Színészeket toboroz az Audi

  2010. december 29. - Gulyás G Címkék: szerviz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám

 

A gyári állásajánlatokat böngészve bárki érdekes információkhoz juthat az autóipar helyzetéről. Az elmúlt évek pangása után százszámra hirdetett betöltetlen állások például azt mutatják, hogy az autógyárak szerint a válságnak valóban vége van, sőt az elmúlt évtizedek legnagyobb autóipari fellendülését éljük élik át. Látszik, hogy középtávon kivétel nélkül mindenki a hibrid- és villanyautó-fejlesztésben bízik: a meghirdetett állások körülbelül fele kapcsolódik valamilyen formában az elektromos hajtásokhoz.

 

Vagy látszik például, hogy a BMW egészen komolyan gondolja ezt a dolgot a szénszálas kompozit karosszériával, mert az elmúlt hónapokban tucatszám kerestek a témában jártas mérnököket a tervezés, a gyártástechnológia, vagy a kompozit anyagokkal végzett töréstesztek speciális szimulációja területén.

De vajon melyik lehet az a feladatkör, amelyhez Ingolstadtban „kifejezett színészi tehetség” szükségeltetik?

Neem, nem az értékesítés...

Neem, nem a könyvelés…

Neem, nem a személyügy…

Hanem a szerviz!!!

Egészen pontosan a szerviz tesztelése. Az Audi ugyanis szerviztesztelőt (Werkstatttester) keres, akinek a munkaköre egy szigorúan meghatározott program szerint (hogyan máshogy?) bizonyos hibák beépítése az autókba, majd a hibás autóval a szerződéses szervizek felkeresése. Külön kiemelik, hogy a feladat ellátásához „kifejezett színészi tehetség” is szükséges, hogy a leendő munkatárs „meggyőzően játssza el az ügyfél szerepét”.

A teszt végeztével pedig, mint a nép közé vegyülő Mátyás Király, felfedi kilétét, és közösen megbeszélik a teszt eredményét, majd - mivel Németországban járunk - akkurátusan dokumentálják az eseményt.

Kedves Olvasó, Ön látott már álruhás szerviztesztelőt Magyarországon? Úgy gondolja, az ilyesmi pozitívan befolyásolná a márkaszervizekben végzett munka minőségét? Véleményét, tapasztalatát ossza meg velünk!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr552544914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.12.29. 16:05:36

rohadtul ráférne magyar honra, de nem csak az audinál. engem már kért meg több olyan ismerősöm is, akiknek több boltja van, hogy teszt vevő legyek, nyűgös, kekec, és teszteljem a probléma kezelést. de nem kellett felfedni magam, csak a megbízónak számoltam be minden esetben-na meg adtam át a mikrokamerás felvételeket :)

zarquon 2010.12.29. 16:13:24

Üdv!

Nem olvastam végig a kommenteket, de az utolsókból ítélve már teljesen elvadult baromságok röpködnek itt.

Elnézést, ha sokadikként írom, de az importőrök többsége már az előző évezredben is rendszeresen végeztetett inkognitó teszteket mind a szerviz, mind az értékesítés tekintetében a saját hálózatában. E tesztek eredménye anyagilag is befolyásolja az egyes kereskedők által elérhető időszaki visszatérítéseket, bónuszokat.

Egyébként a még talpon levő márkaszervizek nagy részében komoly szakmai munka folyik, a "férgese" már nagyrészt elhullott.

Üdv,
Zarquon

Ciri 2010.12.29. 16:42:55

@milike47:

"igaz, az autót nem azzal a gumival adták amivel ki volt állítva. :)"

Ez hogy volt pontosan?

dennisthemenace 2010.12.29. 16:46:22

@frankoferyx(RO): Mi a fene az a sárlapát????????????

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.12.29. 16:56:08

Nem csak hogy láttam, én magam is voltam hasonló munkakörben: igaz, nem szervízest, hanem simán potenciális vásárlót kellett "játszani" majd egy előtte egyeztetett protokoll szerint papíron kiértékelni.Pl milyen volt a kereskedő szolgálatkészsége, öltözete, munkakörnyezete, mennyi idő telt el a szalonba lépéstől , hogy valaki mexólítson, termékismeret, alkuképesség stb.Nagyon élveztem, sajnos, csak idénymunka volt.Az ország összes Fiat szalonját kellett végigjárni, talán 25-30 helyszín lehetett, sok utazás és érdekes munkakör volt.Talán 1 helyen szúrtak ki minket a kolégámmal, hogy "próbavásárlók" vagyunk (pedig nincs különösebb színészi képességem), oda ki kellett utazni ismét egy másik kollegának.

dennisthemenace 2010.12.29. 16:57:16

@gyvy: Angliai Peugeot szervizeben saját tapasztalataim;
1: 406-os alapjárata néha elmegy, néha visszatér, vagy éppen ugrál.Munkafelvevo holgy elmondja, hogy ez jellemzo a tipusra, majd felkér egy szerelot, hogy mutassa meg, hogyan kell karburátortisztító-sprével kifújni a pillangó-szelep házát. Szerelo megmutatja, alapjárat tokeletes.
-Mennyivel tartozom?-kérdeztem.
-Semmivel, oerulok, hogy segíthettem-mondta..
2: Autó muszakizik,kijon a szerelo és kozli; egy golyóscsap és egy nyomtávrúd cserére szorul.Majd megkérdezi, hogy kicserélheti-e, árat is mond rá. Igenlo válasz után húsz(!)perccel késobb átadja a muszaki bizonylatát és aszámlát. Otthon gyanakodva alánézek; tényleg ki van cserélve..

bölényember 2010.12.29. 17:06:22

Nekem is volt szerencsém a fáyi utcai pohunál járni, banánt se vennék tőlük. Ellenben nem csak a pohu-nál szar a helyzet, a kerepesi úti vw kereskedésnél dolgozóknak köszönhetem hogy soha de soha nem fogok vw konszern autót venni, akkora tirpákok.

De ha már itt ilyen sokan jártak sok fele, a váci úti volvo-ról valakinek nincs tapasztalata?
Előre is köszi.

lapomi (törölt) 2010.12.29. 18:00:18

@Ciri: Sztem egy elég hihető forgatókönyvet vázoltam fel, de valóban nincs úgyhogy mesélj.

bájgúnár 2010.12.29. 18:03:38

Pécs VÖRÖS Autóház!
Volkswagen Borámat60 000km es szervizre vittem.A gyertyákat nemcserélték ki mert félt a szerelő hogy eltör valami biszbaszt ami 15000ft.Ha én vállalom akkor cserélik.Nem válaltam ezért nemcserélték ki.Most 70000km nél járok.Azthiszem visszaviszem nekik hogy cseréljenek.Reklamációmra nem válaszoltak!Ennyit a Vörös Autóház szervizéről!Állitólag márkaszerviz de szerintem egy kalap SZAR!

csibra 2010.12.29. 18:08:06

Biztos javítana a szervizeken, ha lennének ilyen ellenőrzések. Még 9 éve vettem egy korzát, utána 2-3 évig küldözdette az opel a kérdőívet, hogy mennyire vagyok elégedett a kiszolgálással. Valahogy úgy volt, hogy

1 nagyon elégedetlen,
2 kicsit elégedetlen
3 elégedett
4 nagyon elégedett
5 tökéletesen elégedett

na, mivel a munkát normál tempóban elvégezték, én behúztam, hogy elégedett vagyok, mert az voltam. Később kérdezték a szalonban, hogy mi volt a baj, miért nem a tökéletesen elégedettet húztam be, mert nekik csak a 4-es meg az 5-ös jó. Elgondolkodtam a dolgon, és arra jutottam, hogy mondjuk akkor lettem volna tökéletesen elégedett, ha amíg várok, egy csokinéger csaj legyezgetett volna pálmalevéllel, egy másik meg leszopott volna, miután hoz nekem egy alkoholmentes koktélt :) De még egy kávéval sem kínáltak meg. Azóta sokat javult egyébként a dolog, mert még mindig nincsenek cicababák, hogy leszopjanak, de ma már gyorsabban, olcsóbban (reálolcsóbban persze) dolgoznak, és még kávéval is megkínálnak amíg várok mondjuk az olajcserére.

Hurri Kán 2010.12.29. 18:11:07

@bájgúnár:
Gyertyacsere közben mit lehet eltörni amitől fél a szerelő???

Lassan télleg innom kell valami erőset :DDD

csibra 2010.12.29. 18:12:40

@gyvy: én pl. simán beletörtem egy gyertyát a foglalatába :)

Hurri Kán 2010.12.29. 18:14:54

@csibra:
De gondolom a menetnél fogva ki lehetett tekerni, nem? Ha egy használt gyertya eltörik az nem akkora dráma. És tudtommal egy gyertya kitekerése nem egy szakmai bravúr egy autószerelőtől :DDD

bájgúnár 2010.12.29. 18:18:49

@gyvy:
Állitólag van valami a gyertyákon ami vezérli a gyújtást vagy mi a flanc.Nemtudom mert én analfabéta vagyok ezekhez a leburkolt új kocsikhoz.Tehát ez a porcelán vag
műanyag biszbasz törhet el.
Éncsak az esetet ismertettem.Nemértek a kocsikhoz!

Hurri Kán 2010.12.29. 18:24:48

@bájgúnár:
A gyertya egyik végén a csatlakozó van amin keresztül a gyertyakábelhez csatlakozik, a másik vége, ami az égéstérben van ott az elektróda, ami szikrázik... A vezérlés az külön kütyün keresztül történik, ahová a gyertyakábel csatlakozik... Nagy mágus lehetett az a szerelő :DDD

csibra 2010.12.29. 18:27:49

@gyvy: ja ki lehetett tekerni. Igaz nem autó hanem motor motor volt.

csibra 2010.12.29. 18:31:23

@gyvy: ne gondold. Nanapság már a gyújtótrafó egy elektronikával együtt benne van a pipában, és csak a vezérlőjel jön valamelyik számítógéptől, szóval bőven van mit eltörni a gyertya környékén. Az egy másik dolog, hogy miféle szerviz az, ahol a szerelőnek nem tanítják meg, hogyan kell leszedni a csoda gyertyapipát?

Hurri Kán 2010.12.29. 18:35:16

@csibra:
Na jó, de azt akkor is le kell szedni hogy a gyertya kitekerhető legyen. És mivel az egy cserélendő alkatrész nem hinném hogy olyan bonyolult lenne...

tükörfúró 2010.12.29. 18:37:51

@csibra: lehet teljes félreértés van, és diesel az autó...
izzítógyertya...
ami tényleg cumi

VAGY:

csoda gyertyapipa az valójában a szemét gagyi trafó, ami szétreped és még épp gyujt

majd mikor leszedi, és vissza, akkor már nem, tehát check engine és 3henger

direkt igy van kitalálva, menjen tönkre az első 50-100e alatt..
neked 15ezer, a gyár veszi 25centért a kinai vályogviskobol..

ez még mindig jobb egyébként, mint mikor direkt egybe van a 4 trafó, első elpukkan:65 ezer, instant get..

(ma már ez a divatos, mert a benzines autok tul tartosak, minimális ráköltéssel lehet fenntartani, ami szervizoldalon a gyárnak nem épp biznic)

bájgúnár 2010.12.29. 18:39:32

@csibra:
valami ilyesmit mondott a pasi is.Aztmondták ők nem vállaják mert ha törik nekik kell kifizetni.Ezért kérdezték hogy fizetem e ha törik.Persze hogy nemet mondtam.Azzal küldtek el megbeszélik hogy ki fogja állni ha törik és szólnak.Kétszer kerestem őket e-mailban de nem válaszoltak.Meddig megy el egy gyújtógyertya?Még pöccen és jó a fogyasztás is de már parázok hogy bedöglik.Viszont aztis megszeretném úszni hogy én álljam a 15000ft +8000ft/gyertya cseréjét

Hurri Kán 2010.12.29. 18:44:21

@bájgúnár:
8000/ gyertya? Aranyból gyártják le, csak neked? Szerintem menj fel akár a Bárdi, akár az Unix honlapjára és nézd meg hogy mennyibe kerül, biztos nem ennyi.

Szerintem 60.000 környékén már javasolt lehet a csere, de ez függ a gyertya típusától is, hülyeséget hadd ne mondjak neked.

stevie-w 2010.12.29. 18:46:57

@Rák Attantam: "Én csak valódiruhás szerviztesztelőket láttam eddig. Mindet megszívatták..."

És hogy? Hibátlan kiszolgálást és hibátlan munkát végeztek? :-)

csibra 2010.12.29. 18:47:44

@ahenci: A Firefox nem találja a kiszolgálót a(z) www.szajonbasztak.hu helyen. :)

bájgúnár 2010.12.29. 18:53:20

@gyvy:
Szervizbe közölték a gyertya árat.Tudom hogy a márkaszerviz kaszál az ilyeneken de 2009 áprilisában még márkaszerviznél leadott kocsira maradt meg a jótálás.Az előírt olajat légszűrőt vihettem de a gyertyákat nemengedték.

Hurri Kán 2010.12.29. 18:55:38

@bájgúnár:
Épp most néztem meg, Bárdinál 2005-ös, 1.6 benzin Borához az NGK gyertya 2382.-HUF, a Bosch picivel olcsóbb. És nyakamat rá hogy a kettő közül valamelyik gyári beszállító.

stevie-w 2010.12.29. 18:58:41

@kafferbivalybalamber: "A (szíjas) vezérlés cseréjénél a márkaszervizek gyakran nem cserélik ki (pedig a szervizutasítás előírja) a vezetőgörgőket, feszítőgörgőket, ahol kellene, ott a vízpumpát. Se."

Nehéz ügy, mert többen éppen azt reklamálták, hogy a márkaszerviz nem javít, hanem -- szerintük feleslegesen -- alkatrészt cserél.

Valaki példának írt egy ABS-vezérlőt, amit lám csak lám, a 150 ezres csere helyett 25 ezerből meg lehetett javítani.

Szerintem az a helyes, ha a márkaszerviztől a gyári technológia szerinti javítást várjuk el. A márkaszerviz ugyanis teljes értékű, gyári új állapotúra megjavított autót adhat csak ki.

Egy komplex biztonsági elektronikát szerintem egyetlen gyártómű sem enged forrasztgatni, nem is feltétlenül van hozzá leírás, kapcsolási rajz, "irányított hibakeresés." Az áramkör javítása ugyanakkor kevéssé kézbentartható, nem valósul meg a "gyári új" állapot elérése.

A vezérléscserénél is ismerni kell a gyártó előírásait. Bár a saját autóimról tudom, hogy előírás a feszítőgörgők cseréje, nem vagyok abban biztos, hogy a világ összes autójánál követelmény-e.

A vízpumpával ugyanez a helyzet. Vannak olyan autók (pl. Chevrolet), amelyeknél 60 ezrenként kell vezérlést cserélni. Simán el tudom képzelni, hogy egy gyári vízpumpa két-három szíjat is kiszolgál.

_____________ 2010.12.29. 19:00:23

@csibra: Lehet hogyha a csoki csajok szervizelnék a kocsidat, és a szerelők meg orálisan leszopnának, elégedettebb lennél te is és a kocsid is,és megadnád nekik az ötöst... :-DDD

bájgúnár 2010.12.29. 19:01:33

@gyvy: O.K. de mit csináljak ha a szerviz csak az ő álltala betett gyertyákért vállal felelőséget?

vattila999 2010.12.29. 19:03:36

Nem olvastam végig a commenteket, lehet hogy valaki már írta ezt előttem:
Biztosan tudom, hogy a Volvo csinálja ezt Magyarországon. Sógor V70-es Volvoja többször "romlott el" és került márkaszervizbe teszt céljából. Ami a legszebb: csere verda a szerelés idejére és még a jelképesnél egy leheletnyivel nagyobb összeggel honorálták is a segítséget...

Hurri Kán 2010.12.29. 19:07:49

@bájgúnár:
Cserélj szervízt :DDD

Tréfát félretéve: amíg a kocsi garanciális addig érthető, de utána nem érdemes a márkaszervizhez ragaszkodni.

@stevie-w:
Szerintem az ellen egyetlen normális tulajdonos sem tiltakozik ha amit KELL, azt kicserélnek. A vízpumpa az tipikusan ilyen dolog.
Nagyobb lehet a baj, ha úgy tudtad hogy kicserélték és közben mégsem...

bájgúnár 2010.12.29. 19:15:40

@gyvy:
Énis erre gondoltam.Keresek jövőre másikat!
Köszi a hozzászólásokat!BUÉK!

Rocko- 2010.12.29. 19:22:45

@Ciri: meg az ügyfélbéől - a szar munkával.

Rocko- 2010.12.29. 19:24:23

@Adam2101: megfelelő márkaszervizben rendszeresen kapnak utánképzést, illetve kvázi manapság már nincs is a klasszikus hibakeresés, hiszen a számítógép elsírja magától, hogy nagyjából mi fáj. csak meg kell dugni egy kompatibilis számítógéppel.

Jamesblond 2010.12.29. 19:40:13

Vettem egyszer egy használt SMART-ot. Mikor hazavittem, jobban utánaolvasgattam a dolgoknak az autóról. Népítéletben írta az egyik tulaj, hogy a váltóba 1.4 l olaj kell, de a szerviz 4 decit kispórolva csak 1 litert tölt a gépbe, a normál mennyiséget néhol 2 litert pedig kiszámláznak. Megy a kocsi a -4 deci olajhiánnyal, de hamarabb kopik, stb... Rendeltem 2 liter bele való olajat, leengedtem a régit, hát csodák-csodája 1 liter olaj jött le a váltóból ami egyébként porszáraz volt. Mikor megkapta az 1.4 litert, sokkal finomabban dolgozott. Szóval 4 deci olaj megspórolásáért a szerviznek megéri teszem azt felezni az autó élettartamát. Nem véletlen hogy a gyártó "színészekhez" fordul. A garanciális javítások bizonyos %-a is a szervizeknek köszönhetők vagy hozzá nem értés, vagy aljasságok miatt...

ommm 2010.12.29. 19:40:15

Amiből mi morális meg ki tudja, milyen kérdést csinálunk, azt a német kérdezés nélkül megcsinálja.
Így kell ezt, remek ötlet, mi majd járunk helyben.

flugosmotoros90 2010.12.29. 19:45:28

Suzuki márkaszerviz:
Az autó túl sokat fogyaszt hangzik a panaszom.
Munkafelvevő: máris beáll, megnézi. Előveszi a computerét rádugja, állítgat az injektoron, majd nincs alapjárat. Rossz az alapjárati léptetőmotor. Nem is volt semmi ilyen baja a kocsinak. Rögtön csináltak problémát, szerencsére megjavult magától, többet oda nem viszem. Arra nem volt eszük, hogy a kipufogó gázt megnézzék. Vicc!

Pipi 2010.12.29. 20:14:38

ha közölném a főnökömmel, hogy valamit nem cserélek ki, mert van ott valami törékeny, arra a következő válasz jön: akkor majd vigyázol, mert a te fizudból vonom le. ha meg nem cseréled, arra van a kijárat, holnap már nem kell jönni.
ÉS ez talán normális is. Az ilyen szerelőt lássa el olyan orvos, aki közli, hogy inkább nem műti meg, mert a végén még elvág valamit, amit nem kéne, bocs.

Iustizmord 2010.12.29. 20:29:00

múltkori eset, peugeot, bp:

nem műkszik a csomagtérzár, minden 5-6. próbálozára old (elektronyos).

megoldás márkaszervízben: zárcsere, kb 25e Ft.

utána se műkszik.

megolajozták, inygé.

működött.

(...)
vw, bpest: jobbelső ablak "leesik", nyitó nem műkszik.

szervomotor-csere, 60e, kb.

ami elromlott: egy 500 Ft-os műa alkatrész (fogaskerék v hasonló) a cuccban, ami eltört.

lcka 2010.12.29. 20:36:13

Bécsi úti Maxaborol véleménye valakinek?

fandrew 2010.12.29. 20:40:54

@stevie-w: a felvetés szerintem nem a gyári előírásokra vonatkozott, hanem a számlán szereplő virtuális feszítőgörgőkre és vízpumpára.
"Azután ezek az alkatrészek egészen olcsón megvásárolhatók itt-ott."
Erre a megoldás valóban az anál-intrúder a kapuban, persze kivéve, ha a főfőnök is benne van...

Pipi 2010.12.29. 20:42:57

az a szerelő aki görgők nélkül cserél vezérlést egy barom. finoman szólva. az olyan, mint olajat cserélni olajszűrő nélkül. alap, minden autónál. A vízpumpa nem mindig kötelező, de azoknál, ahol a vezműszíj hajtja, általában előírás.

stevie-w 2010.12.29. 20:52:32

@Rocko-: "manapság már nincs is a klasszikus hibakeresés, hiszen a számítógép elsírja magától, hogy nagyjából mi fáj."

Ez egy óriási félreértés!

A hibaüzenet semmi más, mint egy tünet, amit az orvosnak elmondunk. "Fáj a fejem" - ez lehet simán a front miatt, lehet kezelendő, de enyhe migrén, és lehet az agyvérzés közvetlen előjele is.

A valódi diagnosztika nem a hibaüzenetek kiolvasásával, hanem azok _értelmezésével_ kezdődik.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.12.29. 20:57:27

Szegedi POHU-ba is mehetne rendszeresen....

Rocko- 2010.12.29. 21:02:34

@stevie-w: ezért írtam hogy nagyjából mondja meg mi fáj, ott még nem, hogy négyzetcentire megmondja.
régen azt mondtad: szakikám, nem megy a gép! aztán indult a hibakeresés, légszűrő tiszta-e, karbi működik, a motor benzint és levegőt rendesen kap és így tovább.
manapság rádugod, és a gép elregéli, hogy mit tapasztalt az érzékelői alapján, hogy mi nem jó.
de pontosabban ecsetelgetik ennek a menetét itt: totalcar.hu/magazin/technika/2010/11/25/dadogo_merci_avagy_legtomegmero_380_ezerert/

Pipi 2010.12.29. 21:12:21

@Rocko-: az a mercis cikk nekem elég furcsa volt... Nem értem, mi olyan nagy kunszt abban, hogy két hibakódot kiolvas, kicseréli az egyik alkatrészt és jó lesz. Húha. Ha meg nem lett volna jó, kicseréli a másikat is és kész. Mondjuk az nekem kicsit fura, hogy nem lehet berendelni, csak ha biztos kell. A Báridnál, Unixnál, Csergőnél, stb ha mégse kell a kirendelt alkatrész, gyári csomagolásában visszaküldheted. A márka gyári képviseleténél ez nem működik? Mégse kellett, vissza az egész, gyári bontatlan. Mert azért amit ott leírt, az nem egy nagy hibakeresés volt...

Rocko- 2010.12.29. 21:15:27

@Pipi: le is írta: nem egy filléres gyertyáról volt szó, hanem egy drága ÉS ritkán használt alkatrészről, ami ha mégse kell, akkor ott porosodik a polcon.
te, üzletemberként tartanál többszázezret egy termékben, ami TALÁN kellHET? kétlem.

lwl (törölt) 2010.12.29. 21:17:37

@stevie-w: "Valaki példának írt egy ABS-vezérlőt, amit lám csak lám, a 150 ezres csere helyett 25 ezerből meg lehetett javítani."

Apro szepseghibaja a dolognak, hogy ezekrol a forrasztgatott takolmanyokrol nem lehet megmondani, meddig fognak mukodni - lehet, hogy ujabb 10 evet, de az is lehet, hogy plusz komponensek is serultek a PCBn, amik parezer km mulva pont akkor adjak majd meg magukat, amikor te fekezni szeretnel.

"Egy komplex biztonsági elektronikát szerintem egyetlen gyártómű sem enged forrasztgatni, nem is feltétlenül van hozzá leírás, kapcsolási rajz, "irányított hibakeresés."

Ez igy van. Sot, bizonyos komplexitas felett lehetetlen iranyitott hibakeresesi leirast kesziteni - ott csak a tudas es a tapasztalat segit.

"Az áramkör javítása ugyanakkor kevéssé kézbentartható, nem valósul meg a "gyári új" állapot elérése."

Forrasztgatassal is meg lehet valositani a gyari allapotot, csak mire valaki egy PCBn az osszes komponenst atnezi es kimeri (ahogy kell), azon munkaorak (es a szukseges muszerpark) arabol lazan vesz az ember feltucat vadiuj vezerlot, listaaron.

Ugyhogy nagyon helyes, hogy nem forrasztgatnak.

Pipi 2010.12.29. 21:31:43

@Rocko-: nem, de az alkatrészraktárban a központban, ahonnan a légtömegmérő is érkezik, feltehetően van. A szervíz kirendeli, ha mégse kell visszaküldi. Ez a sima alkatrészes cégeknél működik igen drága és ritka alkatrészek esetén is. MI is küldtünk már vissza 100ezer feletti értékű cuccot, semmi probléma nem volt belőle.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.29. 21:43:12

@Pipi: A Mercis cikk márkafüggetlen szervizben volt. A Bárdinál nem fogsz olyan motorvezérlőt kapni, a másik, magyarázd el egy ügyfélnek, hogy fizessen ki egy többszázezer forintos alkatrészt, ami valójában nem kell. A hozzá nem értő ember teljesen ki van szolgáltatva a szerviznek, itt jön képbe a tisztesség.

Az inkognitó teszt évek óta működik itthon is, valódi tulajokkal, a szervizszámlájuk kiegyenlítése fejében. Aztán meg előfordul, hogy kirúgnak egy jó szerelőt, mert nem fújt föl egy pótkereket.

Furcsa beidegződés, hogy a SZAKSZERVIZ szóról az emberek a MÁRKASZERVIZre asszociálnak...

Hurri Kán 2010.12.29. 21:44:26

@Rocko-:
Meg a szerelő karját némelyik megérdemelné. Sajnos kb. 95%-uk egy anyától származik.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.29. 21:50:22

@Rocko-: "rádugod, és a gép elregéli, hogy mit tapasztalt az érzékelői alapján, hogy mi nem jó"
Már megbocsáss, de ez butaság. Van olyan, hogy egy adott hibajelenséget akár öt-hat egység is produkálhat. Pont ez a lényeg, hogy a hibatároló tele lehet olyan fals hibákkal, amik csak okozatok. Pl. egy Toyota Corollánál ezt: "vezérműtengely helyzetérzékelő jel nem érvényes" a hibát találod, kicseréled a jeladót? És ha a vezérműtengely állító egység hibás? A jeladó meg jó, csak nem plauzibilis a fázisszinkronja?

Pipi 2010.12.29. 21:51:54

@BOSCHtechnikus: mi szoktunk rendelni gyár alkatrészt, de azt is vissza lehet küldeni. igaz, mercit nem vettünk még, nem kizárt, hogy náluk máshogy van, ez esetben elnézést. Amúgy meg fojtószelepegység volt, nem motorvezérlő. vagy rosszul emlékszem?

mis 2010.12.29. 21:53:04

Üdv!

Az Én történetem nagyon egyszerű de nem 100%-ig idevágó (így is megosztom Veletek):

Pár éve, megjelent a FIAT 500-as, mint "retró autó", akkor bementem a tatabányai FIAT szalonba és kértem ajánlatot. Eddig rendben volt a dolog. Már fejben összeraktam, hogy nagyjából mit is kérnék hozzá, ekkor tettem fel a nagy kérdést, amit láthatóan nem kellett volna: azért a konkrétumok lefixálása előtt tennék egy próbakört, mert mégiscsak új autót vennék...
Válasz: nem lehet kipróbálni megvétel előtt!
OK, udvarias mosoly, megfordulás kifelé a szalonból, azóta sem mentem be, bár minden hétköznap 2x elhaladok előtte.

Ez asszem igazi Sales teszt volt.

1-2 hónappal később irány az OPEL (Tatabánya), vettem egy használt (10 éves!!!) autót, úgy viselkedtek Velem, mintha 20 millás járgányt vennék legalábbis.
DE!, amikor megjelent az egyik új modell és megnéztem, minden kérdezés nélkül ajánlotta fel az eladó, hogy próbáljuk ki egy körre, hátha megtetszik. Ezt is vehetjük egy tesztnek...
Van, ahol a pár százezredet is megbecsülik, van ahol a milliókat sem.
Ez az Én személyes tapasztalatom (tesztem).
Üdv!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.29. 21:58:03

@Pipi: Jól emlékszel. Mondjuk az az én hülyeségem is, hogy szeretek a motortérbe kábeleket dugdosni, meg buzerálni minden fityfaszt, aztán nézni a monitort. Amikor ipartanhallgató voltam, egy szakmunkás nagyon értette az Elkon táskaműszert. El voltam tőle ájulva, ma már ebédelni sem lehetne rajta, mert nincs négy lába.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.29. 22:00:47

@lwl: Amit a Reflow, vagy a hullámforrasztó odaforraszt, szerintem a gyárban sem engedik a javítását pl PAD-ről lelóg egy ic láb, stb...nem?

stevie-w 2010.12.29. 22:02:19

@BOSCHtechnikus: "Az inkognitó teszt évek óta működik itthon is, valódi tulajokkal, a szervizszámlájuk kiegyenlítése fejében. Aztán meg előfordul, hogy kirúgnak egy jó szerelőt, mert nem fújt föl egy pótkereket."

Az inkognitótesztben való részvételért minden márka más módon kompenzálja az ügyfeleket. A teljes szervizszámlát a legritkább esetben állják, tipikusan a munkadíjat adják vissza, de van, akik a számla végösszegének egy bizonyos százalékát, vagy éppen egy fix összeget, 10-30 ezer forintot.

Az inkognítótesztnek soha nem célja egyes szerelők megleckéztetése. Alapvetően statisztikák készülnek, a statisztikákból pedig cselekvési tervek a teljes hálózatra, egy-egy régióra, vagy akár egy-egy kereskedésre lebontva.

A mi gyakorlatunkban is volt már példa azonnali elbocsátásra, de ott nem egy egyszerű pótkerékről volt szó. (A munkafelvevő ajánlatot tett, hogy ha zárás után megkeressük, a saját garázsában a szervizes árajánlat feléért megjavítja az autót. Mi annyit tettünk, hogy az ajánlatról készült hangfelvételt lejátszottuk a kereskedés tulajdonosának -- aki, mint elmondta, már régóta sejtette, hogy valami ilyen zajlik a háttérben, de nem volt rá bizonyítéka. Ja, a munkafelvevő egyébként néhány héten belül elhelyezkedett: ugyanannak a márkának egy másik, közeli szervizében lett munkafelvevő.)

B.GY. 2010.12.29. 22:07:26

A márkaszervizekben többnyire amatőr szerelők dolgoznak.Tisztelet a kivételnek.Voltam egy pár darab szakszervizben életemben.Igaz,hogy külső szemlélőként de láttam ezt azt.

stevie-w 2010.12.29. 22:10:12

@mis: "Válasz: nem lehet kipróbálni megvétel előtt!"

Őöö, inkább az lehet a helyzet, hogy nem volt tesztautójuk. Ez régebben is előfordult, 2008 óta pedig az a ritkaság, ha egy kereskedésnek egynél több tesztautója van. (Az pedig általában a húzómodell.)

von Tom 2010.12.29. 22:31:22

Pár éve volt szerencsém az egyik prémium márka összes hazai dealerét tesztelni... érdekes munka volt... igaz, nem szervíz, hanem az értékesítés volt a célpont. Volt, ahol nem köszöntek és volt, ahol azonnal autót vettem volna...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.29. 22:44:01

@stevie-w: Nekem az a furcsa, hogy egyáltalán ilyen dologra szükség van, mint pl a "hangfelvétel". Van úgy, hogy csodálkozik egy ügyfél, hogy egy rossz kábel megforrasztása után mehet is, pedig bármit eladhattunk volna neki. Máskor meg, ami dühít, hogy meggyanúsítanak indokolatlanul. Volt rá példa, hogy erősködött az ügyfél, hogy fölöslegesen cseréltem neki egy jeladót, nem fizeti ki. Meguntam a vitát, meg fel is rángattam az arcom, és felnyitottam a motorháztetőt, hogy kiszereljem, és visszategyem a régit.
Jött az ügyfél, hogy:
-Mit csinálsz?
-Kiveszem a picsába, kifizetem, és hazaviszem- mondtam
-Jó jó, nem kell azért megsértődni!

Hát a k...va a..ját az ilyen ügyfélnek, rabolja az időt, aztán meg pitizik!

Stomi 2010.12.29. 22:47:49

Ezt hívjuk mystery shoppingnak. Az lenne a hatalmas szégyen az Audinak, ha most kezdené ezt a technikát alkalmazni a valós helyzet felmérésére. Ha ez így van, inkább hallgattak volna. Valamire magukat tartó márkák már évek óta mérik saját partnereiket, kollégáikat stb. próbavásárlással. Engem is kértek már fel ilyesmire a Ford szervizek ellenőrzéséhez. Nem vettem részt, saját kocsival épp szervizbe tartókat kerestek.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.29. 22:51:18

Aki inkognitó tesztes ember lesz, annak azt tanácsolnám, hogy a "le tudna jönni egy pillanatra az aknába?" kérdésre "NEM"-el válaszoljon, és utána csak a biztonsági kamerák által pásztázott helyeken mászkáljon.

apoa 2010.12.29. 22:54:32

@BOSCHtechnikus: Vannak még aknás márkaszervízek? Bár, az emelő is lehet veszélyes.

SquareWire 2010.12.29. 23:02:34

@dennisthemenace: Nana, csak óvatosan, nekem vannak olyan sztorijaim londoni szervizekről, hogy egész egyszerűen nem hinnéd el. (angolok által futtatott szerviz angol alkalmazottakkal). Persze a szerviz-szolgáltatás minősége Angliában magasabb, kétségtelen, de hülyék sajnos mindenhol vannak.

//VV\ 2010.12.29. 23:41:52

Kaposvár Mitsubishi "szerviz". Asszony megvette 2005-ben a kocsiját. Én megismertem 2006 november 15-én Őt. Amikor december tájékán először beültem a kocsijába (Mitsubishi Colt) meg mertem volna rá esküdni, hogy csapágyas a kocsija. Kérdeztem is tőle, hogy mindig ilyen hangos a kocsija? Igen volt a válasz. Én arra gondoltam, hogy a Mondeom után minden bizonnyal hangosabbnak hallok egy kisautót, plusz még téli gumi is volt rajta, az meg mint tudjuk hangosabb.

Arról nem is beszélve, hogy a kocsi ekkorra már két kötelező szervizen volt túl, mindkettő a kaposvári szalonban. Végigmentük vele a 2007-es, és még a 2008-as évet is. közben még három kötelező szerviz volt a kaposvári szalonban. 2008 őszén, amikor a saját szerelőm rakta fel a téli gumit, megértem rá, hogy nézze már meg a kereket, nincs-e valami baja a csapágynak. Egy pörgetés, és kiderült teljesen rossz a csapágy.

Egy vargabetű (Rétsági magát Mitsubishi szalonnak tartó sufnicég) és a Mitsubishi Motors Magyarország után elirányítottak bennünket a Duna autóhoz, ahol a szerviz munkafelvevője 5 méter után szörnyülködve konstatálta milyen rossz hangja van a csapágynak, és arra kért minket inkább ne használjuk az autót, mert balesetveszélyes. Aki kicsit lemaradt volna, ekkorra már közel 3 éve használtuk így a kocsit...

Csapágyat kicserélték, a drágám majdnem sírt, amikor a - immár nem csapágyas - halk kocsijával megtette az első párszáz métert. Meg volt róla győződve, hogy a kocsija olyan hangos, amilyen...

Mindenesetre a Mitsubishi becsületére váljék, hogy az eset után a kaposvári szaloban személycserék voltak... Úgy gondolom nem is indokolatlanul...

telkoe 2010.12.29. 23:55:20

Mistery shopperkent ettermeket teszteltem Bp.-n, eleg erdekes tapasztalat volt.

A Ford Piramis ertekesitoit is tesztelhetnek, 4 eve 6 millas uj autonal a kiprobalasra az ott bameszkodo takony kis ertekesito azt javasolta hogy uljek bele a kiallitott kocsiba ha erdekel de probautat nem szoktak (igy szo szerint).

stevie-w 2010.12.30. 00:14:56

@BOSCHtechnikus: "Nekem az a furcsa, hogy egyáltalán ilyen dologra szükség van, mint pl a "hangfelvétel".

A problémás eseteket szokás utólag kielemezni. Amíg nem készült hangfelvétel, voltak vitás esetek, "az nem is úgy volt," "nem azt mondtam," "nem azt kérdeztem," stb.

A hangfelvétel elég megdönthetetlen érv. Nem mindig nekünk van igazunk, simán volt hogy pl. én magam nem emlékeztem jól a beszélgetés egy részletére, tehát ez kölcsönös érdekvédelem.

A felvételek ezen kívül jól használhatóak kommunikációs oktatáshoz is. A megfelelő helyeken megállítva a lejátszást sokféle kreatív feladatot ki lehet találni.

stevie-w 2010.12.30. 00:18:18

@BOSCHtechnikus: "Hát a k...va a..ját az ilyen ügyfélnek, rabolja az időt, aztán meg pitizik!"

Nem biztos, hogy javasolnám, hogy olyan munkakörbe helyezzenek, ahol naponta ügyfelekkel kell kommunikálnod ;-)

Hurri Kán 2010.12.30. 00:20:21

@stevie-w:
Írtad korábban hogy valakit egy ilyen -feltételezem- titokban készült hangfelvétel miatt rúgtak ki.
Félre ne érts, a céllal teljesen egyetértek és nem kötözködni akarok, megértem hogy miért készült, de ebből nem lehet esetleg kellemetlenségetek?
Mint tudjuk nálunk néha elég furcsán alkalmazzák a jogot...

stevie-w 2010.12.30. 00:27:00

@BOSCHtechnikus: "Aki inkognitó tesztes ember lesz, annak azt tanácsolnám, hogy a "le tudna jönni egy pillanatra az aknába?" kérdésre "NEM"-el válaszoljon, és utána csak a biztonsági kamerák által pásztázott helyeken mászkáljon."

Az inkognitótesztnek éppen az az értelme, hogy a tesztelő, illetve a teszt ténye inkognitóban marad.

Ahogy vannak tökéletes technológiák pl. műanyagdarabok egymáshoz ragasztására, ugyanúgy vannak tökéletes technológiák az inkognitó megőrzéséhez is.

A részletekbe nem mennék bele, szakmai titok ;-)

A lényege igen egyszerű: nem színészeket kell alkalmazni, mint a cikkben írják, hanem tök valódi hús-vér ügyfeleket. Hogy hogyan lehet azt biztosítani, hogy X db ügyfél értékelése egymással összevethető legyen, az már nagyobb okosság -- legyen elég annyi, hogy megvan a módszertana ;-)

Rocko- 2010.12.30. 00:27:48

@Stomi: nem feltétlenül most kezdi el. hanem mondjuk elfogytak az emberek, akik már teszteltek, felismerik őket a szervizben. így meg nem próbavásárlás lesz. rotálni kell őket.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.30. 00:28:55

@gyvy: Nekem a hengerenkénti gyújtó trafó van a gyertyára tolva, ami meg jó mélyen csücsül a motorban :) Semmi lehetetlen nem volt a cseréjében. Az 1.5 dCi befecskendezőt is kb. ugyanannyi idő kiszedni. Nincsen fekete mágia itten, kérem :)

stevie-w 2010.12.30. 00:31:57

@gyvy: "Félre ne érts, a céllal teljesen egyetértek és nem kötözködni akarok, megértem hogy miért készült, de ebből nem lehet esetleg kellemetlenségetek?"

Ez általában taktikai érzék kérdése. Ha ilyenkor kirúgnak valakit, valóban lehet keresnivalója a munkaügyi bíróságon. Viszont ha közös megegyezést ajánlanak neki egy ennyire gáz szituációban, hülye lenne nem elfogadni.

A konkrét esetben is ez történt, ezért fordulhatott elő, hogy az illető rövid időn belül ugyanabban a pozícióban tudott elhelyezkedni egy másik szervizben.

A további fejleményekről nem tudok, csak remélni merem, hogy tanult a leckéből és azóta jó útra tért.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.30. 00:32:52

@gyvy: A platina elektródás gyertyák sajnos kerülhetnek 4-6 ezerbe/db. Viszont csak 60-75 ezrenként kell cserélni őket. Az 1.4/60 lóerős Seat Cordobámban volt ilyen, hogy rohadna meg.... Mert nem jó a 990 Ft-os sima NGK, platinás kell a sportos 60 lóerőhöz... Ja, meg két légszűrő... Marha okos konstrukció...

Hurri Kán 2010.12.30. 00:36:29

@KuKori:
Ahhoz a lóerőorgiához 2 -kettő- légszűrő? Eszem-f@szom megáll :D

blogrider 2010.12.30. 00:42:31

Valójűában ezt próbavásárlásnak hívják. Az esetek 95%-ban nem az a cél, hogy ha hibát találnak a kiszolgálásban kirugják az illetőt,hanem az, hogy a gyenge pontokat feltárva tovább javítsanak a kiszolgáláson. Ma kb. 100-150ezer próbavásárlást végeztetnek cégek Magyarországon.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.30. 02:01:48

@gyvy: A V6 Lagunába is spéci gyertya kellett, annak 3 ezer körül volt darabja (igen, hatszor... :S) és azt hiszem 90 ezres csere intervallummal. Na meg az 194 lóerő, nem 60 :D

És egy légszűrő :D

Ciri 2010.12.30. 06:31:00

@stevie-w:

"Ahogy vannak tökéletes technológiák pl. műanyagdarabok egymáshoz ragasztására, ugyanúgy vannak tökéletes technológiák az inkognitó megőrzéséhez is."

Hát ööööö, főleg ha ezzel kezdi a beszélgetést: "Jó napot kívánok, én tesztvásárló vagyok de sietnék haza, gyorsan fussunk végig a teszten"

99% csak, hogy ne legyen feltűnő :)

blackg 2010.12.30. 08:28:40

Kb 3 évvel ezelőtt kaptam céges mobilt. Másnap Renault Délpest-be autót adtam le szervízbe. Kértek elérhetőséget, így megadtam a nevem és az új céges számomat.
Harmadnap már egy marketinges cég csörög az új telefonomon és ENGEM keres visszautasíthatatlan ajánlattal.
Vajon honnan szerezték meg a számom és a nevem? A telefon előjizetője a cégnév, mégis engem kerestek.
Érdekes nem?

stevie-w 2010.12.30. 08:39:39

@blackg: "A telefon előjizetője a cégnév, mégis engem kerestek.
Érdekes nem?"

A munkalapot aláíratták veled? A lap alján ott van (volt) egy kipipálandó kocka, hogy "NEM" járulsz hozzá az adataid (így a telefonszámod) marketingcélú felhasználásához.

Ha nincs kipipálva...

Érdemes mindig elolvasni, amit az emberrel aláíratnak. Mi például elég gyakran futunk bele abba, hogy az autó _bevételekor_ aláíratják a papírt, hogy "a gépjárművet hiánytalan, kijavított állapotban átvettem."

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.30. 11:45:03

@stevie-w: Szerencsére a kommunikáció nem a feladatom, de szerviztechnikusként néha mégis bele kell folynom...
@KuKori: @gyvy: Az NGK Irridium szerintem a legjobb, én is azt raktam az autómba, így megduplázódott a kocsim értéke (nem azért, mert 100 db kell bele).

Hurri Kán 2010.12.30. 14:25:49

@KuKori:
Kellett neked flancolni :DDD

hassel 2010.12.30. 18:41:02

Kétszer voltam az Opel-Gombosnál előszőr kötelezőn másodszor klíma javításon.Mindkét alkalommal ott voltam az autónál, de úgy álltak be vele, mintha időre menne a dolog recsegő váltó, megpördülés határán levő kerekek.Olajcsere után 4-5 mm-rel a nívó felett a szint úgy kellett leengedni a pluszt.Klíma javításkor, töltésnél leesett a hütőmaszk (Astra H) 3 helyen sérült a fényezés amit otthon vettem észre.Kedvesen háritották a felelőséget vissza telefonáláskor.De igazi csúcs flegma hely a szentendrei Bosch Astra szervíz.Garis akkuval oda irányitott a boltos, hogy meg van beszélve a bevizsgálás.Vissza köszönés semmi, "ha nem itt vette minek jön ide?" ,mert a boltos a kis fönőkével letelefonálta, bár szerintem az ott álló autókat sem ők adták forgalomba.Nagy nehezen kitolja a képét miután egyeztetett a megadott személlyel majd ránk ügyet sem vetve telefonnal a fülén a mérőmüszer csipeszeit hoozáverve autólökháritójához közli tölteni kell az akksit, mert le van mreülve, persze zárlatos volt.Kérésemre,hogy ne bassza össze a kocsim közli, hogy minek jöttünk ide ő nem ezért van, hogy ilyesmikkel vacakoljon.A szócsata amibe beszáltak a szervíz többi dolgozói távozásommal szünt meg.Az akksit pár nap múlva zárlat miatt kicserélték.Ezután megsír az egész bagázs, hogy hol az ügyfél.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.30. 21:20:31

@hassel: Találd meg azt a szervizet, ahol tisztességesen végzik az emberek a munkájukat, és maradj a törzsvendégük.

Shadow55 2010.12.30. 21:38:19

Nekem a fentieken kivül még az is volt a bajom, hogy nem láttam a kocsit javítás közben (PoHu több márkaszervíze). Eddig nem foglalkoztam az árral, de egyáltalán nem voltam benne biztos hogy maradéktalanul meg is csinálják a feladatot (az ellenörző lapot a büfében is be lehet ikszelni)! Az Audi kezdjen olyan szalonokat építeni ahol rá lehet látni a szervízállomásokra!
Most már, ha nem specifikus a javítás maradt független szerelő, és ott állok a kocsi mellett..

Shadow55 2010.12.30. 21:40:10

A vételnél, meg a múlt hét végén lebeszélt a kereskedő, hogy a faceliftes annyival nem jobb... de két év múlva jön az új, ha rá hallgatok inkább megvárom azt... :)

nick: 2010.12.31. 01:29:15

jól láthatóan sajnos mindenkinek van jó pár negatív tapasztalata tróger magyar autószerelőkkel

a kérdésem az, hogy a jog keretein belül mit lehet tenni ellenük, és hogyan érdemes?

pl. az idióta szerelő elcsesz vmit a kocsimban, ami miatt utána vmi komoly baja lesz a gépnek, hogyan lehet és kell ezt korrektül ledokumentálni, bizonyítani, kártérítést kapni?

van itt olyan jogi szakértő, aki tud ebben tanácsot adni?

(troll hülyék most léci kíméljenek - köszi)

kanagi 2010.12.31. 08:55:50

Na népek ezért kell a suzuki swift,100000 gyertya vezérmű stb stb,200000 nél gyertya vezérmű stb..ja és az összes autót látott szerelő a te szervizesed..az elégedettséged pedig a műhellyel szemben lévő kocsma határozza meg..

Stomi 2010.12.31. 15:52:36

@Rocko-: Oké, de akkor mi ebben a hírérték? :)

Rocko- 2010.12.31. 15:54:10

@Stomi: hogy aki azt hitte: biztonságban van, az ezután is figyelni fog a munkájára, nem hiszi h ismeri már az összes próbavásárlót.

antika13 2011.01.01. 19:32:17

@BOSCHtechnikus: Érdeklődnék az NGK kifejezetten gázüzemű autóhoz kifejlesztett LPG1 tipusú gyertyáját mennyire tudod ajánlani? Darabonkénti 7.8e Ft-os ár egy kicsit sok. Szerintem.
Szerinted?

Bocs a tegezésért!:)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.01. 22:24:42

@antika13: Ha az autódhoz megfelelőt választod, szerintem jó. Az éri meg, amit ki tudsz fizetni, de nem választasz így rosszat, az biztos.

Akarki lehetek 2011.01.02. 12:08:15

Csak mert sokan említették, és hallottam már én is régen ügyfelektől.
Amikor még szerelő voltam maszek szervizben, mi mindig a régi alkatrészt az új dobozába tettük, és egy reklámtáskában a jobb első lábtérbe. Koszt nem hagytunk ott, de ellenőrizhette az alkatrészeket, hogy nincs-e átverve. Persze nem olajra gondolok, ami veszélyes hulladék, hanem csapágyra, vízpumpára, izzítógyertyára, stb... Az emberek mindig visszajártak, a mai napig is járnak abba a szervizbe.
Manapság csak ismerősöknek javítok, mint hobbi, de ez a szokásom megmaradt. Ha kérik, akkor veszem is ki, és kidobom én, de becsületes embernek a legfontosabb mindig az, hogy észrevegyék a becsületességét.
Persze ez a rendszer is átjátszható lenne, egy idő után nem kéri senki az alkatrészeket, és lehetne eltenni következő alkalomra.
De emberismerettel szerintem ki lehet kerülni ezeket az átveréseket.
Vagy mindenki irassa fel a márkaszervizben a munkalapra, hogy az ügyfél kéri elvitelre a kiszerelt alkatrészeket. Nem tudom, ez ütközik-e valamilyen környezetvédelmi előírásba, de ez javulást eredményezhetne.
Ha szervizem van, akkor a saját szakállra dolgozó szerelő ellen ez egy bevethető dolog lenne. Aláiratni ügyféllel, hogy az alkatrészeket elvitte-e? Ha nem, akkor lehetne leltározni is, hogy minden megvan-e? Ügyfélnek elmagyarázni, hogy ha aláírja hogy elvitte a használt vízpumpát, de a szerelőnél hagyja, akkor a többi ügyfél ellen dolgozik, meg maga ellen is.
Biztosan okosan ki lehetne találni, hogy mivel lehet megakadályozni ezeket az átveréseket. Viszont amíg nincs megfizetve egy szakember, addig keresni fogja az átverés lehetőségét. Ami biztos megoldás, a szigorú ellenőrzés + szakember megfizetése. Ha van jövője, meg fizetése, akkor már el fog törpülni a plusz pénz. Már ameddig az ellenőrzés hatékony.

Vizslador 2011.01.08. 14:46:32

Tetszett, még ilyeneket!

cBEV 2016.06.12. 16:09:09

Guszti, szerintem a TE-n is viszonylag sok színészt keresnek... Előnyös tulajdonság, ha a jelölt meetingeken halálosan komolyan beszél hülyeségeket, és ezt el is tudja adni a tervezőmérnök kollégáinak. Kimondottan előnyös, hiszen ezzel időt és/vagy pénzt szeretne az osztályának spórolni.
süti beállítások módosítása