Gyűlölt áldás, imádott átok!

  2010. december 16. - Rézmányi Balázs Címkék: balázs mercedes karesz bende bosch szopó w126

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Leolvasztjuk a Zinternetet!
2015-01-01 12:03:37

Darth Weber, a Tűszelep Fekete Lovagja elégedett volt a szituációs helyzettel. Sikeres volt legutóbbi

Így parádéztok ti
2014-10-23 08:40:58

Fejetlen csirkeként rohangálunk. Fel és alá. Fotózunk balra-jobbra. Néha videózunk is. Ezzel csak annyi a baj

Boldog a búcsú, ha nem a végső
2014-10-20 17:32:38

Irvine, Kalifornia, 2012 áprilisa, reggel hat. A második DeTomaso Pantera rotyog el az orrom előtt, majd megjelenik

Bonyolult, mint a faék
2014-08-26 14:01:34

Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS


Kicsivel több mint egy éve beleállt a görcs a homloklebenyembe: kell egy W126. Nem akármilyen, szigorúan V8-as. Hisz' a napi hatkilométeres városi ingázásra nincs jobb egy (velem együtt) kéttonnás 500-asnál. Állítólag az ADAC is ezt hozta ki egyszer győztesnek a városi tesztjén. Második helyet a Saxo kapta.

A stuttgarti lehetőségek szűkösek voltak, az anyagiak még inkább (értsd, maradjunk hét számjegy alatt)... és akkor a sztori, a legenda életre kelt. Amit már mindenki hallott, de senki sem látott. Mindenki, akinek a szívizmát dugattyúk helyettesítik, vágyott arra hogy a legenda igaz legyen, és Ő legyen a főszereplő:
eladó autó, bácsika-felszereltséggel. Első, idős tulaj, a kocsi végig garázsban tartva, csak ünnepekkor használva, márkaszervizben karbantartva, kevés kilométerrel, friss műszakival, ...mindezt gombokért, mert hát, ugye, útban van.

Higgyék el, a legenda igaz: 1985-ös W126 500SE, benne 156 ezer kilométer. A kilométereken túl akadt benne még klíma, ABS, légzsák, villanytető, villanyablak, villanyülés... benne fűtés. Persze pitty-putty is volt: az egyik henger csak csökkentett módban üzemelt, az eladó garázskapuja pedig itt-ott nonfiguratív tetoválásokkal látta el a bódét. A telók is lumbágósak voltak, a szilentek is megfáradtak. Meg még egy csomó apró idegesítő izé.

De sebaj, be lett kalkulálva, majd megcsináljuk, mi sem egyszerűbb. Mózes (merthogy így hívom) Karesznál kapott új gyújtáskábelt, elosztót, rotort, gyertyákat, féktárcsát meg betéteket és még kismillió mást. Meg persze Karesz-balzsamot. Jó is volt egy ideig, már számolgattam mennyiből lesz meg a futómű és a bódé. Aztán volt egy hosszabb autópálya, és mire a lehajtóhoz értem, a 230 lóból 100 elment legelni, a maradék meg csak ímmel-ámmal akart dolgozni.

Nem Kareszhoz mentem, mert ő messze lakik, hanem egy ismerősöm szerelőjéhez. Mondta, menjek vissza később. A váltóból meg elkezdett csöpögni az olaj. Közben becsúszott egy Totalcar-interjú, s ezután valahogy az apró hógolyónyi kellemetlenség dübörgő szopólavinává nőtt. Itt jegyzem meg halkan, hogy bár nem egy probléma a saját hülyeségemre vezethető vissza, mégis élnék a gyanúperrel, hogy Tibby bizony elátkozta Mózest.

Ugyanis az interjúm fele a Merciről szólt, és közben valahogy fokozatosan lement az ára, pedig közöltem is, hogy nem eladó. Mégis, azóta is valahogy mindig előjön, hogy én biztos oda szeretném neki adni, mondjuk valami nagylelkű, százötvenezres ajánlatra. Közben Csík mindig megkérdezi, hogy mennyi van meg épp a lóerők feléből. Mózesen átok ül, Tibby átka.

Nem részletezem, milyen pénzek maradtak, miféle szerelőknél, hogy mennyit totóztunk, mi lehet a baja. Mózes fájásaival egyenes arányban nőtt az én nyomorom is, emiatt rendszeresen felkerült a használtautós oldalakra. Az ár és az állapotleírás mindig az aktuális hangulatomtól függött. Hogy épp’ mennyire szerettem ezt hisztis dögöt, avagy mennyire utáltam ezt az autócsodát. A pechszéria persze folytatódott: a céges garázsban, pár nap állás után elrepedt a szélvédőm, egy másik nap egy másik (immár fizetős) parkolóban pedig leeresztett a jobb hátsó kerék. Természetesen nagybevásárlás után, a csomagtartó szügyig pakolva mirelit kajákkal - alattuk a pótkerékkel.

Már majdnem belöktem a Dunába, elvégre ha az enyém nem lehet, másé se legyen (főleg ne Tibbyé), amikor jött az égi áldás BOSCHtechnikus személyében. Ez a drága ember addig nyüstölte, míg jó nem lett - már a motor. Mózesbe visszatért az élet, olyan ereje lett, hogy origamizott az aszfalttal. Tette mindezt úgy, hogy harmincról tizenhét literre lement a fogyasztás.

Hittem, hogy a nap most már kisüt, és Monte Carlo vár tárt karokkal. De Tibby átka erős. Miután kihajtottam a szervizből, hajtottam haza, megbékélve a világgal és Mózessel. Két sarokkal később láttam, hogy pirosra vált a lámpa, hát leléptem a gázról, majd csak lelassulunk. De nem. A gázrudazat tempomat felőli vége felakadt, lassulás helyett meglódult az autó. Sírva ugráltam a féken, ennek örömére pattogva álltunk meg a lámpánál. A motor 2500-ön pörögve üvöltözött a forgalommal, én meg szintén kábé 2500 decibellel üvöltöttem Mózessel. Szervizbe vissza, gázrudazat megigazít. Mindenki örül.

Pár nap béke után az átok visszatért, újult erővel, kifinomult módszerrel. Egy céges vacsiról hazafelé megálltam a pirosnál a Kiskörúton, majd bamm! Nem nagy bamm, csak kicsike bammocska, de azért némán őrjöngve pattantam ki az autóból. Mögöttem fekete Octavia, benne harmincas manus kalimpál a telefonjával, hogy „bocs! Semmi baja, tényleg! Kicsit elbambultam, de épp’ csak hozzáértem!” Látható sérülés tényleg nem volt.

Volán mögé vissza, indulás tovább. Pár lámpával később görcs állt a bal lábamba. Reflexből kinyújtottam, ráfeszültem a lábtartóra a bal kerékjáratnál, majd reccs! Nem nagy reccs, kicsike reccsecske, de azért mégis csak elrepedt a lábtartó. Üvöltés, kormányfejelgetés, ökölbeharapás. Irány tovább, sietni kell, lassan éjfél, és a teknősöm még nem kapott vacsorát.

A Szabadság-hídról fordulok balra, nagyjából harminccal, kicsi a bukkanó, a kanyar kifelé dől, rajta tükörjég. Hozzáértők szerint ilyenkor jön a baj. Jelentem, jött. Gyönyörű 360-as piruettet mutattam be a Gellért tér foghíjas közönségének. Szerencsére egy taxit leszámítva a kutya sem járt arra, úgyhogy picit pihentem, intettem a taxisnak, hogy jól vagyok, fáradjon tovább.

Átok ül ezen, én tudom. Tibby, szedd le róla!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr362518154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hilux94 2010.12.16. 18:19:09

"Higgyék el, a legenda igaz: 1985-ös W126 500SE, benne 156 ezer kilométer."

Apukám aszonta, aki "higgyék el"-el kezd *bármilyen* mondatot, az hazudik.

Rák Attantam 2010.12.16. 18:30:26

Tibby leszedi.
De már csak 110000. :)

Bambano 2010.12.16. 18:42:03

beugrott, amikor a bérgyilkos a szomszédomban M Perry a totoyában veri ki a hisztit a családra:PPP

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 18:46:38

Rézmányi Balázs: "amikor jött az égi áldás BOSCHtechnikus személyében"
talán majd ez is megér egy misét, ügy dokumentálva, de muszáj ehhez hozzátenni, hogy NAGY KÖSZÖNET BESZE SÁNDORNAK, ÉS FIÁNAK GÁBORNAK az önzetlen szakmai tanácsokért! ! !

2010.12.16. 18:48:19

gyújtsd fel a azt a szart

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 18:50:18

@Hilux94: Ez tényleg nagyon "zsír" verda. Még a kollégámnak is tetszett, pedig neki minden autó szar, aminek a típusa nem VAZ 21...al kezdődik.

stofilol 2010.12.16. 18:52:23

még mindig jobb minta m110 lenne, az ugyan ez, ugyan ennyi fogyasztással, csak még lomha is, hang nélkül.

tegyél bele w124 3.0 vagy 2,5 td-t , vagy akár ős első 3,0 td-t, és soha több gondod nemlesz.

ommm 2010.12.16. 18:59:51

@stofilol: Jajajajaj, tegyél bele...ajajajaj, de rossz embernek mondtad most ezt :))

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 19:04:21

@ommm: Olyan ez, mint a két feleség. Az egyik gyönyörű, jó az ágyban, de a Leroy-ba kell hordani vacsorázni. A másik csúnyácska, de főz-mos-takarít az idők végezetéig.

stofilol 2010.12.16. 19:05:08

@ommm: jogos , nem olvastam a felvezetést :D

ha tényleg kijön 17ből a v8, és belövöd etanolra a csodálatos full mechanik kjetet, akkor már nemis nagyon éri meg a 12++ literes td ... ekkora távra :D

donphobos 2010.12.16. 19:06:25

Összeáll ez! Egy csepp olaj száz lakatos...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.16. 19:09:24

A sok szar szerelő nem átok. Inkább az ilyen gázrudazat, meg lábtartó :D Ez a cumi!

Nekem az Escortben a belső tükör esik le állandóan :D Ha nem magától, kifejeli a nagydrab szerelő (aki viszont pofátlanul jól és olcsón dolgozik).

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.12.16. 19:16:30

2500-as fordulattal a városban? 500-assal? 4.ben 130-körül megy akkor. Mert ugye, ha leléptél a gázról, akkor felkapcsol a lehető legmagasabb fokozatba.
A k-jetnél egyszerűbb befecskendező meg nem nagyon létezik, nem értem, miért tartott ennyi ideig, mire összeállt.

stofilol 2010.12.16. 19:23:40

@Mr. Cool:

énsem hittem el mi baja lehet egy kjetnek :D

addig amig nem volt egy w123 m110 kupém évekig ....

esküszöm, a végén már inkább kárbig vagy djetet is tettem volna rá ,csak k-t ne :D

amugy, zseniálisan egyszerű szerkezet, a magyar mentalitással van baj, ha elkezd elromlani valamejik komponense(pl csökken a benzinnyomás mert kopok a szivattyú), a többit igazítja hozzá(ami valljuk be, egy idejig frankón müködik), mire az végleg tönkre megy, minden elvan állítva,és hiá
ba veszel ujat abból az alkatrészből, gyári értékkel sem lesz már jó sohasem. hacsak mindent fel nem újítasz az elejétől.

ennyi a véleményem kjetről :D és soha többet nemakarok :D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.12.16. 19:30:10

Egy Merci sose romlik el. Megmondta egy csávó Sukorón.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.12.16. 19:30:39

@stofilol:
Ez butaság. Bontott alkatrészek megfelelő beállításával (ehhez kell az elméleti és gyakorlati tudás) az összes K-jettel küzdő cimborám vasát meggyógyítottam. Egy nyomásmérő óra kell csak hozzá. Nekem csak K-jeteseim voltak/vannak, nem is kell régi vas mással.

stofilol 2010.12.16. 19:39:41

@Mr. Cool:

énsem ma kezdtem órám is van , vezérlőnyomás, szivattyú nyomás, bemelegedés-vezérlőnyomás-keverék szabályzó, minden jóvolt, gyári értéken, és hol lent nem ment, hol fent, hol nem indult melegen, hol hidegen, hol 35 liter evett, hol 17et (ez alatt sosem), rendes sosem volt, csak ezeknek a bajoknak a kombinálása ....

tudom, hihetelenül összejött hogy mindig fosvolt, szépül is azóta, de soha többet nemakarok :D

kipketer 2010.12.16. 19:42:16

Vegyél LS400-at az anyagból van, nem átokból :DDDD

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 19:45:16

@Mr. Cool:"A k-jetnél egyszerűbb befecskendező meg nem nagyon létezik, nem értem, miért tartott ennyi ideig, mire összeállt."
Azért, mert azt az embert, aki ért hozzá, utoljára a Columbo feleségével látták a Petrocelli építkezésén.

MB126 2010.12.16. 19:46:34

Hát én nem tudom, de az enyém m110, de semmi bajom vele. A motor mint a svájci Doxa. 3 éve van meg, több mint 400.000-el vettem eleve, de semmi, ha két hónap után oldalbalököm, akkor is indul. Ha csak ránézek, akkor is. Télen ugye egész végig garázsban áll, de azután is tavasszal pöcc-röff.:)Még se a K-jethez, se a motorhoz nem nyúltam egy kis elsősegély szelephézag állításon kívül.;) Három éve. Ugyan mondom, csak nyáron használom. Télen a garázsban pihen.

ommm 2010.12.16. 19:48:14

@BOSCHtechnikus: :D Ez hárompontos volt :)

Leadfoot 2010.12.16. 19:50:21

Haveromnak ajánlottak egy ezres dízel Charade-ot turbótlanítva. Az se volt jobb...

stower 2010.12.16. 19:55:54

Nekem meg tavaly letojta egy sirály a szélvédőt... Ezek tényleg olyan komoly problémák? Át kellene nézni az egész autót és rendbe rakni a nyilván évtizedek óta elhanyagolt dolgokat. Ha összeáll a gép, akkor újabb húsz évig szarhatsz a világra.

-Gabi- 2010.12.16. 19:56:09

@BOSCHtechnikus:

Sanyi bá mindenre tudja a frankót:)
injektor.hu:)

Polly-pudli-pötty 2010.12.16. 19:57:03

Bezzeg Ender Gabi tudott milka alatt 126-os SEC-t venni,azon nem fog a Tibby átka. :)
Meg ötkiló alatt újszerű Saxo-t,amibe csak tankolni kell de azt sem sokszor.
Ender rokona Cs. Daninak? :D

butschq 2010.12.16. 20:03:55

én ismerek olyan emberkét (ő nálunk olyan mint a HP-ben Voldemort, tudjuk ki ő, de nem nevezzük a nevén), akinek egy w124 250D-je van. mo-n ő a második tulajdonosa, az első meg a kilencvenes években hozatta be (BC.-... a rendszáma)

MB126 2010.12.16. 20:04:37

Ja és a dízelesítés szerintem nagyon gáz, akkor inkább gáz.:-) Azzal szerintem még az 500-as is olcsóbban eljár, mint mondjuk egy régi 300 d-vel. Na nem azért mintha egy eredeti SD-t kidobnék a garázbsól, de az más lapra tartozik.:) De ne építgessük már át ezeket, amelyikek szerencsére megmaradtak olyannak, ahogyan a gyárban kitalálták őket. Olcsón járásra ott vannak a mai műanyagok.

butschq 2010.12.16. 20:05:37

@butschq: azt viszont nem tudom, mennyit költött az autóra, mert egyéb okok miatt nem vagyunk beszélgetőpartnerek (többet ült börtönben, mint ahány éve az egyetemre járok/járni fogok), csak hallomásból tudom, hogy a pénztárcáját nem terheli meg a gép

stower 2010.12.16. 20:06:30

@butschq: roppantul érdekfeszítő információ, köszönjük...

butschq 2010.12.16. 20:08:07

@lacip: nagyon szívesen. ha kell még valami, csak szóljál nyugodtan, segítőkész ember vagyok:)

stofilol 2010.12.16. 20:13:30

@MB126:

hideg indulás gondon nekem sem volt sosem, londonos 8 hónapom után is pöccre indult ... :D

acsa77 2010.12.16. 20:14:36

@BOSCHtechnikus: azért egy 21..-nél sem árt a kényelemért és időmegtakarításért egy Lada-rajongó szerelő, szemben lakó szomszéd. Mint nekem. Mert ugye egy autó elsősorban kényelmi eszköz :)

stofilol 2010.12.16. 20:14:42

@MB126:

mai műanyagok és az olcsón járás ?

melyen bolygón élsz ?

acsa77 2010.12.16. 20:16:15

És bár szinte soha nem iszom kávét, és lenézem a Tschibot, de valamelyik celeb cls 500-asát lehet megnyerni vonalkóddal :)

acsa77 2010.12.16. 20:17:36

@stofilol: biztos a kifutó 2107-re gondolt.

Leadfoot 2010.12.16. 20:18:15

@Polly-pudli-pötty: "Ender rokona Cs. Daninak?"

Vagy ők ketten egy és ugyanaz a személy. :-)

karlov 2010.12.16. 20:25:54

Itt mindenki megtalálja a maga tuti bácsis autóját...Csak én veszek drágán jót de hát az megy a hülyének is...

Hurri Kán 2010.12.16. 20:28:28

Bendét kéne megruházni, elvégre ő átkozta meg a vasat :)

butschq 2010.12.16. 20:29:38

@karlov: egyik cimborám azt nyilatkozta eccer, azért vett drága autót, hogy ne kelljen rá sokat költeni:)

George17 2010.12.16. 20:31:08

Ez a kocsi már megszolgálta az árát vidd a bontóba.
Napi 6 kilométeres városi ingázásra még egy régi Suzuki Swift is bőven megfelel és még akkor is megy ha rossz ráadásul olcsó és egyszerű javítani.
Vagy maradj ennél költsd rá minden pénzed sosem lesz teljesen jó.

Magyarázat: új autóba a gyár mindig a legjobb minőségű alkatrészeket építi be miután gyártást abbaadják marad a sok utánagyártott selejt ezeket hiába építik be úgy is hamar tönkremennek.

karlov 2010.12.16. 20:33:49

@butschq: Hát ez azért nem feltétlen következik egyik a másikból...

-Gabi- 2010.12.16. 20:36:28

@George17:

na ez szép volt:D:D

te is utángyártott vagy ,koma??

makmarci 2010.12.16. 20:38:30

Én nénis autót vettem, 13 év alatt rakott bele 18.000 km-t.

Az autó tuti, ismerőstől vettem, csak a neve nem fog tetszeni :

Swift.

Leadfoot 2010.12.16. 20:39:28

@karlov: Egy picit én is így vagyok ezzel. "Nem vagyok olyan gazdag, hogy megvegyem az olcsót." :-)

Kom Szom-Ol · http://csollima.blog.hu 2010.12.16. 20:40:06

@BOSCHtechnikus: ha te is szereted a Leroy főztjét, akkor nem gáz. :)

Hurri Kán 2010.12.16. 20:41:02

@makmarci:
Az ismerőst hívták Swiftnek vagy mi?

vadparаszt (törölt) 2010.12.16. 20:42:19

hát nemtom, vegyél inkább egy Volgát

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.12.16. 20:43:14

nem lett volna egyszerűbb üresbe tenni a váltót, mint gyilkolni a féket, mikor a gáz beragadt?

butschq 2010.12.16. 20:44:00

@karlov: igen, tapasztaltam már én is (kicsiben), meg ő is (nagyban)

Leadfoot 2010.12.16. 20:45:30

@makmarci: Kemény. Milyen lehet ilyen névvel élni? Képzeld, mikor bemutatkozik: "Jó napot kívánok, Swift Béla vagyok."

:-))

@George17: Na, ez pont olyan volt, mint mikor valaki megkérdi, hogy milyen olcsón fenntartható autót vegyen, és elkezdődik az észosztás, hogy venni kell egy jó E36 528i-t vagy mondjuk egy R32 730d-t. Csak az ennek a fordítottja.

tükörfúró 2010.12.16. 20:45:39

@stofilol: te tucc valamit apám :D
Különben meg annyi, érteni kell hozzá, mechanikus rendszer.
Nézegetéstől, meg az összes állítható és nem állítható mindenség találomra összevissza piszkálásátol sosem lesz jó.

butschq 2010.12.16. 20:50:09

@Leadfoot: E36 528i?; R32 730d?
kezdjük ott, E32-es szériában nem is volt 30d motor
:)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.12.16. 20:50:13

@BOSCHtechnikus: Itt valami tévedés lesz, én nem jártam ott.

Leadfoot 2010.12.16. 20:52:21

@butschq: i-t akartam írni, meg természetesen E32-t, csak épp egy másik fórumra is írtam, és ott valóban d-t emlegettem, de nem is ez a lényeg.

Polly-pudli-pötty 2010.12.16. 20:53:22

@Leadfoot: "elkezdődik az észosztás, hogy venni kell egy jó E36 528i-t vagy mondjuk egy R32 730d-t. Csak az ennek a fordítottja"
Nyilván elírtad,mert az e36 3-as széria, e32-ben meg soha nem volt dízel.
Ezt a fordított dolgot fejtsd ki bővebben légyszi,mert ezt így nem értem.

Leadfoot 2010.12.16. 20:55:55

@Polly-pudli-pötty: Ó bazz, az elsőt is elírtam, eddig fel se tűnt. Jól van, lefekszem pihenni. :-D

butschq 2010.12.16. 20:56:56

@Leadfoot: tudom, nem is kötekedni akartam, azért is van ott a szmájli a végén. a mondanivalód viszont jogos és igaz

conmorientes 2010.12.16. 21:00:36

Mondom !

Egyszer kell megcsinálni egy autót bármilyen is legyen de akkor jól. Ha mindenkit enged a gazdi belenyulkálni a vasba akkor kb. ez lesz a végeredmény.

Esetleg rá kéne szánni az időt, pénzt és energiát, hogy jó legyen

Ennyi nyűggel 126-os elméletileg pedig nem létezhet és kész........

Szerintem nem átok ez hanem az igazi megbecsülés hiánya. Autót csak akkor hirdetek meg ha tényleg el is akarom adni, különben folyamatosan megsértődik ahogy ez is. A lélek kérem az fontos.....

Polly-pudli-pötty 2010.12.16. 21:00:43

@Leadfoot: Nem azért írtam,hogy rugózzak rajta,de azt a részét nem értem,hogy "elkezdődik az észosztás, hogy venni kell egy jó E36 328i-t vagy mondjuk egy R32 730i-t".
Te hallottál már ilyen érvelést az olcsó autó tekintetében? :) Okos lehet aki ilyet mond :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 21:03:16

@Mr. Cool: Okés! Én csak mint lelkes amatőr írtam ezt.

Leadfoot 2010.12.16. 21:03:29

@Polly-pudli-pötty:

A fordított dolog pedig: ha valaki egy ilyen W126-ot vesz mindennapi használatra, annak nem alternatíva egy Swift. Legalábbis nagy valószínűséggel más a fontos neki egy autóban, mint amiben egy Swift jó.

Na ennek a fordítottja, mikor valaki (kihangsúlyozottan) olcsón fenntartható autót akar venni (pl. mikor Robertó keresett ilyet, és végül egy 12éves ezres Swiftre tett szert), és jönnek az okosok, hogy vegyen egy E38 730d-t (ötször átolvastam, remélem sikerült baki nélkül leírnom :-D), mert milyen hülyeség a Suzuki.

Érted, az adott személynek nem alternatíva. "Mekkában ne játsszál klezmert!" :-)

sgabo · http://www.w123club.hu/sgabo 2010.12.16. 21:04:19

Hehe! A fotón ott az én autóm is! :) Jó kis sütögetős buli volt, mi Balázs?

butschq 2010.12.16. 21:04:39

@Polly-pudli-pötty: hát én nem vagyok egy sűrűn kommentelő, de már én is futottam össze ilyen swift után tepsihetest, bálnamercit, kotróaudit tanácsoló emberekkel. főleg az rvscps-ben vagy miben volt sűrű

Leadfoot 2010.12.16. 21:06:07

@Polly-pudli-pötty: Pedig meglepően sokan szoktak így érvelni. :-)

tükörfúró 2010.12.16. 21:10:34

@lacip: Ha ezek az elhanyagolt(?) dolgok a szélvédő elrepedésében, meg satöbbi "érthetetlen" hibákban manifesztálódnak, a legrosszabb és legváratlanabb pillanatban, akkor lényegében neki is meglesz a "fél autót kicsérltem és még mindig az egész xar" fíling, ami után garantáltan meg lehet bármit egy életre gyűlölni.

Jelzem a hazai nyomorban oly körülrajongott bácsiautók gyakran belezuhannak ebbe a "vidéken állás jelenség" című fekete lukba.

Minden gyári, csak éppen minden a majd 2-3-5 perc, ezer km, stb után hal meg. Előjel nélkül. Végleg.
Csere 5-10-15-100 stb ezer.

A történet egy része pedig, mármár okkult magasságokba vezet, miért rohad szét egy ilyen garázsos bácsiautó az első két-három utcai telén gyakorlatilag ésszerű összegből javíthatatlan, életveszélyes bontóérett valamivé, miközben a többi 8x körbetört, összetákolt, fele festék, fele kitt, 5éve nyíltan mindenütt lukas romot még vidáman használja a tulaj a következő 5-10 évben ugyanott..

loláb 2010.12.16. 21:15:07

A Totalcart azért jó olvasni, mert ha az emberre néha rájön az ötperc, hogy venni kéne valamit, aminek "lelke van" -hát kurvagyorsan kiveri a fejéből.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 21:15:27

Tényleg abban kerestek logikát, hogy miért vesz valaki 5000 köbcentis 25 éves autót? Ha megvette, megvan a válasz is. Én egy 29 éves autó hirdetését bámulom három hete napi két órán keresztül...

Hurri Kán 2010.12.16. 21:16:12

@BOSCHtechnikus:
Általában így szokott kezdődni :)

Polly-pudli-pötty 2010.12.16. 21:16:14

@Leadfoot: Mondjuk nekem is van BMW vallású haverom,akinél felhoztam témába,hogy veszek valami autót,de fő szempont,hogy csóró egyetemistaként ne okozzon gondot egy garnitúra fékbetét,lengéscsillapító stb.
És rögtön feljött az e36 meg e34,hogy "5-6kilóért patika állapotúak vannak,higgyem el!" :D

robian 2010.12.16. 21:19:03

inkább szopok és tolom a csillagot mint a csillagban szopjak meg toljanak

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.12.16. 21:23:00

Lehet, az a baj, hogy szegény gépnek egyszerűen nincs ideje bemelegedni. 20-30 km folyamatos haladás simán kellhet, hogy magához térjen az a sokszáz kg fém, olaj, víz a blokkban.

Ha meg sokat jár hidegen, akkor az első autópályás-főutas úton előjön minden baja, amit szivatós üzemben összeszedett.

Az átokban nem hiszek, az autó lelkében viszont igen.

karlov 2010.12.16. 21:23:52

Aki 10-20 éves luxus autót vesz és azt mondja,hogy Suzuki árában van a fent tartása az vagy hazudik vagy nem szervizeli ,csak buherálja...
Nekem évekig volt e 38-am ami fiatal korában került hozzám és 14 évesen adtam el.Ha nem költöttem rá kb évi 2-3 kilót akkor semmit.
Ez nem egy faék ez autó sok kényelmi és egyéb extrákkal,műszaki finomságokkal ennek ára van.aki meg nem költ rá az meg sem érdemli az ilyen autót az csak kis pöcs aki nagynak a akar látszani...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.12.16. 21:25:05

@BOSCHtechnikus: Halkan szeretném hozzáfüzni, hogy akinek telik majomra, annak teljen banánra is. Akármennyire egybácsis egy ilyen gép, huszon-X év után kijön rajtuk sok-sok apró szar, amit orvosolni kell. És nem csak tünetileg. Ellenkezö esetben sosem fogja azt nyújtani, amit egy korabeli luxusautótól elvárunk. Legfeljebb fogyasztásban.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 21:25:26

@gyvy: Ja. Beleégett a retinámba.
@Polly-pudli-pötty: A Diószegi Sámuel utcában is van patika.

butschq 2010.12.16. 21:25:31

@robian: ahogy mondani szokás, ott a pont:):)
@Polly-pudli-pötty: e36 inkább 8 kilótól ahogy szoktam figyelni, e34 már-már található abban a kategóriában, de a használtautón nem mind arany, sztem te is tudod
viszont e30 5-6 kiló körül, főleg ha utánajársz, található. a gond az, hogy tavalyig volt annyim, akkor nem találtam, mára elittam a nagy részét, de találtam egyet. el is kellett engedni.

robian 2010.12.16. 21:27:05

mélységesen egyetértek korábbi leroy-os hasonlattal amúgy, én egy 164 3.0 V6ot vacsiztattam (szemmel láthatósan mozgott a benzinmutató, elektromosan meg úúú) most egy 2004es mazda pickupom van, 50e KM, és visszavágyok az alfába. ki érti?...

robian 2010.12.16. 21:28:25

a hahu-n van huha az tény

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 21:29:04

@malenykij polgar: Erre mondja azt a főnököm, hogy: "ez egy prémiumkategóriás autó, olyan mint egy kurvajó nő. Ez nem akar a Teleki téri piacon lángosozni, hanem kaviárt akar zabálni a Gundelben"

Hurri Kán 2010.12.16. 21:30:09

Valaki kiszámolta már hogy évente egy autó, vagy egy nő fenntartása van -e többen?
:DDD

butschq 2010.12.16. 21:30:20

@butschq: nézegettem pl 124-es merciket is pl, és mára eljutottam odáig, egyetem befejezése (van még 1-2 év), és majd utána, mikor lesz állandó fizetés, azt szórjuk baromságokra(=benzintemető romhalmazokra:-) )

Leadfoot 2010.12.16. 21:31:50

@gyvy: Valahogy össze kéne vonni. Hmmmm... kipufogócső? De akkor még mindig nem tud az autó főzni... :-D

robian 2010.12.16. 21:32:45

@gyvy: a nő van többe de a kipufogó hol túl hideg, hol túl meleg...

butschq 2010.12.16. 21:33:12

@gyvy: nem tudom, lassan két éve nincs állandó kapcsolatom, így meg nehéz összeszámolni:D:D

Hurri Kán 2010.12.16. 21:33:27

@robian: Miért, a nő nem ? :DDD

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 21:34:48

@butschq: "van még 1-2 év"
konkrétan nem mondták meg, hogy mikor lesz vége az egyetemnek?

Polly-pudli-pötty 2010.12.16. 21:37:07

@BOSCHtechnikus: A barátnőm jó nő és szoktunk lángosozni. :D
Meg kell találni az arany középutat. :)

butschq 2010.12.16. 21:38:04

@BOSCHtechnikus: az úgy van, hogy az egyetem 5 éves, csak valakinek sikerül 3,5 év alatt teljesítenie... úgy,hogy az egyes előadó helyett, többet látogattam a rockit

robian 2010.12.16. 21:39:41

@Leadfoot: lyuksógor, szevaaa (viszont elvisz étterembe, télen is akár) @gyvy: jogos...

butschq 2010.12.16. 21:40:34

@gyvy: van olyan Miskolcon? pedig azt hittem, az avas összes kocsmáját bejártam már:)

Hurri Kán 2010.12.16. 21:41:37

@butschq:
Nem, az itt Budapesten van a Műegyetemmel szemben :DD

robian 2010.12.16. 21:42:53

amúgy a hibátlan 50e km mazda pickupomat egy range-re cserélem tavasszal, visszavágyom a leroyba...

butschq 2010.12.16. 21:43:36

@gyvy: minden sulinak megvan a törzshelye. oda is szoktak tanárok betévedni? :D:)

psico (törölt) 2010.12.16. 21:46:19

Volt papás, második gazdás E28 518-am. Mert az egyszerű, szép, rozsda és törésmentes, karbis, semmi baja nem lehet. De volt neki, a karbit pl soha senki nem tudta jól beállítani, az új tulaja meg is mondta, h miért, mert a 150.000km ellenére full el volt barmolva a lada szerelők kezétől (most nem a képzett szerelőkre gondoltam, hanem az olcsókra), és mindig volt valami kis apróság, benzinpumpa ilyesmi, kezdődő rozsdák - 25 évig semmi az utcán, nekem garázsban elkezdte:) Mindamellett visszasírom, kényelemben, feelingben egy mai kisautó nyomában sincs. De kompromisszumot kellett kötni, és napi autónak egy 15 éves E36-ot választottam. Elég modern, és még elég régi, h legyen pl. gázreakció benne, meg némi mechanikus feeling:)
A Merciket csak nézegetem, amíg nincs meg a havi 800-1m tisztán, addig szóba sem jöhet egy 500-as... Arra nem veszek, h nézegessem, meg lelakjam a maradékot is.

jujdejo 2010.12.16. 21:52:49

en is ezt szivom volvoval(480 2.0) ma van 3 hete szervizben, elöször csak szervopumpa csere, utana lett ablakemelö javitas, majd hatso ködlampa, ja es mielött elvittem volna, nem indult, beragadt önindito, ma meg hivtam a szervizt, minden kesz jöhetek erte, de nem lehet beinditani mert lemerült az akksi...ez a szerencse:-)
(mondjuk ismerös szervize es sürgös sem volt)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.16. 22:06:21

Nem bunkózni akarok, de ha valaki ilyen kaliberű autót vesz, első dolog lenne úgy az árát még egyszer ráborítva felújítani mindenét, amit lehet. Ennek megfelelő összegért is kell keresni, ha pedig nem fér bele, addig jobb álomnak megtartani.

Az egy érdekes kérdés, hogy 150 ezer kilométer alatt hogy foshat be bármi is egy motoron. Az még Rönó mércével nézve is szégyenletes.

psico (törölt) 2010.12.16. 22:08:21

Kukori!

Az lehet, de mégse sok 25 éves Rönó van a használtautós oldalakon, Merci, BMW meg elég sok. Szóval az lehet, h a blokk maga túléli a dolgot, de ami rá van aggatva, az nem biztos.:)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 22:08:23

@Polly-pudli-pötty: Hát hogy lenne olcsó az a középút, ha arany?

karlmann 2010.12.16. 22:09:16

Az elmúlt fél évben két barátom is régi járgányt vett - mind a kettő közel 30 éves - az egyik bácsiautó, a másik egy fiatal srácé volt. Mind a kettőnél beindult a lavina és vastagon kellett bele tölteni a lóvét. Meglepő módon kb 200 ezret kellett belerakni mindkettőbe. Most már mechanikusan mind a kettő OK, de fényezni még mindkettőt kell, meg a belső részeket is rendbe kéne rakni.

Összegezve azt kell mondjam, semmivel sem volt jobb a bácsiautó. Az a gond szerintem, hogy ha egy kocsiba komolyan belenyúlnak, a hibák sokkal hamarabb jönnek ki. Ráadásul az új tulaj nincs tisztában a meglévő hibákkal, így a használat során nem figyel oda annyira, amennyire kéne és sok alkatrészt emiatt ő maga öl meg.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.16. 22:13:56

@psico: Itten most a motorjáról beszélünk :)

Az állításodhoz az is hozzátartozik, hogy amikor lehetett végre behozni lerúgott külföldi autót, vajon miért szaladtak az emberek? Mercedes, BMW, VW, a vékonyabbja meg Opelért :) Na, ezért van ennyi belőle itthon :) Akkoriban nem szaladgáltak ki Franciaországba használt autóért még annyian :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 22:16:06

@KuKori: "Az egy érdekes kérdés, hogy 150 ezer kilométer alatt hogy foshat be bármi is egy motoron" a 25 évet elfelejtetted. Ennek az autónak pont egy olyan alkatrész volt a hibája, ami elöregedett, nem elkopott.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.16. 22:24:52

@BOSCHtechnikus: Valami gumi alkatrész?

Ezért írtam fentebb, amit írtam, aki ilyen autóba akar ülni, először tréleren vigye el a szerelőjéhez, szétszedni, megpucolni, felújítani és összelegózni újból, legalább mechanikailag legyen fitt a gép. Igen, bele kell borítani egy talicska pénzt sajnos. De máshogy nem megy.

T4KK 2010.12.16. 22:25:02

A tipikus "szaroskenyér" effekt.

pharmanord (törölt) 2010.12.16. 22:25:39

Azért van abban valami szépség, hogy önmagukat autós szakújságírónak valló emberek darabonként és évenként többet szívnak a kocsijukkal, mint eddig én 50 év alatt az összessel, volt köztük Niva Uaz, Ezerkecske, kétütemü furnérlemez etc..

Amúgy engem is emlékeztet korábbi suhanc önmagamra ez a poszt. Nulla pénzből nagyon imponálni, nagy aútóval... Csak annó nekem a Nagypolski jutott, de amikor megvettem és rendberaktam 5 nap alatt, 3 évig jÁrtAM VELe, nulla gonddal, aztán vettem egy ultramenő citromsárga 1-es Golfot, akkor amikor felrobbant Csernobil, abban aztán a zamárdi strandon, egész nyáron terjengett a punciszag. Tiszt geci volt a hátsóülés,volt csaj aki rámenstruált oszt kikelt a gyerek.

Boldog langykommoniuzmus. Nem vót vényóc ,oszt mégis sokat kúrtam, a szakadt szarjaimban . Most meg itthon áll a Toyota Hiace, a feleségem meglépett a két gyerekkel meg némi vagyonnal, én meg minden este fél liter háziszilvát töltök magamba.Végülsi így se rossz.. Legalább nem magyaráz a kurvája.

waffen55 2010.12.16. 22:27:38

Esküszöm a kommentek jobbak mint a cikk pedig az sem gyenge! :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.16. 22:32:28

@pharmanord: Felborultam a röhögéstől, bocsi :D

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.16. 22:37:26

@KuKori: Nem is tartom bunkózásnak. A vételárat pedig már vastagon ráköltöttem, abban a hitben hogy kifizetett pénzért megkapom a vele egyenértékű szolgáltatást. Ezt itt-ott nem kaptam meg. Nem a pénzt sajnáltam Mózestől.

@stofilol: Isten őrizz! Arra ott van Doxa (W123 300D). V8 kellett!

@Rák Attantam: Nem szedi le, inkább kivár. A 110-et hogy találtad ki?

@sgabo: Az autódat nagyon irigylem, a kaja pedig isteni volt! Killmarktól kell még több szószt szerezni! :O)

@Mr. Cool: Tudom, mentem már vele annyival, tempomattal és anélkül. Itt viszont nem, mert inkább álltam a féken, és eszeveszettül gelkáztam, hogy ne bontsam le a T. Közlekedőtársakat.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 22:41:47

@KuKori: Hát az titok, ha le lesz írva, és ha leadják, és ha elolvasod, megtudod.
@pharmanord: vagy kisember vagy, vagy nagyon hajlékony! Golf I hátsóülésén???

psico (törölt) 2010.12.16. 22:44:27

@KuKori: 25 éves autó, azaz 91-ben még csak 5-6 éves volt. Én úgy emlékszem, jöttek be olyanok is, nem is régen még renault 25-ök, álltak a ltp-i parkolókban, ma meg már a sáfrányok is ritkák:)Az E28-ból, W123-124-ből meg van dögivel. Értem én, h kevesebb is volt, de renaultból meg peugeotból a kicsik is eltűntek a korosak közül. Persze lehet, h nem a blokk miatt, hanem mert a kasztni is megszűnt létezni. Na meg 25 év feletti japán se sok maradt, pedig 323 áll minden sarkon:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.16. 22:46:28

@Rézmányi Balázs: Hát akkor sajnos mellényúltál, nem irigyellek. Nem érné meg kiugrani belőle és egy másik, de lábon használtnak nekiesni inkább? Csak kérdezem. Vagy most már úgy néz ki, összeáll(t) és megmarad?
@BOSCHtechnikus:
Szóval mégsem faék a K-jetronic? Meg lesznek itten emberek lepődve :)

pharmanord (törölt) 2010.12.16. 22:47:54

@BOSCHtechnikus: Inkább hajlékony. Még a cölöpverőt is megcsináltam annó, egyedül a helikopter nem ment.

De a hájászban az is megy. Csak most nincs kivel. Úgyhogy inkább szilva.

psico (törölt) 2010.12.16. 22:48:38

@KuKori:
Faék az, de vajon hány fórumozó tudna egy tisztességes faéket készíteni egy farönkből?:)

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.16. 22:52:05

@lacip: Ez a cél :O)

@George17: Jelöljük meg a B-választ.

@GYUSZI BACSl: Most hogy békében ücsörgök a biztonságos karosszékemben, azt kell mondjam de. Biztosan egyszerűbb lett volna.

@conmorientes: Létezhet 126 még többel is. A cél pedig az, hogy egyszer meg legyen csinálva. Ezért vittem el több szerelőhöz is, csak néha alul nem annyi jött ki, mint amennyit felül bedobtam.

@malenykij polgar: Ebben teljesen egyetértek veled. Nem is sajnálom tőle. Egyszer össze fog állni.

@pharmanord: Köszönjük!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.16. 22:52:48

@psico: Az van mindenhol, mint Európa ezen (a boldogabbik) felén. Mindegyikből csak a ritkább példányokat tartják meg, a többi elhasználják melósnak és kihajítják. Itt nálunk itt pl. kettes Golfból CSAK GTI van lábon, egyesből csak kabrió. De mást VW nincs is abból a korszakból (...-94) elvétve sem. Semmilyen. Fordból csak Capri, hátsókerekes Escort, Cossie Sierra. Itt viszont nincs régi BMW egyáltalán és Merga sem sok, pedig angoloknál azért találni még és az a szomszédban van. Renaultból is Clio Williams, 1.8 16V, R19 1.8 16V és kabrió maradt meg.

Tehát minden típusból csak a GTI kb., a többiért egy könnyet sem morzsoltak el.

tlantos 2010.12.16. 22:54:29

Bontoszokeveny, zuzdaba vele.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.16. 22:55:22

@psico: "...fogpiszkáló, fiam, ha el nem baszom!" ;-)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 22:57:31

@KuKori: Talán csak nekem, lelkes amatőrnek nem az.
@pharmanord: sajnálom. Pedig az kiderült, hogy valamikor nagyon rendes ember lehettél...a "kikelt a gyerek" még feldolgozás alatt van.

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.16. 22:58:46

@KuKori: Még mindig nem vagyok róla meggyőződve, hogy mellényúlás volt. Azon dolgozom, hogy összeálljon. Lesz olyan jó, hogy Tibby akár 200-al is megkínáljon.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.16. 23:09:56

@Rézmányi Balázs:"Tibby akár 200-al is megkínáljon"
Annál többért elvitte volna egy stricheltető cigus a VIII-ban!

nikó 78 2010.12.16. 23:18:38

Na szóval akkor a 156000-res futásteljesítményhez,tegyünk hozzá még egy 0-át,meg kb 10 tulajt,és a végére téged akit zavart hogy pénz van a bukszában, elköltötted erre. Vettél egy komoly méretű brokeszt.

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.16. 23:25:14

@nikó 78: Ennek ellentmondani látszanak a szervízszámlák az elmúlt 25 évből, az adásvételik, meg Mózes általános állapota...de meggyőzni úgysem tudnálak, úgyhogy vedd úgy, hogy neked van igazad.

mallac 2010.12.17. 00:01:20

A Csikós meghülyít mindenkit az írásaival, aztán tessék.Jobb sorsra érdemes polgártársak teszik kockára az idegrendszerüket,testi épségüket,anyagi helyzetüket, mindenféle ősöreg csatalovak feltámasztásával,ahelyett hogy vennének egy új Skodát vagy Suzukit.

f0CuS 2010.12.17. 00:02:32

Ilyen cikket olvasva mindig megnyugszom, hogy jól döntöttem, mikor nem 10+ éves ritkaságot vettem, hanem 3 éves hétköznapit. Erre amit költ az ember, az maximum az, hogy saját elképzelései szerint alakítgatja. No és ami nem utolsó szempont; nem kell attól paráznom, hogy mikor döglik be alattam az autó..

Persze álmok vannak.. de asszem egy '67-es Shelby-re sosem fogja futni :) Lehet rákölteném mindenemet utána.. :)

kAndrás 2010.12.17. 01:41:57

valahol megértem.én is 26 éves honda jazzt vettem,91es accord és 2004es crv mellé. most olyan félmillióba van,még 100ezer és kb teljes a felújitás.de ellentétben a mercivel, ez végtelenül üzembiztos.

Jamesblond 2010.12.17. 01:52:06

A K-jetronic. Az a baj. E30 318-am volt. Abban is az van, hát senkinek nem kívánom... 100 szerelőnél volt, soha nem lett jó. Azóta mindig örülök hogy nem olyannal járok mikor meghallok egy zümmögő benzinpumpát, meg a dadrizó, köhögő alapjáratot. Új korukban is betegágy volt a K-jetronic...

Jamesblond 2010.12.17. 01:55:53

@kAndrás: Szia van egy tesztfilmem a jazzról. Összehasonlítás a vadiúj és a régi között. 2009. telén készült. Lehet pont a te Jazz-ed szerepel benne. '84-es piros.

kAndrás 2010.12.17. 06:20:10

@Jamesblond: mostmár biztos hogy az szerepel benne. üuenj pivátba. nagyon szeretném elkérni! köszi

Rocko- 2010.12.17. 07:10:06

@Jamesblond: baromság. inkább vitted 100 kóklerhez, mintsem egy hozzáértőhöz.
az meg végképp hülyeség, hogy új korában is is beteg ágy volt. nekem van 25 éves, rendben tartott, semmi de semmi baja nincsen. nyilván azért tudtak vele versenyeket nyerni, mert szar.

plephyl 2010.12.17. 07:32:35

pharmanordé a nap hsz-e!!! :)))

Devil2 2010.12.17. 08:37:22

@Mr. Cool: "A k-jetnél egyszerűbb befecskendező meg nem nagyon létezik, nem értem, miért tartott ennyi ideig, mire összeállt."

Te sem szoptál még K-jettel, ez teljesen nyilvánvaló. Az első Motronic-ok egyébként jóval egyszerűbbek és megbízhatóbbak is.

w126sd 2010.12.17. 08:53:36

w126 os nem autó,CSALÁDTAG!!!!!!!!!!!!!!!
Imádni kell,és ő vissaimád

Dester 2010.12.17. 09:02:01

Az én Calibrámon is átok ül, rohadtul átérzem a fent írtakat. :(

klacus 2010.12.17. 09:04:41

Rettegek a pillanattól, amikor elszánom végre magam egy öreg roncsra én is.

Nagyon fontos, hogy legyen mellette egy jellegtelen autó azért, ami működik is....

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.12.17. 09:21:17

@Devil2: Teljesen nyilvánvaló, hogy fogalmad sincs.
Ez a poszt neked szól: mbybk.blog.hu/2009/02/24/k_jetronic_kamurestauralas

Minö véletlen, a kollega írta.

mv3 2010.12.17. 09:26:15

Add el a Tibbynek. Nem könnyű egy csinos 126-osnak elengedni a kezét, de cserébe a másik oldalra átkerülve, szórakoztatóbb lesz, meglátod.
Ennyit -gondolom- bármikor vezetheted.

ZsigulisZsolti 2010.12.17. 09:28:14

@George17: ez tényleg nagy baromság volt:D
én mazda márka szervízben voltam gyakorlaton,és ott a tulaj pénztárcájától függött az alkatrészek minősége.és ez szerintem mindenhol így van.
601-es trabanthoz is tudsz venni gyári új akármit,csak kell rá várni,míg előkerül.
ne nevettessed ki magadat...

ZsigulisZsolti 2010.12.17. 09:32:23

@Rézmányi Balázs: hagyjad,a vaknak nemtudod megmagyarázni,hogy megvirradt.
szerintem ez egyik autót legjobban tönkre baszó dolog az állás. gondolom ez is állt,mivel útban volt az előző tulajnak.
tarts ki az elveid mellett.én ugyanezt teszem egy 2105-ös ladával,szopok és foltozok,de szeretem a kocsim.
hajrá,egyszer összeáll,és nagykirály leszel:)

deak.atti 2010.12.17. 09:38:02

Üdv!

Ha már szívás ...

Ugyan nem Mercedes, hanem Daewoo, de a nejem kocsijáal a 2010-es évet végigszívtuk. Mindig akkor döglött meg, mikor hosszabb útra mentünk volna. 2006 óta van nálunk, második tulajok vagyunk, egy helyen szervizeltetett, egygazdás vidéki autó volt (szegről-végről ismertük az előéletét). 4 évig maga volt az álom: benzin kellett bele, ablakmosó, 15 ezrenként olaj (nem teszkós!), gyertyák (na, az mondjuk 30 ezrenként)meg az összes szűrő, mehetünk! Idén tavasszal először szétesett a hátsó fék, oké, kopó cucc, kicseréltem, nincs gond. Persze pont egy szegedi út előtt, Nubira marad (nem tudtam már elmenni fékpofáért), megyünk Wartburggal. Majd elfosta magát a kuplung munkahenger (három szelepdekli-tömítést cseréltünk előtte, azt hittem, hogy ott szivárog a motorolaj ... közben meg a kuplung olaja volt a blokk oldalán), oké, kopó cucc, nem is volt drága, még mindig semmi gond. Majd elment az olajnyomás 175 ezer km-nél, karter le, kipucol. Előtte végig volt szervizelve rendesen, itt már ráncoltam a homlokom. Nyár, 40 fok, eszi a hűtőfolyadékot. Budapest-Agárd egy tartály hűtőfolyadék. Balatoni TWK-találkozó előtt egy héttel autó szervizbe, mondván, hogy péntekre kéne. Hengerfej felújítás, tömítéskészlet, kipuff-csonk, termosztátház (ez utóbbi kettő megrepedve), új szíj (merő óvatosság, 30 ezer km volt benne), persze autó megcsúszik pár napot, megyünk 10 napra Balatonra Wartburggal. Én ugyan nem bánom, a gyerekek sem, de a klíma kicsit hiányzik azért. Szeptember, büszkék vagyunk, egy darabig semmi gond nem lesz (120 ezer forintocska belefolyt a hengerfejezésbe), nejem hív, dühös, elment az olajnyomás! Szerviz, karter le megint, olajsaras ... Még egyszer pucolás, reméljük, hogy utoljára, Valvoline 10W-40 elfelejtve, most Castrol van benne. Most jó, csendes (nem csattognak a tőkék), jól is megy (pontosabban így kellett volna mindig mennie), kezdünk megint megbízni benne. Mert amúgy jó, nincs vele semmi bajunk, szeretjük. De ezt a fél évet nagyon elfelejteném, mikor a halálba szopatott.

DA

josys 2010.12.17. 09:38:56

Valaki kérdezte :
A nő fenntartása sokkal drágább. :-)

Befecskendezőkkel, különösen a régiekkel meg az a helyzet, hogy nem értenek hozzájuk, csak a szájuk jár. Az újaknál meg aki képes leolvasni a hibakódot, az azt hiszi, hogy szakember ...
Nem véletlen, hogy a boschos srácok tudták beállítani az adagolót.

indapass90210 2010.12.17. 09:58:10

Ahhoz, hogy az átok elmúljon, sofőrt kell cserélni, esetleg el kell adni.

Nekem a tip-top 1.4-es fábiámon ült átok, amíg barátnőm vezette :D Aztán még ő sértődött meg, amikor mondtam, hogy az nem van rendjén, hogy fél él alatt lezúzzúk elöl, hátul, oldalt, kiszakítjuk a gumit, összekúrjuk az új felniket. És milyenek a nők? Még ő sértődött meg!

The_Assassin 2010.12.17. 09:58:28

sajnos én is egy gyáva és hülye de hál'istennek családos emberke vagyok.
(ezért is vettem 2009-ben egy 2007-es alig használt 1.8tdci mondeót.)

amikor itt olvasom a sztorikat, akkor az elején mindig elfog a vágy, hogy bele kéne szállni vmi projektbe. asszonynak úgyis kéne vmi kocsi, szóval az "indok" is megvan. tavaly egy 2004-es subaru imprezát hagytam ott nagy nagy szívfájdalommal.(asszony megkapta volna napi használatra a mondit.)

azonban, ahogy elolvasom végig a sztorikat kicsit mindg elgondolkodok, hogy biztos akarom e én ezt az egészet.aztán kicsit elfelejtem a dolgot. majd megint jön egy új post és kezdődik minden előről...

megyek is a használtautóra nézelődni :)

Jamesblond 2010.12.17. 10:05:47

@Rocko-: Már bocs de a 318 i milyen versenyeket nyert? Nekem nem jut eszembe egy verseny sem... A fél ország injektor szervizeit bejártam vele és sehol nem tudták tisztességesen megcsinálni. Vagy nehezen indult, vagy gyenge volt, ide mértek, oda mértek, minden jó volt már a végén, az autó mégse ment szépen. Még a motort is felújítottam, szelepfészkeket marrattam, összerakták, ugyanaz volt. Az életemet ráköltöttem, soha nem volt jó. Valahol azt mondták hozzá se nyúlnak, mert jó. Annyira tetszett a bömő, hogy utána vettem egy 324 D-t. A nagy motor turbo nélkül és a kis kaszni... Na ez valóban a tartósság szobra. Szóval nem BMW utáló vagyok, de a K-jetronicról minden szerelő bevallja hogy kaki. 1000 sebből véreznek. Amikor pedig 20 ember nem tud valamit megcsinálni már inkább a "termék" hagy kívánni valót maga után.

indapass90210 2010.12.17. 10:15:17

@Jamesblond: "Valahol azt mondták hozzá se nyúlnak, mert jó."

Igen, ez le is írja az autószervizek általános állapotát. Amikor bemegyek, hogy nézzék már meg, ugrabugrál a motor, mintha néha nem kapna üzemanyagot. Rádugják a kompjúterre, persze hibakód nuku, hívnak oda, jó az autó, nincs hibakód. Ilyenkor szokott lefagyni a szoftverem. Az örök kérdés: nekem hiszel, vagy a szemednek?

Jamesblond 2010.12.17. 10:37:43

@Dövan: Igen sajnos neked is igazad van. A szervizek sem állnak a helyzet magaslatán, mentségükre szolgáljon hogy a fizetőképes réteg is hiányos nálunk. Az emberek 90%-a a gari lejárta után magának, vagy a haverral cserél olajat, stb... A szervizben dolgozók meg munka után mennek még pénzt keresni. Mi pedig elvárnánk hogy kapásból rávágják mi a bibi. Egyébként egyik ismerősöm nem bírt ellenállni egy 924-es Porsche-nak, abban is K-jetronic van, meglepően jól működik. De akárhányat látok az utcán majdnem mind dadog abból is. A szoftveres hibakeresés meg sokszor nem mutatja meg mi a gond. Na olyankor kellene az elméleti tudomány. Csak melyik szerviz hordja a melósait pl németbe kurzusokra? Igen kevés...

Jamesblond 2010.12.17. 10:45:11

@kAndrás: Az ECHO TV-nek gyártottunk autós magazinokat. Gajdos Tamás a tesztelő ember, a Jazz (régi) mai szemmel is egy finom gép. A régiben hátul független felfüggesztés, az újban egy nagy híd keresztebe, stb... Az újon jól látszik a spórolás... Persze szuper gép vitathatatlan. Nyíregyházán a reptéren készült a tesztfilmecske azt hiszem vagy 15 perc lett. Adsz v.mi E-mail címet?

freeside 2010.12.17. 10:47:35

A teknőst bőven elég hetente egyszer megetetni. Hacsak nem hízóteknős...

V8 2010.12.17. 10:51:38

@Dövan: Ezért kell a ritkább autóhoz megfelelő szerelő. Meg kell keresni azt, akihez mindenki hordja az adott típusú autóját. Sose értettem, hogy aki beleugrik egy régi, ritka autó tartásába, az miért nem elsőre az elismert szerelőhöz viszi, aki ért is a típushoz. (Az autómban egy általános szerelő külföldön másfél óra alatt cserélt benzinpumpát - nem is tökéletesen, ami a sajátomnak max 20 perc lett volna, jól.)

Egyébként meg van olyan cég, ahol lelkiismeretesen megcsinálják a diagnosztikát, megvan hozzá a felszerelés is, persze nem olcsó (pl Érden, injektor van a nevükben).

indapass90210 2010.12.17. 10:58:30

@Jamesblond: meg az emberanyag is szokszor olyan, amilyen. Ma már a rendszerek komplexitása miatt, egy autószerelőnek is szinte mérnöknek kellene lennie. Mert hibakód meg minden csavarra kiterjedő kézikönyv vagy szoftver alapján, ha megvannak a szerszámok, mi is szét tudnánk kapni/összerakni egy esklasszét, vagy bármi mást.

@V8: csak nehéz megtalálni a megfelelő szerelőket. Kellene rá egy adatbázis.

Herman 2010.12.17. 11:06:33

Hát, tipikus eset: Amikor az olcsóbb lesz a drágább!!!

Inkább gyűjtöttél volna még rá, és németből behoztál volna egy igazi youngtimer pöpec gépet!

persze, az nem pár százezer, hanem 3-4 milla, de azokkal kevesebb a szívás!!

Herman 2010.12.17. 11:10:26

Én is szemezgetek ezekkel a nagyvasakkal, nekem a kedvencem a w 126 560 sec, nagyon bejön!
De nagyon sokba fáj egy ilyen darab, össze se lehet vetni a leharcolt hazai példányokkal azokat, amelyek kint németbe vagy svájcba vannak (de ott is egyre ritkábbak a pöpec gyárias állapotúak!!)

20-30.000 euro kell ide, és akkor nem lesz szívás.

V8 2010.12.17. 11:12:45

@Dövan: A klubfórumok és pl népítélet szerintem elég jó támpont. Persze egy rendesen karbantartott adatbázis jó lenne, de valószínűleg sokan nem örülnének neki...

primatus 2010.12.17. 12:13:16

Gyerekek! Kár veszekedni! Vannak megátalkodott autók egy adott típuson belül. Azzal hiába kezdesz bármit, bármily szakszerűen, kizárólag az elátkozott és a pénznyelő, esetleg a szopás kifejezések mutatják a valóságot.

Volt egy kollégám, akinek (még az átkosban) egy 1600-as Lada volt a feneke alatt. Nagy ritkán.... mert rendszeresen történt valami azzal az autóval. Pedig imádta (kezdetben). Jól keresett, ezért egyedi kézi készítésű, párnázott és bársony üléseket készíttetett. Alufelniket vett nyugati gumikkal, mindenféle kütyük voltak benne stb.
Hiába.... Mindig összetörték neki (önhibáján kívül!), vagy ellopták, aztán kibelezetten valahol meglett, újra felépítette és kezdődött elölről.
Christine...(www.youtube.com/watch?v=aJ5M11m9vI0)

(hero) 2010.12.17. 12:19:41

Így készült az autóm, idézet a capri fórumról:

Üdv minden kedves Capri tulajnak.
Az előző Capriról később(mármint nem úgy előző)az 1.6-os volt ahoz képest ez mélyről húz mint a vízhordó lány. Ez valóban egy 2.3-as már software frissített verzió és, hogy még tetézzem a bajt, egy híres(vagyis inkább hírhedt) K jet befecskendezővel szálltam fel a szopóroller-ra, illetve húztam ki a szivatót magamon. Műszaki végzettségű vagyok és már láttam olyat aki hallott róla, hogy mi zajlik abban a csodával teli dobozban ott a motorháztetők alatt. Namármost ez a példány hogy mitől megy akkora talány, mint az adózási rendszer magyarországon. (bár réges régen vettünk egy cr 500-at babetta gyujtással és lábon hoztuk haza) Az AC pumpának olyan a hangja,hogy a szomszéd felhívta a figyelmem a 24órás csend rendeletre, szó szerint idézve a megfelelő paragrafust. (aki nem ismeri a mechanikus jetet a benzinnyomás a lelke) Egyik másik jeladóról le van törve a csati, van amelyikről meg komplett hiányzik, mint közjogi méltóságainkból a tisztesség. És mégis (ez egy nagyon nagy "és") reggelente pöccre beindul, szépen melegszik. Na mit szépítsem teszi a dolgát ahogy kell... "így jön ki a ganébó"
Vételkor a Caprimámortól megrészegülve, ami úgy itatott át, mint a munkásruhámat a fáradt olaj, nem voltam elég körültekintő és a kipuffogó dob picit kifújt. Bár nem mintha egymásnak adták volna a kilincset az eladó Fordokat rám tukmálók, és az irányvonal megvolt bennem amit a háromkerekű biciklimmel szereztem 3 éves koromban amikor gyorsulni akartam, az eleje úszkált és nem pedig a hátulja ficánkolt... most miért Ti sosem csináltatok ilyet? Na a dob. Szóval kifújt... Kifúj hát az a dolga de ez elöl a leömlőnél... Gyorsan elmentem két tűzkarikáért, mert kezeit csókolom régi motoros vagyok én már" és nem akartam úgy járni, hogy péntek este leszedem mikor rájövök, h a tömítés sz@r, de azt csak hétfőn tudok rendelni üzbegisztánból de hétfőn ünnep lesz... amikor megjön akkor meg kiderül, hogy az enyém egy japán gyártású kanadai export, átalakítva jobbkormányosra és csak benzint kapok itthon hozzá... most megint mit röhögtök? Csak Én szoktam így járni?
A két tűzkarika 495 királyi jó magyar Forint volt. Egyből gondoltam veszek még kettőt mert ha kérdezik VAN, alátét.. valami alá... Egyből megörültem, hogy nem bálnamercit vettem ennyiért mert az biztos millió űr-dollárba került volna (az űr-dollár még drágább mint a sima), bár elkezdtem számolgatni lehet, hogy a kettesgolfnak olcsóbb lett volna? Ráadásul oda 50%-al kevesebbet kell beépíteni, és cirka 50%-al kevesebb csavart fogok beleszakítani az öntvénybe, ami igen kecsegtető, ha vizionálom azt a csillagászati szopást, ami mellett az égigérő paszuly is csak kikarózott, csenevész kúszótuja lenne.
Lelőjem a poént? Bár aki nem levelezőn végezte az autóőrületet már sejti. Nem kellett a tüzkarika. Nem, a másik sem, mert mindjárt kettőt vettem...

Folyt. köv. a kipuffogós, majd a másik kipuffogós, a lakatos és a fényező történetével

kAndrás 2010.12.17. 12:29:27

@(hero): nem gondoltam volna,de el kell látogatnom a capri fórumba!

Rocko- 2010.12.17. 12:34:13

@Jamesblond: "Már bocs de a 318 i milyen versenyeket nyert? "
mittomén.
én egy szót nem szóltam róla. én a K-Jetrnocól beszéltem.
"A fél ország injektor szervizeit bejártam vele és sehol nem tudták tisztességesen megcsinálni. "
injektor.hu?
"Valahol azt mondták hozzá se nyúlnak, mert jó."
na ezekrôl a kóklerekrôl beszéltem.
"de a K-jetronicról minden szerelő bevallja hogy kaki. "
mármint hogy nem ért hozzá.
"1000 sebből véreznek. "
sorolj fel tizet.
"Amikor pedig 20 ember nem tud valamit megcsinálni már inkább a "termék" hagy kívánni valót maga után."
vagy a balfékek szaktudása. érdekes, én tudok olyankróól, akik sok pénzt beleültek, és mûködik náluk. na, akkor mi van? mégse kakik.
na meg ha 20 ember mondja, akkor biztos igaz. tudod, mint az autópályán forgalommal szembemenô ôrült.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.17. 12:37:41

@Rocko-: Megint leírnám, hogy nagy köszönet BESZE SÁNDORNAK, ÉS FIÁNAK!

Dzso_bácsi 2010.12.17. 12:45:07

@klacus:
- "megbízható" (öreg) mindenes: Carina E, szigorúan benzines (bár nagykorú, karban is kell tartni, de belefér)
- öreg ták-mák taliga az összes kínyjával-binjával: Š Rapid, a szoci porse:)
De csak mer kispénzü vagyok, egyébként bejött az élet nagyon:)))))

Hurri Kán 2010.12.17. 12:47:36

@Dzso_bácsi:
Miért, a Rapid egy nagyon szép autó!

Dzso_bácsi 2010.12.17. 13:16:26

@gyvy: köszi:) nekem is tettszik (a mocskos ribanc), de az elmúlt évek mühelyben töltött órái/éjszakái nem múltak el nyomtalanul. Igazán alapból nem is azzal van a gond, hogy bármi (értsd akármi-bármi) képes elhalálozni ebben a cseszkó remekmüben, és hiába örülsz (ha találsz), hogy olcsó a pótalkatrész... de jórészt azért, mert bontott vagy utángyártott, és soxor nem igazán hozza az elvárt szintet. Nos pl. az idei évem úgy kezdödött, hogy januárban a motort háromszor ki, majd be...
De nem offolok, a Merci limó sokkal szebb, a vényóc a pokolban is vényóc, teljesen más világ, mégis megértem a szerzö mexállottságát.

Totálkár 2010.12.17. 13:16:46

Pont így jártam én is egy szerencsétlen Vito 112 essel. Nincs is olyan alkatrész rajta ami nem romlott el. Legszívesebben a dunába lökném,de ha éppen működik akkor meg olyan jó,hogy van.

deak.atti 2010.12.17. 13:44:49

@Totálkár:

Üdv!

Nekünk 108-asok voltak a Postán (20 db), de rémálmaimban se jöjjön elő. Még motorikusan abszolút megbízható volt, de a váltó, a kihajtás, a futómű, a kasztni ... egy borzalom volt, na. Szerencsére viszonylag rövid idő alatt kipörögtek a flottából, azóta meg nem vettünk. Nem emlékszem vissza rá különösebben jó emlékekkel. A T4-es Transporterhez képest nem volt egy jó autó, és önmagában is csak egy erős közepes.

DA

foolproof 2010.12.17. 13:54:24

Ezzel az átok dologgal, lehet valami, én is megszívtam egy zsírúj '09 Nyavalyával... Mindegy, megy a francba el, az átokkal együtt, inkább tákolok egy '99 Patrolt, sorhat, 2.3 t, de legalább AUTÓBÓL van, + a J-s alvázszám se hátrány.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.12.17. 14:06:25

1 újabb idióta aki ócskavasat dédelget...
Grat+

Daytona 2010.12.17. 14:51:06

Nem, nem, itt nem arról van szó, hogy nincs pénz a kocsi fenntartására. Nekem egy A6-os Audim volt, amin biztosan átok ült. Az első pillanattól kezdve szopatott, persze megvásárláskor minden rendben volt, majd a vétel napjának estéjén megállt menet közben. Képes volt álló helyében elromlani, hiába vittem szervizbe, egyre több és több baj jött elő rajta, az se javult meg, amit megcsináltak. Nagy nehezen eladtam, a vevő alatt már úton hazafelé megállt. Vissza akarta hozni, de inkább kifizettem a javíttatását, csak nehogy még egyszer hozzám kerüljön a rémautó. Szóval vannak ilyen kocsik, hiába is szól ez ellen minden logika.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.12.17. 14:53:56

@Rézmányi Balázs: Szerényen csak arra akartam utalni, hogy eléggé sántít, hogy 2500-as fordulaton akadt el a gázrudazat városban.

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.17. 15:24:06

@Mr. Cool: Nem 2500-as fordulaton közlekedtem, hanem leléptem a gázról, a tempomat felakadt és rájött a mehetnék. Mózes meglódult, én ráugrottam a fékre, és mire megálltam, már 2500-ön volt a fordulat. Az egész nem volt több néhány másodpercnél.

keletisarok.hu 2010.12.17. 16:16:17

@pharmanord: Ez jó volt. De igyál kevesebbet!

Valóban, régen nekem is tetszett egy überfrankó csaj, aki BMW-buzi volt. Na, bevérzett a szemem, hogy nekem kell egy BMW. (Hála istennek, jóra nem futotta, bontószökevényt meg én nem dédelgetek.)

Idősebb ismerősök mondták, hogy nyugodjak meg, ők is polszkival meg ladával csajoztak, és igazuk is volt.
Vettem egy megbízható kis japán gyöszt, és inkább a dumára helyeztem a hangsúlyt. :) (Bejött.)

Most már révbe értem. (remélem)

Rocko- 2010.12.17. 17:43:27

@BOSCHtechnikus: érdekes, hogy vannak nevek, amik előbb-utóbb előkerülnek az útkeeresés során. :)
van aki elsőre felkeresi ezeket, és van aki sok-sok pénzt elbasz, mire eljut hozzájuk.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.17. 18:18:47

@Rocko-: Azért szerénységem is ott volt...
@Rézmányi Balázs: Esküszöm, nekiülök, és legépelem! Legalább Te tudd, mi történt valójában...

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.17. 18:28:43

@BOSCHtechnikus:

Ne aggódj, tudom mi történt: sok pénz elköltése után még mindig rossz volt Mózes. Majd kevés pénzből megszereltétek...és Mózes most repül...néha keresztben, de az az én marhaságom.

Rocko- 2010.12.17. 18:29:48

@BOSCHtechnikus: ;)
elnézést, nincsen még sajnos komplett névlistám. :)

Virago_1000 2010.12.17. 19:03:31

@Rézmányi Balázs: Nyugodtan szamolj, hogy a millio belemegy, ha normalisan meg akarod csinalni.

Virago_1000 2010.12.17. 19:05:48

@mallac: "A Csikós meghülyít mindenkit az írásaival,"
Megvan a nap igazsaga.
Ram is vonatkozik. Pedig a merci nem is biztos, hogy illik a karakteremhez.
A 126-os merci mar-mar kultauto lesz Totalcaros korokben.

nikó 78 2010.12.17. 20:15:21

@Rézmányi Balázs: Nem tudtam,hogy hihetően kontrolált előélete volt. Csak számomra az a furcsa,hogy egy ilyen hőskorból származó autóban 156000 km -semmi. Szilentek, meg egyéb ilyen alapvetően tartós finomságokat,a suzukinkban 150-nél kezdtem el cserélgetni,(frankó az utángyártott)a 20 éves 3 kilót futott omegámban, még mindíg tökéletes.Ha verom most cserélte őket W 124-ben, de abban van majdnem 600.

Devil2 2010.12.17. 20:59:21

@malenykij polgar: Az akkor is egy kalap fos. A kolléga meg csak épp szőrmentén érintette a témát.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.17. 21:32:35

@The_Assassin: Kéttömegű lendkerék. Csak hogy edzésben legyél, amikor te kerülsz a szopórollerre ;)

Mondeonál gyakran halnak :-/

Hurri Kán 2010.12.17. 21:50:09

@KuKori: Nem csak a Mondeonál...

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.17. 22:25:31

@nikó 78: Évekig állt sajnos, azt pedig általában nem tesz jót. Akad még hát dolog rendesen. A múltját pedig kincsként őrzöm. :O)

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.12.17. 22:33:53

@Devil2: Jó dolog a k-jet. Csak ha egyszer baja lesz akkor lehet totózni, mert sokminden tudja ugyanazt a hibajelenséget okozni. Pláne ha nem a k-jetnek van fájása, hanem valamelyik vákumcső fáradt el, és nincs meg a kellő típusismeret, könnyű lyukra futni. Sajnos az olyan szakik (lásd Mr.Cool)akik tényleg értenek hozzá már fogyóban vannak.

Devil2 2010.12.18. 09:40:24

@Rézmányi Balázs: Nekem nem szükséges bemutatnod a K-jetet. Tulajdonképpen a szopóroller vitt rá hogy kissé felhomályosítsam magam belőle. Hogy ért hozzá az ember az egy dolog, de hogy mennyit költ rá ha valami beszarik az agyrém( bemelegedésszabályzó volt cirka 50k, befecsk.szelepek 20k/db, több mint 10 éve) legalábbis az adott youngtimer értékéhez képest. Egyszer örültem csak neki igazán, mikor megszabadultam tőle. ('83-as BMW E30, a '89-es Motronic már nagyon faja volt.) :)

Ganger 2010.12.18. 15:30:01

A legtöbb hibát a fals levegő okozza tapasztalatom szerint K-jetronicnál. Érdekes hibajelenség pl. amikor az injektorfejnél levő gumitömítés nem tömít rendesen, és ott szívja a falsot. Mondjuk a másik nagy probléma, amikor a sok okos szerelő összevissza állítgatja a keverékszabályzó csavarokat. Úgy tapasztaltam, K-jetnél is volt egy váltás a gyártástechnológiában, a 70-es éveken készült példányok sokkal robusztusabbak, a 80-as évekbeliek meg nyűgösek (ez persze csak egyéni minta, nem kell bizonyítani az ellenkezőjét, de eléggé markánsan ez jött le nekem).

George17 2010.12.18. 16:03:14

@ZsigulisZsolti:
Nem értem miért kell foglalkozni ezekkel az öreg járgányokkal ezeken már én túl vagyok.
Én például régi cápa BMW kezdtem
egy darabig minden rendben volt vele egyszer egy hosszabb úton leállt a motor addig nem indult be míg le nem hűlt a motor senki sem tudta megmondani mi volt a baja.
Utána szinte minden egymás után romlott el rajta vittem egyik szerelőtől a másikig valamit megcsináltak jött a következő amit megcsináltak hamarosan ismét elromlott a jó öreg utánagyártott vackok gyárit már nem is kaptam ráköltöttem a vételár kétszeresét.
Végül nyáron elindultam vele a Balatonra nem hajtottam de miután lejöttem a pályáról elment az olajnyomás (márkás olaj volt benne) rögtön egy szerelőhöz mentem lecserélte az olajat olajnyomás visszajött ugyan de hidegindításkor kék füst jött a kipufogóból.
Ekkor elegem lett belőle megszabadultam tőle többé nem érdekel milyen autóm van csak az kell hogy megbízható legyen. Vettem egy régi Swiftet igaz kicsi mások lenézik de egyben biztos vagyok mindenhová elvisz nem áll le folyton évente egyszer kinyitom a motorháztetőt lecserélem az olajat szűrőket aztán tudom egy évig fel sem kell nyitni ismét a motorháztetőt.

kuki123 2012.08.07. 18:26:36

az 500 SE Merci emlékére:

www.youtube.com/watch?v=NyD3H4cnwvA

dübörögjön a V8

:D

VVRRRRRÖÖÖÖM VVRRRRRÖÖÖÖM
süti beállítások módosítása