Megőrültünk: Daihatsuval megyünk Bamakóba

  2011. január 11. - Stump András Címkék: afrika daihatsu charade bamako 2011

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Ezek hülyék. Ilyen fostalicskával Budaörsig el nem jutnak, nem hogy Afrikába. Vagy irgalmatlanul nagyot fognak szívni, racsnis kulccsal a kézben nyomják le a nyolcezer kilométert.

Vállaljuk. Meglátjuk. A kalandért megyünk.

Néha már attól félek, túl könnyű lesz. Beülünk az autókba, letekerünk Bamakóba tizenöt nap alatt, és a legnagyobb esemény a légszűrőcsere lesz. Hol a kihívás? Nem először nyomnánk le napi ötszáz-ezer kilométert, ráadásul ismerjük az autókat, fel is készítettük őket, lesznek szerszámaink, alkatrészeink, hárman is tudunk szerelni. GPS-vevők tömkelege, digitális és papírtérképek tucatjai betárazva, túlélő felszerelés, kaja, gyógyszerek, oltások, egyszerűen mindenre gondoltunk. Túlkészültük.

Nagyon várják már Afrikát. Szépen felkészültek, nem?

Aztán lekapcsolom a villanyt, és órákig nem bírok elaludni. Kiolvadt hajtókarcsapágyakkal, leégett generátordiódákkal álmodom. Lemegyek ebédelni Csikóssal, aki a rá jellemző szemléletességgel elemzi a homokviharok sajátosságait, és összeszorul a gyomrom. Viszünk-e homokvasat, kérdezi Pista. Hány oltást kaptam, feszíti tovább a húrt Bende. Szánalmas amatőrök vagyunk, ott halunk meg mind - egészen apróra zsugorodok. De a Totalcar saját halottjaként fog tekinteni rám, nyugtat meg Tibby.

Az indulás előtti napok, hetek zűrösek, erre az itiner is felhívja a figyelmet. És mennyire igaza van! Szűk egy hét az indulásig, de az elmúlt hónapban már másra sem tudok gondolni. Amikor a csapattal összeülünk, átragad rám a nagyképűséggel határos önbizalom, és magamon röhögök, amikor könyörgök, szereljünk fel még egy hőmérőt a motorra. De amikor kívülállókkal beszélgetek, minden érdeklődő kérdés pulóveren átszivárgó vízcseppként hatol a tudatomba, és kezdem érezni: nem vagyunk normálisak.

Persze szívok még egy slukkot a cigiből, lepöccintem a hamut és válaszolok valami jópofának látszani akarót, nehogy kiderüljön, igazából nem is foglalkozunk az említett problémával, de nem tudom lepergetni magamról az aggodalmat, ami minden kérdéssel mélyebbre rágja magát az agyamban.

Tiszta pillanataimban persze érzem, jó lesz ez. Sokan megjárták már Bamakót nálunk jóval kevesebb rákészüléssel, tudatlanabbul, szarabb autóval. Lendületben vagyunk, mindenki odateszi magát a csapatban, egy sajtcéduláról elnavigálunk a Holdra is, nem lehet baj.

Daihatsu Charade-dal megyünk. Viszünk kettőt is, hogy legyen tartalék. Öten üljük meg a két autót, két csaj, három srác. Túrázunk, nem versenyzünk. Egyetlen célunk, hogy leérjünk egyben Maliba. Mindegy, hogyan.

Bamako? WTF?

Előfordulhat, hogy valaki még nem hallott a Budapest-Bamako, röviden B2 futamról, hiszen ez nem a Dakar. Ez jobb. Nevéből már kiderül, hogy a rajt Budapesten, a cél Bamakóban van. A többi nagyjából szabadon választott, legalábbis az eredeti szellemiség szerint. 2005-ben rajtolt el az első bagázs, akkor még jóval kevesebb hírveréssel, de a lehető legkomolytalanabb szándékkal, hogy leguruljanak Afrikába, puttonyukban egy szép nagy segélycsomaggal. Azóta sok minden változott, Dakar álnév alatt például mostanában már Argentínában rendeznek versenyeket. A B2 pedig, amely a 79-es Párizs-Dakar szellemi örökösének tekinti magát, szintén odáig jutott, hogy tavaly terrorfenyegetések miatt a mezőny nagy része úgy döntött, nem megy tovább Marokkónál. Idénre viszont meggyőzően állítja Villám Géza, a futam kitalálója, hogy végigmegyünk, bármi is lesz. Úgy legyen.

A B2 több párhuzamos szálon fut. Egyrészt külön van választva a verseny és a túra kategória: az elsőben a lehető legdurvább terepen keresgélik a versenyzők GPS-koordináták tucatjait, furfangos feladatokat megoldva, míg a túrázók többnyire közúton zakatolnak Bamako felé. Másrészt ez egy jótékonysági futam, amit a média és a résztvevők néha elfelejtenek.

A készülődéshez hozzátartozik az adományok gyűjtése is. Ezeket egy külön kamion viszi le, mert általában annyit sikerül összegyűjteni, hogy képtelenség volna bepréselni az autókba. Mi konkrétan a harmadik fordulót visszük a karitatív vonalat bonyolító Afrikai Magyar Egyesületnek, de minden évben vannak kiemelt projektek is - például kutat fúrtak, iskolát építettek, mentőautót vittek le a futamhoz kapcsolódó szerveződések. Hogy az adományokon kívül a médiavisszhang és a létrejött kapcsolatok mennyit segítenek a világ negyedik és ötödik legszegényebb országában, Maliban és Mauritániában élőknek, nem tudhatjuk biztosan, de így legalább van egy érv, amivel takarózhatunk, hogy ez nem teljesen értelmetlen benzinégetés.

Eredetileg a Csótány névre hallgató 85-ös dízel kombi Escortommal akartam menni Bamakóba, még 2007-ben. Ez több okból sem jött össze sajnos, de nem tartozik az okok közé a hírhedten szétrohadt autó műszaki állapota. Egyre jó volt a Csótány: elmentünk vele egy felkészítő futamra, a Budapest-Makóra. Sorsolással döntöttük el, hogy az első napon én nézem a laptopot, Márk barátom pedig gyötri a technikát.

A Csótány mozgalmas életet élt

Nagy felismerések napja volt: rádöbbentünk, hogy az esemény, amire beneveztünk, lényegében egy szoftos terepralizás, meg kellett állapítanom, hogy sofőröm egy könyörtelen ámokfutó, amint elfogy alóla az aszfalt, és hogy az Escort alkalmatlan a terepezésre. De pokolian élveztük, tetőig besároztuk a Csótányt, fényesre políroztuk az alját a földutakon, nyakunkba csöpögő gázolajban fürödve szereltünk, és végigmentünk.

Megéreztük a kipufogón égő sár félreismerhetetlen szagát, rá is kaptunk a dologra. A Csótány ugyan nemsokára a vastelepen végezte, de az utánpótlásra sem kellett sokat várni.

Így találta Imi a fehéret

A következő futamra már a fehér Charade-dal mentünk. Nem hosszú elemzés és válogatás után jutottunk el a japán járműipar ékkövéhez - ez volt kéznél. Márknak ugyanis van egy kicsi, de annál színesebb gyűjteménye. Egy gyors mosás és félórányi noszogatás elég volt a pár éve pihenő autó felkészítéséhez - Csipkerózsika-álmából felébresztve még ki sem törölte a csipát a szeméből, már nyélgázon pattogott a magyar szavanna buckáin.

Ezres, háromhengeres, szívó benzines. Talán ötvenöt lóerőt tudhatott fénykorában, de amit a versenyautóvá válásának három éves története alatt el kellett viselnie, azt ellenségem autójának sem kívánom. Útszélen javított vezérműszíj-feszítőgörgő széthullástól kezdve pocsolyavízből pótolt hűtőfolyadékon át számtalan orral földbe fúródásig és ezt követő villanyoszlophoz kötött kihúzatásig mindenen keresztül kellett mennie, amitől az autóját minden szombaton lemosó tulajdonost kiverné a víz.

Még emelés nélkül, egyik első bevetésén

Viszont rengeteget tanultunk vele. Például hogy a terepezéshez két dolog kell nagyon: hasmagasság és lendület. Ha megvan az első, már csak elég bátran kell kezelni a gázpedált, meglesz a második is. És egy olyan géppel, amely értéke nem éri el egy okostelefonét, hihetetlen felszabadultan lehet autózni. Ha pedig a dagonya közepén mégis elfogy a lendület, egy tonna alatti autót szinte bárhonnan ki lehet húzni, tolni. Kézzel.

Szép lassan azért fejlődött is a kisautó: először kerestünk hozzá a garázsban erősebb rugókat - a 02-es BMW-jé pont öt centit emelt rajta, egy kukázott téli garnitúra éppen kapóra jött a gumizáshoz, a padláson meg találtunk egy valószínűleg Dacia fényszórót is, ami a tetőn, középen kapott helyet. Kezdik érezni: ez nem a pimp my ride. Ahogy hozzánk csapódott Imi, a csapat másik nagy Charade-mágusa, kezdtem kisebbségbe szorulni. Ugyan Márkot is nehezen lehetett meggyőzni egy-egy alkatrész cseréjének szükségességéről, de ha Imivel összezártak, már esélytelenül pattantam le a sorfalról. Hogy ne keltsem a majrés technáci benyomását, nem volt más választásom, mint alkalmazkodni. Elindultam lefelé a lejtőn, jöttek a motorolajjal feltöltött lengéscsillapítók, takonyágyúval gyártott sziloplaszt-tömítések, gyorskötözővel toldozott lökhárítók.

Futóműállításhoz készülődünk

Mára annyira belénk ivódott a Mad Max-elv, miszerint abból építkezünk, amink van, hogy új alkatrész csak akkor kerülhet az autókba, ha mindhárman, szellemi képességeink teljes birtokában megszavazzuk, hogy nincs más út. Ugyanez érvényes persze az egész felszerelésünkre, a több világháborút átélt laptop, amivel navigálunk, szintén nem pulton áttolt vastag pénzkötegért került hozzánk, egyedül a szivargyújtós töltő új hozzá - azzal nem lett volna érdemes vacakolni.

Második autónk, a fekete GTti pedig már szinte túl jó. Gondolkodtunk is rajta, hogy kár a tizenkét szelepes hengerfejért, meg a turbóért, de egy motorcsere azért túlzásnak tűnt, főleg, hogy így milyen kellemes autózni vele. A típust kevésbé ismerőknek megsúgom, ez szintén háromhengeres, egyliteres, de a hengerenként négy szelepnek és a turbófeltöltőnek köszönhetően 101 lóerős katalógusadatot hoztak ki belőle a japánok, ami a kis dobozt elég szépen mozgatja.

Amikor még polgári életet élt a fekete

A fehérhez hasonlóan őt is a raktárpolcról emeltük le. Neki sajnos a karosszériája porladt el annyira, hogy megjavítani már nem lenne érdemes. A kilencvenes évek csúnya biztosítózós időszaka is nyomot hagyott rajta, a korrózió pedig gyorsabban terjed a lemezein, mint ahogy ragasztani tudjuk rá a fóliát. Így az egyébként pofás autót sem fogjuk sajnálni.

Mert természetesen ott hagyjuk őket Afrikában, ez a terv. Szándékosan nem azt írtam, hogy eladjuk, mert ugyan jót tenne a büdzsének, ha el tudnánk pattintani őket, de fene tudja, milyen állapotban érünk le velük, ha egyáltalán. Visszafelé repülővel jövünk, ez messze a legolcsóbb megoldás.

Jégcsapot talán már sosem fog látni

Amikor tavaly januárban, egy szombati hajnalon kirángatott barátnőm, Rami, a 2010-es B2 rajtjára, a műjégpályára, úgy emlékszem, nem voltam túl lelkes. Toporogtunk a hidegben, nézegettem a milliókból épített terepjárók hadseregét, kómás reggeli hangulatban, és rémlett ugyan, hogy három évvel előtte mennyire szerettem volna ott lenni köztük, de nem éreztem úgy, hogy ide tartozunk. Szépségkirálynők pózoltak a Touaregben, tucatnyi alkalmatlannak látszó felvezető autó virított a mezőny élén, okosan vagy kevésbé okosan, de mindenképpen látványosan felkészített monstrumok sorakoztak a placcon, mi meg undorral szürcsöltük a förtelmes teát.

A fekete kevésbé otthonosan mozog sáron, de szoktatjuk

Aztán ahogy a kezdett átmelegíteni a zavaros, de meleg lötty, és haladtunk a hátsó sorok felé, azért kezdett mosolyra húzódni a szám. Álmosan bújtak ki a szakadt Patrol tetejére szerelt sátrukból a lengyelek, akik valószínűleg előző éjjel érkeztek, hopp, egy 190-es Merci is megbújt a terepjárók között, majd meghallottam a huszonéves Ducato krehácsolását, ahogy próbálják bevontatni. Elég sokáig nem sikerült a művelet, vagy négy kört húzták kötélen, majd valaki eltűnt a motortérben, és csak a racsniskulcs kerregését lehetett hallani. Ez már belülről is megmelengetett, jó volt látni, hogy a mi elképzeléseinktől egyre távolodó mezőnyben még akadnak kalandvágyók. Rami pedig megböködött, rám sandított, és onnantól világos volt: mennünk kell.

Itt már ő se megy tovább

Igen, igazából a csajok beszéltek rá minket. Imola, aki többször mentőangyalként érkezett vontatókötéllel elakadásaink legzűrösebb helyszíneire, már rég megelégelte az otthonülést, fotósként is helyet követelt magának a hivatalos és fakultatív előfutamokon. Egyszer aztán azzal fogadott minket, hogy felfedezett egy érdekes menüpontot a bamakós honlapon: a spirit nevezést.

Ennek lényege, hogy aki alkalmatlan, kretén járművel, ipari hulladékkal indulna, mentesül a nevezési díj alól. Egyből otthonosan fészkelődtünk a személyre szabottnak tűnő kategóriában, és nem kellett sokáig tanácskoznunk, megírjuk-e a jelentkező e-mailt. Még pontosan előttem van a pillanat, amikor négy fölém hajoló árnyék alatt felelőtlenül rátenyereltem az elküld gombra. Az azóta eltelt hónapok gyorsított felvételként pörögnek a szemem előtt, most, hogy szombaton indulunk. Remélem, ez nem a sokat emlegetett élet filmje.

A navigációs gyakorlat egyik célpontja

Annyira azért nem lenne rossz annak sem. A toronymerevítő-hegesztéssel, féltengelycserével, CB-hangolással töltött nappalok, és a navigációs gépek böngyörgetésével töltött éjszakák közé még beékelődött két őszi teszthétvége a majdnem kész autókkal. Az elsőn egyből sikerült pont nekem úgy belefúrni a fehér autó orrát a sárba, hogy nem csak a lökhárító repült szanaszét, de még a féltengely is kiugrott. Kihúztuk, megcsináltuk, de azóta valamiért nem engednek a kormányhoz. Viszont vigyázunk már a gépekre, kezd tudatosodni bennünk, hogy nagyrészt rajtuk múlik majd, hogyan sikerül a kirándulás.

Lakatolás közben

Most éppen bizakodó vagyok. Ahányszor széthullottak alattunk a gépek, mindig sikerült valahogy megcsinálni. Eltévedésre példát se tudnék felidézni. Ha nem veszünk nagyon össze a csapaton belül, jó kis kaland vár ránk. Évek óta vágyom Afrikába, ilyen közel még sosem voltam az álom megvalósításához. Nagyon várom már a pillanatot, amikor január 15-én átgurulunk a rajtkapun, és elindulunk a piros csíkon a térképen. Ha tudok, adok majd hírt rólunk.

Már csak be kell pakolni

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr292567268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grossglockner 2011.01.11. 10:43:55

Hajrá!

Két éve voltunk a párommal egy 23 éves BX-el. Tapasztalatok amik jól jöhetnek:
- hosszú vontatókötél (akár 20-30m), egyik verda a homokátfúvás közepén, másik még szilrád talajon
- hólánc nem vicc, Alpokban is jól jöhet, de az Atlaszban is simán kellhet (mi Mauritániában adtuk el -sivatagban- egy műszaki vegyesboltban :)
- B2 Bech kétkerekűvel - kövessétek az itinerben a kétkerekűeknek javasolt utakat. Ha beértek az óceán előtti utolsó halászfaluba gyalog keressetek viszonylag használható levezető utat
- B2 Beach - Nouakchott közötti út az óceánparton - kihagyhatatlan. Ha magatokra maradtok két autóval, akkor nagy követési távolság (így kihúzzátok magatokat), ha a bitang nagy halászcsónakok kikötőkötele vezet be az óceánba, valaki előrefutva nyomja le (a hajók mögött sivatag, elakadás).
Bocs a verbális ömlengésért, csak irigykedek, és amíg írok addig is ott vagyok.

Attis10 · http://auto-matchbox.blog.hu/ 2011.01.11. 10:45:43

fiúk-lányok :) Hajrá! Biztos nem lesz semmi gond.

karlmann 2011.01.11. 10:47:20

Az ötlet kiváló, de a választott jármű problémás. Egyrészt mert papírvékony és már rég felfalta a rozsda, másrészt az elhanyagolt turbómotor nem éppen hosszú távokra való, a szívó egyliteres jobb lenne. Ha egy Golf Syncro, vagy Panda 4x4 lenne, azzal elmehetnétek Fokvárosig is.

Vizibolha 2011.01.11. 10:52:06

Charade? Korrekt kis japan gyosz. Swiftet merfoldekkel veri mindenben. Egyszer szereltem egy ilyet, benzinpumpa adta meg magat a tankban (sokat allt es az betett neki), azt vidamsag volt cserelni. Ezt leszamitva szerintem faek egyszerusegu, barhova el mernek vele indulni.

263 2011.01.11. 10:53:23

Ebből a típusból létezik összkerékhajtású is, az talán esélyesebb lenne.Persze sokan teljesítettek hasonló dolgokat kétkerékhajtással is, hajrá!

2011.01.11. 10:53:36

Vannak országok, ahol szentként tisztelik az őrülteket :) Keressetek egy olyat is az úton.

Ha nem jön össze, van repcsi Sármellékről is visszafelé... :)

Respect, őrültek :)

2011.01.11. 10:54:39

@karlmann: "...a választott jármű problémás." Ilyen finoman megfogalmazni, nem semmi :)

1kutya 2011.01.11. 11:00:58

irígynek lehet lenni?:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.11. 11:09:01

" az Escort alkalmatlan a terepezésre. "
Tapasztalat, szerintem is, ahányszor kimentem földútra a mostanival, meg az előzővel, annyiszor pakoltam vissza az aljára hővédő lemezt, stb...

Amúgy meg hajrá, hajrá, jó utat :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.11. 11:12:37

Tényleg, ezek az autók ott még fasza gépnek számítanak :D

paca78 2011.01.11. 11:12:52

Gratula a TC HR részlegének! :-)
Szerintem jó választás volt András alkalmazása, abszolút a legnormálisabb csendes őrült az egész kollektívában. Az Amerikát átszelő csotrogányvásárlós roadmovie-nál már sejthető volt, hogy nem megy a szomszédba egy kis kalandért. Izgatottan várom a beszámolókat! Hajrá!

min 2011.01.11. 11:17:29

Mi is szerettünk volna indulni csak a barátom külföldre ment. Így csúszik a projektünk pár évet.
A céljárművünk egy Renault 4-es-Az még a bennszülöttek is megjavítják egy fakalapáccsal a sivatag közepén.

Lord heckman 2011.01.11. 11:23:09

ilyen kis összecsukható motoros rollerrel nem lehet indulni? Az lenne ám a móka és kacagás :D

de mondjuk egy velorex?

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.01.11. 11:37:55

Winkler Tehene nem lett volna jobb választás?

Stump András 2011.01.11. 11:47:08

@Rocko-: Itt is, ott is. Meglátjuk.

Stump András 2011.01.11. 11:49:39

@Liquid_Night: Meglátjuk. A kompressziója azért már nem a gyári.

Stump András 2011.01.11. 11:53:30

@karlmann: Ha figyelmesen elolvasod a posztot, kiderül, hogy az egyik szívó, a másik turbó. Problémásak, persze, de így érdekes, nem?
Alkalmasabb járművet is milliót fel lehetne sorolni, de minek. Nem választottuk őket, ezek voltak.

h_zolee 2011.01.11. 12:05:24

végre egy jó poszt ezen a blogon, ahol egyébként rendszerint a kabát, a mellény és az arc is nagyobb szokott lenni egypár számmal, mint ami indokolt lenne... ezt viszont úgy olvastam végig, h nem nyílt ki a bicsak, sőt! :-)

sok sikert!

6096czt 2011.01.11. 12:11:36

Hányan indulhatnak ingyen Őrültkategóriában? Hja,és be lehet kapcsolódni Spanyolországban ezres jobbkormányos stifttel??
Infó,pls!Köszi!

Bambano 2011.01.11. 12:12:08

Na ez megint kb. akkora marhaság lesz, mint a Domsjö expressz:P

mtk001 2011.01.11. 12:13:00

Hajrá srácok !!!!!!!!

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.01.11. 12:13:01

@Balchee74: "Ha nem jön össze, van repcsi Sármellékről is visszafelé... :)"

Ja, Kairóban felkéretőzhetnek egy tehergépre, idefele úgyis üresen jön. Sármelléken várjuk őket! :D

Hajrá srácok!!!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.01.11. 12:15:11

Két dolgot csináljatok meg még az utolsó pillanatban:
- dobjatok be hóláncot
- csináljatok filléres pvc-csőből és egy zetor monocikonból snorkelt rájuk. Nem azért, mert patakátkelések lesznek, hanem mert a monocikon kipergeti a port-homokot a levegőből, és egyrészt nem fog 200km-enként eldugulni a légszűrő a terepjáróktól felvert porban, másrészt meg vagány is.
Nem vicc, ez sivatagos terepen olyan fontos, hogy el se tudjátok képzelni.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.01.11. 12:18:44

@ColT: Leszakad a hővédő lemez?
Régi terepjárós mondás, hogy ami nem szükséges az autóra, az az elsö komolyabb kirándulás során le is szakad róla. :)

Stump András 2011.01.11. 12:20:11

@6096czt: Nem tudom pontosan, hányan megyünk spirit nevezéssel, de tíz-tizenöt csapatra saccolom.
A nevezéshez, oltásokhoz, vízumokhoz már rég késő most észbe kapni, de már lehet nevezni jövőre.
Vagy ha csak autóznál egy jót, kompozz át Marokkóba 18-án, keress valakit, aki elárulja az esti szálláshelyeket és menj, amíg vissza nem fordítanak valamelyik határról. Kaland, vagy mi.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.01.11. 12:25:10

@Stump András: Néhány éve egy cimborám, a Cigánygyerek az égből, minden nélkül (se vízumok, se oltások, se gps, se térkép) végigment. Minden határon el tudta intézni a beutazást párezer forint értékű pénzért, mézért!!!, vagy italért. :)

ommm 2011.01.11. 12:29:54

@Ger6ő: Helyénvaló és frappáns komment Gergő!

6096czt 2011.01.11. 12:31:12

Heh,már késő tudom..akkor jövőre!Egyszer már elgondolkodtam ezen a spirit-kategórián ,de valahogy az jött le ,hogy csak EGY csapat lehet a Kiválasztott!:))
Na akkor kezdem a rákészülést!
A kalandról..miért fordítanak vissza?Vízum?Ti magatoknak intézitek(spirit-kat.) v. a szervezők?
(igen,igen ,mindjárt utánanézek a weboldalnak..:) )
Ja az én Stiftem japán-szürkeimport:nem olyan az első felfüggesztése,mint az otthoniaknak..kicsit másabb.
Hajrá,drukkolok!Mikor értek Alicante közelébe??

butschq 2011.01.11. 12:36:43

hajrá,hajra:D én ladáva tenném meg,csak az anyagiak közbe szólnak. De ami késik nem múlik:D

moderator index (törölt) 2011.01.11. 12:38:17

Mi három éve végigmentünk saját magunk, versenyen kívűl a távon, egy Marokkotól leheggesztett diffis, cigánykombi ezerkecskével 3-an, úgy hogy semmit nem intéztünk előre csak annyit hogy vettünk 3 tálca pusztai brebdy rakétát( a konyak kecskeméti vagy a környéki verzója) meg vittün 40 tábla bocicsokit a szivargyújtós hűtőtáskában. Gps vízum oltás nuku. jó kaland volt, mi is otthagytuk a teknikát meg elvittük a család összes felesleges kacatát úgymint ruha cipő ecetere.

w a s d 2011.01.11. 12:44:19

Farmotoros Skodával ment már végig valaki? Csak az afrikai hőség miatt kérdem...:D

Pepe135 2011.01.11. 12:50:58

Túl fan fújva az egész.

Egy átlagos autó simán lefutja a távot nézelődő kategóriába. Pl golf, fiat ritmo, tipo,panda, daihatsu, Ford escort Mazda 323, Toyota corolla, etc -89 ig.

Jó a francia hulladék esélytelen, meg az elektonikai szeméttel teletömött 90 után gyártott autószerű izék eélytelenek.

Magyar[HUN] 2011.01.11. 12:53:01

Még egy ok, hogy utáljalak titeket:) Remélem egyszer nekem is összejön egy Bamakó túra:)

karlmann 2011.01.11. 13:00:36

@Stump András:

Bocsi félreértettem, azt hittem a turbós motort rakjátok át a szívóba. Két kocsival érdekesebb lesz az biztos, ha meg ezeket dobta a gép, akkor HAJRÁ, SOK SIKERT!

moderator index (törölt) 2011.01.11. 13:01:21

Az egyik ismerősöm 10 éve egy kispolákkal ment végig benne az anyjával a nagymamával,a fleeségével meg a kétgyerekkel, vittek minden pótalkatrészt,de csak egy disznótoros gyújtást kellett cserélniük, előtte úgy edzettek hogy beültetett mindenkit és a Börzsönybe szekérút nélküli verzióban, felmentek a fák között a Csóványosra majd onnan le, télen téligumma nélkül, sperr nélkül, olaj és motor nélkül. Annyit készült az út előtt hogy a diagonál gumikat vaságyazott fakererékre cserélte és két dugóból egyet kivett és felöntötte A HENgereket fruktózzal.
Ugyanebben a családban a nagyapa is megjárta a távot egy sertéspestist átélt háromlábú albinószamárral aki nem mellesleg vAk volt és két lába volt.

nils_h 2011.01.11. 13:06:43

A két tetőre ragasztott lámpa nagggyon paraszt :)

karlmann 2011.01.11. 13:13:51

@Pepe135:

"Francia hulladékkal" eddig csak négyszer nyert a Citroen, még négyszer a Peugeot, egyszer a Renault, plusz még kétszer Schlesser a Renault motoros Buggy-val. Ez összesen 11 a 31-ből. Véletlen?!

6096czt 2011.01.11. 13:15:49

@F/: Ez a másik jelölt ,csak az lengyel rendszámos,Lengyelországban van és surprise,surprise a lengyel haveromé...De ő is benne van!

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.01.11. 13:32:55

Sok sikert! Még a 90-es években nyúztam egy Charade GTti-t, nagyon jó kis vas volt! :)

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.01.11. 13:49:37

Nekem nagybátyónak volt ilyenje és nagyon jó volt neki is a kis vas. Emlékszem, hogy még a ladák korszakában ez felettébb korszerű és jó gép volt:D Emlékszem, hogy télen a fűtése odavágott:D De szerintem ti megőrültetek...

henrik77 2011.01.11. 13:49:46

Budapest-Bamako: munkanelkuliek amokfutasa...

Pepe135 2011.01.11. 13:54:58

@karlmann: Egy -egy versenyre jók, de napi használatra alkalmatlanok!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.11. 14:00:15

Aztán nehogy füstmentes orvoshölgytulajként végezzék az autók a hahu-n!

1kutya 2011.01.11. 14:20:48

@BOSCHtechnikus: a nyugdíjast kihagytad:-DDD

keletisarok.hu 2011.01.11. 14:28:20

@Vizibolha: "Charade? Korrekt kis japan gyosz. Swiftet merfoldekkel veri mindenben."

Erősen kétlem.

emarfilo 2011.01.11. 14:32:23

Némi jótanács:
-amikor átértek a komppal Marokkóba és a vámvizsgálathoz terel valami ballonkabátos ürge (úgy csinál mintha vámtiszt lenne és irányítgat hogy melyik sávba álljál),na azzal vigyázzatok.
Tudatlanként átadtuk az összes papírunkat neki,mivel úgy csinál mintha ő intézné a papírokat a beutazáshoz,közben meg csak le akar húzni 20-40 euróval.
Inkább egyenruhás vámtiszttel álljatok csak szóba! :-)
-Mauritániában,Maliban rengeteg katonai ellenörző pont van.Nem egyszer ilyen helyen is pénzt akarnak kicsikarni a nagy semmiért.A jól bevált módszer ilyenkor pl. egy lejárt bankkártyát átadni,hogy húzza le arról az összeget,mert nincs nálad készpénz.
-Mauritániában a "pénzügyminiszterrel" is vigyázzatok,jobb óvakodni tőle,az is mindenféle jogcímen le akar húzni,pénzt akar váltatni majd veletek...Ha odajuttok tudni fogjátok miről beszéltem(középkékkendős napszemüveges ürge).Ja,ha abba a kőfallal körbezárt kempingbe is mentek,vigyázz!Csak akkor engednek ki,ha perkálsz.Bármilyen szemtelen összeggel előállhatnak,nagy vaskapu addig meg bezárva előtted...
Meleg kenyeret (bagettszerű)utcai mozgóárustól feltétlenül megkostólni,isteni finom!
Phúú,még sorolhatnám napokig...
Óriási élmény!!!!!Hajrá,jó utat!

Amúgy túrafutamban sima ügy bármilyen személyautóval végigcsinálni.Mi is csak a vége felé keltünk át a szűz sivatagon,(land cruiserrel)azon valószínűleg kár próbálkozni, kis autóval nem átkelhető csak nagyon sok szívás árán.

Bamakóban ajánlom a Hotel Massaley-t(uszómedence,légkondi),nagyságrenddel olcsóbb,mint a "központi"hotel.

Ger6ő 2011.01.11. 14:39:11

@ommm: mivel a fizetett reklámot nem lehet kommentelni...

de azért ha őszinte vagy magaddal gerinces dolog, nem?
egy párszor szívből fikázzátok őket, aztán meg ontjátok a fizetett marhaságaikat!
biztos ez az stratégiátok mindenkivel, hogy addig fikázzátok, meddig nem tejel!

a múltkori vita elől is elég sikamlósan elmenekültél, rémlik?!?!

magam vagyok 2011.01.11. 14:46:22

Á nekem már elegem van mindenből! MINEK FEJLŐDIK A VILÁG LASSÍTANI KÉNE A TEMPÓN!

a T.KÖM TELE VAN A EGÉSSZEL! NYUGALOM!

AMÚGY MENJETEK LADÁVAL A BAMAKÓRA!

mozsó 2011.01.11. 14:49:01

Mi is megcsináltuk 2009-ben ex-ELMÜ-s Mitsu L300 4WD-vel. Versenykategóriában.
3 és fél napos műszaki hiba lemaradást behoztunk 2 nap alatt, majd a 122 csapatból a 46. helyen végeztünk. Elsőre.

2010-ben is lement az autó, Marokkóban kiállt a versenyből és elment Maliba, elvitte az adományokat sok más kocsival és Villám Gézával.

www.bamako.polgarorseg.net - 2009-ben
és
www.mali.hu - 2010-ben, a kerékpáros cég volt a főszponzor és a főnöke az egyik versenyző :)

Filmünk is van, 108 perc, dvd.
Az első honlapról nézhető :)
készülünk 2012-re is!

ocsisajt78 2011.01.11. 15:34:06

ha mar volt a kerdes akkor sorry, csak nincs idom visszaolvasni, de meg akartam kerdezni, hogy ha egyszer rallizni mentek es ezekbol a kis dobozokbol volt allando 4WD verzio*, akkor miert nem azt eroltetitek? :) Ezt igy most nem ertem :)

*van 1-2 tecso" video ahol eleg szepen nyomja szar terepen a kis dobozka a 4wd-vel :)

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2011.01.11. 15:54:39

Ez épp az autó, amitől a Bamakó végén öröm lesz megszabadulni :)

Zsolti9014 2011.01.11. 16:28:46

Először is sok sikert az úthoz, másodszor pedig kitartást!

A GTti az egy igen elvetemült gépezet, bár még nem ültem olyanban, de 1.0, 3 henger, turbó és 101 ló! :D
Egyszer kipróbálnám, talán többször is.

A Bamakóra pedig annyit, hogy én is szeretnék egyszer a haverokkal nekivágni, valamikor a fősuli után, persze az ily módon megvalósítandó tervek, túrák egyre sokasodnak.
Ezt viszont egyszerűen végig KELL egyszer csinálnom. :)

Még egyszer jó utat, és sok kalandot kívánok, de a kalandok azért maradjanak valamilyen szinten "biztonságos" keretek közt! ;)

ommm 2011.01.11. 16:30:59

@Ger6ő: Tudod, van az az ember, akivel nem érdemes. Az agymenésed pedig ezen a ponton fejezd be. ha nem tudsz érdemben a témához szólni, akkor parancsolj, írj levelet a szerkesztőségbe.

Fl!p 2011.01.11. 17:44:42

Királyok vagytok csak így tovább ;)

Hurri Kán 2011.01.11. 18:18:12

@Stump András:

Szia Bandi!
Ha nem titok, vagy nem túl indiszkrét a kérdés, elárulod hogy mennyibe fáj kb. az út?
Mennyi az autók "felkészítése", a felszerelés, ill. kb. mennyi lesz majd az útiköltség?

Egyébként dilisek vagytok, szóval hajrá, kéz- és keréktörést :)

Ger6ő 2011.01.11. 18:39:54

@biker_kolee: a cikk végén nem volt link!

svéd. 2011.01.11. 18:41:30

Előre bocsájtom,és kihangsúlyozom!Hajrá,mindent bele!!! Irigy vagyok rátok!!:-))) De legyünk földhözragadtak ,reálisak és őszinték. Szerintem egy kezemen elfér azon autók száma akik ,TÚRA kategóriában nem jutottak el a célig,az EDDIGI ÖSSZES Bamakón. Trabik,Ladák agyon vágott Peugeot ok bogarak,Csuklós Ikarusz.(Nagy terepfaló!:-) Stb-stb. Menjetek ,éljétek minden pillanatát ,fényképezzetek ,filmezzetek sokat!!!Mert ez lesz az unokáknak való élmény, nem az ,hogy papa milyen jó munkás ember volt! De véleményem szerint, egy erős Kpm es műszaki vizsga után + egy két apró átalakítással csak tankolni kell meg állnotok az út alatt egy ehte japán D. És mielőtt ,rám szabadul a pokol ,részt vettem a tavalyi verseny 5.kombi BMW- jének fel készítésén.( Tehetetlen kaszni, 525 d vacak motor) Baj nemvolt vele ,pedig látta már az amit neki szántak,a verseny előtt is...

Ger6ő 2011.01.11. 18:42:38

@ommm: én is ezt tapasztalom, ugyanis van aki nem törődik az érvekkel, csak arcoskodva kinyilatkoztat, majd sunyin elmenekül a vita elől, mert képtelen beismerni, hogy nincs igaza.

minek írja levelet? ott van a totalbike-on az adott hír komment része, ott elkezdtünk egy vitát... ööö, vagyis én kezdeményeztem vitát, korrekten érvelve, ami elől megfutamodtál!
miért?!

ommm 2011.01.11. 18:52:44

@Ger6ő: Nincs ám mindig nekem sem időm az óvodás vitákhoz és érvekhez, de felméréshez jó volt. Bármikor folytathatjuk, leginkább személyesen (évente kétszer találkozunk olvasóinkkal), feltéve, ha az úgymond érveidet nem felejted el addig. Most pedig dolgozom, ha megengeded.

Ger6ő 2011.01.11. 19:06:45

@ommm: jajj ne már, ez nem nekem égő, az ember aki napi 28 órát dolgozik és csak köpködni ér rá, aha..
érvelj le és utána minősíts "óvodás viták", ne előre vagdalkozz, mert ez nem vall intelligens emberre.

totalbike.hu/hirek/2010/12/31/talmacsi_kiesett_a_sorozatbol/

én itt várlak, ha megunod a ciki és üres kifogásokat, és vállalod a véleményed!

Stump András 2011.01.11. 20:19:03

Kösz mindenkinek a biztatást.
@gyvy: A B2 honlapján találsz egy hevenyészett költségvetést, az nem teljesen irreális, de én is elmondom majd, ha visszajöttünk. Most csak tippelni tudnék.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.01.11. 20:21:05

@henrik77: Már nem azért, de egy ilyen túra nem apró pénz... Nekem, ha sikerül, jövőre kimegyek!

vadkertész 2011.01.11. 20:26:37

Helló Bandi!

Végre van egy tökös csávó a Totalcarnál!
Te Vagy Az!
No, akkor egy kalappal a jobbikból, és tudósítást rendszeresen és részletesen kérünk.
Milyen gumival indultok?

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.01.11. 20:27:55

Azért belegondoltok, a Dakarra 2008-ban 10 m forint körül volt a nevezés. Most sajnos nem tudom mennyi. Arra a versenyre égő elmenni egy középkategóriás használt terepjáróval, ráadás a közvetítések miatt lehet, hogy egy nagy égés lenne, hiába csak a cél lebeg az álmok között. Ha én egyszer kijutnék a Dakarra, nem érdekelne a verseny, nagyon nagy esemény és dicsőség a versenyen való részvétel is. Miért? Mert ott mehetsz a nagyokkal, Sainz, Coma, Peterhansel, Chagin... A Bamakó most elérhetőbb, gyertek szigeteltessétek velem a házat és talán 2-3 év múlva a TV-ben viszont láhattok....:D

PkiL. 2011.01.11. 20:34:40

hmm...
Az a féltengelyes dolog érdekes lehetett!
Részletesebben? :)

mozsó 2011.01.11. 20:40:31

Nekünk kb. 3,8 millió volt a műsor.
3 személy.
Autó megvolt. Fel kellett készíteni némileg. Laprugókat kapott újat, fékfelújítás, olajcserék, szűrőcserék.
Minden felszerelést meg kellett venni: homokvasak, rántókötél, navigáció, műholdas teló, tábori felszerelés is kellett (nem volt minden mindenkinek), tároló dobozok.
Nevezési díj, vízumok, oltások, maláriagyógyszer, biztosítás, ilyen-olyan díjak.
Vettünk saját pénzen is adományt, kis ajándékot útközbenre, de szponzorok segítségével összesen több mint 3 millió Ft értékű adományt, kötszert, gyógyszert, vitamint, cipőt, iskolaszereket, ruhát, játékot vittünk. Az adományok nagy részét egy kamion vitte.

Mire felálltunk a rajthoz, elment a költségvetés bő fele.

A rajttól a hazaérésig (haza is a kocsival jöttünk) 6000-6200 euro fogyott.
Ebből kb. 900 000 Ft-nyi volt az üzemanyag. Csurig pakolva az L300 4wd 2.5TD lefelé menet pályatempónál 16-18 l/100 km dízelt fogyasztott. Hazafelé átlag 12 l/100 km. 300-400 kg-val voltunk könnyebbek és nem rohantunk annyira.

Viszont a felszerelések java része megmaradt, nem kell legközelebb sátrat, 0 fokig jó hálózsákot, ezt-azt, navigációt, műholdas telót és egyebeket venni.

A teljes megtett távolságunk kb. 19700 km volt a kerülőkkel, viszontagságokkal, hazafelé némi városnézésekkel együtt.

Ha valaki kíváncsi bővebben a dolgokra, szívesen mesélek... bamako@polgarorseg.net

Rocko- 2011.01.11. 21:17:16

@Ger6ő: így szűrik ki a hülyéket.
ahogy nézem, sikerült.

Ger6ő 2011.01.11. 21:32:32

@Rocko-: egyértelmű, hogy aki nem itt éli az életét (nem néz végig minden rovatot..) az csak hülye lehet!

Vargnatt 2011.01.11. 21:35:27

@mükkemakk: Támogatom az ötletet, a Zápor Jóska nekem is nagy kedvencem, bár én szívesebben mennék Szibéria felé vele, mégiscsak ott van hon, az a 'Tajga rémének' világa :) Meg az állófűtésnek is ott vennénk nagyobb hasznát. Bár csak egy 968 M-et volnék hajlandó beáldozni a kalandnak, az már annyira nem volt különleges, meg abból még azért akad manapság is.

Andriséknak pedig hajrá, remélem, többnyire pozitív élményekkel gazdagodva, épségben-egészségben érnek haza! A Daihatsu meg jó kis igásló, a célnak megfelel, pont ilyen 'üsd-vágd, nem apád' stílusú járgány.

Rocko- 2011.01.11. 21:35:36

@Ger6ő: nem, inkább úgy fogalmazok: aki kurvaanyázni akar, az csak azt fog. aki társalogni, az megkeresi a módját.
na, akkor most nézz magadra, meddig jutottál.

Ger6ő 2011.01.11. 21:38:45

@Rocko-: mesélj, meddig jutottam?
hol anyáztam? idéznéd is?

elolvastad az előzményeket?

Garp 2011.01.11. 21:39:31

@6096czt: nabasszus, ez az én tervem volt, nagyon-nagyon szorítok Nektek! :DD

Így marad a másik: Reliant Rialtoval menni. (3 kerék, 800ccm) Dennis, Kukori, Dennisthemenace, csatlakoztok? :D

@Ger6ő: állj már le, kutya sem kíváncsi Rád.

Astra001 2011.01.11. 21:40:26

ez a világ legstrapabíróbb járműve!
Ami alattam nem döglik meg, az jó.
ez bírta.
töröten vettem, elvitte a 7es bus az elejét...nem kicsit, nagyon...
Összeraktam szépen, de a hűtő akkor 1995 felé több mint egy kiló lett volna...
így a 3 hengeressel víz nélkül jártam vagy 4 hónapig.
Nem bántottam és ugye tél is volt, bírta.
aztán passzolt bele a swift hűtője és még vagy 2 évig társak voltunk.
Hajrá srácok, jó bulit!!!!

Ger6ő 2011.01.11. 21:46:24

@Garp: mivel álljak le? megszólítanak, válaszolok.. te nem ezt teszed?

várom ommm válaszát, ennyi.

6096czt 2011.01.11. 21:57:34

@Garp: melyik?A szutyoki vagy a lengyel Skoda? :))Ez még a jövő zenéje,de..

Önjáró Talajgyalu 2011.01.11. 21:59:21

@F/: Nem tudom, de ha sokat ugrálsz, végigtolom Bamakóig jövőre egy véletlenszerűen kiválasztott, full széria (max. emelt futómű és rövidített első kötény) 120-assal a használtautóról, hogy csak hogy kuss legyen! :) (Csak futná a benzinre...)

Végigtolnám a saját 105-ömmel is, de azt sajnálom erre a célra...

Önjáró Talajgyalu 2011.01.11. 22:01:19

Ja egyébként gratula az indulóknak az elmebetegséhez, egy haveromnak volt ilyenje, Ő csinált Daihatsu klubot, de aztán beütött a család projekt és most egy Forddal jár... :) Így múlik el a szamurájok dicsősége... :)

Sok sikert!

29 Palms 2011.01.11. 22:07:23

"A piros-fehér-zöld Wartburgot ott hagyták! Rásózták valami tudatlan arabra, aki a Wartburg felirat nagy W betűje miatt azt hitte hogy Volkswagen. :)"

Ha a mali emberek hallottak már a De Tomaso-ról, rohadt gazdagon jöhettek haza. :)

Luk Szájpóker 2011.01.11. 22:50:52

Sok sikert, már várom a "közvetítést"!

Nekem ezek a legjobb cikksorozatok: Domsjö, Ulan-Bator, Amerika kelet-nyugat (vagy fordítva), Tokió-Bp cikk, csupa olyan dolog, amit nem tehetek meg, de szeretnék...

Én egyszer egy Skoda busszal mentem San Marinoba oda-vissza, az indulás előtti érzések hasonlóak lehetnek. Max seb 88-90km/h volt, utazó 75-80, 1150 ccm (ha jól emlékszem) tömény őserő...
:-)

Jó éjt!

Garp 2011.01.12. 00:41:11

@6096czt: a faros skoda, mimás? faros skoda! :)

6096czt 2011.01.12. 00:43:21

Értettem!Kérekengedélyt...

don39 2011.01.12. 16:16:31

Jaj de jó! Akkor én is nevezek a 29kw-os 26 éves pólommal.Az lesz ám a jó móka

Jamesblond 2011.01.12. 19:04:20

A Daihatsu a világ egyik legelismertebb kisautó gyártó cége, a TOYOTA egyik leányvállalata egyébként 1967 óta. A Caharade nyakig van Toyota alkatrészekkel. Az 5. Sebesség (Fifth gear) angol autós műsorban Sarah Buttler Henderson kisasszony egy hatalmas homokbányában egész nap "tökiggázzal" nem bírta kicsinálni a bontóból kihozott Charade-ot. Pont azt a szériát, amivel a TC-s fiúk is indulnak. Azoknak akik szerint pl egy Fiat panda jobb lenne a "célra" elárulom tévednek. A panda a Charade-hoz képest a fasorban sincs. 4x4 meg nem eget verően fontos. A 190-es Merci is, meg a csuklós Ikarus is végig tudott bugdácsolni...
Szóval nem hülyék a fiúk. Tudják mi az az öreg cucc amitől mindenki sápítozik, de jó eséllyel kibírja.

Jamesblond 2011.01.12. 19:14:55

@Stump András: Szia! Az I. Emelet zenekar "Csak azért is szerelem" c. klipje 1987-ben egy Charade-dal:) Igaz ez az eggyel régebbi széria, de ha elvisz a gép benneteket Bamakóig lehet megérdemelné hogy tényleg nagyon megszeressétek- és megszeressük mi is, mert sok jó olvasni-nézegetni valót kaphatunk majd tőletek a gép által. Drukkolunk ám nektek!!!:)
www.youtube.com/watch?v=Y54znB4Bebg

Dennis01 2011.01.12. 22:50:30

@Garp: Siman, de csak akkor, ha felrakjuk a nemreg vett Paddy Hopkirk tetocsomagtartomat. Tuti segit, ha egy rallylegenda neve van rajta.. :D

@Jamesblond: Ne haragudj, de ki kell javitanom teged egy ponton. A kisasszony neve Vicky Butler-Henderson, es eleg szadista hajlamai vannak. A vegletekig probalt kinyirni egy W124 kombit is egy masik reszben.. :)

Hurri Kán 2011.01.12. 22:52:22

@Dennis01:
Jajjjj, azt láttam! Komolyan mondom a szívem szakadt :((( Így adjon az ember nő kezébe autót :DDDD

Amúgy elképesztő volt, mit kibírt a vas...

Jamesblond 2011.01.12. 22:56:26

@Dennis01: Igazad van! Nem tudom honnan vettem a Sarah nevet. Köszi :)

Dennis01 2011.01.12. 23:14:20

@gyvy: En azt birtam, milyen konnyen kapcsolt angyalirol ordogive.. Jaj, szegenyem, megkarcoltam a fenyezesedet, ne haragudj, kerlek! Aztan meg: Na adjunk meg egy kicsit neki.. :D

dennisthemenace 2011.01.13. 20:30:45

@Dennis01: Arról a koszos, utott-kopott rozsdás szarról van szó, ami két hétig zorgott a csomagtartómban?
Baszhatod; Kidobtam.

dennisthemenace 2011.01.13. 20:37:44

@Pepe135: Menj mar a picsaba ezzel a hulye magyar dumaval; ha mindenki ezt a marhasagot hirdetne, mar nem lenne francia autoipar. Ultel mar egyaltalan francia autoban, vagy csak nyomatod a szoveget roluk?

maxxt 2011.01.14. 12:34:09

Hol tudom elérni őket?

BUBISBUBLEK 2011.01.15. 22:41:24

hajrá srácok !!!!!!! drukkolok nektek !
jó lesz a kis japó verda ! megbízható jószágok ! és nem utolsó sorban könnyű ami ott lehet nagy előnye . ejj deszeretnék én is menni egyszer egy ilyen túrára :) ha valaki megszponzorálna,,, biztosan van ötletem mivel is :D hajrá! hajrá! a jó szerencse egészség legyen veletek !
süti beállítások módosítása