Miért menne bárki is motorral, ha be akarná tartani a KRESZ-t? – a felvetés tulajdonképpen jogos. Ehhez hasonló magvas gondolatokat fogalmaz meg az olvasónktól bővebb kommentár nélkül kapott ismeretterjesztő, de kár is lenne magyarázni. Play-gomb, hátradől, okul.
Hogyan szívassuk izomból a motorosokat?
Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az
Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van
Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán
Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Верховина 2011.03.13. 13:10:04
Aki meg nem érzi benne az iróniát, annak sz*r lehet...;)
csuvakka 2011.03.13. 13:17:29
v8brenya 2011.03.13. 13:26:46
Kosztah 2011.03.13. 13:42:13
megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.03.13. 14:04:34
Én egy éve motorozom, és eddik kétszer próbált elütni figyelmetlen autós. Sok ez, vagy kevés?
Különben mindig is autózni szerettem jobban, de egy rendes (6 henger) kabrió drágább lett volna, úgyhogy kicsit motoros lettem. De nagyon megszerettem. Különben szerintem a motorosok olyanok, mint a béjemvések. Vannak köztü(n)k páran, akik miatt a többséget is hülyének nézik.
9mmPara 2011.03.13. 14:08:14
Ha megengeded, néhány javítás illetve magyarázat.
Amire te most gondoltál, az nem előzés, hanem kikerülés. Itt most nem nyelvtaniba oltott kresznácit játszom, hanem lényegi dologra szeretném felhívni a figyelmed: ha az autóvezető előre látja, hogy pl. lámpa miatt meg fog állni és úgy gondolja, hogy meg tud állni majd úgy, hogy biztonságosan elfér mellette egy motoros/biciklis, akkor állhat úgy, hogy elférjen az illető és ekkor, amíg kikerülési helyzet van, tehát áll a kocsi, addig a motoros/biciklis számára nem tiltott az előrébb settenkedés. Szó nincs arról, hogy köteles lenne az autós helyet hagyni, csupán
tekintetbe veheti, hogy motorral úgyis ellépnek mellette az első gyorsításkor. Akkor meg miért ne segítené ezt elő egy biztonságos szituációban?
Mellesleg ugyebár főútvonalon, kereszteződésben valóban szabad előzni.
BaradlayR 2011.03.13. 14:13:58
Már annyira gagyi, hogy jó.
Leadfoot 2011.03.13. 14:14:37
Hajjaj... még ha csak ezzel a két csoporttal kapcsolatban lenne így! :-S
BaradlayR 2011.03.13. 14:19:47
navera 2011.03.13. 14:24:40
-folyamatosan használom mindhárom tükrömet (bal-középső-jobb), ha motorost látok, bármelyikben, akkor az ellenkező oldalra húzodom, hagyok neki helyet, nem csak napsütésben, esőben is;
-kétsávos úton mindig hagyok elég helyet egy motorsnak;
-Rómában autóval közlekedve érdekes volt látni, hogy mindenki így tesz, s nem volt dudálás, ha egy piros lámpánál a robogósok, motorosok az autók között előre húztak (Római "vakációm" 2 hónapig tartott);
Végső gondolatként egy dolog, amit már az 5 éves kisfiam is felfogott: a kisebbre (puhábra) mindig vigyázni kell!
keepitretro 2011.03.13. 14:27:59
"Én egy éve motorozom, és eddik kétszer próbált elütni figyelmetlen autós. Sok ez, vagy kevés?"
Ha csak egyszer mentél a motorral az egy év alatt (oda meg vissza) akkor reális.
navera 2011.03.13. 14:34:40
Zozzz 2011.03.13. 14:40:27
gokart87 2011.03.13. 14:49:20
navera 2011.03.13. 14:50:48
A probléma elég kardinális, mondhatni piramidális, ám, ha kitesszük, akkor Konficiusz előtt tisztelegnénk, miszerint (az autósok részéről) a bölcs belátás többet ér bármely más adománynál!
Aki egyetért, húzzon strigulát!!! :D
| (AltGr+w)
marley 2011.03.13. 14:56:01
I
Szakibandi 2011.03.13. 15:00:38
crazy 2011.03.13. 15:01:23
bp-motor.hu · http://www.bp-motor.hu 2011.03.13. 15:07:20
www.bp-motor.hu
BaradlayR 2011.03.13. 15:11:36
Aki normálisan vezet, az ritkán kerül bajba. Usába pl mennyivel ritkább a karambol, tötymörögnek is rendesen.
kiafaszagyerek 2011.03.13. 15:50:06
csuvakka 2011.03.13. 16:14:42
Más dimenzióban vezetsz? Sokan hitték már ezt.
Uzi 2011.03.13. 16:19:31
tlacka 2011.03.13. 16:35:24
repecs 2011.03.13. 16:38:35
Bambano 2011.03.13. 16:40:23
Hát nem. Várja ki a sorát.
@Uzi: egy rendes autó, ha nem használod ki teljesen, 250-ről kb. 245 méteren áll meg. Egy erre betanított autó meg hamarabb.
Bambano 2011.03.13. 16:41:40
meakzs 2011.03.13. 16:43:30
kiafaszagyerek 2011.03.13. 16:45:58
csiky944 2011.03.13. 16:46:18
Bambano 2011.03.13. 16:54:30
és még mindig áll a kérdés: minek nyomulnak a motorosok, hogy ők legyenek a kivételezett kaszt?
Csikós Zsolt 2011.03.13. 16:55:50
Stump Bandi? De hiszen ő egy régi FZR-en motorozik. Ha valaki nem motoros-ellenség, akkor ő.
csiky944 2011.03.13. 17:23:15
bp-motor.hu · http://www.bp-motor.hu 2011.03.13. 17:31:48
www.bp-motor.hu
atamszam 2011.03.13. 17:41:43
Bambano 2011.03.13. 17:54:58
Pepejoe 2011.03.13. 17:56:35
kiafaszagyerek 2011.03.13. 18:05:03
szita szita péntek 2011.03.13. 18:08:34
Miért is motoroznak?
1 - Az élmény kedvéért. No, az ilyen menjen sport pályára, a közút közlekedésre való.
2 - A dugókat elkerülendő. Jelenleg a városi forgalom autókra van méretezve - és ez nem is fog változni. Egy, a domináns csoporttól eltérő jármű kategória, ami máshogy gyorsul, más a szélessége, a fékútja egész egyszerűen a puszta léte miatt zavart okoz.
3 - Kevesebbet fogyaszt, így amellett, hogy olcsóbb is még a környezetet is "védi". - Nem biztos. Először is a motor tömeg/fogyasztás arány sokkal rosszabb, mint ugyan ez az autóknál. Nem tudom miért, de gondolom ez egyszerűen ott kevésbé szempont, csakúgy, mint a káros anyag kibocsájtás. (Mondjuk ez utóbbit csak sejtem, nem értek hozzá.) Az viszont biztos, hogy nagyobb zajterhelést okoz.
4 - Könnyebb vele parkolni. Ez mondjuk igaz.
Miért is nem jó, hogy motoroznak?
- Nem hiszem, hogy vita lehetne arról, hogy nagyobb ügyességet, rátermettséget kíván, mint az autóvezetés. A közút meg legyen inkább minél kiszámíthatóbb, biztonságosabb.
- A motoros sérülékenyebb.
A motoros az autók között valami olyasmi, mintha szörfösök használnák a hajókikötőt. Nem akarom elvitatni - szörfözni egészen remek dolog, de nem oda való.
Fox7 2011.03.13. 18:12:02
Fox7 2011.03.13. 18:13:18
Bambano 2011.03.13. 18:15:48
@szita szita péntek: nem csak neked válasz: az egész társadalom az úgynevezett sorolásról szól. kit tartanak társadalmilag magasabb rangúnak, kit hova sorolnak be a rangsorba. Ebből jön(nek) az a remélhetőleg ennél a kifejezésnél ismertebb szokás(ok):
- nőt előre engedünk az ajtónál
- főnöknek előre köszönünk
- fontos vendég ül jobb hátul
- ki kinek nyújt kezet
- ki kit és hogyan tegezhet
ésatöbbi ésatöbbi.
Ha a motoros később ér be egy kereszteződésbe és hamarabb megy ki onnan, akkor ő előrébb sorolta magát, aminek következménye, hogy magasabb társadalmi kasztba helyezte magát a valósnál. EZ nem megy le az autósok torkán (megjegyzem: JOGOSAN).
Akár tetszik, akár nem, ezeket a dolgokat évszázadok alatt belénk nevelték és akkor is működteti a tudatalattinkat, ha nincs kimondva vagy ha valaki nem tanulta iskolában. Ugyanezért gyűlöljük a politikusi konvojt, az elején a személyautókat félrerugdosó rendőrökkel az élen.
tlacka 2011.03.13. 18:40:07
Mindig előkerük ez a téma, lehet rajta jót vitatkozni, de soha nem oldódik meg.
Van itt minden autósok, motorosok b.nkósága vegyesen, irigység, stb.
Nekem egyébként még nem volt negatív élményem motorossal.
Igyekszem őket elengedni, ha lehet. A biztonságos közlekedés nem annyiból áll, hogy én ne okozzak balesetet, hanem mindig próbáljam kivédeni, ha más is a hibás.
Egyedül a 14-15-16 éves robogós gyerekeket utálom, azok közül is csak azt, akik egy szűk utcán, - ahol 20 méterenként zebra - bújnak rám 0,5-1 méterre.
Mike Pistol · http://gazfroccs.blog.hu 2011.03.13. 18:55:15
boxerhang 2011.03.13. 18:58:04
Ha az ember motorra ül, fogja fel, hogy nagyobb valószínűséggel sérül meg mint autóban. Ez benne van! Remélem nem kell magyaráznom.
Ha autóval megyek, figyelek a motorosra, mert én is elvárom amikor motoron ülök, hogy ha szabályosan megyek, vagy nem teljesen szabályosan, de nem veszélyesen akkor ne üssenek el.
DE ha valaki városban 100 felett, de akár 80-90-el jön és én kifordulok elé, -mert amikor még csak egy kis fénylő pontot látok belőle nem tudom felmérni, hogy mennyivel jön- akkor nem tudom annyira sajnálni. Ez van! Ő volt barom!
FEL KELL FOGNI! Motorosok (is) vagyunk, tökmindegy hogy a rendőr mit mond ki a hibás, MI HALUNK MEG!!!
tlacka 2011.03.13. 19:18:41
Amikor egy balesetben halott van, már mindegy, ki a hibás.
csiky944 2011.03.13. 19:45:13
a büntetés alapú motoroztatás,pedig annyiban is jó,hogy utána több mindenre figyelnél
haverokkal azt beszéltük,hogy mióta motorozunk,azóta autóval is sokkal figyelmesebben vezetünk...
boxerhang 2011.03.13. 20:10:04
amatőr 2011.03.13. 20:29:08
Pont ő hivatkozik fizikára, aki egy másik topikban azt magyarázta, hogy a laposra leengedett gumival pont ugyanannyit fordul egy kerék azonos út megtétele során, mint felfújt állapotban, merthogy a kerülete nem változik ha leereszt...
kéjenc 2011.03.13. 20:33:25
Balu az Alfás 2011.03.13. 21:18:39
"Adrenalintermelésre serkentjük a mellékveséjét"
Hatalmas! Ku**a jó!
streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.03.13. 21:27:39
Jajj. Ezt még hosszasan kell emésztenem. Nagyon remélem, hogy ezt sem te, sem más nem gondolja komolyan. Még a végén a nyugdíjasok is beakasztanak a bot kampós végével a gyorsabban haladóknak: milyen az már, hogy már rég ott állok a zebránál, ezek a pernahajderek meg csak úgy odarohannak, épp csak megállnak a pirosnál, aztán már sietnek is tovább, megelőznek. Majd megtanulják a jómodort, és ha utánam érkeztek a lámpához, utánam is kelnek át. Anarchisták.
Tíz:59 2011.03.13. 21:40:43
Bambano 2011.03.13. 21:42:08
@kozmikus_bolygoragokukac: egyrészt nem biztos, hogy gyorsabban halad. nem kedvencek azok a robogósok, akik minden lámpánál előretolakodnak, majd 20 méter múlva kerülgetni kell őket, mert a turmixgépbe való motorjuk nem bír lépést tartani a forgalommal.
másrészt nem zavar, ha gyorsabb. de ne bömböltesse már a motorját mellettem csak azért, mert éppen nem bír gyorsabb lenni... ha meg tud úgy előzni, hogy miatta nekem nem kell lemászni a padkára, előzzön, engem minimálisan se izgat. de azoktól a motorosoktól is herótom van, akik csak azért raknak fel hangtompító nélküli kipufogót, mert azzal milyen jól lehet nevelni az autósokat. Nem lehet, most szólok. Meg akik lerúgják a tükrödet, ha véletlenül úgy álltál meg, hogy nem tud elmenni és nem is tudsz helyet adni neki.
Az meg, hogy ne fordulj ki alsóbb rendű útról a motoros elé azért marhaság, mert *senki* elé ne fordulj ki, nem csak a motoros elé. Ezt a főútvonalon közlekedő motoros pl. segíthetné azzal, hogy nem úgy közeledik, mint a kizsírozott villám, mert ha több száz méterre van, akkor ki fognak elé fordulni, arra számítva, hogy emberi sebességgel közeledő motoros előtt még bőven kiférnek. Ha viszont 250-ről kell a motorosnak vészfékeznie emiatt, az a motoros sara. Az átlagos sofőr nincs felkészülve nemhogy a 10-15 másodperc alatt háromszázra gyorsuló ghostriderre meg a turbósított gikszerekre, de az ezeknél sokkal gyengébb átlagos sportmotorokra sem. A sofőrök többsége arra van felkészülve, hogy kifordulsz a Rottenbillerről a Rákóczira és a híd közepére éred el az 50km/h-t. Ez van, ehhez kell alkalmazkodni.
Összefoglalva: két dolgot csináljon a motoros:
- ha van hely, előzzön meg, de ha megelőzött, húzzon el előlem
- ha nincs hely, törődjön bele és vegye fel a többiek ütemét.
ha tolakodni kezd, a mozipénztárban is bokánrúgják.
Jossarian 2011.03.13. 21:58:38
donphobos 2011.03.13. 22:09:51
Semmi kapcsolat a motorozás és megjegyzésem között. Egyszerűen annyira nem jöttek be az eddigi cikkjei hogy nagyon sok csudajó cikket kellene írnia hogy egyenesbe jöjjön nálam a megítélése.
Semmi probléma, mind különbözőek vagyunk, lehet hogy csak nálam van probléma a készülékkel. Tudjátok, ahány ember annyi ízlés.
Üdv!
csiky944 2011.03.13. 22:11:04
gyorshajtásról meg annyit,h nem akkor szokott baj lenni,mikor szabálytalankodtam(tehát gyorshajtás) hanem amikor normálisan közlekedtem,az autósokkal együtt haladva
streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.03.13. 22:13:18
De ettől függetlenül, ha én lassabb, nehézkesebb vagyok a másiknál, nekem semmiféle presztízsveszteséget nem jelent, ha megelőz. Persze, amit te mondasz, a beelőző, majd teljesítményhiány miatt feltartó ötvenesek, illetve bringások esetében kicsit árnyaltabb a kép. Apropó: B125-öt aláírtad?:))
Bambano 2011.03.13. 22:13:28
azzal ne foglalkozz, hogy szerinted feszült vagyok-e vagy sem. úgysem találod el.
csiky944 2011.03.13. 22:21:14
aztán akkor csodálkozik,mikor dudálok meg villogatok és persze lehúzódom,hogy ne csattanjunk
bár te ilyen esetben is megmagyaráznád,hogy a motoros a hibás...
Bambano 2011.03.13. 22:33:22
"Ez akkor lehetséges, ha az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre": ez egy fontos mondat. egyrészt nem zavar, ha egy elég sok köbcentis motoros előremegy, ha tényleg van hely. Ha túlzott erőfeszítés nélkül előre tudom engedni, el is engedem, félrehúzódással vagy ilyenek. Azt viszont nem akarom elfogadni, hogy egyrészt a motoros akarja eldönteni, hogy mikor van elég hely (akkor is úgy dönt, hogy van, amikor nincs), másrészt azt sem, hogy ha láthatóan nincs hely, akkor bömböltesse a szakadt kipufogós verdáját. Abból a paragrafusból az következik, hogy esetenként előrejuthat, más esetekben nem. Az messze nem következik az én olvasatomban, amit itt a motorosok folyamatosan sulykolnak, hogy nekik ha törik, ha szakad, előre kell jutni és minden autós dögöljön meg, aki nem hajlandó minimum repülni a kocsijával, hogy utat adjon. Lássuk már a józan ész által kicövekelt határokat...
Engem nem szokott felizgatni a "presztízs", amikor autót vezetek. Máskor se, de az már itt offtopic:) Ha ténylegesen gyorsabb, menjen, nem érdekel, pláne nem fogok semmilyen retorzióval élni. De ismétlem magam: csak akkor előzzön meg, ha utána tényleg gyorsabb és secperc alatt lehagy.
@csiky944: nem mondtam, hogy az autósok mindig hibátlanok. De ezt a fajta vészhelyzetet nem emlegettem.
csiky944 2011.03.13. 22:34:41
ezért panaszkodnak a motorosok,hogy több figyelem,meg adjanak szabad utat és hasonlók
Bambano 2011.03.13. 22:35:55
- biztosan nem fogom leírni a személyi adataimat semmire, aminek a további életét nem tudom nyomon követni. ezért rendszerint kinéznek mindenhonnan, de nem érdekel.
- nem volt határozott véleményem a kérdésben, mivel egyáltalán nem motorozok és újabban nem is autózom olyan helyen, ahol ez számítana, de afelé hajlottam, hogy nem jó az ötlet.
- ettől még támogattam, hogy a tc időnként közszolgálati is akar lenni.
Bambano 2011.03.13. 22:39:13
De az én szememben a tükörletörés, az ajtórugdosás meg a betét nélküli kipufogódob egy másik kategória. Ez persze nem menti fel a félvak sofőröket.
kiafaszagyerek 2011.03.13. 22:43:15
anr96 2011.03.13. 23:51:48
Pedig elgondolkodtam, hogy jó lenne majd egy motor (Duke 125). De mindenhol ilyen kommenteket olvasva inkább nem kell.
netegezzteátokfajzat 2011.03.14. 02:58:50
Bambanőnek ebben az esetben 100%-osan igazat adok. Nem mondta, hogy a kisebb kussoljon. Azt sem, hogy ne menjen előre a motoros ha erre biztonságos keretek között lehetősége van. Menjen! Miért ne? Segítek is neki ha van rá lehetőségem, de ne várja el! Hülye hasonlat: A barátnőmnek is viszek ajándékot, de ne pattogjon ha épp nem.
Ha normálisan viselkedik a motoros, sokkal többen segíteni fogják mintha agresszív módon tolakodna előre.
Amitől pedig a hideg futkos a hátamon amikor úgy megy el 2 autó között, hogy 1-1 cm marad a tükröknél. Ha letöri a 'tükrömöt' vagy megkarcolja az autómat, akkor ott ülök tovább tehetetlenül. Mert rendszám vagy olvashatatlan vagy hackelt vagy nincs. Utánamenni nem tudok, mert sokkal fürgébb. Nem általánosítok a motorosok többsége szimpatikusan, normálisan viselkedik (talán mert próbálok előzékeny lenni -nem csak velük hanem a közlekedés összes részvevőjével- szemben.) De sajnos vannak köztük ilyenek is.
Nem csak a motorosokra, mindenkire figyelni kell és defenzíven vezetni.
netegezzteátokfajzat 2011.03.14. 03:20:39
Bármikor állva tudnám hagyni a közlekedők 99%-át. De ha felveszem a forgalom ritmusát, magamat és másokat is sokkal kevésbé veszélyeztetek. Egyébként miért is mennék előre egy keréken, 200-zal? Hogy a következő lámpához én érjek oda elsőként? Nemrég volt erről cikk itt a Totalcaron.
Persze én sem azért vettem ZX-12-t, hogy mindig ilyen jófiú legyek. Ha csapatni akarok, akkor autópályán gyér forgalom mellett vagy zárt pályán.
Az eddig leírtakból kiderül, hogy autót és motort is rendszeresen vezetek.
Sőt az offroad megszállottja vagyok. Erre van egy LTZ-400 és egy Niva. Ha elmegyek a haverokkal sarat dagasztani vagy túrázni, akkor se megyek előre ha a quaddal vagyok, pedig sokkal gyorsabb vagyok a terepjáróknál. Miért nem? Mert nem azért van. Ahogy a Kawasaki sem azért van, hogy a Flórián tér - Üllői út távot minél gyorsabban megtegyem hanem mert szeretek motorozni. (Városban kevésbé.)
Tutiveszte$ 2011.03.14. 07:15:18
boxerhang 2011.03.14. 08:02:31
@Bambano: A kiherélt kipufogó van akinek az "amperkodás" miatt van fent. Nekem speciel azért, hogy hallják ha jövök (ha már nem látják...) idén (!!!) háromszor volt részem balesetveszélyes helyzetben, mert a kedves balra kanyarodó, körforgalomba behajtó autós lusta volt megmozdítani a fejét, hogy rendesen szétnézzen. Én meg tépjem a féket... A körforgalmas esetből baleset lett. Mi volt a válasz? "Hááát nem láttaaaam..." Ja, és mindháromszor szabályosan közlekedtem!!! Ennyit erről.
És a tavasz beálltával 3 társam karambolozott ugyanígy, mindhárom esetben az autó volt a hibás!
fec012 2011.03.14. 08:35:28
Ha ez a videó azt akarja kihangsúlyozni, hogy jobban kell figyelni a motoros társadalomra, azt szerintem nem így kellene. Ha én motorral lennék, és a nyakamba dobnák a csikket, akkor nemes egyszerűséggel megelőzném, megállásra kényszeríteném, levenném a bukót, majd egy jól irányzott mozdulattal beküldeném neki a szélvédőn keresztül az utastérbe. A qrva anyját az ilyen figyelmetlen bunkónak.
mükkemakk 2011.03.14. 08:53:32
15 éve sokkal intoleránsabb autósok voltak az utakon, most jobb motorozni, elfogadottabb.
daniferi 2011.03.14. 09:51:43
biohazard 2011.03.14. 11:21:30
mike-kulas 2011.03.14. 11:25:47
(megjegyzem: ezt úgy hívják, hogy kissebségi komplexus, de nálad inkább az egyszerű emberi ÖNZÉS a helyes kifejezés). Mindenki felfogja azt a tényt, hogy egy gyorsabb és kissebb helyigénnyel rendelkező járművet természetes dolog elengedni. Sajnos (bármennyire hihetetlen számomra), van akinek olyan fordított módon működik a..majdnem észjárást mondtam, de khm..szóval nálad más szót kell keresnem, mert az ész..na mindegy, szóval úgy gondolják, hogy ha meggebed sem engedem el, nem nem és nem, hogy gondolja, hogy utánam jön és előttem megy :)))) ne haragúdj, de most is röhögnöm kell a blődségeden..na mindegy, végülis tapasztalom néha, hogy rámhúzzák a kormányt, de ilyenkor kénytelen vagyok a másik oldalán elmenni mellette, szétzúzva az önérzetét szegénynek. Ezer bocs tőled is, a lámpánál melletted elhaladó motorosok nevében, ha elcsesztük ezzel a napodat, tudom ajánlani a google-t és egy dokit, aki elbeszélgethet veled erről a kínzó belső problémádról, felír valamit stb. Hát szánalmas egy gennyláda vagy, mit mondjak..
mike-kulas 2011.03.14. 11:53:16
A baj az, hogy soxor mennék az autó mögött az ő tempójában, de lehúzódik, hogy menjek el ;-) Ilyenkor kénytelen vagyok megelőzni, pedig esküszöm nem vagánykodni akarok, de van amelyik lehúzódva az útszéli port nyomja a szemembe és előznöm kell, ez van, pedig nem ritka, hogy záróvonal van, vagy jönnek szemből.. Néha túlzásba viszik az előzékenységet ;-)
Pepejoe 2011.03.14. 12:18:49
Megmondanád, hogy legközelebb hol és mikor mész ennyivel? Szeretnénk megnézni.
Pepejoe 2011.03.14. 12:23:26
dtk74 2011.03.14. 12:52:26
Hasonló eset ma reggelről. Apartman szállás, előtte parkolósor. Este megállok két parkolóval arrébb, a mienk előtt már volt valaki. Reggel ülünk be a kocsiba, közben jönnek ki szemből, köszök, hogy -Jó reggelt! Válaszként elkezd szidni az illető hogy elfoglaltam az Ő!!! parkolóját, hiába mondom, hogy ott kell megállni ahol hely van, a parkoló nincs apartmanhoz rendelve. Csak annyit reagált, hogy azért mertem kicseszni vele, mert neki csak ilyen kocsija van?! - és mutatja a Dacia Logant, amivel két méterrel arrébb parkolt.
Frusztrálta az én két éves 5méteres fekete pickup-om, ezért rögtön szar ember lettem, gondolkodás nélkül. Valahogy így vannak sokan a motorosokkal.
Bambano 2011.03.14. 13:05:14
@Pepejoe: sehol nem láttam olyat leírva, hogy a motoros jogosan megy előre, szerintem te sem, pedig már idézték a jogszabály szövegét. A jogszabályban az van, hogy előre mehet, ha a körülmények engedik. Nem az van, hogy mindig, nem is az, hogy rugdossa félre az autókat, ha nem fér el az előretolakodásában, hanem az, hogyha van elég hely, mehet. Eszméletlen nagy különbség van a szabály értelmezésében aszerint, hogy a motorosok értelmezik vagy egy olyan, aki érti is.
@mike-kulas: kissebségi komplexusnak biztosan nem hívják, mert ilyen szó nem létezik, max kisebbséginek. Önzés? Az az önzés, hogy egy autós nem engedi előre a motorost, amikor nincs hely, vagy az az önzés, hogy a motoros ilyenkor is erőszakoskodik??? Ha úgy sikerült megállni, hogy nem fér el a motoros, mert amikor megálltál, a motoros még két kereszteződéssel hátrébb volt, akkor mit túráztatod az üres kályhacső kipufogódat? Nem az az önzés, hogy te csakazértis előre akarsz menni és ennek kiharcolása érdekében még műszakilag nem megfelelő alkatrészt is szerelsz a motorodra? Ki az erőszakosabb, aki nem számított rá, hogy a megállása után egy perccel majd útban lesz valakinek, vagy az, aki előre megfontolt szándékkal szervizbe vitte a motorját, hogy leszedjék róla a rendes hangtompítót???
A világlátásotok valami eszméletlen furcsa... legközelebb majd bemész a hm-be, felrakatsz egy páncéltörő gránátot a motorodra, amivel kilőheted a szerinted helytelenül közlekedő autót és azt fogod hinni, hogy az autós volt a hibás, minek ugrott a gránát elé?
Maradjunk annyiban, hogy aki utcai harcjárművet farag a motorjából, hogy a vélt igazát érvényesíteni tudja, az jobb, ha mélyen hallgat és nem mond olyat másokra, hogy gennyláda.
Az, hogy az eddigi hsz-eimet max. felületesen olvastad és biztosan nem értetted meg, ismert betegség, te is guglizhatsz, funkcionális analfabéta a kulcsszó.
mike-kulas 2011.03.14. 13:27:39
" Ha úgy sikerült megállni, hogy nem fér el a motoros, mert amikor megálltál, a motoros még két kereszteződéssel hátrébb volt, akkor mit túráztatod az üres kályhacső kipufogódat?"
Úgy sikerült megááállni??? Hát kérem, a tervezett megállás és az "így sikerült" között van egy kis különbség. Szerintem. Legalább annyi, hogy az útóbbinál nem kéne jogsival rendelkezned. Mi az, hogy így sikerült, paraszt? Ha egy mentőt, tűzoltót el kell engedni, de neked úgy sikerült megállni, hogy meg sem tudsz mozdulni, akkor ott hal meg a beteg, mert neked úgy sikerült? Nem kéne az előtted levő seggébe bújni okoska. És nem kéne a felezővonalon nézelődni a lámpánál, úgy hogy átlógsz fél métert a másik sávba. Nem kéne úgy sikerüljön, hanem ezekre mindig is figyelni kell.
Folytatnám a sutyerák ámokfutásodat:"Nem az az önzés, hogy te csakazértis előre akarsz menni és ennek kiharcolása érdekében még műszakilag nem megfelelő alkatrészt is szerelsz a motorodra?"
JA, hogy azért van kipufogóm, mert csakazértis előre akarok menni és mindenkinek a kuva anyja. Szerintem az autós társaid néznek le téged a legjobban. A motorosok max. lesajnálnak.
Bambano 2011.03.14. 13:48:15
-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.14. 14:56:53
a más dimenzióval is, meg azzal is, hogy a kikerüléshez nem kell megállni, csak annyira lelassítani, amennyire indokolt
aki ezekre nem képes, mert nincs összenőve azzal, amiben/amin ül, na azok anyáznak rád.
laverdasfc 2011.03.14. 15:25:32
Utána 2 napig sima, unalmas veszélyes előzések + elsőbbség meg nem adása (bekanyarodás balra) jött, de ezek szóra sem érdemesek. Ma viszont az egyik paréj pickupos egy szabolcsi kis faluban azzal szórakozott, hogy direkt lassan fordult ki a főútra (én utána), megvárta, míg mellé érek, és elkezdte rám húzni. Ez igen.
És az a durva, hogy ezek nem ám többszörös sittes visszaesők. Teljesen "normális", hétköznapi emberek. Az egyik kollégám is (2 kisgyerek) azzal henceg, hogy hogyan baszarint ki a motorosokkal/biciklisekkel. Vajon tudja-e az ilyen ember, hogy mekkorát lehet ütni egy protektoros kesztyűvel, vagy mi történik azzal, akit egyszer lazán gyomron rúgtak egy speedcsizmával?
Mert nem mindenki olyan nyugodt ám, mint az átlag.
netegezzteátokfajzat 2011.03.14. 16:21:27
Ami pedig pláne kiverte a biztosítékot, a mentős hasonlatod. Akármennyire is elképzelhetetlen ez számodra, az esetek több mint felében nincs hova menni. Ilyenkor a mentővel szorosan a seggemben én is bemegyek a kereszteződésbe, mintegy áthaladva a piroson. Megjegyzem, ez szabályos, ilyen esetben érvényét veszti a piros lámpa. 2 évig mentőztem és bizony előfordulnak olyan helyzetek amikor senki sehova mert nincs rá lehetőség. Olyankor mi is állunk, ez benne van a pakliban. Tehát ha a megkülönböztető jelzést használó mentőautóban -amivel okunk volt sietni- kibírtuk az ilyen helyzeteket púposkodás nélkül, akkor egy motoros is bírja már ki! Főleg mert neki talán nincs olyan sürgős dolga.
boxerhang 2011.03.14. 16:27:08
@Bambano: Igen, tudod mostanában süt csak a nap, 10 fok alatt nem szívesen ülök kétkerékre. Látszik mennyire bennevagy a motoros témában, és -ha még nem is ültél motoron- mennyire tudod milyen motorral közlekedni! Egyébként rád hallgatok: nemsokára meglesz a C-kat. jogosítványom. Ha megyek a teherrel, és valaki megelőz, sőt továbbmegyek még kicsit lassítanom is kell miatta, majd jól ledudálom a rohadékot!;)
Pepejoe 2011.03.14. 16:58:38
Eltérsz a témától nem gyengén!
Tehát térjünk vissza.
Az autósnak úgy kell közlekednie, hogy a 2 autó közt elférjen egy egy nyomon haladó, amúgy meg akadályozás lenne. De ha nem fér el, akkor természetesen nem rúgdoshat meg semmi, de ezt már a gyerekszobában is megtanították.
Tavaly Jan. 1-től mehetsz előre a sorok közt, hogy ha-ahogy írtad- megvannak a feltételek. Továbbá képzeld el, hogy a buszsávot is használhatják...:O AZTAAAAA...!
Még szerencse, hogy benne volt TV-ben és rádióban...
De lépjünk túl ezen is.
A lényeg az, hogy amit eddig büntettek (persze általában csak szóltak érte) az most megengedett és támogatott dolog, ha tetszik kegyednek, ha nem.
Ne legyél ilyen kispályás.
Bambano 2011.03.14. 17:13:04
Bambano 2011.03.14. 17:14:38
boxerhang 2011.03.14. 17:21:50
Pepejoe 2011.03.14. 17:33:25
Amúgy a Magyar Közlönyben megtalálhatod a KRESZ jogszabály változásról 289/2009. (XII. 18.) Kormányrendelet "A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes
rendelet" módosítását.
Köszönöm a figyelmét és Kezét Csókolom.
Az utolsó 100 komment: