Beteg ötlet? Meglátjuk…

  2011. június 17. - Csikós Zsolt Címkék: opel tura torpedo puppchen

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Akkor most jöjjön a coming out, come-oljon a jöjjing out, egyáltalán: megtudják, miért lesz érdemes Totalcart olvasni jövő héten. Végig. Minden nap. Szigorúan el nem mozdulva a gép mellől.

Nem véletlen, hogy a múlt héten megjelent egy poszt valami érméről, amin egy öreg Opel volt látható, majd rá pár napra tesztet olvashattak egy nagyon hasonló autóról. Előbbi (az érmés kocsi életbeli megfelelője) százéves, utóbbi (a teszt alanya) csak kilencvenkilenc. Még abban a cikkben ígértem, hogy lesz még dolgunk vele. Most hozzáteszem: lesz dolgunk egy olyannal, is, amilyen az érmén szerepelt. Igen, olyan kétülésessel.

Elő a farbával.

Az egész Keller László ötlete volt. Övé az a meggypiros, 1911-es Opel Torpedo, ami például a hungaroringes Opel családi hétvégén járkált a pályán meg a bokszoknál. Egy évvel ezelőtt, a 2010-es hévízi Retro Mobil Concours d’Elegance-on (veteránautó-szépségverseny) vetődött fel a gondolat, hogy hazautazással kellene megünnepelni azt, amikor az autó 2011-ben betölti a századik életévét. Elvégre a Budapest-Rüsselsheim táv csupán 1019 kilométer, ha nem autópályán megyünk, mi az?

Keller Lacinak nem tartott sokáig meggyőznie barátját, márkatársát, autójának műszaki karbantartóját, Kisapáti Józsefet, hogy a túrán ő is csatlakozzon jóval fiatalabb kocsijával, a négyüléses Opel Puppchennel, mert nem árt, ha van szervizautó is. Az ördög nem alszik.

A Puppchen csak kilencvenkilenc éves.

Ez a két autó tehát jövő héten hétfőn elindul a Frankfurt melletti Rüsselsheimbe. Mi meg velük. Igen, a Totalcar is. Ekkora szívásból buliból nem maradhatunk ki, talán értik. És amennyire bírunk, folyamatosan tudósítunk is majd az eseményekről. Amik – nem kétlem – az ölünkbe pottyannak majd.

Jó, jó, tudom, nem nagy dolog ez, Budapest-Frankfurt kényelmes egy nap autóval, és akkor bőségesen meg is ebédeltünk valamelyik Nordsee-ben, vagy Rosenbergernél. Egy nap az út. Egy modern autóval. Autópályán. Csakhogy ezeknek az Opeleknek a végsebessége 55 km/h. Volt. Újkorukban, egy évszázada. Talán még most is? A tulajdonosok úgy vélik.

16 és 14,5 lóerőről beszélünk. Ablaktörlő Keller Laci autóján van, de utólagos, és kézzel kell tekergetni. Kisapáti Jóska még ezen a héten eszkábált valami villamos lámpákat, hogy némi pislákolás azért nála is legyen, ha véletlenül ránk esteledik, ne adj’isten alagútba vetődünk. Aztán más is, például fékek csak nyomokban  vannak – lúdbőröztető izgalom lesz majd a nagy hegyek lejtőin legurulni. Kilométerszámláló nil. Alkatrészellátás – höhöhöhö… Milyen alkatrészellátás?

Ilyen Opelből sokkal kevesebb maradt fenn, mint akkori Mercedesből, Rolls-Royce-ból. Ugyanúgy, mint ahogy a Kadett C-k, Ascona A-k nagyjából eltűntek az útjainkról, miközben a velük egyidős Mercedesek, Rolls-Royce-ok jórészt megvannak, ezeket a nagyon véneket is kidobálták, kint tárolták, nem vigyáztak rájuk, amikor elkezdtek öregedni, mert volt pillanat (alig néhány évtized), amikor kevesebbet értek, mint a vas, ami bennük volt. Nemhogy alkatrész nincs hozzájuk, de hasonló autót sem látni sehol, még a németeknél sem.

Ahhoz, hogy alaposan lerohadjunk, nem kell, hogy megrepedjen a motorblokk, elfüstöljön a magdinós gyújtás. Elég, ha elvész egy anya, és már komoly a baj. Mert ezekben az autókban ugyan metrikus csavarok vannak már, de azok a metrikus csavarok azért nem olyan nagyon precízek. Pontosabban precízek, de csak a párjukhoz. Egy anyát letekersz innen, át akarod tenni a mellette levő, szemre ugyanolyan csavarra, és már rágódik, szorul is. Jobb lesz, ha nem futunk bele ilyenbe, majd jól szemmel tartom az alátéteket.

Sík úton 45-tel – ez a Babetta-tempó, ugye érzik? –, emelkedőn 25-35-tel nem lesz rövid az út. Napi 200 kilométeres etapokat tervezünk, s a 200 kilométer nagyjából el is viszi a nap java részét. Az autóknak péntek estére kellene belefutnia Adam Opel tárt karjaiba. Trollok kíméljenek: tudom jól, hogy ő még azelőtt meghalt, hogy a cége autókat kezdett volna készítetni, s fiai futtatták fel az ágazatot, hiszen én írtam a történeti cikket, de azért mégiscsak ő a gyáralapító.

Első nap Sopronig kell eljutnunk, konkrétan a Hotel Sopronba – végigkorzózunk a Duna mentén, aztán Nyugat-Magyarországon lecsettegünk Kapuvár irányába, semmi komplikáció. Második nap már nagyrészt Ausztriában autózva, valamivel Linz előtt Katsdorf az esti cél. A harmadik napon jön el az első, igazi, lélektani csúcs, amikor az autók 100 (illetve 99) év után először lépnek Németország, azaz az édes anyaföld talajára önerősen. Aznap Donaustaufban alszunk, nem sokkal Regensburg előtt, már ha megérjük, és nem cincál bennünket miszlikekbe a kazánrobbanás. Itt már lesznek rendesen hegyek, gondolom, a tempónk is lassul. Remélem, ettől még forráspont alatt marad a víz, és teát azért nem úgy iszunk majd, hogy megmerítjük a filtert a hűtőkben, majd alul leeresztjük. Negyedik napon már szinte halljuk majd az Opel-gyár présgépeinek dübörgését, hiszen csak százötven kilométerre leszünk a céltól, Ochsenfurtban. Pénteken pedig kényelmes krúzolás, be a szülővárosba.

Szép is lenne, ha ilyen simán is menne minden.

Ott maradunk utána még pár napot, mert szombaton óriási veterános dzsembori veszi kezdetét Rüsselsheimben, amelyen a két magyar Opel lesz a sztár, majd vasárnap elvileg kapunk még két oldtimer Opelt, és túrázni indulunk velük. Hétfőn látogatunk még egyet a gyárba, ahol további programok lesznek, aztán – mivel addigra több mint egy hete nem láttunk saját autót, meg pláne saját gyereket – húzunk haza Insignia expresszel.

Nézzük, mik az esélyeink. Bertha Benz – az első autós túrázó – Mannheimtől Pforzheimig már 1888-ban eljutott férje autójával, a harmadik Benzzel. Az nagyjából száz kilométeres út volt, többször lerohadt a kocsival, de odajutott. A mai kor leghíresebb ősautó-versenye, az 1904 előtti motoros járművekre kiírt London to Brighton Veteran Car Run mezőnye általában 400 tagot számlál, s ezeknek a kocsiknak, motoroknak a java része – úgy a négyötödük – el is jut a starttól közel száz kilométerre levő Madeira Drive-ig. Igaz, az egyetlen komoly emelkedőn segítők hada áll glédában, hogy a gravitációval való harcot feladó ősgépeket megtolja. Bennünket senki nem fog tolni, maximum lélektanilag, valami fekete, szlovák rendszámos BMW X5, ahogy az már csak lenni szokott.

A két Opel évek óta megbízhatóan működik, jártak már együtt többször a Tatrában, Ausztriában, soha nem volt olyan, hogy be ne tudtak volna érkezni az ellenőrzőpontokra. Azok pár száz kilométeres túrák voltak. Ez most itt minimum a duplája, de inkább háromszorosa a leghosszabbnak. A múlt század tízes éveiben az autó rövid távon már abszolút megbízható eszköznek számított, sokan nagyobb távokat is megtettek velük, igaz, nem okvetlenül problémamentesen.

Na jó, de akkor még újak voltak. Gondoljanak csak bele, mennyivel megbízhatóbb egy vadonatúj Insignia, mint egy harminc éves Ascona. És mi lesz, ha az az Ascona eléri a századik évét?... Belegondolni is rossz. Szóval sportteljesítménynek ígérkezik.

Most, hogy közeleg a hétfői indulás, már szorul a zabszem. Igen ott. Azt tudom, hogy Keller Laci a múlt héten még méretre vágható szilikonos nagyfesz-kábelt kutatott, mert mostanában ezeket csak méretre vágva, véggel ellátva árulják, neki pedig pőre kell, méghozzá olyan, amilyenbe bele lehet csavarni saját véget. Még három és fél hengerrel, de már vezettem is az ő autóját (remélem, majd a túrán is átvehetem néha a volánt). Hát, könnyű is volt meg nem is. Mondjuk úgy – a tempó éppen elég, a szél pont kellemes, a rugózás finom, a váltóval meg… majd megbarátkozom.

Mostantól figyeljék a híreket.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr322992220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2011.06.17. 18:03:27

ez az az insignia, amivel a pontonért mentetek?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.06.17. 18:05:58

Hajrá, szép túra lesz!
Száraz, nem túl napos időt kívánok, mert ahogy elnézem, ezek a tetők nem sokkal több védelmet nyújtanak, mint egy napernyő/esernyő.

huniorgti 2011.06.17. 18:08:22

kivancsian varom a fejlemenyeket

Leadfoot 2011.06.17. 18:09:42

Félre a negatív hullámokkal! Gondoljátok, hogy nem lesz probléma, és akkor nem lesz probléma...

Bambano 2011.06.17. 18:10:20

a túráról meg annyit, ha én opeles dolgozó lennék ott kint, és begördülne egy ilyen konvoj, két 100 évessel meg a 2009-es év autójával, én biztos őrjöngenék egy kicsit...

Pityubácsi 2011.06.17. 18:11:41

ne vetkőzzetek, szopni fogtok :)

jó, hogy vannak ilyen elborult emberek. nélkülük szegényebb lenne a világ..

RoFä 2011.06.17. 18:18:12

Jézusúristen.

Még jó hogy nem Volvok...

RoFä 2011.06.17. 18:20:00

Meg még az a vicc jut eszembe, hogy "Csikós...ne tetézd...ne tetézd..." :)

petyala 2011.06.17. 18:22:20

Most akkor autópályán jöttök vagy sem?

Hurri Kán 2011.06.17. 18:24:07

Miért lenne beteg ötlet? Szerintem az ötlet teljesen jó.

esef 2011.06.17. 18:24:34

haha, Tatáig nem fogtok elérni, nemhogy a germánokhoz... trélert vigyetek! :)))

pickapu 2011.06.17. 18:27:44

Jó utat! Úgy látom, ezt a kalandot érdemes lesz figyelemmel kísérni.
Ha máskor nem, de esténként úgy is mindig itt esz a fene...

Bambano 2011.06.17. 18:28:24

@gyvy: azért ez az. és attól jó, hogy nem lehet az ember minden nap nyárspolgár, időnként ki kell lépni belőle.

ha nem lenne nagyon fontos dolgom csütörtökön, mennék velük...

ChPh 2011.06.17. 18:35:53

nem semmi :)
Sajnos olyan opció nincs, hogy Insert new coins and press any key to continue...

szóval hajráááááááááááááááá

Ronin_ 2011.06.17. 18:38:46

Úgy szép az élet, ha zajlik!:-D
Kitartás, túlélitek!:-)

petyala 2011.06.17. 18:39:54

Tatabányán megnézem felüljáróról:D

yeti 2011.06.17. 18:46:34

Sajnos csak esténként tudom majd követni,de szurkolok.

Csikós Zsolt 2011.06.17. 18:50:02

@petyala:

Autópályán? Fel sem engednek majd :-)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.06.17. 18:51:49

A szopórollert is beraktátok a csomagtartóba...? :) Mindesetre sok sikert!

f.nero 2011.06.17. 18:54:41

Az életet a felesleges dolgok viszik előre.
Lásd: automobil feltalálása. Tökéletesen felesleges volt az adott korban.
De aki mindig csak hasznos dolgokat tesz, és épphogy csak túlél (eszik, iszik, dolgozik, alszik), azt bizony elfelejti a történelem...
Úgyhogy hajrá!

2011.06.17. 18:57:11

ilyen az igazi veteránozás :D elmebaj :)

2011.06.17. 19:00:03

Végül is ez az autózás igazi élménye sunshine cabrio lágy szellő és a kaland nem pedig hogy beülünk és az autó odavisz.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.06.17. 19:00:35

2db 100 éves autóval 1000km-re?
Amiből csak néhány darab van?

Én még trélerre is csak úgy merném felrakni ha komplett páncéldobozt adnának hozzá.

Jézusatyám.

dr.oid 2011.06.17. 19:05:21

Donaukukkenben vagy hol majd a Zöreg lazán és elegánsan kikorzózik a fogadóból, bermudája zsebéből előveszi a lapos távírányítót, nyom egyet, pakpikpak nyikkan egy rövidet a Torpedó miközben két lámpája villan, egypár pöffenés-hörgés-krahácsolás után selymesen duruzsolni kezd a motor...élni tudni kell és császárként nagykanállal habzsolni az életet nemdebár Herr Tschikosch und Co. :D:D

Ivanits · www.insigniaclub.hu 2011.06.17. 19:23:17

Az tuti, hogy élmény lesz velük eljutni Rüsselsheimbe. Sok sikert !

ommm 2011.06.17. 19:25:43

@petyala: Nem. Ezekkel nem is lehet.

nagylori 2011.06.17. 19:31:51

A g.maps szerint: 999 km, 17 óra 36 perc. Mire ez a nagy felhajtás? ;)

nagylori 2011.06.17. 19:32:57

És még az autópályát is elkerülik...

esef 2011.06.17. 19:43:07

@AUTÓNEPPER:
remélem a finn kamionosnak már dobtak egy mailt, hogy ha újra be akar vágódni merre tegye :)

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.06.17. 19:47:17

jujj b@sszus, megint egy hétig a net előtt leszek mint Dömsjő idején :D

én ezzel futottam össze, igaz még nem 100 éves és nem is olyan messzire ment :-)

car-tarsak.blogspot.com/2011/02/ford-t-modell-1913.html

ommm 2011.06.17. 19:48:59

@nagylori: Persze, csak számításba kell venni azt, hogy ezek max. 200-250 kilométert tudnak egy nap megtenni. Utána pihenni kell embernek-gépnek egyaránt. Nagyon mások, mint akár az ötven évvel ezelőtti autók.

Hurri Kán 2011.06.17. 19:57:06

Nyugtassatok meg, h nem a Pontont viszitek szervízautónak :)))

nagylori 2011.06.17. 20:34:02

@ommm: nem is azért írtam. No offence. Nem vetted a smileit.

ommm 2011.06.17. 20:39:33

@nagylori: Semmi gond, békesség :)

GGG77 2011.06.17. 20:39:57

Ha belegondolok, hogy a párom 2005-ben eladta az akkor 24 éves Kadett D-jét, merthogy öreg... :)

Kéz és lábtörést!

mártortt diós 2011.06.17. 21:10:27

A 2010-es solymári traktoros találkozóra lábon jött Wünstenrotból(kb.900km ,Solymár testvér városa)egy 1955-ös DEUTZ traktor.Egy hét alatt ideért.Az hasonló teljesítmény volt.

négykarika 2011.06.17. 21:19:48

Isteni móka lesz... drukkolok, hogy csak kicsit szívjatok! :)

apamacko 2011.06.17. 21:29:19

Csikós Zsóti!

Hát mán megen irigyelhetünk ??? :-)

Hajrá, jó mulatást !

Tomchy 2011.06.17. 21:50:39

Hát igen... a déli virtus.
Biztos a sok napfény teszi!

;O)

Szkotti 2011.06.17. 21:53:37

Woááá!
Drukkolás indul, hajrá magyarok!
Szent elmebaj, mindörökké ámen.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2011.06.17. 22:00:46

Ahogy a kamionosok szokták mondani, "jó gurigát, szart a kereked alá!"

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.06.17. 22:07:24

Jó utat, sok szerencsét, vigyázzatok magatokra! :)

Lious Hott 2011.06.17. 22:17:42

Ez megint jó móka lesz!Ülhetek ismét a gép előtt a friss híreket várva,mint Domsjö-nél!Kár,hogy nem mifelénk visz az út,biztos kimennék integetni!Hajrá Opel!
üdv:Korzika!

ommm 2011.06.17. 22:30:51

@Asszeretnémondani: Majd hétfőn.
Előtte még elmegyünk vasárnap Brnoba egy kicsit csinálni a hangulatot. :)

nem kéne... 2011.06.17. 22:42:46

@Csikós Zsolt:

ha az egér úton rád dudálnak, az nem azért van, mert tetűlassan mész a kombájnnal, hanem mert heló így utólag is.
:))))

is 2011.06.17. 22:53:01

ez az! sok ilyen autó kell, és akkor semmi szükség a B125-re. mindenki menjen 45-tel :D.

ezeröcsi 2011.06.17. 22:53:50

Kb. mennyit fogyaszt egy ilyen?

nem kéne... 2011.06.17. 23:07:46

@ommm:

budaörsön leadtam a műszerfalat egy srácnak, tudjon vele dolgozni, jövök vissza, egérút, hát ez a zitáékhoz ér ki majdnem, akkor már benézek hozzájuk.
aztán van ott egy benzinkút mellette egy autószalonnal, na ott jött szembe a zsótti a bordó kombinéval erősen nyáriasítva, rádudáltam, intettem is, de szerintem nem vett észre, pedig mindketten a belső sávban voltunk, konkrétan egymás mellett mentünk el.
________________________________________
a dudálást a jobbról mellettem autózó két leányzó persze észrevette, aztán egészen a fehérvári útig röhögtek. később esett csak le, hogy valószínűleg átnéztek, mi a gondja itt a szomszédnak oszt visszanézett egy erősen emberi pózban a jobbegyen ücsörgő kutya.
:))))

tomiki 2011.06.17. 23:10:55

Ott leszek, várlak titeket! :)))

lally 2011.06.17. 23:15:30

Melyik úton jöttök? A tízesen vagy az egyesen?

Lack80 2011.06.17. 23:38:50

Kis orszag, kis kihivas... :)
2007-ben 10.000merfoldet utazott egy 1903-as Mercedes 60HP Pekingtol Parizsig.Rajta kivul meg negy darab 1910 elotti auto ert celba.
1907-ben 5 auto tette meg ezt a tavot uttalan utakon.
Azert szoritok neketek.

Autopeti 2011.06.18. 00:22:09

Zsolton és Pistán kívül ki megy még a TC-ből?
És az Opelekben utaztok majd vagy ti csak kísérők lesztek?
Mindenesetre kéz és lábtörést (nem Kubica módra:) !

Öreg motoros 2011.06.18. 01:07:57

Nem kéne említett valamit, hogy Csikós, meg 100 éves Opel, akkor nem állt össze...

Irigykedem, drukkolok, ha én is arra járok, majd integetek...

peathy 2011.06.18. 01:12:37

Zsolt!

Keller Lacinak üzenem, hogy itt kaphat sokféle gyújtáskábelt, méterre, akár még a hétvégén is az indulásig, ha Kugler úr otthon van:

gyujtokabel.unas.hu/spl/358803/Gyujtokabel_meterben

Az én 30 éves szovjet V8-amban a szénszálas-szilikonos bevált ;)

Jó utat nektek!!!

Ja és egy hasonló témában majd kereslek nemsokára.

Üdv!

Suttora 2011.06.18. 01:27:43

Ez nem kérdés, persze, hogy beteg ötlet! De mi az ilyeneket szeretjük... :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.18. 05:38:57

Zsír! Remélem összejön! :) Drukkolok nekik :)

Ciri 2011.06.18. 05:42:18

A magyarországi Opel importőr marketingesei már számtalanszor bebizonyították, hogy képesek számolatlanul borítani a pénzt a semmibe.
Na de az övék, azt csinálnak vele amit akarnak. :)

Mindentől függetlenül érdekes lesz, drukkolok a két vén darálónak.

P12_dCi 2011.06.18. 09:34:42

@Ciri: Van miből, nagyon megy most a magyar Opelnek!

gumifust 2011.06.18. 10:18:28

Hajráááááááá!!!!!!

Fantasztikus ötlet ,és kivácsian várom a fejleményeket :)

Mondjuk az még érdekelne , hogy mit tankoltok majd ,mert 100 éve nem hiszem hogy 95-ös volt a népszerű benzin ????

gascan 2011.06.18. 11:05:52

@Ciri: Szerintem fele annyian sem fogják olvasni, mint a svéd utazós posztokat. Az ilyesmi többnyire csak egyszer mûködik, mert újszerû. Ráadásul itt nem tökismeretlen helyre mennek, nincs autóvásárlásos átverés, nincs finn kamionos, nincs tél, nincs trélerezés, ellenben van egy szponzor, aki mögöttük áll. Nem jósolok körömrágós izgalmakat.

isti75 2011.06.18. 11:08:23

Tök jó lesz, várlak benneteket Sopronban! :-)

ommm 2011.06.18. 11:14:31

@gascan: Nyilván nincs annyi kérdőjel körötte, de hidd el, kihívásnak jó ez is. Ettől szép a világ, megpróbáljuk, aztán majd lesz valami...

szega85 2011.06.18. 11:27:28

Mikor jöttök Brünnbe? Meddig lesztek? Hol lesztek megtalálhatóak a városban?

Bocs a sok kérdésért, ha nem dolgozok, kinéznék pár magyar haverral, vagyunk itt egy páran... :)

petyala 2011.06.18. 11:45:52

melyik úton jöttök??

gascan 2011.06.18. 11:52:44

@Csikós Zsolt: Tisztelettel javasolnám, nézz utána a szó jelentésének. Egyébként könnyen bebizonyíthatod, hogy nincs igazam: hétfôhöz egy hétre szeretettel várjuk az Opel-hét és a Domsjö-hét látogatási statisztikáinak összehasonlítását. Ha nem látunk ilyesmit a blogon, mindannyian tudni fogjuk, mi történt. Nem hisztizni kell, hanem eredményeket produkálni - a szponzorokat sem az érdekli, hogy szerinted ki a troll, meg ki kivel harcol a kommentekben, hanem hogy hány emberhez jut el az esemény, amibe pénzt fektettek.

Hanzsi 2011.06.18. 11:59:12

Sopron tárt karokkal vár benneteket! Szabad-e majd hétfőn este, a Sopron Hotel környékén fényképezőgéppel ólálkodni? A fáradt gépeket és urakat megcsodálni, kifaggatni?
Hány óra körül tervezitek a megérkezést városunkba?
Jah, és természetesen ha ideérkezvén bármire szükségetek van, szóljatok bátran, amiben tudunk segítünk. Fészen ugyanezen a néven megtaláltok!

Üdv: Hanzsi

ommm 2011.06.18. 12:30:15

@Hanzsi: Simán. Megiszunk egy jó sört :)

Vándorló Sasfészek 2011.06.18. 14:02:56

Budapesten keresztül mentek? Ha igen kb mikor, s merre, ha szabad tudni?

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.06.18. 14:15:07

na, ha mindenhol megálltok "pihenni" meg vállat veregetni, akkor sosem értek sehova :)
Azért szurk-szurk!

Ciri 2011.06.18. 14:49:42

@gascan:

Köcsög troll! :))))

sufnyi 2011.06.18. 23:19:01

Vela stastia Ommm. Mármint sok szerencsét. Mást nem nagyon tudnék kívánni mert ezekhez a "gépszörnyekhez" főleg az kell. A tudás az ott ül benne és vezet.

gof 2011.06.18. 23:59:50

Granulálok a tervhez!:) A hosszú hétvége miatt biztosan rengeteg nyálcsorgató lesz Rüsselsheimben.
Viszont Csikós mestert kérném, hogy legalább te ne tápláld a 125 éves Benz, mint az első autó legendáját. Ez alapvetően nem több, mint egy baromi jól felépített image. "Sokkal" korábban is voltak már szériagyártású automobilok és persze autós túrák is. Csak legfeljebb más működési elvű gépekkel.

Leonard Zelig 2011.06.19. 11:44:58

@gascan: Köcsög troll vagy, ez statisztikailag és filozófiailagosan egy hard fact. De azért írjál még, hiszen a jó troll erről ismerszik meg.

gascan 2011.06.19. 17:04:49

@Leonard Zelig: Szerintem meg te vagy a köcsög. Én leírtam, hogy miért gondolom azt, amit, neked meg csak egy érvek nélküli beböfögésre tellett.

"statisztikailag és filozófiailagosan egy hard fact"

Az a hard fact, hogy magad sem tudod, mit beszélsz. Az hagyján, hogy még a toldalékok használatát sem ismered a magyar nyelvben, de hogy jön ide a statisztika és a filiozófia? (A kérdés költôi.)

Csikós Zsolt 2011.06.19. 20:37:20

@gof:

Siegfried Marcus, akit nagyjából Hitlerék tüntettek el. Tudom én is. De miért oktatsz? Miért itt?

mtk001 2011.06.19. 21:02:13

Hajrá fiúk !
Szerintem némi vízforralással, fék elmelegedéssel végigcsinálják.

Szacsi 2011.06.20. 00:35:08

@gascan: Neked nem teljesen tökmindegy ki mennyi látogatottságot produkál és mit kap a pénzéért? Te fektettél bele? Akkor talán nem kéne más tárcájába turkálni ;)

Nyilvánvalóan az egésznek semmi értelme. És nyilvánvalóan pont ez benne a legjobb. HAJRÁ! Isten áldja az ilyen szimpatikus "baromságokat"!!!!! :)

u.i.: ...és irigy is vagyok.

közösperonos átszállás 2011.06.20. 11:48:24

@Csikós Zsolt: Mondjuk nem feltétlenül. Az "Európa messzi tájaira elvergődni egy vágyott negyvenéves autóért", az olyasmi, amivel az olvasóközönség egy igen nagy része tud azonosulni (legfeljebb az autó csak húsz-harminc éves). Ez az Opel-túra viszont ilyen tekintetben más.

Na, majd kiderül.

devisionhun 2011.06.20. 13:23:25

A kitakart autó egy bugatti, amit nem szeretnétek ha "elbuggantanának"? =D
süti beállítások módosítása