Lehetne vonzó is a magyar rendszám

  2011. március 10. - Stump András Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

10

Miért nem lessük el a szomszédoktól a jó megoldásokat? Senkinek nem fájna a csererendszám vagy a szezonforgalmi.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr632726731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem mondom meg 2011.03.10. 07:30:28

2 hétköznapi autóval, 4 old-timer/young-timer autóval és 1 veterán motorral csak pártolni tudom az ötletet. Az idióta regisztrációs adóról nem is beszélve. Köszönjük szépen Kovács Lászlónak, az EU egykori adóügyi biztosának, aki elsikálta a dolgot és nem minősítették szabálytalan, vámtételt helyettesítő adónak.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.03.10. 07:33:09

Ha erre csináltok népi kezdeményezést, aláírom.

robertocrack 2011.03.10. 07:33:30

Kedves cikkíró!ez sajnos tényleg magyar sajátosság(bár hülyeség nem csak a magyar törvénykezésben van,megvan az máshol is)csináljatok egy olyan kezdeményezést,ahol alapjaiban meg kellene változtatni a törvényeket(nem csak az autózással kapcsolatos!!!),mindent emberbaráttá(számítógépes nyelven "felhasználóbarát")elindulhatnál akár politikai pályán is(mivel ismernek és teszem fel van is ismeretséged neked is)megülhetsz akár két lovat is(ezt nem kell feladni,politikusi pályafutás mellett,"kikapcsolódásképp" lehet művelni).Másrészt az oldal látogatottságát ezzel a húzással biztos megtízszereznéd!!!

svw 2011.03.10. 07:37:01

Magyarisztán.... papír , aláírás , és pecsét országa... ,sajnos nem lehet változtatni..., akartam sokat írni, de nincs értelme...

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.03.10. 07:39:44

Ha netán hülyeségek helyett azért gyűjtenétek aláírást, hogy a kötelező biztosítás ne az autó tartozéka legyen, hanem a jogosítványé, tülekednék. Vagy akár a szezonális rendszám miatt is - pedig ez nálam nem játszana. De biztos már megint én vagyok egy értetlenkedő bunkó.

Herman 2011.03.10. 07:40:54

@nem mondom meg:

Ha 7 jármű fenntartása nem fáj anyagilag, akkor miről is beszélünk??

Te hobbista vagy ezek szerint, a hobbi drága manapság, amikor sok család kénytelen az egyetlenegy autóját leállítani a benzin ára miatt.

Amúgy én is tartok egy nyári autót, + 2 másik szaladgálóst, de én nem sírok a + költségek miatt
:D

Rocko- 2011.03.10. 07:44:10

szép elgondolás. csak éppen az állam zsebéből vesz ki jó sok pénzt. ezért nincs.

robertocrack 2011.03.10. 07:45:27

@svw: sokan azt hiszik,a bürokrácia az magyar találmány....pedig nem,van máshol is szívás vele,csak az ügyintézés ideje és minősége teljesen más távlatokat mutat....ezért itt igazán időszerű lenne egy átfogó(nem csak kezdeményezés)cselekvés ideje!!!

nem mondom meg 2011.03.10. 07:51:23

@Herman:

Nem mondtam, hogy nem fáj anyagilag. Nem 7 db Aston Martin áll a teremgarázsban. A young timer szocialista, de megmaradt egyben (nagypapi örökség), van még néhány éve a veterán korig. Teljesítmény adó és kötelező 12-13e Ft-ból megúszható egy évben. Az old timer-ek nyugatiak 38-40 év közöttiek. Egy üzemképes, kettő lassacskán újul meg. Az üzemképtelenek közül az egyik forgalomban a B10 és az ideiglenes kivonás bürokráciája miatt. A másik még úgy lett kivonva ideiglenesen, hogy akkor nem volt még időkorlát. Most a cikket olvasva utána is kell járni, nehogy kicsússzunk a forgalomból és végleg kivonják. Egyébként az old timer-ek éves fenntartása is megáll 15-20e Ft-ból. Viszont váltó rendszámmal, a két hétköznapi autó rendszámára lehetne íratni 2-2 rozsdás vasat, évi 60-70e Ft megmaradna, mert úgyis a napi használatú, korszerű(bb) autók után kellene többet fizetni.

@Dr. Zerge:

A jogosítványhoz kötött kötelező se lenne hülyeség. Elvégre egy ember, csak egy veszélyforrást jelent. Bármelyik autóban ülve ugyanaz az ember és nem tud egy seggel két lovat megülni. (Pláne egy rendszámmal...)

citrix 2011.03.10. 07:55:38

Álmodni lehet,máshol milyen flottul,állampolgárbarátul működik az államgépezet ezen része.Itt ez felejtős,mert az autóra az "állam" mint luxuscikkre és státusszimbólumra tekint,amit a lehető legtöbb módon adóztatni kell.Amíg a munkavállalók zöme minimálbéres,a vállalkozások veszteségesek(papíron),megannyi szociálisan rászorult jóember várja a segílykét,támogatásokat,alanyi jogon járó pótlékokat addig senkinek ne legyen illúziója az autózás költségeinek csökkenéséről,a bürokrácia egyszerűsítéséről.A magyar állam mindig a szamárpadban ülő bukott tanulóról másolja le a leckét,hogy milyen eredménnyel azt mindenki tapasztalhatja.

kewcheg 2011.03.10. 07:55:58

Nem jó.Mutyiország népe furcsán és gyanakodva nézi a logikus megoldásokat.Pl.nem kell pénzt adni az orvosnak, mert mindenki fizet TB-T? Hát az kinek jó? Természetesen annak nem, aki most nem fizet.Vagy.Nem a sógorom gyerekét veszem föl a földhivatalba PR managernek, hanem azt aki már tíz éves gyakorlattal bír, jóllehet senki rokona? Áá, hát ilyet hogy? Szal maradjon csak a jó kis ügyeskedés.

cork77 2011.03.10. 07:57:23

Eezn a problémán már jómagam is agyaltam. De szép világ lenne ha ez úgy működne mint a fejlett nyugati társadalmakban. De ez csak álom itt. Sajnos.

robertocrack 2011.03.10. 07:59:19

@Rocko-: nem az állam zsebéből kell elvenni így a hiányzó összeget,hanem a politikusokéból....mert ott van bőven!!!!

mura_s 2011.03.10. 08:04:42

Ezt a változást kikényszeríteni, történelmi jelentőségű tett lenne.
Az állampolgárok(helyesen: adófizetők),hangulatát azonnal és nagymértékben javítaná.
Szerintem népszavazást kell indítani.
Mint veterános, motoros,terepjárós, csónakutánfutós tökéletesen átlátom a problémát.Három járművön van B10-es biztositásom, ha veszek egy másikat kezdő vezető vagyok!!!
NOORMÁÁÁLISS???????????

AtoszMester 2011.03.10. 08:05:47

Muszáj mindig emlékeztetni arra, hogy milyen kizsákmányoló szar országban élünk? :)

Már éppen kezdem nyugodtan csócsálni a zsíros kenyerem, és akkor jön egy lázító TC poszt :))

PiggyBlanka 2011.03.10. 08:15:30

TC_Srácok!
Látjátok, egy ilyennel kellett volna indítani az aláírás gyűjtögetést, nem egy rétegigénnyel.

Erre sokkal könnyebben meglett volna a támogatás, és még,ha az orszigyűli le is szavazza/tojja, akkor is, ti már egy pozitív tapasztalattal lennétek bölcsebbek.
Hogynemondjam, brand-et építettetek volna. És arra lehetett volna építeni későbbi gyűjtögetéseket. Például utána nekifuthatnánot, hogy a sebességkorlátozó táblákat ne használják a „Vigyázz éles kanyar” és a „Felkiáltójel” táblák helyett. Mivel mindig olyan számok vannak rá kiírva, amit télen nyárigumival ködben jégpáncélon trabanttal is simán abszolválni lehet. Ezért nem hisznek az autósok MÁS sebességkorlátozó táblának sem az autósok...

Dehát ti a beképzeltségetek miatt egy lényegtelen rétegigényt karoltatok fel, amiben eleve kódolva volt az önellentmondás, rosszul kommunikáltátok (Lásd Winler a reggel a tévében egy komplett mondatot nem tudott elmondani) és még technikailag is (számláló) leszartátok gondolom a sok külföldi autótesztelés miatt...

V12 Power 2011.03.10. 08:15:45

@scheerti: Úgy van! Én is támogatom!!!! Istenem, de szeretnék csererendszámot! Ezt pofázom évek óta, hogy egy seggel egy lovon ülök, miért fizetek különböző biztosítást (B10, B3, B1), miért fizetek többszörös adót (főleg, amíg súlyadónak hívták, és az út amortizálásával hozták összefüggésbe), stb. 2 főállású autó (ebből 1 E-rendszámos, mert a regadó 2,5x annyi lenne, mint amennyiért vettem)mellett több, állandóan épülő, utat szinte soha nem látó hobbiautóm van.

no_holy_shit 2011.03.10. 08:15:45

nemetorszagban tenyleg egyszerubben mukodik par dolgok (egyik masik meg nem), de azert anyagilag...

WEchselkennzeichen - igen igerik, de most meg mindig nincs

Kurzzeitkennzeichen (sargaszelu) - nem tudom, hogy erre Magyarorszagon mikor van szukseg???? a nemeteknel az osszes elado auto ki van vonva a forgalombol (nem egy emeletesfaszsag??) ezert szukseg van ra...

Saisonkennzeichen: tenyleg jo dolog (mert nem kell ideiglenes kivonas miatt rohangalni okmanyirodaba (mint ahogy a nemetek is csinaltak regen)) de azert latni kell, hogy aprilis-oktoberig tarto idoszakra (7 honapra) "A0"-ban a legolcsobb biztositnal 73€-t fizetek a motorromra... ebbol Mo-n az egesz ev is kijonne (talan többszorosen is)

hojojo 2011.03.10. 08:17:04

Hogy "Miért nem lessük el a szomszédoktól a jó megoldásokat?": ezt én is kérdezgettem magamtól hosszú éveken keresztül. Aztán rájöttem: azért, mert a mi országunk a legokosabb emberek országa, olyan okosságokat máshol nem tudnak kitalálni mint nálunk. Lehet a külföldi okosság évtizedek (-századok) eredménye, mi csípőből, azonnal mondunk sokkal jobbat. Osztrákok, németek, stb. sehol sincsenek...

Giraffa 2011.03.10. 08:19:04

Jó lenne egyszerűsíteni a dolgot. Aztán meg úgy ne járjunk, mint az SZJA-csökkentéssel. :D

Egyébként P-betűs rendszámmal nem lehet utast szállítani, ha jól tudom. Rendőrt még sosem láttam büntetni érte...

V12 Power 2011.03.10. 08:19:18

@PiggyBlanka: Az értelmetlen figyelmeztető jelzések sorába mindenképpen felvenném az autópályákon és az M0-on szokásos "jobbról előzni tilos" jelzést. Ha abból indulunk ki, hogy ez a legnagyobb probléma, akkor ez értelmetlen. Mert ezek szerint mindenki eleve betartja a jobbratartást, akkor viszont kit is előznénk jobbról????

Roll1983 2011.03.10. 08:20:10

Hol kell aláírni? :)

fogash 2011.03.10. 08:20:36

csak két apróság a postolónak:
1.) az illusztrációdban a HH- rendszámok nem "historisch", hanem "Hansa Hamburg" rendszámok, abban a kikötővárosban mindenki HH-rendszámmal rohangál.

2.) a motoros rendszámnál írod, hogy márciustól októberig érvényes. A képen látszik, hogy 05/10, ami szerintem május-október.

Amúgy a kezdeményezés jó, én is támogatnám a jogsihoz szóló kötelezőt. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy 9 éve folyamatosan céges autó van a seggem alatt, saját kocsim nincs. Igaz, hogy évente vezetek vagy 50ekm-t (volt amikor 80-at is), ha most vennék egy saját autót (3.0V6 hobbiautót is, kizárólag napos nyári délutánokra), a rendszer egyrészt mazsolának tartana, kezdhetném a bónuszgyűjtést A0-ról, másfelől fizethetnék ugyanannyit, mint az aki E300 CDI-vel taxizik. :(

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2011.03.10. 08:25:03

Na ezekről fogalmam nem volt, de megdöbbentő, hogy kicsit nyugatabbra mennyivel logikusabban működnek a dolgok....... Irigylem őket, nem kicsit.

A B125ös téma nem hozott lázba, de ezt aláírom akármikor, ha erre is elkezdtek gyűteni aláírást.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.03.10. 08:28:08

Egyetértek azzal, hogy lehessen egy rendszámot több járműre használni.
Egyetértek azzal is, hogy legyen szezonális rendszám. Kabriókhoz, motorokhoz nagyon kellemes lenne.
Továbbá azzal is egyetértek, hogy a kötelező biztosítás emberhez tartozzon, és a bónusz ne a járműhöz legyen kötve.

A forgalomból kivonás-visszahelyezés témájához annyit, hogy már az is elég lenne, ha az okmányirodák/ügyintézők az országban egységesen ismernék az aktuális szabályokat, és megfelelően alkalmaznák azokat. Veterános körökben ismert, hogy ahány okmányiroda, annyiféle ügymenet ugyanolyan problémára, a "nem lehet"-től a "pillanatok alatt elintézem"-ig.

Herman 2011.03.10. 08:28:09

@V12 Power:

Nem kell itt a blama. Ha megteheted hogy több hobbiautót tartasz, olyan közegben, ahol az átlagmagyarnak már lassan a parizerre sincsen pénze, kormányunk lop-csal-hazudik, oldaltól függetlenül, az autó lassan luxus lesz (rádióban mondták, hogy tömegesen teszik le az átlagprolik a verdát, ha 400 fölött lesz a benya)
akkor miről beszélünk??

Aki jól áll anyagilag, legalább az ne keresse mindig a kiskapukat!

külföldi rendszám, e-rendszám általában a drága luxusverdákon figyel...persze a regadó...de a kocsi árára azért megvolt a della.

Ha minden proli ezt csinálná, akkor mit várjon el az ember? Mindenki lopjon, csaljon??

tomiki 2011.03.10. 08:28:36

Ahogy no_holy_shit mondta, Németországban sem fenékig tejfel minden. Sőt, az itteni bürökrácia a magyarnál is rosszabb, otthon legalább csak lassú, de néha nem is, itt viszont olyan bonyolult és annyi lépésből áll minden, hogy az elképesztő.

Arról nem is beszélve, hogy ezeknek az extra rendszámoknak van legyártási költsége is stb. szóval nem feltétlenül a német példa a legjobb. De az osztrák tényleg felhasználóbarát. Szóval ha otthon is lenne ilyen, engem is érdekelne :)

Amúgy a cikk címe alapján azt hittem, hogy a magyar ABC-123 formátum megreformálásáról lesz szó :)

randa 2011.03.10. 08:28:49

Váltó rendszám tényleg jó lenne,nekem is van egy napi használatra és egy yuongtímer,de mivel erre már van megoldás a biztosításnál,a kw adó meg 140-ft tehát második autó is b-10 kategóriába sorolható.de így is 25000ft esne ki az állami bevételből na ez fájna a mindenkori kormánynak.Soha nem lesz itt ebből semmi.

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2011.03.10. 08:31:00

Megint pontatlanságra hívnám fel a figyelmet a cikkben. Ideiglenes kivonásnál nem feltétlenül kell kétszer menni az okmányirodába. Kivonásnál meg kell adni, hogy meddig akarjuk kivonatni, amikor az lejárt, automatikusan visszahelyeződik a forgalomba. Akkor kell kétszer menni, ha: hosszabbítani akarunk, vagy a megadott dátumnál előbb akarjuk visszahelyeztetni.

A másik baj az ideiglenes kivonatással, hogy ha kgfb bónusz szintet akarunk lépni, akkor 9 hónapig mindenképpen forgalomban kell lennie a járműnek.

PiggyBlanka 2011.03.10. 08:31:15

@V12 Power:
Nagyon durván igazad van, Egyértelműen azt kellene oda kiírni, hogy „Jobbra tarts!”
Ráadásul maga az ábra, amit arra a kisfelbontású pixeltáblára kirajzolnak, pont azt jelzi a piros vonallal, hogy jobbra kihúzódni tilos...

Quattroman 2011.03.10. 08:31:55

@fogash:
lényegtelen dologba kötsz bele, anélkül hogy utánanéznél.
az hogy mi van azon a szezonrendszámon a Te kérésedtől függ.
Nekem 03-11 volt mert ÍGY KÉRTEM, ebben az időszakban kívántam használni.

WinG 2011.03.10. 08:33:29

A TC-oldalon az első képen milyen autó van? :D

1kutya 2011.03.10. 08:36:49

teljes mértékben egyetértek!

többek között ezért áll egy durván 2-2500 eurós hobbiautó projektem, mert kiszámoltam, hogy fenti faxságokkal (+regadó) pont duplájára nőnének a költségeim.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.10. 08:39:42

@Herman: jól gondolkodsz, gratulálok, biztos te is az államigazgatásban ülsz és gyártod az aktákat

az ilyen okos hozzászólásokról mindig az jut eszembe, mikor az idős rokonok mondják rólam, hogy "könnyű neki, mert Kft-je van"

arról, hogy mondjuk egy kft lehet veszteséges is, vagy a ki sem fizetett számlák után is be kell fizetni az Áfát, arról elfeledkeznek

károly szántana 2011.03.10. 08:40:43

@no_holy_shit: ha nem tévedek, azért vannak az eladó autók kivonva a forgalomból, mert ott ugye városonként, járásonként adják ki a rendszámot, a tulajdonos lakóhelye szerint.
l

GGG77 2011.03.10. 08:41:02

Jöhet az újabb aláírásgyűjtés.
Bár a B125 bukása után nincsenek nagy reményeim.

V12 Power 2011.03.10. 08:42:49

@Herman: Tudod, több gond van ezzel, amit írtál.
Egyrészt: a teljes autóflottám össz bekerülési költsége nem éri el egy jól felszerelt új swift vételárát.
Másrészt: Nem kiskapukeresésről van szó, hanem értelmetlen aránytalanságok elkerüléséről.
Harmadrészt: Mielőtt az a vád ér, hogy deszemétgazdagminimálbérsvállalkozó vagyok, jelzem, hogy több mint 10x annyi adót fizetek, mint az átlag állampolgár, amiért természetesen nem várok különbb elbánást, de ha lehet, ne is szopassanak feleslegesen. Akármennyit keresek is, nonszensz, hogy egy 925ezer Ft-ért vásárolt autóra 2,1MFt regadót kéne fizetnem. Hát persze, hogy E-rendszámmal járok. De mint ahogy a fizetésem is bejelentett, erős hajlamom van a törvénytisztelő életmódra. Tehát ha nem szopatnának irreális adókkal, nem keresném a LEGÁLIS kerülőt, hanem szépen, tisztességesen befizetném a méltányos összeget.

2011.03.10. 08:44:08

Anno amikor a mostani rendszám rendszert(?) bevezették, akkor is szó volt a helységhez, vagy valamilyen területhez kötött azonosítással (pl. A, D, F országok) ellátott rendszám bevezetéséről, de persze a döntéshozó szakemberek(muhaha) nagy ívben lesz@rták. Nálunk az összes ilyen helyen ülő majom, mikor beleül abba a bizonyos székbe, hirtelen megvilágosodik és annyira okos lesz, hogy feltalálja a meleg vizet is. Ja, meg persze van egy csomó haverja, akinek munkát kell adni. Szóval értelmes megoldás ebben az országban kizárt. A szivatás viszont kódolva van.

-Gabi- 2011.03.10. 08:44:45

REMEK!
Ezzel ,ilyennel kéne megb@szogatni a Parlamentben a publikumot.
Nagyon jó!!!!!

lac+ 2011.03.10. 08:45:28

Javaslom e témában népi kezdeményezés indítását.Ausztriában dolgozom és látom milyen jól működik az ottani rendszer.Haveri körömből kb. 50 szavazatot garantálok.

károly szántana 2011.03.10. 08:47:00

HH, HL, HRO nem historisch, hanem Hansestadt.
historisch pl. a régi ndk-s rendszám, vagy a 45 elötti
historisch: de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_deutschen_Kfz-Kennzeichen_(historisch)

Parajpuding 2011.03.10. 08:49:42

Álmodozás...
Magyarisztán banánköztársaságban olyasmi sem működik, ami a tagállamok többségében már hosszú évek óta igen. A jogharmonizációt is csak szelektíve alkalmazzuk. Ami bevételt jelent, az jöhet mielőbb, ami "csak" az állampolgárnak több/jobb lehetőséget, az nem. Lásd B125 is akár. Azt kell mondjam, a hetvenes-nyolvanas években nem volt olyan sz@r ebben az országban élni, mint manapság. Sajnos itthagyni nem egyszerű, pedig keresem a módját....

-Gabi- 2011.03.10. 08:51:58

@lac+:

Csatlakoznék!!!
Hoznék én is néhány szavazatot!

2011.03.10. 08:53:17

1) Már 14 éve irigykedve néztem a svájci fogadóst, amikor hétvégén átpattintintotta a Voyagerre a rendszámot a személyautójáról, pedig akkor még nem is volt kocsim.

2) Igaza van a szkeptikus kollégáknak, akik szerint itthon ebből nem lesz semmi.

3) Most van két autóm, egy városálló 14 éves Astra és egy új Skoda. Abszolúte nyárspolgári, tudom. Erre fussa. A Zasszonyra át kellett iratni a Zastrát, hogy ne hatmilliót fizessek a Zoktávia után, hiába a B10. Így a Fastrám évi 48e Ft-ba fáj, ennyit még kibírok, nem adom el, hozzám nőtt, szeretem, bocs Winkler. Sokat harcoltunk együtt, harcostárstól fájna megválni.

4) Már nem aláírásokat kell gyűjteni, hanem utcára vonulni. Csillió oka lenne, ez csak egy kis adalék, ami most kijött Stump Bandi klavírjából.

5) OFF: A földrajzi név bizottság befenyítése megvan, amiért nem akarják átnevezni Ferihegyet Liszt Ferenc Repülőtérre...? :))))))))))))

Bazz, ha nem itt élnék, nagyon röhögnék az egészen.

V12 Power 2011.03.10. 08:54:06

@LeviT: Arról mondjuk felvilágosíthatna valaki, hogy mi értelme lenne Magyarországon a helyhez-régióhoz kötött rendszámnak?

Rocko- 2011.03.10. 08:56:10

@robertocrack: hát a politikusnak honnan van fizetése? az államtól.
...

okostojgli_moderáld_ki_ezt_is_2 (törölt) 2011.03.10. 09:01:36

Lehet otthon pálinkát főzni ti meg ilyen marhaságokon rugóztok, hogy 125ccm meg csererendszám?

gnme 2011.03.10. 09:01:41

@svw: a Bälga már régebben megmondta, hogy ha nincsen pecsét, mit kell bekapni.

Még mindig itt tartunk.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.10. 09:02:47

egyébként ami nálunk szintén egy óriási szívás, hogy ha bizonyos számokat akarsz megkapni, de nem az egyedi fizetősre gondolok, hanem hogy pl. minden számjegy 8-as legyen, vagy ilyenek, akkor

1) tök hülyének néznek
2) kitesznek neked a monitorra 20 számot, hogy "na akkor válasszon" de ezek között persze látványosan egyik sem hasonlít arra, amit akarsz
3) esélyed sincs jó számokra, mert az mind félre van téve haveroknak sok ezer darabra előre

ezzel szemben Németországban a hatóság honlapján van rendszám kereső és órákig játszhatsz és kereshetsz a szabad rendszámok között

a rendszer fel is ajánlja keresési kritériumnak a sorozatokat, az azonos számokat, meg a kerek számokat

aztán 12,80 EUR-ért lefoglalhatod magadnak (ami szerintem egy tök normális díjtétel)

itt pl. egy keresőjük

laikra.dvvbw.de/dvvlaikrabblp01-izu/servlet/Internetzulassungen?btn_wkz=start

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.03.10. 09:05:48

ó, és az a gyönyörű fälschungserschwerende Schrift a német rendszámokon...

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.10. 09:10:23

@xaba99: nekem tökre bejön az a betűtípus

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.03.10. 09:14:14

"a kivonás, illetve visszahelyezés alkalmanként 2300 forintba kerül"

a visszahelyezés nem kerül semmibe, de ettől még pofátlanság és időrablás, h az adónkból fenntartott dolgozó újabb pénzösszegért hajlandó dolgozni...

albi-b 2011.03.10. 09:17:53

Igen, ez az erre kell aláírást gyűjteni. Ha ezt megcsináljátok, 200 aláírást garantálok!!!

laverdasfc 2011.03.10. 09:28:00

Arról, hogy ez megvalósul-e, Gergely Róbert örök slágere jut eszembe:

Álmodj királylány....

autobahn 2011.03.10. 09:29:04

Csererendszám? Mikor lehet aláírni?

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2011.03.10. 09:29:49

Ez a rendszer, szlovákiában is jó lenne. Van egy 9 éves A4esem, meg egy 18 éves 80 Cabriom. A cabrio csak márciustól októberig fog járni.Szivesen venném az ideiglkenes rendszámot. Mert ha csak harmdával lenne kevesebb a biztosítás, már az is jó lenne. Szerencsére itt teljesítmény adó nincs. Kifzeted az átiratást és fizeted a kötelezőt. Ennyi.

Fikifiki 2011.03.10. 09:31:16

Aláírnám...de:

-semmi nem lesz belőle,
-vérszemet kapnak még jobban leszednek ilyen-olyan adókkal,

Szerintem kevesen teszik le a kocsijukat a 400 ft-os benzinár miatt.

Az autónak menni kell ha beledöglünk is!

T Ati 2011.03.10. 09:31:20

Éljen, éljen, végre egy valóban értelmes és hasznos (mind a polgároknak, mind az állami kincstárnak) dolog. De ha már ebbe belefogtunk, hordozzanak a rendszámok információt, mint pl. az összes európai országban (pl: hol, mely városban adták ki rendszámot).

És kezdjünk népszavazást, kényszerítsük ki a változtatást.

-Gabi- 2011.03.10. 09:32:10

@laverdasfc:

Főleg ,hogy az Homonyik Sándor!:D
Nem baj,kapufa!:)

911 Turbo 2011.03.10. 09:33:19

Aláírás gyűjtést AZONNAL !!

Öreg motoros 2011.03.10. 09:33:30

Ezen tépem a számat évek óta...

NÉPI KEZDEMÉNYEZÉST !!!

A szkeptikusok meg ........, na jó, járjanak gyalog!

-Gabi- 2011.03.10. 09:35:55

@Öreg motoros:

Pontosan!
És szükség lenne végre egy valódi autós-motoros szövetségre,érdekvédelemre is!

nem mondom meg 2011.03.10. 09:36:26

Többen lovagolnak itt Hansa-városokon, meg a H-rendszámon. Nem a rendszám elejét kell nézni, hanem a végét. Amennyiben a rendszám végén, a számok után áll a "H" betű, az a historische Kennzeichen. Nagyjából ugyanaz, mint nálunk az "OT" rendszám.

Anti Anyag (törölt) 2011.03.10. 09:43:03

Ehhez a magyar döntéshozói kar egyszerűen túl kevés. 90%-a még a szocializmusban szocializálódott, ott is mint döntéshozó, márpedig ott nem az egyszerűség, logika, állampolgár-barátság volt a szempont.

Ehhez kell még várni olyan 20 évet, amikor már a magánvállalkozásokból jöttek vannak többségben.

The King® 2011.03.10. 09:43:13

NÉPI KEZDEMÉNYEZÉST!

V12 Power 2011.03.10. 09:43:20

@T Ati: Tényleg érdeklődöm, nem kötekedni akarok, de mi értelme van a kiadás helye szerinti rendszámnak?

Öreg motoros 2011.03.10. 09:44:26

@károly szántana: Részben. Az eladó mikor átadja neked a járművet, már levajazta az okmányirodában a forgalomból kivonást. Akkor is, ha egy körzetben laktok.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.03.10. 09:44:29

Megint ott vagyunk, ahol már voltunk. A világ boldogabb felén ezt politikusok, érdekvédelmi szervezetek (pl. helyi autóklubok) esetleg civil egyesületek járják ki.
Magyarországon ezek közül szerintetek ki karolná fel az ügyet?
A politikusok felejtösek. A Magyar Autóklub igazából nem is tudom, mit csinál. A civil egyesületek érdekérvényesítö képességét még Hamupipöke is veri.

altimus 2011.03.10. 09:45:12

Ertelmes cikk, de igen tavol van a magyar rogvalosagtol.

1./ a jogkovetes a magyarok tobbsege szamara ismeretlen fogalom (nem feltetlenul az emberek hibaja ez, az ostoba szabalyok ellenallast szulnek). ahogy valami ilyesmi bevezetesre kerulne rogton mindenki azt keresne hogy lehet visszaelni vele. (lasd a nyomorult rokkant kartya esetet. sok szerencsetlen raszorulonak lett volna segitseg, ehhez kepest 20 millios autokban utazo, ep es egeszseges embereknek van pofajuk visszaelni vele. a rokkantparkolokat is a hajdu peterhez hasonlo kocsogok hasznaljak, a raszorulok helyett)

2./ a jelen helyzetben egyszeru szabalyok kellenek, vasszigorral ervenyesitve azokat.

3./ szamtalan ennel sokkal fontosabb kozlekedessel kapcsolatos tennivalo lenne, peldaul a regisztracios ado megszuntetese, a kozossegi kozlekedes rendbetetele stb stb.

egesz egyszeruen pillanatnyilag nagyon nem erzem ezt az egesz temat idoszerunek. csak es kizarolag visszaelesek lennenek belole. a rendteremtest nem ezzel kellene kezdeni.

speedline 2011.03.10. 09:46:26

Ettől "egyszerűbb" dologokban is blokkol a rendszer idehaza.
Vonóhorogra szerelhető kerékpárszállító! Az a fajta ammin van világítás és rendszámtábla tartó. Az egyszerűség kedvéért legyen egy Thule ami nem a gagyi kategória és kerül vagy 80-100 e Ft-ba kiviteltől függően.
Ausztriában, Németországban, Belgiumban stb. létezik a harmadik rendszám fogalma ami ugyan az mint az autó saját rendzáma csak pl. más az alapszíne. Ez mehet fel a tartóra és kész. Így ez mondjuk EU-s és ésszerű megoldás.
Meg van a magyar...
Harmadik rendszám nincs.
Ha "elhagyod" az egyiket és gyártatsz - veszel egy db pótot az szabálytalan.
A kocsin a rendszámnak látszódnia kell ha nem akkor a rendőr büntet. A tartó persze pont takar...
Ha leveszed a rendszámot a kocsiról és átrakod akkor az nem túl szabályos mert elvben a gyárilag kialakított helyre kell tenni a tartó meg a rendőr szerint nem az. Az NKH szerint lehet akár az is, de Ők nem mennek szembe a rendőrökkel.
Ergo lehet kapni egy ilyen szerkentyűt melyet szerte az EU-ban használnak probléma nélkül csak itt magyarisztánban van vele gond...

Öreg motoros 2011.03.10. 09:47:18

@V12 Power: Hogy le tudd tirpákozni a nyírségit, ha Pesten nem lő ki a zöldre.

Lord heckman 2011.03.10. 09:49:46

Álmodik a nyomor mi?

Ugyan kérem... ezzel mind-mind állambácsi zsebéből húznánk ki a lóvét...

Mást mondok:

Csökkentség 100 ft/l el a benya jövedéki adóját... egyrészt azok a magyarok, akik átjárnak tankolni külföldre, nem tennék, illetve a külföldi is ide járna át, vagyis ide ömlene a jövedéki adó, még ha alacsonyabb is literenként. Ne feledjük, hogy Magyarországnak nem nagyon van olyan pontja, ahonnan 1 óra alatt ne jutnánk el valamelyik országhatárig. Ráadásul számos nagyváros, főváros (külfőldi) szintén hözel van, vagyis onnan sok ember járna át, ha nagyon megéri. Állam nem járna rosszabbul, és talán itthon se sírna annyira a nép a regadó meg ilyenek miatt, ha 260 lenne a nafta.. persze még az is sok, de azért.. szal értitek....

T Ati 2011.03.10. 09:49:49

@V12 Power: Pl könnyeben azonosítható a jármű, vagy pl egyszerűen csak értelmes, nemcsak betű meg számsor

Te nem szoktad szórakoztatni magadat a német, osztrák, szlovák, cseh, horvát, stb rendszámú autókkal, hogy kitaláld honnan jöttek? Szerintem ez egyfajta büszkeség: én innen és innen jöttem, és igen is büszke vagyok rá...de lehet hogy evvel a megközelítéssel egyedül maradnék.

Üdv

bopat 2011.03.10. 09:49:54

Nem lehetséges MOn! Túl logikus, egyszerű, ésszerű. Ilyet nem lehet bevezetni.

bopat 2011.03.10. 09:51:35

@speedline: Stlovákiában is hivatalosan használható ez a kerékpártartó, nekem is van ilyenem.

Öreg motoros 2011.03.10. 09:51:44

@altimus:

1 A jogkövetés nem ismeretlen fogalom, hanem lehetetlen, amikor havonta változnak az amúgy is túlbonyolított szabályok.
2. A vasszigor helyett én valós alternatívákat várnék
3. Van még számos fontosabb dolog, pl. alkotmányozás.

halszájú 2011.03.10. 09:52:15

<<< De gondoljunk csak bele, nem lenne például ésszerűbb városban motorral, rossz időben apró, kis fogyasztású autóval járni, amikor pedig családostul vagy haverokkal megyünk vidékre, egy testes egyterűvel útnak indulni? >>>

nem lenne ésszerű.
ha megkönnyítenék a többautótartást, garantálom minden magyar kertben és utcában sorakoznának a második harmadik negyedik családautók.
lenne a papának egy gyorsautója a gyorsbevásárláshoz egy a munkábajáráshoz, lenne egy a horgászáshoz, és egy a trágyahordáshoz, ugyanakkor lenne mamának egy ékszerautója a műkörmöshöz, a gyereknek egy dizsibejáróautója szombat éjjelre stb stb.

na és ha a kínaiak ís így döntenek, hogy többautót akarnak tartani 2 milliárdnyian?

noha tudom hiába tépem a számat, az igazi korlát az olajár lesz, és amikor hamarosan 5ooo forint lesz egy liter benzin, nem fog senki többautótartáson gondolkodni.

szakmernok 2011.03.10. 09:54:26

Magyarországon valahogy hagyománya van a bürökráciának és ezen akkor sem hajéandó senki változtatni, hogy körülöttünk csak jobb példák vannak. Ahogy a cikk írója is mondta nem szégyen másolni. Na de! Jelen esetben és más esetekben is talán az lehet a helyzet, hogy ha átvennénk a jobb példákat és egyszerűsödne az ügyintézés, az kevesebb pénzt hozna a közösbe és kevesebb embert is tartana el.

Öreg motoros 2011.03.10. 09:56:24

@Lord heckman: Nem biztos, hogy állambácsi zsebéből húznád ki a lóvét. Én pl. még két autót műszakiztatnék, meg összesen 4 motort. Azokat meg fel is kell készíteni műszakira.
Most meg ki vannak vonva a forgalomból, oszt állnak a garázsban, műszaki, biztosítás nélkül.
Állambácsi ha eltalálná a mértéket, több lenne a bevétele, mint most. Csak nem sikerül neki.

nabazzmeg 2011.03.10. 09:57:47

már megint álmodik a nyomor, srácok....itt csökkenteni a bürokráciát, meg a terheket?
Mi lesz akkor a több mint 800.000 közalkalmazottal?
A balkán az balkán is marad.

Öreg motoros 2011.03.10. 10:01:23

@halszájú: Ne csak családi autóban gondolkodj.
Osztrák barátomnak egy rendszámmal volt:
- Clio a városba
- Espace hosszabb távra
- lakókocsi kirándulni.
Fizetett a lakókocsi után. Akkor is amikor a Clióval ment.

V12 Power 2011.03.10. 10:02:11

@halszájú: És ez miért lenne probléma? Fellendülne a gazdaság, biztos megélhetés az autószerelőknek, stb. A környezetszennyezést ez nem befolyásolja, hiszen egyszerre csak egy autót tudsz vezetni, sőt, ha egyedül mozogsz, akkor ideális esetben nem kell a 2 tonnás egyterűvel menned. De ezzel együtt nem hiszem, hogy ettől minden családnak 3-5 autója lenne.

V12 Power 2011.03.10. 10:06:44

@T Ati: Hát én őszintén szólva arra gondoltam, hogy ebből csak egy újabb felesleges szopatás és pénzbehajtás lenne, minden adásvételnél plusz 13ezer Ft a rendszám költsége, stb. Így meg legalább valamit megtudunk az autó előéletéről, mert ugye a rendszám alapján be tudjuk lőni a rendszám kiadásának idejét. És végső soron ennek a találgatásával is pont úgy lehet szórakozni, mint a lakhelyével.

Harley 2011.03.10. 10:17:52

Alapvetően itt is látható az egyes országok az államapolgáraihoz való viszonulása .A legjobb hozzáálása ehhez Anglia , emberként és partnerként tekint az adófizető polgáraira , a következő csoport nyugat eu. kiemelve a németajkuakat precizitás enyhe ügyfélbaráti viszonulás , mindezek ellenpéldája kis hazánk kimondottan gyülölkodő ,az adófizető kiszolgáltatottsága a cél, füszerezve gyülölettel ,nem kooperáció a cél hanem megneheziteni az ügymenetet ,és áthatja a rendszert a mindenáron való pénzbehajtás . Egy ócska ( bocs ) 1.500 Cm Lada átiratása ,felemészti egy átlag ember havi fizetését ( mondjátok bürökratáták ezért ne gyülöljenek bennetek ? ) .Az angol ügyintézés villámgyors , és fillérekbe kerül , hja hogy ott nem tudott milliomos ebből lenni jó pár funkcionárius .Mindig eszembe jut a német rendszámtábla kiadás , amikor a helyi mesterember a szemem láttára egy perc alatt kipréselte a rendszámot , nálunk hogy is készül az egyébként európa legrondább rendszáma ? Könnybelábad szemem ha eszembe jut miért nem az enyém lett a " zseniális " üzleti modell ,az Eredet vizsga ? Vagy hogy jó pénzért lenyomozták a külföldön vett autót ? Ha meg netán megvettél külföldön egy kocsit nehogy a magyar állam felkinálta volna hogy biztosit egy olcsó rendszámot hazahozatalra , miért jó a bunkó magyar bürokratának hogy megvegyük a másik ország ideiglenes rendszámát . Szóval zsigeri meggyőződésem a magyar hivatalnok réteg zsigeri gyülölettel kezeli a magyar honpolgárt , és ott tesz be neki ahol tud , mondjuk regadóval !

w a s d 2011.03.10. 10:19:02

Én most leginkább annak örülnék, ha lenne valami emberi megoldás a forgalomból kivonásra...

butschq 2011.03.10. 10:19:15

addig míg azok a szemétláda politikusok nem élhető országot akarnak, addig itt lópénisz sem lesz... Hozzánem értő bölcsészekkel vitatják meg ezeket a dolgokat

w a s d 2011.03.10. 10:22:49

@halszájú: Az utcában szerintem nem sorakoznának, mert mintha csak a magánterületén tarthatná máshol is az ember a két, egy rendszámmal használt autó közül az épp rendszám nélkülit. Az meg miért fáj másoknak?

hellsing 2011.03.10. 10:28:29

Kicsit más, de kapcsolódó téma: a redszám ára. Van egy ismerősöm, igazi amerikai, USA-rendszámmal járkál az EU-ban. Tőle kérdeztem, hogy mennyit fizetett a spéci rendszámáért. Kiderült, hogy Detroitban minden rendszám 20$. Teljesen mindegy, hogy egyedi karaktersort kérsz-e vagy elfogadod, amit épp adnak, a rendszám ára 20$ és kész. Ha jól tudom, a 4+2 és 5+1-es rendszámok ára itthon 450.000Ft körül van, kb. 100x annyiba kerül, mint Amerikában. Esetleg tudja valaki, hogy miért, és ki volt az az idióta, aki ezt kitalálta?

brzoli 2011.03.10. 10:28:51

@károly szántana: vagy az, amelyiknek a végén van a H...

Zet3 2011.03.10. 10:30:21

Szervezzetek népi kezdeményezést!
De jó is lenne.

no_holy_shit 2011.03.10. 10:48:59

@károly szántana:
"ha nem tévedek, azért vannak az eladó autók kivonva a forgalomból, mert ott ugye városonként, járásonként adják ki a rendszámot, a tulajdonos lakóhelye szerint."

nem tevedsz, de erre mi szukseg van? igy mindig csinaltathatsz 25-35€-ert uj rendszamot. ES vagy 2x mesz el az autohoz (eloszor kifizeted es elhozod a papirokat es forgalomba helyezed) vagy kersz sargaszelut, ami 55-60€ (vagy van egy autoszallitotreled. vagy berelsz egyet, ami szinten 40-50€/nap)

ez hogy kivonjak es varosonkent (ill. Zulassungsbezirk-kent) mas rendszam van ez nem egy tul elmés dolog. regen - szamitogepes adatbazisok elott- volt ertelme, mert konnyebben ki lehetett deriteni a kocsi adatait

vinyi 2011.03.10. 10:52:25

aAz osztrák módszert venném át egy az egyben. Nagyon sok területen válna egyszerűbbé az élet, ha a sógorok mintáját követnénk. Minimális erőfeszítést követelne a jogalkotók részéről.

misi107 2011.03.10. 11:02:28

Hát,nézzük a bürokráciát.Sok autóstárssal együtt megkaptam az ex súlyadós csekket.A papírok (mindjárt három,biztos ami biztos) dátumozva 02.24-én.Ma van 10-e.A befizetési határidő 16.Közben van egy négynapos ünnep,ergo a szerdai befizetéssel már el leszek maradva.Vajon mi a méltóságos szent szart csinálnának az irodai dolgozók,ha több autó menne egy rendszámmal?A fenti példa alapján nemhogy kétszer de komplett beköltözéssel lehetne menni az okmányirodákba,a sündörségről nem is beszélve.Bár hiába jó a külföldi példa,a magyar bürokratikus és technikai háttér nem erre van beállva,hanem arra,hogy minden járműtulajdonost minél bonyolultabb,átláthatatlanabb és drága rendszerben működjön.Több pénzt fizetek be,többet lopnak a vezérek.

dzsimi111 2011.03.10. 11:07:12

A jogosítványhoz kötött biztosításnál mi lenne az 1 kocsi 1 család esetével ,amikor apa,anya,nagyfiú ugyanazt a vasat hajtja?itt mindenki agglegény vagy minden családtagnak saját kocsija van?Németországi biztosítási díjakat ugylátom sokan nem ismerik!!!

Dr.Úr 2011.03.10. 11:11:39

Hogy a biztosítás a jogosítványhoz tartozzon? És ahol a családban csak egy autó van, amit visz apa, visz anya, és visz a nagyfiú, akkor ott három biztosítás lenne egy autón? Jó ötlet... :)

Öreg motoros 2011.03.10. 11:13:31

@no_holy_shit: Lehet, hogy nem elmés, de működik. Mindenképpen kivonatná a forgalomból eladásnál, mert úgy nem az övé az (objektív) felelősség.
Nekem pl. még egy jó haveromat sem sikerült rászednem arra, hogy helyezze forgalomba az autómat Németországban, mindig az objektív felelősségre hivatkoztak.

lwcolors 2011.03.10. 11:13:37

A cikk felvetés jogos, lehetne sokkal emberközelibb módon is csinálni. De sajna a magyar bürokrácia, a hivatalok, kórházak stb. a várakozáson alapul. Ha valamire nem kell várni, nem kell rászánni egy fél napot az nem jó...

Aztán csodálkoznak, hogy a magyar ember ott bújik ki alóla, ahol akar. Pl rengeteg pesti ismerősöm van lakcím szerint bejelentve a vidéki nagyszülőkhöz, nyaralóba, stb. Miért? Mert spórol évi százezret a kötelezőn.
Vagy a másik hülyeség: 37 éves vagyok, vezettem több mint egy millió kilométert balesetmentesen. Viszont kocsi még nem volt a nevemen, ha lesz, akkor 0-ban kezdek, mint a 17 évesek, friss vizsgával. De ha valamikor lett volna a nevemen autó, akkor is mindegy, mert két év után eltűnik az addig megszerzett bónusz.

calibra91 2011.03.10. 11:17:39

Azonnal aláírnám!
TC-s Srácok!
Kampányt neki, de most akkor normálisan! :-)

szpsz 2011.03.10. 11:17:44

"ha lenne legális módszer, nyilván nem lavíroznának sokan a szürke zónában."

Pontosan!!!

Öreg motoros 2011.03.10. 11:19:37

@dzsimi111: Lenne rá néhány ötletem:

1. A biztosításban meghatározni ki(k) az(ok) a személy(ek), aki(k) a járművet használják.
2. választhatnál, hogy az autóra vagy a jogosítványra kötsz biztosítást.

A németországi biztosítási díjakat ismerjük. Meg azt is, hogy mennyit packázik a biztosító az ügyféllel.

Bartoki 2011.03.10. 11:22:00

Ha úgyis szinte minden motort csak szezonban használnak, akkor nincs értelme őszre kivonni őket a forgalomból - a biztosítás összege nem változna (fedeznie kell az okozott károkat + a biztosítók árrését).

Ötletek még népi kezdeményezésekre:
- regadó eltörlése
- kötelező biztosítás személyhez kötése (akkor nem kell az átvihető rendszám)
- kötelező biztosítás cm3 és bónusz-malusz helyett a pontos autótípusra és kártörténeti adatbázisra alapozása

sompetike 2011.03.10. 11:26:56

az 5let jo.lájkolom:)csak egy a baj,hogy hungarisztánban élünk,s ugyanugy nem lesz belöle semmi,mint sajna a b125 kaqmpánybol(hogy ott rohadjanak meg)mert nem az illetékes elvtársnak jutott az eszébe,igy nehogy már a por nép mondja meg mi lenne a jo neki....

Öreg motoros 2011.03.10. 11:26:56

@misi107:
Figyelj ide, a te jövedelmed 90%-át elviszi az állam ilyen-olyan jogcímen. Neked marad 10% (!).
Akkor legyen már olyan kedves, hozzon néhány jogszabályt, ami az adófizetőinek kényelmesebbé teszi az életét és teremtse meg hozzá a technikai, adminisztrációs hátteret.
Nem nyámmogni kell, hanem kiverni a jogaidat.

Öreg motoros 2011.03.10. 11:29:39

@Bartoki: Egyetértek, de kell az átvihető rendszám is. Adjanak valós alternatívát, én döntsem el, mit akarok.

Phrascarica 2011.03.10. 11:32:58

A rendszámváltás nem lenne igazán jó megoldás, nemrég új rendszámot kellett gyártattnom (1db mert megsérült) kb 13000 Ft-ra emlékszem, ha kettőt kell gyártani az már 20 ezer -gondolom- és még itt a sorban állás, úgyhogy ez sokkal drágább lenne mint egész évest fizetni ergo adsz a szarnak egy pofont.

2011.03.10. 11:33:35

OFF, de muszáj, bocs.
Nem leszek népszerű, de muszáj tisztáznom pár dolgot, amit sokan félreértenek és nem jól tudnak.

Bürokrácia: Nagyon sok ún. bürokratának van tele a töke a jelenlegi rendszerekkel, jogszabályi katyvasszal. Higgyétek el.
A bürokraták 95%-a végrehajt. A baj a döntéshozói, törvény- (és egyéb jogszabály-) alkotói fejekben van. Sajnos igaz az, hogy eleve úgy indul neki egy-egy jogszabálynak az alkotója, hogy MINDEN lehetséges esetre fel akar készülni, ami persze nem sikerül. Ettől aztán baromi bonyolult lesz, és a legkevésbé sem hatékony. Eleve feltételezzük az állampolgárról, hogy csalni akar, aki mit ad Isten, tényleg csal. Pszichológiai és történelmi okai vannak...

Közalkalmazott: valaki említette a 800 000 közalkalmazottat. Ne felejtsétek el, ebben benne van a tanár, az orvos, az óvónő, a védőnő, ápolók, mentősök, tűzoltók, rendőrök, stb. Nem erre a rétegre jellemző, hogy agyon lennének fizetve, így aki a közalkalmazotti réteg csökkentését követeli, az nem pontosan fogalmaz. A bürokráciát lehetne, legnagyobb mértékben HELYI SZINTEN: kb 3200 településünk van, mindenhol saját önkormányzattal. Ahol fűtik (ha tudják) a polg.mesteri hivatalt, fizetik a képviselőtestületet, stb...itt lehetne a legnagyobbat vágni.
Nem hülyeség a körjegyzőség és a 3 falunak 1 vezetés...Szent István se azt mondta, hogy minden faluban legyen templom...nem volt hülye.
Szóval ha nem lenne ilyen bonyi a rendszer, csökkenne az apparátus. VAGY: csak úgy csökkenhetne az apparátus, ha nem lenne ilyen bonyi a rendszer.

Ezt várják az állampogárok a döntéshozóktól. Szép feladat, neki lehetne kezdeni.

ON.

peti.olah 2011.03.10. 11:44:32

Kanadában (ha jól tudom)a személyhez kötődik a rendszám. Ha eladom az autót, leveszem a rendszámomat, a következőre felteszem. Alapból ott az objektív felelősség, nincs az harmadik előző tulaj nevén futó autó, amivel az "új" tulaj esetleg szabálysértést, v bűncselekményt követ el.
A rendszám érvényessége a születési hónapom(!), így elfelejteni sem lehet. Egy bizonyos adót kell rá befizetni, és ha nincs befizetetlen bírságom, akkor újabb egy évig érvényes (megkapom a következő év-hónap matricát).

Dr.Úr 2011.03.10. 11:51:17

Itt nem a rendszerrel van baj hanem az árakkal. Minden autóra saját rendszám és biztosítás kell!Azt nem lehet meghatározni 15 évre előre hogy ki használhatja a kocsit! Mert mivan akkor ha az asszonyra mondjuk pont rájön a szülés, te meg be vagy baszva! Meg kell kérni a szomszédot hogy vezesse a kocsidat! Vagy apa elment otthonról a SUV-val, anya akkor nem tud a Smart-tal műkörmöshöz menni, mert apánál van a rendszám! :) Szerintem nem az autósokról kellene lehúzni az utolsó utáni bőrt is, hanem pl. a falubájkal a presszóból hazafelé kígyózó kivilágítatlan öregapámat is meg lehetne büntetni, meg a mammert, aki mindig a zebrától 15 méterre dönt úgy, hogy ő becsatlakozik a gépjárműforgalomba a kerekesszatyorral!

Hurri Kán 2011.03.10. 12:04:23

Ez az, amit nálunk az életbe se fognak bevezetni sajnos... Mert hogy nézne ki, hogy valami egyszerűbb, olcsóbb lenne a pógárnak... Nem, azt nem lehet...

Harkov 2011.03.10. 12:05:20

@speedline:

Én is végigjártam ezt az utat pár éve...Az HKH hivatalos válasza (még megvan valahol) ha átérek a határon már nem lesz gond..:-)
Na ettől kezdve nem aggódtam.....

misi107 2011.03.10. 12:08:17

@Öreg motoros: igazad van,de a példát is ezért hoztam fel.Ez a rendszer nem arra van beállva,hogy valami egyszerű legyen.Kell a nagy apparátus,kell a minél több lehúzás ilyen-olyan jogcímen.Igaz van annak is,aki szerint az íróasztali dolgozóknak elege van.De a (víz)fejeseknek az az érdekük amit leírtam.De itt a másik példa:a munkahelyemen 10 évvel ezelőtt egy feladatot (sajnos nem írhatom le mit,köt a szolgálati titoktartás) öten láttak el.Semmi számítógép csak papírozás.Bekövetkezett a kánaán,kapott a cég holland leselejtezett gépeket.Ekkor maradt a papírmunkára 3 fő,minden gép mellé felvettek egy embert ma kb. 20+3 fő végzi dettó ugyanazt,tehát húszan számítógéppel,hárman papírozva.Szerinted ez normális?Ja,és természetesen akik gép előtt ülnek,agyoniskolázott,haver-sógor-jóbarát közbenjárására kerültek be.Szerinted más állami cég nem így működik?De mondhatnám a női alkalmazottak számát is (nem bántás csak példa) 10 éve voltak húszan (ebből 18 adminisztratív vonalon dolgozott) A tegnapi nőnapi ünnepségre 300 csokor virágot hozatott nekik a vezetés.És még csak ott se volt mindegyik.Ebből a 300 főből durván 280 csak irodai munkát végez l. feljebb.Sógor-koma-jóbarát...na,ezért nem fognak nálunk sose racionális döntést hozni...

forgodssake 2011.03.10. 12:09:25

en csak azt nem ertem, miert nem ilyenre gyujtottetek alairast ahelyett, hogy eletukben nem motorozo embereket akartok a MAGYAR kozlekedesi morallal megaldott kozlekedok koze engedni. ( szerintem az 50cc t sem lenne szabad felkeszules nelkul automatikusan motorozni engedni a sajat erdekeben...)

na de

ON

teljesen egyetertek a szerzovel. Bar itthon nem tudom elkepzelni, hogy az esszeruseg dont.

Bar ert mar meglepetes, mint amikor bevezettek a kartya meretu szemelyit meg jogositvanyt.

henrik77 2011.03.10. 12:09:46

Ok, hol kell alairni? En akkor azt modom, a TC-re szavazok a kovetkezo valasztasokon. Mindegy, ki lesz az elnok...Komolyan, sztem alapitsatok partot.

GRX 2011.03.10. 12:12:04

"..és vizilabdában mi vagyunk a legjobbak!
Magyarország, én így szeretlek!"

B.P.JIMI 2011.03.10. 12:12:10

@Anti Anyag: Te komolyan gondolod, hogy az üzleti életből jött,új "vezetők" jobbak? Kicsit nézzél szét, mi folyik az országban! Ők kinek az érdekeit nézik szerinted? Az enyémet biztos nem...Viszont elég jól élnek belőle.

Lucky Luke 2011.03.10. 12:20:46

@Giraffa:

Egyszer olvasd el a P rendszámra vonatkozó szabályokat.

SirSnatchington 2011.03.10. 12:24:05

jöhet erről is a szavazás/aláírás, mint a B125-ről...

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2011.03.10. 12:29:04

@V12 Power: Csak egy példa: kisvárosban, falun egyből kiszúrnád, ha idegen jön/ parkol valahol így pozitív esetben segítheted a közlekedésben, megérted, hogy miért vánszorog előtted, miközben az útirányt keresi;negatív esetben pedig megkérdezheted, ugyan mi a fenét keres itt, kihez jött, kit keres stb. (nem betörni jött véletlenül?)
Nyilván a hatóság is tudná használni, nem fogynának el a számok, mint a mostani rendszerben (ami miat az ab 12-34 helyett most abc-123 formátum van) stb stb.

Hurri Kán 2011.03.10. 12:33:46

@V12 Power:
Ausztriában is tartományi rendszámok vannak, pedig nagyságrendekkel nem nagyobb ország.
Egyébként amikor a 90-es évek elején elkezdtek átállni a mostani rendszám-formátumra, lett volna rá lehetőség, de végül elvetették.

Öreg motoros 2011.03.10. 12:38:30

@Dr.Úr: Valamit nem értesz. Ha apu SUV-ot használ, anyu meg Smart-ot, akkor lehet fizetni mind a kettő után.
Én egyedül vagyok, van három autó az udvarban, egyet használok. Ha lenne csererendszám, vennék még egy csukott kistehert. Mert néha cuccolnom kell.
Ma harmadszor írom le ezt a szót: alternatíva.
Mondom magyarul is, választási lehetőséget kérek! Én döntsem el, ne az állam, hogy melyik megoldás felel meg az én szempontjaimnak. Vagy legalább legyen meg a látszata, hogy én döntöttem. Mindjárt jobban érzem magam.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.03.10. 12:55:29

Támogatom, feltéve, hogy megmarad a jelenlegi megoldás is.

-15 fokban ugyanis a t*köm állna neki rendszámot csavarozgatni azért, mert el kell hozni egy zsák fát a Praktierből a díszkályhába, és azt ugyebár az ember a ritkán használt melósautóval intézi. De mondhattam volna egy kiégett bal első izzót is, én azzal sem indulok el.

Jozsó_ 2011.03.10. 13:06:28

Szerintem az kb. meg is valósult, hogy az átmeneti kivonás nem létezik. Mikor tavaly ellopták a kocsimat a kötelező várakozás után mentem az okmányirodába (előtte alaposan felkészültem, hogy én akkor most átmenetileg vonnám ki a gépet a forgalomból), de ott csak az ideiglenes és a végleges változatot ajánlották fel.

Bár mondjuk annyi emberség lehetne a rendszerben, hogy ha már lopás miatt kell kivonni a forgalomból (érvényes rendőrségi papírral a nyomozás felfüggesztéséről) akkor nem kérnek érte külön pénzt, hiszen az végül is a rendszer hibája, hogy fizetünk egy rendőrséget arra a célra, hogy megóvja az értékeinket, megkeresse a bűnösöket, de nem sikerült neki.

Dr.Úr 2011.03.10. 13:20:48

@Öreg motoros: Értem én csak fel nem foghatom! A rendszám a kocsi egyedi azonosítója. Ha ellopják a háromból az egyik autódat és rendszám alapján körözik, akkor majd bilincsben visz el a rendőr mert kimerészkedtél a másik autóddal? És majd neked kell bizonyítani hogy kérem ez nem az az autó,csak a rendszáma az!
Nem az a lényeg hogy hány rendszámod van hanem hogy mennyit kell fizetni!Ha az állam le akar húzni akkor lehúz egy rendszámmal is meg hárommal is! Ezért írtam az előző kommentemben hogy találhatnának maguknak más célcsoportot is!

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.03.10. 13:38:22

Még a 125-ös kategória gyűjtögetését esélyesnek tartottam, hogyha megvan az 50 ezer, akkor megszavazzák... De ez egy olyan dolog, amire biztos meglenne az elegendő aláírás, de soha a büdös életbe nem fogják megszavazni!

syracusa 2011.03.10. 13:42:38

Sógorék tényleg évtizedek óta lesajnálnak, amikor szóba kerül a váltórendszám, bírságok és úgy általában a közlekedéssel kapcsolatos szabályozás. Jön a szokásos miért? (mert valami furcsa mentalitásból fakadóan nekik az a normális, ami ép ésszel is normális. Ami az embereknek általában jó, élhető, elfogadható. Fene sem érti.)
Azt szoktam mondani, hogy nálunk ez elsősorban államháztartási kérdés, nem közlekedési. Ez van, 50Ft-os illetékbélyeg nyalás háromezerig az okmányirodákban, csak már LSD sincs rajta. Jah, meg bélyeg sincs, tényleg.

Bár nem is támogatnék változást semmiféle téren. Volt régen, hogy szerettem volna, de az a tapasztalatom, hogy itt időtlen idők óta ha nekiállnak irtónagyonokosat alkotni, abból itt lent mindig csak szívás van, de fizetés biztosan. Még akkor is, ha a sajtóközlemény szerint az új játékszabály értünk van, meg a szép jövőért.

Talán... amit várok mégis most polgárbarát szabályt, az a lézerblokkolók kötelezővé tétele, visszamenőlegesen. Az esélyes. Más - jó és értelmes - nem.

S4mu3l 2011.03.10. 13:52:17

Ezt is -mint megannyi más dolgot ami jelenleg szarul működik (szigorúan felhasználó szempontjából persze..)- meg lehetne oldani, de minek?

Robert1983 2011.03.10. 14:07:38

Szerintem is lehetne 1Xűsiteni a rendszert
nekünk régen 3autonk volt szüleimmel mindenki nevén 1auto így volt olcsóbb de csak 2őt használtunk 1 a garázsba várta a hosszabb utakat!Majd külföldre kerültem az enyém kereskedésbe került amit el is lopott.S ekkor jön 1ravaszka kérdés!
Unióban vagyunk és vannak akik nem odahaza használják autójukat,mint én is.Munkaérő vándorlás és sorolhatnám.
Ezeknek az autósoknak miért nem találnak ki valami rendszert rendszámot biztosítást h az adott ország becsületes polgára legyen.
Én is 1/2 évente mehetek ki Angliából
fizetnék biztosítást és társait de a honosítás macerás és nem akarom itt véglegesíteni.

GERI87 2011.03.10. 14:35:17

"A szezonális rendszám instant megoldást nyújtana a motorosok, hobbiautósok szerencsétlen helyzetére. Félelmetesen logikus elv alapján működik: csak az év bizonyos időszakában érvényes."

Hát nekem ez szimpatikusabb kezdeményezés lenne mint a B125.
Több értelme van.

Az ideiglenes forgalomból kivonás nálam nem játszik amíg csak egy jármű, a motor van a nevemen...

De én majd igénybe veszem.

énjobbantudom:) 2011.03.10. 14:38:50

Ezt a népi engedetlenségi, akarom mondani népi kezdeményezésű akciót én is aláírnám. Értelmesebb, mint a B125.
Azt viszont nem értem, hogyha veszek egy második autót, akkor miért indul újra a bónusz B0-ról? Most akkor az autó közlekedik balesetmentesen vagy én?A másik oldalról nézve:ha veszek egy B10-es autót, akkor az örökli a bónusz besorolást?!

adt 2011.03.10. 15:06:50

Na ez az okos ötlet, nem a B125!Tlejes mellszélességgel támogatom, és az ismerőseim körében szerintem mindenki így tenne!Ma nekem is két autóm lenne már, ha ez így működne itthon is, egy takarékos nagy dízel, és egy sportos hétvégi élményautózásra szánt benzines turbós.Így egyelőre marad a dízel.De ami a legalapvetőbb, HOGY A REGISZTRÁCIÓS ADÓT AZONNAL EL KELLENE TÖRÖLNI, mert lassan nem lesz normális használtautó az országban,ami van, az irreálisan drága,kintről meg egyszerűen ma nem érdemes behozni autót, mert annyira megnehezítik az emberek dolgát, az igazságtalan, az Únió által már többször támadott adóval...Nem lenne jobb állambácsinak is, ha eltörölné, ezáltal több autó kerülne forgalomba, többet vizsgáztatnának, több után fizethetnék a meglévő költségeket?Ugyanott tartanának, mint most,vagy még többet markolnának, és nem lenne szükség a szlovák rendszámos trükközésekre.Aki most drága,nagyértékű autót vesz használtan kintről, az úgyis szlovákrendszámosítja az autót, ezzel az államzsebéből teljes egészében kihúzva a nagy regadó által remélt összeget.A P-s, és E-s rendszámok használatát meg eleve könnyíteném...

Öreg motoros 2011.03.10. 15:08:08

@Dr.Úr: Ausztriában is megoldják valahogy. Azt tudom, hogy egy forgalmi van - rendes kis füzet - a három autóhoz.

altec 2011.03.10. 15:19:04

barátaim! kormányok jönnek-mennek, de a szívatás velünk marad! ezer példa létezik arra, miként lehetne könnyebb az autós-motoros élete, például a szóban forgó témában is, ám leszarnak minket a hivatalok, pedig! pedig gyakorlatban milliókat basztató gondról van szó! pedig a hivatalok értünk volnának és belőlünk élnek - mind! ha ez ügyben kezdenétek aláírást gyűjteni, én ígérem 1000 (ezer) aláírást - társadalmi melóban hozzáteszek!

equium 12345 2011.03.10. 15:49:39

Szar szemet fos orszag, direkt szet szopatnak!

toncsi64 2011.03.10. 15:56:07

Ez egy kitünően összeszedett arás. Minden olyan lehetőség szerepel benne amire kis hazánkban esély sincs :( Sajnos aki döntési pozicióban van mindig másként látja a világot. Jó példa erre az üzemanyag jövedéki adója aminek csökkentése mindig csak ellenzéki szerepkörben kívánatos, pedig onnan nem kivitelezhető...

Mr.Cruz · http://www.kozoskepviseletunk.com 2011.03.10. 16:53:15

mert a magyar államigazgatás egy büdös bunkó szar rabló banda!!!!!!!

www.kozoskepviseletunk.com

47N19E 2011.03.10. 17:04:18

@fogash: Nem tudom mit kell okoskodni, jó rendszám képe van berakva. HH EU19H, ebből az utolsó H jelenti a veteránt, lényegtelen melyik városhoz tartozik. A motorosnál meg azt írja, hogy például márciustól októberig...

Egyébként én is támogatnám, de nálunk a jó dolgokra nincs igénye az államnak...

ludens (törölt) 2011.03.10. 17:19:41

Ha lenne ilyen, sokkal több értelme lenne pl. egy használt lakóautót tartani, amit csak áprilistól októberig használ az ember...

Kezdeményezzetek népileg!

KadettGSiforever!!! 2011.03.10. 17:24:35

itt.....?magyarisztánban???????
MIKOR JÖNNEK A VÁRMEGYÉK!?
HÁT NEM TANULTATOK A B125 KEZDEMÉNYEZÉSBŐL???? ;)

LOL :D

GrG 2011.03.10. 17:26:47

Csak egy apróság.
Franciaországban autóvásárlásnál, ahhoz hoyg a nevedre írják az autót, a kereskedő kért egy igazolást a lakcímről. Mikor kérdeztem mire gondol, mondta, hogy villanyszámla, telefonszámla...... ez alapján lesz forgalmija az autónak!
G

Öreg motoros 2011.03.10. 18:38:28

@Gyurma73: Nem Gyurcsányt akartál írni a Liszt helyett?

isti75 2011.03.10. 18:53:55

Ezt itt nem szabad megvalósítani!
Az itteni bürokrácia hungarikum, nem szabad hozzányúlni. Nehogymár jobb legyen a parasztnak! Valami adót viszont megint kitalálhatnának végre a semmiért...

gnme 2011.03.10. 19:12:56

Csikóst a pártba! (Jó napot kívánok!)

50db RS Octavia sportautó, vadászrepülők kedvszerű üldözésére, óriási panaszkodások közepette .. óáá, hát nincs pénz benzinre see"m oááá..

vár nélküli vármegyék,, vár? .. hm.. lekVÁR :-D

Adót a szélre! (Viszontlátásra!)

Kifordított kacagány 2011.03.10. 19:41:15

évek óta mondogatom, de senki nem hisz nekem.
persze én nem is tudok aláírásokat gyűjtögetni. talán lehetne ez a következő kezdeményezés.

nikó 78 2011.03.10. 20:12:12

Az osztrák,nagyon jó példa.Miután a rendszám saját így vándorol autóról autóra, tehát logikusan, személyhez köthető.Valamint, jelzi azt is hogy az illető honnan is jött.Ezáltal, megelőzhető az anyázás bizonyos forgalmi szituációkban.Tök logikus! Ez vele a baj!!!Így nálunk ilyen rendszer soha nem lessz!!

dtk74 2011.03.10. 21:23:38

Engem a súly/teljesítményadóval basztak fel idegileg. A december 31.-én eladott kocsinkat nem jelentettük be 5 napon belül!, csak január közepén, ezért én fizetem egész évben az adót. A január végén eladott másik kocsi után én fizetek egész évben. A márciusban eladandó (vevők megvannak) két teherautó után szintén én fizetek egész évben. Az első féléves részlet még hagyján. De hogy a második félévet is tőlem kérik majd szeptemberben amikor már bő fél éve elmentek a jószágok? Na ez engem nagyon, de nagyon...

no_holy_shit 2011.03.10. 21:23:44

@Öreg motoros:
"Lehet, hogy nem elmés, de működik. Mindenképpen kivonatná a forgalomból eladásnál, mert úgy nem az övé az (objektív) felelősség.
Nekem pl. még egy jó haveromat sem sikerült rászednem arra, hogy helyezze forgalomba az autómat Németországban, mindig az objektív felelősségre hivatkoztak"

nekem meg az akitol vettem az utanfutot, odaadta rendszammal, pedig 4 eve nem volt rajta vilagitas :-DD

(mondjuk szuletett orosz volt :-P)

dtk74 2011.03.10. 21:25:10

@énjobbantudom:): maximálisan helyes kérdés. erre válaszoljon az illetékes...

no_holy_shit 2011.03.10. 21:38:45

@no_holy_shit:
"nekem meg az akitol vettem az utanfutot, odaadta rendszammal, pedig 4 eve nem volt rajta vilagitas"

megartott a mai nap...

tehat:
4 eve nem volt rajta MÜSZAKI!!! (es tudta, hogy hazaviszem igy. a sarokig meg el is vittem a foszert)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.03.10. 21:48:15

A mi a luxus kérdésében eléggé eltérő a vágyak, a normalitás és a realitás szintje.

Reálisan a magyar jövedelmekhez képest egyetlen autó fenntartása is már luxust jelent, amit még a dolgozók jelentős része sem engedhet(ne) meg magának.

---

A külföldi rendszámok vonzóságának pedig szerintem kevésbé a magyar bürokrácia, sokkal inkább az ár az oka.

Egy ugyanolyan autó kétszer, két és félszer többe kerül Magyarországon, mint az USÁ-ban, de máshol is olcsóbb. Németországban, Svájcban, Szlovákiában is.

A különbözet fő oka pedig a magyar extra sarc, a regisztrációs adó.

A magyar állam egyértelműen úgy áll a magán személyautó közlekedéshez, hogy az luxus. Úgy is adóztatja.

Politikusok és egyházi személyiségek számára persze nem luxus, csak a közönséges földi halandóknak.

A megoldás valóban a regisztrációs adó eltörlése lenne. Ebben azonban kár reménykedni, az államnak kell a pénz.
Az ellenzék meg azonnal rázendítene a szociális demagógiára, mint a SZJA-nál.

Szóval józan ész alapján persze jogos lenne, hogy az autó az egy hétköznapi használati tárgy, mint a kenyérpirító, de a szabályozás alapján egyértelműen luxuscikknek tartja a politika, ráadásul nagy egyetértéssel, így a közeljövőben jelentős változás szerintem nem várható.

Kifordított kacagány 2011.03.10. 22:47:43

@dtk74: vigasztaljon a tudat, hogy hiába jelentetted volna be 5 napon belül, akkor is te fizeted. ugyanis dec31-ig be kell jelentened a tulajdonosváltást ahhoz, hogy ne te fizess. ilyen miatt én is futottam már pár potyakört.

@Akitlosz: ezt mind tudjuk, de attól sem lett elviselhetőbb és kevésbé dühítő, hogy leírtad;)

Facebook-Magyar címert a rendszámra · http://www.facebook.com/pages/Magyar-c%C3%ADmert-a-rendsz%C3%A1mra/135401003153705 2011.03.11. 02:05:08

Miért ne lehetne címer a rendszámainkon mint sok más országnak?
Miért ne lehetne megyei rendszámrendszer?
Minta:
http://www.facebook.com/pages/Magyar-c%C3%ADmert-a-rendsz%C3%A1mra/135401003153705#!/pages/Magyar-c%C3%ADmert-a-rendsz%C3%A1mra/135401003153705

http://www.facebook.com/pages/Magyar-c%C3%ADmert-a-rendsz%C3%A1mra/135401003153705#!/album.php?aid=27652&id=135401003153705&fbid=150239935003145

Facebook-Magyar címert a rendszámra · http://www.facebook.com/pages/Magyar-c%C3%ADmert-a-rendsz%C3%A1mra/135401003153705 2011.03.11. 02:06:23

Talán most:
http://www.facebook.com/pages/Magyar-c%C3%ADmert-a-rendsz%C3%A1mra/135401003153705#!/pages/Magyar-c%C3%ADmert-a-rendsz%C3%A1mra/135401003153705

http://www.facebook.com/pages/Magyar-c%C3%ADmert-a-rendsz%C3%A1mra/135401003153705#!/album.php?aid=27652&id=135401003153705&fbid=150239935003145

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.03.11. 03:42:30

Bakker, multkorjában klikkelgettem a közlekedési hatóság honlapján, és véletlen kivontam a kocsinkat a forgalomból...1 kattintással...hűűbazz, le is vert a víz rendesen.De aztán vissza is helyeztettem, egy másik kattintással...Nem mentem semmilyen hivatalba, postára, nem álltam sorba, nem került pénzembe.Ilyen is létezik, kö.csög magyar államapparátus, he?Ilyen mikor lesz odahaza???

Aukciómánia · http://aukciomania.blogspot.com/ 2011.03.11. 04:58:59

A megyei rendszámoknak sok praktikus előnye van.Nem véletlenül használják számos országban.Többek között erősíti a szűkebb közösséghez tartozás érzését is..

kjanik 2011.03.11. 06:33:04

Mekkorát csalódnék, ha 100 éven belül születne valami ésszerű, ügyfélbarát megoldás.

(Bár, ha belegondolok a házipálinka főzésének legújabb kori szabályozásába, talán van remény.)

Öreg motoros 2011.03.11. 07:54:08

@Aukciómánia: Valóban. Kár, hogy én másként szeretném a szűkebb közösséghez tartozás érzését erősíteni...
Mik is azok az előnyök vármegyeileg?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.11. 08:55:01

Ehh. Természetesen itt is a magyar viszonyok érvényesülnek, és gyanítom, hogy ha változna a szabályozás, akkor még jobban elbonyolítanák.

Csererendszám meg így is van; szerez a fószer valami kamu rendszámot, azt' azzal gyorshajt.

2011.03.11. 10:05:17

OFF

...ne legyünk már naivak ezzel a házipálinka-dologgal (továbbiakban HP). Eddig is főzte otthon, aki akarta, ha máshogy nem, kuktában. Ez most csak arra jó, hogy kieressze a gőzt valahol, egy kicsit. Meg arra, hogy ne 25 liter, hanem 250 készüljön "legálisan". Franc fogja számolgatni a litereket...
Ja, amúgy a Zúnijó vizsgálja ám, hogy ez így szabályos-é.

ON
De legyünk objektívak, a HP-rendeleten kívül azért változtak a dolgok pozitvan is: pölö tegnap okmányirodában este fél hétkor jártam, de kilencig volt ügyfélfogadás. Iszonyú hosszú várakozásra készültem, ehelyt 18 percet ücsültem csak kint. Tíz ügyfélablak volt nyitva. A szent hely: Pétervárad utca, Zugló, okmányiroda.

És még egyszer: a rendelkezéseket nem az ügyintéző hozza (a szerencsétlen), tehát nem őt kell megb..ni.

Izo 2011.03.11. 11:14:46

Nyilván sok jó megoldást lehetne kitalálni, ha az lenne a cél, hogy igazságos legyen a rendszer. De nem az a cél, hanem az, hogy minél több zsét fizessünk be! Én a cikkben taglalt okokból félárú éves motoros autópályamatricát hiányolom. A túlnyomó többség úgy is csak az év felében használja a mocit. Viszont - és ezért tartom hülyeségnek a szezonális rendszámot - egy-egy szép téli napon csak megjáratná az ember egy kicsit.

pcamp 2011.03.11. 14:46:16

Nem olvastam el a többi hozzászólást, lehet volt már róla szó:

A rendszámigénylés díjzásai is megér egy misét:
segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/ugyintezes/okmanyiroda/ugyintezesiutmutato/gepjarmu/rendszam

Az általános, sorozatban előállított táblák "vásárlása" elfogadható (megjegyzem Németországban 10 Eurós nagyságrend a rendszám ára, és az egyedi is talán 40, ha jól emlékszem)
Ehhez képest az alábbi tételek elképesztőek, és nem látom indokoltnak (akárcsak a reg.adó):

a) sorozatban előállított (általános, 3 betűből és 3 számból áll):
A sorozatban előállított (általános) rendszámtáblával kapcsolatos díjak:
•1 pár rendszámtábla: 8 500 Ft
•1 db rendszámtábla: 5 500 Ft
•Régi típusú, sorozatban előállított rendszám EU-s rendszámként való legyártása iránti kérelem: 56 000 Ft
•Sorozatban előállított rendszámtábla egyénileg kiválasztott rendszámtáblává minősítése: 112 450 Ft.

56 ezer????? csak mert "uniósítani" akarom?
112 ezer???? merdt meg akarom tartani?
de m'éééééér'??????? noooo'mális???

b) sorozatban előállított egyénileg kiválasztott,
Az egyénileg kiválasztott rendszámtáblához kapcsolódó díjak:
•Egyénileg kiválasztott rendszámtábla kiadásának engedélyezése: 112 450 Ft
•Egyénileg kiválasztott rendszámtábla jogosítottjának személyében történő változás engedélyezése: 112 450 Ft
•Régi típusú, egyénileg kiválasztott rendszám EU-s rendszámként való legyártása iránti kérelem: 23 500 Ft
•Egyénileg kiválasztott, EU-s rendszámtáblához tartozó regisztrációs matrica egyedi gyártásának engedélyezése: 1550 Ft
112??? mi???? a renncámtábla tulajdonos váltása is 112??? Hogy képzelik és megint csak miééééééérttt??

c) egyedileg előállított,
Az egyedileg előállított rendszámtáblával kapcsolatos díjak:
•Egyedileg előállított rendszámtábla kiadásának engedélyezése: 435 000 Ft
•Egyedileg előállított rendszámtábla jogosítottjának személyében történő változás engedélyezése: 435 000 Ft
•Egyedileg előállított, EU-s rendszámtáblához tartozó regisztrációs matrica egyedi gyártásának engedélyezése: 1550 Ft

mi az hogy 435? és akár többször is? ugyanazért??? mi a f@szért?
Azért mert a PISTA-1 esetleg egy kopasz milliomosé (bocs, ha tényleg). És ha a vállalkozásomnak kell: GUMIS-8 vagy AKFT-84? Meg egyébként is.

d) különleges,

és még ott vannak az ideiglenes táblák. ott is szép pénzeket - igaz 10ezres nagyságrendű - húznak le.

Elképesztő!!!

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.03.11. 15:37:17

@Öreg motoros:

Az az előny vármegyeileg, hogy ha egy baranyai rendszámos autót látnak Budapesten, vagy egy Vas megyeit Nyíregyházán, akkor feltételezhető, hogy kisebb helyismerettel rendelkezik, így nem árthat még a szokásosnál is jobban figyelni.

Aztán meg ott van a Jé földi! érzés is, ami jelenleg csak akkor jelentkezik, ha Magyarországtól távol magyar rendszámos autóval találkozunk.

Valami hasonló működne országon belül is kicsiben.

Azt most is meg lehet állapítani egy autóról, hogy komáromi, vagy dunaszerdahelyi-e, esetleg kismartoni, de azt nem, hogy szegedi, vagy székesfehérvári.

Biztos van más előnye is, mert elég gyanús, hogy ennyi ország alkalmazza a kisebb területeket jelölő rendszámokat, még a Magyarországnál kisebbek is, de Magyarország valamiért nem.

Hogy mi a mostani rendszer előnye azt én is szeretném tudni.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.03.11. 15:40:49

@Balchee74:

Ha Ausztriában, Szlovéniában, olyan országokban, ahol felnőttnek tekintik az állampolgárokat legális a pálinkafőzés, akkor Magyarország miért ne lenne az?

Bort szabad készíteni, pálinkát nem?

Itt megint csupán arról volt szó, hogy bizonyos körök üzleti érdekekeit sérti pálinkafőző konkurencia, ezért tiltatták be, és ezért nem örülnek a legalizálásnak.

redriot77 2011.03.11. 17:33:56

Micsodaaa??? Németország? Ausztria? Hát kit érdekel mi van ottan?
Fogjátok már vissza magatokat mert jön a tekintetes vármegye ispán úr, és deresre húzatja a rebellis fajtátokat! :)))

Öreg motoros 2011.03.11. 19:08:30

@Akitlosz: A mostani rendszernek nincs előnye (lehet áthallani)
A te érveid lásd be, azért elég gyengécskék.

Virago_1000 2011.03.11. 22:30:44

@Lord heckman: "Magyarországnak nem nagyon van olyan pontja, ahonnan 1 óra alatt ne jutnánk el valamelyik országhatárig."

- mivel? Helikopterrel?

@Öreg motoros: A biztositok mindenhol kivetel nelkul, ingyenelo verszivo csalok. Ha mar biztositas, akkor legyen ugy, mint a komcsi idokben. A benzin araba beepitve. Az lenne az egyeduli igazsagos modszer.

Hiszen: tobbet autozol, tobb esellyel keveredsz bele 1 balesetbe.

@Balchee74: "Nem erre a rétegre jellemző, hogy agyon lennének fizetve"
- Senki sem akadalyozza meg, hogy allast valtoztassanak.

@altec: Te is elkezdhetsz alairasokat gyujteni, senki sem akadalyoz meg. En is alairnam, mert nagyonis erint engem is.

2011.03.12. 00:33:07

Lehetne itt ésszerűsíteni a magyar rendszert, de egy dolgot nem lehet figyelmen kívül hagyni. A magyar rendszer két szempont szerint épül fel. Az egyik, hogy minél jobban igazolva legyen, hogy a kis francos hivatalukra szükség van. A másik pedig, hogy minél több bevételt termeljenek. Mivel ezen két szempontnak a továbbiakban is érvényesülni kell, egy új rendszer nálunk nem egyszerűbb lesz, és nem is olcsóbb, csak más.

Hans Lopkowitz 2011.03.12. 11:28:22

@pcamp: Kár az egészen vitatkozni, majd ha meggondolja magát az illetékes kormány, akkor lesz változás – addig nem is érdemes magyar rendszámmal járni. Jelen pillanatban még az USA-beli is könnyebben megoldható.

cowardrabbit 2011.03.16. 21:31:05

Itt mindenki csak néz bután, hogy így nem működik, meg úgy nem ez az "ország" és ez milyen borzasztó, pedig mi mindent megteszünk, csak az a szemét bürokrácia, szemét idegenszívűek, szemét rásszisták, politikusok, alfa és gammahímek, mittoménkik stb. Jó lenne, ha iyen egyszerű volna.
Ehelyett mindenki mindenről tehet. Arról pl., hogy ez nem is egy ország, hanem valami nyögvenyelősen összetákolt jogi és nyelvi egység alá vont önző dögök halmaza. Az ország az olyan, mint a tótország, vagy svájc. Van közös céljuk, jövőjük, szolidaritás, hiába sokfélék, vagy épp múlt nélküliek. Itt mindenkinek csak és kizárólag saját célja és jövője van. Nem baj ez, csak ne tessék csodálkozni ha afrikai nép vagyunk.

Egyébként a magyari rendszámok még randák is: valakik 90 környékén úgy-ahogy lekoppintották az akkori nszk-s betűket, kitalálták ezt 64M-s kombinációt és ezzel örök időkre letudva a kérdés. Hogy mára esztétikája nincs ezeknek az ákombákom lóbetveknek és egész egyszerűen bármilyen formatervből levon két osztályzatot, az senkit nem izgat. Még minket se nagyon.
Pedig én nagyjából csak azért veszek új autót drágán, hogy jól nézzen ki és ne látszódjon rajta kovács pisti keze munkája az első béből. Nézzetek meg egy alfa 159 SW-t kókány magyar és a sárga francia rendszámmal! Ég és Főd!

Nem kell a magyar plebsznek szépen kalligrafált új gyártósor, örüljön hogy vannak utak és (még) nem ezer a benya.
süti beállítások módosítása