. És nem ám valami kis hószállingózás volt, hanem olyan hóvihar, hogy a motorháztető elejét sem lehetett látni.
Egyébként a legtöbb anyag mindig is a BMW-kben volt. Egyszer láttam egy sóderrel megrakott ifát amint beleszállt egy BMW-be hátulról. Az Ifa első kereki kiszakadtak a motort meg 30 méterrel odébb az árokparton találták meg, a sofőr azóta is föld körüli pályán kering. A BMW-ben annyi kár keletkezett, hogy a csomagtartó zárját ki kellett cserélni, mert az ütéstől eldeformálódott egy kicsit.

dennisthemenace 2011.07.10. 09:20:26

@BMW ///: Én is, neked. Harminc éve azt sem tudtk, hogy mi az, mégis mindenki ment a havas utakon.
Ahol élek nem is kapni,pedig minden évben van kemény havazás. Tudomásul kell venni, hogy nem lehet száguldozni és kész.

United Steaks 2011.07.10. 11:34:31

A régi gumikban még volt anyag, azért volt jó télen-nyáron...

olcsójános 2011.07.10. 12:57:53

@Shadowbull:

Nem véletlen, hogy BMW-ken tesztelték a gumikat. Köztudott, hogy BMW-ken lehet a legjobban gumikat tesztelni. Egy felmérés szerint a BMW-k jönnek ki gyárilag a legjobb tapadású gumikkal. Ez is közrejátszik abban, hogy az új 560 lóerős M5-ös 5 litert fogyaszt városban.

Cb

Rocko- 2011.07.10. 14:26:37

@CubΕ: tessék, csak neked, maseratival.
www.youtube.com/watch?v=CJ2uwIHv6eY
rönóval:
www.youtube.com/watch?v=yXnFYS81PMs&feature=related

és akkor most folytathatjuk a témát.

olcsójános 2011.07.10. 15:18:31

@Rocko-: Jól látszik a videóból, hogy a Maseratinak esélye sem lenne a BMW ellen. A BMW-t havon vagy jégen csak egy szöges gumival felszerelt összkerekes rally autó verhetné meg. Az is csak akkor, ha egy 20km-es szakaszon kap 15km előnyt. Elvileg hátrány lenne hogy hátul hajt, de ne feledjük a BMW az BMW. Télen is. Nem egyszer láttam elakadt Land Cruisereket télen, amiket 5-ös BMW-vel húztak ki az árokból.

Rocko- 2011.07.10. 15:24:12

@CubΕ: értem én az iróniát, de mi a célod vele?

2011.07.10. 20:54:58

Igen, használok. Már én is egy modernebb 4 éves autóval járok és van téli szettem is hozzá. A sok kényelmi és biztonsági cucc közül igazán a klímát szeretem. Az azért jó dolog :)!

2011.07.10. 20:57:28

@Shadowbull: Igen, használok. Már én is egy modernebb 4 éves autóval járok és van téli szettem is hozzá.

2011.07.10. 20:59:32

@CubΕ: A válaszod hozzáadott értéke szinte semmi. Illetve annyi, hogy a BMW valóban jó autó, de az is inkább régen volt az igazi...

huleaks 2011.07.11. 07:22:43

@sprenczl: És nem mindegyiket tartják ám fűtött garázsban és cserélik le az olajat 15 ezer után.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.11. 10:03:38

Nyári gumival simán el lehet menni télen is, közepes hóban. Persze bele kell számítani a fékútba. Havas vagy jeges meredekebb emelkedőn nem nagyon lehet vele felmenni, ezt is bele kell kalkulálni.

olcsójános 2011.07.11. 11:03:46

@atpijkamo: A mi utcánkban van egy kb 60 méteres 30-35 fokos emelkedő szakasz, nem egyszer jött már fel rajta a szomszéd a BMW-jével, mindezt olyan ónos esőben, hogy a lábadon nem tudtál megállni. Úgy gondolom, ha elég jó az autó, akkor a tél és a jég nem állíthat meg. A BMW a legjobb, ami akár 80km/h sebesség mellett is képes megállni a tükörjégen 10 méteren belül.

pandius 2011.07.11. 13:42:15

Egy 3 milliós autóban a szoftverek ára kb 500 ezer ft. Elég érdekes adat szerintem...

McK (törölt) 2011.07.11. 23:28:33

@CubΕ: Értem én az iróniát,de valld be haver,hogy ott van a WC-d falán a BMW poszter,és arra rejszolsz,amikor hugyozás után 3-nál többször rázod meg a végét..
Aki ennyire utál valamit,az tulajdonképpen szereti.
Mindig azt a nőt kurvázzuk a legjobban,aki nekünk nem áll meg..;)
Nem bűn csórónak lenni..ne emészd magad.

andand 2011.07.13. 19:33:26

Akik a szoftver árát sokallják, azok gondolkozzanak el, hogy hány munkaórába kerül megírni a programokat, letesztelni, tökéletesíteni (már amennyire a költségvetés és az idő engedi), majd azon is gondolkodjanak, hogy ezek a fejlesztések nagyjából még mindig Europában zajlanak, esetleg a tesztelés folyik távol keleten (Indiában). Csak egy multimédiás szoftver rendszer kifejlesztése belekerülhet 1 millió euróba. Sokszor lenézzük a szoftvert, mert könnyű másolni, nem kerül pénzbe, pedig de.
Ettől eltekintve nekem is rosszul esik, ha valami elektronika szarakodik és sok pézbe kerül a cseréje, bár legtöbbször nem szoftver, hanem hardware probléma szokott lenni. Nem bánnám, ha kicsit túlméreteznék őket, bírják jobban a gyűrődést.

nikó 78 2011.07.13. 23:07:04

Nincs nagyon min csodálkozni,nyilván egy feltörekvő,vagy éppen egy bajban lévő esetleg hosszabb ideje stagnáló autógyár kénytelen meglépni,hogy megbízható termékeket állítson elő,és azért erre rengeteg példa van.Escort/Focus Vectra/Insignia stb.Kóreai autó más tészta.Vicces volt új hyundai ponyt vezetni 15 évvel ezelőtt. Az embernek támadt azért bőven ladás utánérzése,mondjuk a lada váltója fényévekkel felülmúlta a pony-ét.Viszont a most futtatott hyundai palettára elég csak ránézni(nem vezettem)komoly az előrelépés.Ugyanakkor a tipikus negatív példák.A Mercedes kegyetlenül leszerepelt w126/w140, E osztály 95-02-ig elképesztő helyeken intenzíven rohad,nyomában sincs az elődjének(w124).Reggelig lehetne irogatni.

bda 2011.07.14. 18:21:31

@zootyo: Kérlek szépen, a turbó egy Volvo S40 1.9d 2003-as évjáratúnak a cseréje, ez éppen a főnököm autója, újonnan vásárolva 0 km. Igaz a javítás Németországban történt mer ott érte utol a végzett. A kuplung a egy Toyota Avensis 2.0d 2001 évjárat, ez meg éppen unokatesóm gépe, itt a kuplung utángyártott, a gyári 500 kiló lett volna.

dennisthemenace 2011.07.15. 21:15:46

@bda: £638 a Toyota Uk-nal a gyári szett.

£ 100 korul van Valeo és Luk hozzá.

bda 2011.07.17. 11:46:00

@dennisthemenace:
Kösz, majd továbbítom a forrást az illetékesnek, a jövőben még jól jöhet neki.
Itthoni körbe lett járva minden lehetséges forrás, sőt még egy alkatrész talán valami rúd külön lett esztergálva, mert olcsóbbra jött ki mint megvenni.
süti beállítások módosítása