Gyűlölt áldás, imádott átok!

  2010. december 16. - Rézmányi Balázs Címkék: balázs mercedes karesz bende bosch szopó w126

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Leolvasztjuk a Zinternetet!
2015-01-01 12:03:37

Darth Weber, a Tűszelep Fekete Lovagja elégedett volt a szituációs helyzettel. Sikeres volt legutóbbi

Így parádéztok ti
2014-10-23 08:40:58

Fejetlen csirkeként rohangálunk. Fel és alá. Fotózunk balra-jobbra. Néha videózunk is. Ezzel csak annyi a baj

Boldog a búcsú, ha nem a végső
2014-10-20 17:32:38

Irvine, Kalifornia, 2012 áprilisa, reggel hat. A második DeTomaso Pantera rotyog el az orrom előtt, majd megjelenik

Bonyolult, mint a faék
2014-08-26 14:01:34

Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS


Kicsivel több mint egy éve beleállt a görcs a homloklebenyembe: kell egy W126. Nem akármilyen, szigorúan V8-as. Hisz' a napi hatkilométeres városi ingázásra nincs jobb egy (velem együtt) kéttonnás 500-asnál. Állítólag az ADAC is ezt hozta ki egyszer győztesnek a városi tesztjén. Második helyet a Saxo kapta.

A stuttgarti lehetőségek szűkösek voltak, az anyagiak még inkább (értsd, maradjunk hét számjegy alatt)... és akkor a sztori, a legenda életre kelt. Amit már mindenki hallott, de senki sem látott. Mindenki, akinek a szívizmát dugattyúk helyettesítik, vágyott arra hogy a legenda igaz legyen, és Ő legyen a főszereplő:
eladó autó, bácsika-felszereltséggel. Első, idős tulaj, a kocsi végig garázsban tartva, csak ünnepekkor használva, márkaszervizben karbantartva, kevés kilométerrel, friss műszakival, ...mindezt gombokért, mert hát, ugye, útban van.

Higgyék el, a legenda igaz: 1985-ös W126 500SE, benne 156 ezer kilométer. A kilométereken túl akadt benne még klíma, ABS, légzsák, villanytető, villanyablak, villanyülés... benne fűtés. Persze pitty-putty is volt: az egyik henger csak csökkentett módban üzemelt, az eladó garázskapuja pedig itt-ott nonfiguratív tetoválásokkal látta el a bódét. A telók is lumbágósak voltak, a szilentek is megfáradtak. Meg még egy csomó apró idegesítő izé.

De sebaj, be lett kalkulálva, majd megcsináljuk, mi sem egyszerűbb. Mózes (merthogy így hívom) Karesznál kapott új gyújtáskábelt, elosztót, rotort, gyertyákat, féktárcsát meg betéteket és még kismillió mást. Meg persze Karesz-balzsamot. Jó is volt egy ideig, már számolgattam mennyiből lesz meg a futómű és a bódé. Aztán volt egy hosszabb autópálya, és mire a lehajtóhoz értem, a 230 lóból 100 elment legelni, a maradék meg csak ímmel-ámmal akart dolgozni.

Nem Kareszhoz mentem, mert ő messze lakik, hanem egy ismerősöm szerelőjéhez. Mondta, menjek vissza később. A váltóból meg elkezdett csöpögni az olaj. Közben becsúszott egy Totalcar-interjú, s ezután valahogy az apró hógolyónyi kellemetlenség dübörgő szopólavinává nőtt. Itt jegyzem meg halkan, hogy bár nem egy probléma a saját hülyeségemre vezethető vissza, mégis élnék a gyanúperrel, hogy Tibby bizony elátkozta Mózest.

Ugyanis az interjúm fele a Merciről szólt, és közben valahogy fokozatosan lement az ára, pedig közöltem is, hogy nem eladó. Mégis, azóta is valahogy mindig előjön, hogy én biztos oda szeretném neki adni, mondjuk valami nagylelkű, százötvenezres ajánlatra. Közben Csík mindig megkérdezi, hogy mennyi van meg épp a lóerők feléből. Mózesen átok ül, Tibby átka.

Nem részletezem, milyen pénzek maradtak, miféle szerelőknél, hogy mennyit totóztunk, mi lehet a baja. Mózes fájásaival egyenes arányban nőtt az én nyomorom is, emiatt rendszeresen felkerült a használtautós oldalakra. Az ár és az állapotleírás mindig az aktuális hangulatomtól függött. Hogy épp’ mennyire szerettem ezt hisztis dögöt, avagy mennyire utáltam ezt az autócsodát. A pechszéria persze folytatódott: a céges garázsban, pár nap állás után elrepedt a szélvédőm, egy másik nap egy másik (immár fizetős) parkolóban pedig leeresztett a jobb hátsó kerék. Természetesen nagybevásárlás után, a csomagtartó szügyig pakolva mirelit kajákkal - alattuk a pótkerékkel.

Már majdnem belöktem a Dunába, elvégre ha az enyém nem lehet, másé se legyen (főleg ne Tibbyé), amikor jött az égi áldás BOSCHtechnikus személyében. Ez a drága ember addig nyüstölte, míg jó nem lett - már a motor. Mózesbe visszatért az élet, olyan ereje lett, hogy origamizott az aszfalttal. Tette mindezt úgy, hogy harmincról tizenhét literre lement a fogyasztás.

Hittem, hogy a nap most már kisüt, és Monte Carlo vár tárt karokkal. De Tibby átka erős. Miután kihajtottam a szervizből, hajtottam haza, megbékélve a világgal és Mózessel. Két sarokkal később láttam, hogy pirosra vált a lámpa, hát leléptem a gázról, majd csak lelassulunk. De nem. A gázrudazat tempomat felőli vége felakadt, lassulás helyett meglódult az autó. Sírva ugráltam a féken, ennek örömére pattogva álltunk meg a lámpánál. A motor 2500-ön pörögve üvöltözött a forgalommal, én meg szintén kábé 2500 decibellel üvöltöttem Mózessel. Szervizbe vissza, gázrudazat megigazít. Mindenki örül.

Pár nap béke után az átok visszatért, újult erővel, kifinomult módszerrel. Egy céges vacsiról hazafelé megálltam a pirosnál a Kiskörúton, majd bamm! Nem nagy bamm, csak kicsike bammocska, de azért némán őrjöngve pattantam ki az autóból. Mögöttem fekete Octavia, benne harmincas manus kalimpál a telefonjával, hogy „bocs! Semmi baja, tényleg! Kicsit elbambultam, de épp’ csak hozzáértem!” Látható sérülés tényleg nem volt.

Volán mögé vissza, indulás tovább. Pár lámpával később görcs állt a bal lábamba. Reflexből kinyújtottam, ráfeszültem a lábtartóra a bal kerékjáratnál, majd reccs! Nem nagy reccs, kicsike reccsecske, de azért mégis csak elrepedt a lábtartó. Üvöltés, kormányfejelgetés, ökölbeharapás. Irány tovább, sietni kell, lassan éjfél, és a teknősöm még nem kapott vacsorát.

A Szabadság-hídról fordulok balra, nagyjából harminccal, kicsi a bukkanó, a kanyar kifelé dől, rajta tükörjég. Hozzáértők szerint ilyenkor jön a baj. Jelentem, jött. Gyönyörű 360-as piruettet mutattam be a Gellért tér foghíjas közönségének. Szerencsére egy taxit leszámítva a kutya sem járt arra, úgyhogy picit pihentem, intettem a taxisnak, hogy jól vagyok, fáradjon tovább.

Átok ül ezen, én tudom. Tibby, szedd le róla!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr792518154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2010.12.16. 21:41:37

@butschq:
Nem, az itt Budapesten van a Műegyetemmel szemben :DD

robian 2010.12.16. 21:42:53

amúgy a hibátlan 50e km mazda pickupomat egy range-re cserélem tavasszal, visszavágyom a leroyba...

butschq 2010.12.16. 21:43:36

@gyvy: minden sulinak megvan a törzshelye. oda is szoktak tanárok betévedni? :D:)

psico (törölt) 2010.12.16. 21:46:19

Volt papás, második gazdás E28 518-am. Mert az egyszerű, szép, rozsda és törésmentes, karbis, semmi baja nem lehet. De volt neki, a karbit pl soha senki nem tudta jól beállítani, az új tulaja meg is mondta, h miért, mert a 150.000km ellenére full el volt barmolva a lada szerelők kezétől (most nem a képzett szerelőkre gondoltam, hanem az olcsókra), és mindig volt valami kis apróság, benzinpumpa ilyesmi, kezdődő rozsdák - 25 évig semmi az utcán, nekem garázsban elkezdte:) Mindamellett visszasírom, kényelemben, feelingben egy mai kisautó nyomában sincs. De kompromisszumot kellett kötni, és napi autónak egy 15 éves E36-ot választottam. Elég modern, és még elég régi, h legyen pl. gázreakció benne, meg némi mechanikus feeling:)
A Merciket csak nézegetem, amíg nincs meg a havi 800-1m tisztán, addig szóba sem jöhet egy 500-as... Arra nem veszek, h nézegessem, meg lelakjam a maradékot is.

jujdejo 2010.12.16. 21:52:49

en is ezt szivom volvoval(480 2.0) ma van 3 hete szervizben, elöször csak szervopumpa csere, utana lett ablakemelö javitas, majd hatso ködlampa, ja es mielött elvittem volna, nem indult, beragadt önindito, ma meg hivtam a szervizt, minden kesz jöhetek erte, de nem lehet beinditani mert lemerült az akksi...ez a szerencse:-)
(mondjuk ismerös szervize es sürgös sem volt)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.16. 22:06:21

Nem bunkózni akarok, de ha valaki ilyen kaliberű autót vesz, első dolog lenne úgy az árát még egyszer ráborítva felújítani mindenét, amit lehet. Ennek megfelelő összegért is kell keresni, ha pedig nem fér bele, addig jobb álomnak megtartani.

Az egy érdekes kérdés, hogy 150 ezer kilométer alatt hogy foshat be bármi is egy motoron. Az még Rönó mércével nézve is szégyenletes.

psico (törölt) 2010.12.16. 22:08:21

Kukori!

Az lehet, de mégse sok 25 éves Rönó van a használtautós oldalakon, Merci, BMW meg elég sok. Szóval az lehet, h a blokk maga túléli a dolgot, de ami rá van aggatva, az nem biztos.:)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 22:08:23

@Polly-pudli-pötty: Hát hogy lenne olcsó az a középút, ha arany?

karlmann 2010.12.16. 22:09:16

Az elmúlt fél évben két barátom is régi járgányt vett - mind a kettő közel 30 éves - az egyik bácsiautó, a másik egy fiatal srácé volt. Mind a kettőnél beindult a lavina és vastagon kellett bele tölteni a lóvét. Meglepő módon kb 200 ezret kellett belerakni mindkettőbe. Most már mechanikusan mind a kettő OK, de fényezni még mindkettőt kell, meg a belső részeket is rendbe kéne rakni.

Összegezve azt kell mondjam, semmivel sem volt jobb a bácsiautó. Az a gond szerintem, hogy ha egy kocsiba komolyan belenyúlnak, a hibák sokkal hamarabb jönnek ki. Ráadásul az új tulaj nincs tisztában a meglévő hibákkal, így a használat során nem figyel oda annyira, amennyire kéne és sok alkatrészt emiatt ő maga öl meg.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.16. 22:13:56

@psico: Itten most a motorjáról beszélünk :)

Az állításodhoz az is hozzátartozik, hogy amikor lehetett végre behozni lerúgott külföldi autót, vajon miért szaladtak az emberek? Mercedes, BMW, VW, a vékonyabbja meg Opelért :) Na, ezért van ennyi belőle itthon :) Akkoriban nem szaladgáltak ki Franciaországba használt autóért még annyian :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 22:16:06

@KuKori: "Az egy érdekes kérdés, hogy 150 ezer kilométer alatt hogy foshat be bármi is egy motoron" a 25 évet elfelejtetted. Ennek az autónak pont egy olyan alkatrész volt a hibája, ami elöregedett, nem elkopott.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.16. 22:24:52

@BOSCHtechnikus: Valami gumi alkatrész?

Ezért írtam fentebb, amit írtam, aki ilyen autóba akar ülni, először tréleren vigye el a szerelőjéhez, szétszedni, megpucolni, felújítani és összelegózni újból, legalább mechanikailag legyen fitt a gép. Igen, bele kell borítani egy talicska pénzt sajnos. De máshogy nem megy.

T4KK 2010.12.16. 22:25:02

A tipikus "szaroskenyér" effekt.

pharmanord (törölt) 2010.12.16. 22:25:39

Azért van abban valami szépség, hogy önmagukat autós szakújságírónak valló emberek darabonként és évenként többet szívnak a kocsijukkal, mint eddig én 50 év alatt az összessel, volt köztük Niva Uaz, Ezerkecske, kétütemü furnérlemez etc..

Amúgy engem is emlékeztet korábbi suhanc önmagamra ez a poszt. Nulla pénzből nagyon imponálni, nagy aútóval... Csak annó nekem a Nagypolski jutott, de amikor megvettem és rendberaktam 5 nap alatt, 3 évig jÁrtAM VELe, nulla gonddal, aztán vettem egy ultramenő citromsárga 1-es Golfot, akkor amikor felrobbant Csernobil, abban aztán a zamárdi strandon, egész nyáron terjengett a punciszag. Tiszt geci volt a hátsóülés,volt csaj aki rámenstruált oszt kikelt a gyerek.

Boldog langykommoniuzmus. Nem vót vényóc ,oszt mégis sokat kúrtam, a szakadt szarjaimban . Most meg itthon áll a Toyota Hiace, a feleségem meglépett a két gyerekkel meg némi vagyonnal, én meg minden este fél liter háziszilvát töltök magamba.Végülsi így se rossz.. Legalább nem magyaráz a kurvája.

waffen55 2010.12.16. 22:27:38

Esküszöm a kommentek jobbak mint a cikk pedig az sem gyenge! :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.16. 22:32:28

@pharmanord: Felborultam a röhögéstől, bocsi :D

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.16. 22:37:26

@KuKori: Nem is tartom bunkózásnak. A vételárat pedig már vastagon ráköltöttem, abban a hitben hogy kifizetett pénzért megkapom a vele egyenértékű szolgáltatást. Ezt itt-ott nem kaptam meg. Nem a pénzt sajnáltam Mózestől.

@stofilol: Isten őrizz! Arra ott van Doxa (W123 300D). V8 kellett!

@Rák Attantam: Nem szedi le, inkább kivár. A 110-et hogy találtad ki?

@sgabo: Az autódat nagyon irigylem, a kaja pedig isteni volt! Killmarktól kell még több szószt szerezni! :O)

@Mr. Cool: Tudom, mentem már vele annyival, tempomattal és anélkül. Itt viszont nem, mert inkább álltam a féken, és eszeveszettül gelkáztam, hogy ne bontsam le a T. Közlekedőtársakat.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 22:41:47

@KuKori: Hát az titok, ha le lesz írva, és ha leadják, és ha elolvasod, megtudod.
@pharmanord: vagy kisember vagy, vagy nagyon hajlékony! Golf I hátsóülésén???

psico (törölt) 2010.12.16. 22:44:27

@KuKori: 25 éves autó, azaz 91-ben még csak 5-6 éves volt. Én úgy emlékszem, jöttek be olyanok is, nem is régen még renault 25-ök, álltak a ltp-i parkolókban, ma meg már a sáfrányok is ritkák:)Az E28-ból, W123-124-ből meg van dögivel. Értem én, h kevesebb is volt, de renaultból meg peugeotból a kicsik is eltűntek a korosak közül. Persze lehet, h nem a blokk miatt, hanem mert a kasztni is megszűnt létezni. Na meg 25 év feletti japán se sok maradt, pedig 323 áll minden sarkon:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.16. 22:46:28

@Rézmányi Balázs: Hát akkor sajnos mellényúltál, nem irigyellek. Nem érné meg kiugrani belőle és egy másik, de lábon használtnak nekiesni inkább? Csak kérdezem. Vagy most már úgy néz ki, összeáll(t) és megmarad?
@BOSCHtechnikus:
Szóval mégsem faék a K-jetronic? Meg lesznek itten emberek lepődve :)

pharmanord (törölt) 2010.12.16. 22:47:54

@BOSCHtechnikus: Inkább hajlékony. Még a cölöpverőt is megcsináltam annó, egyedül a helikopter nem ment.

De a hájászban az is megy. Csak most nincs kivel. Úgyhogy inkább szilva.

psico (törölt) 2010.12.16. 22:48:38

@KuKori:
Faék az, de vajon hány fórumozó tudna egy tisztességes faéket készíteni egy farönkből?:)

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.16. 22:52:05

@lacip: Ez a cél :O)

@George17: Jelöljük meg a B-választ.

@GYUSZI BACSl: Most hogy békében ücsörgök a biztonságos karosszékemben, azt kell mondjam de. Biztosan egyszerűbb lett volna.

@conmorientes: Létezhet 126 még többel is. A cél pedig az, hogy egyszer meg legyen csinálva. Ezért vittem el több szerelőhöz is, csak néha alul nem annyi jött ki, mint amennyit felül bedobtam.

@malenykij polgar: Ebben teljesen egyetértek veled. Nem is sajnálom tőle. Egyszer össze fog állni.

@pharmanord: Köszönjük!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.16. 22:52:48

@psico: Az van mindenhol, mint Európa ezen (a boldogabbik) felén. Mindegyikből csak a ritkább példányokat tartják meg, a többi elhasználják melósnak és kihajítják. Itt nálunk itt pl. kettes Golfból CSAK GTI van lábon, egyesből csak kabrió. De mást VW nincs is abból a korszakból (...-94) elvétve sem. Semmilyen. Fordból csak Capri, hátsókerekes Escort, Cossie Sierra. Itt viszont nincs régi BMW egyáltalán és Merga sem sok, pedig angoloknál azért találni még és az a szomszédban van. Renaultból is Clio Williams, 1.8 16V, R19 1.8 16V és kabrió maradt meg.

Tehát minden típusból csak a GTI kb., a többiért egy könnyet sem morzsoltak el.

tlantos 2010.12.16. 22:54:29

Bontoszokeveny, zuzdaba vele.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.16. 22:55:22

@psico: "...fogpiszkáló, fiam, ha el nem baszom!" ;-)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 22:57:31

@KuKori: Talán csak nekem, lelkes amatőrnek nem az.
@pharmanord: sajnálom. Pedig az kiderült, hogy valamikor nagyon rendes ember lehettél...a "kikelt a gyerek" még feldolgozás alatt van.

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.16. 22:58:46

@KuKori: Még mindig nem vagyok róla meggyőződve, hogy mellényúlás volt. Azon dolgozom, hogy összeálljon. Lesz olyan jó, hogy Tibby akár 200-al is megkínáljon.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 23:09:56

@Rézmányi Balázs:"Tibby akár 200-al is megkínáljon"
Annál többért elvitte volna egy stricheltető cigus a VIII-ban!

nikó 78 2010.12.16. 23:18:38

Na szóval akkor a 156000-res futásteljesítményhez,tegyünk hozzá még egy 0-át,meg kb 10 tulajt,és a végére téged akit zavart hogy pénz van a bukszában, elköltötted erre. Vettél egy komoly méretű brokeszt.

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.16. 23:25:14

@nikó 78: Ennek ellentmondani látszanak a szervízszámlák az elmúlt 25 évből, az adásvételik, meg Mózes általános állapota...de meggyőzni úgysem tudnálak, úgyhogy vedd úgy, hogy neked van igazad.

mallac 2010.12.17. 00:01:20

A Csikós meghülyít mindenkit az írásaival, aztán tessék.Jobb sorsra érdemes polgártársak teszik kockára az idegrendszerüket,testi épségüket,anyagi helyzetüket, mindenféle ősöreg csatalovak feltámasztásával,ahelyett hogy vennének egy új Skodát vagy Suzukit.

f0CuS 2010.12.17. 00:02:32

Ilyen cikket olvasva mindig megnyugszom, hogy jól döntöttem, mikor nem 10+ éves ritkaságot vettem, hanem 3 éves hétköznapit. Erre amit költ az ember, az maximum az, hogy saját elképzelései szerint alakítgatja. No és ami nem utolsó szempont; nem kell attól paráznom, hogy mikor döglik be alattam az autó..

Persze álmok vannak.. de asszem egy '67-es Shelby-re sosem fogja futni :) Lehet rákölteném mindenemet utána.. :)

kAndrás 2010.12.17. 01:41:57

valahol megértem.én is 26 éves honda jazzt vettem,91es accord és 2004es crv mellé. most olyan félmillióba van,még 100ezer és kb teljes a felújitás.de ellentétben a mercivel, ez végtelenül üzembiztos.

Jamesblond 2010.12.17. 01:52:06

A K-jetronic. Az a baj. E30 318-am volt. Abban is az van, hát senkinek nem kívánom... 100 szerelőnél volt, soha nem lett jó. Azóta mindig örülök hogy nem olyannal járok mikor meghallok egy zümmögő benzinpumpát, meg a dadrizó, köhögő alapjáratot. Új korukban is betegágy volt a K-jetronic...

Jamesblond 2010.12.17. 01:55:53

@kAndrás: Szia van egy tesztfilmem a jazzról. Összehasonlítás a vadiúj és a régi között. 2009. telén készült. Lehet pont a te Jazz-ed szerepel benne. '84-es piros.

kAndrás 2010.12.17. 06:20:10

@Jamesblond: mostmár biztos hogy az szerepel benne. üuenj pivátba. nagyon szeretném elkérni! köszi

Rocko- 2010.12.17. 07:10:06

@Jamesblond: baromság. inkább vitted 100 kóklerhez, mintsem egy hozzáértőhöz.
az meg végképp hülyeség, hogy új korában is is beteg ágy volt. nekem van 25 éves, rendben tartott, semmi de semmi baja nincsen. nyilván azért tudtak vele versenyeket nyerni, mert szar.

plephyl 2010.12.17. 07:32:35

pharmanordé a nap hsz-e!!! :)))

Devil2 2010.12.17. 08:37:22

@Mr. Cool: "A k-jetnél egyszerűbb befecskendező meg nem nagyon létezik, nem értem, miért tartott ennyi ideig, mire összeállt."

Te sem szoptál még K-jettel, ez teljesen nyilvánvaló. Az első Motronic-ok egyébként jóval egyszerűbbek és megbízhatóbbak is.

w126sd 2010.12.17. 08:53:36

w126 os nem autó,CSALÁDTAG!!!!!!!!!!!!!!!
Imádni kell,és ő vissaimád

Dester 2010.12.17. 09:02:01

Az én Calibrámon is átok ül, rohadtul átérzem a fent írtakat. :(

klacus 2010.12.17. 09:04:41

Rettegek a pillanattól, amikor elszánom végre magam egy öreg roncsra én is.

Nagyon fontos, hogy legyen mellette egy jellegtelen autó azért, ami működik is....

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.12.17. 09:21:17

@Devil2: Teljesen nyilvánvaló, hogy fogalmad sincs.
Ez a poszt neked szól: mbybk.blog.hu/2009/02/24/k_jetronic_kamurestauralas

Minö véletlen, a kollega írta.

mv3 2010.12.17. 09:26:15

Add el a Tibbynek. Nem könnyű egy csinos 126-osnak elengedni a kezét, de cserébe a másik oldalra átkerülve, szórakoztatóbb lesz, meglátod.
Ennyit -gondolom- bármikor vezetheted.

ZsigulisZsolti 2010.12.17. 09:28:14

@George17: ez tényleg nagy baromság volt:D
én mazda márka szervízben voltam gyakorlaton,és ott a tulaj pénztárcájától függött az alkatrészek minősége.és ez szerintem mindenhol így van.
601-es trabanthoz is tudsz venni gyári új akármit,csak kell rá várni,míg előkerül.
ne nevettessed ki magadat...

ZsigulisZsolti 2010.12.17. 09:32:23

@Rézmányi Balázs: hagyjad,a vaknak nemtudod megmagyarázni,hogy megvirradt.
szerintem ez egyik autót legjobban tönkre baszó dolog az állás. gondolom ez is állt,mivel útban volt az előző tulajnak.
tarts ki az elveid mellett.én ugyanezt teszem egy 2105-ös ladával,szopok és foltozok,de szeretem a kocsim.
hajrá,egyszer összeáll,és nagykirály leszel:)

deak.atti 2010.12.17. 09:38:02

Üdv!

Ha már szívás ...

Ugyan nem Mercedes, hanem Daewoo, de a nejem kocsijáal a 2010-es évet végigszívtuk. Mindig akkor döglött meg, mikor hosszabb útra mentünk volna. 2006 óta van nálunk, második tulajok vagyunk, egy helyen szervizeltetett, egygazdás vidéki autó volt (szegről-végről ismertük az előéletét). 4 évig maga volt az álom: benzin kellett bele, ablakmosó, 15 ezrenként olaj (nem teszkós!), gyertyák (na, az mondjuk 30 ezrenként)meg az összes szűrő, mehetünk! Idén tavasszal először szétesett a hátsó fék, oké, kopó cucc, kicseréltem, nincs gond. Persze pont egy szegedi út előtt, Nubira marad (nem tudtam már elmenni fékpofáért), megyünk Wartburggal. Majd elfosta magát a kuplung munkahenger (három szelepdekli-tömítést cseréltünk előtte, azt hittem, hogy ott szivárog a motorolaj ... közben meg a kuplung olaja volt a blokk oldalán), oké, kopó cucc, nem is volt drága, még mindig semmi gond. Majd elment az olajnyomás 175 ezer km-nél, karter le, kipucol. Előtte végig volt szervizelve rendesen, itt már ráncoltam a homlokom. Nyár, 40 fok, eszi a hűtőfolyadékot. Budapest-Agárd egy tartály hűtőfolyadék. Balatoni TWK-találkozó előtt egy héttel autó szervizbe, mondván, hogy péntekre kéne. Hengerfej felújítás, tömítéskészlet, kipuff-csonk, termosztátház (ez utóbbi kettő megrepedve), új szíj (merő óvatosság, 30 ezer km volt benne), persze autó megcsúszik pár napot, megyünk 10 napra Balatonra Wartburggal. Én ugyan nem bánom, a gyerekek sem, de a klíma kicsit hiányzik azért. Szeptember, büszkék vagyunk, egy darabig semmi gond nem lesz (120 ezer forintocska belefolyt a hengerfejezésbe), nejem hív, dühös, elment az olajnyomás! Szerviz, karter le megint, olajsaras ... Még egyszer pucolás, reméljük, hogy utoljára, Valvoline 10W-40 elfelejtve, most Castrol van benne. Most jó, csendes (nem csattognak a tőkék), jól is megy (pontosabban így kellett volna mindig mennie), kezdünk megint megbízni benne. Mert amúgy jó, nincs vele semmi bajunk, szeretjük. De ezt a fél évet nagyon elfelejteném, mikor a halálba szopatott.

DA

josys 2010.12.17. 09:38:56

Valaki kérdezte :
A nő fenntartása sokkal drágább. :-)

Befecskendezőkkel, különösen a régiekkel meg az a helyzet, hogy nem értenek hozzájuk, csak a szájuk jár. Az újaknál meg aki képes leolvasni a hibakódot, az azt hiszi, hogy szakember ...
Nem véletlen, hogy a boschos srácok tudták beállítani az adagolót.

indapass90210 2010.12.17. 09:58:10

Ahhoz, hogy az átok elmúljon, sofőrt kell cserélni, esetleg el kell adni.

Nekem a tip-top 1.4-es fábiámon ült átok, amíg barátnőm vezette :D Aztán még ő sértődött meg, amikor mondtam, hogy az nem van rendjén, hogy fél él alatt lezúzzúk elöl, hátul, oldalt, kiszakítjuk a gumit, összekúrjuk az új felniket. És milyenek a nők? Még ő sértődött meg!

The_Assassin 2010.12.17. 09:58:28

sajnos én is egy gyáva és hülye de hál'istennek családos emberke vagyok.
(ezért is vettem 2009-ben egy 2007-es alig használt 1.8tdci mondeót.)

amikor itt olvasom a sztorikat, akkor az elején mindig elfog a vágy, hogy bele kéne szállni vmi projektbe. asszonynak úgyis kéne vmi kocsi, szóval az "indok" is megvan. tavaly egy 2004-es subaru imprezát hagytam ott nagy nagy szívfájdalommal.(asszony megkapta volna napi használatra a mondit.)

azonban, ahogy elolvasom végig a sztorikat kicsit mindg elgondolkodok, hogy biztos akarom e én ezt az egészet.aztán kicsit elfelejtem a dolgot. majd megint jön egy új post és kezdődik minden előről...

megyek is a használtautóra nézelődni :)

Jamesblond 2010.12.17. 10:05:47

@Rocko-: Már bocs de a 318 i milyen versenyeket nyert? Nekem nem jut eszembe egy verseny sem... A fél ország injektor szervizeit bejártam vele és sehol nem tudták tisztességesen megcsinálni. Vagy nehezen indult, vagy gyenge volt, ide mértek, oda mértek, minden jó volt már a végén, az autó mégse ment szépen. Még a motort is felújítottam, szelepfészkeket marrattam, összerakták, ugyanaz volt. Az életemet ráköltöttem, soha nem volt jó. Valahol azt mondták hozzá se nyúlnak, mert jó. Annyira tetszett a bömő, hogy utána vettem egy 324 D-t. A nagy motor turbo nélkül és a kis kaszni... Na ez valóban a tartósság szobra. Szóval nem BMW utáló vagyok, de a K-jetronicról minden szerelő bevallja hogy kaki. 1000 sebből véreznek. Amikor pedig 20 ember nem tud valamit megcsinálni már inkább a "termék" hagy kívánni valót maga után.

indapass90210 2010.12.17. 10:15:17

@Jamesblond: "Valahol azt mondták hozzá se nyúlnak, mert jó."

Igen, ez le is írja az autószervizek általános állapotát. Amikor bemegyek, hogy nézzék már meg, ugrabugrál a motor, mintha néha nem kapna üzemanyagot. Rádugják a kompjúterre, persze hibakód nuku, hívnak oda, jó az autó, nincs hibakód. Ilyenkor szokott lefagyni a szoftverem. Az örök kérdés: nekem hiszel, vagy a szemednek?

Jamesblond 2010.12.17. 10:37:43

@Dövan: Igen sajnos neked is igazad van. A szervizek sem állnak a helyzet magaslatán, mentségükre szolgáljon hogy a fizetőképes réteg is hiányos nálunk. Az emberek 90%-a a gari lejárta után magának, vagy a haverral cserél olajat, stb... A szervizben dolgozók meg munka után mennek még pénzt keresni. Mi pedig elvárnánk hogy kapásból rávágják mi a bibi. Egyébként egyik ismerősöm nem bírt ellenállni egy 924-es Porsche-nak, abban is K-jetronic van, meglepően jól működik. De akárhányat látok az utcán majdnem mind dadog abból is. A szoftveres hibakeresés meg sokszor nem mutatja meg mi a gond. Na olyankor kellene az elméleti tudomány. Csak melyik szerviz hordja a melósait pl németbe kurzusokra? Igen kevés...

Jamesblond 2010.12.17. 10:45:11

@kAndrás: Az ECHO TV-nek gyártottunk autós magazinokat. Gajdos Tamás a tesztelő ember, a Jazz (régi) mai szemmel is egy finom gép. A régiben hátul független felfüggesztés, az újban egy nagy híd keresztebe, stb... Az újon jól látszik a spórolás... Persze szuper gép vitathatatlan. Nyíregyházán a reptéren készült a tesztfilmecske azt hiszem vagy 15 perc lett. Adsz v.mi E-mail címet?

freeside 2010.12.17. 10:47:35

A teknőst bőven elég hetente egyszer megetetni. Hacsak nem hízóteknős...

V8 2010.12.17. 10:51:38

@Dövan: Ezért kell a ritkább autóhoz megfelelő szerelő. Meg kell keresni azt, akihez mindenki hordja az adott típusú autóját. Sose értettem, hogy aki beleugrik egy régi, ritka autó tartásába, az miért nem elsőre az elismert szerelőhöz viszi, aki ért is a típushoz. (Az autómban egy általános szerelő külföldön másfél óra alatt cserélt benzinpumpát - nem is tökéletesen, ami a sajátomnak max 20 perc lett volna, jól.)

Egyébként meg van olyan cég, ahol lelkiismeretesen megcsinálják a diagnosztikát, megvan hozzá a felszerelés is, persze nem olcsó (pl Érden, injektor van a nevükben).

indapass90210 2010.12.17. 10:58:30

@Jamesblond: meg az emberanyag is szokszor olyan, amilyen. Ma már a rendszerek komplexitása miatt, egy autószerelőnek is szinte mérnöknek kellene lennie. Mert hibakód meg minden csavarra kiterjedő kézikönyv vagy szoftver alapján, ha megvannak a szerszámok, mi is szét tudnánk kapni/összerakni egy esklasszét, vagy bármi mást.

@V8: csak nehéz megtalálni a megfelelő szerelőket. Kellene rá egy adatbázis.

Herman 2010.12.17. 11:06:33

Hát, tipikus eset: Amikor az olcsóbb lesz a drágább!!!

Inkább gyűjtöttél volna még rá, és németből behoztál volna egy igazi youngtimer pöpec gépet!

persze, az nem pár százezer, hanem 3-4 milla, de azokkal kevesebb a szívás!!

Herman 2010.12.17. 11:10:26

Én is szemezgetek ezekkel a nagyvasakkal, nekem a kedvencem a w 126 560 sec, nagyon bejön!
De nagyon sokba fáj egy ilyen darab, össze se lehet vetni a leharcolt hazai példányokkal azokat, amelyek kint németbe vagy svájcba vannak (de ott is egyre ritkábbak a pöpec gyárias állapotúak!!)

20-30.000 euro kell ide, és akkor nem lesz szívás.

V8 2010.12.17. 11:12:45

@Dövan: A klubfórumok és pl népítélet szerintem elég jó támpont. Persze egy rendesen karbantartott adatbázis jó lenne, de valószínűleg sokan nem örülnének neki...

primatus 2010.12.17. 12:13:16

Gyerekek! Kár veszekedni! Vannak megátalkodott autók egy adott típuson belül. Azzal hiába kezdesz bármit, bármily szakszerűen, kizárólag az elátkozott és a pénznyelő, esetleg a szopás kifejezések mutatják a valóságot.

Volt egy kollégám, akinek (még az átkosban) egy 1600-as Lada volt a feneke alatt. Nagy ritkán.... mert rendszeresen történt valami azzal az autóval. Pedig imádta (kezdetben). Jól keresett, ezért egyedi kézi készítésű, párnázott és bársony üléseket készíttetett. Alufelniket vett nyugati gumikkal, mindenféle kütyük voltak benne stb.
Hiába.... Mindig összetörték neki (önhibáján kívül!), vagy ellopták, aztán kibelezetten valahol meglett, újra felépítette és kezdődött elölről.
Christine...(www.youtube.com/watch?v=aJ5M11m9vI0)

(hero) 2010.12.17. 12:19:41

Így készült az autóm, idézet a capri fórumról:

Üdv minden kedves Capri tulajnak.
Az előző Capriról később(mármint nem úgy előző)az 1.6-os volt ahoz képest ez mélyről húz mint a vízhordó lány. Ez valóban egy 2.3-as már software frissített verzió és, hogy még tetézzem a bajt, egy híres(vagyis inkább hírhedt) K jet befecskendezővel szálltam fel a szopóroller-ra, illetve húztam ki a szivatót magamon. Műszaki végzettségű vagyok és már láttam olyat aki hallott róla, hogy mi zajlik abban a csodával teli dobozban ott a motorháztetők alatt. Namármost ez a példány hogy mitől megy akkora talány, mint az adózási rendszer magyarországon. (bár réges régen vettünk egy cr 500-at babetta gyujtással és lábon hoztuk haza) Az AC pumpának olyan a hangja,hogy a szomszéd felhívta a figyelmem a 24órás csend rendeletre, szó szerint idézve a megfelelő paragrafust. (aki nem ismeri a mechanikus jetet a benzinnyomás a lelke) Egyik másik jeladóról le van törve a csati, van amelyikről meg komplett hiányzik, mint közjogi méltóságainkból a tisztesség. És mégis (ez egy nagyon nagy "és") reggelente pöccre beindul, szépen melegszik. Na mit szépítsem teszi a dolgát ahogy kell... "így jön ki a ganébó"
Vételkor a Caprimámortól megrészegülve, ami úgy itatott át, mint a munkásruhámat a fáradt olaj, nem voltam elég körültekintő és a kipuffogó dob picit kifújt. Bár nem mintha egymásnak adták volna a kilincset az eladó Fordokat rám tukmálók, és az irányvonal megvolt bennem amit a háromkerekű biciklimmel szereztem 3 éves koromban amikor gyorsulni akartam, az eleje úszkált és nem pedig a hátulja ficánkolt... most miért Ti sosem csináltatok ilyet? Na a dob. Szóval kifújt... Kifúj hát az a dolga de ez elöl a leömlőnél... Gyorsan elmentem két tűzkarikáért, mert kezeit csókolom régi motoros vagyok én már" és nem akartam úgy járni, hogy péntek este leszedem mikor rájövök, h a tömítés sz@r, de azt csak hétfőn tudok rendelni üzbegisztánból de hétfőn ünnep lesz... amikor megjön akkor meg kiderül, hogy az enyém egy japán gyártású kanadai export, átalakítva jobbkormányosra és csak benzint kapok itthon hozzá... most megint mit röhögtök? Csak Én szoktam így járni?
A két tűzkarika 495 királyi jó magyar Forint volt. Egyből gondoltam veszek még kettőt mert ha kérdezik VAN, alátét.. valami alá... Egyből megörültem, hogy nem bálnamercit vettem ennyiért mert az biztos millió űr-dollárba került volna (az űr-dollár még drágább mint a sima), bár elkezdtem számolgatni lehet, hogy a kettesgolfnak olcsóbb lett volna? Ráadásul oda 50%-al kevesebbet kell beépíteni, és cirka 50%-al kevesebb csavart fogok beleszakítani az öntvénybe, ami igen kecsegtető, ha vizionálom azt a csillagászati szopást, ami mellett az égigérő paszuly is csak kikarózott, csenevész kúszótuja lenne.
Lelőjem a poént? Bár aki nem levelezőn végezte az autóőrületet már sejti. Nem kellett a tüzkarika. Nem, a másik sem, mert mindjárt kettőt vettem...

Folyt. köv. a kipuffogós, majd a másik kipuffogós, a lakatos és a fényező történetével

kAndrás 2010.12.17. 12:29:27

@(hero): nem gondoltam volna,de el kell látogatnom a capri fórumba!

Rocko- 2010.12.17. 12:34:13

@Jamesblond: "Már bocs de a 318 i milyen versenyeket nyert? "
mittomén.
én egy szót nem szóltam róla. én a K-Jetrnocól beszéltem.
"A fél ország injektor szervizeit bejártam vele és sehol nem tudták tisztességesen megcsinálni. "
injektor.hu?
"Valahol azt mondták hozzá se nyúlnak, mert jó."
na ezekrôl a kóklerekrôl beszéltem.
"de a K-jetronicról minden szerelő bevallja hogy kaki. "
mármint hogy nem ért hozzá.
"1000 sebből véreznek. "
sorolj fel tizet.
"Amikor pedig 20 ember nem tud valamit megcsinálni már inkább a "termék" hagy kívánni valót maga után."
vagy a balfékek szaktudása. érdekes, én tudok olyankróól, akik sok pénzt beleültek, és mûködik náluk. na, akkor mi van? mégse kakik.
na meg ha 20 ember mondja, akkor biztos igaz. tudod, mint az autópályán forgalommal szembemenô ôrült.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.17. 12:37:41

@Rocko-: Megint leírnám, hogy nagy köszönet BESZE SÁNDORNAK, ÉS FIÁNAK!

Dzso_bácsi 2010.12.17. 12:45:07

@klacus:
- "megbízható" (öreg) mindenes: Carina E, szigorúan benzines (bár nagykorú, karban is kell tartni, de belefér)
- öreg ták-mák taliga az összes kínyjával-binjával: Š Rapid, a szoci porse:)
De csak mer kispénzü vagyok, egyébként bejött az élet nagyon:)))))

Hurri Kán 2010.12.17. 12:47:36

@Dzso_bácsi:
Miért, a Rapid egy nagyon szép autó!

Dzso_bácsi 2010.12.17. 13:16:26

@gyvy: köszi:) nekem is tettszik (a mocskos ribanc), de az elmúlt évek mühelyben töltött órái/éjszakái nem múltak el nyomtalanul. Igazán alapból nem is azzal van a gond, hogy bármi (értsd akármi-bármi) képes elhalálozni ebben a cseszkó remekmüben, és hiába örülsz (ha találsz), hogy olcsó a pótalkatrész... de jórészt azért, mert bontott vagy utángyártott, és soxor nem igazán hozza az elvárt szintet. Nos pl. az idei évem úgy kezdödött, hogy januárban a motort háromszor ki, majd be...
De nem offolok, a Merci limó sokkal szebb, a vényóc a pokolban is vényóc, teljesen más világ, mégis megértem a szerzö mexállottságát.

Totálkár 2010.12.17. 13:16:46

Pont így jártam én is egy szerencsétlen Vito 112 essel. Nincs is olyan alkatrész rajta ami nem romlott el. Legszívesebben a dunába lökném,de ha éppen működik akkor meg olyan jó,hogy van.

deak.atti 2010.12.17. 13:44:49

@Totálkár:

Üdv!

Nekünk 108-asok voltak a Postán (20 db), de rémálmaimban se jöjjön elő. Még motorikusan abszolút megbízható volt, de a váltó, a kihajtás, a futómű, a kasztni ... egy borzalom volt, na. Szerencsére viszonylag rövid idő alatt kipörögtek a flottából, azóta meg nem vettünk. Nem emlékszem vissza rá különösebben jó emlékekkel. A T4-es Transporterhez képest nem volt egy jó autó, és önmagában is csak egy erős közepes.

DA

foolproof 2010.12.17. 13:54:24

Ezzel az átok dologgal, lehet valami, én is megszívtam egy zsírúj '09 Nyavalyával... Mindegy, megy a francba el, az átokkal együtt, inkább tákolok egy '99 Patrolt, sorhat, 2.3 t, de legalább AUTÓBÓL van, + a J-s alvázszám se hátrány.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.12.17. 14:06:25

1 újabb idióta aki ócskavasat dédelget...
Grat+

Daytona 2010.12.17. 14:51:06

Nem, nem, itt nem arról van szó, hogy nincs pénz a kocsi fenntartására. Nekem egy A6-os Audim volt, amin biztosan átok ült. Az első pillanattól kezdve szopatott, persze megvásárláskor minden rendben volt, majd a vétel napjának estéjén megállt menet közben. Képes volt álló helyében elromlani, hiába vittem szervizbe, egyre több és több baj jött elő rajta, az se javult meg, amit megcsináltak. Nagy nehezen eladtam, a vevő alatt már úton hazafelé megállt. Vissza akarta hozni, de inkább kifizettem a javíttatását, csak nehogy még egyszer hozzám kerüljön a rémautó. Szóval vannak ilyen kocsik, hiába is szól ez ellen minden logika.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.12.17. 14:53:56

@Rézmányi Balázs: Szerényen csak arra akartam utalni, hogy eléggé sántít, hogy 2500-as fordulaton akadt el a gázrudazat városban.

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.17. 15:24:06

@Mr. Cool: Nem 2500-as fordulaton közlekedtem, hanem leléptem a gázról, a tempomat felakadt és rájött a mehetnék. Mózes meglódult, én ráugrottam a fékre, és mire megálltam, már 2500-ön volt a fordulat. Az egész nem volt több néhány másodpercnél.

keletisarok.hu 2010.12.17. 16:16:17

@pharmanord: Ez jó volt. De igyál kevesebbet!

Valóban, régen nekem is tetszett egy überfrankó csaj, aki BMW-buzi volt. Na, bevérzett a szemem, hogy nekem kell egy BMW. (Hála istennek, jóra nem futotta, bontószökevényt meg én nem dédelgetek.)

Idősebb ismerősök mondták, hogy nyugodjak meg, ők is polszkival meg ladával csajoztak, és igazuk is volt.
Vettem egy megbízható kis japán gyöszt, és inkább a dumára helyeztem a hangsúlyt. :) (Bejött.)

Most már révbe értem. (remélem)

Rocko- 2010.12.17. 17:43:27

@BOSCHtechnikus: érdekes, hogy vannak nevek, amik előbb-utóbb előkerülnek az útkeeresés során. :)
van aki elsőre felkeresi ezeket, és van aki sok-sok pénzt elbasz, mire eljut hozzájuk.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.17. 18:18:47

@Rocko-: Azért szerénységem is ott volt...
@Rézmányi Balázs: Esküszöm, nekiülök, és legépelem! Legalább Te tudd, mi történt valójában...

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.17. 18:28:43

@BOSCHtechnikus:

Ne aggódj, tudom mi történt: sok pénz elköltése után még mindig rossz volt Mózes. Majd kevés pénzből megszereltétek...és Mózes most repül...néha keresztben, de az az én marhaságom.

Rocko- 2010.12.17. 18:29:48

@BOSCHtechnikus: ;)
elnézést, nincsen még sajnos komplett névlistám. :)

Virago_1000 2010.12.17. 19:03:31

@Rézmányi Balázs: Nyugodtan szamolj, hogy a millio belemegy, ha normalisan meg akarod csinalni.

Virago_1000 2010.12.17. 19:05:48

@mallac: "A Csikós meghülyít mindenkit az írásaival,"
Megvan a nap igazsaga.
Ram is vonatkozik. Pedig a merci nem is biztos, hogy illik a karakteremhez.
A 126-os merci mar-mar kultauto lesz Totalcaros korokben.

nikó 78 2010.12.17. 20:15:21

@Rézmányi Balázs: Nem tudtam,hogy hihetően kontrolált előélete volt. Csak számomra az a furcsa,hogy egy ilyen hőskorból származó autóban 156000 km -semmi. Szilentek, meg egyéb ilyen alapvetően tartós finomságokat,a suzukinkban 150-nél kezdtem el cserélgetni,(frankó az utángyártott)a 20 éves 3 kilót futott omegámban, még mindíg tökéletes.Ha verom most cserélte őket W 124-ben, de abban van majdnem 600.

Devil2 2010.12.17. 20:59:21

@malenykij polgar: Az akkor is egy kalap fos. A kolléga meg csak épp szőrmentén érintette a témát.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.17. 21:32:35

@The_Assassin: Kéttömegű lendkerék. Csak hogy edzésben legyél, amikor te kerülsz a szopórollerre ;)

Mondeonál gyakran halnak :-/

Hurri Kán 2010.12.17. 21:50:09

@KuKori: Nem csak a Mondeonál...

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.17. 22:25:31

@nikó 78: Évekig állt sajnos, azt pedig általában nem tesz jót. Akad még hát dolog rendesen. A múltját pedig kincsként őrzöm. :O)

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.17. 22:33:53

@Devil2: Jó dolog a k-jet. Csak ha egyszer baja lesz akkor lehet totózni, mert sokminden tudja ugyanazt a hibajelenséget okozni. Pláne ha nem a k-jetnek van fájása, hanem valamelyik vákumcső fáradt el, és nincs meg a kellő típusismeret, könnyű lyukra futni. Sajnos az olyan szakik (lásd Mr.Cool)akik tényleg értenek hozzá már fogyóban vannak.

Devil2 2010.12.18. 09:40:24

@Rézmányi Balázs: Nekem nem szükséges bemutatnod a K-jetet. Tulajdonképpen a szopóroller vitt rá hogy kissé felhomályosítsam magam belőle. Hogy ért hozzá az ember az egy dolog, de hogy mennyit költ rá ha valami beszarik az agyrém( bemelegedésszabályzó volt cirka 50k, befecsk.szelepek 20k/db, több mint 10 éve) legalábbis az adott youngtimer értékéhez képest. Egyszer örültem csak neki igazán, mikor megszabadultam tőle. ('83-as BMW E30, a '89-es Motronic már nagyon faja volt.) :)

Ganger 2010.12.18. 15:30:01

A legtöbb hibát a fals levegő okozza tapasztalatom szerint K-jetronicnál. Érdekes hibajelenség pl. amikor az injektorfejnél levő gumitömítés nem tömít rendesen, és ott szívja a falsot. Mondjuk a másik nagy probléma, amikor a sok okos szerelő összevissza állítgatja a keverékszabályzó csavarokat. Úgy tapasztaltam, K-jetnél is volt egy váltás a gyártástechnológiában, a 70-es éveken készült példányok sokkal robusztusabbak, a 80-as évekbeliek meg nyűgösek (ez persze csak egyéni minta, nem kell bizonyítani az ellenkezőjét, de eléggé markánsan ez jött le nekem).

George17 2010.12.18. 16:03:14

@ZsigulisZsolti:
Nem értem miért kell foglalkozni ezekkel az öreg járgányokkal ezeken már én túl vagyok.
Én például régi cápa BMW kezdtem
egy darabig minden rendben volt vele egyszer egy hosszabb úton leállt a motor addig nem indult be míg le nem hűlt a motor senki sem tudta megmondani mi volt a baja.
Utána szinte minden egymás után romlott el rajta vittem egyik szerelőtől a másikig valamit megcsináltak jött a következő amit megcsináltak hamarosan ismét elromlott a jó öreg utánagyártott vackok gyárit már nem is kaptam ráköltöttem a vételár kétszeresét.
Végül nyáron elindultam vele a Balatonra nem hajtottam de miután lejöttem a pályáról elment az olajnyomás (márkás olaj volt benne) rögtön egy szerelőhöz mentem lecserélte az olajat olajnyomás visszajött ugyan de hidegindításkor kék füst jött a kipufogóból.
Ekkor elegem lett belőle megszabadultam tőle többé nem érdekel milyen autóm van csak az kell hogy megbízható legyen. Vettem egy régi Swiftet igaz kicsi mások lenézik de egyben biztos vagyok mindenhová elvisz nem áll le folyton évente egyszer kinyitom a motorháztetőt lecserélem az olajat szűrőket aztán tudom egy évig fel sem kell nyitni ismét a motorháztetőt.

kuki123 2012.08.07. 18:26:36

az 500 SE Merci emlékére:

www.youtube.com/watch?v=NyD3H4cnwvA

dübörögjön a V8

:D

VVRRRRRÖÖÖÖM VVRRRRRÖÖÖÖM
süti beállítások módosítása