Hogyan szívassuk izomból a motorosokat?

  2011. március 13. - Stump András Címkék: motoros pszichológus autós

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Miért menne bárki is motorral, ha be akarná tartani a KRESZ-t? – a felvetés tulajdonképpen jogos. Ehhez hasonló magvas gondolatokat fogalmaz meg az olvasónktól bővebb kommentár nélkül kapott ismeretterjesztő, de kár is lenne magyarázni. Play-gomb, hátradől, okul.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr992735383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csizirájder 2011.03.13. 12:09:59

Ááá, kinek van nálatok YZF750-je?

Tomihuszár 2011.03.13. 12:18:09

Az előadás nagyon gagyi.
A görbe tükör viszont jó.

prunoki 2011.03.13. 12:30:57

jobb lett volna, ha normális hangon beszél.

Leadfoot 2011.03.13. 12:35:42

@l4ller: Irónia érzékelés FAIL.

Leadfoot 2011.03.13. 12:36:50

Az a fura, hogy a doktor úr előadásmódja néhol rohadtul erőltetett, van viszont 1-2 pont, ahol kifejezetten vicces.

apamacko 2011.03.13. 12:40:50

Nooooormális?

Poénnak ok, de félő a sötétek nem értik majd....

NINJA 2011.03.13. 12:42:07

Ez jó, csak az a baj ,hogy a "célcsoport" nem fogja megérteni.Vagy talán el sem jut hozzá.

donphobos 2011.03.13. 12:52:50

Nem volt vicces. Viszont attól a szerzőtől jött akitől ennyit várok kábé...

janikahhh (törölt) 2011.03.13. 13:00:20

Minden szava aranyba foglalható. Már persze ha valaki rendelkezik olyan intelligenciával, hogy megértse a mondanivalót, a tényleges szöveg mögött...

crazy 2011.03.13. 13:09:48

Jó ez a kis video, aki érti, annak egyértelmű, hogy ez a motorosok védelméről szól, az autósokat próbálja arra bírni, hogy kicsit segítsék őket. Bár ahogy látom a kommenteket, kevesen értik a lényeget.

Szerintem azért a motor veszélyes üzem. Apám pl. egyszer még a 80-as években úgy járt, hogy ment kocsival dolgozni, és egy Stop táblánál jobbra akart kanyarodni. Szabályosan megállt, balra nézett, majd elindult, közben jobbról mellé állt egy kismotor, mellette pedig a járda szélén egy vaskorlát volt. Az út jeges, fagyos volt, így gázadáskor a kocsi először oldalra indult el, így a motorost nekiszorította a vaskorlátnak. Szerencsére nem lett semmi baja, de ezt követően apám mindig úgy állt be az adott kereszteződésbe, hogy ne férjen a kocsi és a korlát közé se motoros, se biciklis. Nem akarta, hogy őt vegyék elő más hülyesége, szabálytalansága miatt.
Érdekes, hogy nemrég ez a jobbról előzés lámpánál, kreszteződésnél már a KRESZ szerint is szabályos.

Верховина 2011.03.13. 13:10:04

Az előadásmód tényleg nem a legjobb, de amúgy marha jó:D

Aki meg nem érzi benne az iróniát, annak sz*r lehet...;)

csuvakka 2011.03.13. 13:17:29

Szerintem kurva jó. Sajnálom mindazokat akiknek nem tetszett, szar lehet így élni.

v8brenya 2011.03.13. 13:26:46

nincs ezzel gond,csak érteni kell

Kosztah 2011.03.13. 13:42:13

@pyromaster: kommentedbol latszik, hogy te vagy az az allatfaj, aki a videoban hallott es latott dolgokat nemcsak komolyan veszi, hanem ki is probalja...

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.03.13. 14:04:34

Rendes hangon is el lehetett volna mondani, de az is lehet, hogy az embernek ilyen hangja van:))
Én egy éve motorozom, és eddik kétszer próbált elütni figyelmetlen autós. Sok ez, vagy kevés?
Különben mindig is autózni szerettem jobban, de egy rendes (6 henger) kabrió drágább lett volna, úgyhogy kicsit motoros lettem. De nagyon megszerettem. Különben szerintem a motorosok olyanok, mint a béjemvések. Vannak köztü(n)k páran, akik miatt a többséget is hülyének nézik.

9mmPara 2011.03.13. 14:08:14

@crazy: "Érdekes, hogy nemrég ez a jobbról előzés lámpánál, kreszteződésnél már a KRESZ szerint is szabályos."

Ha megengeded, néhány javítás illetve magyarázat.
Amire te most gondoltál, az nem előzés, hanem kikerülés. Itt most nem nyelvtaniba oltott kresznácit játszom, hanem lényegi dologra szeretném felhívni a figyelmed: ha az autóvezető előre látja, hogy pl. lámpa miatt meg fog állni és úgy gondolja, hogy meg tud állni majd úgy, hogy biztonságosan elfér mellette egy motoros/biciklis, akkor állhat úgy, hogy elférjen az illető és ekkor, amíg kikerülési helyzet van, tehát áll a kocsi, addig a motoros/biciklis számára nem tiltott az előrébb settenkedés. Szó nincs arról, hogy köteles lenne az autós helyet hagyni, csupán
tekintetbe veheti, hogy motorral úgyis ellépnek mellette az első gyorsításkor. Akkor meg miért ne segítené ezt elő egy biztonságos szituációban?
Mellesleg ugyebár főútvonalon, kereszteződésben valóban szabad előzni.

BaradlayR 2011.03.13. 14:13:58

Hihetetlen, Naggyon jó:))
Már annyira gagyi, hogy jó.

Leadfoot 2011.03.13. 14:14:37

@megszaLott: "a motorosok olyanok, mint a béjemvések. Vannak köztü(n)k páran, akik miatt a többséget is hülyének nézik"

Hajjaj... még ha csak ezzel a két csoporttal kapcsolatban lenne így! :-S

BaradlayR 2011.03.13. 14:19:47

Na de azok a tekintélyes értelmű kommentelők vajon viccelnek, vagy tényleg kétszámjegyű az iq-juk... :-\

navera 2011.03.13. 14:24:40

Én egy genetikailag zsákutcának számító alfaj vagyok, több okból is, autót vezetek, ám:
-folyamatosan használom mindhárom tükrömet (bal-középső-jobb), ha motorost látok, bármelyikben, akkor az ellenkező oldalra húzodom, hagyok neki helyet, nem csak napsütésben, esőben is;
-kétsávos úton mindig hagyok elég helyet egy motorsnak;
-Rómában autóval közlekedve érdekes volt látni, hogy mindenki így tesz, s nem volt dudálás, ha egy piros lámpánál a robogósok, motorosok az autók között előre húztak (Római "vakációm" 2 hónapig tartott);

Végső gondolatként egy dolog, amit már az 5 éves kisfiam is felfogott: a kisebbre (puhábra) mindig vigyázni kell!

keepitretro 2011.03.13. 14:27:59

@megszaLott:
"Én egy éve motorozom, és eddik kétszer próbált elütni figyelmetlen autós. Sok ez, vagy kevés?"

Ha csak egyszer mentél a motorral az egy év alatt (oda meg vissza) akkor reális.

navera 2011.03.13. 14:34:40

Hm.... kíváncsi lennék egy-két nagy fekete autósra, hány kilométert tudnának megtenni Rómában nagyobb verés nélkül a motorosok által......

Zozzz 2011.03.13. 14:40:27

Nekem tetszik az előadásmód is :D Kösz az 5leteket amúgy.

navera 2011.03.13. 14:50:48

Egy kérdés a lusta indexeseknek: miért nincs ez főoldalon?
A probléma elég kardinális, mondhatni piramidális, ám, ha kitesszük, akkor Konficiusz előtt tisztelegnénk, miszerint (az autósok részéről) a bölcs belátás többet ér bármely más adománynál!
Aki egyetért, húzzon strigulát!!! :D

| (AltGr+w)

Rocko- 2011.03.13. 14:54:35

nem áll össze a kép.

marley 2011.03.13. 14:56:01

@donphobos Miért, kitől jött?
I

Szakibandi 2011.03.13. 15:00:38

En tobbet bicklizem, mint motorozom, igy allithatom, hogy ezek univerzalis, ketkerekusekre vonatkozo oromszerzesi modok. Ami kimaradt: rauvolteses biztatas/ijesztgetes, motor mellettem torteno gazfroccsozese/hatsokerekre allitasa, tocsas frocskoles, katyu kerulesenek "tukorsimogatos" megtorlasa, megelozes kozbeni satufekes jobbra kanyarodas.

crazy 2011.03.13. 15:01:23

@9mmPara: Igen, bizonyára úgy van, ahogy te szakszerűen leírtad. De a biciklis, motoros, akkor is jött (kikerült) jobbról, amikor az még szabálytalan volt. Most meg, hogy ezen változtatott a KRESZ, még ha nem is lett kötelező elengedni, hiszen ahogy írod is "...állhat úgy, hogy elférjen az illető... ", ezt sokan kötelezőnek gondolják, pedig sok esetben balesetveszélyes is lehet, pl. ha az autós jobbra menne, a motoros meg egyenesen.

bp-motor.hu · http://www.bp-motor.hu 2011.03.13. 15:07:20

Szerintem még mindig ott tartunk hogy a motorost és kerékpárost szivatni kell. De mi is voltunk gyerekek mi is bicikliztünk, most miért kell mindezt utálni. A Ti gyereketek nem szokott biciklizni, Én is igy kezdtem 40 éve, ma motorozok és autóban is ülök napi több órát! De se a biciklist se a motorost nem szívatom csak mert Ő gyorsabb a közlekedési dugóban! Persze mind kettőnél vannak felelőtlenek!

www.bp-motor.hu

BaradlayR 2011.03.13. 15:11:36

Furcsa de nekem még kocsiban sem volt pont motorossal problémám, meg motoron se autóssal. Kocsi vs. kocsi, azzal több baj van. Nemcsak egy-két nagyarcúval, de például a "Baby on board" feliratot kitevő apukák szoktak úgy hajtani, mintha onnantól már minden szabad volna.

Aki normálisan vezet, az ritkán kerül bajba. Usába pl mennyivel ritkább a karambol, tötymörögnek is rendesen.

kiafaszagyerek 2011.03.13. 15:50:06

Aki motorra ül, az csakis önkéntes szervdonor lehet. Láttam már motorost megdögleni balfasz suzukis miatt, de egyértelmű volt, hogy a baleset 80%-ban az 50 helyett min. 120-al közlekedő kretén motoros hibája volt. Siófoknál a 7-es úton suzuki swiftes balra kanyarodott, és nem adta meg az elsőbbséget a szembe jövő motorosnak. Gondolom suzukisként nem számított a motoros hullajelölt ijen mértékű gyorshajtásával. Nem volt szép látvány a földön vergődő nyőgdécselő motoros gyerek, de az igazi sokk a helyszínre szintén motorral 2 perccel később érkező barátnője ordítása volt. Szar ügy, de aki kúrva ne sírjon, ha basszák! Én is rendszeresen hajtok gyorsan, de olyankor más dimenzióban vezetek, sokkal jobban dolgoznak az érzékszerveim, és tisztában vagyok a felelősségemmel. Valószínű ilyenkor 250-ről hamarabb állok meg, mint egy átlag autós átlag autójával 100-ról.

csuvakka 2011.03.13. 16:14:42

@kiafaszagyerek

Más dimenzióban vezetsz? Sokan hitték már ezt.

Uzi 2011.03.13. 16:19:31

kiafaszagyerek: Ezt a féktávolság dolgot 250-ről vs 100 szerintem te sem írtad komolyan. 250-ről nem állsz meg 500 méteren belül még fékezőernyővel és 0 reakcióidővel sem valószínűleg.

tlacka 2011.03.13. 16:35:24

A múltkori benzináras cikk után nem tudom, hogy ez görbe tükör-e vagy a szerző komolyan gondolja és egyetért a videót beküldővel.

repecs 2011.03.13. 16:38:35

@kiafaszagyerek: Más dimenzió. ŐŐŐ álmodban?

Bambano 2011.03.13. 16:40:23

@bp-motor.hu: szerintem meg még mindig ott tartunk, és ez itt néhány hsz-en is látszik, hogy a motoros azt hiszi, mert ő motorra ült, le kell borulni isteni nagysága előtt és mindenki kezét-lábát törje, hogy előreengedhesse. Ez a mondat gyalogossal is igaz.

Hát nem. Várja ki a sorát.

@Uzi: egy rendes autó, ha nem használod ki teljesen, 250-ről kb. 245 méteren áll meg. Egy erre betanított autó meg hamarabb.

Bambano 2011.03.13. 16:41:40

@Uzi: bocs, közben elolvastam az előzményt is:)

meakzs 2011.03.13. 16:43:30

A hangja olyan volt mint , MAKSA ZOLTÁNNAK eltorzítva, persze ez is torzított

kiafaszagyerek 2011.03.13. 16:45:58

@Uzi: @csuvakka: 250-nel és fölötte csak autópályán hajtok. És igen a más dimenzió ilyenkor azt jelenti, hogy ha meglátok 500 méterre egy kamiont, akkor azonnal lassítok, hiszen még most is, hogy tilos, lehet, hogy hírtelen kivág a belső sávba az 1 km/h-val lassabban haladó túrós farkú kollégáját megelőzni. Országúton már a 150-180-as tempó is gyors, itt bármikor megtalálhat egy kutya, vagy kihajtó traktor. Ilyenkor minden a gyorsan hajtó felelőssége, legyen az motoros, vagy autós. Egyébként a 635d 250-ről 200m-en belül áll meg, de egy baleset elkerüléséhez nem kell megállni, csak manőverezhető tempóra lassítani.

csiky944 2011.03.13. 16:46:18

@Bambano: a hozzád hasonlókat ültetném fel egy motorra úgy fél napra,hogy közlekedjen a hasonlóan gondolkodó autósok között....

csiky944 2011.03.13. 16:47:14

@kiafaszagyerek: miket nem tud egy ezres swift

Bambano 2011.03.13. 16:54:30

@csiky944: miért? nem vagyok motoros, nem is leszek az, minek ülnék motorra?

és még mindig áll a kérdés: minek nyomulnak a motorosok, hogy ők legyenek a kivételezett kaszt?

Csikós Zsolt 2011.03.13. 16:55:50

@donphobos:

Stump Bandi? De hiszen ő egy régi FZR-en motorozik. Ha valaki nem motoros-ellenség, akkor ő.

csiky944 2011.03.13. 17:23:15

@Bambano: ezért írtam,hogy motorra ültetnélek,megértenéd,hogy mi a probléma

bp-motor.hu · http://www.bp-motor.hu 2011.03.13. 17:31:48

Sziasztok! Én nem azt mondom hogy a motoros az isten! Csak azt, hogy vannak bunkó motorosok, és vannak bunkó autósok, ebből több, valami egyezség kellene, ami a két tábor között megszünteti az ellentéteket és a háborút. BMW kontra Suzuki. Motor kontra Autó!

www.bp-motor.hu

Bambano 2011.03.13. 17:54:58

@csiky944: a probléma az, hogy a motorosok kiváltságokat akarnak és nem értik, hogy miért nem kapják meg. ennyi a probléma. Azért, mert a vélt kiváltságaitokat nem látjuk indokoltnak, még nem én vagyok a hibás. Ergo a te büntetési szándékú motoroztatásodnak nincs alapja.

Pepejoe 2011.03.13. 17:56:35

@kiafaszagyerek: Te akkor most autóval mész 250-et?

kiafaszagyerek 2011.03.13. 18:05:03

@Pepejoe: Persze. Én csak a 2X245-ös + 2X275-ös kerékben, DTC-ben a brutál fékekben, a 10 légzsákban, és a merev karosszériában bízom. Motoron ilyen nincs.

szita szita péntek 2011.03.13. 18:08:34

Nekem nincs problémám a motorosokkal - nincsenek igazán rossz tapasztalataim. Ezzel együtt jobb szeretném, ha nem lennének az utakon. Egyszerűen nem logikus a létezésük.

Miért is motoroznak?
1 - Az élmény kedvéért. No, az ilyen menjen sport pályára, a közút közlekedésre való.
2 - A dugókat elkerülendő. Jelenleg a városi forgalom autókra van méretezve - és ez nem is fog változni. Egy, a domináns csoporttól eltérő jármű kategória, ami máshogy gyorsul, más a szélessége, a fékútja egész egyszerűen a puszta léte miatt zavart okoz.
3 - Kevesebbet fogyaszt, így amellett, hogy olcsóbb is még a környezetet is "védi". - Nem biztos. Először is a motor tömeg/fogyasztás arány sokkal rosszabb, mint ugyan ez az autóknál. Nem tudom miért, de gondolom ez egyszerűen ott kevésbé szempont, csakúgy, mint a káros anyag kibocsájtás. (Mondjuk ez utóbbit csak sejtem, nem értek hozzá.) Az viszont biztos, hogy nagyobb zajterhelést okoz.
4 - Könnyebb vele parkolni. Ez mondjuk igaz.

Miért is nem jó, hogy motoroznak?
- Nem hiszem, hogy vita lehetne arról, hogy nagyobb ügyességet, rátermettséget kíván, mint az autóvezetés. A közút meg legyen inkább minél kiszámíthatóbb, biztonságosabb.
- A motoros sérülékenyebb.

A motoros az autók között valami olyasmi, mintha szörfösök használnák a hajókikötőt. Nem akarom elvitatni - szörfözni egészen remek dolog, de nem oda való.

Fox7 2011.03.13. 18:12:02

@l4ller: Hajrá! :)) Amúgy lehet mondani, hogy irónia ide meg oda, de ha csak egy barom autós is megfogadja a tanácsait, már az is elég gáz...Tudom milyen kellemes érzés, mikor rádhúznak, leszorítanak, vagy kivágnak eléd.

Fox7 2011.03.13. 18:13:18

@Fox7: Ja és a barom autóst nem általánosan értem, mert azt is vezetek, hanem arra a baromra, aki a videóban említett dolgokkal szórakozik.

Bambano 2011.03.13. 18:15:48

@kiafaszagyerek: tudod van egy törvénycsomag, aminek a legkeményebb csávók is engedelmeskedni szoktak: fizikának hívják. Kiindulva abból, hogy a kerék szélességet emlegetet, kiderül, hogy nem ismered az illetőt, szerintem praktikus lenne bemutatkozni neki.

@szita szita péntek: nem csak neked válasz: az egész társadalom az úgynevezett sorolásról szól. kit tartanak társadalmilag magasabb rangúnak, kit hova sorolnak be a rangsorba. Ebből jön(nek) az a remélhetőleg ennél a kifejezésnél ismertebb szokás(ok):
- nőt előre engedünk az ajtónál
- főnöknek előre köszönünk
- fontos vendég ül jobb hátul
- ki kinek nyújt kezet
- ki kit és hogyan tegezhet

ésatöbbi ésatöbbi.

Ha a motoros később ér be egy kereszteződésbe és hamarabb megy ki onnan, akkor ő előrébb sorolta magát, aminek következménye, hogy magasabb társadalmi kasztba helyezte magát a valósnál. EZ nem megy le az autósok torkán (megjegyzem: JOGOSAN).

Akár tetszik, akár nem, ezeket a dolgokat évszázadok alatt belénk nevelték és akkor is működteti a tudatalattinkat, ha nincs kimondva vagy ha valaki nem tanulta iskolában. Ugyanezért gyűlöljük a politikusi konvojt, az elején a személyautókat félrerugdosó rendőrökkel az élen.

tlacka 2011.03.13. 18:40:07

Az előbb elfelejtettem írni:

Mindig előkerük ez a téma, lehet rajta jót vitatkozni, de soha nem oldódik meg.
Van itt minden autósok, motorosok b.nkósága vegyesen, irigység, stb.
Nekem egyébként még nem volt negatív élményem motorossal.
Igyekszem őket elengedni, ha lehet. A biztonságos közlekedés nem annyiból áll, hogy én ne okozzak balesetet, hanem mindig próbáljam kivédeni, ha más is a hibás.
Egyedül a 14-15-16 éves robogós gyerekeket utálom, azok közül is csak azt, akik egy szűk utcán, - ahol 20 méterenként zebra - bújnak rám 0,5-1 méterre.

Mike Pistol · http://gazfroccs.blog.hu 2011.03.13. 18:55:15

Ha már oktató-közlekedős videó, itt a falusi bicikliseket karikírozó cucc, napiszar díjas arcokkal! www.youtube.com/watch?v=xY5icfgrvHI

boxerhang 2011.03.13. 18:58:04

Gyerekek egyszerű a történet!

Ha az ember motorra ül, fogja fel, hogy nagyobb valószínűséggel sérül meg mint autóban. Ez benne van! Remélem nem kell magyaráznom.

Ha autóval megyek, figyelek a motorosra, mert én is elvárom amikor motoron ülök, hogy ha szabályosan megyek, vagy nem teljesen szabályosan, de nem veszélyesen akkor ne üssenek el.

DE ha valaki városban 100 felett, de akár 80-90-el jön és én kifordulok elé, -mert amikor még csak egy kis fénylő pontot látok belőle nem tudom felmérni, hogy mennyivel jön- akkor nem tudom annyira sajnálni. Ez van! Ő volt barom!

FEL KELL FOGNI! Motorosok (is) vagyunk, tökmindegy hogy a rendőr mit mond ki a hibás, MI HALUNK MEG!!!

tlacka 2011.03.13. 19:18:41

@kozmikus_bolygoragokukac: Nem motorozom, de egyetértek.
Amikor egy balesetben halott van, már mindegy, ki a hibás.

csiky944 2011.03.13. 19:45:13

@Bambano: nem kiváltság,egy kis figyelem

a büntetés alapú motoroztatás,pedig annyiban is jó,hogy utána több mindenre figyelnél
haverokkal azt beszéltük,hogy mióta motorozunk,azóta autóval is sokkal figyelmesebben vezetünk...

boxerhang 2011.03.13. 20:10:04

@Bambano: Mért zavar téged, ha ő gyorsabban halad?:) Sz*r lehet ennyire irigynek lenni...

Lük 2011.03.13. 20:23:19

Annyira irritáló az előadásmód, hogy végig sem bírtam nézni....

amatőr 2011.03.13. 20:29:08

Egyre jobban derülök ezen a bambanőn.
Pont ő hivatkozik fizikára, aki egy másik topikban azt magyarázta, hogy a laposra leengedett gumival pont ugyanannyit fordul egy kerék azonos út megtétele során, mint felfújt állapotban, merthogy a kerülete nem változik ha leereszt...

Balu az Alfás 2011.03.13. 21:18:39

"A motorosok ellehetetlenítik az üzleti kommunikációnkat"

"Adrenalintermelésre serkentjük a mellékveséjét"

Hatalmas! Ku**a jó!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.03.13. 21:27:39

@Bambano: "Ha a motoros később ér be egy kereszteződésbe és hamarabb megy ki onnan, akkor ő előrébb sorolta magát, aminek következménye, hogy magasabb társadalmi kasztba helyezte magát a valósnál. EZ nem megy le az autósok torkán (megjegyzem: JOGOSAN)."
Jajj. Ezt még hosszasan kell emésztenem. Nagyon remélem, hogy ezt sem te, sem más nem gondolja komolyan. Még a végén a nyugdíjasok is beakasztanak a bot kampós végével a gyorsabban haladóknak: milyen az már, hogy már rég ott állok a zebránál, ezek a pernahajderek meg csak úgy odarohannak, épp csak megállnak a pirosnál, aztán már sietnek is tovább, megelőznek. Majd megtanulják a jómodort, és ha utánam érkeztek a lámpához, utánam is kelnek át. Anarchisták.

Tíz:59 2011.03.13. 21:40:43

@amatőr: lehet a felnire gondolt :DDD

Bambano 2011.03.13. 21:42:08

@streetsta: semmi akadályát nem látom, hogy elővegyél egy-két könyvet és elolvasd.

@kozmikus_bolygoragokukac: egyrészt nem biztos, hogy gyorsabban halad. nem kedvencek azok a robogósok, akik minden lámpánál előretolakodnak, majd 20 méter múlva kerülgetni kell őket, mert a turmixgépbe való motorjuk nem bír lépést tartani a forgalommal.

másrészt nem zavar, ha gyorsabb. de ne bömböltesse már a motorját mellettem csak azért, mert éppen nem bír gyorsabb lenni... ha meg tud úgy előzni, hogy miatta nekem nem kell lemászni a padkára, előzzön, engem minimálisan se izgat. de azoktól a motorosoktól is herótom van, akik csak azért raknak fel hangtompító nélküli kipufogót, mert azzal milyen jól lehet nevelni az autósokat. Nem lehet, most szólok. Meg akik lerúgják a tükrödet, ha véletlenül úgy álltál meg, hogy nem tud elmenni és nem is tudsz helyet adni neki.

Az meg, hogy ne fordulj ki alsóbb rendű útról a motoros elé azért marhaság, mert *senki* elé ne fordulj ki, nem csak a motoros elé. Ezt a főútvonalon közlekedő motoros pl. segíthetné azzal, hogy nem úgy közeledik, mint a kizsírozott villám, mert ha több száz méterre van, akkor ki fognak elé fordulni, arra számítva, hogy emberi sebességgel közeledő motoros előtt még bőven kiférnek. Ha viszont 250-ről kell a motorosnak vészfékeznie emiatt, az a motoros sara. Az átlagos sofőr nincs felkészülve nemhogy a 10-15 másodperc alatt háromszázra gyorsuló ghostriderre meg a turbósított gikszerekre, de az ezeknél sokkal gyengébb átlagos sportmotorokra sem. A sofőrök többsége arra van felkészülve, hogy kifordulsz a Rottenbillerről a Rákóczira és a híd közepére éred el az 50km/h-t. Ez van, ehhez kell alkalmazkodni.

Összefoglalva: két dolgot csináljon a motoros:
- ha van hely, előzzön meg, de ha megelőzött, húzzon el előlem
- ha nincs hely, törődjön bele és vegye fel a többiek ütemét.

ha tolakodni kezd, a mozipénztárban is bokánrúgják.

Jossarian 2011.03.13. 21:58:38

@Bambano: Igazad van. Ennyi. Meg ha sokan nem igy latjak, akkor is. A kozlekedeshez alkalmazkodni kell, autosnak motorosnak egyarant, aki meg nem ezt teszi hat sziv. Meg akkor is, ha gyorsabb vagy erosebb mint az atlag.

donphobos 2011.03.13. 22:09:51

@Csikós Zsolt:

Semmi kapcsolat a motorozás és megjegyzésem között. Egyszerűen annyira nem jöttek be az eddigi cikkjei hogy nagyon sok csudajó cikket kellene írnia hogy egyenesbe jöjjön nálam a megítélése.

Semmi probléma, mind különbözőek vagyunk, lehet hogy csak nálam van probléma a készülékkel. Tudjátok, ahány ember annyi ízlés.

Üdv!

csiky944 2011.03.13. 22:11:04

@Bambano: kissé feszült vagy

gyorshajtásról meg annyit,h nem akkor szokott baj lenni,mikor szabálytalankodtam(tehát gyorshajtás) hanem amikor normálisan közlekedtem,az autósokkal együtt haladva

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.03.13. 22:13:18

@Bambano: Nem hiszem, hogy van a témában olyan könyv, amit érdemes lenne elolvasni. Itt csak a józan paraszti ész használható. Bár talán egy pár sort érdemes mindenkinek megjegyeznie, akkor ez az idióta kis videó sem így született volna meg: "36§ / 12. Álló autók mellett előrehaladás: a forgalmi okokból álló járművek mellett vagy között a motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok, az álló járművek mellett jobbról a kerékpárok előre haladhatnak. Ez akkor lehetséges, ha az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák."
De ettől függetlenül, ha én lassabb, nehézkesebb vagyok a másiknál, nekem semmiféle presztízsveszteséget nem jelent, ha megelőz. Persze, amit te mondasz, a beelőző, majd teljesítményhiány miatt feltartó ötvenesek, illetve bringások esetében kicsit árnyaltabb a kép. Apropó: B125-öt aláírtad?:))

Bambano 2011.03.13. 22:13:28

@csiky944: a tapasztalat pedig azt mutatja, hogy akkor lesz baleset, ha valaki nagyon kilóg a forgalom üteméből, függetlenül az iránytól.

azzal ne foglalkozz, hogy szerinted feszült vagyok-e vagy sem. úgysem találod el.

abovikrajcsovics 2011.03.13. 22:16:21

menj a picsába te szakállas fasz és rohanj bele egy ifába

csiky944 2011.03.13. 22:21:14

@Bambano: attól még gáz,ha nem vesz észre a szembejövő autós,mikor én megyek 90-el a sávomban, ő meg elkezd előzni
aztán akkor csodálkozik,mikor dudálok meg villogatok és persze lehúzódom,hogy ne csattanjunk
bár te ilyen esetben is megmagyaráznád,hogy a motoros a hibás...

Bambano 2011.03.13. 22:33:22

@streetsta: valószínűleg nem jól értetted, hogy melyik témára céloztam: kis szociológia, csoportelmélet (nem matematikai), pszichológia, ilyenek. Ezeknek a dolgoknak jól kidolgozott irodalma, tematikája van, nekem pl. tanítottak ilyet.

"Ez akkor lehetséges, ha az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre": ez egy fontos mondat. egyrészt nem zavar, ha egy elég sok köbcentis motoros előremegy, ha tényleg van hely. Ha túlzott erőfeszítés nélkül előre tudom engedni, el is engedem, félrehúzódással vagy ilyenek. Azt viszont nem akarom elfogadni, hogy egyrészt a motoros akarja eldönteni, hogy mikor van elég hely (akkor is úgy dönt, hogy van, amikor nincs), másrészt azt sem, hogy ha láthatóan nincs hely, akkor bömböltesse a szakadt kipufogós verdáját. Abból a paragrafusból az következik, hogy esetenként előrejuthat, más esetekben nem. Az messze nem következik az én olvasatomban, amit itt a motorosok folyamatosan sulykolnak, hogy nekik ha törik, ha szakad, előre kell jutni és minden autós dögöljön meg, aki nem hajlandó minimum repülni a kocsijával, hogy utat adjon. Lássuk már a józan ész által kicövekelt határokat...

Engem nem szokott felizgatni a "presztízs", amikor autót vezetek. Máskor se, de az már itt offtopic:) Ha ténylegesen gyorsabb, menjen, nem érdekel, pláne nem fogok semmilyen retorzióval élni. De ismétlem magam: csak akkor előzzön meg, ha utána tényleg gyorsabb és secperc alatt lehagy.

@csiky944: nem mondtam, hogy az autósok mindig hibátlanok. De ezt a fajta vészhelyzetet nem emlegettem.

csiky944 2011.03.13. 22:34:41

@Bambano: az a baj,hogy rengeteg ilyen van
ezért panaszkodnak a motorosok,hogy több figyelem,meg adjanak szabad utat és hasonlók

Bambano 2011.03.13. 22:35:55

@streetsta: a b125-öt nem írtam alá, több okból:
- biztosan nem fogom leírni a személyi adataimat semmire, aminek a további életét nem tudom nyomon követni. ezért rendszerint kinéznek mindenhonnan, de nem érdekel.
- nem volt határozott véleményem a kérdésben, mivel egyáltalán nem motorozok és újabban nem is autózom olyan helyen, ahol ez számítana, de afelé hajlottam, hogy nem jó az ötlet.
- ettől még támogattam, hogy a tc időnként közszolgálati is akar lenni.

Bambano 2011.03.13. 22:39:13

@csiky944: ilyenek velem is előfordulnak néha, pedig több, mint másfél tonna acélban ülök és szokott világítani két xenon. Ha ezt sem mindig veszik észre, elhiszem, hogy a motort se.

De az én szememben a tükörletörés, az ajtórugdosás meg a betét nélküli kipufogódob egy másik kategória. Ez persze nem menti fel a félvak sofőröket.

kiafaszagyerek 2011.03.13. 22:43:15

Gyerekek! Ki ez a "bambanő"? ilyen suttyó mitugrásszal ritkán találkozik az ember. Ha egyszer ráérek, elolvasom mind az ötezer valahányszáz zsebhokizó kis kommentjét. Egyre jobbakat röhögök rajtuk. :)

anr96 2011.03.13. 23:51:48

Szóval ha lenne egy tankom, akkor nyugodtan letiporhatnék mindenkit? Mert ugye mi a faszt ugrál itt ez az x5 (pl.)...

Pedig elgondolkodtam, hogy jó lenne majd egy motor (Duke 125). De mindenhol ilyen kommenteket olvasva inkább nem kell.

netegezzteátokfajzat 2011.03.14. 02:58:50

Sokak nem csak az irónia megértéséhez szükséges iq-val nem rendelkeznek, de a szövegértéssel is akadnak problémák.
Bambanőnek ebben az esetben 100%-osan igazat adok. Nem mondta, hogy a kisebb kussoljon. Azt sem, hogy ne menjen előre a motoros ha erre biztonságos keretek között lehetősége van. Menjen! Miért ne? Segítek is neki ha van rá lehetőségem, de ne várja el! Hülye hasonlat: A barátnőmnek is viszek ajándékot, de ne pattogjon ha épp nem.
Ha normálisan viselkedik a motoros, sokkal többen segíteni fogják mintha agresszív módon tolakodna előre.
Amitől pedig a hideg futkos a hátamon amikor úgy megy el 2 autó között, hogy 1-1 cm marad a tükröknél. Ha letöri a 'tükrömöt' vagy megkarcolja az autómat, akkor ott ülök tovább tehetetlenül. Mert rendszám vagy olvashatatlan vagy hackelt vagy nincs. Utánamenni nem tudok, mert sokkal fürgébb. Nem általánosítok a motorosok többsége szimpatikusan, normálisan viselkedik (talán mert próbálok előzékeny lenni -nem csak velük hanem a közlekedés összes részvevőjével- szemben.) De sajnos vannak köztük ilyenek is.
Nem csak a motorosokra, mindenkire figyelni kell és defenzíven vezetni.

netegezzteátokfajzat 2011.03.14. 03:20:39

Folytatnám motoros szemmel:
Bármikor állva tudnám hagyni a közlekedők 99%-át. De ha felveszem a forgalom ritmusát, magamat és másokat is sokkal kevésbé veszélyeztetek. Egyébként miért is mennék előre egy keréken, 200-zal? Hogy a következő lámpához én érjek oda elsőként? Nemrég volt erről cikk itt a Totalcaron.
Persze én sem azért vettem ZX-12-t, hogy mindig ilyen jófiú legyek. Ha csapatni akarok, akkor autópályán gyér forgalom mellett vagy zárt pályán.
Az eddig leírtakból kiderül, hogy autót és motort is rendszeresen vezetek.
Sőt az offroad megszállottja vagyok. Erre van egy LTZ-400 és egy Niva. Ha elmegyek a haverokkal sarat dagasztani vagy túrázni, akkor se megyek előre ha a quaddal vagyok, pedig sokkal gyorsabb vagyok a terepjáróknál. Miért nem? Mert nem azért van. Ahogy a Kawasaki sem azért van, hogy a Flórián tér - Üllői út távot minél gyorsabban megtegyem hanem mert szeretek motorozni. (Városban kevésbé.)

Tutiveszte$ 2011.03.14. 07:15:18

Nem tudom magamban tartani életem egyik legnagyobb sérelmét. Körúton a nyugatinál, sávot váltottam, indexeltem, mint a nagyok. Mögöttem nagy sebességgel érkező motoros villog és dudál (tipikus az "előbb még nem volt ott" effektus) majd mikor az ablakot lehúzom és megkérdeztem, hogyan tudtam volna elugrani előle a belvárosban, mikor legalább 100-al hasíthatott felém, anyázott, majd a következő lámpánál leverte a tükrömet és elhajtott. A rendszáma "hackelve" volt, nem gondoltam hogy a fekete szigetelőszalag ilyen sok mindenre jó. Tisztában vagyok vele hogy nem minden motoros ilyen, de én egy jámbor ember vagyok, mégis lettek előítéleteim velük kapcsolatban. Gondolom nekik is az autósokkal, de igazán ezt csak az érzi át, aki volt már hasonló helyzetben. Mégis, ha lehetőségem van, segítem a haladásukat, de összeszorul a gyomrom, ha valamelyik idióta 120-al közlekedik a városban..

boxerhang 2011.03.14. 08:02:31

@elnyomott: Az ilyen bunkók miatt vannak az előítéletek. De szerencsére ők vannak kevesebben!

@Bambano: A kiherélt kipufogó van akinek az "amperkodás" miatt van fent. Nekem speciel azért, hogy hallják ha jövök (ha már nem látják...) idén (!!!) háromszor volt részem balesetveszélyes helyzetben, mert a kedves balra kanyarodó, körforgalomba behajtó autós lusta volt megmozdítani a fejét, hogy rendesen szétnézzen. Én meg tépjem a féket... A körforgalmas esetből baleset lett. Mi volt a válasz? "Hááát nem láttaaaam..." Ja, és mindháromszor szabályosan közlekedtem!!! Ennyit erről.

És a tavasz beálltával 3 társam karambolozott ugyanígy, mindhárom esetben az autó volt a hibás!

fec012 2011.03.14. 08:35:28

Én ezt annyira nem tartom viccesnek, főleg, hogy egy olyan f@szkalap miatt veszítettem el a szüleimet balesetben aki nem adta meg nekik az elsőbbséget. Ők motorral voltak az a nyomorult meg kikanyarodott eléjük, és már meg is történt s baleset. A szüleim alig hetvennel mentek, és ott helyszínen vesztették életüket. Mentségére csak annyit tudott felhozni az ember, hogy nem vette észre őket.
Ha ez a videó azt akarja kihangsúlyozni, hogy jobban kell figyelni a motoros társadalomra, azt szerintem nem így kellene. Ha én motorral lennék, és a nyakamba dobnák a csikket, akkor nemes egyszerűséggel megelőzném, megállásra kényszeríteném, levenném a bukót, majd egy jól irányzott mozdulattal beküldeném neki a szélvédőn keresztül az utastérbe. A qrva anyját az ilyen figyelmetlen bunkónak.

mükkemakk 2011.03.14. 08:53:32

Üdv. 1993 óta motorozok 1000cm+ gépekkel, a motorosokkal szembeni tolerancia az utóbbi 5 évben jelentősen javult, jobbra húzódással elengednek, elsőbbségemet megadják. Én ezt tapasztaltam, pedig nem vagyok agresszíven vezető típus, egyszerűen haladni akarok, ebbe néha belefér egy kis gyorshajtás.

15 éve sokkal intoleránsabb autósok voltak az utakon, most jobb motorozni, elfogadottabb.

daniferi 2011.03.14. 09:51:43

A múltkor láttam egy bátor motorost, aki előre ment a lámpánál a két kocsisor között... a két sávban egy-egy csuklós busz állt :)

biohazard 2011.03.14. 11:21:30

@mükkemakk: Ezt a kommentet gyakorlatilag én is írhattam volna. Nyilván elkerülhetetlen, hogy akadjon néhány frusztrált vagy vezetésre alkalmatlan emberke, de ezeket jó eséllyel ki lehet védeni.

mike-kulas 2011.03.14. 11:25:47

@Bambano: "Ha a motoros később ér be egy kereszteződésbe és hamarabb megy ki onnan, akkor ő előrébb sorolta magát, aminek következménye, hogy magasabb társadalmi kasztba helyezte magát a valósnál. EZ nem megy le az autósok torkán (megjegyzem: JOGOSAN)."
(megjegyzem: ezt úgy hívják, hogy kissebségi komplexus, de nálad inkább az egyszerű emberi ÖNZÉS a helyes kifejezés). Mindenki felfogja azt a tényt, hogy egy gyorsabb és kissebb helyigénnyel rendelkező járművet természetes dolog elengedni. Sajnos (bármennyire hihetetlen számomra), van akinek olyan fordított módon működik a..majdnem észjárást mondtam, de khm..szóval nálad más szót kell keresnem, mert az ész..na mindegy, szóval úgy gondolják, hogy ha meggebed sem engedem el, nem nem és nem, hogy gondolja, hogy utánam jön és előttem megy :)))) ne haragúdj, de most is röhögnöm kell a blődségeden..na mindegy, végülis tapasztalom néha, hogy rámhúzzák a kormányt, de ilyenkor kénytelen vagyok a másik oldalán elmenni mellette, szétzúzva az önérzetét szegénynek. Ezer bocs tőled is, a lámpánál melletted elhaladó motorosok nevében, ha elcsesztük ezzel a napodat, tudom ajánlani a google-t és egy dokit, aki elbeszélgethet veled erről a kínzó belső problémádról, felír valamit stb. Hát szánalmas egy gennyláda vagy, mit mondjak..

mike-kulas 2011.03.14. 11:53:16

@mükkemakk: "a motorosokkal szembeni tolerancia az utóbbi 5 évben jelentősen javult, jobbra húzódással elengednek, elsőbbségemet megadják" ez szerintem is így van.

A baj az, hogy soxor mennék az autó mögött az ő tempójában, de lehúzódik, hogy menjek el ;-) Ilyenkor kénytelen vagyok megelőzni, pedig esküszöm nem vagánykodni akarok, de van amelyik lehúzódva az útszéli port nyomja a szemembe és előznöm kell, ez van, pedig nem ritka, hogy záróvonal van, vagy jönnek szemből.. Néha túlzásba viszik az előzékenységet ;-)

Pepejoe 2011.03.14. 12:18:49

@kiafaszagyerek: De M.o.-n 130 a max megengedett, nem?
Megmondanád, hogy legközelebb hol és mikor mész ennyivel? Szeretnénk megnézni.

Pepejoe 2011.03.14. 12:23:26

@Bambano: Figyi már. A motoros jogosan megy előre a sorok közt tavaly év eleje óta, vagy nem erre gondoltál?

dtk74 2011.03.14. 12:52:26

a frusztrációval van baj. Amikor az asszony kis sárga Pandáját vettem elő, toltak le az útról, fél órával később a saját fekete terepjárómban ülve pedig akkor is elengedtek ha nem kellett volna, hiába jeleztem hogy nem akarok tolakodni. Ugyanez igaz a motorra. Közlekedek, kihasználom a lehetőségeket, de nem akarok hátráltatni másokat. Ülök a hőségben, hidegben esőben (és néha a kellemes időben) beöltözve a 900-as nagyvason, részben mert szeretem az érzést, részben praktikus okokból. A gond azokkal van akiknek csak annyi jut el a tudatáig, hogy rohadjon meg, ő előremegy, én meg itt állok?! csak azért sem.
Hasonló eset ma reggelről. Apartman szállás, előtte parkolósor. Este megállok két parkolóval arrébb, a mienk előtt már volt valaki. Reggel ülünk be a kocsiba, közben jönnek ki szemből, köszök, hogy -Jó reggelt! Válaszként elkezd szidni az illető hogy elfoglaltam az Ő!!! parkolóját, hiába mondom, hogy ott kell megállni ahol hely van, a parkoló nincs apartmanhoz rendelve. Csak annyit reagált, hogy azért mertem kicseszni vele, mert neki csak ilyen kocsija van?! - és mutatja a Dacia Logant, amivel két méterrel arrébb parkolt.
Frusztrálta az én két éves 5méteres fekete pickup-om, ezért rögtön szar ember lettem, gondolkodás nélkül. Valahogy így vannak sokan a motorosokkal.

Bambano 2011.03.14. 13:05:14

@kozmikus_bolygoragokukac: csak 3x? akkor te otthonülő típus lehetsz...

@Pepejoe: sehol nem láttam olyat leírva, hogy a motoros jogosan megy előre, szerintem te sem, pedig már idézték a jogszabály szövegét. A jogszabályban az van, hogy előre mehet, ha a körülmények engedik. Nem az van, hogy mindig, nem is az, hogy rugdossa félre az autókat, ha nem fér el az előretolakodásában, hanem az, hogyha van elég hely, mehet. Eszméletlen nagy különbség van a szabály értelmezésében aszerint, hogy a motorosok értelmezik vagy egy olyan, aki érti is.

@mike-kulas: kissebségi komplexusnak biztosan nem hívják, mert ilyen szó nem létezik, max kisebbséginek. Önzés? Az az önzés, hogy egy autós nem engedi előre a motorost, amikor nincs hely, vagy az az önzés, hogy a motoros ilyenkor is erőszakoskodik??? Ha úgy sikerült megállni, hogy nem fér el a motoros, mert amikor megálltál, a motoros még két kereszteződéssel hátrébb volt, akkor mit túráztatod az üres kályhacső kipufogódat? Nem az az önzés, hogy te csakazértis előre akarsz menni és ennek kiharcolása érdekében még műszakilag nem megfelelő alkatrészt is szerelsz a motorodra? Ki az erőszakosabb, aki nem számított rá, hogy a megállása után egy perccel majd útban lesz valakinek, vagy az, aki előre megfontolt szándékkal szervizbe vitte a motorját, hogy leszedjék róla a rendes hangtompítót???

A világlátásotok valami eszméletlen furcsa... legközelebb majd bemész a hm-be, felrakatsz egy páncéltörő gránátot a motorodra, amivel kilőheted a szerinted helytelenül közlekedő autót és azt fogod hinni, hogy az autós volt a hibás, minek ugrott a gránát elé?

Maradjunk annyiban, hogy aki utcai harcjárművet farag a motorjából, hogy a vélt igazát érvényesíteni tudja, az jobb, ha mélyen hallgat és nem mond olyat másokra, hogy gennyláda.

Az, hogy az eddigi hsz-eimet max. felületesen olvastad és biztosan nem értetted meg, ismert betegség, te is guglizhatsz, funkcionális analfabéta a kulcsszó.

mike-kulas 2011.03.14. 13:27:39

jajj, de komoly érveid vannak, találtál egy elütést és rögtön lecsapsz rá...te kis ravasz ;-)
" Ha úgy sikerült megállni, hogy nem fér el a motoros, mert amikor megálltál, a motoros még két kereszteződéssel hátrébb volt, akkor mit túráztatod az üres kályhacső kipufogódat?"
Úgy sikerült megááállni??? Hát kérem, a tervezett megállás és az "így sikerült" között van egy kis különbség. Szerintem. Legalább annyi, hogy az útóbbinál nem kéne jogsival rendelkezned. Mi az, hogy így sikerült, paraszt? Ha egy mentőt, tűzoltót el kell engedni, de neked úgy sikerült megállni, hogy meg sem tudsz mozdulni, akkor ott hal meg a beteg, mert neked úgy sikerült? Nem kéne az előtted levő seggébe bújni okoska. És nem kéne a felezővonalon nézelődni a lámpánál, úgy hogy átlógsz fél métert a másik sávba. Nem kéne úgy sikerüljön, hanem ezekre mindig is figyelni kell.

Folytatnám a sutyerák ámokfutásodat:"Nem az az önzés, hogy te csakazértis előre akarsz menni és ennek kiharcolása érdekében még műszakilag nem megfelelő alkatrészt is szerelsz a motorodra?"
JA, hogy azért van kipufogóm, mert csakazértis előre akarok menni és mindenkinek a kuva anyja. Szerintem az autós társaid néznek le téged a legjobban. A motorosok max. lesajnálnak.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.14. 14:56:53

@kiafaszagyerek: én értelek. és egyetértek..
a más dimenzióval is, meg azzal is, hogy a kikerüléshez nem kell megállni, csak annyira lelassítani, amennyire indokolt

aki ezekre nem képes, mert nincs összenőve azzal, amiben/amin ül, na azok anyáznak rád.

laverdasfc 2011.03.14. 15:25:32

Pénteken vettem elő a gépet a garázsból, de mintha el sem raktam volna. Már ebben a szezonban is megvan az egy életveszélyes barom/nap átlag. Pénteken egy seggfej úgy jött ki elém a parkolóból, hogy végig látta, ott vagyok. Szerencsére 2x2 sávos út, ezért volt helyem + mindig számítok az ilyen barmokra. Persze mikor mellé értem, és nyomtam neki egy köszönő kürtöt, csak a kormányt markolta és nézett előre.
Utána 2 napig sima, unalmas veszélyes előzések + elsőbbség meg nem adása (bekanyarodás balra) jött, de ezek szóra sem érdemesek. Ma viszont az egyik paréj pickupos egy szabolcsi kis faluban azzal szórakozott, hogy direkt lassan fordult ki a főútra (én utána), megvárta, míg mellé érek, és elkezdte rám húzni. Ez igen.

És az a durva, hogy ezek nem ám többszörös sittes visszaesők. Teljesen "normális", hétköznapi emberek. Az egyik kollégám is (2 kisgyerek) azzal henceg, hogy hogyan baszarint ki a motorosokkal/biciklisekkel. Vajon tudja-e az ilyen ember, hogy mekkorát lehet ütni egy protektoros kesztyűvel, vagy mi történik azzal, akit egyszer lazán gyomron rúgtak egy speedcsizmával?
Mert nem mindenki olyan nyugodt ám, mint az átlag.

netegezzteátokfajzat 2011.03.14. 16:21:27

@mike-kulas: Abból, hogy egy vita során elkezded sértegetni a vitapartnert arra következtetek, hogy képtelen vagy higgadtan, érvek felállításával alátámasztani az elméleted. Így sikerült megállni? Akkor a kedvedért fogalmazzunk úgy, hogy: Így volt lehetőség megállni. Nem fogok a jobb oldalon parkoló autókhoz 2 cm-re odahúzódni vagy esetleg a sárban, porban megállni csak azért, hogy ha esetleg, talán jön egy motoros, elférjen. Ha nincs elég hely, maradjon mögöttem. Az első tágasabb helynél úgyis el fogom engedni.
Ami pedig pláne kiverte a biztosítékot, a mentős hasonlatod. Akármennyire is elképzelhetetlen ez számodra, az esetek több mint felében nincs hova menni. Ilyenkor a mentővel szorosan a seggemben én is bemegyek a kereszteződésbe, mintegy áthaladva a piroson. Megjegyzem, ez szabályos, ilyen esetben érvényét veszti a piros lámpa. 2 évig mentőztem és bizony előfordulnak olyan helyzetek amikor senki sehova mert nincs rá lehetőség. Olyankor mi is állunk, ez benne van a pakliban. Tehát ha a megkülönböztető jelzést használó mentőautóban -amivel okunk volt sietni- kibírtuk az ilyen helyzeteket púposkodás nélkül, akkor egy motoros is bírja már ki! Főleg mert neki talán nincs olyan sürgős dolga.

boxerhang 2011.03.14. 16:27:08

@mike-kulas: Hagyjad, én már rájöttem, hogy fölösleges vele vitatkozni... Olvasd végig: onnan, hogy a bunkó motoros előremegy és gyorsabban halad mint ő, eljutott odáig, hogy "utcai harcjármű"-vel robbantgatja az autókat...:D:D:D Az ilyen ember maga sem biztos benne, hogy most mit hogyan gondol.

@Bambano: Igen, tudod mostanában süt csak a nap, 10 fok alatt nem szívesen ülök kétkerékre. Látszik mennyire bennevagy a motoros témában, és -ha még nem is ültél motoron- mennyire tudod milyen motorral közlekedni! Egyébként rád hallgatok: nemsokára meglesz a C-kat. jogosítványom. Ha megyek a teherrel, és valaki megelőz, sőt továbbmegyek még kicsit lassítanom is kell miatta, majd jól ledudálom a rohadékot!;)

Pepejoe 2011.03.14. 16:58:38

@Bambano: Így van, de ez számomra is kézenfekvő, ahogyan Neked is, amennyire látom. Megkeresem Neked.
Eltérsz a témától nem gyengén!
Tehát térjünk vissza.
Az autósnak úgy kell közlekednie, hogy a 2 autó közt elférjen egy egy nyomon haladó, amúgy meg akadályozás lenne. De ha nem fér el, akkor természetesen nem rúgdoshat meg semmi, de ezt már a gyerekszobában is megtanították.
Tavaly Jan. 1-től mehetsz előre a sorok közt, hogy ha-ahogy írtad- megvannak a feltételek. Továbbá képzeld el, hogy a buszsávot is használhatják...:O AZTAAAAA...!
Még szerencse, hogy benne volt TV-ben és rádióban...
De lépjünk túl ezen is.
A lényeg az, hogy amit eddig büntettek (persze általában csak szóltak érte) az most megengedett és támogatott dolog, ha tetszik kegyednek, ha nem.
Ne legyél ilyen kispályás.

Bambano 2011.03.14. 17:13:04

@kozmikus_bolygoragokukac: ne haragudj, hogy hasonlat és más írói eszköz használata miatt túl bonyolultra sikerült a hozzászólásom és gondot okoz az értelmezése.

Bambano 2011.03.14. 17:14:38

@Pepejoe: nem emlékszem, hogy valahol is véleményt mondtam volna a jogszabályról, egyébként sem lenne értelme, mert attól még, hogy esetleg nem tetszik, meg kell tartani. A lényeg, hogy nem csak nekem, a motorosoknak is. Ez utóbbiról mondtam véleményt.

boxerhang 2011.03.14. 17:21:50

@Bambano: Jóvan' főnök, nem vitatkozok tovább, legyen igazad mindenben!:)

Pepejoe 2011.03.14. 17:33:25

@Bambano: Stimmel. Teljesen egyetértünk.
Amúgy a Magyar Közlönyben megtalálhatod a KRESZ jogszabály változásról 289/2009. (XII. 18.) Kormányrendelet "A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes
rendelet" módosítását.

Köszönöm a figyelmét és Kezét Csókolom.

marley 2011.03.14. 18:37:11

Akkor így 100 hozzászólás után nyilatkozik az alkotó. Örömmel vettem, hogy sokan végignézték a filmet. Bizony két dolog fontos csak. A filmben az irónia, a közlekedésben meg a fizika. És még az, hogy a közlekedés minden résztvevője próbáljon meg úgy haladni, hogy a lehető leghatékonyabb legyen a rendszer. Ez volt a célom a filmmel. (még a Kresz módosítás előtt forgattuk)

robertocrack 2011.03.14. 21:51:22

tudni kellene együtt élni.motoros eleve fürgébb,mint autós társa,de sérülékenyebb is.ha utolér,és látom,előzni szeretne,megfelelő időben segítek is lehúzódva,indexelve...ha viszont pofátlan,akkor meg próbálok keresztbe tenni(veszélyeztetés nélkül,egyszerűen akadályozom a KRESZ megszegésében)érdekes módon a túramotorosok kifejezetten szelíd "állatfajba" tartoznak,ellenben a sportmotorosokkal(a 20-80 ott sajnos visszájára igaz)

hanyasvagytedisznó 2011.03.14. 22:35:26

@elnyomott: a motorosok nevében elnézést kérek tőled!nincs mentség arra amit tett,ő volt a hibás.

nádirigó1 2011.03.14. 22:51:40

@marley: piros pont az alkotónak, a szereplők egyenesen briliánsak.. :-)

robertocrack 2011.03.15. 19:33:58

pár éve Sámsonnal abszolút áthágva a Kresz szabályait haladhattam 60-65-tel-naná,hogy egy kamionnak ez kevés,de lehetőség semennyi az előzésre.körforgalom,előtte klasszikusan buszmegálló,intettem(nem be)és lehúzódtam menjen csak....eléggé meglepődhetett,mert villogtatott és kirakta az elakadásjelzőt is
süti beállítások módosítása