Hitted volna?

  2011. június 25. - Csikós Zsolt Címkék: túra opel torpedo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Mivel én elsősorban az öreg Opelben utazom az út során, ezért Pista cserében ráült a mindenkor aktuális mobilnetünkre. És mivel a céges netbookon semmilyen wifi nem fut továbbra sem, ezért én nemigen látok semmit abból, ami megjelenik. Tegnap, az egyik tréleres Volvóban ülve sokat behoztam, de most épp csak sejtésem van arról, milyen posztok jelentek meg. Pistával pedig diszjunkt univerzumokban mozgunk, ma speciel úgy alakult, hogy alig váltottunk szót egymással. Ezért ha bármit ismétlek, ne orroljanak meg rám, esetünkben szervezettségről szó sincs.

DSC 2064

 

Azt tudom, hogy már mindenki tudja: megérkeztünk. Nem teljesen, mert csak Rüsselsheimbe, illetve az Adam Opel Platzra futottunk be, no meg az autók most valami régi raktárépületben alszanak, ami az Opelé ugyan, de az igazi gyárba még nem mentünk be velük. Azt majd csak hétfőn, talán. A gyerekek tehát épp csak tapogatják kívülről a mamájuk pocakját, a méhbe nem mehettek be, hogy egy profán példával éljek.

DSC 1998

A hangulat annyira emelkedett most, hogy alig bírok visszaemlékezni arra, mi történt az érkezésünk előtt. Nagyon-nagyon hosszú nap volt, higgyék el, máskor egy hétnek is elmegy az ilyen. Ja, igen. Reggel Ochsenfurtban kezdtünk, ami egy valószerűtlenül hangulatos kisváros a semmi közepén (nekünk úgy tűnt). Innen egy városkapuval, onnan egy városkapuval, benne ilyen favázas, öreg házakkal, erősen reneszánsz hatású, olaszos stílusú városházával, körben nagy falakkal. Amikor Opeljeink megérkeztek, természetesen rájuk repültek a nézelődők, de ők még nem lettek volna akadály. A kukásautó, az igen. Hogy egy ilyen díszburkolatos, kedves, középkorias német városkában micsoda iszonyat dugó alakul ki, ha ürítik a bűzös kukákat... És mennyit képes ezen tovább rontani két százéves Opel megérkezése, forgolódása, a fotósok, videósok mozgolódása... Volt káosz rendesen, de a német nyugodt, nem balhézik.

DSC 1984

Készítettünk sebtében néhány pocsék képet ellenfényben, aztán néhány közepeset, ilyen-olyanban, majd a saját szintünkhöz képest pár egészen jót, rendes irányból érkező nappal, ahogy kell. Az útról szóló, leendő film készítője Tomi, alaposan sürgött-forgott, azt mondta, neki nagyon bejöttek a beállások. Remélem is. Mindenesetre csináltunk valamit, ami most talán már kézzelfogható lesz.

DSC 2211

Ochsenfurttól szervezőnk, Milena ült Keller Laci mellé, én az ő Insigniáját kaptam meg, Pistáék a nekünk kiosztottal nyomták. A délelőtt ezek után arról szólt, hogy próbáljak minél többször előremenni, hogy készüljön képanyag (kattintsanak, ha már erőlködtem, áll az alku?), majd hosszú szerelmet kötöttem egy nőstény sáskával. Az egyik pisihelyen (hívjuk Kaufhallénak) akadtunk össze, a bal külső tükrön várt rám, amikor visszaértem a parkolóba. Akármerre mentünk a délelőtt során, mindenhol velem marad, állta az öreg Opelek szédítő tempója által diktált menetszelet.

DSC 2116

Néha kikukucskált a tükör pereme fölött, csápjai kicsit riadtan lobogtak a rettentő viharban, majd visszahúzódott a szélárnyékba. Ilyenkor bús, ugyanakkor sóvár tekintetett meresztett rám, és várta, hogy szóljak neki valami kedveset. Amikor vagy ötven kilométerrel odébb egy erdőben megálltam fotózni, úgy döntött, szerelmünk túlságosan is plátói az ő ízlésének, és búcsúlevél nélkül lelépett. Ha mást nem, legalább ahhoz hozzásegítettem, hogy a génjeit számára eleddig felfoghatatlannak tűnő távolságban terjessze. Szomorú vagyok a beteljesületlenség miatt, de ez a tudat azért megnyugtat. Meg aztán úgyis illesztési problémáink lettek volna...

DSC 2249

Az autók – használtam már az IWC schaffhausenes hasonlatot? Asszem igen, mindegy – ketyegnek, mint a svájci óra. Azok a tájak, amiken haladunk, csodálatosak. Az idő pedig kiváló – Esőisten szeretett minket, a túrán többször is észrevettük, hogy visszatartási gondjai vannak, de hős volt, néhány cseppnél többel nem áztatott el bennünket. Ám ma nem bírta tovább, nyakunkba zúdította édes terhét. Szerencsére már messziről látszottak a fenyegető felhők, Laciék kivágódtak a sorból egy szerpentin végén, és felhúzták a tetőket. Milena ekkor döntött úgy, hogy a ruházata kevés lesz az út folytatásához, ezért átadta a helyet nekem. Ja, én meg először láttam a két autót tetővel. Ha eddig Chaplin-filmbe illettek, most aztán létrejött az igazi Stan és Pan-díszlet. Irtó aranyosak lettek.

Az ülésből nézve a Torpedo belseje ilyenkor leginkább valami masszív sátorhoz hasonlít egy baden-württembergi luxuskempingben, csakhogy ez mozog is. Beszállni még a szokásosnál is nehezebb így – régen talán több, és többfelé hajló ízülete volt az embereknek – mert az oldalsó luk kicsi, de amikor bent ülsz, már óriási a hely. Mondom, tisztára, mint valami óriási sátor, csak ez röfög. És bejön a víz. Bár Laci autójában van egy modern trükk – a kibillenthető félszélvédő aljánál, a fix alsó szélvédődarabnál (ami Laci szerint eredetileg valószínűleg fából volt) egy szilikongumi-csík – a víz azért rendesen átugrik. Fent a tető és a keret között még több jön be, rá az ember térdére. Na, én odafektettem a térképet, ezzel teljes lett a kényelem.

DSC 2245

Aztán Aschaffenburgnál tankoltunk megint, és utána ismét szétszakadt a csapat. Kisapáti Jóskáék kettővel előttünk álltak a pirosnál, amikor zöldre váltott a lámpa. Megint csak az új autókkal volt a gond – a közöttünk álló Porsche 911 Carrera 2 nem indult el időben, és bennragadtunk a következő pirosban. Jóskáékat továbbvezette Dános Andris a navis Insigniával, mi viszont egyedül maradtunk a sor élén. Egy szál, számomra nehezen értelmezhető arányú, Google-ből kinyomtatott, enyhén ázott Aschaffenburg térképpel. Innen két folyóággal, onnan eggyel. Először feleslegesen felhajtottunk egy felüljáróra, aztán elszégyellve magunkat e hibán, egy következőnél kompenzáltunk – azért sem mentünk le. Hiba volt. Ezt tetézte a probléma, hogy a 26-os utat kellett volna követnünk, ami pont a városban, derékszögben, egy csomópontban elfordul, ezért nekünk, akik északnak mentek ki a városból, ott volt a 26-os út jele, ahogy köll.

DSC 2043

Na mindegy, hamar rájöttünk, hogy rossz helyen vagyunk, megfordultunk, de addigra Pista aggódni kezdett, felhívott párszor, meg Keller Lacit is felhívta a fia, akivel szintén nekem kellett beszélnem, közben le kellett hajtanunk a tetőt, mert kisütött a nap, és a hátrafelé nem láttunk semmit a forgalomból, tehát kicsit sűrű volt a dolog. Mindenki annyira aggódott értünk, hogy eltévedtünk, hogy emiatt majdnem újra eltévedtünk, hiszen alig tudtunk odafigyelni, hogy megint el ne csesszük teljesen a menetet. Na mindegy, valahogy odaértünk a pizzériához, kicsit üvöltöztünk Pistával, aztán megettük egymás pizzáját, és le volt tudva a dolog. Jó ez, kellett már egy kis pörgés.

DSC 2127

Aztán még jött néhány tető fel-le, megterveztük a rüsselsheimi megérkezést is – elvégre ez már igazi al-csúcspont volt, és előre tudtuk, hogy érkezik –, de alapvetően csak rágtuk a kilométereket. Münster (nem az észak-nyugati, csak a hesseni), Eppertshausen, Urberach, Offenthal... De már biztosnak látszott, hogy elérjük a célt. Tudtam ugyan, hogy Laci aggódik valami váltózörgés miatt, de nekem teljesen rendben levőnek tűnt a Torpedo. Azaz... Egyszer csak meghallottam én is. Nem zörgés az, hanem inkább valami dobálás, döbögés, nem tudom igazán érzékeltetni szavakkal. Mercedes akkor adott alattam ilyen hangot, amikor leszakadt a kardánközép-csapágy gumiágyazása. De itt jó a kardáncsapágy. Mivel a váltót a lábdeszkák kiszedése után azonnal ellenőrizték Laciék, azt is tudjuk, hogy a kilépő és belépő csapágyak hibátlanok. És most már nemcsak az első három, hanem a negyedik fokozatban is jelentkezik. Sok trükk nincs az autóban, itt a váltóban a fokozatok még nem is körmös kapcsolásúak, hanem maguk a fogaskerekek akadnak össze. Ősgép, ezért is recseg olyan rettenetesen minden váltáskor. Talán a fogak? Valamelyik, nem a kilépő tengelyvégnél levő csapágy? Tudja fene.

- Hat csavart kell levenni, és belelátok a váltóba, de nem vettem le, mert ha láttam volna, hogy hiányzik néhány fog, végigidegeskedtem volna Katsdorftól az utat. Így viszont letojom, majd megáll, ha már elege lett – mondta erre Laci egy buddhista pap bölcsességével. Ha tönkremegy, legyártatom a fogaskereket, csapágy pedig mindig lesz. Ezen az autón mindent meg lehet csináltatni, csak a karburátor trükkös – folytatta.

DSC 2362

Nem lett rosszabb, mire odaértünk a Rüsselsheim táblához. Felesleges volt aggódni. Leparkoltunk, örömünnep. Fotózkodás. Még örömünnep. Még fotózkodás. Olyan dolgot műveltünk, amit szinte senki – százéves autókkal bő ezer kilométeres túrára indultunk, és kvázi odaértünk. Lerohadás nélkül. Lendületesen. Ízesen. Örömmel. Kisapáti Jóska, aki hihetetlenül sztoikusan szemlélt mindent az út során, most sorra lapogatta mindenkinek a hátát, Keller Laci is egyik cigit szívta a másik után, és vigyorgott. Nagy pillanat volt, inkább nem használok súlyos szavakat, aki olvasta az utat, és belegondolt, hogy mi ez, biztosan érzi. A többiek gyúrjanak csak izomra.

Aztán Dános Andris az úton először felkéredzkedett a bakra, övé lett a dicsőség, hogy a fehér lovon – na jó, piros Opelen - bevonuljon a városba. Kisapáti Jóska megszánt, és meghívott a hátsó ülésre. Nem tudom, mi lett volna, ha nem ülhetek itt, de így sikerült feltennie a koronát az útra. Legalábbis nekem. Pista épp a nekünk kiosztott kombi Insigniát vezette, hátul, a csomagtartóban Tomi feküdt, és vette kamerára a diadalmenetet. Pista emellett fél kézzel még posztot is írt, meg azt is üzeni, hogy neki mindenkinél egy centivel hosszabb (ami nyilván igaz is) (ezt még visszakapod Kopasz! -Pista), én viszont csak egy mozgássérült tengeri uborkaként fetrengtem a 99 év után hazatérő Puppchen hátsó ülésén.

DSC 2400

Figyeltem a hátsó ülésről Jóska talán már örök időkre gyászkeretes, szétdolgozott ujjait, amelyekkel ezt az öreg autót hat év alatt életre keltette, amelyekkel huszonegy éve szeretettel egészségben tartja, amelyekkel sok-sok tízezer kilométeren átmasszírozta már ezt a vénséget, az ujjait, ahogy finoman tekeri velük a kormányt. Ültek előttem, egymás mellett a lányával, Ivett-tel, gondolataikba burkolózva. Szólni sem mertem a hátsó ülésről, vendég voltam egy szent szertartáson, egy különlegesen emelkedett pillanatban. Mentünk végig Rüsselsheimen, el, a modern gyár mellett, a régi házak között, az új lakótelepek mentén, amelyeknek a gondolata sem fogant meg, amikor ez az autó itt elkészült, 1912-ben.

Gurultunk az aszfalton – aszfalton, értik, nem is volt ilyen errefelé 99 évvel ezelőtt -, a mellettünk elhúzó autókból dübörgött az empéhárom – amikor a Puppchen világra jött, nemhogy mp3, de még rádió sem volt, a telefon is olyan ritka lehetett, mint ma a széthajtogatható billentyűzet, a Titanic épp csak elsüllyedt (a Torpedo viszont talán még tudott róla, hogy vízre bocsátották, lol) – és képtelen voltam összerakni a fejemben a sztorit. A múlt olyan dimenzióiba kellett lehatolnunk, amikbe reménytelen. Az utolsó nagyanyám, aki nagyon idősen és nagyon régen meghalt már, kétéves volt, amikor ez az autó készült, csecsemő, amikor a Torpedo. Ezt nem lehet felfogni.

Végül begördültünk az Adam Opel Platzra. Leparkoltuk a hibátlan, gyönyörű autókat egymás mellé, és az egész még feldolgozhatatlanabbá vált. Jöttek a németek, udvariasan mosolyogtak, kérdezgettek bennünket, mi meg magyaráztuk, hogy hundert jahre alt, meg hogy wir kommt aus Ungarn, illetve, hogy mehr als tausend kilometern, de láttuk, hogy nem tudják elhinni. Mi sem. Pukkant a két Törley pezsgő, Laci és Jóska alaposan összelocsolták egymás autóját (és egymást), majd vég nélkül telefonálni kezdtek. Nekik is, nekünk is olyan élmény lett ez, ami garantáltan az első lesz az olyanok sorában, amiket majd az unokáinknak mesélünk majd. És erre Cavinton, Bilobil nélkül is emlékezni fogunk.

Aztán kinyitották a géptetőket, és turkálni kezdtek. Jut eszembe, egyik autónál sem ellenőriztük a gyertyákat indulás előtt, most megtesszük – mondta Laci, Jóska pedig addigra le is vette az egyik gyertyapipát (ami még nem pipa, csak egy lemezsaru), kicsavarta a gyertyát. Őzbarna volt, mint valami Euro5-ös gépben, naná. Még jó, hogy. Ezek tönkretehetetlenek. Szerintem bizonyították.

DSC 2377

Nem akarok nyálassá válni, de szorította a torkomat a meghatottság. Nemcsak az enyémet, de Pistáét, sőt a huszonegy éve csak új autókkal foglalkozó Dános Andrisét is. Nem esett sok szó. A téren épp készülődtek valami ünnepségre, élő zenekarral, másik irányban az autóink, Adam Opel ballonkabátjának szárnyai alatt. Feléjük fordultam inkább, leültem egy betonkockára és próbáltam feldolgozni a szitut. Hasztalan. Mondom, életem élménye volt, borzasztó hálás vagyok érte.

Holnap délelőtt szabad program lesz, Laci és Jóska ezt szánják az autók kipucolására. A réz csúnya ám, ha megveri az eső, nehéz kitakarítani, csak az Autosol viszi rendesen, sajnos nem tudom, itthon hol lehet kapni. Aztán délután megyünk a helyiekkel veterános programozni. Opeljeink a középpontban lesznek, nanáhogy.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr173012813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzso_bácsi 2011.06.25. 08:32:06

Grat a két öreg vasnak, és a büszke tulajoknak!

Operator 2011.06.25. 08:54:46

Ismét csak gratulálni tudok! Hatalmas teljesítmény!

Ugyanakkor köszönet jár a cikkek, postok íróinak is, hogy rajtuk keresztül ez az élmény a miénk is lehet, s ha csak egy picit is, de mi is ott lehettünk az úton az öreg vasakkal!

orlasa 2011.06.25. 08:55:53

Gratulálok én is minden résztvevőnek.

Zsozé_ 2011.06.25. 08:59:02

Őszintén megmondom nem gondoltam volna, de nagyon örülök hogy bizonyított a régi technika. Persze a tulajoknak is nagy respect, hogy be merték vállalni ezt a túrát!

tomiki 2011.06.25. 08:59:07

Grat! Ez a veterános találkozó nem holnap lesz?
www.autoregionale.de/news/bericht/opel-elftes-klassikertreffen-an-den-opelvillen.html
Remélem, találkozunk majd!

sunblind 2011.06.25. 09:07:38

Gratula mindenkinek! :) szép munka, kellő mennyiségű hülyülés, fűszernek meg csipetnyi adrenalin ... van itt egy mocskosul öreg ford ... ditroitba vágyik a lelkem.

Tomchy 2011.06.25. 09:16:01

Igazából nagyon irígy vagyok, igazi időutazás volt...

flagellumdei 2011.06.25. 09:29:10

Gratulálok a sikeres úthoz!
Az ott nem sáska, hanem egy zöld lombszöcske volt.

Alhazred 2011.06.25. 09:46:01

respekt!

(lombszöcske lesz az a sáska :))

ChPh 2011.06.25. 10:01:29

ezekre nem lehet szavakkal reagálni, mint ahogy szavakkal visszaadni sem lehet.
Megpróbáltam elképzelni, de még véletlenül sem találtam emlékeimben semmi ráemlékeztetőt se...

gratulálok a megtett úthoz

Hurri Kán 2011.06.25. 10:09:31

Gratuláció még egyszer! És az Opel? Gm? Magyarországnak is, hogy beállt a túra mögé! :)

mtk001 2011.06.25. 10:21:02

Gratulálok !!!
Ezek az öreg gépek nagyon strapabírók - persze a maguk pályáján.

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.06.25. 10:34:01

Nagyon gratula! Nagy teljesítmény két "öreg" autótól és gazdáiktól egy ekkora út.

Herman 2011.06.25. 10:35:30

Gratulálok!

"Opel, sose kop el"
:D:D

Lious Hott 2011.06.25. 10:51:18

Gratulálok!Nagyon szép és megható volt a vége!
Várom már a filmet!

Autopeti 2011.06.25. 10:52:11

Visszaa! Visszaa! Visszaa!
Jár nekünk a tiszteletkör:)

O&O 2011.06.25. 10:58:24

Gratuláció mindenkinek aki részt vett benne!
Az összes képet szívesen megnézném:)

P12_dCi 2011.06.25. 11:08:35

Milyen érdekes látni, hogy micsoda autókat tudtak csinálni az Opelnél, aztán jött ez az A Vectra, Fasztra, B Vectra, Gasztra műanyag gagyi okádék korszak (nekem csak egy B Corsához volt szerencsém, újkorától kb. 40 ezer km-ig, de hihetetlen egy fos autó volt), amiből a C Vectrával, meg a H Astrával kezdtek kilábalni, aztán a mostani Insignia-J Astra párossal meg igazán szépet tettek le az asztalra.

Solaren 2011.06.25. 11:19:45

Gratulálok mindenkinek!Fantasztikus teljesítmény volt az Opelektől és persze tőletek is!Várom a filmet is nagyon!:)

landcruisör 2011.06.25. 11:33:33

Hát tényleg nagy tettet vittetek véghez, meg persze a 2 öreg gép, csak gratulálni tudok nektek is meg a tulajoknak is. Szép volt

gumifust 2011.06.25. 11:38:15

Megható ahhoz kétség se fér !!!
Az autós újságírót ismét csak irigyelni lehet !!!! :D

Ezek az autók nem lassúak szerintem , csak a mai felgyorsult tempóban tűnik annak. Ez pont olyan mint amikor az ember huzamosabb ideig teper az autópályán jóval a sebességhatár felett , és néha vissza kell lassítani 130ra akkor mindenki csak tötymörög és nehéz elképzelni mások ezt a tempót hogy képesek elviselni és gyorsan visszagyorsít az eredeti tempóra .

rlazol 2011.06.25. 11:50:03

csodálatos utazás, a magam részéről nagyon irgykedek, és persze gratulálok minden résztvevőnek!

Amúgy a poszt első képéről első blikkre azt hittem, hogy makett...
Érdemes nézni a járókelőket a képeken, szinte mindegyik képen akad egy fényképező alak és persze csupa mosoly. A 24-esen a pici baba magáért beszél, csakúgy mint az Oma négykerekűi. Lol, Oma szinte biztos, hogy sokkal fiatalabb mint ezek...

A reklám szerint:
-Szállás 13 embernek 5 napra: 750ezer (?)

-benzin 6 autóba 1000 km-re, 3ba (öregeket viszik, német insi gondolom marad) még 1000-re: 300ezer Ft

de az érzés megfizethetetlen...
respect.

((és még egyszer köszi, h a galéria első képére mutatnak a poszt képei!))

Cymantrene 2011.06.25. 12:12:10

Most vettem észre az esernyőtartókat.
Atom :-)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.06.25. 12:23:53

Gratulálok, autóknak zulajoknak egyaránt. Kicsit érdekes lehet egy ilyen utazás, megtapasztalja az ember, hogy 100 vvel ezelőtt még 100 kilométer is sok volt.

-BENQ- 2011.06.25. 12:30:21

" ezért Pista cserében "
Hogy lehet így írni? Ki ez a Pista? Miért kell elvárni, hogy aki most olvassa ezt először, azonnal tudja ki ez? Azt sem értem, miért nem lehetett egy magyar cikket a német szavaktól mentesen megírni.

RRSS2 2011.06.25. 12:30:50

Kedves Utazók,
ezúton szeretnék szívből gratulálni a Győri Automobil és Motor Club Veteránjármű Egyesület nevében is, ehhez az élményekkel teli nagy úthoz, és ahhoz, hogy sikeresen teljesítettétek a távot. Öröm volt számunkra, hogy ha egy rövid szakasz erejéig is, de osztozhattunk az élményben!
Büszkék vagyunk Rátok!

3 gb 2011.06.25. 12:47:33

Kimentem a közértbe, két hölgy jött egy gyönyörű szép sl-el, mondtam nekik, hogy cool! csodaszép fehér volt!

Suttora 2011.06.25. 13:03:17

Szinte hihetetlen...

yenoee 2011.06.25. 13:38:09

Szép út volt, és az benne a legszebb, hogy nem hétfőn, hanem huszon-X éve kezdődött. Hatalmas gratula és elismerés Kisapáti Józsefnek és Keller Lászlónak, valamint mindazoknak, akik nélkül ez a két szépséges autómatuzsálem nem maradhatott volna fenn máig. Azoknak, akik munkája és szenvedélye garancia arra, hogy eme gyönyörűségek még sokáig koptathatják az aszfaltot, macskakövet, makadámot. Nagy örömmel tölt el a tudat, hogy Magyarországon ilyen is van.
Jó ünneplést, aztán további széles utat! Remélem, egyszer én is megcsodálhatom élőben ezt a két járgányt.
Maximális tiszteletem!

dennisthemenace 2011.06.25. 14:24:46

@P12_dCi: Nekem csak egy 1981-es Rekord és egy 1990-es Vectra volt a seggem alatt, mindegyikkel maximálisan meg voltam elégedve.

yeti 2011.06.25. 14:31:15

Szép volt fiúk!

coord 2011.06.25. 15:48:15

Gratulálok!

A film ugye elérhető lesz amit videóztatok? És nem az indán ugye?

Tevemadár 2011.06.25. 17:26:39

@tomiki: olvasd már el, amit linkelsz :D

"Opel-Puppchen und Torpedo

Besonders können Sie sich auf drei Teilnehmer freuen, die mit Ihren Klassikern anreisen: Aus Ungarn kommen Besitzer eines Opel Torpedo (viel Messung und Lederverdeck) und des legendären Opel 5/14 PS Puppchen [...]"

Kezd összeállni?

dr.oid 2011.06.25. 17:55:53

Lombszöcske esetleg sáska,
Csikós Zsóti utitársa,
tükrön járva a világot,
ilyen csodát ritkán látott,
szöcskeneolitikumi népek,
(kik DDT kor előtt éltek,)
keze által életre kéltett,
furamódon ósdi gépek,
pöfögve égésgázokat,
egykedvűen róttak utat,
Brautwurstgumik csikorogtak,
mikor vadul kanyarodtak,
a vén szelepek kelepeltek,
óporlasztóik benzint nyeltek,
s díszes rézlámpásban leltek,
végső nyughelyt rovarlelkek...

Írhattam én volna eposzt,
magasztalva Opel ethoszt,
istenuccse megpróbáltam,
sok bikkfarímet fabrikáltam,
volt abban zord vérzivatar,
mindenféle cifra csavar,
Lenin, Sztalin, Adolf és tsa.
és velük száz év storyline-ja,
szépen landolt a kukába,
majd törlődött a bithalálba.

Mert e kalandra nincsen szavam,
bár erőltetem az agyam,
mint lánglelkű költő-vátesz,
(hömpölyög az Eufrátesz,)
mint csikorgó fűzfapoéta,
(virágzik a margaréta,)
e tetthez fölnőni nem tudok,
szép szóért hiába koldulok,
nem nyílik nyelvem tárháza,
elapadt betűm forrása…

-Ó te címeres hatökör,
nyögd ki végre ami gyötör!
Kimondom hát, gratulálok,
senkit sem sújtott le átok,
gond nélkül zajlott a túra,
kik bizalommal keltek útra,
nem átkozták el örökre,
jóanyja nevét hörögve,
tervezőnek, technikának,
germán szerelőmunkásnak,
kik tisztességgel rakták össze,
hogy megmaradjon mindörökre,
hasznos tudás, régi érték,
jó gazdáik megőrizték,
róják hát az utat egyre,
délcegen ülve jobb egybe...

Swind 2011.06.25. 18:28:16

dr.oid el presidente!

Suttora 2011.06.25. 18:52:35

@dr.oid: Nekem sincs erre szavam...

ommm 2011.06.25. 18:59:48

Hű, skacok, nagy boldogságunk vagyon, mindjárt írjuk a posztot, feltéve, ha Csikós gyorsan visszatalál a hotelbe AZ ÚJ VERDÁJÁVAL!
(és nekem is van, bibibi :)

Suttora 2011.06.25. 19:35:48

@ommm: Még ma lesz az a "mindjárt"? :-D

ommm 2011.06.25. 19:47:32

@Suttora: Itt ülünk a bárban, ahol van wifi és csináljuk. Töltöm a videókat, képeket, Csikós ír :)

Hurri Kán 2011.06.25. 20:18:39

@Suttora:
izé, attól tartok, a klaviatúrán és az egéren kívül más is van időnként a kezükben :DDD

@dr.oid:
*meghajol, szalmakalapot megemel* :)

Bambano 2011.06.25. 20:19:34

@ommm: Csikósnak új verdája van??? megvan a következő másfél évre a Kareszos-kalapálós-kasztnis vasárnapi posztok főszereplője?:PP

GARFIELD13 2011.06.25. 20:27:36

Gratulálok a tulajdonosoknak és az autóknak is, ez nagyon-nagyon komoly teljesítmény. Emellett köszönet nektek is, hogy az itthon sínylődőnek közvetítettétek ezt a hihetetlen utazást, így egy kicsit mi is átélhettük ezt a kalandot a képernyő előtt.

éppcsakkérdem 2011.06.25. 21:19:00

Igaz tehát a mondás: a jó Opel sosem kop' el!

ommm 2011.06.25. 21:20:04

@kipe: Nem, rendes, igazi autók.

RRSS2 2011.06.25. 22:39:26

Gondolom mindenki tűkön ül már, mi ez autós dolog? :)

Jamesblond 2011.06.26. 02:20:59

Gratula! Mindenkinek! Olvasni is nagyon jo a turat, nem hogy valoban megelni! Itt egy ujabb pelda a sznoboknak: Ha ertesz hozza, 100 eves is lehet a kocsid, odaersz:) Ugyhogy nem kell betojni es szaladni a bankba hitelert ha mar 8-10 eves a boltba meg oviba jaro, elete 99%-at parkoloban tolto auto. :D

tomiki 2011.06.26. 13:11:27

@Tevemadár: Szia Tevemadár!
Szerintem te néztél félre valamit :)
Amit belinkeltem, azon a 'hivatalos' hirdetésben az állt, hogy vasárnap lesz az esemény.
Viszont ha megnézed a legelső postot
belsoseg.blog.hu/2011/06/17/teljesen_beteg_otlet_meglatjuk
A közepe táján szombatra írják a jóemberek a dzsemborit :)
De mindegy, most indulok Rüsselsheimbe, remélem 2-kor már a két Opelnél leszel :)

Ronin_ 2011.06.26. 21:32:20

Xép volt fijjugg!!!

2011.06.26. 22:29:14

Nagyon nagy gratuláció a vasaknak és a gazdiknak is (a teljes stábbal egyetemben, persze)! Lehet nekivágni a következő 100 évnek;)
süti beállítások módosítása