Úgyis az autó dönt

  2010. július 21. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

konyoklo

Hogy milyen jármű hozza ki belőlem a legellenszenvesebb köcsögöt? Na, vajon mi?

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr302164294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.21. 08:26:03

Aláírom. Swift-Trabant-Scarabeo-BMW négyszögben mozogva gyorsan átalakulok.
Még nem öltem öreg nénit zebrán, de éreztem már úgy, hogy kéne.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.07.21. 08:31:11

"..Robogóval ugyanez lehet: az embernek tudnia kell a helyét, ami jelen esetben a közúti tápláléklánc legaljától egy hellyel jobbra.."

Mennyivel másabb lenne a helyzet, ha itthon is vezethetnénk a 125-ös motorokat B-s jogsival! Azok járművek, míg az ötvenes csutakok - főleg a kínai/tajvani megoldások - kétkerekű zátonyok a forgalomban.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.07.21. 08:34:30

Hát ezzel az írással most nagyon egyetértek. Én is máshogy vezetek a különböző autóimban, szerencsére egyik sem az állatkodós. Pontosabban nem az agresszíven állatkodós.

Kand Úr 2010.07.21. 08:35:43

tényleg az autó teszi a sofőrt. én is teljesen másképp vezetem 320-asom, apám ´86-os Lancer kombiját és a céges Fabiát.

csuparajz 2010.07.21. 08:40:19

Sajnálom, de ez túl magas labda:

"Hogy milyen jármű hozza ki belőlem a legellenszenvesebb köcsögöt?"

Bármilyen!:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.21. 08:41:34

Hajjaj, de még mennyire hogy igen! Automata-kéziváltós, rövid-hosszú, értékes-értéktelen, mind befolyásolnak. Van olyan autó, amiben egyszerűen képtelenség kulturáltan közlekedni az utcán.
A robogó, az teljesen más tészta. Az konkrét idiótát csinál belőlem. Csak ne veszítsek a svungból, folyton feszülve, hogy ha már erőből nem is, de legalább lendületből tudjak haladni.

mbenedek 2010.07.21. 08:43:50

És a környezet is: 1-2 hét németországi vezetés után tetszőleges autóban nagyon-nagyon előzékeny maradok további 1-2 hétig (hazai viszonyok között egyébként is előzékenynek számítok, pedig lehet, Winkler féle besorolás alapján az alattam lévő 270 lovas terepjáró kihozhatná az állatot többször. Mondjuk, ahol kihozza, az az M7-es Buda felé, középső sávban 80-nal tötymörgő kalapos vezető, ezt aláírom:) )

tururú! 2010.07.21. 08:44:48

én is végeztem magamon hasonló analízist, csak kisebb mintavétellel: leginkább az Accordommal kapcsolatban éreztem utólag, hogy mennyire teljesítettem a "suttyó hondás köcsög" elvárást. benne ülve nem, csak azt, hogy mindenki ÁLL az út közepén.

és igen, elég sokat robogózom, és nem komplexus miatt, hanem teljesen tudatosan megyek a sáv közepén, hogy ne próbáljon meg a tapló SÁVON BELÜL kicentizve megelőzni. nem harcolok, egyszerűen helyet foglalok, nem önérzetből, hanem pont, hogy félelemből, elővigyázatosságból.

Dester 2010.07.21. 08:52:43

Pont valamelyik nap jutott eszembe ugyanez... Mármint hogy mennyire másképp vezetek a Calibrában, mint a párom Renault Safrane-jában. A Calibrában is tudok előzékeny lenni, szoktam is, de ott valahogy könnyebb "gyorsabbnak lenni" mindenkinél. A Safrane egy jóságos bálna, amely elől villantás nélkül is letakarodik bármely kisebb autó, ha közelebb megyek a hátuljához (szép nagy a Safrane), de abban béke van, nyugalom és zen. Igazi túrázós autó, autópályán már a 130-at is túlzásnak érzem vele, soha nem is megyek többel, hiába tudna. A Calibrában meg ha egy-egy előzésnél a végefelé megeresztem a 150-160-at, azt is kevésnek érzem. (Naná, ott éri el, azon a fordulatszámon a nyomatékcsúcsát, ott kezd el szívesen pörögni: kisimul a motorhang, azonnal reagál minden pedálérintésre, érezhetően könnyebben szuszog.)

csz0 (törölt) 2010.07.21. 08:54:13

S mi van akkor, ha valaki például lélekben BMW-s, de csak Suzukira futotta? Vadállat suzukis lesz belőle! :))

Quadanium 2010.07.21. 08:55:14

Teljesen igaz, amit Winkler ír.
Nekem két BMW-m volt párhuzamosan egy ideig.
Egy 3-as és egy 7-es. Nagyjából mindkettő hasonló gyorsulási paraméterekkel bírt, de a kicsivel ugyanazon az úton dupla olyan gyorsan kellett közlekednem, folyamatosan előzgetve. Mert az azt kívánta.
Míg a nagyobbikkal csak a forgalommal haladok és nem érdekel mennyien és kik előznek közben.
Ami az érdekes, hogy pont ezért vettem a nagyot, hogy tudjak lassan menni. Bejött.

De nem én változtam, ha meglenne a 3-as, lehet a jogsim már nem...

DaBigMeyow 2010.07.21. 08:57:26

Jó amit monc, kádves Winkler. Amúgy tényleg jó lenne, ha tudományos módszerekkel (EKG, és más mérések) lehetne bizonyítani, hogy bizonyos autók milyen reakciót hoznak ki emberekből. De továbbmegyek, biztos vagyok benne, hogy a beltér, a dizájn, az autó hangja, formák, színek, szagok titokban hatnak a kis idegvégződéseinkre ugyan úgy az autóban, mint egyéb más helyzetekben. Ám létezik olyan ember is, aki ha nem is a háromhengeres, de négyhengeres Suzukiját csinálja át, hogy úgy érezhesse benne magát, mint egy vadállat, akit nem lehet ledúrni az útról.

És azt sem szabad elfeledni, hogy más a vezetési stílus, illetve az autóvásárlás pszichés berendezkedése. Nyilván lehet egy Q7-est normálsian és tisztességesen vezetni, átengedni vele a gyalogost, nem rokkant helyre parkolni vele, vagy akár a parkolójegyet is meg lehet bele vásárolni, stb, de mindannyian tudjuk, hogy ez a kategória a nagyváros átka leginkább. És amikor valaki megveszi, kétlem, hogy felesége és gyermekei iránti fokozott védelmi ösztöne vezérelné kizárólag. Hangsúlyozom, _kizárólag_.

békaapu 2010.07.21. 08:58:21

Ez egy jó levezetés... amióta a négyütemű Trabiból átültem egy háromezres dízelMercibe, tényleg sokkal könnyebb úriembernek lennem...

:-)))

Amúgy annyit még hozzátennék, hogy amikor egy hónapig csakis a "naffalu"- ban vezettem, az körülbelül megduplázta a falusi alap-agresszivitásomat... tehát kicsit környezetfüggő is a viselkedés, nemcsak típusfüggő.
(mondjuk az itteni barom az Svájcban is barom marad)

hp2 2010.07.21. 08:58:32

Nagyon, nagyon jó!

Dester 2010.07.21. 09:01:16

@DaBigMeyow: jaja. Észrevettem már, hogy kétféle ember vesz nagy dög terepjárót (és most elnézést kérek azon kevesektől, akik nem tartoznak ide): az egyik, aki azt akarja, hogy féljenek tőle, a másik pedig az, aki mindenkitől fél, esetleg bűn rosszul is vezet, és így próbálja kompenzálni, hogy a többiek észrevegyék.

pörgekalap 2010.07.21. 09:02:21

Megnyugodtam. Ezek szerint én csak azért vagyok egy utolsó agresszív állat, mert mindig olyan autóim voltak!
Ja, és a pszichiáterem ki van rúgva!!!!

12csab 2010.07.21. 09:02:49

Biztos átragad a tipus is,de alapvetően a hangulatod határozza meg szerintem.
Ha pl. ac/dc-t nyomsz mellbevágosan a cougarban, elkezded a szlalomozást a kocsisor között..

Luca Badoer 2010.07.21. 09:04:04

@Dester: Inkább az vesz nagy dög terepjárót aki nem akar félni előzés közben. Beláthatatlan kanyarban.

gnme 2010.07.21. 09:07:40

én a panel szafari folytatásáról szeretnék érdeklődni

DaBigMeyow 2010.07.21. 09:11:44

Nah, csak hogy legyen itt valami todomáyos is: autolabor.hu/cikk/%C3%A9rzelem-vizsg%C3%A1latok-vezet%C3%A9si-%C3%A9lm%C3%A9ny-els%C3%B5-tudom%C3%A1nyos-vizsg%C3%A1lata-0

@Dester: Engem leginkább ez az autótípus zavar. Terepen elég kevés állja meg a helyét, a városban pedig egyszerűen egy idegesítő nagy doboz, amitől nem férsz el, ha parkol, és ami nem fér el melletted, ha parkolsz. :) Egyedül egy autópályán tudom elképzelni, mert baromi kényelmes, erős a motorja, és sokat lehet bele pakolni. Már amelyikbe.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.21. 09:12:01

"Hogy milyen jármű hozza ki belőlem a legellenszenvesebb köcsögöt? Na, vajon mi?"

Szerintem ehhez nem kell autó. Kevés ellenszenvesebb köcsögöt ismerünk nálad.

2010.07.21. 09:13:07

robogoval en is mindig kozepen megyek. de lampanal altalaban nem turok elore, semmikeppen nem a sor elejere hogy utana fellokjenek. a jobbra tartas nagyon veszelyes, aki mogotted jon azt hiszi azert mesz ott hogy megelozhessen (persze eled nem fer mar be es igy melled all, azaz leszorit) aki keresztezorol akar felkanyarodni az meg nem vesz eszre, vagy ugy erzi hogy nem vagy a forgalom resztvevoje igy radfordul. ezert kell ugy menni mintha rendes motoron mennel.

konti10 (törölt) 2010.07.21. 09:13:29

Lehet benne valami. A tegnapi Chevy is hogy kihozta az állatot a Pistából! Gyorsulgatott össze-vissza egész nap, padlógázon...

tocibacsi 2010.07.21. 09:13:48

A cikk tetszik, de azért saját tapasztalataim is vannak jópár autóval, mindezt ráadásul úgy, hogy most kezdtalán benőni a fejem lágya így 30 fele...
Első autóm egy Daihatsu Applause volt... 18 évesen, 9xx kilóval és 105 lóval... már akkor sem volt egy nagy feltűnést keltő valami, mégsem lehetett vele lassan menni... és nem csak azért, mert hülye kis pöcs voltam...
Ezt egy angol civic követte, 1.4-es. Na az nem ment, főleg klímával. Ott az volt a művészet, hogy az ember elhitesse a környezetével, hogy mégis megy. Értsd: lehetőleg úgy sakkozni, hogy le ne lassulj, főleg pályán... mert akkor jön a klíma kikapcs, vissza hármas... Legalább megtanított okosan vezetni...
Jött a mazda 6 2 lityós benzines. Ő volt az, akivel nem lehetett lassan... nemtom, talán a forma adta... ennek megfelelően zabált is, de cserébe megtanított takarékosan is vezetni... tiszta városi etap 8 körül. Gyári adat 8.6 talán.
Most egy diesel accord van. Kettős személyiség. Egyik nap kényelmesen a forgalommal, nem sietünk, jó itt bent a hűvösben. Aztán másnap kicsit megcsúszik az ember és akkor jön az ereszd el a hajam - abban is tökéletes partner...
Egyedül Párom yarisát nem értem. Diesel, a kasztnihoz képest elég a motor, egész használható, autó-szerű. Kicsi, piros, nagy kék T betű. A bizonyítási kényszert már kinőttem; de nem is értem. Az ember legrosszabb énjét hozza ki olykor, mikor a hungárián tépve még oda is beférek vele, ahova az accordal rég nem...

selyemhegedu 2010.07.21. 09:15:42

erdekes, en nem tudom alatamasztani a cikkben foglaltakat. Pont olyan gyorsan, pattogosan, kanyarsebesseget maximalizalva, idealis iven, savok kozott cikazva szoktam vezetni a sajat STI-met mint az asszony diesel Smax-at. Ha van hely.

Suru forgalomban viszont atalakulok nyugis oregapova, aki mindenkit beenged, szarik az egeszre mert tudja hogy ugysem er oda idoben.

DaBigMeyow 2010.07.21. 09:18:30

Bocsánat, még egy cikk, ez most a road rage jelenségről,nagyon jó összefoglaló. Az előző link nem volt éppen a legjobb, de a tudományos módszereket leírja, amikkel lehetne mérni. Nah szóval:
www.pszichologia.hu/cikk/cikk.phtml?id=47

AndrewGL 2010.07.21. 09:20:06

Muszáj volt a baszatlanság szót használni a cikkben?

Progi 2010.07.21. 09:20:41

Nem az autók hozzák ki belőlem az állatot, hanem a körülöttem résztvevő néhány hülye. master: totál elborulok, na jó néha kell egy fél óra...
II swift: azzal nem érdemes...
T22avensis: tök nyugis általában, néha azért odarúgok!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.21. 09:22:25

Jó az írás!

Magamon megfigyeltem, hogy már egyazon autó két különféle hanggal mennyire más vezetést hoz ki az emberből.
Puntomat mikor megvettem, sportkipufogó volt rajta. Kentem neki. 8-9 alatt nem evett.

Aztán egyszercsak eluntam a ricsajt és felrakattam egy gyárit. Csoda történt! 6 liter! Sokkal kevesebb előzés, motorkiforgatás, stb. Abban a pillanatban azt éreztem, éretté váltam.
És a különbség csak a hang. Teljesítményre mindkét esetben ugyanaz a gyösz!

akos696 · www.focusauto.hu 2010.07.21. 09:23:36

1.4TDCI Fiesta cégautó, dinamikus, néhol kicsit agresszív vezető voltam.

BMW 316i, saját autó, szépen nyugisan közlekedem vel.

Honda VFR 750F: Általában megfontoltan, de dinamikusan használom.

Aprilia Scarabeo 50: Mostanában ő a napi társam, sokat használom. Figyelek, és a soroknál előrebaktatok. De előzékenyen elengedem az előző autókat, amiből egyébként nincs túl sok, mert 75-öt megy alattam és a 65-70 kényelmesen tartható vele, ami városban bőven elég, lámpától lámpáig. A sor elejéről rajtolva is az a jellemző, hogy mire beteszi egyesbe és elindul és kb 20m előnnyel indulok. Sajna van pár emberke, aki arra megy, nehogy elé kerüljek a lámpánál, de az átlag autóst hamar leiskolázza kb 40-ig a kis automata gyösz.

Gryllus Villamos 2010.07.21. 09:27:14

Én már a Zsiguli és a Carrera matchboxomat is másként tologattam '80-ban.

plephyl 2010.07.21. 09:29:03

szokták mondani, hogy aki biciklin barom, az autóval is, motorral, stb.

szerintem ez általánosságban nem igaz, így egyetértek a cikk mondanivalójával.

sok esetben a jármű adottságai, tudása hozza ki az emberből az állatot vagy éppen az ellenkezőjét.

én autóval teljesen máshogy megyek mint motorral, motorral több kresz szabályt szegek meg, de még mindig az első a biztonság, autóval óvatosabb vagyok, hiszen ott nem az örömködésről szól a dolog, hanem a haladásról és az odajutásról.

jellemző, hogy az autómnál folyamatosan figyelem a fogyasztást, hiszen a nyugodt autózás éves szinten sokezres spórolást jelent, és a motorom fogyasztását még egyszer sem mértem meg. nem érdekel, ez nem arról szól...

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2010.07.21. 09:29:44

Aki fasz, az minden autóban az, aki normális, annak is mindegy, miben ül.
És aki pedig ilyen is, olyan is a hangulata, annak is tök mindegy, mit vezet.
Van, hogy én pl egy napon belül vagyok köcsögállat és előzékeny úrvezető, ugyan azzal az autóval, mert pl egyszer sietek fontos ügyben, másszor nem. Ennyi.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.07.21. 09:30:44

@uzsonna: Legnagyobb baromság a sáv közepén menni robogóval, ha valaki le akar előzni. Ha nem engeded, ideges lesz és még a végén fellök hátulról, még ha nem is kara, annyira elborulhat az agya. Nem kell teljesen lehúzódni, hogy a füvön menj, elég a jobb oldali nyomvonalban menni, és ha elkezdtek előzni, kicsit segíteni a lehúzódással. nekem nem volt még ebből gondom. Viszont a lámpánál szinte mindig előre megyek, mert általában van hely bőven és én rajtolok ki először úgy is, és ezzel az előremenéssel rengeteg időt lehet nyerni. Sokkal előbb érek oda városon belül bár hova, mint autóval. A parkolásról nem is beszélve. A robit kikötöm a célhoz legközelebbi alkalmas helyen (járda, park, behajtani tilos autók részésre, stb).

luck66 2010.07.21. 09:37:47

"Hogy milyen jármű hozza ki belőlem a legellenszenvesebb köcsögöt? Na, vajon mi?"

"A BMW X3-as speciel akkora tulkot csinált belőlem fél perc alatt"

nem kell ehhez autó,a reklám szereped már megtette!

Köcsög lettél már a reklámpénzért,az írásaid meg szarok,csodálom,hogy hozzá lehet szólni!

MickthePick 2010.07.21. 09:40:19

Hehe, milyen igaz...
'90-es Colt, 1,5l, 93 LE, 890KG: egyszerűen msuzáj volt mindenkit minden lámpánál legyorsulni.... az a kocsi *énekelt* amikor gyorsult... és 10 alatt volt 100-on :)
Igazi streetracer kisköcsög alapanyag :D
Azóta 1,6-os, 122 lovas KIA: szintén 10 körüli a gyorsulás, de mégis ég és föld... autópályán szereti a 150-160at, de el lehet azt érni nyugisan, kényelmesen... és a városban sem kell senkit legyorsulgatni (még ha menne is a többséget), valahogy megnyugszik az ember a nagyobb, magasabb, kényelmesebb kasztniban :)
Robogó: 50-es rizsbicikli, egész egyszerűen csak úgy kell közlekedni, mintha láthatatlan lenne az ember... és túl lehet élni :)

Térspecialista 2010.07.21. 09:42:07

Mindegy milyen autóban ülök, a sok hülye buzibaszó paraszt hozza ki belőlem az állatot...suzukistól bmw-ig bármelyik.

drunkenmunky 2010.07.21. 09:44:48

Nagyon szuper írás. Sajnos sok motoros/bringás dacból megy az út közepén...Aztán vagy baleset, vagy a sok para miatt idő előtti ősz hajszálak a vége. Amióta jogsim van 80%-ban csak a járdán járok biciklivel :). Mindenkinek tudom ajánlani.

Térspecialista 2010.07.21. 09:46:31

@luck66: úgy látom az x3-as belőled is a tulkot hozta ki :)

Bret 2010.07.21. 09:48:00

Mielőtt ismét belevésődik egy téveszme az autós fejekbe, elmondom a sáv melyik részén célszerű a kerékpáros közlekedés és miért:

A sáv közepétől kicsit jobbra, ha elég széles a sáv, akkor a sáv negyedénél. Miért? Mert sok az öntudatlan úrvezető, aki már elfelejtette, hogy milyen oldaltávolsággal szabályos megelőzni a kerékpárt (=kerékpáros magassága) viszont van szépérzékük, ezért úgy előznek, hogy egyforma helyet hagynak a bringa két oldalán. Akinek nincs szépérzéke, az meg kénytelen 3 másodpercet várni, amíg szabályosan, sávváltással és biztonságosan meg tudja előzni a bringát. A cikkben említett vadállat elől meg legalább van pár centimétere menekülni a kétkerekesnek.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.21. 09:49:43

Aszongya:

"A BMW X3-as speciel akkora tulkot csinált belőlem fél perc alatt, hogy folyamatosan szégyenkeztem"

Tévedés. Ehhez nem kell semmilyen autó. Ha valaki akkora tulok az nem az autó miatt lesz az! :))

luck66 2010.07.21. 09:50:45

@Térspecialista:talán nem szabad véleményt írni? én nem csak dicsérni akarok! :)

wiseguy 2010.07.21. 09:51:25

Belőlem, a saját univerzuma közepén ülő, a külvilágról legkevésbé tudomást sem vevő seggfejek hozzák ki az állatot.
Tapasztalataim szerint ez tökéletesen márka és típusfüggetlen!

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.21. 09:52:13

@luck66:

Látom nem vagyok ezzel egyedül... :)))

Ottopappa 2010.07.21. 09:56:59

Szerintem fontosabb az autónál a környezet. Nyilván az autó is adja, de nálam sokkal fontosabb pl a forgalmi környezet. Egy kelemes vasárnapi estén, mikor alig vannak az utakon, sokkal nyugisabban vezetek. De egy 50 fokos péntek délutánon, mikor még front is van, és mindenki turakszik meg még a kalapos szuzukis anyukák is előkerülnek, néha már kurva türelmetlen tudok lenni.

Térspecialista 2010.07.21. 09:58:13

@wiseguy: na ezt mondom én is, vagy nem, de!

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.21. 09:59:12

@Bret:

Sajnos az autósok egy bizonyos része nem veszi a fáradságot az autó méreteinek kalibrálására. Viszont a kerékpáros sebessége autósunk számára nem elegendő és kikerülni nem meri vagy nem tudja hogyan kéne. Aztán mégis rászánja magát, de centizve. Így alakul ki a kerekezőben az az érzés, hogy le akarja szorítani. :)

muzx 2010.07.21. 10:01:54

SZerintem is van némi kocsifüggősége a viselkedésben.
Bár én általában mindenben nyugis és szabálykövető vagyok, de elhiszem, hogy főleg a SUV-ok vagy az erős autók kihozzák az erre hajlomosakból az agressziót.
Belőlem inkább épp az hozza ki az állatot, ha valaki agresszívan és szabálytalanul vezet a környezetemben, akkor hajlamos vagyok dafke én is betartani neki, persze ez helytelen és rizikós, próbálom is kerülni, csak az igazságérzetemet zavarja, mikor valaki látványosan semmibe veszi mind a szabályokat, mind az "élni és élni hagyni" elvét, tehát hogy ne tegyen olyat, amivel a másikat zavarja, akadályozza, veszélyezteti.

karlmann 2010.07.21. 10:02:53

Ez ült. Nem kicsit, nagyon. Magamra is, de másokra is. Leginkább azokra, akik azt hiszik magukról, hogy ők aztán nem vezetnek vadul / erőszakosan. Apósom pl. a tipikus bamba hal vezető. Mindenre ráér, soha nem siet, gyakran feltartja a forgalmat, ha utána kell mennem kocsival, baromira idegesít pedig már 12 éve ismerem. De amikor beült az öccse vadi új BMW 530i típusú autójába, egyből kibújt belőle a kisördög. Tombolt kb egy fél órát, utána leült, megivott egy sört, elnézést kért mindenkitől és újra bamba hal lett.

csufar 2010.07.21. 10:05:39

hhehhe, ez jó volt, Winkler. aláírom. az én dízel mazda5-ösömet is állandóan tiporni kellett. talán a nyomaték miatt, nem tudom. amióta megvan az avensis, ami sokkal erősebb és sokkal gyorsabb, teljesen lelassultam :) talán mert automata. vagy mert benzines, nem tudom...

karlmann 2010.07.21. 10:07:22

@Luca Badoer:

Erről annyit, hogy simuljon ki az EKG-ja annak, aki kanyarban előz! Tökmindegy, hogy SUV-val, vagy Trabival. Ugyanez vonatkozik az emelkedőn előző gyökerekre is!

Térspecialista 2010.07.21. 10:13:12

@karlmann: hát én imádok emelkedőn előzni! És különben is miért várjam meg amíg egyesek visszaváltogatnak?? Nem értem emelkedőn miért ne lehetne előzni? Persze ha beláthatatlan akkor oké, de az nem emelkedő, vagy kanyar függvénye!

mivannn (törölt) 2010.07.21. 10:14:29

hát ez megint egy atomértelmes cikk
igazi autós-újságírós

pff

mivannn (törölt) 2010.07.21. 10:16:59

@Térspecialista: azért mert nem látod ki jön szembe

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.21. 10:17:11

Lehet fura, de az E39-est ugyanazzal a lendülettel kormányítom, mint annak idején az ElMűs UAZ-t, vagy az első autómat a 2105-öst. Az autó eszköz, azzal haladni kell, ha előzni szükséges előzök, ha gyalogot kell átengedni a csíkon akkor meg átengedem. Magasan teszek rá éppen milyen autóval gurigázok. Minek kell egy csilivili verdával jobban feszíteni, míg egy korosabb BMW-vel? Komolyan minek? A SUV-tól nem leszek semmivel sem több ember. :)

Dennis01 2010.07.21. 10:19:57

Az elso autom egy 998ccm-es Mini volt. Sport kipufogo volt rajta, jo hangja volt. Nem lehetett vele lassan menni, annyira kihozta belolem az allatot. Varoson belul nem volt olyan autom ami birt velem. Igaz, palyan 90-nel elfogyott a szusz. Na es akkor jott az 1.3-as Mini, na az mar palyan is allat. Mentem multkor az A45-oson, a belso savbol ki se lehetett robbantani, ugy mentem vele. Ilyenkor neznek egy-ket autobol, hogy "Nicsak, ez a kis Mini ugy megy mint a raketa!".
Fater Peugeot 406 kombijat epp ellenkezoleg vezetem. Olyan nyugis, almatag auto hogy nem erdemes hajtani.. Szep nyugodtan kruzolni jo vele..

Coyote82 2010.07.21. 10:22:19

1.0 Daihatsu Charade 1991
1.5 Mazda 323F 1996
1.8 Toyota Celica 2003

Csak nőtt az arcom...

esef 2010.07.21. 10:23:15

Belőlem eddig egy autó hozta ki az állatot, egy Volvo. S70TDI, automata, céges, 2000-es évjárat. Akkor a Swift és a F Astra után veszettül ment. (Mondjuk az átlaghoz képest talán még ma is.)

A mostaniban meg azt szeretem, hogy a sok ki izmozó Matiz/Spark/500/600/régiSwift/CorsaB és társainak erőlködés nélkül és teljesen szabályosan vissza lehet vágni. Nagyobb autóval nem kezdek és nem is veszem fel a kesztyűt. Hátul ott a két gyerekülés...

Térspecialista 2010.07.21. 10:24:18

@mivannn: Emelkedőről volt szó, az meg lehet akár 8Km hosszú, és egyenes attól még, hogy emelkedik! Az eget is látni nem?? A dombocska az más tészta...:)

esef 2010.07.21. 10:24:50

@luck66:
De Winkler legalább rendes és nagyon el kell menni az anyázásban ahhoz, hogy kitiltson.

Psziho 2010.07.21. 10:26:39

a mcdrive-os picsa pl. ki tud hozni a lelki nyugalamaból:XD

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.21. 10:28:36

@Psziho:

Azokat mi szoktuk kiakasztani haverral. Pl. répatortát keresünk. Vagy 100millásból tud-e visszaadni kérdéssel támasztjuk meg. (S be is villantjuk a 100millást!) :)))

2010.07.21. 10:30:20

@akos696: pont ezert megyek kozepen, mert sokan nekiallnak elozni ugy hogy csak leszoritassal tud beallini elem, helyesebben be se tud hanem mar ugy kalkulal hogy majd en lassitok. napi szinten telen nyarin robizom bp-en es sokat kuzdottem, igy biztonasgos. azert nem megyek elore (vagy ha megyek se allok be a sor elejere) mert sokakat ez irrital es tolni kezd hogy megmutassa o allt ott elol ove a hely... amugy se birja a gepem, 50ccm 4T az nem egy gyorsulobajnok...

firg_firg 2010.07.21. 10:34:56

Vegre egy poszt ami elgondlkodtao, es nem nephergelo "Kocsog BMWs/Audis/motoros" stilusban irodott.

A pszich lehet hogy foglalkozott mar ezzel a temaval. Anno kulfoldon egy kozlem muzeumban volt egy interaktiv gep, amin kerdesket lehett megvalszolni, es ennem megfeleloen megmondta, hogy az ember melyik allattipushoz tartozik vezetes szempontjabol. Volt csiga, zsiraf, vaddiszno, kutya, eger, stb - mindegyik mas-mas jellemzokkel, szazalékokkal kikutatva.

Szerintem amugy minden emberfuggo. Nem az auton mulik. Van BMWs aki tök normalisan vezet, van Tehenes / Suzukis aki 3 henger ellenére is megmutaja hogy ö a faszagyerek. A magyar és egyéni helyzet miatti komplexusok meg befolyasoljak hogy melyikbol mennyi van, és kibol milyen autoba mi jön ki. Szoval igaz, hogy egy erosebb autoban tobb a lehetoséged, amit hasznalhatsz egyaltalan nem / okosan / közveszélyesen. Gyengebb kocsiban meg nincs erotartalek, de ott is lehetoseged van (ön)gyilkosnak lenni. De elsosorban az emberen mulik.

bobbafet 2010.07.21. 10:36:31

Van egy alapvető hiba a cikk gondolatmenetében: lehet, hogy az autó ki tud hozni belőlünk ezt-azt, de az autót általában a gazdája választja. Tehát kiválasztja, hogy mit hozzon ki belőle a vezetés...

Rekspa 2010.07.21. 10:36:52

@tururú!: Én is így közlekedek robogóval. Muszáj. Múltkor kicsit jobbra húzódtam, mert belül szar volt az út, egy 80 éves tata azonnal kicentizett. Nem volt köztünk 3 cm. Ebből a szempontból a nők és az öreg taták veszélyesebbek mint a bunkók.

Refuse/Resist! 2010.07.21. 10:37:10

A poén az, hogy ez bicajokra is igaz, pedig ott a motor mindig ugyanaz.
A mostani járgánnyal képtelen vagyok lassan menni (www.slanecycles.com/bmz_cache/9/9b029bcf39a9817cd46be790e0624688.image.400x251.JPG).
A pedáljainak a szélét jól lekoptatta már az aszfelt :)
Feleségem bicajával (ez nőiben:www.bikeshops.de/bikes/400/14522.jpg) meg egyáltalán nincs kedvem állatkodni, legfeljebb egyenesben hajtom meg.

lanciabacci 2010.07.21. 10:42:32

Mindenképp igaz a felvetés, én is tapasztaltam magamon már. Ugyanakkor azért persze ez az effekt sem adhat felmentést mindenre. Szerintem minél érzékenyebb személyiség valaki, annál erősebben jön ki rajta ez a hatás is, mert szvsz végső soron ez valamiféle önkéntelen megfelelés is az adott autó karakterének az adott környezetben.
Persze nem értek hozzá, csak tippelek, de talán ezért is lehet az, hogy jónéhány országban némileg eltér a márkák bunkósági sorrendje.

luck66 2010.07.21. 10:42:33

@esef: bocs,de én nem anyáztam senkit,nem is szokásom!

Hurri Kán 2010.07.21. 10:45:32

Nálam ez nem jármű, hanem hangulatfüggő. Meg egy-két idióta közlekedési partner, tökmindegy hogy autós vagy gyalogos vagy biciklis na azok ki tudják belőlem hozni az állatot.

Dr. Robin Masters 2010.07.21. 10:46:31

Én az egészre azt tudom mondani, hogy vannak olyan országok (pl. Svájc, de az USA is), ahol egyszerűen betartják azokat a szabályokat, amit a táblák előírnak. A 7-es BMW-vel ugyanúgy megadják az elsőbbséget és beengednek egy Opel Corsat a sávba, mint ahogyan a Porscheval sem super cupot játszanak az autópályán. Nem hajtok gyorsan, minek? 50 városban bőven elég, fogyaszt az autó, hát istenem vízzel nem megy, de én járok jobban.

Térspecialista 2010.07.21. 10:47:40

Azért azt hiszem az örök igazság, hogy "nagy autóval lehet lassan menni"... Az izgága kis pöcsök általában az agresszív sztrítrészerek, na jó néhány márkára azért elég jellemző a tulokság, de azt hiszem a fő veszélyforrás az előbbi állatfaj.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.07.21. 10:50:09

Fasztra kombi tádéban többnyire nyugis vagyok,de amint átülök a biciklire, egyből bringanáci leszek.

McK (törölt) 2010.07.21. 10:52:08

Micsoda okfejtés..

Nem tudom.
Én egy kettes létrával is keresztben mentem 25 éves koromig.
A ducatóval is, a Transporterrel is,a 2107-el is,meg a Lancia Themával is,még a tepsi 200D-vel is,mindegy,miben ültem.

Aztán megfigyeltem,hogy ha ezt a hajlamom kiéltem amatőr versenyeken,a közúton nem volt kedvem lógatni.
Semmivel se.

Napjában 15 féle autóban ülök,swift-től az EVO IX-ig,és nem váltok személyiséget 15-ször.
Mindegyikkel dinamikusan megyek.
Ha Barkas,vagy 207d kerül terítékre,akkor viszont előzékeny vagyok,mert tudom,hogy lassan megyek,és igyekszem elngedni a körülöttem lévőket.

Robogó..muszály sávközépen menni,tapasztalat.
Különben érintőre vesznek a kamionok,meg a többi autós sávon belül,ezzel leszorítva,fellökve.
Ha esélye sincs rá,mert nem fér el,akkor meg kivárja,míg előzhet..muszály így tenni a tulkok miatt.

esef 2010.07.21. 10:54:20

@luck66:
Az anyázást úgy értettem, hogy lehet anyázni Winklert (és másokat is) és azért nem szokása kitiltani.

Krisi 2010.07.21. 10:57:23

biciklivel én is szoktam néha a sáv közepén menni, de csakis kizárólag akkor, amikor a mögöttem lévő nem tudna biztonságos oldaltávval megelőzni. mondjuk évek óta tekerek, tehát simán megszoktam már hogy a 10 centis oldaltáv bőven elég, de egy kezdő bringásnál még ez is borzasztóan közel van.
viszont ha lehúzódok, akkor azt hiszi a mögöttem jövő, hogy neki húzódok le és rászorít a padkára. de ez nagyon ritka eset, az autósok jófejek, már kezdik megszokni hogy nem csak ők vannak az utakon.

motorral is ez van, a 24 éves gépem utazósebessége 90 körül van, nyilván mindenki meg akar előzni országúton, ott is úgy közlekedek, hogy ha jönnek szembe és nem tudnának megelőzni akkor a sáv közepére megyek, de amint tiszta a levegő látványosan lehúzódok és még intek is, hogy mehet. (pedig mondhatnám, hogy "kurvaanyádér mész 90-nél többet köcsög", de nem vagyok ilyen)
a sokadik meg hogy ha a sáv szélén megyek akkor sok szembejövő úgy érzi, hoyg "á, csak egy motoros jön szembe, simán előzhetek, úgyis lehúzódik". gondolom nem kell taglalni milyen szar érzés amikor a szembe sávban megjelenik egy kamiont előző autó nekem meg szinte az árokig le kell húzódnom.

na ezért megyek néha középen kétkerekűvel, nem kompenzálásból.

Slavedriver 2010.07.21. 10:58:57

323i E36, olyan 4000-nel szep erces hangja van, muszaj forgatni, na meg a sorhatnak kellemes a hangja. Es maris hopp 80 merfold.
Az viszont nem tiszta, hogy sokszor latok 40-50 eves anyukakat M3-assal, EVO IX-el, stb., ok miert nem uvegelik neki es kilincselnek minden kanyarban?? Beloluk nincs mit kihozni? Es miert van olyan autojuk????

Camarillo Brillo 2010.07.21. 11:00:59

Jó írás!
Pont időben jött, ugyanis épp próbálom elmagyarázni az asszonynak, hogy miért kell egy SUV-ot vennünk a 2.2-es 4WS Prelude helyett, ha ő is azt akarja, hogy ne nyírjam ki magamat. Nincs az a kanyar, ami előtt ne adnék gázt, már magam is megijedek néha.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.21. 11:02:55

érdekes és egyik kocsiban sem vezetek tahón, lehet hogy a 42 év teszi, meguntam a helyekért való öldöklést

egy rokonommal voltam még gyerekkoromban, akinek már akkor Mercije volt és a Clark Ádám téren álltunk, hogy végre átmehessünk, de csak nem akart elindulni

erre mondom neki, hogy menjünk már, mert különben itt alszunk

erre aszongya: "Siessenek azok, akiknek még nincs meg a Mercijük. Nekem már megvan, én ráérek."

Na lehet hogy én is időközben hozzáöregedtem ehhez a felfogáshoz (:

Seca81 2010.07.21. 11:06:31

Van benne valami...
Nálam mostanság főként autóvásárlás terén. De úgy érzem jól döntöttem.
Jó cikk, így tovább!

@prokee: Scarabeo? Szemezgetek velük, főleg a 200-assal. Ne tegyem? Tapasztalatok, vélemények róla? (dióhéjban) :)

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2010.07.21. 11:13:41

Hát ezzel az írással most nagyon egyetértek. Én is máshogy vezetek a különböző autóimban, volt már állatkodás vti civickel, és megalszik a tej a számban volvo s40-el..

www.demonbonnie.hu

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.07.21. 11:13:49

A fiatal kor, meg a megfelelö autó azért ki tudja hozni az emberböl a sietöst.
A régi cégnél nem igazán tudtam lassan menni az 5-ös BMW-kkel.
Az elözö céges autó is kínálta a lendületes haladást (A6 Avant).

Aztán vagy öregszik az ember, vagy komolyodik, de most már nem feltétlenül akarok rekordot dönteni különbözö autópályaszakaszokon. Közrejátszhat az is, hogy ha a fiam ott ül az autóban, fokozott körültekintéssel sietünk, betartva a szükséges követési távolságokat. Persze belefér a 160-180, de nem muszáj.
A hobbiautók szinte kizárólag cruise üzemmódban vannak hajtva, a jelenlegi céges meg sietésre alkalmas, de messze van a sportostól, úgyhogy inkább tempomat 140, zene vagy beszélgetés a rádióból, oszt kész. Városban meg úgyis mindegy, ott semmi értelme a sietésnek. Idöben kell elindulni.

Krisi 2010.07.21. 11:20:30

a cikk amúgy tökéletes, magamon is tapasztalom, bár én közlekedési módok között váltok gyakran, nem ritka hogy egy nap autózok és biciklizek.

biciklivel vagyok a legrosszabb: a fixit egyszerűen arra tervezték, hogy menjen (van rajta fék mielőtt felakasztotok). 622-es slick gumi, fix áttétel, egyszerűen kívánja, hogy hajtsam neki. a szabályokat is rugalmasan kezelem, viszont mentségemre legyen mondva, hogy mindig figyelek a többiekre, aki gyorsabb azt elengedem ha tudom, de városban ahol használom 80%-ban én vagyok a gyorsabb :)

motorral már szabályosabb vagyok, de csak január óta mióta megengedett a buszsáv és az előrecsorgás. kb egyedül a sebességhatárokat szoktam néha nem betartani, de akkor sem megyek gyorsabban a forgalomnál.

autóban viszont mintapolgár vagyok, ott max annyi a vétségem hogy néha 60-nal megyek városban mint a többiek, ezen kívül tényleg betartok mindent.

és ez ugyanaz az ember, egyszerre vagyok köcsög biciklis, hülye motoros és gyökér autós. király :)

Csabi78 2010.07.21. 11:22:08

A passatosok a legbalfaszabbak, utána jön az audi. A passatosoknak valami egészen torz elképzelésük van az autójuk képességeit illetően.

thebigben 2010.07.21. 11:23:47

Nem lehet, hogy bizonyos autókat eleve arra építettek, hogy kihozza belőlünk az állatot, másokat meg arra, hogy ne?! Egy 316 előzékenységre van, az M3 meg előzésre.

Krisi 2010.07.21. 11:25:06

azt meg kihagytam, hogy ha motoron utast viszek akkor sokkal visszafogottabb vagyok. nincs előzgetés, nincs tempósabb kanyarbevétel, nincs semmi. a szokásos 100% helyett pedig 120% az odafigyelés

imittto 2010.07.21. 11:28:02

Nem is tudom...az E38-ban is tök nyugisan vezettem, zebránál volt is tétovázás mindig, nem értették a dolgot a gyalogok - egyszerűen nem azt várták hogy át lesznek engedve. Körforgalomból kifelé indexeltem, nem toltam le senkit (autópályán mondjuk nem is kellett, 1-2 alkalommal mikor siettem villogás meg letolás nélkül is lehúzódtak előle)
Most az Espace meg nem is az a csapatós fajta, inkább olyan mint egy zeppelin.

Super aGyuri 2010.07.21. 11:28:32

Nagyon jó az írás, gratulálok!!!!
Azt pedig csak megerősíteni tudom, hogy az MX-5 nem látszik a tükörben. Olyan őszintén tudnak rám csodálkozni, amikor megjelenek mellettük :) "Bammeg emmeg honnan kerűt elő?" :)
Akkor is a legfantasztikusabb autó a világon! ;)

isti77 2010.07.21. 11:31:38

Szerintem az autón, leginkább a motoron is múlik, hogy milyen nyugodtan vezet az ember.
Pl. egy nyomatékos dízelt lehet nyugodtan vezetni, mert alacsony fordulaton is van ereje, nyomatéka, csak odalépsz egy kicsit, és azonnal húz, nem kell folyton attól tartani, hogy letol a mögöttem jövő, és nem zavar, hogy 4000 fölé nem nagyon lehet pörgetni, mert akár 2000 alatt is megy.
De pl. egy 1,3-as kis f.szpörgettyűt, ami lehet, hogy papíron közel 100 lóerő (hát igen, az I-es Golt GTI-ben még ez is kicsit másnak érződött) , viszont azt a 120 NM-t is 4000-es fordulaton adja le, ahhoz is húzatni kell, hogy egyáltalán tartani tudja a forgalom ritmusát. Tapasztalatból tudom, mert nekem is volt egy tojás Coltom, én is mindenhol lendületből autóztam, cikáztam, egyszerűen rettegtem attól, hogy le kell lassítanom, mert utána a gyorsítás szinte egy Frédi-Bénis lábmunka volt. Ennél az autónál rászoktam arra, hogy ha a Kiscelli utcán kellett felmennem, nem a Margit kórház felől kanyarodtam a Bécsi útról, hanem tettem egy kerülőt, hogy a Kiscelli sík szakaszán, egyenesen neki tudjak futni az emelkedőnek (még taktikázni is kellett, hogy lehetőleg a zöldre érjek a kereszteződéshez), különben a felső kanyarig nem ment fel 3-asban. Borzalom volt. A pörgős kis japán autó. Muszáj, hogy pörgős legyen, különben nem is megy. És ez az állandó stressz, az, hogy (kényszerből) folyton húzatod, és bőg a motor alattad, óhatatlanul is kihozza az agressziót belőled. Az pedig, hogy nemcsak rövidebb, de sokkal alacsonyabb is volt egy (mai) átlagautónál, még rosszabbá tette az egészet. Rossz volt egy kicsi, gyenge sz.rban ülni. Pl. egy zöldséges Merci más, hiába gyenge, az legalább nagy, és biztonságérzetet ad. 18 évesen lehet, hogy jó buli, de így 30 felett a hátam közepére sem kívánnék még egy ilyet.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.21. 11:32:39

@Seca81:
Nekem csak 50-es van, amit épp azért vettem meg, mert Nagy Bandi kollégámat kiválóan vitte - és ő nem csak névleg volt nagy.

Az enyém 12000 körül jár, hibátlan, és viszi a 70-75-öt - persze csak lezárt német autópályán. Ráadásul nagykerekű, tehát földúton is kiváló. Kapott Simson-gumikat az eredeti majdnem-slickek helyett, és nem zuhan ki a kanyarban zúzottkövön sem.

Seca81 2010.07.21. 11:32:51

1. Rx-7 Mikor megvettem nem bírtam nem nyúzni! Hisz a Wankel erre való, pörgetni kell, ezt szereti!
De idővel (elég hamar) lenyugodtam, szinte sehol nem toltam neki, számtalanszor mellém álltak, hogy majd gyorsulnának, de nem érdekelt a téma. Sztem én elég hamar kinőttem a boyracer-es kort, talán jókor, bár néha hiányzik 1-2 állatkodás, de valahogy sosem jutok el idáig.

2. Micra 1.0 Anyám kocsija, kímélni kell és meghálálja, lassan a 200ezredik km-nél tartunk (24 éves) de semmi baja. Nem érdemli meg h nyúzzuk, apám kivételével senki sem teszi.
Valahogy az egész kocsi karakterének nem áll jól, ha őrültet játszik benne a sofőr. Nem erre találták ki.
Arra jó egy régi XR2, de nem ez...

3. VW t2 '76 Sztem nem kell elmondanom semmit. Hihetetlen nagy élmény. Magasabbról nézed a forgalmat, örülsz h minden gyerek mutogat és integet, h a bogarasok villantanak, én pedig vissza. Szóval ez egy más világ.

Volt még anno Passat TDI, Sierra 2.0, Toledo; mivel egyik sem volt az enyém, nyomtam nekik rendesen, de az már rég volt...

Mocival más volt a helyzet, XJ-650, néha így-néha úgy, amikor épp ment :) akkor hajtottam, hosszab útón cruise üzemmód... :)

Super aGyuri 2010.07.21. 11:33:25

@GYUSZI BACSl: "Siessenek azok, akiknek még nincs meg a Mercijük. Nekem már megvan, én ráérek."

Nagyon jó! :)
Ő egy kultúrmercis. Sajnos nagyon sokaknak nem "már megvan a Mercijük" (értsd: megdolgoztak érte, elérték életük csúcspontját - a Bentley előtt), hanem az ölükbe hullott. Apuci vette, összedrogdílerkedték, esetleg számla nélkül keresték meg vendéglátósként. Na, ezek a szerencsétlenek nem tudják, hogy egy Mercihez fel kell nőni. A Merci fogalom.

Mindig keresztanyám édesapja, egy dúsgazdag (90 évesen is szoknya- és állatvadász) dortmundi építési vállalkozó jut eszembe, akitől 1983-ban megkérdeztem, miért Ford Granadával jár, miért nem Mercivel. "Mert az nem az én szintem, fiam" - válaszolta.

Pedig megvehette volna és villoghatott volna vele.

(Egyébként meg van olyan úriember, hogy "az ő szintje", csak hát egy (nyugat)német vállalkozó nem csak gazdag, hanem végtelenül kulturált és szerény is. HUBERT BÁCSI RULEZ! INNEN KÍVÁNOK MÉG NAGYON HOSSZÚ, BOLDOG ÉLETET ÉS JÓ EGÉSZSÉGET! Deiner Gyuri)

Seca81 2010.07.21. 11:35:54

@prokee: "lezárt német autópályán" :)))))

Én az 50-est gyengécskének tarom, viszont a nagy kerekek miatt erősen gondolkodom rajta...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.21. 11:37:17

Én is másképp vezetek minden autót, motort meg pláne. Néha kijön belőlem a baromállat tahó, de ahhoz már nagy tirpáknak kell lennie a másik sofőrnek/gyalogosnak/biciklisnek.

Mondjuk ehhez jön még, hogy öreg autóm van, mindenféle morcosítás-sportdobozás nélkül, szóval egyáltalán nincs respektje. Országúton, kanyarban simán rámpróbál az Ignis-es család normál tempónál. Általában elengedem őket, hadd legyenek büszkék a gyerekek apura, hogy megelőzött egy "vén szart".

Aztán ha villog, a seggemben jön folyamatosan, esetleg még mutogat is, akkor megvárom, hogy mellém érjen, aztán mehet a csiki-csuki. Ha gyorsít, gyorsítok, ha lassít, lassítok. Szeretik nagyon. És nem azért csinálom, mert nem bírom, ha megelőznek. Azért, mert a tahóságot nem bírom egy idő után.

Super aGyuri 2010.07.21. 11:37:26

(Döbbenetes módon egyébként legfrissebb információim szerint Hubert bácsinak azóta Octavia Kombija van, mert nem csak szerény, hanem végtelenül spórolós is :)
/órákig tudta magyarázni, hogy ha megyünk hozzájuk, melyik kútnál álljunk meg az autópályáról levezető út mellett tankolni, mert ott tíz pfenniggel olcsóbb a benzin, mint a sztrádán lévő kutaknál :))) typischer Deutscher!!!:))

Seca81 2010.07.21. 11:37:48

javítás: "hosszabb úton"

Super aGyuri 2010.07.21. 11:40:34

@scheerti: "Aztán ha villog, a seggemben jön folyamatosan, esetleg még mutogat is, akkor megvárom, hogy mellém érjen, aztán mehet a csiki-csuki. Ha gyorsít, gyorsítok, ha lassít, lassítok."

Ez azért elég veszélyes, bár megértem az érzéseidet. Annyit azért nem ér, hogy felkenődjenek a szembejövő bolgár kamionra, vagy - hogy még rosszabbat mondjak - félelmükben rád rántsák a kormányt és Te repülj ki az árokba.

Hubert bácsinak pl. volt egy ilyen balesete 1985-ben, de eltekintek az elmesélésétől (gyakorlatilag közép-hosszútávon mindenki belehalt, csak ő maradt életben - egyszer majd nyitok egy Hubert bácsi blogot a rajongóknak)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.21. 11:41:42

Autónál is méret a lényeg:

Bemegy a szőke nő egy Suzuki kereskedésbe.
Megnéz egy kis Suzukit, látja hogy az elején egy S betű van.
Megnéz egy nagyobbat, még nagyobbat, azokon is látja az S betűt. Végül megnézi a legnagyobb Suzukit, azon is rajta van az elején az S betű. Odamegy a Suzuki kereskedőhöz és megkérdezi tőle:
- Ez a sok kocsi itt mind szép és jó, de nincs valamelyik M-es méretben?

szunyii 2010.07.21. 11:44:35

Azért az is vicces, hogy ha BMW-ben ülsz, pláne öregben, mindenki meg akar majd előzni.
Van egy ilyen kellemes emlékem decemberből:
Anyám vezet egy falusi utcában, szembejön a busz, kétoldalt autók állnak, tehát lehúzódtunk, hogy a busz elférjen.
Egyszer csak látunk egy fehér swift szedánt, gyorsan kirántja a kormányt és beelőz minket, kb 2 centire a tükrünktől, és 2 centire a biztos halált jelentő MAN busztól :D
De végül elkerülte a balesetet..
a buszt elengedte anyám ,emntünk tovább m is.
Kiérünk az orszégútra, előttünk a Suzuki, megy kemény 60-nal (4-5 km nyílegyenes belátható útszakasz...)
Nem jön szembe semmi, anyám elkezd előzni.
Átnézek a Suzukiba, mit látok? Valószínűleg frissjogsis fiatalember, mellette jól megtermett, apja, hátul meg a család többi tagja. Nevetnek, mosolyognak, vállatveregetnek, hogy megelőztek.
Majd egyszer csak átnéznek felénk :)
Azt az arcot sosem felejtem el :D

Kiwicake 2010.07.21. 11:57:42

Ez rendben volt, Robi, egyetértek. Az ember jól alkalmazkodik a kocsihoz, amiben ül -- kivéve a reménytelen pszichopatákat, akik egy Sparkkal is keménykednek (lásd Vályi tegnapi írását). Bár ahogy öregszem, egyre kevésbé akarok bármit is bebizonyítani az országúton. Az autóm a "pont jó" kategória (Toledo 2.0 PDTI DSG). Ha kell, odalépek, de ha csak közlekedni kell, akkor 120 körül poroszkálok. Persze ebben szerepe van annak is, hogy a válság óta meg kell nézzem, mennyi megy a tankba. De ettől nem vagyok frusztrált, egyre inkább úgy érzem, hogy a mostani 140 lónál kevesebb is elég lenne a következő autómba.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.21. 12:04:47

@Super aGyuri:

>Ez azért elég veszélyes, bár megértem az érzéseidet. Annyit azért nem ér, hogy felkenődjenek a szembejövő bolgár kamionra, vagy - hogy még rosszabbat mondjak - félelmükben rád rántsák a kormányt és Te repülj ki az árokba.

Természetesen erre figyelek, célom ledarálni senkit, de 5-10 másodperc pont elég szokott lenni(ha nincs szembejövő) ahhoz, hogy rájöjjön a sofőr, hogy: hoppá, lehet, hogy köcsög voltam? Persze a többség nem, de annak

@szunyii: >Azért az is vicces, hogy ha BMW-ben ülsz, pláne öregben, mindenki meg akar majd előzni.

Ehhez nem kell BMW, jó bármilyen öreg autó. Nekem pl. semmi bajom nincs azzal, ha egy Trabant megy előttem. Ha tartja a forgalom ritmusát(simán tudja, pláne vidéken), akkor nem fogom megelőzni. De vannak olyanok, akik képtelenek elfogadni, hogy mehet előttük egy Maruti, vagy Matiz, esetleg Daewoo Tico. És a tapasztalat szerint ezek nem új német luxusautók, hanem új, kiskategóriás családi kocsik.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.07.21. 12:05:40

a hulye hulye marad, a kresz kresz, az uriember meg a pokolban is ur...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.21. 12:07:41

@scheerti: pontosítok: NEM CÉLOM LEDARÁLNI SENKIT:)

Még a végén megkapom, hogy durva vagyok, pedig aki ismer, az tudja, hogy nem:)

hegyilany 2010.07.21. 12:08:51

Egyetértek. Elsősorban az autó, másodsorban a környezet (ország/város).
Pesti tolakodás kontra soproni lazaság. Belgrádi dudakoncert kontra reykjaviki andalgás.
És persze előzékeny csatahajó a saját Patrolban (minek? úgyis beengednek), önbizalomhiányos micike sógor WagonR+-ában, magabiztos könyöktámaszos profi anyu Transporterében, ráérős agrárvállalkozó a birka- és szénaszagú dobozos Hiluxban. :)

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.07.21. 12:09:43

Én nem vagyok bp.-i, sem pedig pszichomókus, ezért az én esetemben teljesen máshogy alakulnak a dolgok.

Én városrészről-városrészre vezetek máshogy, autótól függetlenül. Azért, mert pillanatok alatt alkalmazkodom a környezethez. A környezetet pedig az határozza meg, hogy milyen társadalmi réteg a domináns (ki lakik ott).

Szóval: Az U. betűs városrészben 750d, a K. betűs városrészben 335i, az M. betűs városrészben streetracing-matricás 108i, a belvárosban pedig 520d lesz az autóból. Pedig nem is BMW, csak alkalmazkodik.

Hurri Kán 2010.07.21. 12:09:43

Még valami eszembe jutott! az hogy hogy megyek, a helyzettől is függ: munka van é, vagy hétvégi sétakocsikázás.
Legutóbbi céges vas (Vivaro 1,9 cdti) lehetett vele menni, mert nagyon gyorsul és remekűl átlátni belőle a forgalmat, ha sietni kellett, hát siettem.
Viszont 7végén, ha barátnővel elmentünk valamerre, kellemes zene és 80-90 közötti sétatempó és pont leszartam ha valaki egy ezres Swifttel megelőzött, ha ő ettől boldog, legyen.

szunyii 2010.07.21. 12:10:16

@scheerti:
Igen, igen :(
Mi sem szoktunk senkit előzni, ha normálisan megy, de minket állandóan.
Komolyan mondom már gondolkodtam, hogy veszek egy HD kamerát aztán felveszek minden egyes leendő donort..
20 kilométeren általában 3-4-en tuti beelőznek, és általában tényleg kiskat. családi autók.
Volt egyszer olyan, hogy egy Suzuki Ignises elkezdett előzni egy öttagú kamionkonvojt, aztán nekünk 90-ről kellett satuzni 0-ra, és maradt 2-3 méter a két kocsi között.
Az sötétzöld Ignis rendszámát sem fogom soha elfelejteni (JVB-5**, azért nem leszek mocsok :D)

subtotal 2010.07.21. 12:12:05

Az biztos, hogy másképp vezetek én is, de azért nagyon éles határok nincsenek:
- ha néhanapján vezetem mutim Octavia-ját, azzal is dinamikusan nyomom
- az E39 kombival is ugyanúgy, de azzal erőből inkább megoldok bizonyos szitukat, tolom kanyarban is, de ahogy feljebb is írták a gyalogok néha nagyon nem értik miért állok meg nekik a zebránál :)
- az E36 kupéval valóban kanyarvadászabb vagyok, egyszerűen arra van hangolva, nem lehet kibírni, hogy az előtted menekülővel ne játszadozz egy kicsit: egyenesben elengeded, kanyarban ráesel egy 18 éves vassal a vadi új Mondeo-jára, amiben feszít - ez kimeríti az állat fogalmát? :DDD

szunyii 2010.07.21. 12:13:02

@scheerti:
Bréking :D
Gyakorikérdések.hu-ra érkezett válasz:
,,fiat punto 55 s....
350eFt körül kapsz...max 100-at ráköltesz és rendben van
könnyű fenntartani...
55 LE....1.1-es benzines.....
kezdőnek bőven elég....
és nem kell 80 le a biztonságos vezetéshez....
egy kis cégnél egy ilyen kis géppel napi 6 órát vezetek....
és sose lehet megunni a kis olaszt
és am meg 80-ig bármely széria autót meg lehet verni ha ügyes vagy(tuning másvilág)
csak kell hozzá egy 165-ös kerék hogy jobban feküdje a kanyarokat...
remélem valamelyest segítettem "

Egy lánynak ajánlott első autót :D

Hurri Kán 2010.07.21. 12:14:22

@subtotal:
- az E36 kupéval valóban kanyarvadászabb vagyok, egyszerűen arra van hangolva, nem lehet kibírni, hogy az előtted menekülővel ne játszadozz egy kicsit: egyenesben elengeded, kanyarban ráesel egy 18 éves vassal a vadi új Mondeo-jára, amiben feszít - ez kimeríti az állat fogalmát? :DDD -

Ki, de olyan jó :)))))

KJ84 2010.07.21. 12:27:31

Részben egyetértek.
Vannak olyanok , mint a szerző, meg jópár kommentelő, és jómagam is, akikből az autó hozza ki az állatot, vagy a nagypapát, de vannak olyanok is,(elég sok kommentelő) akik nem vallják be, de agresszívek, és/vagy rossz vezetők, mert öntörvényűek, és ráfogják hogy "mert így biztonságosabb". Nem. Tanuljatok meg közlekedni. Ennyi

pickapu 2010.07.21. 12:34:46

A Clióval nem egyszer játszottam el a faszagyereket, pláne, ha a tíz évvel fiatalabb alapmotoros 206-ossal beálltak mellém és túráztatták. Valahogy akkor jólesett a faros Skoda után.
Aztán furgonom lett és az megtanított az illemre. :)
A pickup pedig tudja amit tud, ez nekem elég.

Stock 2010.07.21. 12:35:19

és a Winkler ezért a produktumért frankón fizetést kap???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Fideszman 2010.07.21. 12:43:18

Én mindenkit büntetek a BMW-mmel, legjobban az 1.0 suzukikat szeretem, mindig azt hiszik hogy legyorsulhatnak a lámpánál, de ha odalépek a bimmernek, csak a gumifüstöt szívhatja a sok csóringer. 3 liter alatt nem autó az autó.

Fideszman 2010.07.21. 12:45:25

@subtotal: Én se bírom ki hogy az E36-al ne vadásszak kanyarokat, ennél jobban már csak a suzukis vadászatot szeretem.

gnme 2010.07.21. 13:01:50

@Stock: valamit csinálnia kell.

Mégse ölheti meg az unalom.

Stock 2010.07.21. 13:08:49

@scheerti: " megvárom, hogy mellém érjen, aztán mehet a csiki-csuki. Ha gyorsít, gyorsítok, ha lassít, lassítok"

ez a legdúúrvább vadállatság, amit el tudok képzelni a közutakon..
a felmenőit is kiírtanám annak, aki ezt játsza!

szunyii 2010.07.21. 13:10:59

@gyvy:
Jaja E30, E36 kanyarokban verhetetlenek :)

Krisi 2010.07.21. 13:11:06

@subtotal: ez azért néha nem vicces. mármint az nem, hogy sokan csak egyenesben tudják neki tolni de amint jön a kanyar lelassulnak. ezeket utálom énis.
nemrég szokásos 90-es utazótempómmal metnem Alcsútdoboz felé Fehérvárról a 811-esen (kedvenc útszakaszaim egyike, minden kanyar a barátom), és egy Mazda hatosnak nyilván meg kellett előznie, le is szartam. node amikor utolértem az első kanyarban és fékeznem kellett miatta akkor azért kezdett felmenni bennem a pumpa (nem azért mert a wc mellé ültem). inkább félreálltam, vártam pár percet amíg eltávolodik, visszamentem a kanyargós rész elejéig és szépen a saját tempómban végigmentem a kanyargós részen, senki nem tartott fel, király volt.

Stock 2010.07.21. 13:15:11

@gnme: ha unatkozik igyon! :)
vagy ha írni akar, akkor tegye egy meleg magazinba.. de egy autós portálon beszéljünk már autókról érdemben, ne a semmiről....

Krisi 2010.07.21. 13:17:28

@scheerti: egyszer ezt eljátszották velem amikor Pátyról kiérve elkezdtem előzni egy autót, de az a fallosz meg amint meglátta hogy előzöm elkezdte nyomni a gázt. mellettem ült nagymamám, mögöttem jóanyám és nővérem, hát nem nevettem. végül csak befértem elé, de elég megrázó élmény volt. amikor 50km-rel később kiszálltam még mindig remegtem.

amúgy tudom, hogy Te nem ilyen ember vagy, de ilyet soha ne játsszál senkivel, mert a végén még többen kedvet kapnak hozzá, és az senkinek nem jó. a balfaszoakt le kell szarni, mi már úgyse tudjuk őket megnevelni. maximum vascsővel, de azért sajnos börtön jár..

Liquid_Night 2010.07.21. 13:21:52

Akkor én itt és most bevallom, hogy Swift 1.3ban ülve néha kényszert érzek arra, hogy megmutassam mit tud a 800 kiló + karbantartott pörgős 1.3as kombinációja...

Pedig esküszöm nem kompenzálok, és nyugisan vezetek, csak néha olyan jól esik elhúzni a nagytestű, lomha 1.2-1.6osok mellett...

...valamint egyszer még az elején nagyon furán néztek az M7 kőröshegyi lejtőin a 180al suhanó PDTDI Passat-ból, amikor a Swift elment mellettük 190el:)

Meg amikor hosszú egyenesekben előzéskor megyek a Bömbi után szélárnyékban...hihi:)

primatus 2010.07.21. 13:23:45

Nem egy Golf I. cabrióban ül Winkler a képen?

Egyébként pedig Én vagyok legelöl, akkor is, ha csak egy IFA W50-el megyek :-)

Stock 2010.07.21. 13:25:03

@Krisi: hát ha választhatnék 100* inkább egy vascsővel támadjanak rám egy vélt sérelem miatt, mint a szembe sávba kényszerítsenek..

át tudom érezni az 50km-es remegést, egyszer nekem is megvolt!
éjjel, hulla fáradtan párommal kettecskén.. muhéróm gyenge kisautójáva országúton utolértünk egy e34-es szakadt bömbit, ami 50-nel vánszorgott... addig... 10 km-t játszottunk.. 5 és 120km/h sebesség között!
azóta van pisztolyom..

Stock 2010.07.21. 13:34:41

@Seca81: nem egészen, de azért a kocsi kasztnit átüti! ;)

VWAudi 2010.07.21. 13:45:39

Minél jobban megy annál jobban csábit hogy nyomjad!

Grifter 2010.07.21. 13:47:54

Toyota Celica STi (1.6) > Kamuracsingautó, állandóan nyomnám, pedig nem megy, kiszálásnál meg geci büszke vagyok, pedig 20 éves.
Kia Ceed (1.4) > Úrificsúr, úrvezető, megfontolt családapás tempó.
Honda Civic iVTEC sportdob, kislófasz > Nyélgázbömböltetés, még tolatás közben is.

A Csernus meg egy randa gyökér, azé okoskodik, mer se pinát, se faszt nem kap!

VWAudi 2010.07.21. 13:48:47

@Liquid_Night: tipikus gyors buzuki, imadom oket a tukorbol nezni!!!!
aogy szenvedve visitva erolkodve nem mennek 1 hagot sem , en meg 3ezres fordulaton a v6 ossal atrepulom oket!!!

Gastroger 2010.07.21. 13:51:16

@Krisi: Hasonló szituban voltam már, szüttyögött előttem, aztán mikor a családi kocsival (74 LE 1200 kg..) előztem, nekifeküdt a gáznak...

Cégessel is voltam hasonló esetben, de szerintem a gyakori 1.6-osnak nézte az igazából, 1.9 PDTDI-it, így amikor keménykemedett az 1.6-os opellal, akkor csak ráléptem a gázra, és otthagytam mint eb a szarát.. :) Aztán azért kicsit bevártam, mikor beért, féklámpa, meg ablakot mostam sűrün, a fene a sok bogárba a szélvédőn.. :) Aztán meguntam, kövér gáz és felejtsük el.

Amúgy a két kocsit én is másképp vezetem.

butcher__ 2010.07.21. 13:58:34

@VWAudi: Abba mi az élvezet hogy egy 1.3-as kocsit lenyomsz ? :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.21. 13:59:16

Pedig kurva egyszerű. Önuralom.
Na az manapság nem divat.
Pedig maga a KRESZ betartása is erről szól.

Nekem is kurva öreg autóm van, de meleg motorral kettesben tolom ötvenig, mert a hangja jó :)
De ötvenig, mármint városban.
Azon kívül meg faluvégen vissza 3-ba, padló, kigyorsít kilencvenig :)

De ha utolérek valakit pl. városban, nem akarom letúrni.
Valószínű más autóval se akarnám.

Zsola777 2010.07.21. 14:02:38

Oké, az autó determinál.
De az ember választ (vesz, vezet) autót!
Ergo az ember determinál.
Gratulálok, ön tulok!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.21. 14:06:58

@Stock:

Ámber, nem Gipsz Jakabbal csináltam meg, aki megelőzött, mert siet, hanem azzal a tahóval, aki folyamatosan a seggemben van, villog, dudál, mutogat, kurvaanyázik, és úgy rámesik a kanyarban, hogy majdnem nekidurran a kocsimnak. És persze csak akkor, ha nincs szembejövő. Másrészt az, hogy veled ezt 10 kilométeren keresztül játszotta valaki, az tényleg durva. Sose csinálnám így, és pláne nem akkor, ha van valaki szemből.

Krisi, neked is csak ezt tudom elmondani.

VWAudi 2010.07.21. 14:07:53

@butcher__: nem lenyomom, haladok, a kulvilag nem erdekel, hasietek mennem kell akkor megyek!
ha a 26 eves 1.6d busszal vagyok akkor is lenyomom!!!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.21. 14:16:32

@Stock: Egyébként meg kettőnk közül nem én hordok magamnál pisztolyt. :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.21. 14:23:10

@scheerti: Ja, azt még hozzátenném, hogy az általam leírt esetek mindegyike külföldön, egy meg nem nevezett országban történt sok-sok éve, mielőtt bepróbálkozna valami huncut:)

CO2 2010.07.21. 14:25:06

@VWAudi: Amit meg nyertél elszüttyögöd a benzinkúton :))) Biztos jól megy a v6 de sztem sehol nincs pl egy CBR900RR-hez. Akkor meg minek? Az én véleményem , hogy kocsiba jó az 1,2-1,6 kishazánkban alig nyersz valamit ha száguldozol. Motorból kell a CBR de nem azért mert jó érzés lehagyni a kisebbet hanem élvezni a brutális gyorsulást stb önmagáért :). Az erölködő kisautós műműjerektől egyébként viszolygok inkább elkerülöm, elengedem stb. Kanyarban szeretek menni (motorral = ennyiben kihozza az emberből az állatot) ha egyedül vagyok mert az szintén élvezet.

esef 2010.07.21. 14:26:51

@McK:
A Herr is nagybetűvel van... :P

ainex 2010.07.21. 14:31:00

@Zsola777: Na de azért az autó is determinál egy kicsit. Feleségem alap Clioját úgy meg kell nyomni, mint a bunkó veszedelem, hogy elérje az 50-et a városban, de legalább valami élményt jelent a vezetés. A családi fullos Superbet viszont épp ellenkezőleg illik nagyvonalúan féken tartani, nehogy 130 fölé kússzon az autópályán. Ott úgyis a kényelem adja az élményt. Így jön ki a bunkó suhanc és a komótos nagypapa átlagából egy KRESZ-tisztelő kultúrpolgár.

A baj azokkal van, akik a Superbbel tépnek a budaörsi Auchanba, had lássa mindenki, hogy ekkora fasza bálnába mennyi fér az akciós klotyópapírból, viszont a Clioval vánszorognak Keszthelyig, mert hát akkor az asszony is lássa ugye, meg azért mégis kevesebbet eszik.

GGG77 2010.07.21. 14:36:51

Én csak azt kérném az érintettektől, hogy hétköznap reggel 8 és 8.15 között ne a belső sávban tököljenek 50-el a Budafoki úton a kifelé.

CO2 2010.07.21. 14:40:20

Jaa és motorral kb középen nyargalászok én is (80-90 a kényelmes utazója ) mert különben tényleg leszorítanak kicentiznek. Ebből meg elegem lett. Bár ezzel a tempóval igazából kevesen előznek. Érdemileg úgysem lehet gyorsabb átlagot futni. Kedvencem amikor jön az előzgető teker(ne) ezerrel de nem igazán jut előrébb. Majd 1 lámpánál szép kényelmesen beáll az ember mögé max 1-2 hellyel hátrébb. Megrehetném, hogy előre megyek ilyenkor de nem szoktam. Semmit nem nyerek vele. Ill ha valaki nagyon paraszt (letol, kicentiz, veszélyesen előz) akkor azéé előre csorgok mosolyogva.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 14:41:08

@scheerti: Hasonló módon szivatom az indokolatlanul belső sávban haladókat. Ha ragaszkodik hozzá akkor ott is marad :) Egyszer a budafokin a lágymányosi híd felé egy szőkét nemcsak én hanem 10 másik autóstársam (aki szintén jobbról volt kénytelen előzni őt), ragasztottuk a belső sávba.

Don ZOZI 2010.07.21. 14:47:25

@HAJRÁ MAGYAROK: Nem te írtad úgy egy hónapja, hogy:

" HAJRÁ MAGYAROK 2010.06.16 10:03:34
@xxx: Az új 3-as a kategória legalja jelenleg. Mindenben jobb egy Audi vagy Mercedes. Prolik autója, akik felkapaszkodtak valamennyire, aztán azt hiszik, ha vesznek egy bmw-t komoly embernek fognak látszani.
Egy formai megújulásra képtelen, pazarló, agresszív, középszintű márka a BMW. Hiába kapálóznak mindig csak a Mercedes seggét fogják bámulni."

Csak úgy érdekességképpen :)

VWAudi 2010.07.21. 14:54:34

@CO2: Mondjuk Bp Bibione tavon en jobb vagyok mint te a cbr el, csak a tankolasokat nezzuk hanyszor kell megallnod? es nekem?
Az en velemenyem meg pont forditva V6, sor6, V8, motorbol meg boven eleg nekem 50le meg sok is!
De izlesek es pofonok!

NGA 2010.07.21. 14:56:10

Ez a Golf kabriós fotó megvan nagyobban is?

szunyii 2010.07.21. 14:57:44

@CO2:
Úgyis kell motorral.
Én Simsonnal is a közepe felé megyek, ha látom jön vki és nem bunkó, akkor lehúzódok és elengedem.
De volt már, hogy 1.2 Fabia nemtudott megelőzni :)

Patás 2010.07.21. 15:10:36

Nekem, ha a dízelt vezetem, tök nyugis és előzékeny vagyok, míg ugyanabból a típusból kipróbáltam a benzinest, akkor türtőztetnem kellett magam, hogy ne toljak le mindenkit:).Igaz a benyás majdnem 100 lóval erősebb volt.

sunblind 2010.07.21. 15:11:09

b18c5 ... mennyen lassan aki akar ... :) ... mellette a robogó meg belémneveli az alázatot. :)

ocsisajt78 2010.07.21. 15:15:33

Nagyon jo a cikk! Az en tortenetem roviden, elore leszogezven, hogy en szeretek dinamikusan haladni(NEM SZAGULDOZNI!):

1.4-es mar injektoros Mk5b Ford Escort: Tanulonak jo volt, de sajnos a kasznihoz kepest keves loerot meg is kellett porgetni, hogy felvegye a ritmust :)

2 literes 150 pacis gyari Ford Fiesta ST (igen csikos!): Na ezzel mindenhol nyomatekbol autoztam, tudtam lenduletesen haladni gond nelkul... a kasznihoz kepest, eleg jo loero ertekek, vegre! :)

1.6 turbos 4wd Mazda 323 (a motor terfogatan kivul mindene nagyobb, erosebb volt... kb gyarihoz kepest 50% tobblet)
Na ez tudott menni mint a veszedelem (joval jobban, mint a Fiestam)... rajtbol, gurulobol, mindenhonnan... mar ha jo volt, eleg sokat allt szerelonel... dinamikusan tudtam evvel is haladni! :)

Es most egy valsagverzios 25 eves 1.6-os benyas Mk3-as Escortom van... ma mar konnyunek szamito kaszni es a 79 lo epp, hogy eleg a dinamikus kozlekedesre, rezegve, de atmegy a lecen :)

+ nem beszelve a haverok+ hugom elozo pasijanak az autojarol ami egy 4x4-es turbos Calibra volt (phase 1) es volt alkalmam parszor hasznalni egyedul is... :)

Ami a lenyeg! Barmelyikben ulok(ultem)... ->
-mindég lelassitok atkelonel, megallok ha gyalogos van... neznek is butan! :)
-be szoktam tartani a megengedett sebessegeket egy kis minimalis csalassal (5 max 10%)
-savelhagyast, kanyarodast stb... iranyjelzo hasznalataval teszem meg :)
-hasznalom a zipp-zar elvet peldaul a konyves kalman szukitojenel a lurdinal... (be is engedek, de max 1et!)
-ha modomban all es latom a lassu forgalom miatt, hogy egy alarendelt utrol ott acsorog szerencsetlen, akkor elozekenyen lelassitok es kalinpalok, hogy gyere vazze, mert sosem jossz ki :)

stbstb...

ez van, tudom manapsag meseszeru, de aki ismer, az tudja, hogy igazat irok :)

Amit utalok!
-Aki nem hasznalja az iranyjelzot
-A seggembe jon es idegeskedik, mert merek 70-es tablanal 75-el menni... (le is huzodok hadd menjen a donor)

most jon az UBER fejlovesem! Bocs Kepszlokk veszely, mert ha ra is gondolok, elonti a szar az agyamat!

>>>>TESZKO PARKOLOBAN, konkretan a bp.-i Fogarasira ertem, AHOL TUDTOMMAL a KRESZ szabalyai ervenyesek -> pelda:
MINDEN 1-es TETVES PARASZT AZT HISZI, HOGY neki van elsobbsege, mert nem a parkolo sorbol jon/megy, hanem azon a soron halad amibol ki lehet jutni egyenesen a pillango utcara (pl.)...
kerdezem en! hol van feltuntetve, hogy annak a sornak elsobbseget kelljen adnom??? hol????,,, nem alap ertelmezetten jobb kez szabaly van? a multkor non+ultra meg ram is dudaltak... elborult az agyam... akkora sor volt, hogy mondom ha ki is szallok engem lincselnek meg, mert feltartom a sort... :((( eszmeletlen! nincs sem foldut sem tabla, hogy nekem elsobbseget kene adnom... mar amugy gondoltam ra, hogyha legkozelebb megyek, akkor szolni kene valami helyi droid managernek, hogy tegyenek mar ki egy szajbatekert tablat, hogy itt bizony a kresz alapjan mukodnek a dolgok(jobb kez rulez)... mintha lattam volna mar ilyen tablat valamelyik konkurencianal :)

bocs ha hosszu voltam, de az utolso bejegyzest ki kellett irnom magambol :)

Csabi78 2010.07.21. 15:21:32

@VWAudi: biztos képben vagy ilyen audis meg vw-s körökben, nem lehetne megmondani a cimboráidnak, hogy szörnyen kormol mindkét márka amikor odalépnek neki, és mara cikin néznek ki. Mert ugye dizel az alap ezekben a körökben...

ocsisajt78 2010.07.21. 15:22:23

f@sza... van boven helyesirasi hiba... lenyeg, hogy remelem ertheto volt :)

(ekezetet igy sem fogok varazsolni, mert lusta vagyok, igy szoktam meg, sry :P)

CO2 2010.07.21. 15:23:30

@VWAudi: Ezt nem vitatom, hogy kényelmesebb a kocsi országok között de nem is erre kell az esetek 99%-ban. Azért az 1%-ért meg sztem felesleges a V6-8-10. Hacsak nem hetente jársz ki de gyanítom akkor dízeleznél :). Ahogy írtad izlések és pofonok. Viszont felesleges lenézni az 1,3-ast.

CO2 2010.07.21. 15:28:47

@szunyii: "ha látom jön vki és nem bunkó, akkor lehúzódok és elengedem. "
Pont így szoktam én is. Egyébként javul a morál de idióták mindenhol vannak és még azééé sokan..

VWAudi 2010.07.21. 15:30:05

@CO2: nem nezem le , csak ne emberkedjen probalkozzon, hadja haladni a gyorsabbat meg ha azt gondolja hogy nala nincs gyorsabb, de van! es nalam meg nalad is van gyorsabb es gyanitom elengeded nem allsz le vele!
en errol beszelek!
10 evig jartam becsbe heti 2x ,megszoktam a nagy kocsit nagy motorral, de van gazolajosom is 1500kg, 50le 25 ev , es nem emberkesdem vele szepen komotosan lehuzodva megyek es elengedek mindenkit!

traktortrakcio 2010.07.21. 15:35:38

@HAJRÁ MAGYAROK: "Én mindenkit büntetek a BMW-mmel, legjobban az 1.0 suzukikat szeretem, mindig azt hiszik hogy legyorsulhatnak a lámpánál, de ha odalépek a bimmernek, csak a gumifüstöt szívhatja a sok csóringer. 3 liter alatt nem autó az autó."
Neked. Honda S2000; Cooper S; Lancer EVO; Impreza STI; Focus RS, hogy csak néhány megfontolandó példát említsek.
Bár Te mindenkit büntetsz, tudom. A BMW-ddel. :-)

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 15:37:49

@phrascarica: Ez nem arról szól. Érzékelte a csak hogy milyen az amikor semmibeveszik a haladási szándékát. Csak azt kapta amit ő adott nekünk.

traktortrakcio 2010.07.21. 15:38:19

@Don ZOZI: Respect. Irigylésre méltó dolog a gonosz memória. :-)

Phrascarica 2010.07.21. 15:39:37

@Sztávrosz_: miért is nem mehet a neki tetsző sávban?
Rendőrt játszol? Nem a Te dolgod!

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 15:40:19

@phrascarica: Tudod.. akinek még csak nem is gyanús az, hogy az 5. autó megy el mellette jobbról, és nem a megszokott módon balról..........

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 15:41:26

@phrascarica: Én nem játszom rendőrt. A kátyúkat és csatornafedlapokat kerülgetem, és emiatt lassítok vagy gyorsítok.

Phrascarica 2010.07.21. 15:42:28

@Sztávrosz_: ...és nem fértetek el jobbról? Vagy tilos a belső sávban menni? Vagy mi van?

Phrascarica 2010.07.21. 15:43:33

@Sztávrosz_: lehet hogy Ö is csak ezt csinálta :)

Krisi 2010.07.21. 15:44:32

@scheerti: megértem, hogy jogosnak érezted (engem is sokszor felbasznak mások), de szerintem akkor sincs értelme jól megmutatni nekik. közhely, de agresszió agressziót szül.

@Sztávrosz_: "Egyszer a budafokin a lágymányosi híd felé egy szőkét nemcsak én hanem 10 másik autóstársam (aki szintén jobbról volt kénytelen előzni őt), ragasztottuk a belső sávba."
és azáltal hogy odaragasztottátok jobbra fordult a világ? azóta minden szép és jó? a többi meg szintén előzzön jobbról _dögöljön meg a szomszéd tehene is_ alapon? ez kinek jó?

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 15:45:20

@phrascarica: Dehogy.. csak nem vettük észre a sávváltási szándékát. /mert az útfelbontásokat és a sűrű lámákat figyeltük/

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 15:57:57

@Krisi: Nem vette fel a forgalom ritmusát, a haladni kívánók beállnak mögé várnak valamennyit, 1-2 ember esetleg villant egyet, és miután látja hogy ez nem veszi észre azt hogy egyedül 30 embert idegesít és feltart, jobbra ki és elhúz.
Csak az a gond hogy mire 15 autó egyesével végigvárja azt hogy nem történik semmi, addigra dugó lesz.

Krisi 2010.07.21. 16:06:10

@Sztávrosz_: ez a "Nem vette fel a forgalom ritmusát" is jó szöveg. egyszer jóanyámat megbüntette a rendőr gyorshajtásért, városban ment 60 körül. erre azt próbálta meg magyarázatkként mondani, hogy ő csak a többiekkel ment egy tempót.
mire a rendőr kimutatott jobbra, és közölte, hogy itt vannak ők is, nekik is készül a csekk :)

amúgy átérzem a problémádat, én sem komálom amikor feltartanak indokolatlanul, de ilyenkor simán megelőzöm jobbról oszt jónapot. aki elkezd önkéntes rendőrt játszani az semmivel sem jobb. szerintem.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 16:09:57

@Krisi: Nekem ezzel nincs problémám, jót mosolyogtam amikor láttam hogy előttem 4 autó se engedte udvariasan maga elé. Igen az udvariatlanság udvariatlanságot szül, az agresszió meg agressziót.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 16:58:09

Egyébként jó az írás, csak arra nem ad választ hogy amikor Nexiával megyek át a városon miért akar mindenki összetörtni (sávváltás, elsőbbségadásnál, jobbkéznél) és miért nem amikor E21-el.

Patás 2010.07.21. 16:59:36

@HAJRÁ MAGYAROK: Örülök, hogy egy 3 literes BMW-ben ülve elbírsz az 1.0-ás Suzukikkal...nagy ellenfél...szeretem az ilyen embereket, akik megveszik az E30/E34/36-os BMW-t/bármi más öregebb valamikori prémiumkocsit, s azzal jól megmutatja, hogy neki milyen jó autója van, s ő az utak királya. S közben el is dicsekszi, hogy bizony, igen, valóban, milyen királyság, s milyen jó is, mert le tud vele alázni egy kiskategóriás autót.

gnme 2010.07.21. 17:02:21

@Patás: biztos nem áll fel. Ha meg feláll nem sül el. Vagy elsül, de nem időben.

szunyii 2010.07.21. 17:19:52

@Patás:
troll a gyerek, ha még nem esett volna le

Patás 2010.07.21. 17:36:13

@szunyii: Az a baj márkatársként sok ilyennel találkozok az ismerősi körben. Akik ezt tényleg komolyan gondolják. :S:S:S

Vitalij 2010.07.21. 18:02:26

Amerikai 110lovas, kisautó: kihoztam belőle a maximumot, mert fel kellett vágni vele, és amikor egy ilyen f@sz Suzukis megcsinálta velem ezt a fú előzni akarsz? na gyere, pechemre öreg volt a kocsim és nem mindig ment az egyik henger-> egyszintbe lettem a szuzukival, inkább visszamentem mögé, persze dudáltam rá utánna meg közel mentem hozzá utánna, mert elborult az agyam, aztán a nagy sor miatt megállt előttem, és kiszállt. Persze neki állt feljebb, ordibált, csak éppen boyracer 1-nek épp nem volt olyan hangulata, hogy megszólaljon így kapott egy fülest, amire inkább visszaszállt boyracer 2 a kocsijába és gyorsan elment. Ezúton is szeretnék bocsánatot kérni tőle, egy nő miatt voltam épp idegbeteg nem miatta.. :S

Fater Punto 1ese: első kocsi, még próbálkoztam vele betartani a dolgokat, de utálom ha 1 centire a lökösömbe jönnek, de még a rendőrök is.

A Ford: jól ment jó hangja volt, próbálgattam, haladtam vele, de mindig a biztonságos határokon belül.

Mostani ezresem Seatom: Bp-re nagyon jó, de amikor megyek befele a hatoson, és 90 helyett 70el poroszkál akárki az úton arra nagyon ideges tudok lenni, de még mostse azt csinálom, hogy akkor jól a seggébe megyek (sok a balfax féltem a kocsit), aztán nem megyek mellette, hogy tudjak mutogatni, aztán nem satuzok egy jónagyot, mert úgyse tanul belőle..

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.07.21. 18:12:02

én is másképp közlekedek autóval meg bringával. a bringát pl bedöntöm kanyarban, autóval meg szoktam 50 felett is menni

Vitalij 2010.07.21. 18:17:26

a céges 2,2CDI kisbusz, meg jól megy a maga 140 lovával, városban nyúzom, és ha sietni kell vele, akkor vannak gyorsulgatások, de a robogósokat szeretném figyelmeztetni, hogy egy mai furgon, nagyon megy, és ne álljon be elém, mert 1:zavar elindulásnál, 2:20méterrel alrébb már nekem kell őt kerülgetnem.
Szóval haladok vele, mert haladni lehet vele! :P

De tény, hogy sokat javult a helyzet vezetés terén. Sokan inkább spórolnak a benyán, sokan meg félnek mert sokat kell fizetni minden kis apróságért. Plusz sokak leadták a kocsijukat inkább minthogy fizessék a törlesztőket, mert nekik enni fontosabb mint vezetni, gondolok itt, hogy már nem látok olyan sok "olcsó" 0-5éves kocsit Budapesten. Na meg kihullik alóluk, és nem könnyű egy kis családnak fenntartania egy kocsit, pölö ha széthullik rajta egy 50ezres alkatrész akkor a kocsi leáll jóidőre, dehát autót ma már mindenki tud venni, és nem gondolnak bele abba, hogy "ami megy az egyszer működik, az egyszer meg is fog állni", szóval hogy autót csak az vegyen aki fenn is tudja tartani azt.

g3r 2010.07.21. 18:17:41

Azt hiszem ellenpèlda vagyok:

renault 5 1.1: nagy fasz voltam
twingo 1.2: egyszeruen fasz voltam
polo 1.6: hùùùù, de nagy fasz voltam
bmw 120d: errol jobb nem is beszèlni
volvo v70: lassan megint fasz lesz belolem pedig ez egèszen jòl indult.

Csak ido kèrdèse, ès minden autot ugyanolyan bunkò mòdon kezdek vezetni. Koszi, mert az iràs elèg rendesen elgondolkodtatott... Csak az 30 èves Mercedes SLC-ben lesz belolem civilizàlt ember. Valami svàjci nyugdìjasnak kèpzelem magam...

Ja, az X3 belolem is a legeslegrosszabb ènemet hozza elo. Ez valami BMW dolog lehet.

Jòl esik megosztani, ha màr Jung-nàl tartunk...

Tommi 2010.07.21. 18:28:07

@scheerti: Ilyenkor szoktam azt csinálni, hogy felvillantom a féklámpát. Sokszor láttam távolodó hűtőrácsot a visszapillantóban. ;-)

Ubul a vírus:D 2010.07.21. 18:38:20

helyesbíteném winkler téveszméit a saját kocsijaival kapcsolatban:

a tehénnel akkor se tudna gyorsan menni ha akarna, elmebeteg hűtőszekrény kerekeken gurulva, ha csak egy kicsit is gyorsabban kanyarodna vele akkor felburulna, ezzel megmentve a világot önmagától

a jenki romodat jobb ha nem feszegetjük, az akarna gyorsan menni ha egyáltalán használható állapotban lenne, de winkler faszán elbaszott egy még bőven menthető Mazdát egy rakat szarra meg egy kamus paraszutra aki folyamatosan lehúzza vele.

A Mazda lenne a legértelmesebb húzás a sorban, ha épp európai emberre lenne tervezve és nem vászontteős darab lett volna. Ammúgy baba gépek

A vén G2-esről ez az egy rövid mondat is egy fatális tévedés, hogy :
"persze egyáltalán nem volt szakadt"
a valóság ellenben hogy nettó szakadék volt, olyan rohadásokkal amit más ugyanilyenen nem láttam még, mellette cserébe full fapad is volt, ahogy egy foswágenhez illik, de a vicc az ha tényleg nagyon patent állapotban lett volna nemhogy lenézik hanem megbámulják a hozzáértő autóstársak, akik tudják hogy milyen ritka tényleg normális állapotú G2 GTi-t guberálni ebből a fertőből amit autópiacnak hívnak errefelé.

Komolyan kérdem én, ennek a marhának eszébe jut majd valaha is egy normális, közlekedéscentrikus autót venni?

Ubul a vírus:D 2010.07.21. 18:39:35

Csak mellékesen megjegyzem ha puszta felindulásból tarháltál volna egy olyan G1 Cabriót amiben a főoldalképen terpeszkedsz sokkal épeszűbb, racionálisabb döntésnek tűnne mint az eddigiek.

Liquid_Night 2010.07.21. 18:51:25

@VWAudi: Nyilván V6-os ellen egyet lehet csinálni, levenni a lábat a gázról, hogy jobban élvezhessem nézni ahogy gyorsul:)

De ahogy nézem benned is ott az "erő", és nyilván Nálad is van nagyobb...:)

...azért egy megfelelően mod-olt 1.3 GTi Swift-et odatennék melléd úgy 200ig:)

Mondjuk ezt...
www.youtube.com/watch?v=ljLUJKRWBKU&feature=related (1.3 mod turbós)

Vagy ezt:)
www.youtube.com/watch?v=Q_VYbqPfKWA&feature=related (1.3 mod szívó)

gnme 2010.07.21. 19:21:09

cső ubi, nem dobunk be valamit?

egy viszkit, vagy a fa*om tudja mit ..

Tommi 2010.07.21. 19:23:39

Amúgy tényleg autófüggő a dolog, annyi kiegészítéssel, hogy tapasztalatfüggő is.
Elég sokat hajtom apám 1500-ös Samaráját, szóval ismerem a határait. Tudom, hogy ha előznöm kell, vissza kell kapcsolnom, mert 5.-ben nem fog 80-ról elindulni, tudom, hogy pörgetni kell, ha menni akarok és tudom, hogy előbb el kell kezdenem lassítani, ha meg akarok állni egy autó mögött. Persze nem csak előzéskor szoktam visszakettőt játszani, de általában nyugodtan, kicsivel 90 felett közlekedem országúton. ;-)
Anyám Swiftjével viszont egészen másképp közlekedek. Egyrészt azért, mert érdekes módon, nem hozza ki belőlem a boyracert, másrészt meg mert nem érzem biztonságosnak.
Nemrég pedig egy munka révén volt szerencsém 4 napig vezetni egy Opel Frontera 2.2 DTI-t. Nem sokszor nyomtam neki, csak akkor amikor a főnök beszólt a hátsó ülésről, hogy "Tomi, ha időben oda akarunk érni, akkor ne 80-nal csorogjunk!" :-)

csunyadiszno 2010.07.21. 19:28:30

@Ubul a vírus:D: Látom életed fő problémája, hogy a Winkler mennyire lúzer módon választ magának autót és még azokat a szarokat is mennyire nem ismeri. Most komolyan miért bánt ez téged?

csunyadiszno 2010.07.21. 19:30:55

@Gyurma73: Még szerencse, hogy ezt a semmitmondó cikket ellensúlyozod ezzel a sokatmondó és jelentős hsz-el:)

Harmatos Libaf.s 2010.07.21. 19:46:26

nekem kétféle vezetési tipusom van vagy mindenkit be engedek és gurulok a kereszteződésig és hamar elváltok "Pató Pál " elvét használva vagy pedig ami a csövön kifér pl meglátok előttem egy lassabb autót esetleg egy másik kisbusszal konvojozunk v éppen egy ismerős esetleg család tag akit mindenféle hülyeséggel bolondítok útközben :) Ijenkor gondos oda figyelés mellett (ha elgurul a gyógyszer ) kanyar levágás és a kiszemelt kocsinak a seggében lenni stb :) télen hancúrozás a hóban bicigliúton közlekedés meg minden baromság persze csak akkor h ha más nic sveszélyben

UI 1.9 tdi T4 es transportert hajtok ami a családé szal igazából én nem vadulok mert tudom h ha bármilyen baja lesz a kocsinak az leirhatatlan következményekkel fog járni ,majd ha lessz nekem is saját azt majd lehet ütni bukó kerettel eggyüt :P:)

Solimo 2010.07.21. 20:38:58

Tisztelt Winkler Úr!
Tegyük fel, hogy Ön egy újságíró-gyakornok. (Persze nem az, de tegyük fel.)
Írjon, legyen szíves egy hírt a fenti cikkéből, post-jából.
Tisztelettel: Solimo

musicminu 2010.07.21. 20:56:32

Tisztelt szerző úr? A nagy macskája jó úton halad :) [url=http://kepfeltoltes.hu/view/100721/cougar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/100721/cougar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

gy.k. Winkler Cougar-ja (puma) Ma délután 5 kor lekapva.

Ákii (törölt) 2010.07.21. 21:01:39

Aki tahó, az kis- és nagy autóban is tahó. Aki értelmes, az gyenge és ultraerős autóval is tud mindenki megelégedésére közlekedni.

Amúgy a jelenlegi 8 hengeres négykarikásban legalább úgy élvezem a könnyed, 100-zal való evezést a forgalomban, mint a 180-at, ha sietős.

Rocko- 2010.07.21. 21:02:28

@Coyote82: 2.0 Toyota Avensis 2012? :)

-Gabi- 2010.07.21. 21:10:15

@VWAudi:

Egynégyes szarommal megeszlek reggelire;)

Rocko- 2010.07.21. 21:14:27

@Krisi: ó de hát tegnap pont ezt magyarázta az egyik nagyfejű, hogy a gyorsulás a lényeg, a kanyarsebesség nem számít. :-)

"visszamentem a kanyargós rész elejéig és szépen a saját tempómban végigmentem a kanyargós részen, senki nem tartott fel, király volt."
thumbs up! :D

foolproof 2010.07.21. 21:32:13

Aki kompenzálós vadbarom, pl. Seicento Sportingot még erősen bedrogozva, nagyon részegen se vegyen, mert az aztán inspirál a szuicid manőverekre! Amúgy szerintem egy kellően jól motorizált ótó nagyon is megnyugtató. 2140-es Moszkvával pl. többet paráztam, mint a céges 2.2 CR-V-vel. Kezdve a rázós előzésektől a menetidőn át az egyáltalán odaérünk lerohadás nélkül kérdéskörig. Egy biztos, ha nyomaték van, nekem már minden van. 1ébként kb. 140LE/300+Nm a mai közlekedésben eléggé stresszmentes lehet, főleg ha magasabban csücsülsz.Na jó,a (másik) céges Navarával néha én is odapirítok, de csak boirészereknek)))!

Ilyen büntiknél+forgalomban, figyelembe véve kishazánk valódi méretét, túl sok értelme amúgy sincs ámokfutni. A másik gond még az lehet, ha hozzászox egy kocsi dinamikájához, aztán hirtelen átülsz egy lassabba. Fordítva nem gond, erősebb gépet azért (ésszerű esetben) könnyebb hajtani, de a gyengusabbal már értek meglepetések. Vö. '99 Terrano vs. '09 Navara.

Kókler Róbert 2010.07.21. 21:33:22

"Hogy milyen jármű hozza ki belőlem a legellen­szenvesebb köcsögöt? Na, vajon mi?" r mindegy, hogy te milyen autóban ülsz a fenti kifelyezésnél a te fényképed van az Értelmező Kéziszótárban.

Mj3 2010.07.21. 21:36:25

Sztem ez hulyeseg...Otthon igy van..mashol nem. Pl. Usaban, 2percenkent latsz egy mustangot, camarot, vipert, corvettet, 5.0 res Ram-okat, es erdekes mindenki betartja a sebessegkorlatozast, ami melessleg kevesebb mint otthon. legtobb amivel mehetsz 70mile/h de altalaban csak 60. Autopalyan!!!!
Es erdekes nincs az hogy belsosavban mesz es ledudalnak. Varnak, turelmesek. Ha nagyon nem mesz ugy 2perc utan radvillant egyet a reflektorral, de akkor se dudal, meg ezt is csak akkor ha mondjuk 60helyett 45el mesz a highway belso savjaban...
Ez mind hozzaallas, es mentalitas kerdese, nah meg az h itt nem szorakoznak a rendorok...

csunyadiszno 2010.07.21. 21:37:17

@Kókler Róbert: Keress rá a "kifelyezés" címszóra abban a szótárban.

Mj3 2010.07.21. 21:39:12

Meg jonnek mogotted a emelt hasmagassagu terepjarokkal, amivel majdnem atmenne feletted!?! azzal se tolnak le... nem vag be eled senki...stb
Itt csak az iranyjelzot nem sokan ismerik, de az mas teszta.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 21:51:21

@Mj3: Kellene menned egy kört bécs belvárosában egy hétköznap 17 óra körül. Mindenki képes zöldre elindulni, időben megállni, nem ragadnak be a kereszteződésbe, működik a forgalom és a kresz.
És akkoris lehúzódik a belsőből ha max megengedettel/vagy többel megy te meg mégtöbbel. Igy is le lehet sz_rni a másikat, meg úgyis hogy azt képzeled egyedül vagy az úton.

Gomulka Béla 2010.07.21. 21:52:01

Egy város annál nagyobb, minél nagyobb folyó folyik keresztu"l rajta. (KFT)

kzolika 2010.07.21. 22:26:45

"Hogy milyen jármű hozza ki belőlem a legellenszenvesebb köcsögöt? Na, vajon mi?"

Azt nem tudom, de sokszor látom a Dráva - Kárpát sarkon, meg beljebb is Újlipótban, mindig intek, meg üvöltök neki, hogy "Helló Winkler!", de alig köszön vissza. Hát nem köcsög?

Taxiscsaj1 2010.07.21. 22:39:15

A magyar autósok 80%-a gyökér, autótípustól függetlenül, persze vannak algyökerek, és főgyökerek, no itt már játszik némi szerepet a márka:-)

kzolika 2010.07.21. 22:43:31

Válságválasztásként, meg mert 1 hét alatt kellett valamit venni, lett egy 1.3 16V Swift I-em. 85 LE, 800 kg, a városban folyamatos vigyor. 1,2 tiltásig, szóval állat vagyok benne. Főútvonalakon falu vége tábla előtt szigorúan 50, vissza 3-ba, eléri a 90-et és jó. Autópályán meg beállok 120-ra, mert afölött elfogy, ott viszont 3000-et pörög, alig fogyaszt.
Most épp megint autót nézegetek. Benne van a pakliban, hogy lesz egy donor Swift I és GTi lesz belőle építve.
Emellett vezetek sok mindent, nagyon erős autókat is. Az S-Klasseban kizárom a külvilágot az ajtó becsukásával, mintha egyedül lennék az úton, de az E36 M3 kihozta belőlem az állatot, az X6 meg egyszerűen csak egy vaddisznó, a 2.0 TDCi Focussal jó volt meglepni a többi autóst, aki talán 1.6 TDCi-nek gondolta. Az A6 3.0 TDI quattro egy jó utazóautó, amiben feszíteni is jó; E60 kurva jó, főleg, ha a számok és a betű között van egy x is; de amikor E30 316i-t vezettem, majdnem sírtam; E55 AMG aztakurva, de az E320 CDI 4Matic megint csak egy jó polgári kocsi, W124 300D egyszerűen csak síráshatár, pedig milyen öreg; CL 65 AMG-ből annyi maradt meg, hogy IWC óra van benne, nem sima MB jeles; az MX-5 még 1.6-tal is vigyor és még annyi minden. Minden autó más, minden mást hoz ki.

szgy 2010.07.21. 23:00:20

a 2 tipus ami leginkább kihozza az állatot: VW Passat és TAXI. Passatos taxis a legrosszabb. Az elmúlt években több közveszélyes Passatos elmebeteget láttam mint az összes többi nagy "köcsögös" márkában együttvéve. szerintem ezek azt kompenzálják hogy erős autó, drága is, de mégsem BMW vagy Audi, és ezért méterenként 2x meg kell mutatniuk hogy ők is legalább akkora kemény csávók.

Sok paraszt van itthon akik annyira se sz*rják le a többieket hogy néha indexeljenek. még akkor sem amikor az kifejezetten előnyös lenne (veszélyes helyzetek), körforgalomról nem is beszélve. néha az olaszokra emlékeztetnek, azok csak akkor használnak indexet mikor tilosban megállva kirakják az elakadásjelzőt.

butschq 2010.07.22. 00:54:29

én a simoval szoktam gixerest játszani. vagy a gixeresek akarnak simósat? na ezt sose fogom megtudni:):):)
amúgy meg kocsiban zene fel, ablak le és kéz ki. közlekedni meg stráfkocsival, meg v43-al kell
esetleg szergejjel, de az a gatyád leeszi rólad:
www.youtube.com/watch?v=MKifpZmdidw
egy hummer fogyasztása ehez képest kutyafüle
és ezzel letolsz mindenkit az útról:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/06/24/szergej_attolja._ha_ott_vagy_ha_nem/
bár tény, hogy a szergej egy bobót tolt, a bobó meg egy autót...:):)

Gordini 2010.07.22. 01:14:00

@Kókler Róbert: Te Kókler,nekem is szőr nő a tenyeremen olvasván ennek a meghasonlott Balogh Rezsőnek a piszkozatait. Mindig egy olyan zenebohóc (vagy handlé) jut eszembe róla,akin fogadásból végzett el egy gyors lobotómiát a piaci flekkensütő.
Node. Ezért a _kifelyezésért_ láncolj egy BelAZ 549 felnit a nyakadba és irány a Tihanyi-kút !

Stratocaster 2010.07.22. 02:22:24

Abszolút egyetértek a cikkel. Egyik ok, amiért amerikai batárt vettem napi autónak, hogy korábban állandóan elkaptak gyorshajtásért. Most szépen beállítom a cruise controlt 60mph-ra, jól érzem magam és szépen elringatózok, miközben értetlenül nézem, mások hova rohannak annyira, miért harcolnak a picit nagyobb átlagsebbésség elérése érdekében.
Valahogy bizonyos autókkal jó lassan menni, másokkal meg egyszerűen 160km/h-nál is azt érzi az ember, hogy vánszorog az úton.

SolymosD 2010.07.22. 10:23:11

ez mekkora jó írás:D

És tényleg, én is elég rendszeresen cserélgetek 3 autót, és teljesen így van, mondjuk kettő belőle elég hasonló karakterű (ami persze nem igaz, mert az egyik egy családi szedán, a másik egy nagyon nem-sport kombi, a harmadik egy kifejezetten a táplálék lánc alján helyet foglaló városi csettegő)

1: saját sportos szedán, igazából pályázásra tartom, hogy ne kelljen kisorolni állandóan a magukat az élet császárainak tartó übervágnesek elől, nem értnek útól csak ha engedem vagy elfogy az 5. sebesség de a nagy részének végevan 200 nál szóval sok veszél nem fenyeget, de mérlegelni meg tudok, van olyan hogy felesleges harcolni:) viszont annyi erő van benne hogy ott és, azokkal és annyival megyek amennyivel én akarok.

2: családi kombi, ebben is van valamennyi erő, bár az automata, és a német jótékony butaság sokat ront az élvezeti faktorán, vagyis nincs.

3: a kicsike, ez városban dugózni jó, egyszer mentem vele pályán nem fogok többet:D

és mindben máshogy viselkedek:

1. autó besorolás: egyet vissza még beférek a sor végén, ezzel amúgy nem szoktam visszaélni, de szinte elvárják egyesek... néha fárasztó, néha szórakoztató hogy mindenki reagál a forgalomban a jelenlétemre, öregedik már de amíg meg tuti megtartom igazából egy 2 literes benzines ami elvan 7 literből, vagy városban sem eszik 10-nél többet, a mai dízelek sem jobbak csak drágábbak, ez meg ráadásul benzines...:)

2. autó jótékony buta kombi, ez sem zabál sokat, de azért lép ha kell, lehet vele haladni de nem kommunikál velem csak teszi a dolgát mind egy mosónő:D céges kiruccanásokra alkalmas:D
(itt jegyezném meg egyszer megadta magát a termosztátja ezért utána kellett menjek a saját szedánommal (még az M3-as bevezetőn tartott a csapat) a bajbajutottakat kellett hogy eljuttassam vidékre, na annyi visongó asszonyt hátulról, még nem hallottam, mint hogy itt az Eger tábla itt kell lefordulni...:D mert épp egy skoda superb reagált rám, vagy én rá.. hogy miért nem ér utól pedig már 2km-ről villogott:P tévedés...

3. autó Budpesti mindennapok, megcsináltuk ezt is, normálisan néz ki, van rajta kerék meg fény, néha össze is fut egy egy suzukinak a nyál a szájában, és próbálkozik lámpánál, de én csak röhögök, hogy minek...:D ez nem arra való, előzhetnek, menjenek nyugodtan a forgalom tempóját tartja minden probléma nélkül, de 60 után lelassulnak a dolgok. Szóval nyugalomterápia, abszolult veszélyérzet nélkül mert ha történik valami veszek másik kettőt, így nem rágom a körmöm mint aki az egyetlen családi autót nyúzza nap mint nap.

És akkor a három autó:

1: Alfa 155 (2.0TS jófajta már 5 éve hű társam, jó kis igergyrtyás motor, vezérlés módosítóval, túl a 230e km-en gyári fényében)
2: VW Passat 1.9PDTDI tiptronic (a bégető, pamacsköpő)
3: Fiat Punto (Vérpuntó 55s:D OZ F1 felni csak a móka kedvéért:D asszon szereti, én is mert egyszerű, és városban eszik annyit mint az Alfa országúton, ideális BKV helyettesítő:P)

Fideszman 2010.07.22. 10:49:57

szunyi egy kis csicska, ismerem, a BMW klubban senki nem áll vele szóba annyira gyökér. Az autókhoz semmit nem ért, apjától néha ellopja a 25 éves BMWjüket aztán megy driftelni a körforgalmakba.

subtotal 2010.07.22. 12:22:46

@Mj3: én az USA-ban is azt láttam, hogy mindenki +10mph-t nyom a belsőben, mindenhol, és ez a rendőröknek is belefér. Ezt Texas-ban, Chicago-ban és a keleti parton is így tapasztaltam. Te merre tapasztaltad, hogy "mindenki betartja a sebessegkorlatozast", ami az én tapasztalataim szerint inkább 55 és 65, nem 50 és 60, ahogy te írod?

Az viszont biztos, hogy sokkal béketűrőbbek, mint mi, de New York megér egy misét :).

SolymosD 2010.07.22. 12:51:08

engem 62 km/h-val fotóztak le egy hete... 3000pénz... nevetséges hogy gurulok le egy elhagyatott lejtőn, és ott áll az alján a kókusz... de egye fene eddig nem fotóztak remélem ezután sem fognak, nem ez volt a legnagyobb kihágásom... azokról jó hogy nincs fotó:D

de én tapasztalatom is az hogy forgalomtól függően 140 körül megy a külső sáv, és 150-el pár sietősebb, leszámítva ritkán egy-egy renitenst...

a +10km/h itt is általában belefér... csak akkor nem mikor beleesik az ember a 100-as táblánál 140-el... vagy a 30-asnál 60-al... szerencsére ilyet még nem cumiztam..

azt a pár helyet meg meg lehet tanulni. figyelni meg úgy is kell..

H.A. 2010.07.22. 15:10:32

Érdekes, van olyan kesztyűm, amit ha felveszek, ki akarom nyomni mások szemét. Had' tudják, hol a helyük.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2010.07.22. 17:02:48

Egy kérdésem van a béjemvékben alapban nincs irányjelzésre mód, vagy csak a über sofőrök nem tudják használni?
Csak mert ma kb 30 béjemvést láttam és egy sem indexelt, se kanyarodáskor, se sávváltáskor, se körforgalomból kifele menet.

Seca81 2010.07.22. 18:14:13

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Nincs bennük irányjelző, opcionális, külön kell rendelned X pénzért ha igényt tartasz rá. :)))

pickapu 2010.07.22. 18:20:44

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Nagyon sok autóban csak feláras extra ez, nincs márkához kötve.

VWAudi 2010.07.22. 19:13:04

@Liquid_Night:
En nem versenyzem, haladok!!!
De Bp Becs tavon nagyon megvernem :)

antimason (törölt) 2010.07.22. 19:43:22

A magyarországi közlekedés egy fos.
Balkán.

csunyadiszno 2010.07.22. 21:33:05

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Leszívnád egy bömösért az orbáncigányt, mint a kisangyal,hogy neked se kelljen indexelni. Úgy nyalnád a makkját, hogy öröm lenne nézni te lúzer.

imittto 2010.07.23. 09:36:49

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Ugyanolyan arányban nem használják az összes többiben, csak a BMW megragad az agyadban ha látod nem indexelni (hülyebunkóbéemvés) ha meg egy Fabiával nem indexelnek az felett elsiklasz mert már természetes része a hazai közlekedési morálnak. Mikor BMW-vel jártam is mindig mindenhol indexeltem ahol kellett, átengedtem a gyalogost stb. És nem egyszer fordult elő hogy körforgalomban előttem / utánam 2-3 autó nem indexelt kifelé (vegyesen, Fabia, Punto, Passat...) csak az egy hülyebunkóbéemvés
süti beállítások módosítása