Nem mindenki rajong a Ladáért

  2011. június 24. - Stump András

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

 

Aki eddig kételkedett abban, hogy a magyar nyelv szitkozódásra milyen sokrétűen alkalmazható, nézze meg ezt a videót. Ha a szerelő leleményességét verbális véleménynyilvánítása helyett a munkánál is felhasználná, lehet, könnyebben felmenne az az olajteknő a helyére.

Csak azt sajnáljuk, nem látszik teljes egészében az emelőn szenvedő alany, de a ladások nyilván percek alatt megfejtik a talányt. Fülest fel, mert ha ezt meghallja az asszony, lesz mit magyarázni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr863011796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.06.24. 18:08:30

Jó anyag, egyszer én is is vittem egy régi Swiftet egy hasonló kaliberű szerelőnek, hogy vegye le róla a sötétítőfóliát. Csak úgy akarta elvinni a vevő. Na, ott 5 óráig tartott a káromkodáscunami, nem öt percig.

pickapu 2011.06.24. 18:18:16

Le kell vezetni a feszültséget, mert gyomorfekély lenne a vége. :)))
Ilyenkor szembesülök azzal, hogy ritka szép nyelvet beszélünk.

biker_kolee 2011.06.24. 18:49:25

Megváltozott a menetirány?! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Istenem, nagyon beteg ember ez.

Magyar[HUN] 2011.06.24. 18:50:50

Szöveg: 10 pont.
Előadás módja: 10 pont.
Lada: 10 pont.
Szaktudás: ??? pont.

pkrt 2011.06.24. 18:53:04

Ez még egész lájtos. Csekkolta már valaki a traktorszerelőket? Mondjuk egy finom kis hátsó csapágy csere. A felni 38-as. A csapágyat nem szívesen ejtenéd a lábadra. A féltengely meg egy kisebb fatuskó. Ja és persze ott van még kétszer féltucat csavar amit csak másfél méteres kulccsal tudsz meghúzni és 90 kg fölött, hogy egyáltalán megmozduljon.

Sabc 2011.06.24. 18:54:05

A szakma szépségei.

Mentségére szóljon, amikor órák óta szopsz valamivel, amin látszik, hogy minimális gondolkodással úgy is meg lehetett volna csinálni, hogy 2 perc legyen, akkor azért néha felmegy a pumpa.

De ettől függetlenül egy tajparaszt.

CBF 2011.06.24. 18:54:08

Bocsi, én nem vagyok szakmabeli, de ha Ladáról van szó, miért az olaszokat szidja? Utángyártott alkatrészről van szó?

Magyar[HUN] 2011.06.24. 19:00:29

@CBF: A Lada 2101 eredetileg a Fiat 124R(R,mint Russia),amit az olaszok "fejlesztettek" tovább a 124-ből.

Sabc 2011.06.24. 19:01:36

Mivel a Lada, a Fiat 124-es licenszváltozata.
Persze a ruszkik sok mindent variáltak rajta, a klasszik Lada motor pl. sose volt Fiatban, de olasz tervezés attól még, ha jól tévedek.

Nem olyan rég nekem is volt szerencsém Alfát javítani.
Mi azért nem vagyunk tán ennyire alpáriak, de röpködtek a bazmegek, miegymások, mire kész lett.

Leadfoot 2011.06.24. 19:30:34

Horror. Legalábbis 2:33-nál rendesen megijedtem. :-D

Sleek (törölt) 2011.06.24. 19:31:13

Nem olyan vészesen nagy a 6217 es csapágy a féltengely tok az már gázosabb ha nem csúszik a féltengely és egyben jön le a tokkal :D A kerékagy meg külön móka :D

adyz 2011.06.24. 19:32:56

a 124-es fiat motorja ohv (felül szelepelt, oldalt vezérelt), a ladáé pedig ohc (felül szelepelt, felül vezérelt lett.

Dr.perrycox 2011.06.24. 19:47:45

bakker lada-t olvastam.

Stronci 2011.06.24. 19:51:45

a káromkodás középút a támadás és a menekülés között...
Amúgy 10 pontos műsor :)

Bladika 2011.06.24. 20:29:59

Ez legalább vissza csavarja azt a kurva csavart! Pont ma b@sztam fel az agyam ismét, hogy ezek a kibaszott szerelők semmit sem tudnak úgy összerakni ahogyan gyárilag volt. Alap, hogy ha van 10 csavar akkor abból 6-ot rak vissza. Ha autóban belső szerelés van a kárpit tuti mocskos utána és a patentok/fülek eltörve, elhagyva.

Ma meg szerelem a motorom és akkor veszem észre, hogy tavaly amikor szerelőnél volt az a tetves geci nem rakott vissza egy csomó csavart és a ami megy levegő cső a karburátorhoz, a karbi oldali rögzítő bilincset sem rakta vissza. Ja és utánanéztem a beépített alkatrészek árának és vissza számolva kb 20ezres órabér jön ki amivel dolgozott. Amivel semmi gond nem lenne, megfizetem én a szakértelmet és ki is fizettem neki szó nélkül és akkor nem tartottam soknak, de így?????? 5ezret sem ért a munkája.

Elegem van már ezekből a tetves kókler szerelőkből. Hova vigyem a szarjaimat, hogy rendes munkát csináljanak. (A márka szervizes élményeimet már el sem mesélem mert az horror)

tonyika1 2011.06.24. 20:54:44

Nagyon Gratulálok!

A szakinak egy luxus szalon szerelőjének kéne elmennie.. vagy hungarikum védelemben részesíteni..

Garp 2011.06.24. 20:55:31

ISmeritek az un. "számítógép csavarokat"? Na abból egy testesebb fénymásolóban van kb 2ezer. Persze csak az kapja el félsódarosan a menetet, az hullik be a gép belsejébe, az nem kapja el a menetet (és nyírja el magát), amit épp visszaraknék és mennék haza, mert péntek délután van. Hogydögőnemegmind. (Ha még egyszer születek, csavargyáros leszek, az tuti, nincs az a mennyiség, amit ne lehetne eladni. :) ) A jóembert megértem, de tapasztalatból csak annyit: ilyenkor ott kel hagyni 5-10 percre és amikor nekiállsz újra, elsőre beugrik a helyére. Idegből sosenemse.
:)

ocsiboy 2011.06.24. 21:02:55

De azért a dupla stabilizátorrúd sem széria ezen a VAZon! :)

Caldera75 2011.06.24. 21:05:17

A legjobb, amikor azt mondja, hogy megváltozott a menetirány? Besírtam rajta :)

Frantic8910 2011.06.24. 21:12:25

akárhogy is nézem a "szenvedö" alany egy 2107-es..:)

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.06.24. 21:13:28

Na, ezért javítom saját magam az olasz "fosomat", mert ilyen parasztokat nem engedek a közelébe. Tetszik, ahogy szidja az olasz technikát. Megjegyzem: Opel Vectra A 2000 16V 150 LE és műanyag a stabilpálca vége.... Nem acél, műanyag. Ezt lehet szidni...

A barom elé tennék egy transaxle alfát vagy valami másik olasz szart (Ferrari, Maserati). Azon szitkozódjon!

op tomi 2011.06.24. 21:17:29

Gyönyörű:)))))))))

ZON 2011.06.24. 21:28:21

Képzeld el, mint szülészorvost...
Ott mit adna elő :)

békaapu 2011.06.24. 21:30:33

@pkrt: ...én valami hasonlón nevelkedtem a dízelmozdony műhelyben...
Azok az alkatrészek is emberes súlyúak, és ott is mellé lehet kapatni azokat a kettes menetemelkedésű csavarokat is....
Amúgy a szerelő magánszáma tényleg tíz pontos...
Szeretem az ilyen őszinte embereket...

1kutya 2011.06.24. 21:31:11

ez kész!

szegény megboldogult dédnagyapám igazi beregi parasztember volt, de ha élne, sírva sunnyogna el a picsába:-DDD

jujdejo 2011.06.24. 22:13:27

nem csak ö ruhelli a ladákat, én is kibaszottul utálom az összeset!

_____________ 2011.06.24. 22:27:36

Elég gyengén adta elő a műsort, de legalább jó hangosan...
:-D

mallac 2011.06.24. 23:19:16

Ilyenkor a legjobb abbahagyni az egészet,szundikálni egy órát aztán újból nekiszaladni.Akkor rögtön sikerül.Ha mégsem, akkor meg nagyívben kerülni a típust a következő 40 évben.

tükörfúró 2011.06.24. 23:43:31

Mer kesztyűbe, mer fejfelett fél méterrel, mer méteres szárral, fehértrikóba, rövidgatyába, csak olajos ne legyek, mer mi urak vagyunk?

Az asszonyhoz is kesztyűt huz, felrakja a fregolira, aztán ugy pipiskedik felfelé?

Azt sem értem, mit is akar az isten barma, talán az olajteknő nem megy a helyére, egy szem csavarral akarja felnyomni ekkora szárral, félkézzel?

De akkor az a váltóemelő vagy mi, az mit csinál egyáltalán...?...ehh

Anasztaz Mikojan 2011.06.24. 23:55:20

ez a híres magyar szakértelem. tényleg meg kell reformálni a szakmunkásképzést. 2011-ben egy zsigulit nem tud megszerelni

multi84 2011.06.25. 01:50:21

vicces de már érthető hogy miért szerelik a legkisebb hibákat is napokig hetekig az autószerelők... 1 csavar 5 perc....

az autószerelő a legjobban fizetett kókler trehány szakmunkás a világon, egy sem létezik aki normális munkát végez.

A legkisebb hiba az hogy a csavarok patentok bilincsek rögzítők 20%-t nem rakja vissza vagy töri el stb...
Ha motortérben van akkor mindig azt hagyja el ami nincs szem előtt ha utastérben akkor tuti hogy a legjobban szem előtt lévő pöcköt töri el...

legutóbb a tetőkárpitot baszták szét mert basztatni kellett a teljesen jól működő hátsó féklámpát, persze addig vissza mókolták míg elhoztam, fél nap múlva meg levált a kárpit... a k.... a.... az összesnek.

ommm 2011.06.25. 03:12:35

@tükörfúró: A kesztyű érthető. A mindenféle olaj, kenő- és egyéb anyag (pl. féktisztító) szépen ki tudja kezdeni az ember bőrét hosszútávon.

abdulesmia 2011.06.25. 06:02:31

Te meg ne telefonájjá engem le!
Kész :))))))))

Schütii 2011.06.25. 08:28:13

Azt mondták ilyenkor a régiek: Gép állj, szíj le... :D

Schütii 2011.06.25. 08:31:48

@prokee: Az igen... :DDD (Aztamocskoskurrvajapán annyát, azt e')

b.f. 2011.06.25. 08:45:33

Legalább a kamerázó srácnak is szerzett pár kellemes percet a szerelő :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.06.25. 08:52:46

Egy fix szárú T kulccsal könnyebb lett volna. Bele hatos anyákat, hogy szineljen a csavar feje.
@multi84: "az autószerelő a legjobban fizetett kókler trehány szakmunkás a világon, egy sem létezik aki normális munkát végez.
a k.... a.... az összesnek."

Ezt majd említsd meg egy műhelyben is, szeretni fognak. Esetleg, ha kihúzogatják majd a végtagjaidat, ne csodálkozz.

KAWAszaki 2011.06.25. 08:54:32

Nem szenzációs, inkább szomorú.
Lapát kéne a szerelő kezébe nem T-kulcs.

indapass90210 2011.06.25. 09:19:12

@BOSCHtechnikus: mikor vihetek hozzád egy 2.4-es terranot, aminek picit ugrál az alapjárata?

mallac 2011.06.25. 09:35:49

Talán függőlegesen kellene tartani-hajtani a csavart nem hatvan fokban.De az is lehet, hogy direkt bohóckodik a kamera kedvéért.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.06.25. 09:43:02

Esetleg szigetelőszalaggal körbe kell tekerni a csuklós részt. Aki két percnél többet töltött el autószerelő műhelyben, annak már volt hasonló élménye. Aki mást mond, az hazudik. Néha van úgy, hogy valami nagyon nem akar összejönni, ilyenkor kerülnek előtérbe a videón hallható autóipari szakkifejezések.

@Dövan: Be kell jelentkezned a munkafelvételen. Nyár van, most nem olyan sűrű az előjegyzés. Sajnos a Bosch műszerek nem annyira szeretik a Nissan-t, de ránézhetek.

escobar66 2011.06.25. 09:46:39

@Dövan: Ez a Kaposvári Suzuki szalon szerviz részlegébe készült:D

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.06.25. 10:03:39

A segédemelő (öcsi) azért kell, mert a bakról le kell emelni kicsit a motort. Így fel lehet tenni könnyen a kartert.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.06.25. 10:16:11

@BOSCHtechnikus: Bizony, én is azt néztem, hogy ha nem nyeklene-nyaklana az a kurva szár, talán egyszerűbb lenne.
Erről azonban az jut eszembe, tegnap én is hasonlót adtam elő, csak éppen egy picivel kevesebb káromkodással. W108 önindítóját vittem el gatyába rázatni, de ugye ehhez ki kell szedni. Aláfekvés, látom alul egy átmenő csavarral van a haranghoz rögzítve, végén anya. Na mondom akkor felül is ez van, kezdjük először azzal, mert a lenti a könnyebb falat, azt látom is, felül minden takarva van.
De persze nem érem el a helyet, ahol az anyának lennie kellene. Hosszú szár -nem elég. Bele rövid szár -kevés. Még egy rövid toldó -na, most már jó, csak az istennek nem tudom rátenni a hatlapra. Nem tizenkilences van felül, hanem tizenhetes? Próba. Legalább fél órán át próbálgattam. Volt anyázás is. Aztán egy életem, egy halálom, nekiestem a váltóoldalról a csavarnak. Ott még egy toldó kellett, hogy hozzáférjek, persze az meg folyton kicsúszott a másikból, de megindult a csavar. Mert persze felül nem volt anya a csavaron, az önindító házában van a menet. Magyarul fél óra sűrű káromkodás ment el pocsékba, csak mert ott akartam csavart lazítani, ahol nem is volt. Nem mindig a tervező a hülye, na.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.06.25. 10:24:53

@streetsta: Van úgy, hogy a műhely összes crowa toldója egy embernél van...

W108??? Van tapasztalatod az EP/ZEA soros benzin befecskendezőkkel kapcsolatban?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.06.25. 10:43:49

@BOSCHtechnikus: Megtisztelő a feltételezés, hogy bárminemű használható tapasztalattal rendelkezem, de én csak egy otthon szerelgetős hobbista vagyok. Az enyémben M117 blokk van D-jetes rendszerrel, amivel kapcsolatban összesen annyi tapasztalatom van, hogy cseréltem már repedezett benzincsövet, meg benzinszűrőt:))
De jó is, hogy szóba hoztuk a témát, egy találkozót össze kellene hozni, kis diagnosztika-finomhangolás ráférne.

Defoe 2011.06.25. 10:58:43

Ráadásul saját Ladát szerel ha jól láttam.

tükörfúró 2011.06.25. 11:31:58

@ommm: Kesztyűbe pont igy lehet szerelni, 1óra ordítás, fél perc érdemi meló.

Pláne ebbe a kőművesnek (sem) való izébe, ami kb jó talicskázni, de még oda sem, mert a nyél ugyanugy feltöri a kezet ha kesztyű ha nem.

Az OCC-s jelenet, az megvan, mikor az öreg Paul ordít, hogy mentősök dolgoznak itt, vagy miapics@van már ebbe a kib@szott műhelybe..? :DDD

cyberius 2011.06.25. 11:37:22

Inasnak sem jó.Amikor én rakom fel,ki szoktam támasztani egy vas csővel ,akkor a helyén marad.
8 as csavarhúzóval pedig össze-passzolom a lyukakat.
Kesztyűvel veszít a lyuk-érzékből is.
Ékkorá párászt csávoút,mind éz,gecííí :-D

Frantic8910 2011.06.25. 11:42:49

@multi84: Remélem neked nincs autód vagy ha van olyan ügyes vagy hogy egyedül is meg tudod csinálni minden baját!

DNA 2011.06.25. 13:09:18

Van egy akcentusa a gyereknek....
Ezek a szerelők azok,akinek ha odaviszel mondjuk egy komolyabb autót,akkor csak néz mint a birka,aztán ha ott hagynád nála kezdené nézni,hogy bomlik.. Magyar szakértelem.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.06.25. 13:27:31

@streetsta: válaszoltam.

Az a kesztyű tényleg építőipari munkásoknak készült. Például malteres ládát cipelni tök jó lenne. A fehér pólós rövidgatyás szerelés pedig valami hétvégi fusimunka látszatát kelti.

Rettegett Ignore 2011.06.25. 14:11:22

Volt Zastavám, Opel Ascoam, Ford Mondeom, ebben a sorrendben. Nézzük a szerelő reakcióit
- Jézusom! Ezért pénzt adtál?
- Na mi van ezzel az ipari hulladékkal?
- Éédes faszom!
Aztán szerelőt váltottam, aki nem káromkodott. Szegény, fiatalon meg is halt. Nem adta ki a feszültséget. Én már gépelés közben is szitkozódom az a biztos. Bassza meg a kutya!

Koffi 2011.06.25. 16:39:05

Azt a piszkos szerelőt-szidó társaságot!
Sz@rból várat építeni nem lehet!Ez így van és így is lesz!Ha egy autó cm-es tűrésekkel van összerakva, ott profi javítást ne várjon senki!Én nem is vállalok ilyeneket.Az ilyen drága meg olyan lehúzó szerelő duma meg külön jó duma!Még van olyan seggfej aki úgy gondolja, hogy a milliós műszerekkel ingyen fogunk dolgozni....Ez agyrém!!Kapjon már észbe a sok gyökér!Én csak diag. műszerekre egy ház árát költöttem el 5 év alatt!Milyen jogon dolgozzak velük 500 forintos áron?Nem szólva arról, hogy 2 év múlva kezdhetem előröl.Ez a szakma már régen nem az amit az emberek gondolnak...Szerencsére az én Ügyfélköröm nagyon normális és a mentalitásomból eredendően sem vágnám át soha őket!Akinek meg nem szereti a szerelőket az taknyolja otthon a lomját!Csak a féket ne...

Rettegett Ignore 2011.06.25. 17:27:29

@Koffi:
Pont az ilyen stílusú, nagypofájú szerelőket rühellem. Szerencsére az enyém normális.

Lucianho 2011.06.25. 19:12:10

@Koffi:
Akinek nem inge nem veszi magára, a jó szerelő dolga, hogy megcsinálja én egy nagy markászérvízben dolgozom, tudod mit mond mindig a mérnök te vagy technikus old meg. Nekem direkt kihívás a gányolt kocsiból jót csinálni, magamnak is 23éves alfa romeo-t raktam össze a szarból.

mosön 2011.06.25. 21:47:51

Ez egy pék, vagy valami ilyesmi szakmával rendelkezik.De akinek dupla stabilizátor rúd van a Ladáján az saját maga teszi föl az olajteknőt nem egy ilyen fasz.Még munkásruhája sincs!

Suttora 2011.06.26. 00:37:57

@mosön: Én akkor sem lennék meglepve, ha ez a saját Ladája lenne, amit munkaidő után szegel valamelyik (márka)szervizben. Nem otthoni garázs, az tuti, biztos hogy hivatalos szerviz, ami kong az ürességtől, ezért gondolom, hogy munkaidő után van.

nabazzmeg 2011.06.28. 16:31:15

@Sabc: na ilyen esetben én is káromkodok mint a jégeső, mert bizony sok fasz megoldásba belefut az ember, ha sokféle szir-szart bütyköl.

nabazzmeg 2011.06.28. 16:51:51

@Bladika: ez az oka annak, hogy amit csak tudok magam csinálok autón-motoron. Bár szerencsére van 3-4 jó szerelő ismerősöm, akikben maximálisan megbízom, és erre rá is szolgálnak viszont velük meg az a baj, h. nem nagyon akarnak pénzt elfogadni...így meg nincs pofám odavinni a gépeket. ez a méreg, nem a cián...:-)

Adani 2011.10.23. 21:38:55

Nem autószerelő vagyok hanem informatikus, de műveltem már le hasonló agymenést számítógép szerelésnél, ott is fel tud annyira forrni az agyvíz, hogy eljut eddig. De hát nincs ezzel semmi baj, a gőzt ki kell engedni, a gépnek lehet az anyját szidni nem sértődik meg érte. És igen van ilyen, hogy nem akar a csavar belemenni, vagy hogy nem működik és nem érted mi baja van.

Ha egyszer lesz kocsim akkor csak a videón látható szerelőhöz viszem majd javításra. :)
süti beállítások módosítása