A világ leggazdaságosabb autója?

  2010. december 04. - Ender Gábor Címkék: totalcar flotta citroen saxo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gazdaságos-e a világ leggazdaságosabb autója?
2011-08-14 09:13:00

A Saxo története ott kezdődött, amikor a motorozásé véget ért. Szinte napra pontosan egy éve történt a

Karácsonyi Hiéna: Angéla dudái
2010-12-11 20:00:00

Persze, tudjuk, hogy megőrülsz a repi-ajándékokért, de erre a posztra biztos nem egy újabb töltőtoll

Karácsonyi hiéna: Bűzlő output
2010-12-11 18:50:00

Van egy elég gyakran használt mondás a szerkesztőségben. A kifogás olyan, mint a segglyuk: mindenkinek van, de

Karácsonyi hiéna: Csak a stupek
2010-12-11 17:50:00

A 10 éves fennállás alatt rengeteg utólag módosított, nem összeillő alkatrészekből összetákolt, nem

IMG 3865

 

Aki érdekes autókról akar olvasni, nyomja ki a jobb felső sarokban az ikszet, és menjen ki az utcára. Bárhol is legyen lakóhelye, biztosra veszem, hogy ezen az átlagos december negyedikén maximum tíz percet kell várnia, hogy valami sokkal autószerűbb, izgalmasabb, kedvesebb jármű jöjjön önnel szembe.
 
Nem akartam én kicsi, városi autót. Nem akartam, mert az augusztusban beszerzett Honda robogó tökéletes eszköznek bizonyult a napi bejárásra. És amikor az embernek napi szinten húsz gondja van, amiből jó esetben, pengévé feszülve tizenötöt meg tud oldani, akkor baromira nem mindegy, jön-e egy huszonegyedik, amikor beáll az Üllői út. A Honda bólusban adott keserűvízként folyt át a városon – és folytam át vele én is, és spóroltam a napi egy, másfél órákat a bkv-s menetidőkhöz képest.
 
A kisautós kényszerpályára két, egymással igen szorosan összefüggő dolog terelt rá. Az első, nagyon prózai ok a Hondával való esés, amiben a robogó épp csak annyira tört össze, hogy soha többet ne lehessen használni. A második pedig az iménti esés egészségügyi következményei, melynek láttán azt mondták a sebészeten, hogy válasszak: vagy ők, vagy a motorozás. Ilyen felállásban nem is tűnt annyira fontosnak a bubogás-mentes százharminc, meg a háttámlás utas ülés, amire annyira hegyeztem magam pár hónappal korábban.
 
A tömegközlekedés nem volt alternatíva. Illetve volt, de két hét után lehetetlennek éreztem. Az egyetemi évek alatt tökéletes eszköz volt a BKV. Ha az ember levadászik egy jó ülőhelyet, ott olvasni, zenét hallgatni, tán még tanulni is lehet, a havi költsége pedig minimális, pár ezer forint. Azonban ha az ember meghallgat egy-két előadást, bemegy egy-két gyakorlatra, meg egész nap a barátaival lóg, az idegrendszere és az izmai nem feltétlenül ugyanabban az állapotban vannak, mint amikor végigállja a napi hat óráját a műtőben. Egy-egy ilyen nap után a hármas metrón való ácsorgás olyan volt, mintha a vállamra fektettek volna két sittes zsákot, meg a nyakamra egy villamost.
 
A hobbi, vagy inkább játszós autónak vett Mercedest nem akartam közlekedési célokra befogni. Így is sokkal több kilométert mentem vele, mint amennyire először gondoltam. Mondjuk a várthoz képest nagyon jól fogyasztatott, 12 litert az elmúlt tízezer kilométeren, és alkatrészekre sem kellett, csak negyvenezer forintot költeni a háromnegyed év alatt, úgyhogy a horror fenntartásokról szóló tanmesék eddig megdőlni látszanak – le is kopogom. De akkor is végtelenül irracionális dolog egy ötezer köbcentis, V8-as döggel napi szinten bejárni, egyáltalán nem is erre vettem.
 
Ráadásul a legpesszimistább kalkulációk szerint is napi fél óra megtakarítást láttam reálisnak, ha a tömegközlekedést autóra cserélem. Ha azt a sok fél órácskát összeadom, és mondjuk, a felét ledolgozom itthon, akkor már réges-rég behoztam a havi benzinpénzt, és még mindig marad idő három mozira. És az autót nem kell letenni télen sem, az autó elmegy a hóban is, egy jó kisautóra lehet számítani. Az ember legjobb barátja lehet egy ilyen szerkezet, de tényleg.
 
Csupán félre kellett dobni az érzelmeket. A spórolós autó megvásárlásához nem szív kell, hanem számológép.
 
Szóval a történet ott kezdődött, hogy az esés után két nappal besántikáltam Balázshoz, a versenyautó szerelőhöz, hogy ugyan, mondja már meg, milyen válságautót vegyek magamnak a motor helyett. Százezerből, maximum százötvenből, és persze ne rohadjon szét, egyen keveset, legyen megbízható, ne legyen alkatrészigénye. Meg ilyenek.
 
9
 
Ebben az ársávban persze szinte csak a szétütött, négyszer, öt különböző árnyalatú festékkel átfújt, horpadt, karcos, kiélt szakadékok vannak, azokból mondjuk rengeteg, óceánnyi – milyen kár, hogy nem ilyenre volt szükségem. Persze volt itt is néhány üdítő kivétel, például ez a Cinquecento, ami azóta – most látom, hogy – elköltözött egy nepperhez. Pedig azt egy vidéki bácsi hirdette, ő volt a második tulajdonos. Finom, karbantartott kis autó lehet ez, de a szövegben említett négy literes fogyasztás igen erős túlzással is csak a városon kívül tartható, ráadásul ennél a kilencszáz köbcentis benzinmotornál sokkal jobb, dinamikusabb, megbízhatóbb és takarékosabb az eggyel újabb ezeregyes.
8
 
De hopp, ott már ugrik felfelé az ember még egy százassal, ennyi pénzt pedig nem ért meg nekem egy bádogkoporsó, ami pár év múlva Csilla tulajdonába vándorol, és amivel nem szívesen engedtem volna el sehova. Ráadásul tényleg, ez az 1,1-es Sporting nem spórolós autó: egy ilyennek ki kell nyomni a szemét, azt szereti, de egy ilyen Fiatnál a városi szemnyomás simán hét literes fogyasztást jelent, az meg nem hiányzott.
 
Balázzsal lepörgettünk egy-két Peugeot 106-os hirdetést, mondta is, hogy volt ebből egy szupertakarékos, igénytelen, piszok gyenge dízel, de azokból négyszáznál kezdődtek azok, amiket napi szinten csatába lehet küldeni. A benzinesek meg nem szeretnek nagyon koplalni, amiben Papp Tibi erősített meg, amikor elkezdett remegni a szemhéja, és odasúgta, kicsit remegő hangon, hogy ő használt ilyen PUG-ot, ezer köbcentis motorral, de ne kérdezzem meg, hogy nyolc litert evett-e, mert felköti magát.
 
Kezdett körvonalazódni a jó, klímás, első generációs gömbölyű Swift sziluettje. A japánok már akkor is tudták, hogyan kell kis fogyasztású, soha el nem romló, fillérekből javítható autókat csinálni. Viszont Swiftből olyan használatautó dömping van, hogy az éjszakába nyúló maratoni Swift pettingbe csak akkor akartam belekezdeni, ha semmi jobb nem jön. De jött.
 
Ezen a ponton már a szerkesztőség többi tagja is bevonódott az ügybe. Kezdetét vette a levelezőrendszert leterhelő Kisautó-saga.
 
A jó Motordoki, a bigott volkswagenista 1,6-os szívó dízel Golfokkal spammelte tele a listát. Aztán küldött néhány képet a sajátjáról, meg mondta, hogy 4,5 litert evett, és bejárta vele Európát. Meg hogy teszkós olajjal járkált, és hogy étolajjal is elment volna szerinte, sőt, talán akkor is, ha csak simán belepisál a motortérbe. És higgyem el, ehhez aztán tényleg három fillér bármilyen alkatrész, és ha valami kell, akkor lehet válogatni, hogy a bontott, a kínai szar utángyártott, a kínai közepes utángyártott, a kínai jó utángyártott, vagy a gyári kell, és egyik sem horror pénz. Aztán amikor végre élőben is megnéztem pár átlagosnak mondható, tizenéves használt autót, akkor megijedtem attól, hogy bármelyik húsz éves Golf végtelen mértékben lehet lelakva, amelyik meg nem, arra simán bemondják a nyolcszázezret. Elkezdtem jegelni ezt a vonalat.
 
A másik volkswagen alternatíva a Polo lehetett volna. Azokban is egy ősrégi, 1,9-es szívó dízel motor van. A Doki szerint egymillió kilométert is elmennek megbontás nélkül, négyfélnél többet azok sem esznek, kivéve városban, ahol mondjuk ötöt. Azonban az összes olcsó Polót, nem is tudom, miért, de
Deutsche-Post-sárgára fényezték a gyárban, és persze mindegyiket szigorú kétszázezres futás alatt kínálják most itthon. A jobbak hatszázezer felett mennek, vagy még felette.
 
4
 
Pedig a Polo, az már egészen autószerű valami, légzsákkal, kis szerencsével klímával, a Peugeot 106-nál mindenképpen finomabb, kevésbé koppanós, kevésbé rágógumi-szerű futóművel. Ha az ember ki tud fogni egy Polo Classicot, az meg már családi autó is egyben. Nekünk volt olyan, csak 1,6-os benzines, azzal jártunk síelni, nyaralni, gyakorlatilag mindenhova, és az 1,9-es szívódízel abban sem túl iszákos – a nagyobb kasztni miatt számoljunk három deci többlettel száz kilométeren. És én hülye, volt is egy ilyen, kihasználatlanság, vagy anyagi gondok miatt adták el, normális állapotban – persze lekéstem, pár nap alatt elkapkodták.
 
5
 
Aztán a Pista becsempészte a beszélgetésbe a Lancia Y vonalat. Ültem már olyan autóban, jópofa is az, főleg az alcantara belsővel, na, az tényleg odacsap. A egy csupa-kényelem autó, Csillának is tetszett volna, de ezek jobban is tartják az árukat: nagyjából félmillióért lehetett volna szépet venni. Papp Tibi, aki feleségautót keresett a hónapokban, meg is nézett egy négyszázezer forintost, utána egy hétig nem lehetett hozzászólni, annyira felhangolódott idegállapotilag.
 
6
 
Ami a képeken elfogadhatónak tűnt, olyan kettő volt. Az egyik ez a metál fekete, bordó béllel, faberakással, klímával, szervóval. Fincsi, mind a tíz ujjamat megnyaltam egészen addig a pontig, amíg Gyuri nem közölte, hogy ez az 1,4-es Fiat motor volt a gyár életében az egyik legnagyobb zsákutca. A Bravóba fejlesztették igazából, de annyira szar volt, hogy pár év után leálltak vele. Ráadásul higgyem el neki, hogy a kényelmességéért cserébe városban benyeli a hét litert, ami egy idő után nem fog tetszeni. Az 1,2-es tizenhat szelepesekért pedig ennél jóval több pénzt kértek, ha nem lógott a belük.
 
A Kisautó-saga folytatódott. Egyre lehetetlenebb fejezetekkel, egyre nagyobb baromságokkal. Gondolom észrevették, hogy már az Ypszilonnal is alaposan elkanyarodtunk a Cinquecento vonaltól, illetve az eredetileg kitűzött filléres fenntarthatóságtól, mint alapkövetelménytől. Valószínűleg ennek az elkanyarodási hullámnak a legcsúcsosabb taraja lehetett a Mini-láz, ami úgy söpörte ki a fejemből a racionális érveket, mint amikor az ember műgonddal rendezett paksamétáitól egy méterre beindítják az F18-as vadászrepülő sugárhajtóművét.
 
12
 
Persze teljesen világos volt, hogy egy ilyen autó inkább hobbi, mintsem munkásautó. És hobbiautóm már van. Ráadásul a Mercit vezetni jobb, méghozzá ezerszer, mint bármi mást, a Mini meg soha nem volt az élményautózás fellegvára. Vezettem olyat, és egy nehézkes, kizárólag izomból kezelhető, kényelmetlen, rugózatlan koporsóra emlékszem. Nagyon kedves kis koporsóra, és ez baj volt, mert a kedvességet nehéz visszautasítani.
 
És a nehéz visszautasítást még nehezebbé teszi a kibic ügyvezető igazgató, aki rátelefonál esténként a rabszolgára, hogy Gabikám, vedd meg a Minit, legyen két kultautód, szopni fogsz vele, de amikor megy, akkor add kölcsön, vagy kocsikázzunk a városban. Én meg benne láttam magamat, és persze egyáltalán nem a Bendét, hanem Csillát, ahogy hátratolt vászontetővel kocsikázunk a Balaton-parton, a tetőn két kidugott vizsla fejjel, napsütésben, boldogan.
 
Aztán végül, igaz, csak áttételesen, de a Mini felett is Gyuri mondta ki a végítéletet, amikor megosztotta a mellékesnek nem mondható információt, miszerint egy ujjal sem fog hozzányúlni, ha bármi baja lesz. Márpedig a Motordoki szerint hiába a hat literes fogyasztás, ennek baja lesz, higgyek neki, volt neki ilyen, befonta a haját, mire egy hétig használhatóvá tudta tenni. Hát letettem róla.
 
Ekkor már persze több ezer hirdetést megnéztem, és kezdett belém hasítani az a súlyos érzés, hogy négyszázezer, rosszabb esetben félmillió forint alatt nem lesz autóm. Csikós a 190-es dízel Merciket ajánlgatta, ami nekem is nagyon megfelelt volna: családi autónak. Amire Csík is használja, de nekem most nem ez kellett, márpedig a 190-esnek akármennyire is szuper a dízele, a városban az is hét literrel megy, jó esetben. Ezt Zsolt sem tagadta.
 
3
 
Visszatértem a Peugeot 106-okhoz. Az elején olyan háromszázezer forintnál mindig behúztam a féket, de most tovább mentem, és sokkal jobb autókat találtam. Ott már bejöttek az újabb modellek, az 1,5-ös dízellel. A régiekben még a Citroen AX legendásan keveset fogyasztó 1,3-as szívó dízele volt, ami egy korábbi használttesztünkön 2,99 litert evett vegyesben. Csak azzal az a baj, hogy szeret hengerfejes lenni, és éves szinten nagyon hamar elmegy az üzemanyagon megspórolt pénz, ha javítani kell az autót.
 
Az 1,5-ös viszont már egy újabb, megbízhatóbb konstrukció. Az sem eszik kifejezetten sokat, autóúton be lehet menni négy liter alá, vagy akár megközelíteni a hármat, és a szakértők szerint félmillió kilométerig nem kell megbontani a blokkot, ha betartják az olajcseréket. Nincsen bennük drága alkatrész, nincsen típushibájuk, egyszerűek, mint a faék. Megkockáztatom, hogy a világ legolcsóbban fenntartható autói ezek – legalábbis a szerkesztőségben nem merült fel jobb alternatíva. Az egyetlen költséges javítás a hátsó futómű lehet: ha nem tartják be a szervizintervallumokat, elkopnak, és a felújítás ára megközelíti az új alkatrésznek a beszerzését, ami valami százötven-kétszázezer forint között van. De megfelelő karbantartással azzal sincs gond.
 
Na, és félmillióért már volt 106 1,5D. Vidéki kisautó, rendezett béllel, nyerő színben, téli gumikkal, ami így decemberben akut költségcsökkentő tényező. Szívem szerint meg is vettem volna ezt az autót, de nem tudtam elérni a tulajdonost. Pár napig próbálkoztam, soha nem vette fel, és soha nem is hívott vissza. A legutolsó csörgetésnél valaki véletlenül megnyomta a felvevő gombot, és elkezdett a háttérnek ordibálni, hogy há’ bázmég, égész nap csöng a telefonod, mit csinálják má vélé? Ekkor eldöntöttem, hogy ettől a háztól akkor sem veszek semmit, ha Ferrarit kínálnak Swift áron.
 
2
 
Ez a fekete már a horror árkategóriában volt. Amikor lementettem a hirdetést, már csak 630 ezerért kínálták, de 700 ezerről indultak. Biztos voltam benne, hogy annyiért nem kell autó, főleg nem ilyen, de ha másnak nem is, összehasonlítási alapnak megérte megnézni. Szép volt, sérülésmentes, új gumik, megkímélt belső tér, egy tulajdonos, légzsák, elektromos ablak, százhatvanezer kilométer. Szuper volt, egy bő fél liter nyálat elfolyattam a nepper udvarán, aztán eljöttem. Ha találok bármit négyszázért, a különbözetből két évig tankolom az autót, ami perdöntő.
 
A Saxókat már előtte is nézegettem, de furcsa módon drágábban mentek, mint a PUG-ok. Papp Tibi szerint a három literes fogyasztású AX-ek legendája futatta őket. Mindenesetre a Saxo ugyanaz, mint a 106, csak más az első és a hátsó lámpája, meg más gombok vannak a műszerfalon. Volt is egy vállalható, egy zöld, Egerben. 540 ezerért kezdték el hirdetni, aztán egy hét után levitték 490 ezerre, én ekkor telefonáltam.
IMG 3820
 
Nem láttam benne sok fantáziát, pedig az autó tetszett. Viszont elriasztott a hirdetés szövege. Leírták, hogy kopottas az első gumi, és hogy az utóbbi évben ezt-és-ezt cserélték ki rajta, tételesen felsorolva. És nem, nem a gumicsere költségével van bajom, hanem azzal, hogy aki javítási listával hirdet meg járművet, az általában az utóbbi fél év véres kínjait veti a képernyőre: gyakorlatilag az eladás okát, vagy okait.
 
Például a frissen hengerfejezett Golfokat azért akarják eladni mind, mert a közelmúltban rá kellett költeni az autó árát a motorra, és amikor erre rájöttek, hirtelen meggyűlölték az addig szeretett kocsit, és gyorsan meghirdették. Rengeteg ilyen van, és azt hittem, a zöld Saxo is ilyen lesz. Viszont a telefonos beszélgetés alapján nagyon korrekt eladóval álltam szemben, és értelmes emberektől mindig sokkal jobb vásárolni, mint a pszichopatáktól.
IMG 3813
 
Elmentünk Egerbe hát, ahol ott várt, maga, a nagybetűs CSODA. A bal első sárvédőt és a motorháztetőt kivéve gyári fényezés. A géptetőt ő maga fújta le, mert kőfelverődések voltak rajta, nem akarta, hogy elkezdjen csipázni a védtelen területeken. A belseje, mint az új. Sehol egy kopás, sehol egy foszlás. Ebbe nem hányt bele egy kölök sem hátul, ebben nem nyiszatolta szét százötven kilós férfitest a vezetőülést. Százkilencvenezer őszinte kilométer. A motortér porszáraz, a kis dízel félfordulatra indul. Az alja is ép, sehol egy rohadás, és ja, mondta az eladó, jut eszébe, vett már rá új gumikat, csak még nem volt ideje felrakni, de az persze benne van az árban.
IMG 3848
 
Gyurival nem hittünk a szemünknek. Egy teljesen megkímélt autó volt előttünk, amit a kopottak árában adtak.
 
Nem hiszem el, hogy két hét alatt nem vitték el, hitetlenkedtem. Hát, ne is mondjam, válaszolta az eladó. Volt itt egy gyerek, aki nem is magának vette volna, hanem egy haverjának, akinek Eger túl messze volt autónézés ügyileg. Úgyhogy elküldte ide ezt kopasz, tirpák barátját, aki negyvennyolcas bakancsban érkezett, összesarazta az autót, aztán bemondott négy kilót. Elzavartam a fenébe. Meg kirándulók jöttek, délre ígérték magukat, csak közben elmentek ebédelni, meg megnézték a várat, én meg délután ötig otthon ültem, mert fél óránként mindig idecsörögtek, hogy még fél óra. Bennetek sem bíztam, azt hittem, nem jöttök. Ezeket mondta az eladó, aki egyébként félelmetesen korrekt volt, állt neki egy szép Mercedes a garázsban, meg egy VW Caddy, meg egy Yamaha XT660, meg egy Triumph Tiger 1050.
IMG 3855
 
Azt mondta, ha mi sem jövünk el, bedobja egy nepperhez, neki nincs ideje idiótákkal beszélgetni, meg alkudozni. Ha tényleg ilyen autó kell, mondjak egy ne túl pofátlan árat, és vigyem el. Ha majd a mínusz húszban nem akar elindulni, szóljak neki, ugyanezen az áron visszaveszi, erre garanciát vállal, ugyanis az autó tökéletes. Öt perccel az után, hogy kimondtam a négynegyvenet, már meg is írtuk a papírokat, és döcögtem hazafelé.
 
Nem vettem rosszabb autót, mint amit hétszázért kínált a nepper. Viszont spóroltam bő negyedmillió forintot, vagy saxo-nyelvre lefordítva két év menést.
 
Az eladónál (akinek ezúton is még egyszer nagyon-nagyon köszönöm, hogy egy ilyen jó kisautót vehettem át tőle) négy litert evett vegyesben a Citroen, az azonban már csak otthon derült ki, hogy ezt folyamatosan fogó kézifékkel tette. Utóbbit tízezer forintból megjavítottuk.
 
IMG 3863
Most van egy teljesen költségmentes, szuper kisautóm. Vettem rá négy gyári acélfelnit tízezerért. Meg négy vadi új téligumit, huszonhatért. A városi ritmust simán bírja, autópályán 120 km/h-val könnyedén elgurul bármeddig, és ott még csak nem is zajos, simán lehet beszélgetni, rádiót hallgatni, barkóbázni. Egyedül a szervokormány hiányzik, meg a klíma, bár az nyilván nem most, hanem majd csak nyáron.
 
Fogyasztási adatom egyelőre nincs: az első tankolás (45 liter) óta 960 kilométert mentem vegyesben, és még nem feküdt el a mutató. Szerintem jól döntöttem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr292492318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeezL 2010.12.05. 10:19:12

@stofilol:
ebben úgy látom teljesen egyet értünk!én meg fűtőolajjal tankoltam őket mindig is!meg ha volt rendes gázolajam akkor azzal!
nekem is votl benzines Vw-m 1 Jetta I 1.6 szart nem ért.... megbántamakkor mert vmi dieselt kellettvolna vennem...

DeezL 2010.12.05. 10:22:57

@Krisi:
az 1,1es Unot felejtsd el legjobb válság autónak!:D igaz h alapból jóa fogyasztása... de... városban 7litertől van afogyasztása mondjuk ha nem tapsodo akk 7

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.05. 10:28:52

@Walgoo: miért nem ajánlasz neki egy 730d BMW-t az sokkal jobb mint akármi amit itt írtak,ja hogy 25 millió??
ha valakinak 400ezre van egy kocsira tök mindegy hogy egy autó 800ezer vagy 2 millió,nincs rá pénze és kész.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.05. 10:31:00

@forumnick: és miért nem vettál rá 2 cm rel hosszabb ablaktörlőt??

DeezL 2010.12.05. 10:32:23

@Ihatebullshit:
nekem ahány ismerősömnek votl francia autója az mind egy nagy rakás szar volt...családban is volt több minddel csak a probléma volt....

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.05. 10:35:30

@igor77: melyik nyáron??
mert most kb 380forint a legolcsóbb ami nyáron sem volt 250.

DeezL 2010.12.05. 10:36:00

nem tudom már ki írta hogy inkább a 33as mint a Tipo... de hidje el nem akarna ő 33ast:D nekem volt egy 1.7es Boxer még régen pár hónapig...csattogott mint az állat...pedig szétszedtem többször is... ahhoz hogy h jó legyen egy alfa romeo boxer motorja,kell egy higanyos műszer....
a dieseljei az alfának ezek a régiek meg lapát szarok ebben a 33asban is volt 2db diesel 1.8 szívó és TD 3 hengeres... pffff...
hidd el inkább a Tipo csak ne digites műszerfalas legyen:D

benkoo 2010.12.05. 10:36:41

@Gyurma73: azért, mert környezetbarát, jobban megy tőle a kocsi, kevesebbet eszik és és 30 forintért is kapható literje.

DeezL 2010.12.05. 10:37:59

vagy ink a Lancia dedra....

DeezL 2010.12.05. 10:39:30

@benkoo:
ez micsoda? mert lemaradtam:D

Krisi 2010.12.05. 10:39:52

@DeezL: ez igaz, ráadásul azzal úgysem lehet kibírni, hogy ne tapossuk neki :)

@Walgoo: sőt, ha vesz egy lakást ez egyetem közelében az még gazdaságosabb. ja, hogy az 15millió? az már csak részletkérdés :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.05. 10:57:12

@vasgyuszi:
az érdekes lene hogy ott majd felébe kerül az étolaj.1 éve nagyon megugrott aZ ÁRA SAJNO A világpiacon.
itt kb 1,4 Euro ott csak 0,8 lenne 1 liter??
Bár ha belegondolok Kairóban 32 forint a gázolaj akkor minek menjek münchenbe tankolni?:-))

forumnick 2010.12.05. 11:51:31

@Gyurma73:
Szerintem itt hagyjuk abba, mert értelmetlen....
Azért nem vettem rá hosszabb ablaktörlőt, mert:
1. Céges flotta része volt, kaptál egy forgalmit (postit-on az indítókóddal :-D), kulcsot, üzemanyagkártyát. Ha valami gondja volt, leadtad a kulcsot, kaptál másikat.
2. Ha raksz rá nagyobbat, akkor pont beleér a tetőbe is. Kb. kis túlzással úgy képzeld el, mint a mai autó hátulján a hátsó ablaktörlőt. Pont azon a felső/oldalsó karéjon néztem ki, amit már nem törölt. A Mercinek is volt egykaros ablaktörlője, de ott volt egy csuklós mechanika, ami miatt a lapát kiment a sarkokba is.

Egyéb ötlet?

Phrascarica 2010.12.05. 12:18:49

@Gyurma73: én odaadom a használtat neked annyiért, inkább kárba mint pocsékba, egyébként meg csak a környezetkárosítás folyik vele

DeezL 2010.12.05. 12:27:22

@Krisi:
ezt mire is írtad? mert már elfelejtettem amit neked írtam:D

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.05. 12:47:52

@igor77: "gyúlékony ugyan de nem tudom mi.Most azt fogom kipróbálni"

Használt éolajat megeszi? Le kell előtte szűrni? Sima papír szűrő megfelel?

Xero 2010.12.05. 13:00:58

@stofilol: Na igen és így lesz szar a futómű. Ha hagyja teljesen bedőlni akkor búcsút lehet mondani a lengőkarnak is. A zsírzógömb megint csak MekkElek megoldás.
Meg lehet azt becsülettel gondozás mentesre csináltatni, jobbra mint a gyári. Igaz nem is 20e Ft lesz!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.05. 13:01:35

@forumnick: én is magas vagyok és 2 centivel több még elfér anélkül hogy beleért volna.
Vagy most azért nem raktál rá nagyobbat mert céges autó vagy mert nem fér el?:-))
meg ha céges ha nem az első autósboltban vettem volna kb 1000ft megért volna hogy kilássak.

Xero 2010.12.05. 13:10:28

@Xero: Ja és hogy ne a levegőbe beszéljek: peugeot-hatsofutomuvek.hupont.hu

Nekem is időszerű a felújítás 206-on pusztán ezét szúrtam ki! ;)

drzsoo1 2010.12.05. 13:34:34

@DeezL: Nekünk csak citroenenk vannak, családon cégen belül összesen 8 db (xantiák Berlingok, xsara, picassok, C5) mindegyik remekül megy teszi a dolgát, szervízbe nem rohangálunk velük. Ezeket is ki kell fogni mint a többi márkánál. Lúzer embernek lúzer autója van, lehet szidni akármelyik márkát, alattad a Toyota is meg fog állni.

263 2010.12.05. 17:44:57

@igor77: Ez hülyeség szerintem.

263 2010.12.05. 17:50:36

@atpijkamo: Persze, hogy megeszi.Harisnya, többször szűrni.Én hidegben nem szívesen használnám, de ismerek olyant, aki csak ezzel megy télen-nyáron.

konti10 (törölt) 2010.12.05. 19:29:37

Azt hiszem , minden napot utálnék, ami úgy kezdődik, hogy egy ilyennel kell melóba menni. Akár milyen patika fényevő is. Minden reggel ezt meglátni a garázsba, engem rohadtul frusztrálna.

Dennis01 2010.12.05. 20:14:42

@Garp: Ajjaj, azert muszakin csak kaptam egy oldalnyi problemat a nyakamba... :)
De nem mondom, ennyi penzert a leheto legjobbat vettem..

@KuKori: Ocsem, olyan a belseje mint egy szalonautonak... Mennyit futott??

@Walgoo: Persze, es ha ket haverjat is vinni akarja, az egyiket felulteti a tetore, mi?? Lehet abban egy doboz papirzsepinel tobbet tartani?? :D

Mlmjoc 2010.12.05. 21:03:03

1. Balesetmentes kilómétereket vele!
2. Azért nem vett smartot, mert autót keresett nem karácsonyfa díszt, h úgy nézzen ki mint majom a köszörű kövön!

Hurri Kán 2010.12.05. 21:18:28

@Walgoo:
Nézd már meg mennyi egy Smart, és mennyi ez. Melyiket mennyiből lehet javítani ha kell.

Azonkívül ez a Saxo -ha némi kompromisszumokkal ugyan- de teljes értékű autó, ha kell elfér benne 4 ember + némi csomag, vagy 2-3 ember és több csomag.

A Smarttal a keresztben parkolás jópofa dolog de előnye nincs (nem olcsóbb).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.05. 21:20:04

@Dennis01: Hát azért nem makulátlan, de még feljavítható (a hátsó üléseken nem feszül rendesen a bőr, meg a bal hátsó ülőlapon valahogy ki kell javítani valami kifolyás foltot), a kocsiban 90 ezer mérföld van most.

Krisi 2010.12.05. 21:52:33

@DeezL: :)
arra, hogy az Uno városban 7-et bekajál :)

Dennis01 2010.12.05. 21:57:41

@KuKori: Nem rosszak ezek a batar franciak.. Faterom 406-osaban 143.000 merfold van most, semmi nyuszoges, csorges-zorges, minden nagyon jo allapotban van. Hazafele az 1700km-bol kb 1000-et en vezettem le, egy szavam se lehet az ulesekre, nagyon kenyelmesek hosszu tavon is.

nick2005 2010.12.05. 22:25:14

Biztos, hogy jól jár ezzel a kocsival, aki megvette, nagyon úgy tűnik jó vétel volt. Ha magam gondolom a helyzetébe, akkor az az igazság, hogy én nem tudnék ilyen lenni. Ha akarok venni egy kocsit, amire megvan a pénzem, azt akkor is megveszem, ha 7 litert fogyaszt, hiába jön valaki egy jó tippel, hogy egy másik típusú kocsi esetleg csak 6-ot, vagy 5 és felet. Valahogy nem tudom megérteni azokat, akik mindenen spórolnak (ha durvább lennék azt írnám, hogy X Ft-ért kivel mit csinálnak:), mondjuk biztos én nem is gazdagszom meg soha. Dehát mindenki maga tudja.

igor77 2010.12.05. 22:53:07

Tisztában vagyok vele,hogy 380-a legolcsóbb napraforgó.Ezért vagyok kénytelen kúton tankolni.Hidd el nyáron229 volt,sőt az aldinak volt vasárnapi akciója 219-ért.

igor77 2010.12.05. 23:01:49

@atpijkamo: Szerintem megeszi,de nem tudtam még normális mennyiségben szerezni.A szutykos folyadékokat kávéfőzőbe való papír filteren szoktam szűrni.Egyszerűen egy tölcsérbe teszem.

263 2010.12.05. 23:14:45

@igor77: Az, hogy a használt sütőolaj jobb, mint az új.Az hülyeség.

igor77 2010.12.05. 23:17:44

Ezt én is csak hallottam,nem próbáltam.Nem volt még annyi használt olajam

joetaylor 2010.12.05. 23:51:31

Minden Eire-be szakadt magyar autósnak ajánlom a www.eiretyres.com/ oldalt. Nekem is innen vannak a téli gumijaim és a webes árban benne van a szállítás is. Ami jó benne, hogy a gumik mellé belinkelik az adott típushoz elérhető teszteredményeket is, így könnyű a legolcsóbb és jó eredményekkel rendelkező abroncsot megtalálni. Sajnos legutóbb három hétbe telt a kiszállítás. Én télivel járok /Dunlop WR SP/ egész évben és az itteni aránylag hideg időjárás nem koptatta el a gumimat nyáron se. Simán megfutja a 40 ezret ezzel a gumival. Az az autós aki itt télen nyári gumival jár az ugyanolyan igénytelen autós mint a bennszülött Írek.

Fantozzi.ie 2010.12.06. 01:28:52

@joetaylor: Köszi ismerjük
Sajnos most nagyon elszálltak az árak mert hiány van egész európában
A téligumi gyártást augusztus körül zárják le. Utána már a jövő évi nyárigumikat gyártják
Egyébként nekünk az egyik autón téli a másikon nyári gumi van...

Fantozzi.ie 2010.12.06. 01:30:51

@KuKori: köszi megkaptam az infót
Azért nem rohadnak itt az autók mert nem nagyon szoktak sózni Angliában meg sóznak

Dennis01 2010.12.06. 02:01:14

@Fantozzi.ie: De hogyan.. A fo utvonalakra rateritenek egy tonna sot, a mellekutcakra, lakotelepekre egy grammot nem raknak. Ahol en lakom, a haz mogotti parkolobol egy remalom kijutni mikor havazik...

Fantozzi.ie 2010.12.06. 02:59:43

Itt az M8 ast sózták de pl a rávezető körforgalmat már nem !
Ott simán el lehet dobni az autót

Garp 2010.12.06. 03:09:46

@joetaylor: az igénytelenséggel nem értek egyet. Szimplán hülyék hozzá. :) Hiába magyarázod, miért kell a tgumi, a válasz: lassíts le. Grrr.

vasgyuszi 2010.12.06. 08:54:40

@Gyurma73: talán, mert München közelebb van. Egyébként nem lehet ezen nagyot nyerészkedni, minek? Több a leves, mint a hús. Csak érdekességképpen megjegyeztem, hogy itt mennyivel olcsóbb az étolaj (amennyiben akciós, márpadig valahol mindig az). Ennyi. Pl. az albérlet meg egy 74 nm-es 6. emeleti lakásra rezsi nélkül, teremgarázzsal 935 Euro. Ez is München, csak a félreértések elkerülése végett (kolbász-kerítés esete...) :)

vasgyuszi 2010.12.06. 08:57:02

Csakhogy a témához is szóljak: a legutóbbi két kocsim Citroen volt/van. Egy 2006-os Berlingo 1.6 hdi (fogyasztás város jó, autópálya sok), jelenleg meg egy C8 az új EURO5-ös 2.0 hdi-val (fogyasztás elfogadható a 2 tonnás sajáttömeghez képest...)

Ger6ő 2010.12.06. 09:32:22

APÚÚÚÚÚ LÉCCCÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ........ :-DD

Peetee 2010.12.06. 12:06:00

@rozsdapeti:

ZÁRÁS UTÁN TE ELMEHÁBORODOTT!!!!!!!!
Nem munka közben.....Okosf@sz.

gigabursch 2010.12.06. 12:55:24

Ez tetszett:

"Papp Tibi, aki feleségautót keresett a hónapokban, meg is nézett egy négyszázezer forintost, utána egy hétig nem lehetett hozzászólni, annyira felhangolódott idegállapotilag."

Igen. Egy Lancia az könnyen tesz ilyet az emberrel. Nem hagy érzelemmentesen, még a legvaslelkűbb embert is megfogja.
Engem öt éve tart rabságban, de nem bánom.

DeezL 2010.12.06. 16:45:53

@Krisi:
ja értem..:D hát de nem?:D

@drzsoo1:
kössz a jó előítéletet velem szemben fasza gyerek vagy....végülis hülye vagyok a témához mert édesapám Citroen-Peugeot szalonban dolgozik raktárvezetőként alkatrészeladóként...meg autószerelő az eredeti szakmám meg 68 autóm volt idáig meg végülis csak 100ezer km-t vezetek egy év alatt.....több autómmal....a munkám miatt....szerintem van vmennyi tapasztalatom hogy melyik mit bír nem gondolod?

DeezL 2010.12.06. 16:50:49

plusz elvből nem veszek csigazabáló fost... Trianon... stb... utálják a magyarokat....elmehetnek a faszomba a franciák....

don't 2010.12.06. 19:15:57

+kell tanulni motorozni....olcsobb.

Spiritmonger 2010.12.06. 21:21:30

T. cikkíró!

minek neked autó, ha a városi hét literes fogyasztás soknak tartod?
ha több, mint a duplája lenne, az érthető, de ez már nettó szarrágás, nem poszt témája

DeezL 2010.12.06. 22:00:05

@Spiritmonger:
nem tartjuk soknak...csak arról volt szó hogy vki írta hogy az Uno 1.1 jó válság autó,csak írtuk h nem az mert 7-et bekajál...és ha azt nézed hogy az 1.4es Turbodiesel változata 5.8at eszik városban akk melyik a jobb? csak ennyi volt... amúgy persze hogy nem sok a 7 liter városban...volt több 25i BMW-m azok ettek a városban 11-12őt:D tudom mi az hogy sokat eszik az autó,de az relative semmi mert alapból volt 192 paci és 245 nm:D

DeezL 2010.12.06. 22:38:03

@Dennis01:
na ezt elismerem...nagyon kényelmes autók....még régebben amikor sűűrbben cseréltem az autóimat mert ezek adás vételével is foglalkoztam félig meddig, akkor néztem a kényelem miatt egy BX-et 1.8 vagy 1.9 TZD Turbo-t rossebb tudja már...de végülis nem vettem meg mert sok panasz volt a hidraulikájára...volt apósomnak volt BX-e meg az egyik barátomnak még van is:D meg 1x néztem utána egy 1.9 TD R19 Chamade-t abból sem lett semmi....helyette lett németből egy fapabod Golf 2 1.6 GTD:D amit akkor meg is bántam mert nem volt kényelmes meg kicsi volt a melóhoz....

Dennis01 2010.12.06. 22:40:28

@DeezL: Faterom munkatarsanak volt BX-e, egyszer faterom eljott vele haza, hogy megcsinaljon rajta valamit. Mikor hazaert, kihivott engem a kocsihoz, mutatta ahogy a hidraulikat allitva emelkedik-sullyed a verda.. Jokat bohockodtunk vele, mielott visszavittuk volna a gazdajahoz.. :D

DeezL 2010.12.06. 22:41:21

@forumnick:
igen igen... a w124es mercin is egykaros volt...nem rég adtam el a gépet...:D

DeezL 2010.12.06. 22:45:44

@Dennis01:
csinálgattam bőven BX-et:D csak drága volt a francia autókhoz mindig is az alkatrész meg sok dolga kibaszott bonyolult volt...meg mondtam az elveim a franciákkal kapcs. meg hogy rengeteg ismerősöm szopott velük... persze van kurva szar német autó is nem azt mondom... mert a PD TDI-től is égnek áll a hajam:D volt 3db is...erősek meg minden alapjában nagyon jó csak ha beszarnak a PD elemek...ajajj... na de atémához visszatérve...vezettem is BX-et sokat az az 1.8 vagy 1.9 TZD Turbo elégh kellemes volt és amitén akartam venni az fullos volt...4x el.ablak. el.tető stb meg rhadtkényelmes ülései vannak...meg a fútóműve fasza nagyon....a szar magyar utakból nem érződik semmi..csak ha ugye elmegy a hidraulika akk a szervó vagy a sima kormánymű meg a fék is....bár az új C5nél nem így van....

Dennis01 2010.12.06. 22:47:36

@DeezL: Ez erdekes, hogy otthon milyen draga otthon az alkatresz. Tavaly nyaron csereltetett vezermuszijat, feszitogorgoket es vizpumpat a 406-oson faterom otthon, de az alkatreszt innen vittuk. Az utangyartott alkatreszek dragabbak voltak otthon, mint itt a gyari!

DeezL 2010.12.06. 22:52:35

@Dennis01:
hát ja... ez van....én anno olasz bontókba jártam alkatrészekért...de hát ugye ott megzömében olasz autók vannak:Dmeg akkoriban Fiathoz nagyon olcsó cuccok voltak....

Dennis01 2010.12.06. 23:05:06

@DeezL: Faterom mikor az Argentat ujitotta fel (amit Winkler tesztelt hajdanan, a lila verda :D), Olaszorszagban is jart muanyag elemekert...

Spiritmonger 2010.12.06. 23:54:43

@DeezL: más fogalmaink vannak a válságautóról

szerintem ilyen időkben erős motor, nagy nyomaték, kicsi szervizigény kell, meg nagy kaszni, hogy ha kel, akkor erőből is menjenek az ügyek, ugye, válság van...

nagyköbcentis szívómotor, nagy kaszni, kéziváltó, lehetőség szerint mechanikusan vezérelt összkerék, és kész az ideális válságautó
nem megy tönkre, a világból kimegy, olcsó a szerviz, biztonságos, van tömege egy balesetnél

Fantozzi.ie 2010.12.07. 00:38:10

@KuKori: ezt olvasd el:
Ezen beszartam a röhögéstől

Bocs mindenkinek az OFF ért de én lefordultam a székről a röhögéstől:

www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056106722

ON

Hurri Kán 2010.12.07. 00:40:28

@Fantozzi.ie:
áááááááááá.... :DDDD Ez olyan mint a 710-es számú alkatrész...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.07. 01:21:43

@Fantozzi.ie: Ennél csak egy jobb volt nemrég, amikor az Aldiban vett fagyálló szélvédőmosót és a hűtőbe akarta önteni, azt hiszem ez is itt volt, vagy Pistonheads-on találtam, már nem emlékszem XD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.07. 01:31:26

@Fantozzi.ie: és meg is van :DDD

www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?p=69228517

Az egyik hozzászóló összefoglalta:

"Whats the moral of the story ?

1. If you cant read the manual, dont use it.
2. If you not sure about what are you doing, leave it for professionals.
3. Stay away from ANY car products in Aldi/Lidl.

And you have no troubles :) "

Dennis01 2010.12.07. 10:17:23

@KuKori: @Garp: Azert ne higyjetek, hogy otthon nincsenek ilyen IQ bajnokok. Egyik benzinkuton apam munkatarsanak a felesege megkerte a kutast, toltson valamennyi fagyallot a hutobe. A kutas ugyesen feltoltotte a szervotartalyt fagyalloval...

tükörfúró 2010.12.07. 10:53:48

Szívódízellel? Hungária köruton belülre nejárni? höhöhöhöh...
nem tudsz te barátom semmit, akkora lesz a szemed, mikor majd jön a tarlósriadó és buszozol heteken át, mint a zsebóra, hátmég, ha 1012 körül (szűk másfél két év) végleg csak a kékzöld autó mehet be, meg a taxi, meg a fuvaros meg a békávé.

Dennis01 2010.12.07. 12:23:24

@tükörfúró: Ez is mekkora hulyeseg... A rendesen beallitott, jo emisszioju oreg autok nem mehetnek be a varosba, bezzeg a kehes, fustot okado BKV-s roncsok tomegevel jarnak varosszerte...
Miert nem lehet egy normalis europai varos rendszeret hasznalni, mint pl London? Ha fizetsz, behajthatsz a belvarosba is.

Vágási Matyi 2010.12.07. 13:15:21

A motoros cikkhez visszatérve:
Az előzmények ismeretében egészen biztos hogy Ricconak, és nem Rocconak hívják a haverod? :)

DATSUN 2010.12.07. 13:45:25

TOTALCAROSOK!!!!! HA érdekel valakit esetleg a hirdetés szövege elég tuti!!!!! www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega/opel_omega_ls_turbo-4226473

DeezL 2010.12.07. 14:05:29

@Dennis01:
láttam azt a Tv adást,bár a Fiat Argentából nem sokat láttam életem során...annyira nem ismerem... voltak Fiatjaim de olyanom nem volt soha

DeezL 2010.12.07. 14:21:25

@tükörfúró:
egyébként ki beszélt szívódieselről? mert ha rám célzol akkor én Turbodieselt írtam... ha meg nem akkor meg ne vegyed ám kötekedésnek:D

DeezL 2010.12.07. 15:34:17

de mindegy én majd lassacskán tervezek autót venni... de nem ilyen régi autókat.. igaz most régi autóim vannak...de gyűlik lassacskán a lóvé,aztán sztem ismerősömtől németből hozok vmi autót... múltkor kaptam volna egy 2.7 TDI A4est 2008as 60ezer km-el 2,9millába....regadóval mindennel együtt megállt volna olyan 4millió FT körül...azon bőven lehetett volna keresni..:S de

Specialized78 2010.12.07. 21:21:58

Látom,a cikk írója odáig van a szerzeményért.Biztosan jó vétel is volt.
Ugyan akkor kis fogyasztású autóból lehet venni "autószerűbbet is".Amivel hosszabb utakra is el lehet menni.Persze,ha csak városba kell,nagyon jó vétel a Citrom.Én 2 éve vettem 300.000Ft-ért egy A Vectrát.1995-öst,az utolsó darabok egyikét.200.000Kilóméterrel.C16NZ motorral,ami még az Asconában mutatkozott be,tehát bő 10 év alatt volt ideje kiforrni.5.08Literes az átlagfogyasztásom,főleg a 4-esen megyek vele.Karcag-Érd viszonylatban,sokszor Budapesten használva és városban.100.000Ft-ot költöttem rá olajpumpára,vez.szíj,feszítők,termosztát,meg 1-2 apróságra.Pöccenésre indul mára,elöl van akkora hely benne,mint a családi Mondeóban/2006/,530Literes a csomagtere,van benne ABS,szervokormány,tetőablak,közp.zár,2 lufi.Metálkék,a forgalomban még mindig jól néz ki.És nagyon megbízható,15.000Km-t mentem eddig vele,semmi gondom,nagyon megszerettem.Semmi nem zörög,csendes.10.000Km alatt fél liter Valvoline Maxlife olajat eszik.Szóval nagyon megszerettem,nem fogom eladni.

Specialized78 2010.12.07. 21:29:53

Még csak annyit,hogy a szerkesztőségben néztem Vectra A tesztet,eléggé lehúzzátok,pedig a Népítéletben rengeteg hozzászólás és pontozás van a modellről.Azt TI hoztátok létre pont azért,hogy támpontot adjatok vele másoknak és vélhetően magatoknak is.Nézzetek szét,hogy hány FIAT Tipot,Regatát,Peugeot 405-öst,vagy épp Lancia-t láttok még a 90-es évekből.Igen keveset,ellenben rengeteg Vectra szaladgál még.

pimpike_ 2010.12.07. 21:54:20

Gábor!!!
Már kedd -este- van !!!
Még ha nem is kellett volna tankolni (szerintem 4.5) még akkor is kell mert 2 óra múlva megy fel az üzemanyag ár ! :D
Mi a pálya?

DeezL 2010.12.07. 22:32:33

@Specialized78:
az A vectra nagyon fasza...:Degyszer akartam venni egyet németből abarátomtól meg egy F astrát is néztem de aztán nem lett belőle semmi...igaz én nemmentem volna vele sokat mert városi autónak lett volna a Regata helyett:D

am akk ez helyfüggő!Itt Kaposváronés környékén rengeteg Tipo van...megUNo...én erre szoktammondani ha szaraz olasz autó akk miért van ennyi Tipo Uno és miért nincs pl R5ös Renault vagy AX stb..de valóban az A vectrából is sok van

Ender Gábor 2010.12.07. 22:34:40

@pimpike_: Sok egyéb dolgom volt, de ígérem, holnap este kimegy a poszt. A tankolás is megvolt, annyit elárulok, hogy kevesebbet evett, mint a SEC, de többet, mint Csikós 50 ccm-es robogója :)

DeezL 2010.12.07. 22:37:42

mondjuk most is vennék egy A vectrát lótifutinak...de mem találtamnormálisat mindegyikben amit néztem több mint 300ezer KM volt...és jó lenne találni erre a célra egy olyant amiben olyan 160-200ezer körülvan és 200-220ezerHuf-ért meglehet venni,de ez vonatkozik az F astra Caravanra is

DeezL 2010.12.07. 22:41:37

audi a6 v6 2.5 TDI-ről mik a vélemények?
mert sok audis szidta nekem....hogy az szar....h inkább 1.9 sima TDI-t vegyek...a 110lovasat...vagy az újabb kasztnisból 3.0 TDI-t

Dennis01 2010.12.07. 23:01:13

@DeezL: Faterom elso kinti autoja egy Vauxhall Cavalier (A Vectra) volt.
Hazament vele haromszor oda-vissza gond nelkul, vezermuszij lett cserelve meg az olaj egy-ketszer. A holgy akitol vette, tanitott a helyi iskolaban. A kocsi 2 eves koratol 15 eves koraig naponta egyszer elment az iskolaig ahol a no tanitott, hazafele megallt az egyik boltnal, aztan hazament. Ennyi volt a kocsi futasteljesitmenye..
Hibatlanul ketyegett, eladas utan a hulye aki megvette szethajtotta..

Hurri Kán 2010.12.07. 23:04:32

@Dennis01:
Az a baj, itthon már alig találsz A Vectrából elfogadható állapotút.

Pedig -még mai szemmel is- abszolút vállalható méretű utas -és csomagtere van, az 1,6-1,8-2,0. benzinesek (jó kis kétszelepes technika :)- ha cserélsz bennük olajat meg szűrőket elpusztíthatatlanok.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.08. 03:49:08

Aha, 5.08 liter 100 kilométeren az 1.6-os Vectrától. Keltsetek majd fel, ha igazzá válik :) Nem volt az rossz kocsi, de ne írjunk már hülyeségeket le.

DATSUN 2010.12.08. 07:27:33

Tisztázzuk,hogy a magyrországi autók,túlnyomó többségét németből hozták be tehát egyértelmű hogy több a német tipus. A másik,hogy a legolcsobb autokat hozták,ami valahogy kinézett eró sokat futott..nálunk(komlón) rengeteg olasz származék futkos,föleg nagyok, (croma,thema,tempra,tipo) Tipoból elég sok a taxi-színű diesel és a legtöbbnek még "A" val kezdődik a rendszáma....belegondolni nem merek mennyit futhattak.. nekem volt 405ös pugom,aminek 199999ről nem fordult tovább a számlálója(ott is az első karakter volt piszkálva) az asszony 305ös diesel pugjában 1.380.000km volt mikor eladt ez is taxiszínű volt :-)Szóval nem kell csodálkozni,hogy ezek a gépek eltűnnek az utakról,a kilóméter és a kor megeszi őket,bár ha vidéken körülnézel találsz belőlük...Pl a croma 2.5 ös td nek mi baja lehet,ha ducato kasztnikat rángat 6-800ezer km-en keresztül hiba nélkül,az hogy mind megfutotta már a másfél,kétmillió kilóméterét....

DATSUN 2010.12.08. 07:29:43

ja!!! amire egy opel sztem sose lesz képes,mert előtte a kasztni lerohad róla...

Specialized78 2010.12.08. 09:02:15

Kukori!
Elnézést kérek,láttam,hogy elírtam a fogyasztást.5.8L/100Km.Városban és városon kívül 100-110-el,nem tojással a láb alatt.Mikor kifejezetten a fogyasztásra figyelve mentem vele,akkor kijöttem 5.3-ból vegyesben.Tudni kell,hogy az autó tömege csak 1080Kg,a motor pedig 78Le.Valaki írta,hogy 2 szelepes,no igen,de elnyűhetetlen,igazi igásló.Ha sikerül kifognotok egy jó példányt,csak ajánlani tudom,az alkatrészek nevetséges áron vannak hozzá mindenhol Remélem,nem voltam sok senkinek.Üdv!

Specialized78 2010.12.08. 09:04:46

Datsun!
A 90-es években melyik autó nem rozsdált?A Passatok nagy része is!!,meg bármi más.Az én autómon a bal hátsó sárvédő rohadt,40.000Ft ból megcsináltattam gyári színnel lefestve.Sehol máshol nincsen rajta rozsda.Már most ott se:)

Dennis01 2010.12.08. 11:11:39

@gyvy: Faterome 1.8-as volt, 5 ajtos hatchback. A csomagtarto hatalmas volt, az ulesek kenyelmesek, az egyetlen furcsa dolog az ules magassaga volt. A Peugeot-hoz kepest olyan volt, mintha a foldon ulnel..
Itt is lassacskan kikopnak a forgalombol, de amik meg megvannak, azok altalaban szep allapotuak.
cgi.ebay.co.uk/Vauxhall-Cavalier-Blue-1-8-LS-5-DOOR-/230551580063?pt=Automobiles_UK&hash=item35adf1ed9f
150 rugo, egy honap muszaki, egy honap tax, a motorhazteton kivul semmi gond nincs vele.

Poáró 2010.12.08. 13:45:15

ha'bazz gratulalok. egy meno haromszazas robogorol a sajat faszsagod miatt (mert mentel esz nelkul mint allat) beulsz egy nyugdijas mukormos transzvesztitanak valo dugototymorgo fostalicskaba. klassz valtas, ugyes gyerek vagy.

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2010.12.08. 19:26:06

@Peetee: a te agyad lehet zárás után, Piti, ha félórákig szoktad elrákosítani korommal a pizzéria környékét. Olvass picit a légszenny miatti halálokról.
És kíméld magad is, dízelautóban ülve közel annyi kormot nyelsz, mintha mögötte sétálnál.

DeezL 2010.12.08. 22:19:40

@gyvy:
hát igen ez a baj az A vectrával,bár nekem Diesel kéne.....TD isuzu

@DATSUN:
ezzel egyet értek jó motor a Croma 2.5 TD-je...ilyent is vettem volna de ebből sem nagyon találtam normálisat....ami meg fasza volt elvitték mindig előlem....
@Specialized78:
egyébkéánmt igazat ír Ő mert egy 75-78 lovas autó kinnt nem eszik sokat nincs nagy ménes ami bekérné az anyagot!de a városban ez is szereti az anyagoit mert 1.6os én még normálisan fogyasztó 1.6os benzines autót nem láttam...de vegyesben sem nagyon....az 1.6 TS 145ös alfám megeszik annyit mint a 2.0 TS 155ösöm...sőt az 1.6 van aholtöbbetis... vicc...
am nem minden autó rozsdált ám...mert az E36os BMW-k E34esek méár nagyon faszák voltak ahhoz képest meg a 155ös alfából sem láttam rohadtat.... azt elismerem h az A vectra,Escort,Fiesta,UNo,F Astra,Csepp Kadett,Golf I-II,Ritmo,Regata,Tipo pl rohadni tudtak mint a szemét...de pl az AUDI 80asok semvoltak mér vészesek...

atiz 2010.12.09. 00:31:25

@263: hi. kosz szep a reszletes leirast, eltettem jobb napokra: hamarosan nekem is ilyen ugyekben kell aktivalnom a konyhapenzt.

Specialized78 2010.12.09. 22:18:51

Deezl!
Valószínűleg nem foglak tudni jobban meggyőzni,de amit írtam a fogyasztásáról,teljesen igaz az A Vectrának.De hogy nem "csak" az én véleményemre adj,szánj pár percet a Népítéletekben leírtakra is.Ott hasonló fogyasztási adatokat fogsz látni.Nem árt azt tudni,hogy 75 paciról van szó,1080 kilóról és nagyon áramvonalas kasztniról.A 90-es években több gyártó is erre gyúrt rá.Az A Vectra,illetve az arra épülő Calibra a legfényesebb példa erre,a Calibra légellenállását csak pár éve tudta lepipálni valamelyik Mercedes,addig tartotta a rekordot.

DeezL 2010.12.09. 22:53:28

@Specialized78:
te hiszen irtam h a kintit elhiszem:D

Burgermeister 2011.04.08. 21:33:31

Gábor?!
Hogy halad a kis citró? Problem? Gond? Hogy áll a fogyasztás?
Burg.

Ender Gábor 2011.04.09. 08:43:04

@Burgermeister: Majd írok róla egy poszt, pont most lesz aktuális, mert a héten lesz a 10ezres olajcsere. Valódi gond nincs, a legjobb fogyasztás csak városban (Pestlőrinc-János hegy távon megtett 1200km) 4,08 liter, az átlag 4,22. A legnagyobb téli hidegben (-20) is egy izzításra, egy féltengely fordulatra röffent.