Kredenc, a karakteres barom

  2011. április 03. - ommm Címkék: volvo totalcar flotta s70 omm t5

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 


Talán olvasták Alfám történetét, a csodaszép, minden porcikájában csábító, V6-os 166-os sztoriját. Lehet, azt is, hogyan sikerült visszaszereznem vételárát a morálisan kissé ingoványos neppertől.

Nem kezdenék hosszú fejtegetésbe arról, miként és hogyan jutottam el jelenlegi autómig, legyen elég annyi, hogy egy péntek délután ott álltam 2200 euróval a kezemben feleségem Lancia Y-ja mellett. A helyzet egyszerű volt és világos: Pozsonyban állok a ház előtt, a március 15.-i ünnepnapra való tekintettel szerdán lesz a lapindító értekezlet Budán. A család használható utazóautó nélkül maradt, velem pedig olyan történt, amire jogosítványszerzésem óta – mintegy 13 éve – nem volt példa: autó nélkül maradtam. Erre még Sanya, a zseniális Susogós Mackó is csak annyit mondana: azta'.

 

Mivel egyszer már beutaztam keresztül-kasul egész Szlovákiát, ezért szinte kizártnak tartottam, hogy még egyszer megszívassam magam és a családomat is azzal, hogy hétvégére eltűnök otthonról. Ott, helyben, Pozsony vonzáskörzetében keresek autót, a franc sem csinálja végig az egész kálváriát még egyszer. Hathengeres 166-os nem volt, Audik, BMW-k kilőve (egy műszakilag tökéletes, kicsi, V8-as E32-t megnéztem, de hiába, ha a díszlécek alól szökőárként tört fel a rozsda), így jött képbe Kredenc, az altatógép. Több oka is volt a választásnak, de nem esik nehezemre bevallani, hogy csak öthengeres turbókra kerestem rá, ez kellett hozzá, hogy meggyőzzem magam. Ha nem lett volna, most minden bizonnyal egy praktikus, keveset fogyasztó autóban ülnék. Boldogtalanul. Négy nap alatt akartam eldönteni a kérdést, az Alfa után már nem volt türelmem bármire is várni. Nem bántam meg, sőt. Pedig…

Valami ilyesmit rajzoltunk óvodában is anno

Végül egy egynapos, friss hirdetésre csaptam le, szombaton délután már meg is érkeztem az adott címre. Egy szemre nemzeti érzelmű, ám egészen kedves fiatalember árulta az autót. A nővére használta, három gyerekkel, ez ugyan némi aggodalomra adott okot, de a helyzet nem volt ennyire vészes. Ugyanis volt annyira tehetős, hogy rendre elhordja a márkaszervizbe, számlákkal, hitelesnek tűnő szervizkönyvvel támasztotta mindezt alá. Könnyen lenyomozható volt, mivel ott vették helyben. A srác nem ködölt, nem beszélt félre, itt az autó, ilyen, ez jár hozzá, maximálisan korrekt volt.

Könnyedén pakolható a harmadik hasáb

Kredencnek voltak (és vannak) ugyan kisebb-nagyobb hibái-bajai (ezekről később), ám mindent összevetve nekem megérte azt az 1500 eurót (400 ezer forintot), amire végül lealkudtam. Úgy számoltam, hogy az Alfáért kapott pénzből még betakarom az átíratás költségeit (utazással együtt) és egy gyors olaj-szűrők-gyertya cserét is.

Megalkudtunk, megírtuk az adásvételit, a pénzt nem vette el, hétfőre már a nevemen volt az autó, közben megkötöttem neten a kötelező biztosítást, kinyomtattam az ezt igazoló kártyát és kész. A biztosító átvezette az Alfa biztosítását az új szerződésre (ugyanannyi volt) és kész. Az ügyintézés 66 eurómba és egy szabadnapomba került, mivel messzire kellett utaznom, de kerek 27 perc alatt kezemben volt az új forgalmi, a két rendszám, és az imént hívott a feleségem, hogy a futárszolgálattal kiküldött chipkártya is megérkezett. Ennyi. És persze – eleinte kicsit óvatoskodva és tán kétkedve (utánaolvastam ugyan alaposan, de sosem volt még Volvóm) – használatba vettem az autót. Ja, egy S70 T5 ötsebességes automatával.

Van benne valamiféle komolyság, igazából nem tudjuk hová tenni

A vezérlést tavaly cserélték, bőven van még benne tartalék, olajat, légszűrőt, olajszűrőt és gyertyákat cseréltünk benne gyorsan, ez 35 ezer forint volt, eddig. Úgy számolom, hogy a vételárát még ráköltöm, mire tökéletes lesz, de – azt hiszem – még ezzel együtt is vállalható.

Kredencnek – természetesen – vannak hibái. Mivel idén 14 éves, így főleg korából adódnak, de az alapból kemény, pattogós futómű-per 45-ös gumik kombinációja sem a mi útjainkra való igazán.

A legnagyobb külcsínbaj. Aranykezű Sanyikára vár, csak még nem tud róla

Külsőre leginkább egy rozsdafolt látszik a bal hátsó ívnél, itt meghúzták az autót, szerencsére ez semmi olyan, amit Sanyika, a gyémántkezű lakatos (aki Papp Tibinek bölcsőt gyártott a semmiből) ne csinálna meg ebéd és vacsora között. Rozsda máshol nincs. A négy sarokból három le van ütve, városi baj, az első lökhárítón nagyobb a gond, erre is akad fényező, aki megcsinálja baráti áron az egész elemet. Az egyik ködfényszóró burája repedt, törött. Karc, kis horpadás akad rajta, nem zavarnak különösebben, a prioritási lista végén vannak.

Meg lehet szokni, bár kétségkívül nem olyan megkapó, mint az Alfámé volt. A kényelme ellenben elsőrangú

A beltérben a bőrkárpit azonnali ápolásra szorult. Ez közben meg is történt egy háromfázisú profi cuccal, ami ugyan nem volt olcsó, ellenben szemmel láthatóan jót tett a bőrnek, bár tény, hogy a helyenkénti repedéseket a vezetőülésen ez sem gyógyítja már soha. Az egész készlet talán 11 ezer forintba fájt, ellenben bőven benne van még egy-két komplett ápolás. Szerencsére félévente egyszer elég, odabent ugyanis akkora a bőrmennyiség, hogy egy fél napom ráment az ápolásukra. Minden ajtó sarkában elengedett a bőr ragasztása, ez csúnya, de egy ügyes kárpitos meggyógyítja ezt is. Addig együtt lehet élni vele.

Mind a négy ajtón elengedett a bőrkárpit ragasztása. Kárpitosra vár

A futóművel foglalkozni kell, szerencsére már előre igyekeztem feltérképezni a költségeket, így – bízva kiváló alkatrészforrásainkban – nem tűnik vészesnek ez sem. Féktárcsák, -betétek, valószínűleg négy új gátlóra is szükség lesz. Nagy vész nincs, a kopásjelző még néma, de már nem sokáig, a négy gátló és a menet közben előkerülő lógások, lazaságok előrevetítik egy-egy lengőkar vagy gömbfej cseréjét.

A hajtáslánc egyetlen problémája a két belső féltengely finom lógása, oldalanként húszezer forintért újítják fel őket. Nem igazán jellemző a belsők lógása, inkább a külsők csuklók szoktak bajban lenni, ezeket már azonban cserélték nemrég.

Javításra szorul a fejegység CD-váltója, addig kazettával nosztalgiázom

A dupla dines fejegység gondban van a háromlemezes CD-tárral. Magába húzza, a lemezek cseréjekor azonban bajban van. Azt hiszem, ideje megkeresnem a densionos srácokat, ők gond nélkül megjavítják és – ha sikerül, akkor – mp3- vagy USB-képessé teszik, ha máshogy nem, egy külső csatlakozóval. Az egység mindenképpen marad, ennek itt a helye. Pozitív hozadéka a dolognak, hogy így előtúrhattam a régi Hendrix-kazettáimat, most nosztalgiázom.

A beltéri műanyagokat helyenként már kikezdte a kemény, pattogós futómű, rossz úton bizony megzörren ez-az, ilyenkor ösztönből lassítunk és kerülgetjük a kátyúkat, megsüllyedt csatornafedeleket. Kicsivel jobb minőségű úton azonban minden csendes, csak gurulunk simán. Ez az ára a T5-nek…

Ennyi van benne, az állapota jobban érdekelt, mint az óraállás

Ennyit a bajokról. Nem, nem véletlen, hogy nem említettem a motort és a váltót. Előbbinek ugyan van némi olajfogyasztása (elmondás szerint a csere óta nem fogyott belőle semennyi), ám ez több mint 250 ezret futott, ráadásul turbómotornál teljesen elfogadható. A beltér dizájnja nem egy Alfa, lényegében olyan, mint egy időutazás a nyolcvanas évekbe, hiába '97-es az autó. Az ergonómia azonban kétségkívül hibátlan, minden bumszli, kesztyűs kézzel tekerhető-nyomkodható, egyszerű, ám akadnak finomságok, mint pl. a hangszínszabályzó tekerentyűk, melyek két lépcsőben kihúzhatók, a műszerek fehér megvilágítása vagy a fedélzeti számítógép tekerentyűje. Bár utóbbi inkább mókás.

Egyszer megnyomva kicsit ugrik elő…

Kredenc előnyei szerencsére még bőven túlsúlyban vannak. Nagy előny, hogy a felsoroltakon kívül mindene hibátlanul működik. Mindene.

A motor nem füstöl soha, semmikor, a kiegyenlítője tiszta. Túl van már egy turbócserén a márkaszervizben, vigyázok is rá nagyon, egyik autómat sem terheltem hidegen, ezt pláne nem fogom, meghálálja. Az ereje ott jön meg, ahol kell, gyorsan építi a nyomást, tüsszentve le is fúj, zökkenésmentesen, tisztán és szépen, egészségesen jár, 240 lóerejéből nem sok hiányozhat, erős, és annak is érződik.

Az ötgangos automata hibátlan, finoman és szépen dolgozik

Az ötsebességes Aisin váltóban is cseréltek már olajat, sokkal szebben, finomabban vált, mint ex-Alfám négysebességes ZF4HP20-a, minden üzemmódban azt csinál, amit kell. Téliben harmadikból indul, sportban (vagy a kickdown kapcsolót átnyomva) bőven hatezer felett vált, motorfékez, ha kell, kutya baja.

Klasszikus, bovdenes a gázpedál, mentes a '99 utáni elektronikus gázpedálból adódó minden problémától, a világos bőrbelsőt imádom, tökéletesen passzol a műszerfal puha anyagához és a borzalmas műfához. Kicsit bútoros, ez tény, de kérem, ezek valószínűleg a világ legjobb ülései – és ezt nem csak én állítom. Elektromos, deréktámaszos és fűthető mindkettő, a sofőroldali memóriás. Azóta sem csinált ilyen jó üléseket a Volvo. Aki próbálta, tudja.

A nyolchangszórós hifi nagyon szépen szól, ezt mindenféle részrehajlás nélkül állíthatom.

A világ legjobb üléseit vettem meg. Adtak mellé némi autót is

ABS, kikapcsolható kipörgésgátló, négy elektromos ablak, elektromos, fűtött tükrök, kétzónás klíma, irgalmatlanul retró motoros antenna, természetesen távirányítós központizár-riasztó (elemcsere várható) és az aranyat érő, távirányítós Eberspächer állófűtés, mely szintén kifogástalanul teszi a dolgát, pár hónapos fiam örülni fog, ha télen nem hideg autóba rakom be. Ja, tényleg, a beépített gyerekülés, az is van. Plusz hat légzsák és temérdek acélmerevítés mindenhol, a SIPS (Side Impact Protection System) jótékony hatásaként.

Ez itt bizony acél, méghozzá jó kemény

És persze a dobozforma áldása, a használható méretű - 428 literes – csomagtartó, mely maximálisan  940-re bővíthető. Ha túl hosszú a cucc, vagy jobb hátul üldögélve kinyújtanánk a lábunkat, akkor két kar meghúzásával az utasülés támlája síkba dől.

Na és persze sokkal kevesebbet fogyaszt, mint az Alfa. Nagy átlagban megelégszik 10,5 liter benzinnel, a fotózás kedvéért elgurultam a közeli benzinkúthoz, így lett hirtelen 10,9, ennyi még sosem volt. A 166-os ennél 4-5 literrel többet is elkért. '97-es, turbós-öthengeres, automata, több mint 1500 kilós autótól nem rossz ez ma sem. Elégedett vagyok.

Mindez persze nem jelentene semmit számomra, ha nem tudnám, hogy ez a – sokak számára ódivatú, ősöregnek kinéző – kopott-használt Volvo nem rendelkezne valamivel, amit már a 166-os Alfámban is (és minden mai autóban) mindennél többre értékeltem: Karakterrel, nagy K-val.

Mert a szürke, csak a hozzáértők számára valamit is mondó, unalmas dromedár valójában két autó egyben. És ez a két arc olyan markáns, határozott és jól megfogható határral elválasztott egymástól, hogy nincs ember a földön, aki ne tudná világosan elkülöníteni őket.

Nagyon ügyes az integrált gyerekülés, ami így könyöklő…

Egyik oldalon ott az autó, amit a többiek látnak. Van ugyan némi komolyság a púpos géptetőben, a szürke felnikben és már abban is, ahogy áll, de a mai, dinamikusabbnál dinamikusabb, drámai formákhoz szokott szemnek ez csak a család autója. Amivel apa-anya, öcsi és a kutya vasárnaponként elgurulnak a nagyihoz, megeszik a húslevest, cseresznyét esznek a nagy fáról és meghitt harmóniában hazagurulnak este, csendben, kényelmesen és biztonságban.

Nem vagyok még teljesen ura a rendszernek, de már tanulom a működését

És ezt tudja is, minden további nélkül. Minden csak a gázpedálállástól függ. Az automata hamar megtalálja az ötödiket, és ha jó minőségű az út, akkor Kredenc halkan, finoman, szép, mély hangon dünnyögve gurul. Mi közben kényelmesen hempergünk, a nagy kormánnyal tereljük magunk előtt a pingpongasztalt és nézelődünk. Az esetek nyolcvan százaléka ilyen. Elég a tudat, hogy lehet ez másképp, ez ad egyfajta nyugalmat.

 

A barom szíve-lelke, a karaktertérben lapuló, 2,3 literes, öthengeres turbómotor

Kredenc az autók Derrickje: szemei táskásak, bőre ráncos, régi szépsége lassan elmúlik, valójában már senki nem veszi túl komolyan. Amikor azonban szükség van rá és kell, akkor asztmás tüdejét sípolva teleszívja, kihúzza magát és pillanatok alatt képes megoldani a dolgokat, hogy csak zavartan pislogó tekintetek maradnak utána: hová tűnt az a kopott útakadály, ami az előbb még itt volt?

Mert Kredenc az igazi barmom, a varázsütésre megjelenő Thor, aki kalapácsát magasba emelve üvölti tele a világot, a közeli utcákat és a teret, olyan gépi zajjal, süvítéssel-prüszköléssel és öthengeres diszharmóniával, hogy a másodperc törtrészéig elcsendesül minden (ekkor még van időnk erősen ráfogni a kormányra), aztán beindul a gépezet.

A szürke felnik jól mutatnak, de kell nekik a távolság. Küldenék egy nótát a gumisnak, aki a centrírsúlyokat kívülre rakta

Rengeteg erősebb autóban ültem már, talán még több gyorsabban, ma már a 240 lóerő és a 330 newtonméter nem eget rengető értékek, de nem itt van a lényeg. Itt arról van szó, ahogy ez előjön. Végtelenül, masszívan és keményen, minden finomkodás nélkül, ha nincs az ember észnél, hamar egy sávval beljebb találja magát. Nem gyorsul pofaleszaggatóan, csak éppen magakasztja kicsit a lélegzetet, az ugrabugrálást nem szereti. Cserébe kíméletlenül, ugyanolyan intenzitással passzírozza gerincoszlopunkat a háttámlának végig, amíg bírjuk cérnával. Csak akkor enged el, ha lelépünk a gázról. Heavy metal.

Ha az Alfa véhatos motorja egy 16. századi, bolognai csemballó, finoman felépülő, harmonikus és gyönyörű, akkor az öthengeres turbó egy olajos-büdös ipari körfűrész, ami mar, harap és horzsol, mint a Slayer. És ugyanúgy szerethető, egy másik véglet.

Nem tudom, mit tartogat még közös jövőnk, de egyelőre jól megértjük egymást. Talán mert kicsit én is ilyen vagyok.
 


 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr62791986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AzHofi 2011.04.03. 19:36:17

ommm: "A szürke felnik jól mutatnak, de kell nekik a távolság. Küldenék egy nótát a gumisnak, aki a centrírsúlyokat kívülre rakta"

Ha a gép kívülre mutatja akkor oda kell tenni. Ha belülre, akkor meg belülre. Mert nem mindegy.

kultúrpesszimista 2011.04.03. 19:43:44

@AzHofi:

Így van. Több Volvonál is kívül van, ez nem a gumisok dilettantizmusa, tényleg így (kívülre) kell.

Garp 2011.04.03. 19:54:21

@kultúrpesszimista: Az tény, hogy oda kell rakni a súlyt, ahova a gép kéri (kívül/belül), de ismétlem: annak a gumisnak, aki felkalapálta azt az ólmot az _alufelnire_ letörném a kezét és a seggébe dugnám. Ragasztott súlyról nem hallott, mi? A centrírozás pontosságát is megkérdőjelezném ogyanott.

Herman 2011.04.03. 19:55:06

Nem értem, hogy miért lovagolnak egyesek a kilometerálláson...

Szerintem ennek az S70-nek a kilometerállása korrekt...így néz ki egy elhanyagolt bőrkárpit és kész! Láttam Audit, Mercit is hasonló bőrrel. A közös az volt bennük, hogy a tulajok leszarták a bőrápolást.

Amúgy láttam Volvo talin fele ennyit futott (papíron) S70 belsőt sokkal nyúzottabbat is, meg olyat is, amelyik 300.000 km-et ment és újszerű volt a bele.

Ez egy 97-as gép, korának megfelel az állapota.

fogash 2011.04.03. 19:55:16

bazeg te direkt hergelsz bennunket ezekkel az árakkal? !

Herman 2011.04.03. 19:58:53

A rozsdásodásról meg annyit, hogy valszeg felületi sérülés, és nem kezelték le...

EGY VOLVO NEM ROHADHAT!

Csak ha sérült volt, és szarul javították!

Herman 2011.04.03. 20:00:46

@f0CuS:

Ez szinte mindegyik prémiumkategóriás márkára elmondható!

Egy S merga mennyit is ér 4 év múlva?
vagy egy 5 ös bömös?

Hát a negyedét...lehetne sorolni, de minek.

AzHofi 2011.04.03. 20:02:46

@Herman: errol van szo. Svedacel kerem. Az en 11 eves v40-em sehol sem rohad, minden serulest _azonnal_ lekenek koromlakk kiszerelesu javitoszinnel, es minel elobb elviszem az autofestohoz :)

Z o z ó 2011.04.03. 20:35:50

@Herman: Írta Pista hogy megvolt zúzva azért rozsdul

ommm 2011.04.03. 20:48:53

@God hates us all by Hank Moody: Látod, van baja, mint azt említém. Telin áron nem olcsó az alkatrész, Szlovákiában pláne nem.

Z o z ó 2011.04.03. 20:51:44

@ommm: Eltudod küldeni majd annak a bőrápoló cuccnak a nevét?

Herman 2011.04.03. 20:57:42

@Z o z ó:

full bőrre nagyon jó cucc, volvos körök ajánlották nekem is:

Gliptone Liquid Leather

Rollsok, astonok gyári bőrápolója, + veteránosok is szeretik!

Nekem is 100%osan bejött!

Nem is olyan drága, a minőségéhez képest, olyan 6000 Ft körül van.

Herman 2011.04.03. 20:58:48

ja, oldtimerperfekt.hu
ott meg tudod rendelni.

S1980 2011.04.03. 21:08:50

Hogy ennyit késik a fordulatszámmérő (agyon van csillapítva?), az szerintem egy Volvo-nál nagyon ciki. Mert ha a Keeway Speednél ciki volt ( totalbike.hu/tesztek/keewspeed/2/#szoveg ), akkor itt duplán az.

Harkov 2011.04.03. 21:10:32

@ommm:

Először is gratula kisfiúhoz sok boldogságot kívánok nektek!
Az autó teljesen jó főleg ilyen áron öröm a családnak és öröm lesz neked is!:-)
Ilyet néztem én is csak kombiban és bordóban 699 ezres irányáron.A fogyasztásmérő 13 literen állt.....
A kilométerrel ne foglalkozz apám 10 év alatt majd 300 ezret egy 4 ütemű Wartburgba komolyabb műtétek nélkül.

Lucky Larry Silverstein 2011.04.03. 21:17:43

@Schütii: Még a gyári új autóknál is elüt a szín bizonyos szögekből nézve, ha az elem müanyag.

MetalWarrior 2011.04.03. 21:18:01

A szívómotor 'monnyon le ? :-)
Gratulálok a géphez, nekem tetszik, Balesetmentest !
A fiadnak is grat.

Itt karcagon van egy 850 T5 2x volt eddig gazdasági totálcar de a tulaj mindig megcsináltatta, ha újat adnának helyébe sem adná el semmi pénzért.
180-200 között fogott vele egy gerlét a szélvédővel, tollfelhő, gyerünk tovább...
Megnéztem volna más autót, hogy pókhálósodik össze az üveg :-)

Lucky Larry Silverstein 2011.04.03. 21:21:47

@AzHofi: 11 éves autónál be is b***na, ha rohadna. Mér G Astrát láttál már rohadtat? Na azt még becézni sem kell...:)

ommm 2011.04.03. 21:24:11

@S1980: Leginkább a kép késik a hanghoz képest az Indavideón...

Lucky Larry Silverstein 2011.04.03. 21:24:39

@Csirkésfiú: Jaja, Volvonak még az üvege is erősebb. Mennyi hülye van itt...:))

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.04.03. 21:25:48

Mondjuk viszi a lóvét rendesen az ilyen (fogyasztás, lóerő-adók, alkatrészek), de azért bírnám.
És jó tudni azt, hogy az embert és gyermekeit egy rakat svédacél veszi körül.
Sok boldog km-t kívánok hozzá! :)

V u, de ja vu 2011.04.03. 21:37:35

Üdv! Hatodik éve hajtok egy 850 T5-öt, a 2.3-ast, igaz az 'csak' 225 lovas...

18 éves, télen csinálták a kipu-rendszert és akkor néztem végig az alját, sehol nem rohad...

Pihe-puha lábbal, engedélyezett sebességen hajtva simán 9 alá megy a fogyasztása 90-100 közötti tempónál, igaz hogy ezt ritka gyorsan fel lehet verni 13-14-re...

Autópályán 140-160 között eszik 11.8-at...

Tavaly trélereztem egy másik autót Pestről, Csömörig araszolva, 140 km-en végül 9.2-re jött ki, igaz 80-nál többel nem mentem.

Ha valaki nem tud kijönni 10 alatt ezzel a géppel (nem a belvárosban!), annak baj van a lábával (vagy még nagyon új neki a gép és nem tud vele lassan menni:-D).

Automatánál +1 liter rá lehet számolni...

Ja, enyémben most van 265 ezer körül, álló órával vettem, neppertől (tudom, ne is mondjátok...), a valós km tuti inkább a 400-hoz van közelebb... Kb. harmadik olajcsere után kezdett visszavenni az olajzabálásból, most 10 ekm-en kb. 2 litert kell pótolni, ez nálam ~1 év...

Napi használatra luxus, de játszós autónak nagyon jó!

Megjegyzem, hogy ÉN nem mondtam, hogy ennél nincs jobb vagy szerethetőbb, gusztus dolga... nekem is tetszik még pár közútálatnak örvendő francia (BX, XM) vagy egy sorhatos 240-es, új autóra sosem tellett és csak azért hogy ÚJ legyen, nem fogok kompromisszumot kötni a hátizsák méretű zsebcirkálókkal:-P

A törésteszteket pedig nem tudom kezelni, csak azt tudom hogy egy új Swift kontra régi PUG 205 frontból a Swift egyáltalán nem jött ki olyan jól, mint ahogy azt a csillagai alapján várni lehetett volna... sajna én is megreccsentettem a Volvót, és állítom hogy jól meg van szerkesztve - igaz nem törésteszthez tervezték, hanem közúti használatra:-D

The Great Destroyer 2011.04.03. 22:01:31

Valamiért megszállottan rajongok a 80-as 90-es évek volvóiért. Biztosan perverz vagyok, vagy csak azért vonzanak, mert akkoriban lett jogsim és valahogy a wartungból a 7-es volvók is felfoghatatlanul luxusnak tűntek, később pedig a 850-V70-S70 vonal volt és maradt az örök kedvenc.

Tomcsie 2011.04.03. 22:19:22

850/s70 ugrik egy szép csőröst egy jó pár méter magas szikláról, kicsit nyekken, de egybemarad :)
www.youtube.com/watch?v=aN4o8TERuoY
Szerintem szép teljesítmény.
Amúgy én is imádom a 850kombi/v70 darabokat, előbb utóbb nekem is lesz, de max szívó, turbóstól félek...

kultúrpesszimista 2011.04.03. 22:21:13

@autodidakta agysebész:

Kéne nekem egy ilyen matrica, ami a jeled! :-)

dennisthemenace 2011.04.03. 22:33:52

@Garp: Nem akarlak elkeseríteni, de orulni fogsz, mikor visszaindulhatsz.

MetalWarrior 2011.04.03. 22:37:41

@Bathory:

Jaja, te nyitod a sort.
:-)

Garp 2011.04.03. 22:38:12

@dennisthemenace: egen, ettől tartok én is. Mondjuk a család sok mindenért kárpótol majd.

dennisthemenace 2011.04.03. 22:55:48

@Garp: Én megfogadtam tavaly, hogy inkább máshol toltom a szabim; tiszta depressziós lettem ket hét alatt.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.04.03. 23:03:32

Pista, a 42-es fotón nem az EÜ-csomag hibádzik?

Shadowbull 2011.04.03. 23:05:20

Remeljuk ez tovabb marad mint az Alfa.

Sok szerencset hozza, egy ilyen oreg autohoz az mindenkeppen kelleni fog.

En csakannyit nem ertettem a cikkben, hogy minek lefenyezni, meg karpitoshoz vinni, meg az optikajara kolteni?

Ebbol uj auto nem lesz soha, aztan jovo heten lehet ugyanugy meghuzzak parkolasnal.

SZVSZ ablakon kidobott penz, de te tudod.

sb

ommm 2011.04.03. 23:11:26

@malenykij polgar: Nem tudom, mi volt ott gyárilag, az is elképzelhető, hogy az. Jelenleg a csomagtartóban tartózkodik, szerintem ide nem fér be a magas doboz miatt. (Mondjuk az Alfában is volt ilyen rekesz, de az EÜ-doboz helye mégis a csomagtartóban volt egy rekeszben.)

@Shadowbull: Nyilván nem a prioritási lista elején állnak ezek a kozmetikai dolgok, addig sok pénz szublimál még a tárcámból, bár a rozsdát mindenképpen meg szeretném fogni még most.

Rocko- 2011.04.03. 23:51:19

@Shadowbull: érthető amit mondasz, de jóval nagyobb örömmel lehet használni, ha jól néz ki.

kultúrpesszimista 2011.04.03. 23:54:19

@Rocko-:

Mérnök. Steril. Nincsenek érzelmei. Legalábbis számára ismeretlen mindaz, amit az autózás tud okozni egy - emberben. Ezért sem szereti az olasz autókat. Neki a Brera is csak egy ganéjtúró bogár. Teljesen felesleges triviális dolgokat magyaráznod. Neki.

Lucky Larry Silverstein 2011.04.04. 00:16:39

Most kerestem rá a hasonló szlovák kínálatra. 2000 és 3300 közt szóródnak az árak(alku nélkül persze). És nagy kínálat nincs. Majd az első év eldönti, hogy Pista spíler-e vagy lúzer. Én árban az alsó 10%ot meg sem nézem, de ha behúzta a tutit, akkor gratulla.

Hz 2011.04.04. 00:46:06

5henger, turbó foreva!
Bár én ezzel a konfiggal Audit vettem volna..
De hajrá!

Krisi 2011.04.04. 00:55:29

@Shadowbull: nem feltétlenül kidobott pénz, eladásnál azért számítanak az ilyen apró dolgok. énis úgy álltam hozzá, hogy a külsőt leszartam és csak karbantartásra és tmk-ra költöttem, de most hogy el akarom adni a kocsit kénytelen vagyok az apró szar dolgokat kijavíttatni, hogy normális Áron tudjak túladni rajta. mert ami engem nem zavart (felületi rozsdafoltok, megrepedt lökhárító kacsaszalaggal összefogva) az mást biztos zavarna.

persze nyilván ha nem akarja jóideig eladni, akkor le lehet szarni az ilyen hülyeségeket, pláne ha őt nem zavarja.

Shadowbull 2011.04.04. 07:41:02

@kultúrpesszimista: Ez van, hugi.

Elo szovet, femvazon.

sb

Shadowbull 2011.04.04. 07:44:32

@Krisi: Eladas elott az mas tema, de eppen most lett megveve :)

Az en kocsimon bizony itt-ott vannak lehuzasok, karcok, az egyik oldalon valami barom ossze is karcolta, egyik ajto is kicsit be van nyomva.

Ha allandoan javitgatnam, meg azt sasolnam hol van egy kis optikai jellegu hiba rajta, akkor fosnek beallni vele akarhova, mert feltenem.

Te hiaba vigyazol az autodra, masok kurvara nem vigyaznak a tiedre.

sb

Herman 2011.04.04. 08:00:24

@Shadowbull:

Hello!

Szerintem jól teszi, ha rendberakja Ommm a verdát.

Meghálálja a gép, ezek a vasak igénylik a törődést és a foglalkozást (no nem azért, mert nem megbízhatóak, hanem inkább mert lelkük van)

pl. magamból indulva ki, az én C70-esem havat, esőt nem igen látott még, télre félre van rakva, mert van másik 2 kocsi is a családba, kizárólag szép időben van használva, szinte úgy kímélem, mintha veterán lenne :D:D

Most gondolja bele, egy ilyen megkímélt verdát ha ne adj isten el akarnám adni, mennyivel magasabb áron tudám??

Hát nem nagyon.. mert a piacon az emberek árérzékenyek, én hiába kapásból 2-3 millióval drágábbra értékelem az enyémet, mint mondjuk ami mosta legdrágábban van fenn a használtautón, a nép nem igazán fogja értékelni, hogy egy 11 éves autó 2-3 éves autó esztétikával, és műszaki állapottal rendelkezik.
Ezért én legalább 20 éven át még megtartom, majd veteránkorában amikor már alig lesznek az utakon ilyenek, akkor értékesebb lesz.

Ommm nagyon jó áron vette meg a kocsit, ezek a gépek nem széthullósak, a Volvo egyik legjobb korszakából származnak, szerintem simán mennek még nagyon sok évet és kilométert állandó karbantartás, és szeretet mellett.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.04.04. 08:21:01

Egy barátomnak is ilyen van, azóta is áldja a napot, amikor megtalálta a hirdetést!

Érdekes 2011.04.04. 08:22:52

A gumissal levetetném a gyöngysorját és megetetném azonnal, ha nekem is úgy kívűlre ba*zná az idiótája...tuti valami vidéki istállóba ütötte fel, nem volt ragacs.

Shadowbull 2011.04.04. 08:42:02

Irta valaki feljebb, hogy a Volvo-bor igy meg ugy, nem megy tonkre...

Amikor kocsit kerestem, neztem nehany Volvot is, betevedtem Volvo-kesekedesbe.

1-2 eves S80asokban ki voltak repedve a borulesek. Tragikusan nezett ki kivetel nelkul az osszes.

Lehet a regiekben meg volt anyag, ugye.

sb

nza600 2011.04.04. 09:05:37

A bőr kirepedése nem (csak) minőségi kérdés. A rendszeres ápolás hiánya okoz ilyen eredményt. A bőrt havonta kell ápolni ám (tisztítás, szárazruha, viasz, szárazruha), és ez nagyon időigényes, olyan 3-4 óra! Viszont akárhogy ápolod, idővel úgy is ki fog repedezni, csak később. Mondjuk 10 év múlva. A bőr ilyen. Attól is függ, mennyit állsz vele a napon (hőterhelés), gyakran szállsz ki-be az autóból, szegecses farmerbe beülés sem tesz neki jót, stb. stb. Ha zavar, akkor még mindíg át lehet bőröztetni (nem olcsó), vagy bontóból szerzel hozzá gyári bőrös üléseket (olcsóbb).

Az, hogy törött vagy nem, kit érdekel? Miért, egy 200 ezer km-t futott budapesti autó nem törött? Ááááá... Nem. Nekem az összes autóm törött volt, az egyik amelyik szemre is látszott, volt 2 amit telibe fújtak. De nem húzott a kormány, nem ütött, műszakin is átment, szóval jól meg lett csinálva. Ennyi.

Ez a sok gyűlőlet-komment meg minek? Látod ommm, az a baj , hogy már megint nem volt rajtad sapka... :) Ki vesz Magyarorszádon új autót? A vállalkozók, a cégvezetők, a kényszerhitelből élők, na meg a politikusok. Én egyik sem vagyok, és mindíg is használtautót vettem. Nagymotorost, és 10 év felettit. A használtautó nem szar, sőt! De nem is hibátlan persze. Szóval hajrá ommm!

Herman 2011.04.04. 09:20:58

@Shadowbull:

Mindegy milyen márka, ha nem volt kezelve..

Én meg láttam Audit, Bmw-t, Mercit is csúnya bőrrel, nem 10-en évest, hanem szinte újat..

Fentebb írta egyik kolléga, ha nem is havonta, de fél évente minimum kéne kezelni a bőrt! Új korától kezdve.

Egy minőségi átbőrözés meg egy vagyon, olcsóbb színazonos bontott hibátlan üléseket szerezni!

sosemkopel 2011.04.04. 09:28:58

Hűha, de szuper járgány, és milyen szép maradt a 14 év ellenére!
(Mennyi lehet az ülések áthúzása új bőrrel?)
Ezek a gépezetek nekem is tetszenének, de a benzin-megsemmisítő jelleg miatt talán valami nem turbós...
Egy haveromnak van 850 kombija, mondta hogy minden OK, csak presztízskocsinak számít az alkatrészboltban.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.04.04. 10:21:29

@ommm: Ha nem az EÜ-csomag (mert nem feltétlenül doboz), akkor a bólogató kutyának az alvóhelye. Vulvába kötelezö.

nikkel 2011.04.04. 11:24:05

A fenének savanyújóskáskodik itt ennyi ember?

A Volvo jó vétel, hacsak valami gubanc nem derül ki. Jó eséllyel nem fog, mert ezek a Volvok nagyon alaposan megépített, megbízható és kiszámítható autók. A www.brickboard.com-on lehet az összegyűlt nemzetközi bölcsességet olvasni, és a kmóra állása alapján előre megvenni az alkatrészt ami cserére esedékes abban a korban.

Szóval teljesen racionális vétel, jobban fog tartani, mint az Alfa. Örgonómiában minden korabelit ver, és csak akkor lenne még jobb ha kombi lenne - bár az nem mindenkinek kenyere.

Bazs69 2011.04.04. 11:39:48

Nagyon jó autó!

Sok örömöt kívánok hozzá!

jujdejo 2011.04.04. 12:52:01

@ommm: az szép:-)
csak ne úgy járj mint én a 480 ES-el...szinte minden megmegy rajta, hetente letérdel valami apróság miatt...viszont jobban kevés autót lehet szeretni a volvónál.
ajßanlom keresd meg torrenten a VADIS nevü szervizprogramot, van ott minden, robbantott ábrák, alkatrészek gyári számai, tippek trükkök, érdekességek ami nélkül nehéz okosan szervizelni. DTCS olvasó van rajta vagy az újabb hibaleolvasó???
ja és gratulálok, jó választás volt!

jujdejo 2011.04.04. 12:55:29

@kultúrpesszimista: nem turbo, 2.0 szívó. utolsó szériás, 1995ös, de nem a "celebration", nincs és nem is volt pimpelve(nem is lesz), csak ezért vettem meg...a müszerfal meg gondolom azért van ilyen állapotban mert párszor szétkapták és a sok jó szerelö mindig improvizálva rakta össze...az a vicc, hogy a térképzsebek, könyöklö egyben van, megy az el.ablak meg a lámpák is kiugranak rendesen, pedig ezek a legtipikusabb betegségei...

V u, de ja vu 2011.04.04. 15:06:53

A hitetlenkedőknek: ma Eger-Bp-Eger, nem autópályán, mindenhol a megengedett sebességgel (~90-100) + ~70 km Bp., reggel Csömör felől araszolva: 8.8 l/100 km, az utolsó 10 km duhajkodva, így ment fel 8.6-ról...

Egy ötször-tízszer értékesebb kisebb benzinessel olcsóbb lett volna kb. 1500-2000 Ft-tal... mivel ez nem naponta van, idén talán az első hosszabb utam volt, így szerintem nem annyira vészes:-)

Dennis01 2011.04.04. 15:10:47

@Shadowbull: Meg lehet erteni Ommm-ot is, de ebben az esetben a te oldaladra allok.
A kocsim elejet gyonyoruen lefenyezte a fonokom, mikor eloszor meglattam, elfatyolosodott a szemem tole.
4! nappal kesobb az iskola parkolojaban egy paraszt meghuzta a motorhazteto egy reszet. Annyira bantott a dolog, megfogadtam, soha az eletben nem fenyeztetek napi autot..

V u, de ja vu 2011.04.04. 15:13:05

Alkatrész árban javaslom összevetni pl. a fékbetétek árát egy mai autóéval, vagy mondjuk az első kerékcsapágyakat egy ABS-es F-G-s Astra egybeépített kerékagyával...

Ami drágább, az kell is bele: ventillált féktárcsa, gázos lengéscsilla... mást nem is tudok, ami nagyságrendekkel drágább volna mint egy mai középkategóriás darabjai.

Ha valamit fel kell újítani (motor, váltó, turbó), azok más tipusnál is horror összegek, de szerencsére azért ritkasága ellenére elérhető áron vannak bontott holmik hozzá, csak nem minden városban.

V u, de ja vu 2011.04.04. 15:16:01

@Dennis01: 4 éve kapott teljes fényezést (sok karc, leverődés, horpadás) és három hónap múlva összetörtem:-(((

Azóta Harlekin-színű, műszakin szokott gondot okozni, de amíg ez az egy lesz magában, addig már nem lesz megcsinálva... majd... ha már vitrinben tartom:-)))

MintaMókus 2011.04.04. 15:26:05

az ilyen felnire nem kell súly kívülre. pláne nem a rákalapálós. ragasztós, belülre és középre.
ez a váltó szerintem csak 4 sebességes, viszont az egyes fokozatot leszámítva bizonyos fordulatoknál reteszelnek a fokozatok. ezért úgy tűnhet, mintha többet váltana.
a fejegység menthetetlen, 4-5 éves korukra mind meghalt, nem is érdemes vele küzdeni.
a fogyasztásmérő ebben az autóban is csal. lesz az 13-16 liter között, attól függ, hogy merre, meg mennyivel.

volt ilyen autóm

V u, de ja vu 2011.04.04. 15:32:38

@MintaMókus: Speciel a 850-nek van az egyik legpontosabb fed.kompja, nekem ráadásul utólag lett beletéve, előzőleg noteszből számoltam... ugyanennyit!

Nem tudom hogy ennyire zavaró-e ha valaki jót mond egy bizonyos autóról, mivel hogy arról közvetlen tapasztalata van, de ha PONT ILYET nem hajtottál, akkor szerintem kár csak a fikázásért beírni... Én sem minősítem az olasz vagy német autókat, mert elvétve jártam olyannal, de ha valaki dícséri, nem érzek ellenállhatatlan késztetést a sztereotípia megdöntésére - közvetlen tapasztalan hiányában, csak mert olvastam máshol-hallottam mástól...

Herman 2011.04.04. 16:02:10

"a fejegység menthetetlen, 4-5 éves korukra mind meghalt, nem is érdemes vele küzdeni."

nekem sc-901 3 cd-s fejegységem van, 10.000 ft volt a tisztítása (ultrahanggal, darabokra lett szedve persze)

azóta semmi baja. sőt, már tuningoltam is, dension átalakítóval ipodot is játszik :D:D

Hurri Kán 2011.04.04. 16:09:36

@V u, de ja vu:
Országúton simán lehet ennyi, gondolom városban kb. +2 liter kb.

MintaMókus 2011.04.04. 16:19:57

@V u, de ja vu:
nem figyelsz. Volvo S70-em volt. szerintem 4 gangos az automata, de ebben lehet, hogy tévedek.
volt 960, 245, 760 is. jelenleg is van egy 850 tdi automata. ez utóbbi 8 éve az enyém, még mindig a családban van, 7 évet használtam, 200ekm-et mentem vele. elég jól ismerem a volvókat általában is, ezeket a típusokat meg különösen. amit leírtam, azok tények. a sajátjaimon kívül is van rálátásom volvókra. ha akarsz, akkor kérdezz még: mintamokus@volvoklub.hu
és te ki vagy nagyrálátású barátom? aki még olvasni sem tudsz, ugyanis én nem fikáztam semmit???

MintaMókus 2011.04.04. 16:30:12

@V u, de ja vu: megjegyzem, ha tudnál olvasni, akkor olvastad volna Ommm bejegyzését, hogy most 17 liter a fedkomp kijelzője.

ommm 2011.04.04. 16:45:57

@MintaMókus: Mondom tízhét, azaz 10,7. Khm.

kultúrpesszimista 2011.04.04. 17:38:56

@nikkel:

"Örgonómiában minden korabelit ver, és csak akkor lenne még jobb ha kombi lenne - bár az nem mindenkinek kenyere."

Talán a nagyobb Lanciák állhatnak mellé ergonómiában, anyaghasználatban. Na és persze a testvér, a Saab. Egy fullos Saab 9000 talán még a korabeli nagy-Volvokra is rátesz egy lapáttal, de ez már tényleg szubjektív.

Kombi nekem nem kéne soha. Szerintem a kombiforma merénylet az autódesignban. Van egy-két típus, ami nagyon eltalát (Alfa 156 SW, Volvo V70), de tényleg csak nincs más, akkor fanyalodnék rá. Egy szedánnal - ha csak nem építkezik az ember - simán el lehet lenni, családoknak is.

kultúrpesszimista 2011.04.04. 17:42:42

@jujdejo:

Vigyázz rá nagyon, a 480 egy csoda. (A Bertone tervezte 780 Turbo a másik ;-)). Tényleg elképesztő érzés ülni benne és vezetni! Lélek sugárzik belőle mindenhonnan. Érdemes rákölteni, mert ha egyszer egyben van műszakilag és esztétikailag, ritkán okoz szívritmuszavart - ahogyan igaz ez bármelyik svédre.

Ha nem ismernéd az alábbi írást, íme:

www.freewebs.com/andonisite/revolvo480ution.htm

:-)

kultúrpesszimista 2011.04.04. 17:51:37

Ennél szebb és jobb, eltaláltabb belső nem igazán kéne:

home.tbbs.net/~bhammond/saab/s9int1.jpg

:-)

kultúrpesszimista 2011.04.04. 18:01:46

@Burgermeister:

Csak akkor válaszolok (igaz, akkor szépen!), ha az vagy, akit a képen látok!

Herman 2011.04.04. 18:08:21

@Burgermeister:

Jó állapotúnak látszik. Ennyi pénzért megéri.

De azt tudnod kell, hogy pl. egy első féktárcsacsere+betét nem áll meg 100.000 Ft alatt, ha minőségit veszel (pl. zimmerman, brembo!

Egy olajcsere+szűrő, + komplett vezérléscsere kb. 120.000 Ft. (nekem csak az olaj 20.000 Ft általában, mert csak a legjobbat teszem bele, a turbo miatt)

Vannak árak, de hát ez Volvo, nem Suzuki!

(példának okáért én amikor megvettem a C70-est, akkor 280.000 Ft ment rá, az első kötelező szervizre, csupán a kopó cserékre (komplett vezérlés alapból, első-hátsó fékek, olajcserék (összes, még váltóolaj is, + apróságok)

Úgyhogy ez egy luxuskocsi ami a szervizárakat illeti, azé nem a tesco gazdaságos kategória, arra számítani kell!

zootyo 2011.04.04. 18:17:44

@Érdekes: Miért kell azt gondolni egyből, hogy csak vidéki gumis csinálhat szart? Undorító ez a vízfejű pesti gondolkodásmód.
Vannak a fővárosban is szép számmal parasztok és vidéken is mesterek.
Sőt képzeld el van áram, víz gáz is. Nem szalmazsákon alszunk és a házak sem mindenhol szarból vannak tapasztva!

Lesterx 2011.04.04. 18:44:06

"ma már a 240 lóerő és a 330 newtonméter nem eget rengető értékek"

Már bocs,de a 60-100LE-s alul-motorizált autóval közlekedő földi halandónak ez brutális érték.Legalábbis nem hiszem,hogy a nagy többség napi szinten ekkora teljesítményű autóval járna.
Mondom ezt úgy,hogy egy 160LE-s Saab-al járok(és igen,benzines..és igen,imádom)
Amúgy nagy grat az autóhoz!Hálisten' nem csak a német márka létezik.

kultúrpesszimista 2011.04.04. 18:58:35

@Lesterx:

Mindenki ott cseszi el (de gondolom, 20 év alatti kamaszokról beszélünk), hogy csak a lóerőkkel dobálóznak, a súlyt nem nézik mellé. Mert való igaz, régebben 120 LE körül (és felette) felszaladt a szemöldök, manapság ez abszolút átlagos. Csak azt felejtik el megemlíteni a nagyokosok, hogy 20-30 éve egy átlagautó 1 tonna körüli volt, manapság 1,3-1,6 tonna. Nagyon nem mindegy.

MintaMókus 2011.04.04. 19:24:56

@ommm: jólvanakkor, most akkor nekem is tudnom kellene olvasni? :D
városban reális a 17, de amúgy jó autó, szerettük. a kárpitzörgéssel, meg az egyéb kárpitproblémákkal ne törődj, lehet kapni hozzá mindent horror áron ;)

Lucky Larry Silverstein 2011.04.04. 19:31:18

@Burgermeister: Én nem ismerem, de no para, 150 ezerrel sok baja nem lehet...:DDD

ommm 2011.04.04. 19:59:45

@MintaMókus: Nem így gondolom, de nyilván köszönhető ez az alkatrészforrásoknak.

bagoj ur 2011.04.04. 21:16:37

@ommm: De jó valakinek, hogy ennyi ismerőse van, érdemes megbecsülni őket. :-) Nekem is hasonló rohadásom volt, mindjárt meg is oldották 250-ből. És hol van még a többi...

dennisthemenace 2011.04.04. 21:24:05

@zootyo: Egyszer Bakonybél határában leszakadt a haver Taunusáról a kipufogó. Beértunk a faluba, az út szélen két helybeli beszélgetett. Mondjuk nekik, leszakadt a kipufogónk, van a faluban egy lakatos?
Mondják, persze, itt és itt lakik..
Odamegyunk, mire a fiatalember mosolyogva kozolte, hogy o asztalos, csak a vezetékneve Lakatos..DD

dennisthemenace 2011.04.04. 21:26:25

@Rocko-: Csak éppen az nem mindegy, hogy az ember depis lesz, ahelyett, hogy jól érezne magát..

Rocko- 2011.04.04. 21:28:27

@dennisthemenace: tudod, mint a sícipő. az ember örül, ha leveheti. :)

McK (törölt) 2011.04.04. 21:34:08

Tudod ,Pista,le a kalappal!

Az emberek 90%-a ennyi pénzért egy Swiftet venne,vagy egy Astrát..
Igaz ,hogy nem költene rő 5 év alatt annyit,mint amit te egy hónap alatt eltankolsz,de nem is azt kapja,amit te..:D

Tökös dolog ilyet választani,legalább annyira,mint bevallani,hogy kefélted VV Évát.

Nem. Mégsem,az inkább ciki.
Ez nem az.
Inkább olyan,mint hazavinni 18 évesen anyádéknak bemutatni a csajod,aki egy 38 éves lotyó ,két purdéval..
Mindenki hülyén néz..de amikor benne vagy,mindent elfelejtesz,mindenért kárpótol..:D

Szóval sok örömöt a LOTYÓBAN!

McK (törölt) 2011.04.04. 21:37:45

@zootyo: EZ KORREKT VOLT,kissé unalmas a sok butapesti felsőbbrendűség..

vitya25i 2011.04.04. 22:57:10

@Haywood: szia, ment egy privát neked is

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2011.04.04. 23:45:21

A C70-nek valóban még szebb a belseje egy fokkal (minimális a különbség):

img27.imageshack.us/img27/9207/693215.jpg
img812.imageshack.us/img812/5254/710815.jpg
img813.imageshack.us/img813/5104/786315.jpg

Különben kicsit meglepődtem a felnin, általában S70/V70 R-eken volt ilyen.

A T5-re általában inkább Perfo felni jellemző.

www.dealershipaccessories.com/stores/images/items/item_40741.gif

zootyo 2011.04.05. 08:43:05

@dennisthemenace: Teljesen normális reakció. Karosszériást, vagy kipufogóst kellett volna keresni. :-D

SolymosD 2011.04.05. 10:23:49

Ha szabad jóslásba bocsátkozni:

Ez az autó biztonságos, erős, és kényelmes. Ezért fogja a párod örökölni:) Gyerekeket beletenni könnyű, bevásárlás belefér.

És akkor fogsz te venni valami kis sportos kétülésest. Amit még mindig kölcsön adhatsz neki, ha épp nagyobb autó kell neked:)

Így két autóból már meg is van a 166 nyújtotta érzés, család tekintetében talán jobb is.

Én is sokat gondolkozom kell-e egy családi autónak arra sarkalnia, hogy két keréken vedd a kanyart, vagy inkább jó ha megnyugtatóan erős, és stabil?

SolymosD 2011.04.05. 10:28:47

@Herman: szerintem azért a luxuskocsi nem 100e ft-os kiadásoknál kezdődik... az a baj a magyar luxusnak tartja karbantartani az autóját... az autó drága, a legolcsóbb is elkéri az évi 100e körüli szervizt, ha nem akkor majd később többet, mert akkor el van spórolva belőle.. ami meg új ugye ott ennek többszöröse az értékvesztése...

a luxus ott kezdődik ha, egy suzuki áráért veszel 4 gumit amit 3 hét alatt el is használsz, az autódon..

Kifordított kacagány 2011.04.07. 13:44:53

@Dennis01: azért ha már nagyon oda van, nem túl nagy bűn ezzel is foglalkozni. utána pedig csak az első két karcolás fáj, a többit már leszarod, de mégsem olyan mint előtte volt, illetve kell egy kis idő, míg olyanná válik.

@Rocko-: szerintem meg kellene kérdezni őt is, nem biztos, hogy nagyon örülne neki:D

ommm 2011.05.17. 23:54:49

Fékcsere - Brembo tárcsa, Textar betét, körben: 68ezer. Nem rossz.

tamsszcs 2011.08.28. 23:45:42

@ommm:
Folytatás mikor lesz?
Koszi, udv tamsszcs

ommm 2011.08.29. 00:04:46

@tamsszcs: Hamarosan. Azóta egy motortartó bak és egy vákuumcső lett cserélve. Anyagköltségben kb 3500 ft.

tamsszcs 2011.08.29. 00:14:06

@ommm: Szuper, kivancsian varom. Magam is regota kerulgetem a volvot, mint tervezett csaladi autot, igaz a kombit.
süti beállítások módosítása