Franciaország–Németország: ?

  2011. március 31. - ommm Címkék: vélemény volkswagen peugeot

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Kétség nem férhet hozzá, hogy a PSA-konszern az utóbbi évek legkomolyabb minőségi ugrását hajtotta végre. Most elérkezettnek látták az időt arra, hogy címmérkőzésre hívják ki magát a Volkswagent.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr942787189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2011.03.31. 14:13:33

@Shadowbull: én mikor megláttam b+ az új asztra középkonzolját .. hát leszakadt rólam a víz.

Egyszerűség, egyértelműség, biztonság.

Most akkor a három közül egyik sem? Mi a *arnak gyárt az ilyen autót??

Varrógépen mindegy hol vannak a gombok (most vettünk nemrég asszonynak varrógépet :-D), de autóban nem igazán.

P12_dCi 2011.03.31. 14:14:02

@encore: Az elmúlt 130 ezer km-ben bírta, és nem adja jelét annak, hogy a következő 130 ezret ne bírná. :)

pfff_ 2011.03.31. 14:16:56

@The Good Boy: Akinek rá kell nézni a kormány melletti kapcsolókra, (persze nem tud) az rá fog nézni a kormányon lévőkre is. Sőt! Épp ezért jobb a bajuszkapcsolós matatás, mert mivel úgysem látom, ezért nem is nézek rá, ehelyett nézem inkább a gyalogosokat.

gnme 2011.03.31. 14:17:05

@yenoee: én a hello taxisokkal folytattam konzultációt, aztán rájöttem 3k kilómétert az én tulajdonomban nem fog a kocsi menni. Amíg megy, addig meg jó keveset fog zabálni és nagyon fog tudni menni.
Azt belevágtam és bevált. Jól meg lehet tapodni és iszonyat keveset eszik.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.03.31. 14:20:12

elenori:
Egyik hozzászólásoddal ütöd a másikat...

Nekem volt kettő Passatom, 3bg, és 3c. és tökéletesen megvoltam vele elégedve.
Az, hogy mi szürke, és mi nem, hogy mi a szép, és mi nem, az szubjektív vélemény, ez az 508 egy förtelem, ez az én véleményem.

encore 2011.03.31. 14:28:01

@P12_dCi: A blokkal dugattyúkkal és olajfogyasztással nem is lesz baj ha normálisan használod, a turbo végett minden autó eheti az olajat, egyszer talán csereszabatos lesz, előbb utóbb ha szerencséd van a nagynyomású rendszer utóbb cserés lesz, de ez is mindegyikre igaz, a kettős tömegű lendkerék az Renaultnál nagy eséllyel pályázik, ha szerencséd van kibírja ez is.
Azért az 1.6HDI/TDCI jobb nála.

fogash 2011.03.31. 14:28:52

@Altaïr: "beülni saját magam mögé" azért jó, mert akkor:
- van lehetőséged úgy utazni 3 másik felnőttel (akár hiszed, akár nem, van ilyen élethelyzet), hogy nincs a térde a vesédben
- a gyerekülésben ülő kisgyerek sípcsontja általában nem hajlik. A combja viszont rövid ahhoz, hogy a hátsó ülőlap vége a térdhajlatába essen, így egy óvodás remekül rugdalja az első üléstámlát. Kb 130-140cm magasságnál jön el az a pillanat, amikor már kényelmesebb neki lelógatni az alsó lábszárát, de addig rugdal, ha kevés hátul a lábtér. Ezt remekül méri a "beférek-e magam mögé" teszt.

Hurri Kán 2011.03.31. 14:32:43

@encore:
A kettős tömegű lendkerék szinte bármelyik "nagy" dízelnél (értsd 2000cm3-tól) jó eséllyel cserés 100.000 km környékén...

P12_dCi 2011.03.31. 14:35:51

@encore: Ez 1.9 dci, chippelve, olajat nem eszik, igaz meg is kapja 10-12 ezrenként a friss Elfet, télire meg a 0W40 Castrol Edge-t.

Lendkereket most cseréltem. Egyébként a Lagunában sokkal jobban bírják az 1.9-es lendkerekei, az enyémben olyan van, mint a Mégane 2 Ph1-ben, és sajna tönkre is ment.

encore 2011.03.31. 14:36:15

@gyvy: Én úgy hallottam több forrásból is a renaultnál pont az 1.5dci-nél van nagyobb esély rá, másoknál lehet hogy fordítva?

orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.03.31. 14:36:46

@gnme: Nekem a VW csoport autóival sosem volt problémám.

@encore: VW a legtöbb ember számára emészthető designnal rendelkező autókat készít szerintem.
Nekem ez a stílus jobban tetszik, mint a Peugeot féle csücsörítő gúvadt szemű hód designú eleje.

P12_dCi 2011.03.31. 14:40:10

@P12_dCi: Ja, és a nagynyomású rendszere Bosch, nem szokott vele gond lenni. Hangsúlyozom, az 1.9 dci-ről beszélek, az 1.5dci más tészta. :)

encore 2011.03.31. 14:41:54

@P12_dCi:
Nincs márka beütve a lendkerékbe?
Melyik fajták jobbak?
Azt tudom hogy régen a Fiat punto benzineseknél, a valeok max 60000-et bírtak és beléjük esett a csapágy, a Sachs-os 200ezret vagy többet is.
Azért érdekel mert lehet hogy befigyel valami diesel még nem tudom milyen autó.

P12_dCi 2011.03.31. 14:45:12

@encore: Ehhez csak Luk-ot kaptam, egyébként a gyári is az.

A Lagunához lehet kapni Valeo szettet, ami egytömegűre alakítja át a rendszert, de még csak egy autóról tudok (mint mondtam, a Lagunában ritkán hal meg a lendkerék, még a 2.2 dci is jól bírja a híresztelések ellenére), amibe tettek, nem érez különbséget.

encore 2011.03.31. 14:47:09

@orbán cigány takarogggyyyyyy:
Nekem sem igazán tetszik a harcsa szájú macska. Ez egy fokkal már jobb még ha nem is nagyon harmonikus, de a passat arc, hátulja az abszolut nyomulós, az oldal az ok, csak a króm rajta valahogy nem az igazi.

kadibela 2011.03.31. 14:47:11

Kezemben az Az autó legfrisebb száma, ezt írja az 508-ról:

Felfüggesztések:
"...kiemelten jó rugózási kényelmükkel olyan értéket adnak, amit azok, akiknek nincs francia autójuk, talán soha nem fognak megismerni"
"Csendes és jól szigetelt felfüggesztések, finom rugózással"

Motor:
"Puhán és csendesen forog, szinte hang és rezonancia nélkül"

Váltó
"Kellemesen kapcsolható hatfokozatú váltó"

Ülés
"Az elektromos állítású első üléspár kényelmes, már eredendően is hosszú az ülőlapjuk, ...a vezetési helyzet komfortos" " Kényelmes első és hátsó ülések"

Mintha nem is ugyanabban az autóban ültek volna mint a TC szerzői!!! A cikket egyébként Surányi Péter jegyzi, aki nem ma kezdte a szakmát.

Neurotic 2011.03.31. 14:49:58

F betűs autót soha!
fiat, ford, francia...

passat pedig szigorúan limuzin, benzin, összkerék, kéziváltó, napfénytető konfigurációban!

P12_dCi 2011.03.31. 14:53:38

@kadibela: Az ülése tényleg szar az 508-nak, de egyébként én sem értettem, hogy mi ez a nagy fikázás a TC részéről.

Hozzátenném, én 192 centi magas vagyok, tehát a rövid ülőlapra vonatkozó kijelentésemet ehhez tessék viszonyítani. :) Egy 180 körüli embernek tökéletes lehet, még akkor is, ha ez nem olyan franciásan puha fotel, hanem kifejezetten kemény tömésű ülés.

encore 2011.03.31. 14:55:29

@P12_dCi:
Kösz, ha renault, vagy más dci lesz ezen elgondolkodom, pedig az 1.5-tel szemezgettem inkább.
Azt tudom hogy míg a toyotákba nippon densok voltak jobban bírtják mint az utána lévő "D-cat"-os toyotákon lévő bosch befecskendezők.
Azt mondják már nem olyan rosszak a Bosch-ok mint korábban, de én tartok tőlük.
Igaz ez üzemanyag és szűrő függő is lehet.

encore 2011.03.31. 14:59:17

@kadibela:
A Surányinak is lehet igaza hacsak nem megvették,
Ő lehet hogy más alkat, neki kényelmes.
A Surányi nem limuzint tesztelt, mert lehet hogy annak puhább/jobb a rugózása?

P12_dCi 2011.03.31. 14:59:38

@encore: Az 1.5 érzékenyebb jószág, az biztos. Amiről sok jót hallottam, az a Nissannal közösen fejlesztett 2.0 dci. Láncos motor, Denso befecskendezéssel.

encore 2011.03.31. 15:03:48

@P12_dCi: Álítólag ott 240000-nél a láncot cserélni kell, és a fogyasztása sem valami kicsi, mégha erős is, a denso az jól hangzik.

kadibela 2011.03.31. 15:06:56

@encore: Ennyi erővel megvehették a Totalcart is a másik oldalról..., szerintem ezen nem érdemes agyalni. A Surányi limót tesztelt, de szerintem nem lehet ekkora különbség, bár tény hogy a kombiknál valamivel keményebb hátsó rugókat szoktak alkalmazni a várható nagyobb terhelés miatt. De azt nem hiszem hogy a limó váltója és ülése is ennyire más lenne..., bár egy magasabb felszereltség sokat dobhat pl. a hangszigetelésen.

kadibela 2011.03.31. 15:09:59

@P12_dCi: Egyébként van állítható ülőlapú (hosszban és dőlésszögben) változat, magas termetűeknek nyilván az való. De attól hogy egy 195 cm-es vagy 120 Kg-os embernek kényelmetlen, attól még nem biztos hogy szar az ülése.

encore 2011.03.31. 15:10:12

Azt hiszem az idén jelenik meg az dci1.9-ből rövidebb lökettel csinált dci 1.6-os
130 és 2 turboval 160 le-s lesz. Csak ez még nekem talán 3-4-5év múlva jöhet szóba.

gumifust 2011.03.31. 15:12:18

Na latom megy a jolbevalt , markak fikazasa. Tele eloiteletekkel , gratulalok . Nekem voltszerncsem vw-hez fel evig. Nem szerettem (4es golf volt). Ennyi . Sokan szeretik . Az egesz muanyag volt a tetotol az aljaig . Az ules kemeny volt , es a muszerfal viklagitasa (szine) hosszabb uton zavart.De nem volt vele sok gond. Volt merci is azt pl szerettem . Most franci tutu van , es tok jo mert kenyelmes nagyon igenyes kidolgozasu.

PROBLEMA minden autoval van!!! Rendbe kell oket tartani !!! Ertekvesztes is fontos az uj autonal , de ha valaki ki ad sok penzt vegyen olyan autot ami neki tetszik , es tartsa meg evekig , nem kell rogton uj autot venni , amikor a szomszed is vesz .

encore 2011.03.31. 15:14:07

@kadibela:
Az előző scenicnél is olyan különbségek vannak rugózásban a grand és nem grand között (a grand kényelmesebb jobban kirugózza magát a hosszabb tengelytáv)
hogy itt is előfordulhat akér a keményebb csillapító, meg a komfortülés is.
Ezért nem ilyen egyoldalú semmi sem.

gumifust 2011.03.31. 15:14:39

@kadibela: Erdemes tobb ujsagot is olvasni !!! Kosz, hogy bemasoltad.

Hurri Kán 2011.03.31. 15:15:01

@encore:
Renault dízel fogyiját nem tudom, ami néhány dízelt az elmúlt években használtam, vagy olyan ismerős, aki tudom hogy nem hazudja le a kocsija fogyasztását, a következő:
Ford Focus, 1.6 Tdci, városban, ha dugó van 8-9 között (télen), országúton, autópályán 120-130-ig elmegy 5-6,5 között.

Toyota Corolla Verso, "sima" 2 literes dízel (6 éves) vegyes használatban (előváros-országút, minimális város) 6 l környékén

Ford S-Max 2.0 Tdci (140 Le) városban 8-9 között, országúton 6 körül, autópályán, 180 KM/h-ig sem megy 7,5-8 fölé

Opel Vivaro 1,9 Cdti (120 le) város 8-9 között, 100-110 körüli utazóig 7 l, fölötte elkezd jobban enni, 140-150 között közelebb a 10l-hez.

Ezek valós adatok, nem laboreredmények, szóval olyan nagy csodák sztem nincsenek.

Hurri Kán 2011.03.31. 15:20:03

Elfelejtettem: VW Vento(a jó öreg 1,9 td, 75 le), város 7-8 között, országúton 6-7l, autópályán is kb. ennyi, max. +1 l, 150-es utazóig. Tartósan sokkal többel menni nem szeretett, nem is kínoztuk.

Stump András 2011.03.31. 15:28:47

@aszteccikmondani: Ha tettél már fel bringát tetőre vagy akár csomagtartónyitást gátló hátsó kerékpártartóra, tudod, hogy borzasztó macera. Csomagtartóba bedobni fél perc. Nálam ez szempont, bár lehet, hogy nem fogok új kombit venni idén.

encore 2011.03.31. 15:31:48

@gyvy:
A toyotát meg a fordot ugyanezekkel a motorokkal én is ismerem, a fogyik tényleg valósak amit írtál, bár a városi dugóban télen 8-9litert még nem tapasztaltam a tdci1.6-109le-nél.Télen masszív 6,1, mostanában ugyanolyan használatnál 5,6-ig csökkent eddig, sosem nulláztuk ki,( sógoré de vezetem és szervizelem.)
A turbo tengelye már kottyant 15000-el ezelőtt megvételkor is, de azóta sem ette az olajat és jól is tölt. Persze vissza van hűtve úgy ahogy kell.
A Toyót egy rokon vette újan, 4vagy5 éve hibátlan nála is, igaz ha jól tudom még csak 100-120-nál tart. olajfogyit nem tudom hogy eszi-e.
A Ford felé még kacsingatok, mert van jó áron bontott is hozzá.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.31. 15:35:41

@Son of UDT: Na látod, nekem ezért van ferdehátúm. Ha kell, hely van benne, amúgy meg kinéz valahogy :)

Egyébként én sem különösebben szeretem a szedánokat. kevés autó tetszik szedánban, főleg a nagyonn elegánsabb presztízsautók.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.31. 15:38:05

Amúyg ezt a kemény műszerfal parát máig sem értem.
Az Escortban szar, rideg műanyag az egész műszerfal, az ajtók nagy része meg szar gumi-műbőr. Leszarom. Nem szoktam tapizni, de nem azért, mert kemény, hanem mert minek?
(Más autókba beülve sem tapizom a műszarfalat. )

Hurri Kán 2011.03.31. 15:38:29

@encore:
Ez a 8-9 l mondjuk a legfelső szélső érték (ezt a kocsit spec. egy barátom használja, de tudom hogy vezet, nem két lábbal tiporja a vasat), kb. a karácsony előtti időszak, amikor egy merő dugó van az Örs Vezér tértől Solymárig :) Akkor jött ez ki, egyébként valamivel kevesebb szokott neki lenni.

ommm 2011.03.31. 15:52:41

@kadibela: Látod, ezért olvasnak tízszer annyian Totalcart. Itt talán kevesebb az ilyen marketingduma...

kadibela 2011.03.31. 16:04:42

@ommm: Meg azért mert ez ingyen van :)
Én egyénbként nem mondom hogy a Surányinak van igaza, azt viszont állítom, hogy egy-egy autó megítélése nagyon szubjektív, sőt hangulatfüggő, de függ a próbált felszereltségtől vagy motorizációtól is. Egy-két tesztnap után nem mondanám rá hogy egyértelműen jobb a Peugeot vagy a VW. Viszont az olvasónak még kevesebb lehetősége van a próbára, így számára a cikk az egyetlen támpont. Ennek fényében érdekes, hogy mennyire különböznek az egyes újságírói vélemények, éppen ezért érdemes lehet nem csak a TC-t olvasni mielőtt véleményt alkotnánk. Én egyébként mindenkinek azt mondom, hogy menjen el és próbálja ki maga, erre manapság sokfelé van lehetőség!

Super aGyuri 2011.03.31. 16:36:17

Mi a jó a kéziváltóban? - ez csak azért jutott eszembe, mert valaki itt úgy konfigurálná az autóját, hogy ne legyen benne automata.

Az én eddigi tapasztalatom:

1. VW DSG (fantasztikus)

2. Subaru 4 fokozatú automata (kellemes)

3. VW 3 fokozatú automata 78-ból (rángat kicsit, de ezerszer jobb, mint a rohadt kuplunggal sz*rakodni a Rákóczi úton araszolva 40 percig az Astoriától a Keletiig)

4. Az idejétmúlt úgynevezett kéziváltók. Ezek közül talán az MX5-ösé jön be leginkább, de lehet, hogy csak az autó általános fílingje miatt. Mert végül is egykutya, kézi az is.

encore 2011.03.31. 16:39:00

@ommm:
Engem inkább ilyenek érdekelnének.
új vagy használt akár tartósteszt:
Hasonló súlyú autóknál:
1.2tce vs 1.2tsi fogyasztás, menetteljesítmény, olajfogyasztás normál használatban, Később ha megjelenik a 1.2Dig-s-t is vagy a fiat hasonló teljesítményű, nyomatékú turbósát, vagy a Ford új 3 hengeresét.
Normál használatra lennék kíváncsi, nem repülőrajtra, persze hasonló súlyú autóknál.
Érdekelne még Hyundai/Kia 1.7 diesel isuzu 1.7 vs 1.6 tdci/hdi vs dci vs VW tdci, esetleg még 1.3cdti vs 1.4toyota vs 1.4 VW akár start/stop akár bluemotion stb.

encore 2011.03.31. 16:41:31

A végét elírtam.

Ciri 2011.03.31. 16:53:14

@kadibela:

"Ebben a kategóriában az eladások 90%-a flotta."

Hol? Magyarországon?
Kétlem.

encore 2011.03.31. 16:56:36

@ommm:
Ami még érdekes lehet: Audi Torsen Quattro vs Volvo Haldex Awd vs Nissan utcai összkerék, vs Bmw összkerék vs Daimler.
Jeep Csirke quadra drive, Mistsu, Subaru Forester, Hyundai/Kia, hasonló kategóriák, hasonló utcai összkerekek és fogyasztások.
Láttam már vagy 10 éve a Motorvision műsorán hasonlókat, ti is összehozhatnátok ilyeneket.
Utcai gumival síkos, sáros út hegymenet, kanyarkövetés stb.

Hurri Kán 2011.03.31. 17:00:06

@Super aGyuri:
Érdekes dolog ez... Sokáig abszolúte automataváltó-ellenes voltam, mígnem kipróbáltam egy automata váltós kocsit...
Háááát.. Az biztos, hogy -reményeim szerint- a következő, ami napi használatú, az automata lesz...

@encore:
használtat tesztelni azért nehezebb, mert nincs két használt, aminek az előélete egyforma lenne, így az esetleges, szükséges javítások torz képet adhatnak. Persze fogyasztást pl. azt lehet tesztelni használt gépeknél is...

Kisdízelek (2l alatt) nálam a felejtős kategóriában vannak. Már az Astra 1,7 Cdti is egy fos a 1,9-hez képest, na most egyszer kipróbáltam egy 1,3 Cdti Astrát is... Azt maximum megtorlásként ajánlanám bárkinek is...

encore 2011.03.31. 17:12:23

@gyvy: Valakit érdekelnek a kisdízelek is pl engem is. Ha annyira legyilkoltat kapnak legfeljebb visszautasítják vagy nem írják meg azt.
Amúgy meg nem hiszem hogy csak millomosok olvassák a Totalcar-t, meg nem mindenkinek, sőt egyre kevesebb embernek kell 2000 fölötti diesel, (tudod Downsizing)

Palex 2011.03.31. 17:16:50

Shadowbull.
Azért próbáélj ki egy 1.4TSI-t, mielőtt azt mondod rá, hogy kevés.
Octavia méretű kaszniban ugyanazt fogja tudni, mint a Mondeoban, csak picivel csendesebben.
Még a Passatot is jól mozgatja, szinte ugyanúgy, mint a 140 lovas TDI.

Hurri Kán 2011.03.31. 17:18:50

@encore:
Nem csak azok olvassák, szerintem nagyobbrészt nem.
Kisdízelek: egy 1,3-as, 1,5-ös nem fogyaszt szinte semmivel kevesebbet mint egy 2l körüli, viszont sokkal kellemetlenebbül vezethető.
Az évi pár ezer forintos biztosítási többletkiadást leszámítva, szinte semmivel nem kerül kevesebbe a fenntartásuk.

kadibela 2011.03.31. 17:22:56

@Ciri: Akkor nézz utána!!! Na jó lehet hogy túloztam, mert 2010-ben a Passatoknak "csak" 86%-át vették cégek. Az Insigniának 88%-át, a Mondeonak 95%-át. Nem véletlen, hiszen magánember ritkán engedhet meg magának ilyen autót Magyarországon.

encore 2011.03.31. 17:24:09

Hát én az utóbbi időben pont azt olvastam hohy vannak akár 2-2,5 literes különbségek is bizonyos típusoknál. Euronormáknál.

Hurri Kán 2011.03.31. 17:54:23

@encore:
Fogyasztásban? Euronorma, valóságtól teljesen idegen mérési körülmények között lehet. A valóságban 1,6-2 literig, lásd példák, amiket írtam, alig.

kultúrpesszimista 2011.03.31. 18:01:57

Természetesen nyaraló a Bükkben. (Vagy a Pilisben.) Hajrá Peugeot, minden sikert és jót megérdemelnek! És a picsába az összes NépAutóval.

encore 2011.03.31. 18:03:34

@gyvy: Én ezt úgy értettem hogy pl az előző meganeban tudott 5 liter körül enni az 1.5 dci, az újban ami könnyebb 6 körül eszik. Euro4, Euro5

Hurri Kán 2011.03.31. 18:06:30

@encore:
Értem :) Igen, az Eurofaszom normák sem tesznek jót a fogyasztásnak...

gumifust 2011.03.31. 18:22:15

@ommm: A tc ujsagai azert nehezen fogytak . Az ujsagert el kell menni az ujsagoshoz , es nem frissul naponta ,ezeket azert tegyuk hozza.

gumifust 2011.03.31. 18:31:28

@kultúrpesszimista: Ott a pont . Balatonnal is jo lenne egy . De azt lehet nem adjak oda 9millaert.

foolproof 2011.03.31. 18:46:55

@CubΕ: 3-as bömbi legfeljebb a Wagyonőr-driverekben kelt félelmet... Az ÓTÓ mind a 4 hajtja ha köll, a többi csak marketingbullshit.

papa33 2011.03.31. 18:49:16

Szeretném mondani, kb azonos a hossza a "feleslegesen" cipelt kombinak és limuzinnak. Ugyankkora helyet foglal el. A limuzinnál semmi, a levegő van ott, ahová még a kombiba lehet pakolni, ki nem állom hátul ülve hogy közel az üveg, süt a nap, ja roló...
Soknak a LIMUZIN az autó, de nem értem, nekem nem tetszik, sosem vennék, nem praktikus.
(Peut sem vennék, mert itthon a hatalmas VW/német imádat miatt a kb azonos nagyságrendű vételár után sokkal alacsonyabb áron, nehezebben adható el a francia.)
Mert nem így érzik: az autó egy használati eszköz, semmi más.

kultúrpesszimista 2011.03.31. 19:16:40

@gumifust:

Odaadják manapság, lenn vannak az árak. (Tudom, mert az elmúlt években vettünk mi is.) Persze nem a legkurrensebb helyen, de nem is Akarattyán...

Lucky Larry Silverstein 2011.03.31. 19:33:02

@gumifust: Ez igaz, nem sok stílus van egy VWben, de a stílus nem is a kommersz kategóriába való. Egy Passat csak Magyarországon presztízsautó, a fő piacokon nem. Aki ebben az árkategóriában stílust akar, úgyis csak a cigány-dizájnt kapja. Müfa, mükö, mübőr, mü-kevlár avulós formákkal. A Passat munkagép. Egy Aston már lehet stílusos, ott elfér.

United Steaks 2011.03.31. 20:02:32

Magyar ember pedig nem vesz francia autót.

kultúrpesszimista 2011.03.31. 20:15:41

@A nevem Nick.:

Keresztény ember nem kirekesztő.

kultúrpesszimista 2011.03.31. 20:18:25

@A nevem Nick.:

De az is lehet, hogy a német autók iránti preferenciád mögött - afféle kezeletlen gennyes fekélyként - látens antiszemitizmus húzódik meg és ez kizárja azt számodra, hogy egy valamire való _magyar_ ember más autót vehessen, mint németet. Vélelem, tehát elnézést, ha mellétrafáltam.

katmandu1 2011.03.31. 20:38:21

Még 1 súlycsoportban sincsenek,peugeot 407et hajtok 6 éve,rakás szar...

gumifust 2011.03.31. 20:41:05

@Bathory: Igen a Passat nem persztizs auto , es ha ugy nezzuk akkor teljesen rendbe van.
A kerdes kinek mire kell az auto? Kinek mit jelent az autoja ? Igazabol sok ember nem tudja , mi mit jelent . Aztan utana kezdodnek az elegedetlensegek , nem azt kapjak amit akrtak , csak az emberek nem tudjak mit akarnak igazan , esmire van szukseguk. Ez az egyik oka a rengeteg hiteles(hitelt rendesen nem torleszto) autosnak . Evi par ezer kmterhez nem kell uj auto . Es igy tovabb...

kzolika 2011.03.31. 21:04:35

A cikk olvasása során 3 dolog jutott eszembe:
1. burgundi és nem burgundy, de ez már javítva lett.
2. én 600-ért vettem egy Suzukit és abba is befér a kerékpárom anélkül, hogy ki kellene venni az első kerekét. Akkor mire kell ez a két batár?
3. Az adatok és árak alapján azt mondtam, hogy ennyiből lakást veszek (ahol még kényelmesebben tudom tárolni a kerékpárt), erre tessék, ott is volt a hasonló választás a szavazásnál.

2011.03.31. 21:05:41

"újra elővették az ötös számot a franciák, ahhoz még nem tapadnak rossz előítéletek"

Ne haragudjon a kedves cikkíró, de szerintem a 4-es számon (amit ugye lecseréltek) sem volt semmi szégyelnivalójuk a franciáknak, sőt a gyár büszkeségei a 4-es modellek.

A másik meg: soha nem értettem hogy tudja egy autós-újságíró egy 10.000 kilométeres tesztautónál megmondani hogy milyen egy autó minősége. Persze értem én, a kínai autógyártásnak vannak olyan gyöngyszemei ahol 2-3 centi széles illesztések és lötyötgő üvegek vannak, de itt azért nem ilyen autókról van szó, a minőség itt sokkal inkább idő kérdése. Kopog a 0 éves francia autó? Kicsit kopog. A 0 éves német? Nem. Kopog az 5 éves francia? Még mindig kopog. A német? Az is elkezdett kopogni. A 30 éves francia? Kopog, sőt zörög! A 30 éves német? Már nincs minek kopognia, elmállot, eltörött, kiesett a helyéről, elromlott, nincs. Persze ez az összehasonlítás szigóruan kitaláció és még véletlenül sincs semmi köze a cikkben is oly gyakran említett korábbi Peugeot 4/5 szériás kombik és Passat összehasonlításához.

Shadowbull 2011.03.31. 21:39:56

@kultúrpesszimista: Aki francia autot akar venni, az pedig latens buzi. Vagy nem is latens...

sb

Hurri Kán 2011.03.31. 21:45:18

@Shadowbull:
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Grifter 2011.03.31. 22:23:54

"előbbiért 41 250 forintot, utóbbiért 133 750-et kell leperkálni"

Hogy mi? :DDD

Erről a régi Markos Nádas jut eszembe (rövidítve ÉS PONTATLANUL):
Megfogadtuk, hogy soha többet nem mondjuk, hogy a kurva életbe.
Ezután XY elvtárs elmondta, hogy a magyar munkás még nem érett meg a béremelésre.
A KURVA ÉLETBE :D

Grifter 2011.03.31. 22:26:10

@Shadowbull: Tehát aki németet akar, az látens náci - vagy nem is csak látens?

Ostoba.

RÁMBÓGECI 2011.03.31. 22:39:03

faszkivan má ezzel a unalmas-fapados-látensnáci németautózásotokkal...
+ bezzeg az "extravagáns" francia...
pfehh...
hova szarjak?

5 évtizedes sztereotípiákba befeszült "kreatív" autósújságírók...

Grifter 2011.03.31. 22:43:04

A szavazásból meg kimaradt az Octavia/SuperB kombi! :]

RÁMBÓGECI 2011.03.31. 22:50:54

@Shadowbull:

nemnem!

mivel überalles skoda-fan is egyben, ezért látens szlovák-buzi...

Hurri Kán 2011.03.31. 22:52:20

@RÁMBÓGECI:
Öööö.... a Skodának Szlovákiához mi köze van?

RÁMBÓGECI 2011.03.31. 22:56:42

@gyvy:
amennyi neked pompomhoz...

Shadowbull 2011.03.31. 23:02:09

@Grifter: Nezd mar meg bazdmeg mire valaszoltam.

sb

TUDOD, A CSIBE 2011.03.31. 23:21:58

@Neurotic:

"passat pedig szigorúan limuzin, benzin, összkerék, kéziváltó, napfénytető konfigurációban! "

Ja,a napfénytetőt ki ne hagyd. Ökörállat.

@foolproof:

Javíthatatlanul ostoba állat vagy.

Merida001 2011.03.31. 23:31:21

Érdekes ez az összehasonlítás.
Eleve a márka: egy Peugeot (muhaha) és egy (Audi light) VW Passat. Úgy érzem nem kell magyarázni semmit! Nincsenek egy súlycsoportban!

Peugeot-t tessék egy Citroen-nel hasonlítgatni vagy egy Opellel, vagy egy Ford-dal. Azokkal van kb. egy szinten. De egy prémium jellegű VW -nel környéken sincsen. Erre akárki akármit is ír ez az igazság!

Grifter 2011.04.01. 00:20:05

@Shadowbull: Te megnézted, hogy ő mire válaszolt? :]

De hagyjuk ezt, mielőtt belezuhannánk egy végtelen spirálba.

Ciri 2011.04.01. 05:52:02

@kadibela:

"Akkor nézz utána!!! Na jó lehet hogy túloztam, mert 2010-ben a Passatoknak "csak" 86%-át vették cégek. Az Insigniának 88%-át, a Mondeonak 95%-át."

A statisztika szerint van így. A valóságban viszont a magyar cégek messze nem állnak olyan jól, hogy flottázzanak. Mostanság hazánkban a céges vásárlásoknak hitt "flották" nagyobbik hányada magánszemély, csupán a kedvezmények miatt "hazudnak" az eladási darabszámok.

"Nem véletlen, hiszen magánember ritkán engedhet meg magának ilyen autót Magyarországon."

Ez egy emeletes marhaság. PONT ez a réteg maradt meg az autópiacon.

Ciri 2011.04.01. 05:54:44

@kultúrpesszimista:

"És a picsába az összes NépAutóval."

Töröld meg a szád gyermekem.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.04.01. 06:57:11

@The Good Boy: 2011.03.31. 14:07:51

Akinek ez probléma, az a váltót is állandóan nézni fogja kapcsolás közben...

kadibela 2011.04.01. 10:01:07

@Ciri: Lehet, hogy emeletes marhaság de ezek a számok a BM központi adatbázisából származnak, a forgalomba helyezések alapján. De hogy mi a valóság, azt te nyilván sokkal jobban tudod. Ez a kategória éppen azért nem esett annyira vissza, mert a céges autókat bizonyos futásteljesítmény után mindenképpen le kell cserélni mert nem gazdaságos őket meg / fenntartani. Itt is volt visszaesés de nem olyan arányú mint a magánügyfelek által dominált, korábban olcsó hitelekkel fűtött kisautó kategóriában. Arányaiban tehát valóban nőtt a felső közép kategória, nem is kicsit, de nem a magánügyfelek miatt és darabszámban itt is erős volt a csökkenés az elmúlt években.

kadibela 2011.04.01. 10:08:17

Egyébként a nagyobb kedvezmények miatt korábban is "hazudtak", ebben nincs változás, tehát nem indokolja a durva arányokat. De nem az 1-2 autós kis flották dobják meg a statisztikát. Annyira gyenge a piac, hogy egy-két 20-30-as flotta (ami nemzetközi szinten nem számít nagynak) teljesen felborítja az arányokat.

antika13 2011.04.01. 10:45:52

@Grifter: tényleg! Arra én is odatettem volna a pipát.

antika13 2011.04.01. 10:57:15

Egyébként mindkettő kéne!
Automatával+bőrüléssel+ülésfűtés+tempomat, persze klíma egyértelmű. Sikerült belőnöm a legmagasabb felszereltséget?

Lucky Larry Silverstein 2011.04.01. 13:40:20

Kicsit talán borítja az arányokat, hogy ebben a kategóriában 10ből 8 autó használtan, pár évesen került be az országba. Sokkal nagyobb a road-presence-jük, mint az itthon, tényleg töbnyire céges újaknak. így az úton látott újszerü középkategóriások többsége bizony magánautó, csak nem szalonból vették. Ráadásul, ha egy vállalkozó vesz újként egy Passatot, akkor jó hogy a cégébe veszi. Akkor az attól cégautó? Dehogy, de az szerepel a papírokban.

kadibela 2011.04.01. 13:55:44

@Bathory: Én az új autó eladásokról beszéltem mindeddig.

Egy kis érdekesség a mai hírekből:
"Nagyobb flottaeladás: 2011. márciusban 50 db Skoda Octavia RS lett átadva a Rendőrség részére."

Vajon mi célból...?

HenteSS88 2011.04.01. 15:51:21

Szerintem az új generációs VW-k rondák. Élen a 6os golffal. És a belsejük mint egy kripta. Amúgy nekem Golfom (is) van. Ha most valaki hozzámvágna 40 ezer EUR-t , hogy vegyek egy nagy kombit, akkor az 508sw t venném meg, mert teccik, meg kipróbáltam, jó is. Bár inkább maradok hétköznap az Opel Omega kombinál. na az munka autó

kultúrpesszimista 2011.04.01. 16:49:21

@Ciri:

Nem vagy az apám, így a gyermeked se lehetek. (Hála a jóégnek!) Álságos intelmed úgy pereg le rólam, mint orkándzsekiről az eső.

kultúrpesszimista 2011.04.01. 16:56:34

@Shadowbull:

Épp ebben a hozzászólásban válaszoltam neked utoljára. Nem ígéret, nem fenyegetés, kijelentés. Szégyellheted magad Mérnök Úr!

kultúrpesszimista 2011.04.01. 17:03:20

@gyvy:

Gratulálok neked is. Igazi agyhalott idióta vagy és fejlett lehet a humorérzéked, ha ezen széles vigyorral tudsz derülni.

Hurri Kán 2011.04.01. 17:14:57

@kultúrpesszimista:
Eddig is remekül elvoltam a véleményed nélkül, szerintem ezután is el leszek. Felettébb magas intellektust sugárzó jelzős szerkezeteidet pedig írd fel egy fadarabra, kend be egy kis vazelinnal és dugd fel magadnak, hogy legalább egy kis szexuális örömöd legyen, ha már máshogy nem jutsz hozzá.

kultúrpesszimista 2011.04.01. 17:23:59

@gyvy:

Szánalmas vagy. A többséghez tartozol és ezt semmiképp se dicséretnek vedd. Leragadsz a formánál ahelyett, hogy a tartalmat néznéd. Nem csalódtam. Legyen szép napod.

kultúrpesszimista 2011.04.01. 17:50:09

@gyvy:

Még valami. Az én jelzőim sokszor tagadhatatlanul obszcénak, vulgárisak. Viszont maguk a hozzászólásaim szándékom szerint nem nélkülözik az érveket és az intelligenciát sem. Ellenben eme hozzászólásod egyszerűen csak: primitív és ostobán személyeskedő. Remélem, érzed a különbséget. (Ha nem, az se baj.)

Shadowbull 2011.04.01. 21:23:25

@kultúrpesszimista: ki nem szarja le mit csinalsz?

sb

2011.04.01. 22:33:11

@GarbooKing:

A Volvo S60-ban is a váltó mellé lóg be a kézifékkar. Legalábbis az enyémben. Oszt'? Hülyeségeket írnak? Megszoktuk, hogy igen.

Hogy lehet összevetni egy undorító, rideg Basszátot egy jól összerakott Pözsóval?? Eszem megáll...

United Steaks 2011.04.02. 16:45:38

@kultúrpesszimista:
Igen, mellé. Mi köze az antiszemitizmusnak ahhoz, hogy szerintem magyar ember ne vegyen francia autót?

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.04.04. 08:28:48

Hatalmasat fejlődött mind a kettő! De olyan eleje van az 508-nak, hogy most inkább átpártolok a franciákhoz!

JoeMiller 2011.04.05. 01:19:52

Vezettem 508-as dieselt és eleinte Én is pattogosnak éreztem a futóművét... aztán bementem egy benzinkútra és beállítottam a gumik légnyomását. Csodát tesz, higgyétek el.
Az 508-asnak remek a futóműve!
A tesztautok és ujonnan átadott autok többségének kerekei tárolási nyomáson vannak, ugy 3-3,5bar-on...
A haverom Q7-esével a 40e km-es szerviz után után mentem először. Tragikus volt. Ugye tudjátok már.. légnyomás! 3,2bar-volt minden kerékben 2,4bar helyett. Kétszer volt szervizben + a "0" revizio. Senki nem nézte meg. A gumik közepén már nem alig volt minta.
Szóval javasolnám mindenkinek, mielött a futóműröl alkot véleményt, ellenőrizze a légnyomást.

pugo 2011.04.08. 06:13:35

Nekem alapvetően bejön az 508-as,a TC-nek talán 1 dologban adok igazat,a túlzott futómű keménységben. Bajom inkább az egyen VW konszern autókkal van. Ilyen jelzők jutnak eszembe, hogy sótlan, unalmas, rideg,olyan, mint egy német nő. Aztán el ne feledjük az "über" német autók zabolázatlan olajfogyasztását! Mivel javítjuk őket,így nem a levegőbe beszélek!!! Olajcserétől olajcseréig volt példa,hogy 5 litert felzabált a német úthenger 30 ezer kilométerrel a motorjában!
süti beállítások módosítása