A nagy fordulat, avagy az Oettinger koncepció a kukában végzi

  2010. augusztus 18. - Motordoktor Címkék: bogár oettinger

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek


Nem rossz, nem rossz, de a jó nem ilyen. Nincs megállás, az Oettinger tovább fejlődik, kicsit élesebb motor kell a sleeper kasztniba.

Az autó már bizonyított, 7000 km-en is túl van hibamentesen

Koncepcióváltás miatt eladó, olvashatjuk sok tuningalkatrész-hirdetésben mindenfelé a neten. Néha az eredeti ár töredékéért mennek el a megtúrt hengerfejek, a könnyített lendkerekek, a végletekig bővített szívósorok. Ha benézünk a sorok mögé, rájövünk, hogy ez a „koncepcióváltás” valójában szinonimája annak, hogy valakit elkapott a gépszíj, a kezdetben még jelen lévő racionalitás már köddé vált. Az autóját általában utcán használó, évente kétszer driftelő, gyorsuló vagy szlalomozó erre a két alkalomra költ, erre hegyezi az autót, és ez emészti fel a költségek tetemes hányadát. Kár itt bármiféle magyarázatot keresni. A bogárhátú tuningolása meg kiváltképpen beteges, hiszen az alapkoncepció esetében a mérnökök sok dologra figyeltek, csak egyre nem: a sportosságra. De talán ez benne a kihívás.

Büszkén hirdeti: ott voltam a LeBugshow-n

Valójában nincs baj az Oettingerrel, aki eddig ült benne, vagy vezette, az mind elismerően nyilatkozott. Rugalmas, gyors, és élményfaktor is van, hiszen a kétezres fordulat alatt megjelenő 150 Nm-es nyomaték simán elegendő ahhoz, hogy nedves aszfalton kettesben kétezres fordulaton drifteljünk, halkan dohogó motorral. De száraz aszfalton is keresztbe teszi magát, csak durvábban kell rúgni. Viszont 4000 fölé nincs értelme forgatni, mert nem megy jobban, mintha beleváltanánk. Az 1500-4000 pedig annyira szűk tartomány egy sportos benzinesnek, hogy egyes kevésbé betegágy dízeleknek is szélesebb a használható fordulatszám-tartományuk. Ezzel valóban jó autózni, szúrom a kettest, a hármast, a négyest, és máris százzal robog, de egy sportos autótól inkább azt szeretném, hogy elnyúljon a kettes 90-ig, a hármas 130-ig, de nyúljon ám szépen, ne betegen remegve-szenvedve forogjon bele…

Most először kerültek képletek a garázsba. Néha hasznos

A teljesítménymérés görbéjét és adathalmazát milliószor tanulmányoztam, már tudom, melyik fordulathoz milyen lambda-érték tartozik, és hol, mennyi a maradék oxigén. A motor egyébként példás, szépek a külső jelleggörbék, pontos a karburálás, kevés a szénhidrogén. De nem forog. Már minden, kicsit hozzáértő barátomat kifaggattam, szerinte miért nem forog. Kicsi a vezérműtengely? Kicsi a szelep? De miért nem számolod ki? – kérdezte Béla barátom egy visontai szlalomversenyen. Tényleg, miért nem? Hiszen ezt tanultam évekig, a töltési fok, az effektív középnyomás, az indikált teljesítmény, a szívócsatorna áramlási viszonyai, a szelepemelés hatása az áramlási veszteségre, ugrottak be a kifejezések. Nem gondoltam volna közel húsz éve, hogy ezt egyszer majd a hobbim kapcsán fogom ismét elővenni. A hengerfej geometriai adatait fejből tudom, a szelepemelés a fejemben van háromféle áttételű himbával, a szelepszár kilences, a kék bibliából kinéztem a képletet, és behelyettesítettem a bogár hengerfejadatait. Azonnal látszott az eredmény. A légsebesség meghaladja az optimális 90-100 m/s értéket a szelepnél, tehát a szelep korlátoz. De a szívócsatorna is hurka, ott is nagy a légsebesség, ez a hengerfej alkalmatlan a 2110 köbcentis motoromhoz.

A teszt hengerfejek, mérésre. És a szakirodalom, olvasásra

Eddig csak sejtettem ezt, most már látom, papíron, számokban. Azonnal világos lett a töltéscsere tökéletlensége, megindulhatott az agyalás. Ez megint egy veszélyes fázis, az ember könnyedén elvetheti a sulykot. Nagy tengely, nagyobb szelepek, másik karburátor nagy venturival és már meg is van a baj. Lesz belőle egy drága, fent erős, lent halott motor, városban rémálom, negyedmérföldes gyorsuláson és városi mostmutasdmegben jó. Nem, nem, ez nem én vagyok. Próbáljunk lemásolni egy már megépített, bevált koncepciót, amely erős és használható. Kell két jó hengerfej, sportosabb vezérműtengely és két nagyobb karburátor. Rendszerben kell gondolkodni, nem sok értelme van egy nagyobb hengerfejnek, ha a vezérlési idők nincsenek hozzáigazítva, de akkor meg nagyobb karburátorok is kellenek, mert ez így nem lesz jó. Annyit ugyan tud a motor, mint az eredeti Oettinger TSV, de több kell. Kicsit sajnálom a dolgot, mert például a belga Le Bugshow-n az 1500 autó között ezenkívül nem volt egy Oettinger sem, azonban dupla Weber karburátor minden bokorban termett.

A Weberek utolsó csavarig felújítva, alapbeállítások elvégezve

Kétségkívül veszít majd a különlegességéből, de remélem, nyer pár kóbor vadlovat, és végső soron ez a cél. Az alapkoncepció úgyis egy szép sleeper volt, az Oettinger csak mellé jött, mint zsír a húsra, hát most majd új irányt vesz a dolog. Sleeper, de valamiféle sportos GT a 70-es évek stílusában. Már találtam is hozzá egy szép és jó fogású kormányt, a dupla Weberek pedig járnak hozzá, mint lóhoz a nyereg. Amúgy is, egyszerűen karbimániás vagyok. Pont a minap gondolkodtam el rajta, hogy fejből fel tudok sorolni 50 karbitípust, ahol nem veszem külön például a Solex PDSIT sorozat különböző méretű darabjait, csak egynek számolom a modellcsaládot. Dell'ortóból tudok vagy tizenötöt. Ha meglátok egy kispolszkit, akkor azonnal az jut eszembe, hogy milyen klassz lenne rátenni egy bébi dellt, azaz a Dell'orto 34 FRD-t, valamint egy szép Abarth olajteknőt. Egyébként sajnáltam is, hogy nem tudtam elmenni a kipolszki-találkozóra, szeretem azokat az autókat, persze rendesen megépítve. Ha egy Lancia Stratos motorterében meglátom a felsorakoztatott három Weber IDF-et, könny szalad a szemembe. Meg is vannak már az IDF-ek a bogárra is, szépen megtisztítva, alapbeállítások elvégezve, becsomagolva várják a szebb jövőt.

Sok agyalás, olvasás, végül döntés: nem kell Oettinger karbi!

Na ja, eddig oké, de honnan lesz tisztességes hengerfejem?

A szerencse megint mellém szegődött, eddig mindig ez volt - amikor kezdett megfenekleni a prodzsekt, jött a segítség. A kiskunlacházi Volks&Roll találkozón az EliteVW-klubos barátaim bemutattak egy Magyarországon dolgozó amerikai embernek, aki állítólag nagy hengerfejmágus. Már a helyszínen kiderült, hogy valóban van fogalma a dologról, de amikor jobban utánanéztem a neten, kiderült, hogy a 2007-es amerikai Bogármotor-építő versenyen holtversenyben a második lett egy 211 lóerős, 2300 köbcentis utcai motorral. Ittam a szavait, mint homok a vizet. Hangsúlyoztam, hogy utcai motorról van szó, mert ő leginkább negyedmérföldben gondolkodik, erre javasolta az amerikai Performance Workshopot, ahol széria hengerfejeket alakítanak át utcai szörnyekké. A 35/32 szelepméret 42/37 lesz, a szívócsatorna bővítve, polírozva, gyertya kicsit áthelyezve. Másnap már ment is a mail, benne az elképzelésem, a motorom paraméterei, és kértem, hogy javasoljanak valamit. Postafordultával jött a szűkszavú válasz: nem szeretnek Kelet-Európába postázni, mert drága és elvesznek a dolgok, de a Stage II-es fejet javasolják. Újfent kértem újdonsült amerikai barátom segítségét. Éreztem, hogy nem babra megy a játék. Ha tisztességes hengerfejem lesz, aköré szuper motor építhető. De itthon senkinek nincs ilyen tapasztalata Bogár hengerfejjel, senkinek nem merném odaadni széttúrni a fejeket. Shaun pont otthon volt Kaliforniában, a callookerek hazájában. Felhívta a műhelyt, és üzent, hogy beszéljek velük, itt a szám.

A belső már igazi 70-es évekbeli GT-t idéz, a motor is meglesz hozzá

Így tettem, és minden más lett. Már én is barát lettem, az ember hosszan mesélte, hogy mitől lesz jó töltöttségi foka a motornak, mitől nyomatékosak az ő utcai fejeik, igazi kaliforniai akcentusát alig értettem, pedig nincs bajom az angollal. Tetszett, ahogy mesélt, úgy éreztem, nem csak a pénzt látja a Bogár-tuningolásban, hanem szereti az autót, és büszke a munkáira. Elmondta, hogy 1968-tól évekig tartotta a negyedmérföldes rekordot egy Karmann-Ghiával utcai kategóriában, de azzal járt dolgozni is. Meg is rendeltem a hengerfejeket, lassan itthon lesznek. Szépen összeáll minden, ősz végén a motort megint kiveszem, szétszedem. Megnézem a 7000 kilométer milyen nyomokat hagyott, amit kell, cserélek, mindent sterilizálok, és módszeresen összeépítem immár az új koncepció szerint.

Már jól összeállt, de nem bánom, hogy szét kell szednem

Már az első összeépítésnél voltak, akik nagyobb tengelyt javasoltak, nagyobb szelepes hengerfejet, de makacsul ragaszkodtam az általam kitalált koncepcióhoz. A cél az lett volna, hogy nagy szívóoldali gázsebességgel jó töltöttségi fokot érjek el, és nagy nyomatékú, jól autózható motor legyen. A célt elértem, de a teljesítmény a vártnál kicsit kisebb lett, meg a szűk fordulatszám-tartomány sem tetszett. Kudarc? Nem mondanám. Nehéz valós, saját tapasztalatokat szerezni motorépítésben. Megtapasztalni, milyen egy alulméretezett hengerfej vagy egy kis összenyitású vezérműtengely. Milyen egy szűk áramlási keresztmetszet a szívóoldalon, hogyan torzítja a külső jelleggörbéket. Megint sok pénz? Igen. Viszont például sörre nem költök. Egyszer vettem három decit Prágában, de nem ittam meg. Az így megspórolt összes pénzt alkatrészekre költöm. Ja, és töményet sem iszom, az abból megspórolt pénzen meg kipufogót veszek, jó drágát, mert sok töményet nem ittam meg, és azok a piák amúgy is drágák. Jut eszembe, nem is dohányzom…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr252228597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.08.18. 07:29:29

Na végre!

Megint egy jó kis írás,akkor ezekszerint nem állt meg a projekt,lesz mit olvasnunk.... :)

zöldi 2010.08.18. 07:33:13

Hát Doki, mi meg a Te szavaidat isszuk! Írhatál sűrűbben. Úgy napona.

Papp Sanyi 2010.08.18. 07:57:05

Örülök, hogy lesz mit olvasni! Jó az írás, minnél előbbi folytatást.

Pierr Kardán 2010.08.18. 07:58:49

A koncepcióhoz nem szólók hozzá, de magam is (hasonló) mérnök lévén sokkal jobban szeretem, ha egy mérnök kontárkodik bele az újságírók szakmájába, mintha egy újságíró ír úgy, mintha értene ahhoz, hogy mitől megy egy autó :-))

vikk007 2010.08.18. 08:05:40

Oettinger - ből, csak sört,

Karburátorból, csak Webert:-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.18. 08:13:14

Fasza lesz ez, ha összeáll, reméljük gyorsan sikerül majd megépítened. És igen, a Weber karbinak nincs párja:)

R0fike 2010.08.18. 08:17:21

Remélem, a taxi után futsz és nem a combinó után..... akkor akár egy Porsche motorra valót is megspórolhatsz. :-)

A cikk viszont nagyon jó, várom a további információkat!

Lowtyo 2010.08.18. 08:29:09

ugye csak kell a hengerfej meg a tengely.
ez azért van, mert nem iszol rendesen.
tipp, kipufogóhoz.
www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C31-251-001-038SEVH
bandi barátomnak ilyen van, nagyon elégedett vele és megmarad a sleeper jellege az autónak.

Motordoktor 2010.08.18. 08:37:31

@Lowtyo: pontosan ez a terv, de nem a cip1-től, hanem a CSP-től direktben.

csongiaparaszt 2010.08.18. 08:37:35

Aztamindenit, ezigen. Még ilyet! Végre igazi autós írás.

Lowtyo 2010.08.18. 08:49:05

@Motordoktor: hejj, ha mielőtt berakta, lerajzoltuk volna, most vehetnéd tőlünk direktbe :)

Sopánka76 2010.08.18. 08:55:03

Minden szavát élveztem!
Írj még Doki, lessük, várjuk!
Én sem iszom, nem dohányzom, én is azt költöm lendkerék-könnyítésre!

w a s d 2010.08.18. 08:55:29

A cím első fele direkt kétértelmű?:D

w a s d 2010.08.18. 08:56:38

@scheerti: Dehogy nincs párja, általában párban járnak.:D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.18. 09:11:40

@F/: @Hiissaa: Tudtam, hogy valaki lecsapja a labdát, azért is dobtam fel:)

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.08.18. 09:23:20

Én biza hagynám így, oszt tennék egy sokfokozatú váltót mögé, hozzáhangolva a kellemes fordulatszám tartományhoz.

Kobak77 2010.08.18. 09:27:36

Végigkattintgattam a fotókat... én most csak csendben irigykedek.

Pedig nem iszom, nem dohányzom, és kávéból is a cégest fogyasztom. Ha hazamegyek megkeresem az így spórolt pénzt!!! :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.08.18. 09:37:41

@Motordoktor: Hajrá doki,még a végén jobb leszel mint Csikós!

bömbölő 2010.08.18. 09:39:03

imádtam a cikket, imádom a bogarakat is, csak így tovább doki!
remélem lesz lehetőségem élőben is megnézni ezt a különleges tudással és rajongással épített tuning gépet

üdv Angliából

kriszlc4 2010.08.18. 10:20:08

Nekem az jött le az irásból hogy értesz ezekhez a dolgokhoz!Gratula!

DP@i 2010.08.18. 10:22:25

Még, még, méééég! Kellesz Motordoki, építsed, nyomjad, úúúú... spricc.

Kösz, jó volt, várom a következő írást. Nem vagyok telhetetlen, elég ha holnap kész :)

dr.oid 2010.08.18. 10:31:07

Emmán tánczolás a zőrület határán. De legalább élvezetes,látványos, jóféle táncz. Mégmégmég..:D

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.08.18. 10:47:13

@Motordoktor: Azt a gyujtáselosztót nem lehetne lecserélni egy stabil elektonikusra?

Nagyobb fordulaton stabilabb,erősebb volna a szikra,nem?

inu 2010.08.18. 10:58:36

Hat ez jobb volt mint Csikos utolso cikke. Zsolti kezd egy kicsit gazos lenni az onsajnalataval es mar kalapban vezet.

Schneider2 2010.08.18. 11:32:12

Ha valamit elkezdenék barkácsolni, akkor az ez lenne: autonews.blog.hu/2010/08/16/menny_es_pokol_epitsunk_sajat_szuperautot_nyolcmilliobol
Persze, mindig az a baj, hogy az ember azt hiszi, bírja anyagilag, aztán jönnek a pluszköltségek, és annak is örülünk, ha vki veszteséggel is, de legalább elviszi.

S4mu3l 2010.08.18. 12:14:59

Hohó, új hf, szuper! :) Amúgy azt nem értem tisztán, hogy végül a vezérlésen lesz valami módosítva, a meglévő tengely marad bent porsche himbákkal, vagy másik tengely lesz?

nuclearpower 2010.08.18. 12:18:44

Ha jól látom, a nayg kék könyv az Egyetemi Tankönyvkiadó/ Belsőégésű motorok tervezése és vizsgálata. Aki hozzá akar nyúlni egy motorhoz, mindenkinek ajánlom, Mondjuk nem árt, ha van egy kis matek, fizika, áramlástan végzettség, de aranyat ér a könyv.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.08.18. 12:23:45

@BeeTm: 4db MSD trafót neki, na az a stabil szikra titka;)

Dennis01 2010.08.18. 12:42:35

Allat ez a Bogar, megeri a sok beletett munka!
Az ilyen autok tetszenek, amikrol kivulrol nagyon nehezen mondod meg, mekkora teljesitmenye van..

Lowtyo 2010.08.18. 12:45:55

@Sanyi.: 009 elosztó, kéktrafó

sura_e21 2010.08.18. 13:06:07

A kék biblia! Milyen szép könyv is ez.

esef 2010.08.18. 13:47:51

Az volt már, hogy a benzint csepegtetni kell, és akkor a tankoláson is csomót lehet spórolni?

Garp 2010.08.18. 14:08:21

@Motordoktor: az 1.9-es motor nagy szentségtörésnek számít a bogarakban? (asszem t4-ből) Láttam egy hirdetést, amiben ezzel kínálták a púpost.

dr. trafik nomac 2010.08.18. 15:15:37

Hat nagyon kivancsi vagyok mostmar, bogar motor szerintem egy szemet, nem is lattam meg jot, de lehet ez csak engem minosit, viszont bogar maniasat annal tobbet. Lehet megis porsche motor lesz a vegen a bogarban :)

Wonder Deer Hunter 2010.08.18. 15:32:44

Oettinger, majd diesel, most weber...

Akku is lesz benne? Vagy esetleg hidrögény hajtás...

1. Koncepció
2. Terv
3. Megvalósítás

AD 2010.08.18. 15:43:14

Mocskos jó ez a cikksorozat!!!!!!!!!!

már alig várom a következő részt.

nyamvadék kék biblia.. eddig még csak a turbófeltöltők méretezése és áramlástanához kellett,ami szabadon felvehető ... sajna..
kreditrendszer áldozata vagyok...
(vagy inkább szimplán csak lusta)

NGA 2010.08.18. 15:51:10

Én azért egy ilyen kormányt raknék bele, ez elég 70-es évek GT stilusu vw kormány!

www.vw-bluediamond.de/homepage/Hauptseite/graphik/derscirocco0374/seite07_gr.jpg

Motordoktor 2010.08.18. 16:00:43

@NGA: Nem csak a kormányt irigylem a képről, hanem a fém kormánykapcsolókat is, ez nagyon ritka. De neked nem akarom elmagyarázni, jobban tudod, mint én.

Motordoktor 2010.08.18. 16:05:37

@nomac: A kérdés, hogy mit nevezünk jónak. A bogár motor nagyon jó, de nem erős.

Z o z ó 2010.08.18. 16:14:32

Azért elsőre így se lett rossz,ne mond már:) Am a mostani állapotban mit tud (kb?) a motor? és mit fog tudni?:) (kb)

Motordoktor 2010.08.18. 16:18:47

@Z o z ó: Most tud 85 lovat 4200-as fordulaton és 155 Nm-t 2600-on úgy, hogy 1600-nál már van 110 Nm...
A tervek szerint 140 ló körül kell lennie olyan 5800-6500 fordulat között.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.08.18. 16:51:40

"A hengerfej geometriai adatait fejből tudom, a szelepemelés a fejemben van háromféle áttételű himbával, a szelepszár kilences, a kék bibliából kinéztem a képletet, és behelyettesítettem a bogár hengerfejadatait."

Kedves Motordoktor, volna arra mód, hogy a fenti képletet, illetve magyarázatát valahogy közkinccsé tegyed? Hasonló okból érdekelne, és nagyon hálás lennék, ha igen.

lally 2010.08.18. 16:56:46

Doktor Úr!
Van egy Bogaram. Érdemes-e lenne-e ráhegggeszteni egyTwinTurbót, ami kimaradt a Golfom tunyingolásábó? :)))

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.08.18. 17:03:02

váó
ha mégse turbó leszen az autómban, hanem iker weber, akkor meg is kereslek jól

a minap láttam egy szép Bogarat, sose izgultam rájuk, de az tetszett

Brett Shaw 2010.08.18. 17:23:16

Latom a NAGY KEK, ott van... Az a konyv hianyzik az osszes "biztos megvan a 200paci" tipusu streetracsing idiotaktol...

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.08.18. 18:48:33

@Brett Shaw:
A nagy kék megléte nem elég. A szimpla olvasása, bebiflázása sem elég: össze kell állni a képnek belőle. Ez tart képességtől/gyakorlattól függően egy-több évig.

golf002 2010.08.18. 19:31:19

Mindenből pont annyi amennyi kell, több ilyet kérek, ebből az írásból lehet tanulni is nem csak nagypofájúságot, mint a többiek írásából, hogy így meg úgy...
Komolyan mondom.

Motordoktor 2010.08.18. 20:05:35

@golf002: Köszönöm neked és mindenkinek a sok pozitív kommentet, ha megérkeznek a hengerfejek Amerikából, írok arról is egyet, azt hiszem azon is lesz mit csemegézni.

golf002 2010.08.18. 20:08:33

Okés már várom:D de épp kibírom:D

golf002 2010.08.18. 20:10:25

a még kimaradt sorry

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.18. 20:12:35

"Viszont például sörre nem költök."

A legnagyobb hiba a cikkben :D

A töméy jöhet ide is.

És jó reszelést! :)

Vogelthal 2010.08.18. 20:35:07

Stunt, az irracionális hobbyknál (és melyik racionális...) nem, na jó nem csak, a végeredmény számít, hanem a folyamat maga :-)) Téged ismerve a kitartásból nem lesz gond, csak így tovább :-)))

Rocko- 2010.08.18. 21:28:01

szexi és egyben időutazós a beltér.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.18. 21:48:31

@Motordoktor: Respekt. Az lenne a kérdésem, hogy hány fokos a szívószelep élszalag kúpossága? Ha 45, nem lenne érdemes "lapítani" 30-ra?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.18. 21:59:28

@Motordoktor: Sorolja fel három kedvenc íróját.
A; ha a válasz Hemingway, Fekete István, Gárdonyi Géza, önnek jó ízlése van.
B; ha a válasz Nagyszokolyai, Finichiu, Dr Emőd, az ön sorsa meg van pecsételve...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.18. 22:00:52

@Rocko-: A szexi beltér ugye nem azt jelenti, hogy el van baszva?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.18. 22:03:20

"Az így megspórolt összes pénzt alkatrészekre költöm. "
Igen ám, de nem tudod visszavinni az üvegeket sem, ami jelentős tétel lehetne!

Rocko- 2010.08.18. 22:49:07

@BOSCHtechnikus: nem tudom. :)
a bogár alapvetően (nekem), így 70-es évek hangulatot ad. a bajusz kapcsoló és a 3 VDO az 80-as évek. a kormány az már inkább 90-es, valamint a fordulatszámmérő és rádió pedig 2000-es évek.
szóval érdekes.

Motordoktor 2010.08.19. 07:59:46

@BOSCHtechnikus: Ez gyári volt (45), a most érkező hengerfejnek meg 3 szögű a záróél, természetesen a szelepülék is.
Flamish Ottó és a néhai Hodvogner is kedvenc íróm. ;-) Mindkettő tanított és személyesen is ismertem őket.

Motordoktor 2010.08.19. 08:03:40

@Rocko-: A beltérben a rádió valóban kakukktojás, azért is van alul, kevésbé látható helyen. A fordulatszámmérő és a VDO műszerek is 70-es évek, csak az egyik USA a másik Európa. A kormány is 70-es évek (vége, 80-as eleje), akkor is voltak ilyen kormányok, előben elég nagy. Ami pedig az autót illeti, ez is inkább a 70-es évek vége, mert már műanyag burkolatú műszerfalas. Másik mentségem, hogy nekem így tetszik. ;-)

Rocko- 2010.08.19. 10:00:26

@Motordoktor: nyilván ha nekem tetszene, akkor az én autóm lenne. ;)
VDO: jogos a 70-es évek, akkor csak én kötöm 80-anhoz.
de a fordulatszámmérő határozottan nagyon újnak néz ki. :)
a rádióra meg azt tudom mondani, hogy becker vagy blaupunkt biztosan gyárt korhűre hajazó, de új technikás egységet.
lásd az audiovox me412 iszonyatosan hasonlít az audi concert fejekre.
ilyen kormány miben volt a hetvenes években?

a porraloltó viszont kellően harmonikusan veszik el a háttérben. ;)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.19. 11:18:52

a kasztnit kéne még egy kicsit majd felturbózni, mondjuk lekapni az első sárvédőket, például így:

special.blog.hu/2010/06/11/vw_bug_custom_hotrod

meg egy ütősebb festés is mehetne rá és akkor a külső is visszatükrözné a különleges motort

vagy tök gyárira kéne visszacsinálni kívülről és úgy a 155 LE, az is ütne

Motordoktor 2010.08.19. 12:12:08

@Rocko-: Nézd, én nem vagyok "veterános", összebugázok mindent, ami nekem tetszik, mégha stílusban nem is passzol tökéletesen. A rádió nem tetszik, az inkább praktikusság miatt lett ilyen (mp3), nem vágom ki a műszerfalat, nem is akarok korhű rádiót, ezt is lehet, hogy kiveszem. Ha meg a kormány 80-as évek, hát legyen, én nem éreztem nagyon elütőnek a beltértől.

Szsrobert 2010.08.19. 12:55:58

140LE 6000-nél? Az nem lesz egyszerű szívómocival.

Szsrobert 2010.08.19. 13:04:36

Ha alul jó a motor, tegyél rá egy feltöltőt, ami 4000 fölött rádolgozik. Kellemest a hasznossal. Jobb, mintha kis fordulaton gázra csak hörögne.

no_holy_shit 2010.08.19. 13:44:42

@Motordoktor:

van a regi Golf 1 radiok kozott olyan, amelynek van magno bemenete (ize ujmagyarul lajnin-je .-) ). En is ilyet raktam a golfba es szol rajta az MP3. Persze se magas, se mely hangok nincsenek :-(

vagy FM transmitter.

(persze a legjobb lenne egy Bluetooth -> FM-transmitter gateway)

(meg persze a Blaupunktnak van egy oldie style radoija csak sajnos 1600€ :-((( )

iksz egy 2010.08.19. 15:11:15

Ahogy látom, ez a számológép már nem a Sharp EL-531, de ezen is van szekönd fánksün :-)

Rocko- 2010.08.19. 15:59:22

@Motordoktor: azt látom, h ez nem egy OT gép lesz. :)
és nem annyira a korhűséggel van a baj, hanrm hogy ha elütnek a dolgok. a fordulatszámmérő és a ráió elüt a környezettől. legalábbis nekem.

Pavel_ · http://www.bpracing.hu 2010.08.19. 16:53:12

Van egy sor 44-es új tütém IDF-re, ha valaki megszabadít tőle negyedáron viheti...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.19. 17:19:44

@Rocko-: Küszöbneont, és LED-es ablakmosó fúvókát rá!
@Motordoktor: A Ladáknál régen bejött, fokolás 60-ra (bocsánat nem 30), plusz a 79+ os furatnál rengeteget lehetett az égéstérből tágítani a szelep mellett. Így szelepátmérő növelés nélkül is jelentősen nőtt a beáramlás, csak sokat le kellett köszörülni utána a hengerfejből (úgyis "zsebes" dugók mentek bele, úgyhogy mindegy).

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.19. 17:24:33

@Motordoktor: Ja, mexikói Digifant rendszer chip-elve??? Az már MAP szenzoros (benne van a vezérlőegységben), még a torlócsappantyú sem akadályozza a beáramlást!
Vagy ekkora a karburátor szerelem?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.19. 17:32:28

Bár ahhoz nagyon sok cigit nem kell elszívnod, és nagyon sok sört nem kell meginnod...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.19. 17:36:38

@GYUSZI BACSl: Ez szép, de ha kifog egy olyan köcsög vizsgabiztost, mint én...vagy egy Mozaik utcai vizsganepper thaiföldi utazásának a jelentős hányadát kell kicsengetnie.

Rocko- 2010.08.19. 18:38:50

@BOSCHtechnikus: ee, rontani csak nem kéne. :D

Motordoktor 2010.08.19. 21:04:01

@BOSCHtechnikus: Az autóm közelébe sem engednék egy ilyen rendszert.
Karburátor forever. Az Evolúció csúcsa a Weber IDA 48.

Motordoktor 2010.08.19. 21:07:18

@Szsrobert: simán lehetséges 6000-nél 140 lóerő. Ez a motor 2110 ccm-es, és egy kicsit jobb karbival (48 IDA), azonos hengerfejjel és 70 ccm-rel nagyobban (2180 ccm) tud 187 lóerőt 6400-on.
De a fékpad majd megmondja karácsony táján, remélem előbb is.

Dennis01 2010.08.19. 22:47:33

@no_holy_shit: Nemreg vettem egy FM Transmittert, a telefonomhoz egy csomo forumon ezt ajanlottak:
www.audio-news.co.uk/wp-content/belkin-tunecast-ii.gif
Nem lehetett hasznalni, hiaba raktam a leheto legjobb helyre, megis olyan halk volt a zene, hogy maxra kellett feltekerni a radiot, igy valamit lehetett hallani. Masnap visszavittem..

Szsrobert 2010.08.20. 11:27:23

@Motordoktor: először átsiklottam a 2110 felett, és 1300-at gondoltam. :-)
AZONOS HENGERFEJJEL 187LE?
Akkor mégsem a hengerfej és a szívócső a szűk keresztmetszet, a magas légsebesség ellenére.

Én a helyedben eltenném ezeket a fejeket aranytartalékba, hogy meglegyen, ha nyomatékos, keveset fogyasztó autót akarok. És tennék rá nagyszelepest hosszabb vezérműtengellyel, kisebb ellenállású szívócsövekkel, nagy karbival. A szívócsőhosszakkal kísérleteztél már?

jürgen baromartz 2010.08.20. 14:32:34

valaki megírná nekem a sogenannte "kék biblia" pontos címét és szerzőjét? nagyon megköszönném

Motordoktor 2010.08.20. 15:26:09

@Szsrobert: Úgy értem, hogy azzal azonos a hengerfej, ami most érkezik a Performance Workshop-tól. Sokan használják, bevált fejek.

A szívócsőhosszal miért variálnék? Hogy minimálisan tologassam a fordulatszám tartományban a nyomatékcsúcsot? Itt nem ez a probléma. Másrészről meg ha megnézel egy bogár motorteret amiben két karbi van, láthatod, hogy a rudazat miatt lejjebb nem lehet tenni a karbikat, a légszűrők miatt meg feljebb, legfeljebb millimétereket lehetne variálni. A bogármotorokat több, mint 40 éve tuningolják a tengerentúlon, már mindent megpróbáltak, nehéz otthonról a hintaszékből, sörrel a kézben okosat kitalálni.

mallac 2010.08.21. 22:37:16

Bolond,igyál inkább sört,mi az istennnyilának egy ilyen öreg talyigából sportautót fabrikálni? Soha nem lesz versenyképes,mire elkészül addigra a széria Fabiák is nyomatékosabban jönnek le a futószalagról.Ráadásul nem lesz megbízható,lépten nyomon elromlik majd, nem mersz elindulni vele 900 méternél messzebbi úticél felé.Igyál inkább sört,az jót tesz a vesének,és megvidámít.

Ronin_ 2010.08.22. 11:37:38

Csak így tovább, ez igazi szívás a köbön, de élvezet olvasni!:-)
süti beállítások módosítása