Sokszor puffogtatott sztereotípia, ráadásul már nem is nagyon menő az ebben még anyag volt-frázis. Persze, minden bizonnyal. Volt. Azóta azonban sokat változott a világ, iszonyatosan megnőttek a vásárlói igények és jóval többet is autózunk. Ennélfogva az autó, mint termék iránt is teljesen más követelményeket támasztunk, mint a régi Mercedesek, Ladák, Skodák korában.
Azok az idők már elmúltak, ráadásul az aranyszabály ugyanúgy jellemző az autókra manapság is: amivel kellőképpen törődünk, az kibírja, amit hanyagolunk, az nem. Lehet, talán ennyire egyszerű a képlet.
Talán a modern kor autóinak nimbuszát teszi helyre László (aki egyébként villamos forgalmi mérnök) fotója, amit Szófiában készített egy taxiról, amelyhez szerencséje volt:
Szia!
Nem tudom, hogy érdekes-e kellően, de azért küldöm, mint perverzséget, ezt a modern autók alacsonyabb futásteljesítményét övező sztereotípiákat némileg eloszlató KIA fotót, amit a napokban csináltam Szófiában.
A kocsiban 820 ezer km van(!). A digitális óra működik, a kocsi állapota a futásteljesítménynek megfelelően leromlott, de megy, kivitt minket a reptérre. Vélhetően 2002-es.
Üdv
Laci
Kíváncsiak vagyunk, hogy ha egyszer, végre teljesen őszintén előjönne a farbával minden autótulajdonos, akik újabb autóval közlekednek és bevallanák, mennyit költöttek rájuk és milyen körülmények között használták őket, vajon kiderülne-e, hogy a mai autók legalább olyan megbízhatóak, mint mondjuk harminc évvel ezelőtt...
Mert szeretjük ugyan szidni a márkaszervizeket és a szerelőket, de sokszor bizony ők is tudnának mesélni a magyar ridegtartásról...
Az utolsó 100 komment: