Úgyis az autó dönt

  2010. július 21. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

konyoklo

Hogy milyen jármű hozza ki belőlem a legellenszenvesebb köcsögöt? Na, vajon mi?

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr442164294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stock 2010.07.21. 13:34:41

@Seca81: nem egészen, de azért a kocsi kasztnit átüti! ;)

VWAudi 2010.07.21. 13:45:39

Minél jobban megy annál jobban csábit hogy nyomjad!

Grifter 2010.07.21. 13:47:54

Toyota Celica STi (1.6) > Kamuracsingautó, állandóan nyomnám, pedig nem megy, kiszálásnál meg geci büszke vagyok, pedig 20 éves.
Kia Ceed (1.4) > Úrificsúr, úrvezető, megfontolt családapás tempó.
Honda Civic iVTEC sportdob, kislófasz > Nyélgázbömböltetés, még tolatás közben is.

A Csernus meg egy randa gyökér, azé okoskodik, mer se pinát, se faszt nem kap!

VWAudi 2010.07.21. 13:48:47

@Liquid_Night: tipikus gyors buzuki, imadom oket a tukorbol nezni!!!!
aogy szenvedve visitva erolkodve nem mennek 1 hagot sem , en meg 3ezres fordulaton a v6 ossal atrepulom oket!!!

Gastroger 2010.07.21. 13:51:16

@Krisi: Hasonló szituban voltam már, szüttyögött előttem, aztán mikor a családi kocsival (74 LE 1200 kg..) előztem, nekifeküdt a gáznak...

Cégessel is voltam hasonló esetben, de szerintem a gyakori 1.6-osnak nézte az igazából, 1.9 PDTDI-it, így amikor keménykemedett az 1.6-os opellal, akkor csak ráléptem a gázra, és otthagytam mint eb a szarát.. :) Aztán azért kicsit bevártam, mikor beért, féklámpa, meg ablakot mostam sűrün, a fene a sok bogárba a szélvédőn.. :) Aztán meguntam, kövér gáz és felejtsük el.

Amúgy a két kocsit én is másképp vezetem.

butcher__ 2010.07.21. 13:58:34

@VWAudi: Abba mi az élvezet hogy egy 1.3-as kocsit lenyomsz ? :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.21. 13:59:16

Pedig kurva egyszerű. Önuralom.
Na az manapság nem divat.
Pedig maga a KRESZ betartása is erről szól.

Nekem is kurva öreg autóm van, de meleg motorral kettesben tolom ötvenig, mert a hangja jó :)
De ötvenig, mármint városban.
Azon kívül meg faluvégen vissza 3-ba, padló, kigyorsít kilencvenig :)

De ha utolérek valakit pl. városban, nem akarom letúrni.
Valószínű más autóval se akarnám.

Zsola777 2010.07.21. 14:02:38

Oké, az autó determinál.
De az ember választ (vesz, vezet) autót!
Ergo az ember determinál.
Gratulálok, ön tulok!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.21. 14:06:58

@Stock:

Ámber, nem Gipsz Jakabbal csináltam meg, aki megelőzött, mert siet, hanem azzal a tahóval, aki folyamatosan a seggemben van, villog, dudál, mutogat, kurvaanyázik, és úgy rámesik a kanyarban, hogy majdnem nekidurran a kocsimnak. És persze csak akkor, ha nincs szembejövő. Másrészt az, hogy veled ezt 10 kilométeren keresztül játszotta valaki, az tényleg durva. Sose csinálnám így, és pláne nem akkor, ha van valaki szemből.

Krisi, neked is csak ezt tudom elmondani.

VWAudi 2010.07.21. 14:07:53

@butcher__: nem lenyomom, haladok, a kulvilag nem erdekel, hasietek mennem kell akkor megyek!
ha a 26 eves 1.6d busszal vagyok akkor is lenyomom!!!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.21. 14:16:32

@Stock: Egyébként meg kettőnk közül nem én hordok magamnál pisztolyt. :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.21. 14:23:10

@scheerti: Ja, azt még hozzátenném, hogy az általam leírt esetek mindegyike külföldön, egy meg nem nevezett országban történt sok-sok éve, mielőtt bepróbálkozna valami huncut:)

CO2 2010.07.21. 14:25:06

@VWAudi: Amit meg nyertél elszüttyögöd a benzinkúton :))) Biztos jól megy a v6 de sztem sehol nincs pl egy CBR900RR-hez. Akkor meg minek? Az én véleményem , hogy kocsiba jó az 1,2-1,6 kishazánkban alig nyersz valamit ha száguldozol. Motorból kell a CBR de nem azért mert jó érzés lehagyni a kisebbet hanem élvezni a brutális gyorsulást stb önmagáért :). Az erölködő kisautós műműjerektől egyébként viszolygok inkább elkerülöm, elengedem stb. Kanyarban szeretek menni (motorral = ennyiben kihozza az emberből az állatot) ha egyedül vagyok mert az szintén élvezet.

esef 2010.07.21. 14:26:51

@McK:
A Herr is nagybetűvel van... :P

ainex 2010.07.21. 14:31:00

@Zsola777: Na de azért az autó is determinál egy kicsit. Feleségem alap Clioját úgy meg kell nyomni, mint a bunkó veszedelem, hogy elérje az 50-et a városban, de legalább valami élményt jelent a vezetés. A családi fullos Superbet viszont épp ellenkezőleg illik nagyvonalúan féken tartani, nehogy 130 fölé kússzon az autópályán. Ott úgyis a kényelem adja az élményt. Így jön ki a bunkó suhanc és a komótos nagypapa átlagából egy KRESZ-tisztelő kultúrpolgár.

A baj azokkal van, akik a Superbbel tépnek a budaörsi Auchanba, had lássa mindenki, hogy ekkora fasza bálnába mennyi fér az akciós klotyópapírból, viszont a Clioval vánszorognak Keszthelyig, mert hát akkor az asszony is lássa ugye, meg azért mégis kevesebbet eszik.

GGG77 2010.07.21. 14:36:51

Én csak azt kérném az érintettektől, hogy hétköznap reggel 8 és 8.15 között ne a belső sávban tököljenek 50-el a Budafoki úton a kifelé.

CO2 2010.07.21. 14:40:20

Jaa és motorral kb középen nyargalászok én is (80-90 a kényelmes utazója ) mert különben tényleg leszorítanak kicentiznek. Ebből meg elegem lett. Bár ezzel a tempóval igazából kevesen előznek. Érdemileg úgysem lehet gyorsabb átlagot futni. Kedvencem amikor jön az előzgető teker(ne) ezerrel de nem igazán jut előrébb. Majd 1 lámpánál szép kényelmesen beáll az ember mögé max 1-2 hellyel hátrébb. Megrehetném, hogy előre megyek ilyenkor de nem szoktam. Semmit nem nyerek vele. Ill ha valaki nagyon paraszt (letol, kicentiz, veszélyesen előz) akkor azéé előre csorgok mosolyogva.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 14:41:08

@scheerti: Hasonló módon szivatom az indokolatlanul belső sávban haladókat. Ha ragaszkodik hozzá akkor ott is marad :) Egyszer a budafokin a lágymányosi híd felé egy szőkét nemcsak én hanem 10 másik autóstársam (aki szintén jobbról volt kénytelen előzni őt), ragasztottuk a belső sávba.

Don ZOZI 2010.07.21. 14:47:25

@HAJRÁ MAGYAROK: Nem te írtad úgy egy hónapja, hogy:

" HAJRÁ MAGYAROK 2010.06.16 10:03:34
@xxx: Az új 3-as a kategória legalja jelenleg. Mindenben jobb egy Audi vagy Mercedes. Prolik autója, akik felkapaszkodtak valamennyire, aztán azt hiszik, ha vesznek egy bmw-t komoly embernek fognak látszani.
Egy formai megújulásra képtelen, pazarló, agresszív, középszintű márka a BMW. Hiába kapálóznak mindig csak a Mercedes seggét fogják bámulni."

Csak úgy érdekességképpen :)

VWAudi 2010.07.21. 14:54:34

@CO2: Mondjuk Bp Bibione tavon en jobb vagyok mint te a cbr el, csak a tankolasokat nezzuk hanyszor kell megallnod? es nekem?
Az en velemenyem meg pont forditva V6, sor6, V8, motorbol meg boven eleg nekem 50le meg sok is!
De izlesek es pofonok!

NGA 2010.07.21. 14:56:10

Ez a Golf kabriós fotó megvan nagyobban is?

szunyii 2010.07.21. 14:57:44

@CO2:
Úgyis kell motorral.
Én Simsonnal is a közepe felé megyek, ha látom jön vki és nem bunkó, akkor lehúzódok és elengedem.
De volt már, hogy 1.2 Fabia nemtudott megelőzni :)

Patás 2010.07.21. 15:10:36

Nekem, ha a dízelt vezetem, tök nyugis és előzékeny vagyok, míg ugyanabból a típusból kipróbáltam a benzinest, akkor türtőztetnem kellett magam, hogy ne toljak le mindenkit:).Igaz a benyás majdnem 100 lóval erősebb volt.

sunblind 2010.07.21. 15:11:09

b18c5 ... mennyen lassan aki akar ... :) ... mellette a robogó meg belémneveli az alázatot. :)

ocsisajt78 2010.07.21. 15:15:33

Nagyon jo a cikk! Az en tortenetem roviden, elore leszogezven, hogy en szeretek dinamikusan haladni(NEM SZAGULDOZNI!):

1.4-es mar injektoros Mk5b Ford Escort: Tanulonak jo volt, de sajnos a kasznihoz kepest keves loerot meg is kellett porgetni, hogy felvegye a ritmust :)

2 literes 150 pacis gyari Ford Fiesta ST (igen csikos!): Na ezzel mindenhol nyomatekbol autoztam, tudtam lenduletesen haladni gond nelkul... a kasznihoz kepest, eleg jo loero ertekek, vegre! :)

1.6 turbos 4wd Mazda 323 (a motor terfogatan kivul mindene nagyobb, erosebb volt... kb gyarihoz kepest 50% tobblet)
Na ez tudott menni mint a veszedelem (joval jobban, mint a Fiestam)... rajtbol, gurulobol, mindenhonnan... mar ha jo volt, eleg sokat allt szerelonel... dinamikusan tudtam evvel is haladni! :)

Es most egy valsagverzios 25 eves 1.6-os benyas Mk3-as Escortom van... ma mar konnyunek szamito kaszni es a 79 lo epp, hogy eleg a dinamikus kozlekedesre, rezegve, de atmegy a lecen :)

+ nem beszelve a haverok+ hugom elozo pasijanak az autojarol ami egy 4x4-es turbos Calibra volt (phase 1) es volt alkalmam parszor hasznalni egyedul is... :)

Ami a lenyeg! Barmelyikben ulok(ultem)... ->
-mindég lelassitok atkelonel, megallok ha gyalogos van... neznek is butan! :)
-be szoktam tartani a megengedett sebessegeket egy kis minimalis csalassal (5 max 10%)
-savelhagyast, kanyarodast stb... iranyjelzo hasznalataval teszem meg :)
-hasznalom a zipp-zar elvet peldaul a konyves kalman szukitojenel a lurdinal... (be is engedek, de max 1et!)
-ha modomban all es latom a lassu forgalom miatt, hogy egy alarendelt utrol ott acsorog szerencsetlen, akkor elozekenyen lelassitok es kalinpalok, hogy gyere vazze, mert sosem jossz ki :)

stbstb...

ez van, tudom manapsag meseszeru, de aki ismer, az tudja, hogy igazat irok :)

Amit utalok!
-Aki nem hasznalja az iranyjelzot
-A seggembe jon es idegeskedik, mert merek 70-es tablanal 75-el menni... (le is huzodok hadd menjen a donor)

most jon az UBER fejlovesem! Bocs Kepszlokk veszely, mert ha ra is gondolok, elonti a szar az agyamat!

>>>>TESZKO PARKOLOBAN, konkretan a bp.-i Fogarasira ertem, AHOL TUDTOMMAL a KRESZ szabalyai ervenyesek -> pelda:
MINDEN 1-es TETVES PARASZT AZT HISZI, HOGY neki van elsobbsege, mert nem a parkolo sorbol jon/megy, hanem azon a soron halad amibol ki lehet jutni egyenesen a pillango utcara (pl.)...
kerdezem en! hol van feltuntetve, hogy annak a sornak elsobbseget kelljen adnom??? hol????,,, nem alap ertelmezetten jobb kez szabaly van? a multkor non+ultra meg ram is dudaltak... elborult az agyam... akkora sor volt, hogy mondom ha ki is szallok engem lincselnek meg, mert feltartom a sort... :((( eszmeletlen! nincs sem foldut sem tabla, hogy nekem elsobbseget kene adnom... mar amugy gondoltam ra, hogyha legkozelebb megyek, akkor szolni kene valami helyi droid managernek, hogy tegyenek mar ki egy szajbatekert tablat, hogy itt bizony a kresz alapjan mukodnek a dolgok(jobb kez rulez)... mintha lattam volna mar ilyen tablat valamelyik konkurencianal :)

bocs ha hosszu voltam, de az utolso bejegyzest ki kellett irnom magambol :)

Csabi78 2010.07.21. 15:21:32

@VWAudi: biztos képben vagy ilyen audis meg vw-s körökben, nem lehetne megmondani a cimboráidnak, hogy szörnyen kormol mindkét márka amikor odalépnek neki, és mara cikin néznek ki. Mert ugye dizel az alap ezekben a körökben...

ocsisajt78 2010.07.21. 15:22:23

f@sza... van boven helyesirasi hiba... lenyeg, hogy remelem ertheto volt :)

(ekezetet igy sem fogok varazsolni, mert lusta vagyok, igy szoktam meg, sry :P)

CO2 2010.07.21. 15:23:30

@VWAudi: Ezt nem vitatom, hogy kényelmesebb a kocsi országok között de nem is erre kell az esetek 99%-ban. Azért az 1%-ért meg sztem felesleges a V6-8-10. Hacsak nem hetente jársz ki de gyanítom akkor dízeleznél :). Ahogy írtad izlések és pofonok. Viszont felesleges lenézni az 1,3-ast.

CO2 2010.07.21. 15:28:47

@szunyii: "ha látom jön vki és nem bunkó, akkor lehúzódok és elengedem. "
Pont így szoktam én is. Egyébként javul a morál de idióták mindenhol vannak és még azééé sokan..

VWAudi 2010.07.21. 15:30:05

@CO2: nem nezem le , csak ne emberkedjen probalkozzon, hadja haladni a gyorsabbat meg ha azt gondolja hogy nala nincs gyorsabb, de van! es nalam meg nalad is van gyorsabb es gyanitom elengeded nem allsz le vele!
en errol beszelek!
10 evig jartam becsbe heti 2x ,megszoktam a nagy kocsit nagy motorral, de van gazolajosom is 1500kg, 50le 25 ev , es nem emberkesdem vele szepen komotosan lehuzodva megyek es elengedek mindenkit!

traktortrakcio 2010.07.21. 15:35:38

@HAJRÁ MAGYAROK: "Én mindenkit büntetek a BMW-mmel, legjobban az 1.0 suzukikat szeretem, mindig azt hiszik hogy legyorsulhatnak a lámpánál, de ha odalépek a bimmernek, csak a gumifüstöt szívhatja a sok csóringer. 3 liter alatt nem autó az autó."
Neked. Honda S2000; Cooper S; Lancer EVO; Impreza STI; Focus RS, hogy csak néhány megfontolandó példát említsek.
Bár Te mindenkit büntetsz, tudom. A BMW-ddel. :-)

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 15:37:49

@phrascarica: Ez nem arról szól. Érzékelte a csak hogy milyen az amikor semmibeveszik a haladási szándékát. Csak azt kapta amit ő adott nekünk.

traktortrakcio 2010.07.21. 15:38:19

@Don ZOZI: Respect. Irigylésre méltó dolog a gonosz memória. :-)

Phrascarica 2010.07.21. 15:39:37

@Sztávrosz_: miért is nem mehet a neki tetsző sávban?
Rendőrt játszol? Nem a Te dolgod!

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 15:40:19

@phrascarica: Tudod.. akinek még csak nem is gyanús az, hogy az 5. autó megy el mellette jobbról, és nem a megszokott módon balról..........

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 15:41:26

@phrascarica: Én nem játszom rendőrt. A kátyúkat és csatornafedlapokat kerülgetem, és emiatt lassítok vagy gyorsítok.

Phrascarica 2010.07.21. 15:42:28

@Sztávrosz_: ...és nem fértetek el jobbról? Vagy tilos a belső sávban menni? Vagy mi van?

Phrascarica 2010.07.21. 15:43:33

@Sztávrosz_: lehet hogy Ö is csak ezt csinálta :)

Krisi 2010.07.21. 15:44:32

@scheerti: megértem, hogy jogosnak érezted (engem is sokszor felbasznak mások), de szerintem akkor sincs értelme jól megmutatni nekik. közhely, de agresszió agressziót szül.

@Sztávrosz_: "Egyszer a budafokin a lágymányosi híd felé egy szőkét nemcsak én hanem 10 másik autóstársam (aki szintén jobbról volt kénytelen előzni őt), ragasztottuk a belső sávba."
és azáltal hogy odaragasztottátok jobbra fordult a világ? azóta minden szép és jó? a többi meg szintén előzzön jobbról _dögöljön meg a szomszéd tehene is_ alapon? ez kinek jó?

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 15:45:20

@phrascarica: Dehogy.. csak nem vettük észre a sávváltási szándékát. /mert az útfelbontásokat és a sűrű lámákat figyeltük/

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 15:57:57

@Krisi: Nem vette fel a forgalom ritmusát, a haladni kívánók beállnak mögé várnak valamennyit, 1-2 ember esetleg villant egyet, és miután látja hogy ez nem veszi észre azt hogy egyedül 30 embert idegesít és feltart, jobbra ki és elhúz.
Csak az a gond hogy mire 15 autó egyesével végigvárja azt hogy nem történik semmi, addigra dugó lesz.

Krisi 2010.07.21. 16:06:10

@Sztávrosz_: ez a "Nem vette fel a forgalom ritmusát" is jó szöveg. egyszer jóanyámat megbüntette a rendőr gyorshajtásért, városban ment 60 körül. erre azt próbálta meg magyarázatkként mondani, hogy ő csak a többiekkel ment egy tempót.
mire a rendőr kimutatott jobbra, és közölte, hogy itt vannak ők is, nekik is készül a csekk :)

amúgy átérzem a problémádat, én sem komálom amikor feltartanak indokolatlanul, de ilyenkor simán megelőzöm jobbról oszt jónapot. aki elkezd önkéntes rendőrt játszani az semmivel sem jobb. szerintem.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 16:09:57

@Krisi: Nekem ezzel nincs problémám, jót mosolyogtam amikor láttam hogy előttem 4 autó se engedte udvariasan maga elé. Igen az udvariatlanság udvariatlanságot szül, az agresszió meg agressziót.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 16:58:09

Egyébként jó az írás, csak arra nem ad választ hogy amikor Nexiával megyek át a városon miért akar mindenki összetörtni (sávváltás, elsőbbségadásnál, jobbkéznél) és miért nem amikor E21-el.

Patás 2010.07.21. 16:59:36

@HAJRÁ MAGYAROK: Örülök, hogy egy 3 literes BMW-ben ülve elbírsz az 1.0-ás Suzukikkal...nagy ellenfél...szeretem az ilyen embereket, akik megveszik az E30/E34/36-os BMW-t/bármi más öregebb valamikori prémiumkocsit, s azzal jól megmutatja, hogy neki milyen jó autója van, s ő az utak királya. S közben el is dicsekszi, hogy bizony, igen, valóban, milyen királyság, s milyen jó is, mert le tud vele alázni egy kiskategóriás autót.

gnme 2010.07.21. 17:02:21

@Patás: biztos nem áll fel. Ha meg feláll nem sül el. Vagy elsül, de nem időben.

szunyii 2010.07.21. 17:19:52

@Patás:
troll a gyerek, ha még nem esett volna le

Patás 2010.07.21. 17:36:13

@szunyii: Az a baj márkatársként sok ilyennel találkozok az ismerősi körben. Akik ezt tényleg komolyan gondolják. :S:S:S

Vitalij 2010.07.21. 18:02:26

Amerikai 110lovas, kisautó: kihoztam belőle a maximumot, mert fel kellett vágni vele, és amikor egy ilyen f@sz Suzukis megcsinálta velem ezt a fú előzni akarsz? na gyere, pechemre öreg volt a kocsim és nem mindig ment az egyik henger-> egyszintbe lettem a szuzukival, inkább visszamentem mögé, persze dudáltam rá utánna meg közel mentem hozzá utánna, mert elborult az agyam, aztán a nagy sor miatt megállt előttem, és kiszállt. Persze neki állt feljebb, ordibált, csak éppen boyracer 1-nek épp nem volt olyan hangulata, hogy megszólaljon így kapott egy fülest, amire inkább visszaszállt boyracer 2 a kocsijába és gyorsan elment. Ezúton is szeretnék bocsánatot kérni tőle, egy nő miatt voltam épp idegbeteg nem miatta.. :S

Fater Punto 1ese: első kocsi, még próbálkoztam vele betartani a dolgokat, de utálom ha 1 centire a lökösömbe jönnek, de még a rendőrök is.

A Ford: jól ment jó hangja volt, próbálgattam, haladtam vele, de mindig a biztonságos határokon belül.

Mostani ezresem Seatom: Bp-re nagyon jó, de amikor megyek befele a hatoson, és 90 helyett 70el poroszkál akárki az úton arra nagyon ideges tudok lenni, de még mostse azt csinálom, hogy akkor jól a seggébe megyek (sok a balfax féltem a kocsit), aztán nem megyek mellette, hogy tudjak mutogatni, aztán nem satuzok egy jónagyot, mert úgyse tanul belőle..

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.07.21. 18:12:02

én is másképp közlekedek autóval meg bringával. a bringát pl bedöntöm kanyarban, autóval meg szoktam 50 felett is menni

Vitalij 2010.07.21. 18:17:26

a céges 2,2CDI kisbusz, meg jól megy a maga 140 lovával, városban nyúzom, és ha sietni kell vele, akkor vannak gyorsulgatások, de a robogósokat szeretném figyelmeztetni, hogy egy mai furgon, nagyon megy, és ne álljon be elém, mert 1:zavar elindulásnál, 2:20méterrel alrébb már nekem kell őt kerülgetnem.
Szóval haladok vele, mert haladni lehet vele! :P

De tény, hogy sokat javult a helyzet vezetés terén. Sokan inkább spórolnak a benyán, sokan meg félnek mert sokat kell fizetni minden kis apróságért. Plusz sokak leadták a kocsijukat inkább minthogy fizessék a törlesztőket, mert nekik enni fontosabb mint vezetni, gondolok itt, hogy már nem látok olyan sok "olcsó" 0-5éves kocsit Budapesten. Na meg kihullik alóluk, és nem könnyű egy kis családnak fenntartania egy kocsit, pölö ha széthullik rajta egy 50ezres alkatrész akkor a kocsi leáll jóidőre, dehát autót ma már mindenki tud venni, és nem gondolnak bele abba, hogy "ami megy az egyszer működik, az egyszer meg is fog állni", szóval hogy autót csak az vegyen aki fenn is tudja tartani azt.

g3r 2010.07.21. 18:17:41

Azt hiszem ellenpèlda vagyok:

renault 5 1.1: nagy fasz voltam
twingo 1.2: egyszeruen fasz voltam
polo 1.6: hùùùù, de nagy fasz voltam
bmw 120d: errol jobb nem is beszèlni
volvo v70: lassan megint fasz lesz belolem pedig ez egèszen jòl indult.

Csak ido kèrdèse, ès minden autot ugyanolyan bunkò mòdon kezdek vezetni. Koszi, mert az iràs elèg rendesen elgondolkodtatott... Csak az 30 èves Mercedes SLC-ben lesz belolem civilizàlt ember. Valami svàjci nyugdìjasnak kèpzelem magam...

Ja, az X3 belolem is a legeslegrosszabb ènemet hozza elo. Ez valami BMW dolog lehet.

Jòl esik megosztani, ha màr Jung-nàl tartunk...

Tommi 2010.07.21. 18:28:07

@scheerti: Ilyenkor szoktam azt csinálni, hogy felvillantom a féklámpát. Sokszor láttam távolodó hűtőrácsot a visszapillantóban. ;-)

Ubul a vírus:D 2010.07.21. 18:38:20

helyesbíteném winkler téveszméit a saját kocsijaival kapcsolatban:

a tehénnel akkor se tudna gyorsan menni ha akarna, elmebeteg hűtőszekrény kerekeken gurulva, ha csak egy kicsit is gyorsabban kanyarodna vele akkor felburulna, ezzel megmentve a világot önmagától

a jenki romodat jobb ha nem feszegetjük, az akarna gyorsan menni ha egyáltalán használható állapotban lenne, de winkler faszán elbaszott egy még bőven menthető Mazdát egy rakat szarra meg egy kamus paraszutra aki folyamatosan lehúzza vele.

A Mazda lenne a legértelmesebb húzás a sorban, ha épp európai emberre lenne tervezve és nem vászontteős darab lett volna. Ammúgy baba gépek

A vén G2-esről ez az egy rövid mondat is egy fatális tévedés, hogy :
"persze egyáltalán nem volt szakadt"
a valóság ellenben hogy nettó szakadék volt, olyan rohadásokkal amit más ugyanilyenen nem láttam még, mellette cserébe full fapad is volt, ahogy egy foswágenhez illik, de a vicc az ha tényleg nagyon patent állapotban lett volna nemhogy lenézik hanem megbámulják a hozzáértő autóstársak, akik tudják hogy milyen ritka tényleg normális állapotú G2 GTi-t guberálni ebből a fertőből amit autópiacnak hívnak errefelé.

Komolyan kérdem én, ennek a marhának eszébe jut majd valaha is egy normális, közlekedéscentrikus autót venni?

Ubul a vírus:D 2010.07.21. 18:39:35

Csak mellékesen megjegyzem ha puszta felindulásból tarháltál volna egy olyan G1 Cabriót amiben a főoldalképen terpeszkedsz sokkal épeszűbb, racionálisabb döntésnek tűnne mint az eddigiek.

Liquid_Night 2010.07.21. 18:51:25

@VWAudi: Nyilván V6-os ellen egyet lehet csinálni, levenni a lábat a gázról, hogy jobban élvezhessem nézni ahogy gyorsul:)

De ahogy nézem benned is ott az "erő", és nyilván Nálad is van nagyobb...:)

...azért egy megfelelően mod-olt 1.3 GTi Swift-et odatennék melléd úgy 200ig:)

Mondjuk ezt...
www.youtube.com/watch?v=ljLUJKRWBKU&feature=related (1.3 mod turbós)

Vagy ezt:)
www.youtube.com/watch?v=Q_VYbqPfKWA&feature=related (1.3 mod szívó)

gnme 2010.07.21. 19:21:09

cső ubi, nem dobunk be valamit?

egy viszkit, vagy a fa*om tudja mit ..

Tommi 2010.07.21. 19:23:39

Amúgy tényleg autófüggő a dolog, annyi kiegészítéssel, hogy tapasztalatfüggő is.
Elég sokat hajtom apám 1500-ös Samaráját, szóval ismerem a határait. Tudom, hogy ha előznöm kell, vissza kell kapcsolnom, mert 5.-ben nem fog 80-ról elindulni, tudom, hogy pörgetni kell, ha menni akarok és tudom, hogy előbb el kell kezdenem lassítani, ha meg akarok állni egy autó mögött. Persze nem csak előzéskor szoktam visszakettőt játszani, de általában nyugodtan, kicsivel 90 felett közlekedem országúton. ;-)
Anyám Swiftjével viszont egészen másképp közlekedek. Egyrészt azért, mert érdekes módon, nem hozza ki belőlem a boyracert, másrészt meg mert nem érzem biztonságosnak.
Nemrég pedig egy munka révén volt szerencsém 4 napig vezetni egy Opel Frontera 2.2 DTI-t. Nem sokszor nyomtam neki, csak akkor amikor a főnök beszólt a hátsó ülésről, hogy "Tomi, ha időben oda akarunk érni, akkor ne 80-nal csorogjunk!" :-)

csunyadiszno 2010.07.21. 19:28:30

@Ubul a vírus:D: Látom életed fő problémája, hogy a Winkler mennyire lúzer módon választ magának autót és még azokat a szarokat is mennyire nem ismeri. Most komolyan miért bánt ez téged?

csunyadiszno 2010.07.21. 19:30:55

@Gyurma73: Még szerencse, hogy ezt a semmitmondó cikket ellensúlyozod ezzel a sokatmondó és jelentős hsz-el:)

Harmatos Libaf.s 2010.07.21. 19:46:26

nekem kétféle vezetési tipusom van vagy mindenkit be engedek és gurulok a kereszteződésig és hamar elváltok "Pató Pál " elvét használva vagy pedig ami a csövön kifér pl meglátok előttem egy lassabb autót esetleg egy másik kisbusszal konvojozunk v éppen egy ismerős esetleg család tag akit mindenféle hülyeséggel bolondítok útközben :) Ijenkor gondos oda figyelés mellett (ha elgurul a gyógyszer ) kanyar levágás és a kiszemelt kocsinak a seggében lenni stb :) télen hancúrozás a hóban bicigliúton közlekedés meg minden baromság persze csak akkor h ha más nic sveszélyben

UI 1.9 tdi T4 es transportert hajtok ami a családé szal igazából én nem vadulok mert tudom h ha bármilyen baja lesz a kocsinak az leirhatatlan következményekkel fog járni ,majd ha lessz nekem is saját azt majd lehet ütni bukó kerettel eggyüt :P:)

Solimo 2010.07.21. 20:38:58

Tisztelt Winkler Úr!
Tegyük fel, hogy Ön egy újságíró-gyakornok. (Persze nem az, de tegyük fel.)
Írjon, legyen szíves egy hírt a fenti cikkéből, post-jából.
Tisztelettel: Solimo

musicminu 2010.07.21. 20:56:32

Tisztelt szerző úr? A nagy macskája jó úton halad :) [url=http://kepfeltoltes.hu/view/100721/cougar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/100721/cougar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

gy.k. Winkler Cougar-ja (puma) Ma délután 5 kor lekapva.

Ákii (törölt) 2010.07.21. 21:01:39

Aki tahó, az kis- és nagy autóban is tahó. Aki értelmes, az gyenge és ultraerős autóval is tud mindenki megelégedésére közlekedni.

Amúgy a jelenlegi 8 hengeres négykarikásban legalább úgy élvezem a könnyed, 100-zal való evezést a forgalomban, mint a 180-at, ha sietős.

Rocko- 2010.07.21. 21:02:28

@Coyote82: 2.0 Toyota Avensis 2012? :)

-Gabi- 2010.07.21. 21:10:15

@VWAudi:

Egynégyes szarommal megeszlek reggelire;)

Rocko- 2010.07.21. 21:14:27

@Krisi: ó de hát tegnap pont ezt magyarázta az egyik nagyfejű, hogy a gyorsulás a lényeg, a kanyarsebesség nem számít. :-)

"visszamentem a kanyargós rész elejéig és szépen a saját tempómban végigmentem a kanyargós részen, senki nem tartott fel, király volt."
thumbs up! :D

foolproof 2010.07.21. 21:32:13

Aki kompenzálós vadbarom, pl. Seicento Sportingot még erősen bedrogozva, nagyon részegen se vegyen, mert az aztán inspirál a szuicid manőverekre! Amúgy szerintem egy kellően jól motorizált ótó nagyon is megnyugtató. 2140-es Moszkvával pl. többet paráztam, mint a céges 2.2 CR-V-vel. Kezdve a rázós előzésektől a menetidőn át az egyáltalán odaérünk lerohadás nélkül kérdéskörig. Egy biztos, ha nyomaték van, nekem már minden van. 1ébként kb. 140LE/300+Nm a mai közlekedésben eléggé stresszmentes lehet, főleg ha magasabban csücsülsz.Na jó,a (másik) céges Navarával néha én is odapirítok, de csak boirészereknek)))!

Ilyen büntiknél+forgalomban, figyelembe véve kishazánk valódi méretét, túl sok értelme amúgy sincs ámokfutni. A másik gond még az lehet, ha hozzászox egy kocsi dinamikájához, aztán hirtelen átülsz egy lassabba. Fordítva nem gond, erősebb gépet azért (ésszerű esetben) könnyebb hajtani, de a gyengusabbal már értek meglepetések. Vö. '99 Terrano vs. '09 Navara.

Kókler Róbert 2010.07.21. 21:33:22

"Hogy milyen jármű hozza ki belőlem a legellen­szenvesebb köcsögöt? Na, vajon mi?" r mindegy, hogy te milyen autóban ülsz a fenti kifelyezésnél a te fényképed van az Értelmező Kéziszótárban.

Mj3 2010.07.21. 21:36:25

Sztem ez hulyeseg...Otthon igy van..mashol nem. Pl. Usaban, 2percenkent latsz egy mustangot, camarot, vipert, corvettet, 5.0 res Ram-okat, es erdekes mindenki betartja a sebessegkorlatozast, ami melessleg kevesebb mint otthon. legtobb amivel mehetsz 70mile/h de altalaban csak 60. Autopalyan!!!!
Es erdekes nincs az hogy belsosavban mesz es ledudalnak. Varnak, turelmesek. Ha nagyon nem mesz ugy 2perc utan radvillant egyet a reflektorral, de akkor se dudal, meg ezt is csak akkor ha mondjuk 60helyett 45el mesz a highway belso savjaban...
Ez mind hozzaallas, es mentalitas kerdese, nah meg az h itt nem szorakoznak a rendorok...

csunyadiszno 2010.07.21. 21:37:17

@Kókler Róbert: Keress rá a "kifelyezés" címszóra abban a szótárban.

Mj3 2010.07.21. 21:39:12

Meg jonnek mogotted a emelt hasmagassagu terepjarokkal, amivel majdnem atmenne feletted!?! azzal se tolnak le... nem vag be eled senki...stb
Itt csak az iranyjelzot nem sokan ismerik, de az mas teszta.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 21:51:21

@Mj3: Kellene menned egy kört bécs belvárosában egy hétköznap 17 óra körül. Mindenki képes zöldre elindulni, időben megállni, nem ragadnak be a kereszteződésbe, működik a forgalom és a kresz.
És akkoris lehúzódik a belsőből ha max megengedettel/vagy többel megy te meg mégtöbbel. Igy is le lehet sz_rni a másikat, meg úgyis hogy azt képzeled egyedül vagy az úton.

Gomulka Béla 2010.07.21. 21:52:01

Egy város annál nagyobb, minél nagyobb folyó folyik keresztu"l rajta. (KFT)

kzolika 2010.07.21. 22:26:45

"Hogy milyen jármű hozza ki belőlem a legellenszenvesebb köcsögöt? Na, vajon mi?"

Azt nem tudom, de sokszor látom a Dráva - Kárpát sarkon, meg beljebb is Újlipótban, mindig intek, meg üvöltök neki, hogy "Helló Winkler!", de alig köszön vissza. Hát nem köcsög?

Taxiscsaj1 2010.07.21. 22:39:15

A magyar autósok 80%-a gyökér, autótípustól függetlenül, persze vannak algyökerek, és főgyökerek, no itt már játszik némi szerepet a márka:-)

kzolika 2010.07.21. 22:43:31

Válságválasztásként, meg mert 1 hét alatt kellett valamit venni, lett egy 1.3 16V Swift I-em. 85 LE, 800 kg, a városban folyamatos vigyor. 1,2 tiltásig, szóval állat vagyok benne. Főútvonalakon falu vége tábla előtt szigorúan 50, vissza 3-ba, eléri a 90-et és jó. Autópályán meg beállok 120-ra, mert afölött elfogy, ott viszont 3000-et pörög, alig fogyaszt.
Most épp megint autót nézegetek. Benne van a pakliban, hogy lesz egy donor Swift I és GTi lesz belőle építve.
Emellett vezetek sok mindent, nagyon erős autókat is. Az S-Klasseban kizárom a külvilágot az ajtó becsukásával, mintha egyedül lennék az úton, de az E36 M3 kihozta belőlem az állatot, az X6 meg egyszerűen csak egy vaddisznó, a 2.0 TDCi Focussal jó volt meglepni a többi autóst, aki talán 1.6 TDCi-nek gondolta. Az A6 3.0 TDI quattro egy jó utazóautó, amiben feszíteni is jó; E60 kurva jó, főleg, ha a számok és a betű között van egy x is; de amikor E30 316i-t vezettem, majdnem sírtam; E55 AMG aztakurva, de az E320 CDI 4Matic megint csak egy jó polgári kocsi, W124 300D egyszerűen csak síráshatár, pedig milyen öreg; CL 65 AMG-ből annyi maradt meg, hogy IWC óra van benne, nem sima MB jeles; az MX-5 még 1.6-tal is vigyor és még annyi minden. Minden autó más, minden mást hoz ki.

szgy 2010.07.21. 23:00:20

a 2 tipus ami leginkább kihozza az állatot: VW Passat és TAXI. Passatos taxis a legrosszabb. Az elmúlt években több közveszélyes Passatos elmebeteget láttam mint az összes többi nagy "köcsögös" márkában együttvéve. szerintem ezek azt kompenzálják hogy erős autó, drága is, de mégsem BMW vagy Audi, és ezért méterenként 2x meg kell mutatniuk hogy ők is legalább akkora kemény csávók.

Sok paraszt van itthon akik annyira se sz*rják le a többieket hogy néha indexeljenek. még akkor sem amikor az kifejezetten előnyös lenne (veszélyes helyzetek), körforgalomról nem is beszélve. néha az olaszokra emlékeztetnek, azok csak akkor használnak indexet mikor tilosban megállva kirakják az elakadásjelzőt.

butschq 2010.07.22. 00:54:29

én a simoval szoktam gixerest játszani. vagy a gixeresek akarnak simósat? na ezt sose fogom megtudni:):):)
amúgy meg kocsiban zene fel, ablak le és kéz ki. közlekedni meg stráfkocsival, meg v43-al kell
esetleg szergejjel, de az a gatyád leeszi rólad:
www.youtube.com/watch?v=MKifpZmdidw
egy hummer fogyasztása ehez képest kutyafüle
és ezzel letolsz mindenkit az útról:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/06/24/szergej_attolja._ha_ott_vagy_ha_nem/
bár tény, hogy a szergej egy bobót tolt, a bobó meg egy autót...:):)

Gordini 2010.07.22. 01:14:00

@Kókler Róbert: Te Kókler,nekem is szőr nő a tenyeremen olvasván ennek a meghasonlott Balogh Rezsőnek a piszkozatait. Mindig egy olyan zenebohóc (vagy handlé) jut eszembe róla,akin fogadásból végzett el egy gyors lobotómiát a piaci flekkensütő.
Node. Ezért a _kifelyezésért_ láncolj egy BelAZ 549 felnit a nyakadba és irány a Tihanyi-kút !

Stratocaster 2010.07.22. 02:22:24

Abszolút egyetértek a cikkel. Egyik ok, amiért amerikai batárt vettem napi autónak, hogy korábban állandóan elkaptak gyorshajtásért. Most szépen beállítom a cruise controlt 60mph-ra, jól érzem magam és szépen elringatózok, miközben értetlenül nézem, mások hova rohannak annyira, miért harcolnak a picit nagyobb átlagsebbésség elérése érdekében.
Valahogy bizonyos autókkal jó lassan menni, másokkal meg egyszerűen 160km/h-nál is azt érzi az ember, hogy vánszorog az úton.

SolymosD 2010.07.22. 10:23:11

ez mekkora jó írás:D

És tényleg, én is elég rendszeresen cserélgetek 3 autót, és teljesen így van, mondjuk kettő belőle elég hasonló karakterű (ami persze nem igaz, mert az egyik egy családi szedán, a másik egy nagyon nem-sport kombi, a harmadik egy kifejezetten a táplálék lánc alján helyet foglaló városi csettegő)

1: saját sportos szedán, igazából pályázásra tartom, hogy ne kelljen kisorolni állandóan a magukat az élet császárainak tartó übervágnesek elől, nem értnek útól csak ha engedem vagy elfogy az 5. sebesség de a nagy részének végevan 200 nál szóval sok veszél nem fenyeget, de mérlegelni meg tudok, van olyan hogy felesleges harcolni:) viszont annyi erő van benne hogy ott és, azokkal és annyival megyek amennyivel én akarok.

2: családi kombi, ebben is van valamennyi erő, bár az automata, és a német jótékony butaság sokat ront az élvezeti faktorán, vagyis nincs.

3: a kicsike, ez városban dugózni jó, egyszer mentem vele pályán nem fogok többet:D

és mindben máshogy viselkedek:

1. autó besorolás: egyet vissza még beférek a sor végén, ezzel amúgy nem szoktam visszaélni, de szinte elvárják egyesek... néha fárasztó, néha szórakoztató hogy mindenki reagál a forgalomban a jelenlétemre, öregedik már de amíg meg tuti megtartom igazából egy 2 literes benzines ami elvan 7 literből, vagy városban sem eszik 10-nél többet, a mai dízelek sem jobbak csak drágábbak, ez meg ráadásul benzines...:)

2. autó jótékony buta kombi, ez sem zabál sokat, de azért lép ha kell, lehet vele haladni de nem kommunikál velem csak teszi a dolgát mind egy mosónő:D céges kiruccanásokra alkalmas:D
(itt jegyezném meg egyszer megadta magát a termosztátja ezért utána kellett menjek a saját szedánommal (még az M3-as bevezetőn tartott a csapat) a bajbajutottakat kellett hogy eljuttassam vidékre, na annyi visongó asszonyt hátulról, még nem hallottam, mint hogy itt az Eger tábla itt kell lefordulni...:D mert épp egy skoda superb reagált rám, vagy én rá.. hogy miért nem ér utól pedig már 2km-ről villogott:P tévedés...

3. autó Budpesti mindennapok, megcsináltuk ezt is, normálisan néz ki, van rajta kerék meg fény, néha össze is fut egy egy suzukinak a nyál a szájában, és próbálkozik lámpánál, de én csak röhögök, hogy minek...:D ez nem arra való, előzhetnek, menjenek nyugodtan a forgalom tempóját tartja minden probléma nélkül, de 60 után lelassulnak a dolgok. Szóval nyugalomterápia, abszolult veszélyérzet nélkül mert ha történik valami veszek másik kettőt, így nem rágom a körmöm mint aki az egyetlen családi autót nyúzza nap mint nap.

És akkor a három autó:

1: Alfa 155 (2.0TS jófajta már 5 éve hű társam, jó kis igergyrtyás motor, vezérlés módosítóval, túl a 230e km-en gyári fényében)
2: VW Passat 1.9PDTDI tiptronic (a bégető, pamacsköpő)
3: Fiat Punto (Vérpuntó 55s:D OZ F1 felni csak a móka kedvéért:D asszon szereti, én is mert egyszerű, és városban eszik annyit mint az Alfa országúton, ideális BKV helyettesítő:P)

Fideszman 2010.07.22. 10:49:57

szunyi egy kis csicska, ismerem, a BMW klubban senki nem áll vele szóba annyira gyökér. Az autókhoz semmit nem ért, apjától néha ellopja a 25 éves BMWjüket aztán megy driftelni a körforgalmakba.

subtotal 2010.07.22. 12:22:46

@Mj3: én az USA-ban is azt láttam, hogy mindenki +10mph-t nyom a belsőben, mindenhol, és ez a rendőröknek is belefér. Ezt Texas-ban, Chicago-ban és a keleti parton is így tapasztaltam. Te merre tapasztaltad, hogy "mindenki betartja a sebessegkorlatozast", ami az én tapasztalataim szerint inkább 55 és 65, nem 50 és 60, ahogy te írod?

Az viszont biztos, hogy sokkal béketűrőbbek, mint mi, de New York megér egy misét :).

SolymosD 2010.07.22. 12:51:08

engem 62 km/h-val fotóztak le egy hete... 3000pénz... nevetséges hogy gurulok le egy elhagyatott lejtőn, és ott áll az alján a kókusz... de egye fene eddig nem fotóztak remélem ezután sem fognak, nem ez volt a legnagyobb kihágásom... azokról jó hogy nincs fotó:D

de én tapasztalatom is az hogy forgalomtól függően 140 körül megy a külső sáv, és 150-el pár sietősebb, leszámítva ritkán egy-egy renitenst...

a +10km/h itt is általában belefér... csak akkor nem mikor beleesik az ember a 100-as táblánál 140-el... vagy a 30-asnál 60-al... szerencsére ilyet még nem cumiztam..

azt a pár helyet meg meg lehet tanulni. figyelni meg úgy is kell..

H.A. 2010.07.22. 15:10:32

Érdekes, van olyan kesztyűm, amit ha felveszek, ki akarom nyomni mások szemét. Had' tudják, hol a helyük.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2010.07.22. 17:02:48

Egy kérdésem van a béjemvékben alapban nincs irányjelzésre mód, vagy csak a über sofőrök nem tudják használni?
Csak mert ma kb 30 béjemvést láttam és egy sem indexelt, se kanyarodáskor, se sávváltáskor, se körforgalomból kifele menet.

Seca81 2010.07.22. 18:14:13

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Nincs bennük irányjelző, opcionális, külön kell rendelned X pénzért ha igényt tartasz rá. :)))

pickapu 2010.07.22. 18:20:44

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Nagyon sok autóban csak feláras extra ez, nincs márkához kötve.

VWAudi 2010.07.22. 19:13:04

@Liquid_Night:
En nem versenyzem, haladok!!!
De Bp Becs tavon nagyon megvernem :)

antimason (törölt) 2010.07.22. 19:43:22

A magyarországi közlekedés egy fos.
Balkán.

csunyadiszno 2010.07.22. 21:33:05

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Leszívnád egy bömösért az orbáncigányt, mint a kisangyal,hogy neked se kelljen indexelni. Úgy nyalnád a makkját, hogy öröm lenne nézni te lúzer.

imittto 2010.07.23. 09:36:49

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Ugyanolyan arányban nem használják az összes többiben, csak a BMW megragad az agyadban ha látod nem indexelni (hülyebunkóbéemvés) ha meg egy Fabiával nem indexelnek az felett elsiklasz mert már természetes része a hazai közlekedési morálnak. Mikor BMW-vel jártam is mindig mindenhol indexeltem ahol kellett, átengedtem a gyalogost stb. És nem egyszer fordult elő hogy körforgalomban előttem / utánam 2-3 autó nem indexelt kifelé (vegyesen, Fabia, Punto, Passat...) csak az egy hülyebunkóbéemvés
süti beállítások módosítása