Darabolás és halottszállítás az utolsó bárókkal

  2010. augusztus 15. - Winkler Róbert Címkék: vélemény amerikai hot rod

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Hot Rodos Ricsivel utoljára egy hónapja, Agárdon találkoztam. VMax Zsolt azzal vezette fel, hogy zseniális, mit művel a csávó a lemezekkel, és hogy majd ő csinálja a Cougar tetejét.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr672222697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bonesteve · http://www.bernepper.hu/ 2010.08.15. 17:26:39

@swt: Látod, máris hatással voltam rád, ez örvendetes.
Ha megmutatod a profilodat, tudom legalább, kivel beszélgetek.
Annyira ki vagy kelve azért, hogy leszuzukisoztalak, hogy nem járhatok messze az igazságtól.

Jelentsen ez bármit is. :-D

Nancsi 2010.08.15. 17:26:58

bonesteve:
"a csóróság a koszos műhelyt vonzza magával."
Múltkoriban kipufogót kellett csináltatnom az autómon, konkrétan le kellett hajtogatni egy szakaszt, mivel a gyári elem lett volna vagy 60eFt. Fizettem fél napi melóért valami 12eFt-ot, anyag, munkadíj, minden. A srác akinél csináltattam nem naponta, de minden autó után:
- helyére rakta a szerszámokat
- felsöpörte a műhelyt (nem nagy hodály, de akkor is)
- felsöpörte az aknát!
Ezek után szólt a következő kuncsaftnak hogy állhat befelé.
Szóval csóróság nem egyenlő hanyagsággal, igénytelenséggel, mocsokkal és rendetlenséggel, ami ebben a műhelyben látszott.

A másik hogy mindenki célozgat kész autókra, de senki se tud mutatni egy képsorozatot, hogy ilyen volt, itt dolgoznak rajta a srácok, ilyen lett feliratokkal. Az oldalukon fent van vagy 6 rozsdaboglya, de valamire való kész autóról egy kép sincs. Ha ez a legjobb amit tudnak magukról mutatni, mégis miért boruljunk le előttük? Ennyit a vasas cigány is fel tud mutatni, hogy felvásárol kp-ra pár rozsdaboglyát, az udvaron meg lehányja őket a platóról - ahogy esik úgy puffan, csak a kutya meg a purdé ugorjon ki alóla.

bonesteve · http://www.bernepper.hu/ 2010.08.15. 17:30:01

@Nancsi: Erre az érintettek válaszoljanak, nem az én dolgom.
Az én műhelyemben rend van és tisztaság, holott nincs csempézve.
Az, hogy más hogy csinálja, nem az én dolgom.

Csak ez az azonnali csempézettműhelyhejjdejó hozzáállás dobta le a láncot.

Mert ez természetesen ostobaság, linkeljen be swt kolléga bármilyen szép képeket húzatópados műhelyről és injektorszervizről.

Ehhe.

last barons 2010.08.15. 17:31:35

@GYUSZI BACSl:
valóban gyuszi bácsi, a hot rod propaganda 3 személyből állt, és a buickot ott készítették.
/a fényezés kárpit értelemszerűen nem/
a teljes technikai része magyar gyuri és főleg géza- a báró- munkáját tükrözi.
a hrp egy volt laktanya tiszti étkezőjének helyén működött az autó mégis az egyik legkomolyabb építés magyarországon.

és még sokáig az is marad.
ezért bátorkodtam azt írni amit írtam.
a báró a last barons legkomolyabb szaktudású tagja.

ezért lehet, hogy én nem aggódom, amikor a károgást hallom hogy így nem lesz kész úgy eltűnnek a süllyesztőben.

mi nem foglalt még 2010.08.15. 17:33:12

@The Good Boy: egy hotrodnál nem a fényezés a lényeg.
sokszor a rozsdás nyers lemezt lekenik olajjal oszt jóvan.
a gond, hogy minden egy kalap alá van véve.

sztrovacsek 2010.08.15. 17:35:54

@bonesteve:
Bemutatom neked a belsoseg en.wikipedia.org/wiki/Leontopodium_alpinum
Ede régóta piszkálja az itt kommentelőket. Az autós témákban általában otthon van, BUS rendszerekkel baszakszik valami dajcs ótó gyárban.
Kabrió bömöse van, és az afajta "faszparaszt" aki még az autósampont is BMW márka jelzéssel veszi.
Igaz Ede?
Ja, és sűrűn vált nick-et, vajh miért? :-)

bonesteve · http://www.bernepper.hu/ 2010.08.15. 17:40:30

@sztrovacsek: Ezt értenem kellene?
Segíts kicsit kérlek, mert nem megy.

Nancsi 2010.08.15. 17:43:17

bonesteve:
Közben átnéztem ám a commenteket, és a te linked alapján találtam képet általuk készült autókról. Az hogy rozsdásodik-e egy picit a sárvédő vagy sem az lényegtelen, mert annyit még átfog a fotóbolt. De kérdem én: ha már weboldalt csinálnak, akkor ezeket a képeket a saját oldalukra miért nem lehetett felrakni? Az hogy az oldaluk kusza és láthatóan szomszéd pistike design - nem baj. De könyörgöm, legalább a tartalom legyen már releváns. Ha csinálnak olyan autót, amin vannak olyan extrák, mint mondjuk fényezés, ráadásul fénykép is készült róla, akkor azt is, vagy csak ilyeneket rakjanak már fel az oldalukra, ne olyat ahol kilógnak a rozsdás zártszelvények. Ez ami most fent van róluk a weben, olyan mintha egy szépségkirálynő választásra csadorban mennének el. Pedig egy ilyen olvasottságú cikkel - ha lenne róluk referencia - biztosan behúzhattak volna pár fizetős melót is.

bonesteve · http://www.bernepper.hu/ 2010.08.15. 17:45:13

@Nancsi: Ehhez nem tudok hozzászólni, mivel semminemű kötődésem nincs a Last Baronhoz.
Kizárólag azért vagyok itt, mert olvastam W. cikkét és ocsmányul felháborítónak találtam.
Mondjuk kölyök a fasz, hogy beengedte a műhelybe.
kölyök- fasz vagy!

last barons 2010.08.15. 17:45:28

@The Good Boy:
bár semmi közöd hozzá, de azért elmondom.
tulajdonképpen kellett volna vennem egy panelt oda, de inkább vettem alkatrészeket a hátsó tárcsafék átalakításhoz, és egy hegyes tengelyt.

így ez a "teherautó motor" leforogja a hétezres fordulatot bármikor.

és bár nem örülök, de pont leszarom, hogy tökéletes a kocsim vagy sem.

mert ha bárkit viszek egy rohattat , akkor megnyilvánul, hogy az én kocsim mit tud jól.

11 éve az enyém, volt hogy napira használtam.
majd ha very rich leszek , kap másik fényezést.
vagy inkább egy kompresszort.

de addig még sokszor fog hétezer fölé forogni.

atabi 2010.08.15. 17:54:50

egy volt kollégám napközben 5 állásos "patika" műhelyben szerel alkalmazottként csillagászati összegekért (kiváló ,tapasztalt,precíz szakember).délután,este a háza alatti koszos sufniban féláron ugyan azt csinálja :-DD .következtetés......

soul man 2010.08.15. 17:55:19

Ha jól veszem ki a cikkből Winkli novemberben visszaviszi az autóját a Last Baronshoz némi munkára. Ezek szerint őt nem a csempe érdekelte, hanem hogy hónapok után ők végre megcsinálták a tetőt , amire más "képtelen" volt!?? Ez talán jelenthet valamit. Talán azt hogy az adott szó náluk kötelez és a jó munka meghozza gyümölcsét??

djkoxi 2010.08.15. 18:02:52

A cikk alapján olyasfajta elhivatottságot, autószeretetet, szemléletet, egyfajta " életérzést " ismertem meg amit kevés ember mondhat el magáról. Amit a fiuk csinálnak sztem pontosan illk ide a totalcar belsőség rovatába. Biztosan tudták, hogy lesznek képek, lesznek lenéző vélemények, mégis merték vállalni. Ők merik azt tenni amit szeretnek.

sztrovacsek 2010.08.15. 18:09:25

@bonesteve:
valamikor edelweiss nick-kel osztotta az észt. erre utalt a link.
Az ismertetése, általa közölt információk alapján állt össze.
BMW kabrió van, kínosan ügyel arra, hogy ablakmosótól kezdve, az autósamponon át, minden de minden BMW márkájú legyen, és csak szakszerviz!!!
Műszaki dolgokban ha vitatkozol vele akkor előbb nézz utána a témának, hogy pontosak e az ismereteid! különben porig aláz, és tudjuk, előbb-utóbb személyeskedésbe fordul át a kommentelés. Valamiért neki ez okoz örömöt.
Nagyjából ennyi, bemutattam őt, így már okés?

bonesteve · http://www.bernepper.hu/ 2010.08.15. 18:14:13

@sztrovacsek: Értem, amit írsz, csak meg nem tudom érteni, hogy mire írod.
Új vagyok itt, nem ismerem az itteni közeget.
Ahogy látom, nem is nagyon érdemes sokat elidőzni itt köztetek, mert sok az okostóni, aki bárminemű tapasztalat nélkül foglal állást olyan témákban, amikhez köze sincs.
Sajnos ismerem ezt a közeget, igaz, máshonnan.
Jól elvannak egymással, általában közük nincs az autózáshoz, csak annyiban, hogy van autójuk, ki tudja, milyen.

Egy oka volt annak, hogy megjelentem itt, az pedig az, hogy igaztalan és káros cikk jelent meg ezen az oldalon és olvasgatva a kommenteket, nem álltam meg, hogy ne szóljak.

bonesteve · http://www.bernepper.hu/ 2010.08.15. 18:16:36

@sztrovacsek: Sajnos még most se értem, mire utalsz, a bemutatást köszönöm.

Nem fogok sok időt eltölteni köztetek, sajnos a megszokott közeg, csomó autótulajdonos, aki autós témában kompetensnek gondolja magát és ennek hangot is ad minduntalan, megfellebbezhetetlenül.

Ami lássuk be, vicces.

sztrovacsek 2010.08.15. 18:17:08

@swt:
Azért az általad olyan nagyra tartott németeknél is vannak fasza műhelyek (Ludolfs család):
www.youtube.com/watch?v=1tY0DYEXdXA&feature=related
érdemes megnézni az "irodában" asztal alatti csendéletet is.
Ja, és ezek nem osztik voltak, mindig is west-hez tartoztak.

bonesteve · http://www.bernepper.hu/ 2010.08.15. 18:18:31

Bocs, azt hittem, az előbbi komment nem ment el, nem mutatta az oldal, béna vagyok, ezért fogalmaztam át.
Döntsd el, melyik a finomabb. :-D

sztrovacsek 2010.08.15. 18:26:41

@bonesteve:
""Értem, amit írsz, csak meg nem tudom érteni, hogy mire írod.""

fentebb te írtad:

""Te nyilván nem ebből élsz, de szívesen meghallgatom, hogy mégis mit csinálhatsz.""
Erre írtam a bemutatást.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.08.15. 18:29:24

Múhelytulajdonos tapasztalata: (tisztaság vs. térdig érő gané témához)
- szerelőt nem szabad fix fizetésre felvenni, ha mégis ragaszkodik hozzá, hát istenem - jön tíz másik, aki bevállalja órabérben
- a jó szerelőben nem szabad azt az érzést kelteni, hogy előbb utóbb szervizvezető lehet (ez egy igen drága tévedés lehet a szerviz szempontjából, mert elveszik egy jó munkaerő és olyan pozícióba kerül amit valószínúleg nem fog tudni megfelelő színvonalon ellátni)
- bárki mármikor elszámolható legyen, senki nem dolgozik alkalmi szerződéssel
- ezek után természetesen lehet a szerelőnek akár másfél órás ebédszünetet adni, nyugodtan lehet hagyni elszaladni a gyereket elhozni oviból/általánosból ha a felesége nem ér rá - a munkahely nem börtön

- ha a szerelő ácsorog, itt a "nincs mit csinálni" lista:
- a szerszámok tiszták, rendben vannak?
- a műhely udvara tiszta, nincsenek szétszórva dobozok?
- az ügyfél parkolóból a gazok kihúzása
- a műhely/ügyféltér ablakai/padlója tiszta?
- WC tiszta? nem szégyen egy domestosos kefével körbetörölni ám!
- a fémpolcokon port törölni
- a gumis/olajos/bizbaszos polcon sorban, címkével kifele rendezni a terméket

Na, ha ezek után is csak ácsorgás van, ideje hazaküldeni a munkaerőt, holnap is lesz nap.
Nem kell szívbajosnak lenni, ha valaki húzza az orrát, nyugodtan el lehet mormolni egy 'úgy látszik még nem elég nagy a válság' mondatot.
Ez nem geciség vagy szemétség, ha manapság az ember meg akar élni, nem szabad engedni a minőségből.

bonesteve · http://www.bernepper.hu/ 2010.08.15. 18:33:37

@sztrovacsek: Ja, értem már, köszi.
Jó béna ez a komment oldal, nem látod, melyik kommentedre válaszol valaki más.

bonesteve · http://www.bernepper.hu/ 2010.08.15. 18:36:49

@bonesteve: Pedig csak egy "előzmények" gomb kellene a "válasz erre" mellé...

Rocko- 2010.08.15. 18:44:08

@sztrovacsek: ettől függetlenül nem biztos, h hülyeséget beszél.

sztrovacsek 2010.08.15. 18:45:58

Hiányolom a Last Barons oldaláról az elkészült projekteket. hol van az a 10 autó?

A rozsdával nem tudok egyetérteni, ha félre teszi az ember a munkát akkor le kell festeni alapozóval. A munka folytatásnál nem a rozsdát kell levakarni, ami ugye falvastagság csökkenéssel jár.

sztrovacsek 2010.08.15. 18:47:56

@Rocko-:
nem is állítottam ilyet, sőt pont azért írtam, hogy vita esetén érdemes előbb utána nézni a témának!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.15. 18:52:50

@Make Valamit: "- szerelőt nem szabad fix fizetésre felvenni, ha mégis ragaszkodik hozzá, hát istenem - jön tíz másik,"
Biztos, hogy tízből tíz ugyanazt tudja?
Persze, ha nem magas a mérce, mindegy, futó javításra, szerviz munkára nem nehéz embert találni.
Én fix fizetéssel is hajtok, csinálom ahogy tőlem telik. Még sehonnan sem küldtek el.

sztrovacsek 2010.08.15. 18:55:40

@Rocko-:
vagy a csempe témára gondoltál?
Véleményem szerint a gazos udvar már jelzés értékű, viszont én úgy látom, hogy valahol a kettő közt van a "vállalható" megoldás.
Megfelelő szerszám nélkül nem lehet rendes munkát végezni, takarítani pedig kell, nálam a műhely nem csempézett, de ha leesik valami a földre,és felveszem nem kell bogarásznom a homok, rozsda, gitt porban.
Ja és még valami ha veszek egy vasat, az első, hogy beszerzek hozzá minden doksit.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.15. 19:00:11

@Make Valamit: Még egy kérdés: ha beállít a műhelyedbe egy rejtetthibás autó, a hibafeltárása igénybe vesz 4-5 órát, amit nem tudsz az ügyféllel kifizettetni, de presztízsből megcsinálod (feltételezem). Az embered bújja a kapcsolási rajzokat, méréseket hajt végre, szakirodalmat lapozgat, és mondjuk megtalál egy sodort érpárban egy napos munka után egy eseti zárlatot. Hogy fizeted teljesítménybérben?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.15. 19:02:54

Ja, a másik embered, meg szarik a kapcsolási rajzra, meg a szakirodalomra, ő fékbetétet cserél, meg olajat. Termel mint az állat, tehát jobban keres, mint a képzett embered?

karlmann 2010.08.15. 19:05:58

Lehetne kapni a sok bárótól egy képet, csak egyet egy darab kész autóról, ami működik használják stb? A másik, ha jól értem a Cougar félig szétb..ott tetővel várja valahol, hogy majd lesz vele valami, valamikor?

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.08.15. 19:13:53

@BOSCHtechnikus: uhh, azt hittem nehezebbet kérdezel :) Ebben az esetben természetesen nem terheli az ember az ügyfélre a pluszköltséget 100%-osan, de meg kell próbálni megértetni vele hogy olyan hibát találtunk, amit csak így lehetett megkeresni és kijavítani. Ez már emberismeretet követelő dolog. Az alaposan vs. ész nélkül dolgozó kollega közötti különbséget remélem csak azért kérdezted meg mert nem vagy biztos benne hogy egyre gondolunk. Nagy vonalakban... van aki el lesz küldve továbbképzésre, és van aki kap egy kis extra csúsztatott pihenést és van aki csak a fizetési papírjait kapja a hó végén. Fontos hogy senki ne érezze azt hogy a másik mennyivel kevesebb/primitívebb munkát végez és többet keres - ennek csak rossz vége lehet, sértődés, szakmai féltékenység - ezt megelőzendő szintén nem árt egy kis emberismeret, és pár jól eltalált juttatás. Konkrét eseteket inkább nem írnék ha nem muszáj. :)

last barons 2010.08.15. 19:23:45

@sztrovacsek: na ja. a honlappal kicsit hanyag eleganciával bánunk-inkább csinálunk még egy kocsit.
mentségünkre szolgáljon, hogy mint ahogy másban sem- magunknak akarunk csak tetszeni.
ezért lehet, hogy nincs rajta minden.
ha megnézed-pl a fehér buickot- ott odáig le van fényezve ahol már nem lesz hegesztve . más részen nem.
egy kezelés fényezés előtt nem vesz le az anyagvastagságból.
korongozás után vegyszeres kezelést kap minden.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.08.15. 19:27:23

@BOSCHtechnikus: Talán egyet mégis, a "Biztos, hogy tízből tíz ugyanazt tudja?" kérdésre.
Természetesen új munkaerő felvételekor elég szigorú szűrést kell alkalmazni, hiszen az általa okozott kárért a műhely (tulajdonos) felel. Volt egy eset egy új szerelővel meg egy túlszorított aztán eltört gömbfej biztosítócsavarral. Óriási szerencsére csak anyagi kár keletkezett: balos gólyaláb, torony, sárvédő, BE ajtó. Felajánlották a szerelőnek hogy részletekben kifizeti vagy most és itt elbúcsúznak, egy fillért nem kérnek tőle. Az előbbi megoldást válaszotta, és még jó sokáig dolgozott ott. Egyébként a figyelmetlen munkaerő ha be is kerül általában nem bírja tartani a lépést a színvonalas meglevő gárdával. Tapasztalat + emberismeret, ezt nem lehet hangsúlyozni.

donphobos 2010.08.15. 19:34:44

Most hogy úgyis nyár van nem kellene levágni a tetőt a Cougar gépjárműről? Mehet bele leopárdos plüss körbe, aztán kész a kabrió életérzés...

:-)

GalloG 2010.08.15. 19:42:03

@bonesteve: Félreértés ne essék, én nem dőlök be ezeknek a műsoroknak - foglalkozom kocsikkal -, tudom mennyi idő alatt mennyi munkát lehet elvégezni és milyen minőségben.
De ettől függetlenül van mit értékelni abban, amit csinálnak az állítólagos 1 hét alatt. Viszont némely megoldás olyan garázssori gagyi, és egy-egy művelet néha olyan amatőr, hogy röhögök csak.

Azért nem rosszak, amik ott készülnek. Az itthoni, sokkal-sokkal több idő alatt épített autók jó része nem lesz olyan (most nem a cikkben szereplő társaságról beszélek!), mint azok 1-2 hét alatt...

last barons 2010.08.15. 19:42:49

@karlmann: rosszul érted. tőlünk elment kész tetővel bőrözésre.
megtettük napok alatt amire más nem volt képes.
működő kocsi van. van videó is az oldalunkon,amit megtalálsz nézegesd, a többit találd ki.
mert ugye nem gondolod komolyan, hogy bizonygatnom kell az igazamat veled szemben, kedves karlmann?

bonesteve · http://www.bernepper.hu/ 2010.08.15. 19:53:37

@GalloG: Azért ne feledjük el, hogy pl. az Overhaulin' c. műsorban kész elemeket építenek be, valamint hogy mindenhez van azonnal utángyártott cucc a beszállítókhoz.
Itthon is össze lehet szedni kintről mindent, csak a méretek miatt másfél hónapos szállításokkal.

Egyébként a Chip-féle építések itthoni reálértéken számolva kb. 5M értékű munkák.
Mármint az alkatrészek és a meló együtt.

Egy crate motort és váltót megvenni ott se kevés, a fényezés és a kárpitozás hazai árszinten mozog.
Csak hogy tiszta legyen, Chip ezt reklámból csinálja és a csatorna fizeti az autók készítését.

bopat 2010.08.15. 19:54:59

@Krisi: Hát valahogy így képzelem én is.
Sajnálom, hogy ennyire nem jó irányba mennek a dolgok, nagyon szerettem a TC-t régebben. Most mintha xarnak rá, minden fontosabb ennél. (rádiós műsor stb)
De ez vissza fog ütni, rádöbbennek majd.
Ha Csikós, Koncz és még 1-2 ember gondol egyet és alapít egy másik autós oldalt, akkor szerintem a TC lehúzhatja a rólót. Kár lenne, de sajnos ezirányba mennek a dolgok.

Kiwicake 2010.08.15. 20:04:06

Na, itt nekem már nincs sok mondanivalóm, mert féltem, hogy én lennék a huhogó öregek egyike a Muppet Show-ból, de a többiek már mindent elmondtak helyettem. A "marketinges" (höhö) srác levelében nincs egy ép mondat sem, az egész telep egy szánalmas roncstelep, az arcokra egy félbetört iskolai krétát se bíznék rá, stb...
De az Ezeröcsi az odaver, nem vitás.

lacza87 (törölt) 2010.08.15. 20:08:26

@BOSCHtechnikus: ugye te régen MANszerelő voltál?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.15. 20:15:27

@lacza87: igen, csak az már nagyon régi munkahelyem/beosztásom, ez meg a jelenlegi, ezért itt is lecseréltem a melósruhát.
@Make Valamit: sztár lennék Nálad, első héten kipucoltam a WC-t a melóhelyemen, féket szerelek, olajat cserélek, ha kell, + vizsgabiztos vagyok. De az igazi szerelmem az autótechnika, rejtett hibák stb...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.15. 20:17:38

@lacza87: hátha így tudok ügyfélkört bővíteni!? MAN-nel kevesen járnak...

sztrovacsek 2010.08.15. 20:35:34

@Rocko-: ja ja, erre gondoltam én is. általában helytálló megállapításai vannak, ha nem akkor sem ismeri el!
Viszont a stílusa olyan amilyen.

mtk001 2010.08.15. 20:35:42

Ügyfélként a patika szervízről:
Disznóólba nem be sem megyek, mam ár, legyen ott bármilyen jónak mondott szaki.

Néhány napja voltam egy kis Bosch szervízben és nagyon elégedett vagyok velük ! Tisztaság, rend, udvariasság, korrektség.

Kis szervízre is van példám: régi barátom kétállásos saját kis szervízét viszi, de ott bizony rend van. Sajnos nem tud úgy kinézni a kis szervíz, mint a korábban említett, de minden szerszám a helyén, ki van takarítva, nincsenek talányos alkatrészhalmok, stb.

lacza87 (törölt) 2010.08.15. 20:45:58

@BOSCHtechnikus: Akkor jól éreztem, grat a sikeredhez, látható volt h sokat tettél érte, remélem örömésbódottá lesz sokáig.

sztrovacsek 2010.08.15. 20:46:25

@last barons:
"""egy kezelés fényezés előtt nem vesz le az anyagvastagságból.
korongozás után vegyszeres kezelést kap minden. """"
maga a korrózió kialakulása már felület veszteséggel jár. A kagylósodásról, felületi egyenetlenségekről nem is beszélve.

Krisi 2010.08.15. 20:47:20

@BOSCHtechnikus: igazad van, énis egy woMAN-nel járok :)
(bocs mindenkitől, szar volt, tudom)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.08.15. 20:55:48

@lacza87: eltűnök a Napban, mint a Kelly hősei. A következő remélem a SZERVIZtulaj név lesz (a XXII. században).
@Krisi: sztendápkámedi

Vakul a drakula (törölt) 2010.08.15. 21:01:08

Gánya cikk, egy gánya helyről. Csikós urat kérnénk szépen!

last barons 2010.08.15. 21:09:12

@sztrovacsek: most ugye tudod, hogy az alvázól beszélek?
nem mondanám meg, milyen a falvastagsággal dolgozunk, hogy ilyesmiből nem származik gond, felületi egyenetlenséget pedig hagyjuk, nem láttál még eredeti alváz kiképzést.na, az ahhoz képest ez tükörsít.
nem említve a tényt, hogy sokszor jön már eleve nem fém tisztán az alapanyag a vastelepekről.
egy eleve rozsdás fülke pedig értelemszerűen rejt magában millió hibát, melyet homokszórással vagy teljes csonkolással lehet gyógyítani./lemezcsere./
a homokolás rendkívül kényessé teszi az anyagot , nem kedvelem, de hozzáférhetetlen részeken, esetleg makacs szennyeződések esetében nagy segítséget jelent.

arról már nem is szólva, hogy hozzánk jellegükből adódóan általában rozsdásan érkeznek a kocsik.

volgapierre 2010.08.15. 21:24:10

Értem én, hogy a tiszta műhely bizalmat ébreszt. Ezzel én is így vagyok, de pl. ahol ez az autó készült, ott sem sterilek a körülmények. Nagyon nem.
belsoseg.blog.hu/2010/03/21/volga_anyacska_odavag

Persze ez a kocsi sem tizenmillából épült, vannak hibái (ezek jó része azóta megszűnt -össze kellett rázódnia a gépnek, ill. el kellett végezni néhány simítást, beállítást), a hozzáértők, pláne élőben azonnal kiszúrnak ezt-azt, de ha valaki látná a műhelyt, meg nem mondaná, hogy itt ilyen munka készül.

Engem nem zavar az olajsaras padló és a rumli, én is hozzájuk hordom a pudvás vasamat, mert láttam, hogy dolgoznak, megnéztem szerelés, javítás alatt álló és kész jószágokat is, és amióta ők javítják, a majdnem negyven éves tragacs még nem térdelt le alattam.

A teljes kasznimunka és fényezés is náluk készül. Épp most. Persze nem lesz csúcsrestaurálás, mert nem fér bele a keretbe, de a végeredmény most sem lesz levezethető a környezetből.

karlmann 2010.08.15. 21:24:15

Már bocs de az írásból egyik kérdésre sem kaptam választ. A szövegből csak az
derül ki, ti mit csináltok most. Nem kell nekem bizonygatni semmit nem vagyok én bíróság, elég lett volna egy link a honlapotokról, meg egy kép a Cougar tetejéről, hogy ilyen lett.

last barons 2010.08.15. 21:39:07

van kép a galériában, a legutolsó.
értelmes kérdésre szívesen válaszolok.
előtte kép nincs- szarul nézett ki, de szerencsére nem az egész volt rossz állapotban. a bőrtető varrása mentén a hátsó ülés felett rengeteg tűhegynyi lyuk volt.
kivágtuk a kívánt méretet, lesablonoztuk a megfelelő ívet-mert a hátsó ablak felett még egy másik ív is volt a tető formájából adódóan- pont hegesztettük,majd a perem mentén cineztük és síkra csiszoltuk.

ja, a műhelyről szerintem kép sincs egyedül a fekete pontiac mögött látszik egy szürke fal.
nem értem, milyen kupiról esett szó , csak tán nem a raktárt hitték a tudorok műhelynek?/ezt most nem neked, csak beugrott./

karlmann 2010.08.15. 21:54:26

@last barons:

Aha, megnéztem, szép varratok. A tűszerű apró lyuk mindig szívás, mert ugyanúgy cserés az adott terület, mintha rendesen ki lenne rohadva. Sok tulajnak nehéz az ilyet megérteni. A Capri is projekt lesz? Jó alapnak tűnik főleg, ha V6-os.

last barons 2010.08.15. 21:58:42

a capri elvileg napi használatban volt-és nemsokára lesz.
a bárónak előtte lesz még egy küszöbcseréje, és valamit kell kezdeni a fényezéssel is.
szegényke elég hálátlan a feladata- de műszakilag rendben van. nem, nem v6- egy 2.0 sierra motor van benne.

Hilux94 2010.08.15. 22:17:26

A cikk tényleg egy zavaros fos, a Last Barons honlapja szintén khm... érdekes, de a lényeg ott figyel a "Magunkról" menüpont alatt a sok illiterális majomnak...

A patika műhelyekről, "rend a lelke mindennekről" gajdolóknál meglesném, milyen körülmények között laknak, vagy a verdájuk belseje hogyan néz ki. ;)

Kevésbé nem is érdekelhetne, hogyan fest valakinek a műhelye vagy az udavara, jelentősége nulla. Ajánlások alapján viszem ide vagy oda a vasamat. Hopp, egyiknek sincs a falán csempe, egyik sem patika?! :)))

kafferbivalybalamber 2010.08.15. 22:23:27

@last barons: Legutolsó kép?
Amelyiknek ez a felirata, hogy
"Egy archív kép a cougarom tetejéről

Fotó: Winkler Róbert "

Há'bazmeg. Jó cikket írt ez a Winkler, tényleg, és jól illusztrálta. Megvertétek, mikor ott járt, megrugdostátok a kutyáját, vagy mér haragszik ennyire rátok?

yeti 2010.08.15. 22:59:17

@last barons: Cinezéssel kapcsolatban felvilágosíthatnál,hogy hogyan csináljátok.Pákával vagy benzinlámpával?Milyen folyasztószert használtok?Már próbálkoztam a technikával,de hol sikerült hol nem,szóval kíváncsi lennék rá,hogy csinálják a profik.

Kiwicake 2010.08.15. 23:09:14

Ja, és Robinak üzenem, hogy a Lost Barons nevéből a Barons az nagyjából Berönz-nek ejtendő, zé-vel a végén, ezért így is doldalékoljuk: Barons-zel, és nem Barons-szal.
Amúgy még mindig nagyra tartalak, Robi, csak figyelj oda jobban, és szedd össze magad, ennél te nyelvileg és a partnerek megválasztásában is igényesebb vagy ;)

kafferbivalybalamber 2010.08.15. 23:55:14

@Kiwicake: Lost Barons és Last Barons az nagyon nem ugyanaz, ha már nyelvészkedsz.
Persze az egysejtűeknek szóló tévésorozat miatt a Lost valószínűleg automatikusan jön.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.08.16. 03:47:12

@last barons: A 24-es képen lévő fekete kombiról tudnál írni pár szót? (Nem eladó?)

GGG77 2010.08.16. 12:47:39

A Discoveryn szoktam látni autóépítőket, restaurálókat, de azok laboratóriumi körülmények között dolgoznak. Nekem az bizalomgerjesztőbb...

gnme 2010.08.16. 15:53:15

Elvis él.

(mielőtt kinyomtatja, gondolja végig milyen keménységű a papír, má'hogy jó lesz-e segget törölni, fő a környezet tudatosság)

Rák Attantam 2010.08.16. 17:35:33

@gnme: "Elvis él..."

...ott bolyong a fűben valahol. :D

mtk001 2010.08.16. 17:40:01

@BOSCHtechnikus:
Nem, Dunakeszin, pedig egyébként én is a fővárosban lakom.

mtk001 2010.08.16. 17:41:48

@BOSCHtechnikus:
Nem, Pest melletti városbanban. (Észak-Keletről.)

_mikulasbacsika_[+1] 2010.08.16. 18:07:29

Winkler Róbert írásai általában gagyik, de ez alulmúl sok mindent.
A kis vacak "kutyája" Komáromban az kibaszta nálam a biztosítékot.
Ki a faszt érdekel a szutyok kis görénye a legnagyobb usa autós fesztiválon.
Mintha egy buzimagazinba írta volna az egészet.
Egyébként meg túl finnyásak vagytok, paréjok. Az igazi melósnak a pöcséről is szakad az izzadtság és összekúrja a patikaműhelyeteket 5 perc alatt.

_mikulasbacsika_[+1] 2010.08.16. 18:15:54

Winkler Róbert írásai általában gagyik, de ez alulmúl sok mindent.
A kis vacak "kutyája" Komáromban az kibaszta nálam a biztosítékot.
Ki a faszt érdekel a szutyok kis görénye a legnagyobb usa autós fesztiválon.
Mintha egy buzimagazinba írta volna az egészet.
Egyébként meg túl finnyásak vagytok, paréjok. Az igazi melósnak a pöcséről is szakad az izzadtság és összekúrja a patikaműhelyeteket 5 perc alatt.

last barons 2010.08.16. 19:48:46

@yeti: a cinezés lényege, hogy sokat szívsz vele, mielőtt sikerül.:))
szerencsére volt egy öreg szaki- pontosabban van még- aki megmutatta hogyan is kell, de sokkal többet nem tudok elmondani annál, amit te is már tudsz.
a lényeg, hogy sem a folyasztószer sem a cin összetétele nem mindegy.
a fémnek és a cinnek is egyenletes hőmérsékletet kell biztosítani, az alapos felületkezelés elengedhetetlen.
direkt láng nem praktikus, a cinnek elvileg kenhető halmazállatotúnak kell lennie, ha hibázol, jöhet le az egész, ráadásul rengeteg munka az esetleg rádermedt cint újra lereszelni.egy fejet ajánlanék, amit a gázégő hátulról hevít.

persze néha elcsöppen azért.:)

brigi/b.a/ főnöke:igen a kombi történetesen eladó.
a honlapunkon ott a számom, ha felhívsz elmondom mit tud.
ja, és direkt mattfekete, nem azért mert szar.

kiwicake:meglep, hogy anélkül hogy bármit is tudnál olyan ellenséges hangnemet ütsz meg, amire nem hinném, hogy rászolgáltunk.
ezért arra gondoltam, hogy egyik nap látogass ki hozzánk ha van időd, ismerj meg minket kicsit jobban.

húzunk neked egy sorszámot, és a pompakocsival is viszlek egy kört nagyon szívesen.

nikó 78 2010.08.16. 19:55:31

Jó,hogy van ilyen csapat,csak az én szememnek egy kicsit sok az 1/2,1/4,1/16-od állapotú autó.Szerintem ilyen korú járgányokat,lakatolva,kezeletlenül kirakni dzsindzsába,nem túl korrekt dolog.Főleg úgy,ha az ember tisztában van vele,ha a rozsdát egyszer megkapja akkor tutira vége van,hacsak,nem kap a fényezés előtt,egy komplett homokszórást.Egyedül az ezeröcsit sajnálom,faterom tutira behalna tőle,ugyanilyen volt neki 75-ből(asszem),imádta.

Kiwicake 2010.08.16. 21:26:55

@kafferbivalybalamber: Ahan, elírás volt, de a lényegen nem változtat. Pár hsz-szel korábban sütötte el valaki a (szellemes) szójátékot, nyilván az ragadt meg bennem. Az egysejtűeknek szánt sorozat pedig neked ugrott be, szóval...

@last barons: köszi az ajánlatot, és bár élni nem áll módomban vele, megtisztelő, hogy a sok bírálóból éppen engem választottatok ki -- vagy erre is utal a "húzunk egy sorszámot" kitétel? Amúgy elnézést a sarkos véleményért. Nem kellett volna leírnom, ha már olyan sokan megtették előttem, és meg kell hagynom, hogy a hozzászólásaitok a cikk meglehetősen kedvezőtlen visszhangja ellenére nagyon korrektek.

Kiwicake 2010.08.16. 21:28:42

@kafferbivalybalamber: Ahan, elírás volt, de a lényegen nem változtat. Pár hsz-szel korábban sütötte el valaki a (szellemes) szójátékot, nyilván az ragadt meg bennem. Az egysejtűeknek szánt sorozat pedig neked ugrott be, szóval...

@last barons: köszi az ajánlatot, és bár élni nem áll módomban vele, megtisztelő, hogy a sok bírálóból éppen engem választottatok ki -- vagy erre is utal a "húzunk egy sorszámot" kitétel? Amúgy elnézést a sarkos véleményért. Nem kellett volna leírnom, ha már olyan sokan megtették előttem, és meg kell hagynom, hogy a hozzászólásaitok a cikk meglehetősen kedvezőtlen visszhangja ellenére nagyon korrektek.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.08.17. 02:49:06

@last barons: Oksa, felírtam, igyekszem időt szakítani rá valami emberi időpontban, bár én éjszakai állat vagyok. (Nem különösebben érdekel, hogy hogy néz ki kívül, a fék és a kormány legyen jó, a többivel elboldogulok valahogy. :D)

"azta" 2010.08.17. 09:59:08

ez mekkora kép már!

galeria.totalcar.hu/szerelem/2010/08/16/valasom_tortenete/?current_image_num=1&image_size=m

pont olyan mintha valami pc-s-gengszteres játékból lenne "kifotózva"! :) a szürke mellékszereplők, a világos (csíkos) főhős, aki elindul a főnök csaját megmenteni, persze egy lepukkant amerikai kocsival.... ha ez nem megkomponált fotó... zseniális!

esef 2010.08.17. 10:10:28

Az a fordulatszámmérő ugye csak vicc?

Psziho 2010.08.17. 10:18:00

lehet hogy írták és nem olvasok vissza 250 kommentet,de az a malibu max 79'-es

Rák Attantam 2010.08.17. 11:00:32

@last barons: "húzunk neked egy sorszámot, és a pompakocsival is viszlek egy kört nagyon szívesen."

Talán ez volt a legszellemesebb beszólás ebben az egész gennytengerben. Ráadásul pont a Last Barons-tól. :)

Lehet, hogy Winkleréknek kellene elhívni a bárókat a Totálkárba, hogy most írjanak ők cikket a "szerkesztőségről"? Lehet, hogy kellemesebben szórakoznánk. :P

Ratnet 2010.08.17. 11:17:37

@swt: A csempe meg az izzó flex-csóva, (vagy a hegesztés közben kipattanó forró fémgömböcskék) nem igazán szeretik egymást. Az eldőlő/leeső alkatrészek és szerszámok sem barátkoznak nagyon a csempével.:-)

Garp 2010.08.17. 16:26:35

@Winkler Róbert: A válásod története cikkhez (mivel közvetlenül nem lehet kommentelni): apám, béna vagy! Pont olyan, mint én, még azt is elhiszem, hogy a szerelőm ikreket szült, azért nem készült el a kocsi. A különbség, hogy ha szakad a cérna az agyban, akkor szétüvöltöm a fejét és bosszút állok, már azzal sem törődve, hogy lehet még nagyobb kárt fog okozni. Na, ennyivel intelligensebben rendezted te el (bár írtad, még vársz a számlára. Tán 'csak' ezért? :) ).
Így járnak, akik konfliktus kerülők :).

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.08.17. 17:22:43

@"azta": Az első képre gondolsz? Nem megkomponált kép. Az maga a valóság.

gnme 2010.08.17. 20:08:49

Ricsinek akkor is lessz munkája, mikor mások a hivatalban állnak sorban és sírnak

ilyen ez ...

kafferbivalybalamber 2010.08.17. 20:29:33

@"azta": Hátizé. Hogy miről beszélsz az nem világos - nekem az tűnt föl, hogy ugyanezt a képet, amire linkeltél, elsütötte a Winkler ehhez a cikkhez is, meg a válása történetéhez is. Itt az utolsó. Ott a második. Vagy te is erre gondltál, csak nem tudlak követni, a kocka fejemmel? :)

kafferbivalybalamber 2010.08.17. 20:33:30

@Kiwicake: Ja, a lényegen nem változtat: nyelvészkedsz, egy betű kapcán edukálod a Winklert, és közben elírod a cégnevet, ami a címben is szerepel.
Van ez így, ja. Meg az "o" és az "a" betű is állati közel van egymáshoz, könnyű elgépelni az ilyet. Értem én.

kafferbivalybalamber 2010.08.17. 20:37:13

@kafferbivalybalamber: A kapcán az véletlen volt, de ahogy a székely mondta, aki az anyóst találta pofon ütni az asszony helyett: így is jó.

littlerock 2010.08.17. 21:45:12

Épp szerettem volna megjegyezni, hogy nincs közvetlen komment lehetőség az új Winkler cikkhez... gondolom nem ok nélkül:)

megint 2010.08.17. 23:40:52

Pedig milyen igaza volt Winklernek , a saját tapasztalatok ugyanezek, soha nem készülnek el időben(karosszériás, fényező...stb), és jönnek az ott említett kifogások, munka van de dolgozni baxnak

The Good Boy 2010.08.18. 09:43:39

megkövetem magamat a Winkler legutóbbi posztja miatt (mivel mostanában elég rendesen kritizálom). őszinte és már majdnem megsajnáltam. De: ezért nem jó haverhoz vinni autót, cimborával csináltatni bármit. Nem néz jól ki, ha az ár vagy minőség miatt reklamál az ember, meg még az esetleges barátságot is félti.
Azért egy ilyen tróger cégben már régóta nem bíznék a helyébe, akármilyen sokat segítettek egyébként korábban. Az meg számomra a leggázabb viselkedési forma, ha valaki nem veszi fel a telefont (Jó előfordulhat, hogy nincs a telefon közelében), de legalább nem is hívja vissza. Nekem is van 1-2 ismerősöm, akinek nem erőssége a telefon felvétele, de nála tudom, hogy nem trógerségből, hanem szétszórtságból van, azért többször próbálkozok. De az ilyeneknél mint vémaksz-zsótika, más a helyzet. Ez sunyiság, amiért trehány volt. És az nagy bunkóság, ha egy haver nem fogadott hívása visszahívás nélkül marad! Az esetében már elég régen széttéptem volna a névjegykártyát (magyarul töröltem volna az összes vele kapcsolatos konnektet).
Egy kérdés: Nem lehetne felemelni azt a cougart, és alánézni, hogy új ültető szett van-e alatta, vagy csak flexelt régi? Egy új és egy akár pár hete felszerelt szett között is szemmel látható különbség van. Vagy Robi nem nézte meg a vasat alulról korábban?

Lastbarons Pista 2010.08.18. 11:11:55

Barátaim, örülök neki, hogy sikerült kicsit felkavarjuk az állóvizet.
Mivel ide nem tudok képeket beszúrni, így csináltam magamnak itt egy afféle felhasználói profilt és ide töltöttem fel fotókat. Ez is a mi munkánk, bár zömében magam csináltam. Nézzétek meg, tanulságos.
Biztosan sok nagy tudású szakember talál majd benne kivetni valót, de nekik azt üzenem, hogy csináljanak meg egy ilyen vagy ehhez hasonlóan ritka típust, -amihez semmit se lehet újonnan megvenni- ehhez hasonló minőségben. Utána lehet dobálni ránk a sarat.
Félek, hogy páran már a típus azonosításánál elakadnának.
Ha pedig a Mustang ellen fogadna valaki, akkor ne nagy összeget egyen fel.

Garp 2010.08.18. 14:49:08

@Lastbarons Pista: ammaraggyámá, nagyapám zsigáját megtanátuk tyukólba' benne, abbol csinátung ugyanijjet. Felannyi idő alatt, kevesebbő, mit te. Na és nem nitrós, de vízbefecskendezős. Most adjuk el a szabadalmát, amit agyonhallgatnak a nagy gyártók, mer nincs érdekükbe. Maraggyunk annyiba, nagyi kotyogós kávéfőzőjje is benne van a dologba. Szóval USAkárz, mi? F@sszom.

Csak h elejét vegyük. ;) Aztán meg parádés a 'volt' - 'lett'. Gratula.

nem kéne... 2010.08.18. 14:55:22

tudom, rakom én itt a tüzet, amikor már a parázs is kihűlt, de hát valakinek utolsónak is kell lenni.
többször elhangzott itt egy öööööö szakkifejezés, hogy megyek egy rohaTTat. így.
egészség.
ez után érdeklődnék, hogy a tulajdonos hogy képzeli el valóra váltani a koncepciót, mit is takar a fenti kifejezés, mert nekem valahogy nem áll össze a kép.
tisztelettel.

last barons 2010.08.18. 19:58:42

@nem kéne...: a rohaTTat menés egy amerikai autós berkekben közismert szleng.

valahol félúton van a könnyi nyáresti kocsikázás-cruising - a kedvenc fagyizóba, és a halálbiztos című film zárójelenete között.

tegyük hozzá, valószínűsíthetően senkit nem lőnek le,vagy vernek péppé vascsővel és autós üldözés sem fordul elő a közúton, mégis azt mondom, hogy közelebb áll utóbbihoz, mint előbbihez.:)

donphobos 2010.08.20. 19:27:18

A Válásom Titka cikkhez kommentelek. Hatalmas hogy ennyi alkalommal hazudott neki a Vmax Zsolti és még mindig csak a hazugságok hada röpködött. Szégyenfalra való amit az az ember művelt...

Mondjuk amit leírt Winkler a Cougar történetéről és a hozzá kapcsolódó hazugságokról az felveti a kérdést hogy milyen gárda dolgozott rajta eddig?

Elég szomorú hogy ennyire gátlástalanul kihasználják azt a fizető vevőt aki valamilyen érzelemtől fűtve kiválaszt magának egy autót és azt szeretné megjavítani, megjavíttatni. Függetlenül attól hogy most Winkler-e az illető vagy sem. Nincs illúzióm az eddig megnevezett különféle szereplők tekintetében, szerintem a saját anyjukat is eladnák 2 fillérért a dögnyúzónak.

És ez szomorú szerintem.

donphobos 2010.08.20. 19:29:11

Még egy dolog: remélem hogy létezik ma Magyarországon olyan szerelő aki nem lenyúlással és csalással keresi a kenyerét. És remélem hogy idővel az a magatartás lesz a követendő példa ami becsületen és tisztességen alapul.

nem kéne... 2010.08.21. 17:46:15

@last barons:

fene tudja, nekem valahogy az is beletartozna, hogy kanyarodok egyet meg fékezek.
a gyorsítás az megy, az oké, az vitán felül áll, de úgy látszik, neked a közúti adrenalinvadászat annyiból áll, hogy lerúgod a gázt és kész.
szép sport ez is, csak erős hit kell hozzá, az fontos.

last barons 2010.08.22. 20:59:35

@nem kéne...:

csóválom a virtuális fejem, mert úgy látom el sem olvastad amiket írtam, sőt talán a cikket sem.:)

persze, fékezni és kanyarodni rendkívül ciki, ezért is vacakolunk annyit a fékekkel és futóművekkel.

de hát emiatt is le lett véve rólunk a keresztvíz szépen, hogy hogy is gondoljuk mi ezt egyáltalán, részegen a saját mocskunkba fetrengve.

ha pedig figyelembe veszem hogy még kép is van a nascar utánérzet versenyautóról melyen látszik az alumínium lengőkaros corvette futómű- végképp nem értem, miért nem érted.:)

No Fear 2010.08.23. 12:48:57

sziasztok valaki irta szeretne olyan videot látni hogy ilyen volt és ilyen lett tesékwww.youtube.com/watch?v=3cMRDl8pWRA
süti beállítások módosítása