Leszakadó pofák, szolgálati veteránok

  2011. június 25. - Csikós Zsolt Címkék: túra opel torpedo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Azzal, hogy a két vénséget behoztuk Rüsselsheimbe, és biztonságban tudtuk őket, ki is esett belőlünk a stresszrugó. Aludtunk egyet, és egy hete most először kezdődött úgy a nap, hogy „majd valamikor elindulunk”. Ennek megfelelően tizenegy körül startoltunk a szállodából.

Mentségünkre szolgáljon, hogy előző este először én dolgoztam végig a vacsorát, meg utána vagy másfél órát a ma reggel megjelent poszttal, aztán a nagy ijedségre természetesen boroznunk kellett (jóféle chilei cabernet sauvignont találtunk), amiből hajnali kettőig tartó beszélgetés lett a szálloda halljában. Négyen maradtunk lent: Kisapáti Jóska, Keller Balázs és persze Pista. Aki utána még hajnal négyig töltögette a posztomhoz a képeket, videókat. Nem lazsálunk, de nem is rohadunk bele a munkába, jut idő sztorizni, kell melózni is, megvan az egyensúly.

Ma már sokan nevetnének a műanyagokon, de egy ilyen autó nagy kincs ám. Ráadásul ez tényleg úgy megy, ahogy kinéz


Ahogy megbeszéltük már korábban, autótakarítással kezdtük a napot. Először a rászáradt pezsgőt tisztítottuk le a kocsikról, aztán jöhetett a vaksz, a krómpucc, ami jelen esetben rézpuccként szolgált. Aki nem ismerné: Autosol a csodaszer neve, minden létező fémtisztítónál jobb, az egész világon ilyet használ minden valamirevaló veterános. Sajnos nem tudok róla, hogy nálunk lehetne kapni, én mindig külföldi börzéken szerzem be, két-három tubusonként. Ha látnak, vegyenek, fekete-arany a tubusa, nem fognak csalódni benne.

A postás bicikli igazi retró custom. Azonnal hazavittük volna. Ja, 1905-ben készült!

Ezzel elment vagy két óra, az autók igen szépek lettek. Addigra elkezdtek beszivárogni a régi Opel-gyárudvarra a délutáni rendezvényre meghívott veteránok. Nem csak Opelek, dehogyis, volt ott Morgan, BMW Isetta, Fiat 500, Porsche 911, Pagoda-Mercik, fecske-kupé, olyan Mercury Cougar, mint a Winkleré, meg tudja az ég még mi.

Hogy tényleg a hetedik mennyországban érezzük magunkat, még a várost is teleszórták oldtimerekkel – minden harmadik bolt előtt áll valami veterán a sétálóutcákban, tiszta autóbuzi-fieszta volt az egész, pedig Rüsselsheim kicsit olyan, mint Csepel volt a hetvenes években – melós város. És közben meghozták az autóinkat, mert, mint tudják: az újságíró az élet császára. A szolgálati autókat. Nekünk. Három (ill.két) napra.

Oáááá...sosem gondoltam volna, hogy ennyire kívánni fogok egy Opelt. Bal oldalon Csikós Rekord B-je (1966, vele egyidős), jobb oldalon az én Commodore 2.5E-m, ami két évvel fiatalabb tőlem

Pistának egy 1981-es Commodore C jutott (a Rekord E sport-luxusverziója), sorhat, automata, 35 ezer kilométerrel az órájában, zsír. Nekem egy még érdekesebb kocsi jött, az 1954-es foci-világbajnokság sztárjának, Sepp Herbergernek az autója. Egy 1966-os, tehát velem pont egyidős, 1,9-es, 90 lóerős Rekord B. Ilyen autóval vittek párszor kiskoromban Siófokon, és imádtam. Azóta sem ültem effélében. Ja, 51 ezer van az órájában. És mindkettő tolótetős.

Pista legszívesebben hazavinné. Egy tank benzinnel elég messzire el is jutna

Itt Rüsselsheimben egyébként a fél város török, vannak percek, amikor több vendégmunkást és leszármazottait látok elmenni az utcán, mint németet, ez elég vicces. Persze lehet ezt onnan is nézni, hogy legalább lesz, aki fizeti majd a nyugdíjakat, fenetuggya. De a sör jó, egy fánkosnál gyorsebédeltünk is, ám addigra már sietni kellett, mert indult a másnapi nagy veterános dzsemborit felvezető autós menet a városban. Ekkor, a saját veteránjainkhoz visszasétálva pillantottuk meg a legérdekesebb autót. Egy hatalmas, veszélyesen bömbölő, fakerekes szekér formájában. 1909-es Benz.

Az 1909-es Benz, mint egy ódon, üvöltő szörnyeteg, úgy száguldozott fel-alá

Végigvonultunk a belvároson, előttem a cougaros csávó állandóan túráztatta a motort, meg kipörgette a kerekeit, minek következtében Rekordom belseje lassan megtelt füsttel. Sokszorosan, hosszan, elnyújtottan részesültem az élményből, ritka szerencséseknek mondhatom magamat. Mondjuk. Aztán leparkolás, öreg opeleseinket körülvette a rajongó tömeg, a tévé, a rádió, a hódolók, hozzájuk se lehetett férni onnantól. Kiderült, hogy nem egy német is követte az eseményeket a neten, tehát már sokan várták a magyar csapatot. A Benzről is megtudtunk egyet, s mást. Például, hogy 35 lóerős, 3,5 literes motor hajtja, azért olyan zajos, mert éppen a nyitott, országúti kipufogón át bömböl, a tulajdonosának pedig van vagy százhúsz másik autója, ezekből ötven ilyen hasonló ősautó. Leesett a pofám, de konkrétan az aszfaltra.

Kell!

Aztán feltérképeztem a bicikliket is. Idén 125 éves az Opel-kerékpár, erre pedig erős hangsúlyt fektettek szerte Rüsselsheimben. Mindenütt Opel-cangák, velocipédek, postásbiciklik, versenygépek, ameddig a szem ellát. A gyár melletti kereskedés kirakata tele van oldie-kétkerekűkkel, százéves, lehajtott kormányos pályagépek, ötüléses tandemek, no meg valami brutál, autómotoros stéhermotor is ott ácsorgott, utóbbi mögött egy behatárolhatatlan áttételezésű, fapályás biciklivel. Kint, a találkozón is több tucat bringás és lovasaik, a legérdekesebb közülük nekem egy női bicaj volt. Kardános. 1907-ből. Addig nézegettem, addig fotóztam, mire a dekoratív ruhába öltözött nő felajánlotta – menjek vele egy kört. Nyikli-nyakli, fura egy szerkezet, óriási lógásokkal a hajtásban, de finom, könnyen tekerhető cucc. Iszonyat megtisztelve éreztem magam – a nő látta, hogy egy németet erősen törő idegennel van dolga, de észrevette az érdeklődést, és ezt a felbecsülhetetlen járművet odaadta, csak így.

Jaj, megsirattuk ezt a gyönyörű, jól használt Indiant. És igen. A fényezése gyári

Meg aztán befutott egy olyan kétkerekű, amitől helyben befostam a gatyámba, kellett volna az az adag pelenka hirtelen, amit a soproni, reggeli fotózkodáshoz vettünk még. Egy Indian, már abból a korszakból, amikor a Du Pont megvásárolta a céget, tehát nem kötelezően vörös színű, hanem valami vaj-bugyikék, félig burkolt kerekes. Olyan 1946-48-as lehetett, majd a hozzáértők kijavítanak, remélem, én fejből ide saccoltam. Amennyire ez látszott, mert alaposan használt, sőt elhasznált, horpadt, rozsdás, disznó állapotú motort kell elképzelni. a bőrdzsekis manus ledöntötte az oldalsztenderre, aztán elment körbejárni a placcot egy csatos üveg sörrel a kezében. Én meg hörögtem. Annyira vágytam erre a motorra, hogy ha nő lett volna, ott, helyben meg... Így viszont csak nyálfolyamokkal borítottam el a testét és zokogtam mellé egy keveset. Az az indiánfejes váltógomb. A lábi kuplung. A paralelogramma villa, a buta fényszóró, a buci hátsó lámpa, a szabadon levő dinamó, aminek a forgórészébe esőben ömlik be a víz. Az egy szál, mesteri kanyarokkal hátrahúzó kipufogó, az olaj, rozsda, öreggép-szag mámorító elegye. Semmi matt fekete festék, semmi bőrrojt, semmi halálfej, sehol egy túlzó elem, önmagában, az elhasználtságtól, a kinézetétől, a valódiságától patkány. Pista fél lábát odaadnám egy ilyenért, bármikor.

A kardános bicikli 1907-ből

Aztán mennünk kellett, oszlott már a társaság. hazafelé menet persze eltévedtünk Rüsselsheimben, a navi természetesen nem ismerte a Columbia szállót, ezért beteljesült a vágyam – a zsír Rekorddal, ami megy, mint állat, óriási napfénytetején felettem a végtelen ég, bronzszínű szövet-sky üléseiben édes a fetrengés, precíz kormányváltójával abszolút gengszteres a kapcsolás – no ezzel vagy közel ötven kilométert tekeregtem a városban. Mennyire, jó, hogy az ember néha bénázik, és váratlanul az ölébe hullik egy ilyen szuper háromnegyed óra a semmiből. És mennyire rossz, hogy közben nyomasztja – dolgozni kell, mert az olvasó nem maradhat le minderről. Szeretek cikket írni, de most fájt kicsit.

Holnap jön az óriás-buli. Autónk már van, nyakig benne leszünk. Durva lesz, kétezer autót ígérnek...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr123014824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyar[HUN] 2011.06.25. 23:18:40

Ezek után már meghalni is boldogan fogtok! :)
Rohadtul irigy vagyok rátok... :D

Magyar[HUN] 2011.06.25. 23:34:52

Most végeztem a videókkal és a képekkel. Hát tényleg leszakad a pofám... Mi várható holnap? Bele se merek gondolni :)

Agent Cooper 2011.06.25. 23:40:36

Mit jelent az, hogy "két évvel fiatalabb TŐLEM"?

RRSS2 2011.06.25. 23:41:07

Erre csak ennyit tudok :P

Cooper911 2011.06.25. 23:52:56

@Agent Cooper: Távol áll tőlem. Időben. Két évvel.

Cooper911 2011.06.25. 23:54:20

Az a kardános bicó de király!
Ilyet miért nem csinálnak már?
Sosem esne le a lánc :D

hoseman 2011.06.25. 23:59:44

"Ma már sokan nevetnének a műanyagokon,"

..igen....a fogalmatlan nyomorultak,de rájuk kár karaktereket vesztegetni... Komolyan miért írkáltok ilyeneket??...

RRSS2 2011.06.26. 00:00:44

@Cooper911: Ma is lehet még kapni :) Nem küldök linket, de könnyen megtalálod ;)

AttilaTHEhun 2011.06.26. 00:03:05

Hát erős irigykedésben vagyok felétek srácok :-)

"Jújjj micsoda dagadt nő, ááá inkáb ne nézünk ronda dolgokat. " Ez nagyon ütött.

Hurri Kán 2011.06.26. 00:07:36

Hogy az a ..... ilyen-olyan... :D

ommm 2011.06.26. 00:44:14

@hoseman: ...hogy megtanulják: voltak még idők, amikor nem csak dísz volt a műanyag (általában).

Suttora 2011.06.26. 01:03:08

Az a Commodore de csodás...

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2011.06.26. 03:08:24

Fene a jó dolgotokat :)
Áhh.. Borzasztó lehet leküzdeni a demegfogdosnám-beleülnék-mennékegykört kényszert, igazából együttérzek veletek, kitartás! :D

skip 2011.06.26. 06:58:49

3:02-nél "ázé cé me' kupé..." ez vicc volt, remélem

Negrogo 2011.06.26. 07:14:32

@AttilaTHEhun: ezen en is felrohogtem igy reggel.:)

dextercapo 2011.06.26. 07:24:57

@Agent Cooper: azt jelenti hogy te egy fiatal nyelvtannaci vagy , en messze allok toled szuletesi datum tekinteteben , de feloled nezve az evszamokat meg tolem is x evnyire van a megnevezett targy szuletesi ideje :)

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.06.26. 07:40:43

Ugye várhatunk egy hosszabb leírást a két szolgálati autótokról?

Ilyen Commodore volt nálunk azt hiszem 90-ben, automata váltós, aranymetál színű, ugyanilyen sorhatos, automata váltós, nagyjából hasonló kávébarna színű bőrkárpittal, mint az Insignia, amivel mentetetek. Ez volt az első autó amit egyedül vezettem (13 éves voltam akkor). Ammerre lakunk, volt egy építkezés: új lakónegyedet húztak fel, az utcákat már leaszfaltozták, de a házak építését nem kezdték el (máig nem...) Édesapám gyakran elvitt vezetni, ez az automata váltó miatt nagyon kellemes és egyszerű volt. Később, amikor nem volt otthon, rendszeresen elcsentem az autót, sajnos a gond az volt, hogy benzinkútra nem mertem vele kimenni, ezért benzint is akkor kellett hoznom bele, amikor ugyancsak nem volt otthon: biciklin, egyensúlyozva a 10 literes kannát, ami mondanom sem kell, nem tartott sokáig.

(Külön extrát jelentettek a csomagtartóban megtalált 70-es 80-as évekbeli német pornóújságok!)

Aztán maga az autó sem: kb 3 hónapot töltött nálunk, édesapám egy ismerőse részére hozta Németből', aki aztán Szeged környékére vitte. Egyebet nem tudok róla, gondolom a felnik kivételével (korablei autentikus alufelnik voltak rajta) kiskanálként, vagy fazékként végezte. Apámat folyamatosan próbáltam győzködni, vegye át nekem, majd gyűjtök pénzt nyári munkából, és visszaadom, tároljuk el az autót, amikorra lehet jogsim.

Nagyon sajnáltam, amikor elkerült tőlünk, tulajdonképpen a legnagyobb király voltam a haverok között azon a nyáron.

tattoo1 2011.06.26. 07:57:07

Július 7-10 között lesz Baden Badenben oldtimer találkozó...na azaz igazán pucc parádé!!!!!!!!!!!!

Schütii 2011.06.26. 08:08:05

"-Bevállalnád, baszki?
-Be háát.."

Schütii 2011.06.26. 08:09:48

@ommm: voltak idők amikor a műanyag még csak dísz volt... ez így közelebb áll a valósághoz.

ommm 2011.06.26. 08:12:06

@skip: Neeeem, komoly :)
Írunk még róluk, ma meglógunk a hivatalos programról és elmegyünk autózni egyet.

Schütii 2011.06.26. 08:14:24

a két nágy szákértő..

50peregy4 2011.06.26. 08:18:26

Annyira jó Pista tájszólása- de tényleg :)

GregDzsi 2011.06.26. 08:26:28

@Agent Cooper: "- Pösti vagy? - Ahhát.":)
Vagy Észak-dunántúli. Meg fiatal is. 20 éves koromban nekem is beütött ez a "Tőlem", amikor kaptam egy nyíregyi szobatársat:) Majd megszokod, helyes ez így.

Csík, Pista,
Én ezeknek a fiatalabbját (Commodore, Rekord) is csak Ausztriából csempészett használt, rajzolt autóskártyán láthattam. Ti meg .... Mázlisták:)

Németautós 2011.06.26. 08:28:54

Basszameg, az az ezüst Commodore de kurva jól néz ki, bármikor elfogadnám, ennél már csak egy királyabb van,mégpedig a Senator A1.

robian 2011.06.26. 09:13:43

@Németautós: így van, a senator nekem is ifjúkorom bálványa

haujan 2011.06.26. 09:18:04

Nagyon szépek, érzelmesek ezek a vasak. Ha már Isetta, akkor kiváncsi lennék, hogy van-e idehaza valakinek működőképes Gogomobilja. 1971-ben vezettem egyet a volt NDK-ban, Görlitz városában. Mit mondjak: szerintem nincs ennél minimalistább jószág a földkerekségen. Félelmetes vele nyargalni. Az ember folyton vigyorog, miközben hideg veríték borítja a homlokát. Kéne most is....
en.wikipedia.org/wiki/Goggomobil

haujan 2011.06.26. 09:28:54

@haujan: Goggomobil...helyesen.

Rocko- 2011.06.26. 10:37:35

@haujan: a Goggogirlöknek? :)))
amúgy miután láttuk, hogy ez a két majd 100 éves vas itt létezik a mi hazánkban, ezek után én már bármilyen gépjárművet el tudok képzelni itthon. (persze értelmes fizikai keretek közt. mondjuk egy 53 méteres limuznja szerintem sekinek sincs itthon.)

Rocko- 2011.06.26. 10:40:20

@biturbo s: újságok még megvannak?

ps3peter 2011.06.26. 10:41:44

Ugyanilyen E Rekordom volt 95 körül mint ez a Commodore. 83-as Berlina felszereltségü autó volt plüss ülésekkel, gyári központi zárral, megvilágított sminktükörrel... Háromsebességes automata... Az egyetlen régi autóm, amit ma is elfogadnék.

FCs 2011.06.26. 11:10:54

Autosol kapható a Bázis motornál a Szentendrei úton

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.06.26. 11:11:05

@ommm:

Sehol sem találtam, írjátok már meg létszi mert a nagy sztorizásokban biztos esett róla szó.
A Keller-féle autón miért német rendszám van (már évek óta)?
Jó lenne néhány sort arról is olvasni mikor, hogy és honnan jutott hozzájuk az autó?
(mindkét autó esetében érdekelne a történet, gondolom nem csak engem!)

köszi

Kipe

Lious Hott 2011.06.26. 11:42:38

Gyönyörűséges autók,a víz kivert egyik- másiktól!Nem ,mind kellene,kicsi nagy mind-mind-mind!

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2011.06.26. 12:12:56

Na, mostanra sikerült magam átverekedni a képeken meg a videókon (mellesleg az első videón 4:27-nél csak nekem megy el a hang?), srácok, hihetetlen, ha az elmúlt egy hetes utazós kalandot lehet még überelni valamivel, akkor ez a tárlat az, az emberből ilyenkor előtör a mindethazavinném érzés, a nemtudomhovanézzek, és az úristenettőlnedvesleszekről már nem is beszélve.

Csináljatok sok képet és videót és ne szóljatok be a kövér nőknek :)

salis 2011.06.26. 12:32:16

Biztos vagyok benne, hogy egyszer elkezdek gyűjteni ilyen régi vasakat...egyszer, ha lesz rá....
Gyönyörűek...

dr.kakaósbögre 2011.06.26. 12:38:17

az Indian nyálcsordító.

yenoee 2011.06.26. 12:45:37

Hú, az a Manta.
Hű, az a Commodore...
HÁÁÁÁ, az a mattfekete Rekord!!!

pickapu 2011.06.26. 12:55:02

Az Admiralt megnézném felnyitott csomagtérajtóval. Annyira eszement, hogy kéne.

h4z4rd 2011.06.26. 13:00:32

Eeez igen! Irigy vagyok rendesen.
Mekkora snitt, mikor a az ablakban tükröződve látszik az elsuhanó velocipéd!

Látom, van létjogosultsága a Steinmetz-Commodore-omnak. Jó látni, hogy a mattschwarz jól áll neki, ezt a színt álmodtam neki ugyanis az eredeti helyett.
www.mainfranken.de/images/uploads/0063_Knuettel_Hauenstein2006-02_535px.jpg

Kár, hogy a B-Rekordom már sosem lesz ilyen szép, mint a szolgálati furikotok.

h4z4rd 2011.06.26. 13:01:39

@pickapu: Bezony. Kiváncsi lennék a történetére.

gumifust 2011.06.26. 13:12:49

Az öreg Merci 35 lóerős az akkor hogy teperhet mi ???:)))

Azért ez nem semmi hogy milyen szolgálati autókat kaptok ...... ez .... ááá inkább nem mondok semmit , de halkan megjegyzem : mázlisták.

Azt a kardános biciklit én is kipróbáltam volna :))

sunblind 2011.06.26. 13:17:49

... a jóisten segítse a pokolba gyarló lelkemet, de én az ezüst komodórnál éreztem igazán, hogy na most került fel a koktélcseresznye a kupacra ... mert persze cukik ezek a százévesek ... meghát remek teljesítmény, csak a magamfajta 3X-nek csak kézzelfoghatóbb valami pár évvel fiatalabb ... a mantára meg racsniznék. Tina Rulandot ide. Most.

ommm 2011.06.26. 13:25:25

Szaisztok!

Most hoztam vissza Tomit a szállodába, hogy estére megvágja a videós anyagot, amit most a döbbenetes kiállításon csináltunk. Én visszamegyek Csikóshoz és ellógunk autózni egyet, mire visszajövünk, elméletileg a videó is kész lesz.
Iszonyatjó fogadtatásban részesültek a mi autóink.
De most beülök a Commodore-omba, mert imádom :)
Jelentkezünk még. Köszi!
Pista

landcruisör 2011.06.26. 13:31:03

és micsoda dagadt nő van ott már.. na mindegy. de a Pista Commodore-jáért én is bárki fél lábát odaadnám akár most azonnal

Rocko- 2011.06.26. 15:41:14

@kipe: sok lenne rá a regadó. :)
gondolom a magyar hatóságok fafejűsége miatt nem megoldható a forgalombahelyezés.

pickapu 2011.06.26. 15:48:57

@ommm: Azt a Commodore-t hozzad haza! :)

Bambano 2011.06.26. 20:33:16

Nem tudom, mikor jöttök haza, de lehet, hogy kimennék megnézni, ha alkalmas az időpont...

Még akár úgy is, hogy tréleren jön, amiből kigurítjátok pár fotó erejéig a kocsikat és utána tréleren megy tovább.

Tomchy 2011.06.26. 21:19:07

Komolyan, most már áruljátok el, hogy mi nem kell az Isetta-nak, mert olyan szűk két nyomon fut??? ;O)
Még mindíg irígy vagyok. Az a Rekord C valami gyönyörű jószág!!!

jürgen baromartz 2011.06.26. 22:33:35

@Tomchy: az a fehér kupé (ha egyre gondolunk) valóban szép, csak nem Rekord C, hanem Commodore A. direkt utánanéztem, mert ilyen gömbölydedre formázott oldalablakú Rekordra nem emlékeztem.

Csikós mester bebukta :D

jürgen baromartz 2011.06.26. 22:35:59

@Tomchy: ja, és a másik: hogyha az Isetta hátsó nyomtávja kisebb, mint az első, akkor gyakorlatilag négy nyomon fut. :D

ommm 2011.06.26. 23:55:10

Jön a film! Jön a film!

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2011.06.27. 09:49:06

Azt mondjátok meg, a velocipéddel hogy lehet megállni? Mármint álló helyzetben miért nem dől el?

ommm 2011.06.27. 09:57:16

@jürgen baromartz:

A maszk, az volt a becsapós.

nickkel 2011.06.27. 11:32:20

Édes istenem! Az a zöld Kadett C coupe + az a gyönyörű piros Rekord 1900-es ! Szerencsések a szervezők,hogy nem voltam ott mert tuti lenyúltam volna legalább az egyiket.Ölni tudnék egy ilyenért egyszer lesz nekem is az biztos.

Tomchy 2011.06.27. 17:02:12

@Viktor-a-konyhában: Mert direkt a hajtás, mint a fixi kerékpárokon - hiszen ez is az. Ha megvan az egyensúly, mintha lábon állnál. Fixi versenyeken rendszeresen versenyszám az "egy helyben állás"

@jürgen baromartz: Vállalom, akkor én is benéztem a típust. De még mindíg ördögien szép!

Dzsoni Kráncs 2011.06.29. 09:27:32

Sepp Herberger a vb-győztes '54-es csapat szövetségi kapitánya volt.
süti beállítások módosítása