Alfás lettem, a fenébe is

Megvolt: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 16v SW

  2011. április 25. - Stump András Címkék: vélemény alfa romeo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Szemellenzős BMW-sek is ezt nézegetik este a paplan alatt, amikor senki sem látja. De milyen járni Monica Belluccival?

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr502853667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ystuc 146ti 2011.04.25. 11:43:57

Bizony, milyen szép még mindig. időtálló forma!

Leadfoot 2011.04.25. 11:54:19

Nekem a 156 nem volt a kedvencem, inkább a 166-ot szerettem (csakis a facelift előttit). De ez... Számomra az egyik legszebb ma gyártott autó.

Benzinest bele, legyen az 1750 TBi vagy V6, valami más színt rá (ilyenben nem jön ki a gyönyörű hátsó lámpa), és kéne nagyon.

Leadfoot 2011.04.25. 11:55:23

Tényleg, hol készültek a fotók? Hol van csak úgy kint felejtve ez a minyó?

Káposztakukac 2011.04.25. 11:56:15

"Kár a 3,2-es V6-osért, azért sokan tudtak rajongani, de az egyszerű 1,8-as és 2,2-es négyhengeres benzinesek sem voltak olyan rosszak. "

hát nem... a 3,2-es V6-os, amely egy holden motoron alapult, minden idők egyik legrosszabb motorjának számít.érzésre leadott vagy 180 lóerőt a 260-ból, fogyasztásra a 159-ben pedig alsóhangon is 15 l volt százon. senki sem vette a gépet, nem véletlenül tűnt el. a többi benzines sem volt sokkal jobb, elsősorban a fogyasztás miatt. az 1,8 tbi hatalmas előrelépés volt ezen a téren, mert még ha nm is fogyasztott különösen jól, de legalább arányban állt a menetteljesítményekkel.

2011.04.25. 11:58:09

Szavazásból hol marad a nem kéne vagy a BMW kéne rész? Így egy kicsit manipulatívnak érzem.

kzolika 2011.04.25. 12:02:25

A szavazasnal hianyzik a megis 320d kellene lehetoseg. A tobbi lehetoseg csak kenyszervalasztas.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 12:05:43

Erről van szó! Ó, egy Alfa Romeo! Egy más világ... A cikk szerzője minden gondolatom tolmácsolta. :-) Soha AudiBMWMercedest! (Esetleg egy CLS-t vagy S5-öst, slussz. De leginkább ALFÁT!)

ikke i drift 2011.04.25. 12:08:45

Hát valszeg sose vennék ilyet, mert nekem az autózás nem ezt jelenti (na jó, ha lenne 5 autóm, akkor köztük lehetne egy V6-os :), de tény, hogy ez az autó lélegzetelállítóan gyönyörű. De a dízellel nekem ez a kompozíció nem fér össze, nekem az Alfa az autózás tiszta örömét jelenti, a dízelnek meg egy előnyét ismerem: keveset fogyaszt (oké, a nyomaték is, de ha az ember sportosan akar vezetni, akkor ott kezd el jó lenni egy benzines, ahol a dízel már rég leszabályoz).

Leadfoot 2011.04.25. 12:22:20

@ikke i drift: Nyomaték az van a turbós benzinesben is, nem kell ahhoz olajkályha. :-)

kultúrpesszimista 2011.04.25. 12:32:12

@Leadfoot:

Bezony! Az autó az benzines. És turbos vagy kompresszoros. Répce a traktorokba, mezőgazdasági gépekbe, tankokba való.

vmaast 2011.04.25. 12:36:02

Hol marad a "BMW kéne" rész???
Aki a BMW-re gerjed, el sem olvassa ezt a cikket, annak tök parttalan dolog az Alfákról bármit is mondani. Iszonyat jó autókat építenek a bajorok, de más az életérzés. Nem sok átjárás van a kettő között, és aki nem tapasztalt még meg egy Alfát, annak kimarad valami jó az életéből.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 12:40:29

@vmaast:

"Iszonyat jó autókat építenek a bajorok, de más az életérzés."

Ez tökéletesen így van. A kulcsszó a JÓ. Egy technokratának, kényszeres maximálistának tökéletes választás lehet egy BMW vagy Audi vagy Benz. De ennyi, az élmény steril, az autó meg nem különösebben szép. Leginkább jellegtelen vagy hivalkodó, mindenesetre a külső náluk másodlagos. Akinek az autózásban számít az esztétikum, a lélek, a részletek, az ÉLMÉNY, az olasz vagy (régebbi) francia, vagy angol, svéd autót vesz és kerüli a németeket.

reCYCLING 2011.04.25. 12:44:44

nem tudom, mi nehezebb, megírni egy ilyen mocsok-gyenge cikket, vagy végigolvasni.

Leadfoot 2011.04.25. 12:44:59

@kultúrpesszimista: Hujjuj, ennek flame-szaga van. :-) Nem mintha jómagam nem gondolnám így. Remek autók, de Audi-Merci-BMW sose kéne. Legalábbis 10 évnél újabb biztosan nem.

De hát nem vagyunk egyformák, csak ezt jó lenne, ha a BMW-hívők is néha belátnák. :-)

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.25. 12:46:05

Ha egyszer lesz szívem végre megvállni a 156-októl, akkor veszek 159- est. Talán akkor sem. Nekem nem minden a szépség. Ez a motorkínálat elég gyér.

Negrogo 2011.04.25. 12:54:33

Ezzel is csak az a baj mint a tobbi mostani alfaval, elol teker. Ennyi. Biztos jo vezetni, szep is, jo is mar, nem zorog es stb. De kover gazra nem a segge fickandoz. Amikor meg a kormany kezd onallo eletet elni ilyenkor az meg elmenny gyilkos.

@vmaast: nekem is az van marmint BMW (meg a verbeli fajtak utolso tagja talan) es megis elolvasom ahogy mast is h van ez?!:)

A BMW az meg miota a vilag minden csak nem steril. Persze nem a 116i 120d meg a ugyanilyen 3asokra gondolok. Ahogy nem is az E60-as 5osokre...

Halálos_fogkefe 2011.04.25. 12:55:20

Jó cikk! Nagyon egyetértek az első oldalon taglaltakkal, valahogy ez az az autó ami után mindenféleképpen utánafordulok ha meglátom és nem lehet úgy elmenni mellette hogy ha még csak magamba is, de egy "aztakurva" el ne hagyja a számat.
Nagyon nagyon el van találva a formaterv, biztos igazi klasszikus lesz :)

a Bloom 2011.04.25. 12:56:53

@mennyi?husz!: "nekem is az van marmint BMW (meg a verbeli fajtak utolso tagja talan) es megis elolvasom ahogy mast is h van ez?!:)"

Ez jo. Minden BMW-s szerint az ove az utolso igazi. :)
Persze nemcsak BMW-sekre igaz, Alfasokra, Citroenesekre, Mercisekre ugyanugy.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2011.04.25. 12:57:51

Az autók Németországban készülnek, egy kiszuperált hajtóműgyárban. Minden más csak motorizált szekér.

vmaast 2011.04.25. 12:58:48

@mennyi?husz!: Biztos nem vagy eléggé ortodox.
Persze lehet hogy csak gonoszságból olvasod ;-)
Amúgy még 1-2 év, és jön a hátulkaparós nagy Alfa. Már ha nem csak az USA-ban akarják árulni...

Верховина 2011.04.25. 13:00:04

Jó a cikk, Bandi:)
Ezt meg a számból vetted ki:

"Felénk hajol, és amikor azok a csillogó, telt ajkak kinyílnak, és alig várjuk, mit lehel a donna finoman csengő hangon, egy reszelős, alpári böfögés röcög a fülünkbe."

Pontosan így vagyok én is a dízellel, Alfába soha:D Meg másba se, mert gázolajat csak 'T' betűvel kezdődő gépekbe tankolunk (terepjáró, teherautó, traktor, tank). Amúgy az álmom egy 3.0, vagy 3.2-es GTV..:D

Leadfoot 2011.04.25. 13:00:23

@a Bloom: Ez már csak ilyen amióta világ a világ. Régen is minden daciás azt mondta, hogy az övé az utolsó, ami még eredeti Rönó alkatrészekkel készült. :-)

mükkemakk 2011.04.25. 13:05:00

Verhó! Na azért a BMW sor 6 dízelek szépen járnak, nagyon kellemtelen szaguk van, de a hangjuk szép.

Az Alfának vissza kéne hozni a hátsókerék meghajtást, az az igazi, minden hátránya ellenére is.

Ez az Alfa amúgy gyönyörű .

fetyisob 2011.04.25. 13:06:12

Szerintem mindent elmond a honi autosujságirokrol hogy: Nem számit milyen csak az hogy nézz ki!! szerencsére a többség nem igy gondolkodik!!!
és ez a hsználtauto piacon látszik!ott nem számit a pr kedves úraim! ott nem lehet más faszaval verni a csalánt! ott latszik mi az ami tartja az értékét , és mi az amit nem lehet hosszutávu mérnöki munkának nevezni!vagyis eladhatatlanok vagy csak tized áron kelnek el hassonszörű német v japán autokhoz képest!

Negrogo 2011.04.25. 13:08:24

@a Bloom: Oh dehogynem. Nagyon sok tipushoz volt kozom. Sajat az E30 volt most E39 Motorsport van. 13 eves. Nincs angyal cicaszem, dupla kor lampa ahogy kell. Sor6 szivo benzin. Kell ennel tobb?;)

vmaast 2011.04.25. 13:09:09

@mennyi?husz!: Egyébként meg:

alfaamore.hu/hirek/genf2011_4c

Szerintem ettől, te is letennéd a hajadat ;-)

a Bloom 2011.04.25. 13:11:20

@mennyi?husz!: Csak figyeld, erre majd jonnek a capasok, aztan a haboru elottiek. :D

GGG77 2011.04.25. 13:11:54

A 159-es a LEGSZEBB középkategóriás autó. Pont.
Egy esetleges vásárlásnál csak a 3-as BMW (az is kombiként) vagy a racionalitás (és akkor C5 kombi) tántoríthatna el.

De! Ezt a motorkérdést gondolt át. A 2005-ös bemutató óta ebbe az autóba az egyedüli szóba jöhető motor az 1750-es, benzines. Az összes korábbi benzinmotor egy kelletlen, lusta dög volt (a V6 is csak szebb a hangja), ezt nagyjából az összes teszt megírta, ennyi ember pedig valszeg nem téved.
A kerregő, vezethetetlen dízeleket pedig tényleg hagyjuk, azt max a cég vesz (a legjobb autó pedig a cégautó), kis jó ízléssel is megáldott magánember nem, pláne egy Alfába.

vmaast 2011.04.25. 13:13:07

@fetyisob: Ez már nagyon rég lejárt lemez ;-)
A magyar használtautó piac amúgy meg nem igazán mérvadó... Az árakat előítéletekkel teli dilettáns vásárlók, és óratekergető ruppótlan nepperek határozzák meg.

GGG77 2011.04.25. 13:13:33

@Верховина: "Amúgy az álmom egy 3.0, vagy 3.2-es GTV..:D"

3.0, az még nem GM szemét. Vagy 2.0 TB V6... ;)

TűzLó 2011.04.25. 13:14:01

Ne spórolj erre a V6-ra, nem érdemes. Inkább a régi V6 valami GTA-ban vagy GT-ben vagy ha új 159 akkor 1.8 turbo. Egyébként ez abnormális fogyasztás, tudom, ilyen gyönyörűm van, igaz az avétosabb 1.9 JTDm 150 pacis motorral és 6,7L/100km az átlag. Nem tudom mennyi volt a tesztautóban, de akkor nem megy viszont faszán iszik ha az EGR szelep kezd bekokszolni. A komputer csak akkor írja ki, ha már végleg beragadt. Ezt is tudom, mert ez volt eddig az egyetlen hibája. Megoldás: kiáztatni Brigéciolban vagy venni újat 40-ért.

GGG77 2011.04.25. 13:14:32

@vmaast: "Az árakat előítéletekkel teli dilettáns vásárlók, és óratekergető ruppótlan nepperek határozzák meg. "

Valamint VW fétisben szenvedő idióták.

vmaast 2011.04.25. 13:15:57

@GGG77: Azt kár is lenne vitatni, hogy jelenleg a motorkínálat az Alfa gyenge pontja.

ikke i drift 2011.04.25. 13:16:50

@Leadfoot:
ez is igaz, de ott a lóerőcsúcs is 5.000 felett valahol, ott meg már nincs dízel :)

a Bloom 2011.04.25. 13:17:25

@GGG77: A GTV 3.2-ese meg a regi V6. Ugyanaz volt a GT-ben meg a 166-ban is, majdnem ugyanaz a 156/147 GTA-ban.

Schütii 2011.04.25. 13:18:18

Naná hogy a VW meg akarja venni az Alfát. Nem véletlen. De nem eladó!

Negrogo 2011.04.25. 13:19:20

@a Bloom: Persze, persze a capa az megis csak capa ahogy a V8 az V8 a krumli leves meg krumpli leves.:)

GGG77 2011.04.25. 13:19:39

@vmaast: Valóban nem erős a kétféle motor, de, amíg 1750 TI van, addig nekem az bőven elég lenne. :)

McK (törölt) 2011.04.25. 13:20:26

Ezt sokkal nagyobb szenvedés volt végigolvasni,mint a kerregést hallgatni.
Aki ma egy autós oldal hasábjain azt ecsetelgeti,hogy a diesel kerreg,az fürödjön patakban,mert az mégis teljes hasonulás a természettel,szemben a zuhanyzó mű ,épített jellegével.
Fel kéne már nőni,a turbó motoroké a jövő.
MINDEN tekintetben.
Nekem volt ilyen 150le-s 159-em,és nincs az a benzines,amiért odaadnám.
Pláne,hogy ez egy autó,amit HASZNÁLNI kell,nem egy egynapos teszten hallgatózni benne..
A benzines szarul megy,ellenben sokat fogyaszt,ergó ezért jut 10 autóra 2 benzines.
Ez olyan,mintha a kedves szerző azon rína,hogy a kerti kapájának nem faragott a nyele,pedíg az mennyivel szebb..az lehet,csak szar fogni a kapáláskor..márha tudja mi a kapa.
Egy ilyen autó,ezzel a diesellel a tökéletes autó egy 20-30-közti fiatal ,sportos,mégis elegáns embernek.
Amolyan kettő az egyben.
De vehet benzinest is,ha nem baj,hogy 5 év alatt eltankolja még egy ilyen árát..

McK (törölt) 2011.04.25. 13:24:39

Az pedíg,hogy 2 ezer alatt nem megy,egyértelműen egy baromság,vagy hiba.
Az EGR szelep hibája esetén tud ilyet csinálni,de amúgy egy ilyen úgy megy már 1600-tól,ahogy kell.

vmaast 2011.04.25. 13:25:24

@GGG77: Elég bizony. Viszont McK-nak is van ám igazsága. A Cuore Sportivo nem azt jelenti, hogy minden Alfának feltétlen versenyautónak kell lennie. Nekem is bőven elég a nyolcszelepes TS motor a vasba.

vmaast 2011.04.25. 13:27:33

@McK: Amúgy meg kikérem magamnak! 40 évesen is fiatal, sportos, és elegáns vagyok :DD

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.25. 13:28:17

@McK:
hát én 50 vagyok. Még is nagyon alúlmotorizált számomra az Alfa. Sportosnak meg jóindulattal se lehet nevezni. Még a 2.5 V6-osomat sem nevzném annak.

Paulus159 2011.04.25. 13:28:29

@fetyisob: Ezt a tizedárt ki is számoltad, vagy csak a szomszéd ismerősétől hallottad?
Az asszony 159-ese 5 évesen a hahu árait nézve az új árának az 1/3-a.
Szerény személyem egy ötéves 51.000 birodalmi kilométeres CLK-t éppen az új árának az 1/3-áért vett múlt évben. Szóval nálam mást eredményt hoz a matek...

LAPoska 2011.04.25. 13:30:43

a szavazasbol kimaradt a bmw vagy honda kene... ;-)

vmaast 2011.04.25. 13:31:06

@Paulus159: Hagyd el... Fotelszakértő, a harmadik Astra, és egy Golf Gti után...

Jaffar 2011.04.25. 13:31:19

A végén a szavazásnál hiányzik egy opció, a "nem kéne"!
Lehet, hogy megköveztek érte, de nekem nem tetszenek az alfák. A mostaniak közül is egyedül a Gulietta, vagy mi a rosseb a neve, na az még elmegy. A többi meg abszolut fos. Mármint kinézetre. Valszeg velem van a gond :D

McK (törölt) 2011.04.25. 13:32:26

@vmaast: ne haragudj,nem mindenkinek sikerül ez.
Úgy értettem,hogy 2 gyerekkel,márpedíg a 30-40-esek közt sok ilyen van,egy ilyen autó már a csomagtér mérete miatt nem ideális.
Lehet kompromisszumokat kötni,de nem ideális.
Egy S-max,Galaxy,Alhambra C4 grand,stb sokkal jobban kiszolgálja a családot.
Tapasztalat..
Sajnos a 36.-ban vagyok.

McK (törölt) 2011.04.25. 13:34:58

@speed2006: egy autóban a sportosságot nem csak a motor teljesítménye szabja meg.
A 159-es ,főleg a TI futóműve a legsportosabb utcai futóművek egyike.

vmaast 2011.04.25. 13:36:18

@Jaffar: Nem kő" kő ;-) A "tetszik-nem tetszik" dolog tök szubjektív, nem érdemes rajta birkózni.

McK (törölt) 2011.04.25. 13:37:14

@fetyisob: úgy-úgy..
Kár,hogy nagyon nagy baromságot tetszik mondani..
Tessék megnézni,mibe kerül egy 2006-os 159,vagy egy 2006-os 320d..
Jéééééé...

fetyisob 2011.04.25. 13:41:59

@Paulus159:
Nagyon okos vagy hogy egy kompakt auto árait hosonlitod össze egy kupé áraival!
probálj kupét kupéval össze hasonlitani és akkor rájössz amit mindenki tud hogy hasznalt olasz auto nem jo auto!

vmaast 2011.04.25. 13:42:14

@McK: Értem én ;-) Mi hárman vagyunk, így nem kell családiban gondolkodnunk, de az azért tény, hogy egy hosszabb nyaralás előtt még az 505 literes csomagtartót is nagyon be kell osztani előre.

Hurri Kán 2011.04.25. 13:42:45

Lehet, hogy jó benne a dízelmotor, szépnek szép, csak sajnos bennem az elmúlt években az van, hogy ez nem más, mint egy Fiat, szebb bódéval...

Paulus159 2011.04.25. 13:45:30

@McK: Hát, néhány 2006-os 320d biztos kapós 5 millió feletti árért... :-D

McK (törölt) 2011.04.25. 13:46:57

@gyvy: jujj..ez fájt.
Ha így érzed,egyszer ülj be egy körre egy stilóba,vagy bravoba,aztán egy 159-be.
Nem egy kávéház a kettő.
Ez így kb annyira igaz,mint a luk-luk,csak a keret más.
Azért nem egészen..nemde?

vmaast 2011.04.25. 13:47:08

@fetyisob: Tök mindegy, mit hasonlít össze. Mindig lesz nálad egy "igen, de..." kezdetű ellenérv. Nem te találtad fel a spanyol viaszt, csak n-edik vagy a sorban, akit nem érdekel a valóság, csak a saját elavult véleménye ;-)

Paulus159 2011.04.25. 13:48:02

@fetyisob: Nem az árát, hanem az arányokat hasonlítottam össze.
Ha az árakat hasonlítom, akkor a CLK-n lényegesen nagyobb bukás lenne, annyi amennyi a 159 új ára volt...
A 159 meg nem kompakt, hanem középkategória, ahogy a CLK is egy közepes kupé, vállban enyhén szűkebb, de a beltér hossza nagyobb mint a 159.
Mivel, mind a két autó a garázsban áll, így hadd hasonlítsam már össze.

McK (törölt) 2011.04.25. 13:48:25

@Paulus159: 60 ezer km-rel..:D
Garantált-márkaszervíz által visszatekret- km-rel..:D

Hurri Kán 2011.04.25. 13:50:17

@McK:
Természetesen egy kicsit sarkítottam, tudom, hogy nem egészen ugyanaz, illetve egészen nem :)
Azt viszont továbbra is fenntartom, hogy sajnos a Fiat-nak eléggé sikerült leküzdeni mind az Alfa, mind a Lancia presztízsét és egyéniségét? egyediségét? azóta, amióta átvette a két márkát...

vmaast 2011.04.25. 13:51:18

@gyvy: 75-öst kell venni ;-)

McK (törölt) 2011.04.25. 13:52:04

@fetyisob: "és akkor rájössz amit mindenki tud hogy hasznalt olasz auto nem jo auto!"

Ilyet csak műszaki analfabéta nethuszárok állítanak.
A valóság az,hogy a lábad szárán csorogna le a húgy,ha egy ilyen olasz "szart" a magadénak tudhatnál .
Tudod,azért,mert egyszer ültél egy Tipóban,még nem ismered az olasz autókat.

Hurri Kán 2011.04.25. 13:53:27

@vmaast:
Egy, még hátul hajtós GTV-től, vagy Spidertől sem kapnék sírógörcsöt :)

Верховина 2011.04.25. 13:54:03

@GGG77:

Én is azt favorizálnám, de mire oda jutok, hogy GTV-t vegyek, eltelik még pár év:D
Jó nehéz lesz normálisat találni (már most se könnyű):S

McK (törölt) 2011.04.25. 13:54:08

@gyvy: Ez így viszont egészen más.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2011.04.25. 13:56:14

akinek ettől elöl szűk lesz a gatyája, sürgősen vizsgáltassa ki magát az illetékes szakorvossal...

én is autóbolond vagyok, de mindent csak mértékkel :)

Paulus159 2011.04.25. 13:56:33

@gyvy: Ezzel, bármilyen szomorú, egyet kell, hogy értsek. A Mito-t nem igazán veszi be a gyomrom.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 13:56:43

@Leadfoot: Flame, az meg mi? Láng? Hagyjuk már ezeket az erőltetett netes műszavakat, ha kérhetem. Semmi értelme. Köszi.

molesz 2011.04.25. 13:57:36

Alfáért pénzt adni? Azt hittem nem rakod magad szopóágra.

Leadfoot 2011.04.25. 13:59:43

@kultúrpesszimista: Oké, akkor: ennek újból és újból előtörő, fanatikus, szemellenzős emberek közti parttalan vita szaga van. Most jó? :-)))

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.25. 14:00:19

@McK: Azért ezt nem mondanám. Bár tény hogy a TI-t még nem próbáltam ki. De tehetsz alá bármilyen futóművet, az nem fogja pótólni a motort. És ez fordítva is igaz. Engem valahogy nem dob fel az 1.8-as miniturbó. Főleg nem ekkora súlyhoz. Jöhet nekem akárki a nyomatékkal, Ha az érdekelne, akkor vennék kamiont. A 320 Nm-el és 200 pacival a 7.1-es gyári sprint nem egy csúcs. Ennél az offos 2 literes szívóm is jobbat megy. És ezt mondom úgy hogy a család minden durcássága ellenére nem vagyok hajlandó megválni az Alfáimtól.

vmaast 2011.04.25. 14:00:48

@gyvy: Tudod mitől még? Egy 164 3000 v6 24v Q4-től.
Na abban felcsúszik az ember mosolya a tarkójáig ;-)

ChPh 2011.04.25. 14:01:14

én elolvastam, nem győzött meg, maradok a BMW-nél :D

McK (törölt) 2011.04.25. 14:02:51

@speed2006: ezek szerint nem vagyunk egyformák.

Hurri Kán 2011.04.25. 14:03:52

@vmaast:
Elhiszem! Bár engem nem zavarnak a szögletes autók (Alfánál maradva a 155-ös, a 75-ös is bejön), a 164 az valamiért nem. Nem tudom megindokolni, egyszerűen ránézek,. és így érzem. :)

fetyisob 2011.04.25. 14:06:14

@McK:
na utána néztem!2006-os 3-as bmw 3.5milliotól de a hasznalhato 4millátol! alfa 159 2milliotol de 2008as is van 2milliotol!
szerintem ez elég világos!

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.25. 14:06:24

@gyvy: Ebben tökéletesen igazad van. Nekem valahol más jut az eszembe ha az "Alfa" szót hallon, mint ami most a piacon van. És hiányzik belőle a tűz.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.25. 14:09:11

@McK: Ez természetes. :)))) És szerencsére itt és most, ezt minden féle "trollozás" nélkűl tárgyaljuk meg.

Ciri 2011.04.25. 14:09:59

@speed2006:
"Ebben tökéletesen igazad van. Nekem valahol más jut az eszembe ha az "Alfa" szót hallon, mint ami most a piacon van. És hiányzik belőle a tűz."

Benzin, gyufa?

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.25. 14:10:20

@gyvy: A 156-osok elött egy 155-ösöm volt. A mai napig sajnálom hogy eladtam.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 14:11:33

@Leadfoot: Jó. Amúgy nem vagyok fanatikus és elvakult (ha így lenne, nem tagadnám); a régebbi Hondákért is hasonlóan tudok lelkesedni. Szenzációsan jó, szép, szerethető, sportos autók. Engem a hazai németautó-fétis irritál, a sok korlátolt VW, Audi stb. mániás, akik nem látnak ezeken túl...

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.25. 14:12:35

@Ciri: Nem. Az a Focus ST-ből hiányzott. Az volt életem utolsó Fordja.

McK (törölt) 2011.04.25. 14:15:33

@fetyisob: szerintem is.
Ezek szerint 3500 ezernek 2800 ezer a tizede.
Szólj,ha hozol nekem 10 darab 159-est 3500 ezerért,megvettem mind!
Hidd el,nekem nem kell utána néznem,mit ér..

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.25. 14:15:35

@kultúrpesszimista: Nekem a 8.gen Type R is nagyon bejön. Igaz csak hétvégén veszem elő, de akkor nagyon! :)))

kultúrpesszimista 2011.04.25. 14:15:35

@speed2006: A 7.1-es sprint azért már bőven a sportos szint. Főleg egy családi autótól. Mondhatni kib. gyors. 15-20 éve egy Porsche, Maserati lépett ennyit!

fetyisob 2011.04.25. 14:15:49

@Paulus159: nem akartalak avval megbantani hogy ne hassonlitsd össze!csak igy nincs értelme!miert is?
a legnagyobb bukás 7es bmw vagy egy s-osztaly amit megveszel 40millioert es 3 évesen ér 10milliot!!de megveszik!!!miert? mert jok!!! viszont luxus autot már nem gyartanak olaszok franciák!miert?? mert nem veszik meg!! miert? mert jobbak a német autok, jobbak a mérnökök jobb a gyartas!! ezek tenyek!!!

a clk-t egy alfa kupé árával kéne ossze hasonlitanod!de szerintem nem veletlenül jársz clk-val!

Leadfoot 2011.04.25. 14:16:52

@kultúrpesszimista: Ezekkel a szavakkal nem is rád céloztam. A többivel egyetértek. Engem minden fanatikus irritál, aki azt hiszi, hogy a saját ízlése a JÓ, a többi, akinek már tetszik, az meg hülye.
De valóban BMW- és VW-fanatikusból van talán a legtöbb itthon.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.25. 14:18:13

@kultúrpesszimista: Nem mondom hogy nem jó. Csak arra utaltam hogy ennél van jobb is, kisebb nyomatékkal.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 14:18:52

@speed2006: Klassz lehet. Nálam a Crx, prelude, legend kupé, s2000 az örök favoritok. De mai szemmel nézve már egy 20-25 éves accord sedan is csodás!

akos696 · www.focusauto.hu 2011.04.25. 14:20:03

@McK: Hát persze. Aztán amikor kettőstömegű lendkereket kell cserélni komplett kuplungal 150e km-nél, aztán injektorokat és/vagy magas nyomású szivattyút meg turbót 250e km-nél, egy dizelen, aztán 300-nál hengerfejes lesz, akkor megnézném, melyiknél jön ki a pénzügyi mérleg jobban. Egy szívó benzines meg csak megy és megy, ott nincs sok hibalehetőség. Kuplungszett 200-250e km-nél, aztán mehet tovább. Diesel az első 100-150 e km-en éri meg utána jó eséllyel már csupa ráfizetés. Tudom, mert ebből élek és ezért egy kicsit magam ellen is beszélek. :)

kultúrpesszimista 2011.04.25. 14:20:38

@Leadfoot: Oké, abszolút egyetértünk. ;)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.04.25. 14:23:21

@Leadfoot:

Én azt nem értem, hogy egy szép alfát bemutató cikkből hogy lesz rögtön olaszautó-németautó állóháború?

Jó, tény, hogy ennek a magja el van ültetve már az írásban is, ami hiba, de az egyenesen botrányos, hogy mennyire fogékonyak az ilyen baromságokra a kommentelők. Egyszerűen nem létezik úgy francia-olasz autót bemutató cikk, hogy ne a fröcsögés kezdődne rögtön a kommentekben.

A legszomorúbb az, hogy ezek az emberek szavazati joggal is rendelkeznek.

A magam részéről ha felajánlanának egy kombi bmw-t meg egy kombi alfát, lehet hogy csak sorsolással tudnék dönteni a kettő között, de leginkább mindkettő kéne és mindkettő másért.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 14:25:02

@akos696: Jó, de ez minden autóra igaz, a toyotákra is, nem?

vmaast 2011.04.25. 14:25:46

@gyvy: Velem lehet alkudni ;-) Akkor egy 155 Q4, vagy egy 75 milano?

Leadfoot 2011.04.25. 14:29:29

@Csumpi Hálidéj: Hát, meg lehet nézni... már az első 10 komment között is több van, ami rögtön "béemvézés".

Nekem tényleg nincs bajom a bajor márkával, egyszerűen nem az én stílusom, nem az én ízlésem, de ettől még látom, hogy piszok jó autókat gyártanak, és értem, miért tetszik sokaknak.

De vannak emberek, akik vallás szintjén hiszik, hogy amit őt szeretnek, az JÓ, a többi meg SZAR, és olyanok nem is léteznek, nem is létezhetnek, hogy más igények meg más ízlés.

Ez kb. olyan, mintha kijelenteném, hogy a legjobb étel a spagetti, és aki nem szereti, vagy mást jobban szeret, az ostoba.

Hurri Kán 2011.04.25. 14:29:53

@vmaast:
NEm, nem és nem. GTV 2,5 V6 :)))

a Bloom 2011.04.25. 14:30:34

@vmaast: Csak a 75.

Bennem a 155 nem mozdit meg semmit. Bezzeg a 164... Nalam ugy kezdodott az Alfa-buzeria, '89-ben Olaszorszagban a 10 eves Bloom meglatott egy vadiuj 164-et, es elakadt a lelegzete. :)

Leadfoot 2011.04.25. 14:31:14

@Csumpi Hálidéj: Még annyit hozzá, hogy az ilyen élből fikázók sokszor ki sem próbáltak mást, még csak ki sem próbálták, vajon a másik embernek mi is tetszhet az általuk lenézett márkákban.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.04.25. 14:38:33

@Leadfoot:
De lehet, hogy azt sem próbálták sosem, amit annyira szeretnek.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.25. 14:39:09

@Leadfoot: Ez még a látos verzió. Volt hogy kiderűlt, a nagy fikázónak autója sincs, és nem is volt.

Leadfoot 2011.04.25. 14:42:59

@speed2006: Ja, emlékszem régről egy ilyen fikázóra, az ő esete jó példa. A végén (egy másik autós oldalon regisztrálva volt ugyanazzal az - összetéveszthetetlen - névvel + adatokkal) kiderült, hogy 10 éves volt, és apuéknak egy bizonyos márkájú autójuk volt (direkt nem írom le, milyen, nem ez a lényeg), és azt volt az isten, mindig mindennél jobb volt minden szempontból. Autót meg maximum a vidámparkban vezetett dodzsem formájában, esetleg az NFS-sorozatban.

:-)

Paulus159 2011.04.25. 14:45:06

@fetyisob: Az argumentáció "erejét" nem a felkiáltójelek száma adja..., főleg, ha már a kiindulópont is az, hogy csak egyetlen helyes álláspont létezik...

Negrogo 2011.04.25. 14:46:42

@akos696: Nem-nem. 528i. Gyak. Gyari M csomagos csak ezt akkor meg nem igy hivtak. 540i bol es ebbol a 528i bol volt motorsport edition. Kesobb M pakett neven jottek a rancfelvarras utani modellek.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.25. 14:52:53

@Leadfoot: Töredelmesen bevallom, van egy tipus, amit én is fikázok. Erről nem tudok leszokni, de mentségemre szól hogy volt tulajdonomban. Jóóó! A alfáimmal is több gond van mint egy zsák bolhával, (apró bosszantó hibák sokasága) de az ST kritikán aluli volt.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.25. 14:58:54

@Ciri: az első 20000 km alatt két váltó csere, mindene nyekrgett belűl, jobb első féktárcsa megreped, belső tükör az ölembe esett.

=Daniken= 2011.04.25. 15:20:35

@Ciri:

"benzin, gyufa?"

:-))))))

szerintem ez a verda csodaszép, komolyan, a belseje is egy álom, jó ránézni. aztán beugrik, mit tapasztaltam 156-os, 147-es és 75-ös Alfákban...azt a világhírűen szar váltót, a műanyagszerűen kopogó/felütő gátlókat és döccenéseket...és még ezt is félreteszem. Komolyan, amilyen ára van a használt autó piacon, az ember rohanna a köteg lóvéval.. nemrég Tibi barátomat beszéltem le róla tűzzel-vassal, nem véletlenül. olvassatok népítélet.hu-t. A második oldalon van az igazság.Sajnos, soha a büdös életben nem kéne ilyen.És még valami: a franciáknál most elkezdődött végre egy komoly minőségi szint felé történő elmozdulás (pl. PSA)...és ha jobbak lesznek mint az olaszok, és eléggé úgy néz ki, integethetnek az olaszok az autóiparnak...fel kéne kötni a gatyát...én nem bánnám. de addig olaszt soha.

megint 2011.04.25. 15:25:24

Kicsit soknak tűnik a fogyasztása, egy 3.0d ötös bmw eszik ennyit, pedig az "kicsit" jobban megy, de még egy quattro 3.0tdi is csak egy literrel eszik többet az 1800 kg ellenére, szóval az alfánál tényleg érdemes lehet inkább benzinest venni, amúgy is jobban passzol a karakteréhez. Kívülről szép, bár ez a piros szín nem tetszik, feketében inkább, belül alfásoknak biztos ez a csúcs, de szerintem erőltetett és öregecske. Nem valószínű, hogy ez a frissített modell fogja kihúzni őket a szarból.

zsotyek 2011.04.25. 15:27:35

Szép, szép, de akkor sem Német autó. Lehet, hogy szép sportos kocsikat csinálnak az olaszok, de soha nem fogják azt a minőséget produkálni, mint a Német autó gyárak. Ettől függetlenül valóban szép autó, de ha már választhatnék egy olasz autó vagy egy Audi, BMW, Mercedes vagy Volkswagen között akkor valamelyik Német gyártmányt választanám.

Zee 2011.04.25. 15:29:23

A főnökömnek is ilyen van,volt szerencsém párszor vezetni,de egy kalap....r

2000-alatt akkora turbólyuk van benne,mint ide Lacháza.Ott,ahol a szaros 1,4-es Kalosommal 3.-ban be tudok fordulni és gázadás után finoman megindul az autó alattam,ez folytonosan lefullad.Nem,nem kéne.Ha valaha is alfát vennék,inkább levágom a kezem.

százszor,inkább egy használt 520D vagy i.

esetleg egy audi 100-as.De ezt,soha...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.04.25. 15:38:07

@Zee:
Én akkor vágnám le a kezem, ha Kalost vennék.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.04.25. 15:48:42

@Zee:
Gondolom, a Kalosnak valamivel rövidebb a váltója, ezért megy kis sebességnél már harmadikban el.
Nagy értője lehetsz a szerkezeteknek...

vmaast 2011.04.25. 15:50:38

@Zee: LOL... nemkicsi... A Kalosodból kettő fér be a csomagtartójába, a tömegükről nem is szólva :DD
Figyu!
A MAGA szegmensében jópofa a Kalos, de ne állítsuk már a 159 mellé! Nem hogy nem egy liga, nem egy dimenzió, ember ;-)

vmaast 2011.04.25. 15:51:54

Egyébként jól írod.
Volt SZERENCSÉD vezetni ;-)

Fantozzi.ie 2011.04.25. 15:52:57

Gratula az új autóhoz
Készülj fel egy 10-12000 km után első gumicserére Meg fogja enni a belső oldalát a gyárilag nem megfelelőre állított futómű
A 19 collos felnik meg könnyen törnek repednek

AciDuzzu 2011.04.25. 15:58:52

@Zee: És 140-nél mennyit forog a Kalos a 159-hez képest, úgy 2000-rel többet?
Kalos vs 159 lol

vmaast 2011.04.25. 16:03:44

@AciDuzzu: Itt ül mellettem a kutya, és könnyezik a röhögéstől...

Bambano 2011.04.25. 16:08:09

két közkeletű tévedésnek lenne már érdemes véget vetni:
1. a benzines sokat fogyaszt: nem, nem fogyaszt sokat. a fogyasztást elsősorban az autó tömege határozza meg, meg a vezetési stílus.
2. az közgazdaságilag ökörség, hogy autót fogyasztás alapján vesznek. aki gazdasági alapon akar autót választani, annak nem a fogyasztás, hanem a tulajdonlás teljes költsége alapján kell autót választani. Ami fogyasztás plusz egyéb költségek, kiemelten a szerviz költségei. Számolj hozzá egy kis egr szelep cserét, szívósor cserét, injektor cserét, máris mocskos drága lesz a dízel.

vmaast 2011.04.25. 16:09:40

@Bambano: egy részecskeszűrő cserét...

Dr. Robin Masters 2011.04.25. 16:20:07

Szép szép, de csak benzin motor és világos bőrbelső. Amúgy, ha már nagyon Alfa, akkor Alfa GT vagy Brera kristály topáz vagy sötét vörös színben.

A FIAT viszont valóban szépen leépítette az Alfa és Lancia presztízsét...főleg mostanság az utóbbinak estek neki az átemblémázott Chrysler 300C-vel... borzalmas, bukni fognak, méghozzá óriásit.

A VW meg maradjon csöndbe, 1,2 meg 1,4 T motorokkal még nem lesz eladhatóbb egy Alfa.

Negrogo 2011.04.25. 16:43:21

@Bambano: + elve dragabbak a diesel modellek. en igy vagyok ezzel h regen tenyleg meg erte de leginkabb a olcsobb uzemanyag ar miatt. Most mar ugyan annyi de van h dragabb is litere. Jon egy turbo csere es bukta az ember azt amit esetleg a fogyasztassal evek alatt megsporolt. Es akkor a a tobbirol nem is beszelve.

Harlequin 2011.04.25. 16:48:39

Nem "nem tudok betelni tőle", hanem nem tudok betelni vele...
Amúgy f@sza. Nem tudom mennyibe fog kerülni a BMW-vel való összehasonlítás, de ez most jó volt.

karlov 2011.04.25. 16:49:45

@vmaast: Kész felvágtam az ereim.....

papa33 2011.04.25. 16:52:56

Egypár embernek szeretném elmondani, hogy a turbóst (D) turbóssal (benzines) kell összevetni. Az egyéni, hogy egy Alfa tetszik-e az embernek, nekem tetszik. Az meg egy másik dolog, hogy szervíztapasztalatok, ár (vételi és majdan eladási) figyelembevételével veszek-e Alfát (én nem). Munkám során sok szervizben megfordulok, tudnék mesélni vezérműszíj, futómű...

Z o z ó 2011.04.25. 16:53:12

Nem szeretem olvasni a TC-s alfás cikkeket mert mindig azt váltja ki belőlem hogy folyik a nyálam és jön a "úú én egyszer veszek egy ilyet" gondolat...pedig annyi rosszat mesélnek ezekről...de egyszer kell egy...mégha csak az első lerohadásig is.

siriuswhite 2011.04.25. 16:53:28

A 300c felújításakor már jelen voltak az olaszok is, szerintem bukni nem fognak, mert sokat nem is tudnak... ideig óráig jók lesznek amíg nem jönnek az újak.
Ha viszont az új 300c-t úgy nézzük mint az új passatot (ami csak egy erős facelift)
akkor egy autó két emblémával hasonlóan az opel/*holden*/vauxhall trióhoz.

+Ha ez az Alfa Fiat, akkor az Audi csak egy folszvágen...

Shadowbull 2011.04.25. 17:16:50

Amikor kijott a 156, akkor nagyon utott a forma, egyedi volt, feltuno, uj.

Amikor kihoztak ugyanazt a format egy kicsit felpimpelve a 159esben, mar messze nem szolt akkorat.

Gyonyorunek semmikeppen sem mondanam, inkabb erdekes.

Egy M-Paketos 3ast siman melle lehetne allitani, szebb is, es valszeg jobb is mint ez.

A motorvalasztekrol, opcios lehetosegekrol nem is beszelve. Egy baja van az E90-nek: belul bizony szegenyesnek tunik ma mar.

De nemsokara jon az F30.

sb

Dontotto 2011.04.25. 17:25:16

Szerintem aki szidja az olasz autókat az nem ült még olaszba, vagy ha mégis az fix,hogy nem volt még olasz autója. Nekem már 6 db volt, és nem is lesz más :) Szeretem a BMW-t is vezettem sokat, egy élmény, de az olasz autózást nem lehet elmondani annak aki nem benne él :) ( Nem a 25 évesen megvett használt uno-ból kell kiindulni ami szegény már nyugdíjas korban van, akkoriban az is egy nagyon jó kis szerkezet volt :) eljárt az idő felette mint ahogy az összes 1-2-3- as golf felett is)

Rocko- 2011.04.25. 17:58:59

@McK: "Aki ma egy autós oldal hasábjain azt ecsetelgeti,hogy a diesel kerreg"
de tényleg kerregnek.
most már halkan, de kerregnek. :(

Rocko- 2011.04.25. 18:04:29

@kultúrpesszimista: "De ennyi, az élmény steril, az autó meg nem különösebben szép. Leginkább jellegtelen vagy hivalkodó, mindenesetre a külső náluk másodlagos. Akinek az autózásban számít az esztétikum, a lélek, a részletek, az ÉLMÉNY, az olasz vagy (régebbi) francia, vagy angol, svéd autót vesz és kerüli a németeket."
hát be kell pipálni extralistán vásárláskor az élményt.
ja, nem lehet? ez van.
mindenkinek más és más az élmény, szerintem nem lehet azt mondani, hogy ebben biztosan megtalálod, abban meg nem.
röviden ízlések és pofonok.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.04.25. 18:07:44

@Rocko-:

Nekem élmény az audi sor 5-ös is, a bmw sor 6-is, mindegyikben van élmény, mindegyikben más. Én azt nem értem, miért válik minden cikk kommentvonala ilyen értelmetlen fikázásba, amit itt is lehet olvasni.

Amellett nem mehetünk el észrevétlenül, hogy a cikk szövegében is vannak mondatok, amik generálják ezt a fasságot.

Ez direkt van?

Rocko- 2011.04.25. 18:09:28

@Csumpi Hálidéj: azért válik azzá, mert szűklátókörűek az emberek. nem tudják elfogadni, hogy más is lehet jó, vagy másnak más tetszhet.

Lézer János 2011.04.25. 18:29:48

@Csumpi Hálidéj:

Tisztelt kommentelő állampolgár,

Ön ráérzett a lényegre, a probléma gyökere a cikkben rejlik. A szarra sajnos mindig legyek jönnek, sosem pillangók. Ezek után természetesen joggal kérdezhetné Ön, hogy miért nem kap magára a szerző egy kis kultúrát és műveltséget, vagy trollkodik kevesebbet, de hát nagyságrendekkel többen nézik a fogatlan pankrátorokat a Maúnikasóban, mint a Londoni Filharmonikusokat.

Remélem segítettem.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.04.25. 18:34:39

@Lézer János:

A címlapon az első mondat:
"Szemellenzős BMW-sek is ezt nézegetik este a paplan alatt, amikor senki sem látja."

Egyébként nekem tetszett a cikk is, az autó is, de az ilyen mondatokra mindig lesznek, akik ugranak. Egyébként nekem ezzel a megfogalmazással semmi bajom, intelligens embernek tartom magam, normális értékítélettel, de sajnos rengeteg a kretén, akinek valamiért a húsába vág az ilyen humor. Na velük van bajom inkább. Az, hogy kurva sokan vannak és az, hogy választójoggal rendelkeznek.

vmaast 2011.04.25. 18:51:34

Hungarikum...
Nem az én autóm jó, a tiéd szar ;-)

Lézer János 2011.04.25. 19:03:20

@Csumpi Hálidéj: ...már ha ezt humornak lehet nevezni. Mondjuk van, aki szerint a böfögés is vicces.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.04.25. 19:16:14

@vmaast:
Vagy:
Nincs is autóm, de a tiéd szar.

@Lézer János:
Humor vagy nem humor, nem ez a lényeg.

Vannak emberek, akik annyira üresek, hogy az egyetlen dolog, ami miatt fel lehet rájuk nézni (őszerintük) vagy irigyelni lehet őket, az az autójuk. Persze, hogy nagyon érzékenyek mindenre, ami nem ezt erősíti (hanem pl. hogy a másiknak az autója is tetszik valakinek). Lélektanilag érthető az arrogancia, hiszen csak ez az egy maradt nekik, persze, hogy féltik.

Mivel egy E akárhányas béemvét a kutya nem néz meg az utcán, senki le sem szarja, hogy eggyel több tökegyforma autó áll a pirosnál a körúton, igen erős a frusztráció és ezt nem lehet kompenzálni másképp, mint az eltérő típusok merev és következetes fikázásával, minél szélesebb körben.

Pierre73 2011.04.25. 19:21:59

amikor egy alfát látok, nem tudok elvonatkoztatni attól, hogy egy is csak egy olasz autó. Soha nem verném erre az autóra a répát paplan alatt, akkor inkább egy bömös. Persze, azt is csak akkor, ha megtehetném. De nem tehetem, úgyhogy marad a jó öreg 323F.

Polly-pudli-pötty 2011.04.25. 19:29:37

Nemrég próbáltam v6 2.4 30V 177le tiptronik A6-ot.
Régebben többet jártam 2.5tdi a6-tal.
Ott megszoktam,hogy amíg nincs turbónyomás addig nincs kraft.
Szívóbenyásnál meg kickdown és vártam-vártam de azon kívül,hogy tényleg szépen trombitált a V6 nem történt semmi.
Értsd: Swift I 1.3 otthagyott a lámpánál.
A 0-100 vagy 13mp-et vesz igénybe a 400km-es átlag meg 10.5 volt benne.
Euro 3 előtt valahogy szebben toltak a nagybódés szívóbenzinek.

adam 28i 2011.04.25. 19:36:27

Szép autó ez a 159 kombi. De jó tudod mikor lenne? Ha egy M54b30 lenne benne és hátul kaparna. Na akkor tán ráverném.

lackosor6 2011.04.25. 19:52:54

@2799:
Az nem S54?? A 3 literes M3 motorra gondolsz, nem? Csak kíváncsiságból kérdem!

"Lefogadom, harminc év múlva mohón áhított veterán lesz belőle."

30 év múlva szar sem lesz belőle, mint az új autókból általában!
Gyönyörűek az alfák én szívesen nézegetem őket az utcán! Mocskos általánosítás és kívánom, hogy az alfa tulajok boldogan éljenek, de én sosem vennék egyet se! Itt is van egy 159-es 2.4 JTD kombi a városban: a múltkor behülyült a computer és 100-nál nem ment többet...Kösz nem!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.04.25. 19:53:18

Ez az egyik leggyönörűbb napjainkban gyártott autó, rengeteg típushibával. Óriási az értékvesztése, főleg a konkurens 3-as BMW-hez képest, és nagyon előnytelen a súlyelosztása. Egy biztos, kívül-belül nagyon szép.

Lézer János 2011.04.25. 19:54:04

@Csumpi Hálidéj: "Mivel egy E akárhányas béemvét a kutya nem néz meg az utcán, senki le sem szarja, hogy eggyel több tökegyforma autó áll a pirosnál a körúton, igen erős a frusztráció"

Akiknek ilyen autóik vannak, le se szarják, hogy te mit gondolsz az 5-ös BMW-jükről vagy az A8-asukról, efelől megnyugodhatsz.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.04.25. 20:01:37

@Lézer János:
"Akiknek ilyen autóik vannak, le se szarják, hogy te mit gondolsz az 5-ös BMW-jükről vagy az A8-asukról, efelől megnyugodhatsz. "

Egy részük biztosan. Azok nem is jönnek ide alfát fikázni meg nem helyzetjelző-ködlámpával járnak.

vmaast 2011.04.25. 20:10:40

@lackosor6: "Itt is van egy 159-es 2.4 JTD kombi a városban: a múltkor behülyült a computer és 100-nál nem ment többet"

És akkor mi van?
Most az összes Alfa vacak emiatt?

Komolyan ezen a szinten szeretnél hozzászólni a témához?

comp 2011.04.25. 20:13:11

Szemellenzős bmwsek? Na neee, ez mekkora tévedés. Én sose, SOSE választanék egy alfát egy bmw helyett.
BMW-t vezetni kell és nem nézegetni.

adam 28i 2011.04.25. 20:14:39

Az M54 a330i, 530i, 730i be van és vagy 3szor volt az év motorja :-)

vmaast 2011.04.25. 20:23:03

@Csumpi Hálidéj: Vagy nincs is autóm, de mindenki másé szar :DD

Amúgy nem hiszem, hogy a frusztráció lenne az oka, ha valaki fikáz.
Aszonnyák a szociomókusok, hogy az emberek nagy része mindenáron tartozni akar valamilyen közösséghez, lehetőleg olyanhoz, amit valamiféle elitnek, zártkörűnek érez, szóval semmiképp nem a nép egyszerű gyermekeinek gyűjtőhelyéhez.
Az, hogy az egyén hogyan viszonyul a kívülállókhoz, nagyban függ a csoport mibenlététől. Világos, hogy ha egy márka az erőt és felsőbbrendűséget domborítja ki, a fanatikus hívek is ezt mutatják. Még akkor is, ha csak látens "tagok". Ezért van, hogy a BMW rajongók nagy része erőből vitázik, a suzukisok a megbízhatóságról, az alfásoké meg érzelemből.

Amúgy most volt a tévében egy film a BMW gyárról. Sirály volt.

Erhard242 2011.04.25. 20:24:51

Végre egy normális cikk egy Alfáról amiben tényleg az "igazi" negatív dolgok kerültek csak előtérbe...a gyári fék tényleg elnyúlik amit orvosolni kell normális tárcsával meg betéttel, a hátsó hely tényleg nem valami nagy sajnos. Viszont a futóműve nagyon jó a kategória legjobbja, a fogyasztással nem tudom mit csinált szerintem kitolta a szemét az én 2,4-em eszik 7.6L-et vegyesben haladós tempóban...Szerencsére még mindig sok a "németbuzi" fan amiből szépen meg lehet élni mert ugyi szerintük a német minőség über alles :P Hála istennek fogy a 320d-hez a turbó, porlasztó, szívósor, futómű, a pédékhez a tandem, pd-elem, hengerfej no meg az 5w30-as olaj na meg a 12db-os futómű stb, stb, stb....alsó közép kategóriában nincs különbség mindenhol ugyan azok a gondok mivel ebből fogy a legtöbb autó mi meg fogyasztói társadalomban élünk semmi sem örök :)

ledo76 2011.04.25. 20:27:32

@speed2006: Ha egy 1750 TBi-nél jobban megy a 2 literes szívó off-osod az valószínüleg könnyebb annál (sokkal) és úgy már nehezen hasonlítható össze a két autó funkcionalitásban. És az sem mellékes, hogy egy előzést (főleg emelkedőn) mennyi idő alatt fejezed be ezzel vagy azzal. Nekem ez jobban számít mint a 100-as sprint.

vmaast 2011.04.25. 20:30:58

@comp: Így van. Én sem választanék Alfát a BMW helyett.
Ha azt várom, arra vagyok kíváncsi, amit egy BMW nyújt, abban nem találom meg.
Igaz ez visszafelé is...

Pálesz 2011.04.25. 20:48:57

Amelyik férfinek nem tetszik az új 156-os, vagy a 159-es Alfa, az nemnormális. :)

Nézd meg azt a gyönyörű bikinivonalat a motorháztetően, ami a szimbolikus Alfa-pajzsban teljesedik ki...

Szerintem értitek mire gondolok :)

vmaast 2011.04.25. 20:52:31

@Pálesz: Bikinivonaaal??? Az bundabugyi! Bikinivonal a 164-en van ;-)

btprg 2011.04.25. 20:55:49

@vmaast:

Ez nagyon klasszikus népitélet.hu-s hozzáállás :) Vesznek valami rossz állapotú kocsit, még büszkélkednek is vele, hogy maguk szervizelik, aztán amikor ezek után párszor lerohadnak vele, kiírják a népítéletre az ex catedra konklúzióikat: "franciát soha", "olaszt soha többé", "az XY egy szar, senkinek nem ajánlom" :D De ők még legalább a saját tapasztalataik alapján írnak, nem az alapján hogy mit "láttak" meg "hallottak" másoknál.

ledo76 2011.04.25. 21:02:00

Egyébként a Fiat sok baklövést követett el a márkánál. Ez hiába gyönyörű nehéz és a motorválaszték, legalábbis a benzines, nagyon szar volt, most meg nagyon szegényes. Ráadásul ha tényleg a 3-as BMW szintjén akar vitézkedni nem spórolhatták volna meg a GTA verziót illetve szélesebb variálhatóságot kellett volna már az elején felmutatni. De bár sokaknak nem tetszik a Giulietta talán elindult valami:
www.youtube.com/watch?v=iL4-i8yJZiI
Egy 1.4-es kompaktól ez több mint jó...

szalai 2011.04.25. 21:06:15

Hol készültek a képek?

ledo76 2011.04.25. 21:08:09

@BOSCHtechnikus: A 159-es értékvesztése nem nagyobb mint a 3-as BMW-knek. Amennyivel drágább egy hasonló korú/állapotú, felszereltségű, motorizációjú Bömös, annyival drágább volt újkorában is. A sok hibával sem értek egyet, a rossz súlyelosztással igen, de az is inkább csak az öthengeres (2.4) dízelnél és a V6-os (3.2) benzinesnél igazán feltünő és zavaró.

Pálesz 2011.04.25. 21:17:04

@vmaast: ezen vitatkozhatnék, de minek...

ommm 2011.04.25. 21:19:37

McK: Kerregéshez. Tudod, van a fülnek kellemetlen fajta (általában négyhengeres, überturbós) és a többi. Négyhengeres dízelt tisztességesen zajszigetelve eddig csak az új ötösben és a C5-ösben hallottam.
Kulturálátlan, kellemetlen, erre utalt a kolléga és meg kell, hogy védjem (bár nincs rá szüksége).

subtotal 2011.04.25. 21:19:38

Ez a folyamatos benzinfetisizmus már nagyon fárasztó.
Nekem jelenleg van mindkettő, van előnye és hátránya mindkettőnek.
De ez a zsigeri ellenérzés nevetséges egy szakmabelitől. Az, hogy 80%-a a vevőknek még az Alfa-nál is a dízel mellett dönt, mindent elmond. Biztos hülye mind, mint a BMW vevőinél.

Az autó szép, jó is, tetszik is, de ez a fogyasztás egyszerűen túl sok. A 9 éves, kábé azonos teljesítményű 2,5 literes, 6 hengeres, hátsókerekes, 150 kiloval nehezebb kombim literekkel eszik kevesebbet.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.25. 21:21:26

@ledo76: Itt nem az a lényeg hogy jobban megy vagy sem. Az sem hogy emelkedőn sem rosszabb hogy csak egy 100-al könnyebb. Hanem az, hogy az Alfánál nem ezt várom. Valahogy ifjú koromból más maradt meg bennem róla, (Alfasud és társai, ami akkoriban nagyon jö volt) és most várom hogy végre megjelenjen egy tényleg ütős autó belőle. Pl. ha a 4C nem az 1750-es turbót kapja meg, ahogy azt híresztelik, akkor eladom az összes autómat hogy meg tudjam venni.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.04.25. 21:22:52

@ledo76: Vezettem 3.2 Q4-et is, de mintha a 2.4 JTD M jobban menne. Nekem tényleg nagyon tetszik, de az első generációs 159 JTD M-el sok nyűg volt. Bár nekem várhatóan nem lesz dilemma, hogy megvegyem-e, ha ennyi pénzem lenne, nyitnék egy műhelyt.
Szóval: rossz AGR működtetés miatt rengeteg korom a szívócsőben (félcentis réteg). A hengerenkénti 1/2 szívószelep lekapcsoló csappantyúk meghibásodása miatt várható 50 000 kilométerig egy 400 000 forintos szívócső csere. A Hella gázpedál helyzetérzékelő eleve beteg. A komfortelektronikában véletlenszerűen nem működnek dolgok. Mégis jól érzi magát az ember ebben az autóban. Van egy varázsa, az biztos...főleg, ha a jó tengelyt hajtaná, ehhez az nagyon passzolna!

btprg 2011.04.25. 21:32:02

@subtotal:

Az a baj amit már említett is itt valaki: hogy új dízelből már csak turbósat lehet kapni, amiknek az élettartama jelentősen kevesebb a simához képest, a megjavíttatásuk meg iszonyatosan drága ha elromlik. Olyanoknak talán megéri, akik kétévente vehetnek újat, de azokat szerintem a fogyasztásból adódó költségkülönbség se vágná földhöz.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.04.25. 21:38:37

nekem az Alfa a 90-est jelenti: special.blog.hu/2010/04/28/alfa_romeo_90_2_5_v6_quadrifoglio_oro

meg a 6-ost: special.blog.hu/2010/06/25/alfa_romeo_alfa_6_2_5_v6_serie_1

a maiak - bár kétségtelen, hogy a 159 azért a jobbak közül való - de ehhez a kettőhöz képest csak erőtlen próbálkozások (:

subtotal 2011.04.25. 21:56:43

@btprg: 4 év és 60e km alatt nekem ez a költség 160eFt. És nem hiszem, hogy ésszel használva kevesebbet futna egy TD, mint egy szívó.
A fogyasztási különbség pedig nálam 3 liter átlagosan (városban 4 liter, kívül pedig kábé 2,5 liter). Kis matekkal az 3*600*300=540000Ft ez alatt a 60ekm alatt.
Pedig ez egy "importált leharcolt rom" sokak megítélése szerint, nem új vas.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:02:36

@GYUSZI BACSl:

Én meg úgy vagyok vele, hogy az ÖSSZES Alfa szép. Vannak tökéletesen sikerült típusok, ezek már műalkotások, amelyek az emberi kreativitás és esztétikum lenyűgöző példái, és vannak egyszerű, formailag nem kiemelkedő, de harmonikusan szép Alfák (pl. az Alfasud, Arna, utóbbi a Nissan Cherry volt gyakorlatilag). Kifejezetten ronda Alfa nincs és vélhetően nem is lesz. Még a MiTo és a Giulietta sem rondák, legfeljebb az Alfa hagyomány kakukktojásai, nem épp pozitív értelemben. Szerintem abszolút tévút ez a vonal, ami az Alfa identitásválságát tükrözi, de a konkurenciához képest egyedi, vagány autókról van azért szó, bátran vállalhatók azoknak, akik különbözni akarnak a jellegtelen koreai-japán-francia-német masszától. Én magam soha nem vennék MiTo vagy Giuliettát, de 159-est, Brerát, GT-t, vagy akár még egy 147-est is bármikor. Nem beszélve a régebbi Alfa Romeokról...

vmaast 2011.04.25. 22:10:04

Május 28. Komárom, Monostori Erőd.
Ott lesznek újak, régiek, szépek, szebbek, még szebb lányok, programok, sültkolbász, érdemes eljönni.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:15:47

@vmaast:

Nemrég volt Esztergomban, nem? Vagy az más Alfa összejövetel volt?

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:16:52

@Shadowbull:

"Egy M-Paketos 3ast siman melle lehetne allitani, szebb is, es valszeg jobb is mint ez."

Ez valami lapos provokáció akar lenni, ugye? Vagy rossz vicc? Ha nem, akkor tipikusan a savanyú a szőlő esete. A németek jellemzően műszakilag tökéletes és egyben tökéletesen lelketlen autókat gyártottak mindig is (egy-két legendás kivételtől eltekintve: Audi Quattro, VW Corrado, Porschék). Ez van. Az olaszok, angolok, franciák autóiból (főleg a '90-es évek első felétől visszafelé) olyan spiritusz árad, amely jótékony ködbe képes borítani az esetleges műszaki hiányosságok miatt bosszankodó agy bal (racionális) féltekét is. És ez az, amire aligha képes a legtöbb BMW, pláne egy 3-as. A BMW hasonlítható egy retusált playmatehez. Színtelen-szagtalan, jó vele megjelenni egy vacsorán. Impozáns, na, "papíron" minden rendben van, túlságosan is. De valahogy nem otthonos, ha értesz. Az Alfa meg egy femme fatal, egy igazi vipera, egy HÚS-VÉR NŐ, aki megigéz és bár akadhatnak hisztijei, de csak annál jobban elvarázsol. Mondjuk a Malena ugrik be, ha láttad a filmet. (De szerintem nem, Te inkább a Terminátort nézheted.)

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:25:11

Minden idők legszebb német autóit a BITTER cég gyártotta különben a '70-es, '80-as években. Bátran állíthatom, hogy AKÁRMELYIK korabeli Ferrari, Maserati, Lamborghini, DeTomaso stb. mellé lehetne állítani.

Az CD, SC modelleket ajánlom elsősorban minden idült autóbuzinak figyelmébe:

www.bittercars.com/bitter/bitter.nsf/pages/sc

nawakusi 2011.04.25. 22:27:06

ez meg milyen teszt?? ..az autó szép, elhiszem, hogy vezetni is jó. De könyörgöm, miért kell ilyen ömlengésnek lennie (az 1. oldal semmi másról nem szól) ? Ez már ciki.
Annak a bizonyos szűkfameres, szőke bombázónak biztos jól esnek a bókok, de ha ennyit nyáladzanál a fülébe, akkor egy finom, de nem őszinte mosollyal úgy otthagyna, hogy sosem látnád, mert már neki lenne kellemetlen...legközelebb kevesebb az több, mert így - nincs jobb szó - ciki vagy cikkszerző. NO OFFENSE, csak legközelebb erre oda kéne figyelni.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:30:41

@BOSCHtechnikus:

Ó, pedig dehogynem! A kortársakhoz képest nézd. Egy Escorthoz, Asconához, Corollához stb. A 33-as (a ráncfelvarrott) örök szépség az egyszerű, de nagyszerű vonalaival:

static.cargurus.com/images/site/2008/05/17/16/06/1991_alfa_romeo_33-pic-40019.jpeg

Ma is instant get lenne!

siriuswhite 2011.04.25. 22:41:46

@kultúrpesszimista

azért az a fránya Bitter SC eléggé hasonlít (oldalnézetből pláne)
A Ferrari 400-ra
és a Lancia Gamma coupe-ra :D

images.autosupermarket.it/Ferrari-400-Toscana-FI_car_dealer_196_9556849_b_9556849_1.jpg

1.bp.blogspot.com/_-rd0p7S4Sxc/TTzI1yy2hzI/AAAAAAAAACg/2TUEoyiBX6k/s1600/lancia_gamma2.jpg

B.GY. 2011.04.25. 22:42:55

Nekem Alfából csak a Brera tetszik,meg az SZ.Na meg a 70-es évekbeliek.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:44:56

@siriuswhite:

Tény, de az autók német ember keze munkáját dicsérik és ez nálam nagy szó. A legtöbb szép német autót általában olasz stúdióban terveztek, épp ezért értékelődik fel a szememben az, ha a tartalomhoz a forma is párosul! A Bitter egy minden szempontból unikális gyártó (volt?).

Agent Cooper 2011.04.25. 22:47:04

A kommentekből kiderül azért, hogy arra még várni kell, amíg az Alfa a gyúrótermeket és a szakmunkásképzőket is meghódítja.

Phatrow (törölt) 2011.04.25. 22:47:17

Nézegetni, nézegetjük, de néhány kör után simán visszavágyunk a saját BMW-nkbe. :)

Shadowbull 2011.04.25. 22:47:40

@kultúrpesszimista:

Nekem ez a velemenyem, es kabe leszarom, hogy te mit gondolsz rola.

A lelek meg egy nagy baromsag. Ezek gepek, fem meg muanyag, aztan ennyi.

A lelek az a dolog, amit a szar autokba probalnak belemagyarazni az elfogult gazdaik.

"Igaz hogy szar, de ennek legalabb lelke van"

Van a fenet. Targyak, eszkozok, megveszed, hasznalod, ha nem kell eldobod aztan kesz.

Normalis ember egyebkent sem kotodik erzelmileg targyakhoz.

sb

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:48:58

@siriuswhite:

Az SC Sedan pl. már-már Aston Martinos eleganciát sugároz, mégis valahogy egyedi az összkép:

www.bittercars.com/bitter/bitter.nsf/pages/sc

Állítom, 100-ból 100-an nem tippelnék azt, hogy német autóról van szó (feltéve, ha korábban nem ismerték a Bitter manufaktúrát).

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:51:48

@Shadowbull:

"Normalis ember egyebkent sem kotodik erzelmileg targyakhoz."

Hehe, soha nem is állítottam, hogy normális ember vagyok! 'sten ments! Pláne akkor, ha a normális ember prototípusát mondjuk Te képviselnéd. Gyűlölöm a kommersz, konform, konvencionális, egybites, "nagggyon korrekt" embereket. És szürke autóikat. Baj? Szerintem nem.

Shadowbull 2011.04.25. 22:58:41

Hogy belekossek a cikkbe is:

"Sokáig gondolkodtam utána, miért melegedhettek fel ennyire a fékek, vajon a kipörgésgátló izzasztotta meg ennyire"

Hogy micsoda? Ha mar valami villanyseged, ami a feket gyurja, akkor mar elektronikus diffizar.

"nem zárja el a csapot a stop-start rendszer izzó turbónál"

Nyilvan csak a cikkiro ilyen okos, a gyari mernokok egytol egyig hulyek, ok erre nem gondoltak.

"Mert az Alfa tud valamit, amit mások nem: az érzelmekre hat."

Elarulok valamit: minden premiumkategorias auto az erzelmekre hat. Kivetel nelkul.

sb

Shadowbull 2011.04.25. 23:04:45

@kultúrpesszimista: "Hehe, soha nem is állítottam, hogy normális ember vagyok!"

Egy pillanatig nem felteteleztem rolad ilyet.

Szerintem egy narcisztikus, ontelt, kozben szanalmasan korlatolt, latens homokos seggfej vagy.

sb

kultúrpesszimista 2011.04.25. 23:10:08

@Shadowbull:

"Elarulok valamit: minden premiumkategorias auto az erzelmekre hat. Kivetel nelkul."

Az lehet, hogy a gyártóknak ez a szándéka, de az Északi-sarktól a Déli-sarkig az Audi, BMW, Mercedes nem a kifinomult ízlés szimbólumai. Szép és kiváló autók, státuszszimbólumok is, de triviális és némileg batár választások, nem a szépség időtlen szobrai (talán csak a tényleg szegény régiókban). Vannak kivételek, nem tagadom. Az Audi A5 pl. már-már olaszosan szép, időtlen jelenség. Vagy a már említett Mercedes CLS is. De a legtöbbje nem ilyen. És ezért van igaza a cikkírónak: az Alfák mindig is a szívre hatottak és a 159 esetében, a mai korszellemet alapul véve ez önmagában is óriási erény. Ezt csakis az Alfák tudják MA. Régebben tudta a Lancia, a Volvo is, ma már nem mondanám ezt. Talán a Saabot említhetném, de az ő történetük sajnos több sebből vérzik... Az MG egy katasztrófa lett, a Rover meg meghalt. Más prémiummárka meg nincs.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 23:11:52

@Shadowbull:

Én, korlátolt, igaz? :-) Mondodte. Hehe. Egy igazi degenerált fasz vagy, Mérnök Úr. Szép estét mindazon és által.

Rocko- 2011.04.25. 23:14:58

@subtotal: "Az, hogy 80%-a a vevőknek még az Alfa-nál is a dízel mellett dönt, mindent elmond."
... a pénztárcáról.

McK (törölt) 2011.04.25. 23:17:47

@Rocko-: azért aki újonnan vesz egy autót 15 millióért,annak a pénztárcájával túl sok gond nem lehet..

Rocko- 2011.04.25. 23:19:29

@kultúrpesszimista: "és egyben tökéletesen lelketlen autókat gyártottak mindig is"
ahogy az olaszok is. meg a finnek. meg a japánok. egyik autóban sincs lélek. ez mind gép.
lélek az emberben van. aztán minden emberben más autó más érzést kelt.
"És ez az, amire aligha képes a legtöbb BMW, pláne egy 3-as."
úgy érted neked. attól másnak még válthat ki érzést.

de nem is értem, hogy minek írom le ezt, elvégre érzésekről, ízlésről vitázni baromság.

McK (törölt) 2011.04.25. 23:20:18

Az pedíg különösen tetszik a cikkírótól,hogy a túlmelegedő fékkel félreáll megnézni,hogy csakugyan füstöl-e?
:D
Ezért nálam megbukna..:D
Még jó,hogy le nem locsolta ásványvizzel,hogy jobban hüljön...:D

siriuswhite 2011.04.25. 23:20:37

kultúrpesszimista a Lancia mért nem? vagy mért csak tudta?
Nem kötözködés csak kérdés!

Shadowbull 2011.04.25. 23:21:08

@kultúrpesszimista: "Az lehet, hogy a gyártóknak ez a szándéka,"

Fingod sincs a premiumkategoriarol.

A komplett premiumkategoria az erzelmekrol, az emberi vagyakrol, az irracionalis dontesekrol, a szubjektiv benyomasokrol szol.

Az Alfa semmi egyedit nem tud ebben a mufajban felmutatni, amit masok ne tudnanak.

Sot, az Alfa egy csomo mindent nem tud, amit masok viszont igen, eppen ezert nem is igazi premiummarka.

sb

Rocko- 2011.04.25. 23:23:10

@Shadowbull: "A lelek meg egy nagy baromsag. Ezek gepek, fem meg muanyag, aztan ennyi."
nem ennyi, hanem ezek érzelemeket váltanak ki. vagy nem. :) de az elejével egyetértek.

"Normalis ember egyebkent sem kotodik erzelmileg targyakhoz."
őőő alapvetően nem. gyakorlatban pedig a tárgyhoz kapcsolódó érzelmekhez, emlékekhez kötődik az ember.
szóval közvetett kapcsolat van a kettő közt, ami valóban szétválasztható, ellenben nem mindig egyszerű dolog.
bár eennek inkább több köze van a szociológiához, mint az autógyártáshoz. :)

McK (törölt) 2011.04.25. 23:23:27

Volt nekem már mindenféle szemetem,de sosem értettem ezt a benzin buzériát.
Illetve dehogynem.
Pont ezt mondtam én is.
Amíg nem volt egy korrekt dieselem..
Fele annyit eszik,és kétszer úgy megy.
Köszi.
Ehez tényleg szar a pénztárcám.
Minden évben elmegyek csak a különbségből egy jó nyaralásra a családdal.

De kinek mi..szabad ország.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 23:24:03

@siriuswhite:

A Lancia évek, évtizedek óta vegetál. Sajnos. A szívem csücske a cég, de egykori fénye régen megkopott. Már a Thesist sem lehet kapni, ha jól tudom, pedig az volt szerintem az utolsó igazi prémiumautó. Miről beszélünk most? Y? Delta? Az Y egyértelmű bukás, az új Delta meg egy innen-onnan összelopott őszintétlen, bár tényleg minőségi marketingtermék. Nem gondolnám emiatt prémiumnak. Köze sincs az egykori Deltához. Talán majd most, a Fiat-Chrysler házasság lendít a márka sikerén, én őszintén kívánom...

Shadowbull 2011.04.25. 23:25:02

@kultúrpesszimista: Abszolut korlatolt vagy. Annyira, hogy eszre sem veszed.

A sajat magad epitett virtualis vilagocskadrol hiszed azt, hogy a valosag, es boszen gyozkodsz mindenkit, hogy a sajat virtualis szabalyaid es ertekrended mindenkire vonatkozik.

Amikor meg kirohognek, agressziv leszel.

Kezeltetned kene magad.

"Egy igazi degenerált fasz vagy"

Az lehet. De en legalabb a lanyokat szeretem.

sb

kultúrpesszimista 2011.04.25. 23:29:29

@Rocko-:

"ahogy az olaszok is. meg a finnek. meg a japánok. egyik autóban sincs lélek. ez mind gép."

Aha. Nyilván kötözködsz és/vagy értetlen vagy, de nem fogom elmagyarázni azt, ami evidens. És szerintem Te is érted, csak nyíltan nem akarod érteni. Mindenesetre ha számodra mondjuk egy Opel vagy Toyota külsejét, belsejét ugyanolyan (tehát lélek nélküli!) intenciókkal, koncepciókkal tervezték, mint egy Alfa vagy egy Saab belsejét, akkor szívből gratulálok! Sőt. Egy Rolls belsejét sem lélekkel alkották nyilván, hiszen a lélek az emberben van... Bravo. Ezt hívom kekeckedésnek.

Rocko- 2011.04.25. 23:29:39

@McK: *fillérbaszás?
látod, 30+ milliós kategóriában is van dízel, nem egy.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 23:30:45

@Shadowbull:

Anyád picsáját buzizzad már. Unalmas vagy.

Rocko- 2011.04.25. 23:32:51

@kultúrpesszimista: szerinted kekeckedés, szerintem meg felfedted a butaságodat.

belemagyaárzol olyan dolgokat, amik nincsenek benne.

képzeld el, egy astra belsejét koncepcióval tervezték: egyszerű legyen. annál az volt a cél, egy alfánál más.de ha nem érted, akkor pont az az egybites vagy, amiről korábban beszéltél.

szóval ne misztifikáljál túl dolgokat. felesleges.

siriuswhite 2011.04.25. 23:33:11

Az Y szerintem nem bukás, 10ből 12 nőnek kb kapásból bejön, pont mint az előd. Így a sikere szerintem garantált. (bár a motorkínálat szegényes)
Deltát nem nevezném lopkodottnak... belső nem tetszik túl Bravo. De külsőleg szerintem igenis egyedi!
Chrysler házasság meg tuti nyerő több szempontból is!

95 óta csak Lanciám van, nem az első, és nem is az utolsó! így én is őszintén kívánom a sikert!

kultúrpesszimista 2011.04.25. 23:35:07

@Rocko-:

"belemagyaárzol olyan dolgokat, amik nincsenek benne."

Ja. Én is, a cikkíró is, meg az a sok-sok millió ember, aki hasonló okok miatt vásárol Alfát. Tényleg nincs miről beszélnünk, kekec és értetlen vagy. Szia.

McK (törölt) 2011.04.25. 23:36:36

@Rocko-: Van-van.
De nem azért,mert spórolós a tulaj.
Hanem mert racionálisabb választás a nyomatéka,és a hozzá tartozó fogyaztása alapján.
A kettő ötvözete miatt.
Külön-külön megvan sok helyen..
De egyben..

Rocko- 2011.04.25. 23:38:38

@kultúrpesszimista: mindenki hülye, csak te vagy sárga villamos? tök jó. :)

kultúrpesszimista 2011.04.25. 23:38:43

@siriuswhite:

A Lancia is nagyjából 95-ig gyártott igazán egyedi, szerethető autókat. (Bárcsak mondhatnám, hogy nincs így!) A Thesis tényleg egy csoda; ahogyan egykor Karotta, úgy lelkendeztem én is, amikor kijött. És azóta is az egyik kedvencem. Ha családi autó kéne, simán vennék egyet. De a többi típus... Eh... Őszintétlen autók. És ez igaz a MiTo-ra is például. De a 159 nem ilyen, pont az, ami.

Rocko- 2011.04.25. 23:44:05

@McK: "De nem azért,mert spórolós a tulaj."
hááááát őőőő, nem tom.
van aki mindenáron fillérbaszni akar, dízelt vesz, de azt is okosban tankolja, de ha lehetne, akkor ne ő fizessen a gázolajért, hanem neki fizessenek.
ez az amit nem igazán nézek jó szemmel. sőt, inkább zsigerből gyűlölök.
a másik, amit Te is írtál, hogy attól, hogy lenne miből, az nem jelenti azt, hogy kötelező is elverni. vehetne V8-as benzinest, de helyette vesz 4 hengeres dízelt, aztán ak ülönbségből elviszi a családot nyaralni.
halovánnyi a különbség, de van. utóbbit nem tudom egyértelműen _elítélni_.
szóval azért nem annyira fekete-fehér ez a dolog.

"Külön-külön megvan sok helyen..
De egyben.."
háááát, tudod van az a mondás, hogy ami mindenre jó, az valójában semmire se jó.
szóval szerintem azért lehetnek ennek is hátulütői. :)

siriuswhite 2011.04.25. 23:57:53

Nem értünk egyet teljes mértékben. Szerintem a Lybra és az Ypsilon is egyedi és őszinte autó!
Sőt a Deltában is látok fantáziát, bár itt tényleg igazat adok!

subtotal 2011.04.26. 00:01:00

@Rocko-: ezek szerint a pénzesek, akik tudnak egy prémiumvasat venni, csórók?

Vagy másképp ítélik meg a pénz értékét mint az, akinek nincs? Mert ők nem álmodoznak, hanem reálisan döntenek.

Tényleg igazad van: ha üres a pénztárca, nem számít mi mennyi.

kultúrpesszimista 2011.04.26. 00:01:09

@siriuswhite:

A Lybrát kifelejtettem. Szeretem én is. De tudtommal már nem kapható, ahogyan a Thesis sem. (Ha mégis, akkor bocs. A Lybra egyértelműen prémium.)

A Lanciával a legnagyobb baj egyértelműen a szegényes modellkínálat (és a még gyérebb motorkínálat), ezen fog segíteni - ha minden igaz - a Chrysler-Fiat kooperáció. Tényleg drukkolok nekik. A Lancia legendás cég, minden jót megérdemelnének. Sajnálnám, ha a Saab sorsára jutna...

karma.koma 2011.04.26. 00:01:32

Használtautó oldalakat böngészve, ez az autó 3-4 évesen kb. 3 millió. Szerintetek ez mennyire reális?

kultúrpesszimista 2011.04.26. 00:08:18

@karma.koma:

Ha engem kérdezel, szerintem tökmindegy, mi mit gondolunk. Kibic dolog ez, részemről mindenképp okoskodás lenne véleményezni. Az számít alapvetően, hogy 1) Neked mennyi pénzed van autóvételre és 2) Neked megér-e ennyit. Ha mindkettőre pozitív a válasz, akkor hajrá! :-) Mondom én.

siriuswhite 2011.04.26. 00:12:03

Rajta van a listán nekem is! :D
remélem azt a tervezett kis szériát legyártják... kb 25 db autó
vagy minimum valami hasonló modell, másnap a 2004-es Fulvia

Shadowbull 2011.04.26. 00:35:33

@subtotal: "Mert ők nem álmodoznak, hanem reálisan döntenek."

Senki sem dont valoban realisan.

sb

hanyasvagytedisznó 2011.04.26. 01:43:04

@Shadowbull:
"Fingod sincs a premiumkategoriarol.

A komplett premiumkategoria az erzelmekrol, az emberi vagyakrol, az irracionalis dontesekrol, a szubjektiv benyomasokrol szol.

Az Alfa semmi egyedit nem tud ebben a mufajban felmutatni, amit masok ne tudnanak.

Sot, az Alfa egy csomo mindent nem tud, amit masok viszont igen, eppen ezert nem is igazi premiummarka."

hülye vagy.

=Daniken= 2011.04.26. 02:25:05

@karma.koma: sok érte.

Amúgy ha jól emlékszem(????) Új Péter vett anno egy új 159 sw-t pár éve??? és tengernyit szopott vele (nem állítás, csak költői hasonlat), méghozzá annyira, hogy jól elsózta a francba, pedig imádta, szerelmes volt belé...DE...még cikk is született itt róla.

Az Alfa már rég nem prémium kategória sajnos, pedig én nem bánnám, de nem az.

jmakri 2011.04.26. 08:30:48

3x kellett nekifutni a cikknek, hogy eljussak a végére. Nem az író hibája, Ő megpróbálta. Egy új autó teszt ismét letudva. Emléxem, 3 rétegű speckó piros és szar hangú dízel, hátulról megdugva...
Birodalmi autó, birodalmi fizuhoz. Jó ez így, még dízellel is, pár év múlva úgyis kuka, a fenntartás meg a birodalomban nem tétel. Ha meg véletlen beszarik, 2 órán belül jön az ósszisztaánsz, segged alá pótautó és ha kész, mehetsz érte. Vagy van ahol már házhoz is viszik.
Olyan fizuval itthon sokan mások is másként gondolkoznának...
Néha úgy érzem, a birodalom gazdag részeiben az oltimerezés se szól másról, mint a különcködésről. Tisztelet az ottani kivételeknek is persze. Fene se tudja.

gigabursch 2011.04.26. 09:49:21

Kedves Újságírók!

Mikor tetszenek már végre felfogni azt a szerény apróságot, hogy 10000 autósból talán egyet érdekel az, hogy mekkorát lehet gyorsulni egy kocsival álló helyzetből???

A fennmaradó nem csekély mennyiségű autós embertömeget az alábbi dolgok érdeklik:
- fogyasszon keveset
- legyen olcsók a járulékos költségei
- úgy 70-140 km/h között tényleg jól húzzon, hogy országúti autózási kritériumoknak megfeleljen
- legyen emberközeli
- szerethető
- jól rakodható,
- jól utazható
- gyerekbarát, stb.

Egyszerűen ez a fajta hozzáállás a minősített gyengeelméjűség közé tartozik, amit művelnek.
Inkább a szervízdíjakról, meg az ehhez kapcsolódó összehasonlításokról tetszenének irogatni!!! (ha már a fenti dolgok nem mennek)

Amúgy meg ha már biológiában nem jártas, mondok egy meglepő dolgot.
Van egy rovarfaj-csoport a pillangóféléken belül, jelesül a szenderek, akik szoktak úgy röpülni (lehet keresni jó kis természetfilmeket), hogy a két-két szárny szorosan egymásra illeszkedik (mer ugye négy van nekik), s ilyenkor a röpképének a kontúrja pontosan úgy néz ki, mint a híres Alfa-pajzs és a két lápatesteket magába foglaló szárnyszerűséget imitáló orrdíszítés.
(Mindez persze túlmutat a hivatalos marketingdumán, de ez sok más autógyárnál is igaz, lásd pl. a "vesék" kérdéskörét)

gigabursch 2011.04.26. 09:52:19

@kultúrpesszimista:
Nana!
A Dedrát 89-99 között gyártották, és a mai napig egy nagyon jól sikerült, szerethető darab, és bár roppant sok a közös elem, de egy Delta II HPe-ből te sem szaladnál ki érzelmi feltöltődés nélkül

kultúrpesszimista 2011.04.26. 10:21:09

@gigabursch:

Tudom és a Dedra nagy kedvencem nekem is. Azért írtam, hogy nagyjából '95-ig... - talán némileg igazságtalanul. A Delta II-t meg különösen szeretem. Egy időben erősen gondolkodtam éppen egy HPE-n, majdnem meg is vettem (de jött egy visszautasíthatatlan ajánlat, szerelem első látásra, így lett belőle egy skandináv kupé, nem kevésbé különleges darab). Az új Delta számomra mindenképp csalódás önmagában, az elődöktől függetlenül is.

gigabursch 2011.04.26. 10:31:45

@kultúrpesszimista:
Naugyehogyugye

Amúgy az Ypsilon-Lybra-Thema vonal nagyon is szerethető autók mindannyian. Funkcióban is tökéletesek, és autóként is.
(Rémtörténetek meg minden terméknél vannak, abból következtetést csak egyet lehet levonni: Nem volt szakszerűen szervizelve a kocsi.)

Megmondom őszintén én a FIAT konszern helyében a közös alapon lévő AR 166 - Thema viszonylatában arra a padlólemezre csináltam volna kombit, meg jó felárral kabriót, valamint egyterűt is.
Az egyterű kihozta volna piacilag a többi költségét is (szerintem), s nagyon hiányoltam, hogy nem tettek ilyet.
Csak mindig és mindig jön ez a prémium meg presztízs hiszti, ami sosem igaz.

kultúrpesszimista 2011.04.26. 10:42:15

@gigabursch:

Egyetértek és tényleg csak remélni tudom, hogy magára talál a Lancia. Én azért inkább a régebbieket preferálom (Delta HF Integrale, HPE Beta, Gamma coupe, na meg a Monte Carlo ugye stb.) Elképesztő érzés már csak kívülről szemügyre venni ezeket, nem hogy beleülni!

vmaast 2011.04.26. 12:12:15

@Shadowbull: Nagyon trollos hangulatodban vagy, sb. Nem volt elég locsoló ? ;-)

Shadowbull 2011.04.26. 12:17:02

@vmaast: hja, mult het hetfon szedtek ki a vesekovemet, most meg a szokasosnal is kevesebb turelmem van a hulyekhez :)

sb

Pálesz 2011.04.26. 12:18:00

@kultúrpesszimista: erről a BITTER-ről az Inspector Gadget jut eszembe ( en.wikipedia.org/wiki/Inspector_Gadget ), amit kifejezetten útáltam mindig, ebből kifolyólag a neuronjaim miatt ezt az autót sem bírom, már a látványa is rossz érzéseket kelt. Ettől még számodra lehet szép, nyilván nálad más szinapszisokat aktivál a cucc.

hanyasvagytedisznó 2011.04.26. 13:01:10

@Shadowbull: és fájt?nekem is ki kellene szedetni az epekövemet,de parázok.mt éreztél?

Shadowbull 2011.04.26. 13:11:44

@hanyasvagytedisznó: Altattak, ugyhogy nem ereztem semmit.

sb

önkéntes rendőr 2011.04.26. 13:34:55

Hm.....
Ha a kocsikat a külső alapján vennék, mindenki Alfát venne.
De nem az alapján veszik...

gumifust 2011.04.26. 15:48:28

Egy alfat akkor is mas vezetni, jo vezetni es gyonyoruek. Erre az a reakcio hogy durcasan ellenkeznek hogy de szetesnek es csak elol hajtanak meg nem takarekosak stb... Minden autonak megvan a maga elonye es hatranya . Nekem kene, meg a regiek is foleg a fiat hazassag elottiek .

Globetrotter2014 2011.04.26. 16:00:32

Ez a járgány nagy kedvenc, a kisebbik verda ellen döntős volt. Kevés jobb autót találtam a prémim szegmentsben 2006ban. Amelyik meg jobb volt valamivel az annyival drágább volt, hogy az előnye cdak szmei értékben volt kifejezhető. Apró de vgzetes hibája volt, hogy kisebbik dízel nem volt disitnctiveben, illetve a praktikum szenvedett csorbát a lépcsőshátúnál. Nem volt olyan amiben sereghajtó lett volna és összességében az átlaga a legmagasabb lett. Kár hogy a digóük leépítették a modellt. A 159 jól mutatja hogy mekkorát fejlődött a szemgens 5 év alatt, míg a németek vagy a volvo éventa akár többször is fejlesztett, az alfa mellett elszaladt a világ...

siriuswhite 2011.04.26. 17:46:33

Nekem valahogy nem fontos egy autónál, hogy kanyarfényszóró, meg infra kamera, lézeres távolságtartás, táblafelismerés, automata beparkolás stb. sőt hihetetlenül nem érdekel. Azért van meg a jogosítványom, mert elvileg tudom a KRESZ-t tehát ismerem a táblákat is, nem mellesleg szerintem gyorsabban beparkolok mint az autó magától...
Aki még hasonlóan vagy pont így gondolkodik, az le fogja szarni jó magasról, hogy az Alfában ezek nincsenek benne jaj Istenem.
Óvodában kinőttem a pöcsméregetésből, meg kinek az apukája erősebb dologból. A fentebb soroltak csak erre jók, nem másra!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.04.26. 18:33:36

Tiszteltetem a cikkírót. Ha egy szemmelenzös BMW-s a paplan alatt dízel elölkaparós Alfát nézegetne titokban, akkor mást is csekkolni kellene a paplan alatt, mert komoly gondok lennének a nemi identitásával.

gumifust 2011.04.26. 18:51:18

@malenykij polgar: Kivulrol nem latszik egy auton , hogy elol kapar es hogy dizel avagy benzines.

btprg 2011.04.26. 19:21:19

@Shadowbull:

"(...)

Targyak, eszkozok, megveszed, hasznalod, ha nem kell eldobod aztan kesz.

Normalis ember egyebkent sem kotodik erzelmileg targyakhoz."

Ha ez így van, akkor én nem is szeretnék "normális" ember lenni :) Mert ez annyira undorítóan racionális, gépies gondolkodás, hogy szerintem egyáltalán nem követendő. Akik így gondolkodnak, azok adják le a nagypapa szalonállapotú Zsiguliját a MÉH telepen, meg törlik a seggüket a barátnőjüktől kapott levéllel ha kifogyott otthon a WC papír. Megfigyeléseim szerint általában a dolgok nem megbecsülésével, a semmire nem vigyázással is párosul az ilyen nézőpont.

Szabó bakter 2011.04.26. 22:07:42

gyönyörű ez az autó. a 156 nem tetszik, ez nagyon.

Shadowbull 2011.04.26. 22:15:32

@btprg: Pont hogy nem.
A normalis ember mas emberekhez kotodik, es nem targyakhoz.

Pl. a nagypapahoz, vagy a baratnohoz.

sb

baseldon 2011.04.26. 23:10:10

Minden nap az alfa szalon mellett megyek haza es minden nap megnezem "ezt" a kombit, annyira szep. Ok is szeretik, azert rakjak ki az ajto ele :)

egy masik szemellenzos bmw-s :)

megint 2011.04.26. 23:58:21

Shadowbull, az ember kötődik tárgyakhoz is(pl autó), lehet, hogy ez nem normális de attól még így van. Persze ezt az alfások szeretik túlmisztifikálni.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.04.27. 08:47:42

@gumifust: Akkor vezesd kívülröl. Én benne ülök az autókban.

Sausage 2011.04.27. 11:20:19

@Shadowbull:

Akkor ezek szerint te mindent pusztan racionalis dontesek alapjan veszel, illetve tursz meg a kornyezetedben?
Erdekelne, hogyan szamoltad ki, kek, feher, vagy esetleg zold legyen a furdoszobatok alapszine, hogy kell-e nehany kep a falra, vagy virag a polcra. A kepletet, kerlek. :)

Shadowbull 2011.04.27. 12:20:01

@Sausage: nem mondtam ilyet.

Az en donteseim is ugyanugy reszben irracionalisak, mint mindenkie, es igyekszem nem torni magam, hogy racionalis indokokat krealjak korejuk utolag.

sb

gumifust 2011.04.27. 14:11:30

@malenykij polgar: Latom elbeszelunk egymas mellett de nem baj :)
En alapvetoen benzin parti vagyok ,igy aztan az autok 90%-ban utalom a dizel motort(kamionba meg traktorba valo) markatol fuggetlenul.

cowardrabbit 2011.04.27. 20:51:27

@gigabursch: "hogy 10000 autósból talán egyet érdekel az, hogy mekkorát lehet gyorsulni egy kocsival álló helyzetből"

De 10000 bpesti autósból 9999-et nagyjából csak ez érdekel. És én vagyok az az egy, aki a 160 le-s autómból csak pislogok a piros lámpától piros lámpáig gyorsulgató majmok tömegére - ezres szuzitól kiarijón át e30-as béjemvéig bezárólagossan.

ÉN a 159 sw-ra akkor figyeltem fel, amikor a januári zimában volt egy napsütéses reggel és a halomnyi retkes tucatautó között parkolt ragyogó fekete fényben, sárga francia rendszámmal. Épp akkor huppant be a bőrbe az elégedettek arckifejezését viselő jónő. Szóval a flash megvolt. Írigylem erősen a gall faszit, akié a kocsi meg a csaj...
A magyarnál esztétikusabb (francia, brit, német) rendszámtáblával sokkal jobban mutat ez a gép is.
Rendszámtábla dizájnban románia és ukrajna mögött kullogunk.

btprg 2011.04.27. 21:13:09

@cowardrabbit:

"Rendszámtábla dizájnban románia és ukrajna mögött kullogunk. "

Főleg amióta az az undorító kék európaiuniós szar van rajta a saját zászlónk helyett.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.04.16. 20:51:48

kedvenc autóm, de csóró vagyok hozzá :D

Burgermeister 2016.03.29. 20:01:52

Még mindig az egyik legszebb kombi, megkivantam, bujom a hirdetéseket, főleg a németeket....3ik autónak beveszekbammeg egy ilyentetgépet.

Burgermeister 2016.03.29. 20:20:26

Ma láttam a helit és az alfa negyon hiányzott onnan és közben irtál az orról, hogy nehogy lekoccan...erre az arpad hidnál jön egy alaf159 hiányzó első lökössel...nebazzzz

adidigaga 2018.04.10. 11:53:04

@kultúrpesszimista: pláne ezzel a felnivel...Amúgy érdekes, mert szigorúan véve nem rá való, konkrétan az ET nem stimmel...Valahogy az embernek (még a rendőrnek sem) mégsem erről jut az eszébe, hogy "engedély nélküli átalakítás" hanem amikor a gány F astra meg VW Golf 3 egyedi szeretne lenni és ez az autók jellegéből adódóan csak ordenáré hivalkodó felnikkel oldható meg :-P
süti beállítások módosítása