Elakadtunk az aknamezőn

  2011. január 25. - Stump András Címkék: tc bamako 2011

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Pénteken végre megérkeztünk a sivatagba. Marokkó déli része már a Szahara övezetébe tartozik, de dűnék még csak mutatóba akadnak, jellemzően köves az óceánpart. Ezt a területet Nyugat-Szaharának hívják hivatalosan, bár a marokkóiak inkább csak déli tartományoknak nevezik. Nem tudni pontosan, igazából kié a terület, de az biztos, hogy sok a katonai ellenőrzőpont.

P1090678-1280

Ezekhez eleinte komoly arccal, átvizsgálásra felkészülve gurultunk be, de aztán rájöttünk, hogy inkább barátkozós a hangulat. Minden város bejáratát ellenőrzik, de inkább a teherautókat nézegetik, a bamakósokkal elbeszélgetnek pár mondatot, és ha úgy adódik, kérnek egy emléket a raliról. Emléknek elmegy akár egy szál cigaretta is az ő értelmezésük szerint, de volt, ahol hibátlan magyarsággal vettek le minket három golyóstollra. Egyre afrikaibb a hangulat.

P1090795-1280

A kősivatagban sok látnivaló nincs, egy pár hajóroncs kedvéért tértünk le az útról, ami a tengerparttal párhuzamosan vezet, a nap nagyobbik részében csak húztuk magunk alá az aszfaltot. Meglepő, hogy milyen használható a betonút, gyakorlatilag azt a tempót nyomjuk, amit a fehér bír. Ez a helyi benzinnel, ami körülbelül száznyolcvan forintba kerül, úgy száztíz-százhúsz, csak a zörgést nehéz elviselni. A hőség miatt ugyanis alig kevernek bitument az aszfaltba, ezért elég rücskös. 

Többször figyelmeztettek, hogy nagyon vigyázzunk a tevékre, mert elképesztő összeggel kell kárpótolni a tulajdonost, ha elütjük, de a mi autónkkal nem a kárpótlás miatt vigyázunk. Amikor az úttesten az autóktól megriadva elkezdenek ugrándozni a mókás mozgású állatok, jobb megállni, ránézésre fél lábbal simán berúgnának minket az óceánba.

DSC 8549-1280

Pénteken az autók minden gond nélkül bírták a sivatagot, vagyis, mondjuk inkább úgy, nem változott az állapotuk. A fekete kuplungja néha old, néha nem, de amíg megy, nem állunk meg szerelni. Azt már megtanultuk, hogy késésben lenni a legrosszabb, mert akkor éjjel kell letekerni a kilométereket, ami sokkal fárasztóbb, és nem is látunk semmit Afrikából. A fehérben jól működik a traktorkuplung, néha kicsit utánaállítunk a kopásnak, de bírja a kiképzést. 

P1100006-1280

A szombati szálláshelyre ettől függetlenül nem sikerült világosban beérni. Már tíz kilométerre voltunk a táborhelytől, amikor a városba belépő ellenőrzőponton megálltunk egymás mellett a két autóval, és feltűnt, hogy a fehér jobb első kereke kicsit lankadt, alig fél bar lehetett már csak benne. Esti testmozgásként kicseréltük, majd másnap kerestünk egy gumist. 

P1090772-1280

A műhely jobban fel volt szerelve, mint amikkel például Erdélyben lehet találkozni. Még normális gumiszerelő gép is volt, de akkora szükség nem volt rá, mert csak a szelep eresztett. Kicserélték húsz dirhamért, ami nagyjából ötszáz forint, és már mentünk is tovább. 

Sokáig nem bírta sajnos, valamit elkottázhatott a mester. Nem mentünk talán száz kilométert sem, amikor elköszönt a jobb első. Teljesen szétszakadt az oldala, javítani nemigen lehet. Nagy baj azért nincs, van még egy pótkerekünk. 

P1090773-1280

A következő meglepetés akkor ért minket, amikor a nem túl sűrű kúthálózat egyik oszlopához korgó tankkal begurultunk, és lekattant a pisztoly, pedig csak félig töltötte fel a fehéret a kutas. Miután kerítettünk egy arab srácot, aki beszélt pár szót angolul is, megtudtuk, hogy nem jön föl a benzin a föld alatti tartályból. Nem örültünk neki, mert a következő kút száz kilométerre volt, de beültünk ebédelni, ha már az autókat nem sikerült megetetni. 

A kávégép lassúságának köszönhettük a szerencsénket. Mivel általában nem tartják melegen, csak akkor kapcsolják be, ha kérik a turisták. Nekünk is negyed órát várni kellett rá, amiért mérgelődtünk egy sort, viszont közben meghekkelték a kútfejet és tele tudtuk tankolni mindkét gépet. 

Gumit viszont nem sikerült szereznünk, mert a nap utolsó háromszáz kilométerén már nem volt település. Néha egy-egy benzinkút, pár teve az út mellett – ez már valódi sivatag. A dűnéket egyelőre csak irigykedve nézzük az oldalablakból, de a terepautósok is csak módjával offroadoznak itt az elaknásított területek miatt. 

P1090729-1280

Ettől függetlenül sikerült alakítaniuk a land-roveres srácoknak. Már szombat reggel megismerkedtünk velük, amikor reggel kalapálásra ébredtünk. Vekkernek jó volt a kopácsolás, de lakatolásnak gyengének tűnt a produkció. Imi segítőkészen vállára kapta az ötkilós kalapácsát, és pár ütéssel helyreigazították a lökhárítót, amivel egy helyi taxis Mercijét bontották le. Megtudtuk a sztorit is hozzá, állítólag hetven euróval sikerül kiengesztelni a tulajdonost, de ez a javításon kívül a bánatpénzt is fedezte. 

Azt hittük, a malőr hatására óvatosabban mennek tovább, de a másnapot sem úszták meg karambol nélkül. Ezúttal saját csapattársukat verték telibe egy körforgalomban, úgyhogy megint előkerült a leghasznosabb szerszámunk.

P1090714-1280

Úgy tűnik, a Land Roverekre rájár a rúd: egy másik Discoveryt a terepszakaszról aszfaltra érve sikerült tetőre tenni. Defektet kaptak, és nem vették észre, aztán amikor felértek az útra, a felni több méteres csíkot karcolt az aszfaltba, mielőtt felborultak. Kisebb fejfájással megúszták az esetet, most már együtt röhögünk rajta, hogy pont az ő autójukra került a vonatkozó matrica.

P1090716-1280

A vasárnapi program a határátkelés volt Mauritániába, ami elég hosszadalmas volt ahhoz is, hogy elővegyem a laptopot és frissen leírjam az első valódi elakadásunkat. Jó helyen gyakoroltuk, a két határállomás közötti aknamező kellős közepén. 

Marokkó és Mauritánia határán egy három-négykilométeres sávon kell átkelni, ahol felrobbant autóroncsokon kívül nem sok minden található, út sem nagyon. A reggeli eligazításon azért kaptunk némi segítséget: ne kövessük azt a nyomot, amelyik roncshoz vezet. Beálltunk hát egy kisebb konvojba, és bíztunk abban, hogy az előttünk menők találják meg az aknát, ha van.

P1090734-1280

Pont a közepén jártunk a sávnak, amikor a csöpögő vízpumpánk miatti kisebb sietségben túl optimistán becsültük meg a süppedős homokos útszakaszt előttünk. Bele is ragadtunk. Ástuk a kerekek alól a homokot, balettáncos lépésekkel, mert a nyomoktól nem akartunk eltávolodni, de csak fél méterrel tudtunk előrébb jutni egy ötperces lapátolással. Szépen nézhettünk ki. A terepjárósok vakságot mímelve húztak el egy párhuzamos nyomon, mi meg kézzel túrtuk a homokot, mert lapátunk csak egy van.

P1090736-1280

Szeretném megköszönni a sokatmondó negyvenkettes rajtszámmal túrázó patrolosoknak, hogy visszatolattak és kihúztak minket. Egy-két óra alatt biztosan kiástuk volna a gépet, de így azért kellemesebb volt. A vízpumpa-cserét, amit Imi feltétlenül az aknamezőn szeretett volna megütni, elnapoltuk a határ utánra.

DSC 8480-1280

Sok alkatrészt nem hoztunk magunkkal, de szerencsére egy tartalék vízpumpát azért bedobtunk otthon a kárpitok mögé. Így csak a SIM-kártyát áruló helyiek és a pénzváltók jöttek oda felváltva, amikor a határtól pár száz méterre kicseréltük a vízpumpát a fehéren. A tönkrement alkatrészeket az autó orrán gyűjtjük: jól mutat a vízpumpa a lökhárító közepén.

P1090762-1280

Rémhírből szinte minden napra jut egy, a mauritán határátlépés után az volt az aktuális paráztatás, hogy hatig feltétlenül érjünk be az éjszakai táborhelyre, mert sötétedés után lőnek. Tanakodtunk kicsit, majd úgy döntöttünk, mégis benézünk a Nouadhibhouba, ami körülbelül százkilométeres kitérőt jelentett. Nem bántuk meg. 

A városnak nevezett tanyaközpont megdöbbentő volt számomra. Egyértelművé vált, hogy az eddigi európai kocsikázás és a marokkói üdülés csak a bemelegítés volt, az élmény most kezdődik. Európai szemnek hihetetlen körülmények között élnek az emberek Mauritániában. Amelyik családnak van egy öt négyzetméteres döngölt földes bódéja, az már a középosztálynak számít. Míg eddig minden vásárlásnál az utolsó dirhamig alkudtunk, itt már egyszerűen nem volt pofám hozzá. Persze az itteniek így nőnek fel, nekik ez a normális, mégis valami szégyenféleség lett úrrá rajtam, hogy mi mekkora jólétben élünk, pedig éppen két ronccsal gurulunk Afrika kellős közepén. 

P1090961-1280

Gumist egyből találtunk, csak a Michelin feliratot kellett keresni, ami nem vicc, itt ez van felpingálva minden műhely falára. Választottunk egy Barum Polarist a tizennégy colos választékból, fel is szerelték, itt már nem géppel, hanem szerelővasakkal, húsz eurónak megfelelő helyi pénzért. Egy gyors tankolás, víz- és gyümölcsvásárlás, és még sötétedés előtt sikerült is beérnünk a táborhelyre. 

P1090925-1280

Miután a homokban ismét húzogatásra kellett kérnünk a terepjárósokat, ismét kisebb meglepetésben volt részünk. A helyi ügyintéző, egy turbános arab, fejenként és autónként tíz eurót gyűjtögetett, ami nem kis lehúzásnak számít, tekintve, hogy előző nap tíz euróért hotelszobát kaptunk melegvízzel, itt ennyiért pedig csak egy homokos placc járt. Igaz, katonák biztosították a helyszínt, de tudtunkkal nem hozzájuk ment a pénz, az csak a táborhely sápja volt. Alkura nem volt lehetőség, a városba visszamenni már késő lett volna, így nem maradt más választásunk, csengettünk. 

P1090765-1280

A hétfői célpont a sokat emlegetett B2 Beach volt, Mauritánia egyik legszebb, elhagyatott óceánpartszakaszán. Igen, ott, ahol a kinyaldosó tengervíz és a puha homok közötti sávban szokták helikopterről filmezni a dakarosokat, Nouakchott felé. Nem hagyhattuk ki, valahogy le kellett jutnunk. 

P1090975-1280

A szavannásodó tájban az egyetlen messziről kivehető tereptárgy a benzinkút volt, oda futott be mindenki déltájban. Ezúttal szerencsénk volt a benzinnel, mert a gázolajtartály fogyott éppen ki, mégis elhúzódott az ottlétünk. Egy nivás csapatnak ugyanis kezdett leválni a futóműve: a Panhard-rúd tartókonzolja szakadt le a terepen tőből. Nálunk pedig van egy kis hátizsák méretű hegesztőgép, ami ott és akkor nagy népszerűségnek örvendett. 

P1090769-1280

Miután elküldtek minket a benzintartály fölött található konnektortól, hogy ne ott hegesszünk, átdugtuk a gépet a benzinkúton lakó család telefontöltésre szolgáló áramhálózatába. Ismét el kellett gondolkodnom a dolgok rendjén, mert a hatgyerekes család egy akkora építményben élt, amit nálunk kompresszorháznak szoktak használni a kút mellett. Ide kéredzkedtünk be a villásdugóval, hogy meghegesszük a Ladát. 

P1090855-1280

Mivel a rendes foltozáshoz kellett volna egy lemezdarab is, amit nem találtunk a helyszínen, lecsavaroztuk a lebontott vízpumpánk hátfalát, de a Niva tulajdonosának, aki elég virgoncul bánt a hegesztőpálcával, sem sikerült ráhegesztenie az alvázra, mert valami ötvözött anyagból volt. Nem maradt más, mint egy erős varrat a konzol tövében, meg a törött futóműcsavar összetoldása. 

Híre ment, hogy van nálunk inverter. Még be sem fejeztük a műtétet, jött egy pajerós társaság, hogy hegesszük meg a generátoruk tartóvasát. Ebéd után azt is összevarrtuk, aztán suttyomban összepakoltuk a cuccot, mert a végén ott ragadtunk volna hegesztő kisiparosként a szavannai benzinkúton. Első nekifutásra nem sikerült lejutnunk a tengerpartra. Az itiner kissé zavaros utasításokat adott, ráadásul mindenki, akivel találkoztunk, mást ajánlott, hogyan fussunk neki. Ilyenkor nincs más, a saját megítélésünkben kell bízni, úgyhogy nagy gázzal mentünk át egyenesen a halászfalun, hogy aztán a tengerparttól száz méterre, kezdő vakondként túrással az orrunk előtt beragadjunk a térdig érő homokba. 

P1090950-1280

Jól jött a CB, a látótávolságban lévő hatvanötös rajtszámú land cruiseresek nagyon segítőkészen húztak ki minket a süppedősből, úgy, hogy közben egyrészt majdnem elásták magukat, másrészt az odagyűlő falunépével is meg kellett küzdeniük. Az aktuális para a dagály volt, amiről senki sem tudta pontosan, mikor jön és megy, viszont annál magabiztosabban hangoztatta a saját verzióját. Mivel kötélvégre voltunk ítélve, nem szóltunk bele a diskurzusba, de volt némi komikuma a helyzetnek, amikor a ballonos gumis összkerekesek a két Charade mellett aggodalmaskodtak, hogy mi lesz, ha beragadnak a homokba. Végül kisegítettek minket, és elhúztak a húsz kilométerre lévő táborhelyig, de igazából csak a víz melletti kemény homokig lett volna nehéz eljutnunk, ott már csak az élvezet várt volna. 

Kedd reggel nem is hagytuk magunkat, csak kitolni a partra. Fantasztikus élmény volt a felkelő nappal szemben végighasítani a víz mellett, azt hiszem, erre nagyon vágytunk mindannyian. Adogattuk körbe a kormányt, élvezkedtünk mindannyian. Hatalmas hangulata volt. A halászfalunál találtunk egy alkalmas helyet, és nagy lendülettel fel is jutott a fehér gépünk a földútra. A feketét is inkább udvariasságból húzták fel tegnapi megmentőink. Csordaszellemben nincs hiány a legtöbb csapatnál, aki segít, az mindig segít, szívesen, aki nem, az meg elsunnyog. 

P1090834-1280

Esti szálláshelyünk Nouakchott, Mauritánia fővárosa, ahol hasonló utcakép fogadott minket, mint Nouadhibhouban, csak nagyobb méretekben. A szamárfogat és a 190-es Merci teszi ki a közlekedési eszközök kilencven százalékát, hatalmas káosz van, és óriási bűz. Itt már szinte csak feketéket látni, arabokat nem, de a barátságosságot itt is ki kell érdemelni. Pár mondat, gesztus, negyedóra ismerkedés, és le lehet küzdeni az idegenkedést, de nem magától értetődő a vendégszeretet. Szerdai célpontunk Dakar, onnan a kontinens belseje felé haladunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr532613304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tibidanny 2011.01.26. 13:54:25

allat jo. csak igy tovabb :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.01.26. 14:07:58

Basszus,olyan is van aki nem segít?
Az milyen bunkóság már,ráadásul egy a cél.

1kutya 2011.01.26. 14:11:19

ezt a kicsit mostmár bírjátok ki!:)

Leadfoot 2011.01.26. 14:14:08

Ez a tengerpart embertelenül hangulatos.

vinyi 2011.01.26. 14:19:53

A homokos placcért járó 10 euro-t simán le lehetett volna alkudni 1-2 eurora. :)

Pityubácsi 2011.01.26. 14:22:57

@vinyi: pont valami ilyesmit akartam írni.
a gumiért is sok volt a 20 ójró, ennyiért itthon is kapsz gumit szereléssel.

nézzük a pozitív oldalát:
egy feka család fél évig jólétben fog élni :))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.26. 14:24:17

Én arra lennék kíváncsi, hogy mivel fognak ott járni, ha a 190-es Mercik is kikopnak, ahogy a 123-asok, meg az elődeik?

Bambano 2011.01.26. 14:41:00

Eddig azt hittem, én viszem hülyeségben a prímet, hogy nálam szokott lenni tartalék szerver, switch, kábelkötegek a csomagtartóban, de látom, hogy a hegesztőgép mögött le vagyok maradva, mint a borravaló:)

egg 2011.01.26. 14:56:54

a barum polaris nem teligumi? mar afrika sem a regi :D

Sopánka76 2011.01.26. 15:02:34

Csudajó a leírás! Meg a fotók!
Jól toljátok!!

Верховина 2011.01.26. 15:05:29

De jó nektek, basszus... Csatlakozom az irigykedők táborához:D

@scheerti:
Jó kérdés... Nem hiszem, hogy lesz olyan, hogy a most új E-osztályok 1-1,5 millió km-rel szaladgálnak majd ott 30 év múlva. Szerintem vissza fognak térni a szamaragoláshoz.

Jirzsij 2011.01.26. 15:26:48

Komolyan mesebeli, hogy vannak, akik nem segítenek. Pedig a túra nem is időre megy.
Aztán este meg találkoztok velük a táborban? Szemlesütés, odébbsétálás is van? :))

szalai 2011.01.26. 15:31:59

Hát talán ideje lenne elfelejteni, hogy bohócautóval indulunk a sivatagba, oszt majd csak lesz valami.

Szkotti 2011.01.26. 15:34:35

A tengerparti fövenyen veretés képe mindent visz.
De bazz, Polaris Afrikában??? :oO

Ja, megvan: a sok jég miatt szórták ki a sok homokot, akkor téli gumi is kellhet. :o)))

megint 2011.01.26. 16:06:49

Tényleg nem időre megy?

Gyarló Hintaló 2011.01.26. 16:25:26

A fehérek kirabolták afrikát.
Most meg bármilyen fehér ember megy oda, akkor azt jól "leveszik" kerékcserekor, meg parkoláskor. És ezt más kaland-, és expedíciós blogon is olvastam. Fehér ember=pénzeszsák.

Ez az egy dolog ami visszatart a kontinenstől.

Sok sikert srácok!

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.01.26. 16:38:56

A törpecsávót nem rúgta még senki bele az óceánba/futóhomokba?

szófogadatlan prókátor 2011.01.26. 16:52:58

Ez jólesett, köszönöm!
És persze hajrá!

Csikós Zsolt 2011.01.26. 17:45:26

Hajrá Bandi!

Máskor először a szöveget küldjed, utána a képeket, mert mindig frászt kapok, ha először látom a fotókat.

mtk001 2011.01.26. 18:18:47

Csak így tovább !!!
Látom a jó kis marokkói dűnék közé nem ment be a BAMAKO - nagyon igaza van a szervezőknek !

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.01.26. 18:21:39

"A reggeli eligazításon azért kaptunk némi segítséget: ne kövessük azt a nyomot, amelyik roncshoz vezet."

Miért, a már felrobbant akna felrobban még egyszer?

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.26. 18:58:57

@Pityubácsi: állj le alkudozni a sivatag egyetlen gumisával. hátha meggondolja magát, és EGYÁLTALÁN nem csinál neked kereket.
jól megérte volna 5000 forintot spórolni :)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.26. 19:00:33

amúgy mondtam, hogy swifttel menjetek. milyen jól nézne ki azon a tengerpartos képen :)

Hurri Kán 2011.01.26. 19:42:34

Hát ti egyre hülyébbek vagytok véreim... Csak így tovább :)

lapomi (törölt) 2011.01.26. 19:46:18

@egg: Ráadásul már vagy 5-6 éve nem gyártják, hirtelen a 2005 októberi ADAC tesztben már a Polaris2 szerepel. Afrika mégis a régi?:)

2011.01.26. 19:46:24

@BeeTm: Aki időre megy, nem fog leállni sárgaangyalkodni néhány kreténnek.

@megint: van verseny és túra kategória. A versenyben vannak limitidős szakaszok is. A túristák nem sietnek, ráérnek körberöhögni a az elakadt sporttársakat. :)

@Pityubácsi: Afrikában mások az árak, ott az iparcikkek többe kerülnek mint itt, és nehezebb is hozzájuk jutni.

@scheerti: majd lomiznak németből valami mást. A merciket se szalonba vették, ne félj. Lehet, hogy 20-30 év múlva pont a leselejtezett magyar kormányzati A6-ok lesznek a menők náluk. :-)

@Верховина: Vagy vesznek lada szamarát, vagy valami indidai szirszart.

@szalai: Gróf Almássy egy fakerekes, bőr ékszíjas steier túraautóval elment Egyiptomból Szudánba a kora-harmincas években, pedig akkoriban ott még semmilyen út sem volt. Szívtak is rendesen, vasúti hidakon keltek át a szakadákok fölött, meg ilyesmi. Homok ellen, ha jól emlékszem, valami létra-szerű trepniket vittek, azt betették a hátsó kerekek alá, és úgy már nem ásta el magát.

peti251 2011.01.26. 20:02:29

Hát basszus. Én is elég sárga vagyok az irígységtől! Viszont a két kerék hajtású autóval ezek láttán kétszer is meggondolnám, hogy menjek e a homokban! Viszont valahol meg ez benne a pláne!

énjobbantudom:) 2011.01.26. 20:43:43

Vajon milyen úton került Afrikába egy téligumi?Milyen meggondolásból vehették meg? :)

Dennis01 2011.01.26. 21:36:23

@szalai: Mar eszrevettem, minden ilyen posztnal beirsz egy negativ kommentet. Csak nem irigyek vagyunk masokra, akik bele mernek vagni ilyen kalandokba?? :)

Верховина 2011.01.26. 22:53:44

Amúgy a 22. képen a csacsi épp üget, vagy kézen állni készül?

L 300 2011.01.26. 23:05:46

Ha belépsz mauritániába akkor jön Idomu nálla nincs alku a következő napokban sok mindenért kellmég 5-10-15 EUR-t fizetni nálla.

Az hogy nem segítenek áltlában abból adódik, hogy mindíg ugyanazoknak kell segíteni és egy idő után megelégelik a dolgot. Kb. úgy mint ahogy a hegesztésnél írták gyorsan elpakolunk mert nem akarunk lemaradni. Nyílván túra kategóriában az ilyen autó a kihívás de megvannak a korlátai, ami miatt vagy kimaradnak bizonyos részek, vagy rá kell akaszkodni valakire ami egy idő után mindkét félnek kellemetlen.

bexxter 2011.01.26. 23:17:50

A hirtelen összerakott motoros a távot SIMÁN teéjesítő RAT Polskiról miért nem ír senki?! Pedig párezer km ilyen körülmények között egy polskitól.. dicsérendő.

L 300 2011.01.26. 23:30:35

@bexxter: Jelenleg ahol a mezőny jár egy dolgot tehetnek a polskival szépen mennek az aszfalton és kerülgetik ami eléjük ugrik. Ez önmagában nem hír. Az aszfalt talán az egyetlen dolog ami jobb arra felé mint itt pesten.

Wesszájd Gábor 2011.01.27. 08:59:07

@bexxter: Szerintem azért, mert flottul megy a szerkezet :) De én is kiváncsi lennék rájuk. Ha mást nem a végén összegezhetnék, mit bírt a Kispók.

Devil2 2011.01.27. 09:35:03

Gyerekek sivatagba olyan autóval kell menni ami bírja a sivatagot. Így én nem tudnám magam hősnek érezni miután gyakorlatilag végigvontattak a homokon. Aki meg vontat annak dupla lesz az élmény. McGyver-kedni meg itthon is lehet.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.27. 10:25:10

kevés a hozzászólás. még bulvárosabb cím kéne.
mi az, hogy "elakadtunk az aknamezőn"??

jobb lenne: "elakadtunk az aknamezőn, miközben majdnem lőttek ránk a feketék, és Nóci is majdnem elejtette a telefonját, de amikor érezte, hogy csúszik ki a kezéből, akkor mégse"

GiXXXer 2011.01.27. 10:42:46

Homokban, földúton még mindig sokkal jobb a téligumi, mint a nyári, ilyen 155-ös, 165-ös, 13-as, 14-es méretekben meg nem nagyon gyártanak terepgumit, olcsót meg pláne. Tehát érthető. Aszfaltút nagyon nincs, ahol jobban kopna a puhább keverék, így kézenfekvő, hogy hatalmas darabszámban gyártott - tehát olcsó téligumit vásárolnak.

zuulululu 2011.01.27. 10:49:01

Kurva jo ezt olvasni :O

Devil2 2011.01.27. 10:51:02

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

De annyi is elég lenne hogy: "Túléltük... eddig..."

zuulululu 2011.01.27. 10:53:03

En meg itt rohadok az irodaban :\

Devil2 2011.01.27. 10:54:24

@GiXXXer: A poén az hogy az olcsóbb márkák téli gumijai, tök ugyanolyan gumikeverékből vannak mint a nyáriak, csak a mintában térnek el a nyáritól, így nem kell semmi horrorra számíani velük Afrikában sem. Silica adalalék (amitől lágyabb lesz a gumi) csak a drágább abroncsok (Michelin, Pirelli, Goodyear, stb.) anyagában van.

emarfilo 2011.01.27. 10:59:31

@L 300: Igen,Idomu minket is próbált lehúzni,nem sikerült neki.Minket már az országúton állított meg,hogy fizettessen "idegenforgalmi adót".Nem sikerült neki:-).Tessék negy ívben elkerülni!
Az igazi bűz majd Bamakóban lesz.
Amúgy nosztalgiával olvasom a beszámolókat.
Pont így éltük meg két éve mi is a túrát.
Kíváló terápia lenne a sok síránkozó magyar embernek,hogy mi is az a nyomor,nélkülözés,kilátástalanság.Ott abból az életformából nincs tovább...
Elképesztő jólétben élünk még itt balkáneurópában is!

emarfilo 2011.01.27. 11:06:33

@-Dr. Úr, elmehetek? Ha homokvihar van,betekarja az "utat",amit kijártak az autók."vigyázat aknamező" tábla,mindenfelé kiégett roncsok.Szerintem neked is tele lenne a gatyád abban a környezetben a senki földjén.

Devil2 2011.01.27. 13:42:03

@emarfilo: Ezt meséld el a hajléktalanoknak is...

szalai 2011.01.27. 14:59:22

@Dennis01: Nincs bennem irigység. Csak egyszerűen megjegyeztem, ha normális terepjáróval indulnak utnak, talán nincs ez a sok vesződés és csak az útra kell koncentrálniuk. Ennyi.
Azért olyan sok negatív kommentet nem nagyon szúrtam be.

klacus 2011.01.27. 16:47:26

Qrva jó a leírás!!!
Méééééég!!!

jerk-off (törölt) 2011.01.27. 17:37:28

Jók a beszámolók. viszont a srácokat sajnálom, bár nyílvánvaló hogy hatalmas hibát követtek el, hogy egy ilyen autóval indultak. Egy szamurájszuszka vagy egy kóc terrioszal sokkal jobban élveznétek nem kéne centizgetni a száraz homok meg a dagály közt.

macika60 2011.01.27. 21:57:17

Az utolsó képen 139 es rajtszámmal fiat600-zastava750-seat600-látható.
Ezekből már nem sok mozog.Nekem van egy zastavám,{felújítva}de eszembe sem jutna ekkora útra elindulni.Ki tud többet erről a paripáról vagy a gazdájáról

ddrum77 2011.01.28. 19:49:51

Azon gondolkozom, hogy még utoljára levizsgáztatom májusban a Sierrát (25 éves), becsövezem, pipa a légszűrőre, vizipók-lámpa a tetőre és jövőre irány Afrika. Bár nemtom hogy viselkedne a hátsókerék-hajtással a homokban, az elsősök is elássák magukat, lehet reménytelen vállalkozás lenne. Viszont a fotókon láttam egymásra tornyozott roncs Sierrákat, az alkatrészutánpótlással nem lenne gond.

vаdparaszt (törölt) 2011.01.28. 20:05:02

Azért fura, aki egy ilyen túrán nem segít a többieknek.

L 300 2011.01.28. 21:06:05

@ddrum77: Nem kell bedőlni a menj nyugodtan 2 kerekes autóval dumának.
Vagy az élmény nagyrészét kihagyod, vagy rá akaszkodsz valakire aki átrángat a 4 kerekeseknek való részen. Nehogy azt hidd hogy az ikarus vagy a velorex ott ment amilyen képeket látsz a beszámolókban. Bamakóba végig lehet menni aszfalt úton is csak minek. Ezen az uton hazafelé sokan 5-6 nap alatt hazaérnek

ddrum77 2011.01.28. 22:33:48

@L 300: Hát igen, a tengerparti csapatás a legjobbnak tűnő rész, de szerintem a hátsókerekes gép simán elásná magát, jönne a dagály, és vége is a mókának

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.01.29. 17:17:07

@scheerti:

iszonyu jo kerdes!

akar hiszed akar nem: ez foglalkoztatjaoket is, egy w123/w124 ara kb tiz eve nem valtozik - az allapotunk viszont igen - so ez dragulas!

el nem tudok kepzelni 20ev mulva egy mostani E series MB vel egy kairoi zoldsegest :D:D

robertocrack 2011.02.02. 10:43:27

javítani kell az autót,mert csak ment 5000 km-t?bazdmeg olyan,hogy felkészítés,nem ismeritek?baszás szar zsiguli olajcsere teletank indul balaton-pest miskolc-pest balaton 130-140 utána meg még jó pár tízezer km gond nélkül(csak olajcsere..)hónapokig!!!!!!!!!!!!!!!!! egyet gondolok,teletankolom és megyek,nem is gondolok arra,hogy le fog rohadni(mert eddig se rohadt le)fizetnétek az egész utat mindenestül,belemennék!!!!!
süti beállítások módosítása