Budaörsön már szereltünk

  2011. január 16. - Stump András Címkék: tc bamako 2011

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

P1090204-1280

Természetes, hogy péntek este még rengeteg tennivaló eszébe jut az embernek, mielőtt másnap két hétre elhúzna Afrikába. Erre számítottunk is, nem képzeltük, hogy este tízkor magunkra húzzuk a takarót; azonban az összes szükséges papír bekészítése, másolatok kinyomtatása, az utolsó vackok összepakolása annyira elhúzódott, hogy alig maradt pár óra alvásra. Igaz, minden egyes tárgynál elgondolkodtunk, hogy valóban szükség van-e rá, mielőtt bedobtuk a hátizsákba, de szerintem így is kétszer annyi cuccot viszünk, mint amire szükségünk lesz.

Így aztán nem hazudtoltuk meg magunkat, már a rajtról majdnem elkéstünk. Óriási mázlink volt, hogy úgy döntöttek a szervezők, elsőként az öt autóból álló Spirit kategóriát indítják útnak, mert így a mai ezeregyszáz kilométernek már nyolc után pár perccel nekivághattunk, így volt esélyünk rá, hogy emberi időben elérjünk Genovába, a mai célpontba.

DSC 7303-1280

Viszont a reggel nem indult a legjobb előjelekkel. Amikor beindítottam a fehér Charade-unkat a Hősök terén, már el sem aludt a töltésvisszajelző lámpa, de mint kiderült, ez nem ok az aggodalomra, mert a kézifék visszajelzőjével együtt működik. Vagyis amint leengedtem a racsnit, már nem panaszkodott generátorhibára, de nekem jó reggelt bugnak épp elég volt.

A következő malőrt a fekete GTti szolgáltatta azzal, hogy kicsúszott az utas oldali ablak a sínből, és nem lehetett felhúzni. Ez Budaörsnél kezdett nem vicces lenni, amikor kiértünk a városból, úgyhogy egyből elő is került a szerszámos láda. Nem vacakoltunk sokat, tíz perc alatt már a WD40 is csorgott a visszapattintott ablak mozgó alkatrészeiről. Talán soha nem siklott ilyen akadálytalanul az üveg a helyére, amióta használjuk a feketét.

P1090203-1280

Még Magyarországon elérkezett az első navigációs bizonytalanságunk ideje is, amikor Letenyénél lezártak egy autópálya-szakaszt. A terelésnél majdnem elindultunk a horvát határ felé, ahogy az előttünk haladó adományozásra szánt mentőautó is tette, de aztán úrrá lettünk gőgünkön, és megkérdeztük a sárga mellényes zászlós emberkét, aki az útjelző táblát helyettesítette, és egyből meglett a helyes útirány.

A szlovén autópálya monoton kilométerei nálam kiestek – miután felcuppantottam mindkét navigációs eszközünket magam elé a szélvédőre, olyan elégedetten dőltem hátra, hogy perceken belül már az akut alváshiányom leküzdésén munkálkodtam előrebillent fejjel.

Röviddel az Olaszországba való átérés előtt vettem át a kormányt a fehérben, és kezdtem ismerkedni autópályás képességeivel. A százat-száztizet szinte mindenhol viszi, de ahol kedvezőek a domborzati viszonyok, beleszalad akár a százharmincba is. Mire kitapasztaltam a különböző morajlások alapján legkedvezőbbnek tűnő gázpedálállásokat, és a fülem süketté vált a bal hátulról folyamatosan idegesítő karosszérianyisznyergésre, már sötétedett is. Odáig csak egyszer töltöttünk utána olajat a motorba. Lehet, hogy megússzuk ezt a napot olajos kéz nélkül? Fölöslegesen paráztam a hosszú autópályázás miatt?

DSC 7251-1280

Éppen azzal szórakoztattuk egymást, hogy az egyik autóból a CB-n átrecsegtettünk pár másodpercet az olasz rádióadásból, amiből megpróbáltuk kitalálni a szám címét, amikor kezdett egyre hidegebb lenni, pedig csutkára volt tekerve a fűtés. Ez nem jó jel egy Charade-ban, mert akkor szokott konokul hideget fújni, amikor elfolyik a hűtővíz. Ki is álltunk gyorsan a következő benzinkútra.

A víz szerencsére megvolt, más hibát sem találtunk hirtelen, úgyhogy felvettük a kabátokat, és tovább indultunk. Erre természetesen visszajött a fűtés, de csak egy órára, aztán kezdett megint gyengülni. Márk építette fel az elméletet, hogy valami szmötyi a fűtőradiátornál a folyamatos áramlástól kedvezőtlen helyzetbe kerülhet, és elzárja a beömlőt, majd amikor leállítjuk a motort, és megszűnik a keringtetés, elúszik onnan. Ezt beigazolta második sikeres javítási kísérletünk, amikor menet közben pár másodpercre leállítottuk a motort, amitől megint helyreállt a fűtőteljesítmény.

P1090214-1280

Nagyjából ennyi izgalom volt a mai etapon, pedig tényleg ettől a kilométerdarálástól tartottam a leginkább, mert akárhogy is vesszük, a motor a leggyengébb, és útszélen legnehezebben javítható része mindkét Charade-nak. Ezeregyszáz a nyolcezerötből kipipálva.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr132587139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pickapu 2011.01.16. 10:20:57

Hajrá Bandi(ék)! Kis motor, jó motor, bírni fogja. Pót-légszűrőket vittetek?

Krisi 2011.01.16. 10:27:11

haj rá srácok! az autó miatt meg nem kell aggódni, már a fifsz gírben is letesztelték

www.youtube.com/watch?v=eoL5qOgXhR4

(valjon hányan fogják még belinkelni ezt a videót ma?)

Rocko- 2011.01.16. 10:38:36

hajrá fiúk, hajrá! :)

eko 2011.01.16. 10:39:27

Igazából egy tök unalmas etap lett volna, de ilyen autókkal ez is izgalmas lett..
:-))

Rocko- 2011.01.16. 10:42:32

@Krisi: nem akarok Tie-kodni, de tudnék én is hozni Fifsz Gír hárdtesztes videot. :D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.16. 10:56:28

@eko: Azért van olyan autó, amivel egy ilyen etapon lehetne nagyobbat szívni:)

AtoszMester 2011.01.16. 11:06:12

Ha lenne időm, én is megtenném. Irigykedem :)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.01.16. 11:10:14

hát ehhez kell kalandvágy, hogy valaki egy ilyen kocsival elinduljon Afrikába (:

az egy dolog (bár nem túlzottan illendő), hogy ha totál beszarik a gép, leveszed a rendszámot és ott hagyod az út szélén

de hogy juttok majd haza Afrikából? ENSZ békefenntartók segítségével (:

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.01.16. 11:13:17

Én - bár csak nézelődőként - egy kicsit jobban elkéstem a rajtról, így a két Charade-ot csak a Hegyalja úton láttam szembe jövet. De a többiekről van pár képem, ha valakit érdekel...
HAJRÁ TOTALCAR!!!

djkoxi 2011.01.16. 11:31:24

Sok szerencsét, és hibamentes autókat az út további részére. Nekem ha pénzem lenne rá, akkor sem mernék elindulni, de szívesen olvasnék mindennap a kalandról!

Ciri 2011.01.16. 11:45:11

"Budaörsön már szereltünk"

És ezen miért nem csodálkozunk? :)

Miért pont ezeket a sz...-kat kellett választani?
Majd csak elmagyarázza valaki? Vagy ez olyan önszopatós-Técés? :)

Ettől függetlenül sok sikert!

Magyar[HUN] 2011.01.16. 11:52:54

@Krisi: Ezt a részt pont láttam a Discoveryn. Hát amit kap az autó,az nem semmi:)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.01.16. 11:58:32

Aki ilyennel indul megspórolja a nevezési díjat,ami viszont magába foglalja a hazahozatal költségét.Mivel nem kell hazahozni ezeket a szarokat ezért nincs is nevezési költség.
Ami kb 2500 euro

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.01.16. 12:05:52

Indulás előtt:
Vízumok 200 Euro
Oltások 200 Euro
Biztosítások 250 Euro
TOTAL 650 Euro

Indulás után:
Üzemanyag 800-1200 Euro fogyasztástól függően
Autópályadíj 130 Euro
Komp 180 Euro/autó
Komp 40 Euro két főre
Szállás 300-500 Euro
Kaja 400 Euro
Autószerelő 400 Euro (nem kell feltétlenül)
Kenőpénzek 50 Euro
Repjegy haza 1200 Euro
TOTAL 3100 Euro
TELJES ~3750 Euro –> 1900 Euro per fő

Верховина 2011.01.16. 12:13:16

Jó lesz ez:D Sok sikert!

Azok a tarajok a gépek orrán..:D

2011.01.16. 13:01:24

Azért két Daihatsutól így parázni mikor indult Trabant meg Kispók is.
Szóval ha ez lemegy Bamakóig akkor nektek kötelező.

www.youtube.com/watch?v=NHcBv0CBgDg

acsiba 2011.01.16. 14:09:57

Ha Maliba elrabolják öket akkor a TEK fogja öket kiszabaditani.Kiváncsi vagyok h a szervezök miert nem vették figyelembe akülügyminisztérium felhivását!!
Jo utat és kivánok nekik.

Ben47 2011.01.16. 14:18:17

@Tabulator: Jézusom, faja beindulás! :D

Bambano 2011.01.16. 14:25:10

@Krisi: VBH-t nyugodtan linkelgessétek:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.16. 14:39:24

@Ciri: Hogy legyen mihez hozzászólnod.

Ha egy félmilliós/hétszázezres kocsival mennek, az mennyivel jobb? Hazahozni azt se éri meg, de legalább nagyobbat lehet bukni rajta, ha valami történik vele, ugyebár. Ideális választás volt ez a két japán izé, ha ott kell hagyni egy parkolóban, akkor sincs nagy gáz, meg szerelni is lehet őket.

Gomulka Béla 2011.01.16. 14:56:38

Nemsokára úgyse kell már futés. Dél felé mennek, mint a fecskék.

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.01.16. 15:38:20

Jövőre mi is megyünk egy marbellával vagy valami hasonló fakockával! Ja és hazahozzuk:)!

dtk74 2011.01.16. 15:48:02

Mi egy Csepel teherautóval készülünk menni. Talán jövőre összejön...

Csikós Zsolt 2011.01.16. 17:12:53

Hajrá Bandi! Kár, hogy nem hagytad itthon a 02-esed kulcsát nekem, hogy addig vigyázzak rá... :-)

Alf (törölt) 2011.01.16. 17:51:53

kimentünk a rajthoz, de mi még álmosabbak voltunk, mindenesetre jövőre már nem csak nézelődni szeretnék :/

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.16. 18:07:04

Muteromnak volt ilyen charade-ja, 4 ajtósban. 1.3-as, ment mint az ördög!
(bár azzal soha semmi baj nem volt)

Átérzem az utazás hangulatát, ismerősek a hátsó ülésről bemondott nagy megfejtések, izgalom, stb.

Jó utat!

Csikós Zsolt 2011.01.16. 18:49:31

Bandi! Az elnök elmenekült Tunéziából, a nép ünnepel, hír itt:
index.hu/kulfold/2011/01/16/europaban_ezrek_unnepeltek_tuneziat/

Jó utat!

Devil2 2011.01.16. 20:01:19

@GYUSZI BACSl:

"ha totál beszarik a gép, leveszed a rendszámot és ott hagyod az út szélén"

Aha, ezután két dolgot tehetsz:
1, A rendszámot valami sötétmúltú (sötét jövőjű) autóra teszed. Tehát rosszban sántikálsz.
2, Bontós cimbivel megoldjátok okosba' a forgalomból kivonás papír részét. Tehát megintcsak rosszban sántikálsz.

DATSUN 2011.01.16. 20:02:33

Nem lesz semmi baja a két kis gyösznek! Bírni fogják és nektek is bírni kell! Lélekben veletek vagyok! Hajrá!

mike-kulas 2011.01.16. 20:30:03

ciri, ne legyél má faék, most szálltál le a falvédőről? A kocsikat ott fogják hagyni, naná, hogy olcsót vesznek, ez a Bamakó lényege. szerinted jobb lenne egy drága autót szétzúzni?

Dennis01 2011.01.16. 20:53:46

@Csikós Zsolt: Igy meguntad a Tyukanyot es Erat?? :)

Kismacska nyárson 2011.01.16. 22:54:51

Ki az a hülye aki 2 ezer eurót fizet azért hogy a koszba-porba kínlódjon egy hétig??
Ha ennyit fizetnének érte, akkor se csinálnám.
A kalandról meg annyit hogy Kittenberger fénykora óta a fákat kivágták, a vadállatokat lelődözték.
Nincs Afrikába semmi, a mocskon meg a műveletlen tahó civilizálatlan hordán kívül. Akik egymást égetik meg boszorkányság címszó alatt.
Esetleg lelövik mert más a ... (a bőrszíne az nem, vallás meg van ott egyáltalán? :S ) a farka mérete vagy nemtom.

Találós kérdés:
- Mi változott Afrikában a második világháború óta?
- Azelőtt íjjal és dárdával, azóta kalasnyikovokkal irtják egymást az ottaniak.

Esetleg tapasztalatszerzésnek jó oda menni, mert pár évtized múlva itt is olyan állapotok lesznek. :P :D

Kismacska nyárson 2011.01.17. 00:44:40

@malenykij polgar: Hogy ilyen helyesírásod legyen magyarul ahhoz magyarnak kell születni és kell legyen némi általános műveltséged is.
Mindkettő kizárja az afrikaiságot.
Nézd meg pl. Pákót vagy menj el Afrikába.
Csak aztán nehogy úgy járj mint az egyszeri behülyített egyetemista aki kiment jótékonykodni, aztán fél évig élhetett buggyantott tojáson meg rizsen :D
Vagy mint az a magyar akit nemrég raboltak el.
De nem is kell Afrikába menni ... tölts el egy hetet Miskolcon az Avason :P

Henry82 2011.01.17. 01:48:13

@Magyar[HUN]:
"Ezt a részt pont láttam a Discoveryn. Hát amit kap az autó,az nem semmi:)"

Tényleg nem semmi, de én azon akadtam ki a legjobban, hogy benzin helyett gravy+vodka kombót töltenek bele, komoly pénzben mertem volna fogani, hogy ettől be sem indul egy autó és úgy látszik elvesztettem volna:)

Hajrá TC, kitartás!

Garp 2011.01.17. 01:48:40

@Dennis01: kéne egy kis izgalom az életébe :). A Reliantos ötlet továbbra is áll...

@Tabulator: :D Ködgéppel Afrikába?

@Kismacska nyárson: "Nincs Afrikába semmi, a mocskon meg a műveletlen tahó civilizálatlan hordán kívül." - úgy látom Veled ide is megérkezett. Üdv neked, a sarokba dobd le a marhabőrt, ott alukálj pár napig. Csak csendben, amíg a nagyok beszélgetnek.

Hurri Kán 2011.01.17. 08:52:04

Jól van Bandi, nem csalódtam bennetek :)

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.01.17. 10:17:05

Hát gyerekek sok sikert:D várjuk a terepet:D

betm3n 2011.01.17. 10:53:04

@Devil2:
vagy simán bejelented, hogy ellopták, és meg van oldva a történet

Alf (törölt) 2011.01.17. 11:04:56

na mivan?
szombat reggel indultak, azóta ennyi hír? nincs net vagy golyót kaptak (rosszvicvót) vagy tökunalmas az út?

Hilux94 2011.01.17. 11:13:22

"Ha Maliba elrabolják öket akkor a TEK fogja öket kiszabaditani."

Ha elrabolják őket, akkor sok-sok dolláron kívül semmi sem fogja őket kiszabadítani. ;)

Kalmár 2011.01.17. 11:26:52

Furcsa választás ez a Charade. A trabi buli, a Rage Rover állat ez olyan semmilyen unalmas jószág. Persze legalább nem fogják sajnálni elcserélni valamire.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.01.17. 12:43:13

@Kismacska nyárson:
Csak azért kérdeztem, mert a hozzászólásodban emlegetett "műveletlen tahó civilizálatlan horda" olyan szépen illik hozzád.

(Ja, és voltam Afrikában. Meg járok is.)

okoskodó 2011.01.17. 13:32:58

Nemértem.

Elmennek a népek egy ilyen kirán dúlásra, és fizetnek egy valag pénzt nevezési díj címen, ami a teljes költségvetés jelentős része.

Én inkább mennék csak úgy, akár ebben az időpontban, a banda mellett, előtt, mögött.

De ezért fizetni? Na, mindegy.

Rigghead 2011.01.17. 14:26:23

ejj nekem ez a feeling évek óta nagyon hiányzik. irígykedek. jó kocsival talán még sosem voltam nagyon messze, csak rozogákkal, mindegyik egy külön kis (víg)novella lehetne...

Tokom 2011.01.18. 14:58:21

Én meg azt nem értem, mi ez a sok sirám a Charade-okkal szemben. Én többször simán 5000+ kilométeres körutakat tettem az enyémmel (1991-es 1.3 90LE) Európában, és 140-et mindenütt vitte. Ha ennyire nem bírják a gyűrődést, az azt jelzi, hogy soha nem törődtek velük és a helyrehozással sem bíbelődött senki. Ilyen állapotú autó függetlenül a márkától ott fog hagyni úton, útfélen. De persze mindenkinek joga van a saját autómárkáját isteníteni, hogy inkább azzal kellett volna menni... :-P
süti beállítások módosítása