Mit ér a sokmilliós technika?
Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában
Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe
Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.
Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Leadfoot 2011.02.09. 08:30:12
A Kelly Hősei emlegetéséért pluszpont jár.
A BMW-nél a tévéadásos téli 5-ös teszt óta amúgy se nagyon szeretnek titeket, hát ez se javított a dolgon. :-)
Én egyébként nem nagyon nagy offraoder, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy a 4WD itt másodlagos, és a gumi a gyenge pont. Kíváncsi lennék, valami bütykösebbel és/vagy szögessel mi lenne.
newnt55 2011.02.09. 08:34:22
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 08:39:07
Föl fog menni.
Ezek az elektronikus buziságok csak a paraszt elvakítására alkalmasak.
(Pistát meg azonnal be kell utalni egy kis felvidéki vissza-akklimatizálódásra, mert kopik a tájszólása, ami nem jó.)
Leadfoot 2011.02.09. 08:44:47
Nancsi 2011.02.09. 08:46:48
Nancsi 2011.02.09. 08:48:39
525 2011.02.09. 08:49:57
Brevis 2011.02.09. 08:50:10
djjosehu 2011.02.09. 08:50:11
De mért nem vittetek valami klasszikus, nagymúltú terepjárót, amit nem elsődlegesen városi mélygarázsbeli állagmegóvásra terveztek napszemüveges vásárlóknak, hanem a krumpliföld közepére a parasztnak?...
Ödön007 2011.02.09. 08:50:12
Van az a szakasz, ahová csak hólánccal lehet feljutni. Ennyi..
zöldkalap 2011.02.09. 08:52:42
Ha zsákutcáról van szó, megértem a problémát. De ha van másik "bejárat" is, akkor azt kéne használni. Mi is így teszünk, ha nagy a hó...
E500W124 2011.02.09. 08:53:40
jozsika31 2011.02.09. 08:55:49
3 gb 2011.02.09. 08:57:11
Leadfoot 2011.02.09. 08:57:16
Meg homokkal is föl lehetne szórni, nincs akkora forgalom, nem hordanák le két perc alatt.
De ez csak ötletelés, nem ismerem ezt az utat, és magából a helyszínből viszonylag kevés látszik a videón.
Mindenesetre "ha a hegy nem megy Mohamedhez" alapon ha a kocsival nem tudok olyat csinálni, amitől fölmegy (eltekintve a minden nap hóláncolástól), megpróbálkoznék az úttal tenni valamit.
Bakkerovics Bakker 2011.02.09. 08:58:25
hóba hegymászáshoz hólánc.
evvan.
DP@i 2011.02.09. 08:58:38
tailorka 2011.02.09. 09:00:49
andand 2011.02.09. 09:02:15
Furamadár 2011.02.09. 09:04:13
Lol.
balazst 2011.02.09. 09:05:48
@boy 2011.02.09. 09:07:47
Leadfoot 2011.02.09. 09:10:34
1kutya 2011.02.09. 09:11:25
Shadowbull 2011.02.09. 09:12:43
Nem tartott sokaig :)
sb
ekkerjoz 2011.02.09. 09:13:53
Semmi kátyú, sár, ilyesmi nem volt, csak sima, letaposott hó.
Renault húzta ki.
epix 2011.02.09. 09:13:58
keletisarok.hu 2011.02.09. 09:16:14
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.09. 09:16:45
lecsúszó kocsimat.
Szóval ez a Trabantos-Wartburgos dolog jól hangzik, de csak a kocsmában, a haveroknak, máshol ne nagyon add elő, mert körberöhögnek.
effike 2011.02.09. 09:16:47
A Vataneni vénáról annyit, Winki Opeles-megfordulós bénázása ( arra tekerd a kormányt, jaj rükvercbe maradt) feleségem autóvezetését idézi ...:-)
@boy 2011.02.09. 09:19:05
www.italia-ru.it/files/shuanghuan_ceo_1.jpg
Negrogo 2011.02.09. 09:20:24
Leadfoot 2011.02.09. 09:21:12
delejes 2011.02.09. 09:23:06
Spiritmonger 2011.02.09. 09:23:35
mire mondja, hogy az általuk ismert legjobb összkerékhajtási rendszer van a bmw-ben?
szerintem egy duster is felmenne megfelelő gumival, csak a BF all-terrain abroncs kényelmetlen lenne a mindennapokban
Leadfoot 2011.02.09. 09:25:13
Enrico Palazzo 2011.02.09. 09:26:34
netegezzteátokfajzat 2011.02.09. 09:26:44
Nem kell oda G Merci vagy Defender. Felmenne egy Niva is. A lényeg, hogy TEREPJÁRÓ legyen. Az X3 nem az.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.09. 09:26:45
Flankerr 2011.02.09. 09:27:53
copass 2011.02.09. 09:30:38
lebetonozni, fűtőszálat bele, oszt hajrá! :D
jozsika31 2011.02.09. 09:31:22
Tévedsz, simán felmegy.Ennél rosszabb helyen laktam-és anyumék most is ott laknak. Ami használható autónak bizonyult az a trabi-warbi-níva vonal. A szipiszupi nyugati csodák még a domb feléig se jutnak fel.
Amúgy meg aki ilyen helyen lakik miért nem tart egy játszós autót ami csak arra van hogy hazamenjen dombnak fel?
kiiso 2011.02.09. 09:32:01
JL 2011.02.09. 09:32:05
Papp Sanyi 2011.02.09. 09:32:35
=Daniken= 2011.02.09. 09:32:51
epix: mondd majd ezt a feleségednek, amikor a tök sötétben, suli után, bevásárlással a kezében menne haza...de nem jut fel.
számomra egy tanulsága van:
alvázas, igazi 4 kerekes terepjárónak nincsen párja és akkor is legyen nálad hólánc, a kocsiban meg mindig legyen innivaló.:-)
Devil2 2011.02.09. 09:34:40
lepesmagazin 2011.02.09. 09:38:33
borso 2011.02.09. 09:40:49
szabi89 2011.02.09. 09:42:40
Az hogy van szög, vagy nincs véleményem szerint max 10% a jégen.
Nagy lamellák, vagy hólánc!
Jack Torrance 2011.02.09. 09:47:27
Leadfoot 2011.02.09. 09:48:02
maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Kaptat%C3%B3+utca&daddr=&hl=hu&geocode=FZbe1wIdYIAiAQ&mra=mr&sll=47.700616,19.039685&sspn=0.001336,0.002411&ie=UTF8&ll=47.701713,19.038564&spn=0.001336,0.002411&t=h&z=19
Szájhősök mehetnek próbálkozni, ha van még hó. :-)
csongiaparaszt 2011.02.09. 09:48:18
Bohóc4x4, akármilyen gumival, nem. Nem is arra lett kitalálva.
Lipi1945 2011.02.09. 09:48:22
Teljesen jó a navarra, vegyél bele két difizárat, rakj rá keskeny terepgumit, és kész.
Nancsi 2011.02.09. 09:48:37
bexxter 2011.02.09. 09:52:21
Enrico Palazzo 2011.02.09. 09:53:55
Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2011.02.09. 09:54:18
8530 2011.02.09. 09:55:00
Ilyen összeállításokat csináljatok!!!!
Ezerszer jobb mint a gyárak MESTERSÉGES IZZASZTÓTEREPEI!!!!!!
TOTALCAR ÉN ÍGY SZERETLEK!
Devil2 2011.02.09. 09:55:25
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 09:57:55
Hátizé.
:)
The Good Boy 2011.02.09. 09:58:30
Viszont legközelebb valami terepes mókustól kérjen Robi néhány szavas taktikai utasítást, mert nagyon gáz, ha egy "civil" mondja meg az autós újságírás "isteneinek", hogy lejtőn lefele csúszva nem a féken kell állni, hanem sebességben hagyva motorfékkel operálni.
Azért szívesen ott lennék azon a szerkesztőségi értekezleten, ahol Tibby felolvassa a bmw és az opel képviselet szerelmes levelét azzal kapcsolatban, hogy a jövőben mikor (és mire) sem adnak nekik tesztautót (külön ecsetelve, hogy a ló melyik testrésze, Winkli melyik testrészével képeztető egyetlen egységgé).
Amikor megláttam, hogy 10 percnyi indaf*s lesz, majdnem el sem indítottam. Kivételesen egy akadás nélkül leküzdötte az adásidőt! Szóval még több ilyen videót, hogy ne felejtsük a tc tv-s időket!!!
263 2011.02.09. 09:59:54
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.09. 10:01:50
Biztos volt ilyen, egyszer. Ha JóskaPistának naponta kellett volna diagonál gumikkal közlekedni a hóban-jégen, akkor szidott volna mindent és mindenkit. De ugye csak az marad meg, hogy EGYSZER sikerült neki. Pedig a valóság az, hogy a régi Wartburg egyetlen olyan dolgot tud, amit a mostaniak közül kevesen: sávváltáskor, agresszívabb kanyarodáskor spontán megborulni. Szerencsére senki nem csinált vele jávorszarvas-tesztet.
SÜN 2011.02.09. 10:03:51
Lipi1945 2011.02.09. 10:05:10
Alapszabály, hogy a bütykösebb gumit, húláncot mindig a hátuljára rakjuk. Ha kölönböző a kerekek tapadása akkor inkább a hátulja tapadjon jobban.
Emelkedőn hátralendül a súlypont, mégha az első tengelyen nagyobb is a tömeg, ekkora emelkedőn már a hátsón lessz nagyobb.
Egyébként kezdj el kísérleteni.
Első körben vegyél valami AT vagy MT-s terepgumit, de keskeny legyen. (pl 235/85R16 vagy 215/85R16)
Második körben vegyél hátra egy difizárat.
Harmadik körben előre is.
Negyedik körben Simex, vagy silverstone MT117es gumit.
De eddig sztem nem fogsz eljutni. Én arra tippelek, hogy terepgumi+hátsó zár, fél kettő+lendülettel felmegy.
Zz_ 2011.02.09. 10:10:06
Lipi1945 2011.02.09. 10:10:52
Ja a "postolónak" még annyi tanács, ha felfelé érzi, hogy kezdenének kipörögni a gumik akkor miköben "áll" a gázon kicsit nyomjon ballábbal féket.
Ezeknél az elektronikus fékezgetős vackoknál már ez is jobb.
majomkutya 2011.02.09. 10:12:02
h4z4rd 2011.02.09. 10:13:20
Íme a recept: Nokia Hakkapeliitta gumik és egy kivénhedt Subaru.
Soha nem csúsztam ott vissza, legfeljebb egy kicsit meg-, amikor a hozzátok hasonlók pörgő gumival és négy álló kerékkel próbál ott szánkózni ahelyett, hogy komolyan gondolná a feljutást.
Viccesnek érzem a mutatványt, főleg az elhangzott és megfogadott vezetéstechnikai tanácsokat, mi szerint "állj a féken!". Ennél durvábbat hibázni ilyen helyen nem is lehet. Ha elfogy a trakció, csak egyet tehetsz: lendületből hátramenet és motorfékkel, de irányíthatóan le... tudom, ijesztő, mert ugyanitt a kissé túlsúlyos patrolom nem ment fel. Csak amikor eléggé komolyan gondoltam. Durván neki kell futni és nem elvenni a gázt.
Órák a pirosban, szemedben a halál és menni mint a finnek! Beválik.
Csupán azért nem találom presztízsvesztőnek a posztot, mert belátom, hogy egy tizenmillós, ráadásul nem saját kocsival én sem lennék túl bátor.
Ilyenkor a másik két, ugyanoda felvezető út valamelyikét választanám, amelyikből az egyik kifejezetten lankás és biztonságos. Ezért aztán hosszabb is.
cilinder 2011.02.09. 10:13:36
2: Én hihetetlen helyekre szoktam felmászni egy mezei Octavia-val, igaz tolatva, mert így kvázi farmotoros hátsókerekes autó lesz belőle. Kicsit kényelmetlen, de jobb mint minusz tízben hóláncozni. (jelzem, itt lehet ez a módszer sem vált volna be, de hólánccal kiegészítve szerintem garantált siker)
3: Winkler úr Insignia iránybaállítása nem volt túl rutinos. (már ezer bocsánat)
Astra király 2011.02.09. 10:14:45
*azta* 2011.02.09. 10:15:24
innentől kezdve merem remélni, hogy alap tesztpályává válik ez az utca! elő kellene venni egy csomó autót: ezerkettes Lada, Niva, én még a régi Skodákra is kíváncsi lennék (homokzsákkal a motorháztetőn :) ), meg a mostani csillivilli gépek - szóval bízom benne, hogy itt kipróbáltok mindent!
jut eszembe Panda 4x4? kicsi súly! nem megoldás?
rekszem 2011.02.09. 10:17:09
BMW /// 2011.02.09. 10:18:55
Uzi 2011.02.09. 10:21:36
pickapu 2011.02.09. 10:21:55
DrSzoke 2011.02.09. 10:22:46
De a regi kocka 80-ast!!! Az mindent visz es mindenhol elmegy ahol az alja nem er le.
2 telet orultkodtem vegig vele,nincs parja.
Az utodmodellek 4 kerek hajtasi rendszere semmire sem jo.Illetve de.Szaraz aszfalton gyorsulni a disco elott.
becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.02.09. 10:23:31
bonobonohu · http://bono.hu 2011.02.09. 10:25:11
cilinder 2011.02.09. 10:25:18
A hátrafelé lefelé csúszásnál pedig az állóra fékezett keréknél, a nyomd a féket felszólítás szintén csak azt eredményezheti, hogy az autó kontrolálatlanul fog a garvitációtól vezérelve a völgy felé haladni. Hogy az oszlop nem volt meg, az tényleg csak a Paskainak (meg a főnökének) köszönhető.
Lipi1945 2011.02.09. 10:26:41
:D
Lipi1945 2011.02.09. 10:30:50
domi0318 2011.02.09. 10:35:31
más. csatlakozom az előttem szólókhoz a Defender-Quattro-UAZ-gumiválasztás témában, de az is biztos, hogy az Opellel való visszacsúszást elnézve, nem nagyon fogok hinni bármilyen TC-s vezetéstechnikai okoskodásnak. a legamatőrebb húzás a "fölfelénagygázzalnyonómjadnekibazdmegtalánmeglesz", majd az ebből törvényszerűen következő "csúszunkvisszabazdmegfékezzémáakurvamégsekellettvónakeresztbeállazelejebazdmegáááazoszlop"... pffff... és ők osztják az észt vezetési morálról, B125-ről, és még sorolhatnám...
Chingachgook 2011.02.09. 10:36:03
VitoFater 2011.02.09. 10:37:24
ommm 2011.02.09. 10:40:55
Jó móka volt, a másik két útvonalról nem tudunk, a hely amúgy a Kaptató utca.
Sonkatekercs 2011.02.09. 10:41:38
Meg blokkolt kerekekkel csúszkálnak lefelé... Berakni üresbe, fékpedál egy pillanatra fel, hogy az ABS bekapcsolása utána lehessen legalább kormányozni...
A megoldás a problémára: vesz a koma egy olcsó 4x4 kiskocsit, (régi fiat panda, régi swift, lada niva) négy kerekén hólánccal, és azzal jár föl-le, a drága kocsi meg lent vár a völgyben.
Leadfoot 2011.02.09. 10:42:37
AzHofi 2011.02.09. 10:43:06
kutyafej 2011.02.09. 10:44:27
Még szomorúbb, hogy ez a két fütyi, akik szórakoz(tat)ásból kockáztatja egy kb 15 millás autó összetörését, miközben annyi pénzük sincs, hogy a 10% önrészt kifizessék.
A legszomorúbb pedig, hogy legalább a Winkler elmehetne egy stylisthoz , hogy ne úgy nézzen ki, mint egy lökött télapó Abháziából.
GG81 2011.02.09. 10:44:38
Leadfoot 2011.02.09. 10:44:50
pumajoe 2011.02.09. 10:45:30
tepertő71 2011.02.09. 10:46:34
Leadfoot 2011.02.09. 10:47:42
Leadfoot 2011.02.09. 10:48:53
gigabursch 2011.02.09. 10:49:16
Ezek drágák, órmótlanok, és visszataszítóak.
Amúgy az úthenger gumi nem barátja a hónak, a kásás havasesőnek, csak úgy halkan jegyzem meg
vimesdoboz (törölt) 2011.02.09. 10:50:23
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 10:50:50
dr.oid 2011.02.09. 10:51:35
Leadfoot 2011.02.09. 10:52:17
Miért, mi köze a kettőnek egymáshoz? Attól, hogy valaki esetleg pancser terepjárásban, még lehet véleménye a közlekedési morálról meg hasonlókról.
Egyébként azért volt jó, hogy nem tereprali-versenyzők próbálkoztak, mert aki a hegy tetején lakik, az nem biztos hogy az. Épp ellenkezőleg: akinek egy agyonmarketingelt SUV-val kéne oda fölmászni, az könnyen lehet, hogy tök átlag sofőr.
.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2011.02.09. 10:52:18
www.youtube.com/watch?v=8zfKRdgoRo4
AzHofi 2011.02.09. 10:52:57
kutyafej 2011.02.09. 10:53:02
mtk001 2011.02.09. 10:53:31
Azért egy Toyota Landcruisert, vagy egy Nivát is megnéznék itt.
Leadfoot 2011.02.09. 10:55:00
De épp ez a kísérlet lényege: próbáljuk arra használni a SUV-ot, amire elvben való, és szembesítsük a gyártót a marketing-bullshittel.
Hilux94 2011.02.09. 10:55:52
GG81 2011.02.09. 10:56:37
tepertő71 2011.02.09. 10:57:59
tepertő71 2011.02.09. 10:59:54
szemeteske 2011.02.09. 10:59:54
Tamáss 2011.02.09. 11:00:09
Nem egy kellemes dolog úgy ülni a kocsiba hogy még a fékhez hozzá se ér az ember lába de már állnak a kerekek..
szerencse hogy volt az út szélén egy nagyobb hóbucka, abba megakadt a bal hátulja.
dr.oid 2011.02.09. 11:00:46
kutyafej 2011.02.09. 11:01:14
tepertő71 2011.02.09. 11:01:38
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 11:01:43
Én legalábbis így értettem a dolgot.
A Winkler meg nem egy offroader, de azt tudtuk eddig is. Kicsit gyakorolna, meg kapna pár instrukciót, még ezzel a BMW-vel is feljutna, szerintem. A végén kérdi csodálkozva, amikor a helyi juzer hasít fölfele, hogy "Ekkora tempóval?"
Igen. Volt a válasz. :)
andrés 2011.02.09. 11:02:00
kutyafej 2011.02.09. 11:03:38
Lipi1945 2011.02.09. 11:03:59
Leadfoot 2011.02.09. 11:04:55
De szerintem ne rugózzunk azon, hogy szegény importőrt sajnáljuk azért, amit a tesztautók kapnak.
Tesztpályára vinni meg megint más dolog, mint a való élet, a teljesen konkrét szitu, amiben helyt kéne állniuk az ilyen autóknak.
Leadfoot 2011.02.09. 11:06:05
A videón látható szitu meg ugye nem ez.
UAZ-os 2011.02.09. 11:07:29
GG81 2011.02.09. 11:07:47
vagy télleg venni egy régi Panda 4x4-et!!! :-D
domi0318 2011.02.09. 11:10:50
vegyünk egy példát: ha nyélgázon erőlködve a BMW a kaptató tetején véletlenül talál egy centi tapadást, és ne adj isten felmegy, akkor WR úgy száll ki az autóból, hogy "na! nem csak plaza SUV ez, vegyék nyugodtan, mert látják, elmegy itt is!" aztán a júzernek majd a hétköznapokban az első adandó alkalommal megtöri az oszlopon a gépcsodát, mert a TC-s srácoktól azt látta, amit...
abba bele sem megyek, hogy azt a 30 gurigát nem ők lapátolták össze amivel szórakoztak. de ez csak zárójeles.
és tudod mit? pont egy raliversenyzőnek hinném el amit mond, mert ő tud bármi olyan tapasztalatot átadni, amit aztán a hétköznapokban tudsz használni. szar a példa, de a zenéről is sokkal inkább egy rocksztárral beszélgetnék, sem mint az általános iskolai énektanárommal...
de ezek mind csak az én véleményeim, nem a lelkemben béke van! :)
T4KK 2011.02.09. 11:11:04
Liquid_Night 2011.02.09. 11:13:16
Ilyen szituációban szerintem NE hátra tegyük a hóláncot, vicces lenne ha egyszer csak megszűnne a tapadás a kormányzott keréken és az autó menne neki a kerítésnek...
Mint ahogy előttem írták, A/T vagy M/T DURVA mintás "félterep" gumi, a lehető legszűkebb kivitelben, és nagyon ügyes gázkezelés+lendület. Nyilván ha már letaposták a havat és az jéggé fagy, onnantól marad a lánc...ennyi, ez itt már nem technika kérdése hanem fizikáé.
Leadfoot 2011.02.09. 11:13:22
hehe64 (törölt) 2011.02.09. 11:13:35
1. Vegyél/szerezz kb 1q fát.
2. Égesd el.
3. Szebb össze a hamut.
4. Gondosan szórd szét az útfelületen.
5. Ülj be bármilyen típusú gépjárművedbe, és menj fel a lejtőn.
Winkler Róbert 2011.02.09. 11:14:05
JL 2011.02.09. 11:14:31
mark81 2011.02.09. 11:14:39
ommm 2011.02.09. 11:14:40
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.09. 11:14:44
Hát, szerintem ilyen gumikkal a G-Merci is csak pislogni tudna, meg a többi terepjáró is.
Gondolom nem akarnak naponta X alkalommal hóláncot szerelni, a terepgumi meg kényelmetlen lenne a közúton, szóval marad nekik az, ami látszik is a videón. A lejtő alján a susnyásban két kocsibejáró kialakítva, és ott pihennek a kocsik, ha leesik a hó.
Leadfoot 2011.02.09. 11:17:24
domi0318 2011.02.09. 11:17:46
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.09. 11:19:02
Leadfoot 2011.02.09. 11:19:06
Ami fölmegy a jeges emelkedőn, az városban, országúton nem lesz jó.
kutyafej 2011.02.09. 11:19:14
Az importőr meg nem arra adja az autót, hogy összetörjék, hanem hogy teszteljék és PR cikk szülessen belőle. De nem roncs. Mert onnantól az importőrnek sem éri meg, hiszen azok sem szarják az aranyat, hanem dolgoznak érte és mostanában különösen nem nyereséges sztori ez a biznisz. De eaz importőr azért sem veri rá a költségeket ezekre a nyikhajokra, mert akkor onnantól kezdve csak gyalázni fogják. Azonban NEM része a kalkulációjuknak, hogy lezúzzák az autókat!
kultúrpesszimista 2011.02.09. 11:20:15
Winkler Róbert 2011.02.09. 11:20:16
T5 2011.02.09. 11:20:52
Winkli szerintem egy Toyota Land Crusier ezt megoldja...Persze jó hógumival...
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 11:21:29
T5 2011.02.09. 11:22:10
Akarom mondani Land Cruiser :-)
JL 2011.02.09. 11:22:28
Peetee 2011.02.09. 11:22:39
domi0318 2011.02.09. 11:22:40
Kutyafüle 2011.02.09. 11:22:53
hehe64 (törölt) 2011.02.09. 11:24:35
stusmokes 2011.02.09. 11:24:56
mikka 2011.02.09. 11:25:51
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2011.02.09. 11:26:24
BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.02.09. 11:27:17
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.09. 11:29:37
Elmondom itt mi lenne:
-az első nap ellopná valaki az összes autót, és a tetejére állítva találnák meg őket kibelezve az erdőben.
-valaki feltörné a főút mellett autókat éjszaka.
-Ha valami csoda történne, és mégse lopnák el, akkor a lakók 10 perc alatt összevesznének azon, hogy a Szabóék ezzel járnak át tehéntúróért a kisboltba, és nem adnak több pénzt a benzinbe, mint mások.
-Garantáltan össze lehetne ugrasztani a szomszédságot úgy, hogy soha az életben ne álljanak többet szóba egymással. Szóval ha ez a cél, akkor jó megoldás:)
Csináltak már hasonlót vadásztársaságok, ilyen-olyan egyesületek, de amiről én tudok, annak mindig kurvaanyázás lett a vége.
Leadfoot 2011.02.09. 11:30:33
Azt sem tudjuk, a tesztben milyen gumi volt az autókon, legalábbis számomra nem derült ki.
Szóval ez a teszt teljesen irreleváns.
Hiába esküszik valaki a Kotróra meg az Acurára vagy épp az UAZ-ra, a mezei téligumival gyanítom, hogy az összes csődöt mondott volna. A havas tesztpályán lehet, hogy az AQ a legjobb, de ez ebben a konkrét szituációban semmit nem számított volna.
domi0318 2011.02.09. 11:31:35
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 11:34:52
Globetrotter2014 2011.02.09. 11:36:45
GG81 2011.02.09. 11:38:50
Liquid_Night 2011.02.09. 11:40:01
Ha már autós újságírásról van szó, pl. a Top Gear-nek sikerült egy vízszintes sáros réten elakasztani az általatok elismert X3 BMW-t, miközben a terepgumis Land Rover simán felment az ugyanolyan emelkedőn is...különbség? A Roveren terepgumi volt, a BMW-n sima utcai.
andrés 2011.02.09. 11:40:46
ommm 2011.02.09. 11:42:13
zöldi 2011.02.09. 11:42:43
GG81 2011.02.09. 11:43:22
bonobonohu · http://bono.hu 2011.02.09. 11:43:31
Leadfoot 2011.02.09. 11:47:11
Vannak gyorsan szerelhető hóláncok/hókengyelek, mondjuk egy olyan.
geri6x6 2011.02.09. 11:51:28
kutyafej 2011.02.09. 11:54:40
Hz 2011.02.09. 11:56:23
Mint ahogy ebben a teszben sem tudjuk hogy milyen gumik voltak, csak egy eredményt láttunk.
Tesztpálya, szerintem az egy mezei sípálya, még mondja is a műsorvezető.
Szóval amit mondasz irreleváns, mivel összehasonlítás végett küldtem a linket.
kutyafej 2011.02.09. 11:59:24
Nem érzed felelőtlen magatartásnak, hogy egy ilyen helyen játszadoztok egy drága autóval, ahol könnyen lehet nagyon nagy kárt tenni benne?
Bizonyára kaptok elég felkérést olyan utcákra vonatkozólag is, ahol ezt talán biztonságosabban lehetne előadni...
Hilux94 2011.02.09. 11:59:35
h4z4rd 2011.02.09. 11:59:42
Az utca tetején lakó kedves hölgy és a családja azóta jut fel problémamentesen, amióta vettek rendes (értsd oldaltartást biztosító rücskökkel ellátott (Nokia)) téligumit a Patrolra/Terranora.
Ja, és kellett egy kis idő, hogy megtanuljanak vezetni ilyen körülmények között is, ami annyit jelent: kitapasztalták, némi lendületet venni biztonságos, a féket rugdosni viszont nem.
Az más kérdés, hogy az említett kaptatón (a Winklerékhez hasonlóan) bénázó és azt feljegesítő 'úrvezetők' miatt használják a másik két alternatív útvonalat.
Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2011.02.09. 12:01:01
Koczeka_EG6 2011.02.09. 12:02:42
zöldi 2011.02.09. 12:02:57
h4z4rd 2011.02.09. 12:03:04
Azt megnézném fotelből, ha valami ilyen 'univerzálismindenrejó' gumival ott felmész. Az a gyanúm, hogy a kritikus pont előtt már vennéd a mintákat a kerítésekből, oszlopokból, mifenéből. ;)
h4z4rd 2011.02.09. 12:05:58
kutyafej 2011.02.09. 12:06:41
Nem mondtam, hogy nálatok dolgozik, csupán egy példa volt az autós újságírói "fenegyerekek" egyik ikonikus húzására.
Egy magatartás minta, ha így érthetőbb.
Persze nem állítom, hogy ti nem szólnátok rögtön az importőrnek, de őszintén szólva nem hiszem, hogy kicsengetnétek az önrészt hasonló esetben, pedig aláírtok egy ilyen nyilatkozatot az autó átvételekor.
De fordítsuk meg a dolgot: melyik autó volt az, amelyiket lezúztátok és utána fizettetek is?
dr.oid 2011.02.09. 12:07:09
khaleeji 2011.02.09. 12:07:37
az összekerékhajtás szerepét sokan túlbecsülik, ennek igazán az elindulás megkönnyítésében van szerepe, a megcsúszás elkerülésében nem sok, mivel a mai kipörgésgátlók megoldják ezt a problémát, fronthajtásnál is mindig biztosítva a tapadást.
a legbiztonságosabb egyébként nem az össz, hanem a fronthajtás, mivel itt az iránytartásért felelős hátsó kerekekre nem hat hajtónyomaték, így oldalirányú tapadásuk mindig a maximális, sokkal jobb mint összkerékhajtás esetén.
ASHGAE 2011.02.09. 12:10:30
h4z4rd 2011.02.09. 12:12:53
Főleg, amikor az eleje csúszik meg... -höhöhö- főleg akkor igen biztonságos.
"...a fronthajtás, mivel itt az iránytartásért felelős hátsó kerekekre..."
-fogalmazd meg ezt újra, kérlek! ;)
Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2011.02.09. 12:14:27
Hurri Kán 2011.02.09. 12:16:43
Jól sejtem, hogy megfelelő gumival egy 25 éves, mechanikus diffizárral ellátott bármi itt fölment volna?
frankó néró 2011.02.09. 12:17:02
-Szerinted min állok???
LOOOL XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2011.02.09. 12:17:51
domi0318 2011.02.09. 12:18:37
GG81 2011.02.09. 12:19:14
Polly-pudli-pötty 2011.02.09. 12:20:32
Tudom,nehéz lehet elfogadni,hogy csak én csinálom,nemisazéndolgomvazze aztánmindenkijárrajta,de valaki ezen túl tud lépni. :)(gyk:járdát nem szabad,utat lehet)
Shadowbull 2011.02.09. 12:23:09
De azt gondolom, hogy itt az osszkerekhajtasi rendszer milyensegenek nem sok koze van az eredmenyhez.
sb
Kobramaister 2011.02.09. 12:26:56
DE AZ INDA VIDEO HASZNALHATATLAN!!!
Gyerekek 10 perce probalom megnezni a videot!!
Elmegy a kedvem az egesztol!!
Idegesito...csak ezeket a videokat nezem az indarol,de mar beleoszulok...
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 12:29:10
Ezt egyébként roppant egyszerűen lehet demonstrálni egy G-vel, mert abban van elektronika is, meg mechanikus difizár is. Persze ha az utóbbit bekapcsolod, az elektronikus bohócságok kikapcsolnak. :)
Sákif za morro? 2011.02.09. 12:33:29
Ovecskin 2011.02.09. 12:34:07
Ovecskin 2011.02.09. 12:36:47
megint 2011.02.09. 12:37:07
Lipi1945 2011.02.09. 12:37:29
Defi: Zárt központi difi + fékezgetős cumma.
LC: Először 4wd, majd 4wd + hátsó zár, majd 4wd + hátsó + első zár.
Teljesen zárt hajtásláncal semmi megtorpanás, lendületvesztés sincs.
pafc 2011.02.09. 12:43:11
Bmw 2011.02.09. 12:44:06
GG81 2011.02.09. 12:44:43
zöldi 2011.02.09. 12:45:48
Jokkura 2011.02.09. 12:47:33
És,ha már itt vagyunk ,az építő cégek mivel vitték fel az anyagot? A sittet ,meg mivel vitték ,el ha elvitték,és miért nem használták az út építéshez?vagy oda tüntették el ,de "balogul" és most sírnak.Hajaj,aki ilyen szép helyen lakik annakis legyen meg a "golgotája".
Shadowbull 2011.02.09. 12:49:11
Meg aztan az X3 nem terepjaro, nem is aruljak annak, a G meg az.
sb
Ronon 2011.02.09. 12:49:40
Hurri Kán 2011.02.09. 12:52:01
dekás dezső 2011.02.09. 12:52:48
tozse76 2011.02.09. 12:54:55
plityu 2011.02.09. 12:54:58
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 12:55:07
Azt viszont nem tudom, hogy ebben az újfajtában, amit linkeltél, van-e elektronikus, fékezgetős difizár. Mert az igazi összehasonlítás az csak az tud lenni: ugyanaz az autó és sofőr, ugyanaz a hely és időpont, és a kétféle technika.
MilitaryPolice 2011.02.09. 12:55:22
Köszi!!!
Ez nem egy vezetéstechnikai oktatófilm, és ők sem autósújságíró istenek ezért a hibákat is elnézem nekik. Sőt, sírtam a röhögéstől.
Még sok ilyet! De gyorsan és csak bátran!
Nyugi, Isten szemlátomást veletek van.
rokkantterepjárós 2011.02.09. 13:02:48
Quadra Drive II !!!!
www.youtube.com/watch?v=lUky49-mKHc
www.youtube.com/watch?v=pXK8rYjeZk4
www.youtube.com/watch?v=zYoMOm9QQsc
Vhornet 2011.02.09. 13:03:12
Lipi1945 2011.02.09. 13:03:31
Az LC-ben nincs.
Persze a legjobb lenne ugyanazzal a kocsival, de olyan videót nem tudok prezentálni. :)
A lényeg úgyis könnyen belátható, az amit mondtál, nincs beavatkozási ideje. :)
Persze cserébe viszont vannak más hátrányai.
Georgo 2011.02.09. 13:03:59
www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68&feature=related
van ez így :)
és én is az elöttem szóló mellett állok :D még ilyent Sokat!!!!! :D
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 13:04:35
Varázsolni azt nem is, de az elektronika az csak akkor képes beavatkozni (működési elvéből adódóan), ha már kipörög a kerék. Szoktak büszkélkedni vele, hogy milyen rohadt gyors a rendszer, mert mittudomén tizedfordulat után beavatkozik.
Hát ja, csak éppen addigra már rég átment a tapadó (jó, gördülő, ne hasgassunk szőrszálat :)tapadás csúszóba, amelyik ugyebár jóval kisebb. A fix difizár meg nem engedi kipörögni a kevésbé tapadó kereket, egészen addig, ameddig a fizika ezt lehetővé teszi. Fizikát meghágni ezzel se lehet, persze - de 100%-ban kihasználni a tapadást, azt csak ezzel.
Az alapkérdés meg az volt, hogy van-e olyan autó, amelyik itt fölmegy hólánc nélkül, ugyanakkor a normál közúton se kényelmetlen. Hát szerintem a Navaránál meg a Ssangyongnál a G-Merci is, meg egy Land Cruiser is kényelmesebb, és mégis fölmegy.
Drágábbak, az igaz. De ez nem volt benne a kérdésben. :)
tocibacsi 2011.02.09. 13:05:28
Bambano 2011.02.09. 13:05:43
azért azon röhögtem, hogy a bmw nem sokkal jobb, mint az insignia...
legjobb a bmw? ha a subaru teljesen szimmetrikus cuccát meg a g osztályt nem számítjuk, akkor igen.
ddrum77 2011.02.09. 13:06:31
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 13:06:35
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 13:10:29
Az a fura, hogy ez az SB, ez gépészmérnök volna vagy mi. Oszt ezzel együtt inkább az elektronikákat pártolja, rejtélyes okból.
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 13:12:54
andand 2011.02.09. 13:13:31
Nalam szaggat (Romania), sokszor nezhetetlen, pedig 20Mbps a letoltes, es megy is annyival minden, csak az Inda nem. Linux, a tobbi lenyegtelen, ugyis a flash player jatssza le.
LAPoska 2011.02.09. 13:15:12
donzosza 2011.02.09. 13:17:31
Ez egy nagyon szép és látványos videó, ám szerintem egy abszolut baromság!!! Ki az a gyökérvaddisznóállat aki egy ilyen hegytetőn lakva szalon terepjárót vesz v. egy sedant:S Mind két kocsiért a seggem verném a földhöz akár többször is mert baromi jók DE NEM ODA VALÓK!!! Azért mert rá van írva h 4*4 attól még egy nyálkás dombon se mennek fel...:)
Lehet v.m komolyabb technika kellett volna oda. Ahogy Winkler úr mondta a kedves olvasó nem egy Nivával akar közlekedni, amit megértek bár "mucsára" ahol ilyen tré az útviszony (nálunk dettó csak sík a terep) oda azért G-merci, Pajero, LandCruiser, RangeRover kellene. Ha ilyen kocsikkal próbáltátok volna sztem reálisabb és jobb lett volna video.
:)
tjunior 2011.02.09. 13:21:43
KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.09. 13:21:58
isssti 2011.02.09. 13:22:51
..akkor meg nem köllene hegyre költözni..ugyebár?!
Sok műmájer!
Co2 2011.02.09. 13:24:24
political ideology 2011.02.09. 13:25:34
h4z4rd 2011.02.09. 13:32:50
911 Turbo 2011.02.09. 13:32:54
fpetyov6 2011.02.09. 13:35:17
Tudtommal a jégen a szeges gumi (vagy a hólánc) ami működik.
determ 2011.02.09. 13:37:15
Hurri Kán 2011.02.09. 13:38:15
Elhiszem.
Nem vagyok amúgy off-roados meg jártas nagyon a különböző összkerékhajtási rendszerekben, de eddig aki hozzáértővel beszéltem, mind azt mondta, hogy a technika mellett nagyon fontos a vezető is, hogy mennyire érzi az autót, a tapadást, és igazából ilyen körülmények között az a kulcs, hogy eltaláld a megfelelő sebességet és ki tudd használni az autó lendületét és tapadását.
JL 2011.02.09. 13:40:36
Lehet, hogy SB gépészmérnök, de: abból is van hülye, mint ahogy rendőrből, meg tanárból, stb. Ő azonban úgy látom, hogy - gépészmérnök, vagy sem - NEM hülye. Nem fényezte halálba az elektronikát, azt mondta, hogy "tapadast egyik osszkerekhajtasi rendszer sem bir varazsolni"
Gyk.: ezzel arra célzott, hogy azon a kib@szott tükörjégen, felfelé (normálisan lefelé se', csak ugye, tudjuk,hogy lefelé a sz@r is gurul), akármilyen normál gumikon (téi is lehet!) még a három zárt diffis G-Mercinek, vagy Land Cruisernek sincs esélye, mert egy ideig megy, megy...aztán eljő a pillanat, amikor elfogy a tapadás, s a dög szépen erőteljesen forgó kerekekkel (de legalább mind a 4 forog:-D) megáll...oszt elindul visszafelé! Meragumikelvesztettékatapadásukat!!!
A fentebb belinkelt videók jók - de ott VAN tapadás, s megmutatkozhatnak a rendszerbéli különbségek.
Sword 2011.02.09. 13:44:53
Jó volt a videó, de tényleg érdemes lett volna kipróbálni az X3-mat odavaló gumikkal és még 1-2 igazi terepjárót.
Tomcy 2011.02.09. 13:46:26
Mivel itt volt jég is és a tapadás szar, ezért a kocsi súlya sem mind 1.
Ez a fos bmw 1800kg minimum plusz két ember meg az extrák simán 2tonna.
Az opel 1500kg kb az már 300kg előny.
Mivel gumiméretek hasonlóak szélességben ezért tapadó felület kb ugyan az így nyilván az megy feljebb amelyik könnyebb mert ugyan azt a vonóerőt kisebb súly mozdítására kell használnia.
Amúgy nem mondom 2x hogy lehet egy régi swift 4x4 is felment volna simán.
anyahajókabinajtóhajtogató 2011.02.09. 13:47:05
Szerváljatok egy G mercit meg egy defendert, esetleg egy landcruisert és próbáljátok meg azokkal!
Jó volt!
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 13:47:35
Gyarló Hintaló 2011.02.09. 13:47:55
rég visítottam ennyit TC videón!
Meg amikor Ommm elfojtja a röhögést 6:00-kor :D
Most akkor milyen autóval lehet felmenni?
Sok megmondóember megmondta itt a frankót!
Addig amíg nem lakok hegyen,(pedig szeretnék panorámát) addig ez nekem nem probléma.
Fantozzi.ie 2011.02.09. 13:50:12
JL 2011.02.09. 13:50:53
A túlzott sebességű nekifutás ebben, s a hasonló esetekben meg szvsz azért veszélyes, mert ahogy a jég miatt - ahogy látjuk - tapadósúrlódásból is alig-alig van, ebből következően oldalvezető erőből sem sok marad:-), azaz szinte esélyünk sincs a kormányzásra...ami nem jó ómen...
Hurri Kán 2011.02.09. 13:52:36
Persze. Ahogy írtam -és mondták olyanok, akik velem ellentétben értenek is hozzá, a hangsúly a MEGFELELŐN van...
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 13:54:29
"Mondom néked, három legyen az, ameddig számolsz. Négyet ajkadra ne végy! Kettőnél meg ne állj! "
:)
Szóval túlzott lendület, az nem jó. Meg a kicsi se. Az épp jó a jó. :)
Bambano 2011.02.09. 13:57:21
@determ: mert ilyen mediterrán éghajlaton, ami nálunk van, ritka a hó.
@tjunior: milyen autó az a navarra?
@kafferbivalybalamber: nekem meg az a gyanúm, hogy azok, akiknek adsl-e van és képtelenek rendesen beállítani hozzá a pc-jüket. Ja, meg a digis userek. Ok: a pppoe miatt nem megy át 1500 bájtos ethernet keret a hálózaton, ezért az mtu-t kisebbre kell venni, pl. 1470-esre és akkor minden jobb lesz. Saját tapasztalat.
JL 2011.02.09. 13:57:34
Impreza, Evo...ja, erre való mindkettő...óccsóhókotrós köténylemezt (aminek az árából vehetsz egy öreg Panda 4x4-est) még valahol az alsóbb szakaszon letépi a hóbucka... Az Insignánál is volt rá esély.
JL 2011.02.09. 14:01:18
Ja, ebbe tényleg nehéz belekötni:-)
Deugye: offródéknál arra van szánva a vas, hogy ha nem adja ki, hát nem baj, viszont egy ilyen Bömbivel, vagy Insignával (összértékük 30 milla körüli lehet) a f@szom tapogassa a határokat:-)
Spiritmonger 2011.02.09. 14:02:18
még egy kérdés, szerinted a G-Mercedes vagy az X3 bmw öszkerekes hajtáslánca a jobb?
zuulululu 2011.02.09. 14:02:40
JL 2011.02.09. 14:09:06
Fentebb már beszúrták egyszer. Megnéztem - mi a tanulság?...mer' azt is megírták fentebb, hogy ez HAVAS pályán zajlott, míg a TC videón JÉGEN próbálkoztak...várj, tudom: havon az Audi nyert, ebből következően a glattjégen is felment volna. Naccerű.
Shadowbull 2011.02.09. 14:17:13
Azt persze nem tudom felmerni, hogy az az elmeleti kulonbseg, ami egy fix mechanikus diffizar es egy fekezgetos elektronikus kozott van, az valoban elegendo-e ahhoz, hogy az elobbi felmenjen gond nelkul.
Nem tudom, nem ertek hozza. Meg azt sem tudom igazabol, hogy milyen elven mukodik az X3 aktualis osszkerekhajtasa.
Abban viszont teljesen biztos vagyok, hogy az X3-at nem ilyen celokra terveztek, nem is aruljak terepjaronak, nem is reklamozzak hiperszuper offroad kepessegekkel. Hogy nem ment itt fel, azt nem tartom akkora gondnak. Sok mas hasonlo auto sem ment volna fel.
Aki ilyen autot vesz, az nem azert veszi, hogy dagonyazzon vele, ezen autok nagy resze sohasem megy le az aszfaltrol.
sb
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 14:19:26
De a legelső, amit meg kell tanulni, az a tolatás. Pont az ilyen esetekre mint ez, mert ha nem adja ki, hát nem adja ki - szépen visszaengedjük rükvercben, motorfékkel, aztán vagy nekifutunk még egyszer, vagy nem.
Az az opeles keresztbefordulás, az elég sokszor egy kellemetlen borulást bír eredményezni, az meg tényleg köll a francnak. :)
ezsolyzoli 2011.02.09. 14:20:40
én már mentem fel 2004es 2.5es allroaddal ilyen úton, és nem okozott neki különösebb problémát! persze a rá szabott speckó pirelli gumival...
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 14:24:19
Hát? Milyenkre?
Ez itt nem terep volt. Közút, lakott területen belül, konkrétan Szentendre egyik utcája. Házakkal, házszámokkal. Mire való akkor az X3, ha erre nem, hogy itt haza lehessen jutni vele?
Globetrotter2014 2011.02.09. 14:29:10
GG81 2011.02.09. 14:33:13
2011.02.09. 14:33:33
007 turbozva nem keverve... 2011.02.09. 14:36:14
Spiti 2011.02.09. 14:38:06
Még több videót!!! Még több videót!!!
Sörkálmán 2011.02.09. 14:42:23
Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.02.09. 14:43:50
"Az összkerékhajtás előnye, hogy annál elhagyatottabb helyeken akad el az ember"
Shadowbull 2011.02.09. 14:49:39
minimumszint.
sb
olajos 2011.02.09. 14:56:15
angolo 2011.02.09. 14:58:20
Az utóbbi 2 autó még olcsó is...
A kezemet tenném rá, hogy ezek felmennének!
Vagy esetleg egy Wrangler! :)
rjg 2011.02.09. 15:00:04
www.youtube.com/watch?v=RiR9o7ZsB1o&NR=1
dobja majd a kapcsolódó videókat, merci, bömbi, panamera
Adam2101 2011.02.09. 15:01:05
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 15:02:06
Értem. Szóval erre nem tervezték az X3-at. De azt te se tudod, hogy akkor mire.
Köszi! :)
Hurri Kán 2011.02.09. 15:03:50
A szolárium előtt akkor is fel tudsz vele ugratni a járdára, ha ott történetesen egy virágágyás is van :DDD
Shadowbull 2011.02.09. 15:06:49
En nehezen tudok elepzelni egy 15+ millios autot, ahogy tokig sarosan beleulnek, vagy nehez terepen gyurjak le a fenyezest.
sb
mukkelek 2011.02.09. 15:09:21
Bizony ritka nagy igazság ez. Tróger az összes, így tiz év tapasztalat után. De a sláger tényleg a tesztszekvencia piszkálása.
"Gyakorlatilag a kívülre mutatott külsöségeken kívűl semmiben se különbözik egy mai modern multi cég egy régi kommunista cégtől. Papíron, dokumentumokon minden rendben van, a legyártott terméket meg úgy kell átnyomni minden teszteren (ha hibás akkor a tesztprogramot modosítjuk???) ha selejtes az anyag, de hiány van belőle akkor még se selejtes :-) "
szelidorzo 2011.02.09. 15:10:56
Bohóc terepjáró (BMW, stb.), csak bohóckodásra való.
Olcsóbb alternatíva : Lada Níva.
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 15:11:01
Szentendre, anyu viszi hazafele a gyereket az oviból. :)
yomsisi 2011.02.09. 15:14:00
Ennyi.
1000rörö 2011.02.09. 15:14:55
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 15:16:07
Hát, hacsak úgy nem... :)
Pöp 2011.02.09. 15:17:27
kafferbivalybalamber 2011.02.09. 15:18:29
Hát, végülis: nem lehetetlen. :)
isti77 2011.02.09. 15:19:16
Hurri Kán 2011.02.09. 15:19:31
Ha nulla tapadás van akkor teljesen mindegy hogy 10 Nm vagy 700 Nm nyomatékot nem tudsz hasznosítani.
don39 2011.02.09. 15:21:11
sabato 2011.02.09. 15:21:12
sabato 2011.02.09. 15:23:05
tükörfúró 2011.02.09. 15:23:24
Hogy hólánc nélkül mi, az sztem tapadási kérdés, 4tonnás BTR vagy 3tonnás nagy traktor kell,...talán.
aopdfmcpoasd asdfcpqaDEPQWP . bnmbmnhii . (törölt) 2011.02.09. 15:23:37
Hát nekem G mercim van (meg egy alfa 156, és mellé egy új corsa opc az asszonynak) de ez a videó meggyőzött arról, hogy a totalcarnak ne adjak kölcsön autót! :) főleg télen ne.
Ommm és Robi, elég felelőtlenül mentetek oda, hogy nem készültetek fel havas hegymenetből előtte, mit kell tenni különféle szituációkban - akkor lehet hogy nagyobb eséllyel uraltátok volna az ösztönreflexeket és talán nem uralkodott volna el a halálfélelem mikor csúsztok lefelé :D
Mellesleg egy profi terepessel a kormány mögött talán a BMW is fel tudott volna menni, biztos voltak ott részek az úton ahol volt még tartalék tapadás.
A G-men vékonyabb a gumi mint a videóban látható malomkerekek, de mondjuk ezt még mindig nem tudom hogy előny vagy hátrány lenne ebben a konkrét szituációban.
Lényeg a lényeg, hogy a sok okoskodó kommenten jót szórakoztam :)
rjg 2011.02.09. 15:24:06
ide nem moterő köll...:)
JL 2011.02.09. 15:24:20
Fentebb "Bambano" belinkelt videójában, a görgőspados szopatás közepén, mikor a Subaru Foresterrel azt szimulálják, hogy mind a 4 kerék jégen van (tehát a tapadás zéró), és nem meglepő módon NEM tud elindulni a gépsárkány - no, akkor mondja a narrátor a frankót: "nincs olyan összkerekes, mely ilyen körülmények között boldogulna".
Ennyi, a többi csak rizsa! Olyan, mintha azt bizonygatná, hogy "hö, olyan erős vagyok, hogy a hajamnál fogva felemelem magam..."
JL 2011.02.09. 15:29:10
rjg 2011.02.09. 15:30:29
JL 2011.02.09. 15:35:09
Negrogo 2011.02.09. 15:35:31
Az olyan szarfaszu kommentelok mar bocs akik meg le fosoznak egy x3-at.... Aha. Nagy elmek lehetnek. Gondolom vmi szuzibol, astrabol, golfbol meg tarsaibol. OMFG.
Izo 2011.02.09. 15:37:40
www.youtube.com/watch?v=5UwOBKSHl-c&feature=fvsr
JL 2011.02.09. 15:37:58
Csatlakozom:-D Eltűnt, mint fing a pezsgőfürdőben...
JL 2011.02.09. 15:48:41
VitoFater 2011.02.09. 15:49:48
netegezzteátokfajzat 2011.02.09. 15:50:10
Gyikarc 2011.02.09. 15:50:23
netegezzteátokfajzat 2011.02.09. 15:52:13
ZsigulisZsolti 2011.02.09. 15:52:54
egyiksem 180 le,de ez ilyen fosszar x3,meg x5 elmehet a picsába.télen csúszkálnak,mint a korcsolya,mi meg behúzzuk a 4kereket,azt viszlát.
bmw,kinyalhatod!
netegezzteátokfajzat 2011.02.09. 15:57:09
Alhazred 2011.02.09. 15:58:55
Bambano 2011.02.09. 16:04:35
netegezzteátokfajzat 2011.02.09. 16:09:09
PDTI 2011.02.09. 16:11:23
numapuma 2011.02.09. 16:16:49
Balu79 2011.02.09. 16:17:15
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.02.09. 16:24:33
Teljesen világos, hogy hegyet mászni nem jó ugyanaz a gumi, amivel autópályán 150-nel is lehet menni.
Ennyire univerzális dolgok nincsenek a földön. Az az üléshuzat, amelyik 70 féle típusba jó, az mind a 70-ben eláll egy kicsit.
Itt a hólánc volt a megoldás, lánccal egy zsiga vagy egy puntó is felmegy mindenféle elektronikus hókuszpókusz nélkül.
Ki az a csajszi a videó végén?
h_mate 2011.02.09. 16:30:32
Harmatos Libaf.s 2011.02.09. 16:37:11
azt hiszem a videó nem kér kommentárokat Subaru Powwa!!!
amúgy sz se lenne hülyeség 200 é venni egy tetves nívát ijen napokra v hamár a níva derogál akkor egy báremilyen Landcruisert v landrover (kivéve freelander ) esetleg g mercit no és persze vmi quatro hajátsrendszerű autot pl lancia deltahf integrale alfa 155 VW transporter synco T4 difizárat is adtak hozzá igaz nem mindegyikhez audik tömkelege . a vezetési technikátokon én is behaltam-,- az a lényeg hogy meg kell találni azt a kicsi pontot ahol a kerék még éppen nem forog el ha ez 2 km/h akkor annyi de hidd el nagyobb uralmad lesz rajta és jobban fogsz haladni vele mint ha üveghangon veretnéd nekibár jegyezzétek meg lendület nagy barát lefelé fékezni meg legnagyobb hülyeség és tarkólövést követel olyankor csak motorfék ! ja és persze óriási követési távolság (ajállom hogy mennyetek befagyott tavakra simóval gyakorolni h mijen elindulni tőgázzal és mijen lassan alapjáraton no és persze pörögni utánnamint egy jojó :D...
és még egy kis mókás jelenet apécsi havas utakról egy helyi trabantfingatónál megéri ..
www.youtube.com/watch?v=Ezn6ZO99Qwc
csunyadiszno 2011.02.09. 16:42:52
JL 2011.02.09. 16:49:58
Valahol a kommentek elején ott a cím. Menj gyorsan, szvsz most, hó nélkül, +6 fokban összejöhet:-)
csunyadiszno 2011.02.09. 16:54:12
JL 2011.02.09. 17:00:13
fagzal 2011.02.09. 17:03:25
csunyadiszno 2011.02.09. 17:05:54
gelgeorge 2011.02.09. 17:14:42
karádi12 2011.02.09. 17:17:10
Én is megpróbáltam 1-szer X5-tel, ugyanilyen emelkedőn jeges havon.Eredmény: visszacsúszott.
Quattro 6-os Audi meg sem kapart, úgy felment. Nagy nulla ez az X-Drive!!!
csunyadiszno 2011.02.09. 17:18:47
Chino 2011.02.09. 17:20:27
M160 2011.02.09. 17:25:23
csunyadiszno 2011.02.09. 17:27:21
csunyadiszno 2011.02.09. 17:29:17
pinandika 2011.02.09. 17:33:14
Spiritmonger 2011.02.09. 17:41:05
de, mégis jó a gyáraknak, amik kispórolják a technikát a gépek alól, erre a bohócságra hivatkozva
rendes, mechanikus, 100%-os diffizár kell
csodálkozom, miért nem ezzel szerelik az összes suvot, mert gyakorlatilag nem súlytöbblet, olcsón előállítható, és nem kell a fejlesztésre vagyonokat költeni, és még a terepképességeket is növeli
Negrogo 2011.02.09. 17:42:30
denyiro 2011.02.09. 17:44:05
Szóval az sem jó ha túl nagy a súly de az sem ha pillekönnyű az autó, mert akkor meg azért nem lesz tapadás. Ha a tapadás megszűnik létezni akkor ott van vége a dolognak és legfeljebb a korrigáló kormánymozdulatokkal lehet valamennyire javítani a gebaszon.
Lipi1945 2011.02.09. 17:55:40
De tény, hogy a terepgumik esős aszfalton keményre taposott havon, jégen jobban csúsznak. De ez az utca nyilván nem nagyforgalmú, meg a videón amennyire látom nincs ez annyira keményre letaposva, szerintem itt még nagyobb esélye van egy terepguminak.
Ezzel a fékdiferenciállal az a baj, azontúl, hogy megvárja míg kipörög a kerék, hogy a kipörgőt lefékezi, de a havon minimális tapadáskülönbség miatt pörög ki, emiatt azzal hogy lefékezi a kipörgőt csak azt éri el, hogy a másik fog kipörögni. Miközben nekünk arra lenne szökségünk, hogy mind a 2 vagy 4 kerék forogjon.
JL 2011.02.09. 18:06:01
Úgy biza! Demagóg volt a Jeremy-video...:-(, bár nekem Winkleréké is barokkos túlzás a "megnézzük, mit tud itt az általunk ismert legjobb összkerékhajtás" felütéssel...:-((
Legjobb? Kinek? Mire? Hová? Mennyiért? stbstb.
...pedig "házon belül" néhány éve született erről egy igen összeszedett, alapos összefoglaló a teljesen ismeretlen Cs.Zs.:-D tollából. Érdemes elolvasni (magadra ne vedd, nem Rád gondoltam!):
belsoseg.blog.hu/2011/02/09/mit_er_a_sokmillios_technika#comment-form
JL 2011.02.09. 18:09:17
Lipi1945 2011.02.09. 18:10:51
JL 2011.02.09. 18:12:32
...most meg a cikk 2. oldalát linkeltem be, ááá...
Negrogo 2011.02.09. 18:15:35
Bambano 2011.02.09. 18:22:10
csunyadiszno 2011.02.09. 18:28:02
foolproof 2011.02.09. 18:29:13
A Jeep QD II hajtásláncára, felezőben azér' még kíváncsi lettem volna, elméletileg asse' tud ledifferálni.
Saját megoldás amúgy Y61 Patrol, 235/85 R16 gumik, merevhíddal elöl-hátul, ettől leszek nagyon bátor!
nagyati67 2011.02.09. 18:31:38
Egyébként ilyen úton rükvercben anno a Wagon R-emmel is kimentem... (Salgóbánya-Medves-fennsík, vagy a zabari 15%-os 180 fokos visszafordító, ahol a lendületvételt el lehet felejteni)
Amúgy ennyit a milliós X-drive-ról. Parasztvakításnak elmegy.
gelgeorge 2011.02.09. 18:33:26
csunyadiszno 2011.02.09. 18:34:20
K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.02.09. 18:40:24
MB126 2011.02.09. 18:41:25
GyuC 2011.02.09. 18:43:53
Kipróbálnám i30-cal amivel tavaly 30 centis szűzhóban felverettem az ezüsthegyre az égető utcán (vagy meggy utca?)... ahová hólánccal nem tudtak mások felmenni.
Amúgy meg állni a féken a legnagyobb hülyeség ilyenkor, ha elakad rükverc, alapgáz és lassan legurulsz... bár lehet ezt sem engedte volna a csilliós elektronika...
ladaracing1 2011.02.09. 18:44:17
A lényeg: nem díszterepjáróval kell szenvedni hanem egy Nivával vagy UAZzal meg a michelin meg hasonló jónak hitt téligumi helyett fel kell dobni 4 Nokian Hakkapelitta-t
ennyi...
ommm 2011.02.09. 18:45:33
JL 2011.02.09. 18:55:14
Értsd már meg: nem az a kérdés, hogy ledifferál, vagy sem - hanem hogy nincs tapadás, oszt jónapot! Önmagában nincs csodaszer, azaz varázslatos összkerékhajtás, ha nincs, ami átvigye a hajóerőt (megfelelő gumi!!!) a dzsuvára, még a Jeepnél sem!
Úgy 4 éve volt egy 3 napos Jeep-jamboree fent, a Szugetközben, a Jeep-Clubosok (Kratochwill Viliék) qrvajó pályát kreáltak. Lepróbálták, azt mondták: minden OK, itt elmennek a...szóval a nem kifejezetten terep-spílerek is, néhol egy kis beszabeehu:-), de semmi igazán vérfagyasztó.
...aztán éjjel jött egy betyáros eső, és olyan lett a felázott pálya, mint az ipari takony, szóval csúszott, mint a fertelem. A bringákon (CJ, Grand Cherokee, Commander) meg olyan félf@s 'All Terrain" abroncsok voltak - hát egy gyötrelenm lett a pálya. Aki bátortalanul ment neki, hamar megállt, és annyi, aki nekifutott...az meg általában a térdét rosálta össze (meg mellette az instruktor is:-) ), mert jóval magasabbra jutott, sonnan avázott le, ijesztő piruettekkel.
...aztán jött valaki, tán egy első generációs Suzuki Grand Vitarával + rettenetes terepgumikkal, és vígan végigkaristolt a pályán...nemazé', mer' jobb hajtáslánca volt, hanem ugye, a gumik...!
Bambano 2011.02.09. 18:56:16
nokiant szerintem csak az rakna ilyen autókra, akinek nem volt még jobb gumija.
gelgeorge 2011.02.09. 18:56:55
ladaracing1 2011.02.09. 19:03:28
ladaracing1 2011.02.09. 19:15:57
karádi12 2011.02.09. 19:37:32
Tudom egyesek (mint te) nem tudják elfogadni,hogy a BMW leégeti magát ilyen helyeken a szarjaival, amit terepjárónak nevez, de el kell fogadni.
Infox 2011.02.09. 19:42:58
A videó ennek ellenére nagyon tetszett, de a sok "hülye" komment kicsit fárasztó.
Üdv. mindenkinek
zolcsik76 2011.02.09. 19:45:24
zolcsik76 2011.02.09. 19:46:52
baseldon 2011.02.09. 19:46:54
JL 2011.02.09. 19:49:46
Hihető, őszinte, objektív hsz, semmi mesedélután - itt a vége, gratula!:-)
zolcsik76 2011.02.09. 19:53:44
zolcsik76 2011.02.09. 19:56:39
VitoFater 2011.02.09. 19:57:18
M@tek@ · http://www.dusza.sk 2011.02.09. 20:05:54
bobeszedulacika 2011.02.09. 20:07:36
M@tek@ · http://www.dusza.sk 2011.02.09. 20:07:42
M@tek@ · http://www.dusza.sk 2011.02.09. 20:09:22
Negrogo 2011.02.09. 20:10:30
csunyadiszno 2011.02.09. 20:19:29
csunyadiszno 2011.02.09. 20:22:46
Kaptatóutca 2011.02.09. 20:22:49
Egyébként a Musso is feljön, a kérdés az, hogy hogy megy le! 2 éve én már leboboztam vele, 2 tonna ha megindul, isteni feeling!
Az UAZ-os ötleteket külön köszi:-) be tudok vele állni a MOM parkolóba a meló idejére? :-D
Kaptatóutca 2011.02.09. 20:27:14
csunyadiszno 2011.02.09. 20:27:41
Kaptatóutca 2011.02.09. 20:32:24
viszont a próbálkozások után lett jég is, DE mikor enyhült az idő, végre itt olvadt le elsőként a hó:-))
Kaptatóutca 2011.02.09. 20:34:36
de ha megdobja egy hó alatti nagyobb kő és rásegít egy kis jég, akkor nincs megállás
volt ízi rájder és szeddarája!!
Kaptatóutca 2011.02.09. 20:37:49
De végülis mi választottuk ezt a helyet lakhelyül, tisztában voltunk a körülményekkel, én az iskolás gyerkőcömmel gyalogoltam is egész decemberben hegynek fel-le. Végül is a hely maga kárpótol egy csomó mindenért!
És igen, én vagyok olyan "idióta köcsög", hogy ilyen helyre költözöm a panelből:-)) Vállalom!
zolcsik76 2011.02.09. 20:39:39
zolcsik76 2011.02.09. 20:44:24
donphobos 2011.02.09. 20:53:43
Winkler láthatóan nem tud vezetni. Gyakorlatilag csak lefullad és amikor hátramenetben csúszik le a lejtőn az Insigniával akkor az már fájdalom. Az hogy nem tudja a kormányt Y közben a megfelelő irányba tekerni szánalom.
Látható hogy a sikerhez a következő kellettek volna. A gépjárműhöz és útviszonyokhoz illő abroncs. Jó sofőr. És sok tapasztalat. A gumiról sejtem hogy valami sportos, a rövid bevágás alatt az látszott hogy bár téligumi de a sportosabb fajtából. A sofőr kritikán aluli volt sajnos, ezen nincs mit szépíteni.
Magamat fényezni nem akarom, de Budán másfél évig jártunk poolcarral egy kollégnőért munkába menet és hasonló úton lakott. Sima téli gumi, Focus I és némi rutin felvitte és lehozta az autót. Nem 1x, sokszor. Nem tartom magam csoda sofőrnek, teszem hozzá.
Üdv!
csunyadiszno 2011.02.09. 21:15:48
joe1234 2011.02.09. 21:19:03
joe1234 2011.02.09. 21:22:56
majd szétröhögtem magam a winkli imádságán :))))
joe1234 2011.02.09. 21:26:13
Kaptatóutca 2011.02.09. 21:28:36
ami nem baj, csak hozzon magával lapátot és csákányt, hogy utána vissza tudja állítani az út "eredeti" állapotát, hogy mi és a szomszédok még haza tudjunk jönni rajta:-DD
Shadowbull 2011.02.09. 21:31:03
A BMW nem nevezi egy autojat sem terepjaronak.
Ugyhogy inkabb te egeted magad.
sb
joe1234 2011.02.09. 21:32:24
www.youtube.com/watch?v=wzTZKKrI1kQ
Kaptatóutca 2011.02.09. 21:37:22
de ez el is hangzik Winklitől: hát nem az lenne egy ilyen autó dolga hogy ha valaki nem egy profi autóversenyző génállományával születik akkor is az autó és a technika a segítségére legyen abban hogy "hazajusson"
és hát igen, az ember azért vesz terepjárót, mert "terepen" kívánja használni, ráadásul én azért olyat szeretnék, amivel "meg is lehet jelenni" a melóhoz, tehát ne UAZ legyen:-DD
ugye az meg kicsit luxus, hogy csak az emelkedő kedvéért tartsunk egy külön kocsit az oszlop mellett az útszélen:-)
szóval marad a lánc és a gyaloglás, legalább megint lefogytam 2 kilót:-DD
CSÖRR-CSI££ 2011.02.09. 21:47:16
"Dolgozunk rajta, hogy hamarosan mindenki megkaphassa az esélyt arra, hogy felmenjen. Stay tuned!"
Pista, ezt tekinthetjük ÍGÉRETNEK?!
...Kérdem így 500 és 1000 komment közt valahol. (itt már talán senki nem olvas, inkább csak ír)
Egy igazi hillkájmb kámpitisönt tényleg össze kéne hoznotok! Lehetőleg minél többféle típussal:
G-Merci, Subaru, Audi Quattro, valamilyen (lehetőleg Defender) Landy, Niva és UAZ mindenképpen legyen benne, mert ezeket emlegetik itt a legtöbben, mint abszolút esélyes X3-verőt! Ja, és a Samurai, + én javasolnék továbbá egy soltvadkerti Csettegőt is indítani a mezőnyben, mert akkor mindenki annak drukkolna, és talán nem lenne annyi "óvás" (értsd: hirig és trollkodás) utólag a kommentekben. (...ha pedig még alázna is a csettegő, na az aztán toplistás lenne a jutyubon, meg mindenütt :)
Talán nem ártana gyakorlott offroader sofőrökkel is kipróbáltatni mindet, hogy egyúttal azt is megláthassuk, mennyivel teljesít többet ugyanaz a gép a siratófalon egy profi kezei között, tehát mennyi a dologban az emberi tényező.
(ezen a videón ugyanis -sértődés ne essék, de nekem úgy tűnt, hogy az autó/k/ban még lett volna némi tartalék, jóllehet tudom, hogy nem az volt a cél, hogy namostaztán életre-halálra...
mer'hogy a Janika felesége a Zica se úgy zúz fölfele a Ravnégyessel)
Egyszóval: komoly, mértékadó tesztre gondolunk, nemcsak amolyan septében összedobott dzsemborira, amit egy telefon kamerájával vesz föl valaki, mert a kommentekből is látszik, hogy népszerű a téma, sokan sokfélére esküsznek és szent meggyőződéssel.
Lássuk akkor frankón, hogy azonos körülmények között, legalább hasonló képességű gumikon, gyári állapotú (nem offroadra tuningolt) verdák mit teljesítenek egymáshoz képest.
Én mostantól "tyúnva sztéjjelek", mert Te mondád, úgyhogy légyszi, csináljátok meg! Nagy sikere lesz! (...hacsak el nem amatőrköditek, de Ti olyant nem szoktok, ugye :)
ui: Kultúrpesszimista pedig nyugoggyon meg, én így írok
kúl & písz
Kaptatóutca 2011.02.09. 21:49:34
foolproof 2011.02.09. 21:53:00
csunyadiszno 2011.02.09. 21:55:38
foolproof 2011.02.09. 21:55:45
Shadowbull 2011.02.09. 21:56:16
Szerintem amikor az Opel keresztbecsuszott, a szar is vigyazba allt az utasokban :)
Meg innen is izgalmas volt :)
Egy kerdes ami nem vilagos: Pistam, a DTC-t aktivaltatok?
sb
foolproof 2011.02.09. 21:57:30
foolproof 2011.02.09. 21:59:13
csunyadiszno 2011.02.09. 22:03:32
A kapcsolható összkeréknél ugyan az a helyzet áll elő amikor bekapcsolod, mint ami az állandó összekerekeseknél, amikor a hosszdiffit lezárod. Szóval ez a két dolog ugyan az. Viszont ha a patrolon kapcsolható az összkerék és van + hátsó zár, akkor az többet tud hajtásilag.
Kaptatóutca 2011.02.09. 22:07:01
Egyébként saját vállalkozásban dolgozom, és pályázatokat írok, menedzselek, tehát ha megoldható szeretnék egy picit csillogóbb autóból kiszállni:-) na jó ahhoz ugye le is kell azt mosatni:-)
Egyébként meg baromira imádom a Mussot! Magasabban ülök, átlátok mindent és mindenkin:-)) ad egy biztonságérzetet, főleg, hogy a csemete hátul figyel:-)
egy párszor már jól jött az erősebb kasztni, mikor a kínaiak elfelejtették észrevenni a stop-táblájukat!
foolproof 2011.02.09. 22:12:13
bobeszedulacika 2011.02.09. 22:21:06
mellesleg ha jól láttam az ami a filmben szerepelt (Ut)nem igazan egy szlard burkolatú ut!!!
en 31 10,5 15 gumit vettem enyiert ,,,azok a kocsik meg vagy 235 os gumit használnak az meg olcsóbb!!!!
azt kell mondjam a tulajnak pénze van kocsira de a vezetéshez semmit sem ert!!!de a vinklerek sem mar tul nagy az arcuk!
2011.02.09. 22:27:02
Nem baj, megerte!
Jok vagytok! A politkusos cikk, meg ez is. Vegre valakik vallaljak, hogy ugy csinalnak valamit, hogy nem csak buksi simizest kaphatnak erte mindenkitol.
<3
bobeszedulacika 2011.02.09. 22:28:05
a nivat meg felejtsuk mar el vegre ,,,az ara is azt mutatja
csunyadiszno 2011.02.09. 22:33:37
DEW3yl · http://dew3yl.wordpress.com 2011.02.09. 22:35:26
ccorsa (törölt) 2011.02.09. 22:37:03
Sok az irigy ember.
Inkább segítsünk neki, hogy mit vegyen.
Range Rover, Land Cruiser, vagy mit?
Niva bazz, meg Wartburg :)
csunyadiszno 2011.02.09. 22:37:21
Krizsabá 2011.02.09. 22:42:56
Kaptatóutca 2011.02.09. 22:49:15
??????? mi vagy Te, látnok? akkor kérdezhetek még pár dolgot amire kíváncsi lennék, nézz már utána a jövőben:-)köszi
csunyadiszno 2011.02.09. 22:51:28
bobeszedulacika 2011.02.09. 22:52:48
Kaptatóutca 2011.02.09. 22:54:05
kár pedig olyan jól szórakoztam, míg várhatom hogy megsül a kenyérkém:-)
nem szoktam írogatni kommentekbe, de megtetszett:-)))
csunyadiszno 2011.02.09. 23:02:53
bobeszedulacika 2011.02.09. 23:09:09
augustiener 2011.02.09. 23:09:13
Egyébként a minimum az lenne, hogy ilyen utcán letúrnák a havat és lesóznák. Ott a hegy tetején is fizetnek adót, azután a két koccsi után gondolom nem keveset.
A sofőr viszont faszául lehozta az autókat. Baszdmeg csúsztak, mint az isten fasza. A piros autót elfogadnám ide a ház elé.
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.02.09. 23:13:16
old.utcakereso.hu/bp.2.Csal%C3%A1n_k%C3%B6z
Betelgeuse-2 2011.02.09. 23:14:38
SUBARU OUTBACK !
Azok lealázzák a BMW-t és felmennek. Winkler Robi, tessék velük kipróbálni!
bobeszedulacika 2011.02.09. 23:17:22
ne légy mar ilyen naiv!
el csaljak !mit gondolsz miből telik ott olyan házra meg annyi kocsira ,nyaralásra,,,de legalább síelni nem kell ki utazniuk,,,,,,,,
M@tek@ · http://www.dusza.sk 2011.02.09. 23:19:16
Én szivesen kölcsönadom az enyémet. Az enyém még klasszikus 50-50 es Torsen. :-)
www.youtube.com/watch?v=pkMn5Z4AXr8&feature=related
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.02.09. 23:19:44
csunyadiszno 2011.02.09. 23:28:09
csunyadiszno 2011.02.09. 23:30:35
bobeszedulacika 2011.02.09. 23:35:28
dextercapo 2011.02.09. 23:36:41
fix zaras difi , felezo , rovid egyes es stabil adaptiv alapjarat .
a jurassic parkban az M merci latvanyos volt ahogy vergodott a kotel vegen , de a tapadas ilyenkor sokkal kevesebb mintha leragad es elkezd vontatni .
persze kellhet lendulet - de itt nem az volt a baj .
augustiener 2011.02.09. 23:44:08
Buta vagy, mint egy vödör szar, bunkó, írni nem tudsz, de nagyobb pofád van, mint lendvai ildikónak baszdmeg!Irigykedés helyett azon gondolkodj el, hogy hogyan lehet kibújni a gépjárműadó és az üzemanyagárban lévő jövedéki adó alól te fasz! Ha pedig azt kifizették, akkor fizettek azért, hogy járható legyen az utca!
Az az olyan ház pedig nem gondolom, hogy egy igen kurva drága dolog, valószínűleg elég olcsó volt a telek egy olyan helyen, ami egy domb tetején van kietlen helyen és csak kaviccsal van leszórva a földút. De az ilyen faszszopók, mint te csak fikázni tudnak mindenkit, akinek legalább van annyija, hogy ne kelljen egy kibaszott panelben lakni.
Legyen áttétes vastagbélrákod!
csunyadiszno 2011.02.09. 23:48:17
spooler daemon 2011.02.10. 00:07:19
Youtube.on van hely a vieóknak...
spooler daemon 2011.02.10. 00:13:38
:-)
spooler daemon 2011.02.10. 00:21:16
A fékkel imitált szoftveres difizárnál a talajra max annyi erőt lehet átvinni, amennnyit a legszarabbul tapadó kerék képes vonóerőben produkálni,
A rendes hardveres difizárnál meg a legjobban tapadó kerék adja a vonóerőt.
Baromi nagy különbség...
kkn 2011.02.10. 02:08:00
Kopi1978 2011.02.10. 06:10:41
www.youtube.com/watch?v=fuepkesNXhQ
csak ne álljon elé semmi. :-)
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.02.10. 06:50:02
Sokkal többet most sem tudok....
bobeszedulacika 2011.02.10. 07:01:20
bobeszedulacika 2011.02.10. 07:09:03
Spiritmonger 2011.02.10. 07:36:22
ha meg új autót akarsz, akkor G-merci, vw touareg offroad csomaggal, esetleg jeep cherokee QD2
Chino 2011.02.10. 08:09:29
duck 2011.02.10. 09:04:26
spooler daemon 2011.02.10. 09:11:27
Valószínűleg olcsó volt a telek, cserébe az év pár hónapjában megközelíthetetlen.
GG81 2011.02.10. 09:25:58
Kaptatóutca 2011.02.10. 10:35:47
Kaptatóutca 2011.02.10. 10:38:30
Kaptatóutca 2011.02.10. 10:42:18
Kaptatóutca 2011.02.10. 10:45:42
Ezt hogy érted? Vannak hiányosságok az ismereteimben, segítenél?
Egyébként meg egy 13 éves autóról beszélünk, sajnos most már egyre több nyekergés jön elő rajta:-( de még azért jól bírja a strapát:-)
énjobbantudom:) 2011.02.10. 11:22:27
sm33 2011.02.10. 11:51:51
Szinte ugyanilyen helyen lakunk 20 éve, X5-ösöm van jó téli gumikkal.
A BMW X-eket nem igazán erre találták ki, túl nehezek, túl szélesek a kerekek, stb., de azért ennél tovább lehetett volna menni. Az a lényeg, hogy a kezdeti lendületvétel után a kipörgésgátlót ki kell kapcsolni, mert visszafékezi nullára az autót és oda a lendület. A váltót is manuálba kell tenni.
Ha necces a helyzet, akkor inkább BMW helyett az asszony rövid RAV4-esével indulok el, az mindenhol fölmegy a virsli gumijaival.
Úgyhogy ilyen célra legjobb a Suzuki Jimmy, Toyota RAV4, Lada Niva, Daihatsu Rocky vagy Terios.
Gabi ヅ 2011.02.10. 11:52:17
Tudom nem témába vágó sorry, de az építőanyagot mivel hordták fel?
JL 2011.02.10. 11:57:49
Gondolom, valami összkerekes teherautóval (Tatra, IFA, Renault Kerax, stb) - és nem télen:-)
Kaptatóutca 2011.02.10. 12:00:36
Viszont volt olyan teherautó, amelyik felborult az erdő felőli útról jövet lefele, na ott azért a sofőr is benne volt, hát összetörött pár téglánk
Meg akkor azt felhasználtuk, mert letúrattuk az utat és felszórtuk, hogy ne legyen sár
Gabi ヅ 2011.02.10. 12:04:19
Minden tiszteletem!!! :)
Kaptatóutca 2011.02.10. 12:09:04
Ennyit az emberekről!
DEW3yl · http://dew3yl.wordpress.com 2011.02.10. 12:21:39
csunyadiszno 2011.02.10. 13:28:59
KG80 2011.02.10. 16:34:27
Ültetett, gyönyörű Insignia OPC-vel ezen a terepen.. jegyezzétek meg a rendszámot, ezt a keveset futott, alig használt bemutató autót senki se akarja megvenni a későbbiekben.. :D
Mindenesetre elgondolkodtató, hogy ez a félig autópályára való sportkocsi eljutott addig, mint az agyonimádott bajor olajkályha..
dr. no 2011.02.10. 20:50:06
aki kételkedne a subaru erejében...
aki azt mondja - incl. tc újságírók -, hogy a subaru 4x4-et meghaladta a kor, erős tévedésben van. a usbaru az igazi, ortodox. aki uaz-t, niva-t emleget tudja mit beszél. old school! csak semmi divat, nem kell haladni a korral!
aki meg azt mondja: a gyártók nem mondják autóikról, hogy terepjárók, az nézegessen csoda-katalógust, ahol elhitetik, hogy igenis az.
Sword 2011.02.10. 22:29:01
A haladni a korral az autógyártásban számomra semmi jót nem jelent.
Anno kidolgoztak jó pár összkerékhajtási rendszert a gyártók. Ezek nyilván nem egyformán jók, vagy legalábbis mások az erősségeik és a gyengeségeik, viszont kibróbált, bevált technikák.
Mit lehet ezen újítani? Hát megpróbálni ugyanazt olcsóbban gyártani, hogy szélesebb kör tudja megvenni, ezzel is növelve a profitot. Csak, hogy egy tisztességesen megépített mechanikus erőátviteli/hidraulikus erőátviteli rendszert nem lehet helyettesíteni számítógéppel, mai megpróbálja kiszámolni, hogy mit csinálnának a különböző diffik. Ez nem fejlődés.
Ez arra jó, hogy hétköznapi személyautókba is beépíthessenek valamiféle pótlékot, hogy anyuka se akadjon el a hóban. Terepjáróba ilyen nem való.
AtoszMester 2011.02.10. 23:21:48
Szerintem szépen teljesítettek ezek az autók, főleg az Opel. Le a kalappal az Insignia előtt, összkerékhajtással. Kéne.
AtoszMester 2011.02.10. 23:23:38
akira2 2011.02.10. 23:30:41
"Pistam, a DTC-t aktivaltatok? "
Igen, ez egy lényeges kérdés... :)
Közel ilyen meredek utcán közelítem meg a házamat nap, mint nap, van hozzá hátsókerekes és xDrive-os BMW-m is. A minap, amikor leesett az a pár centi hó, és a hátsókerekessel baktattam hazafelé. Miközben a dtc-t alapállásban hagytam, a legmeredekebb részhez érve, egyszer csak elkezdett lassulni az autó. Olyannyira, hogy a mögöttem kb. 50 m-rel jövő, a meredélyt lendületből támadó, már villogott is, hogy kanyarodjak már le előle (van ugyanis néhány mellékutca az emelkedő mentén), mire visszakapcsoltam kettesbe, egyszer megnyomtam a DTC gombját (ami ugye csak félig kapcsolja ki a kipörgésgátlást, azaz enged egy leheletnyi elpörgést), és láss csodát, az autó elkezdett gyorsulni. Igaz, a kanyarokban épp ellenkezőleg kellett kormányozni, de ez csak fokozta az élvezetet, a mögöttem jövő biztos azt hitte, a hóláncot is föltettem közben... (Egy Mercedeses a lejtő aljában azt szerelte...)
Szóval hóban a DTC-t egyszer megnyomni, és a kormányba kapaszkodni. Ez a nyitja az emelkedőn hóban való följutásnak. Bár, ha alatta jég van, az bizony jócskán megnehezíti a feladatot, ha lehetetlenné nem teszi... :)
Krisi 2011.02.10. 23:45:09
csunyadiszno 2011.02.11. 00:54:51
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.11. 09:35:44
Shadowbull 2011.02.11. 12:26:46
www.bmw.de/de/de/newvehicles/_shared/pdf/catalogue/X3_catalogue.pdf?download=true
koszi.
sb
Shadowbull 2011.02.11. 12:29:54
Mit lehet ezen újítani? "
Pl. lehet novelni a hatasfokok, lehet csokkenteni a vesztesegeket.
Egyebkent meg hulyeseg, hogy csak egyfele osszkerekhajtasi rendszer a jo, meghozza a mechanikus.
Attol fugg, hogy hova szanod az autot, miert raksz bele osszkerekhajtast.
Egy nehez terepre szant osszkerekhajtassal szemben mas elvarasok vannak, mint egy foleg aszfalton, nagy tempoban kozlekedo autohoz illesztettel.
sb
Sword 2011.02.11. 13:00:12
Ezt is leírtam: Igazi terepjáróba, rendes mechanikus erőátvitel, mert megbízható, jól teljesít stb, viszont hátránya, hogy nem olcsó mulatság.
A többi bohócterepjáróba, meg mehet jó az elektronikus majomkodás, mert sárban, hóban az is jobb, mint ha csak elől kapar.
Előnye, hogy jóval olcsóbb is, így nemcsak a rétegmodellekbe építhető be, hanem az olcsóbb autókba is. Csak nem kell nyavajogni, ha egy ilyen SUV meg crossover elakad a jeges úton, emelkedőn, meg próbálja fékezgetni a kipörgő kerekeket hátha így nyomatékot tud küldeni a többire. Másik baj, hogy a marketing próbálja úgy eladni ezt, mintha ez lenne a csúcs. Pedig csak egy olcsón gyártható pótlék, ami jobb, mint a semmi. Az autógyártásnak fejlesztés a terepjárógyártásnak nem. Amint írtad ott más tényezők javításával lehet fejleszteni: hatásfok, könnyebb anyagok, kisebb súrlódási veszteségek, szilárdabb anyagok. Ez nem az a szegmens, ahol a spórolás győz. Itt nem lehet kompromisszum. Ezeknek a gépeknek az egyetlen feladata, hogy valahogy leküzdjék a brutális terepet, meg az ilyen emelkedőket. Én így gondolom legalábbis.
csunyadiszno 2011.02.11. 14:13:50
Sword 2011.02.11. 14:27:02
Nem csak a működtetés, de a diffiket, tengelyeket megmunkálni nagy pontosággal az nem olcsó. Az elektronika már nagyon tömegtermék, bármelyik kínai gyár fillérekért ontja magából millió számra.
Olyan ez, mint a kapcsoló üzemű tápok.
Mindenbe azt raknak már, pedig nem egyszerűbb lenne egy trafó+egyenirányító, mint egy halom FET, kondi, tekercs meg miegyéb? Biztosan, csak az elektronika ma már sokkal olcsóbb, mint a réz.
csunyadiszno 2011.02.11. 14:33:23
Sword 2011.02.11. 17:48:04
Példának okáért az a méretpontossági osztály, ami egy motor előállításához kéne már megfizethetetlen lenne ipari körülmények között, ezért használnak bizonyos trükköket...
A kerekek fékezgetésére pedig nyilván nincs külön berendezés, gondolom speciális szelepekkel szabályozzák, az adott keréken kerekenként a fékerőt. Ha tévednék javítson ki valaki.
vаdparaszt (törölt) 2011.02.11. 18:12:45
A 4x4-es rendszer fajtája szinte mindegy.
A műfaj legjobbja a mai napig a Willys Jeep és derivatívái (pl. Mahindra), utána jön a Niva a gyári orosz terepgumikkal, de a saját tömeg és a gumi kapaszkodóképessége szabja meg a határokat, úgyhogy a nehéz dögöket (pl. Nissan Patrol) felejtsétek el. Ezek túlélnek mindent, de nem hillclimbre valók.
don't 2011.02.11. 19:17:01
Sok ilyen vezetot lattam,draga autokkal kinlodni,elakadni.
Ez az egyik olyan dolog ahol nem a penz szamit.......
donphobos 2011.02.11. 19:29:10
Csak szekundálni tudok. Pár napig használom néha kollégám 2004-es BMW 530d Touring gépjárművét. Ha egyet nyom az ember a menetstabilizáló gombján akkor enged több csúszást, később veszi el a gázt és fékezgetéssel "szimulál" difizárat. Nem lesz soha olyan mint egy rendes difizár, de nagyságrendekkel komolyabb az esély hogy felmegy az emelkedőn.
A gépen szöges (szegecses) gumi van, északi országban használom ahol az útfenntartó finoman szólva sz*rik takarítani, ezért a letaposott hó fagy oda és aztán hetekig úgy van.
Teljesen kikapcsolni nem érdemes a rendszert, mert akkor megint elforog minden. Főleg azért is, mert a gázt nem veszi el és könnyen ledifferál egyik oldalra a difi.
Amit nem szabad elfelejteni: lehet akármilyen jó hajtásrendszer, de meg is kell tudni állni az akadály előtt. Figyelni kell nagyon.
Üdv!
csunyadiszno 2011.02.11. 22:00:16
Hurri Kán 2011.02.11. 22:07:49
Van olyan helyzet, amikor jó, ha az összes kereket fixre össze lehet zárni. Így ugyanis elég ha egyetlen keréken van tapadás, akkor is meg tud mozdulni a vas.
Ha nulla tapadás van, akkor semmilyen rendszer nem segít.
csunyadiszno 2011.02.11. 22:19:11
Hurri Kán 2011.02.11. 22:25:13
Igen, de erre az esetek elég kis részében van szükség, mondjuk akkor nagyon...
Nyáron használtam pár napig pl. egy 2,8-as Sharan 4motion-t, megdöbbentem mennyire stabil az úton, nagyon jó a fékje is, de nem hinném hogy egy ilyen havas emelkedőn fölmenne...
csunyadiszno 2011.02.11. 22:38:12
csunyadiszno 2011.02.11. 22:41:31
Hurri Kán 2011.02.11. 22:49:37
JA, jó kis vas és kényelmes nagyon. És a sok nagytudású jön hogy de úristen mennyitfogyaszt??? országúton-autópályán 10-12 l között elvagy ha nem 180-nal mész, na most ennyit egy 1,4-es varrógép is megeszik ha ül benne négy ember és tele van pakolva.
Tény, városban több, de hát két tonna és 200 lóerőt almaléből nem lehet előállítani :D
csunyadiszno 2011.02.11. 23:00:20
vаdparaszt (törölt) 2011.02.11. 23:04:34
csunyadiszno 2011.02.11. 23:14:16
csunyadiszno 2011.02.11. 23:18:13
vаdparaszt (törölt) 2011.02.11. 23:21:18
csunyadiszno 2011.02.11. 23:36:05
csunyadiszno 2011.02.11. 23:39:36
Quantum7 2011.02.11. 23:47:24
Én már jártam ilyesmi helyen a 2002-es 2.5 TDI allroad quattrommal. Jeges volt, simán felment, el sem rúgott, igazából lefelé eszméltem, hogy milyen kemény a helyzet, amíg lefulladásig abs-eltem. Utána kinyomott kuplunggal folytattam, hajmeresztő volt.
Meg kellett volna próbálni azt a quattrot... Ja akkor egy Dunlop WinterSport gumi volt rajta 225/55R17 - ami egy elég szar gumi mondjuk az idei Conti-hoz képest, adott méretben.
csunyadiszno 2011.02.11. 23:48:49
Hurri Kán 2011.02.11. 23:51:36
Hát igen. És a szomorú, hogy tőlünk nyugatabbra, ha nem is újonnan, de 4-5 évesen, normálisan szervizelt állapotban egy átlagosan, vagy annál picivel jobban kereső család simán meg tudja engedni magának...
csunyadiszno 2011.02.11. 23:57:17
Hurri Kán 2011.02.11. 23:58:54
Hát igen... Sajnos... Mármint hogy nálunk nem így van, az a sajnos...
spooler daemon 2011.02.12. 01:05:45
dr. no 2011.02.12. 06:23:07
nem a geländewagen szavakra kell rákérdezni tisztelt SB. meglátásom szerint éppen egy brosúrában a képeknek van nagyobb szerepe, lehet tévedek, de a reklámok már csak ilyenek. autót ritkábban lehet rádióban eladni, ha érted. és akkor mutatnám, hogy képi kommunikációval az ajánlott katalógusban hol sugallják, hogy ez egy terepjáró:
10., 26-27. (hátizsák-síléc), 28-29., 32-33.
egyébként köszi, szép katalógus
don't 2011.02.12. 09:59:13
donphobos 2011.02.12. 15:47:28
de ez el is hangzik Winklitől: hát nem az lenne egy ilyen autó dolga hogy ha valaki nem egy profi autóversenyző génállományával születik akkor is az autó és a technika a segítségére legyen abban hogy "hazajusson"
"
Óvatosan fogalmaztam direkt. Lehet hogy levezettek már pár km-t, ezt gondolom is. De hogy havon közel zéró tapasztalat van az is látszik a videón.
Ha annyira féltették a tesztautót akkor nem is kellett volna belevágni a mutatványba. Van (vagy kellene legyen) valami felelősségérzet, ami az autós újságírói múlt várható tapasztalatával kombinálva sugalmazhatná hogy egy utazólimuzinnal nem állunk neki betonkerítés és oszlopok között szánkózni. Mert azért lehetett sejteni hogy meg fognak csúszni legalább egyszer.
Az hogy az autó oldjon meg minden helyzetet sajnos nem fog működni. Kell hozzá sofőri interakció is. Az sem árt ha ismeri az adott gépjárművet előtte (nem elég csak lepadlózni aszfalton párszor), ha megfelelő gumikkal vág neki extrém terepnek. Egy utazólimuzin számára ez szerintem már kimerítette az extrém terep kategóriát.
Változatlanul fenntartom hogy amit Winkler előadott sofőrként az a pánik és a totális amatőrség szép kombinációja. A sok km ezek szerint nem elég egy ilyen domboldal leküzdéséhez. Gyakorlatilag a Jóisten segített csak hogy nem nullázott le két autót. Ő ott utas volt mind a két alkalommal. Remélem tanul belőle és nem csak megsértődik.
Igazából mindegy is, hogy mit írok, mert a hosszú évek alatt megtanultam hogy a legtöbb "szerző" itt ívben szarik a posztra, a kommentek generálása és a megosztás megy csak. Alighanem kár volt ezt is beírnom.
Üdv!
ocsisajt78 2011.02.12. 21:29:16
Pista!
Biztos mar sokan leirtak, de tenyleg csak 1 felhivas lett volna akkor (hsz-em irasakok, nem ismerem a terep idojarasi viszontagsagait) es mentek volna innen bubaru terepjarosok, imprezasok meg regi kottrosok... en igazan a kettore lettem volna kivancsi (classic Qauttro vs regebbi GT, STI Imprezak) :)
De kar, hogy eladtam a BF-es turbos 4wd Mazdamat... egy jo gumival lett volna eselyem szerintetek? :)
Shadowbull 2011.02.13. 00:15:24
Hogy szerinted mit sugallnak, az a tema szempontjabol tokeletesen irrelevans.
Szerintem egyaltalan nem sugalljak hogy terepjaro lenne, ugyanis az osszes kepen az auto aszfalton lathato. Az egy kicsit eros feltetelezes a reszedrol, hogy ugy sugalljak a terepjarosagot, hogy az auto hegyek kozott megy. Ne vicceljunk mar.
Ez az auto nem mas mint egy emelt hasmagassagu kombi, osszkerekhajtassal, egy kis offroad OPTIKAVAL, Semmifele terepjaro kepesseget nem igernek, sot nem is fejlesztettek bele.
Az meg kulon vicces, hogy azert fikazzatok a BMWt, amit nem is csinalt sohasem.
sb
dr. no 2011.02.13. 09:02:28
egyébként hegyen lakom.
donphobos 2011.02.13. 09:14:07
Üdv!
subtotal 2011.02.13. 12:23:30
A városban ahol élek, gyakorlatilag csak a főutakat szórták sóval (Közútkezelő), a főbb utakat a város már csak homokkal hintette, a kis utcákra meg sz@rtak nagy ívben. Több hétig állt a jég az utcán, az nem volt gond, de a járdáért meg büntetnek ugye ugyanazok.
Az alap problémák ezek, nem az, hogy most X3 vagy G, meg hogy szöges vagy Nokian, Pirelli vagy Michelin.
Az X3 arra való, hogy a frissen lehullott hó ne jelentsen akadályt miközben haza vagy a sípályára megy az ember. A G már komolyabb dolgokra is használható, ha nem sajnálod.
A Nokian lehet jobb havas felületen, de rosszabb vizen és szárazon, mint a másik kettő. Emiatt a skandináv államokban megoldás, közép Európában sokkal kevésbé, mert itt sokkal gyakrabban szárazok az utak télen is, mint havasak.
Shadowbull 2011.02.13. 15:41:33
Viszont a massziv prekoncepcioidat minden gond nelkul belevetited barhova. Megy a hegyek kozott az X3 aszfalton a katalogusban, es te ebbol kiolvasod, hogy a BMW azt allitja, az X3 terepjaro.
"a bmw xdrive az egyik lagtutkóbb hajtási rendszer jelenleg a suv-ok között. illik ez a kijelentés a sorozatos bmw-posztok, tesztek, cikkek sorába, hiszen ebből van a della. "
Hogy Winkler mit mond meg mit nem mond, az a BMW szempontjabol lenyegtelen. Egyebkent meg jol ertem, azt kivanod sugallni, hogy a Winklerek penzt fogadnak el a BMWtol, hogy fenyezzek?
"a domboldalon elvált a szar a májától, és nem tudott felmenni a csoda xdrive."
Ezer helyen nem tudott volna felmenni, sot masfelmeteres gazlon sem bir atkelni, es a sivatagban is elakadna. Akkor mi van?
"nem támadom a védencedet, csak megállapítom, hogy semmirevaló."
Jaja, csak igy egyszeruen. Abszolut megalapozottsaggal, minden objektiv korulmenyt figyelembeveve. Ez kerlek rohejes.
sb
donphobos 2011.02.13. 16:45:00
Megjöttem a kirándulásból. Kerestem olyan helyet ahol elakadhatnék, de nem találtam. A meredek felállót a Nap leolvasztotta, pont déli fekvésű. De az E6-os autópálya mellett van egy pihenő Uddevalla felé, ahol jó meredek felkaptató van. Havas-jeges letaposott és többször megoldadt/lefagyott. Ott megálltam az emelkedőn és utána elindultam. A virtuális difizárat egy nyomással aktiváltam. Simán elindult, pedig nem könnyű autó (1.8 tonna kábé), nem virsligumi van rajta (245-ös), csak hátul kapar. Szegecses gumival mentem.
Biztos van olyan hely ahol ez is elakadna, mert biztos el lehet akadni 4x4-el is. De minimális konstruktív sofőri interakcióval nagyon sokat lehet segíteni a produktumon.
Üdv!
Kaptatóutca 2011.02.13. 17:34:40
oké, de utána kopogtass be a "dombtetőn" és kiviszem a lapátot, megy egy vödör hamut:-)))
kneissl 2011.02.13. 23:57:08
csunyadiszno 2011.02.14. 02:27:27
Kaptatóutca 2011.02.14. 10:13:58
de remélem erre már csak a követező télen kerül sor, mert én már inkább motoroznék és nem havat lapátolnék :-DDDDDDD
csunyadiszno 2011.02.14. 17:05:18
dextercapo 2011.02.15. 01:57:07
ahogy a marlboro sem allitotta azt hogy cigarettai a kemeny , ferfias eletmodot kepviselik - csak valahogy mindenkinek ez jott le .
ezek szerint a bmw reklamja is beallt a tv shop soraba , ahol allitani barmit lehet feltetelesen , nem fixre , vagy csak utalni ra - nehogy szamon lehessen kerni .
ugyanazoknak a felrevezetett idiotaknak szol akik elhiszik hogy a lejtmenet vezerlo megoldja ha elmennek szankozni az autoval , mert nem szamit a tapadas , a szog - majd a szamitogep gondolkodik helyettuk , a difizar helyett jo a fekezgetes - terepjaro helyett meg az x5 :)
dextercapo 2011.02.15. 02:05:08
www.youtube.com/watch?v=zfdJKqDusDQ&feature=related
mit tudhatunk meg ebbol a ket reklambol ?
nem irjak hogy eros , gyors vagy terepre alkalmas lenne .
az csak az en prekoncepciom hogy ilyesmi erzodik belole - de ha mindenki szerint ilyen szaga van , akkor nem kell odairni kulon hogy felismerjuk
Shadowbull 2011.02.15. 16:00:45
www.youtube.com/watch?v=5xkYx36KTe4
itt pedig nyilvan azt sugalljak, hogy a Z4 az tulajdonkeppen egy kurva nagy ecset.
sb
dextercapo 2011.02.16. 10:21:24
de nem kell belatni ha nem akarod .
gondoloom az az uzenet nem lenne annyira utos hogy : emberek az x5 nem terepjaro , csak egy magas auto luxuskurvaknak , parkolni nem tudo alrokkantaknak .
igy ha ezt veszed , akkor ebbe az elit klubba iratkozol be :) ha ugyes vagy , bekerulhetsz a vacsoracsataba is :D
csunyadiszno 2011.02.16. 14:52:32
dextercapo 2011.02.16. 15:46:17
nem beszukult altalanositas - csak altalanositas .
van ahol az ak47 hatarort jelent - van ahol utcai bunozot . igy eltero modon itelnek meg egy ilyet lobalo embert . nem a termek tehet rola , nem is azok akik megitelik .
van akinek egy doboz sor vallasi tiltas ala esik , neki ez minden emberi ertek megcsufolasat jelenti - ennyi .
magyarorszagon az image ez - itt a daciat is maskepp itelik meg mint barhol masutt .
csunyadiszno 2011.02.16. 15:53:00
csunyadiszno 2011.02.16. 15:57:56
antika13 2011.02.16. 16:16:33
Holnap veszek egyet, már csak a buki kedvéért!:)
csunyadiszno 2011.02.16. 16:18:50
dextercapo 2011.02.16. 17:35:53
ha abszurd lenne , mondjuk a qashqai car games stilusaban , akkor nem hinne azt senki a reklamrol hogy komoly .
de ha mondjuk egy magneses karkotot reklamoznak azzal hogy ettol elmulik az izuleti kopasod , kino a hajad , ujra felall , akkor az nem koltoi tulzas - hanem felrevezetes .
bodzatszedni es penzt behajtani viszont perfekt :)
csunyadiszno 2011.02.16. 18:17:26
dextercapo 2011.02.16. 23:53:56
az x5 talan annyiban rosszabb pelda az ak47-nel , mert alapvetoen egy utanzat - egy terepjaronak kinezo furgonocska - uzletembernek kinezo maffiozocskaknak :)
csunyadiszno 2011.02.17. 02:05:40
dextercapo 2011.02.18. 01:36:48
a mini szinten egy koncepcio elarulasa volt - persze , annyira van jo mint a beetle , de a multi air 500-assal nem lehet egy lapon emliteni . a megbizhatatlansag alapvetoen irrital - tul sokszor latom a kornyeken hogy a bmw alapvetoen a hamis rokikartyas csokak verdaja , akik ket parkolohelyet foglalnak el es nem tudnak parhuzamosan parkolni - az mar csak hab a tortan hogy roman rendszamu bmw-s , audis a jelenlegi magyar autos tarsadalom legalja , stilusban , agyban , moralban .
a geppel csak a muszaki tartalom a bajom . a kigyullado vadi uj x5-ok (tudom , beszallito tehet rola) a kiszakadt futomuvu z3-asok , a kiegett verdak amik meg garancialisak voltak .
de ez talan nem is a bmw specialitasa - a szetfagyo polo , a lotyogosdugattyus vw , az egyben cserelheto hatsolampas mercedes , a szetkopoo pillangoszelep motoros audi , a kieso kereku , szeteso kormanymuvu merci , a hazai vito park nem gyozott meg arrol hogy ilyesmi kene .
lehet hogy vezetesi elmenyben nagyon jok , de ennyiert megbizhatosagot varna az ember .
amikor szetszedek egy cuccot , tobbnyire erzem hogy mekkora torodes , odafigyeles , mugond ment bele - es nincs lelkuk (szamomra - ettol meg sokaknak nagyon bejon es emiatt nem itelem el oket)
a parkolassegito rendszer pl nagyon ugyes talalmany - az atlagos bmw-s parkolast megnezve - minden segitseg rajuk is fer :)
egyszer elkezdem gyujteni a parkolasi szegyenfalra ezeket a csokakat .