Új autó nem rohad le?

  2011. május 10. - Stump András Címkék: vélemény adac

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

A németek szerint a 2010-es autók alig mennek tönkre. A BMW-k pedig szinte egyáltalán nem.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr752891637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csakazértistotalcar 2011.05.10. 16:30:43

@Ranalt: Az ismert, hogy "Magyar ember, magyar árut...?". Na, ez a németeknél működik igazán, csak a nemzetet helyettesítsed be!

lwcolors 2011.05.10. 16:31:41

@CubΕ:
Huh, ez kicsit sok volt... egy komoly kocsival, versenytempóban kb. 45-50 perc max egy tank benzin, volt benne kicsi tapasztalatom. Azt is tudom, versenytempóban mennyit eszik egy M3-as... Te meg azt írod, hogy 9-től du 6-ig, 9 óra hosszan (ennyi idő alatt autópályán, állandó 130-al is elfogyott volna kb. 150l benzin az M3-ba). Ezért ebben sántít valami, vagy az idő, vagy a tempó vagy a gép, vagy minden :) Mondjuk ennyi idő alatt versenytempóban már a gumi is elfogyott volna, akármi van rajt, tehát gumicserére is meg kellett volna állni egyszer.

2011.05.10. 16:42:30

@csakazértistotalcar:

Igaz,de nem feltétlen.Vannak akik megveszik a távol-keleti autókat.Az biztos viszont,hogy olasz és francia autónak becsülete nincs,itt persze nem a Ferrari vagy a Lamborghini amiről szó van,de ha sportkocsi,hát inkább Porsche mint Ferrari.Ez nem legenda,ez valóság.

csakazértistotalcar 2011.05.10. 16:50:42

@Ranalt: Akkor engem, illetve a mondást igazoltad ugye?!

TrpDavid 2011.05.10. 16:51:56

@lwcolors: Ha 20 liter alatt eszik akkor belefér amit mondott

Ranalt (törölt) 2011.05.10. 17:31:29

@csakazértistotalcar:

Igen,alapvetően igazad van.Amit látok az alapján mindenképp.
De a "magyar ember,magyar áru"Magyarországon nehezen tud működni az autókat illetően,hacsak nem a Suzuki.
Bár olvastam már arról is,hogy magyar az AUDI /Győr/és hogy magyar a Mercedes /Kecskemét/.
Hát ha ez így van,akkor van választék.

w a s d 2011.05.10. 17:55:13

@CubΕ: Nem gaz, mert Lakatos Tibor Skodát használ:

www.youtube.com/watch?v=qpHXcSenapE

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.10. 18:51:21

A BMWsek nem at adacot hívják kiazért nem szerepelnek a statisztikában:-))
Saját asistant szolgálatuk van:-)

olcsójános 2011.05.10. 19:07:22

@lwcolors: Eredeti német gumit használok ami nagyságrendekkel jobb mint egy olasz vagy szar japán gumi. Simán kibír versenytempóban egy egész napot. Volt hogy 3 drift versenyt mentünk vele, 1 verseny kb máfél óra volt és még csak a szőr se kopott le róla. Egyet tudok mondani, Made in Germany.

Shadowbull 2011.05.10. 19:15:44

@Gyurma73: Mindenkinek van, a Kia-nak is.

sb

Shadowbull 2011.05.10. 19:16:55

@CubΕ: Kar hogy amikor apukad évődni kezdett a tisztelt anyukaddal, nem eredeti nemet gumit hasznalt.

sb

subtotal 2011.05.10. 20:30:29

@atpijkamo: @Bambano: szerintem ezt úgy kell érteni, hogy minden évben eladtak belőle legalább 5000-et, de volt olyan év, mikor több, mint 10000-et Németországban. Egy autótipust több évig forgalmaznak, így jön ki ez a matek. Aztán lehet mégsem így értik.

papa33 2011.05.10. 20:44:46

Mondjuk akksi lerohad, több autón, de kb 5* jártam így, többször nap közben egyszer nem indult és vége az akksinak. Nos akkor az autómárka hibája? - márpedig akksi jelentős % hibaok...
Most akkor a Skoda nem "német"? - dehogynem...

Na pont a Golf III váltóval, kézivel akadtak gondok...

Magyar[HUN] 2011.05.10. 20:49:40

Ez a BMW-s figura nem tudom mit szív,de nekünk is adhatna belőle :)

Magyar[HUN] 2011.05.10. 20:52:07

Ja a cikkhez szólva: Ezek szerint örülnünk kell annak, hogy egy zsír új autó nem megy tönkre? Hát apám elég sz.r világban élünk...

akos696 · www.focusauto.hu 2011.05.10. 20:54:41

@Ranalt: Látszik, hogy nem vagy képben a Vag témával. ezek az autók UGAYNAZOK csak más gúnyában. Ugyanazok a motorok, futóművek, alvázak. Csak a kaszni és a beltér más. Egyszóval a csomagolás, design na meg az ár. Semmi köze a régi Skodához vagy Seathoz. Pl az új Seat Exeo 90%-ban a kifutott Audi A4, csak kicsit átszabták az elejét és a hátulját. Nyilván az Audi a prémium a konszernen belül, de ez csak parasztvakítás. A jel+ igényesebb beltér és az egyen arculat súlyos milliókkal növeli a végszámlát egy technikailag azonos Skoda fölé. Amúgy szeretem a Skodát, mert a technika annyit megér, amennyibe azok kerülnek, de annyit nem, amennyit egy azonos Audiért kérnek. Pl Az 1997-2005 közötti Passat-A6-Superb 8 lengőkaros első futóműve ugyanaz.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.05.10. 20:56:26

@akos696: Nyilván nem az R8 ról vagy a legkomolyabb A8-ról beszélek, hanem az A3 A4 A6 verziókról az Octavia, Superb, Passat, Golf, Altea, Toledó vonalról

Anettka Lovagja 2011.05.10. 21:14:37

@TrpDavid: Nem akarlak elkeseríteni, de rengeteg cég szállít be a Fordnak, pl. a Caterpillarnál rengeteg gumialkatrész, tomítes..
A Peugeot-nál rendeltem gyári gyertyát, meg is jott, rajta a porcelánon az oroszlan, ahogy kell.A dobozon meg ez:
"Eredeti Peugeot alkatrész. Beszállító; Robert Bosch, Germany."
Az olajszuro meg tunéziában készult. Globalizált vilagban élunk.

Szabványok 2011.05.10. 21:31:15

Szerintem torzítja a statisztikát, hogy az új autókhoz nem az ADACot hívják, hanem az garanicális márkaszervizt.
Hívja a márkakereskedőt/szervizt, fél óra múlva ott a tréler és a csereautó.

Én sem az autóklubot hívnám, mert márkaspecifikus műszerek, tudás kell egy mai autóhoz, még az is lehet, hogy elveszik a garancia, ha az út szélén nekiállnak barkácsolni. Mit tud csinálni egy mai autóval az út szélén? Van nála ötvenféle cserekomputer és tudja kódolni?

Rocko- 2011.05.10. 21:31:41

@tomnemtom: persze, mert ez a nyugat-német ADAC felmérése.

Ranalt (törölt) 2011.05.10. 21:37:24

@akos696:
Félreértettél valamit,egy szóval nem mondtam,hogy nincs közös bennük. Van.Le is írtam.
Én annyit írtam és írok most is,hogy jó autó a SEAT és a Skoda.Nagyon jó. Mind a kettő.De egyik sem német.
Ami pedig a Volkswagen A.G.-t illeti én nem vagyok autószerelő,csak szeretem az autókat.
Aki itt 30-40 éve Audival jár,azt szerintem még Te sem tudnád meggyőzni,hogy jobban jön ki egy Skodával,mert az tiszta Audi és még olcsóbb is.
Mondhatod persze,hogy hülye a német,meg mit képzel magáról,de ez van.

Szabványok 2011.05.10. 21:46:04

@CubΕ: Nem igaz: A BMW-re tavaly ősszel 4-10 hét volt a várakozási idő, azóta csökkent. (A Kia-ra most 3-4 hónap.)

Az európai autókat, különösen a németek igencsak testre lehet szabni, ebben BMW, Opel, Merci, Skoda, nagyon kicsi különbség. Érdemes játszani a konfigurátor programokkal!
A távolkeleti autóknál viszont 2-3 felszereltségi szint van és fél tucat extra, oszt kész.

TrpDavid 2011.05.10. 21:49:33

@Anettka Lovagja: Én ezt tudom, de érdekes módon amikor VW-hez rendeltem gyári vezérlést akkor minden precízen csomagolva VW audi dobozban jött illetve az alkatrészeken VW audi embléma és médingermany felirat volt... Tudom, hogy azt is beszállítók gyártják csak mást nyomnak rá, de akkor is komolyabb volt az egész rendszer, mint amit a fordnál tapasztaltam a szedettvedett szettjükkel. Ennyi erőből rendeltem volna egy rendes utángyártott szettet abban legalább pl skf feszítő és vezető van gates szíjal, nem pedig így, hogy minden más és össze vissza hentereg a dobozban, meg lityeg letyeg már új korában.

Shadowbull 2011.05.10. 21:52:29

@akos696: kar hogy ez keves kiveteltol eltekintve nem igaz.

Az A3-A4 vonalon van tobb kozos alkatresz, folotte maximum nehany motor.

Az A6-tal nem epul semmi kozos alaplemezre a konszernen belul, es folotte sem.

Ha a karosszeria + a belso ter mas, akkor az eleg nagy arany.

Ugyhogy az a kijelentes, hogy egy Octavia=A4 szimplan osotobasag.

sb

Shadowbull 2011.05.10. 21:54:28

@TrpDavid: Mert a VW konszern ezek szerint megkoveteli, hogy rategyek a logojat az alkatreszeire, a Ford meg nem.

sb

Shadowbull 2011.05.10. 21:59:24

@Szabványok: Tipustol fugg. Az X3-ra, X5-re, X6-ra Europaban kabe fel evet kell varni.

Az uj otosre es az X1-re kabe 4 honapot.

sb

TrpDavid 2011.05.10. 22:03:44

@Shadowbull: ,, Mert a VW konszern ezek szerint megkoveteli, hogy rategyek a logojat az alkatreszeire, a Ford meg nem." ezzel a VW valamilyen szinten garantálja a minőségét az alkatrésznek nem? Legalábbis ha a szakszervizben ugyan azt az állapotot ugyan olyan alkatrészekkel biztosítják amivel az autó kigurult a gyártósorról az számomra nagyobb garancia annál mint amikor egy szedett vedett médincsájná szettre azt mondja a szervizes, hogy nem tudja és nem is meri azt mondani, hogy ugyan annyit el fog vele menni az autó, mint a gyári összeállításban.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.05.10. 22:13:45

@Shadowbull: Nem konkrétan azt írtam, hogy Octavia= A4, de nézzük inkább a B5 Passatot, ami közös padlólemezre került az A6-al, a Superb szintén a Passat hosszított padlólemezére épült, hosszmotor építés mindben, ugyanaz a multilink első felfüggesztés, motorpaletta nagy része is ugyanaz. Én erről beszéltem.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.05.10. 22:16:15

@akos696: A multilink marhaság, soklengőkaros felfüggesztést akartam írni, mea culpa...:)

Merida001 2011.05.10. 22:22:12

Milyen jó helyen szerepel a táblázatban a VW Golf!:) Pedig sokan fikázzák... a sokat istenített Toyota Corolla meg elég gyengén szerepelt...
Nyilván ezek az autós statisztikai mutatók (bármelyik típust is nézzük a táblázatban) csak egy bizonyos szintű eredményt takarnak...de attól még csak van valóság alapja nem???

Merida001 2011.05.10. 22:26:22

@TrpDavid:

Sok emberrel beszéltem és mondták, hogy nem csak a doboz (adott esetben VW, Audi embléma) és a benne lévő alkatrész csupán "más" beszállító műve...nem nem csak ennyi a történet. A gyári alkatrészeket sokkal gondosabban "meozzák" és készítik el. Akár pl.: két NGK, BERU, vagy BOSCH gyertya között is ha VW emléma ott van pluszban rajta az nem csak a lenyomattal tud többet, hanem a minősége is jobb. Gyártón belül egyaránt!!!

Merida001 2011.05.10. 22:32:30

Általában a mai autóknál már általában nem a mechanikus (motor, futómű stb.) van a probléma, hanem az elektronikai rendszerekkel. Ebben egy valamit nem értek...itt fejlődik körülöttünk ez a számítástechnika...laptopok, Ipad-ek, mindenféle kütyük, okos telefonok vesznek minket körül, akkor miért nem tudnak megcsináltatni a gyártók pl. egységesen a megbízható japánnal legyártatni adott márkákon belül fedélzeti egységeket??? Olasz autóknál, Német autóknál rendszerint hal be az elektronika...a Bosch márkanevet ma ha meghallja egy szerelő fogja fejét...minimum azt mondja hogy hááát nem olyan mint régen...kínai kézben van állítólag, a minősége már önmaga árnyékának...

Hurri Kán 2011.05.10. 22:39:44

@Merida001:
Nem tudom, én, ha utángyártott, de nem no name alkatrészt raktam be a kocsimba, sose tapasztaltam semmilyen problémát egyikkel se...

TrpDavid 2011.05.10. 22:42:12

@Merida001: Igen, teljesen jogos... Valami ilyesmire gondoltam én is, amikor az alkatrész minőségének garantálásáról írtam. És pont ezért akadtam fent a fordos példámmal kapcsolatban. Úgy gondolom, hogy a gyári alkatrészek hajkurászása bizonyos esetekben nem felesleges és nem is sznobizmus. Persze vannak kivételek, de pl egy vezérlés pont nem az! Főleg nem az olyan aminek 180.000 km-t kell(ene) kibírnia. Az azért sok. Ui: Sajnos egy toyota hiace kisteherünkben már szakadt a márkás beszállítós űbermájer szíj 30.000 km után, úgy, hogy elvileg nem állt be semmi és a motor alapjáraton ketyegett éppen. Lehet, hogy a toyota felirat hiányzott a szíjról? hmmm. Ingoványos talaj ez...

Shadowbull 2011.05.10. 22:44:23

@akos696: "nézzük inkább a B5 Passatot, ami közös padlólemezre került az A6-al"

Sose.

Az akkori A4-gyel epult egy plattformra.

sb

Shadowbull 2011.05.10. 22:49:50

@Merida001: "...laptopok, Ipad-ek, mindenféle kütyük, okos telefonok vesznek minket körül, akkor miért nem tudnak megcsináltatni a gyártók pl. egységesen a megbízható japánnal legyártatni adott márkákon belül fedélzeti egységeket???"

Egyreszt mi az hogy megbizhato, masreszt egy gagyi mp3 lejatszoval szemben nem ugyanazok a kovetelmenyek vannak tamasztva mint egy motorelektronikaval szemben.

"kínai kézben van állítólag"

A BOSCH?

LOL :)

sb

Hurri Kán 2011.05.10. 22:54:43

@TrpDavid:
Bármilyen alkatrésznél lehet gyártási, v. anyaghiba, egy ilyen esetből nem lehet érdemi következtetést levonni.

TrpDavid 2011.05.10. 23:02:59

@gyvy: ,,Bármilyen alkatrésznél lehet gyártási, v. anyaghiba, egy ilyen esetből nem lehet érdemi következtetést levonni."

Igen tudom, csak fejben nem ugyan az a történet... Benne marad az emberben a tüske, hogy mi lett volna ha csak azért is megszerzem, kivárom, kifizetem a gyárit? Persze lehet, hogy azzal is ugyan ez van, de legalább az user mossa a széttárt kezeit :D Ezekről az alkatrészes dolgokról laikusként csak olyan biztonsággal lehet mérvadó dolgokat állítani, mint Afrikába lyukas óvszerrel csajozni.

Hurri Kán 2011.05.10. 23:06:48

@TrpDavid:
Utángyártott alkatrészre ugyanúgy van garancia (lengéscsillapítókat annak idején pl. Monroe-t vettem), tehát ha gond van vele, ugyanúgy cserélni-javíttatni-perelni lehet, mint gyári alkatrésznél.

TrpDavid 2011.05.10. 23:12:03

@gyvy: ,,Utángyártott alkatrészre ugyanúgy van garancia (lengéscsillapítókat annak idején pl. Monroe-t vettem), tehát ha gond van vele, ugyanúgy cserélni-javíttatni-perelni lehet, mint gyári alkatrésznél."

Ideális esetben igen, de az alkatrész jellegétől és a meghibásodás lehetséges okaitól függően egy rendkívül zavaros történetbe keveredhetünk. Sajnos a felelősséget általában nem sokan szeretik vállalni.

Hurri Kán 2011.05.10. 23:15:20

@TrpDavid:
Ebből a szempontból, ha pl. egy 200.000 kilométert futott autóba gyári, vagy utángyártott alkatrészt raksz, nincs különbség.
Nem ördögtől való az utángyártott alkatrész, de mint mindenhol, itt is érdemes egy kicsit utánajárni, és tájékozódni, hogy miből mit érdemes használni (nyilván pénztárca kérdése is).
Az is előfordul, hogy a gyári alkatrész nem drágább az utángyártottnál.

Virago_1000 2011.05.10. 23:19:51

@Ranalt: @ZF2: "de a nyugatot megkímélték a szcializmus szörnysülötteitől, ezért ott nem asszociálnak azonnal Favoritra vagy 105ösre..."
- hahaha, eladtak sok farost anliaban, nemetorszagban es az emberek a mai napig emlekeznek a legyozhetetlen rali-skodakra. A Skoda maig tarto jo hirneve akkor alapozodott meg.

TrpDavid 2011.05.10. 23:26:54

@gyvy: Persze! Nem jó dolog általánosítani. Ha az ember minden esetben a konkrétumokat vizsgálja, körüljárja egy kicsit az adott területet, érdeklődik több megbízható forrásból, akkor nagyon jó kompromisszumokat lehet kötni. Ez mindenben így van, csak az emberek igen nagy részének sem ideje, sem energiája, sem kedve sem semmije nincs utánna menni minden vásárolt terméknek.

Persze egy ideális világban minden shopban türelmes, segítőkész, rendkívül naprakész, megbízható ismeretekkel rendelkező, táljékozott eladók szolgálják a vevők érdekeit, így itt lerövidülhet a kutatási fázis.:D

Hurri Kán 2011.05.10. 23:33:10

@TrpDavid:
Nem vagyunk egyformák, nekem, ha a zsebemről van szó, akkor szokott időm és energiám lenni, hogy kicsit körülnézzek ;-)

Ami a keresgélést illeti: van egy egészen jó találmány, internet a neve, online pornó nézése és pókerezés mellett másra is használható, elég rövid idő alatt elég sok információhoz lehet jutni pl. alkatrészárakról is :)

TrpDavid 2011.05.10. 23:43:51

@gyvy: Hát látod, a lehetőségek adottak, csak az embereket kell rászoktatni, hogy éljenek velük :D Elvégre az ő érdekük...

Merida001 2011.05.10. 23:45:40

@gyvy:
De nagyobb a százalékos esélye annak, hogy lesz. Nyilván itt az egész gondolat kifejtésem a "miért drágább a gyári(amit szintén beszállító cég hoz össze), mint az utángyártott" - ról szólt. Az hogy bírhatja egy ideig az utángyártott esetenként márkás termékek az egy dolog...de ugye nem minden esetben. Azokra nincs garancia, míg a teljesen gyári cuccokkal szerelt autóra adnak...tehát ha a több éves újonnan vett autónkba végig a gyári kiegeket tesszük bele (amit egy átlag autósboltban is belehet szerezni rendeléssel - így kikerülve a márkaszervizek töbletköltségeit) akkor az autónk minőségi romlása jóval kisebb lesz az idő múlásával...

Hurri Kán 2011.05.10. 23:50:42

@Merida001:
Az utángyártott alkatrészre ugyanúgy van garancia, mint a gyárira. HA az autó garanciaideje lejár, hiába raksz bele gyári alkatrészt, az autó garanciája attól nem lesz hosszabb, a a garancia az adott alkatrészre szól.

Hurri Kán 2011.05.10. 23:51:49

@Merida001:
"De nagyobb a százalékos esélye annak, hogy lesz."
Mutass nekem erre egyetlen hiteles adatot.
Nem fogsz tudni, mert nincs.

Merida001 2011.05.10. 23:56:03

@Shadowbull:

Írtam is, hogy állítólag!!! Tehát nem fix infó. De itt a legyártatás a lényeg...mármint azt végzik effektíve a kínai kezek (kínai kézben van). Nem a precíz németében...

A megbízhatóra meg mi a kérdésed??? Nem azok a mai fedélzeti számítógépek a verdákban...sok gond van velük.

De egyet azért ismerj el, hogy egy laptop vagy Ipad (és nem említettem mp3-at) jóval többre képes tudásra mint egy "sikertelenül" fixált nyomtatott áramkör (fedélzeti sz.g.) ami össze-vissza küld hibaüzeneteket a verda adott esetben csili-vili kijelzőjére. Ezek alapból nem is bővíthetőek úgy mint egy rendes számítógép, fix dolgokat kell hogy tudjanak. Hibaüzeneteket tárolnak és küldenek...de véges a tudás intervallumuk (amire csupán gyárilag állították őket). És itt jött az én megállapításom, hogy pont ezért amiért csak "ennyit" kell tudniuk miért nem csinálják meg azokat rendesen?? Ennyi! Ezen mit nem értettél meg??

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.05.11. 00:02:22

fordban a truck jo csak, a tobbi nem jo. utszelen meg nem lattam meg toyotat, de nincs olyan piros lampanal megallas ahol ne lenne legalabb egy. erdekes, nem?

Merida001 2011.05.11. 00:03:09

@gyvy:

Nem a garancia az elsődleges lényeg, hanem az állapot megőrzése (nem külsőleg nyilván - az más téma most jelen esetben, hanem műszakilag) egy pl.: 5év feletti autónál. Ezt jelenti a gyári alkatrész használata hosszútávon.
Egyébként meg pl.: mobilitás garanciát is csak akkor adnak bizonyos márkák ha az olajszűrő gyári - pl.: VW.

Amúgy garanciát nem szoktak adni minden termékre utángyártottaknál.

Rocko- 2011.05.11. 00:09:09

@akos696: és mint tudjuk a Skoda 120 meg csak egy átcímkézett Porke 911 elvégre farmotor, hátsókerék.
ha márn viccelünk, akkor tegyük rendesen!

Hurri Kán 2011.05.11. 00:11:27

@Merida001:
Ha annyi pénzed van, vegyél kizárólag gyári alkatrészt aranyárban. Nem fogok egy 1000 forintos olajszűrőt (Man filter) Opel emblémával megvenni 5000 forintért, de nem gondolnám, h ettől rontanék a kocsim állapotán.

Hurri Kán 2011.05.11. 00:17:20

@Rocko-:
Max. az új 911-es, ami mán vízhűtéses. A régi levegős boxerek fasorba se voltak a Skodrihoz képest :D

Rocko- 2011.05.11. 00:18:49

@gyvy: naugye.
köcsög németek mindig másolnak a csehszlovákokról.

Hurri Kán 2011.05.11. 00:19:41

@Rocko-:
Hát. Nem is csodálom, hogy 39-ben őket is lerohanták :DDD

Merida001 2011.05.11. 00:37:41

@gyvy:

Tapsra lehetett hengerfejessé tenni egy ilyen old Skodát! Nem jó viccnek sem ez...

gascan 2011.05.11. 01:36:28

@Ranalt: Hans Ledwinka szudétanémet volt, 1945-ben meg is fosztották minden vagyonától a Beneš-dekrétumok alapján - Csehszlovákia így köszönte meg a munkáját.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.05.11. 02:13:49

Nekem Ledwinkáról mindig a Treblinka szó jut eszembe... :-|

Bambano 2011.05.11. 03:09:27

@Merida001: számítástechnika fejlődik? rotfl. max vissza.
ha előfordult már veled, vagy láttál olyat, akinél előfordult, hogy:
- kékhalálozott a windows és erre csak legyintett egyet
- vírust kapott be és szintén csak legyintett
- ótvaros programok használatára kényszerítették (pl. ms office) és nem lázadt fel
akkor tudnod kell, hogy a számítástechnika minimálisan se fejlődik. sok szar csellentyűcskét raknak a programokba, amire semmi szükség.

Az a kisebbik baj, hogy a szoftverek olyanok, amilyenek. A nagyobbik baj, hogy az emberek zöme úgy gondolja, hogy ez így rendben van. Ha nincs egy rendes pohártartó a vectrában, akkor mindenki raplizik. Az, hogy mondjuk az office 2003-ban minden programban más és más a keresés billentyűkombinációja, azt benyeli mindenki szó nélkül. rotfl számítástechnika fejlődik... egy frissen telepített xp-t nem engedhetsz ki annyi időre sem a hálózatra, hogy letöltse a service packokat, mert feltörik.

És nem kell a szöveg, hogy 2k3-as office-nél van újabb meg xp-nél van újabb, mert a többi se jobb. A w7-nek a csilivili uac-át meg sandboxát úgy borogatták össze, hogy még be sem melegítettek hozzá.

És akkor még nem beszéltünk olyanról, mikor egy utcán haladó merci szórakoztató központját borogatják meg kívülről. Még szerencse, hogy a komoly vezérlés meg a szórakoztató cucc között nincs átjárás, mert egy drive-by-wire autóval nem állnál meg többet, ha valaki megorrolt rád.

Gyakjál meg egy openvms-t vaxon, majd rájössz, mi az, hogy számítástechnika. 20 éve írták, akkor még tudtak programozni. Azóta meg maradt a posvány.

Hurri Kán 2011.05.11. 07:35:57

@Merida001:
Permanensen fasságokat beszélsz, az van...

Ranalt (törölt) 2011.05.11. 08:11:27

@Virago_1000:
Az biztos,hogy a 130 RS-ről úgy írtak,hogy az a kelet-európai Stratos.
Ettől függetlenül szerintem a Skoda azért is lehet nagyon kapós,hogy sokat ad,jó minőségben,jó áron.
Veszik is,Angliában is meg másutt is.
De szerintem nem a 100,105 meg 120 az amire gondolnak ma nyugaton,ha azt hallják,hogy Skoda.

Shadowbull 2011.05.11. 08:44:00

@Merida001: "mármint azt végzik effektíve a kínai kezek (kínai kézben van). Nem a precíz németében..."

Van termeszetesen Kinaban is, meg masik tobbtucatnyi orszagban. Pl. Magyarorszagon.

"A megbízhatóra meg mi a kérdésed??? Nem azok a mai fedélzeti számítógépek a verdákban...sok gond van velük."

Csak azt szerettem volna ha definialod a megbizhato fogalmat.

"De egyet azért ismerj el, hogy egy laptop vagy Ipad (és nem említettem mp3-at) jóval többre képes tudásra mint egy "sikertelenül" fixált nyomtatott áramkör (fedélzeti sz.g.) ami össze-vissza küld hibaüzeneteket a verda adott esetben csili-vili kijelzőjére."

Egyet probalj ki a kedvemert: csavarozz be legyszives egy ipadot a motorterbe, lehetoleg a motorra.

Aztan merd le nekem legyszi, hogy hany percig marad uzemkepes.

A ket dolgot nem lehet osszehasonlitani, a jarmuvezerlokkel szemben SOKKAL szigorubb kovetelmenyek vannak allitva mint a szorakoztatoipari cuccokkal szemben.

Csak arra gondolj, hogy mi lenne, ha egyszer az ESP megmakacsolna magat, es 130-nal befekezne a bal elso kereket.

Mert muszakilag minden tovabbi nelkul kepes ra.

Hany ilyen balesetrol hallottal mar?

sb

gascan 2011.05.11. 09:15:17

@Bambano: Akinek a számítástechnika a Windowsból áll, a VAXrôl pedig a haverok elmeséléseibôl hallott, ne nagyon ossza az észt ebben a témában.

"És akkor még nem beszéltünk olyanról, mikor egy utcán haladó merci szórakoztató központját borogatják meg kívülről"

Mesélj ezekrôl az esetekrôl, légyszíves :D

gascan 2011.05.11. 09:54:14

@Merida001: "kínai kézben van állítólag"

Te honnan veszed ezeket a hülyeségeket? Mesélték az isiben a nagyszünetben?

A Bosch legnagyobb tulajdonosa 92%-kal a Robert Bosch Alapítvány, és a Bosch a legnagyobb korlátolt felelôsségû társaság Németországban (NEM részvénytársaság!). Megnézném oda hogyan vásárolod be magad csak úgy.

Bambano 2011.05.11. 13:20:32

@gascan: látom, a szövegértés nehéz probléma elé állított...

Merida001 2011.05.11. 16:19:58

@Shadowbull:

2002-es S40-es Volvo tett ilyet pont az egyik haverom Apjánál, de ott a komplett fék magától működött: elektronika hibájából...besatuzott - még szerencse volt hogy ezt max.50km/h-nál tette "csak" meg.
A másik alkalommal meg a motor bőgött fel, pedig a pedálra még rá sem néztek, nemhogy megnyomták volna...szintén az elektronika műve volt.

Merida001 2011.05.11. 16:25:22

@Bambano:

Te nem a számítástechnika egészéről beszélsz, hanem a Microsoft termékeiről...:) Létezik több operációs rendszer is. Linux esetén ezeket elkerülhetnéd esetleg... Van még az Apple/Macintosh is, hogy egy-két ismertebb példával éljek.

A fejlődés tehát van a számítás technikán belül, csak nem a Te szinteden!:)

Merida001 2011.05.11. 16:30:14

@gascan:

De a minősége akkor sem a régi sajnos a Bosch-nak..ezen nem kell kiborulnod ilyen eszetlenül. Ezt szakemberek jelentették ki sajnos. Hiába a tulajdon, ha kínában nem megfelelő minőségben pakolják össze olcsón (akkor ha ez az infó igaz persze, de ezt akkor is odaírtam az elején - megelőzve a kötöszködés lehetőségét)

Merida001 2011.05.11. 16:33:38

@gyvy:

Itt senki nem beszél hanem ír. De nyilván nem kötelező gyári cuccokat használnod az autódba. Ezt mindenki maga dönti el. Én nem ezt írtam, hanem azt hogy ezek tartósabb és jobb minőségűek az utángyártottaknál...ennyi. Ez nem "f@szság"...ez tény. Ezt be kell látnod..

Hurri Kán 2011.05.11. 17:15:45

@Merida001:
"nem kötelező gyári cuccokat használnod az autódba. Ezt mindenki maga dönti el. Én nem ezt írtam, hanem azt hogy ezek tartósabb és jobb minőségűek az utángyártottaknál."
Ez így, általánosságban kijelentve nettó fasság, már bocsánat...
Szerintem menjél, igyál valamit, esetleg verd ki, próbálj ellazulni, hátha úgy könnyebben fog menni a gondolkozás. Már ha egyáltalán...

Bambano 2011.05.11. 17:54:34

@Merida001: abból, hogy a windowsról beszéltem, hogy következik, hogy nem ismerem se a linuxot, se a vax/vms-t? epic fail.

másrészt meg gyere, adok neked egy nvidia vga kártyát, rakjál rá működő linuxot. majd rájössz.

vagy adok neked egy egyszerű dokumentumot, szerkeszd meg ugyanazt tetszőleges office-ben.

mindig a falra mászok tőle és agressziót vált ki belőlem az, ha mások akarják megmondani, hogy én mit csináltam eddig (lásd gascan hsz-e, kicsivel fentebb). Ennél finomabban nem tudom körbeírni azt a gondolatot, amit egy sarki kocsmában egy hülye pöcs kifejezéssel elintéztek volna:)))

Merida001 2011.05.11. 20:20:17

@gyvy:

Ja hogyha ez a szinted paraszt akkor valóban hagyjuk a dolgot...

gascan 2011.05.11. 20:32:38

@Bambano: Továbbra is várnám a szórakoztató történeteidet, hogy hogyan törted fel a COMAND-ot.

"abból, hogy a windowsról beszéltem, hogy következik, hogy nem ismerem se a linuxot, se a vax/vms-t?"

Nagy kár, hogy egyiket sem használják valósidejû vezérlésre, így motorvezérlésre sem.

Merida001 2011.05.11. 20:33:57

@Bambano:

Te a számítástechnika fejlődését kérdőjelezted meg a Microsoft termékek negatív elemzésével:

"számítástechnika fejlődik? rotfl. max vissza.
ha előfordult már veled, vagy láttál olyat, akinél előfordult, hogy:
- kékhalálozott a windows és erre csak legyintett egyet
- vírust kapott be és szintén csak legyintett
- ótvaros programok használatára kényszerítették (pl. ms office) és nem lázadt fel
akkor tudnod kell, hogy a számítástechnika minimálisan se fejlődik. sok szar csellentyűcskét raknak a programokba, amire semmi szükség."

Erre írtam azt amit (feljebb).

Másik okosságod:

"mindig a falra mászok tőle és agressziót vált ki belőlem az, ha mások akarják megmondani, hogy én mit csináltam eddig"

Ezt miért írod hozzám, ehhez semmi közöm!:) Én nem írtam ilyet, hogy mit csináltál eddig...

Lényeg még egyszer dióban, hogy értsd:

Egy fedélzeti egység egy autóban véges tudás szintű dolog, ami nem bővíthető úgy olyan szinten és mértékben mint egy számítógép, viszont emiatt nem érthető az, hogy miért nem tudják azt fixre stabilra összehozni. Itt az autókban lévőről van szó csupán...Ezen mit nem értettél meg???

gascan 2011.05.11. 20:37:39

@Merida001: "Ezt szakemberek jelentették ki sajnos."

Konkrétan kik jelentették ki, és mivel támasztották alá? Légbôlkapott hülyeségeket - mint például hogy kínai kézben van a Bosch - én is tudok mesélni, az nem kunszt.

Hurri Kán 2011.05.11. 20:43:21

@Merida001:
Ejnye no... Tudom, szar érzés, de nehéz tényekkel vitatkozni, ha nincs mivel alátámasztani a baromságaidat...

Merida001 2011.05.11. 21:02:31

@gyvy:

Baromság az, hogy a gyári cucc jobb, mint az utángyártott?? Számodra az. De ki vagy te??:)

Merida001 2011.05.11. 21:05:52

@gascan:

Nyugodtan nézz utána. Szakszervizekben is mondták ezt a tényt. Az hogy a kínaiak pakolják össze, az nem a tulajdonosra utal...nem?? Ne forgasd ki a leírtakat. De írtam is feljebb, hogy ezt hallottam. Nem fix állítás volt. Egyébként meg az, hogy a Bosch már nem a régi annak én nem örülök egyáltalán.

Hurri Kán 2011.05.11. 21:09:58

@Merida001:
Először tanulj meg olvasni, szöveget értelmezni, utána gyere vissza.
További szép estét, rendkívül egyszerű gyermeke a népnek.

Merida001 2011.05.11. 22:14:01

@gyvy:

Gondolom ezeket napi szinten mondják neked, mert abból amit feljebb kiadtál magadból az erre következtet. Te agyoniskolázott fajtája e nemzetnek.

Hurri Kán 2011.05.11. 22:19:04

@Merida001:
Egyébként remekül mulatok az erőlködéseden, meg a meséiden is. HA kérhetném, és nem nagy fáradság, szerintem gyűjtsd össze őket, és küldj át egy adagot mondjuk pénteken, hogy legyen hétvégére szórakoztató irodalmam. De tényleg csak akkor, ha nem nagy fáradság.

Bambano 2011.05.11. 23:20:10

@gascan: miért is kellene nekem történeteket mondanom arról, hogy mit hogy törtem fel? én nem példálóztam azzal, hogy feltörtem volna bármit is, ezt te is elolvashattad volna, kellő szövegértéssel.

Arra meg ne fogadj nagy összeggel, hogy melyiket mire használják, mert lehet, hogy veszítesz.

@Merida001: "Te a számítástechnika fejlődését kérdőjelezted meg a Microsoft termékek negatív elemzésével:": én a számítástechnika fejlődését kérdőjeleztem meg és microsoftos példát hoztam, mert azt többen láttak már, mint vms-t. De annyira tökmindegy, bármilyen példát hozhattam volna, amióta a szoftver a fogyasztói társadalom terméke lett, azóta csak lefelé megy.

Én mindent értettem azon, hogy szerinted milyen egy ecu. De hagy kérdezzem már meg: láttál már szorgos kis kínaiakat, japókat vagy Jürgeneket, ahogy szabad kézzel ecu-t terveznek? Nem láttál. Generációkra visszamenőleg minden számítógépet az előző számítógéppel terveztek. Hogy szeretnél hibátlanul működő ecu-t tervezni egy olyan számítógéppel, aminek a processzora nem tud szorozni? Aminek a vinyóvezérlője elfárad? És akkor még nem beszéltünk arról, hogy azok a szoftverek, amiket közben használsz, mindenfélék, csak nem tökéletesek. Messze nem tökéletesek. Hibás hardveren hibás szoftverrel eszközt tervezel egy olyan környezetre, ahol a gyártásnak szórása van, a minőségellenőrzést nem csinálják rendesen, mert drága, 25 cent spórolásért nemhogy olyan gázpedált raknak a toyotába, hogy nem áll meg tőle az autó, de a kedves mamát is vegzálják, miközben fogalmad sincs, hogy a kútfejen mit tankolsz? Ami a csövön kifolyik, abból mennyi szemetet rakott bele a finomító és mennyit lopott el okosba' a kutas?

Még egy vadászgépen is gondot okoz a pontos idő, nehogy már egy autóban ne álljon fejre időnként az egész miskulancia...

gascan 2011.05.12. 00:51:00

@Bambano: "miért is kellene nekem történeteket mondanom arról, hogy mit hogy törtem fel?"

Talán azért, mert te nyögted be ezt az ökörséget:

"És akkor még nem beszéltünk olyanról, mikor egy utcán haladó merci szórakoztató központját borogatják meg kívülről"

Tehát, hol vannak a feltöréses esetek?

"Arra meg ne fogadj nagy összeggel, hogy melyiket mire használják, mert lehet, hogy veszítesz."

Nem fogadtam, tényeket közöltem. Egyetlen Linuxos, Windowsos, vagy akar VAX-es (muhaha!) motorvezérlôt sem fogsz találni. Halvány segédfogalmad nincs, milyen szoftverek futnak egy autóban. (Annyit segítek, hogy egyetlen desktop vagy server OSt sem fogsz találni bennük.)

gascan 2011.05.12. 09:34:40

@Bambano: "Hogy szeretnél hibátlanul működő ecu-t tervezni egy olyan számítógéppel, aminek a processzora nem tud szorozni? Aminek a vinyóvezérlője elfárad?

...

ég egy vadászgépen is gondot okoz a pontos idő, nehogy már egy autóban ne álljon fejre időnként az egész miskulancia..."

Ritkán olvasni ennyi emeletes ökörséget egyszerre. Gondolom az hiába kérdezném, hogy szerinted melyik processzor nem tud szorozni, mi köze van a vinyóvezérlônek a fejlesztéshez, vagy hogy mikor láttál "fejreállni" motorvezérlést, csak a szokásos mellébeszélés jönne, mint a Mercis hülyeségednél.

Annyira ostoba vagy, hogy még csak fel se merül benned, hogy hülyeségeket hordasz össze, annak ellenére, hogy nulla gyakorlati tapasztalatod, de még elméleti tudásod sincs ezekkel a dolgokkal kapcsolatban. Számomra egyáltalán csoda, hogy egy számítógépet be tudsz kapcsolni ennyi ésszel.

Bambano 2011.05.12. 13:16:06

@gascan: "Tehát, hol vannak a feltöréses esetek?": a neten. olvasgass, nézegesd a guglit, stb. stb. én nem fogom neked előkaparni azok után, hogy olyan szép jelzőkkel illettél.

"Egyetlen Linuxos, Windowsos, vagy akar VAX-es (muhaha!) motorvezérlôt sem fogsz találni.": ezt elhiszem, csakhogy te nem motorvezérlőt, hanem valós idejű vezérlést írtál, abba pedig sok más is beletartozik az erőmű vezérléstől kezdve a haditechnikán keresztül még sok más is.

Ez volt az eredeti mondatod: "Nagy kár, hogy egyiket sem használják valósidejû vezérlésre, így motorvezérlésre sem.": ez sajnos nem igaz.

Azért arra kíváncsi lennék, hogy a microsoft motorvezérlőiben mi fut:PPP ne válaszolj, költői kérdés volt.

"Ritkán olvasni ennyi emeletes ökörséget egyszerre.". ezzel max. azt bizonyítod, hogy tájékozatlan vagy. Majd keress rá a neten, hogy mi történt a raptorokkal, amikor először repültek át a dátumvonalon.

A szorzásban legyen kismértékben igazad, nem szorozni nem tudott a proci, hanem osztani. A pentium. És ne gyere azzal, hogy ma már nem használnak pentiumot, mert a mostani procikban is sok hiba van, amit upgrade-kkel szoktak javítani. Csak te nem tudsz róla, de ez mindegy.

Tehát itt van még mindig előtted a kérdés: hogyan gyártasz bizonyíthatóan hibátlan ecu-t úgy, hogy a tervezési folyamat egyetlen eszköze sincs bizonyítva? Ráadásul azt érdemes feltételezni, hogy nem is lesz bizonyítva soha, mert tudjuk, hogy vannak benne hibák?

Mi köze a vinyóvezérlőnek a fejlesztéshez? azt leszámítva, hogy minden fejlesztési adatot a vinyóvezérlőn keresztül tárolsz? Az elfáradó vinyóvezérlő megint csak egy példa volt arra, hogy a számítógépekben nem csak feltételezhetően vannak hibák, hanem gyakorlatilag is. Ezt pl. a gyártó be is vallotta, és visszahívást is csináltak. Megint a kérdés, hogy hogy bízhatsz meg egy adatfájlban, ha nem tudod biztosra, hogy az került ki a vinyóra, amit elindított a memóriából? megmondom: sehogy.

A fejreálló rendszerről is lehet sokat olvasni a neten, tartalék meg vészprogramra kapcsolt ecu-tól kezdve sok mindenig. Éltem már át én is ilyet, első kézből tudom, milyen az.

Egyelőre itt csak te bizonygatod, hogy nem értesz hozzá, mert fröcsögéssel próbálod helyettesíteni az érvelést.

gascan 2011.05.12. 23:10:05

@Bambano: "a neten. olvasgass, nézegesd a guglit, stb. stb. én nem fogom neked előkaparni azok után, hogy olyan szép jelzőkkel illettél."

Baromság. Egyetlen ilyen esetet sem tudsz mutatni, azért hadolválsz.

"ezt elhiszem, csakhogy te nem motorvezérlőt, hanem valós idejű vezérlést írtál, abba pedig sok más is beletartozik az erőmű vezérléstől kezdve a haditechnikán keresztül még sok más is."

Autós oldalon vagyunk, végig az autókról volt szó, de beszélj mellé nyugodtan. De mutathatsz bátran pár konkrét példát, ahol Windowsos vagy VAXes valósidejû vezérlés folyik. Egyedül a Linuxból volt egy RTLinux nevû próbálkozás, ami bebukott, miután a kutya nem használta. Kutyából nem lesz szalonna, mint ahogy desktop/server OSbôl sem RTOS.

"Azért arra kíváncsi lennék, hogy a microsoft motorvezérlőiben mi fut:PPP ne válaszolj, költői kérdés volt."

Mutass kérlek néhány autót, amiben Microsoft gyártmányú motorvezérlô van.

"Majd keress rá a neten, hogy mi történt a raptorokkal, amikor először repültek át a dátumvonalon."

A navigációs és kommunikációs rendszerek estek ki, mind a 6 gép épségben tért vissza. A dolog olyannyira nem általános, hogy hír is lett belôle, szóval a kijelentésed, hogy ez általános probléma lenne, baromság.

"A szorzásban legyen kismértékben igazad, nem szorozni nem tudott a proci, hanem osztani. A pentium."

Igen, 1994ben, és ki is bukott azonnal. És hány motorvezérlôt érintett szerinted?

"És ne gyere azzal, hogy ma már nem használnak pentiumot, mert a mostani procikban is sok hiba van, amit upgrade-kkel szoktak javítani. Csak te nem tudsz róla, de ez mindegy."

De, tudok róla. Mutass néhány olyan esetet, ahol egy-egy siliconebug hibás legyártott terméket eredményezett.

"Tehát itt van még mindig előtted a kérdés: hogyan gyártasz bizonyíthatóan hibátlan ecu-t úgy, hogy a tervezési folyamat egyetlen eszköze sincs bizonyítva?"

Eleve a kérdés is baromság, minden eleme biztosítva van, a siliconebugokról (ha néha-néha pár évente elôfordul) pedig maga az IC gyártója tájékoztatja az érintett gyártókat, és szinte kivétel nélkül szoftveresen kikerülhetôek. Ha nem, akkor a legyártott példányokat azonnal zárolják - ha már elhagyta a gyárat, a raktárakból / kereskedôktôl visszaszerzik - és megsemmisítik. Ha kell, a fogyasztókat is kiértesítik, és sorozatszámra pontosan megmondják, melyik darabok hibásak. Tudod, létezik egy olyan szakma, hogy minôségbiztosítás, és ezeket az embereket nem dísznek tartják.

"Mi köze a vinyóvezérlőnek a fejlesztéshez? azt leszámítva, hogy minden fejlesztési adatot a vinyóvezérlőn keresztül tárolsz?"

Az a baj, hogy éledetben nem fejlesztettél semmit, azért beszélsz hülyeségeket. Minden, a fejlesztés során keletkezett adatot online repositorykban tárolnak, a kutyát nem érdekli, ha kidôl egy PC (ami elég ritka), állítják a helyére a másikat. Max 1-1.5 napi lementetlen munka vész kárba, és a kifejlesztett termék minôségét semmiben nem befolyásolja. Jelentôsége annyi, mintha a szalag mellett egy melósnak elkopik a cipôje - kap másikat. Úgyhogy az állításod, hogy "tömegesen hibás" munkaeszközök bármiféle kihatással lennének termékek minôségére, ökörség.

"Az elfáradó vinyóvezérlő megint csak egy példa volt arra, hogy a számítógépekben nem csak feltételezhetően vannak hibák, hanem gyakorlatilag is."

Meg ahogy azt te elképzeled a fotelból. Mutass már pár példát kérlek, hogy milyen PATA/SATA chipsetek szoktak "elfáradni", mert a munkahelyi gépeimben még az életben nem kellett alaplapot cserélni.

"Ezt pl. a gyártó be is vallotta, és visszahívást is csináltak."

Melyik vezérlôegységet hívták vissza, mert a fejlesztô PCjében szar volt a controller? Ne röhögtess.

"Megint a kérdés, hogy hogy bízhatsz meg egy adatfájlban, ha nem tudod biztosra, hogy az került ki a vinyóra, amit elindított a memóriából? megmondom: sehogy."

Ismerkedj meg a checksum fogalmával, te IT-guru. Egyébként meg ne tegyél már úgy, mintha a RAM és a HDD közötti adatkorrupció olyan hihetetlenül általános jelenség lenne, ez egy hülyeség. Ha így ís lenne, a legkisebb hiba is azonnal kibukna amikor az adott vezérlô megbukik a gyárban az end-of-line teszten. Ha csak néhány tizedmilliméterrel kerül arrébb egy pad a PCBn, vagy ha csak néhány bit nem stimmel a firmware-ben, bukja az eszközöd a tesztet, nem fog mûködni. Ja, és a hibaarányokat sem véletlenül mérik a tömegtermelésben ppm-ben.

"A fejreálló rendszerről is lehet sokat olvasni a neten, tartalék meg vészprogramra kapcsolt ecu-tól kezdve sok mindenig. Éltem már át én is ilyet, első kézből tudom, milyen az."

Szerintem majd gyere vissza, ha tudod mi a különbség a fejreállás és a vészprogram között. Egyetlen egy fejreállt motorvezérlôt sem tudsz mutatni, ez hülyeség. Az, hogy ez tömeges probléma és veszélyforrás lenne, az meg egyenesen emeletes hülyeség.

"Egyelőre itt csak te bizonygatod, hogy nem értesz hozzá, mert fröcsögéssel próbálod helyettesíteni az érvelést."

Én végig konkrétumokat írtam, te beszélsz mellé folyamatosan, még mindig nem láttuk a feltört Mercit, ugyebár, de gyanítom, hogy a Microsoft által gyártott motorvezérlô is erre a sorsra jut majd. Te próbálsz meg általánosként beállítani olyan hibákat, aminek a bekövetkezési esélye kb a lottóötösével vetekszik, és akkor is szinte azonnal kibukik.

Öcsisajt, attól, hogy egy ISPnél dolgozol, nem lesz belôled IT guru. A feljesztésrôl, gyártásról és minôségbiztosításról meg aztán a leghalványabb fingod nincs, az adatkorrupció kb a legutolsó probléma ezen a területen. Sokkal nagyobb súlya van pl annak, hogy mekkora a tisztaság, mennyire vannak elkülönítve a munkalépések, mennyire konstans a beszállított elektronikai komponensek minôsége, hogy van megszervezve a gyártás, és még sorolhatnám. A fejlesztô PCje le van szarva.

Bambano 2011.05.13. 00:57:22

@gascan: parancsolj, itt találhatsz olyan autókat, amikben ms motorvezérlő van: sportgeza.hu/forma1/2011/05/08/vettel_verhetetlen_a_torok_gp_hihetetlen/

"Minden, a fejlesztés során keletkezett adatot online repositorykban tárolnak,": az online repositry vajon min van? csak nem diszken??

Másrészt meg oda az kerül be, amit a kliens odaküld.

"Melyik vezérlôegységet hívták vissza, mert a fejlesztô PCjében szar volt a controller? Ne röhögtess.": mondtam én olyat, hogy ecut hívtak vissza, mert rossz vinyóvezérlőt terveztek? Nem mondtam. Azt mondtam, hogy vinyóvezérlőt és alaplapokat hívtak vissza, mert rosszul tervezték meg őket. Ez is egy példa volt arra, hogy a számítástechnika nem fejlődött (jó irányba).

"Eleve a kérdés is baromság, minden eleme biztosítva van": ha a feltett kérdésemre ez a válaszod, akkor ideje megtanulnod olvasni. Aki megfelelő szinten végezte el az általános iskola első osztályait, azok értik a különbséget a bizonyítva szó és a biztosítva szó között.

"Ismerkedj meg a checksum fogalmával, te IT-guru.": a checksum, ami azt biztosítja, hogy? Hint: semmit. Segédkérdés: lehet-e találni két fájlt, aminek egyforma az md5-ös checksumja, de a fájlok különböznek?

Persze, annak az esélye, hogy egy, általam fent emlegetett eset előfordul, nem nagy. Csak sorozatban jönnek.

gascan 2011.05.14. 14:08:48

@Bambano: "parancsolj, itt találhatsz olyan autókat, amikben ms motorvezérlő van:"

Megint fingod nincs, mit beszélsz.

1) A Microsoft NEM gyárt semmiféle motorvezérlôt.
2) Egyetlen utcai autó motorvezérlôjében sem fut Microsoft szoftver.
3) Szó volt arról 4-5 éve, hogy a MS "besegít" a szoftverfejlesztésbe a McLaren Electronic Systems-nél, és a telemetriai platformot is ôk csinálják minden csapatnak, de pár sajtóközleményen kívül nem sok történt:
www.microsoft.com/presspass/press/2006/dec06/12-11FIAPR.mspx
Az elektronikai platformot ugye egyrészt a MES adta volna, másrészt meg az F1nek semmi köze az autógyártáshoz. A Microsoft meg szoftvercég, gyártókapacitása nincs. Vagy azt hitted, Redmondban készül az XBOX?

Tehát a gyengébbek kedvéért még egyszer: NINCS az utcai autókban MS motorvezérlô, és MS szoftvert sem használnak ilyen célra. Az egész autóiparban pár kihangosító van talán, amin MS szoftver fut, azokat sem ôk gyártják. Motorvezérlés NINCS.

"az online repositry vajon min van? csak nem diszken??"

De. És a RAIDben minden HDDn pont ugyanaz a szektor, pont ugyanúgy fog megsérülni, meg még a checksum is mellé. Láttál te már közelrôl szervert egyáltalán?

"Másrészt meg oda az kerül be, amit a kliens odaküld."

Ha hibás, azonnal kibukik a következô checkoutnál.

"mondtam én olyat, hogy ecut hívtak vissza, mert rossz vinyóvezérlőt terveztek? Nem mondtam."

Végig ezen a hülyeségen lovagolsz, hogy mennyire "bizonytalan" az adatbiztonság. Lássunk néhány hibás vezérlôt, ahol a hiba oka erre vezethetô vissza!

"Azt mondtam, hogy vinyóvezérlőt és alaplapokat hívtak vissza, mert rosszul tervezték meg őket."

És a rossz tervezésnek mi köze az adatbizonsághoz, te szerencsétlen? Szerinted a HDDn "romlottak el" a tervrajzok? Te tényleg ennyire hülye vagy?

"Ez is egy példa volt arra, hogy a számítástechnika nem fejlődött (jó irányba)."

Baromság. Hihetetlen fejlôdésen ment át a számítástechnika. Mindenki számára megfizethetvé vált a számítógép az elmúlt 20 évben, badsectoros tetûlassú floppyk helyett nagykapacitású, megbízható USB stickek vannak, bárki vehet magának hordozható számítógépet fillérekért, a 20 évvel ezelôtti gépekhez képest többszázszoros teljesítménnyel és többszörös üzemidôvel. A szar kis 250 eurós HP netbookom 5,5 órát ketyeg akkuról, 160 Gb-s HDDvel, és mivel 10 inches, még egy nagyobb retikülbe is beférne.

"a checksum, ami azt biztosítja, hogy? Hint: semmit. Segédkérdés: lehet-e találni két fájlt, aminek egyforma az md5-ös checksumja, de a fájlok különböznek?"

A checksum célja az adatkorrupció megakadályozása, NEM annak a biztosítása, hogy a checksum egyedi. Két, teljesen eltérô file produkálhat azonos checksumot, de ez lényegtelen. A lényeg az, hogy az adott file tartalma az adott checksumot eredményezi-e. A hash collision-nek csak az SSL certificate-eknél és a digitális alírásoknál van jelentôsege, ahol számít az egyediség. Te tényleg segghülye vagy a számítástechnikához, ezen a ponton be is fejeztem.

Az ISPnél amúgy melyik részlegen dolgozol? A callcenterben vagy az értékesítésben? :D
Mert hogy ekkora mûszaki analfabétát, mint te, nem engednek parancssor közelébe, az hétszentség.

Bambano 2011.05.15. 00:13:56

@gascan: olyan szép mozgó célpontos a vitastílusod... azt mondod, nincs motorvezérlő, kiderül, hogy van, akkor módosítod, hogy utcai motorvezérlő.

mi köze a rossz tervezésnek az adatbiztonsághoz? ezt tényleg meg lehet kérdezni és meg kell válaszolni? szerintem nem. ha rossz a hardver vagy a szoftver, akkor nincs adatbiztonság. márpedig példák sorozata mutatja, hogy sok a hiba.

azon csúszol el folyamatosan, hogy még mindig nem érted a különbséget a minőségbiztosítás és a bizonyítás között. az egyik nem garantálja biztos esemény szintjén, hogy hibátlan a termék, míg a másik igen.

"Ez is egy példa volt arra, hogy a számítástechnika nem fejlődött (jó irányba).": ha neked az jó irány, hogy ugyan az egész szar, de legalább mindenki megveheti, akkor egészségedre. Nekem ez nem jó irány.

Ja, bad sectoros floppy helyett bad sectoros meg elfáradó ssd-k meg pendrive-ok lettek. Most már nem 1.44 MB, hanem 16 giga bad sectort is össze tudunk hozni akár egy kulcsra. Ez tényleg bődületes fejlődés.

"Két, teljesen eltérô file produkálhat azonos checksumot, de ez lényegtelen": lényegtelen? lényegtelen, hogy vírusra lehet cserélni az operációs rendszered egyes elemeit úgy, hogy checksum ellenőrzéssel nem veszed észre? Ez neked lényegtelen?

A checksum, miután nem jelzi az adatkorrupciót, nem lehet a célja ennek megakadályozása. Aki ebben hisz, az téves biztonságba ringatja magát.

Mindig érdeklődéssel olvasom, amikor valaki indulatos jelzőkkel pótolja az érveit. Engem nem zavar.
süti beállítások módosítása