Idegbeteg? Alkalmatlan? Részeg? Judit? Van megoldás!

  2011. január 12. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

400929460iuVuAH fs

Az empátia azonban nem korlátozódhat a családosokra, kisgyermekesekre. Sokan szeretnének együttérezni, hiszen valamiben mindenki sorstársa valakinek. Ennek érdekében, és a közúti köznyugalom, az általános szeretet, békesség és megelégedettség érdekében javasolnék néhány további matricát.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr692577907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Glatzkopf 2011.01.12. 06:56:36

Szegény Judit! Szarul járna, ha a Rudas fürdő után, a Szabadság-hídnál jutna eszébe, hogy ő valójában a Ferenciek terére akar menni...:)

szpsz 2011.01.12. 07:17:29

De nem esett szó a legnagyobb állatfajról, a kalapos vezetőkről. Pedig milyen kis csini matricájuk lehetne :))

msi3 2011.01.12. 07:24:30

mivan ha:
-költözök(terráriumot viszek)
-nálam van a gyerek,
- kutya
-férfi sofőr
-és még az autóra is vigyázok
ez 5tábla, sőt még lehetek idős is. :)

amc 2011.01.12. 07:28:17

@szpsz: Egyszer láttam egy Ladát borulni, majd talpra állni. Kalapos idős házaspár, nénin is kalap volt. borulás után is fennmaradt a fejfedő, lehet. hogy hozzájuk volt nőve
(az ijedtségen kívül semmi bajuk nem lett)

Semper Fidelis 2011.01.12. 07:32:33

"Egyszer elment bevásárolni öt kilométernyire. Nyár volt, meleg, napsütés. Egy kanyarban véletlenül megnyomta az ablaktörlőt, ami még akkor is járt, amikor hazaért és leállította az autót."

a.) Csak arra ne közlekedjen, amerre én :o)

b.) Az ilyentől helyben be kellene vonni a jogosítványt, mert ALKALMATLAN a közlekedésre.

MaCS_70 2011.01.12. 07:43:35

Halihó!

Még az előző évezredben a párom a Margit-híd felől igyekezett a Corvin parkolójába, de véletlenül eggyel előbb fordult jobbra, rá a Rákóczi útra.
Megoldotta.
Át az Erzsébet-hídon, végig az Attila úton, Margit körút, Nagykörút, és másodjára már jól fordult be a Corvinhoz!

Egyébként meg jól vezetett, tényleg.

Üdv: MaCS

ifrance 2011.01.12. 07:48:15

@Semper Fidelis: már mér kéne elvenni? tegye ki az "ALKALMATLAN" táblát, aztán csapassa...

Gomulka Béla 2011.01.12. 07:52:19

@msi3: Képernyot kell kitenni. Clarksonék alkalmaztak egy korai verziót, piros led-es táblát, amikor lakókocsis kempingezot játszottak. Feltartottak egy lószállító utánfutót húzó essúvét (rendesen ugyvéd vagy hasonló kártevo; érdekes koncepció egyébként: a lovat azért háziasították, hogy az húzzon dolgokat), szóval feltartották, és kiírták, hogy: úgy kell neked!

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.01.12. 07:58:16

A UPS-es kocsik is lehetőség szerint csak jobb kanyarodnak. Időt és üzemanyagot spórolnak, állítólag.

Zz_ 2011.01.12. 08:02:28

Szerintem minden matricázó (kivéve T, de annak meg nincs értelme) pszichés zavarokkal rendelkezik.

PomPomPinpong (törölt) 2011.01.12. 08:08:21

@immortalis: A Mythbusters csapata ezt tesztelte: cáfolva. :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.12. 08:20:45

Mikor 17 évesen jogsit kaptam, mondták a családban(az okos rokonok), hogy tegyek ki egy ilyen matricát az első időkben. Mondtam, hogy akkor inkább járok gyalog, meg busszal, de rám ne vadásszon egyik köcsög se, aki úgy gondolja, hogy jó buli megparáztatni a matricásokat. Nem ragasztottunk.

Tommi 2011.01.12. 08:32:39

Édesapám gerincbeteg. Kint van az autón a rokkantmatrica. Sajnos a terrorból én is részesülök ez által.

Lookie 2011.01.12. 08:40:54

Cikkben való jópofaságnak jók ezek a matricák. Mondjuk ezek közül úgy ahogy még valamennyire figyelembe veszik a T és a Baby on board matricákat de a többit senki sem...inkább heccnek vagy jópofaságnak tartja úgy is az átlag autós az utakon. Arrol nem is beszélve , hogy ebben a gyors gondterhelt világban abszolut senki nem is foglalkozik azzal hogy mi van a másik kocsijára ragasztva. Az emberek úgy elvannak foglalva saját gondjaikkal, hogy sok esetben meg a saját vezetési folyamatukra sem figyelnek óda, hanem csak automatikusan gurulnak az utakon és közben az agyuk teljesen másfele van. Sokat járok az utakon és ez saját észrevételem, meg ismerőseim is alátámasztják. Ez a legnagyobb baj a mai közlekedésben: az automatikus vezetés abszolút nem odafigyeléssel - ami azzal jár hogy ha hirtelen egy nem megszokott automatikus helyzetbe kerülnek, ezt nem tudják megoldani , vagy nem helyesen és lám már is kész a baj - . Ami meg e matricákat illeti, mind mondtam...viccnek , jópofaságnak elmennek...másra úgy sem jók, sajnos!

biker_kolee 2011.01.12. 08:50:55

Szegény Judit.. :)) És a legnagyobb baj, hogy nincs egyedül, vannak ilyenek.

Múlt héten láttam egy Pug 206-ost, benne két csajjal. Flangáltak a városban (jöttem-mentem én is, láttam őket párszor), és folyamatosan ment a vészvillogó. Olyan másfél órán keresztül. Utána nem tudom, mi történt, nem találkoztam velük többször.

Minimálisan Szükséges Változtatás 2011.01.12. 08:54:02

Tréfás kis cikk, de a szerző figyelmébe ajánlanám, hogy "ekós", üzemanyagtakarékos jellegű vezetés esetén épp előnytelenek a csigalassú, lomha gyorsítások. Az ilyenek pont zabálják a benzint, akárcsak a vollgázas gyorsítások. Így egy igazi ekós intenzíven - de nem padlón - gyorsít valójában, minél előbb igyekezve elérni az utolsó sebességi fokozatot.
Mióta megvan az M6-os, én bizony - ha belefér az időbe - gyakorta tartom a 80-as értéken a sebességet, mert a régi 6-oson végre annyira lecsökkent a forgalom, hogy immár senkit nem tart fel a tempó (90-nel közeledő, utolérő kamion természetesen azonnal felülírja a sebességhatárt ((-: ).
Sokat lehet még spórolni injektoros kocsiknál a motorfék alkalmazásával, ahol csak a forgalmi helyzet megengedi.
Persze én nem vagyok megátalkodott ekós, mint egyik ismerősöm, aki táblázatban vezeti a fogyasztást és minden lehetséges esetben kifuttatja, majd újra indítózza a kocsit, így ér el 4 liter körüli értékeket.
Így ilyen matricát nem raknék ki.

Hogy akkor mégis milyet? Hm...
Nem tudom, talán valami olyasmit, hogy: "Ne fürggyééé leee!"

Hurri Kán 2011.01.12. 08:56:45

Én sofőrkesztyűvel a kezemen jöttem a világra, nem kellettek ilyen matricák :DDD

2011.01.12. 09:03:11

:)))
Sőt: :D

Ez tetszett, pont annyira kell komolyan venni, mint amennyire nem... :)

Azért Juditot ilyen csúnyán alázni nem kéne :) Már ha létezik :)

PS: A tanulók gyöngyét tegnap láttam este: Swift, a hátsó szélvédő felét (!) kitakaró hatalmas T-betű.
Gondolom a tolatást és a belső tükörben hátranézést még nem gyakorolta :)

2011.01.12. 09:04:33

@MaCS_70:
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ :)))))))))))))

nawazzeg 2011.01.12. 09:05:18

A "baby on board" matricat az elso szelvedore kene rakni,hogy a vezeto is tudja hogy ovatosan KENE mennie...legalabbis Hungariban...ez az en tepasztalatom.

nyjozsi2 2011.01.12. 09:06:14

A Civicvemen volt annak idején: "Rallye driver on board". Mentségemre szóljon, hogy ugyan olyan autóval mentünk a rallye bajnokságban is.

Alfonz83 2011.01.12. 09:15:56

Üdv mindenkinek!
Ha az összes Juditot kitiltanák a forgalomból elnéptelenednének az utcák, tehát erre ne számítsunk. Van nekem is egy tábla javaslatom a féléves T után. Ö K V
Azt jelenti, hogy Örök Kezdő Vagyok. Az utána menő tudná, hogy mire számítson.

Lord heckman 2011.01.12. 09:19:53

Na és mi van a magukat istennek képzelő, millió járgánnyal millió kilométert levezetett autós újságírókkal? :) érdekes állatfajta, mert bár közvetlenül tán nem veszélyesek az utakon, de írásaikban fikáznak mindenkit, aki nem olyan, mint ők, ezzel vicsorgó fogú, füstölő fejű vezetők ezreit teremtve az utakra.

Node.... egy fontos tábla szerintem kimaradt: fater az anyósülésen... a legveszélyesebb, mikor az amúgy normálisan vezető relative-friss jogsis gyerek, vagy a szintén amúgy normálisan vezető relative-keveset vezető anyuka mellé beül apuka, és levegővétel nélkül végigvezényli az utat, ezzel nemcsak totál felidegeli az alapból nyugodt sofőrt, de egyszersmind leköti a sofőr figyelmének úgy 70-80% át, aki addig sem az utat nézi :) szörrrnyűű

pickapu 2011.01.12. 09:24:35

Igen, az utolsó matricának sajnos lenne létjogosultsága. :)
Én csak a motorkerékpárt ábrázoló "vigyázok rájuk" matricát raktam ki.

jojoka 2011.01.12. 09:29:46

Családban van friss jogsis aki velem tanul vezetni én meg nem mindig szedem le a T betűt amihez ragaszkodot hanem a magam kb 500e km-s tapasztalatával T-betűvel járok. Ezt csak rövid távon teszem és csak városban.
Amikor fent vana T betű a többi "sofőr" megpróbál akkor is megelőzni ha normális tempóval megyek, nyomnak mint az állat, veszélyesen vágnak be elém, ha próbálom megakadályozni akkor még fel vannak háborodva.
Mindehez teljesen normális tempóban közlekedem de a Suzuki T betűvel ezt váltja ki belőlük. Ezek jellemzően 20 év körüli csoffadék bmw-k és audik.
Gondolom feláll a farkuk, hogy megelőztek egy T-betűs Ignist.

isti77 2011.01.12. 09:39:59

Ezek a matricák nagyon jók, csak sikeres alkalmazásukat megakadályozza valami, pontosabban valaminek a hiánya: ÖNKRITIKA. Ugyanis az szükséges lenne ahhoz, hogy valaki kitegye a rá jellemző, közlekedésbiztonsági kockázatot jelentő figyelmeztető matricát.
A T betűt még csak-csak kiteszi pár friss jogsis (de ők is halvány kisebbségben vannak), de pl. egy idegbeteg mikor fogja belátni, hogy nem a többi autós a láma, tutyimutyi, öreguras, hanem ő az agresszív?

atompyka 2011.01.12. 09:53:49

"Ne dudálj. Nem érdekel."

atompyka 2011.01.12. 09:54:52

Elektromosan csukódó tükörre fényérzékelőt kötni: hátulról érkező erős fény hatására csukódjon be.

Lord heckman 2011.01.12. 09:57:07

"Ne dudálj, a sofőr indián, csak füstjelekre reagál" :)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.01.12. 10:20:26

Egy volt kollégám felesége kizárólag előre tudott menni. Parkolóba csak olyan helyre állt, ahonnan előre ki tudott állni. A hypermarketek legtávolabbi zugában parkolt ezen okból és amikor egyszer ráparkoltak felhívta a kollégánkat, hogy hol van az autóban a hátramenet, mert elfelejtette. Egy másik alkalommal hazament taxival, mert egy fél óra próbálkozás után sem sikerült megoldani a problémát. A férjével később elmentünk az autóért, természetesen egy egyszerű szituáció volt, csak a hölgynek zéró térlátása volt, egyszerűen nem látta át a feladatot, hogy milyen kormány mozdulatra, mit fog csinálni az autó. Tipikus Judit volt, viszont amin mindenki csodálkozott, hogy karcmentes volt az autója.

Lord heckman 2011.01.12. 10:21:52

A fontos kérdés lemaradt: Milyen verda van a nyitóképen?

The Good Boy 2011.01.12. 10:30:03

Nekem van egy hölgy ismerősöm, aki miután megvette élete első új autóját és átcsapatott a szalonnal szembeni benzinkúthoz tankolni, anyucival dühösen tért vissza a szalonba, hogy rossz autót adtak el neki, mert egyfolytában csipog meg sípol a gép. Értékesítő pedig közölte, hogy a "hiba" magától képes orvosolódik, ha esetleg becsatolják az öveket:D
Nekem a múltkor látott matrica tetszett a legjobban: fehér dobozoson fordítva (fejjel lefele) ragasztott "Fordítsátok vissza" felirat.

The Good Boy 2011.01.12. 10:31:19

@Lord heckman: dácsija azaz Dacia?
Mit nyertem?

froton 2011.01.12. 10:36:34

2 éves koromban szenvedtünk balesetet egy ladával, a sofőr (apám cimborája) meghalt, apám túlélte, meg én is. Más nem volt a kocsiban. Frontális ütközés volt egy Zillel. Abban az időben (1978) hátul sem öv, sem gyerekülés nem volt. Az elbeszélések szerint (nagyszüleim elég sokat meséltek az esetről) engem is bent felejtetek a mentősök az autóban, miután az ütközés következtében beestem az anyósülés alá és eszméletemet vesztettem. A baleset környékén segédkező (akkor még volt olyan) autósok egyike hallotta meg a gyereksírást, állítólag ő vitt kórházba a mentők után, mert azok apámat már elvitték. (abban az időben mobil sem volt, hogy újabb mentőt hívjon, a siófoki kórház meg 5-6 km-re volt). Törésem szerencsére nem volt, az arcomat és a homlokomat varrták össze, ennyivel megúsztam, apámnak is "csak" a lábai mentek gallyra, de helyre jöttek + agyrázkódás... Be volt kötve.

Rocko- 2011.01.12. 10:41:02

elôször galériát néztem, Sz-V-re azt hittem, hogy "Szôke-Vagyok". :D
de kéne olyan is, hogy "újságíró vagyok". :)
meg "mennék én, de ez a szar meg nem". :D

froton 2011.01.12. 10:41:58

Most persze kitettem a baby on board-ot...Kettőt is, mert ketten vannak..:DD

Rocko- 2011.01.12. 10:50:41

@biker_kolee: mer leszítt' az akkut az észvillogó.

szepu 2011.01.12. 10:56:51

Ezek nagyon kellenének a forgalomban.
Én simán kiraknám az "Idegbeteg vezető" és
a "Csak a nőket hesszelem" matricákat. :-)

kotyomfitty 2011.01.12. 11:10:45

Cseszeleveles elnyujtott pirosba-, torlodasba-, satobbibe gurulas elterjedese miert is okozna kozlekedesi kaoszt???
Pont hogy gyorsabban oszlana a dugo ha mindenki igy tenne: nem terjedne hatra a fantom-dugo orakkal az eredeti megtorpanas elmulta utan is, hanem hamar kisimulna (a hatrabbiak egyre enyhebb lassitasra kenyszerulnenek csak.)
Picsaba a kozuti versenyzokkel.

keletisarok.hu 2011.01.12. 11:18:03

A lassan hajtás kontra gyorshajtás vita után rittyentettem. (Indokolt tötymörgés esetére.)

keletisarok.blog.hu/2010/12/20/notorius_lassanhajtoknak_automagnes_20x20_cm_rendelheto

macitalp 2011.01.12. 11:19:50

Egy kategória kimarad, a NYOMULÓS BAROM.
Jellemzői:
- Azonnal sávot vált, ha a másikban 2 méterrel több hely van az elöl haladó mögött.
- Messziről jól láthatóan piros a lámpa, mégis villog mögötted, hogy miért csak gurulsz. Ha teheti sávot vált, padlógázt ad majd satufékkel megáll a sor végén.
- Nem furgonnal mész, láthatja hogy tele van előtted a sáv, mégis a fenekedbe mászik, mert ő már nagyon menne.
- Szelektíven színvak, a sor végén ő mindig befér még a zöldbe. (Ami persze csak szerinte zöld, az összes többi szerint már régen piros.)
- Nagy arc, érts idiótának nézi az összes többit aki nem így vezet.

Rajzolni ide nem tudok de egy szép nagy tulokfejet képzelnék el neki matricának.

Hurri Kán 2011.01.12. 11:22:04

Két ötlet.
1. Műszerfalszimatoló.
2. Kormányból vizet facsaró.

énjobbantudom:) 2011.01.12. 11:23:10

Olyan matrica is kellene, hogy fekete BMW mellett egy áthúzott indexlámpa.Mivel ezekbe a kocsikba valószínűleg nem szerelnek indexet.
Az a női vezető, aki nagyon szabályos és törvénytisztelő módon negyvennel száguld át a városon, de az indexet mégsem képes használni, melyik kategóriába tartozik?

Hurri Kán 2011.01.12. 11:24:25

@énjobbantudom:):
Az a tantrikus vezető kategória.

kuroi inu 2011.01.12. 11:34:57

Sziasztok, kedves nagyonjóvezetők!

Remek gumicsontot kaptunk ismét. Titkon reméltem, hogy a cikk végére sikerül valamiféle feloldást kanyarítani, ami jelzi, hogy ez csak egy kellemes torna agyaknak, nevetőizmoknak, hiszen Winkler ezt nem gondolhatja komolyan...
Ő nem lehet olyan faék, hogy azt higgyje mindenki, mindig, mindenhol ugyanúgy vezet. Elkeserítő, hogy egy veterántulajban csupán terráriumos emlékei ébresztenek empátiát, az egyik alsóbbrendűnek beállított faj felé.

Nem lehetne tudomásul venni, hogy a körülmények végtelen számú kombinációt dobnak, ha vezetési stílust választok? Nem gondolom, hogy matricákkal, vagy LED-fallal kellene magyarázkodnom, amiért pl. betartom a szabályokat.

Indokolatlanul lassan, kockakövön? Mi van??? Azt hiszem az Integrás, Celicás, Eclipses, Civices, CRX-es, ősMinis, Calibrás, Probe-os stb. sorstársaim is úgy gondolják, hogy 20-25 km/h is lehet sok. Miért kell elfelejteni a Miatás emlékeket, ha valaki éppen terepjáróban simítja a kátyúkat?

Persze, valószínűleg én gondolom tévesen azt, hogy az autós újságírás egyik legmehatározóbb személyiségének szerepe lenne az intoleráns közlekedési magatartás elleni fellépés.
Kár. Ez a cikk remek alkalom lett volna a matricák látványos terjedésén keresztül rávilágítani arra a jelenségre, hogy sokan a KRESZ betartása, vagy speciális (akár gyenge) képességeik miatt magyarázkodni kényszerülnek a közlekedést nem társasjátékként, hanem öldöklő háborúként, önirónia és önkritika nélkül, humortalansággal felfogó embertársaik előtt.

Ha mégis ez volt a cél, csupán rosszul értelmezem a cikket, akkor elismerem, hogy én vagyok humortalan, önkritikátlan idióta...

Tisztelettel: egy notórius autókímélő, törékeny dolgokat szállító, alkalmatlan sofőr

keletisarok.hu 2011.01.12. 11:35:19

@énjobbantudom:): Meg egy leszarom, hogy láttok-e matrica a lámpaburára. A nemindexelés begyűrűzött alsóbb kategóriákba is, a világításon spórolás meg kimondottan ott divatos.

Igaz, a rajolós "éjjel is nappali fényt tolok, mert az faszán néz ki, hogy alá van húzva a lámpám pöttyökkel" típusú béjemvésofőr is megérdemelne egy mogyorózást...

randomuser1 2011.01.12. 11:47:49

@Lord heckman: ZAZ-1103 Slavuta. szerencsére nem exportálták sehova a világban

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.01.12. 12:06:07

a gyerekfázisnál még nem tartunk, ellenben van két kutyánk, akik néha utaznak a kocsiban. Mivel rendesen nem tudnak leülni úgy, mint az emberek, ezért igencsak ki vannak szolgáltatva a tehetetlenségi erőnek. Még egy egyszerű sebességváltáskor is helyezkednek.

Ha pedig a normális városi autózással élek, félni lehet, hogy a vizsla előbb-utóbb kidobja a taccsot.

Ezért, na meg hogy meg ne üssék magukat, kicsit lassabban gyorsítok, előbb és hosszabban fékezek, kanyarok előtt is jobban lelassítok az átlagosnál.

Szóval nekem jól jönne egy ilyen, bár nem hiszem, hogy bárkit is különösebben meghatna a kutyásokon kívül.

biker_kolee 2011.01.12. 12:06:38

@keletisarok.hu: Karácsony este városban végigszáguldó, kivilágítatlan Volvos anyuka jobb? :) Villog neki mindenki, mint a barom, de nem kapcsol egyáltalán...

Hurri Kán 2011.01.12. 12:09:26

@Gee Halen:
Szerintem ezzel semmi gond nincs. Mondjuk feltételezem, hogy -többsávos úton- nem a belső sávban mész ez esetben.

A baj akkor van, ha a sok birka a belsőben pilinckál az általa szédítőnek vélt 47,8 km/h kozmikus közeli sebességgel, és csodálkozik hogy a sok agresszív türelmetlen barom jobbról előzi :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.01.12. 12:16:20

@biker_kolee: Egyszer én is jártam úgy, hogy éjjeli órában (kivilágított volt az utca), egyszerre értünk egy másik autóssal egymással szembe. Ő nem volt kivilágítva, és mind a ketten ugyanabba az irányba akartunk menni. Én jobbra kis ívben, ő balra nagy ívben. Villogtattam neki, hogy vegye észre magát, erre intett egyet és kihajtott balra. Puff neki.

gowest (törölt) 2011.01.12. 12:16:49

nem tudom emlitette e már valaki, de észrevettem egy oriási hiányosságot!
a taho paraszt MOBILOZÓKnak nincs külön matricajuk! és nagyon kéne!
pár hete allunk a pirosnal elso autokent, zöldre valt és közben valaki tolakszik be jobbrol (mert h aza sáv elkanyarodik). há mondom oké engedjuk be biztos siet(!) azert tolakszik. loszart a parasztja utana 30cal ment és elozni meg nem lehetett. persze aztan kiderult h nem csak seggfej de meg mobilozik is. na az ilyen ubertahokra kene egy bazinak piros matrica paraszt vagyok felirattal!
ugyhogy innen uzenema feher puttonyossal közlekedőnek a sibrik uti kereszteződéből h menjen a *ba!

Rocko- 2011.01.12. 12:18:54

@gyvy: 3) orral ablakmegérintô.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.01.12. 12:19:02

@Gee Halen: mármint: "egyszerre értünk egy másik autóssal egymással szembe a kereszteződéshez"

dukeekud 2011.01.12. 12:23:36

A terepjarosok kitehetnek a "TT" jelezve vigyaz: TAHO TEREPJAROS
bmv-seknek meg a TB -t .

balakaa 2011.01.12. 12:26:22

Szerintem ez is megér egy matricát. Vannak akik, nem betartanak, hanem segítik a dögök közlekedését. :)

www.logcom.at/

Polly-pudli-pötty 2011.01.12. 12:31:15

Ismerek egy olyan Juditot,aki minden piros lámpánál leállítja a motort,mert úgy hallotta,hogy az milyen takarékos.Aztán ha észreveszi,hogy zöld van,akkor kezd indítózni.
Nomen est omen. :D

Rapid130 2011.01.12. 12:32:13

@Gee Halen:

Esetleg biztonsági öv a kutyáidnak?Nem vicc, tényleg van ilyen...

Kis ember 2011.01.12. 12:32:54

Egyszer hajnali háromkor jöttem végig a körúton. Mögöttem kutya (+cuccok) mellettem alvó asszony. A mellettem lévő sávban is hasonló autó volt, nyugodtan suhantunk 45-tel, így minden zöldre váltó piros lámpát hullámban kaptunk el, nem kellett lassítani, se gyorsítani.
Mögöttünk emberkedett egy terepjárós, hol rá, hol rám nyomulva, minket nem zavart, inkább szórakoztatott.

A Blahánál elfordultam, ott tudott kielőzni és átüvöltött: "Sz*pd le a kutyádat"
Amelyik szuka. :)

Kinek milyen matrica jár?

goobyhill 2011.01.12. 12:40:50

Szuper a cikk es remeknek tartom a matricakat. En ha inkabb az idegbeteg autos kategoriaba sorolom magam, de nem azert mert eletveszelyesen elözök es mas eletet kockaztatom, csupan mert nem birom elviselni a 25kmh-val szarakodokat. Szerintem eleve ott kezdödik a baj, hogy az emberek azt hiszik, hogy vezetni kötelezö. Mintha ciki lenne buszra, vonatra, metrora biciklire szallni. Igenis van aki teljesen alkalmatlan a vezetesre es sokkal jobb lenne ha tömeg közlekedne. Elöször ö is sokkal nyugodtabb lenne, mert este nem kene tele sirnia a parnajat, hogy amikor 80-al megy az autopalyan az elözö savban akkor letoltak a szemet agressziv autosok, masreszt mert egyszerüen kevesebb lenne a forgalom es nem lennenek ilyen tulterheltek az utak.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.01.12. 12:40:58

@Rapid130: Hát, esetleg a kutya hámját is tudom rögzíteni a biztonsági övvel, nem is rossz ötlet!

Rocko- 2011.01.12. 12:44:07

@Gee Halen: nem villogni kell, hanem pilács lekapcso, visszakapcsol.
ez egyértelmûbb. bár aki majom, az így se érti meg.

Semper Fidelis 2011.01.12. 12:44:42

"A mellettem lévő sávban is hasonló autó volt, nyugodtan suhantunk 45-tel,"

Aztán mit kerestél te a másik MELLETT? Kutya kötelességed lehúzódni, ha valaki gyorsabb jön mögötted. Ha tetszik neked Chaplin, ha nem.

goobyhill 2011.01.12. 12:45:53

@Kis ember: Nem ertem miert szorakoztat az, hogy leszarod a jobbra tartast. Ha ennyira baromi nyogodt szuper laza arc vagy akkor miert a belsö savban kell erölködnöd, miert nem jo az ugyan ugy halado mögött menni? Ettöl nem csökken a ferfiassagod, nem tudtad ?

keletisarok.hu 2011.01.12. 12:49:30

@Kis ember: "A mellettem lévő sávban is hasonló autó volt, nyugodtan suhantunk 45-tel"

Ugye, nem egymás mellett? :)

Kis ember 2011.01.12. 12:52:20

@goobyhill:

Városban nincs kötelező jobbra tartás. Ha megelőzött volna, akkor megáll a piros lámpánál, én beérem és mivel ő álló helyzetből indul, nekem fékeznem kell.

A másik mögé sorolással is fékeznem kellett volna.

keletisarok.hu 2011.01.12. 12:52:34

A legszomorúbb mégis az volt matrica terén, hogy már két autón is láttam a Nagy-Magyarországot fejjel lefelé. Igaz, a H ugyanúgy állt. :)

A legtalányosabb pedig az volt, hogy egy román rendszámos Loganról leszedték :) a típus nevét, és azt tették ki helyette, hogy Liana. (Lehet, a sofőrt vagy a csaját úgy hívták, bizonyára nem Suzukiba vágyott átülni. :))

Kis ember 2011.01.12. 12:54:13

@keletisarok.hu:

Nem. Egymástól háromnegyed autóhosszal eltolva. :)))

Mr. Rocketfinger 2011.01.12. 12:54:48

a teljesség igénye nélkül javasolnám továbbá a:
- "kalapos/bézbólsapkás vagyok" matricát. úúú, további komment nem szükséges.
- "parkolni nem tudok, mert túl bonyolult két párhuzamos vonal között elhelyezni a vasat, anélkül, hogy kilógna valamerre" matricát.
- az előző analógiájára a "Hajdu Péter vagyok, kizárólag rokihelyen tudok parkolni" matricát.
- "túl drága a kocsim, ezért megtehetem, hogy nem indexelek" matricát.
- "túl laza vagyok, ezért a bal kezemet folyamatosan a kormánykerék tetején, 12 óránál kell pihentetnem / nincs bal karom, ezért nem tudok indexelni" matricát.
- "kizárólag a belső sávban tudok közlekedni, ott is maximum 35 km/h sebességgel" matricát.
- "ezen a sárgán még átférek" matricát.
- "szürkületben és esőben sem kapcsolom fel a világítást, mert húzza az aksit" matricát.
- "sminkelek, telefonálok, cigizek, eszek, smárolok, stb..." matricát.
- "csak akkor nyomom ki a kuplungot, hogy tegyem az egyest, amikor már 2 másodperce zöld a lámpa" matricát.

keletisarok.hu 2011.01.12. 12:55:57

@Kis ember: ezen a múltkor veszekedtünk, igazad van, de, ha lehet, ajánlatos az egymás mellett haladást kerülni. Jól jön az, ha pl. a belsőben haladóra rányitják az ajtót a leállósávból... ;)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.01.12. 12:57:02

Aki az üzemi hőmérséklet elérése előtt egy nagy teljesítményű turbós autóval kímélően közlekedik, az nem notórius autókímélő, hanem racionális és azt teszi, ami helyes.
Aki meg azt várja el, hogy széthajtsa a turbót hidegen, csak mert egyesek mögötte feszelegnek és nem képesek a szabályos sebességet betartani, vagy mindenáron gyorsulási versenyző stílusban akarnak eljutni a nemsokára következő piros lámpáig, ahol úgyis le kell fékezni, az hajtsa csak szét a sajátját.
Mellesleg általában még kímélő üzemmódban is dinamikusabb egy ilyen autó mondjuk egy átlagos hazai alulmotorizált járgánynál.

keletisarok.hu 2011.01.12. 12:57:05

@keletisarok.hu: akarom mondani: külsőben haladóra

randomuser1 2011.01.12. 12:57:32

az enyémen van egy ovális "H" matrica. nagyjából az összes eddig felsorolt matricát helyettesíti :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.01.12. 13:00:03

Matrica helyett egyszerűbb lenne egy LED-es fényújság a hátsó ablakba, amibe különböző feliratokat lehetnek programozni, beleértve a már felsoroltakat, de akár olyat is, hogy " ne gyere a seggembe, előttem is vannak", vagy "ne ködlámpázz városban", meg "Kapcsold fel a világítást" és hasonlók...

goobyhill 2011.01.12. 13:01:17

@Kis ember: jobbra tartasi kötelezettseg mindenhol van, csak ismerni kene a kreszt. Latod az ilyenek mint te generaljak az idegbeteg autosokat akik ugy erzik, hogy bele halnanak ha elengednek a mögötte jövö autost, mert ök mar elöre 10km-re kiszamitottak mi fög jönni. Ha mar az agresszivitasnal tartunk ki is az agresszivabb: aki direkt szivatja a mögötte jövö autost es blokkolja hasonszörü baratjaval a komplett utat, vagy aki egyszerüen csak menni szeretne?

keletisarok.hu 2011.01.12. 13:01:35

@Mr. Rocketfinger: Nekem az nem fér a buksimba, ha máshol meg tudják oldani, hogy a sárga előtt elkezd villogni a zöld, és akkor már lassít a normálisabbja, az igen fejlett Magyarhonban miért nem lehet beszerezni olyan kütyüket a lámpába?

keletisarok.hu 2011.01.12. 13:02:56

@XXXXXXX: Ja, az már egyúttal kórház és leszállópálya is. :)

Tajbor77 2011.01.12. 13:03:41

@szpsz: Kalapos vezető! Ezaz!
Olvasatomban annyit tesz: betartom a KRESZ-t, még ha értelmetlen is... táblát neki!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.01.12. 13:04:42

@goobyhill:
"aki egyszerüen csak menni szeretne"

Ezt az ideológiát használják a notórius gyorshajtók a saját szabályszegésük megmagyarázására... :D

Hurri Kán 2011.01.12. 13:05:20

@keletisarok.hu:
Mint ahogy azt sem sok helyen látni, hogy a piros mellett van egy kis óra, ami mutatja hogy hány másodperc múlva lesz zöld... Eddig Szolnokon, Kaposváron és ha jól emléxem Debrecenben láttam ilyet.

Bár a sok láma azzal sem igen törődik az a baj...

Kis ember 2011.01.12. 13:05:55

@gyvy:

Én? Hát a KRESZ-ben:

(36§)

(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.01.12. 13:08:26

@keletisarok.hu:
A lámpák úgy vannak beállítva, hogy ha látod, hogy sárgára vált és szabályos sebességgel haladsz, meg tudsz állni.
Ha nem tudnál megállni, vagy nem látod me időben, mert nem figyelsz (kevés kivételtől eltekintve, mint mikor mondjuk egy emeletes busz előtted eltakarja, de akkor meg sanszos, hogy a követési távolságod túl kicsi) :), vagy túl gyorsan mentél.
Tapasztalat szerint a legtöbben nemhogy meg akarnának állni ilyenkor, hanem még rá is gyorsítanak.

Kis ember 2011.01.12. 13:14:50

@goobyhill:

A magadfajta, KRESZ-t nem ismerő idegbeteg boyracerekkel szoktam szórakozni. Lassan 20 év vezetési rutinnal a hátam mögött azt játszom, ha egy hozzád hasonló agresszív barom feltűnik, mintha nem venném észre és csak szerencsétlenkednék. De valahogy pont nem tud szabálytalanul megelőzni, meg másokat veszélybe sodorni.

Majd figyeld meg, hányan játsszák ezt veled, akik mind okosabbak nálad, csak eddig nem tűnt fel (mert okosabbak voltak, azért) :)

flander 2011.01.12. 13:14:51

@goobyhill: Én is utálom a tötymörgő idiótákat, akik még az 50-et sem képesek egyenes úton elérni, de ebben az esetben én a történetből úgy vettem ki, hogy folyamatosan előttük váltott zöldre a lámpa így nem kellett fékezniük, ha a mögöttük lévő meg is előzi őket, nem jutott volna sehova.
Ez kb olyan, mint autópályán folyamatos sornál megyünk 90-el, mert valaki pl előz elöl és villog, hogy menne, pedig előttem is vannak.... Nem tudom mit gondol, elengedem, aztán én állok be a seggébe, én villogom le, ezért ő enged el? És ezt játszuk órákig?
Legszívesebben minden ilyen idiótától megkérdezném, hogy mit gondol...

Mr. Rocketfinger 2011.01.12. 13:15:39

@keletisarok.hu: mert az túl egyszerű lenne. nekünk az nem jó. OFF ahogy a metróban sem jó a beengedő rendszer, ami nyugaton tökéletesen működik több milliós városokban, nekünk vannak külön erre bejáratott orkjaink. ON
a lényeg a vissza kettő vagy három (fakultatív) és toljuk még át, hogy a következő lámpánál, 300 m-el arrébb úgyis beszopkodjuk a pirosat... hát istenem, ez van.

Kis ember 2011.01.12. 13:17:01

@flander:
Látom, te vetted a lényeget. :)

Még annyit, ha a paraszt megelőzött volna, akkor bőgő motorral kilencvennel elrongyolt volna a következő lámpáig, ott megint megáll, nekem megint fékeznem kell, mert beérem. Jobb volt így mindenkinek.

Aki hajnali háromkor a Nagykörúton nyomul, az sikeres ember nem lehet.
:)

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2011.01.12. 13:17:12

hatvan év felettieknek kötelezővé tenném a 60 km-es max. sebesség matrica használatát. Így talán mindenki megértőbb lenne velük szemben az autópálya belső sávjában.

keletisarok.hu 2011.01.12. 13:17:41

@gyvy: Van Nyíregyházán is.
@Kis ember: folyamatosan, de nem egymás mellett ;)
@Daily Shark: Amíg nem lépi át a sebességhatárt, nyugodtan gyorsíthat. Az a cumi, amikor a mögötted lévő azt hiszi, hogy még átmész, de mégsem, és belédrongyol. Reggelenként sokszor járok így, nekem, ugye, eléggé szopóág lenne a régi Swiftben, ha bármi is belémszaladna, így reszketve a fotóművészektől, de átcsusszanok a sárgán. Túléretten már nem. Azon már az utánam jövő szokott.

Nem is értettem, mire hivatkozva büntették egy időben a sárgán áthaladást, remélem, már nem g.ciznek emiatt...

Hurri Kán 2011.01.12. 13:20:20

@Myta:
Áruld már el cica, ha valaki se nem lát se nem hall, stb. akkor ugyan mit keres az autópályán a belső sávban?
Arról nem beszélve, hogy autópályán (normális út- és látási viszonyok mellett) a folyamatos 60 szabálytalan is...

goobyhill 2011.01.12. 13:22:43

@Kis ember: Latom nem vagjatok a lenyeget. A paraszt nem szeretne, hogy te aggodjal miatta es azert ne engedd el mert szertned megkimelni attol, hogy fekeznie kelljen a lampanal. Nagyon kedves figyelmes dolog töled persze, de evvel felidegesited es lehet, hogy kiszal a kocsibol es agyon ver valakit aki artatlan. Ha kis kezeddel elforditottad volna a kormany nagy eröfeszitessel es elengeded majd ujra beallsz az imadott belsö savodba akkor egy emberrel kevesebb huzta volna fel aznap magat idegileg. Ennyi.

keletisarok.hu 2011.01.12. 13:23:04

@Myta: Ilyen avatarral nem ér játszani, mert eltereli a figyelmünket! :)

Rocko- 2011.01.12. 13:23:28

@Kis ember: elôbb-utóbb majd rájössz mit jelent az a mondás: erôsebb kutya baszik.
addig meg játszál nyugodtan önkéntes rendôrt.

Kis ember 2011.01.12. 13:23:35

@gyvy:

Na EZT hol olvastad?

@keletisarok.hu:

Erre sem találtam bejegyzést...

Flak 2011.01.12. 13:24:07

Nem matricák hiányoznak kedves Cikkíró Úr, hanem a TOLERANCIA és ÖNKRITIKA. Így, csupa nagybetűvel. A cikk így értelmetlen, minenkinek ki lehetne ragasztani 3-4 matricát lazán. Persze senki nem rakná ki magának (ha csak nem poénból).

Egy dolgot kellene már megérteni végre, autós újságíróként pedig ezt felfogni nagyon fontos volna és minőségi ugrást jelentene a cikkekben is. Nem az "oszd meg és uralkodj" stílusú cikkek segítik elő a barátságos közlekedési kultúra kialakulását, hanem azok, melyek a közlekedést szó szerint értik: benne foglaltatik a KÖZ szó, tehát aki részt vesz benne, alkalmazkodik, észreveszi hogy sokfélék az emberek és ő is egy színfolt a sokféleségben.
Ez a megközelítés, amit a Totalcar, vagy épp Belsőség blog évek óta képvisel, megoszja az autós-társadalmat, felhívja a figyelmet a különbségekre, gerjeszti az indulatokat. Ez által veszélyesebbé teszi mindennapjaink közlekedését, akaratlanul is az én-központú látásmódot, nem pedig egy közösségi forgalomban, a közlekedésben való részvételt képviselve.

Érdemes lenne ezen elgondolkodni. Persze ezek a megosztó, fröcsögésre okot adó, sztorizgatós cikkek generálják a legtöbb kommentet, de szerintem ha autós újságíró valaki, akkor fel kellene fognia írásai, tettei súlyát. Mert inkább "autós lázító" vagy hasonló megnevezést lehet rásütni addig is.

Tudom hogy ez a cikk nagyjából poén szinten született, de már unalmas hogy soha nem esik szó a toleranciáról (ami persze az "én"-el szemben el van várva), pedig nagyon fontos lenne. Ha elfogadod hogy a másik 10 km/h-val lassabban megy, nem az köt le hogy idegeskedsz, nem próbálsz azonnal előzni, nem tolod le az útról, matrica nélkül sem.

Nem támadó hozzászólást szerettem volna írni, remélem nem is vette annak senki. Az ilyen cikkeknél mindig opróbálom felvetni ezt a témát, de eddig semmi foganatja nem volt. A "fejekben", közlekedési morálban való pozitív változást pont a média, mint a TC is tudna hatahatósan (igaz lassan) előidézni, de nem ilyen negatív irányban kellene... Szerintem.

Rocko- 2011.01.12. 13:26:09

@keletisarok.hu: hát tedd visza a szemedet a fejedre a farkadról. :-)

Hurri Kán 2011.01.12. 13:26:59

@Kis ember:
Van egy könyv. KRESZ neki a címe.

A gyengébbek és a te kedvedért:

"37. § Közlekedés autópályán és autóúton

(1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."

tbjudith 2011.01.12. 13:29:23

Judit vagyok, szőke, az ikreim ülnek mögöttem, és jobb napokon a rotinkat is becsapom leghátra! Na??!

Kis ember 2011.01.12. 13:29:41

@goobyhill:

Látom nem vágod a lényeget.

Lesz*rom, hogy mi a jó a bunkójának. ÉN nem fogok miatta, meg a kis pöcse miatt hajnalban fékezgetni, csak hogy ő elsőnek indulhasson a piros lámpától, ezáltal lassításra kényszerítve azt, aki normális tempóban halad.

@Rocko-: Konkrétan mire gondolsz?

keletisarok.hu 2011.01.12. 13:31:30

@Kis ember:

Tilos:
b) két járműnek - az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni; c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.

Azért írtam álmoskönyvet, mert a KRESZ konkrétan nem tiltja, hogy egymás mellett menjünk lakott területen, de amint egy zebrát keresztezünk, máris durcás lehet a rendőr bácsi.

Kis ember 2011.01.12. 13:31:36

@gyvy:

És ebben hol van, hogy annyival is kell haladni? Mert az van odaírva, hogy ennyire kell képes legyen.
Olvas, értelmez...

goobyhill 2011.01.12. 13:32:22

@Kis ember: Latom erted a cinizmust :o) Ajanlanek egy ket sport orat ha a kormany forgatas es a fek/gaz nyomas ilyen eröfeszitessel jar nalad :o)

keletisarok.hu 2011.01.12. 13:34:00

@tbjudith: ne csalj! te Judith vagy! :)

Kis ember 2011.01.12. 13:35:00

@keletisarok.hu:

A valami mellett elhaladás azt jelenti, hogy lehagyod. Ezt konkrétan tudom, rendőri állásfoglalásból egy zebra ügyében.
A körúton két sáv van, tehát amit beírtál nem vonatkozik rá.

Még egyszer leírom. Nem azért tartottam fel, mert béna vagyok, hanem mert így volt a legoptimálisabb mindenki számára. Ha megelőz, azzal utána állandó fékezésre kényszerít engem is.

Hurri Kán 2011.01.12. 13:36:18

@Kis ember:
Te tényleg ennyire világtalan hülye vagy, vagy csak megjátszod? Erős a gyanúm, hogy nem csak megjátszásról van szó...

Rocko- 2011.01.12. 13:39:28

@Kis ember: konkrétan mire gondolok? konkrétan a pinára. :D
ja, ezzel a mentalitással kapcsolatban?
való igaz, nincs abban szabályszegés, hogy 50-es korlátozásnál 45-tel mész. ellenben ha a mögötted jövôt felidegeled, annak vannak hátulütôi. mondjuk zavarod a közlekedésben. azt már kiemeli a KRESZ. másrészt mondjuk felidegeled, és nem biztos hogy szép szavakkal fogja elmagyarázni, hanem mondjuk két ököllel adott pofonnal tarkíva, esetleg fegyverrel nyomatékosítva.
vagy nem száll ki a kocsiból, csak szimplán lelök az útról az árokba. hidd el, nem kellemes TK-ra tört autóban azon gondolkodni, h tán mégse kellett volna kekeckedni.
harmadrészt meg neked is jobb, ha hagyd elmenni. ha mögötted ideges, akkor beléd fog menni. ha elôtted csinálja a dolgait, akkor van idôd fékezni, ha ô hibázik.

goobyhill 2011.01.12. 13:39:38

@Kis ember: Ebböl a hozza szolasodbol mar tisztan kivilagosodik, hogy egy ignoras pökhendi vezetö vagy aki abban leli elvezetet, hogy masokat idegel a közutakon. Az ilyenek nelkül sokkal biztonsagosabb lenne a közlekedes.

Kis ember 2011.01.12. 13:39:42

@goobyhill:

Nos, a sportórák (egybeírva!) nem hiányoznak, talán a Rocko által említett "erősebb kutya" megjegyzés is ezért értelmetlen.
A fékbetétemet viszont nem vagyok hajlandó kispöcsű barmok miatt koptatni.

Még egyszer leírom: ha olyan a helyzet, mindenkit elengedek, hadd menjen, lehetőleg minél távolabb tőlem, akkor menjen neki a villanyoszlopnak, amikor én nem vagyok a közelében.
De az ÉRTELMETLEN, erőszakos, "sportos" (muhaha!) állatokkal szemben nincs kímélet.

keletisarok.hu 2011.01.12. 13:43:02

@Kis ember: Nem akarok veled vitázni, mert a fővárosban más a pálya (mondjuk, a KRESZ ott is u.az), de én biztos, hogy kitakarodtam volna a belsőből. Főleg, ha minimális volt a forgalom, és bőven lett volna hozzá helyem.

"Nem azért tartottam fel, mert béna vagyok, hanem mert így volt a legoptimálisabb mindenki számára."

Te magad írtad, hogy feltartottad. Ha nem 50-nel mentél, ez is szabálysértés. Ezen vesztünk össze egy korábbi poszt után. Persze, ez szőrszálhasogatás, de... Nincs DE.

:)

Kis ember 2011.01.12. 13:43:16

@Rocko-:

Ld. a hozzászólásaimat. Ha van hely, elengedem a gecibe. De azért, hogy utána előttem tötymörögjön a lámpáknál, azért nem.
Azért furcsa, hogy közel húsz év alatt még nem volt olyan atrocitásom, amit te említesz.
Leginkább úgy szoktam őket hülyére venni, hogy észre sem veszik, csak dühöngenek, érzik, hogy valami nem stimmel. Nincs agyuk, csak a gázt meg a féket tudják nyomni.

Alf (törölt) 2011.01.12. 13:43:26

Autós újságírás 2011:

"Az energiatakarékos vezetési stílus igazi csapás tud lenni: csigalassú gyorsítások, végtelen begurulások a kereszteződésekhez és lámpákhoz."

1. A lassú gyorsítás nem takarékos, a legtakarékosabb a gyors gyorsítás és felváltás a legnagyobb sebességfokozatba.

2. A lámpához való gyors beérkezés és teljes megállás majd 0-ról enlindulás (lámpától lámpáig verseny)lassabb haladást tesz lehetővé, mint a folyamatos lassítás és jó ritmusban való megállás nélküli továbbhaladás.

3."begurulással" modern autó többet fogyaszt, mint motorfékkel való lassítással.

Alf (törölt) 2011.01.12. 13:44:38

@Alf: távol álljon tőlem a kioktató hangnem, ez egy amolyan vélemény.

:)

randomuser1 2011.01.12. 13:44:50

Szerintem ezekkel a jelekkel a legnagyobb gond h semmivel nem tűnnek komolyabbank mint a rendszámtáblaszerű "bocs, de leelőztelek" táblák, a tébetű ok, mert erősen hasonlít a kresz szerint szabvány információs táblára, de a háromszögletű bébionbórd meg hasonló dolgok nekem valahogy nem jönnek le..
az illusztráción amúgy pont láccik h a posztszovjet régióban a háromszög a szabvány jel, a jobboldali y konkrétan hivatalos jelzés.

Kis ember 2011.01.12. 13:46:17

@Alf:

2. A lámpához való gyors beérkezés és teljes megállás majd 0-ról enlindulás (lámpától lámpáig verseny)lassabb haladást tesz lehetővé, mint a folyamatos lassítás és jó ritmusban való megállás nélküli továbbhaladás.

Nagyjából erről van szó a mi esetünkben.
Ezt nem érti meg a sok lámpától-lámpáig gyorsuló "majd én megmutatom, milyen vagány vagyok a Körúton" hülye.

Ne, mentem aludni, mert ebéd után jólesik.

leitomi 2011.01.12. 13:50:17

@Daily Shark:
"A lámpák úgy vannak beállítva, hogy ha látod, hogy sárgára vált és szabályos sebességgel haladsz, meg tudsz állni."
Ebben nem vagyok teljesen biztos, a féktávolság (reakcióidő + fékút) 50es sebességnél 12 - 18 m. átlagban számolva.
Szellemi állapottól függően lehet 8 és 20 is. Az átlag kereszteződés 2,7 m es sávokkal számolva 10 m széles.

koppany110 2011.01.12. 13:51:20

Nekem egy Suzuki Swiftem van, mert csak erre telik egy egyetemistának. Szerintem elég tempósan közlekedem a megengedett legnagyobb sebességet és a kocsim adottságait figyelembe véve. Lakott területen kívül 110-120, ahol engedik az utak. Sokszor előfordult már hogy utolértem egy SUV-ot vagy valami bömbit audit. Előttem tötymörög 80-al. Megelőzöm, és alig hogy visszatérek a saját sávomba látom, hogy elborul az agya. Megelőzött egy Suzukiiiiii!!!! Ilyen nem lehet nekem egy 20 millás kocsim van. És azonnal visszaelőz és beáll elém 2 kilóméter per órával kisebb sebességre, mint amilyennel előtte én mentem. Az ilyeneket verném én fejbe egy szívlapáttal.

keletisarok.hu 2011.01.12. 13:51:27

@Kis ember: "Ld. a hozzászólásaimat. Ha van hely, elengedem a gecibe. De azért, hogy utána előttem tötymörögjön a lámpáknál, azért nem."

Tudom, hogy szellemi téren erős kihívásokkal küzdök, de, ha ő a belsőben rongyolt volna tovább, te meg maradsz a külsőben 45-tel a másik mögött, akkor mégis hogy valósulhatott volna meg a fent felvázolt probléma?

goobyhill 2011.01.12. 13:53:12

@Kis ember: bocsanat elgepeltem: ignoráns. Mas velemenyere nem igen ado. Ignoralni: nem törödni valamivel. (lehet, hogy en beszelek hülyen)

keletisarok.hu 2011.01.12. 13:53:18

@koppany110: "Nekem egy Suzuki Swiftem van, mert csak erre telik egy egyetemistának."

Stump úr nem egyetemista véletlenül? :P

koppany110 2011.01.12. 14:00:20

@keletisarok.hu: Akármennyire is hihetetlen az ösztöndíjamból és nyári munkából vettem egy 10 éves kocsit. És nem azért, hogy menőzzek vele. Ezzel járok fel Pestre mert az a szégyen ha 4-en összedobjuk a benzinpénzt lényegesen olcsóbban jövünk ki, mint vonattal és időben is jobb.

Hurri Kán 2011.01.12. 14:01:50

@koppany110:
Vicc volt, nem sértés. Lazíts egy picit, ne húzd fel magad :)

Rocko- 2011.01.12. 14:03:18

@Kis ember: aham. tehát ha te 45-tel mész, az rendben van, ha ô töytymörögne, az nem.
elárulod, honnan jött ez a zseniális levezetés, hogy ha ögötted villog hogy engedjed el, akkor ha eléd kerül, akkor lassan fog menni? én nekem nem sikerül ezt összerakni.
hogy hely volt-e: volt hát, írtad is, hogy 3/4 kocsival lemaradt egyikôtök. akkor ott volt a hely. elég lett volna az elôl lévônek kicsit gyorsíani, a másiknak meg lazítani a gázon.
az pedig, hogy 20 év alatt nem történt ilyen, az nem jelenti azt, h sosem fog.

koppany110 2011.01.12. 14:06:16

@gyvy: Értem én csak az igazsághoz hozzá tartozik az ok, hogy miért van:)

cookiedude 2011.01.12. 14:06:40

SZ-V matrica helyett München környékén ezt már a rendszámmal megoldják. Az "FFB" jelű rendszám azt jelzi, hogy Fahrer Fährt Blöd. :)

escargot 2011.01.12. 14:13:34

Ezt épp most posztolták FB-n, gyönyörűen illeszkedik a témához:
www.youtube.com/watch?v=12wSs4PEUWE
:)

Raketta_ 2011.01.12. 14:15:43

@Kis ember: Nekd járna egy ... matrica a korlátolt felfogásodért és empátia hiányáért.

brain drain 2011.01.12. 14:15:49

Na az is egy érdekes embertípus, aki bármit képes kiragasztani a kocsijára, mert azt hiszi, hogy attól hűdevicces...

De legalább páran (matricagyártó cég, shopok stb.) jól megélnek belőle :)

Raketta_ 2011.01.12. 14:18:43

@Kis ember: Jobb is ha alszol, mint ilyen baromságokat írsz.

Gyarló Hintaló 2011.01.12. 14:23:36

@Flak: jól beszélsz egyetértek veled!

Magyar Bibliatársulat 2011.01.12. 14:33:07

"Isten vigyáz rám!" matrica nincsen?

keletisarok.hu 2011.01.12. 14:34:43

@koppany110: Nyugi, nekem két diplomám van és már 11 éve ugyanazzal a Swifttel járok. :)

escargot 2011.01.12. 14:36:03

@Magyar Bibliatársulat: "Őrangyalom vigyáz rám" biztosan van.

keletisarok.hu 2011.01.12. 14:38:33

Mikor cikiznek, mindig Colombóra hivatkozok. :)

keletisarok.hu 2011.01.12. 14:40:08

@Magyar Bibliatársulat: Én készítek neked vékony mágneslapból, ha gondolod. ;)

Rocko- 2011.01.12. 14:51:08

@keletisarok.hu: azt nem tom, de az Ender az az, biztosan.

Jamesblond 2011.01.12. 14:55:17

Visszakanyarodva a "Juditokhoz": Egyik rokonoméknak mezőgazdasági boltjuk van, kombi Lada plusz utánfutó az árubeszerző járművük. Egyik alkalommal vagy 5 mázsa műtrágya volt a futón, néném bepattant a Ladába és nyomás a 90 km-re lévő kórházba látogatni. Mikor odaért és kiszállt, akkor vette észre, hogy ott a futó is. Nagy, 2.5 m magas ponyvás sárga dög:) Szerinte jól ment az autó, semmi jel nem utalt arra, hogy ott van hátul a vas:) Egy másik alkalommal gépi autó mosáskor az "ünneplő" Astrán full kihúzva felejtette a tetőt. Mondanom sem kell elázott a kocsi belseje. Mikor néném meglátta, egy két napja ott dolgozó fiatal kutas csajjal üvöltözött fél órát...

frsh 2011.01.12. 15:00:37

@cookiedude: ez jó :), két ünnep közt pont ilyen rendszámú bérautóval voltam otthon, de nekem inkább Fürstenfeldbruck a jelentése :)

foolproof 2011.01.12. 15:03:38

Bár a feleségem nem tud vezetni, de legalább stresszel is közben(jogsi persze megvan a kis makacsnak), én is gondolkoztam a T-matricán neki. De mivel néha én is járok vele(na nem mintha én tudnék nagyon vezetni), inkább vettem egy dögtolós Patrolt, hosszút. Kisvárosban elégnek tűnik.

nemjópasi 2011.01.12. 15:08:36

A legtöbb autós fusztrált barom, mert szar a munkája és a családi élete. Mindegy hány diplomája van. Ilyen egyszerű...

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.01.12. 15:11:10

"veteránautós" matrica is kéne, mert a veterános célja nem az A-ból B-be jutás, hanem a vezetés maga, úgyhogy nem fog felesleges kockázatot vállalni.
Oké, a veteránautón látszik, hogy veterán, de ez olyan, mint a ritka állatfajok. Van, aki nem ismeri fel őket

Camarillo Brillo 2011.01.12. 15:13:03

Kérem, küldjetek TVMG azaz Terepjárós Vagyok, Megdöglesz Geci matricát! Előre is kellene, amit a tükörből el tudnak olvasni. Köszi!

Jamesblond 2011.01.12. 15:19:39

NKH=Nincs Kötelezőm Hülyék!

Azt hiszem ezzel a matricával lehetne legjobban szétrebbenteni a dugót:)

[LOLDMA] 2011.01.12. 15:20:07

@Kis ember: hogyha csak azért bosszantottad a mögötted lévőt, hogy "mindenkinek jó legyen", akkor ajánlom figyelmedbe azt a dolgot, amit úgy hívnak logika. Hogyha két sáv van, ketten mentek egymás mellett, egy valaki beelőz, akkor ahogy már bebizonyítottad feljebb, abban a sávban mehetsz, amelyikben akarsz. Figyeld a trükköt: ÁTMÉSZ A MÁSIKBA! És ha ő lefékez, akkor beelőzöd, és a pofájába vigyorogsz. Ja, hogy akkor nem spanolhats a másik 45-tel haladó jármű vezetőjével? Ez van. Más:
"Aki hajnali háromkor a Nagykörúton nyomul, az sikeres ember nem lehet."
Egyetemista vagyok, emellett informatikusként dolgozom egy pénzügyi tanácsadó cégnél. Volt olyan, hogy éjjel bennmaradtam, mert akkor volt időm dolgozni. És igen, hajnali 3kor mentem haza. És ezt figyu: Nem vagyok még 20 éves, nyár eleje óta dolgozom ennél a cégnél, és önerőből le tudtam tenni a jogsit, és vettem magamnak egy használt audit jó áron. Én úgy érzem, hogy az életem tökéletes, van barátnőm, de a részletekbe nem mennék bele. Legközelebb ha ezt játszod, és mögötted egy audi el akar menni, akkor húzódj le, tekerd le az ablakod, és bedobok egy 20forintost, hogy a féked kopását kompenzáljam. Barom.

nemjópasi 2011.01.12. 15:27:54

@[LOLDMA]: off: az milyen tanácsadó cég, amelyik egyetemistával dolgoztat??? Talán takarékosabb, mint a "@Kis ember" nick??? :D
(Majd ha idősebb leszel, megérted, hogy miért írtam!)

[LOLDMA] 2011.01.12. 15:30:54

@nemjópasi: Tudom miért írtad. De nekik is jó, nekem főleg jó, be vagyok jelentve normálisan, kapok caffeteriat, szóval nem diákmunka. Nyáron főállásban dolgoztam, és mint említettem 3-4 hónap alatt összejött egy jogsi és egy kocsi ára. Amit azért szórólapozással vagy mekivel nehezen értem volna el.

szgy 2011.01.12. 15:32:07

én olyan matricát szeretnék ami arról szól hogy csak 50 lóerős a kocsi, ne várja a mögöttem taposó hogy rakétaszerűen fogok gyorsulni csak azért mert villog, rámmászik.

esetleg egy olyan is hogy "hátam mögött villogást nem látok" :-)
ahogy a turistáknak mondják: no flash, no foto :-)

szgy 2011.01.12. 15:37:11

@Alf:
"3."begurulással" modern autó többet fogyaszt, mint motorfékkel való lassítással."

már hallottam ezt néhányszor, de nem értem hogy miért van így. nem közötködök, csak kérdezem. arra gondolnék hogy begurulás alatt alapjáraton jár a motor, amivel alig van fogyasztás.

Jamesblond 2011.01.12. 15:44:13

@szgy: A modernebb autók motorfék üzemmódban az alapjárati benzint (is) "elzárják". Így 0 fogyasztással lehet motorfékezni. Amint a fordulat 1000 rpm körüli értékre süllyed, bekapcsol az alapjárati benzin adagolás. Így akik a mai napig is üresbe dobják és úgy fékeznek a féket is- és a benzint is jobban fogyasztják.

KAWAszaki 2011.01.12. 15:45:35

A "süket" kifejezést a siketek (hallássérültek) ki fogják kérni maguknak.

Kis ember 2011.01.12. 15:46:25

Na, felébredtem.

@Rocko-: @[LOLDMA]:

Istenem, ha az emberek olvasni is tudnának, nem csak írni (ugyanaz: ha meghallani is tudnának, nem csak beszélni) mennyivel szebb lenne a világ.

Gondolom én jól írtam le, mert volt aki elsőre megértette, mi a helyzet. Ti nem. Úgyhogy gyakoroljatok még egy kicsit, és utána jó ostoba vezetést!
Én csak röhögök rajtatok.
És amikor vörös a fejetek az autóban és a jobb egyről egy csinos lány majd bemutat nektek 6 cm-t, azt artikulálva, hogy "ekkora", na akkor találkoztatok velem meg az asszonnyal. :)

szgy 2011.01.12. 15:46:39

a pirostól-pirosig gyorsuláasi versenyhez: én néha elég szívásnak éreztem mikor a BP-en 6-oson a lágymányosi híd felé haladva legtöbbször csak az ilyenek miatt kell megállnom és újra elindulnom. általában lemaradok a sor végére, úgy talán elindulnak mire utólérem őket. úgy is ugyanott vagyok ahol ők, de nyugodtabban. egyébként itt szinte rendszeres hogy a belső sáv tele van, a külsőben meg alig, mintha balratartás lenne.

Jamesblond 2011.01.12. 15:48:24

@szgy: Ja, de elfelejtettem mondani hogy egy átlagos autó üresben alapjáraton 1 óra alatt fél liter benzint fogyaszt kb. Nem hinném hogy nagy tétel főleg pl egy vidéki tulajnak. A start-stop rendszerek is jól hangzanak, de mindig minden pirosnál egy 50ezer forintos akkut, meg egy 100ezertől is drágább "áttételes" önindítót küszködtetni nem tudom kinek spórolás...:)

[LOLDMA] 2011.01.12. 15:57:12

@Kis ember: A csinos lány leírásod alapján aludt. Elmesélnéd hogy mit nem értettünk meg, mit hagytunk figyelmen kívül? Ha lehet immáron személyeskedés nélkül?

Kis ember 2011.01.12. 16:01:17

@[LOLDMA]:
Kezdd el az elején!

@szgy:

Pont erről szól az én hozzászólásom is, csak egy kicsit provokatívabban. :)

Rocko- 2011.01.12. 16:05:36

@Kis ember: egy szóval se mondtam, h én foglak letolni az útról.
gyakorold még az értô olvasást.

de mondom, hajrá csak ezzel a mentalitással. meglesz a böjtje.

Kis ember 2011.01.12. 16:06:26

@Rocko-:

Én meg egy szóval sem írtam. :)

[LOLDMA] 2011.01.12. 16:14:16

@Kis ember: Helyszín: budapest, kiskörút, valahol a nyugati és a blaha közöttől a blaháig.
Idő: hajnali három
Szereplők: három autós, időből következtetni lehet, hogy nagyon nincsenek mások.
Kiindulóhelyzet: Két autó egymás mellett, picit eltolva, mögöttük nagyterep.
Cselekmény: A két autó tökéletes viszonyok között közepes tempóval haladnak egymás mellett, terepjárós előzni akar.
Konfliktus: A két autósból legalább az egyik úgy gondolja, hogy ha beengedi maga elé, ahhoz őneki koptatni kell a féket, tekergetni a kormányt, és amúgy is jól szórakozik. Ebből adódóan a terepes ideges.
Megoldás: ???
Kérdés: mit hagytam ki.

Tessék, egy egyszerűsített novellaelemzést ráküldtem a legelejére, de ezeket fel tudom fogni 'real time'.
Egyetlen egy kérdésem lenne: Te most a külső, vagy belső sávban mentél?

[LOLDMA] 2011.01.12. 16:23:21

Hopp, fogalmazásban és visszafele gondolkodásban nem mindig vagyok jó, ez egyből két kérdés volt, ebbe kéretik nem belekötni, mert nem erről szól a dolog.

augustiener 2011.01.12. 16:42:37

Kis ember! Egyszer velem szorakoznal baszdmeg! Megtudnad mit jelent az elmebeteg matrica az eletben. Egyszer ugyis megallsz.

Raketta_ 2011.01.12. 17:03:34

@Kis ember: Nem veszed észre, hogy te vagy az aki kilóg a sorból és nem képes alkalmazkodni?
de látom az asszony is hasonlóan ... (tetszés szerint jelzős szerkezet) mint te vagy, ha már mutogat a jobb egyről.

LOLDMA: szerintem jelen helyzetben mindegy hol ment, hiszen szándékosan szivatta a mögötte jövőt.

fagzal 2011.01.12. 17:14:53

Judit mekkora arc! :D

flander 2011.01.12. 17:32:03

Szomorú, hogy senki nem fogja fel a lényeget. Kis ember és a másik autós mellette pont abban a hullámban mentek, ahogy pirosból zöldre váltottak a lámpák. Ha kitapossa a terepjárós a szart is a gépből, akkor sem tud gyorsabban haladni, mert akkor állandóan meg kell állnia a lámpánál. Ahogy látom senki nem találkozott még ilyen helyzettel...

Kis ember 2011.01.12. 18:02:02

@[LOLDMA]:

@[LOLDMA]:

Azt, hogy mi mindig pont a piros lámpa zöldre váltására értünk oda, azaz ha megeloz, akkor mindig elszáguld majd a következo lámpáig, ott megáll, utolérem, akkor zöld lesz, nem tud elindulni olyan tempóban, mint én jövök lendületbol. Aztán a következo lámpánál megint, aztán megint...

Nem ismeros neked? Akkor te szoktál lámpától-lámpáig száguldani. :)

[LOLDMA] 2011.01.12. 18:07:50

@Kis ember: Akkor meg te nem fogtad fel, amit én meg keletisarok.hu írt. Van KÉT sáv. KÉT autó, ami stabil közepes sebességgel megy, megy egy másik, aki ingázni akar. Fogod, bemész a másik stabil elé/mögé, és a melletted lévő sávban majd ingázik a barom. De az is lehetséges, hogy egy zöldhullámban nem pontosan két egymást követő autó tud átmenni 45-te, hanem mondjuk ha teszem fel 55-tel megy valaki, akkor csak 6 lámpával odébb éri el a pirosat, ahol már lefordul. A kérdésem még mindig feláll, a külső, vagy belső sávban mentél te? A másik kérdésem, hogy az a 45 az az igazi 45 volt, vagy amit a műszer mutat? Nekem pl a műszer 60at mutat 52 kmph-nál. Ha előttem menne egy autós 30-cal mert azt látja hogy 45tel megy, énis ideges lennék. A másik meg lehet hogy 45nél még az autómataváltója 2300on forgatja roszabb esetben 3asban a kocsit, és ha véletlenül hopp fel tudna gyorsítani 50-55re, már felkapcsolna a váltó.

Clearvoyance 2011.01.12. 18:33:55

"T+szőke"
Egyszer láttam, azóta is keresem...

Kis ember 2011.01.12. 18:45:53

@[LOLDMA]:

Ej, ej, látom, hogy nem érted. Nem baj, nem kell mindenkinek agysebésznek lennie.

Mi mindig PONT elkaptuk a pirosról zöldre váltó lámpát (mentünk, a lámpa piros volt, de mire odaértünk pont sárga-zöld, egy picit még el is kellett venni a gázról a lábunk). Tehát ha csak 2 km/h-val gyorsabban megy, már erőset kell fékeznie, hogy ne pirosat kapjon - és utána nekünk is. Ugye hallottál már a dugók kialakulásának okairól? Ha nem: www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M.

Innentől fogva irreleváns (nem számít), hogy mennyivel mentünk és ő hova igyekezett volna. Ugyanúgy meg kellett volna állni a (Körúton 100-200 méterenkénti) lámpánál.
Ha egyébként szabályosan és veszély nélkül mehet az ilyen, nemhogy elengedem, de pl. az országúton még indexelek neki jobbra, hogy mehet.

Érdekes, hogy itt sokan megértették, csak te nem.
Remélem, most már érted.

Kis ember 2011.01.12. 18:49:05

@Clearvoyance:

Nekem a kedvencem:

"Na és? Főzni se tudok!" :)

Kis ember 2011.01.12. 18:50:27

Na, léptem dolgozni.
Éjjel úgy fél 12 körül a körúton jövök a Margit-híd felől, aki akar találkozhat velem. :)

[LOLDMA] 2011.01.12. 18:56:32

@Kis ember: mint mondottam volt, a személyeskedést mellőzzük a továbbiakban, de mint látom te ilyen retardált paraszt vagy, és ez okoz neked örömet. És mint leírtam, megértettem hogy mi volt a szitu. Egy jókívánság: kívánom hogy ne találkozz egy szellemileg alulmaradott, de bőven erőfölényben levő egyénnel aki esetleg kiránt az ablakon. Mert ha esetleg arra járok, akkor nem akarok roncsokat kerülgetni. Ciao.

1kutya 2011.01.12. 19:10:52

a traktorosunk a nagyvasra kitette, hogy "Itt 200 ló és egy szamár dolgozik!"

asszem @Kis ember-nek is valami hasonlót kéne kitennie:-DDD

Rocko- 2011.01.12. 19:32:25

@Kis ember: 1) miből veszed, hogy utoléred? te szüttyögsz, ő gyorsan megy.

2) már régóta meg akartam kérdezni: nem sietsz, zavar a másik közlekedő.
MI A KURVAANYÁDÉRT NEM MÉSZ BUSSZAL? az van arra, hogy lassan menj. aki haladan, azt ne tartsd fel.

Hurri Kán 2011.01.12. 19:38:16

@Rocko-:
Nocsak, idén szeretnél bekerülni az év végi összefoglalóba? :D

Rocko- 2011.01.12. 20:13:06

@gyvy: dehogyis. csak kíváncsi lennék az ilyen degeneráltak gondolkodására. akik a saját szűk, 1 négyzetméteres aurájukból távolabb nem látnak, nem képesek közösségben gondolkodni, ellenben a privát szférájukat a hülyeségük mértékénél is jobban tudják védeni.
szóval csak a kíváncsiság hajt.

flander 2011.01.12. 20:14:29

@Rocko-: Nem igaz, hogy nem fogod fel, hogy piros volt előtte mindig a lámpa, ahogy odaért, akkor lett zöld. Így egyenletes sebességgel haladhatott, nem kellett mindig fékezni, gyorsítani és pont elkapta azt a pillanatot, hogy éppen zöldre váltott előtte a lámpa. Ha gyorsabban megy, fékezni kell, gyorsítani, fékezni, gyorsítani, stb...
Ennél szájbarágósabban nem tudom elmagyarázni.
Szó nem volt itt feltartásról, csak szerencsétlen terepjárós 5m-ig lát el, tovább nem... (ahogy pár ember itt a blogon)

Hurri Kán 2011.01.12. 20:15:32

@Rocko-:
Mivel nincs neki olyan, így nem érdemes keresni.

Krisi 2011.01.12. 20:15:46

nekem régen egy fixis matrica volt kinn, de mióta lemosta a sok eső meg fagy lecseréltem egy ilyenre:

www.gardenscure.com/420/attachments/harvesting-drying-storage/224578d1200219723-diy-trimmer-macgyver.jpg

ez különösen annak a függvényében vicces, hogy az első lökhárítóm ezüst duct-tape-pel van megragasztva :)

@Kis ember: egyik szőke hajú hölgy ismerősömnek volt ilyen "Na és? Főzni se tudok!" matrica hátra kiragasztva. egyszer megállt mellé egy autó, benne két 50-es éveiben járó fószer, és halál komoly fejjel átszóltak neki, hogy

- dehát még egy paprikáskrumplit se??

(az amúgy érdekes hányan nem fogták fel, hogy gyakorlatilag egy másodpercig nem tartottad fel a terepjáróst, hiszen ha nem mész előtte akkor megállt és elindult volna minden piros lámpánál. sőt, végső soron miattad kevesebb benzint is égetett el. az meg csak az ő saját hülyesége hogy idegeskedett rajta)

flander 2011.01.12. 20:15:51

@Rocko-: Az utolsó hozzászólásoddal pont a terepjáróst írtad körbe... Csak úgy megjegyzem.

Rocko- 2011.01.12. 20:18:55

@flander: akkor leírom, de csakis neked: ha tempósan haladsz, és le tudod hagyni szüttyögőket, akkor képes vagy elérni az előző zöldhullámot.

Clearvoyance 2011.01.12. 20:22:28

@Kis ember:
Ismerem, de az se nagyon láttam boltban...

Rocko- 2011.01.12. 20:22:44

@gyvy: de valami indokot csak fel tud hozni.

flander 2011.01.12. 20:24:36

@Rocko-: Ez az időutazás lenne :)
Amiről most beszélünk: Kis ember és a másik autós mentek az úton, előttük a lámpa PIROS volt. Ahogy közelértek a lámpához, az szépen ZÖLDRE váltott. És ezt így szépen minden egyes lámpánál. Ha gyorsabban mentek volna, akkor meg kellett volna állniuk a PIROSnál és megvárni míg ZÖLD lesz.
Tehát nem simán zöldek voltak a lámpák, hanem pirosból váltottak zöldre. Ezért lett volna értelmetlen és hülyeség gyorsabban menni.

Krisi 2011.01.12. 20:29:50

@Rocko-: a Körúton 200 méteren belül egy lámpaváltásnyi időt tempós haladással csak úgy tudsz összehozni, ha DeLorean-nel küldöd és ugtasz egyet az odőben :)

Krisi 2011.01.12. 20:31:08

@flander: na, ezt jól leírtuk eccerre :)

Rocko- 2011.01.12. 20:32:17

@flander: aki előre haladna, és elérné az előtte lévő zöldhullámot?
ahham. mert aki feltartja az az okos. jó tudni.

flander 2011.01.12. 20:33:43

@Krisi: Gondolom nem frissítettél, mert van közte 5 perc is :)

Rocko- 2011.01.12. 20:33:57

@flander: @Krisi: jó hát ha ti nem láttatok még ilyet, én arról nem tehetek. ;)

flander 2011.01.12. 20:36:45

@Rocko-: Könyörgöm, fogd fel: Én is utálom a tötymörgő barmokat, de nagyon, az olyanoknak akik nem képesek 50-el menni egyenes úton, el kéne venni a jogsijukat :).
Jelen esetben viszont nem erről van szó. NEM tudsz gyorsabban menni, mert akkor még piros előtted a lámpa. Olvasd el amit írtam az előbb figyelmesen és rá fogsz jönni te is.

keletisarok.hu 2011.01.12. 21:14:16

@flander: "Tehát nem simán zöldek voltak a lámpák, hanem pirosból váltottak zöldre. Ezért lett volna értelmetlen és hülyeség gyorsabban menni."

Már megbocsáss, de ki a pélóm mondta, hogy menjen gyorsabban?!!! Arra hívtuk fel a figyelmét a srácnak, hogy ha nem sietett, kihúzódhatott volna, és a teLekjárós mehetett volna dógára.

flander 2011.01.12. 21:29:03

@keletisarok.hu: Olvasd el a kommenteket és meglátod ki mondta :) (mert volt ilyen)
És mi értelme van kihúzódni (ha egyáltalán ő ment a belsőben), ha ő sem tud gyorsabban menni?
Ugyanazt a példát tudom hozni, mint amit már egyszer leírtam. Megyek az autópályán, elöl egy lassú jármű előz, utolérem a sort, nem tudok 130al, csak 100al menni mondjuk. Mögöttem megérkezik valaki, aki villog, hogy engedjem el. Kérdem én, miért? Előttem is mennek, én is mennék gyorsabban, ha tudnék. Ha elengedem és visszaállok mögé és én kezdem letolni az útról, akkor ő is el fog engedni? Jó játék lenne...
Tehát el lehetne engedni a terepjáróst, csak miért ő szívjon azért, mert más idióta és nem képes felfogni a helyzetet?

keletisarok.hu 2011.01.12. 21:44:02

@flander: Szerintem hülyeség az autópályával hasonlítgatni.
Azt meg, hogy másnak mi a jó, ne mi akarjuk már eldönteni, mert lehet, a terepjárós meg azt fogja hinni, hogy Kisembernek jó a seggberúgás.

flander 2011.01.12. 21:48:22

@keletisarok.hu: Az autópálya egy hasonló szituáció volt, nem az autópálya rész a lényeg, csak ott szokott ez előjönni.
Akkor azt eldönthetem, hogy nekem mi a jó és az alapján cselekszem, ha már a terepjárós is leszarja, hogy nekem (és egyben neki is) mi a jó.
Az meg, hogy ne verjen meg a terepjárós, ezért lehúzódok, nem egy igazi érv lássuk be :)

ekutya 2011.01.12. 21:58:48

BMW matrica nincs? :P (Bunkó Magyar Wazze)

Na meg ilyet ragasztanék leggyakrabban:

www.iparklikeanidiot.com/

ekutya 2011.01.12. 22:00:35

@ekutya:

Jaj, már megint buta vagyok. A BMW-nél ez a matrica szériatartozék!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.01.12. 22:08:04

Olyan matrica nincs, hogy mindenhová késve indulok, hogy muszáj legyen gyorsan menjek? :))

Rocko- 2011.01.12. 22:36:12

@keletisarok.hu: igen, az önkéntes rendőrök elfelejtik azokat a sztorikat, amikor önkéntes ápoltakká váltak. :)

Hurri Kán 2011.01.12. 22:40:09

@Rocko-:

Ápolttá önkéntelenül válnak :)

butatót 2011.01.13. 00:10:14

@flander:
Elméleti kérdés:
Mi van akkor, ha a bunkó terepjárós még a lámpa előtt le akart fordulni ? Akkor elvileg lett volna értelme gyorsabban mennie. Persze, csak akkor, ha nem 50 m-enként vannak a lámpák...

[LOLDMA] 2011.01.13. 00:25:45

A vita teljesen eltért az eredeti témájától. Arról vitatkoztok, hogy a terepjárósnak miért lett volna jó, ha elengedik. Tökmindegy, jó lett volna neki. Itt arról van szó, hogy nem a terepjárósnak lett nagyobb a fasza, hanem Kisembernek, azáltal, hogy felbaszhatta valaki más agyát. Valaki említett egy kérdést, hogy mi értelme lett volna kihúzódni a külső sávba a belsőből (amire még mindig nem tudjuk, hogy tényleg Kisember ment-e belül): A blahánál jobbrafordult ;) Ma reggel végülis egy 10 perces úton csak két lámpa fogott meg, éppenhogy, így csak öt perccel később értem oda, egyrészt csak kicsivel több alapjárati benzint fogyasztottam, másrészt csak éppenhogy kellett utána gyorshajtanom, hogy beérjek a vizsgára időben szívbaj nélkül. Az hogy valaki kúrvára ráér, az nem jelenti azt, hogy nyugodtan feltarthat másokat, még ha egy egész délutánon keresztül is vesézi(k ) hogy az nem feltartás.

megint 2011.01.13. 00:58:35

"Csak az amatőrök veszik egy kalap alá az összes kábítószert. Hiszen például a kokain alkalmas arra, hogy egy teljesen részeg vezető legalább a Budapest–Fót távon ne aludjon el, ha már érdemben vezetni nem is tud." Szegény buci akkor biztosan csak ezért szívott fel pár csíkot az üveg whisky után, bár a végeredményt nézve nem jött össze.

Gordini 2011.01.13. 01:07:56

@kuroi inu: "Persze, valószínűleg én gondolom tévesen azt, hogy az autós újságírás egyik legmehatározóbb személyiségének szerepe lenne az intoleráns közlekedési magatartás elleni fellépés."

Nem,nem,helyesen gondolod...Csikós számtalanszor bebizonyította,hogy igen toleráns ember. Sőt,Karlovitz Kristófról sem hallottam soha,hogy kapával esett volna bárkinek.

Kis ember 2011.01.13. 01:40:33

@butatót:
A belső sávból nem fordulunk jobbra. :)

@[LOLDMA]:

Írtam már, hogy magasról sz.rok rá, hogy mit gondolt a terepjárós. ÉN nem akartam egy hülye miatt feleslegesen fékezgetni. Felébred a nőm, nem szereti a kutya, stb.

Kis ember 2011.01.13. 01:48:51

@Rocko-:

Megvan!
TE MEHETTÉL MÖGÖTTEM! Rajtad kívül ugyanis már mindenki megértette. Ha most, ennyi szemszögből elmagyarázva sem érted, akkor már tudom, hogy akkor, ott sem érthetted. Nincs véletlenül fehér terepjáród?

De legközelebb, ha úgy sejted, hogy én "tötymörgök" előtted, akkor villants egy rövid-egy hosszú-egy rövidet (Érted, "R" betű, mint Rocko) és akkor ígérem, hogy a lehető leggyorsabban kitérek majd utadból.

Alternatív 2011.01.13. 03:21:25

+1: A matrica műkorcsolya-párost ábrázol, és azok az ökrök tehetnék ki, akik párhuzamos közlekedésnél évek alatt sem haladnak el a másik jármű mellett, szépen párban blokkolva az egész utat.

Ugyanazt csinálják, mint az a pár ökör kamionos, ami miatt az egész országban betiltották minden kamionnak az előzést. Illetve, még rosszabbak, mert a kamionok 10-20 perc alatt csak befejezik az előzést, de ezek a párostáncosok százkilométereken át képesek a másik mellett haladni.

Rocko- 2011.01.13. 07:03:35

@Kis ember: hát ha te ettől jobban érzed magad...

Rocko- 2011.01.13. 07:32:46

@Kis ember: "Írtam már, hogy magasról sz.rok rá, hogy mit gondolt a terepjárós."
épp ezért nem vagy a frogalomba való.
egyébként a kérdésemet nagyon szépen kikerülted. gyanítom, nincsenek is érveid rá.

flander 2011.01.13. 11:00:57

@butatót: Mivel most konkrétan a Körútról van szó, így kb 200m-enként vannak a lámpák. Ha a lámpa előtt akar befordulni jobbra, akkor tegyük fel, hogy meg tudja előzni, bevág elé, belelép a fékbe és befordul. Ugye, hogy nem az igazi?
Tehát most nem általánosságban beszéltünk, hanem a konkrét helyzetről, én is leírtam, hogy gyűlölöm a tötymörgőket, de azért az emberek többsége felfogta, hogy itt a leírás alapján nem erről volt szó.

@[LOLDMA], @Rocko-: : Én feladom. Nektek nem lehet megmagyarázni, akárhogyan is írom körül a helyzetet :D
Szép napot!

éppcsakkérdem 2011.01.13. 13:39:06

Jééé! Winkler Robi épp rólam írt! :DDD
Pontosabban: rólam IS.

Hol lehet "Notórius autókímélő vagyok" matricát beszerezni?

Épp csak kérdem

Alf (törölt) 2011.01.13. 13:58:48

@szgy: modernebb autók (még újabb karburátorosak is) elveszik a benzinadagolást motorféknél.

Szóval egy deci benzint nem fogyaszt motorfékezésnél, hát ezért.

Az enyém mondjuk nem ilyen :)

Alf (törölt) 2011.01.13. 14:15:10

@keletisarok.hu: ja, Kis Ember megy nyugodt tempóban, mindig épp sárgára- zöldre vált a lámpa, amikor odaér.

Mögötte megy Telekjárós Lajos a ikszhatba, és el kellene előle takarodni, hogy menjen a dolgára. A "dolga" az előtte van a piros lámpánál, amihez egy gázfröccsel odaér, majd satuzik, mert piros van. Megáll, mikor zöld lesz, indul, de reakcióidő is van, és közben Kis Ember beér mögé, és meg kell álljon.

Így mindketten lassabban jutnak át a lámpán, de legalább Telekjárós Lajos megmutatta, hogy nagyobb a pénisze.

ez történik nap mint nap, lámpáról lámpára, de sajnos ahhoz, hogy ne történjen, gondolkodni is kellene, nem csak felvillanó fényekre reflexből nyomkodni a pedálokat, amire egy laboratóriumi patkány is képes...

Kis ember 2011.01.13. 14:35:02

Azért örülök, hogy többségben vannak az értelmes, közúti közlekedést jól ismerő emberek. Az utakon is ezt tapasztalom. De hát mindig lesznek olyanok, akik nem látnak tovább az autójuk orránál - még akkor se, ha sok különböző ember elmagyarázza neki, hogy miért volt ostoba.

Kis ember 2011.01.13. 14:41:48

@Alf:

Egyébként nem a reakcióidővel van gondom, hanem a tehetetlenséggel. Az ilyen meg van győződve, hogy ő a legügyesebb, legokosabb és a legtapasztaltabb sofőr, és pattanásig feszülő idegekkel várja a piros-sárgát.
De az autó akkor is ki van szolgáltatva a fizika törvényeinek, és lehetne alatta egy Saturn V rakéta, akkor is időbe telik, míg újra felgyorsul

Qqcs 2011.01.13. 16:26:09

@Kis ember: A probléma az, hogy ez a fajta önkéntesrendőr mentalitás plusz rizikófaktor.
A játék kedvéért tételezzük fel, hogy én megyek mögötted. Épp most értesültem róla, hogy szül a nejem, baleset érte a nagyanyámat, tűzoltó vagyok vagy bárakármi. Nagy stressz nehezedik rám, és a normálisnál ingerültebben vezetek. Nem megkérdőjelezve azt, hogy a legjobbat akarod nekem, de mégis a pokolba kívánlak, mert feltartasz. Ettől még feszültebb leszek és balesetet okozok, talán épp azzal, hogy neked megyek, és a nejed kénytelen lesz megszakítani jól megérdemelt pihenését. Nem vitás, én leszek a hibás. De megérte?

flander 2011.01.13. 18:21:59

@Qqcs: Azért engedjen el valakit, mert a mögötte jövő "ideges"? Ilyen mentalitással Bp-en a szomszéd utcába sem jutsz el. Ha valaki olyan barom, mint az említett terepjárós, azon úgysem lehet segíteni.
Ha jól olvastam Kis ember a külső sávban ment, tehát még a jobbra tartásért sem lehet szidni.
Ezek után csak egy kérdésem van: Mégis mit kellett volna tennie? Elteleportálni a terepjárós elől? Nem igazán értem.
Én mindig ideges vagyok, akkor engem mindenki el fog engedni ezután? Nem hiszem, hogy ez egy ütős érv lenne :)

dennisthemenace 2011.01.13. 20:39:50

@éppcsakkérdem: Nálam. Itt van mindjárt a "Boobalicious" matrica mellett a polcon...)

McK (törölt) 2011.01.13. 20:51:23

Szépek!

Judit jogosítványát azonnal elvenni,a hölgyet minimum komolyan elfenekelni.
Úgy,hogy ne legyen élvezhető..

Petikepetike 2011.01.13. 21:04:10

@flander: Mégis mit kellett volna tennie? Elteleportálni a terepjárós elől?

Igen! A másik sávba! Mindössze egy icipicit lemarad á mellette lévő @Kis ember 2.0 -tól. És szépen röhög a terepjáróson ő meg csorog tovább 45-tel ennyi. Teljesen érthető a sztori 1 sávnál, de kettőnél bukik mutatvány.

Rocko- 2011.01.13. 21:21:03

@flander: nem is téged kérdeztelek. :)

Kis ember 2011.01.13. 21:39:32

@Qqcs:

"Ettől még feszültebb leszek és balesetet okozok"

Hát, ha ilyen ideges fajta vagy, lehet, hogy nem kellene vezetned. A tűzoltóknak, mentőknek van szép villogójuk, meg szirénájuk, akkor én vagyok a leggyorsabb, aki eltakarodik az útjukból. Mert nálam nem üvölt a zene az autóban.

flander 2011.01.13. 21:43:03

@Petikepetike: Tehát azért, mert valaki idegbeteg, más miatta váltson sávot? (Arról nem is beszélve, hogy a jobb oldali sávban haladt).
Ugye ezt te sem gondoltad komolyan? :)
Akkor ezek alapján én mindjárt elindulok, MINDENKI álljon félre, mert én idegbeteg vagyok és nekem kell haladnom? Érdekes hozzáállás.

t5 2011.01.13. 21:45:03

Azért azoknak az okosoknak üzenem akik egy lámpától elindulva úgy vánszorognak, hogy a következőnél pont a zöldre érjenek oda, hogy én, meg még egy pár kocsi nem fér át azon a lámpán, no azoknak én szidom a jó k. anyját. Ezzel csak arra szeretnék célozni, hogy nem mindig az a jó megoldás ami neked jó csak. Még valami , a párostáncosknak, fontolgatom egy gallytörőrács felszerelését, nehogy-má az enyémnek baja legyen amikor a f@stalicskáját beletúrom az árokba. Ott aztán van elég ideje azon filózni, hogy nem-e jobb lett volna lehúzódni, hagy menjen az ámokfutó ha annyira akar.

flander 2011.01.13. 21:57:42

@t5: Egyetértek veled, én is gyűlölöm az ilyeneket. Kár, hogy most nem erről volt szó.
Amúgy sok sikert a gallytörőhöz.

Petikepetike 2011.01.13. 22:07:52

@flander:Igen komolyan. De ne feledjük ott 2 Kis ember ment egymás mellet. Most az teljesen mindegy, hogy meikük nem maradt le. Ott van 2 sáv és nekik pont egymás mellett kell menniük. Igen tudom miért nem jó az ha elé áll a lámpánál. De ha egymás után megy a két Kis ember akkor se kell se fékezni se gázt adni a zöldhullámban. Mindenki jól jár. Csakhogy a Te stílusodban fejezzem be, bár nem állt szándékomban. Ha elengedik a terepjáróst nem lett volna meg az az öröm hogy én Pista bácsi a kis ember most jól megtanítottam a buzi nagy fehér terepjáróst a megfontolt közlekedésre, mert én mindenki megtanítok. (de mint írta, hogy észre sem veszik hogy "oktatják" őket)

Petikepetike 2011.01.13. 22:18:21

Szerintem az lett volna a helyes viselkedés hogy besorolni a külsőbe és örülni hogy egy barom feldobja az éjjeli vezetést, és tippelni mikor jön rá arra hogy nem érdemes 45-nél gyorsabban menni.

flander 2011.01.13. 22:20:14

@Petikepetike: Én már csak azt nem értem, hogy miért vegyem figyelembe egy olyan ember érdekeit (terepjárós), aki leszarja az enyémet?
Miért kellene elengedniük a terepjáróst? Neki kijár ez? Nem értem.
És az még mindig nem érv számomra, hogy mert különben jól megver :)

De tegyük fel, hogy elengedik és a terepjárós is beáll erre a sebességre, hogy pont zöldhullámban menjen. Ezek után ő elengedné pl Kis embert, aki beállna mögé villogni?:) Remélem érthető a kérdés.

Gordini 2011.01.13. 22:53:00

@flander: Már megint a kettős mérce,ugye...
"Én már csak azt nem értem, hogy miért vegyem figyelembe egy olyan ember érdekeit (kisember), aki leszarja az enyémet?
Miért kellene elengedni kisembert? Neki kijár ez? Nem értem.
És az még mindig nem érv számomra, hogy mert különben jól megver :)
De tegyük fel, hogy elengedi és kisember is beáll erre a sebességre, hogy pont zöldhullámban menjen. Ezek után ő elengedné pl terepjáróst, aki beállna mögé villogni?:) Remélem érthető a kérdés."

Petikepetike 2011.01.13. 22:55:33

Szó nincs itt verésről, meg kikap az ablakon ez csak duma. Jó lehet csak én nem szeretem ha a valagmba állnak derékmagasságban lévő xenonnal. Honnét tudod hogy leszarja? Lehet csak nem vágta az ő érdekeit. A terepjárós meg mit csinálná fordított szituba azt meg igazán nem lehet tudni.(csak sejteni)

Most jutott eszembe a magyar mondás, amit alkalmazni kellet volna(tudom KRESZ-be nincs benn)
Okos enged, szamár szenved
(Kis ember okos, terepjárós meg szenvedjen, ha csak annyi esze van)

Na jó éjt

flander 2011.01.13. 22:59:19

@Gordini: Nem értelek, kettős mérce?

@Petikepetike: Én meg úgy gondolom, hogy nem fogom azért elengedni, mert villog a seggemben. Semmivel sincs több joga ott közlekedni mint nekem.

Gordini 2011.01.14. 00:17:11

@flander: _Nem értelek, kettős mérce?_

Ehh...nem olvastad el az idézőjelbe tett szöveget (szövegedet).
Vagy én csesztem el a módosítást (?).

Rocko- 2011.01.14. 07:08:06

@flander: igen, kettős mérce volt. a kispöcsűt zavarta volna hogy ha feltartják. ha ő csinálja ezt, akkor rendben van.

flander 2011.01.14. 10:39:13

@Gordini: Értem mire gondolsz, csak az a baj, hogy ezzel az erővel, ha állok a dugóban, és előttem van 100 autó, mindnek el kéne engednie? Nem hiszem.
Úgy adódott, hogy voltak a terepjárós előtt. Ilyen előfordul a közlekedésben, ez még nem ok arra, hogy elengedje őt bárki is.
Ha mész valahol, mindenki levillogsz, hogy takarodjanak előled? Ugye, hogy nem.
Itt nem kettős mérce van, csak van egy alap közlekedési szituáció meg egy barom, aki azt hiszi, hogy neki több jár, mint másnak.

@Rocko-: Még mindig nem tartotta fel senki a terepjáróst, mert fizikailag képtelenség lett volna gyorsabban menni. Nem hiszem el, hogy még mindig nem érted meg....

Rocko- 2011.01.14. 11:16:03

@flander: hogyne tartotta fel: elôtte volt. ha nincs elôtte, nem tartja fel.
fizikailag lehetetlenség? miért, mi állja útját hajnal 3-kor? azt ne mondd h piros lámpa...
van akit nem érdekel.

Kis ember 2011.01.14. 11:27:41

A belső sávban mentem, mert a külsőben éjjel nem lehet egyenletesen haladni. Mindig áll valaki a gyrososnál, éppen be- vagy kiparkol, lefordul, felkanyarodik stb. Egyébként a mellettem lévőt ezért egyszer be is engedtem magam elé, mert különösebb fékezés nélkül, egyszerű gázelvétellel megtehettem. Állt valaki vészvillogóval a külső sávban, a jobb oldali kicsit előrébb volt, a mellettem lévő indexelt, beengedtem, az álló autó után visszasorolt a külsőbe. Amikor a terepjárós látta, hogy (szerinte) üres a jobb sáv, kivágódott mögülem jobbra, gázt adott, majd mikor látta, hogy mégsem üres (mert ugye 3 méternél előrébb nézni már nem tud, akárcsak @Rocko-: barátunk), akkor megpróbált elém befurakodni. De ahhoz már fékeznem kellett volna, így sajnos nem engedtem be. Hát megint mögénk került.

Nekem annak idején Várszegi úr, az oktatóm megtanította, hogy a leginkább forgalom-, autó- és idegkímélő dolog úgy vezetni, mintha az ember egy hajót irányítana. Azaz előrébbnézni, mint a közvetlenül előtted levő, időben felkészülni a műveletekre, finom kormány- és pedálmozgásokkal, defenzíven vezetni. Az elmúlt 19 évben ez bejött. Egy hülye miatt nem fogok rajta egy fikarcnyit sem változtatni.

flander 2011.01.14. 12:43:51

@Rocko-: :D:D Remélem neked nincs jogosítványod. Kimegyek az utcára és mindenki takarodjon előlem, mert feltartanak?:D:D
Most égetted magad le teljesen.

Arról nem beszélve, hogy szerinted az rendben van, hogy valaki átszáguld a piroson, ok nélkül levillog valakit, de az mit képzel, aki szimplán csak halad az úton :D

Biztos nem te voltál a terepjárós? Vagy csak hasonló a gondolkodásotok...
(elárulom, csak neked: attól, hogy nagy terepjáród van, még nincs több jogod az úton haladni!)

[LOLDMA] 2011.01.14. 12:46:41

@Kis ember: Most döntötted meg a te nem fogsz más miatt fékezni dolgot is, mivel bejött eléd, simán párban átmehettetek volna, aztán szinkronban egymás mögött haladni. Node eredeti kérdésedre, hogy kinek milyen matrica jár:
A bömbisnek az idegesnyomjadmáneki, nektem meg a paraszt.
@Petikepetike: Okos enged, szamár szenved. Nos jelenleg a szamár szenved, az "okos" meg baszik engedni, mert ő szórakozik. Sőt igazából nem is okos, mert nem érti meg, hogy attól hogy elengedte volna, nem lett volna neki roszabb. De monddcsak Kisember, véletlenül nem ignised van, és nem te indultál ki elém tegnap gyökettővel az üllői úton amikor mentem vagy 60nal? Sajnos hirtelen csak a duda jutott eszembe, az egy rövid egy hosszú egy rövid, mint Rocko, vagy mint takaRodj, azt elfelejtettem, legközelebb én is használom :)

Rocko- 2011.01.14. 18:56:33

@Kis ember: te egy seggfej vagy. nincs kétségem erről.

Rocko- 2011.01.14. 19:02:02

@flander: nekem van jogosítványom. meg érettségim is. sőt, józan eszem is. ami azt mondja, hogy nem jó mást idegesíteni. egy.
kettő: elmondtam, hogy nem én voltam az a terepjárós, nincsen terepjáróm, és azt se tudom hogy a kispöcsűnek milyen autója van, így rohadt nehéz lenne beazanosítani az esetet. de ti konzekvensen rám húzzátok, h terepjárós vagyok.
három: rendre elmondod, hogy én nem értem, holott sokadik alkalomra se fogod fel: nem én voltam. másrészt egy szóval sem mondtam hogy rendben van a piroson áthajtást, azt se hogy szabályszerű. ellenben simán belefér abba a képbe, hogy valaki haladna, akkor az át fog menni a piroson. az nem fizikai akadály. az előtte haladó kispöcsű az akadály.
szóval ez nem az én álláspontom, én azt mondo mel, hogy mi járhatott annak a fejében, aki a kispöcsű mögött ment. ne mosd össze azt hogy ki mondja és mit mond. mert hiteltelenné válik a "de te ezt nem érted" mondatod.

elárulom, csak neked: attól hogy valakinek kis pöcse van, attól még nincs joga feltartani mást.

leírom, újfent: nicns terepjáróm. ha mégegyszer leírod ezt, akkor tudni fogom hogy kispöcsű másik nickneve vagy.

Rocko- 2011.01.14. 19:04:07

@Petikepetike: "Okos enged, szamár szenved
(Kis ember okos, terepjárós meg szenvedjen, ha csak annyi esze van)"
ez a valóságban úgy néz ki, h majd a terepjárós lebassza az árokba az ilyen kispöcsűeket vagy áttolja piroson. aztán kórházban lehet szenvedni.
de semmi gond, majd az ő sírjára is ez lesz írva: de hát nekem volt igazam!

flander 2011.01.14. 19:12:44

@Rocko-: Tehát akkor még egyszer megkérdezem. Azért kéne elengedni a terepjáróst, mert idegbeteg és nehogy nekem jöjjön/megverjen/átmenjen rajtam?
Jól értem, hogy te így gondolod?

Valószínűleg egyébként azért mondtuk rád, hogy te lehetsz a terepjárós, mert te vagy az, aki a terepjáróst véded, miközben a terepjárós az, aki gátlástalanul akar tolakodni, villog, le akar tolni az útról. Ez pedig - szerintem - elítélendő. (legalábbis ebben a szituációban nehezen érthető)

Rocko- 2011.01.14. 21:02:48

@flander: "Azért kéne elengedni a terepjáróst, mert idegbeteg és nehogy nekem jöjjön/megverjen/átmenjen rajtam?"
hátha láthatóan zavaró az amit csinálsz, akkor igen. se nem jogszerű, se nem igazságos. szimplán a józan ész, és az életösztön ezt diktálja.
persze ha valaki arra játszik, hogy megverjék, az tegye csak nyugodtan.
"Jól értem, hogy te így gondolod?"
egy hirtelenharagú és kevés dologtól félő ember minden bizonnyal így fogja gondolni.
hogy én mit gondolok az releváns? se nem vagyok "terepjárós" se nem "feltartó".

"mert te vagy az, aki a terepjáróst véded"
HE?????
egy szóval védem. csak az indokait próbálom elmagyarázni, de ahogy látom hasztalanul.

"miközben a terepjárós az, aki gátlástalanul akar tolakodni, villog, le akar tolni az útról."
erre modtam, hogy kettős mérce. ha láthatóan gyorsabban jön, elengedem. ha kekeckedek villogni fog. szerintem érthető ez a sor. (nem azt mondom hogy egyet kell érteni vele, hanem az ok-okozati összefüggést magyarázom. most már kifejezetten minden szót elmagyarázva.) tehát nem értem a kispöcsű idegbaját. ha őt tartják fel azzal hogy külső sávban állnak, akkor szó nélkül használja a belső sávot, mert más zavarja. ha ő tart fel mást, az nem zavarja. ez itt a kettős mérce. első esetben ő volt a "terepjárós" a másodikban már a túloldalra került.
"Ez pedig - szerintem - elítélendő."
112 vagy 107. mindenhonnan ingyen hívható. itt lehet bejelenti az ezirányú sérelmeket. viszont az úttest nem erre való.

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet

a közúti közlekedés szabályairól

A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek.

A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések
3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

flander 2011.01.14. 21:18:43

@Rocko-: "hátha láthatóan zavaró az amit csinálsz, akkor igen. se nem jogszerű, se nem igazságos. szimplán a józan ész, és az életösztön ezt diktálja."
Mi zavaró azon, hogy a lehető leggyorsabb sebességgel megy, amivel lehet haladni?

"persze ha valaki arra játszik, hogy megverjék, az tegye csak nyugodtan."
Ha normálisan, ésszel közlekedek, akkor arra játszom, hogy megverjenek? :)

"egy hirtelenharagú és kevés dologtól félő ember minden bizonnyal így fogja gondolni"
Vannak idióták mindenhol, valószínűleg másképp gondoljuk, de én nem fogok lehúzódni senki elől, csak azért, mert villog. Ugyanannyi jogom van ott közlekedni, mint neki.

"egy szóval védem. csak az indokait próbálom elmagyarázni, de ahogy látom hasztalanul"
Nekem az jött le, hogy számodra Kis ember közlekedett "rosszul", vagyis a terepjáróssal értesz egyet. Ez pedig nem ugyanaz, mint a terepjárós indokainak megmagyarázása.

"erre modtam, hogy kettős mérce. ha láthatóan gyorsabban jön, elengedem. ha kekeckedek villogni fog"
Lehet, hogy gyorsabban jön, de NEM tud gyorsabban haladni. Ha meg nem érdekli a piros lámpa, akkor más szabályok sem érdeklik, előzzön a síneken.

"ha őt tartják fel azzal hogy külső sávban állnak, akkor szó nélkül használja a belső sávot, mert más zavarja. ha ő tart fel mást, az nem zavarja"
Még mindig nem értem, az miért feltartás, ha ő sem tud gyorsabban haladni. Számomra azért a piros lámpa az még mindig piros lámpa.

"itt lehet bejelenti az ezirányú sérelmeket. viszont az úttest nem erre való"
Senki nem bántotta a terepjáróst, nem önkéntesrendőrködött senki és nem is tartották fel. Csak közlekedtek előtte, amire az úttest való. Csak a terepjárós szegény nem bírta elviselni, hogy más is van az úton.

"személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse,"
vagyis ne menjünk a seggébe, ha valaki szabályosan, és jelen esetben a gyakorlatilag is elérhető sebességel közlekedik.

Rocko- 2011.01.14. 22:12:14

@flander: "Mi zavaró azon, hogy a lehető leggyorsabb sebességgel megy, amivel lehet haladni?"
erre tényleg csak azt tudom mondani, hogy kerülj ilyen helyzetbe, majd rájössz.

"Ha normálisan, ésszel közlekedek"
ha mást hergelsz, akkor nem ésszel közlekedsz.

"Ugyanannyi jogom van ott közlekedni, mint neki."
és vica versa.

"nem önkéntesrendőrködött senki"
csak a kispöcsű.

a többire meg csak azt tudom mondani, amit fent: majd olyan helyzetbe kerülsz és rájössz.

én részemről kiszálltam. további kellemes közlekedést. vagy akadályozást. kinek hogyan.

flander 2011.01.14. 23:15:48

Nincsenek értelmes érveid, így nehéz bármit is válaszolni erre. Beírsz mindenre valami baromságot, indok és érvek nélkül. Ennek így nem sok értelme van, ha homokba dugod a fejed és mindig csak befirkálsz valamit.
Na m1, ebből már úgysem lehet többet kihozni, én már ígyis többször írtam le, mint kellene, aki akarta átgondolta és megértette.
Üdv

Kis ember 2011.01.15. 02:05:29

@Rocko-:

Azért érdekes, hogy amíg én MAXIMUM 3 másodperccel tartottam fel a terepjáróst (még annyival se, de ezt már nem magyarázom, hiába, nem érted, mindegy), tehát legfeljebb egy picike bosszúságot okozva, ugyanakkor teljesen szabályosan haladva, addig a reakciók - legalábbis itt az interneten - minimum a büntetőjogi kategóriába esnek. Leszorít, árokba lök, kiszed a kocsiból és megver, lelő(!) stb. Na ilyenkor kellene elgondolkodni azon, hogy ki a normálisabb és a közlekedésbe való.

Mindegy, többet nem írok neked, rajtad kívül mindenki érti. Nem lehet, hogy te vagy az, aki azt mormolja az autópályán, hogy "miért egy hülye? Mind szembejön!"?Aztán kiderül, hogy te hajtottál fel rossz irányból.

A személyeskedésedet nem veszem magamra, akinek csak ilyen érvei vannak, azon csak nevetek - mint a hülyéken a hátam mögött. :)

t5 2011.01.15. 09:58:13

@Kis ember: hozzászólásaidból számomra kiderül, ostoba vagy, és még ideológiát is gyártasz hozzá. Ismerlek: ott vagy mindenhol az utakon,csigalassúsággal, ámde szabályosan haladsz és orgazmusod van, ha a "NAGY" autóst szivathatod. Szánalmas vagy
süti beállítások módosítása