Sufnituning, de megy, mint az Atom

  2010. október 01. - Stump András Címkék: atom hibrid egyetem ariel sufnituning párizs 2010

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Ilyen hibrid még nekem is kéne: csővázas szerkezet, egyedi tervezésű pályafutómű, összkerékhajtás. A metzi egyetem diákjai építették egy Formula Studenthez hasonló versenysorozathoz, és meg is nyerték vele a tavalyi bajnokságot.

Nem bonyolították túl a technikát soros vagy párhuzamos elrendezéssel, klasszikus sufnituning módszereket alkalmaztak a diákok. Azt tették bele, ami a legegyszerűbben beszerezhető volt, és már ezerszer bevált. Az ő esetükben ez egy Hayabusa motor a hátsó tengely előtt, lánchajtással egy nyitott házas differenciálműhöz, meg két szabványosnak tűnő villanymotor az első kerekek hajtásához.

Kár lenne sok szót vesztegetni a Suzuki közkedvelt négyhengereséről, nyilvánvaló és egyértelmű választás egy csővázas pályaautóhoz. A két egymáshoz kapcsolt, egyenként 12 kilowattos villanymotor már érdekesebb, ilyet nem szoktak használni házi építésű versenygépeken. Fékezésnél töltik a jobb oldali dobozban elhelyezett NiMH-akkumulátorokat, kilencven százalék feletti gázpedálállásnál pedig meghúzzák az autó elejét.

Hogy nem lenne-e gyorsabb az über-gokart az elektromos hajtás és az akksik pluszsúlya nélkül, örök talány marad, mert a srácok sosem próbálták ki nélküle. Ahhoz mindenesetre elég gyors volt, hogy elhozzák a bajnoki kupát. Talán érdemes lenne az otthoni egyetemek között is indítani egy hasonló versenysorozatot: ha Hayabusa motor helyett egyhármas Swift motort berhelnének bele a barkácsoló kedvű fiatalok, attól még hasonlóan izgalmas koncepciók születhetnének.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr182336756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tib00 2010.10.01. 15:46:59

mindenféleképpen hasznos lenne ilyen valós projektek keretében fejleszteni a diákokat. És egy autó építésénél sokkal jobban lehetne a diákokat is értékelni,hisz lehet valaki épphogy átmegy mechanikából,de egy valós projektnél viszont nagyon jól tudja alkalmazni a megtanult dolgokat.

Zolus84 2010.10.01. 16:28:38

www.youtube.com/watch?v=l5MSZZmv9KI

Itt van egy belső felvétel. A neve ERT 003, erre rákeresve több videó is van youtubeon.

Bambano 2010.10.01. 16:30:42

ilyenek kellenének itthonra... mint a fúrógépes autóverseny meg a többi. hagy kendácsoljanak az ifjak.

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.10.01. 16:33:47

Ez a Hayabusa motor über brutal cucc. Tele van vele a net, hogy milyen autókba rakták vele és hogy mit tud vele. Én szivem szerint egy Skoda S100ba faragnám bele :) 800kg a gyári motorral és minden "sallanggal" együtt. El lehet képzelni mit osztana a szerkezet. Az elektromos segédhajtás okos dolog - jó gyakorlat a sulis srácoknak - úgyhogy, nem szólom le, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy a súly miatt hoz + eredményt, ahhoz képest ha nem teszik bele.

Töci 2010.10.01. 19:50:48

@tommodore:
Szerintem a hayabusa blokkból faragott v8 még keményebb lehet. 85kg 400Le, ilyesmi van a radical sr8 lm-ben is, na az kemény.
h1v8.com-on van róla ez-az.

gnme 2010.10.01. 20:01:29

itt a szomszédban van egy trabi cbr 600 motorral

híd 2010.10.01. 20:36:31

frt.bme.hu, itthon is van, épp most volt tagfelvétel!

Virago_1000 2010.10.02. 13:07:36

@tib00: Ez nagyon jo lenne, de gondolj bele, mikor lesz az szdsz altal tonkretett, porba dontott magyar oktatasi rendszerben annyi penz, hogy ilyen projektekre is jusson.
Mikor sok helyen wc-papirra, szappanra sem futja. Koszonjuk magyarbalint es tarsaik.

Kicsi Lek 2010.10.02. 13:20:01

Itthon is építenek autókat a diákok.Nálunk Nyíregyen is volt tavaly 3-4 csapat akik elektromobilt, vagy pneumobilt építettek.Vannak versenyek is.Igaz h nem Hayabusa motorral tolják, de Bosch-os akksis fúró volt az egyikben ha jól emlékszem bolygóműves áttételezéssel:D

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.10.02. 13:36:38

Ha leszednék a tetejéről a keretet, lejjebb kerülne a súlypontja...
...amúgy respect, hogy ezt összehozták!

louie561 2010.10.02. 21:10:02

De hat mar fentebb belinkeltek, hogy nalunk is epul hasonlo auto a Muszaki Egyetemen, a Formula Student kategoriaban. Iden mar a harmadik, valamint ugyanezen kategoraiaban elektromos auto is.
A benzines valtozatba egy r6-os blokk kerult, a szabalyoknak megfelelo modositasokkal, csovazas szerkezet, karbonszal erositesu, kompozit burkolattal. Kb. 80 LE, a mert legjobb gyorsulasa 3,8mp.
Van am meg benne sok erdekes megoldas, nekem elhihetitek.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.04. 22:34:45

Ilyet én is akarok! Erős sufni, de valami iszonyat komolyat futhat a gép!