Papír? Pénz!

  2010. július 04. - prokee Címkék: bmw pénz sarc költség illeték

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Sarc. Ez a szó jut eszembe elsőként.

Minden egyes autó megvételekor újra és újra megdöbbent, hogy micsoda elcseszett aratógép kapja el az ember lengedező kabátujját abban a pillanatban, amikor a nevét az adásvételi aljára karcolja.

Egy teljesen mezei kétütemű Trabant, amelynek a piaci értéke ideális esetben akár egy-két tízezres is lehet, ennek többszörösét generálja le azonnali adminisztrációs költségként. Vagyonszerzési illetékkel, forgalmival, törzskönyvvel, egy év biztosítással, eredetiség-vizsgálattal alsó hangon 55 000 Ft. Ennél olcsóbban nincs autóvásárlás.

Ugyanez néhány kategóriával feljebb persze másképp alakul. Nálam, a BMW esetében ez kb. 130 000 Ft, csak papírra. Ez egy kezdő okmányirodai ügyintézőnek majdnem egyhavi fizetése, a húszéves autó árának pedig körülbelül a fele.

Persze ez van, mit tehetnék… Ilyesmivel az edzett magyar autóbuzi eleve számol, a szlovák állampolgárságú autóbuzi meg vesz egy lengyel cápát, és két marék ziziért egy fél óra alatt nevére veszi a gépet. Azzal viszont sokadszorra sem tudok kibékülni, hogy az ötször, tízszer, hússzor átszámolt várható végösszeg végül sosem annyi lesz. Nyilván nem is kevesebb.

Amikor kiderült, hogy az autót, amit épp megvenni szándékozom, a hatóság kivonta a forgalomból KGFB fizetésének elmulasztása miatt, kicsit megcsappant a kedvem. Aztán utánajártunk, és kiderült, az én nevemre szóló, új díjigazolással visszahelyezhető. Nekifutottunk.

Meglepetés, csapó 1

Igen hamar, az átírási procedúra legelején kiderült, az autóra gépjárműadót sem fizettek. Még jó, hogy rákérdeztem. Ennek pótlása nélkül az autó nem helyezhető vissza forgalomba. Ez pedig nem kis tétel, nagyjából 20 000 Ft évente, és még nem tudtuk, mióta van hátralékban az előző tulajdonos. Szerencsére a külföldön dolgozó eredeti gazda, afeletti örömében, hogy végre megszabadul a német pénznyelőtől, hazajött, és kicsengette, amit a Magasságos Hivatal behajtani kívánt rajta.

Meglepetés, csapó 2

Mielőtt nepperék nekifutottak az okmányirodának, kötnöm kellett egy KGFB-t a nevemre. Szerencsére ez ma már gyorsan megy, on-line alkusz segítségével 10 perc alatt megvan a megfelelő ajánlat. Gyors kalkuláció, borzalmasan sok. Aztán eszembe jutott szegény, szépemlékű kétütemű Trabantom, akit tavaly november végén kísértünk utolsó útjára. Néhány ritka, értékes alkatrészén kívül rám hagyott egy valamilyen bónuszfokozatot is. Mivel jó néhány évet töltöttünk együtt, és káreseményt a legkomolyabb igyekezet ellenére sem sikerült előidéznünk közös pályafutásunk során, egész barátságos lépcsőfokig kellett eljutnunk a Nagy Szent Bónuszmálusz Lajtorján.

A pontos besorolást kideríteni azonban nem volt könnyű. Szegény Hene (H-ENE-482, szörnyű, nem?) ugyanis szinte végig veterán-KGFB-vel futott, ott pedig nincs B/M besorolás. Persze pörög a számláló, csak senki sem foglalkozik vele. Én meg csak arra emlékeztem, hogy emberemlékezet óta együtt vagyunk - nem egy egzakt definíció a biztosító számára. Mindenesetre megkerestem a legkorábbi, még fellelhető papírt, támpontnak jó. Mellesleg egy közteres figyelmeztetés volt, miszerint vigyem a lejárt vizsgás roncsomat, ahová akarom, vagy ők viszik el. Kell-e mondjam, cseppet sem volt roncs, és volt rajta vizsga - csakhát barátságos nyugdíjasok laknak a környéken…

Tehát a dátum alapján betippeltem egy B7-et 2010-re, és így kötöttem meg a kötelezőt. Vidéki, higgadt, vén és kármentes sofőrként kaptam is egy meghökkentő, 25 000/év nagyságrendű ajánlatot a háromliteres autóra. Azonnal elfogadtam, nehogy véletlen valami szülinapi akció legyen, és lekéssem. Megadtam a régi rendszámot, kötvényszámot, alvázszámot, telefonszámot, adószámot, házszámot, de még az öttel ezelőtti tulajdonos bicepszkörméretét is, a többit pedig rájuk bíztam. Két biztosító, egy alkusz, meg kell tudni oldani a feladatot.

Ezután jó ideig nyugodtan aludtam, meg persze béemvéztem. Aztán egyszer jött egy levél, csekkel. Természetesen olyan összeggel, amitől a saját sorhatom produkált némi aszisztolét.

A Trabant régi biztosítója, nevezzük ezentúl mondjuk „A” biztosítónak, és a BMW új biztosítója, nevezzük mondjuk „B”… nem, nem, nevezzük mégis inkább „G” biztosítónak, nem tudott közös nevezőre jutni abban, példás magaviseletem eredményeképpen pontosan miféle fokozatban is helyezkedem el a már említett bónuszrangsorban. Más megoldás híján két és fél perc vállvonogatás után bedobtak egy A0-t, mint egy előzmény nélküli szerződőnek jár. Az meg, tekintve, hogy milyen autóról beszélgetünk, nem jelent barátságos díjszabást.

Nyilvánvalóan nem volt felhőtlen a boldogságom, így elkezdtem telefonálgatni, e-mailezgetni. Először is alkuszékat kerestem meg, akik teljes együttérzésüket hangsúlyozva a „G” biztosítóhoz irányítottak. „G” biztosítótól megtudtam, sajnos véres izzadtsággal kísért makacs próbálkozások árán sem sikerült beszerezniük a B/M igazolásomat. Gondolom, megnézték az íróasztal sarkán, és hát nem volt ott, na. Pedig aznap még kétszer megnézték. Hiába próbáltam diszkréten figyelmeztetni a T. Ügyintézőt, hogy megadtam minden szükséges adatot, és ettől kezdve ez az ő dolga, nem hatotta meg.

Felhívtam „G” biztosítót, ahol egy hasonlóan lelkes ügyintéző hasonlóan lelkesen hárította a hitvány kísérletemet, amely a bónuszigazolás megszerzésére irányult. Elküldték nekem, de különben sem adhatják ki nekem, de majd elküldik ismét. Köszönöm. Inkább menjünk hátulról, Magyarországon csak ez működik. Egypercnyi telefonköltségért megtudtam a veterán- és hobbijármű flottát kezelő hölgyek saját e-mailcímét, és támadtam.

Gyorsan kiderült, hogy persze, persze, ott a nyoma a biztosításomnak, csak nem tudják, milyen besorolásban vagyok, mert elfelejtették jegyezni. Mindenesetre tavaly nem volt káreseményem, így idén lehetek B1. Mondom, segítenék, tessék megnézni, mikor kötöttem meg önöknél az első KGFB-t, és abból számolni, annál nem lehet rosszabb. Ráadásul előtte is volt biztosításom, máshol, de azt majd valahogy igazolom.

Így is történt, számos levélváltás és szkennelgetés után megegyeztünk abban, hogy 2009-ben legrosszabb esetben is B6-ban kellett lennem. Kicsit még küzdöttem, hátha találok még valami sajtcetlit, miszerint 1945-ben ezzel az autóval menekültem haza Isonzóból, de sikertelenül. Maradtunk a B6-ban, az ugye idén, a BMW-re nekem már B7-et jelent, jó lesz. Kaptam is egy ígéretet, hogy majd jön postán, de kértem, ennyi szkennelésért cserébe ő is nyomja meg a gombot, és küldje már el nekem mélben. Nem bíznám a Postára…

Meg is jött, két perc múlva. Addigra én levelezésben voltam a „G” biztosítóval, akiket már két napja próbáltam rávenni, hogy ugyan, küldjenek már egy mélt az „A” biztosítónak, hogy X rendszám, Y szerződésszám milyen fokozatban van, de hiába. Nem, nem, és nem, kizárólag papír alapon kommunikálnak vagy kőtáblával, esetleg saját vérükkel a lapulevélre írva. Én azonban elküldtem az „A”-tól kapott B/M igazolást, e-mailben, szkennelve a „G” társaságnak. Egyszer csak azt éreztem, mint Indiana Jones, amikor végre a megfelelő sorrendben gyömöszkölte a kőtáblákat. Minden a helyére kattant, kirajzolódott a minta, kitárult a kapu, mögötte felragyogott az aranykészlet - megkaptam a B7-et.

Azért nem hagyott nyugodni, és megkérdeztem, nem lehetett volna ugyanezt megoldani, engem kihagyva? Ha már úgyis ez volna az előírás? Hogy ők ketten? Én meg ülök otthon, és fizetek? Mintha szolgáltatnának? Lelkiismeretesen, udvariasan, problémákat megoldva? Nem kaptam választ.

Meglepetés, csapó 3

Azt hittem, minden sínen van. Megküzdöttem a hétfejű sárkánnyal, letörtem minden, a pénztárcám felé nyújtózó zöld, savat lövellő csápot, és végre azért aggódhatok, hogy a rejtett műszaki problémák garmadája ne döntsön anyagi romlásba. Hiú remények, hah!

Kaptam egy levelet, már megint, az önkormányzói hivataltól. Gépjárműadó, az bizony. 2010 évre, nevezetesen 4830 Ft az első negyedévre. Hopphopphopp, mivan? Teljesítményadót kell fizetnem? Netán luxusadót is? Az kétszer húszezer, egy év közben vásárolt autóra. Egy teli tank benzin és egy teli tank gáz ára…

Gyors telefonálgatás után kiderült a turpisság. A nagybecsű kecskeméti okmányiroda a következő protokollok közül választhatott volna:

A. Elmaradt adó beszedése, forgalomba helyezés, átírás

B. Elmaradt adó beszedése, átírás, forgalomba helyezés.

A kettő között óriási különbség van. Mivel az autó 2009-ben már nem volt forgalomban, az idei évre nem keletkezett adóhátraléka. Így ezt be sem szedték az eredeti gazdától. A forgalomba visszahelyezéskor azonban megjelenik az adott pillanatban tulajdonosként bejegyzett név terhére az az évi adó. Kell-e külön mondjam, hogy ők a B opciót választották, így az adóteher teljes súlyával az én vállamra pottyant? Így aztán az eredeti tulajtól nem is kérték, ő meg nem erőszakoskodott. Érthető.

Öröm az ürömben, hogy a luxusadóról szóló törvény, bár elég nagy baromság, legalább korrektül van megfogalmazva. Ott ugyanis kizárólag a január elsejei tulajdonlás a mérvadó, így ezt idénre megúsztam. Jövőre pedig, ha minden jól megy, mindenki más is…

Ez történt. A Magasságos Hivatal győzött, az utolsó találatot ők vitték be.
Én pedig csak állok pizsamában, karbatett kézzel a nappaliban, és gondolkodom, mi kerül ezen a fotelon 7200 Ft-ba?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr462127403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bürokraták rémálma 2010.07.04. 07:47:53

1.0-ás 17 éves kitűnő állapotú suzuki swift átírva biztosítással, mely B10-es 63 ezer forint.
-eredetvizsga ~17
-illeték köbcentire: 18*997 ~18
-új forgalmi+törzskönyv 12
-biztosítás (éves) 16

Egy átlagember félhavi fizuja, csak hogy átírjon egy olcsó megbízható, kevés pénzből használható minimálautót.
És még csodálkoznak a gépjárműimportőrök, hogy csökken az autóeladás.
Nem csodálkozni kéne baszkikám, hanem a drága jó szövetségnek rég ki kellett volna sakkozni, hogy az ügyfél kevesebb pénzből ússza meg mindezt. Mondjuk negyedéből.
Ááááh, nehogy túlpörgessük a gazdaságot?! Mi lesz akkor itt? Kánaán?

ábrus (törölt) 2010.07.04. 07:50:08

Nekem akkor szokott kinyílni a zsebemben a bicska amikor a vagyonszerzési illeték kerül szóba,ugyanis vettem valamit az adózott jövedelmemből(ami után folyamatosan adót adó hátán kell fizetnem) aminek az értéke folyamatosan csökken és akárhányszor megteszem annyiszor kell fizetni értéktől függetlenül=pofátlan rablás.(és a jó k. anyjukat akik kitalálták)

nem kéne... 2010.07.04. 07:57:03

@ábrus:

vettél az elmúlt "egypár" évben ingatlant?
csak érdeklődök.

ábrus (törölt) 2010.07.04. 08:09:34

@nem kéne...:
Vettem. Össze is balhéztam az illetékhivatallal amikor kijöttek felbecsülni a házat.(így lett 1.040.000ft helyett 750.000ft az illeték)

korzo 2010.07.04. 08:23:00

@nem kéne...:
én valami 6 éve kürül vettem, és nagyonsokszázezer volt...

Az 500ezres X-eM névrevétele meg olyan 110ezer-be került (eredetvizsga, átírás, forgalmi, biztosítás)

Devil2 2010.07.04. 08:37:36

Hú basszus, ez egy valódi horrorsztori. :(

Horváth Patrik 2010.07.04. 08:39:54

Tavaly augusztusban vettem a Xsara-II-met (2002/7), a kevés km és a szép állapot, valamint a garancia miatt volt 820 ezer Ft, amire az említett témák miatt még ~100 rongy rájött...és valóban papírokról van szó, a legkomolyabb cucc talán a Törzskönyv plasztik kártyája volt. Anyagára lehet olyan 100 Ft.

josip 2010.07.04. 08:43:10

Igen... És amikor A Hivatal -ban összeakad valami (mint mindig), akkor én vagyok a hibás, és kapom a csekke(ke)t, ráadásul, ha nem akarok még többet kapni, akkor én kérek elnézést, és az én kurva anyámat...

Amúgy azért kell ennyi adót, illetéket, kilencedet, tizedet, harmincadot fizetni, mert valami hiba csúszott a dologba az elmúlt 20 évben, és a Rendszerben több az irodista, manager, jogász, aláíró, pecsételő, tollhegyező, piáros, háeres, marketinges, kommunikációs, etc etc, mint a Rendszeren kívül az összes többi, így az a bizonyos összes többi tartja el a Rendszer "dolgozóit"... Jól tévedek?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.07.04. 08:45:17

Dettó. Öt éve állt a motor, mire leműszakizik, az több mint 15 nap lesz - tehát alapból bírság.
Eredetvizsga (persze, most már nem mobil) 17 000, egy motorra? Vicc.
Ocsmányiroda: a motort lefoglalták, egy akárhány évvel ezelőtti súlyadó csekk be nem fizetése miatt... eladó készséges, de közben július 1, tehát a régi adás-vételit már nem fogadják el: új okmány kell...

Megőrülök.

Ubul a vírus:D 2010.07.04. 08:49:07

aha, nekem meg lesz eszem Párkányban panellakást venni :D Utána meg mindent ami forgalmi köteles szlovák rendszámmal.
Elvégre a szlovák is ottani állampolgársággal elárasztotta már fél Rajkát meg Jánossomorját és a fasz nem foglalkozik velük.
De azért ez a meglátás tényleg nagyon betalált, hogy egy folyamatosan értékvesztő szar után 10 év múlva is ugyanolyan kalkuláció után fizetsz illetéket, ahelyett hogy évjáratot is néznének. Vagy Egyáltalán mire fel fizetek illetéket? Jahh az eredetvizsga mi a kurva anyjuk füstös faszára jó sarcoláson kívül? Mert lopott kocsi nem akad meg rajta, de én is nemegyszer láttam olyat hogy az előtte átváz és motorzámozott külföldi vacot engedték át vigyorogva.
Fel se tűnt hogy körbe van heggesztve a vázszám, de a 18 ezret azt szurkold le keményen palimadárkám, aztán hozol amit akarsz! Zsideszék még nem gondolkodtak el ezek a kérdésen?

deak.atti 2010.07.04. 08:58:40

Üdv!

Csak mihez tartás végett:

1999-es Suzuki GN 125 motorkerékpár költségei. Munkahelyemről, leselejtezett, vizsgátlan állapotban vásárolva.

- Vételár: 30 ezer +ÁFA, 37.500 HUF
- Eredetvizsga: 15.500 HUF
- Vizsga: 7200 HUF
- Forgalmi +törzskönyv: 12.000 HUF
- Átírás: 1700 HUF (124 kcm)
- Biztosítás: 3500 HUF/év
- Éves adó: 1600 HUF (8 kW/120 HUF)

Így kerül a 37.500 forintos motor 75 ezer feletti összegbe, mire a nevedre írják. Jó, a vizsgát muszáj volt pluszban fizetnem, az le volt járva. De milyen sz@r lett volna csak a 7200-at, az 1700-at, a 3500-at, meg az 1600-at fizetnem mellette ...?

DA

Ubul a vírus:D 2010.07.04. 08:58:51

A buzi biztosítókra meg ereszd rá a fogyasztüvédelmet, hadd érezzék már a segglyukukat baszogatva még ha nem is lesz eredménye, mit képzelnek a mocskos tetűládák, szórakozzanak a jó kurva anyjuk pénzével meg idejével!
Hát lassan már a hivatali patkány félhavi fizetésére te vagy jogosult annyit melóztál helyettük, mert ugye 2 kávészünet között a lotyó kollegákkal kész kínszenvedés egy szerencsétlen csóró BA igazolását elkészíteni! mi a faszra tartják ezeket?

Lowtyo 2010.07.04. 09:11:07

vettem százér' autót, száz volt az átírás is.
így korrekt ez, nem?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.07.04. 09:12:09

ha valaki járt Isonzonál és csak 45 ben tért volna haza az nagyon szarul járhatot,mivel hogy 15 ben kezdődtek ott a harcok:-))
Amúgy az érdekes hogy a vagyonszerzési illeték egy trabant esetében több mint maga a vagyon.
Most az ingyen kapottról nem is beszélek.

Leadfoot 2010.07.04. 09:19:20

"a luxusadóról szóló törvény, bár elég nagy baromság, legalább korrektül van megfogalmazva."

Azért ezzel vigyáznék. Elmeséljem, hogy kell(ett volna?) 40ezer helyett 100ezret fizetnem idén?

Adóügyben egyébként semmin sem csodálkozom, mióta kijött a hátralékom (pedig pont annyit fizettem be, ami a csekkeken volt, és mindig pontosan) 1 azaz egy forintról. Levélben, csekkel, ahogy kell.

w124 2010.07.04. 09:20:21

Remélem az illetékesek is olvassák.Sajnos ezeket a gyönyöröket már én is átéltem egy párszor de a vérnyomásom most is felment.

Higany 2010.07.04. 09:31:01

Biztosítót váltottam. Éves díjfizetést és csoportos beszedési megbízást választottam. Igen ám, de az első esedékes részletet csekken kell befizetni, ami esetemben az egész éves díjat jelentette. Befizettem. Telnek-múlnak a hónapok, kapok egy erélyes hangvételű levelet a biztosítótól, hogy még nem adtam meghatalmazást a csoportos beszedésre és elveszik a kedvezményt amit adtak érte, stb stb. (igazából adtam, csak a banknak nem tetszett az aláírásom, visszadobta, levélben persze hetek-hónapok alatt, aztán meg nem érdekelt, hiszen mindent befizettem) Felhívtam a biztosítót, hogy figyi, nincs díjhátralékom, dec 31-ig be van fizetve, ne legyenek már ilyen kockák. Tényleg be van fizetve, de kell a meghatalmazás. Vesztettem, kikúrtam a papíros megbízást, adtam nekik internetbankból 1000Ft-ra, szopogassák. Jött pár hét múlva az automatikus levél postán, hogy köszönik a meghatalmazást. De az idei váltáskor legalább sikerült a biztosítóknak rendesen átadni egymásnak a B/M igazolásomat, amire korábban még nem volt példa. :)

lr 2010.07.04. 09:53:42

Sajnos az alapvető helyzet még mindig az, hogy az autózás költségeinek csak egy elég jelképes töredékét fizeti az, aki csinálja.
Más kérdés, hogy állambácsinak is lehetne annyi töke végre, hogy egyrészt nevén nevezze a dolgokat (már persze ha nem lenne ezzel ellentétes az érdeke a felsőbb csoportoknak), másrészt ne bonyolítsa agyon, vagy legalább értelmes dimenziók mentén szintezgessen, képviselői pedig "kicsit" kevésbé legyenek kelletlenek.

Mert különben csak jönnek ezek a nyígások, abban meg az is csak elfárad, aki írja, meg az is, aki olvassa.

deak.atti 2010.07.04. 10:03:18

@Gyurma73:

Üdv!

Várjál, van még szopatás ...

A napokban vettem még egyet. Azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a két kicsiből egy valamivel nagyobb legyen a nem túl távoli jövőben.
Ezzel a konkrét példánnyal még az a szívatás lényege, hogy márciusban ki lett vonva ideiglenesen, 6 hónapra a forgalomból. Ez a tulajdonos szempontjából logikus, érthető dolog, én is megtettem már nem egy autómnál is, ha 6 hónapig előreláthatólag nem volt rá szükség. Ez lejár szeptember közepén. Én megvettem a motort a múlt héten. Eredetvizsgálatot tudok csináltatni, de nem írják át a nevemre, AMÍG NINCS MŰSZAKIJA (ez is a színtiszta szopatás, miért nem lehet műszaki nélküli járművet átíratni ?!!!!!). Addig nem tudom műszakiztatni, míg nincs forgalomban. Tehát most 2 eset lehetséges: vagy kérek egy 2800 forintos ideiglenes forgalomban tartási engedélyt a vizsgához, vagy 2800 forintért idő előtt megszüntetem az amúgy 6 hónap után automatikusan forgalomba visszahelyeződő motor kivonását. Vagy a 3. eset,ami a legvalószínűbb: megcsináltatom az eredetvizsgát, ami 90 napig érvényes, kivárom a 6 hónapból hátralevő időt, és az átírásnál emelt díjat fizetek, mert nem írtam át 15 napon belül a motort. Még így úszom meg a legolcsóbban. De mi ez, ha nem szívatás megint csak?

DA

nyikk 2010.07.04. 10:05:26

@Lowtyo:

Vettél volna 5 milláért, mindjárt jobban nézne ki az arány... :-)))

zarquon 2010.07.04. 10:07:47

@w124: Milyen illetékesek? És ha olvassák, mi lesz? Elszégyellik magukat?

Az egész állami szféra fordítva ül a lovon. Terheket csökkenteni (akár adminisztratív, akár költség értelemben) egyáltalán nem érdeke az "illetékeseknek".

Egyébként a vagyonszerzési illeték valóban a legabszurdabb, legarcpirítóbb lehúzás a világon.

atabi 2010.07.04. 10:12:37

mindenre van ember:levegő munkacsoport,VEKE,stb barom.vkinek itt is változást kellene sürgetnie azonnal.
sztem az autókereskedelem is jobban felpörögne

yeti 2010.07.04. 10:31:42

Már helyeztem forgalomba olyan motort amit 86-ban kivontak a forgalomból,és a forgalmija is elveszett.Van törvényes módja a forgalomba helyezésnek (nem OT-s ként is),de a legtöbb okmányiroda eredetiségvizsgáló hely,egyszerűen nincs tisztában egy ilyen forgalomba helyezés a menetével,és elhajtják az embert ha nincs forgalmija.Végül a sokadik helyen találtam eredetiségvizsgálót és okmányirodát ahol a mappányi Belügyminisztérium pecsétjével ellátott papírt hajlandóak voltak elfogadni mint forgalmi engedélyt pótló iratot.A bürokrácia az utánajárás nélkül is többe került is mint amit a motorra költeni kellett.

Jamesblond 2010.07.04. 10:35:07

Hát igen: Egy 2 millás Smart-ot olcsóbb átíratni, mint egy 30.000 Ft-os kis Polskit.
Vagyon szerzési illeték: El kellene már dönteni, mi az hogy vagyon. Egy 600.000 Ft-os TV nem az, egy 125-ös MZ már az. Régebben az autó vagyontárgy volt ez tény. De ma már az öreg pát tízezer Ft-os kisautókat/motorokat nem nevezném vagyontárgynak.

Darth Revan 2010.07.04. 10:37:10

Irorswzagban vettem egy 11 eves Renault Cliot.

A kovetkezo volt a teendom:

Kifizetni a 900 euros vetelarat.
A forgalmi engedelyt alairni nekem es az elozo tulajnak is, es postan bekuldeni a Motor Tax office-ba.

Egy het mulva jott az uj forgalmi, az en nevemmel.

Osszes koltseg 900.55 euro (a belyeg volt 55 cent) + a biztositas

dol86 2010.07.04. 10:43:03

Több helyen olvastam hasonló témában hozzászólást, hogy Hollnadiában, Svédországban, Írországban stb. mennivel egyszerűbb és olcsóbb az egész ügymenet. Azt hiszem valaki a Totalcar részéről igazán bevállalhatna egy átfogó EU-s összehasonlítás elkészítését amit egyben az illetékes minisztériumba is elküldhetnének választ várok jeligére. Most úgy is az a jelszó, hogy új alapokra kell helyezni az államigazgatás működését. Svédországban egy szgk adásvétel úgy megy hogy aláírják a törzskönyvet félbetépik és együtt egy borítékba bedobják egy postaládába. Egy hét múlva jön postán a törzskönyv és a forgalmi. A vevő meg otthonról!!! betelefonál a biztosítónak haladéktalanul (az egy napos késés sem megengedett, csak ha az adásvétel munkaidő után történt) és adatellenőrzés és egyeztetés után ott is postázzák a papírokat. Ennek van valami bődült nagy kb 5 EUR díja évente amit az autós a rendszer fenntartásáért fizet. Na oda se költöznék a magas adók és illetékek miatt. Csak azt nem értem, hogy miből élnek olyan jól, ha magasak az adók. Nálunk meg a svéd modell bevezetése bármilyen téren az valami szörnyű veszedelmes dologként jelenik meg.

karádi 2010.07.04. 10:45:55

@deak.atti:

Ne idegesítsd magad feleslegesen, rosszul tudod a dolgokat, amiket leírtál.
Ha a motorod ki van vonva a fogalomból és megvan a forgalmi engedély, attól le tudod vizsgáztatni, csak a rendszámra nem kapsz érvényesítő címkét.A kapott műszaki adatlappal át fogják neked írni szó nélkül csak vidd magaddal a rendszámodat is a címke miatt (kb 480 Ft.)
Az eredetiségvizsga nem 90, csak 60 napig érvényes!!!

kkkk556 2010.07.04. 10:53:27

Ha valaki akkora bunkó tetkós állat, hogy gyermekeink egészségét, jövőjét teszi kockára egy faroknagyobbító érzésért ("Ha rövid a farkad, told meg egy BMW-vel"), a levegő élhetetlenné szennyezéséért: az fizessen! Ne ennyit, a százszorosát!!!!

PJoe 2010.07.04. 10:54:45

@Darth Revan:
Csak csendben tedd hozzá azt, hogy útadó min. 172 euro/év, ha 1 literes, ha egykettes már inkább 300, s 600-700 euro alatt nem igen fogsz rá biztosítást kötni, ha csak nincs jó pár év ncb-d. Átírás ugyan gombokért, de az állam és a biztosítók utána szopóágra küld. Így már talán teljesebb a kép!

hipokrita 2010.07.04. 10:59:51

@kkkk556: van olyan autó, ami nem szennyezi a levegőt? :)

Ádán 2010.07.04. 11:01:53

Pofátlanul drága az átírás, de az átírásba nem kell egy évi biztosítást belekeverni. Biztosítást akkor is kell fizetni, ha 10 éve vetted az autót.

Az átírásról egy régi Totalcar cikk jut az eszembe: totalcar.hu/magazin/kozelet/ujzeland Ott 1500 forint és pár perc az átírás. A motorszámot nem is tartják nyilván, úgyhogy a motorcsere nem jár adminisztrációval.

deak.atti 2010.07.04. 11:04:23

@kkkk556:

Hadd gratuláljak az építő jellegű hozzászólásért. Egyet azért pontosítanék: Prokee-t ismerem uszkve 15 éve, és szerintem nincs tetkója ...

Amúgy meg nem értem, hogy egy (tagadhatatlanul nagy hengerűrtartalmú, de legalább benzines!) katalizátoros autó mennyivel szennyezné jobban a levegőt egy mai modern részecskeszűrős dízelnél? Kövess egyet a részecskeszűrő tisztulási másodperceiben, és mindjárt másképp látod a kérdést. Oké, hogy a kipufogás 95%-ában tisztának mérhető a konstrukció, de annak a megfogott korommennyiségek valahol ki kell jönnie. A gyermekeim (kettő is van) jövőjét inkább ezek teszik tönkre, nem a hajlott korú 730-as BMW ...

DA

Sam8888 2010.07.04. 11:05:39

Jah. Én kb másfél éve vettem egy (tényleg) cápát (E21). 175e Ft volt, az átírás, biztosítás, stb meg ~95 ezer... Nem is beszélve arról, hoG az előző tulaj nevén volt egy "kis" apeh tartozás és nem engedték átírni az autót, kb 3 hónapig tartott a kálvária mire sikerült ezt rendezni és átíratni az autót. Végülis rendes volt az előző tulaj, mert rendezett mindent és pont az uccsó nap mikor lejárt volna az eredetvizsga, akkor tudtam átíratni. :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.04. 11:07:47

@kkkk556:
Bazzz.. Ne haragudj...

Megbántam, felgyújtottam, de most baromira füstöl, mit csináljak?

kkkk556 2010.07.04. 11:07:49

@deak.atti: nem azon kell(ene) vitatkozni, hogy "egy (tagadhatatlanul nagy hengerűrtartalmú, de legalább benzines!) katalizátoros autó mennyivel szennyezné jobban a levegőt egy mai modern részecskeszűrős dízelnél?" hanem azt kellene felfogni végre, hogy MINDEN benzines, dieseles autó SZENNYEZI azt a levegőt, amit Te és gyermekeid belélegeznek!!! A szennyezőkre pedig milliós birságot kell kivetni, hogy álmukban se jusson eszükbe a társadalmat a halálba "segíteni"!:-)

kkkk556 2010.07.04. 11:09:31

@prokee: Apád/anyád/gyerekeid költöztesd bele és énekeljétek: "Nekem BMW-m van ám, Bazzz.... Hú de tökös legény is vagyok ám, Bazzz.... Ne haragudj..."

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.04. 11:11:09

@kkkk556:
"MINDEN benzines, dieseles autó SZENNYEZI azt a levegőt,"

Ez LPG. Akkor maradhatott volna?

Tetkót kikapartam, köldökpiercing maradhat?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.04. 11:11:39

Engem is megszívattak, pedig elég jól ismertem az átírás menetét. Opciós volt a kocsi, amit használtan megvettem, és a bank nem küldött a tulajnak lezárópapírt(vagy küldött, de a régi tulaj elkeverte), így hiába volt ott a kezemben a törzskönyv, nem írták át. Kösz szépen. Természetesen kicsúsztam a 15 napból mire megjött a papír, de "csókos" voltam, és nem büntettek meg. Mehettem másodszor is végigállni a sort, satöbbi. És még ugye örüljek, hogy nem büntetnek meg.

Darth Revan 2010.07.04. 11:14:23

@PJoe:

Ha olyan autot veszel, amin az ado ki van fizetve, akkor az adas-vetelkor nem kell az adoval szorakoznod es itt errol irtam, hogy az hasznaltauto adasvetelkor az allam nem probal meg tiz bort lehuzni az emberrol.

Trob 2010.07.04. 11:16:35

Fősuli alatt vettem egy MZ-t. Vételár 15E ft. Felújítottam, de teljesen, 10E Ft. A gép forgalomba helyezése 50E ft. És egy 125 ccm-is motorról beszélünk. A másik, hogy ezek a járgányok CSAK 2 évre kapnak forgalmi engedélyt /koruknál fogva/. 2 évente 17E forint az új vizsga. Szóval lenne min változtatni...

mazdás 2010.07.04. 11:16:52

Én kötöttem az 5 éves autómra casco biztosítást miután szerencsésem megúsztam egy őzzel való ütközést. ( az őz elmenekült)
Miután kézhezkaptam a biztosítási szerződést tele volt hülyeségekkel.
Pl.: a tipus nem stimmelt, önsúly 560kg, nő vagyok, forgalombahelyezés éve rossz, nincs kötelezőm pedig ott van nálluk.
Gondolom ha nem reklamálok akkor egy kárasemény kapcsán nem fizettek volna, vagy pont erre ment ki a játék...
Átnézetem a nálluk lévő összes biztosításomat(ház, kötelező)

dzzzzz 2010.07.04. 11:17:03

@kkkk556: menj el az orvoshoz és kérj egy agybeültetést

kkkk556 2010.07.04. 11:24:04

@originalBalintos: Köszi, inkább nem! A végén még a hozzád hasonló benzingőzös állatok agyát próbálnák meg beültetni (Igaz, a méretek nem stimmelnének - az enyém kb. 1300 cm3 és redőzött - egy BMW-s patkányé, mint te, max 10 cm3 és sima felületű...)

BadMojo 2010.07.04. 11:29:02

@kkkk556: Azt is fel kéne fogni, hogy MINDEN elektromos autó szennyezi a környezetet! Azt hiszed, hogy van egy akkumulátor mező, és ott mindenki kedvére kaszálhatja a környezetkímélő akkukat? Meg az akksikat tölteni is kell. Vannak remekbeszabott atomerőművek, fosszílis erőművek, nos...ezek sincsenek rajta a Greenpeace logóján... (megújuló energiát hagyjuk most: szél változó, vízerőmű nem mindenhol megoldható, napelem nem hatékony, és az sem valami zöld [előállítás], többi meg még ennyire sem hatékony)

kkkk556 2010.07.04. 11:34:34

@BadMojo: Átvitten valahol valóban minden energiatermelés a környezet rongálásával jár - csak nem mindegy, mekkora mértékben! Egy atomerőműben előállított XX KW áram összehasonlíthatatlanul szennyezi a környezetet, mint egy benzin/diesel üzemű környezetszennyező állat!

kkkk556 2010.07.04. 11:36:43

összehasonlíthatatlanul = összehasonlíthatatlanul kevésbé

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.07.04. 11:44:52

@dol86: , de nem csak neked.Igen, itt a svédeknél kb ennyi.Mikor vettük a kocsit, aláírtuk a papírokat, mondták, hogy majd postán küldik a nevemre szóló forgalmit, addig adtak egy általuk nyomtatott a4-es lapon egy igazolást és kész, faresz, ennyi.Utánjárás, ügyintézés, illetékek totál zéró.És nem azért, mert a kereskedő intézte helyettünk.Vizsgáztatás: neten foglalok időpontot, helyszínt, odamegyek, bepengetek 300 SEK-et (kb 28-cal lehet szorozni) megcsinálják, segítőkészen, nem kötözködve, szopatgatva és ennyi.Igaz évente kell.Viszont zöldkártya nincs, minek is, a műszakiban néznek emissziót is.A forgalomból kivonás egy klikk a honlapon (véletlenül sikeresen meg is csináltam... :D ), visszahelyezés másik klikk és küldenek csekket negyedéves adóbefizetésről.Biztosítás :átlagban 4-5000 SEK, de ebben már van casco jellegű rész is, akár egy szélvédőcseréhez is.Gépjárműadó: átlag 1-2000 SEK/év ; egy kisköbcentis kocsihoz (1000-1300 ccm) 1000-1200 sek, nagyobbakhoz akár 3000 ccm -ig vagy tovább 2000 körüli összeg.Ezek a kocsiadók benzinesekre igazak, dízelnél 3,15-tel szorozzák (nem tudom, miért)Nem deklarált minimálbér olyan 10e SEK lehet.Viszont ha van tv-d, lehet többet fizetsz "adóba" mint a kocsid után.Szóval itt is van hülyeség, de nem annyi mint otthon.Nem bosszantásból, csak érdekességből irtam. :-))

vasgyuszi 2010.07.04. 11:50:59

Ebben az esetben is, ahogy sokszor máskor, csak Németországot tudom ajánlgatni. Pár év és csupasz seggel (rokonság nélkül) is megvan az állampolgárság. De EU-s tagállam állampolgáraként sem szívatnak annyira, mint a magyar a magyart...

Halálos_fogkefe 2010.07.04. 11:51:59

hát igen, ez a szopás nem a faláb. többek közt én is ezért mondtam le autóról mostanában.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.07.04. 11:54:42

Még esetleg annyit, hogy nem tekergetik a kilométerszámlálót a kocsikban. Vagy maximum fordított arányban mint odahaza.Valamiért elég becsületes a nagy részük.Nekem is nagyon nehéz visszaszoknom a magyarországi "alapból gyanakvó" álláspontomról...

NYISZI 2010.07.04. 11:58:02

Okmányirodában sorszám húzás,aztán visszamehetünk pár óra múlva...Egy nap szabit is hozzá lehet írni a számla végéhez...

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.07.04. 12:01:30

Hogy ezek a rohadt biztosítók miért nem mennek már csődbe de tényleg!
Részvétem!
Gratula a géphez!

Rocko- 2010.07.04. 12:06:46

mondanám h jó a post, de hát nem jóról szól, szóval nem jó.
és igen, körmükre kell koppintani, csak akkor működn ek jól.

@Lowtyo: ejj, ha 550-ért vettél volna.

@deak.atti: "AMÍG NINCS MŰSZAKIJA (ez is a színtiszta szopatás, miért nem lehet műszaki nélküli járművet átíratni ?!!!!!). Addig nem tudom műszakiztatni, míg nincs forgalomban."
odaállítanám pisztollyal falhoz a kedves törvényhozót, hogy legyen szíves feloldani a saját hülyesége okozta csapdát. van rá kettő perce.

@kkkk556: "a levegő élhetetlenné szennyezéséért"
volnál szíves magadat kikapcsolni? szennyezed a környezetemet.
te fasz.

Rocko- 2010.07.04. 12:08:04

@kkkk556: hát az áram honnan folyik abba? csak nem egy erőmű termeli? az autó fán terem? nem? akkor miről makogsz te szerencsétlen majom?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.04. 12:09:55

@kkkk556: Akkor te biztos olyan kerékpárral jársz, amit a Dunából kihalászott uszadékfából és az út mentén eldobált pillepalackokból építettél, hogy még véletlenül se szennyezd a környezetet. Azért majd ha legközelebb elmész a klímával hűtött bevásárlóközpontba, és leveszed a spanyol epret a polcról, akkor gondolj arra, hogy egy nagy büdös kamion hozta.

Rocko- 2010.07.04. 12:10:45

@kkkk556: "A szennyezőkre pedig milliós birságot kell kivetni"
ugye télen nem fűtöttél? ja, de? akkor fáradj a kasszához.

"Egy atomerőműben előállított XX KW áram "
akkumulátorsav? autógyártás? energia átvitele? ezekről ugye nem felejtkezel el?

@Halálos_fogkefe: tudok egy jó lada samarát, ha mégis. ;Đ

dzzzzz 2010.07.04. 12:14:21

@kkkk556: én, a BMW-s patkány, szép xD
ember, olyan mértékben nem bírtad Leszűrni, hogy miről szól ez a cikk. Addig jutottál, hogy van bent valami BMW és kész (amúgy miért olvasol Totalcar-t, ha mindent utálsz ami benzinnel működik?). A cikk valójában inkább a magyar közigazgatás felháborító állapotáról szól. Amúgy komolyan azt hiszed, hogy a magasabb adók oda vezetnek, hogy kisebb lesz a légszennyezés? Csak egy kicsit gondolj utána. Sokkal valószínűbb eset, hogy ennek hatására inkább vesz az ember egy régebbi, olcsóbb autót, ami lehet, hogy kisebb hengerűrtartalmú, de sokkal nagyobb a károsanyag-kibocsátása.
Abban, hogy egy atomerőmű kevésbé szennyezi a környezetet miért vagy olyan biztos? A radioaktív hulladék az ük-ük-ük-ükunokáid korában is meglesz és FOGALMA SINCS az emberiségnek mit kezdjen vele. Csak elássa.

Arwind 2010.07.04. 12:16:14

@kkkk556:
-azt tudod-e hogy az internethasználat is szennyezi a környezetet?????

Mer az tudom, hogy az erőmű mekkora baromság! -mikor ott az áram a konektorba....

csizell 2010.07.04. 12:20:15

kkkk556

szerintem TE ne is közlekedjél.....
ha mégis akkor lövesd ki magad a világűrbe,csak oda....

gondolkodjál már el egy kicsit,mi nem szennyezi a környezetet????

míg leírtad kis szösszeneteidet,addig is túlterhelődött PAKS.

na erről ennyit

hakapeszimaki1986 2010.07.04. 12:23:53

@kkkk556: Azért egy 3utas katalizátorral rendelkező benzines autó nem fogja tönkretenni a város levegőjét akárhány cm3.
Az új euro5 common,pd dízelek 100X veszélyesebbek az egészségre.A nagy mennyiségű 0.1mikron nagyságú részecske miatt,amelyek gond nélkül átszaladnak a részecskeszűrőn és persze szabad szemmel láthatatlanok.
Mondjuk én sem vagyok olyan jó állampolgár,hogy az autó értékének jelentős részét még egyszer otthagyjam az átírásnál.Szerintem ha minden költséget figyelembe veszünk autó fenntartásban akkor az EU-n belül az olcsóbbak közé tartozunk abszolút árban mindenképpen,relatív átlag jövedelemhez képest már nem annyira..

Tibike15 2010.07.04. 12:29:51

Arra azért kíváncsi lennék, hogy mit gondol a saját munkájáról az a rengeteg aktatologató? Azt hiszik, hogy ők most nagy értéket állítanak elő a rettenesen fontos munkájukkal ?

Lucky Larry Silverstein 2010.07.04. 12:30:03

Szamarak vagytok. Mindent Szlovákiában reggelni, aminek rendszáma van. Ha Mo-n nem marad regelni való, majd felébrednek. Egyébként szerény szakvéleményem szerint szó sincs csalásról, az hogy a hivatalok meg fognak fingatni, nevetséges és szánalmas. Erről a kádári retorikáról jó lesz gyorsan leszokni a t. hivatalonak (jaj de utálom mindet!) és versenyezni minden ügyfélért, ahogy az normális. Ámen.

nezavarjmasokat 2010.07.04. 12:34:30

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást - nem csalódtam a környezetszennyező állatok hozzáállásában! Kívánom mindegyiknek, hogy a gyerekük lassan, kínlódva dögöljön meg tüdőrákban és a tudat élete végükig elkisérje őket: "Igen, én öltem meg a gyerekem!!!"

hakapeszimaki1986 2010.07.04. 12:41:23

@Bathory:Én csak nézegettem a szlovák rendszámozás ügymenetét.Nekem az jött le,hogy nekem mint magyar állampolgárnak kell egy céget alapítani aztán fenntartani odakint,ha Sk rendszámos autót akarok.Erre is van kínálat aki ezt elintézi de a pár százezres kategóriában szerintem nem éri meg.Ugyan írja már meg valaki,hogy magyar állampolgárként mibe kerül ez a móka!

sufnyi 2010.07.04. 12:42:42

Szlovákia ügyintézés:

-kocsi vétele, átnézés, tenyérbecsapás, igyunk áldomást
- adás-vételi ok, meghatalmazás a régi tulajtól, helyi anyakönyvvezető hitelesíti (3 eur)
- hazamenetel, haveroknak mutogatás, igyunk rá valamit, próbáljuk ki, jó lesz ez neked, gagyi, öreg, új, erős ez neked, nem baj jöhet pálesz.
- másnap ha bürökrata nap van, rendőrség, papírok elö, új biztosítás megvan persze, meghatalmazás is, ellenőrzés megvolt, igen, motorszámot hova? olyan nincs.
- okmánybélyeg(33 eur), na tessék nevén az autó, más nem kell kérdezem, takarodjon innen szólnak kedvesen.
- műszaki vizsga (65 eur) szólnak kicsit lóg a csap itt lyukas a kipufogó, de amúgy fék ok meg a kasztni is.
-ennyi volt asszem

Thorodin 2010.07.04. 12:47:12

Sziasztok!
Motorom van 210ezer ft-ért vettem hál istennek a tulajjal megbeszéltem hogy üzembentartóit írjunk. 6000 az okmányirodának+ kgfb.
Most vettem kocsit 100ezer volt (samara) tulaj másik utcában lakik, eljárás ugyanaz lófaszt fogom átiratni!
Kérdés : Mikor fog valamelyik nagyfejűnek leesni hogy ez így nem jó és megszüntetik az üzembentartóit?
Már előre félek.
Akkor marad a hetente írt kölcsönadási papír....

atabi 2010.07.04. 12:48:37

@sufnyi: cég nemkell hozzá? lakhelybejelentés sk ban?

mekkati 2010.07.04. 12:49:18

Svajc:
ki fizeted a kocsit, kapsz egy forgalmit ( nuku adasveteli), azzal kotsz egy biztositast, elkuldod a forgalmit postan a hivatalba, azok meg 2 nap mulva egy 40 frankos csekkel visszakuldik az uj forgalmit a nevedre irva...

hakapeszimaki1986 2010.07.04. 12:49:29

@nezavarjmasokat: Én speciel környezetvédelemmel foglalkozom és sokkal jobban félek a környezetvédő állatoktól,aki gyerekek halálát kívánja!

Lucky Larry Silverstein 2010.07.04. 12:56:00

@hakapeszimaki1986: Nyilván nem nagy buli ocsó autóra, de nem kell cég. Olcsóbb, ha állandó lakóhelyet szerzel itt mint magánszemély. Ez olyasmi, mint a huzamos tartózkodási engedély vagy vizum. Sajna nem tudom hogy mennyi, de a neten van csomó cég, ami ráált a magyar áp-okra. Segítsük egymást tezsvírek!

WizeDragon 2010.07.04. 12:57:56

Nekem az előző autóm kötelezője és CASCO-ja is a "G" biztosítónál volt. Beszámítással lecseréltem egy másikra, amire szintén a "G" biztosítónál kötöttem kötelezőt és CASCO-t.
Két hónapig tartott, mire elmagyaráztam nekik, hogy nekem nem két autóm van, hanem csak egy, ergo jogosult vagyok a bónuszfokozatomra...
Ma már nem a "G" biztosítónál vagyok. :-)

hipokrita 2010.07.04. 13:15:24

@kkkk556: szóval ennek a legyártása, különös tekintettel a lítium-ion akkumulátorok létrehozására nem jelentett környezeti terhelést (s egyúttal légszennyezést?) Szerinted a megtehető 160 km kielégítő minden célra? Valamint az elektromos energia előállítása nem szennyezi a környezetet "valahol távol"? Belegondoltál abba, ha minden autó elektromos üzemű lenne, akkor a magyar elektromos hálózat szénné égve pusztulna el, mikor az esti töltésre bedugják az emberek a kocsikat? Végezetül, neked lenne kb. 10 milliód egy törpeautóra, ami kis hatótávolságú, és az újratöltése hosszú órákat vesz igénybe, sőt, egy testesebb illető el se fér benne? Tudod, hogy az akkumulátorok erőteljes romlása miatt az ennyiért vett autód pillanatok alatt pár százezres kacattá válna? Meg amúgy is - a kérdésem a mai (és gyakorlatilag is működő, nem afféle concept car-okra) járművekre vonatkozott... persze mindezzel én nem az elektromos autók ötletét vetem el egészében, csak reflektálni próbálok arra, hogy az sem fenékig tejfel jelenleg, és még jó ideig nem is lesz a tökéletes megoldás...

pickapu 2010.07.04. 13:15:50

@nezavarjmasokat: Nagy marha vagy kisapám, gondolkodj mielőtt ilyet nyilatkozol.

Hurri Kán 2010.07.04. 13:27:26

Hát ezért nem veszek magyar rendszámmal autót. Egyszerűen vérlázító, hogy (a fizetések arányában) mi adminisztrációs költség rakódik egy autó megvételére + üzemeltetésére, és emellett az összes hatóságnál hányaveti, nemtörődöm ügyintézés van.
Amíg ez a helyzet nem változik és van rá lehetőség (márpedig van) addig külföldiül lesz az autóm rendszámozva.

Shawher 2010.07.04. 13:35:49

Pártunk és kormányunk szerint jövőre az adóbevallás ráfér egy söralátétre.
Reméljük, hamarosan egy autóátiratás is.

eurokonform mobilwc 2010.07.04. 13:49:53

@Shawher: Na, valami érdekes újdonság. Ezek szerint jövőre a söralátét szabványmérete másfél méter lesz?

esef 2010.07.04. 13:57:48

@Gyurma73:
Járhatott ott '45-ben is, de mi a fenéért jött haza?
Mint a nagyszüleim. Elmenekültek a ruszkik elől '44-ben, amerikai tábor, ott megszületett nagynéném, majd hazajöttek... Itt meg 40+ évig a ruszki fogság...

Gomme 2010.07.04. 13:59:42

Van pár kocsim és motorom, nállam ez a procedura napi rutin illetve évi rutin.
Sajnos a magyar biztositok hozzáálása az ügyfelekhez egyre rosszabb! Itt vad kapitalista biztositó cégek vannak akik mindenkit a0ba akarnak tenni. Évi biztositás ujrakötéssel olcsobb a kötelező ugyan annál a cégnél mi ha nem vad kapitalizmus?! Nevetséges!!
Ilyen angolban vagy az usaban nincsen.

esef 2010.07.04. 13:59:54

@Shawher:
Az A/0 méret is ráfér egy söralátétre, csak kurva sokszor kell hajtogatni hozzá... :)

Lowtyo 2010.07.04. 14:48:03

@nezavarjmasokat: te egy ilyen kis fasszopó senkiházi nímand lehetsz, aki ettől élvez a gatyájába, hogy baszogatja az embereket a sötét kis szobájából ahova anyuka zárta amikor rajta kapta, hogy a húgát kukkolja. könnyen kívánod más gyermekének a halálát, mert neked sosem lesz. gondolom sem a markodat, sem a kispárnádat nem sikerült teherbe ejtened. nézzél be kicsit a dohányzom blogra is, akkor mára garantált lesz a magömlés. te hülye kis ratyi.

turcsanyi1985 2010.07.04. 15:08:49

új zélandon kb.1500-2000 Ft az átírás(és többet is keresnek :))
ráadásul bármely postán,vagy vizsgabázison elintézhető pár perc alatt :)
tiszta röhely ez az ország :)
és még csodálkoznak,hogy sokan egy jó szakmával kivándorolnak egy barátságosabb országba :)

Rák Attantam 2010.07.04. 15:46:03

Csak egy kérdés: Ommm nem vehette volna a nevére ezt a problémás járművet? Vagy ennyire zavart volna a szlovák rendszám?

(most ne kezdjen itt senki magyarkodni meg adócsalózni, mert nem ez lett volna a cél, hanem az, hogy egyáltalán legyen papír és ne valami légből kapott irdatlan áron)

vitya25i 2010.07.04. 15:54:47

@kkkk556: húzzál már el innen a picsába, te idióta barom. Lehetőleg vissza se gyere, senki sem kíváncsi a véleményedre. Ja és patkány a jó édes...

Beaver100 2010.07.04. 15:58:51

Nagyon regen kulfoldon elek, de sokat utazok Europaban. Gondoltam veszek agy jarmuvet mert a berautok kolcsonzesi ara a vilag azon reszen az arany araval vetekszik, vettem is egy MB Vitot jo nagy csomagter horgaszni vadaszni nagyon jo. Ket ev utan rajottem mekkora hulyeseget csinaltam , mert a sok mindenfajta anyagi lehuzasok miatt nem eri meg nekem Magyarorszagon tartani semmilyen jarmuvet.Gyorsan eladtam es atkuldtem egy itteni (US) rendszamos automat amit mint kulfodi allampolgar vezethetek nyugodtan.Az evi forgalmi koltsege $52 biztositas $105 ami meg is sokkal olcsobb mint a mindenfele neven beszedett penzek amiket kitalalnak az okosokmikulasok a hivatalokban.
TURCSANYI1985 irja ,hogy tiszta rohely az az orszag, hat teljesen igaza van.

pollucs 2010.07.04. 16:02:04

@turcsanyi1985: Hiszen az a cél, hogy elhúzz egy barátságosabb országba :(

pollucs 2010.07.04. 16:05:51

Különben meg a passzív ellenállást választva, mikor lejárt a személyim, nem csináltattam újat. Amíg jó az útlevél, addig azzal járok vagy a jogsi lakcímkártyával is megteszi. Rajtam nem amerikáznak a hivatalok :)

papa33 2010.07.04. 16:20:40

@Tibike15: Én pl azt gondolom, hogy nem Ők találták ki ezeket, nemrég percek alatt rendezték a jogsicserét (mért, nem Ők találtál ki hogy 2* kell bemenni, meg akarok-e addig vezetni...), előtte az átírás sem volt vészes. Nem hiszem mind azt élvezné, hogy elmondhassa naponta tucatszor, hogy ez nem jó, az nem jó, meg most az az új adásvételi, ami most lépett életbe a teljesbizonyítóerejű... Fejétől bűzlik.

Azoknak a megszállott villanyautóelleneseknek meg annyit szeretnék mondani hogy a benzin nem magától tódul fel a földből, emberek százezrei, négyzetkilométerek ezrei mennek tönkre egy-egy prücök esetén... sok helyen van otthon klíma, nos 2-3 KW ÉJJEL nem a klímába hanem az akkuba megy, akkor azzal elautóznak napi néhány tíz km-t, el kell felejteni a 100 kw meg 150 km/h-t, közlekedni kell nem hajtani.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2010.07.04. 16:39:41

Srácok!

Szokjatok már le arról, hogy a biztosítókkal küzdötök!
Egyszerű email "panaszlevél" tárggyal a biztosítónak és jól láthatóan másolat a PSZÁF-nek.
Összekapják magukat.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.07.04. 16:42:46

@Thorodin:
ezért kitalálták azt ,hogy üzembentartóira is kelljen átiratást fizetni ,igaz csak a felét.jó mi?

Virago_1000 2010.07.04. 16:53:38

Prokee:
"Egy teljesen mezei kétütemű Trabant, amelynek a piaci értéke ideális esetben akár egy-két tízezres is lehet"

Egy trabant erteke mar tobb, de ennyiert muszakis 105-os skodat lehet kapni, bizony.

Ubul a vírus:D 2010.07.04. 16:57:44

@prokee:
Mi a pöcsért nem törölted már ki a francba az eszetlen fröcsögését a komplexusos kis faszfejnek? Úgyis divatja van egyeseknél a TC-nél a cenz Úramnak-

Virago_1000 2010.07.04. 17:06:18

@deak.atti: Azert ez megdobbento. A biztositast ne szamoljatok bele, mert az nem tartozik bele a nevreiratas koltsegeibe, azt amugy is meg kellene fizetni. Viszont te a Suzuki GN125-re, amit 37.500-ert vettel, 38.000 ft adminisztrativ dijat fizettel.
Ez az orszag egy agyrem, egy horrorfilm.

Virago_1000 2010.07.04. 17:07:35

@Virago_1000: Es a lakoival ahogy bannak... allatkiserletben resztvevo kiserleti nyulak....

Ubul a vírus:D 2010.07.04. 17:17:02

@Lowtyo:
jajj lotyó, disztingváljál már, olvass el 3 oldal petőfit aztán kanyaríts egy jó eposzt nyomorult komplexusos barmának.
Biztos nem sikerült fellógatnia magát a hétvégén és most bűntudat gyötri, mert CO2-t lélegez ki amivel szennyezi a levegőt. Sebaj, reméljük jövő hétvégén már sikerül a művelet.

Virago_1000 2010.07.04. 17:23:43

@Darth Revan: Ez angliaban is igy mukodik, csak mas a postai belyegkoltseg, meg a valuta.

Virago_1000 2010.07.04. 17:29:21

@Ádán: A motorszamot sehol sem tartjak nyilvan, kiveve abszurdisztan. De ennyi erovel a muanyag alkatreszek szerszam-ureg szamat, vagy az ontvenyek gyartasi datumat is nyilvantarthatnak mar.
Na jo ,nem akarok otleteket adni nekik...

netudki71 2010.07.04. 17:31:13

@Ubul a vírus:D: Neked és a szerzőnek is üzenem, hogy a hatásvadász ostobaság, nem sikk.
1. Persze lehet szidni a biztosítókat, mert némelyik tényleg egy idióta gyülekezett, de van néhány ami már jobban működik, mint azt bárki is gondolná. De ami működik azt nem lehet szapulni, ti pedig csak azt szeretitek, attól lesztek SZUPERHŐSÖK.

2. A szerzőnek üzenem, hogy a saját tájékozatlansága is lehetne témája a cikknek, vagy egy következőnek. A biztosítóknak egymás között csak évfordulókor kell átadni a kártörténeti igazolásokat a BOMA rendszerrel. Akkor is csak akkor ha szerepel minden kötelező adat az új szerződésen pl.: szerződésazonosító is. Év közben az előzmény biztosítótól az üzembentartónak kell beszereznie az igazolást, és azt az eredeti, 30 napnál nem régebbi igazolást kell figyelembe vennie az újnak. Ez csak papír alapon működhet. Ezeket a szabályokat nem a biztosítók találták ki, hanem kormányrendelet szabályozza.
Tehát ha te hepciáskodsz is akkor is így működik mindez.
Az hogy neked ezt elfogadták papir alap nélkül szabálytalan volt amiért a PSZÁF-nek meg kellene büntetnie a biztosítód, még akkor is ha az ügyfélnek kedvezett is ezzel. Én egyébként biztosítósként tudok ilyen esetre példát, 3 milliós bírságot róttak ki egy ilyen ügyért, 2009-ben.
Akkor folytatom: a veterán gfb-nél tényleg nincs bonus-málus besorolás, mert a díj így kedvezőbb. Tehát a bonus fokozat sem jár neked utána, mivel sem a károkat, sem a kármentességedet nem tartották nyilván. Vagyis a megszerzett besorolásodat, vagyis eltelt időszakot nem vehetik figyelembe, tehát nem jár neked bonus besorolás, így azt jogosulatlanul, a biztosítót megtévesztve veszed igénybe, tehát itt van valami büntető felelősséged is! Ha a kedvezményes díj jó volt, akkor a következményeit is viseld, ne csak az előnyeid.
Ja itt is bírságolható a biztosító, mivel itt sem járt el körültekintően.
Egyébként ha valamelyik kommentáló veszi a fáradságot és kideríti, hogy hova kötötted a szerződésed, és írásban a tudomásukra hozza mindezt, akkor ugrik a bonusod, és a PSZÁF-nek is megírná akkor elkezdődhetne egy kellemetlen procedura.
A Fidesz a PSZÁF-et év végéig kötelezte 5 millárd forint büntetés behajtására, ezért ők biztos ugranának még erre az esetre is, hogy a biztosítód le tudják húzni, és te sem jönnél ki ebből valami jól!
Tehát a hatásvadász meggondolatlan fikázásról, ennyit, próbálj meg egy kicsit mérlegelni, és tájékozódni, mielőtt bármit is leírsz!

Virago_1000 2010.07.04. 17:31:46

@kkkk556: A levegot te szennyezed legjobban az altalad kilelegzett szendioxiddal, mondd, milyen jogon??
Tiszta a lelkiismereted, hogy elsz?

kuki123 2010.07.04. 17:32:43

@bürokraták rémálma:

ANGLIÁBAN KIRÖHÖGNEK HA AUTO VÁSÁRLÁSKOR
HA MEGEMLÍTED:
-eredetvizsga ~17 (MÉGIS MINEK?)
-illeték köbcentire: 18*997 ~18 (MIÉRT FIZETJÜK AZ ADÓT?)
-új forgalmi+törzskönyv 12 (MIÉRT FIZETJÜK AZ ADÓT?)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.07.04. 17:43:25

Én inkább amiatt vagyok zabos, hogy piszlicsáré 20-30-50-100 ezer forintokon aggodalmaskodik még mindig a magyar, miközben a retkes c és zs betűs fattyak és az ő szekerüket toló rühes g.ci tolvaj banda milliókat tapsikolhat el, ha úgy hozza úri kedvük.

Apropó, nem innen nyerte valaki az ötöst a lotyón? Milyen érdekes... 60 (!) darab 4 találatos, és végre egy db ötös...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.07.04. 17:50:58

@netudki71: Én idén próbáltam biztosítót váltani... Szerinted sikerült? Hát nem, mert addig tologatták ide-oda a cuccot, meg velem akarták a szart lapátoltatni, míg meguntam, meg ki is csúsztam az időből.

Én tanár vagyok (nem szégyellem, de nem is szoktam vele dicsekedni): ha egy tanuló iskolát akar váltani, bejön anyu vagy apu, megmondják, hová akarják átvinni a kölyköt, és onnantól kezdve az a 2 igazgató, a 2 titkárnő és a 2 osztályfőnök elintéz mindent egymás között.

netudki71 2010.07.04. 18:05:25

@sipike78: Nem a biztosítók voltak a hibásak szerintem, hanem a netes brokkerek. Semmi másról nem szólnak csak a jutalék vadászatról. Annyi hülyeségeket beszélnek, hogy el sem hinnéd. Keres egy tisztességes brokkert és vele intéztes személyesen mindent. Ő meg fog dolgozni a pénzéért!

botondka 2010.07.04. 18:08:06

kkk meg a masik ratyi: angolban elek a csaladommal - ezert nincs ekezetes betu - vettem egy E34-es 530 V8-at a csaladnak 450 fontert. Biztositas 650, utado 200, evi vizsga 45 font. Atlagban 10-et, varosban 14-et eszik, ha meglovom, 18-at. Beul a 3 gyerek, erkezunk a korforgalomba, vissza 2, gaz elnyom, kerek fustol, Bombi keresztben fordul...gyerkocok imadjak, asszon se panikol, a sok donkeyfucker meg kekveru angol meg ugy fustolog, mint te. Hogy esnetek egy Troty Prius kereke ala, gyokerek. Az auto nem csak faszhosszabbito, mert nelkule is meretes es mukodik is mert jon a negyedik gyerkoc, haha! Kivanom mindenkinek, hogy legyen egyszer egy olyan autoja, amirol almodott es legyen is penze fenntartani. A Fold ugyse ezek miatt szennyezodik, ha latnatok, mekkora pazarlas van itt...ehhez kepest az auto szennyezese csepp a tengerben.

Bambano 2010.07.04. 18:13:45

nem tudom, mit sírtok... 1998-ban ellopták az első kis autómat (hüpp hüpp). Azóta is minden évben kirójják rám a vonatkozó adókat.

És semmi nem segít, maradt az, hogy ha jövőre is megkapom az adókivetési határozatot, feljelentem az egész társaságot a bíróságon.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.07.04. 18:18:49

@Bambano:
ezt nem mondod komolyan! Basszus - te egy türelmes ember vagy, az biztos!

Bambano 2010.07.04. 18:21:06

@Zsit (nyau és rémizé): nem tudok mit csinálni, írkáltam én már mindenkinek, bevittem amit kellett, lefénymásolták, iktatták, stb. de valahogy minden évben előkerül egy tetves adatbázis a bm központi nyilvántartójából, ami alapján megkapom az adót, bármit is csinálok.

botondka 2010.07.04. 18:23:24

Az osszes elektronyos auto fan-nak ajanlom figyelmebe Csernobil kornyeket es Pripjaty varosat. Ha akarnak a cegek es a lobbik, a 3 litert fogyaszto auto 20 eve kesz lenne, megvan a technologia - a Golf 1.5D megvan mar 74 ota. Amugy meg a balesetek aldozatainak szamarol es a kornyezetszennyezes aldozatainak szamarol - kulonosen a fejlodo orszagokban, pl nyersanyagkitermeles miatt - is olvasnek egy statisztikat, 30 eve egy 1 tonnas auto neheznek szamitott, ennyivel kevesebb anyag volt benne amit feldolgozni sem kellett. Oke, a biztonsag mas dolog, de van mas ut is es a gazdasag mindig a legkenyelmesebbet valasztja es tojnak nagy ivben a kornyezetvedelemre. Hiaba megy 240-et a kocsi, csak havonta egyszer tudom megnezni, feketen es szerencsevel - ha nincs forgalom es zsandar az uton. Egy mai auto atlagos teljesitmenye minimum 100 paci, es nem gyorsul jobban, mint 30 eve a 70 pacis, kanyarban sem lesz gyorsabb mert nem mernek vele menni. Csak a vege tobb, a fogyasztasa meg ugyanannyi. Akkor hol a VALODI fejlodes? Biztonsag, ne mar!

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.07.04. 18:28:39

@Bambano: ez vicces- pont a BM
Elvileg ugye a rendőrség is BM, és persze ők határoznak officiell, hogy márpedig az ótó el van lopva.
Én már a főkapitány úrnál járnék a helyedben! És belengetném az országos sajtót.
Ekkora kibaszást!
(nem-befizetni azért nem jó megoldás, mert hirtelen nem kapod meg a neked járó adó és egyéb visszatérítéseket, ha lenne - ilyenbe én is belecsúsztam)

Virago_1000 2010.07.04. 18:46:07

@botondka: ne emlegesd Csernobilt. Az az emberi nemtorodomseg, felelotlenseg eredmenye. Emlegetni ervkent ezt az atomeromuvek kapcsan olyan, mint ha azt mondanam, hogy ne ulj autoba, mert tortent tegnapelott 1 baleset, lattam a tv-ben. Az atomeromu az egyik legjobb megoldas jelenleg.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.07.04. 19:03:52

Érdekes itt mifelénk (Írország, Anglia) az ügyintézés menete. Az angoloké parádésan egyszerű(bb) és ingyenes. INGYENES.

Elmész, megnézed, megveszed az autót (három színes üveggolyóért...). Kitöltöd a forgalminak megfelelő V5 certificate nevű A4 formátumú papírost (log book), letéped az alján lévő vékony csíkot, amivel addig is közlekedhetsz (!!!), a maradék nagyobbik felét pedig szépen elpostázod a DVLA-hoz (NKH-megfelelő) és a megadott címre megérkezik pár napon belül, immár a te nevedre kiállítva. INGYEN. Örö és bódottá.

Kötsz biztosítást telefonon, neten, brókernél (na ez viszont húzósabb összeg).

Útadó rendezése pedig mehet online, bankkártyáról a DVLA honlapján, aztán postázzák az igazolást. Lehet fél és egy évre kifizetni. Természetesen, ha van még rá az előző tulaj által befizetett útadó, akkor annak lejártáig nem kell fizetni.

A forgalomból való kivonást (SORN) is online meg lehet oldani ugyanitt, a honlapon, naná, hogy ez is ingyenes. Alap esetben egy évre szól, de online meghosszabbítható ez is. A visszahelyezés természetesen ingyenes és bármikor kérhető. Ennek feltétele a befizetett biztosítás -> befizetett útadó -> érvényes MOT (műszaki vizsga). Ebben a sorrendben, egymás függvényei. Szóval mindennek rendben kell lennie és akkor pikk-pakk megy a dolog, for FREE.

Angliában az útadó mértéke az első forgalomba helyezés évének érvényes előírásai szerint van kalkulálva. Szóval ha van egy 11 éves autód, akkor az 1999-ben érvényes számítást alkalmazzák rá, így nem egy nagy tétel. Az írek köcsögök, mert pár éve egy tollvonással áthúzták ezt és behozták, hogy akkor mostantól CO2 kibocsájtás alapján kell fizetni, évjárattól függetlenül... Tehát nagy motor + Euro1, Euro2 szopás. Nekem évi 2100 Euró lenne Írországban (a kocsi 800-ban került!), Angliában viszont évi 210 Fontot (kb. 250 Euró) fizetek ugyanerre.

Írországban az "átíratás" szintén ingyenes, csak itt sokkal drágább az útadó (amit ugye már a CO2 kibocsátás alapján határoznak meg), viszont lehet három havonta is fizetni. A biztosítás is lehet borsosabb néhány esetben, mint az Egyesült Királyságban.

A DVLA honlapjának használata, adatlekérés INGYENES és mindent tartalmaz. Az adatok NEM tájékoztató jellegűek. Mondtam már, hogy ingyen? :)

Phantom001 2010.07.04. 19:32:17

Ha dolgozol, nem kapsz lófasz pénzt sem, de ha neked kell fizetni, vastagon fog a ceruza! Alacsony fizetések, magas árak, ez a csodálatos magyar modell..... El kell innen húzni minden fiatal/értelmes/tanult/talpraesett embernek és ha már nem lesz aki adót fizet, talán egyszer észbekapnak az illetékesek... Az ilyen cikkeket úgyis leszarják, ha a lábunkkal szavazunk, tömegesen, az majd hat rájuk.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.07.04. 19:42:45

"El kell innen húzni minden fiatal/értelmes/tanult/talpraesett embernek és ha már nem lesz aki adót fizet, talán egyszer észbekapnak az illetékesek... "

NEM SZABAD, MERT PONT EZT AKARJÁK!

mivannn (törölt) 2010.07.04. 19:51:55

@BadMojo: "napelem nem hatékony,szél víz,többi meg még ennyire sem hatékony"

hagyad már a hülyewségeidet

Szsrobert 2010.07.04. 20:48:41

"Bambano 2010.07.04. 18:13:45
nem tudom, mit sírtok... 1998-ban ellopták az első kis autómat (hüpp hüpp). Azóta is minden évben kirójják rám a vonatkozó adókat.

És semmi nem segít, maradt az, hogy ha jövőre is megkapom az adókivetési határozatot, feljelentem az egész társaságot a bíróságon."

A lopásról a rendőrségan kapott papírt kell bemutatni az adóirodán. Pereld be őket mindenképp.

Szsrobert 2010.07.04. 20:58:26

" botondka 2010.07.04. 18:23:24
Az osszes elektronyos auto fan-nak ajanlom figyelmebe Csernobil kornyeket es Pripjaty varosat. Ha akarnak a cegek es a lobbik, a 3 litert fogyaszto auto 20 eve kesz lenne, megvan a technologia - a Golf 1.5D megvan mar 74 ota."

Én inkább napelem és szélgenerátor építését/vásárlását ajánlom nekik. És étolajos üzemre alakított szívódízelt, motorolaj kente adagolóval.

Szsrobert 2010.07.04. 21:00:19

"
sipike78 · www.szabolcsswift.hu 2010.07.04. 19:42:45
"El kell innen húzni minden fiatal/értelmes/tanult/talpraesett embernek és ha már nem lesz aki adót fizet, talán egyszer észbekapnak az illetékesek... "

NEM SZABAD, MERT PONT EZT AKARJÁK!
"
És már érkeznek is a helyükre a maguknak hazát keresők, őket pénzzel és villámló botokkal támogató honfitársaik segítségével.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.04. 21:31:23

@netudki71:
"a veterán gfb-nél tényleg nincs bonus-málus besorolás, mert a díj így kedvezőbb."

Semmi gond, akkor kérném visszamenőleg a rendszerbe lépéskor kért, és ki nem adott bónuszomat, amivel most ugyanitt tartanék, tehát baromira mindegy.

Egyébként meg butaság, olvasd el a biztosítási törvényt és a vonatkozó kormányrendeletet. Ha mindezt úgy írtad le, hogy ezzel foglalkozol, akkor pedig kérj a főnöködtől egy továbbképzést karácsonyra.

totyy528 2010.07.04. 21:39:45

@kkkk556: te annyira hülye vagy! Húzzál innen az 1,3 as opeleddel apicsába!!!

Balint Gyuri bacsi 2010.07.04. 21:57:12

@Darth Revan: Hiaba. Valsag van. Regebben 30 cent volt a belyeg.

Forest (törölt) 2010.07.04. 22:05:04

Minket (magyar állampolgárokat) nagyon lehúz az állam minden egyes adminisztrációs ügyletért. Kedvenc történetem amikor (vagy 15 éve) Horvátországban csoportosan lenyúlt valaki a szálloda recepciójáról vagy 30 útlevelet (köztük a miénket).
Vgyesen voltunk magyar és szlovák "áldozatok" illetve a felvidékieknek köszönhetően magyarul beszélő szlovákok is.
1. Eljárás szlovák részről: Másnap reggel! ott volt két ember a szlovák külügytől a szálloda halljában, üres útlevelekkel, és minden szükségessel a böröndjükben. Ott a helyszínen megcsinálták az igazolványképeket, beragasztották, dobornyombélyegzőzték, stb, kb délre végeztek is, és további kellemes nyaralást kívántak az állampolgároknak.
2. Magyar eljárás: Telefon ide/oda, kihallgatás Zadarban a rendőrkapitányságon (angolul), jegyzőkönyvkészítés, fotók készítése egy horvát fényképésznél. (egy nap minusz) Másnapra megkaptuk a rendőrségi jegyzőkönyvet. A hazautazás előtt egy nappal el kellett menni Zágrábba a Magyar nagykövetségre. Ott 10 Euronak megfelelő összeg bemutatása után ismét kihallgattak minket, egyéb iratokkal igazolni kellett hogy tényleg magyarok vagyunk (jogosítvány, stb) majd a befizetett 10 Euroért kaptunk egy egyszer használatos beutazási engedélyt.
Magyarországra érve ismét igényelhettünk útlevelet, mivel volt Zadar-i rendőrségi jegyzőkönyvünk, ezért "csak" a normál illetéket kellett kifizetni (akkor 6000 Ft volt) ha ez hiányzott volna 12000 Ft-ért tudtunk volna csak útlevelet pótolni.

Ez egy tipikus példa arra mennyire fontos a Magyar Államnak a Magyar Állampolgár.
Nem kicsit szégyen.

Halálos_fogkefe 2010.07.04. 22:22:24

@Rocko-: nincs az az isten! nem rúgom magamat tökön! :P

gnme 2010.07.04. 22:33:23

rendesen szopatnak :-)

fije mondok Neked jobbat,

van egy járművem a "G" biztosítónál, ami harmadik éve A0-ban van

Tegnap két pálinka közben (miután kihúztam a kocsi alá gurult dinnyét) megnéztem a csekkjeimet. Három éve fizetem a kötelezőt káresemény nem volt és a csekkjeimen A0 szerepel.

Hátt.. kénytelen leszek elmenni onnét. Kérdések nélkül.

Múltkor is így csináltam egyik másik kocsival "G"-nél és kérdően néztek rám ,, elmeséltem miért,,, és mivel igazam volt, gyorsan kiutáltak az irodából

felejtsd el, hogy ez "működik",,, lásd történeteim c. írásaimat

dobjál be valamit mer'az meglátszik

az BIZTOS meglátszik b+

WhiteEagle 2010.07.04. 22:45:44

Hogy ez mekkora szivatás... Én Angliában élek, itt egy használt autó megvételénél sem az eladónak sem a vevőnek semmiféle adásvétellel kapcsolatos költsége nincs. Sőt, semmiféle okmányirodába vagy más helyre sem kell menni, az eladó kitölt egy kis papírocskát, az egyik felét odaadja az új tulajnak, a másikat pedig feladja postán a DVLA-nek és ennyi... Nulla költség, időben pedig kb. 2 perc amíg a nyomtatványt kitöltik...

WhiteEagle 2010.07.04. 22:47:22

@WhiteEagle: Ja, és még csak annyit, hogy útadót és kötelező biztosítás intézést is lehet telefonon/interneten keresztül intézni.

nem kéne... 2010.07.04. 22:49:00

@kkkk556:

meg ugye az akkumulátorok előállítása nem NÁLAD szennyezi a környezetet, tehát téged nem zavar.
barom.

nem kéne... 2010.07.04. 22:51:39

@Rocko-:

hát hiszen persze, ez így működik, bemegy a bigfút a hivatalba a pógárjenőhöz egy szúróvágólőfegyverrel és közli a problémáját majd elindítj a stoppert.
ne legyél már ennyire kemény, nem áll jól neked.

pappito · http://pappito.com 2010.07.04. 22:57:11

valaki már linkelte a 2007-es újzélandos cikket. az három éves, vannak változások azóta.

viszont tegnap (vasárnap) vásároltam egy motorkerékpárt. elmentem az eladóhoz, tetszett, megvettem, eladó kezébe nyomtam a pénzt.

ezután lecsücsültünk még az ő internetje elé, majd ő lejelentette, hogy eladta a járművet (jogsi száma+rendszám kell hozzá), én pedig egy másik űrlapon kitöltöttem, hogy megvettem. Fizettem 9.20 dollárt hitelkártyával, a tranzakció sikeres lezárulásától számolva a jármű az én nevemen van. összidő kb. 7 perc. (mert elő kell keresni a jogsit, fene tudja fejből a számát)
Elköszöntem, hazamentem. Otthon felballagtam ugyanarra a weboldalra, és kifizettem a regisztrációt fél évre. 206 dollár. (szemetek) Minden motorra ennyi, a romettől a hayabusáig.1 perc.

(minden járműnek van egy éves regisztrációs díja, enélkül nem vehet részt a forgalomban. Ez autóknál háromszázhetvenakármennyi dizelre és kétszázakármennyi benzinesre. négyszázpár motorra.a regisztráció tartalmazza az állami balesetbiztosítási díjat)

És adásvételkor jelenteni kell a km-óra állását.

Fogok kapni pár nap múlve egy levelet, benne a regisztrációs matricával, amit viselnie kell a járműnek, meg megy másikat az adásvételről, benne, hogy hány korábbi tuilaj volt és mik voltak a km állások a korábbi adásvételeknél.

Ennyi a menet. Senki sem izzad, nincs sárga csekk.
Kész is vagyunk.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.07.04. 23:00:48

@WhiteEagle: és mennyi adót fizetsz évente??
500 fontot?? 170ezer ft és minden éveben nem csak egyszer.Itt az adó kb 10ezer forint a kocsimra ott mennyi??
mennyi ott egy liter benzin???
1,2 Font??ami ugye 410 forint?
szóval nem minden feket és fehér,persze auz itteni lehúzás a fizetésekhez lépest durva.

Rocko- 2010.07.04. 23:02:06

@nem kéne...: persze hogy nem áll jól. :)
de bosszantó ez a generált, feloldhattalan idiotizmus.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.07.04. 23:03:02

@WhiteEagle: "Ja, és még csak annyit, hogy útadót és kötelező biztosítás intézést is lehet telefonon/interneten keresztül intézni."
itt is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.07.04. 23:04:08

@WhiteEagle: ja és nem a nyereg alatt puhítjuk a húst,képzeld nákunk áram is van:-))

WhiteEagle 2010.07.04. 23:07:58

@Gyurma73: Tudom, nem éltem mindig külföldön :-) Az eredetiségvizsgálatnak nevezett színjáték van még, vagy már eltörölték?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.07.04. 23:14:53

@WhiteEagle: nem hiszem hogy bármilyen pénzt hozó baromságot eltörölnek inkább felviszik az adót és a biztosítást azangliai szintre.

WhiteEagle 2010.07.04. 23:19:57

@Gyurma73: Nem, nem vészes. Egy 1998-as 1.8-as Toyota Avensis-em van, erre az útadó 210-220 font évente (de ezt a pénzt tényleg utak építésére és karbantartására fordítják, meg is látszik, épülnek az utak ezerrel, a GPS navigáción a térképfrissítések is alig győzik követni). De például 1.7-es TDI Vauxhall (Opel) Astrára 170 font körül van, 1.1-es Rover 100-ra 140-150 font. Persze a bálnamercikre meg bömösökre több, de hát akinek olyan kell, az fizessen :-)A biztosítás egyéntől függ legfőbbképp (ami normális is, hiszen nem az autó csinálja a balesetet, hanem a vezető...), nekem speciel 4 év no claim bonuszom van, 30 elmúltam, vidéki kisvárosban élek, szóval nagyjából 50 font havonta a kötlező biztosítás, ami viszont comprehensive, tehát benne van ingyen szélvédőkárjavítás, saját hibából történt kár fedezete (minimális önrésszel), lopás, tűzkár, vízkár, jégeső, vandalizmus stb. szóval olyan mint Magyarországon egy kötelező fullos Cascoval (ha még van olyan). A benzin és dízel egyarán 1.2 font körül van, ami most tényleg 408 forint, de pár hónapja meg amikor csak 300 forint volt egy font, akkor meg csak 360 forintra jött ki és annyi Mo-n is van (volt?). Sőt volt tavaly 280 forint körül is a font... Szóval nem látom annyira vészesnek a dolgot. Mellesleg a használtautó árak sokkal emberibbek, három-négy évesen félár, hat-hét évesen negyedár, tíz+ évesen tized-huszadár. Pl. az Avensisem amit idén vettem 12 évesen használtam nem egész 900 fontba került, ami nagyjából 300K forint, és tökéletes állapotban van, új vezérműszíj, új akksi, új gumik, új kipufogó, új fékek, egy év műszaki, minden működik rajta, és 3 hónap garanciát is kaptam az eladótól (autószalon). Szóval szerintem Magyarországon egy ilyen azért drágább lenne. De 300 fontért lehet kapni 12-15 éves tökéletesen működő autókat, pl. kis Citroen-Peugeot-Renault-ok nagyon olcsók, Roverek még inkább, de tavaly majdnem megvettem egy 13 éves sokat futott de kifogástalan állapotú Volvot 240 fontért... (De volt 12 éves Renault Lagunám is 220 fontért... igaz azon volt egy-két javítandó dolog...) :-))

WhiteEagle 2010.07.04. 23:26:53

@WhiteEagle: Ja még a kötelezővel kapcsolatban... Tetszik a differenciáltsága... Pl. a főnököm, kb. 50 éves nő 15 év no claim bónusszal és három gyerekkel (állítólag a gyerekesek kevesebb balesetet csinálnak) szintén vidéki kisvárosban mindössze 13-14 font körül fizet havonta (<5000 forint! ). Viszont London külvárosában, forgalmas helyen lakó, 19 éves srác nulla no claim bónusszal (sőt asszem egy kisebb balesete volt is, egyik volt kolléga gyereke) valami 200 fontokat fizet havonta, igaz neki nagyobbacska teljesítményű Audi A4-ese van... Akinél több az esély a balesetre (férfi, egyedülálló, ifjonti hév, forgalmas környék, vandalizmusilag-lopásilag magas rizikójú környék, erős és drága autó stb.) ott sokkal több a biztosítás. És szerintem ez így is van rendjén.

nem kéne... 2010.07.05. 00:14:02

@Rák Attantam:

neeeekezdjünk el kombinálni.

eml 2010.07.05. 00:43:03

@nezavarjmasokat:
Neked műteni kéne az agyadat. Vissza a helyére.

Öngerjesztő Erg 2010.07.05. 09:46:19

Szélvédőt kellett cserélnem. Új matrica (btw. ez mi a jó francnak kell?), irány az okmányiroda. Mivel el is költöztem, gondoltam, ha már ott vagyok átiratom a forgalmiban a lakcímet is. Persze, természetesen. Új forgalmi. Hatezer. Mert a régibe nem lehet tollal beleírni-pecsételni, hogy megváltozott, pedig egy egész oldal van a bejegyzésekre..
Mondhatnánk, hogy ennyibe kerül a nyomtatás, meg hogy a kisasszony nyomkodja egy kicsit a számítógépet. Csakhogy a lakcímkártya kiállítása ugyanezt igényli és ingyen van. Ergo az új forgalmi nem más mint pofátlan lehúzás.
Az már csak hab a tortán, hogy a hülye matricáért 30 nap (!) múlva vissza kell menni..

netudki71 2010.07.05. 10:25:51

@prokee: a veterán gfb megkötésénél már csak azért is lemondtál a bonusról, hogy kedvezőbb legyen a díjad. Ha kellet az olcsóbb akkor most min duzzogsz. Egyébként is két év után elévül a megszerzett bonus és málus fokozatod is. Tehát akkor most mi van.
A kormányrendeletet meg olvasd el! Szerepel benne a bonus érvényesítés leírása. A boma rendszer pedig csak évfordulókor kell működjön, sajnos. Ha működne téged a veterán gfb. után biztos nem soroltak volna sehova sem, csak A00-ba.
Tovább képzés sajnos sehol nincs, mert mi biztosítósok is ostobák vagyunk, csak a gyakorlatból ismerjük meg a működést.
Tehát a jogosulatlan bonusodnak örülsz, de a biztosítókat meg ugye hatásos szapulni, mert másról nem is tudnál írni.

netudki71 2010.07.05. 10:30:20

@gnme: A G-nek nevezett cég a probléma, nem pedig általánosítani kellene. Ott tényleg különös dolgok zajlanak.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.05. 10:43:25

@netudki71:
Még mindig nem látom az idézetet a Biztosítási Törvényből vagy a Kormányrendeletből, amivel igazolnád a kedvezményes KGFB-re vonatkozó állításodat.

És ne a csop.veztől idézz, az nem számít.

A káosz és képzetlenség pedig nem csak a "G" biztosítónál van. Az "A"-nál 3000 biztosított adatait keverték össze, mert valaki az Excelben elfelejtette kiválasztani az "Egész sort töröl" pipát. A "K"-nál augusztus huszadikáig harcoltam az évfordulós átkötés után, hogy megkapjam a B/M besorolást a másik autómra. Az "U"-nál öt kármentes év után sem ugrott a bónuszom egyetlen kategóriát sem.

Mióta meg válság van, és elzavartak egy csomó embert, csak rosszabb a helyzet.

"A boma rendszer pedig csak évfordulókor kell működjön, sajnos."

Ez meg hülyeség, bárhogy is érted.

gnme 2010.07.05. 10:57:22

@netudki71: eddig legjobban az "U" akart megszívatni egy pofátlan emeléssel. Szónélkül dobbantottam.

Most "G" szívat három évnyi baleset mentes közl. után A0-s csekkeket küld. Leszarom. Szó nélkül dobbantok.

Egyedül "H"-val nem volt baj, négy autónk van már ott,, azok nem akartak még lenyúlni.

netudki71 2010.07.05. 11:44:25

@prokee:
"A boma rendszer pedig csak évfordulókor kell működjön, sajnos."

A hatályos kormányrendelet, a Mabisz, és a PSZÁF szabályzása szerint átmeneti időszak van, később a teljes évben a BOMA lesz a mérvadó!
Te amikor kötötted a veterán gfb-t kelett kapnod egy szabályzatot amiben ez szerepel!! Keresd elő! Egyébként pedig szerintem logikus, mivel kedvezményes gfb-ről beszélünk. A díj megállapításnál ezt is figyelembe vették. Egyébként ha elolvasod a veterán gfb-t rájönnél, hogy az nem neked találták ki, mivel vannak benne a használatra megkötések, nemcsak a jármű kora a feltétel. Max km futás stb. Azt a tényleges veteránként használt autókra vonatkozik, nem a mindennapi használatra. Ha okoztál volna egy kárt, és kiderül hogy nem felelsz meg a szabályozásnak, a biztosító vissza is követelhette volna tőled a kártérítést.
Te mint okos magyar csak a díjat nézed, a többi meg kit érdekel.
A drága biztosítós kollégák megkötik minden szemrebbenés nélkül a gfb.-t mert első a jutalék, ha meg baj lenne közölné, hogy BOCS, nem tehetek róla.
Nem keresek semmilyen törvényi szabályozást, azzal neked is tisztában kellene lenned, a törvény nem ismerete nem mentesít a felelősség alól. Járj utána te vagy a csoport vezetőd. Megint a fellengzős csop.vez. duma miatt biztos te jobb pofa vagy mint én.
Arra a részre, hogy két éves elévülés van, miért is nem reagáltál? Mert az sajnos még előted is ismert.
Ez a baj velünk, hogy könnyebb érzelmileg megközelíteni valamit, mint reálisan, a valóság alapján!
Egyébként bármilyen hihetetlen egyébként igazat is adnék neked mindenben, de sok minden nem úgy működik a világban ahogy kellene, ez van, ezen belül kell megtalálni mindenre a megoldást.
Nem tudom ki mondta: A demokrácia nem jó rendszer, de nem tudunk ennél jobbat.

esef 2010.07.05. 11:53:39

A Suzuki n+1 évig "A" biztosítónál volt, nem volt semmi baj. Majd jött az EU csatlakozás éve és váltottunk az "U"(nion) biztosítóra, ahol 3 kármentes év alatt nem változott a besorolás. Ez akkor derült ki, amikor kicsit keveselltem a "M" biztosító egyesülethez átszerződéskor a B6-ot. Az egyesület csődje óta ismét "A", de most már tényleg B10-ben.

esef 2010.07.05. 11:57:50

A Renault meg a "P"-nál lett biztosítva, év közben vettük, gondoltam kihúzzuk a hátralevő pár hónapot és váltunk. Váltottunk is, mert a kedves biztosító egy pofátlanul magas negyedéves díjat hozott ki a következő évre. "A"-nál ugyanezt kemény ezresekkel kevesebből megússzuk. "G" meg egy röhejeset adott, annyira, hogy abból kijönne 4 évnyi "A". (30 alatt, A0, budapesti cím...)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.05. 12:13:39

@netudki71:
Nagyon el vagy varázsolva.

AZ átmeneti időszaknak, évfordulónak s világon semmi köze az én történetemhez, én ugyanis elbontottam egy autót 2009. év végén, és vettem egyet március végén. Ez persze eddig is le volt írva, csak a Write Only miatt valszeg elkerülte a figyelmedet.

Így aztán a kétéves elévülés sem érint, soha nem is érintett, sosem "tároltam" a bónuszomat egyetlen autó után sem.

"Egyébként ha elolvasod a veterán gfb-t rájönnél, hogy az nem neked találták ki, mivel vannak benne a használatra megkötések, nemcsak a jármű kora a feltétel."

A teljes veterán-biztosítási időszak (kb. 5 év) nagyjából 2500 km-t ment az autó. Ezt soknak érzed? Hogy ne érezz késztetést a további boncolgatásra, a BMW a 4T Trabant és a Suzuki teljesen átlagos, civil biztosításon fut, a Tramp ugyan veteránon, de annak meg évi 250 km-e van összesen.

"azzal neked is tisztában kellene lenned"
Hát még neked, mert ha jól veszem ki, te is biztosításokkal foglalkozol, gondolom, ezért véded a mundér becsületét. Uniqa?
Én viszont tudom, hogy a veterán- és hobbi-KGFB viszi tovább a B/M-t, ha te ezt cáfolni akarod, akkor paragrafust kérek. Nem kell keresni, ezt neked tudni kéne fejből, nem?

Úgy érzem, hiúságodban sértve vagy, mert megszólítva érzed magad. Ha a továbbiakban is vitatkozni, védekezni akarsz, légyszíves konkrét dolgokkal előjönni, mert ennek így a világon semmi értelme.

"azta" 2010.07.05. 12:20:16

jön a segítség! a bürokrácia leépítése!
:D

www.bama.hu/baranya/kozelet/pontosabb-adatok-kellenek-a-gepjarmu-ugyintezeshez-314999

Pontosabb adatok kellenek a gépjármű-ügyintézéshez

"A korábbiakkal ellentétben ma már a gyártási év, típus és motorszám mellett a forgalmi engedély számát és adatait is kérik feltüntetni. Tipikus hiba az is, hogy nem írja alá a szerződést két tanú, pedig ez is kötelező, és ennek hiánya miatt is viszsza fogják dobni a bejelentéseket. A céges autókkal kapcsolatban már nem elégséges egy céges bélyegző és egy aláírás, a cégjegyzékben foglaltaknak megfelelően a cégvezetők adatait is kérik. "

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.05. 12:24:39

@"azta":
Hadd ne meséljem... de, mégis.

A cég, ahol dolgozom, vett egy autót. Okmányiroda, ügyintézés. Nem fogadnak el semmilyen meghatalmazást, csak az ügy.ig. intézheti. Bemegy, ő a tulaj is, úgy hívják, mint a céget. Visz magával minden papírt, beleértve az aláírási címpéldányt. Aláír, nem fogadják el, mert nem hasonlít az al-cp-on lévőre.
Megoldás: külök a privát mélcímemről az ügyintéző privát mélcímére egy szkennelt aláírási címpéldányt, pont ugyanolyat, mint ami előtte van, és így mehet.

Namost ezt tessék megmagyarázni!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.07.05. 12:28:04

@Öngerjesztő Erg: "Mert a régibe nem lehet tollal beleírni-pecsételni, hogy megváltozott, pedig egy egész oldal van a bejegyzésekre.."

Az én szemem is akkor kezdett el tikkelni, mikor a vállalkozóimba plusz telephelyet kellett felvezetni, és ezért új papírt csináltak jó pénzért, holott elég lett volna felfirkantani a másik alá, oszt jónapot.

Még egy óvodás is meg tudná csinálni szövegszerkesztővel, pláne, ha már amúgy is ott a sablon gépben.

gnme 2010.07.05. 13:04:32

@prokee: én megmagyarázom, ha eljössz

van jó pálinkám, na mikó' jössz?

esef 2010.07.05. 13:19:39

@prokee:
Ha az ott helyben aláírt nem hasonlít az aláírási címpéldányon levőre, miért is fogadnák el? Bankban elfogadják az aláírást ha nem egyezik a mintával?

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.07.05. 13:24:35

@esef:
Ezt a részét értem, bár én sem tudok öt egyforma aláírást produkálni.
De mondd, vajon miért fogadták el az e-mail után?

esef 2010.07.05. 13:28:45

@prokee:
Mert olyan napjuk volt. Passz...

Jelzem, hogy a bankban én sokáig úgy csináltam, hogy aláírás bejelentéssel nyitottam, ügyet intéztem, majd mentem dolgomra. Ezt minden alkalommal. Azóta van direkt a bank számára egy egyszerűsített aláírás...

dennisthemenace 2010.07.05. 21:00:42

@sipike78: Akkor te maradj. En leleptem es nem bantam meg. Embernek tekintenek, megfizetik a munkamat,nem szivatnak piti koztisztviselok, akiket en tartok el...
A rendor ertem van es nem ellenem, ha valami elromlik az auton es draga, veszek masik autot mert telik ra a munkaberembol..
De te csak maradj, ha akarsz.

dennisthemenace 2010.07.05. 21:01:59

@WhiteEagle: Mert tul igenyes vagy; menjen es kesz, Grab is megmondta..)

Virago_1000 2010.07.06. 00:14:04

@WhiteEagle: "de ezt a pénzt tényleg utak építésére és karbantartására fordítják, meg is látszik, épülnek az utak ezerrel, a GPS navigáción a térképfrissítések is alig győzik követni)"

Ezt a hulyeseget jobb lett volna nem leirnod.

Virago_1000 2010.07.06. 00:20:25

@netudki71: "Nem tudom ki mondta: A demokrácia nem jó rendszer, de nem tudunk ennél jobbat. "

En tudom ki mondta, de jo nagy hulyeseget mondott.

Virago_1000 2010.07.06. 00:22:59

@WhiteEagle:
"bálnamercikre meg bömösökre több, de hát akinek olyan kell, az fizessen :-)"

En a sec 500 mercire sem fizetek kevesebbet mint te a toyotara.
Sot a biztositasom is csak 220/ev, pedig nagyvarosban elek, es fiatalabb vagyok nalad.

Hol itt az igazsag? :))

Virago_1000 2010.07.06. 00:23:56

@Virago_1000: "En a sec 500 mercire sem fizetek kevesebbet mint te a toyotara. "

Pontosan: En a sec 500 mercire sem fizetek tobbet mint te a toyotara. Ezt akartam irni.

önkéntes rendőr 2010.07.06. 10:48:48

Írd ki vazze annak a GECCCIIIII biztosítónak a tetves nevét, hadd tanulják meg, kivel játszassanak vibrátorszoó gépet!

önkéntes rendőr 2010.07.06. 10:50:40

Ha nem mondtam volna: GECI biztosítók!

A kurva anyjukkal ezt ugye az a tetves büdös fakezük nem játszaná el...

Ciri 2010.07.06. 20:44:38

@prokee:

"Megoldás: külök a privát mélcímemről az ügyintéző privát mélcímére egy szkennelt aláírási címpéldányt, pont ugyanolyat, mint ami előtte van, és így mehet."

Ezt nem mondod komolyan!
Basszus :))))))))

Rocko- 2010.07.09. 23:22:17

@prokee: nem lenne jó donornak a tiedhez?
süti beállítások módosítása