Lóerő? Köbcenti? Egykutya?

  2010. október 20. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

ujavensis 05

A világ leghülyébb kötelező biztosítási rendszerétől búcsúzunk. Lesz helyette új, ami csakis jobb lehet. De lehetne még jobb.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr142386081

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: read without Glasses method Gottlieb 2018.03.24. 23:51:27

Mobil függetlenítés - Mobil Függetlenítés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fhege 2010.10.21. 07:08:07

@A nevem Nick.: Ha van egy cascom, másik nem kell.

fhege 2010.10.21. 07:14:14

@A nevem Nick.: A teljesítményalapú biztosítás nem casco-szerű, hanem adószedő szerű. Látta már valaki, mi az okozott kár-teljesítmény összefüggése? Mutassa meg nekem is.
A józan paraszti ész nagyon trükkös itt!
A biztosítók úgy kaszálnak, hogy közben a kgfb buktának látszik!
Kicsi a valószínűsége, hogy 200 kW-os BMW kocsimmal 300 kW-os Audit csapok el. Sajnos ez csak példa volt.

fhege 2010.10.21. 07:26:00

@sporting1.6: A kgfb biztosítástechnikai eredmény a PSZÁF-honlap
www.pszaf.hu/bal_menu/jelentesek_statisztikak/statisztikak/gepjarmu_felelosseg_biztositas
szerint bukta.
Nincs kimutatott összefüggés a teljesítmény és a kárkifizetések között.
Az állami megrendelés - kgfb - veszteségessége elgondolkodtató.
A kgfb szerződés egyes paraméterei inkább ügyfél-fizetőképességet céloznak, mint kockázatot.
Adó?

fhege 2010.10.21. 07:36:51

@Zig Zag: Jogos.
A PSZÁF honlapján a kgfb statisztikában a kategória alábontás egyszer csak megszűnik.
Biztosítónként még lehetne üzleti titok, országos összesítésben már nem.
Ekkora erővel az ár is lehetne titkos, de a jelenlegi bonyolult rendszerben minek..
A kgfb veszteséges szolgáltatás....
A biztosítóknak egymás díjai jól látszanak, jó vagy nem - ki tudja.

fhege 2010.10.21. 07:39:42

A szerzőnek:
Így egykutya.
Mivel nem ismerjük a valóságot, lehet, hogy egymacska.

Gyárfás 2010.10.21. 07:58:33

Nem lehetne kidobni az egész koncepciót, és személyhez kötni a kötelezőt?
Teljesen értelmetlen autóra kötni, mert az autó önmagában ártatlan, egy felelős van maga az ember.

Infomaker 2010.10.21. 08:19:58

NE mondjatok olyat, hogy "Jól járok" vagy nem, mert NEM ismerjük a díjakat.
Hiába kerülök én is lentebbi kategóriába, ha "véletlen" drágább lesz mint az eddigi díjam...

bankár 2010.10.21. 08:23:49

a sofőrre vonatkozó kgfb tarifálással az a gond, hogy
- egyrész ez - nevéből adódóan - GÉPJÁRMŰ felelősségbiztosítás
- másrészt nehéz megmondani Kovács Pistike vagy kedves nagyfaterja, Kovács Pistabácsi közveszélyességének a mértékét, hogy Pistike a Swift Sportjával napi 200km-es sávok közti cikázásával vagy a nagyfater, aki évente tesz meg ennyit a wartburg-al, ezalatt is szívrohamközeli állapotban.
Nem lehet megmondani.
Valamint ekkor minden jogosítvánnyal rendelkező egyénnek meg kellene kötnie az általános (nem gépjármű) felelősségbiztosítást, amit nevezhetnénk akár sofőrfelelősségbiztosításnak is. De nagyon sok ember van, akinek nincs autója, sok család van, ahol 1 autó jut 5 emberre, de egyszerre ugye csak 1 vezethet. Itt az egy autóra 5DB "sofőrbiztosítást" kellene kötniük, ami megint nem igazságos. De mivel van jogosítványa mindenkinek van lehetősége vezetni, így én mindenkivel megköttetném. Vagy enélkül nem vezethetne, de akkor nincs értelme a jogosítványnak.
Egyszerűen nem lehet igazságosan megállapítani, mindenkinek soha nem fog tetszeni. Főleg azok érzik adónak (csak fizetik), akiknek soha nem okoztak kárt. Ezért cserébe nekik - B10 besorolás esetén - csak a díj felét kell fizetni. így kell nézni, könnyebb lenyelni.

s.o.v.i.e.t 2010.10.21. 08:38:54

míg élek nem fogom megérteni, hogy a faszban lehet nekimenni egy másik autónak, parkoláskor. nem kellene a nőknek jogosítvány. értem én, hogy emancipáció. de mindennek van határa.

Phrascarica 2010.10.21. 09:03:23

@Rocko-: azt azért ne felejtsük el hogy a biztosítók a kár kifizetésre csak egy kis töredékét költik a KGFB-nek kb. 20-40%-ot, a többe pedig reklám bürokrácia! Szükség van erre? És a kint tankolók pedig beleférnek,az a 10% elhanyagolható, a külföldiek akik itt tankolnak az bizony nettó nyereség, tehát a lényeg a lényeg kb. fele is elég lenne, és arányos(abb) lenne a fizetés, de tény hogy mindenkinek jó megoldás nincs!
Én csak azokat sajnálom akik évi 1000km-t autóznak és fizetik a kgfb-t, de ugye autózni nem kötelező, (na meg magamat a 3 kategória ugrással -felfelé, of course)

s.o.v.i.e.t 2010.10.21. 09:03:44

aki csipog a negyedéves 6-8000 Forintra, annak javaslom, hogy gondolja át a biztosítás nélküli helyzetet. asszony elviszi a kocsit és rommáparkol egy luxusterepjárót, mert a vaksi jószág nem vette észre, hogy oda akar majd állni az asszonyod és túl egyenesen állt be az egyenesen felfestett parkolófakkba. az ő hibája, hogy összetöri a briliánsan vezető asszony a kocsit, nem vitás, de valahogy olyan bumburnyák társadalmat élünk, hogy rálőcsölik a károkozást a később érkezőre. nem igazságos, de nincs mit tenni.
na ilyenkor ha elő kellene venni a bukszát és leperkálni azt a 2 ajtót jobb és bal hátuljával együtt -mert bár jobbról ment neki, de olyan jóízűen állt meg óbudán, áttolta az alattomosan parkírozó 2,1 tonnás dzsip hátulját a XIV-be, mert peches és sajnos a hátulja a kocsinak súlytalan a konstrukciós hiba miatt, amiért meg a gyártó lenne a felelős és végképp nem a rátermett feleség, hiszen a nyakamat rá, hogy farmotoros is lehetne egy terepjáró - akkor persze jobb lenne, ha valaki más fizetné.. és ésszerűbb is. hiszen egyértelmű, hogy minden és mindenki más hibás, de az istenadta oldalborda az nem. jogosítványt, pónilótól nehézpótig minden nőnek és felszállási engedélyt.

Phrascarica 2010.10.21. 09:06:32

@Rocko-: "na ez a lényeges különbség.
ha van 30k dollárod, és nem okozol balestet, akkor miután eladod az autót, akkor felhasználhatod másra."
és ha berakod a bankba vagy megforgatod akkor lehet hogy kicsit többet hoz a 30.000 dolcsi mint egy letéti számlán, azonkívül nem nehéz egy 300K dolcsis kárt okozni, és akkor ott van a cumi.

Phrascarica 2010.10.21. 09:11:31

@rezignált: "Én úgy gondolom, hogy a teljesítménytől nemcsak a végsebesség függhet, hanem a gyorsulás is."
az kevésbé, mert ott nagyon bejátszik a súly tényező, (bár a másiknál pedig a légellenállás)

Phrascarica 2010.10.21. 09:14:54

@Krisi: "napi 130km ingázás máshogy nem megy"
hát hogyhogy??? Felülsz a fixire és mosolyognak a csajok, 130 km meg sem kottyan :))

tocibacsi 2010.10.21. 09:16:38

A Papp Tibinek abban semmiképp nincs igaza, hogy egyszerre csak 1 autót vezethet... A másikat kölcsönadhatja bárkinek, akinek jogsija van, autója nincs...

Azzal viszont teljesen egyetértek, hogy jogsira kéne a biztosítást kötni...

Totál triviális, hogy egy 1.6os golfban ülő bojrészer nagyobb kockázat, mint egy 100ezer lóerős rolszrojsz sofőrrel...

A chipelésről ne is beszéljünk...

Szóval GFB-t jogsira, aki balesetet okoz, úgyis kategorizálja magát - magát, nem az autót...

GG81 2010.10.21. 09:17:41

azért meggondolatlanság lenne azt kijelenteni, hogy a sofőrt nem befolyásolja az autó ereje! ezt eddig ccm alapon mérték, most a leadott teljesítmény alapján, ami jobban közelíti az elgondolást... éljeneznek a nagylökettérfogatú gyengedízelesek! és sírnak az 1.2, 1.4 turbóbenyások... mert miért is lenne egy kategória egy 1.4 75Le és egy 1.4 150Le??? naná, hogy előbb fog jaszkarizni bárki is az erőssebbel, meg hát a TC cikkek is csak erről szólnak, hogy ez meg az gyenge, azzal már elviselhető, etc...

ha meg személyhez lenne kötve, akkor itt lenne a nagy alkalom akár a jogsi teljesítmény korlátozáshoz is. lenne 2 kategória mint a motrokon, aztán a biztosítást is ez alapján fizetni... gyengés jogsival meg nem erős autót vezetni, mert akkor dúrva bünti, mint jogsi illetéktelen kategóriahsználat miatt, mind biztosítási csalás. ennyi.

Phrascarica 2010.10.21. 09:18:15

@s.o.v.i.e.t: "aki csipog a negyedéves 6-8000 "
hááát, mondjuk nekem speciel havi 8e Ft, a Casco pedig 24e!

Szevasztok 2010.10.21. 09:18:55

A blog végén van a lényeg: Egyszerre úgysem tudok 2 autót vezetni.
Szerintem nem az autóra kellene a KGFB, hanem a jogosítványra, amit teljes mértékben személyre lehet szabni!

Ja hogy vannak kocaautósok, akik csak ritkán vezetnek? Hát az ő kockázatuk a rutintalanságuk miatt talán van akkora ,mint azoké akik nagyon sok km-et legyűrnek, és ezáltal sokat töltenek az úton.

tocibacsi 2010.10.21. 09:20:23

@phrascarica: azért szerintem igaza van, nagyon is sokat számít a gyorsulás... Pl. lámpánál a sok majom üresen hagyja a kereszteződés után megszűnő sávot, ahonnan bumm, kilő valaki, megpróbál átsorolni 60-80-zal az 40-el cammogó, éppen gyorsító sorba egy elgáns füstölős fékkezéssel. A sor azonban valamiért szintén besatuzik... ők 40ről megállnak, a bojrészer meg 80-ról nem fog...

labi 2010.10.21. 09:23:09

@pfff_: "Talán a legigazságosabb rendszer a személyhez köthető biztosítási rendszer lenne."

Hmm... Mivel a biztosításban a díj ugye befizetések = kifizetések+költség, a személyre szabott mindenképpen igazságos lenne, hiszen mindenki pont annyit fizetne mint amennyi kárt okoz plusz a költségek. :)
Csak hát így nem sok értelme lenne. :)

Így mindenképpen csoportokat kell alkotni, ahol a fenti tétel már az egész csoportra működik.

Hogy a csoportokat mi szerint alakítják ki, az egyszerű: statisztika.
Viszgálnak mindent a köbcentitől át a sofőr szemszinéig, és ha az jön ki, hogy a barnaszeműek jóval több kárt okoznak mint a kékszeműek, akkor ez megjelenik a díjban. Ennek ellenére természetesen lesz sokbarnaszemű, aki sosem okoz kárt.
Ezt sose lehet teljesen az egyénre lebontani.

s.o.v.i.e.t 2010.10.21. 09:23:55

@phrascarica: minden héten összetörsz mindent, vagy a te terepjáród áll rossz szögben?:))) havi 8000? akkor ott valami van:)

Phrascarica 2010.10.21. 09:24:12

@tocibacsi: "A Papp Tibinek abban semmiképp nincs igaza, hogy egyszerre csak 1 autót vezethet... A másikat kölcsönadhatja bárkinek, akinek jogsija van, autója nincs..."
evidens, ha nincs rajta rendszám (amire szól a biztosítás) akkor nem tudsz vele járni.
"Azzal viszont teljesen egyetértek, hogy jogsira kéne a biztosítást kötni..."
és akinek nincs is autója csak jogsija, pl a egy családtag (egy 6 fős családban ahol 4-en használnak egy autót)
@GG81: ? milyen a "gyenge autó" Pl egy Lotus Elise 136Le-vel gyenge, vagy egy Super Seven 75-el?

tocibacsi 2010.10.21. 09:24:15

@Szevasztok: tök igazad van, ellenben ha keveset vezet, talán azon kevés idő alatt ha mégsem okoz bajt, előbb utóbb a kedvezménye okán nem lesz drága a díj... vagy így ,vagy úgy szerintem lehet a rencer igazságos... elvégre akinek VAN jogsija, az vezethet is, tehát potenciális kockázat...

Egy baj adódhat: ha valaki jogsi/biztosítás nélkül vezet - de akkor verjék le a Gk. tulajon... "autólopás jogsi nélkül" esetben pedig alkalmazzuk a mostani "gfb nélkül" verziót. Ami nem tudom, micsoda, de biztos rossz...

Phrascarica 2010.10.21. 09:25:51

@tocibacsi: azért ez nem mindennapos...

GG81 2010.10.21. 09:29:44

@Krisi: ez az általános életkor kategorizálás engem is baxtatott, de a kor is halad sajnos, így már kinőttem belőle. de én sem trükköztem soha, ha kellett évente átkötöttem. balestmentesen egyre kisebb is lett a díj, nő a bónusz... most már elmondhatom, hogy felét sem fizetem annak az éves díjnak 6 év után egy normál nagy biztosítónál, mint anno mindenféle egyleteknél...
mindenképp becsülendő, ahogy gondolkozol, hogy elkezded te is a létrázást. ;-) további balesetmentes kilométereket!

Phrascarica 2010.10.21. 09:30:27

@s.o.v.i.e.t: ennyi,(kicsit elnéztem de nagyságrendileg jó 80.000/év Ft) Allianz 2000 cm felett BP.-i cég A0-ban.

tocibacsi 2010.10.21. 09:30:52

@phrascarica: na igen, erre nem tértem ki: a rencám átpakolása szerintem nem reális elvárás...
A "családtag" támára meg Szevasztok kolléga írta a jogos kommentet: ha valaki ritkán vezet, az sejthetően nagyobb kockázat akkor, amikor mégis vezet - ezt fejeltem meg én azzal, hogy ha keveset vezet, VAGY mégis bajt okoz a rutin hiánya VAGY nem okoz bajt és majd lesz kedvezménye...

TOVÁBBÁ: ha minden jogsis fizet GFB-t, akkor az amúgy adott összegű kifizetendő kártérítési összeg több felé oszlik, és kisebb díjat eredményez.

Még egy adalék: mi került 420 ezer Ft-ba egy ajtócserén, mikor legutóbb belém tolattak? Miért van az, hogy mikor saját zsebből kellett lefényeztetnem egy elemet, mert a károkozó elhajtott, akkor 17 ezret fizettem, mikor belémcsúsztak, akkor meg GFB-re ugyanez 210 ezer volt?!?!?!

Talán ezt a büdös korrupt elszámolási rendszert kellene felülvizsgálni, egyből negyedelhető lenne az összes díj...

Ezzel eljutnánk oda, hogy egy nagyságrenddel kisebb összeg lenne a GFB, ami már nem is fájna, ha jogsihoz kötődne...

GG81 2010.10.21. 09:32:28

@phrascarica: ok, legyen súly/Le arány!

az 1.4-es motrot egy gyártó, egy típusa esetén hoztam fel, szerelik 70 ló körül, de van 120 és 150-es is. ezek miért lennének egy kategóriák?? nah, én ezem a vonalon gondolkoztam, az arányosított részemről nem változtatna. ;-)

tocibacsi 2010.10.21. 09:32:56

@phrascarica: nem, persze az ember nem okoz mindennap balesetet, de maga a szitu elég tipikus... legyorsulod a sort és majd úgyis beférsz valahova... de nem...

Phrascarica 2010.10.21. 09:35:39

@tocibacsi: "Még egy adalék: " ez teljesen így van, az szomszéd utcában a fényező 16-26 ezer körül fényez egy elemet metálra, ha biztosítónak van a munka akkor 3X annyi!

tocibacsi 2010.10.21. 09:40:21

Én egyébként GFB ügyben bevezetnék még egy dolgot: kategorizálnám az okozott kár JELLEGÉT. Nem a kár összegét, elvégre nem az én hülyeségemen múlik, hogy a parkolóban Ferrarit vagy trabantot karcolok meg...

Ellenben szerintem feltételezhető, hogy aki rendszeresen karcolgat össze másokat a parkolóban, az nem ugyanaz a személy, aki városban 170-el nyom frontális ütközést...

Tehát: ha Papp Tibi T. Neje rendszeresen húz meg más kocsikat a parkolóban, akkor eredőben a sok kicsi sokra megy elv alapján fog többet fizetni

De nem tartom igazságosnak, hogy pl. Ő most ezért ugyanakkorát bukik, mint egy oylan állat, aki kanyarban előzve zúz totálkárra valakit... Ilyesmit képzelek el, csak PÉLDÁKKAL:

1 bónusz / megkarcolás (rutintalanság, figyelmetlenség)
2 bónusz / ráfutásos baleset (kresz megszegése)
4 bónusz / frontális ütközés (súlyos közlekedési kihágás eredményeképpen okoztt kár)

s.o.v.i.e.t 2010.10.21. 09:42:40

van megoldás, ha soknak tűnik a biztosítás. ki kell fizettetni a biztosítóval önmagának. budapestiek előnyben.
cím: Margit körút irányából a Bem József utca-Tölgyfa utca Y-ba érkezik 2 sáv. a jobb oldali sáv balra kanyarodó és egyenes haladási iránnyal, a bal oldali sáv kötelező balra kanyarodással. kitáblázva már sok-sok éve. 10 kocsiból 8 a bal sávból elmegy egyenesen, gondolkodás és index nélkül. és folyamatos a forgalom. odamész, megtöreted.

Phrascarica 2010.10.21. 09:47:36

@tocibacsi: az én autóm hamarabb megáll mint ahogy felgyorsul, de nekem is jött már "versenyző" -a tükrével beleállt a kocsim oldalába- mert azt hitte befér.

Phrascarica 2010.10.21. 09:48:45

@GG81: ezzel a súly/lóerővel valószínűleg ugranék még egy kategóriát :)

s.o.v.i.e.t 2010.10.21. 09:50:22

@tocibacsi: ráfutásos baleset a sajátjaimból:
Árpád hídra felhajtva buda felől az előttem haladó páros lábbal belelépett a fékbe, hogy beengedje illedelmesen a buszt. a buszt, ami még életében nem ment fel a hídra. lent közlekedik a serfőzőn a híd mellett. csak a néni azt hitte, hogy.. bár senki nem indexelt. semmi nem indokolta, hogy megálljon. megállt. én belementem hátulról.
ok. hibás vagyok. tarthattam volna nagyobb féktávot. el is ismertem azonnal. nyom nélkül megúszta a kocsija. fény sem sérült. a biztosító közel 130.00 kárt térített neki. opel astrára.
Mindketten KRESZt szegtünk? ha jól emlékszem, akkor úgy kell a sebességünket megválasztani, hogy az a várható körülményekre vonatkozóan legyen biztonságos. az pedig nem az útra jellemző, hogy valaki gondol egyet és átszervezi a BKV járatait fejben. szerintem. noha! a ludas aláírással igazoltan én voltam.

GG81 2010.10.21. 10:01:47

@s.o.v.i.e.t: ott volt mostanság egy terelés, amikor 2 ment egyenesen... arra már átszoktak, de a régire még vissza nem...

GG81 2010.10.21. 10:04:11

@GG81: mondjuk hüjeség volt a mrgthíd elkészülésének időpontját fixrevéve kitűzni a terelés végének határidejét és nem azt szorosan követőre... ami még ki tudja hány év... :-/

ez persze minősíti a bp-i söfőröket, meg a forgalomszervezőket...

dönci4 2010.10.21. 10:04:31

Senki ne legyen tévedésben. A kor, nem, lakóhely, köbcenti, lóerő, kárstatisztika, stb. kizárólag indok a kaszáláshoz. Hogy ki mennyire közveszélyes, arra van egy hajszálpontos, személyre szabott mérőszám. Úgy hívják hogy BÓNUSZ-MALUSZ. Minden más csak csak ürügy a rablásra.

Freddy a Krüger 2010.10.21. 10:04:59

@s.o.v.i.e.t: az az elágazás tényleg horror, ismerem.

GG81 2010.10.21. 10:05:16

@phrascarica: hát neked sehogysejó!? :-DDD

s.o.v.i.e.t 2010.10.21. 10:06:31

hogy mi volt, az kit érdekel. aki emlékezetből vezet, az lehet ember?
nézem a birka fejüket mindig és olyannyira lenne kedvem átfutni az agyukon egy darab ólommal.

poa ogapo 2010.10.21. 10:08:47

Ilyen sok kurva okos embert, amikor még senki nem tudja mi lessz a dijakkal!!!!!.

Október 30-án hozzák ki de mindenki temet, értékel stb., hülyék vagytok!!!!!

Nekem minden évben balesetmentesség miatt csökkent a kötelezőm!!!!!!!!!!!!

Mi a faszról okoskodtok!!!!!!!!!!!!

A valós kockázathoz képest ezek a kötelező biztostási dijak sehol nincsenek!!!!!!!!!!!!!!

Mi lenne ha perben kellene teljes vagyonoddal helytállni, mondjuk egy személyi sérüléses balesetnél 10 millás autó szétbaszása miatt.Hajléktalan lennél, mert árvereznék a lakásod, gyereked megszakítaná az egyetemi tanulmányait, összedőlne a családod stb.

Olyan barom okoskodásokat nyomtok, hogy az észbontó, vagy itt mindenki hülye!!!!!!

Grigorij 2010.10.21. 10:12:05

Lassan 20 éve foglalkozom én is a dologgal, de ennyi idő sem volt elég ahhoz, hogy az autózással foglalkozó újságírók rájöjjenek egy elfogadható módszerre a fizetéssel kapcsolatban.
Volt itt már köbcent, most teljesítmény, aztán centi, liter, óra meg fényév - de azt senki sem kérdezi, hogy vajon a kategorizálás ugyan miért nem teljesítménysúly szerint megy???
Ha nagy köbcentis autód volt, szívtál...
Most kis köbcentis KORSZERŰ bő teljesítményű - szívsz...
Vajon egy 3000 szívódízel korábban vagy most előnyös?
Ja, hogy az okozott kárért "icipicit" felelős a kocsi tömege is?
Kit érdekel!
Most egy 800 kilós 100 lóerős nagyobb kockázat, mint egy 2000 kilós 70 lóerős pickup vagy mi!
De azzal sem foglalkozott 20 éve senki, hogy miért van az, hogy ha három autód van, akkor csak egyel mehetsz kárt okozni?!
És ha kölcsönadod, akkor miért a Te bónuszod mozog?
Sok-sok érdekes kérdést vet fel a kötelező, de egy biztos, eddig egyik rendszer sem oldotta meg a problémát:
- 600-as Trabant tör egy 600-as Mercit... a Trabantos röhög, a Mercis szopik... Fordítva, a Trabiban pár ezer forintos a kár, de a Mercis évekig fizeti be a kár sokszázszorosát...
- Hiába fizetsz tisztességesen, ha téged törnek a biztosító soha nem rendezi el a kárt normálisan!

Freddy a Krüger 2010.10.21. 10:13:59

@poa ogapo: sokan már preventíve sírnak. Amúgy olyan kötelező-rendszer sohasem lesz ami mindenkinek megfelel, ezt tudomásul kéne venni. Csak van, akinek nem megy.

GG81 2010.10.21. 10:15:48

@s.o.v.i.e.t: ráadásul ami volt, csak ideiglenes volt... nem is 100éve berögzült valami. ;-)

de figyu, sok töltényed menne el, mert ez van a legtöbb:
-kanyarodik a sáv, jajj bocs mégis egyenesen megyek, illetve
-egyenesen megyek, jajj bocs mégis bekanyarodok esetben.
(fiumei út orczy felé, lajos utca szépvölgyi útra fel, b-alsórkprt lehajtó a petőfi- vagy épp a mrgthídnál)

Rocko- 2010.10.21. 10:18:02

@phrascarica: egyetértek.

"és ha berakod a bankba vagy megforgatod akkor lehet hogy kicsit többet hoz a 30.000 dolcsi mint egy letéti számlán"
na, és ez nyereség meg pedig a biztosítók markát üti...

"Felülsz a fixire és mosolyognak a csajok, 130 km meg sem kottyan :))"
most is azt csinálja. :DDD
fixit fel a kocsira, aztán csak elôtte 10 kilométerrel veszi le. :DDD

s.o.v.i.e.t 2010.10.21. 10:18:08

@GG81: természetesen a családdal megtéríttetném a keletkező lőszerkárt, illetve a lelki traumát, mert nem szeretek ölni. mert magas fokú illetlenség lepuffantai valakit. én meg nem vagyok olyan :)

Rocko- 2010.10.21. 10:22:49

@tocibacsi: "A Papp Tibinek abban semmiképp nincs igaza, hogy egyszerre csak 1 autót vezethet... A másikat kölcsönadhatja bárkinek, akinek jogsija van, autója nincs.."
miért, akkor hány autót vezet? akkor is csak egyet. a másikat már más személyvezeti.

Phrascarica 2010.10.21. 10:30:39

@Rocko-: Ilyen a bátyám is "nagy bringás", a múltkor (critical mass napján) gyömöszöli a kocsijába, kérdezem hová viszed?
Ö -megyek a CM-re
én -kocsival?
Ö - persze, nem gondolod hogy odáig bringával
(15 km-et kellett volna tekerni)
szóval megy vagy évi 200 km-et

tocibacsi 2010.10.21. 10:31:14

@s.o.v.i.e.t: szar ügy haver, pont a Bp-i forgalomban, ahol ha hagysz KRESZ szerinti fékktávot, akkor oda azonnal befúrja magát valaki, és nemhogy "kicsit" lesz kevés a követési táv, hanem közel nulla...

Nade erre varrjál gombot: megyek főúton. Kanyar. Jönnek szembe 2en, egyik szabálytalanu előz a kanyarban. Előttem menő satuzik, én is satuzok, hely van bőven, no para. Lemegyünk az útról, visszajövünk az útra... örülök, hogy élek, megúsztuk, engedem fel a fékket, mert már menne ki a kocsi fara amúgyis, vészhelyzet megszűnt, újra az úton, hurrá!... erre az előttem menő besatuzik újra... mind1 mért, életveszély volt, teljesen jogos, bármit tesz, megijedt, úgy érezte, hogy csúszik, bármi... de az eredmény 2 fékkezés, ami dupla reakció időt igényel, annyi meg azért nem volt, hát éppen belecsúsztam. Sőt, majdnem kikerülni is sikerült, ezt bizonyítja, hogy az én autóm jobb eleje, neki a bal segge sérült. A hibás mégis én vaggyok, hiába kaptuk el a szabálytalanul előzőt, hiába volt rendőri helyszinelés, hiába büntették meg ott helyben... és nyilván adtam betétlapot szó nélkül, hiszen az mégsem járja, hogy ő szopjon, ő aztán semmiről nem tehet... de ez megint az, hogy azért van egy határ ami felett az ember nem lehet elég elővigyázatos, max ha be se ül a kocsiba... mégsem az fizet, aki ténylegesen butaságot csinált...

Phrascarica 2010.10.21. 10:32:46

@poa ogapo:
miről okoskodsz? kategóriák vannak, és ugyanúgy 5 kategória, a biztosítók rosszabbul nem járnak az tutti, netán biztosítónál dolgozol?
Azonkívül hidd el a kevesebb több (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

tocibacsi 2010.10.21. 10:32:57

@Rocko-: :) de attólmég biztosítás kell mindkettőre, Apukám!

tocibacsi 2010.10.21. 10:34:44

@poa ogapo: Öregem, Te aztán jó talpló hozzászólást írtál... B10-ben is fizethetsz rosszul meghatározott jogszabályok alapján... és itt erről van szó... nem a konkrét díj az érdekes itt, hanem díjkategóriák meghatározása és a díjfizetés alapja, és alanya...

tocibacsi 2010.10.21. 10:36:21

@phrascarica: hát pont erre írtam azt, amit... részvétem!

Freddy a Krüger 2010.10.21. 10:37:12

@tocibacsi: Erről írtam már volt, meg lehet más is, tőlünk nyugatabbra ahol sokkal szegényebbek a zemberek ezér nem sarcolják őket olyannyira mint itt, lehet 2 autód is egy biztosítással! Rendszám úgyis csak 1 pár van, át lehet rakni éppen mikor melyiket használod.
Egy-két országban úgy tudom annyi megkötés van, hogy ha a rendszámot levetted, akkor azt a kocsit nem tárolhatod addig közterületen.

Phrascarica 2010.10.21. 10:40:22

@GG81: így jó volt ahogy volt 700 cm3 101 Le évi 23000 Ft :)

Phrascarica 2010.10.21. 10:42:02

@tocibacsi: de ilyen egy életben 1X (remélem)

tocibacsi 2010.10.21. 10:42:28

@Freddy a Krüger: lövésem nincs, tehát nem fogom egyből tagadni, de 1 rencám és 2 autó - az nekem büdös... lopott autó keresés, azonosítás, stb - ez mind ugrana így... keresek egy piros mazda mx5-öt vagy egy kék land cruiser, a rencáma xxx-yy-yy ?! nemár...

Phrascarica 2010.10.21. 10:43:31

@tocibacsi: mentségére legyen mondva hogy kifizette KP-ben én meg lefényeztettem a sarkon 20.000-ért, amire a biztosító adott volna 70.000-et

tocibacsi 2010.10.21. 10:47:41

@phrascarica: :) én is remélem! De itt egy kis játék a számokkal: asszem kb 3 mill. autó van az országban. 1 életben 1 eset, az 17 évesen jogsiszerzés + átlagéletkor esetén (hogy könnyebb legyen számolni) 50 év alatt 1 eset... tehát 2% esély per év... az 60 ezer autó per év... 165 db per nap ;) kevés?!

s.o.v.i.e.t 2010.10.21. 10:49:49

@tocibacsi: welcome haver! de akkor a szar ügy labdát így visszadobnám:)
esetedben az a baj szerintem, hogy a kiérkező rendőr nem is ért a szakmájához és nem is akar dolgozni. én ebben a helyzetben azt mondom, hogy ha másodszor, indokolatlanul bebaszta a féket, akkor ő a hibás. ha indexelt volna jobbra és besorolva leáll, és úgy mész bele, akkor a tiéd. de ha mindenféle irányjelzés nélkül bekúrja a padlót? olyat nem ismer a KRESZ, hogy valamikor régebben történt valami döbbenetes és megrémültem és rá 12-25 másodpercre, vagy 3 hétre belém áll a para és lerongálom a mögöttem jövőket az ő biztosítási számlájukra.
szerintem kár, hogy megadtad neki a betétlapot.
én még gondolkodom, hogy megnézzem a javítási jegyzőkönyvét a nőnek és beintsek a biztosítónak. mert kerek perec le lett írva okosan, hogy fénysérülés sem látszik. :)

tocibacsi 2010.10.21. 10:50:07

@phrascarica: én is jópárszor hagytam, hogy fizesen és az apuka/anyuka/haver stb bónusza bánja... 1x kitörték a hátsó lámpámat, még én mondtam, hogy bontóból is hozhat másikat, elvégre 5 éves autón már látszana, hogy az egyik vadiúj, ergó törve volt... sztem. eleve sokkal toleránsabban kéne lenni. Sajna elszenvedtem pár ilyen szopó szitut, de sose volt mégcsak hangos szóváltás sem belőle...

Tomcy 2010.10.21. 10:50:27

Én azt nem értem, hogy mi a picsának kellett ilyen kevés kategóriát csinálni?
101-180KW??????
140LE VS. 245LE!!!
Ez itt kurva nagy kaszálás lesz nekik megint.
140LE tdi golf VS Impreza WRX 230LE!
Azért itt elég nagy a különbség a menetteljesítményekben és minden másban is.

Azt nem értem, hogy miért nem lehetett pl 10KW-os lépésekben haladni???
Mi okozott volna problémát???
Ja tudom úgy kevesebbet kaszálhatnak...

Freddy a Krüger 2010.10.21. 10:52:02

@tocibacsi: pedig de. Amúgy miért ne lehetne az adatbázisban 1 rendszámhoz két autót rendelni? Ha megnézik a rendszámot, és olyan autón van ami nincs hozzá rendelve, na akkor van gáz, nem? De továbbmegyek: németeknél van ún, szezonális rendszám, rajta van a rendszámtábla szélén hogy melyik hónaptól meddig él, így pl. egy kabrió amit télen nem használsz, csak a megadott hónapokra fizetsz utána. Nem kell rohangálni ideiglenesen forgalomból kivonni + fizetni érte illetéket mint nálunk.
Rohadt népnyúzó imperialisták.

tocibacsi 2010.10.21. 10:53:21

@s.o.v.i.e.t: nézd, a KRESZ az egyértelmű... esetemben meg az egész végülis 1 manőver volt... itt a baj az, hogy VÉGÜLIS nekem leginkább állóra kellett volna fékkeznem, aztán újra elindulni... de mondja ezt az, akinek ien szituban szembe forgalom mellett indult már el a segge alatt a kocsi egy más hülyesége miatt adódott vészfékkezés közben... elvégre még így is jobb, mintha a végén keresztbeállok, elcsapok egy szembejövőt és belémjönnek hátulról is... v. iesmi...

tocibacsi 2010.10.21. 10:57:19

@Tomcy: ott a pont...
@Freddy a Krüger: na látod a szezonális rencám telejsen korrerkt! A másik adatkezelésileg aggályos. Olvass el pár cikket a félhivatásos lopottautó vadászokról... szín, rencám - kb erre tudnak triggerelni munka közben, a forgalomba keresve a lopott verdákat...
De mondom: a másik verzió az gecijó...

Freddy a Krüger 2010.10.21. 11:06:17

@tocibacsi: lehet hogy nekem nehéz a felfogásom (mongyák :D), de mitől lenne aggályos: lopott kocsit elsődlegesen rendszám alapján köröznek: ha a rendszer tárolja hogy piros Barkas meg lila Ifa tartozik az abc123 rendszámhoz, null probléma. Ha látják a rendszámot és egy sárga Velorexen van, na akkor valami nem van rendben! Szerintem...

tocibacsi 2010.10.21. 11:10:40

@Freddy a Krüger: olvass el pár olyan cikket... ül a csávó a kocsiban. a gép leolvassa kamerával a rencámot és jól láthatóan jelzi, hogy KÉK! és ha az üreg azt látja, hogy piros, akkor baj van... namost a KÉK VAGY PIROS az jelentősen megnehezíti az azonosítást... de ez csak 1 példa, amúgy követekző dolog pl. a rencámokhoz kiadott környezetvédelmi besorolás. és még jópár egyéb dolog, ami rencám alapján, de verdához kötve megy... nem monomd, hogy nem lehet megoldani. egy új rencert lehet úgy fejelszteni ,hogy 1 rencám, több autó... de momentán 1:1 a megfeleltetés, nem pedig 1:n - és emiatt jópár dolgot át kéne programozni. EZ a probléma. De a szezonális rendszám viszont ugyanazt az eredményt adja, de sem szerelni nem kell, sem nem megtévesztő... az, meg hogy 1 pár rencám 12e Ft, az talán ne emlegesse az, aki hobbiautót is tart... :)

Freddy a Krüger 2010.10.21. 11:20:09

@tocibacsi: nem az 1 pár rencám ára a lényeg, hanem hogy azér nem adnak többet mert így tudsz egyszerre csak egy autót használni! Ha lenne még egy, akkor megnövekedne a kísértés a huncutságra.

Környezetvédelmi besorolást sztem meg autóvadászatnál úgyse néznek, meg az nem büntetőjogi kategória.

Szóval ha kint kitalálták az 1 rencám több autó elvet, nyilván bevált, valószínűleg szándék és akarat kérdése.

Nálunk ugye milliárdokér fejlesztettek olyan eredetvizsgáló vagy milyen szoftvert amiről kiderült hogy használhatatlan, de fussa mer mink ilyen kőgazdag ország vagyunk.

Szegény éhező svábok nem tudnak annyi kisasszonyt alkalmazni az ottani okmányirodában, ezért is van pl. a szezonrencám merhogy akkor ugye az adminisztráció is kevesebb. De hát ők még fejlődhetnek és majd csak megszüntetik :))!

Rocko- 2010.10.21. 12:16:40

@phrascarica: papírkutya. :DDD

@tocibacsi: igen. kettôre. emberre. nem autóra. nagy különbség.

Rocko- 2010.10.21. 12:26:36

@tocibacsi: hahaha.
az autót nem a rendszám azaonosítja. az csak egy hatósági jelzés. az autót az alvázszám azonosítja.

egyébként a tolvajok elsô mozzanata, hogy rendszámot cserélnek. és nem is biztos, hogy abból az országból származót.

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.10.21. 12:27:50

Ba33eg!

A káreseményt nem az autó, hanem a sofőr okozza.
A SOFŐRT kellene biztosítani. Sok kárt okozol, sokat fizetsz. 0 káresemény, minimális díj.

Rocko- 2010.10.21. 12:34:22

@tocibacsi: "pl. a rencámokhoz kiadott környezetvédelmi besorolás. és még jópár egyéb dolog, ami rencám alapján, de verdához kötve megy..."
épp te mondod: autóhoz van kötve. akkor miért a rendszámra kerül az érvényesítés? lehetne akár az autón is. németeknél pl. a szélvédôn van.
a rendszám nem az autó alkatrésze, az attól elidegeníthetô.

muhi 2010.10.21. 12:36:51

Na vajon miért kell megadni? Feltűnt már valakinek, hogy a kötelező biztosítások általános szerződési feltételei között szerepel, hogy amennyiben valótlan adatokat adott meg a biztosított, a biztosító helytállási kötelezettsége megszűnik? Tádáááá!

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.10.21. 12:54:28

Eddig soha nem okoztam kárt. Tulajdonképpen mire fizettem idén is 14000-et? A semmire. Arra, ha másnak kárt okoznék. De nem okoztam.

tocibacsi 2010.10.21. 13:06:41

@Rocko-: akár a drága felnik, a nem beépített rádió stb. :D
Szerintem ez akkoris baromság, nézzétek, én IT-s vagyok, IT-s szemmel levenni az autóról az azonosítót: állatság. Alváz és motorszám nem elég jól látható, ha az lenne, nem lenne rencám...
Eleve nem értem, minek ezen szarozni, ha pont a Ti részetekről elhangzott egy tök elfogadható, normális megoldás is, az időszakos rencám...
Továbbá az is jóü nagy faszság, hogy a rencámot bármely útszéli hülyegyerek 1 mozdulattal kedvére cserélgeti a lakótelepek parkolójában...

tocibacsi 2010.10.21. 13:10:59

@Rocko-: olvasad el, amit fentebb írtam: GFB-t jogsira... máris nem kéne károgni...

tolvaj lecseréli: igen, lecseréli, de amit rátesz, nem biztos, hogy szintén piros astra kombin volt. de ha pl tartozik hozzá egy ződ trabant, egy scania gyerges, 2 szürke mercédesz és egy piros mazda mx5, akkor egyből neezebb kikeresni, hogy akkor most jogosan van e ezen a sárga seaton vagy sem... na mind1, idiótaságokon kér vitatkozni...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.21. 13:11:11

Hát szép ez a kötelező, de elég magas az ára a fiatalságra nézve. Ahhoz, hogy a gyereknek saját autója legyen egy elég komoly visszahúzó ok, a magasabb ár. Van egy réteg aki kiírja apu-anyu nevére, de sokan ezt nem tehetik meg.

tocibacsi 2010.10.21. 13:12:47

@Rocko-: nálunk is van plecsni a szélvédőn. teszel mellé 2 autópálya matricát, egy úthasználatit, a zöld besorlásos papírt.. .remek, aztán kapsz gártisz egy periszkópot, ha van tetőablakot...

megjegyzem: ha egyszer ott a rencám, akkor minden más tök fölösleges így 2010 magasságában mikor minden ovis hülyegyerek zsebben hordja az internetet...

tocibacsi 2010.10.21. 13:19:15

@Rocko-: mielőtt az előbbibe is belekötnél ész nélkül, csak gondoljad végig:
- összebasszák a kocsidat
- arra azért van reális esély, hogy te vagy más a rencámot leolvassa. írhatják a kocsira kívülről bármekkora betűvel az alvázszámot, megjegyezni senki nem fogja...

Tehát: egyértelmű külső vizuális azonosítás kell... ez a rencám... persze ideális lenne, ha nem kéne kettő, de ilyen egyszerű hétköznapi ok miatt szükség van rá...

Így viszont a rencám mégiscsak egy primary key... amit nem illik cserélgetni...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.21. 13:28:03

Amikor kinézek egy autót, általában elkezdek számolni kötelezőt is. Most számoltam ki egy kinézett diesel renault lagunát és írom a tényeket:
Anyámnak a legolcsóbb éves díja 32000 Ft (39 éves), míg nekem a legolcsóbb díj 78900 Ft. (21 leszek)

Ez az autó aránylag normális, diesel kombi, full munkára kellene szerintetek azt a kemény 120 lóerőt annyira lehet gyilkolni? A rendszert nem igazán tartom igazságosnak. Tudom, hogy díjazni kell a tapasztalatot, de itt már indul a trükközés.

mv3 2010.10.21. 17:29:04

Nehéz nem észre venni, hogy a 101–180 kW között -a többi kategóriához képest-aránytalanul nagy a távolság.

Tomcy 2010.10.21. 17:43:53

@mv3: Igen mert az 6milla+ -os autók(és a kis sportgépek) 90% beleesik! :(

fhege 2010.10.21. 17:58:20

A képaláíráshoz:
Lehet, hogy ami eddig volt, a leghülyébb biztosítási rendszer volt.
Ami most lesz, nem lesz jobb pusztán attól, hogy lecserélnek egy paramétert, aminek nincs bizonyított hatása a kockázatra és a kár nagyságára.
Azon kellene elgondolkodni, miért volt az állami megrendelés veszteséges a biztosítóknál.
Nagyon sok kommentelő természetesnek tartja, hogy erősebb, drágább autó tulajdonosa többet fizessen.
Társadalmi szolidaritás lehetne, de multik által történő adószedés is lehet.
Ért ehhez a felügyelet?
Nem kellene biztosítási matematikához értőket megkérdezni?

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.10.21. 20:34:25

A biztosításnak SZEMÉLYRE kell szólnia. Nem a gépjármű okozza a kárt.

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.10.21. 20:38:26

Hátrányos megkülönböztetés, és közvetett anyagi kár okozása, ha nekem, aki soha nem okozott kárt közel ugyanakkora biztosítáási összeget kell kifizetnem, mint a sorozatosan kárt okozóknak. Csak mert azonos életkorúak velem. A sorozatosan kárt okozók csak az alapdíj dupláját fizetik maximálisan. Ne a simlis sofőröket jutalmazzuk a vétlenek pénzéből. Tiltakozom a biztosítók részéről velem szemben tanúsított diszkrimináció ellen.

nikó 78 2010.10.21. 21:27:50

Mindenképpen az egy-rendszámos több autós rendszer lenne a kifizietődőbb mindenkinek.Mindenki nyerne vele.A dílerek mindenképpen, hiszen valszeg nagy mértékben megugrana kiasautópiac.A másik, meg az az old illetve youngtimeres réteg,aki tényleg csak hobbiból tart,vagy tartana 2. autót.DE ez itt Magyarisztán.Amit lassan,ha már lessz új alkotmányunk, akár át is nevezhetnénk abszurdisztánnak

esef 2010.10.21. 21:34:27

@freeenergyfreeworldfreepeople:
De nem? 85 éves kalapos tata egy Csacsival (gyk. Samara) simán tud akkora kárt okozni (ha nem nagyobbat) mint egy hülyegyerek egy Astra GSI-vel. Ha nem nagyobbat... A köztük levő rendes családi autósok (Papptibi az Avensissel, én a Scéniccel) meg emiatt szívunk...

Rocko- 2010.10.21. 22:38:58

@tocibacsi: "olvasad el, amit fentebb írtam: GFB-t jogsira..."
erről magyarázok én is.
"tolvaj lecseréli: igen, lecseréli, de amit rátesz, nem biztos, hogy szintén piros astra kombin volt. de ha pl tartozik hozzá egy ződ trabant"
és? mitn írtam: az se biztos, hogy az országból származó rendszámot tesz rá. országok közt van napi szinten frissülő adatbázis? nem.

Rocko- 2010.10.21. 22:40:08

@tocibacsi: " teszel mellé 2 autópálya matricát"
wtf? elég régóta nem kell szélvédőre ragasztani pályamatricát.

Krisi 2010.10.21. 23:19:07

@Rocko-: @phrascarica: be fogtok szarni a röhögéstől, de múltkor tényleg így nyomtam!!!
beraktam a fixit a csomagtartóba (5ajtós Escort csomagtartója nagyobb mint gondolnánk, egyben befért a gépezet) és úgy mentem el autóval a Villányi útig: addig még lehet haladni és ingyenes a parkolás is.
aztán miután leparkoltam elővarázsoltam a bringát és azzal tekertem el a Deákig, ott elintéztem a dolgomat a bankban, és amíg visszatekertem a kocsiig azt számolgattam hogy hány perccel lett volna hosszabb végigszaxizni a dugót kocsiban, mennyi lett volna a parkolás és hány deci 95-öst égettem volna el tök feleslegesen :)
aztán visszaérve a Villányi útra visszahelyeztem a fixit a csomagtartóba és autóval mentem is dolgozni Tébányára.

összefoglalva a fixi + autó elég ütős kombó :D

mlacko 2010.10.22. 02:25:51

csak címszavakban:
-a benzinbe beépített biztosítási díj érdektelenséget okoz, márpedig biztosítás csak úgy működtethető ha a vagyonközösségnek a kármegelőzés érdekében áll
-az egy rendszám- több kocsi rendszer bukik a regadó miatt, első körben azt kellene eltörölni
-ha a kölcsönkocsit megtöri az ismerős akkor legyen már annyi tartás benne hogy a következő 10 évben odaadja a tulajnak az éves díj 10%-át
-a vidéki nagypapára bejelentgetést elég könnyen meg lehetne szüntetni ha kötelezően a biztosítási szerződésben leszabályoznák a lehetséges vezetők körét és a díjat automatikusan a legmagasabb kockázati besorolás alapján kellene megfizetni
-az okoskodó "deénmiértfizessekhanemisokoztamkárt" embereknek: a szolgáltatásért fizetsz, nem a károkozásért, ez a lényege a rendszernek, aprópénz az a kb 30-100eFt amikor összecsuksz egy komolyabb kocsit...
-én a magam részéről személyhez kötném a GFB szerződést és a motoros jogosítványhoz hasonló korlátozásokkal lehetne a különböző járműkategóriákra szerződést kötni

mlacko 2010.10.22. 02:27:04

a vagyonközösség veszélyközösség akart lenni... :$

Rocko- 2010.10.22. 06:50:08

@Krisi: mindig is tudtam, hogy a biciklizés az csak egy álduma nálad csajozásra. :D

Rocko- 2010.10.24. 17:33:46

hogyan is volt az, hogy erősebb autóval közlekedők több balesetet okoznak?
www.langlovagok.hu/kepek/5486_buszmegallo-varakozojat-zuzta-szet-egy-suzuki-eperjesken

r7zw48 2010.10.26. 15:01:15

„A feleségem okos asszony”
Minek szaporítod feleslegesen a szót, elég ennyi: „A feleségem asszony”.
Sőt, az új alkotmány életbelépése után, tehát hamarosan, elég lesz ennyi is: „A feleségem”

...

„kár, hogy ezek üzleti titkok”
Több mint kár, hogy az érintettekre nézve törvényileg előírva általánosan kötelező szerződések hátterében bármi is titkos lehet. DE! Tudomásul kell vennünk, hogy minden csak addig van úgy, ahogy van, ameddig tűrik az érintettek. Ha pedig tűrik, egy szavuk sem lehet. Tehát: KUSS! – Vagy: Get up, stand up: stand up for your rights! Get up, stand up: don't give up the fight! A sajtó nem csak könnyed kis mórikálás, de küldetés is ebben a harcban. Tessék, tessék!!!

r7zw48 2010.10.26. 15:02:49

„A nagy kocsi ... takarítja le azokat az autópálya belső sávjából...”
Rossz megfigyelő (vagy leíró) vagy. Én alaposan megfigyeltem egyszer egy nagy kocsit. Nem fogod elhinni, de nem csinált semmit. Nem takarított semmit. És ez minden tárggyal így van.
EMBER!!! Az tesz csuda dolgokat! És nincs nála csodálatosabb. Mondjuk a sok baromságon is sokszor csak csodálkozunk.

...

„Vajon a törvényhozók miért nem ismerik...?”
A törvényhozók halálosan pontosan ismernek mindent, ami a saját, önös érdekeik érvényre juttatásához egyáltalán szükséges lehet.
süti beállítások módosítása